Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 58 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
SniperGuy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:26:
Hier staat de Ø BC van de Fiesta Ecoboost 100 op 6,7, werkelijk gemeten is dat 7 liter op 100km.
16 inch LM velgen en ST spoiler zullen niet meehelpen. Een Loden rechtervoet + snelweg al helemaal niet :X Maar net zo zuinig als de Ka met 1.25 Fire motorblok :D
Hier ook 16 inch velgen overigens en 80% snelweg op de Fiesta.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:48

Hupske

AFCA

Zit al een tijd mee te gluren in dit topic.

Mijn ouders hebben 3 maanden geleden een Ford C-Max Titanium uit 2016 gekocht met nog maar 25000 op de teller. Kan niet anders zeggen, wat een toffe bak en wat rijd hij heerlijk! De auto is uit Duitsland geïmporteerd aangezien hij dan goedkoper was. Er moest namelijk stoelverwarming in, stuurverwarming, voorruitverwarming, parkeersensoren aan alle kanten, mooie led verlichting in de auto. En heeft 125PK aan boord. Meer dan voldoende.
Net als hier al aangegeven is geeft de boordcomputer wel heeeel erg snel aan dat je door moet schakelen. Zo laag in toeren lijkt me nooit heel goed als je t pedaal in wilt trappen.
Auto rijdt verder ongeveer 1 op 13.5. Niet heel bijzonder.
Wat ik jammer vind is dat hij nog is uitgevoerd met het Sync 2 systeem. Wat door afwezigheid van Apple CarPlay en Android CarPlay ervoor zorgt dat je systeem eigenlijk redelijk waardeloos is. Want de navigatie kent hoop wegen niet.

Zelf is mijn Peugeot 206 uit 2000 ook bijna aan vervanging toe. Homokineet is versleten, barst in de voorruit(gaat nog maar 1 kant op, anders afgekeurd), uitlaat gaat het niet lang meer volhouden, stabilisatorstangen zijn aan vervanging toe. Om dit te repareren is de auto totaal niet waard. Dus maar de keuze gemaakt om hem compleet aan gort te rijden. Maar dit kan nog 1 week duren, maar ook 7 maanden. Dus ondertussen zit ik al wel AutoScout24 in de gaten te houden en wat dealers in de buurt. Vanwege mijn werk moet ik wel redelijk snel kunnen schakelen als t zover.

Waar kijk ik(en mijn vriendin) naar: Ford Fiesta(5-deurs). Budget: 7-8000. Dus je komt in Nederland uit op het model van 2008 - 2012. 2013 is te duur. Tenzij ik in Duitsland kijk. Alleen geen idee of ik dan nog voordelig uit ben als ik er 1 laat importeren.

Auto zal weer een jaartje of 6-8 mee moeten gaan. 15~20000 km per jaar zal er mee gereden worden.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de fiesta’s? Er rijden er zoveel van rond dat je bijna zal denken dat het top auto’s zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 01-02-2018 20:50 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heeft iemand Forscan al geprobeerd op het laatste model van de Fiesta (MK 8 )?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:58

OmeJoyo

This is me

Hupske schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:35:
Zit al een tijd mee te gluren in dit topic.

Mijn ouders hebben 3 maanden geleden een Ford C-Max Titanium uit 2016 gekocht met nog maar 25000 op de teller. Kan niet anders zeggen, wat een toffe bak en wat rijd hij heerlijk! De auto is uit Duitsland geïmporteerd aangezien hij dan goedkoper was. Er moest namelijk stoelverwarming in, stuurverwarming, voorruitverwarming, parkeersensoren aan alle kanten, mooie led verlichting in de auto. En heeft 125PK aan boord. Meer dan voldoende.
Net als hier al aangegeven is geeft de boordcomputer wel heeeel erg snel aan dat je door moet schakelen. Zo laag in toeren lijkt me nooit heel goed als je t pedaal in wilt trappen.
Wat ik jammer vind is dat hij nog is uitgevoerd met het Sync 2 systeem. Wat door afwezigheid van Apple CarPlay en Android CarPlay ervoor zorgt dat je systeem eigenlijk redelijk waardeloos is. Want de navigatie kent hoop wegen niet.

Zelf is mijn Peugeot 206 uit 2000 ook bijna aan vervanging toe. Homokineet is versleten, barst in de voorruit(gaat nog maar 1 kant op, anders afgekeurd), uitlaat gaat het niet lang meer volhouden, stabilisatorstangen zijn aan vervanging toe. Om dit te repareren is de auto totaal niet waard. Dus maar de keuze gemaakt om hem compleet aan gort te rijden. Maar dit kan nog 1 week duren, maar ook 7 maanden. Dus ondertussen zit ik al wel AutoScout24 in de gaten te houden en wat dealers in de buurt. Vanwege mijn werk moet ik wel redelijk snel kunnen schakelen als t zover.

Waar kijk ik(en mijn vriendin) naar: Ford Fiesta(5-deurs). Budget: 7-8000. Dus je komt in Nederland uit op het model van 2008 - 2012. 2013 is te duur. Tenzij ik in Duitsland kijk. Alleen geen idee of ik dan nog voordelig uit ben als ik er 1 laat importeren.

Auto zal weer een jaartje of 6-8 mee moeten gaan. 15~20000 km per jaar zal er mee gereden worden.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de fiesta’s? Er rijden er zoveel van rond dat je bijna zal denken dat het top auto’s zijn.
Tips:
  • Het is een Ford, dus check op roest op de bekende plaatsen :)
  • Om dezelfde reden zal er wel ergens iets een rammeltje hebben :)
  • Vanaf halverwege 2010 hebben ze standaard ESP gekregen
  • Vanaf ergens halverwege 2011 zijn ze iets andere (betere) materialen gaan gebruiken voor dashboard etc.
  • Er is vaak weinig prijsverschil tussen de goedkoopste en meest luxe uitvoeringen
  • Ik zou voor de 1.25 of de 1.6 gaan. Ik reed met mijn 1.6 Fiesta sport 1 op 16 gemiddeld De 1.4 is een zeldzame motor en dit helpt niet bij prijzen van reparaties
  • Er is een serie die problemen heeft met een andrijfas die krom kan worden, dus let bij de proefrit op vreemde trillingen
Verder zijn mij geen grote gekke dingen bekend, er is een actie uitvoering geweest van de 1.25 die op 60pk werdt gezet in de fabriek ipv 82. Je kan deze simpel en voordelig laten terugzetten(chippen) naar de normale tuning en dat ga je ook willen als je er 1 koopt. In de stad zijn de prestaties niet anders dan de 82pk versie door hoe ze hem hebben afgesteld vanuit de fabriek maar boven de 80 kom je gewoon overal tekort. Ik heb een 60pk destijds 4 dagen als leenauto mee gehad, niet grappig.

De 82pk (1.25) komt prima mee met het verkeer en is leuk om te rijden, de 1.6 is een feestje om te rijden. De 100 of 125 pk 1.0 is helemaal leuk, maarja die is buiten je budget ivm. de leeftijd.

Het zijn super leuke auto's en ik verwacht dat je na de eerste proefrit verkocht bent :D

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Phusebox
Pff ik wordt echt gek van de krakende vering bij Ford... mijn Focus had er al last van en is inmiddels dus buiten de garantie maar de Fiesta had het vorig jaar ook toen ie nog geen anderhalf jaar oud was.

Naar de garage gebracht, onder garantie een en ander vervangen. Nu dik een half jaar later kraakt de voorvering weer...

Iemand overigens een tip voor een goede OBD adapter?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2018 11:44 ]

• AndRo555
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:44:
[...]

Haha ok dat is een flink verbruik. Hier twee ecoboost 1.0 100 pk auto's:
Focus: computer 5,9 werkelijk 6,3
Fiesta: computer 4,9 werkelijk 5,2
Onlangs 350km gereden in een huur Focus 1.0 125pk ecoboost. Waarvan pakweg 150km snelweg en 200km bergwegen. Lekker doorgereden, want het chassis van de focus nodigt zich daar wel voor uit :9 .
Uiteindelijk 36.4l getankt over 356km, => 10.2l/100km
Boordcomputer halverwege gereset, maar die gaf 9.6l/100km aan. Op de snelweg toonde die vaak tussen de 6.5 en de 7l/100km aan bij 120 wat best goed is voor een benzine in een Focus.

Het enige nadeel vond dat ik niet de indruk had dat er ook echt 200Nm in zat, eerder 170Nm. Op papier heeft die ook maar 170Nm en een overboost naar 200Nm. Verder trekt die wel lekker door tot hoog in de toeren, maar de lange bakverhoudingen maken dat enkel 2e versnelling goed bruikbaar is, 3e is echt te lang om in de bergen wat vlot vooruit te komen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:42:
Pff ik wordt echt gek van de krakende vering bij Ford... mijn Focus had er al last van en is inmiddels dus buiten de garantie maar de Fiesta had het vorig jaar ook toen ie nog geen anderhalf jaar oud was.

Naar de garage gebracht, onder garantie een en ander vervangen. Nu dik een half jaar later kraakt de voorvering weer...

Voor welk doel? aan je telefoon koppelen, of voor aan je laptop om te programmeren?

Ik heb deze voor aan de laptop:
http://www.ebay.nl/itm/EL...05d85a:g:TSgAAOSw2s1U1dN1

En deze voor aan mijn telefoon:
https://www.aliexpress.co...d-Symbian/2021746958.html

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
Zojuist contact gehad met de dealer; mijn Fiesta Vignale wordt op 12 maart geleverd :D

• Phusebox
KevinK92 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:11:
Zojuist contact gehad met de dealer; mijn Fiesta Vignale wordt op 12 maart geleverd :D
Wauw. Congrats, doe maar ruig, een Vignale? Koop of lease vanuit het werk?
OmeJoyo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Voor welk doel? aan je telefoon koppelen, of voor aan je laptop om te programmeren?

Ik heb deze voor aan de laptop:
http://www.ebay.nl/itm/EL...05d85a:g:TSgAAOSw2s1U1dN1

En deze voor aan mijn telefoon:
https://www.aliexpress.co...d-Symbian/2021746958.html
Voor diagnose van mijn katalysator probleem, checken of de lambda sensoren wel in orde zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2018 15:50 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:36:
[...]

[...]

Voor diagnose van mijn katalysator probleem, checken of de lambda sensoren wel in orde zijn.
Dan zou ik voor de optie met een laptop gaan (mits je een Windows laptop hebt natuurlijk)

Met die USB kabel kan je i.c.m. Forscan alle 3 de bussen van de auto uitlezen en elke foutcode achterhalen maar ook resetten.

• KevinK92
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:36:
[...]

[...]

Lease gelukkig; 27k voor een B-segmenter vind ik eigenlijk iets teveel van het goede. Maar als het in het leasebudget past.. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

JT

VETAK y0

Hupske schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:35:
Ligt er maar aan hoe je rijdt ;) Wij hebben een 2013 1.0 Ecoboost 125pk en als ik écht mijn best doe dan haal ik 6.0/100km, dat is 16,7km per liter. Heb zelfs de 5,9 aangetikt, 17km/liter. Nu ik 80% van m'n best doe en mijn vrouw er ook meer in rijdt zitten we op 6,4, 1 op 15,6. Dus het kan een stuk beter. Ik schakel standaard ook bij 2250rpm. Gaat prima.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Phusebox
OmeJoyo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:53:
[...]

Dan zou ik voor de optie met een laptop gaan (mits je een Windows laptop hebt natuurlijk)

Met die USB kabel kan je i.c.m. Forscan alle 3 de bussen van de auto uitlezen en elke foutcode achterhalen maar ook resetten.
Eens kijken of ik die in Nederland kan vinden, met van die eBay shops duurt het altijd weken.

Deze lijkt me ook prima? https://www.amazon.de/ELM...hip-forscan/dp/B06XJ6GQZX

Heb en maar besteld. Als het niks is kan ie terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 02-02-2018 18:17 ]

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gebruik zelf deze https://tunnelrat-electronics.fwscart.com
Bevalt erg goed.

wat niet past, wordt gelast!

• SteveWoz
  • Niet online
Waze schijnt ondersteunt te gaan worden op SYNC3 radio's:
https://www.reddit.com/r/...iyn/waze_coming_to_sync3/
Hier zat ik wel op te wachten. Vind CarPlay erg teleurstellend (Apple Maps gebruik ik niet) en zodra je een handeling verricht gaat meteen het scherm van de iPhone naar de actieve app. Onhandig dus om audio af te spelen vanaf je iPhone terwijl je een navigatieapp (niet Apple Maps) open hebt.

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:22
SteveWoz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:14:
Waze schijnt ondersteunt te gaan worden op SYNC3 radio's:
https://www.reddit.com/r/...iyn/waze_coming_to_sync3/
Hier zat ik wel op te wachten. Vind CarPlay erg teleurstellend (Apple Maps gebruik ik niet) en zodra je een handeling verricht gaat meteen het scherm van de iPhone naar de actieve app. Onhandig dus om audio af te spelen vanaf je iPhone terwijl je een navigatieapp (niet Apple Maps) open hebt.
Ik gebruik het nu dagelijks icm Android Auto, en wat een heerlijk systeem is dat toch. Ik weet nog niet zo heel goed wat de toegevoegde waarde is dat het in SYNC zelf wordt geïntegreerd, ik vraag me af of de spraakherkenning e.d. dan net zo goed werkt als met Android Auto het geval is.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vind Android auto en spraakherkenning juist een drama.
De standaard spraakherkenning van het SYNC3 systeem werkt een stuk beter.

Of ik doe iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Timmert schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:10:
Ik vind Android auto en spraakherkenning juist een drama.
De standaard spraakherkenning van het SYNC3 systeem werkt een stuk beter.

Of ik doe iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
Wat werkt er bij jou niet goed ? Ik gebruik voor alles de spraakherkenning. Bellen, navigeren enz.

@Phusebox die kabel lijkt me prima.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01 22:47

djidee

Mr. Slungel

Waze naar Native Sync3 zou mooi zijn... Helemaal als dat weer los van de kabel kan, want daar heb ik ruzie mee in de Mondeo... Kabeltjes knikken en gaan stuk, en daar krijg ik een punthoofd van. Of ik moet de telefoon in de middenarmsteun leggen, maar dan vergeet ik hem dus ook snel....

Android Auto is verder prima, enige nadeel tov Sync3 verder naast het verplichte kabeltje is dat je niet 2 toestellen gelijk gekoppeld kan hebben (prive toestel voor muziek/navi (data), werktoestel voor telefonie).

"Mekker, blaat"

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:06
KevinK92 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Lease gelukkig; 27k voor een B-segmenter vind ik eigenlijk iets teveel van het goede. Maar als het in het leasebudget past.. :)
Voor zover ik weet is 5-deurs en 125 pk alleen met een Vignale mogelijk.
En 3-deurs alleen met een ST-line. Dit terwijl de meeste concurrenten geen 3-deurs meer hebben.
Bij samenstellen kwam ik ook op 27k want er mogen best wel een paar opties op.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik zie hier van die leuke modules langs komen voor de computer uit te lezen... nu heb ik ook al eens screenshots gezien waarbij je opties aan kan zetten.... kan dat met die units ook??

Rede dat ik het vraag: ik heb een Ford smax uit 2007, 140pk diesel, met veel opties (goede bochtenverlichting, spraak, ESP, pdc rondom, enz...) Maar geen cruise controle knopjes. Het lampje zit wel op het dashboard.... nu wil ik een 2e hands stuur met knopjes kopen en kijken of het mogelijk is CC te krijgen. Wat is jullie inschatting?

Vette shit!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:25
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:42:

Ik heb sinds september een Fiesta uit 2013. Het kraakt nu met het koude weer ook als een gek als ik zelfs heel zacht over drempels rijd. Heb nog garantie dus zal morgen de garage eens bellen :?

• JT

JT

VETAK y0

R.E. schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:21:
Ik zie hier van die leuke modules langs komen voor de computer uit te lezen... nu heb ik ook al eens screenshots gezien waarbij je opties aan kan zetten.... kan dat met die units ook??

Rede dat ik het vraag: ik heb een Ford smax uit 2007, 140pk diesel, met veel opties (goede bochtenverlichting, spraak, ESP, pdc rondom, enz...) Maar geen cruise controle knopjes. Het lampje zit wel op het dashboard.... nu wil ik een 2e hands stuur met knopjes kopen en kijken of het mogelijk is CC te krijgen. Wat is jullie inschatting?
Dat je eerst zeker moet weten of de bekabeling in je kabelboom aanwezig is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Phusebox
Sirhc_95 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Ik heb sinds september een Fiesta uit 2013. Het kraakt nu met het koude weer ook als een gek als ik zelfs heel zacht over drempels rijd. Heb nog garantie dus zal morgen de garage eens bellen :?
Blijft echt een Ford kwaal die volgens mij niet te verhelpen is. Tijdelijk gaat het dan even goed naar daarna begint het weer.

• KevinK92
Marcel Br schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Voor zover ik weet is 5-deurs en 125 pk alleen met een Vignale mogelijk.
En 3-deurs alleen met een ST-line. Dit terwijl de meeste concurrenten geen 3-deurs meer hebben.
Bij samenstellen kwam ik ook op 27k want er mogen best wel een paar opties op.
Ik had zo graag een driedeurs Vignale willen hebben; wel jammer dat die niet meer geleverd werd. En omdat ik 40k aan kilometers ga rijden wilde ik ook een automaat dus zit ik aan de 100 pk-versie. Maar ach.. First world problems zal ik maar zeggen :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

KevinK92 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Ik had zo graag een driedeurs Vignale willen hebben; wel jammer dat die niet meer geleverd werd. En omdat ik 40k aan kilometers ga rijden wilde ik ook een automaat dus zit ik aan de 100 pk-versie. Maar ach.. First world problems zal ik maar zeggen :)
Mijn eerste keuze was ook een 3 deurs Fiesta Titanium, maar die is niet leverbaar in Nederland, terwijl je hem in Duitsland wel kunt bestellen (net als de Vignale), maar dan zit je qua opties wel anders dan in Nederland. Dealer heeft nog nagevraagd of er speciale bestellingen konden worden gedaan, maar dat heeft Ford Nederland afgewezen.

Dus als de Fiesta doorgaat, wordt het een 3 deurs ST-line, met als een van de meerwaardes de 125 PK. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
AndRo555 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:07:

Uiteindelijk 36.4l getankt over 356km, => 10.2l/100km
Boordcomputer halverwege gereset, maar die gaf 9.6l/100km aan. Op de snelweg toonde die vaak tussen de 6.5 en de 7l/100km aan bij 120 wat best goed is voor een benzine in een Focus.
Wow, 9.6l/100km? Dat klinkt wel erg slecht voor een 1.0 motor.
Mijn 2.3 liter staat daar nu ook op. (gemiddeld sinds ik hem heb). Ik rij alleen helemaal niet zo zuinig ( Stoplichtsprints FTW >:) ) en best veel stadsverkeer.

• Marcel Br
Blijkbaar was dat een huurauto, was de tank wel vol ?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33
JT schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:47:
[...]

Dat je eerst zeker moet weten of de bekabeling in je kabelboom aanwezig is.
Oke, dat is inderdaad een goeie. Vraag is nu, waar kan ik dat zien... achter het stuur kijken of kan ik beter een andere plek zoeken?

Vette shit!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

R.E. schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Oke, dat is inderdaad een goeie. Vraag is nu, waar kan ik dat zien... achter het stuur kijken of kan ik beter een andere plek zoeken?
Is het een MK 3 of Mk4 mondeo:

Wikipedia: Ford Mondeo

In de MK3 kan het volgens mij niet wat ik aan resultaten zie in Google. In de MK4 is het wel mogelijk hier is bijvoorbeeld wat info, http://www.talkford.com/c...-cruise-control-retrofit/

Sorry, het is een S-max natuurlijk, dan is die gebaseerd op de Mondeo MK4. Het is dus haalbare kaart en al gedaan in auto's met "dezelfde" hardware. Maar meer info heb ik helaas ook niet. Er zijn wel veel hits op in google, met name als je Duits goed is :)

[ Voor 18% gewijzigd door OmeJoyo op 05-02-2018 14:00 ]

• AndRo555
  • Nu online
Lord Thunder schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Wow, 9.6l/100km? Dat klinkt wel erg slecht voor een 1.0 motor.
Mijn 2.3 liter staat daar nu ook op. (gemiddeld sinds ik hem heb). Ik rij alleen helemaal niet zo zuinig ( Stoplichtsprints FTW >:) ) en best veel stadsverkeer.
Met een onderstel zoals een Focus en leuke bergwegen verbruik je al snel wat meer.
Was vol tot vol getankt. Kan wat speling op zitten, maar over een halve tank is dat niet zo heel veel.

Toont maar aan dat de 1.0 zuinig kan zijn als je wilt, maar evengoed vrij dorstig.

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
AndRo555 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:08:
[...]

Met een onderstel zoals een Focus en leuke bergwegen verbruik je al snel wat meer.
Was vol tot vol getankt. Kan wat speling op zitten, maar over een halve tank is dat niet zo heel veel.

Toont maar aan dat de 1.0 zuinig kan zijn als je wilt, maar evengoed vrij dorstig.
Dat blijkt wel weer.

Ik rij ook één keer per jaar naar naar de Ardennen om te toeren en wat rondjes op Spa-Francorchamps te rijden. Dat zit ook in die 9.6l/100km. Voordeel is wel dat de EURO 98 erg goedkoop is in Luxemburg ;)

• Phusebox
Dongle bestelt bij Amazon, krijg ik een Blu-Ray... dat heb ik dus nog nooit meegemaakt bij Amazon. Wordt weer wachten dan tot dit is opgelost.

• JB
  • Laatst online: 17:26

JB

Cédric roelt!

Weet iemand zo welke fitting de knipperlichten achter hebben bij de Mondeo MK5 wagon? In het boekje staat dat het LED is, maar dat klopt niet.

Is dat een BAU15S fitting?

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand toevallig al papieren gehad van Ford Nederland om met de Focus RS langs de dealer te gaan?
Nederland is er weer lekker laat mee :X

Edit. Er blijkt een recall van de recall te zijn omdat Ford niet genoeg voorraad heeft van de benodigde onderdelen :(

[ Voor 38% gewijzigd door calsonic op 10-02-2018 07:26 ]

• SteveWoz
  • Niet online
Voor diegenen met een krakende Fiesta, blijkbaar een simpele oplossing hier:
https://www.reddit.com/r/...ing_noise_from_the_right/

• Phusebox
SteveWoz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:34:
Voor diegenen met een krakende Fiesta, blijkbaar een simpele oplossing hier:
https://www.reddit.com/r/...ing_noise_from_the_right/
Bij kraken heb ik het meer over de vering, bij gas geven of gas los heb ik daar geen last van. De vering van een Mondeo, Focus en Fiesta kraakt. Is gewoon crappy by design.

De oplossing uit je link vind ik overigens nou niet echt een 'simpele'.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2018 20:53 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Bij kraken heb ik het meer over de vering, bij gas geven of gas los heb ik daar geen last van. De vering van een Mondeo, Focus en Fiesta kraakt. Is gewoon crappy by design.

De oplossing uit je link vind ik overigens nou niet echt een 'simpele'.
Bij mijn Mondeo heeft de dealer het opgelost, ze waren er niet happig op want het was nogal werk begreep ik. Er ontbrak vet op een paar plaatsen en daardoor moest er ook wat worden vervangen. MAar het was vrijwel hetzelfde gekraak dat bij mijn Fiesta's en B-max nooit goed is opgelost, dat was altijd opgelapt voor een aantal weken/maanden. Bij koud weer was het altijd erger.

Bij mijn Mondeo hebben ze het de 2e maand aangepakt en rij nu al bijna 2 jaar in alle rust haha. Maar de dealer gaat ie iig nooit meer zien, genoeg garages hier in de buurt die je wel vriendelijk ontvangen en op de hoogte houden bij onderhoud en reparaties. Komen we voor mijn vrouw der auto en alle banden al jaren.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

hmmm, de travelpilot fx in mijn focus '08 lijkt kapot te zijn. Hij reageert helemaal nergens meer op en heeft een zwart scherm. Ik ga hem nog ff loshalen enzo maar heb geen illusies dat ie daarvan opeens weer gaat werken. Heeft er iemand ervaring met vervanging en/of reparatie?

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:29

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

tnx. 300,- ex btw en dan heb ik alsnog een prehistorishe radio... :) Kan ik misschien beter een android alternatief kopen?

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:48:
[...]

tnx. 300,- ex btw en dan heb ik alsnog een prehistorishe radio... :) Kan ik misschien beter een android alternatief kopen?
opgelost.... gisteravond deed hij het gewoon weer. Zal wel tijdelijk zijn maar voor nu opgelost :)

• Phusebox
Iemand hier die verstand heeft van hoe de voltages van je lambda sensoren moeten zijn?
Heb even snel de ODB connector getest en een meting gedaan, maar ik kan niet echt vinden wat het nou zou moeten zijn.

Update: Metingen gelukt, geen afwijkingen gevonden.
Update 2: Na 3 maanden geen issues meer gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:33 . Reden: 3 maanden update ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 19:27
Wat ik zo uit mijn hoofd zeg is dat het duidelijk hoge pieken moesten zijn, zeg maar een sinus-golf met hoge amplitude & enkel positief. Als het maar een beetje op en neer gaat was je lambda sensor niet goed.

Ik praat nu uit herinnering van 2 jaar terug ofzo, dus garantie tot de voordeur. Niets te vinden op google?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Phusebox
Nee geen eenduidig resultaat. Bij mij zijn beide sensoren zo goed als stabiel. maximaal verschil van 0,02 V

• Hmmbob
Beide stabiel? De sensor voor de katalysator (upstream) zou flink moeten schommelen tussen 0,1 en 0,9V, na de katalysator mag hij meer stabiel zijn.

- weet je zeker dat je de goede meet?
- geen foutcodes in je systeem? (Slechte lambda / O2 sensor moet foutcodes geven)
- auto even warm laten draaien? Lambdasensoren moeten warm zijn voordat ze goed werken

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 10-02-2018 07:28 ]

• Phusebox
Hmmbob schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 07:27:
Beide stabiel? De sensor voor de katalysator (upstream) zou flink moeten schommelen tussen 0,1 en 0,9V, na de katalysator mag hij meer stabiel zijn.

- weet je zeker dat je de goede meet?
- geen foutcodes in je systeem? (Slechte lambda / O2 sensor moet foutcodes geven)
- auto even warm laten draaien? Lambdasensoren moeten warm zijn voordat ze goed werken
Ja ik ga vandaag nog eens een langere test doen en een stukje rijden. Maar een sensor schommelt tussen 0,99 en 1,01 V en de andere tussen 0,455 en 0,465 als ik de grafiek zie (Max en min waarde zijn beide 0,46).

Het zijn de enige twee o2 sensoren die Forscan aangeeft o2s11 en o2s12. Heb nog gezocht maar die zijn er niet.

Sinusgolven zijn het ook niet. Meer korte pulsen.
Verder alleen die p4020 melding en een ABS fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-02-2018 07:56 ]

• Hmmbob
Die 0,9-1,1 is je pre-kat dan en die klopt niet, die moet niet zo hoog blijven.
Die andere zit na je kat en moet inderdaad redelijk stabiel rond het midden blijven.

Nu de reden uitvinden waarom die eerste zo hoog blijft. Hier een aardige readup: http://www.autodiagnostic...re/o2-sensor-testing.html

• Phusebox
Hmmbob schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:34:
Die 0,9-1,1 is je pre-kat dan en die klopt niet, die moet niet zo hoog blijven.
Die andere zit na je kat en moet inderdaad redelijk stabiel rond het midden blijven.

Nu de reden uitvinden waarom die eerste zo hoog blijft. Hier een aardige readup: http://www.autodiagnostic...re/o2-sensor-testing.html
Thanks. Maar dan zou je dus eigenlijk een melding moeten krijgen dat je lambda sensor stuk is en niet je katalysator. Zeker als de waarde na de katalysator wel goed is.

Het lampje is inmiddels weer een week ongeveer uit, maar dat gebeurt vanzelf na 200km geloof ik. De vraag is of ie weer aan gaat springen...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Thanks. Maar dan zou je dus eigenlijk een melding moeten krijgen dat je lambda sensor stuk is en niet je katalysator. Zeker als de waarde na de katalysator wel goed is.

Het lampje is inmiddels weer een week ongeveer uit, maar dat gebeurt vanzelf na 200km geloof ik. De vraag is of ie weer aan gaat springen...
Als de foutmelding 3 keer niet voorkomt, wordt die gewist. En gaat het lampje uit.
Wat ik zou doen is het benzine verbruik strak in de gaten houden. Voltanken en KM stand noteren; weer voltanken, KM stand noteren en uitrekenen wat het exacte verbruik is. En dat een paar keer.

Ook een viergas test kan aangeven wat er loos is. Anders doe jezelf een plezier en vervang de eerste Lambdasonde. Dat kost geen arm en een been.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Phusebox
OgWok schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:56:
[...]

Als de foutmelding 3 keer niet voorkomt, wordt die gewist. En gaat het lampje uit.
Wat ik zou doen is het benzine verbruik strak in de gaten houden. Voltanken en KM stand noteren; weer voltanken, KM stand noteren en uitrekenen wat het exacte verbruik is. En dat een paar keer.

Ook een viergas test kan aangeven wat er loos is. Anders doe jezelf een plezier en vervang de eerste Lambdasonde. Dat kost geen arm en een been.
Verbruik houdt ik eigenlijk altijd bij. Lijkt ietsje hoger te zijn maar komt ook door de kou natuurlijk.

Die gas meting wilde ze dus niet doen bij de garage. De sensor vervangen kan ik zelf niet maar zal het vragen, eerst op zoek naar een andere garage.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Verbruik houdt ik eigenlijk altijd bij. Lijkt ietsje hoger te zijn maar komt ook door de kou natuurlijk.

Die gas meting wilde ze dus niet doen bij de garage. De sensor vervangen kan ik zelf niet maar zal het vragen, eerst op zoek naar een andere garage.
Vreemde garage..... heb je verveling met ze? Ieder APK station kan zo een viergas test voor je regelen.
Als de motor goed warm is, is het in minder dan een paar minuten klaar.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De distributieriem van mijn Fiësta (2-2010, 80k op de teller) is aan de beurt om vervangen te worden. Bij dit soort belangrijk onderhoud lijkt het mij verstandig om dit gewoon bij de dealer uit te laten voeren lijkt mij? Kan wel naar de Kwik-Fit oid gaan en misschien 100 tot 150 euro besparen, maar lijkt mij geen al te best idee. Eens?

• Phusebox
OgWok schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Vreemde garage..... heb je verveling met ze? Ieder APK station kan zo een viergas test voor je regelen.
Als de motor goed warm is, is het in minder dan een paar minuten klaar.
Zie dat kwik-fiit het gratis doet. Daar maar eens langs.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DutchOwnage schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:08:
De distributieriem van mijn Fiësta (2-2010, 80k op de teller) is aan de beurt om vervangen te worden. Bij dit soort belangrijk onderhoud lijkt het mij verstandig om dit gewoon bij de dealer uit te laten voeren lijkt mij? Kan wel naar de Kwik-Fit oid gaan en misschien 100 tot 150 euro besparen, maar lijkt mij geen al te best idee. Eens?
Nee. Hangt er helemaal van af hoe het bedrijf werkt. Er zijn goeie en matige/slechte dealers en vakgarages. Dat staat alleen niet op de gevel ;)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Zie dat kwik-fiit het gratis doet. Daar maar eens langs.
De kwikfit doet dit gratis omdat ze graag iets verkopen, dus maak hele duidelijke afspraken.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:06:
[...]

De kwikfit doet dit gratis omdat ze graag iets verkopen, dus maak hele duidelijke afspraken.
Dat is bij alle garages.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Andere garages vragen er geld voor zodat je weet waar je aan toe bent :)

• Phusebox
OmeJoyo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Andere garages vragen er geld voor zodat je weet waar je aan toe bent :)
Wil niet zeggen dat ze niet alsnog proberen je iets te verkopen dat je misschien niet helemaal nodig hebt.

Maar goed ik ben op mijn hoede. Gaat vandaag tot niet meer lukken. Volgend weekend weer een kans.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Misschien een rare vraag, maar bij mijn 2017 ford focus gaat contant het licht vergeten alarmpje als ik mijn deur open doe terwijl de lampen automatisch uitgaan als ik de sleutel uit het contact haal. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:57
boombes schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:51:
Misschien een rare vraag, maar bij mijn 2017 ford focus gaat contant het licht vergeten alarmpje als ik mijn deur open doe terwijl de lampen automatisch uitgaan als ik de sleutel uit het contact haal. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Eerst de sleutel uit het contact en dan de deur open doen? :+

• Marcel Br
OgWok schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:39:
[...]

Nee. Hangt er helemaal van af hoe het bedrijf werkt. Er zijn goeie en matige/slechte dealers en vakgarages. Dat staat alleen niet op de gevel ;)
Kijk even of de waterpomp ook moet, bij 1.6 benzine wordt dit wel aangeraden.
Wat ik begreep omdat de distributie los moet om de waterpomp te vervangen.

• Phusebox
Nieuwe meting gedaan en lijkt nu beter te zijn. Lambda 1 gaf een sinus tussen 0,1 en 0,8V.

Lambda 2 was constant op 1V.

Dit bij constant 2000 rpm en eerst een kwartier warm gereden. Heb de foutmeldingen maar even gewist en dan kan ik in de gaten houden of het nog terugkomt.

• Hmmbob
Hmm, dat is een andere waarde voor de 2e sensor, toch?

Goed blijven monitoren.

• Phusebox
Hmmbob schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:43:
Hmm, dat is een andere waarde voor de 2e sensor, toch?

Goed blijven monitoren.
Ja ik denk dat de eerste meting misschien met toch te koude motor en sensoren is gedaan.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Marcel Br schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:57:
[...]

Kijk even of de waterpomp ook moet, bij 1.6 benzine wordt dit wel aangeraden.
Wat ik begreep omdat de distributie los moet om de waterpomp te vervangen.
Eeehm, wat heeft dit met goede en slechte garages te maken?

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik rijd nu tijdelijk even een nieuwe Ford Fiesta. Na het met een USB kabel koppelen van mijn Galaxy S6 geeft m'n telefoon aan verbonden te zijn met Android Auto en het scherm in de Fiesta geeft ook wat opties die dat doet vermoeden. Het daadwerkelijk gebruik van Google Maps en/of Waze bijvoorbeeld komt echter niet naar voren. Kiezen voor Navigatie geeft de standaard auto navigatie bijvoorbeeld. Meer dan aansluiten met een USB kabel zou niet nodig moeten zijn, toch?

\\Edit: Opgelost, kennelijk iets met de Android Auto app. Opnieuw geinstalleerd en probleem is verholpen.
(Jammer dat Waze in zo'n matige resolutie getoond wordt en handige zaken als ETA versturen en voortgang van vrienden naar dezelfde bestemming niet aanwezig zijn..)

[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 12-02-2018 16:28 ]

• Marcel Br
OgWok schreef op zondag 11 februari 2018 @ 07:46:
[...]

Eeehm, wat heeft dit met goede en slechte garages te maken?
Ik dacht dat de eerste quote ook meekwam :)

• Phusebox
Hmm ik dacht ik ga de Fiesta vergelijken met de Focus qua lambda waardes maar de Fiesta 1.0 Ecoboost (2015) heeft niet dezelfde sensoren? Ik vind hier geen twee sensoren die ik tegen elkaar af kan zetten... Alleen mA van de ene en V voor de andere.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 11-02-2018 18:05 ]

• Duinkonijn
  • Laatst online: 15:19

Duinkonijn

Huh?

Mm, m’n Fiesta 2013 doet links sinds gisteren het raam links nog maar 1cm naar beneden.

Lastig met slagbomen. Afspraak voor volgende week maandag. Hoop dat ze het snel kunnen fixxen.

Mooi nog in het laatste jaar van z’n garantie :+

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag definitief de bestelling gedaan van een 3 deurs Ford Fiesta ST-Line 125 pk in de kleur Blue Wave:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/fordfiesta1.jpg

Tijdens het bezoek ook maar meteen een combideal gesloten op een 3 jaar oude Ford Fiesta Black Edition 140pk voor Mrs. MegaTronics:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/fordfiesta2.jpg

Voor nu wel weer genoeg uitgegeven aan auto's :p

• SteveWoz
  • Niet online
Is het iemand gelukt om zijn SYNC 3 naar versie 3.0 te updaten? Updaten via wifi lijkt niet te lukken, hij blijft maar zoeken en vind niks.

• JT

JT

VETAK y0

MegaTronics schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:27:
Vandaag definitief de bestelling gedaan van een 3 deurs Ford Fiesta ST-Line 125 pk in de kleur Blue Wave:

[afbeelding]

Tijdens het bezoek ook maar meteen een combideal gesloten op een 3 jaar oude Ford Fiesta Black Edition 140pk voor Mrs. MegaTronics:

[afbeelding]

Voor nu wel weer genoeg uitgegeven aan auto's :p
Je vrouw heeft de dikste bak :+

Gefeliciteerd :P

Ecodan warmtepomp

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

JT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Je vrouw heeft de dikste bak :+

Gefeliciteerd :P
Happy wife, happy life. :p

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Sinds gisteren staat deze mooie Focus bij mij voor de deur;

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m0KwiH/IMG_0190.jpg

Ook direct een momentje van angst;
Bij mij in de buurt zit een vrij stevige drempel naar een woonerf waar ik regelmatig moet zijn.
Ik reed de drempel op en hoorde 'm schuren aan de onderkant. Nou, dan heb je opeens een hoge hartslag.

Ik zag dat er voor de voorwielen van die spatlappen hangen, die zal de grond licht hebben geraakt voordat het wiel de drempel raakte. Ik reed uiteraard niet hard, zacht zelfs, zoals ook met mijn vorige auto (Peugeot 307 Break). Waarom zitten die spatlappen er eigenlijk?

Leek me ook al sterk dat deze Focus zoveel lager ligt dan een andere auto ;).

Voor de rest natuurlijk een heerlijke auto en motor! Is de Ecoboost 1.0l 125pk.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• JT

JT

VETAK y0

_/-\o_
True :Y)

Ecodan warmtepomp

• Phusebox
freddyathlon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:42:
Sinds gisteren staat deze mooie Focus bij mij voor de deur;

[afbeelding]

Bij mij in de buurt zit een vrij stevige drempel naar een woonerf waar ik regelmatig moet zijn.
Ik reed de drempel op en hoorde 'm schuren aan de onderkant. Nou, dan heb je opeens een hoge hartslag.

Ik zag dat er voor de voorwielen van die spatlappen hangen, die zal de grond licht hebben geraakt voordat het wiel de drempel raakte. Ik reed uiteraard niet hard, zacht zelfs, zoals ook met mijn vorige auto (Peugeot 307 Break). Waarom zitten die spatlappen er eigenlijk?

Leek me ook al sterk dat deze Focus zoveel lager ligt dan een andere auto ;).

Voor de rest natuurlijk een heerlijke auto en motor! Is de Ecoboost 1.0l 125pk.
Blijf het toch nog een mooie auto vinden, vooral de voorkant, en ondanks alle problemen moet ik misschien toch maar weer voor een Focus gaan. Vind het alleen jammer dat het interieur en infotainment zo achterhaald is.

• KevinK92
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de verwarmde ruiten in een Ford? Ik weet van heel vroeger dat je ruiten met verwarming niet mocht krabben bij koud weer; is dat nog steeds zo?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Blijf het toch nog een mooie auto vinden, vooral de voorkant, en ondanks alle problemen moet ik misschien toch maar weer voor een Focus gaan. Vind het alleen jammer dat het interieur en infotainment zo achterhaald is.
Eventjes doorbijten totdat de nieuwe er is? Er zijn al spyshots van vrijgekomen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Phusebox
Touchdomex schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Eventjes doorbijten totdat de nieuwe er is? Er zijn al spyshots van vrijgekomen.
Ja heb ze gezien, maar werd ik niet echt warm van. Vond hem er wat saai en Aziatisch uitzien, met een nieuw model had ik toch wel een wat meer vooruitstrevend design verwacht.

Maar goed wachten tot begin 2019 is geen optie.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

freddyathlon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:42:

Mooie bak, Magnetic Mica Lak toch? Heb ik ook besteld voor mijn Focus (wel een hatchback).

Wat betreft die 'spatlap'; wees blij. Er zijn ook genoeg merken die dat niet gebruiken en je dus meteen met je gelakte bumper over de grond schraapt...

Ik hoorde 'm ook regelmatig met mijn vorige Ford (Fiesta) O-)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

KevinK92 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:52:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de verwarmde ruiten in een Ford? Ik weet van heel vroeger dat je ruiten met verwarming niet mocht krabben bij koud weer; is dat nog steeds zo?
Volgens mij is dat nog steeds zo. Echter is de verwarmbare voorruit een optie (tegenwoordig). Bij mijn nieuwe Focus zat hij er niet standaard in.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

TommyGun schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Mooie bak, Magnetic Mica Lak toch? Heb ik ook besteld voor mijn Focus (wel een hatchback).

Wat betreft die 'spatlap'; wees blij. Er zijn ook genoeg merken die dat niet gebruiken en je dus meteen met je gelakte bumper over de grond schraapt...

Ik hoorde 'm ook regelmatig met mijn vorige Ford (Fiesta) O-)
Ja klopt. Ik twijfelde ook over de metallic blauwe kleur, maar ben bang dat dit na een paar jaar toch gaat vervelen. Mijn vorige auto was zwart, zilvergrijs heb ik op de Mondeo gehad die ik weer daarvoor had, dus wilde nu eens wat anders. Toen ik de Magnetic zag was ik toch wel direct verkocht.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

freddyathlon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds zo. Echter is de verwarmbare voorruit een optie (tegenwoordig). Bij mijn nieuwe Focus zat hij er niet standaard in.
Het verwarmingselement zit tussen 2 lagen in, dus dat kun je nooit beschadigen met krabben.

Maar waarom zou je 8)7

• Phusebox
TommyGun schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Het verwarmingselement zit tussen 2 lagen in, dus dat kun je nooit beschadigen met krabben.

Maar waarom zou je 8)7
Die voorrui verwarming duurt echt veel te lang voordat het een beetje ontdooid is, tegen die tijd zit ik al op de snelweg.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Die voorrui verwarming duurt echt veel te lang voordat het een beetje ontdooid is, tegen die tijd zit ik al op de snelweg.
Nog nooit meegemaakt, was binnen enkele minuten (afhankelijk van de dikte) ontdooid.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Nooit problemen mee, vanochtend wederom, draait 1 minuut (letterlijk), gebruik mijn ruitenwissers en wegrijden.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Phusebox
TommyGun schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Nog nooit meegemaakt, was binnen enkele minuten (afhankelijk van de dikte) ontdooid.
Haha, ja enkele minuten. De achterruitverwarming is in ieder geval minimaal 2x maar volgens mij zelfs 3x zo snel bij mij. Heb geen zin om een paar minuten te zitten wachten, dan kan ik het net zo goed zelf doen.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:04:
[...]

Haha, ja enkele minuten. De achterruitverwarming is in ieder geval minimaal 2x maar volgens mij zelfs 3x zo snel bij mij. Heb geen zin om een paar minuten te zitten wachten, dan kan ik het net zo goed zelf doen.
Niemand verplicht je om het te gebruiken, ik vind het daarentegen een zeer handige functie omdat specifiek de voorruit de ruit is waar 9 van de 10 keer de dikste laag op zit, waar je vaker met een ijskrabber meermaals over de hele ruit moet gaan en zo 10 minuten bezig bent, nog niet gesproken hebbend over de laag condens die aan de binnenkant van je voorruit komt zonder voorruitverwarming.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Geen idee hoe lang het duurt. Gewoon auto starten, dan pas ontbijten <+:)

Mijn boefje is liev!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:33

BioHazard

*\o/*

Hallo allen, sinds vrijdag rijd ik rond in een nieuwe Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium uit 2018. Komende jaren zal ik dus ook in dit topic rondhangen. Zal binnenkort wat fotos schieten. :)

• KevinK92
Dank voor alle antwoorden. Ik heb de optie wel aangevinkt en zal dus gewoon even moeten wachten in de winterperiode. 12 maart wordt de auto geleverd, hopelijk is het dan wat minder koud :)

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

[...]

Misschien een maandagochtendmodelletje te pakken? Bijn mijn 2002 Focus werkt de voorruitverwarming echt supersnel.

Ik start eerst de auto en zet de climate control op maximaal ontwasemen (dan gaan voor-, achter- en spiegelverwarming aan) en begin dan met het krabben van de zijruiten en het evt sneeuwvrij maken van het dak + motorkap. Daarna is het een kwestie van de ruitenwissers een keer of 3-4 te laten bewegen en m'n ruiten zijn helemaal vrij 8)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

KevinK92 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:28:
Dank voor alle antwoorden. Ik heb de optie wel aangevinkt en zal dus gewoon even moeten wachten in de winterperiode. 12 maart wordt de auto geleverd, hopelijk is het dan wat minder koud :)
Toevallig heb ik een dashcam in mijn auto hangen, die heeft het tafereel vanochtend ook opgenomen, zal eens kijken of ik dat kan uploaden. :)

• JB

JB

Cédric roelt!

Staan ook vast wel filmpjes op Youtube ;)

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Binnen 1 a 2 minuten ben je toch echt al weg hoor. Ik start hem, zet de ontwasemstand aan, de vooruitverwarming gaat dan vanzelf mee, ga dan mijn zijruiten en koplampen sprayen, instappen en wegwezen. Dit was bij al mijn Ford's zo.

@KevinK92 Je mag gewoon krabben hoor, Die verwarming zit aan 2 kanten tussen het glas.

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 21-02-2018 13:32 ]

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:19
Zijn hier nog ervaringsdeskundigen op het gebied van de F150 te vinden? Ik zit een beetje in twijfel vwb de aanschaf. En dan met name het praktische gebruik mbt parkeren e.d. :)

Ik woon zelf in Drenthe dus hier is het niet zo'n issue, maar de randstad is een gebied waar ik ook regelmatig zit.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
vanisher schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:34:
Zijn hier nog ervaringsdeskundigen op het gebied van de F150 te vinden? Ik zit een beetje in twijfel vwb de aanschaf. En dan met name het praktische gebruik mbt parkeren e.d. :)

Ik woon zelf in Drenthe dus hier is het niet zo'n issue, maar de randstad is een gebied waar ik ook regelmatig zit.
https://www.abhd.nl/video/ford-f-150-raptor/ 8)

*sowieso

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:19
Haha, ja gezien, maar daar wint verstand het van financiële middelen :) Voor normaal weggebruik schijnen de raptors een stuk minder geschikt te zijn.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Clarkson ging even aan de slag met die Raptor bij The Grand Tour, geweldig!

Pagina: 1 ... 58 ... 140 Laatste