_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nog steeds, heb je ooit "echt" gewerkt met de Sync 3? Dus niet de 2?Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:06:
Qua interieur: als je een automaat hebt, krijg je twee bekerhouders, maar met een handbak geen? Zo zien de foto's er in ieder geval uit.
Ook die mini tv in het midden had wat subtieler gemogen, en ja ik blijf Sync een van de lelijkste in-car entertainment systemen vinden qua interface... Echt enorme jaren '90 look.
Hier al een video:
[video]
Ik vind deze juist vele malen fijner dan elk systeem wat ik ooit gehad heb (bmw/audi/mercedes).
Ga toch is even kijken of ik mijn huidige Focus (2016) niet kan inruilen voor de nieuwe.
Heb het niet over werken, maar die kleuren en layout... het is echt niet meer van deze tijd. Snap niet dat ze daar niet even een designer op zetten, het lijkt ontworpen door programmeurs (no offence).Skoefel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:30:
[...]
Nog steeds, heb je ooit "echt" gewerkt met de Sync 3? Dus niet de 2?
Ik vind deze juist vele malen fijner dan elk systeem wat ik ooit gehad heb (bmw/audi/mercedes).
Ga toch is even kijken of ik mijn huidige Focus (2016) niet kan inruilen voor de nieuwe.
Ik snap wel waarom ze de Titanium of gewone versie overal verbergen... what the hell is dat zeg, die mistlampen? Ik vind hem trouwens een beetje een Disney Cars look hebben nu met die samengeknepen zure mond.

Doet mij hier aan denken, maar dan inverted:
Oh en dit natuurlijk, de nieuwe Kia Focus... eh Ford Ceed... eh.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2018 08:11 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je vind de layout niets, maar je hebt er nooit mee gewerkt. Hoe kan je er dan over oordelen?Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:02:
[...]
Heb het niet over werken, maar die kleuren en layout... het is echt niet meer van deze tijd. Snap niet dat ze daar niet even een designer op zetten, het lijkt ontworpen door programmeurs (no offence).
Ik snap wel waarom ze de Titanium of gewone versie overal verbergen... what the hell is dat zeg, die mistlampen?
[afbeelding]
Ik vind hem trouwens een beetje een Disney Cars look hebben nu met die samengeknepen zure mond.
Kleur is smaak, ik vind het persoonlijk er strak en netjes uit zien.
Heb er totaal geen klachten over (op de oude kaarten nagelaten)
Tja, hij lijkt op zoveel andere auto's, welk merk heeft dat probleem op het moment nou niet? Het totaal ziet er mooi en strak uit. Ik ben benieuwd naar de eerste rijtesten, want op papier heeft ie nogal wat scherpte en rijkwaliteit erbij gekregen en dat is toch uiteindelijk waar je een Focus voor koopt
De voorkant van de Titanium vind ik denk het grootste minpunt, en het scherm wat uitsteek aan de voorkant van het dashboard. Dat laatste is helaas een trend die jaren geleden door Peugeot? is ingezet en nu bij alle merken terugkomt. Dus dat kan je de Focus niet echt aanrekenen.
Verder qua modellen is er nu voor ieder wat ie wil. Normaal, Sport, Luxe, en Semi-MPV achtig.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Het is ook een kwestie van wennen denk ik, ik rij zelf een MK 1.5 en vind het nog een heerlijke en prachtige wagen. Maar toen de Focus eind jaren '90 uitkwam vond ik het echt een spuuglelijk ding
Als Ford nou eens opschiet met hybride of elektrisch, dan heb ik over een paar jaar ook nog wat leuks om te rijden als m'n huidige Focus op is
Kalm aan! En rap een beetje!
Levertijden durf ik niets van te zeggen, normaliter ligt die ergens tussen de twee en drie maanden.
Kan me voorstellen dat er in het begin wat langere levertijden zijn, vanwege drukte en kleine opstartproblemen van de productie.
Een flinke stap vooruit komende vanaf een bijna 14 jaar oude Focus met meer dan 3 ton op de teller.
Vooral de rust in de auto is wennen, het enige wat je hoort zijn de banden. Ook al is het qua motor niet echt een krachtpatser (1.0L - 100PK), ik rijd met deze auto al snel te hard zonder het echt in de gaten te hebben.
Daarnaast is het uiteraard ook fijn om een auto met werkende climate control te hebben.
Moet ook nog wel wennen aan het feit dat ik geen contactsleutel meer heb, bij het uitschakelen loop ik nog elke keer in het luchtledige te grabbelen naar een sleutel.
Dus van:

Naar:

Hier ga ik de komende drie jaar (private lease), prima mee doorkomen verwacht ik zo.
Qua sleutel heb ik het omgekeerde. Als ik in de Fiesta van mijn vrouw stap zit ik altijd te zoeken naar die start knop die er niet op zit. En dan moet ik weer de sleutel uit mijn broekzak grabbelen.
[ Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2018 15:51 ]
Ik heb eind februari een splinternieuwe Ford Focus wagon in gebruik genomen. Uiteraard een zeer fijne, mooie wagen. Ik heb de 1.0l 125PK.
Nu valt me toch iets op;
Op bepaalde klinkerwegen laat de voortrein zich nadrukkelijk horen. Alsof het allemaal een beetje rammelt aan de voorkant en alsof er iets niet vast zit ofzo.
Bij 2 Ford-dealers geweest, zij hebben ermee gereden en konden het gerammel ook horen. Zij beweren echter dat alle nieuwe Focussen dit doen en het normaal is. Bij inspectie op een brug bleek ook dat alles gewoon eruit ziet zoals het hoort en dat alles ook goed vast zit.
Het betreft met name oudere klinkerwegen wat iets meer oneffen ligt, of onverharde wegen met wat meer kuilvorming. Daarbij is het het beste te horen bij zo'n 20km/u, zoals in een woonerf of iets. Op asfalt hoor ik niks en voelt alles gewoon stevig.
Het is echt buiten de auto. Klinkt niet als metaal-op-metaal maar eerder een 'dof' plastic gerammel.
Nu dus mijn vraag; zijn er hier bestuurders van een vrij nieuwe of nieuwe Focus (of andere Ford) die dit ook zo ervaren?
Zie bijvoorbeeld ook hier: http://www.focusfanatics....ing-front-end-rattle.html
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Toen ook navraag over gedaan. Werd toen ook gezegd dat het 'normaal' was voor de auto.
Weet niet meer precies de uitleg helaas. In ieder geval in de 2,5 jaar nooit problemen gehad.
Misschien heeft het iets te maken dat het stuur nu fly-by-wire is. Weet het echt niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door DvE op 15-04-2018 19:03 ]
Ik ben echt benieuwd hoe die nieuwe automaat rijdt dsg-achtig, zuinig etc.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Zie ook: https://www.f150forum.com/f118/waze-sync-3-a-413402/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik gok dat dat de 8 traps Aisin is die je bij zowat alle recente Volvo's terug vind. Ook te vinden in de dwars gemotoriseerde BMW's (2 Active en Grand Tourer, X1, X2 etc.).mhr-zip schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:04:
[...]
Ik ben echt benieuwd hoe die nieuwe automaat rijdt dsg-achtig, zuinig etc.
Al bij al een goede traditionele automaat maar niets speciaals. DSG achtig zal die niet zijn, best zuinig maar niet de zuinigste, etc.
Hoor van verschillende kanten dat sommige klanten niet/slecht benaderd kunnen worden want verouderde contact-gegevens, onderdelen/software niet leverbaar (soms 6 tot 8 weken wachttijd) en dat de prestaties van sommige blokken na de terugroep minder zijn/voelen dan daarvoor.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je bedoelt de 1.5 Ecoboost of iets anders?MAX3400 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:28:
Wie heeft de terugroep, uitgekomen ergens in januari, al gehad?
Hoor van verschillende kanten dat sommige klanten niet/slecht benaderd kunnen worden want verouderde contact-gegevens, onderdelen/software niet leverbaar (soms 6 tot 8 weken wachttijd) en dat de prestaties van sommige blokken na de terugroep minder zijn/voelen dan daarvoor.
Weet ff niet welke motoren het precies over ging maar het waren wel Ecoboosts inderdaad.Phusebox schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:48:
[...]
Je bedoelt de 1.5 Ecoboost of iets anders?
De laatste of recentste terugroepactie die ik weet was alleen voor de 1.5 Ecoboost.MAX3400 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:50:
[...]
Weet ff niet welke motoren het precies over ging maar het waren wel Ecoboosts inderdaad.
Op ETiS zie ik niks uitstaan voor onze twee 1.0 Ecoboost auto's in ieder geval. Alle terugroepacties die ik ooit via Ford heb meegemaakt zijn altijd op eigen gelegenheid uitgevoerd en niet vanuit Ford. Ook nooit bericht gehad.
"Juni" hoorde ik van iemand die bij Broekhuis werkt. Maar concreter dan dat heb ik niet gevraagd.Rivanov schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:17:
Is er eigenlijk al bekend wanneer de nieuwe Focus bij de dealer staat?
Ik had vandaag een Kuga op benzine mee. Op zich een fijne auto, maar met 1:10 sta je elke 500 km bij de pomp. Met mijn Mondeo haalde ik vorige week nog 1100 km op een tank. Da's toch wel prettiger

Inmiddels plusminus 3000 km mee gereden. De snoeiharde Recaro's zijn echt fantastisch, de zit is perfect, en wat mij betreft niet te hoog zoals je wel eens leest. Vergeleken met de ST ligt deze een stuk strakker op de weg en is natuurlijk wat krachtiger (en ook luider
De ST heeft daarentegen voor mijn gevoel wat sneller al het koppel beschikbaar waardoor je wat meer schakel lui kan rijden (vanaf 1500 toeren, deze RS zit wat hoger naar mijn idee).
Qua verbruik, met de ST heb ik volgens spritmonitor over 55.000 km 8,3 liter per 100km gebruikt (niet alle tankbeurten zijn geregistreerd). De RS staat nu op 9,0.
mijn oude ST staat hier te koop.
In de tijdelijke Focus die ik nu rijd (eind 2017 model), heb ik dit ook, maar vooral aan de achterkant. Dit is ook de wagon, ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de Mondeo die ik besteld heb, want "het hoort zo" zou ik toch wel heel jammer vinden.freddyathlon schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:40:
Toch ook maar eens hier vragen;
Ik heb eind februari een splinternieuwe Ford Focus wagon in gebruik genomen. Uiteraard een zeer fijne, mooie wagen. Ik heb de 1.0l 125PK.
Nu valt me toch iets op;
Op bepaalde klinkerwegen laat de voortrein zich nadrukkelijk horen. Alsof het allemaal een beetje rammelt aan de voorkant en alsof er iets niet vast zit ofzo.
Bij 2 Ford-dealers geweest, zij hebben ermee gereden en konden het gerammel ook horen. Zij beweren echter dat alle nieuwe Focussen dit doen en het normaal is. Bij inspectie op een brug bleek ook dat alles gewoon eruit ziet zoals het hoort en dat alles ook goed vast zit.
Het betreft met name oudere klinkerwegen wat iets meer oneffen ligt, of onverharde wegen met wat meer kuilvorming. Daarbij is het het beste te horen bij zo'n 20km/u, zoals in een woonerf of iets. Op asfalt hoor ik niks en voelt alles gewoon stevig.
Het is echt buiten de auto. Klinkt niet als metaal-op-metaal maar eerder een 'dof' plastic gerammel.
Nu dus mijn vraag; zijn er hier bestuurders van een vrij nieuwe of nieuwe Focus (of andere Ford) die dit ook zo ervaren?
Zie bijvoorbeeld ook hier: http://www.focusfanatics....ing-front-end-rattle.html
En wat vond je ervan? Twijfel zelf ook over de Mondeo Hybrid. Als je op google afbeeldigen kijkt zit er wel een dikke 'bobbel' in je achterbak door de accu's. Tevens is de auto alleen als sedan beschikbaar en niet als hatchback. Daardoor is de opening van de achterbak ook heel smal.Lightning89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:46:
[...]
Ik zie op autoweek echter maar twee gebruikersreviews (in NL, wil graag van NLers horen wat ze vinden). Ik heb inderdaad wat reviews doorgelezen van de Fusion Hybrid (daar was veel op te vinden). Het volgende kwam eruit;
-eCVT kan lawaaiig zijn
-Langzaam (alhoewel 9s 0-100, sneller is dan de meeste Mondeo's)
-Kofferbak
Ik ga maar even een proefrit aanvragen en het zelf beoordelen, bedankt voor de info!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik vind het op de foto's nog steeds een prachtige wagen met het Aston Martin front. De nieuwe designtaal van de fiesta en focus vallen mij zeer tegen.LuPo schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:34:
[...]
En wat vond je ervan? Twijfel zelf ook over de Mondeo Hybrid. Als je op google afbeeldigen kijkt zit er wel een dikke 'bobbel' in je achterbak door de accu's. Tevens is de auto alleen als sedan beschikbaar en niet als hatchback. Daardoor is de opening van de achterbak ook heel smal.
Ik heb helaas nog niet kunnen proefrijden, zowel Ford Amsterdam, als Utrecht of Zaandam hebben mij tot op heden niks kunnen aanbieden, dus ik heb de hoop opgegeven . Ze vertelden wel dat de reden dat de auto zo goedkoop is, is omdat er vrijwel geen BPM op zit en wel iets van €7000 op de goedkoopste benzine of diesel. Ik hoef pas over een halfjaar een auto te kijken maar heb op dit moment mijn zinnen gezet op een 1 serie. Einde van het jaar ga ik weer kijken. Succes met je zoektocht!
Gaat er mij niet om of het de aller zuinigste is.AndRo555 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:26:
[...]
Ik gok dat dat de 8 traps Aisin is die je bij zowat alle recente Volvo's terug vind. Ook te vinden in de dwars gemotoriseerde BMW's (2 Active en Grand Tourer, X1, X2 etc.).
Al bij al een goede traditionele automaat maar niets speciaals. DSG achtig zal die niet zijn, best zuinig maar niet de zuinigste, etc.
Maar 4 jaar geleden (andere tijden
Probleem was toen, dat bij veel auto's de handbak een A-label had, maar de automaat een E-label (rijdt 1:9). De beoogde auto van 23d euro kost dan op eens 28d euro. Waar de meeste euro's naar moedertje staat gaan. Geef ik liever die euro's uit aan de auto waarvan de automaat ook een A-label heeft, en het geld daadwerkelijk naar de auto gaat.
Ander probleem was dat Peugeot wel een zuinige automaat had (308, 2014), maar dat was niet echt een prettige automaat.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Hoe is de geluidsproductie tijdens t.o.v. een niet glazen dak? Ik mag over een maand een nieuwe bestellen en twijfel zelf nog of ik een glazen dak ga nemen.Duinkonijn schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:17:
Heb vandaag m’n Fiesta (2013) ingeruild voor een Fiesta(2018). Ben benieuwd naar die 125pk, heb nu 100pk
Extra: adaptieve cruise control en glazen dak
Heb er zin in:
[afbeelding]
Moo, I say.
Zijn dat de 18 inch velgen?KevinK92 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:26:
Crosspost:
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.
Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.
-edit-
Aan de spaken te zien de 17 inch.
Moo, I say.
Ik denk zelfs 22" aangezien die wagen 1 op 12 loopt?
@KevinK92 is het verbruik nog steeds zo "dramatisch" of was het nieuwigheid?
Zo ver ik weet kun je alleen kiezen tussen de 17 en 18 inch velgen. Althans bij mijn toekomstige Vignale zie ik geen andere opties.MAX3400 schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:15:
[...]
Moo, I say.
Ohhhh dus geen robotbak met dubbele koppeling?AndRo555 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:26:
[...]
Ik gok dat dat de 8 traps Aisin is die je bij zowat alle recente Volvo's terug vind. Ook te vinden in de dwars gemotoriseerde BMW's (2 Active en Grand Tourer, X1, X2 etc.).
Er is nog hoop! 🤣
Ik heb geen idee.. heb hem zo gekochtstervis schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:07:
[...]
Hoe is de geluidsproductie tijdens t.o.v. een niet glazen dak? Ik mag over een maand een nieuwe bestellen en twijfel zelf nog of ik een glazen dak ga nemen.
Ik vermoed dat het minder is, vanwege dat het glas minder buigt dan metaal en daardoor minder geluid zal door voeren
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ah, binnenkort m'n tweede proefrit gepland om verschil te horen. Hopelijk is het verschil in de geluidsproductie minimaalDuinkonijn schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:37:
[...]
Ik heb geen idee.. heb hem zo gekochtzelfs niet proefgereden
Ik vermoed dat het minder is, vanwege dat het glas minder buigt dan metaal en daardoor minder geluid zal door voeren
Moo, I say.
Wat rij je nu?stervis schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:39:
[...]
Ah, binnenkort m'n tweede proefrit gepland om verschil te horen. Hopelijk is het verschil in de geluidsproductie minimaal
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Niets noemenswaardig (een Slopel uit 2003 op z'n laatste loodjes). Over een maand mag ik bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 22-04-2018 19:44 ]
Moo, I say.
Ah ja, in mijn beleving ga je er wel op vooruit danstervis schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:43:
[...]
Niets noemenswaardig (een Slopel uit 2003 op z'n laatste loodjes). Over een maand mag ik bestellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Duinkonijn op 23-04-2018 06:45 ]
Het zijn de 17 inch inderdaad. Ik vond de 18 inch er in de brochure iets te pocherig uitzien. Heb ze afgelopen week in het echt gezien en het valt wel mee; maar ik ben toch heel erg blij met de 17's.stervis schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:10:
[...]
Zijn dat de 18 inch velgen?
-edit-
Aan de spaken te zien de 17 inch.
De boordcomputer zegt 7.1l/100km over de afgelopen 4300 km. Mijn eigen verbruiksmonitor (aantal km's vs. liters getankt) zegt 7.3l/100km.MAX3400 schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:15:
[...]
Gelukkig kan ik tegenwoordig wel tussen de 6.5 en 6.8l/100km rijden op een tank maar het houdt nog niet over. Wel een noot: Het is een automaat
Ja, de dealer adviseerde mij om niet voor de 18 inch velgen te kiezen. Ik vroeg dit omdat ik de 17 inch velgen ook al aardig groot lijken (alsof de auto is verhoogd).KevinK92 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:
[...]
Het zijn de 17 inch inderdaad. Ik vond de 18 inch er in de brochure iets te pocherig uitzien. Heb ze afgelopen week in het echt gezien en het valt wel mee; maar ik ben toch heel erg blij met de 17's.
[...]
Moo, I say.
Nice, nice! Is hij nog helemaal origineel of is er al aan gekieteld? Ga je nog iets doen? Bekende plekjes bij de achterbumper al gecheckt?Phantasmagoria schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:05:
Na 4 jaar en 80.000km mijn 2008 ST ingeruild voor een 2010 RS (origineel NL exemplaar). Inmiddels de derde Ford Focus op rij (eerste was een 1.6 ti-vct).
[afbeelding]
Inmiddels plusminus 3000 km mee gereden. De snoeiharde Recaro's zijn echt fantastisch, de zit is perfect, en wat mij betreft niet te hoog zoals je wel eens leest. Vergeleken met de ST ligt deze een stuk strakker op de weg en is natuurlijk wat krachtiger (en ook luider)
De ST heeft daarentegen voor mijn gevoel wat sneller al het koppel beschikbaar waardoor je wat meer schakel lui kan rijden (vanaf 1500 toeren, deze RS zit wat hoger naar mijn idee).
Qua verbruik, met de ST heb ik volgens spritmonitor over 55.000 km 8,3 liter per 100km gebruikt (niet alle tankbeurten zijn geregistreerd). De RS staat nu op 9,0.
mijn oude ST staat hier te koop.
Bij Mebu gekocht toevallig? Daar stonden er laatst 2, volgens mij ook origineel NL.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is niet aan mij, maar aan mijn werkgever c.q. leasemaatschappijDuinkonijn schreef op maandag 23 april 2018 @ 06:44:
[...]
Ah ja, in mijn beleving ga je er wel op vooruit dan. Als ik dan alleen aanbevelen mag om 5 jaar garantie nemen
Moo, I say.
Ah, dan boeit het nietstervis schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:33:
[...]
Dat is niet aan mij, maar aan mijn werkgever c.q. leasemaatschappij
Heb je hier al een antwoord op?KevinK92 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:30:
Ik rij nu ongeveer twee weken in mijn nieuwe Fiësta en ben er uitermate tevreden over. Er is echter nog wel een onderdeel wat ik niet begrijp:
In de brochure van de Fiësta staat dat op de Vignale het privacyglass standaard is. Bij de leasemaatschappij werd het echter als optie aangeboden. Om de kosten niet teveel uit de hand te laten lopen (en omdat ik ervan uitging dat het standaard was) heb ik de optie niet aangevinkt.
De auto is echter niet met privacyglass geleverd; hoe zou dat kunnen?
Moo, I say.

w00p w00p
Automaat zou toch juist zuiniger moeten rijden want "hij weet het beter"? Ach, omgerekend zit je ergens tussen de 14 en 16 kilometer per liter. Valt nog wel mee, toch?KevinK92 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:
[...]
De boordcomputer zegt 7.1l/100km over de afgelopen 4300 km. Mijn eigen verbruiksmonitor (aantal km's vs. liters getankt) zegt 7.3l/100km.
Gelukkig kan ik tegenwoordig wel tussen de 6.5 en 6.8l/100km rijden op een tank maar het houdt nog niet over. Wel een noot: Het is een automaat
De ST hierzo loopt dat ook met zijn 1.6 blokje
18" is errug groot hoor. Als ik de 18" van de Audi naast de ST zet, lijkt het net een offroad-Fiesta te worden. 17" is voldoende voor een dergelijk wagentjestervis schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:00:
[...]
Ja, de dealer adviseerde mij om niet voor de 18 inch velgen te kiezen. Ik vroeg dit omdat ik de 17 inch velgen ook al aardig groot lijken (alsof de auto is verhoogd).
Ze leveren ergens achterin mij?
Per hoeveel km/u parkeren ze hem achterin jou?
* Duinkonijn is happy
Momenteel hebben we een 2011 S-Max met 190k km op de klok. Prima auto, maar we willen iets anders, iets nieuwers. Dit is onze 2e S-Max (de eerste was er eentje van 2007, dus voor de facelift), en nog een keer dezelfde auto vind ik niks.
Andere merken vallen eigenlijk af vanwege gebrek aan betrouwbaarheid (VAG), hoogtoerigheid (Mazda CX-5) of ruimtegebrek (ook CX-5). C-Max is ook te krap, Grand C-Max te lelijk en mag in benzineversie niet genoeg trekken (er moet een caravan van 1500kg achter). Ook verwachten we binnenkort een 3e kind, dus een beetje ruimte is wel fijn.
De shortlist is nu als volgt:
- 2017 Kuga 120pk ecoboost met 15k KM. Uitvoering is een Trend Ultimate, niet het meest luxe maar wel licht/regensensor, camera, SYNC3, etc
- 2017 Kuga 120pk ecoboost met 27k KM. ST-Line, met panoramadak, xenon, etc.
- 2017 S-Max 160pk ecoboost, 7-persoons met 25k KM. Hele mooie auto, maar eigenlijk 5k boven budget.
Dit is wel het facelift model, dus een behoorlijk andere auto dan de huidige.
Uiteraard is een S-Max de ruimere keuze, maar voor het grootste deel van de tijd rijdt mijn vrouw er alleen met de kids in. We zijn alleen met z'n 5'en op pad als we op familiebezoek of op vakantie gaan. Ik vraag me af of we daar dan het hele jaar zo'n grote auto voor nodig hebben.
M'n vrouw wil graag de Kuga, maar ik wil op de peage geen gemekker vanaf de achterbank
Daarbij is een S-Max altijd wel fijn met klussen/verhuizen/etc. Tot nu toe past alles erin met de achterklep dicht.
De Kuga rijdt prima, al vond ik die ST-Line wel behoorlijk trillen. Vermoedelijk onbalans, maar doet toch afbreuk aan de 1e indruk. Daarnaast vond ik de antractietkleurige hemel weliswaar mooi, maar wel benauwend. Panoramadak is prachtig, maar wordt de auto hierdoor niet extra warm in de zomer?
De Trend Ultimate reed echt heel erg fijn (en had ook zeker geen 120pk maar eerder 160 als je t mij vraagt), maar voelt wel vrij kaal aan vergeleken met de ST-Line. Deze auto heeft wel fabrieksgarantie tot 2024, das een flink voordeel.
Qua rijden is de S-Max heel anders, maar naar mijn idee wel ontzettend fijn. Heel erg stil dankzij de gelaagde zijruiten en fijnere stoelen dan de Kuga.
Ik kom er dus eigenlijk niet zo goed uit....
Oh, en mocht iemand nog een mooie S-Max zoeken voor een goede prijs dan mag ie DM'en
Nog geen officieel antwoord, wel een onderbouwde gok. Donderdag was ik bij de dealer en daar stond uiteraard ook een Fiësta Vignale. Het lijstje dat erbij hing sprak van de optie PrivacyGlass terwijl het in de brochure als standaard staat. Zoals hierboven ergens ook al uitgezocht; waarschijnlijk hebben ze een drukfout gemaakt.
Dan rijd je toch in principe niet hetzelfde. Je geeft hieronder aan dat je vrouw en kids er vaker in rijden dan jij. Wegen hun wensen dan niet wat zwaarder?Timmert schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:24:
- 2017 S-Max 160pk ecoboost, 7-persoons met 25k KM. Hele mooie auto, maar eigenlijk 5k boven budget.
Dit is wel het facelift model, dus een behoorlijk andere auto dan de huidige.
Aangezien je ook een derde kind krijgt, lijkt me dat deze auto voldoende ruimte biedt.Uiteraard is een S-Max de ruimere keuze, maar voor het grootste deel van de tijd rijdt mijn vrouw er alleen met de kids in. We zijn alleen met z'n 5'en op pad als we op familiebezoek of op vakantie gaan. Ik vraag me af of we daar dan het hele jaar zo'n grote auto voor nodig hebben.
Verhuis je vaker dan dat je op familiebezoek of op vakantie gaat? Dan geef je zelf al het antwoord op je vraag.M'n vrouw wil graag de Kuga, maar ik wil op de peage geen gemekker vanaf de achterbank
Daarbij is een S-Max altijd wel fijn met klussen/verhuizen/etc. Tot nu toe past alles erin met de achterklep dicht.
Waarschijnlijk wel, maar hiervoor heb je een airco. Tevens lijkt het me dat zo'n ruit ook behandeld is om UV en warmte tegen te houden.De Kuga rijdt prima, al vond ik die ST-Line wel behoorlijk trillen. Vermoedelijk onbalans, maar doet toch afbreuk aan de 1e indruk. Daarnaast vond ik de antractietkleurige hemel weliswaar mooi, maar wel benauwend. Panoramadak is prachtig, maar wordt de auto hierdoor niet extra warm in de zomer?
Als het een goed geregelde garantie is, heeft dit altijd een meerwaarde.De Trend Ultimate reed echt heel erg fijn (en had ook zeker geen 120pk maar eerder 160 als je t mij vraagt), maar voelt wel vrij kaal aan vergeleken met de ST-Line. Deze auto heeft wel fabrieksgarantie tot 2024, das een flink voordeel.
Voor mij persoonlijk de belangrijkste eigenschappen van een auto.Qua rijden is de S-Max heel anders, maar naar mijn idee wel ontzettend fijn. Heel erg stil dankzij de gelaagde zijruiten en fijnere stoelen dan de Kuga.
Moo, I say.
Ik zou het gewoon bespreken met je dealer. Moeten ze het maar goed afdrukken en wie weet kan jij alsnog je privacy glass krijgen tegen een gereduceerde prijs o.i.d.KevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:21:
[...]
Nog geen officieel antwoord, wel een onderbouwde gok. Donderdag was ik bij de dealer en daar stond uiteraard ook een Fiësta Vignale. Het lijstje dat erbij hing sprak van de optie PrivacyGlass terwijl het in de brochure als standaard staat. Zoals hierboven ergens ook al uitgezocht; waarschijnlijk hebben ze een drukfout gemaakt.
Moo, I say.
Volgens m'n huidige stand (van 4600km) 1:13.8, dus tsja. En wat betreft een automaat: die is altijd minder zuinig dan een handbak. Het 'probleem' zit hem volgens mij in het accelereren wanneer je al rijdt: Dan schakelt hij rustig 2 versnellingen terug en maakt ff 6000 toeren.MAX3400 schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:08:
[...]
Automaat zou toch juist zuiniger moeten rijden want "hij weet het beter"? Ach, omgerekend zit je ergens tussen de 14 en 16 kilometer per liter. Valt nog wel mee, toch?
De ST hierzo loopt dat ook met zijn 1.6 blokje
Mwoah, ben er niet zo happig op om daar nu weer geld aan uit te gaan geven en die auto een tijd kwijt te zijn. Plus dat het dan weer door de LM goedgekeurd moet worden enzo.. Het is nu eenmaal zo en ik ben er niet minder blij omstervis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:23:
[...]
Ik zou het gewoon bespreken met je dealer. Moeten ze het maar goed afdrukken en wie weet kan jij alsnog je privacy glass krijgen tegen een gereduceerde prijs o.i.d.
Dat is aan jou natuurlijkKevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:24:
[...]
Mwoah, ben er niet zo happig op om daar nu weer geld aan uit te gaan geven en die auto een tijd kwijt te zijn. Plus dat het dan weer door de LM goedgekeurd moet worden enzo.. Het is nu eenmaal zo en ik ben er niet minder blij om
Wat was trouwens de levertijd?
[ Voor 3% gewijzigd door stervis op 24-04-2018 08:27 ]
Moo, I say.
Je rechtervoetje is gewoon te zwaarKevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:23:
[...]
Volgens m'n huidige stand (van 4600km) 1:13.8, dus tsja. En wat betreft een automaat: die is altijd minder zuinig dan een handbak. Het 'probleem' zit hem volgens mij in het accelereren wanneer je al rijdt: Dan schakelt hij rustig 2 versnellingen terug en maakt ff 6000 toeren.
Bevalt de auto verder wel qua weggedrag, luxe, zitpositie enzo?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Tja, als je de kickdown activeert, dat is hetzelfde als zelf handmatig terugschakelen om even wat extra koppel te hebben.KevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:23:
[...]
Volgens m'n huidige stand (van 4600km) 1:13.8, dus tsja. En wat betreft een automaat: die is altijd minder zuinig dan een handbak. Het 'probleem' zit hem volgens mij in het accelereren wanneer je al rijdt: Dan schakelt hij rustig 2 versnellingen terug en maakt ff 6000 toeren.
Heeft de bak ook nog zoiets als sport of eco standen? (Geen ervaring met Ford automaten).
Bij mij 3,5 maand. Begin december besteld, half maart geleverd.stervis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:26:
[...]
Dat is aan jou natuurlijkDe tijdsinspanning kan ik begrijpen, maar ik had er ook niets voor willen betalen. Je praat over €200 op een auto van circa €28000.
Wat was trouwens de levertijd?
Dat ben ik helemaal met je eens; maar ik wil de adaptieve cruise control wel graag gebruiken en het verbruik is niet al te best dan. Anticiperen kan dat ding niet echt.MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:27:
[...]
Je rechtervoetje is gewoon te zwaarMaar oke, ik rij zelf ook automaat en ken idd het terugschakelen bij (goed) accelereren. Aan de andere kant, anticiperen helpt best goed bij het minder had gas hoeven geven.
Bevalt de auto verder wel qua weggedrag, luxe, zitpositie enzo?
Qua luxe, weggedrag en zitpositie heb ik echt he-le-maal niets te klagen. Oké, toch nog een minpuntje: De stoel is niet elektrisch verstelbaar, dat zou wel lekker zijn.
De kickdown is aardig snel geactiveerd helaas. Dat heeft wellicht iets te maken met het verschil tussen de S- en D-stand. Maar het rare is dat over het algemeen de auto zuiniger is in de S-stand dan in de D-stand.Phusebox schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:55:
[...]
Tja, als je de kickdown activeert, dat is hetzelfde als zelf handmatig terugschakelen om even wat extra koppel te hebben.
Heeft de bak ook nog zoiets als sport of eco standen? (Geen ervaring met Ford automaten).
Neemt niet weg dat de auto in de eerste kilometers wat meer verbruikt heeft dan dat hij nu doet door het inrijden
Oef... geduld hebben wordt nog een hele opdracht voor mij haha.KevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:13:
[...]
Bij mij 3,5 maand. Begin december besteld, half maart geleverd.
Heb je de uitvoering met de Magnetic(Metaallak) trouwens?
[ Voor 10% gewijzigd door stervis op 24-04-2018 10:46 ]
Moo, I say.
Jep, Magnetic it is.stervis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:45:
[...]
Oef... geduld hebben wordt nog een hele opdracht voor mij haha.
Heb je de uitvoering met de Magnetic(Metaallak) trouwens?
Ik moet zeggen dat ik toch ERG moet vissen bij de dealer wat de status is van mijn bestelling. Dit was bij de Audi dealer toch wel anders moet ik zeggen
Ondertussen weet ik dat hij ondertussen geproduceerd is, maar dat is ook alles...
Herken jij je hierin (vooral m.b.t. de automaat):
YouTube: ANWB Dubbeltest Ford Fiesta Vignale vs. Volkswagen Polo Beats 2018
CarWow heeft ook een in depth review van de Vignale online staan. Alleen volgens mij zijn zij een beetje Polo / Ibiza fanaten.
[ Voor 26% gewijzigd door stervis op 24-04-2018 20:58 ]
Moo, I say.
Welke wagen/uitvoering?sorted.bits schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:13:
[...]
Ik moet zeggen dat ik toch ERG moet vissen bij de dealer wat de status is van mijn bestelling. Dit was bij de Audi dealer toch wel anders moet ik zeggen. Als je een mailtje stuurt, dan krijg je geen of onvolledig antwoord, wil je dan echt antwoorden hebben dan moet je bellen en zijn ze te beroerd om je fatsoenlijk te woord te staan. (Broekhuis in Harderwijk?)
Ondertussen weet ik dat hij ondertussen geproduceerd is, maar dat is ook alles...
Moo, I say.
Ik kom bij Ford Utrecht. En wordt daar echt hartelijk en oprecht behandeld. Bij Ford Amsterdam herken ik dat totaal niet. Communicatie correct. Dit is de eerste keer dat ik één op maat laat maken. De vorige 4 heb ik uit hun voorraad gekochtsorted.bits schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:13:
[...]
Ik moet zeggen dat ik toch ERG moet vissen bij de dealer wat de status is van mijn bestelling. Dit was bij de Audi dealer toch wel anders moet ik zeggen. Als je een mailtje stuurt, dan krijg je geen of onvolledig antwoord, wil je dan echt antwoorden hebben dan moet je bellen en zijn ze te beroerd om je fatsoenlijk te woord te staan. (Broekhuis in Harderwijk?)
Ik gebruik de auto puur zakelijk dus de grootste minpunten (te weinig ruimte in achterbak en op de achterbank) heb ik niets mee. Nee; het houdt niet over; maar dat is mijn keuze geweest.stervis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:17:
@KevinK92
Herken jij je hierin (vooral m.b.t. de automaat):
YouTube: ANWB Dubbeltest Ford Fiesta Vignale vs. Volkswagen Polo Beats 2018
CarWow heeft ook een in depth review van de Vignale online staan. Alleen volgens mij zijn zij een beetje Polo / Ibiza fanaten.
Ze vinden bijbetalen voor opties ook een no-go. Dat heeft voor mij ook niet echt meegespeeld omdat ik de pakketten van Ford juist wel betaalbaar vindt. En je krijgt nooit een auto zonder opties.
De stoelen zijn - zoals in iedere auto - puur persoonlijk. Ik kan er prima in zitten maar heb dan ook niet gekozen voor het volledig leren interieur. Ik las berichten dat de honingraat in het leer niet altijd even lekker zit. De stoelen zijn voor mij ruim genoeg verstelbaar maar ook dat is persoonlijk.
Voor de rest; tjsa. Zij zeuren over de hoge prijs, maar daar krijg je dan wel weer een Vignale voor terug. Bandengeluid ben ik het wel mee eens maar het is bijna het enige wat je hoort. Dus dat is ook weer puur waar je vergelijkingsniveau ligt.
Ik zou wel zeggen: Maak gewoon een proefrit
Volgens mij schrijft de gemiddelde Leasemij meestal ECO-bandjes voor; in mijn geval Michelin Energy Saver zooiMAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:30:
@KevinK92 welk merk en type band zit eronder? Geluid/geruis "kan" persoonlijk zijn maar wij zijn hier overgegaan op (duurdere) Conti en die zijn een stukje stiller. Helaas (herkenbaar) leveren niet alle dealers/fabrikanten banden die het fijnste rijden / klinken.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 25-04-2018 08:33 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Twijfel ik toch over, heb op mijn Ford toch Goodyears zitten (want Ford is Amerikaans), moet wel zeggen dat mijn winterbanden een pestherrie maken, dat waren Fulda's (als ik het goed heug).TommyGun schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:31:
[...]
Volgens mij schrijft de gemiddelde Leasemij altijd ECO-bandjes voor; in mijn geval van die Michelin Eco zooi
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Nu zijn dat Goodyear's, de winterbanden weet ik zo even niet meer. Maar de 'herrie' is te overzien, ik denk meer dat het opvalt omdat de rest zo stil is. Wat overigens ook weer onderdeel is van een optiepakket maar daar hoor ik ze bij de ANWB niet overMAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:30:
@KevinK92 welk merk en type band zit eronder? Geluid/geruis "kan" persoonlijk zijn maar wij zijn hier overgegaan op (duurdere) Conti en die zijn een stukje stiller. Helaas (herkenbaar) leveren niet alle dealers/fabrikanten banden die het fijnste rijden / klinken.
Hier in Groningen hebben ze geen Vignale of automaat beschikbaar voor een proefrit.KevinK92 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:26:
[...]
Ik gebruik de auto puur zakelijk dus de grootste minpunten (te weinig ruimte in achterbak en op de achterbank) heb ik niets mee. Nee; het houdt niet over; maar dat is mijn keuze geweest.
Ze vinden bijbetalen voor opties ook een no-go. Dat heeft voor mij ook niet echt meegespeeld omdat ik de pakketten van Ford juist wel betaalbaar vindt. En je krijgt nooit een auto zonder opties.
De stoelen zijn - zoals in iedere auto - puur persoonlijk. Ik kan er prima in zitten maar heb dan ook niet gekozen voor het volledig leren interieur. Ik las berichten dat de honingraat in het leer niet altijd even lekker zit. De stoelen zijn voor mij ruim genoeg verstelbaar maar ook dat is persoonlijk.
Voor de rest; tjsa. Zij zeuren over de hoge prijs, maar daar krijg je dan wel weer een Vignale voor terug. Bandengeluid ben ik het wel mee eens maar het is bijna het enige wat je hoort. Dus dat is ook weer puur waar je vergelijkingsniveau ligt.
Ik zou wel zeggen: Maak gewoon een proefritDan weet je zelf waar de pijnpunten liggen
En ben je het ook eens met hun mening wat betreft de automaat?
Moo, I say.
Ik heb niet echt ervaringen met andere automaten dus daar kan ik weinig op zeggen. Ik vind het wegrijden eigenlijk wel prima, maar de kickdown komt wel erg snel in combinatie met de adaptive cruise control. En dan maakt hij al snel 6000 rpm en dat vermindert het comfort wel een beetje.stervis schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:51:
[...]
Hier in Groningen hebben ze geen Vignale of automaat beschikbaar voor een proefrit.![]()
In Zwolle staat er wel een, dat misschien een optie?
Oh bedankt voor deze tip. Ik wilde inderdaad via een vriend in deze regio al eens kijken of het daar wel kon.KevinK92 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:01:
[...]
Ik heb niet echt ervaringen met andere automaten dus daar kan ik weinig op zeggen. Ik vind het wegrijden eigenlijk wel prima, maar de kickdown komt wel erg snel in combinatie met de adaptive cruise control. En dan maakt hij al snel 6000 rpm en dat vermindert het comfort wel een beetje.
In Zwolle staat er wel een, dat misschien een optie?
Moo, I say.
Anders Assen, Leek? Genoeg andere plekken nog waar ze Fords hebbenstervis schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:51:
[...]
Hier in Groningen hebben ze geen Vignale of automaat beschikbaar voor een proefrit.![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat is ook het proberen waard haha. Maar goed, dan zie ik m'n kameraad ook nog eens.Touchdomex schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:20:
[...]
Anders Assen, Leek? Genoeg andere plekken nog waar ze Fords hebbenDrachten kun je eventueel ook nog proberen.
Moo, I say.
Als je hier toch in de regio zit kun je het beste gewoon alles bij langs gaanstervis schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:27:
[...]
Dat is ook het proberen waard haha. Maar goed, dan zie ik m'n kameraad ook nog eens.
Het lijkt me dat dealers niet te springen staan om iemand uit een andere provincie een testrit te laten maken denk ik zo. Ik kan me heugen dat sommige wel naar NAW gegevens hebben gevraagd.Touchdomex schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:29:
[...]
Als je hier toch in de regio zit kun je het beste gewoon alles bij langs gaanUiteindelijk wel gewoon in stad bestellen wat je wil maar als je een specifieke combinatie van dingen wil proberen zou ik er zo een dagje door de provincies van maken
Moo, I say.
Gewoon bellen en vragen. Kijken wat je geregeld krijgt. Niet geschoten is altijd mis. Zeker met dit soort dingen. Eerst bellen en aangeven dat je komt is normaal maar als ze je uitvoering niet hebben staan of je specifieke configuratie dan hoef je er niet eens langs te gaanstervis schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:33:
[...]
Het lijkt me dat dealers niet te springen staan om iemand uit een andere provincie een testrit te laten maken denk ik zo. Ik kan me heugen dat sommige wel naar NAW gegevens hebben gevraagd.
Gewoon verhaal uitleggen van he ik wil heel graag een Ford kopen maar ik zoek een specifieke configuratie/samenstelling en was benieuwd of je toevallig deze aandrijfcombinatie hebt (motor + versnellingsbak) en eventueel met een andere motorisering eentje hebt staan van de Vignale.
Je hebt volkomen gelijk hoor. Uit 'beleefdheid' deze actie niet ondernomen, maar uiteindelijk zal het toch wel moeten.Touchdomex schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:38:
[...]
Gewoon bellen en vragen. Kijken wat je geregeld krijgt. Niet geschoten is altijd mis. Zeker met dit soort dingen. Eerst bellen en aangeven dat je komt is normaal maar als ze je uitvoering niet hebben staan of je specifieke configuratie dan hoef je er niet eens langs te gaan![]()
Gewoon verhaal uitleggen van he ik wil heel graag een Ford kopen maar ik zoek een specifieke configuratie/samenstelling en was benieuwd of je toevallig deze aandrijfcombinatie hebt (motor + versnellingsbak) en eventueel met een andere motorisering eentje hebt staan van de Vignale.
Bedankt
Moo, I say.
Verwijderd
Dat lijkt mij niet helemaal de bedoelingsorted.bits schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:13:
[...]
Zelf loop ik wat meer op de volvo kant rond, maar wandel ook rustig rond op de ford afdeling. Spijtig genoeg ben ik er niet de komende 2.5 weken vanwege vakantie, maar anders had ik zo voor je na willen vragen. Ken tenslotte iedereen van de dealer
Je had trouwens afgelopen week moeten bellen.. Iedereen vond het te mooi weer om naar de showroom te gaan
Hij is inderdaad wat traag die ACC en naar mijn weten ook niet om te zetten naar een normale CC.. Heb hem zelf een paar keer gehad in een handbak wat helemaal niet te doen is, omdat je onder andere vergeet terug of op te schakelenKevinK92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:13:
Dat ben ik helemaal met je eens; maar ik wil de adaptieve cruise control wel graag gebruiken en het verbruik is niet al te best dan. Anticiperen kan dat ding niet echt.
Heb ze nu met en zonder panodak gereden en vind de geluidsproductie wel meevallen (tenzij je dakraam volledig openlaatstervis schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:07:
[...]
Hoe is de geluidsproductie tijdens t.o.v. een niet glazen dak? Ik mag over een maand een nieuwe bestellen en twijfel zelf nog of ik een glazen dak ga nemen.
Kan ik wel voor je navragen als je het graag wilt weten (kan het nog verschillen per dealer overigens)Rivanov schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:17:
Is er eigenlijk al bekend wanneer de nieuwe Focus bij de dealer staat?
Gamertag: timmie271
https://www.autoweek.nl/n...ost-de-nieuwe-ford-focus/ @Rivanovtimmie271 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:03:
Kan ik wel voor je navragen als je het graag wilt weten (kan het nog verschillen per dealer overigens)
Moo, I say.
Ze gaven me niet echt het gevoel dat ze me graag te woord stonden, dus nee, ik ga er niet heen bellen. Het is straks auto afhalen en de volgende keer zelf een dealer kiezen zodat hier iig geen auto meer vandaan komt.timmie271 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:03:
Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling(loop er zelf stage)
Zelf loop ik wat meer op de volvo kant rond, maar wandel ook rustig rond op de ford afdeling. Spijtig genoeg ben ik er niet de komende 2.5 weken vanwege vakantie, maar anders had ik zo voor je na willen vragen. Ken tenslotte iedereen van de dealer
Je had trouwens afgelopen week moeten bellen.. Iedereen vond het te mooi weer om naar de showroom te gaanin alle dealers waar ik kwam die dag was geen kip te bekennen behalve degene met een afspraak.. Dus hadden ze alle tijd voor je gehad..
Na 2 keer mailen kreeg ik uiteindelijk een productie datum (eerste mail werd compleet genegeerd), misschien snappen ze niet dat mensen enthousiast zijn over hun nieuwe auto en dus graag wat meer informatie willen over hoe, wanneer, etc.
Bij Audi werd ik op een gegeven moment ook gewoon gebeld: "We weten nog niet precies wanneer hij geproduceerd wordt, maar zodra dat het geval is, bellen we weer.". En dat ging uiteindelijk om een A3 van een kleine 7k minder dan deze Mondeo.
Zeer begrijpelijk. En inderdaad wat je ook zegt iedere keer dat ik een auto afgeleverd zie worden (nieuw of 2e hands) de klant vind het altijd geweldig. Dan is het vervelend als je niet geholpen word of de informatie krijgt die je wilt. Maar desondanks hoop ik dat je er wel veel plezier mee gaat hebbensorted.bits schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:10:
[...]
Ze gaven me niet echt het gevoel dat ze me graag te woord stonden, dus nee, ik ga er niet heen bellen. Het is straks auto afhalen en de volgende keer zelf een dealer kiezen zodat hier iig geen auto meer vandaan komt.
Na 2 keer mailen kreeg ik uiteindelijk een productie datum (eerste mail werd compleet genegeerd), misschien snappen ze niet dat mensen enthousiast zijn over hun nieuwe auto en dus graag wat meer informatie willen over hoe, wanneer, etc.
Bij Audi werd ik op een gegeven moment ook gewoon gebeld: "We weten nog niet precies wanneer hij geproduceerd wordt, maar zodra dat het geval is, bellen we weer.". En dat ging uiteindelijk om een A3 van een kleine 7k minder dan deze Mondeo.
Gamertag: timmie271
Is compleet origineel, één die op het korte lijstje staat van oorspronkelijk in NL geleverde Fords Focus RS in Frozen White (was de basic kleur, zonder meerprijs, totaal toen bestemd voor NL: 70 incl. 10 x RS500). Is verder niks aan gebeurd. Precies zoals ik het het liefst zie! (mijn oude ST was en is ook bijna compleet stock, afgezien van een aftermarket CC die de vorige eigenaar er in gezet heeft).Arfman schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:34:
[...]
Nice, nice! Is hij nog helemaal origineel of is er al aan gekieteld? Ga je nog iets doen? Bekende plekjes bij de achterbumper al gecheckt?
Bij Mebu gekocht toevallig? Daar stonden er laatst 2, volgens mij ook origineel NL.
Voorlopig laat ik de RS zoals ie is, ik ben me wel al aan het orienteren op een uitlaatsysteem (o.a. Bastuck) voor een iets diepere soundtrack
De wagen heeft zeker gebruikssporen maar dat kan bijna niet anders. Vanwege steenslag was er al eea overgespoten. Voor aankoop heb ik de auto laten keuren plus zelf alles minutieus gechecked. Toch blijft het zo dat je met een occasion wat geluk moet hebben...
Het gaat hier om een 3 deurs fiesta, en de achterraampjes kunnen niet open (wie dat bedacht heeft??!)
Anyway, het lijkt me dat de enige mogelijke oplossing (op een trekhaak na voor een aanhangertje) de dakdragers zijn die je tussen je portier vast zet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Aangezien de achterraampjes niet open kunnen vraag ik me af of dit enigzins gaat als ik ze allebei tussen de deuren vast zet? Of is dit te weinig ruimte tussen de dragers in..
Hoor graag als iemand hierover wat tips heeft
Edit: Na wat googlen/marktplaats ben ik er achter gekomen dat de gaten onder de deurrubbers zitten, alleen bij mij zitten er geen gaten. Die plekken lijken dicht te zijn. Iemand ervaring hier mee? Kan ik er zelf draad in tappen? Hoor het graag!
[ Voor 17% gewijzigd door Clavis op 28-04-2018 23:20 ]
Voor dat soort vragen kun je beter naar de fiestaclub website gaan daar is aanzienlijk meer kennis als hierClavis schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:30:
Ben al een tijdje aan het vogelen hoe ik nu het beste dakdragers op m'n Ford Fiesta (2007) kan krijgen.
Het gaat hier om een 3 deurs fiesta, en de achterraampjes kunnen niet open (wie dat bedacht heeft??!)
Anyway, het lijkt me dat de enige mogelijke oplossing (op een trekhaak na voor een aanhangertje) de dakdragers zijn die je tussen je portier vast zet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Aangezien de achterraampjes niet open kunnen vraag ik me af of dit enigzins gaat als ik ze allebei tussen de deuren vast zet? Of is dit te weinig ruimte tussen de dragers in..
Hoor graag als iemand hierover wat tips heeft
Edit: Na wat googlen/marktplaats ben ik er achter gekomen dat de gaten onder de deurrubbers zitten, alleen bij mij zitten er geen gaten. Die plekken lijken dicht te zijn. Iemand ervaring hier mee? Kan ik er zelf draad in tappen? Hoor het graag!
Ik twijfel zelf nog heel erg over het paarse interieur...
Moo, I say.
Nee, ik heb kunnen 'ontfutselen' dat mijn auto geproduceerd is, maar meer weet ik niet. Geen informatie er bij over hoe lang het duurt, of hij al in Nederland is, wanneer hij eventueel klaar staat. Ik zie het wel, tijdens aflevering eens een opmerking over maken, dat ze voortaan toch wel eens beter mogen communiceren.timmie271 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:16:
[...]
Zeer begrijpelijk. En inderdaad wat je ook zegt iedere keer dat ik een auto afgeleverd zie worden (nieuw of 2e hands) de klant vind het altijd geweldig. Dan is het vervelend als je niet geholpen word of de informatie krijgt die je wilt. Maar desondanks hoop ik dat je er wel veel plezier mee gaat hebben(toevallig al een afleverdatum?)
Lekker Hollands: De kosten. Een Titanium in gelijke uitvoering was een tientje per maand duurder. Dan vind ik het niet zo erg om 'Vignale' op mijn auto te hebbenstervis schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:00:
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een Vignale hebt gekozen t.o.v. een Titanium @KevinK92 ?
Ik twijfel zelf nog heel erg over het paarse interieur...
Oh... dat is raar. Je stoort je niet aan het paarse interieur?KevinK92 schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:08:
[...]
Lekker Hollands: De kosten. Een Titanium in gelijke uitvoering was een tientje per maand duurder. Dan vind ik het niet zo erg om 'Vignale' op mijn auto te hebben
Moo, I say.
Nee. Op foto's is dat veel erger dan in het echt. Ik was er eerst wat huiverig voor (je moet ook eigenlijk nooit ongezien bestellenstervis schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:45:
[...]
Oh... dat is raar. Je stoort je niet aan het paarse interieur?
Vind het wel jammer dat je geen keuze kunt maken.
Nou, ik ben bang dat het enorm vloekt met andere kleuren dan donkere kleuren. De keuze is een Titanium vol met opties of een Vignale vol met opties.KevinK92 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:31:
[...]
Nee. Op foto's is dat veel erger dan in het echt. Ik was er eerst wat huiverig voor (je moet ook eigenlijk nooit ongezien bestellen) maar in het echt heb je er nauwelijks last van.
Vind het wel jammer dat je geen keuze kunt maken.
Daarnaast zit ik ook nog in dubio over het panoramisch dak. Wel fijn dat keyless entry een optie is bij de Titanium. Dat systeem vertrouw ik voor geen meter.
[ Voor 15% gewijzigd door stervis op 30-04-2018 14:06 ]
Moo, I say.
Pano-dak vind ik echt een toevoeging, lekker veel licht in de cabine. De kleur moet je echt even beleven denk ik.stervis schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:03:
[...]
Nou, ik ben bang dat het enorm vloekt met andere kleuren dan donkere kleuren. De keuze is een Titanium vol met opties of een Vignale vol met opties.
En ik twijfel ook nog of ik een panoramisch dak wil.
Ik heb heel kort wel een Vignale van binnen gezien. Het valt in het echt wel heel erg mee inderdaad. Alleen ik denk wel dat het vloekt met bijvoorbeeld een witte buitenkant.KevinK92 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:06:
[...]
Pano-dak vind ik echt een toevoeging, lekker veel licht in de cabine. De kleur moet je echt even beleven denk ik.
En ik kan me wel vinden in je mening. Wel jammer dat je dan weer je zonnebril vakje moet opgeven
Moo, I say.
Nou ik moet zeggen dat zelfs na een dag keyless entry gehad te hebben op een auto die ik leende mis ik het nu alstervis schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:03:
[...]
Daarnaast zit ik ook nog in dubio over het panoramisch dak. Wel fijn dat keyless entry een optie is bij de Titanium. Dat systeem vertrouw ik voor geen meter.
Kijktip: YouTube: Zo jat Wouter jouw autoTouchdomex schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:08:
[...]
Nou ik moet zeggen dat zelfs na een dag keyless entry gehad te hebben op een auto die ik leende mis ik het nu al
Ik heb het nu wel op mijn auto zitten.. maar bij de volgende is het zeker geen optie. Dat komt er niet meer op.
Dan maar iets minder gemak.
*sowieso
En dat bedoel ik juist.DonJunior schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:10:
[...]
Kijktip: YouTube: Zo jat Wouter jouw auto
Ik heb het nu wel op mijn auto zitten.. maar bij de volgende is het zeker geen optie. Dat komt er niet meer op.
Het verschil voor mij, in de uitvoering die ik wil, is ook niet heel groot in de lease prijs:
Handgeschakeld tussen de Vignale en de Titanium is het €21,73 en bij de automaat €12,36 per maand.
[ Voor 58% gewijzigd door stervis op 30-04-2018 14:20 ]
Moo, I say.
Reeds gezien en nog steeds denk ik #care.
Ja dat snap ik wel. Neem het ook niemand kwalijk om het niet te nemen maar het comfort is zoveel fijner op dat momentIk heb het nu wel op mijn auto zitten.. maar bij de volgende is het zeker geen optie. Dat komt er niet meer op.