Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 57 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hmmbob schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:57:
Zelf even uitlezen met een OBD2 module?
Lastig... Tenminste, als ik de ST uitlees, krijg ik niet alle meldingen te zien die onze (onafhankelijke) garage wel te zien krijgt. Heb het al vaker gezien; niet alleen bij Ford maar ook andere merken dat bepaalde codes alleen worden doorgegeven als er "specifieke apparatuur" aan hangt ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:27
Heb geen module, dus dat is sowieso geen optie. Ben bang dat het de turbo is eigenlijk, aangezien ik net checkte en zag dat de koelvloeistof bijna leeg is... zucht.

Half jaar geleden hebben ze dat reservoir vervangen want productiefout, toen ben ik teruggegaan omdat ik zag dat die te laag stond. Reactie: "oh niet goed bijgevuld denk ik".

Maar blijkbaar dus meer aan de hand, zucht. Weet nu al hoe dat gaat; verantwoording afschuiven etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 24-01-2018 08:20 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
JB schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:46:
[...]

Als iets is afgebroken is het lastig om uit te sluiten wat er allemaal kapot is, dus vind ik niet vreemd? Of je moet zelf aan kunnen geven wat er kapot is, dan zullen ze prima een kosten indicatie kunnen geven.
Eindelijk deze week laten maken, 72 euro voor een nieuwe ruitenwisser arm en het er op laten zetten :'(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MAX3400

MAX3400

@Phusebox DM eens je woonplaats?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:19:
Heb geen module, dus dat is sowieso geen optie. Ben bang dat het de turbo is eigenlijk, aangezien ik net checkte en zag dat de koelvloeistof bijna leeg is... zucht.

Half jaar geleden hebben ze dat reservoir vervangen want productiefout, toen ben ik teruggegaan omdat ik zag dat die te laag stond. Reactie: "oh niet goed bijgevuld denk ik".

Maar blijkbaar dus meer aan de hand, zucht. Weet nu al hoe dat gaat; verantwoording afschuiven etc.
is daar niet weer een recall voor? Paar posts terug nog over gehad, dacht ik.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Phusebox
Hmmbob schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:06:
[...]
is daar niet weer een recall voor? Paar posts terug nog over gehad, dacht ik.
Alleen de 1.6 geloof ik. Leuke van al die recalls die ik heb gehad met alle Fords; nog nooit heb ik een e-mail, brief of telefoontje van de dealer gehad.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-01 16:58

OmeJoyo

This is me

Twee keer een recall gehad en beide keren een brief hiervoor ontvangen en ben erover gebeld. Op de envelop stond al duidelijk dat het belangrijke post was.

Overigens kan je op https://www.etis.ford.com kijken of er een recall voor je auto openstaat op basis van je kenteken of VIN . Zou ook op de RDW site eruit moten komen, maar dat was bij mij niet het geval.

In mijn Mondeo zat een softwarefout waardoor de koplampen uit konden vallen onder bepaalde omstandigheden.

Maargoed voordat je allerhande conclusies trekt, als je een liter (of meer, was die helemaal leeg?) koelvloeistof kwijt bent, dan heb je of al lange tijd niet gecontroleerd, of het moet ergens heel erg nat zijn.

Daarnaast een dealer, wegenwacht, Tweaker of bekende met Forscan kunnen je allemaal vertellen welke DTC(S) erin staan die het lampje activeren.

Het probleem wat hmmbob hierboven meldt is trouwens zowel bij de 1.0 als de 1.6. Dus als dat hem is wordt het een dure reparatie of de dealer aansprakelijk stellen als er echt niet is gecommuniceerd. http://www.fordclub.be/fo...a246963a79a5f8894e5809963

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Phusebox
Foutmelding op de boordcomputer. Garage zegt katalysator moet waarschijnlijk vervangen.

Nu lees ik dus dat lekken van koelvloeistof een oorzaak kan zijn en de garage zegt net weer een slangetje te hebben vervangen van de koelvloeistof. Kan dit de oorzaak zijn? Of die recall van hierboven? Ik heb er helaas geen verstand van.

Ik ga sowieso morgen navragen welke slang dit keer vervangen is want hoeveel slangen heeft het koelsysteem? Het reservoir is ooit vervangen wegens fout in productie en ook een slang naar de turbo maar dit was weer een andere?

Update: blijkbaar niets te maken met koelvloeistof, blijft al maanden perfect op niveau. Melding ook vanzelf verdwenen en verwijderd, niet meer teruggekomen na meer dan 3 maanden.

[ Voor 111% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:20 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Weten ze zeker dat de katalysator vervangen moet worden? Het is ook afstand natuurlijk lastig te beoordelen wat ze hebben gedaan en of ze een meting heb en gedaan of gewoon er vanuit gaan dat de auto juist aangeeft dat die stuk is terwijl dit ook een sensor kan zijn. Verder is het bij andere merken niet perse beter, mijn broer is wegenwacht en een Ford met echt grote problemen is zeldzaam in verhouding tot andere merken. Dat terwijl de anwb ook voor Ford assistance rijdt.

De kans dat die lekkende slang iets te maken heeft met die katalysator lijkt me nihil, dat het iets met de vorige reparatie te maken heeft is aannemelijk, maar feitelijk kan je dat niet met zekerheid zeggen, omdat we niet weten welke slang het was.

Ik zou meer info vragen en absoluut coulance vragen, want met 120k zou die cat prima moeten zijn.

• Phusebox
Update: katalaysator foutmelding was waarschijnlijk een tijdelijke storing of iets met vuil in de benzine heeft men tegen mij gezegd. Melding is niet meer terug gekomen.

[ Voor 84% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:22 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Ze zeiden dat bij uitlezen bleek dat de waardes niet meer ok waren dus de katalysator vervangen moest worden.

Coulance? Ze zeiden op de vraag met of dat niet wat vroeg was gewoon; "je hebt gewoon pech".

En een Ford met grote problemen. Hmm rij nu 7 jaar Ford en er is toch wel voor minimaal 6000 euro aan reparaties uitgegaan.
Ik zit inmiddels in mijn 8e jaar en mijn vrouw aan haar 5e en hebben 1 echte probleem Ford gehad, maar die was gewoon vervloekt want heb daar ook 2 aanrijdingen mee gehad en de schadeherstel was ook drama. Mijn vrouw had 1 uitstapje gemaakt naar VAG maar binnen een jaar weer Ford :) Maar uiteraard kan je die pech hebben, het antwoord van de dealer is wel erg kort door de bocht. Zit je "vast" aan deze dealer? Anders zou ik zeker ook een andere garage vragen of die een idee hebben.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:42:
[...]

Ik zit inmiddels in mijn 8e jaar en mijn vrouw aan haar 5e en hebben 1 echte probleem Ford gehad, maar die was gewoon vervloekt want heb daar ook 2 aanrijdingen mee gehad en de schadeherstel was ook drama. Mijn vrouw had 1 uitstapje gemaakt naar VAG maar binnen een jaar weer Ford :) Maar uiteraard kan je die pech hebben, het antwoord van de dealer is wel erg kort door de bocht. Zit je "vast" aan deze dealer? Anders zou ik zeker ook een andere garage vragen of die een idee hebben.
Dealers hier in de buurt zijn allemaal van dezelfde eigenaar dus dat maakt weinig uit.
Zal morgen nog eens rustig bespreken met de dealer. Maar ben bang dat ze weinig doen.

Update: als het de katalysator was geweest kon ik enige korting krijgen met coulance maar ze hebben aangeraden af te wachten. Inmiddels meer dan 3 maanden geleden en niets meer mee aan de hand geweest... afkloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:23 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Dealers hier in de buurt zijn allemaal van dezelfde eigenaar dus dat maakt weinig uit.
Zal morgen nog eens rustig bespreken met de dealer. Maar ben bang dat ze weinig doen.
Er zijn meer garages als dealers :)

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Er zijn meer garages als dealers :)
Heb ik al helemaal slechte ervaringen mee.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 13:25
xStoryTeller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:42:
Ik zit momenteel te kijken naar een mooie Ford Fiesta Titanium uit 2013 ( Wel facelift ), 80pk versie met 110k km op de teller. Heb er een grote beurt, vervangen van filters / vloeistoffen, vervangen remschijven / banden indien nodig en 6 maanden garantie bij gepraat, prijs misschien nog even wat aan doen, is nu 9.5k. Heb nog wat vraagjes:
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Weet iemand toevallig of deze nog geupdate kaarten heeft voor de navigatie?
Wanneer moet deze auto voor een nieuwe distributie riem?
Leuk! Welke kleur en inmiddels al tot koop overgegaan?

Zelf rijd ik sinds september een Fiesta 1.0 Ecoboost (100 pk) Titanium, ook uit 2013 in de kleur Candy Blue. Ben er nog steeds erg blij mee :)

In deze Fiesta is alleen het Ford MFD navigatiesysteem geleverd, er zijn wel kaarten uit 2017-2018 te koop. Maar dat is het jaar van uitgave, of het super actueel is weet ik niet. Deze kan je kopen bij de dealer, of op eBay voor de helft van de prijs, iets van €40,-. Tot nu toe red ik me aardig goed met de kaart die er af fabriek inzit.

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09-2025
Sirhc_95 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:24:
[...]

Zelf rijd ik sinds september een Fiesta 1.0 Ecoboost (100 pk) Titanium, ook uit 2013 in de kleur Candy Blue. Ben er nog steeds erg blij mee :)

In deze Fiesta is alleen het Ford MFD navigatiesysteem geleverd, er zijn wel kaarten uit 2017-2018 te koop. Maar dat is het jaar van uitgave, of het super actueel is weet ik niet. Deze kan je kopen bij de dealer, of op eBay voor de helft van de prijs, iets van €40,-. Tot nu toe red ik me aardig goed met de kaart die er af fabriek inzit.
Zat er heel erg dichtbij, maar ben uit eindelijk voor een Opel Corsa gegaan :+ Was 2 jaar nieuwer en 50k km minder voor 250 extra, kon ik geen nee tegen zeggen :9

• Phusebox
xStoryTeller schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Zat er heel erg dichtbij, maar ben uit eindelijk voor een Opel Corsa gegaan :+ Was 2 jaar nieuwer en 50k km minder voor 250 extra, kon ik geen nee tegen zeggen :9
Leuke auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:23 ]

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ford doet het goed met de koelvloeistof problemen.

Zou de productie stop van de RS ook komen door het koelvloeistof debacle?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 13:25
xStoryTeller schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Mooi zo, gefeliciteerd! Ik vond het al vrij duur voor de kilometerstand in vergelijking met Fiesta's die nu te koop staan en de mijne :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Derby schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:46:
Ford doet het goed met de koelvloeistof problemen.

Zou de productie stop van de RS ook komen door het koelvloeistof debacle?
Neuh, de RS500 was ook limited run. Deze was ook limited run. Zeker omdat ze ook aan het testen zijn met de opvolger.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Neuh, de RS500 was ook limited run. Deze was ook limited run. Zeker omdat ze ook aan het testen zijn met de opvolger.
Oh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat de focus RS een standaard productie model zou zijn. Dan is de auto 3 jaar beschikbaar geweest? Best kort voor zo'n duur( als in ontwikkeling) model.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Derby schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Oh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat de focus RS een standaard productie model zou zijn. Dan is de auto 3 jaar beschikbaar geweest? Best kort voor zo'n duur( als in ontwikkeling) model.
Vind 3 jaar nog best lang. Denk zelfs dat het minder is.

Weet alleen niet of alles waar is. Het is wel mijn vermoeden gezien de historie van dit soort modellen bij Ford.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Phusebox
Weet iemand welke verholpen publicaties ik zou moeten zien in ETIS voor een Focus uit 2012?
Zoals gezegd ik heb nooit een brief gehad en nooit iets gezien op ETiS van openstaande calls.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:23 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

"Even" een nieuwe downpipe op mijn Focus MK1......

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/albums/Focus_20-01-2018/DSC03508.sized.jpg

Gelukkig ging de Lambda sonde makkelijk los. Winparts was de goedkoopste, dus voor € 113.-- weer stil rijden. Autodoc en Onderdelen24 vielen met de prijs tegen.
Knap laswerk hoe ze de 4 pijpen bij elkaar krijgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 17:17
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:01:
[...]

Lastig... Tenminste, als ik de ST uitlees, krijg ik niet alle meldingen te zien die onze (onafhankelijke) garage wel te zien krijgt. Heb het al vaker gezien; niet alleen bij Ford maar ook andere merken dat bepaalde codes alleen worden doorgegeven als er "specifieke apparatuur" aan hangt ofzo.
Dat komt omdat de huidigedongels vaak ELM327 v2.1 chips gebruiken ipv de oudere, op Ford wel werkende ELM327 v1.5!
Sirhc_95 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:24:
[...]

Ik heb een €30,- kaartje van ebay gehaald (was echt genuine! :*) :X ) maar die doet het prima en is up to date (verlengde A4 en nieuwbouw wijken waarbij de straten er fysiek nog niet liggen staan er op).
Misschien niet helemaal origineel, maar voor een fractie van de prijs werkt het prima _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door SniperGuy op 25-01-2018 08:09 ]

• MAX3400

MAX3400

SniperGuy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Dat komt omdat de huidigedongels vaak ELM327 v2.1 chips gebruiken ipv de oudere, op Ford wel werkende ELM327 v1.5!
Moet even zoeken maar mijn dongle is al iets van 7 jaar oud (gekocht voor de Evo) en kostte iets van 4 dollar op eBay ofzo. Maar goede tip; zal zometeen eens uitlezen welke er nu in de Audi geprikt zit.

• SniperGuy
elm327 in de Google play store is een aanrader, simpeler kan niet :)

• Phusebox
Lambdawaardes blijken ok. Waarschijnlijk een one-off foutmelding.

[ Voor 75% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:24 ]

• JB
  • Laatst online: 13-01 17:26

JB

Cédric roelt!

Hmmbob schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:57:
Zelf even uitlezen met een OBD2 module?
Ervaringen met Ford? Ik ken alleen het VAGCOM/VCDS gebeuren. Ford is daar nog niet zo populair in. Rij zelf een Mondeo MK5 en zou graag het start-stop systeem uit willen zetten, automatisch je deuren op slot bij harder dan 15 km/h bijv.

De dealers doen allemaal of dat het niet mogelijk is :/

Mijn boefje is liev!

• Hmmbob
Oh, maar zo'n OBD2 module is gewoon een algemene module om foutcodes uit te lezen, niet om te programmeren.

Daarvoor heb je 'forscan' nodig, las ik in dit topic. Ik wil zelf ook met onze Fusion (US model Mondeo) nog wat instellingen nakijken, maar heb ook niet zoveel vertrouwen in de dealer.

Als er nog forscan Tweakers in de regio Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen zitten.....

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:22
Er is wel een Forscan/UCDS Tweaker in de regio Zuid-Limburg ;)

En inderdaad, er is een boel aan Ford's te knutselen waarbij de dealer aangeeft dat het onmogelijk is. Als je de juiste software (Forscan/UCDS) en onderdelen hebt is de sky zo'n beetje de limit.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik wilde graag de piep uitzetten als je je gordel niet om hebt in een Fiesta eind 2015 model.
Was ook niet mogelijk volgens de dealer. Jokkebrokken zijn het, want had het binnen 2 minuten voor elkaar na een beetje google werk. B)

Soundcloud

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
JB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Ervaringen met Ford? Ik ken alleen het VAGCOM/VCDS gebeuren. Ford is daar nog niet zo populair in. Rij zelf een Mondeo MK5 en zou graag het start-stop systeem uit willen zetten, automatisch je deuren op slot bij harder dan 15 km/h bijv.

De dealers doen allemaal of dat het niet mogelijk is :/
Ik heb in mijn 2017 fiesta de automatische deurvergrendeling zonder problemen aangezet met forscan. Start-stop heb ik aan laten staan.

Maar heb je geen zekering voor de start-stop die je er uit kan halen? Of krijg je dan meteen 100 foutmeldingen?

• BdK9001
  • Laatst online: 13-01 18:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

kaos- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:49:
Ik wilde graag de piep uitzetten als je je gordel niet om hebt in een Fiesta eind 2015 model.
Was ook niet mogelijk volgens de dealer. Jokkebrokken zijn het, want had het binnen 2 minuten voor elkaar na een beetje google werk. B)
Dealers :N

Ik had een 'nieuwe' sleutel gekocht omdat een van de knoppen van de centrale vergrendeling kapot was gegaan. Of ze de nieuwe sleutel even wilden slijpen en inleren op de auto. Normaal een klusje van 10 minuten, na 45 minuten kreeg ik te horen dat de sleutel wel werkte op de vergrendeling, maar dat het ze niet lukte om 'm op de startonderbreker ingeleerd te krijgen.

Waarom het mij thuis in 1 poging wel lukte is mij nog steeds een raadsel (toegegeven voor de Focus MK1 bestaan 3 verschillende methodes om dat voor elkaar te krijgen, maar je mag toch hopen dat de dealer die allemaal kent...)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Phusebox
Ga mijn Focus inruilen of verkopen ivm lease auto.

Update: verkocht inmiddels.

[ Voor 107% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:25 . Reden: auto verkocht ]

• JB
  • Laatst online: 13-01 17:26

JB

Cédric roelt!

Jurgen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb in mijn 2017 fiesta de automatische deurvergrendeling zonder problemen aangezet met forscan. Start-stop heb ik aan laten staan.

Maar heb je geen zekering voor de start-stop die je er uit kan halen? Of krijg je dan meteen 100 foutmeldingen?
Heb jijzelf Forscan? Of iemand die je kent? VCDS groep is veel groter om in de regio iemand te treffen...

Zekeringen ga ik niet los halen, zo hoog is de nood niet :+

Mijn boefje is liev!

• BdK9001
  • Laatst online: 13-01 18:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

JB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Heb jijzelf Forscan? Of iemand die je kent? VCDS groep is veel groter om in de regio iemand te treffen...

Neus anders ook even rond op focusclub.nl, grote kans dat er daar een aantal mensen zijn met FORSCAN

Kalm aan! En rap een beetje!

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025
Dealers ja :( Vroeg of op mijn Fiesta(Titanium, 2009) de optie tot muziek streamen aan kan worden gezet, want ondanks een goed werkende bluetooth was deze optie er niet. De man achter de balie zei letterlijk "Als het standaard niet kan, kan ik het ook niet alsnog aanzetten." Ik later thuis googlen: Schijnt dat je de radio kan updaten door middel van een officiële software update en dat het dan gewoon mogelijk is om via je telefoon muziek af te spelen. Binnenkort maar eens mee bezig.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
JB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Ik heb de laptop en stekker van een maat geleend.

Vziw is forscan gratis (en kan je de uitgebreide licentie gratis activeren). De stekker die we gebruikt hebben heeft ie zelf aangepast met een schakelaar om de uitgebreide modus te activeren. Het origineel was een alibabba stekker van een paar euro. Het werkt perfect. Ik heb het bij mijn ouders ook eens gebruikt om een nieuwe sleutel in te leren (ze hadden er maar 1, dus de truc met 3x op contact, sleutel wisselen etc kon niet).

In mijn geval heb ik veel info van de fiestaclub en focusclub fora gehaald. Het principe is allemaal hetzelfde. Het verschilt wel per auto wat er allemaal aan te passen is.

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2025
darkkingll schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:30:
Dealers ja :( Vroeg of op mijn Fiesta(Titanium, 2009) de optie tot muziek streamen aan kan worden gezet, want ondanks een goed werkende bluetooth was deze optie er niet. De man achter de balie zei letterlijk "Als het standaard niet kan, kan ik het ook niet alsnog aanzetten." Ik later thuis googlen: Schijnt dat je de radio kan updaten door middel van een officiële software update en dat het dan gewoon mogelijk is om via je telefoon muziek af te spelen. Binnenkort maar eens mee bezig.
Er zit nog een klein verschil in Bluetooth modules die er zijn. Een type (heb de nummers niet bij de hand, maar zijn wel te vinden) ondersteund Bluetooth, maar alleen het telefoon profiel. Er is nog een ander type dat naast telefoon ook muziek kan. In overleg met de dealer heb ik zelf een module opgespoord en de dealer heeft die verwisseld. Ik neem aan dat hij ook iets heeft moeten instellen, maar daar weet ik het fijne niet van. Kreeg de auto werkend en zonder rekening terug. Top actie :)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Er is echt heel veel informatie te vinden over het programmeren van Fordjes via ELM, je hebt enkel een aangepaste dongel nodig die niet enkel CAN LOW en CAN HIGH maar ook CAN MID. Dit kan doormiddel van een schakelaar en ze zijn ook kant en klaar te krijgen via EBAY en duizenden andere sites.

Voor Mondeo MK5 kan ik de volgende site aanraden: http://www.2gfusions.net/
Verder voor de Fiesta en Focus gewoon in de Nederlandse of Belgische fora kijken of de model specifieke fora. Ja kan aan de gang met FOCCCUS, Forscan (via PC) en er is nog een tool waar ik effe niet van op de naam kan komen.

Ik heb in mijn Mondeo MK5 diverse opties aangepast er is veel over te vinden.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:23:
Drie garages gebeld; nog nooit een katalysator vervangen van een Focus 1.0. Jeej me.
Ga dan ook gewoon langs bij een andere garage die niet een dealer is. Hele grote kans dat je voor een paar tientjes een nieuwe sensor krijgt, terwijl jij nu je hele auto wilt afschrijven.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Ga dan ook gewoon langs bij een andere garage die niet een dealer is. Hele grote kans dat je voor een paar tientjes een nieuwe sensor krijgt, terwijl jij nu je hele auto wilt afschrijven.
Ik heb bij twee gevraagd; doen jullie ook een gasmeting om te zien of de katalysator echt niet meer goed functioneert. Antwoord: nee, we kijken alleen nog naar de waardes die uit de interne computer komen. Als die niet goed zijn vervangen we de katalysator.

Update: melding niet meer voorgekomen, auto is APK gekeurd, dus geen issue meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:26 . Reden: voorzien van update na 3 maanden probleemloos rijden ]

• Phusebox
Ik las net op focusclub forum dat er een terugroepactie zou zijn/komen voor de koeling problemen (o.a. een sensor die het niveau vloeistof in de gaten houdt). Helaas spreekt men daar van de 150pk ecoboost. Iemand anders hier een brief gehad?

ETiS zegt bij mij, net zoals bij alle andere terugroepacties, dat er niks open staat.

• SniperGuy
Dat verhaal met die ecoboost 1.0 was dit: https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1446484
Iets met een gescheurde/niet onjuiste koelvloeistof(terour) slang.
Rijden zonder KVS kan idd zorgen voor oververhitting en kromme kop. Daarna is het inderdaad mogelijk dat hij KVS gaat verbruiken (lekken kan ook, maar dan is er overdruk in het systeem ipv dat KVS in de verbrandingskamers meegenomen en 'verbrand' wordt)
Verbruik KVS kan inderdaad funest zijn voor je katalysator. Al het andere spul wat daar doorheen gaat (gelode benzine, KVS, olie) kan ervoor zorgen dat die katalysator stuk gaat.
Of een katalysator werkt of niet kan inderdaad door een gasmeting uit te laten voeren of op basis van de Lambda waarde van de auto. Die laatste triggered eventuele CEL (check engine light), exact jouw probleem dus. Bovendien is een dergelijke foutmelding APK afkeur. Lambda waarde kan je met torque uitlezen/loggen.
Mogelijk is je Lambda sensor stuk, maar het heeft er alle schijn van dat je een lekke koppakking hebt :(

Nog wat topix over de 1.0 ecoboost:
https://www.honestjohn.co...cle/111213/ford-focus-1-0
https://www.honestjohn.co.../focus-2011/?section=good

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 26-01-2018 09:59 ]

• Phusebox
SniperGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:52:
Dat verhaal met die ecoboost 1.0 was dit: https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1446484
Iets met een gescheurde/niet onjuiste koelvloeistof(terour) slang.
Rijden zonder KVS kan idd zorgen voor oververhitting en kromme kop. Daarna is het inderdaad mogelijk dat hij KVS gaat verbruiken (lekken kan ook, maar dan is er overdruk in het systeem ipv dat KVS in de verbrandingskamers meegenomen en 'verbrand' wordt)
Verbruik KVS kan inderdaad funest zijn voor je katalysator. Al het andere spul wat daar doorheen gaat (gelode benzine, KVS, olie) kan ervoor zorgen dat die katalysator stuk gaat.
Of een katalysator werkt of niet kan inderdaad door een gasmeting uit te laten voeren of op basis van de Lambda waarde van de auto. Die laatste triggered eventuele CEL (check engine light), exact jouw probleem dus. Bovendien is een dergelijke foutmelding APK afkeur. Lambda waarde kan je met torque uitlezen/loggen.
Mogelijk is je Lambda sensor stuk, maar het heeft er alle schijn van dat je een lekke koppakking hebt :(

Nog wat topix over de 1.0 ecoboost:
https://www.honestjohn.co...cle/111213/ford-focus-1-0
https://www.honestjohn.co.../focus-2011/?section=good
Bedankt voor de uitgebreide toelichting.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:27 ]

• Hmmbob
Maar een lambda sensor is redelijk eenvoudig zelf te vervangen toch? Vooraf en erna uitlezen en je weet of de waardes goed waren. Sowieso kan je met de meeste OBD2 appjes de lambda waardes uitlezen, even op internet lezen hoe een goede plot eruit zou moeten zien.

• Phusebox
Hmmbob schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:23:
Maar een lambda sensor is redelijk eenvoudig zelf te vervangen toch? Vooraf en erna uitlezen en je weet of de waardes goed waren. Sowieso kan je met de meeste OBD2 appjes de lambda waardes uitlezen, even op internet lezen hoe een goede plot eruit zou moeten zien.
Dan moet de garage dat toch ook kunnen of niet?
Zelf vervangen gaat me nooit lukken. Een lamp verwisselen lukt nog net.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 26-01-2018 14:14 ]

• Hmmbob
Ja natuurlijk moet ze dat lukken, maar ze doen het niet zeg je. Vandaar.

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 20:07
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:53:
Ik las net op focusclub forum dat er een terugroepactie zou zijn/komen voor de koeling problemen (o.a. een sensor die het niveau vloeistof in de gaten houdt). Helaas spreekt men daar van de 150pk ecoboost. Iemand anders hier een brief gehad?
Dat was ik op het focus forum. Ik maakte vorige week een afspraak voor een beurt en apk en toen werd me meteen gemeld dat er een terugroepactie was voor het koelsysteem. Moesten wel onderdelen voor besteld worden dus kon even duren voordat het ingepland kon worden.

Gisteren de apk en beurt laten uitvoeren en meteen een afspraak gemaakt voor 6 februari het koelsysteem te laten aanpassen.

Op de service checklist die ik heb ontvangen na de beurt staat:
Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
17S09 - 1.6l GTDI koelsysteem

Voor de duidelijkheid: ik heb een 1.6 benzine 150pk ecoboost

Ik zal je na de 6e meer weten te vertellen.

• Phusebox
Ik heb ook contact opgenomen met Ford Nederland, maar daar verwacht ik weinig van.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Hmmbob schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:23:
Ze zijn "redelijk" eenvoudig te vervangen........., maar ze kunnen erg vast zitten en dan heb je echt een half open dop nodig om de lambda sonde los te krijgen en de draden/connector heel te laten. Niet iedereen heeft zo'n dop.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Phusebox
Ik heb nul gereedschappen en nul technische kennis. Dus voor mij is het gewoon onmogelijk.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
Maar was het koelvloeistofpijl dan ook telkens te laag waardoor je moest bijvullen afgelopen paar jaar? Volgens mij is die slang een preventief iets, die scheuren vanwege verkeerd materiaalgebruik. Dat zal dus niet de oorzaak zijn. Ik zou toch even kijken of er een garage een externe meting kan doen met een knijper op de pijp (4gas), straks heb je die cat laten vervangen en zijn de waardes nog steeds slecht.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Hmmbob
OgWok schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Ze zijn "redelijk" eenvoudig te vervangen........., maar ze kunnen erg vast zitten en dan heb je echt een half open dop nodig om de lambda sonde los te krijgen en de draden/connector heel te laten. Niet iedereen heeft zo'n dop.
Ja klopt, heb toen voor m'n BMW een aparte dop moeten lenen bij de Autozone (US, daar woonde ik toen). Wel handig, daar kun je gereedschap lenen tegen een borg. Met de juiste dop was het zo gebeurd.

Afijn, hier geen optie, maar ik ben het ermee eens dat er eerst meer getest moet worden voor de katalysator eronder uit gaat....

• Phusebox
Jim423 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:47:
Maar was het koelvloeistofpijl dan ook telkens te laag waardoor je moest bijvullen afgelopen paar jaar? Volgens mij is die slang een preventief iets, die scheuren vanwege verkeerd materiaalgebruik. Dat zal dus niet de oorzaak zijn. Ik zou toch even kijken of er een garage een externe meting kan doen met een knijper op de pijp (4gas), straks heb je die cat laten vervangen en zijn de waardes nog steeds slecht.
Ik ga deze week op zoek naar een andere garage. Bij mijn huidige zijn ze twee vaste klanten kwijt zowel voor onderhoud als aankoop eens in de vier jaar. Sukkels.

Heb dus ook al gevraagd kunnen jullie een meting doen of om te checken of de computer waardes kloppen of dat het misschien een foutieve sensor is etc?

Het antwoord was "Nee, dat doen we niet. We checken alleen de computer."

Probleem is alleen dat ik nu een half uur verder moet rijden voor een Ford garage die niet van hetzelfde bedrijf is. Wil wel tot ik weet wat er aan de hand is bij Ford blijven ivm eventuele aanspraak op coulance vanwege de productiefouten in deze auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 27-01-2018 11:03 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
Snap ik, ik rij nu ook 81 km enkele reis om mijn banden goed te laten balanceren. Na 4 zaken (van bekende band+uitlaatfirma's) het niet voor elkaar kregen om mijn auto trillingsvrij te krijgen, en wilde gaan uitlijnen e.d., merkte deze firma op dat er een slechte ronding in 1 achterwiel zat. Hierdoor trilde de voorkant vreemd genoeg bij acceleratie. Voor gebalanceerd + achter nieuwe banden probleem weg. Sindsdien ga ik daarheen. tldr: kost vaak wat moeite om een goede diagnosetechnicus te vinden maar geef niet op.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
Misschien kan ik beter naar private lease kijken. Wij hebben met zijn tweeën zolang als we auto rijden nog nooit een auto weg kunnen doen omdat we iets anders wilden. Alleen maar omdat er iets absurd duurs kapot ging. Of dat nu een auto van 15 jaar oud of 5 jaar oud was. Japans, Frans, Duits alles gaat hier stuk.

En als ik alleen de afschrijving, wegenbelasting en verzekering tel is private lease al gelijk qua kosten. Laat staan de reparaties.

• Hmmbob
Op zich zou een merkloze dealer ook prima die metingen moeten kunnen doen.

• Phusebox
Is dit een typisch beeld voor een lekke koppakking? Ik weet het is niet zo erg als de voorbeeld video's die ik zie op internet maar als ik de Fiesta met 1.0 ecoboost van mijn vrouw ernaast zet, daar zie ik helemaal niks van gekleurde rook.

[YouTube: https://youtu.be/lAWWGOUbHcI]

Ik vond het wel gek dat bij haar het koelvloeistof reservoir en de slangen compleet anders zijn terwijl het dezelfde motor is.

Bij mij zie ik vloeistof wel bewegen waar de bovenste slang in het reservoir uit komt, bij de Fiesta zie ik niks.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 27-01-2018 14:44 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk niet. Ik heb dat bij m'n oude Daewoo gehad en geloof me, dan krijg je toch een walm witte rook. En je motor klinkt als een grasmaaier. Daarbij vliegt wel de koelvloeistof eruit zoals bij jou, maar dat kan net zo goed door een lek ergens anders zijn.

Je kunt ook de dop van de motor eraf halen om te kijken of er sludge zit.

[ Voor 32% gewijzigd door ByteMe_ op 27-01-2018 14:51 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Phusebox
ByteMe_ schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:46:
Waarschijnlijk niet. Ik heb dat bij m'n oude Daewoo gehad en geloof me, dan krijg je toch een walm witte rook. En je motor klinkt als een grasmaaier. Daarbij vliegt wel de koelvloeistof eruit zoals bij jou, maar dat kan net zo goed door een lek ergens anders zijn.

Je kunt ook de dop van de motor eraf halen om te kijken of er sludge zit.
Aan de peilstok zat in ieder geval niks sludgy en ook geen witte aanslag op de uitlaat. Zal de olie dop eens eraf draaien.

De Fiesta trouwens ook maar meteen bijgevuld want die stond ook bijna op Min. Hoop toch dat die 2016 versie van de EcoBoost wat beter is dan mijn 2012.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 27-01-2018 19:05 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:26
Nog meer mensen met sync3 die balen dat spotify intergratie discontinued is ?

https://support.spotify.com/is/article/ford/

iemand die hier een oplossing/workaround voor weet ? android auto is geen alternatief want dan moet je de telefoon met de kabel verbinden..

• Phusebox
Barbapapa852 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:32:
Nog meer mensen met sync3 die balen dat spotify intergratie discontinued is ?

https://support.spotify.com/is/article/ford/

iemand die hier een oplossing/workaround voor weet ? android auto is geen alternatief want dan moet je de telefoon met de kabel verbinden..
Een beetje een faal van Ford dat het zelfs in de nieuwe Fiesta niet zit. Geen Android Auto of Apple Carplay is voor mij al een reden om geen nieuwe Ford te kopen.

• Barbapapa852
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Een beetje een faal van Ford dat het zelfs in de nieuwe Fiesta niet zit. Geen Android Auto of Apple Carplay is voor mij al een reden om geen nieuwe Ford te kopen.
De Nieuwe fiesta heeft wel gewoon Apple Carplay en Android auto hoor. nadeel hiervan is dat je dan de telefoon aan de kabel moet hangen.

• Phusebox
Barbapapa852 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:38:
[...]

De Nieuwe fiesta heeft wel gewoon Apple Carplay en Android auto hoor. nadeel hiervan is dat je dan de telefoon aan de kabel moet hangen.
? Mij vertelden ze van niet.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:47:
[...]

SYNC3 == Apple Carplay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1cfr1XRjgR5B1ftDx2VoRiy/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-01-2018 15:56 ]

www.google.nl

• Barbapapa852
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:47:
[...]

misschien heeft dit te maken met welke versie van de radio je hebt ?

mijn fiesta heeft gewoon Ford Sync3/Android auto of Apple carplay als ik een android/apple device aansluit via de kabel

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Sync 3 ondersteund apple carplay en android auto. Ongeacht de versie die je hebt er zijn namelijk maar 3 versies (6 inch en 8 inch met of zonder GPS) en je usb poorten zitten direct op je "sync scherm" aangesloten. Globaal gezien zijn er eigenlijk ook maar 2 type radio's. Normaal en Sony. Uiteraard bestaan er nog een paar sub versies voor bijvoorbeeld DAB+ of Sirius. Vrijwel alle overige opties zijn software settings en mocht je ook een subwoofer hebben af fabriek dan staat er nog een digitale versterker module ergens achterin.

Ik heb in mijn eigen auto de Sync 2 vervangen voor een Sync 3, de radio is een apparte module die gewoon blijft zitten.

• Phusebox
Dan wilden ze blijkbaar geen auto verkopen. Haha. Was sowieso nogal vaag; drie keer laten vallen dat ik een proefrit wilde maken en mijn Focus inruilen maar daar werd niet op ingegaan. Er werd dus niet gezegd, ok ik pak de sleutels even. Ik ga niet smeken voor een proefrit, dan gaan we wel ergens anders heen. Hou niet zo van die spelletjes.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

OmeJoyo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:40:
Sync 3 ondersteund apple carplay en android auto. Ongeacht de versie die je hebt er zijn namelijk maar 3 versies (6 inch en 8 inch met of zonder GPS) en je usb poorten zitten direct op je "sync scherm" aangesloten. Globaal gezien zijn er eigenlijk ook maar 2 type radio's. Normaal en Sony. Uiteraard bestaan er nog een paar sub versies voor bijvoorbeeld DAB+ of Sirius. Vrijwel alle overige opties zijn software settings en mocht je ook een subwoofer hebben af fabriek dan staat er nog een digitale versterker module ergens achterin.

Ik heb in mijn eigen auto de Sync 2 vervangen voor een Sync 3, de radio is een apparte module die gewoon blijft zitten.
Jup, ik ben ook voor Sync 3 gegaan op mijn nieuwe Focus (ETA week 8 ).

Helaas kon DAB+ niet :| zonder andere zaken te laten vallen... dus ouderwets FM of gewoon Spotify.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

TommyGun schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Jup, ik ben ook voor Sync 3 gegaan op mijn nieuwe Focus (ETA week 8).

Helaas kon DAB+ niet :| zonder andere zaken te laten vallen... dus ouderwets FM of gewoon Spotify.
DAB+ is nog verre van perfect qua dekking, dus afhankelijk van je regio mis je er niet persé iets aan. Ik gebruik altijd Spotify via Android auto, dit werkt gewoon geweldig zo ook de maps navigatie :)

• Phusebox
TommyGun schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Jup, ik ben ook voor Sync 3 gegaan op mijn nieuwe Focus (ETA week 8).

Jammer dat Ford die schermen zo foeilelijk heeft gemaakt bij de nieuwere modellen...

Sync 3:
Afbeeldingslocatie: http://media.lifehacker.foxtrot.future.net.uk/wp-content/uploads/sites/55/2016/02/Ford-SYNC-3-1.jpg

Sync 2:
Afbeeldingslocatie: https://www.parkers.co.uk/PageFiles/160898/DSC_7574.jpg

Niet dat ik die laatste nou mooi vindt, maar Sync 3 is echt een My First Sony interface... :F

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mwoah, ziet er wel oké uit imho YouTube: SYNC 3 do Ford Focus 2017 - Tutorial

• Phusebox
Is er ook een nachtmodus of blijf je zo'n groot fel wit scherm hebben in het donker?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Is er ook een nachtmodus of blijf je zo'n groot fel wit scherm hebben in het donker?
LMGTFY

https://owner.ford.com/ho...-3-settings-overview.html
Display
You can adjust your display by:

Brightness
Mode, which can automatically switch between day and night modes based on the outside light level

• Phusebox
Ik kon er geen video of afbeelding van vinden wanneer ik zocht op "Ford Sync3 Night Mode" of varianten.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Past zich automatisch aan standaard.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 09:58

JT

VETAK y0

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Jammer dat Ford die schermen zo foeilelijk heeft gemaakt bij de nieuwere modellen...

Sync 3:
[afbeelding]

Sync 2:
[afbeelding]

Niet dat ik die laatste nou mooi vindt, maar Sync 3 is echt een My First Sony interface... :F
Hmmmm, ik vind Sync2 ook mooier en fijner werken :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik vond sync 2 ook mooier qua uiterlijk, voor de dag stand iig. Sync 3 werkt echter veel beter en als je carplay of Android auto gebruikt zie je vrijwel enkel die interface.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:40:
Ik vond sync 2 ook mooier qua uiterlijk, voor de dag stand iig. Sync 3 werkt echter veel beter en als je carplay of Android auto gebruikt zie je vrijwel enkel die interface.
En daar hebben ze dan Spotify, waarschijnlijk de meest gebruikte app, uitgesloopt (of het aan Ford of Spotify ligt maakt voor de eindgebruiker niet uit).

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:53:
[...]

En daar hebben ze dan Spotify, waarschijnlijk de meest gebruikte app, uitgesloopt (of het aan Ford of Spotify ligt maakt voor de eindgebruiker niet uit).
Nee dat klopt dus niet. Spotify blijft gewoon werken in Android Auto, maar niet in de Sync 3 interface die ook een eigen koppeling had naar Spotify. Echter was die koppeling draadloos en moet je voor Android Auto de kabel aansluiten.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Nee dat klopt dus niet. Spotify blijft gewoon werken in Android Auto, maar niet in de Sync 3 interface die ook een eigen koppeling had naar Spotify. Echter was die koppeling draadloos en moet je voor Android Auto de kabel aansluiten.
Ah ok. Het wordt er tegenwoordig niet duidelijker op met al die infotainment onzin. Heb op Sync 2 nog nooit Spotify voor elkaar gekregen (afgezonderd van gewoon Bluetooth streamen dan), zowel niet met Android Auto als met Apple Carplay.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 09:59
OmeJoyo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Inderdaad, die koppeling was sowieso niet snel. Gebruik sinds een tijd apple carplay icm met mijn Sync 3. Enige nadeel is dat ik aan de apple maps vast zit. Mijn spotify werkt nog wel met Carplay (met kabel)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Ah ok. Het wordt er tegenwoordig niet duidelijker op met al die infotainment onzin. Heb op Sync 2 nog nooit Spotify voor elkaar gekregen (afgezonderd van gewoon Bluetooth streamen dan), zowel niet met Android Auto als met Apple Carplay.
De Spotify ondersteuning voor Sync2 is hier helaas dan ook nooit gelanceerd. Op de Ford site heeft lange tijd gestaan dat dit binnenkort komt, maar na de introductie van Sync 3 in de laatste modellen is dit verdwenen.

• SniperGuy
Phusebox schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:39:
Is dit een typisch beeld voor een lekke koppakking? Ik weet het is niet zo erg als de voorbeeld video's die ik zie op internet maar als ik de Fiesta met 1.0 ecoboost van mijn vrouw ernaast zet, daar zie ik helemaal niks van gekleurde rook.

[video]

Ik vond het wel gek dat bij haar het koelvloeistof reservoir en de slangen compleet anders zijn terwijl het dezelfde motor is.

Bij mij zie ik vloeistof wel bewegen waar de bovenste slang in het reservoir uit komt, bij de Fiesta zie ik niks.
Was de auto koud/warm? hoe was het weer buiten? (temp/luchtvochtigheid)
Als dit een koude auto is lijkt het me mee te vallen, met een warme auto wordt het al bedenkelijk.

Gevonden op FB: https://www.facebook.com/FinalDriveNL/posts/489655781434805 1.0 ecoboost (100? 125? 145?) met een gebroken zuigerhemd (gevalletje 'het nieuwe rijden'? wie zal het zeggen)

• Phusebox
SniperGuy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Als dit een koude auto is lijkt het me mee te vallen, met een warme auto wordt het al bedenkelijk.

Gevonden op FB: https://www.facebook.com/FinalDriveNL/posts/489655781434805 1.0 ecoboost (100? 125? 145?) met een gebroken zuigerhemd (gevalletje 'het nieuwe rijden'? wie zal het zeggen)
Motor was koud (minuut of drie stationair gedraaid), buiten was het een graad of 7/8 volgens mij.

Ik probeer nu zo goed en kwaad als het kan koelvloeistof verbruik te monitoren en zodra ik in de gaten heb dat dit weer zakt, of sneller dan verwacht mag worden, gaat de auto voor een grondige inspectie naar een andere garage. Mijn vaste Ford garage heeft afgedaan.

Update: Geen koelvloeistof verbruik en alles ziet er goed uit na 3 maanden

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:31 . Reden: 3 maanden verder update ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

SniperGuy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Ja ik had hem gisteren ook gelezen. Het is een B-Max dus 100 of 125. Het is wel schade die je verwacht als er inderdaad continue op een te laag toerental te veel vermogen wordt gevraagd, vooral bij zware belasting.

Wat ik wel tekenend vind is de houding van Ford (Zowel de dealer als Ford Nederland) in dit geval die het vertikken een gedegen onderzoek uit te voeren. Dit is precies waar @Phusebox nu ook tegen aanloopt en dit heb ik in het verleden ook geregeld gehad. Jammer, want ze maken prachtige auto's en over het algemeen is het ook wel degelijk, echter als dit een keer niet zo is dan wordt er al snel niet thuis gegeven door dealers en Ford Nederland. Dit kan je in de vele forums terugvinden, wereldwijd en ook zijn er tv-programma's die hier aandacht aan hebben geschonken.

Wel moet gezegd worden dat het bijvoorbeeld bij VAG niet beter is, van der verhalen die ik daar over hoor en lees zelfs slechter. Maar toch...

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Ja ik had hem gisteren ook gelezen. Het is een B-Max dus 100 of 125. Het is wel schade die je verwacht als er inderdaad continue op een te laag toerental te veel vermogen wordt gevraagd, vooral bij zware belasting.

Wat ik wel tekenend vind is de houding van Ford (Zowel de dealer als Ford Nederland) in dit geval die het vertikken een gedegen onderzoek uit te voeren. Dit is precies waar @Phusebox nu ook tegen aanloopt en dit heb ik in het verleden ook geregeld gehad. Jammer, want ze maken prachtige auto's en over het algemeen is het ook wel degelijk, echter als dit een keer niet zo is dan wordt er al snel niet thuis gegeven door dealers en Ford Nederland. Dit kan je in de vele forums terugvinden, wereldwijd en ook zijn er tv-programma's die hier aandacht aan hebben geschonken.

Wel moet gezegd worden dat het bijvoorbeeld bij VAG niet beter is, van der verhalen die ik daar over hoor en lees zelfs slechter. Maar toch...
Ford veroorzaakt het dan ook zelf met die toeren door veel te vroeg de indicator te tonen dat je moet schakelen. Op de 1.0 Ecoboost Fiesta van mijn vrouw is het helemaal erg, als je daar schakelt volgens het display slaat ie bijna af zo vroeg is dat.

Bij de Focus klopt het enigszins.

• SniperGuy
Ik ken weinig/geen fabrikanten die bij dergelijke problemen buiten de garantie coulant zijn (bij de oplichters van VAG / PON ga je als VAG eigenaar helemaal huilen) :/
Overigens is het ook het enige geval van een bizar kapotte ecoboost 1.0 motor waarbij simpel kop vlakken niet genoeg is terwijl er toch erg veel van die blokjes rondrijden. (volgens mij zijn de 60 en 80 pk versies in basis hetzelfde)
ECO Schakelindicatoren moet je ook negeren, die zitten erop om door de emissietesten te komen :) Feeling met je voertuig is erg belangrijk, zeker met delicate techniek.

Je kan een uitlaatgastester op je koelvloeistof loslaten. Is zo'n soort setje.
https://nl.aliexpress.com...-WT05187/32697190298.html

• Phusebox
SniperGuy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:18:
Hmm als ik eens wist hoe het werkte... schandalig gewoon dat een garage zoiets weigert te doen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

SniperGuy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:18:
Ik ken weinig/geen fabrikanten die bij dergelijke problemen buiten de garantie coulant zijn (bij de oplichters van VAG / PON ga je als VAG eigenaar helemaal huilen) :/
Overigens is het ook het enige geval van een bizar kapotte ecoboost 1.0 motor waarbij simpel kop vlakken niet genoeg is terwijl er toch erg veel van die blokjes rondrijden. (volgens mij zijn de 60 en 80 pk versies in basis hetzelfde)
ECO Schakelindicatoren moet je ook negeren, die zitten erop om door de emissietesten te komen :) Feeling met je voertuig is erg belangrijk, zeker met delicate techniek.

Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt. Er rijden miljoenen van die blokkies rond en ik zie eigenlijk maar heel erg weinig horror verhalen, behalve dan met de geknapte koelslang. Echter zegt dat weinig (Lees: niets) over de rest van de motor, wel iets over hoe Ford met een bekend probleem omgaat.

Verder schakel ik ook meestal net na de indicator, want die wil soms belachelijk vroeg al omhoog, als past die bij de Mondeo zich wel aan in veel gevallen zoals, Expliciet hard accelereren, heuvel op, aanhanger. Dit merkte ik niet bij mijn Fiesta's en B-Max

• SniperGuy
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Hmm als ik eens wist hoe het werkte... schandalig gewoon dat een garage zoiets weigert te doen.
Volgens de verhalen is het Broomthymolblauw en kan je gebruiken met een waterslot om te kijken of er wat aan de hand is: http://allegro.pl/tester-...Product&bi_m=reco#thumb/3

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen weekend proef gereden in de nieuwe Fiesta ST line (de 125 pk versie), maar die schakelindicatoren sporen echt niet. Als je die volgt, rij je continue rond de 1500 toeren,. Goed voor het verbruik, maar slecht voor de rijervaring en motor. Liever iets meer brandstof verbruiken en soepeler rijden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 22:54

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

In mij Fiesta (Ecoboost 100pk) geeft die indicatie standaard bij 2000rpm aan dat je moet schakelen. Het kan, maar ik vind het niet lekker rijden. Meestal schakel ik bij 2500-3000, en soms trek ik even door to 80km/h in z'n 2 >:) Volgens mij staat m'n gemiddelde op 6,5L100km.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kunnen ze die dingen niet ergens uitzetten of zijn ze nodig voor de emissiemeuk?

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Touchdomex schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:14:
Kunnen ze die dingen niet ergens uitzetten of zijn ze nodig voor de emissiemeuk?
Het laatste

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Phusebox
SayWhatAgain! schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:19:
In mij Fiesta (Ecoboost 100pk) geeft die indicatie standaard bij 2000rpm aan dat je moet schakelen. Het kan, maar ik vind het niet lekker rijden. Meestal schakel ik bij 2500-3000, en soms trek ik even door to 80km/h in z'n 2 >:) Volgens mij staat m'n gemiddelde op 6,5L100km.
Haha ok dat is een flink verbruik. Hier twee ecoboost 1.0 100 pk auto's:
Focus: computer 5,9 werkelijk 6,3
Fiesta: computer 4,9 werkelijk 5,2

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 22:54

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Phusebox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:44:
[...]

Haha ok dat is een flink verbruik. Hier twee ecoboost 1.0 100 pk auto's:
Focus: computer 5,9 werkelijk 6,3
Fiesta: computer 4,9 werkelijk 5,2
Haha tsja, ik rij relatief veel korte stukjes wat niet helpt. Airco bijna altijd aan en ik hou van een beetje sportief rijden. Daar heb ik graag die extra liter per 100km voor over :)

• SniperGuy
Hier staat de Ø BC van de Fiesta Ecoboost 100 op 6,7, werkelijk gemeten is dat 7 liter op 100km.
16 inch LM velgen en ST spoiler zullen niet meehelpen. Een Loden rechtervoet + snelweg al helemaal niet :X Maar net zo zuinig als de Ka met 1.25 Fire motorblok :D
Pagina: 1 ... 57 ... 140 Laatste