Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Misschien een rare vraag voor in dit topic;

Vanmiddag moest ik over een blubberig zandpad rijden met mijn 2 dagen jonge Focus.
Nu raadt je het al; onder de blubber aan de zijkant en waarschijnlijk ook aan de onderkant.

Mag ik met de nieuwe auto 'zomaar' door een wasstraat rijden? Ik bedoel; de onderkant krijg ik niet schoon met een emmertje water ;). Hier in Ede of Veenendaal zitten vrij nieuwe drive-through wasstraten waar volgens mij met textiel wordt gewassen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Waarom niet?

Zou me drukker maken om de temperaturen buiten ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nou nog even getimed, vanaf het moment dat ik de motor aan had gezet tot wegrijden was 90 seconden, als je dat al te lang vind... :X

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35

JT

VETAK y0

freddyathlon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:27:
Misschien een rare vraag voor in dit topic;

Vanmiddag moest ik over een blubberig zandpad rijden met mijn 2 dagen jonge Focus.
Nu raadt je het al; onder de blubber aan de zijkant en waarschijnlijk ook aan de onderkant.

Mag ik met de nieuwe auto 'zomaar' door een wasstraat rijden? Ik bedoel; de onderkant krijg ik niet schoon met een emmertje water ;). Hier in Ede of Veenendaal zitten vrij nieuwe drive-through wasstraten waar volgens mij met textiel wordt gewassen...
Mag wel, maar of dit het beste is voor je lak...dat staat dan wel weer los van de leeftijd van je auto.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

JT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Mag wel, maar of dit het beste is voor je lak...dat staat dan wel weer los van de leeftijd van je auto.
Ik hoor dat wel vaker, mensen noemen het ook wel de "krasstraat". Ik was zelf mijn auto met de hand, dus heb er geen ervaring mee. Overdrijven mensen of kan je er echt krassen op krijgen? Zo ja, waardoor dan?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Wasstraat zorgt uiteindelijk altijd voor krassen, hoe geavanceerd ook.

Op mijn Focus hatchback en Fiesta eigenlijk altijd de hoeken aan de achterkant. Laatst na parkeerschade nieuwe bumper erop, een keer wasstraat en je zag al heel fijne krasjes.
Slavy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:27:
Nou nog even getimed, vanaf het moment dat ik de motor aan had gezet tot wegrijden was 90 seconden, als je dat al te lang vind... :X
Mocht het morgen bevroren zijn zal ik het ook eens timen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hmmbob schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:51:
Waarom niet?

Zou me drukker maken om de temperaturen buiten ;)
Inderdaad, met de diepvrieskou ga ik toch echt niet met een emmertje staan. ;)

Omdat de onderkant van de auto waarschijnlijk ook onder de modder zit, zal het toch een geavanceerde wasstraat worden denk ik.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:59
Sinds 1 week ook een ford fiesta 1.0 2018. 100pk. Titanium uit belgie. Mist wat opties tov nl model.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ms65Sc/A823_D43_E_FBDF_403_B_8_DF3_8_B56_B350701_B.jpg

Weet iemand of de 125pk alleen software verschil is? En of de subwoofer voorbereid is. Heb die optie niet gekregen van de baas.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 20:34
De 125 pk is idd alleen een softwarematig verschil, de 5 en 6 bak is wel nog een verschil. Mocht iemand nog een goed bedrijf weten waar ik de software aan kan laten passen omgeving limburg zou ik dat fijn vinden.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Phusebox
boombes schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:55:
De 125 pk is idd alleen een softwarematig verschil, de 5 en 6 bak is wel nog een verschil. Mocht iemand nog een goed bedrijf weten waar ik de software aan kan laten passen omgeving limburg zou ik dat fijn vinden.
Volgens mij zijn er nog andere verschillen. Eens iets over gelezen. Ik zou het risico niet nemen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

Reinier

\o/

JT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Hoeft niet, bij mijn Mondeo (of mijn vorige auto) werd afgeraden de eerste x maanden geen wasstraat te bezoeken.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 20:34
Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:02:
[...]

Volgens mij zijn er nog andere verschillen. Eens iets over gelezen. Ik zou het risico niet nemen.
Kijk even op websites van alle tuners, de vermogens gaan naar precies dezelfde waardes voor beide motoren, allebei 3 cilinder 1 liter dus het blok zit geen verschil in, aandrijving misschien wel

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Reinier schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Hoeft niet, bij mijn Mondeo (of mijn vorige auto) werd afgeraden de eerste x maanden geen wasstraat te bezoeken.
Lees wel vaak dat dealers voor de aflevering ook vaak een wasstraat gebruiken voor jouw nieuwe auto...

• Phusebox
boombes schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:23:
[...]

Kijk even op websites van alle tuners, de vermogens gaan naar precies dezelfde waardes voor beide motoren, allebei 3 cilinder 1 liter dus het blok zit geen verschil in, aandrijving misschien wel
Blok niet per se maar inderdaad andere onderdelen. En aangezien het al een vrij fragiel/gevoelig blok is voor problemen met oververhitting en alles marginaal is zou ik het risico in ieder geval niet nemen. Als de garantie verlopen is en je het niet erg vindt een paar duizend euro op het spel te zetten voor 25 pk, prima hoor.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Op een gegeven moment was er een verschil in metaallegering voor de turbine in de turbo die daardoor iets beter tegen hoge temperaturen komt.

• OmeJoyo
  • Laatst online: 12-01 13:02

OmeJoyo

This is me

AndRo555 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:07:
[...]

Op een gegeven moment was er een verschil in metaallegering voor de turbine in de turbo die daardoor iets beter tegen hoge temperaturen komt.
Klopt, er zijn een paar kleine vershillen waaronder inderdaad legering van het Turbo-wiel.
Daarnaast zou ik het op een 5 bak niet aanraden, daar deze al super krap zijn bemeten en de meeste tuners juist de winst halen uit het verhogen van het koppel, daar waar de fabrikant stelt dat het niet kan. Ford heeft deze 5-bak ook speciaal aan laten passen voor de Fiesta's met 140pk.

Echter als je dus een goede tuner bezoekt houdt die hier rekening mee en dat zie je dan ook vaak terug in de beloofde resultaten. Die varieren van 137pk tot 155pk en 200 tot 270nm koppel.

Dit alles is gebaseerd op wat ik door de jaren heen heb gelezen! Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze uitspraken en ik ga me hier niet branden aan wie wel of geen goede tuner is! :+

Gaat het altijd fout? Nee natuurlijk niet, mijn B-max rijdt voor zover ik weet ook nog gewoon rond terwijl deze gechipped was met 5-Bak. Of kijk eens rond bij Pumaspeed, 150 tot 205 pk uit de 1.0 Ecoboost.

http://www.pumaspeed.co.u...c-S-10-Ecoboost_1_325.jsp

Ford heeft het zelf ook gebouwd:

http://autovandaag.nl/aut...oost-over-de-nurburgring/

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Phusebox
Vanochtend getimed: 3:40 voor ontdooiing ruiten. Op een 2012 Focus. En het is ook niet zo dat onze 2016 Fiesta echt sneller is of de Focus dat ooitbis geweest.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:59
OmeJoyo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:23:
[...]

Klopt, er zijn een paar kleine vershillen waaronder inderdaad legering van het Turbo-wiel.
Daarnaast zou ik het op een 5 bak niet aanraden, daar deze al super krap zijn bemeten en de meeste tuners juist de winst halen uit het verhogen van het koppel, daar waar de fabrikant stelt dat het niet kan. Ford heeft deze 5-bak ook speciaal aan laten passen voor de Fiesta's met 140pk.

Echter als je dus een goede tuner bezoekt houdt die hier rekening mee en dat zie je dan ook vaak terug in de beloofde resultaten. Die varieren van 137pk tot 155pk en 200 tot 270nm koppel.

Dit alles is gebaseerd op wat ik door de jaren heen heb gelezen! Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze uitspraken en ik ga me hier niet branden aan wie wel of geen goede tuner is! :+

Gaat het altijd fout? Nee natuurlijk niet, mijn B-max rijdt voor zover ik weet ook nog gewoon rond terwijl deze gechipped was met 5-Bak. Of kijk eens rond bij Pumaspeed, 150 tot 205 pk uit de 1.0 Ecoboost.

http://www.pumaspeed.co.u...c-S-10-Ecoboost_1_325.jsp

Ford heeft het zelf ook gebouwd:

http://autovandaag.nl/aut...oost-over-de-nurburgring/
Ik heb een 6bak. Voorlopig rijdt dit prima !

Qua audio redelijk tevreden. De b&o klonk wel beter. Denk vooral door de subwoofer achterin. Misschien zit deze voorbereid en makkelijk in te bouwen??

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Slingertj3 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Ik heb een 6bak. Voorlopig rijdt dit prima !

Qua audio redelijk tevreden. De b&o klonk wel beter. Denk vooral door de subwoofer achterin. Misschien zit deze voorbereid en makkelijk in te bouwen??
Ik ga je helaas teleur stellen, als je HEEL erg veel mazzel hebt ligt er een kabel. Maar daar moet nog een digitale versterker op worden aangesloten en die moet worden ingeschakeld op je radio. Uiteraard kan je nog wel op de ouderwetse manier een subwoofer toevoegen, maar een simpel klusje is het in beide gevallen niet.

Helaas is er ook nog niet zo heel erg veel over te vinden omdat er voorheen gebruik werd gemaakt van Sony als premium audio en nu dus B&O.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:27:
Vanochtend getimed: 3:40 voor ontdooiing ruiten. Op een 2012 Focus. En het is ook niet zo dat onze 2016 Fiesta echt sneller is of de Focus dat ooitbis geweest.
1:05 hier, alles weg.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Vanochtend was het ongeveer 50 seconden na de ontwasemstand aangezet te hebben, Nu was het ook minder ijs als gisteren. Ik weet niet in welke regio @Phusebox woont, wellicht was het daar flink kouder. Ik merk zelf altijd al verschil of die voor de deur staat bijvoorbeeld of zoals vanochtend aan het einde van de straat waar het dus heel erg open is.

• Skoefel
OmeJoyo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Vanochtend was het ongeveer 50 seconden na de ontwasemstand aangezet te hebben, Nu was het ook minder ijs als gisteren. Ik weet niet in welke regio @Phusebox woont, wellicht was het daar flink kouder. Ik merk zelf altijd al verschil of die voor de deur staat bijvoorbeeld of zoals vanochtend aan het einde van de straat waar het dus heel erg open is.
Er zat bij mij redelijk was ijs op, -4 volgens het dashboard.

• JT

JT

VETAK y0

Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:27:
Voor mijn idee gaat het bij mij sneller. Maar wat ik meestal doe is auto aan, voorruit- en achterruitverwarming aan, zijruiten krabben, instappen en meestal kan ik dan wissen en wegrijden :)
Slavy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:10:
[...]

Ik hoor dat wel vaker, mensen noemen het ook wel de "krasstraat". Ik was zelf mijn auto met de hand, dus heb er geen ervaring mee. Overdrijven mensen of kan je er echt krassen op krijgen? Zo ja, waardoor dan?
Ik denk door de troep wat er in die borstels blijft zitten. Mijn hobby-auto was gedetailed door de vorige eigenaar, nadat ik hem door zo een textielstraat deed zag ik op de halve auto allemaal van die kleine krasjes :/
Reinier schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Wellicht omdat de lak vers is en nog verder moet uitharden.
boombes schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:55:
Wat ik erover heb gevonden is dat de vijfbak minder koppel kan hebben en je daarom met een vijfbak niet tot 140pk veilig kan chippen. Met de zesbak wel.
[...]

De 140pk schijnt onder andere een andere koppakking te hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JB
  • Laatst online: 20:49

JB

Cédric roelt!

Mensen hier ervaring met deze kabel?

https://autowolf.nl/nl/ob...rface-met-schakelaar.html

Vind op YouTube wat filmpjes icm Forscan. Daar lijkt het te doen om bekende settings aan te passen, maar ik zie de “auto-lock door” en “start/stop” niet voorbij komen en dat zijn de eerste zaken die ik graag zou aanpassen.

Verder lees ik ook dat bij een Mondeo MK5 ook meerdere mappings van motoren aanwezig zijn :? Dat betekent dan dat je je ECU anders kan zetten waardoor je blok meer gekieteld word :? Maar dit kan dan alleen met UCDS?

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JB schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:56:
Mensen hier ervaring met deze kabel?

https://autowolf.nl/nl/ob...rface-met-schakelaar.html

Vind op YouTube wat filmpjes icm Forscan. Daar lijkt het te doen om bekende settings aan te passen, maar ik zie de “auto-lock door” en “start/stop” niet voorbij komen en dat zijn de eerste zaken die ik graag zou aanpassen.

Verder lees ik ook dat bij een Mondeo MK5 ook meerdere mappings van motoren aanwezig zijn :? Dat betekent dan dat je je ECU anders kan zetten waardoor je blok meer gekieteld word :? Maar dit kan dan alleen met UCDS?
OmeJoyo in "Het grote Ford topic"

Kijk eens rond op www.2gfusions.net, de opties die je vraagt zijn geen probleem. Ik heb de auto lock ook zelf ingesteld met een vergelijkbare kabel. Ik ben gehecht aan mij start/stop maar hij kan gewoon uit.

Wat betreft de mappings, daarvoor moet je inderdaad UCDS hebben, echter werkt dit op dit moment enkel met de diesels voor zover ik heb gelezen.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:15
De wasstraat die ik zo nu en dan pak levert bij mij geen krassen op. (Is een textiel wasstraat, langste van NL zeggen ze). Wel wordt de auto minder schoon dan met de hand.
Voordeel is de snelheid, en dat de onderkant ook mee gaat.

Was eerst ook sceptisch.. maar kende eerst alleen die typische rollover van vroeger..

Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in die wasstraat dan wasboxen met ranzige borstels die de hele dag op de grond staan

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 22-02-2018 22:23 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:41

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Wasbox gebruik ik alleen de schuimlans en de spuit om het ergste vuil van de auto af te spuiten, daarna maak ik het thuis met de hand af met een washmitt en twee-emmersysteem :) Na de volgende wasbeurt krijgt 'ie ook een behandeling met Commandant4, om leeftijdssporen wat weg te werken. Mocht het budget het toelaten mag 'ie van de zomer langs een detailer :)

Merk wel dat ik de laatste tijd meer problemen heb met schakelen, alsof de synchromeshringen af en toe gewoon niks doen. Als de bak nog koud is vind ik het best logisch dat het lastig gaat, maar soms moet ik na een halfuur rijden ook een paar keer de koppeling op en neer laten gaan voordat 'ie soepel in de 5e versnelling springt :/

Kalm aan! En rap een beetje!

• JB

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:31:
[...]

OmeJoyo in "Het grote Ford topic"

Kijk eens rond op www.2gfusions.net, de opties die je vraagt zijn geen probleem. Ik heb de auto lock ook zelf ingesteld met een vergelijkbare kabel. Ik ben gehecht aan mij start/stop maar hij kan gewoon uit.

Wat betreft de mappings, daarvoor moet je inderdaad UCDS hebben, echter werkt dit op dit moment enkel met de diesels voor zover ik heb gelezen.
Heb de kabel besteld. Eens kijken wat ik er mee kan. Terugsturen kan altijd nog.

Mijn boefje is liev!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 12:17

TommyGun

Stik er maar in!

GAIAjohan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:22:
De wasstraat die ik zo nu en dan pak levert bij mij geen krassen op. (Is een textiel wasstraat, langste van NL zeggen ze). Wel wordt de auto minder schoon dan met de hand.
Voordeel is de snelheid, en dat de onderkant ook mee gaat.

Was eerst ook sceptisch.. maar kende eerst alleen die typische rollover van vroeger..

Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in die wasstraat dan wasboxen met ranzige borstels die de hele dag op de grond staan
Je krijgt er nog steeds volop swirls van hoor :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• JT

JT

VETAK y0

GAIAjohan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:22:
Ik ga naar de wasbox en neem mee:
- 2 washing mitts
- 2 emmers
- Grote jerrycan met 10 liter water
- Goede shampoo
- Goede quick detailer
- Dasty keukenreiniger voor de velgen

Heb ik die verrekte borstel helemaal niet nodig en het resultaat is top :Y) En door het twee-emmersysteem blijft mijn mitt lekker schoon.

Ecodan warmtepomp

• Phusebox
Vandaag een nieuwe Ecosport meegekregen als leenauto... haha, is net een Ka+ op hoge poten. Snap niet dat hier een markt voor is?

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:43:
Vandaag een nieuwe Ecosport meegekregen als leenauto... haha, is net een Ka+ op hoge poten. Snap niet dat hier een markt voor is?
Klein he?

Youtube: DashcamNL

• Phusebox
Ja en dan die knetterplastic overal.

• JT

JT

VETAK y0

Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:43:
Ik snap uberhaupt niet dat er een markt voor SUV's is. Duurder, kleiner dan een station of MPV in dezelfde klasse, mindere wegligging doordat de auto topzwaar is en de hoge instap kun je ook in een MPV krijgen. Verder zit er niks op wat je niet kunt krijgen op het equivalent in de vorm van een mpv of station.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 23-02-2018 09:50 ]

Ecodan warmtepomp

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JT schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Ik snap uberhaupt niet dat er een markt voor SUV's is. Duurder, kleiner dan een station of MPV in dezelfde klasse, mindere wegligging doordat de auto topzwaar is en de hoge instap kun je ook in een MPV krijgen. Verder zit er niks op wat je niet kunt krijgen op het equivalent in de vorm van een mpv of station.
Simpelweg omdat men het mooi vind en/of een hoge instap wil. Niet iedereen waardeerd een station wagon :)

Als je uit een Fiesta komt is een Ecosport qua formaat een vooruitgang, qua wegligging natuurlijk niet maar er zijn genoeg mensen die daar echt niets om geven. Ik vind een Edge zelf ook mooier dan de S-Max, echter willen we uitendeljk een 7 zitter zodat de kids achterin kunnen en opa en oma ook mee. Daarnaast is de S-max gewoon praktischer. Maar voor de looks zou ik het wel weten.

• JT

JT

VETAK y0

OmeJoyo schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Simpelweg omdat men het mooi vind en/of een hoge instap wil. Niet iedereen waardeerd een station wagon :)
MPV, noemde ik ook al in mijn eerdere post. Lager zwaartepunt, ook een hoge instap, goedkoper, ruimer, zelfde uit te voeren. Blijft enkel uiterlijk over en het verbaast mij dat men voor een auto die op alle fronten minder is behalve voor de koper het uiterlijk, duizenden euro's extra betaald. Ik snap best dat mensen wat extra voor uiterlijk willen betalen maar zoveel terwijl je op alle andere fronten een mindere auto krijgt, dat snap ik niet.

Ecodan warmtepomp

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JT schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:31:
[...]

- 2 washing mitts
- 2 emmers
- Goede shampoo
- Goede quick detailer

Heb ik die verrekte borstel helemaal niet nodig en het resultaat is top :Y) En door het twee-emmersysteem blijft mijn mitt lekker schoon.
Als ik nog net zoveel tijd over zou hebben als vroeger om dat te doen en bij te houden :)

Ik kan het gewoon niet combineren met 2 jonge kids, sporten, friends and family en dan nog mijn hobbies.
Wellicht als we weer een oprit hebben in een nieuwe woning dat ik het er weer in weet te passen.

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb ook familie en een 8 maanden oud kind en ik doe het ook niet heel vaak maar mijn methode kost me 1,5 uur. Dat kan ik nog wel een paar keer per jaar vrij maken.

Ecodan warmtepomp

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JT schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:27:
[...]

MPV, noemde ik ook al in mijn eerdere post. Lager zwaartepunt, ook een hoge instap, goedkoper, ruimer, zelfde uit te voeren. Blijft enkel uiterlijk over en het verbaast mij dat men voor een auto die op alle fronten minder is behalve voor de koper het uiterlijk, duizenden euro's extra betaald. Ik snap best dat mensen wat extra voor uiterlijk willen betalen maar zoveel terwijl je op alle andere fronten een mindere auto krijgt, dat snap ik niet.
Tja ik kan daar ook niet bij, maar daar zijn natuurlijk wel meer voorbeelden van. Een trouwring van RVS is ook minder kwetsbaar, lichter en goedkoper dan een gouden ring. Toch zie ik meer goud :+

• JT

JT

VETAK y0

Dat behoudt z'n waarde tenminste nog :P

Ecodan warmtepomp

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

- 2 washing mitts
- 2 emmers
- Goede shampoo
- Goede quick detailer

Waarom heb ik daar nooit aan gedacht? 8)7 Ik loop altijd te k-violen met heen en weer rijden van wasstraat naar thuis, ik spoel enkel af, maar omdat dit koud water is, kan ik daar niet mee een emmer vullen en wassen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• JT

JT

VETAK y0

ByteMe_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Waarom heb ik daar nooit aan gedacht? 8)7 Ik loop altijd te k-violen met heen en weer rijden van wasstraat naar thuis, ik spoel enkel af, maar omdat dit koud water is, kan ik daar niet mee een emmer vullen en wassen.
Ik doe meestal een paar waterkokers aan heet water erin. En dan doe ik niet 5 liter in de ene en 5 liter in de ander, ik doe meestal in de emmer met goed water 2x 3-4 liter, tussendoor wissel ik een keer. In die emmer met vies water doe ik dus niet zoveel en die wissel ik ook een keer.

Ecodan warmtepomp

• Phusebox
Nou mijn Focus is weer gekeurd voor twee jaar. Foutmelding van de katalysator is niet meer terug gekomen.

Probleem met koppeling is opgelost door te ontluchten en vloeistof bij te vullen. Was blijkbaar niet eerder gedaan.

[ Voor 113% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:38 ]

• BdK9001
  • Registratie: September 2006

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:42:
Nou mijn Focus is weer gekeurd voor twee jaar maar nu heb ik er een nieuw probleem bij. Had ik al van te voren en gevraagd naar te kijken maar hebben ze niet gedaan:

Als ik een stukje snelweg heb gereden, minimaal vijf minuten heb ik het idee, dan kan ik daarna niet schakelen. Koppeling intrappen en hij gaat in geen enkele versnelling. Wel uit de vijf, maar in geen enkele andere ook niet als je al stilstaat.

Trap ik echter de koppeling een tweede keer in kan ik wel schakelen. Verder merk ik niets bijzonders met schakelen.

Iemand enig idee? Echt klaar met deze rot auto...
Had je hier altijd al last van, of pas nu het kouder is? Mijne heeft vergelijkbare kuren, waarschijnlijk een synchromesh-ring die er soms geen zin in heeft... Even double-clutchen en ik kan weer verder. Maar als de bak warm is, is het bij mij over, behalve van 4 naar 5

Kalm aan! En rap een beetje!

• Phusebox
BdK9001 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:11:
[...]

Had je hier altijd al last van, of pas nu het kouder is? Mijne heeft vergelijkbare kuren, waarschijnlijk een synchromesh-ring die er soms geen zin in heeft... Even double-clutchen en ik kan weer verder. Maar als de bak warm is, is het bij mij over, behalve van 4 naar 5
Nee pas sinds kort, maar het stomme is dat het echt alleen na lagere stukken in de vijf rijden is en dan gaat ie gewoon normaal uit de vijf maar vervolgens lastig in een andere versnelling.

Update: het probleem is bij mij opgelost door het systeem te ontluchten en bij te vullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:39 ]

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
[...]

- 2 washing mitts
- 2 emmers
- Goede shampoo
- Goede quick detailer

Dit!

Ik heb alleen een wasbox waar je ter plekke (tegen betaling) een emmer warm water kan tappen. Ik hoef dus niet zelf een jerrycan met water mee te zeulen.

Verder heb ik ook nog een 'grit-guard' onder in mijn emmer en gebruik ik microvezelhanddoeken voor het afdrogen.

Het resultaat mag er zijn denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6NtGrUBwaFYZKB7ZB2vS58Rq/thumb.png

Glans is wel een beetje extra extreem omdat ik de lak helemaal heb laten polijsten en een glascoating heb laten aanbrengen toen hij nieuw was. Van de fabriek af zaten er al hier en daar krassen in de toplaag :( Maar die heb ik dus door een specialist laten corrigeren voor het coaten.

• JB

JB

Cédric roelt!

Gelukt met Forscan om autolock weer zichtbaar en werkend te krijgen. Blij mee!

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/02/25/forscan.jpg

Nu nog kijken of start/stop ook uit staat. Met dit weer lastig te testen.

Mijn boefje is liev!

• Phusebox
JB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:36:
Gelukt met Forscan om autolock weer zichtbaar en werkend te krijgen. Blij mee!

[afbeelding]

Nu nog kijken of start/stop ook uit staat. Met dit weer lastig te testen.
Welke auto is dit? Erg on-Ford menu dat er eens wel goed uitziet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:43:
[...]

Welke auto is dit? Erg on-Ford menu dat er eens wel goed uitziet.
Mondeo MK5

Mijn boefje is liev!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Mondeo Hybrid (HEV)? Dat is de goedkoopste Mondeo op dit moment, dan heb je 180/190pk. Een dikke auto en vrijwel full options (Titanium X). Wat is het addertje? (Ik kan alleen het CVT gezoem bedenken).

• JB

JB

Cédric roelt!

Lightning89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:41:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Mondeo Hybrid (HEV)? Dat is de goedkoopste Mondeo op dit moment, dan heb je 180/190pk. Een dikke auto en vrijwel full options (Titanium X). Wat is het addertje? (Ik kan alleen het CVT gezoem bedenken).
Dat is inderdaad apart. Klinkt zeer interessant zeg! Wel alleen als hatchback verkrijgbaar. Wellicht omdat bijtelling verhaal verleden tijd is, ze van voorraad af willen of is het echt nieuw samenstellen? Hoe is de kofferbak ruimte ivm accu's?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 25-02-2018 12:32 ]

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:29:
[...]

Dat is inderdaad apart. Klinkt zeer interessant zeg! Wel alleen als hatchback verkrijgbaar. Wellicht omdat bijtelling verhaal verleden tijd is, ze van voorraad af willen of is het echt nieuw samenstellen? Hoe is de kofferbak ruimte ivm accu's?
Wij hebben hem ook overwogen ipv de station, maar de kofferbak is waardeloos inderdaad. Daarnaast zal nu zeker meespelen dat de voorraad te hoog is. Is een mooie auto, rijdt lekker maar je koopt hem niet om veel mee te nemen.

• Lightning89
JB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:29:
[...]

Tsja bijtelling is 22% en cat prijs 35€k. Dus een V40 D2 is bijna even duur. Kofferbak is kleiner, maar groter dan andere Hybrids zoals bijvoorbeeld 508 (als ik internet mag geloven). Ik kan echter zo goed als geen enkele gebruikservaring lezen of vinden. Alleen wat Poolse reviews

• Lightning89
OmeJoyo schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Wij hebben hem ook overwogen ipv de station, maar de kofferbak is waardeloos inderdaad. Daarnaast zal nu zeker meespelen dat de voorraad te hoog is. Is een mooie auto, rijdt lekker maar je koopt hem niet om veel mee te nemen.
Hoge voorraad dus. Als ik de auto zonder bijtelling zou rijden (ik rij 100km per maand privé). Kost de auto (bijna, 100€ max) evenveel als mijn huidige Fiesta. No brainer lijkt mij?

• JB

JB

Cédric roelt!

Lightning89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Hoge voorraad dus. Als ik de auto zonder bijtelling zou rijden (ik rij 100km per maand privé). Kost de auto (bijna, 100€ max) evenveel als mijn huidige Fiesta. No brainer lijkt mij?
In de zin van puur zakelijk rijden; ja.

Ik snap je niet met "ik rij 100km per maand privé" :? Dan betaal je dus wel bijtelling want dan haal je het niet met max 500km per jaar?

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 25-02-2018 12:44 ]

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Prima auto, ik kan overigens best wel heel veel reviews vinden, ook in het Nederlands en Engels. Zowel van auto reviewers als particulieren.

• Lightning89
JB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:42:
[...]

In de zin van puur zakelijk rijden; ja.

Ik snap je niet met "ik rij 100km per maand privé" :? Dan betaal je dus wel bijtelling want dan haal je het niet met max 500km per jaar?
Ik bedoelde het meer als: voor 100km per maand ga ik niet 300€ netto bijtelling betalen. Van dat geld kan ik mijn huidige Fiesta zelfs houden. Helaas maar 1 parkeervergunning. Dus daarom rijd ik liever helemaal niet meer privé en voor die paar ritjes pak ik wel een green wheels.

• Prototyp3
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Phusebox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:42:
Nou mijn Focus is weer gekeurd voor twee jaar maar nu heb ik er een nieuw probleem bij. Had ik al van te voren en gevraagd naar te kijken maar hebben ze niet gedaan:

Als ik een stukje snelweg heb gereden, minimaal vijf minuten heb ik het idee, dan kan ik daarna niet schakelen. Koppeling intrappen en hij gaat in geen enkele versnelling. Wel uit de vijf, maar in geen enkele andere ook niet als je al stilstaat.

Trap ik echter de koppeling een tweede keer in kan ik wel schakelen. Verder merk ik niets bijzonders met schakelen.

Iemand enig idee? Echt klaar met deze rot auto...
Heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Focus.
In het begin viel het mee, en kon ik weer schakelen naar een keer te pompen met het koppelingspedaal, maar naar verloop van tijd kwam het probleem veel vaker voor. En zeker als je op de snelweg rijdt en niet terug kan schakelen, wanneer nodig, kan dat leiden tot gevaarlijke situaties.

Ik ben uiteindelijk 3x naar de garage geweest voordat het probleem is verholpen. Een nieuwe koppeling cylinder loste het probleem niet op, als laatste is de versnellingsbak er onderuit geweest en hebben ze een een onderdeel vervangen. Dit alles onder garantie trouwens. (auto is van 2016)

Advies is: ga terug naar de garage, ze kennen het probleem. Mij is verteld dat er meer Focus eigenaren zijn die er last van hebben.

• Phusebox
Prototyp3 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:14:
[...]

In het begin viel het mee, en kon ik weer schakelen naar een keer te pompen met het koppelingspedaal, maar naar verloop van tijd kwam het probleem veel vaker voor. En zeker als je op de snelweg rijdt en niet terug kan schakelen, wanneer nodig, kan dat leiden tot gevaarlijke situaties.

Ik ben uiteindelijk 3x naar de garage geweest voordat het probleem is verholpen. Een nieuwe koppeling cylinder loste het probleem niet op, als laatste is de versnellingsbak er onderuit geweest en hebben ze een een onderdeel vervangen. Dit alles onder garantie trouwens. (auto is van 2016)

Advies is: ga terug naar de garage, ze kennen het probleem. Mij is verteld dat er meer Focus eigenaren zijn die er last van hebben.
Enig idee wat het precies was dat ze hebben vervangen? Garantie heb ik niet meer...

Kon verder niemand of niks vinden op internet met hetzelfde probleem.

Update: bij andere garage geweest en die raadden aan het systeem te ontluchten en bij te vullen. Is gedaan en daarna probleemloos 1500 km gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:42 ]

• Lightning89
OmeJoyo schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:45:
Prima auto, ik kan overigens best wel heel veel reviews vinden, ook in het Nederlands en Engels. Zowel van auto reviewers als particulieren.
Ik zie op autoweek echter maar twee gebruikersreviews (in NL, wil graag van NLers horen wat ze vinden). Ik heb inderdaad wat reviews doorgelezen van de Fusion Hybrid (daar was veel op te vinden). Het volgende kwam eruit;
-eCVT kan lawaaiig zijn
-Langzaam (alhoewel 9s 0-100, sneller is dan de meeste Mondeo's)
-Kofferbak

Ik ga maar even een proefrit aanvragen en het zelf beoordelen, bedankt voor de info!

• Hmmbob
Ik heb zelf de Fusion Hybrid meegehad als loaner in de VS toen onze gewone fusion een beurt had. Prima auto, leek vlot (tov mijn 1.6 ecoboost) maar inderdaad, die kofferbak.......... ik denk dat een gewone, grote reiskoffer er niet of net in past.

• Phusebox
-nvm-

[ Voor 101% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2018 10:38 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Prototyp3 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Was dit een 5 of een 6-bak? Ik begin in ene te twijfelen of het probleem dat ik met mijn Fiesta heb gehad wel een incidient was. Bij mij was het wel vooral dat hij niet in zijn 1 en 2 wilde, maar 1 keer gehad dat 3 en 4 ook niet wilde, dat was de keer voor de bak uit elkaar is gegaan (Met 27000 km :'( ) Ook volledig onder garantie overigens.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb met mijn nieuwe Focus Wagon (nu een weekje in bezit) toch wel het idee dat ik erg vaak de spatlappen die voor de voorwielen zitten op de grond heb.

Regelmatig een ‘kras’geluid te horen bij oprijden of iets te hard afrijden van een drempel...

Ben ik de enige of hebben meer Ford rijders hier ‘last’ van?

Nu in een week tijd al zeker 3, 4 keer op de grond gehad terwijl ik drempels toch echt wel rustig benader of afrij over het algemeen.

Hoe komt dit? Gaat de vering dan te ver naar binnen waardoor de lap de grond raakt? Ben steeds angstig dat het de voorkant van de auto zelf is, maar dat is volgens mij niet zo.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

freddyathlon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:17:
Ik heb met mijn nieuwe Focus Wagon (nu een weekje in bezit) toch wel het idee dat ik erg vaak de spatlappen die voor de voorwielen zitten op de grond heb.

Regelmatig een ‘kras’geluid te horen bij oprijden of iets te hard afrijden van een drempel...

Ben ik de enige of hebben meer Ford rijders hier ‘last’ van?

Nu in een week tijd al zeker 3, 4 keer op de grond gehad terwijl ik drempels toch echt wel rustig benader of afrij over het algemeen.

Hoe komt dit? Gaat de vering dan te ver naar binnen waardoor de lap de grond raakt? Ben steeds angstig dat het de voorkant van de auto zelf is, maar dat is volgens mij niet zo.
Dat zijn de plastic randjes voor de voorwielen, heeft mijn Pa in z’n Mondeo mk5 ook last van. Kan volgens mij weinig kwaad, plastic-fantastic.

www.google.nl

• Phusebox
Coulance mogelijk, echter is het probleem verdwenen. Eenmalig fout lijkt het.

[ Voor 80% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:35 ]

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
Allen, heeft iemand ervaring met het achteraf laten inbouwen van stoelverwarming in een Fiesta uit 2013? Bij Ford zelf is dit 469€ voor 2 stoelen en ik vroeg mij af of er in de buurt tussen Arnhem-Utrecht nog goede bedrijven zitten welke dit voor minder kunnen doen. Na eea aan research kom ik uit bij een bedrijf in de buurt van A'dam, vandaar mijn vraag!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:12

Dhrax

Prog Lord

DieBrave schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:25:
Allen, heeft iemand ervaring met het achteraf laten inbouwen van stoelverwarming in een Fiesta uit 2013? Bij Ford zelf is dit 469€ voor 2 stoelen en ik vroeg mij af of er in de buurt tussen Arnhem-Utrecht nog goede bedrijven zitten welke dit voor minder kunnen doen. Na eea aan research kom ik uit bij een bedrijf in de buurt van A'dam, vandaar mijn vraag!
Niet een gekke prijs gezien het wel een aantal uren werk is ;)
Denk dat je het buiten de dealer wel wat goedkoper kunt vinden echter zal dat marginaal zijn.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DieBrave schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:25:
Ik ken een bedrijf in de buurt hier waar 400€ wordt gevraagd.

Ik zou zeker nagaan of de dealer de originele knopjes plaatst onderin de middenconsole (waar ze af-fabriek ook zitten), dan zou ik zeker niet verder kijken en ASAP een afspraak maken zodat je er de komende weken nog wat profijt van hebt ;)

www.google.nl

• DieBrave
Even nagevraagd...is niet de originele set en men is duidelijk niet op de hoogte van onderstaande link want ze vragen er 819€ voor...
https://www.ford-accessoi...95?model=fiesta&year=2012
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:15:
[...]

Ik ken een bedrijf in de buurt hier waar 400€ wordt gevraagd.

Ik zou zeker nagaan of de dealer de originele knopjes plaatst onderin de middenconsole (waar ze af-fabriek ook zitten), dan zou ik zeker niet verder kijken en ASAP een afspraak maken zodat je er de komende weken nog wat profijt van hebt ;)

• Prototyp3
Phusebox schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:24:
[...]

Enig idee wat het precies was dat ze hebben vervangen? Garantie heb ik niet meer...

Kon verder niemand of niks vinden op internet met hetzelfde probleem.
Ik weet helaas niet meer wat ze hebben vervangen. Het is een lease auto, dus heb ook geen factuur. Wat ik wel weet is dat de koppelingscyclinder eerst vervangen “moest” worden voordat ze verder gingen zoeken. Maar dat bleek dus ook niet het geval te zijn.

Daarna is de auto teruggegaan en hebben ze de versnellingsbak er onderuit moeten halen.

• Prototyp3
OmeJoyo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:21:
[...]

Was dit een 5 of een 6-bak? Ik begin in ene te twijfelen of het probleem dat ik met mijn Fiesta heb gehad wel een incidient was. Bij mij was het wel vooral dat hij niet in zijn 1 en 2 wilde, maar 1 keer gehad dat 3 en 4 ook niet wilde, dat was de keer voor de bak uit elkaar is gegaan (Met 27000 km :'( ) Ook volledig onder garantie overigens.
Ik heb zelf een 5 bak. En op het moment dat die niet wilde schakelen, kon die in geen een versnelling. Het enige wat werkte was heel vaak pompen met de koppeling tot deze weer druk op hand gebouwd om te kunnen schakelen.

• Phusebox
Was ik niet al klaar met mijn Ford garage dan ben ik het nu wel:

- storing uitlezen : € 55,00 (doe ik nu zelf met kabel van 20 euro en in 2 min)
- slang koelvloeistof voor de derde keer vervangen (hallo productiefout?): Enkel de slang zonder werk: € 45,00
- alle diagnoses zijn: we repareren X voor x00 euro. Misschien is dat het. Waar zijn de tijden dat mensen weten wat ze doen?

"Oh meneer heeft u last van uw enkel? Zullen we uw onderbeen amputeren, misschien helpt dat. Kijken we daarna wel verder."

Update: uiteindelijk was er wel coulance mogelijk maar bleek de reparatie niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:41 ]

• Skoefel
Het is imo heel logisch dat ze de auto nog een keer uitlezen, ook al kan jij dit zelf met jouw kabel van 20 euro..

• Phusebox
Skoefel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:23:
Het is imo heel logisch dat ze de auto nog een keer uitlezen, ook al kan jij dit zelf met jouw kabel van 20 euro..
Nee ze hadden dat al gedaan, daarna heb ik de kabel gekocht.

Ik snap best dat je dat niet voor een tientje kunt doen maar 25-30 euro lijkt me toch een marge waar iedereen van droomt voor 2 min werk. Ik heb geen uitdraai gezien niks enkel opgelepeld wat ik ook in forscan zie. Dus expertise of onderzoek is er niet gedaan.

• Skoefel
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:26:
[...]

Nee ze hadden dat al gedaan, daarna heb ik de kabel gekocht.

Ik snap best dat je dat niet voor een tientje kunt doen maar 25-30 euro lijkt me toch een marge waar iedereen van droomt voor 2 min werk. Ik heb geen uitdraai gezien niks enkel opgelepeld wat ik ook in forscan zie. Dus expertise of onderzoek is er niet gedaan.
Je hebt niets gezien, en daardoor ga je ervan uit dat er geen expertise of onderzoek aanwezig is geweest.
Beetje vaag.. Heb je uberhaubt dezelfde kabel/meter? Hier zit ook nogal groot verschil in.

Ik heb met mijn Fords, bij verschillende officiele Ford garages nog nooit problemen gehad.

• Phusebox
Skoefel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:32:
[...]

Je hebt niets gezien, en daardoor ga je ervan uit dat er geen expertise of onderzoek aanwezig is geweest.
Beetje vaag.. Heb je uberhaubt dezelfde kabel/meter? Hier zit ook nogal groot verschil in.

Ik heb met mijn Fords, bij verschillende officiele Ford garages nog nooit problemen gehad.
Ik heb gevraagd of ze nog verdere metingen hebben gedaan, antwoord was: "Als de computer zegt X, doen wij X. We gaat dat niet controleren."

Op de vraag of ze dat wel wilden doen was het antwoord nee.

• Hmmbob
Weet iemand of je met Forscan de radio kan instellen dat hij alle frequenties pakt?

Ik heb een uit de VS meegenomen Fusion (Mondeo), maar in de VS zitten alle zenders op xx.1, xx.3, xx.5 terwijl wij hier ook de even frequenties (xx.2, xx.4) gebruiken. Dit lijkt mij een instelling, immers voor de antenne / antennechip maakt niet niets uit.....

• Skoefel
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:34:
[...]

Ik heb gevraagd of ze nog verdere metingen hebben gedaan, antwoord was: "Als de computer zegt X, doen wij X. We gaat dat niet controleren."

Op de vraag of ze dat wel wilden doen was het antwoord nee.
Zo te zien in je vorige post denken ze aan de koppelingscilinder.
Ik ben geen automonteur, maar als een computer dat aangeeft lijkt het me logisch omdat ook te proberen.
Waarschijnlijk is het "controleren" of daar ook het probleem in zit bijna net zo duur om hem te vervangen.

Wat ik me afvraag, waarom koop je zelf dan hierna nog een kabel? Als je geen vertrouwen in die garage hebt, kun je toch gewoon naar een andere garage rijden en vragen wat ze daar voor je kunnen betekenen?

• Phusebox
Skoefel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:38:
[...]

Zo te zien in je vorige post denken ze aan de koppelingscilinder.
Ik ben geen automonteur, maar als een computer dat aangeeft lijkt het me logisch omdat ook te proberen.
Waarschijnlijk is het "controleren" of daar ook het probleem in zit bijna net zo duur om hem te vervangen.

Wat ik me afvraag, waarom koop je zelf dan hierna nog een kabel? Als je geen vertrouwen in die garage hebt, kun je toch gewoon naar een andere garage rijden en vragen wat ze daar voor je kunnen betekenen?
Dit ging nog over de katalysator waarvan ze zeiden dat ie kapot was en vervangen moest na uitlezen. Zelf de lambda waardes gecontroleerd en leken prima, dus geen aanwijzing voor defecte katalysator. Fout gewist en 1500 km verder nog niet teruggekomen. Ze gaven na een klacht van mij aan wel coulance te willen verlenen, maar dachten ook verder dat het misschien een eenmalige storing is geweest en dat ik het best even aan kon kijken.

Als het aan hun lag was ik nu 700 euro lichter voor iets dat tot nu toe nog niet waar is gebleken.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2018 09:40 ]

• Skoefel
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:50:
[...]

Dit ging nog over de katalysator waarvan ze zeiden dat ie kapot was en vervangen moest na uitlezen. Zelf de lambda waardes gecontroleerd en leken prima, dus geen aanwijzing voor defecte katalysator. Fout gewist en 1500 km verder nog niet teruggekomen.

Als het aan hun lag was ik nu 700 euro lichter voor iets dat tot nu toe nog niet waar is gebleken.
Ah oke, duidelijk. Overigens wil fout wissen niet zeggen dat het opgelost is, heb ik ook ooit gehad.
Maar zou dan toch naar een andere garage gaan.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Weet iemand of die Sync 3 update al live gegaan is die deze maand zou uitkomen? :)

• Phusebox
Skoefel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:55:
[...]

Ah oke, duidelijk. Overigens wil fout wissen niet zeggen dat het opgelost is, heb ik ook ooit gehad.
Maar zou dan toch naar een andere garage gaan.
Nee dat begrijp ik, maar was misschien iets te voorbarig om te blijven beweren dat de katalysator echt zeker kapot is als de computer dat aangeeft.

Zeg dan tegen de klant, we resetten hem even en hou in de gaten of het terugkomt. Het is immers niks dat verder gevolgschade heeft behalve iets slechtere uitstoot.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
Slavy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:03:
Weet iemand of die Sync 3 update al live gegaan is die deze maand zou uitkomen? :)
je bedoeld sync zelf of de navigatiemappen ?
ik heb mijn sync zelf een paar weken geleden al een update gegeven met een link op het Duitsemotortalk forum.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Barbapapa852 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:16:
[...]

je bedoeld sync zelf of de navigatiemappen ?
ik heb mijn sync zelf een paar weken geleden al een update gegeven met een link op het Duitsemotortalk forum.
Heb je een linkje daar naartoe toevallig?

• Barbapapa852
OmeJoyo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Heb je een linkje daar naartoe toevallig?
heb de update hier weggehaald.

https://www.motor-talk.de...version-3-0-t6187421.html

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Is dit de update dat Waze via Sync mogelijk is?

• DieBrave
Goedemiddag, zijn er hier mensen welke al eens stoelverwarming achteraf hebben laten inbouwen in een Fiesta MK7.5 en welke hier foto's van hebben voor mij? De Ford dealer geeft aan deze niet te hebben en ik ben toch wel benieuwd hoe dit eruit ziet voor dat ik dit in zou laten bouwen...

Gegroet!

• Barbapapa852
sorted.bits schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:27:
[...]

Is dit de update dat Waze via Sync mogelijk is?
geen idee,

ik weet alleen dat het in mijn geval de response van het systeem een stuk verbeterd heeft.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Slavy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:03:
Via WiFi wordt er bij mij in ieder geval niets gevonden. Via het Duitse forum schijn je wel te kunnen updaten, maar ik vind het tricky omdat dat een versie is met de Duitse taal (waar Nederlands mogelijk niet bij zit, Engels is bij alle versies inclusief in ieder geval).

• JB

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand hier toevallig de firmware v3.10 voor Sync 2 beschikbaar :? Wil graag updaten van 3.08 :)

Mijn boefje is liev!

• Arfman
  • Laatst online: 11-01 12:27

Arfman

Drome!

Vandaag met een collega (die met de Focus ST) meegeweest naar MEBU in Nootdorp. Gaaf bedrijf :o

Project Focus RS Mk1 zien staan, een tweetal Mk2 RS'en, Mk3 RS en twee RS500's zien staan. Kwaaltje waar we voor kwamen was binnen 10 minuten gediagnosticeerd door even met de auto te rijden, mooi om te zien dat echte liefhebberij nog bestaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 05-03-2018 13:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Roest aan de kitnaden aan de binnenkant van portieren en achterklep.

wat niet past, wordt gelast!

• sorted.bits
Heeft er iemand een idee van levertijden van een (net) bestelde Mondeo? Bestelling is de deur uit, maar had gehoopt dat de dealer me wel even op de hoogte zou houden, dat doen ze bij Audi toch anders moet ik zeggen.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bel de dealer even, zou ik zeggen.

• sorted.bits
SteveWoz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:13:
Bel de dealer even, zou ik zeggen.
Ja, dat was ook mijn idee, nog geen tijd gehad te bellen, maar misschien dat ik ze ook op zaterdag wel kan bereiken.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 96% gewijzigd door _eLMo_ op 05-03-2018 13:08 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-01 13:16

weebl

YARR!

_eLMo_ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:11:
Iemand nog tips waar ik op moet letten bij aanschaf van een Ford Fusion (Europees model) met de 1.4 benzine uit 2007?
Ik heb al wat aandachtspunten van de Fiesta mk6.5 opgezocht aangezien dit hetzelfde platform is..
Er lijken geen grote bekende problemen te zijn.
Lekkende ruitenwissen-sproeikoppen in de motorkap. Bij regen lekt hierdoor water op de bougies, waardoor je bobine uiteindelijk kapot kan gaan.
Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste