droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Zal wel meevallen? Mondeo is gelukkig geen 13 in dozijn wagen op de Nederlandse snelweg alhoewel ik ze steeds vaker zie (nu je er op let), dus levertijd lijkt me niet heel lang...sorted.bits schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:50:
[...]
Ja, dat was ook mijn idee, nog geen tijd gehad te bellen, maar misschien dat ik ze ook op zaterdag wel kan bereiken.
Mijn boefje is liev!
[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 06-03-2018 09:45 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Eerste indicatie: Eind mei. Op zich vind ik dat vrij lang, maar goed we wachten het rustig af.JB schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:59:
[...]
Zal wel meevallen? Mondeo is gelukkig geen 13 in dozijn wagen op de Nederlandse snelweg alhoewel ik ze steeds vaker zie (nu je er op let), dus levertijd lijkt me niet heel lang...
Das 3 maanden? Vrij normaal...sorted.bits schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Eerste indicatie: Eind mei. Op zich vind ik dat vrij lang, maar goed we wachten het rustig af.
Mijn boefje is liev!
https://drive.google.com/...l3HznMDJwQV91RTdUOGs/view
Overigens is er ook een versie met een nieuwere build, maar daar ga ik me nog niet aan wagen. Komt van een Russische website af.
Sometimes you need to plan for coincidence
Over een week wordt 'ie geleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door koelkast op 12-03-2018 09:19 ]
Volgens mij zit dat puur in de juiste language pack. Je moet de juiste language pack hebben, die zip kun je vervangen.Hmmbob schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:16:
Zou je op een Amerikaanse Sync 2 een Europese software versie kunnen flashen? Ik snap dat ik dat Sirius ondersteuning kwijt raak (boeie, dat doet het alleen in N-Amerika), maar ik ben benieuwd of ik dan Nederlandse stemondersteuning voor de navigatie krijg
Mijn boefje is liev!
Dat zit inderdaad in de language pack van Sync zover ik weet. Welke versie van Sync staat erop? 3.10 is de laatste en je kunt niet 3.10 over 3.10 flashen.Hmmbob schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:33:
Hmm, Dan moet ik daar even induiken. Een Nederlandse navigatiekaart geleend van de baas levert nog steeds Engelse routeaanwijzingen op in mijn Amerikaanse Sync. Niet dat het Engels het probleem is, maar de stem praat onzin: "in twenty, 700 meters, turn left" terwijl het 200m is ofzo. Dat twenty komt vaak terug, die afstand verschilt steeds. Heb alleen nog geen constante kunnen ontdekken.
Mijn boefje is liev!
Van de Ford Mondeo station (bouwjaar 2001) van mijn schoonouders is de linker voorveer gebroken. Daarnaast is de koppeling versleten. Deze moeten dus beide vervangen.
Idee wat dit bij elkaar zou moeten kosten om uit te laten voeren?
Dealer komt met een bedrag van € 1500, maar ik heb het gevoel dat dit veel te duur is.
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's

Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.
Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door KevinK92 op 15-03-2018 16:27 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb nog getwijfeld over de B&O-upgrade.
Uiteindelijk toch maar niet gedaan, hopelijk krijg ik geen spijt als de mijne over anderhalve maand komt.
Heb van mijn Mondeo destijds, ook uit 2001, alle vier de veren al eens moeten vervangen. Dat kostte een jaar of vijf geleden rond de 300 euro bij de Ford garage. Koppeling zal altijd rond de 800-1000 zitten. Dus komt aardig in de buurt.PdeBie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:40:
Even vraagje aan de Ford kenners hier.
Van de Ford Mondeo station (bouwjaar 2001) van mijn schoonouders is de linker voorveer gebroken. Daarnaast is de koppeling versleten. Deze moeten dus beide vervangen.
Dealer komt met een bedrag van € 1500, maar ik heb het gevoel dat dit veel te duur is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
3 maanden is echt wel een normale levertijd. Prijs je gelukkig dat je geen Volvo XC40 besteld hebt, die mensen mogen een dik jaar op hun wagen wachten..sorted.bits schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Eerste indicatie: Eind mei. Op zich vind ik dat vrij lang, maar goed we wachten het rustig af.
Proficiat met de wagen, mijn moeder heeft de Fiesta Titanium (ik heb de MK7.5 van 2015). Hoewel ik mijn generatie wat vinniger vind rijden dan de nieuwe is het wel echt vanbinnen een verademing.KevinK92 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:26:
Crosspost:
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.
Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.
Wist niet dat in de vignale de hele tellerpartij digitaal was geworden? Op de Titanium is dat nog met 'analoge' tellers met enkel in het midden dan het display.
[ Voor 63% gewijzigd door Tomskii5 op 15-03-2018 18:16 ]
Valt er uberhaupt iets aan te doen eigenlijk?
€300 per veer of voor alle vier?Phusebox schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:44:
[...]
Heb van mijn Mondeo destijds, ook uit 2001, alle vier de veren al eens moeten vervangen. Dat kostte een jaar of vijf geleden rond de 300 euro bij de Ford garage. Koppeling zal altijd rond de 800-1000 zitten. Dus komt aardig in de buurt.
per stuk
Haha inderdaad, leaseTrasos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:12:
Vignale, toe maar. Leasebakje?
Heb nog getwijfeld over de B&O-upgrade.
Uiteindelijk toch maar niet gedaan, hopelijk krijg ik geen spijt als de mijne over anderhalve maand komt.
Dank! Ik wist dan weer niet dat de Titanium 'analoge' tellers had. Het is wel een erg mooie toevoeging, net als de rest van het interieur inderdaad.Tomskii5 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:13:
Proficiat met de wagen, mijn moeder heeft de Fiesta Titanium (ik heb de MK7.5 van 2015). Hoewel ik mijn generatie wat vinniger vind rijden dan de nieuwe is het wel echt vanbinnen een verademing.
Wist niet dat in de vignale de hele tellerpartij digitaal was geworden? Op de Titanium is dat nog met 'analoge' tellers met enkel in het midden dan het display.
Qua rijeigenschappen kan ik niet heel veel zeggen. Ik heb hem voornamelijk voor snelwegkilometers (rijd hem helaas niet privé) en daar staat 'ie prima z'n mannetje.
Top! Zal hem later vandaag eens downloaden. Zitten hier ook kaart-updates bij of zijn die apart?SteveWoz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:08:
Vandaag SYNC 3 van 2.3 naar 3.0 geüpdatet. Duurde een minuut of 20 met een oude langzame 4GB USB stick. Eigenlijk geen verandering gemerkt. Het gaat om build 17276, die hier te downloaden is:
https://drive.google.com/...l3HznMDJwQV91RTdUOGs/view
Overigens is er ook een versie met een nieuwere build, maar daar ga ik me nog niet aan wagen. Komt van een Russische website af.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik heb gemerkt dat Waze de snelheid niet meer goed aangeeft als ik CarPlay gebruik. Dit schijnt een veelvoorkomende probleem te zijn, maar het is me nooit opgevallen toen ik nog op versie 2.3 zat. Daarnaast zijn een aantal icoontjes anders en lijkt alles lekker snel te reageren. Een groot voordeel is dat bij het loskoppelen van je telefoon, de audiobron niet meer automatisch teruggaat op de laatst gekozen optie. Soms stond het volume iets hoger als ik mijn iPhone voor muziek gebruikte. Als je hem dan loskoppelde sprong 'ie gelijk terug op radio met als gevolg een priveconcert in de auto.
Iemand eerder zoiets gehad?
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 16-03-2018 16:38 ]
Ziet er goed uitKevinK92 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:26:
Crosspost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort komt de Fiesta ST uit daar zal magnetic ook goed op staan.
Heel veel plezier met de auto
Voorveer vervangen kwam bij mij afgelopen december (Focus) op 189 euro voor eentje.PdeBie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:40:
Even vraagje aan de Ford kenners hier.
Ik heb echter snel daarna de veer aan de andere kant ook laten vervangen. Is niet noodzakelijk maar wel beter. Omdat der schokdemper er toch uit moest hoefde ik alleen materiaalkosten te betalen.
Welke motor? Koppeling is een stukje duurder en was bij pa (ook focus, 1.8) zo'n 700 euro maar is motor afhankelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Wuursj op 16-03-2018 15:47 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Bel de dealer of Ford zelf. Succes.Hmmbob schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:26:
Als ik mijn VIN in Etis gooi, komt eruit dat ik een Ford Transit Connect zou hebben. Het is echter een Amerikaanse Fusion. Op mijn oude Amerikaanse adres heb ik nu de tweede terugroep ontvangen voor de 1.6 Ecoboost motor, dus ik dacht ik kijk even in Etis of die voor mij ook gemuteerd staat, dan stuur ik hem even langs de dealer. Maar Etis geeft dus een ander type aan.
Wat nu?
Mondeo is volgens mij duurder, die hebben de speciale 'we breken na 50.000-100.000 km' veren. Levensgevaarlijk maar nooit een modificatie op geweest. Paar keer echt geluk mee gehad, gewoon met 120 op de snelweg een veer die breekt.Wuursj schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:44:
[...]
Voorveer vervangen kwam bij mij afgelopen december (Focus) op 189 euro voor eentje.
Ik heb echter snel daarna de veer aan de andere kant ook laten vervangen. Is niet noodzakelijk maar wel beter. Omdat der schokdemper er toch uit moest hoefde ik alleen materiaalkosten te betalen.
Welke motor? Koppeling is een stukje duurder en was bij pa (ook focus, 1.8) zo'n 700 euro maar is motor afhankelijk.
Oke. Na wat snuffelen de gok maar gewaagd en mijn airbag er maar eens af gehaald. Foto's van alles gemaakt en online eens rond gekeken en een 2e hands stuur gevonden met de juiste knopjes en slechts enkele maanden ouder dan mijn eigen auto.OmeJoyo schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:55:
[...]
Is het een MK 3 of Mk4 mondeo:
Wikipedia: Ford Mondeo
In de MK3 kan het volgens mij niet wat ik aan resultaten zie in Google. In de MK4 is het wel mogelijk hier is bijvoorbeeld wat info, http://www.talkford.com/c...-cruise-control-retrofit/
Sorry, het is een S-max natuurlijk, dan is die gebaseerd op de Mondeo MK4. Het is dus haalbare kaart en al gedaan in auto's met "dezelfde" hardware. Maar meer info heb ik helaas ook niet. Er zijn wel veel hits op in google, met name als je Duits goed is
Dus wat heb ik gedaan:

In het stuur zitten 3 metalen veren die de airbag vast haken aan het stuur. Deze kun je naar beneden drukken en dan komt de airbag los.
LET WEL OP MET AIRBAGS!: ik heb eerst de accu los gehaald en 15 minuten gewacht en ben toen pas begonnen met demonteren.
Zodra de airbag los was, kabeltje van de airbag en de 2 kabeltjes van de toeter los gehaald.
De connector in het midden met de rode draadjes kun je makkelijk los trekken.
Ik had vooraf ook de connector achter het stuur gecheckt die naar de rest van de auto gaat:

Vervolgens dus het 2e handse stuur gedemonteerd en de connectors van mijn huidige stuur afgehaald met 3 torx t20 schroeven. Per kant 2 achter in het stuur en 1 voorin onder de airbag. Bij het eraf halen kun je dan het beste eerst een beetje omhoog halen en dan van onderuit door het schroefgat het knopjes eiland eruit duwen, aangezien deze geklemd in het rubber zit met een omgekeerde T-vorm.

Vervolgens dus het kabelboompje ook meenemen, aangezien de cruise control knopjes een aparte connector hebben. De eilandjes voor de computer en de radio kun je makkelijk uitwisselen als je dat nodig vindt. Deze slijten namelijk af.
Alles vervolgens terug gezet en de accu er weer aan.
Daarna moet je het programmeren. Ik heb het bij iemand met een officiele ford licentie laten doen. Je kan eenvoudig via 1 parameter de cruise control aan zetten. Dit gaat in de centrale voertuig configuratie. In het programma van ford staat het heel duidelijk en heet de parameter ook cruise control. Binnen 15 minuten was dat gefikst. Via ForScan is het blijkbaar wat lastiger en moet je het via CanHS en CanMS apart uploaden. Dat hoefde niet met de software van ford. Ook is soms een reset nodig door de accu eraf te halen, ook dit hoefde niet via de ford software.
Uiteindelijk dus:

Wat heb je nodig:
Knopjes en kabel
Knopjes hebben een sticker met nummers 750122 305481985/6M2T-14K147-CF en 750123 305481985/6M2T-14K147-DE
Kabelboom heeft stickertje met nummers: 305830510ZZZ-AA 153276/506
Iemand die ford kan programmeren en over de juiste hardware beschikt. Dit kan niet iedereen op de hoek, maar een dealer kan het zeker.
Dit filmje laat zien wat ik heb gedaan, Ik heb het filmpje niet gemaakt
Ik heb dus een 2007 S-max met oa ESP, bochtverlichting en voicecontrol en nu dus ook Cruise Control!!
Vette shit!
Of dat moet een verschilletje BE/NL zijn (ik woon in BE, dus belgisch model). Maar idd best wel leuk. Wij hadden wel een issue met de lichtknop vooraan (soms bleef verlichting aan als auto op slot ging en dergelijke). Unit door de dealer geswapt en nu lijkt het opgelost te zijn. Lijkt me fabricagefoutje te zijn of dergelijke.KevinK92 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:09:
[...]
Haha inderdaad, lease![]()
[...]
Dank! Ik wist dan weer niet dat de Titanium 'analoge' tellers had. Het is wel een erg mooie toevoeging, net als de rest van het interieur inderdaad.
Qua rijeigenschappen kan ik niet heel veel zeggen. Ik heb hem voornamelijk voor snelwegkilometers (rijd hem helaas niet privé) en daar staat 'ie prima z'n mannetje.
Extra: adaptieve cruise control en glazen dak
Heb er zin in:
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ook dat kleurtje?Duinkonijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:17:
Heb vandaag m’n Fiesta (2013) ingeruild voor een Fiesta(2018). Ben benieuwd naar die 125pk, heb nu 100pk
Heb er zin in:
[afbeelding]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Yes
[ Voor 38% gewijzigd door Duinkonijn op 18-03-2018 09:46 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
bv geen 5-deurs 125 pk met Titanium, moet Vignale .
Volgens ford.de kan het daar allemaal wel (en ook 140 pk optie)
Wat gek, ik heb een Titanium met alle Driver Assistance pakketten en ook BLIS (eigenlijk alles excl pano dak en cd-speler). Keuze voor mij was bij een Trend juist beperkterDuinkonijn schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:42:
[...]
Yes, maar ook elect voorruit verwarming sync3, blis.. en nu voor de verandering een trend ipv titanium omdat ik een driedeurs wilde en die opties anders niet beschikbaar waren
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro
Titanium is helaas niet als drie deurs meer leverbaarjra2k schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:40:
[...]
Wat gek, ik heb een Titanium met alle Driver Assistance pakketten en ook BLIS (eigenlijk alles excl pano dak en cd-speler). Keuze voor mij was bij een Trend juist beperkter
[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 18-03-2018 19:14 ]
Lekker kleurtje hoor.Duinkonijn schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:42:
[...]
Yes, maar ook elect voorruit verwarming sync3, blis.. en nu voor de verandering een trend ipv titanium omdat ik een driedeurs wilde en die opties anders niet beschikbaar waren
Ecodan warmtepomp
Nice! Ik heb dat kleurtje ook, maar dan het 2014 model (100pk Titanium). Kreeg je nog veel voor je "oude" Fiesta terug?Duinkonijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:17:
Heb vandaag m’n Fiesta (2013) ingeruild voor een Fiesta(2018). Ben benieuwd naar die 125pk, heb nu 100pk
Heb er zin in:
[afbeelding]
Ik mocht niet klagenSayWhatAgain! schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:15:
[...]
Nice! Ik heb dat kleurtje ook, maar dan het 2014 model (100pk Titanium). Kreeg je nog veel voor je "oude" Fiesta terug?
Als je niet gedwongen bent, kan je makkelijk onderhandelen
[ Voor 10% gewijzigd door Duinkonijn op 19-03-2018 09:23 ]
Ik vind sowieso dat de NL'se markt een beetje onbedeeld is in de Fiesta's. Driedeurs Vignale was ook niet beschikbaar; diesel en automaat kun je ook vergeten.Marcel Br schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:59:
Het valt mij op dat in NL de combinaties erg beperkt zijn voor de nieuwe Fiesta.
bv geen 5-deurs 125 pk met Titanium, moet Vignale .
Volgens ford.de kan het daar allemaal wel (en ook 140 pk optie)
Ik heb ook bijna alle opties behalve DA 2 en CD-speler; het panoramadak is echt hemels! De extra lichtinval die je hebt is heerlijk.jra2k schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:40:
[...]
Wat gek, ik heb een Titanium met alle Driver Assistance pakketten en ook BLIS (eigenlijk alles excl pano dak en cd-speler). Keuze voor mij was bij een Trend juist beperkter
Voorruitverwarming is chill maar de stuurwielverwarming slaat echt alles. In de ochtend met koude handen ff aan het stuur zitten en je bent weer opgewarmd: briljant!Duinkonijn schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:42:
[...]
Pano viel voor mij af omdat het niet mogelijk was icm dakdragers (voor de vakantie) Alhoewel de dealer al wel 2 Fiestas heeft verkocht met panodak en dakdragersKevinK92 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:44:
Ik heb ook bijna alle opties behalve DA 2 en CD-speler; het panoramadak is echt hemels! De extra lichtinval die je hebt is heerlijk.
[...]
Voorruitverwarming is chill maar de stuurwielverwarming slaat echt alles. In de ochtend met koude handen ff aan het stuur zitten en je bent weer opgewarmd: briljant!
Stuurwielverwarming had ik nooit moeten nemen, ik wil nu nooit anders meer. Nu nog versnellingspookverwarming....
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro
Waze via Carplay op 2.3? Hoe doe je dat? De tijdelijke Focus die ik nu heb (model eind 2017) heeft helaas geen Waze (wel Sync 3 2.3), alleen Apple Maps (wat niet zo slecht werkt als ik dacht, maar de gewone navigatie is beter).SteveWoz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:53:
@Slavy Kaart updates zijn apart, die worden in de zomer verwacht.
Ik heb gemerkt dat Waze de snelheid niet meer goed aangeeft als ik CarPlay gebruik. Dit schijnt een veelvoorkomende probleem te zijn, maar het is me nooit opgevallen toen ik nog op versie 2.3 zat. Daarnaast zijn een aantal icoontjes anders en lijkt alles lekker snel te reageren. Een groot voordeel is dat bij het loskoppelen van je telefoon, de audiobron niet meer automatisch teruggaat op de laatst gekozen optie. Soms stond het volume iets hoger als ik mijn iPhone voor muziek gebruikte. Als je hem dan loskoppelde sprong 'ie gelijk terug op radio met als gevolg een priveconcert in de auto.
Als de gewone navigatie al beter is dan is Apple Maps echt crap 😉sorted.bits schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:20:
[...]
Waze via Carplay op 2.3? Hoe doe je dat? De tijdelijke Focus die ik nu heb (model eind 2017) heeft helaas geen Waze (wel Sync 3 2.3), alleen Apple Maps (wat niet zo slecht werkt als ik dacht, maar de gewone navigatie is beter).
Ik heb Waze open op m’n telefoon en probeer dan geen apps te openen via CarPlay want dan gaat m’n scherm met Waze weg. Maar het gekke is dus dat er op een of andere manier wel communicatie plaatsvindt, want de snelheidsmeter werkt dan niet goed meer. Daarnaast werken Ford en Waze inmiddels samen en daarom wordt er in april een update van Waze verwacht waarmee je wél Waze op je Sync scherm kunt zien. Dit gaat dan via de apps van Ford. Als dat echt werkt, dan gaat CarPlay bij mij meteen uit, want ik vind het echt een dramasysteem. Audio zou even goed via de USB-kabel moeten gaan.sorted.bits schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:20:
[...]
Waze via Carplay op 2.3? Hoe doe je dat? De tijdelijke Focus die ik nu heb (model eind 2017) heeft helaas geen Waze (wel Sync 3 2.3), alleen Apple Maps (wat niet zo slecht werkt als ik dacht, maar de gewone navigatie is beter).
[ Voor 8% gewijzigd door SteveWoz op 19-03-2018 21:20 ]
De samenwerking Waze en Ford houdt in dat Waze naar Carplay komt op Ford wagens ;-). Niet via Ford Sync zelf.SteveWoz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:16:
[...]
Ik heb Waze open op m’n telefoon en probeer dan geen apps te openen via CarPlay want dan gaat m’n scherm met Waze weg. Maar het gekke is dus dat er op een of andere manier wel communicatie plaatsvindt, want de snelheidsmeter werkt dan niet goed meer. Daarnaast werken Ford en Waze inmiddels samen en daarom wordt er in april een update van Waze verwacht waarmee je wél Waze op je Sync scherm kunt zien. Dit gaat dan via de apps van Ford. Als dat echt werkt, dan gaat CarPlay bij mij meteen uit, want ik vind het echt een dramasysteem. Audio zou even goed via de USB-kabel moeten gaan.
Iemand hier ervaringen mee ? Kan het wellicht zijn dat de stoel gewoon op is en opnieuw gevuld moet worden ?
Ik heb zelf niet echt het idee dat deze doorgezakt is.
[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 21-03-2018 14:48 ]
In de brochure van de Fiësta staat dat op de Vignale het privacyglass standaard is. Bij de leasemaatschappij werd het echter als optie aangeboden. Om de kosten niet teveel uit de hand te laten lopen (en omdat ik ervan uitging dat het standaard was) heb ik de optie niet aangevinkt.
De auto is echter niet met privacyglass geleverd; hoe zou dat kunnen?
[ Voor 67% gewijzigd door AndRo555 op 24-03-2018 15:32 ]
https://www.ford.nl/conte...s/cars/PL-ford_fiesta.pdf
In de brochure staat echter dat het standaard is:
https://www.ford.nl/conte...s/BRO-ford_new_fiesta.pdf
Dus dat is helaas een fout in de brochure, er staat ook nog in dat de Vignale nog niet geleverd wordt. In September pas...
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Hier zelfde model alleen geen station, zelfde jaar, vergelijkbaar postuur en ik heb nergens last van. Misschien te maken met zithouding? Vorig jaar nog 11 uur gereden met twee stops en dat ging prima.Dhrax schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:43:
Sinds enkele weken rijd ik een Ford Focus Wagon, model 2012. Qua rijden een heerlijke auto ... echter krijg ik al vrij snel (binnen 30 min) enorme last van mijn bovenbeen. De zijkant van het (linker) zitvlak drukt hier tegen aan, met gevolg dat dit gaat irriteren. Het betreft hier de titanium uitvoering met de sportstoelen. Ik heb al verschillende posities geprobeerd maar de pijn blijft zich voordoen. Helaas is me dit tijdens de proefrit niet opgevallen, ik zit eigenlijk in iedere auto prima, maar ik heb het idee dat de stoelen gewoon te smal zijn. In de Fiesta van mijn vrouw heb ik geen problemen, maar deze heeft de stoeler met een rechter zit vlak zonder die opgehoogde zijkanten. Ik ben zelf een goede 1,96m en 115kilo, niet licht maar gewoon een stevig postuur (zeker niet dik).
Iemand hier ervaringen mee ? Kan het wellicht zijn dat de stoel gewoon op is en opnieuw gevuld moet worden ?
Ik heb zelf niet echt het idee dat deze doorgezakt is.
Toch vreemd, ben afgelopen week bij de dealer geweest en die gaf aan dat de stoel in orde is.Phusebox schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:53:
[...]
Hier zelfde model alleen geen station, zelfde jaar, vergelijkbaar postuur en ik heb nergens last van. Misschien te maken met zithouding? Vorig jaar nog 11 uur gereden met twee stops en dat ging prima.
Ga nog eens langs bij een stoffeerder, gaat echt puur om de versteviging aan de zijkant van de stoel. Wellicht kunnen ze hier het schuim iets ophogen. Mocht dit niet baten dan gaat de auto de deur uit ... helaas, want hij rijdt verder heerlijk.
Hoe heb jij de stoel ingesteld ? Hij staat bij nu bijna helemaal naar beneden en vrij ver naar achteren. De lende steun heb ik vrijwel voluit staan zodat deze goede ondersteuning in de rug geeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Dhrax op 25-03-2018 17:17 ]
Ja hier ook. Laagste stand, vrij ver naar achteren, lendesteun op maximaal.Dhrax schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:16:
[...]
Toch vreemd, ben afgelopen week bij de dealer geweest en die gaf aan dat de stoel in orde is.
Ga nog eens langs bij een stoffeerder, gaat echt puur om de versteviging aan de zijkant van de stoel. Wellicht kunnen ze hier het schuim iets ophogen. Mocht dit niet baten dan gaat de auto de deur uit ... helaas, want hij rijdt verder heerlijk.
Hoe heb jij de stoel ingesteld ? Hij staat bij nu bijna helemaal naar beneden en vrij ver naar achteren. De lende steun heb ik vrijwel voluit staan zodat deze goede ondersteuning in de rug geeft.
Heb ook de rugleuning vrij recht staan dat vindt ik persoonlijk het prettigst. Misschien ook eens met het stuur verstellen proberen. Ligt misschien meer aan de houding dan de stoel?
Leuning kan ik nog eens checken, die staat voor mijn gevoel al redelijk recht maar een klein stukje zou nog wel kunnen. Het stuur heb ik ook redelijk ver naar voren staan zodat de polsen in rechte zit kunnen leunen op het stuur, wat volgens veel sites de beste positie is.Phusebox schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:21:
[...]
Ja hier ook. Laagste stand, vrij ver naar achteren, lendesteun op maximaal.
Heb ook de rugleuning vrij recht staan dat vindt ik persoonlijk het prettigst. Misschien ook eens met het stuur verstellen proberen. Ligt misschien meer aan de houding dan de stoel?
Eind vorige maand heb ik een nieuwe Fiesta besteld. Een ST-line in Race Red. Kan niet wachten tot hij geleverd wordt
Ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen.
Dank voor het uitzoeken; ik denk inderdaad dat het een fout in de brochure is. Ik ben bij het bestellen volledig uitgegaan van de brochure en daar zal de fout zitten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mooie keus, succesBanaan86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:37:
Hallo allemaal,
Eind vorige maand heb ik een nieuwe Fiesta besteld. Een ST-line in Race Red. Kan niet wachten tot hij geleverd wordt
Ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen.
We zien de foto's wel
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Ook lees ik (op Russische fora) over mooie aanpassingen van het Convers+ display met behulp van UCDS, zijn er al tweakers met UCDS, of ervaring hiermee?
We hebben het hier dan over de Mondeo neem ik aan? Deze info kan je terugvinden op het Nederlandse Mondeo forum. Daar kan ik hier op mijn werk niet bijkomen dus kan ook even geen links sturen.S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:21:
Heeft iemand hier ervaring met 'chiptuning' van de 1.6 ecoboost? Het schijnt dat je de motormap van de 184pk versie redelijk straffeloos kunt laden...
Ook lees ik (op Russische fora) over mooie aanpassingen van het Convers+ display met behulp van UCDS, zijn er al tweakers met UCDS, of ervaring hiermee?
Hier een 1.6 Ecoboost met een 182PK mapping. Van origine een 150 PK motor gekocht. Rijd echt super!S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:21:
Heeft iemand hier ervaring met 'chiptuning' van de 1.6 ecoboost? Het schijnt dat je de motormap van de 184pk versie redelijk straffeloos kunt laden...
Even op het focus forum melden dat je dit wil en er zijn er genoeg die je kunnen helpen voor een kleine vergoeding.
Let wel op, er is een terugroepactie voor de 1.6 ecoboost, dus kijk goed rond voordat je het doet op dit moment.
lees je wel even in wat de aandrijflijn kan hebben. De focus 182 PK en 150 PK hebben identieke aandrijflijnen waardoor je dit probleemloos kunt doen.
Behoorlijk offtopic, maar was is het nu geworden dan? Zag volgens mij geen reultaat in je eigen zoektochttopic. Wel fijn dat je blijkbaar toch eindelijk een keuze hebt kunnen maken.
Een BMW 1 serie, wil wel nog een beetje plezier beleven aan het rijden en dat mistte ik bij VW en Audi. Misschien kom ik wel weer terug bij Ford over een paar jaar voor de nieuwe Focus. Verder altijd tevreden over geweest.Trasos schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:15:
@Phusebox
Behoorlijk offtopic, maar was is het nu geworden dan? Zag volgens mij geen reultaat in je eigen zoektochttopic. Wel fijn dat je blijkbaar toch eindelijk een keuze hebt kunnen maken.![]()
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 31-03-2018 13:29 ]
Ik ben in het bezit van een UCDS-kabel & software, maar heb tot nu toe alleen maar ervaring met de Focus.S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:21:
Met convers+ kun je wel gave dingen doen, is wel prijzig.
wat niet past, wordt gelast!
Mijn vraag is dus: Kan de Fiesta veilig getuned worden zonder dat de dealer dit door heeft? En wat zouden de gevolgen zijn als de dealer het ziet?
[ Voor 4% gewijzigd door Bberryberry op 09-04-2018 17:13 ]
De dealer zal het waarschijnlijk niet (kunnen) zien, echter als je blok vervangen moet worden komt Ford Nederland of iemand uit de fabriek eens even kijken wat er is mis gegaan. Deze meneer/mevrouw kan en zal het gaan zien, ze willen immers niet betalen voor iets wat niet hun schuld is. Vaak gaat het goed, maar je gaat het maximale van je motor vragen, dat vraagt ook het maximale aan onderhoud en aan het rijden.Bberryberry schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:10:
Ik heb een Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100PK uit 2014 sinds enkele maanden in bezit en wil deze gaan chip tunen (door BR-Performance of Unlimited Tuning) naar 145PK. Echter zit me een ding dwars, hoe zit het met garanties en onderhoud door een Ford dealer, in dit geval Ardea auto in Rotterdam. Weten jullie dat? Tuners zeggen dat de dealers niks kunnen zien maar daar twijfel ik wel aan, dealers kunnen echt wel zien (lijkt me) dat de auto anders loopt en dat er aan de software is gepuzzeld.
Mijn vraag is dus: Kan de Fiesta veilig getuned worden zonder dat de dealer dit door heeft? En wat zouden de gevolgen zijn als de dealer het ziet?
Persoonlijk zou ik het doen, maar goed warm rijden, niet onnodig laag in toeren, goed onderhoud etc. worden nu nog belangrijker.
Er rijden miljoenen van die motoren rond, waarvan ook vele gechipped. Natuurlijk gaat er wel eens 1 stuk maar de meeste blijven gewoon heel.
Lang verhaal kort, als er echt shit is zullen ze het waarschijnlijk wel achterhalen, hoe groot het risico is zul je zelf moeten overwegen.
Wat tuners vaak niet bedenken of zeggen: als ze een proefrit rijden en gas geven merken ze het sowieso natuurlijk. Tevens heb ik op een meeting een keer een Ardea monteur gesproken die ook op tweakers actief is. Van welke vestiging weet ik niet meer, maar hij hoeft natuurlijk niet de enige te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door OmeJoyo op 09-04-2018 19:00 ]
Heel erg bedankt voor je snelle tekst en uitleg.OmeJoyo schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:57:
[...]
De dealer zal het waarschijnlijk niet (kunnen) zien, echter als je blok vervangen moet worden komt Ford Nederland of iemand uit de fabriek eens even kijken wat er is mis gegaan. Deze meneer/mevrouw kan en zal het gaan zien, ze willen immers niet betalen voor iets wat niet hun schuld is. Vaak gaat het goed, maar je gaat het maximale van je motor vragen, dat vraagt ook het maximale aan onderhoud en aan het rijden.
Persoonlijk zou ik het doen, maar goed warm rijden, niet onnodig laag in toeren, goed onderhoud etc. worden nu nog belangrijker.
Er rijden miljoenen van die motoren rond, waarvan ook vele gechipped. Natuurlijk gaat er wel eens 1 stuk maar de meeste blijven gewoon heel.
Lang verhaal kort, als er echt shit is zullen ze het waarschijnlijk wel achterhalen, hoe groot het risico is zul je zelf moeten overwegen.
Wat tuners vaak niet bedenken of zeggen: als ze een proefrit rijden en gas geven merken ze het sowieso natuurlijk. Tevens heb ik op een meeting een keer een Ardea monteur gesproken die ook op tweakers actief is. Van welke vestiging weet ik niet meer, maar hij hoeft natuurlijk niet de enige te zijn.
Toch nog een vraag, wat zouden de gevolgen zijn als de Ford dealer dit ziet. Hebben ze hier problemen mee? Ardea in het geval, ben ik de garantie dan kwijt?
Er staat een redelijk expliciete regel over modificaties aan de auto en het verlies van je Ford Protect in de voorwaarden. Enkel de eerste 2 jaar heb je echt Garantie, want Ford protect sluit heel wat uit, maar is daarom ook voordelig. Deze "verzekering" heb je afgesloten bij Ford Nederland en niet bij de dealer, die is enkel tussenpersoon. Dealers gaan er volgens mij soepel mee om, maar Ford Nederland kan een expert sturen en dan is het klaar. Je auto is van 2014 dus je garantie is in het beste geval tot eind 2019, maar waarschijnlijk korter gok ik?Bberryberry schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:10:
[...]
Heel erg bedankt voor je snelle tekst en uitleg.
Toch nog een vraag, wat zouden de gevolgen zijn als de Ford dealer dit ziet. Hebben ze hier problemen mee? Ardea in het geval, ben ik de garantie dan kwijt?
Ik heb de auto gekocht met 2 jaar garantie gekocht, nu nog 1,5 jaar geldig ongeveer.OmeJoyo schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:17:
[...]
Er staat een redelijk expliciete regel over modificaties aan de auto en het verlies van je Ford Protect in de voorwaarden. Enkel de eerste 2 jaar heb je echt Garantie, want Ford protect sluit heel wat uit, maar is daarom ook voordelig. Deze "verzekering" heb je afgesloten bij Ford Nederland en niet bij de dealer, die is enkel tussenpersoon. Dealers gaan er volgens mij soepel mee om, maar Ford Nederland kan een expert sturen en dan is het klaar. Je auto is van 2014 dus je garantie is in het beste geval tot eind 2019, maar waarschijnlijk korter gok ik?
De garantie houdt in:
Onze occasions zijn altijd van hoge kwaliteit. Daarom leveren wij in de meeste gevallen SternGarant mee bij uw aankoop. Uw nieuwe occasion heeft 2 jaar garantie met een zeer volledige dekking. Inclusief gratis vervanging of reparatie van defecte onderdelen bij een Stern-vestiging. Ook kunt u direct ondersteuning van ons verwachten in geval van pech, schade of een ongeval in het verkeer. SternGarant is tevens onderdeel van de SternMobility Card RedLabel, die wordt meegeleverd bij uw occasion. Dé pas voor al uw mobiliteitsservice.
https://www.stern.nl/20937/Occasiongarantie.html
Hmm, dat is een andere garantie als die Ford zelf. Biedt. Apart dat ze ook een andere mobiliteit bieden als Ford zelf, want bij jullie dealer onderhoud zit dit al inbegrepen. Dan durf ik het niet te zeggen, behalve dat ze het kunnen zien als ze willen.Bberryberry schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:23:
[...]
Ik heb de auto gekocht met 2 jaar garantie gekocht, nu nog 1,5 jaar geldig ongeveer.
De garantie houdt in:
Onze occasions zijn altijd van hoge kwaliteit. Daarom leveren wij in de meeste gevallen SternGarant mee bij uw aankoop. Uw nieuwe occasion heeft 2 jaar garantie met een zeer volledige dekking. Inclusief gratis vervanging of reparatie van defecte onderdelen bij een Stern-vestiging. Ook kunt u direct ondersteuning van ons verwachten in geval van pech, schade of een ongeval in het verkeer. SternGarant is tevens onderdeel van de SternMobility Card RedLabel, die wordt meegeleverd bij uw occasion. Dé pas voor al uw mobiliteitsservice.
https://www.stern.nl/20937/Occasiongarantie.html
Ja, ik vind het lastig met die garantie. Ik kan eventueel morgen bellen (anoniem) dat ik interesse heb ik een dezelfde soort auto, en dan kan ik vragen wat ze doen met de garantie na chip tuning.OmeJoyo schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:28:
[...]
Hmm, dat is een andere garantie als die Ford zelf. Biedt. Apart dat ze ook een andere mobiliteit bieden als Ford zelf, want bij jullie dealer onderhoud zit dit al inbegrepen. Dan durf ik het niet te zeggen, behalve dat ze het kunnen zien als ze willen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het huidige dashboard, met al die knopjes, maakt heel het interieur ineens 'ouderwets', terwijl de neus nog steeds erg lekker is.
Nou dat is bij de Focus dan al een hele tijdRivanov schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:54:
Morgen officiële onthulling van de nieuwe Focus. Ben benieuwd! Met name naar het interieur, want dat is van de huidige versie een beetje 'plastic-fantastic'.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Als je gaat tunen geef je ze een goede reden om niet uit te hoeven keren. Aftermarket Tuning =Bberryberry schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:13:
[...]
Ja, ik vind het lastig met die garantie. Ik kan eventueel morgen bellen (anoniem) dat ik interesse heb ik een dezelfde soort auto, en dan kan ik vragen wat ze doen met de garantie na chip tuning.
Wil je het 'stiekum' doen dan zou je de tuner kunnen vragen om een de originele kopie van de ECU te bewaren zodat je die in geval van problemen terug kan (laten)zetten.

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden... hij kijkt een beetje als de huidige Focus die net een citroen heeft gegeten. Van opzij meer Mazda 3 en vanachter wat weg van de A klasse...
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2018 13:15 ]
[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 10-04-2018 13:18 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik merk echter wel een geluid op tijdens het rijden wat volgens mij niet geheel normaal is. Hiermee ga ik over een paar weken terug naar de garage (Bovag garantie).
- In de 2de versnelling tegen de 2.000 toeren hoor ik fluiten geluidje. Hoe harder ik het gaspedaal in druk hoe harder het geluid.
- Wanneer ik daarna gas los laat en de auto zakt terug in toeren hoor ik geen geluid, dus alleen bij het accelereren.
- Het geluid hoor ik verder in de andere versnellingen of toerentallen niet.
- Geluid lijkt echt van voor te komen.
Zelf vermoed ik een lager in de versnellingsbak, maar zo technisch ben ik verder niet met auto's
Is het daarnaast normaal dat de 12V aansluiting constant van stroom wordt voorzien? Afgelopen zondag mijn dashcam ingebouwd, maar zelfs na 2 uur (auto uit en op slot) kreeg de dashcam nog steeds stroom.
Is dit iets wat anders in te regelen is?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat is compleet normaal ja. Alles is in te bouwen door bijv een relais te gaan gebruiken die de boel onderbreekt als de auto uit staat.Jordy8 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:24:
Is het daarnaast normaal dat de 12V aansluiting constant van stroom wordt voorzien? Afgelopen zondag mijn dashcam ingebouwd, maar zelfs na 2 uur (auto uit en op slot) kreeg de dashcam nog steeds stroom.
Is dit iets wat anders in te regelen is?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:26:
@Jordy8 veel dashcams kan je voor enkele Euro's een hardkit voor kopen; die sluit je vaak aan "elders" op het spanningscircuit en gaan dus uit als je de auto uitschakelt. Hiermee voorkom je dus wel de "parking guard" die sommige dashcams hebben.
Thanks! Ga ik dat even verder uitzoeken.Hann1BaL schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:26:
[...]
Dat is compleet normaal ja. Alles is in te bouwen door bijv een relais te gaan gebruiken die de boel onderbreekt als de auto uit staat.
Dat is uiteraard niet het Trend model die ze laten zien. Dus ik vraag me wel af hoe de standaard modellen er uit zien. Het interieur is sowieso een verbetering, maar ik vind de MK3.5 van binnen ook nog steeds prima.Rivanov schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:26:
Interieur van nieuwe Focus ziet er op eerste gezicht stuk beter uit dan huidige versie. Benieuwd naar livestream vanavond.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ook die mini tv in het midden had wat subtieler gemogen, en ja ik blijf Sync een van de lelijkste in-car entertainment systemen vinden qua interface... Echt enorme jaren '90 look.
Hier al een video:
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2018 14:12 ]
De achterkant vind ik wel iets mooier. De voorkant echter niet. Het dashboard is m.i juist achteruit gegaan.
https://www.focusmania.co...n-van-de-2019-ford-focus/
[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 10-04-2018 14:14 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....