Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 45 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Hmm, waarom heb ik dat nou weer niet :P

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
Hebben jullie toevallig ook een adres om ramen te tinten, ik heb nu een adres gevonden in Hendrik Ido ambacht voor €236,- met levenslange garantie
tiguan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:08:
Wat is stoeprandverlichting?
http://www.talkford.com/c...-mirror-led-puddle-lamps/ kun je een foto zien
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:54:
Zo, de Mercury Grand Marquis is helaas van mij gegaan en rust nu op haar laatste rustplaats. Autodemontage.......
Maar ik mag mij nu weer een gelukkige Ford (USA) rijder noemen.
Het is geworden; Een 1998 Ford Explorer Luxe.
Permanent 4X4 aangedreven, op verzoek ook op 4X4 Hi en Lo Gear in te stellen (enkel onverhard terrein).
Onder de kap zit een 4.0i SOHC V6 met een 5R55E 5 Traps automaat.
Hoewel de auto groot oogt is het toch vele malen kleiner als de Mercury (5,62m) en nu met de Explorer (4,80m) aan lengte.
Interieur, exterieur ziet er goed uit. Bodemplaat en dorpels worden deze zomer nog aangepakt.
Tot zover kan ik nog weinig tot niks vertellen over betrouwbaarheid en rijeigenschappen.

maar wel alvast foto's :>

[afbeelding]
[afbeelding]
Zit jij toevallig ook op de focusclub forum?

[ Voor 73% gewijzigd door Captain Planet op 08-05-2016 19:25 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Verwijderd

Captain Planet schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:21:
Hebben jullie toevallig ook een adres om ramen te tinten, ik heb nu een adres gevonden in Hendrik Ido ambacht voor €236,- met levenslange garantie

[...]

http://www.talkford.com/c...-mirror-led-puddle-lamps/ kun je een foto zien

[...]

Zit jij toevallig ook op de focusclub forum?
Klopt. Voorheen onder das_boot, tegenwoordig Big_n_Slow

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-01 15:31

OmeJoyo

This is me

Niet alleen op het focus forum, zag Big_n_Slow ook op ander plaatsen opduiken :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb helaas een probleem met de ford mondeo, de afgelopen week blijft de fan of de motor minutenlang draaien nadat de auto uigezet is.

Tijdens het rijden gaat de teller van de motor naar het rode en soms zelfs er in, ik kan dan niet versnellen.

Wat zou dit voor probleem kunnen zijn? En wat kan ik er aan doen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat lijkt duidelijk een probleem met de koeling te zijn.

Snel naar de garage voor er blijvende schade is.

[ Voor 31% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-05-2016 12:14 ]

• Mars18
Ja ik ga contact opnemen

Dashboard is nu zo

https://www.mupload.nl/img/agqt1gq5elrli.jpeg

Niet goed toch

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hebben jullie last van licht trillende sturen? Toen ik ging testrijden met een andere 2010 1.8 (150k km) & 1.8 SW (55k km) had ik ook getril bij het stuur vanaf 90 km/h. Bij mijn huidige was het ook tijdens proefrit. Toen had ik al aangegeven dat ik die trilling eruit wilde (dat is 12k km terug gedaan dus). Het trillen was ook een stuk minder geworden, maar ik heb eigenlijk altijd een lichte trilling overgehouden, op 120km/h erger... Op focusclub lees ik er veel verhalen over.
Niet goed toch
Ik zou zsm gaan als ik jou was.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 10-05-2016 12:41 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:35:
Ja ik ga contact opnemen

Dashboard is nu zo

https://www.mupload.nl/img/agqt1gq5elrli.jpeg

Niet goed toch
Natuurlijk is dat niet goed.. Ik zou er niet eens mee rijden zodra ik dat zou zien. Nu zeg je dat je het al een week meemaakt, hoop voor je dat er geen schade is. Maar blijven doorrijden totdat ie ver in het rood zit en ie ook niet meer wilt versnellen is vragen om problemen..

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 10-05-2016 12:43 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

RonaldDesigns schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:39:
Hebben jullie last van licht trillende sturen? Toen ik ging testrijden met een andere 2010 1.8 (150k km) & 1.8 SW (55k km) had ik ook getril bij het stuur vanaf 90 km/h. Bij mijn huidige was het ook tijdens proefrit. Toen had ik al aangegeven dat ik die trilling eruit wilde (dat is 12k km terug gedaan dus). Het trillen was ook een stuk minder geworden, maar ik heb eigenlijk altijd een lichte trilling overgehouden, op 120km/h erger... Op focusclub lees ik er veel verhalen over.
Dat is bij mij overgegaan toen ik nieuwe (zomer-)velgen heb gekocht. Lijkt mij een probleem van een slecht gebalanceerd wiel of een lichtjes kromme velg.

• Mars18
Wegenwacht is geweest, vermoedelijk de koppakking stuk, gooit koelvloeistof via expansie vat er uit.

Thermostaat gaat open en waterpomp pompt voldoende rond

• ByteMe_
  • Niet online
Dat is wel beroerd -O-

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 13:43

Thermometer

Whoop Whoop!

Voor de echte tweaker onder ons die Siri besturing in zijn/haar Ford wil:

Disclaimer: Ik heb deze update zelf uitgevoerd zonder problemen, alsook een aantal fiesta eigenaars op fiestaclub.nl. Dit is geen garantie dat het bij iedereen werkt. Check goed je SYNC versie van te voren en lees de genoemde topics door voordat je eraan begint. De update is legaal volgens Ford.

Introductie
Een tijd geleden zag ik dat Ford via een SYNC Software Update voor mensen die SYNC 2.0 of hoger hebben (geselecteerde auto's sinds 2011 volgens Ford), SIRI Hands-Free aanzet voor gekoppelde iPhones.

Zelf gebruik ik de Bluetooth van m'n 2015 Ford Fiesta veel om audio van mijn iPhone af te spelen. Deze feature wilde ik ook wel graag in m'n auto installeren. Helaas is het zo dat Ford in Nederland deze update niet gaat uitbrengen. Via de Nederlandse site van Ford kon ik de update niet vinden en mijn lokale Ford dealer weet hier niks van.

Gelukkig kwam ik dit topic op Fiestaclub tegen waar mensen het gelukt was om tòch zelf de update uit te voeren op een Nederlandse Ford _/-\o_. Hiermee update je SYNC naar v5.9 waar Siri is toegevoegd en nog een aantal andere wijzigingen zoals snelheid van menu's e.d.. Alle menu's blijven gewoon in het Nederlands.
Meer informatie is te vinden op het Engelse forum van Ford Owners Club

Stappen om de update uit te voeren:
  1. Maak een account aan bij Ford India voor jouw auto. Gebruik je Voertuig Identificatie Nummer (vin) en vul wat onzin in bij state, postcode, phonenumber
  2. Activeer je acount en ga naar je Ford Dashboard in Internet Explorer (belangrijk!, geen idee of Edge ook werkt)
  3. Ga in het dashboard rechtsonder naar 'SYNC Software Update'-->'Go to Download Page'
  4. Pak een USB stick (minimaal 4GB volgens mij en maximaal 32GB FAT32 geformatteerd)
  5. Als het goed is staat er 'Update Available', druk op download update
  6. Hierdoor is het belangrijk dat je Internet Explorer gebruikt. Ze maken gebruik van een ActiveX element om direct naar je USB stick te downloaden. Volg de instructies.
  7. Mocht je een foutmelding krijgen, kijk of je USB stick FAT32 is geformatteerd, niet groter is dan 32GB en genoeg ruimte erop heeft. Als je nog steeds een foutmelding krijgt, kan het zijn dat je browser versie ActiveX elementen blokkeert. Dit kun je verhelpen door (tijdelijk) je ActiveX beveiliging uit te zetten. Dit doe je volgens mij (uit mijn hoofd) door via internet-opties-->beveiliging-->vinkjes zetten bij 'ActiveX elementen toestaan'.
  8. Als de update succesvol gedownload is op je USB stick, ga je naar je auto, stop je de USB stick in de poort en ga je in het SYNC menu naar sync-instellingen-->software update
  9. Laat de motor draaien (dit raadt Ford aan, waarschijnlijk om geen uitval van accu tijdens update te hebben) en start de update. Belangrijk is dat de update (letterlijk) ~20minuten duurt, zonder progress-bar. Na de update komt er in het beeld 'Update compleet' te staan.
  10. Je kunt checken of alles goed gegaan is door via SYNC-instellingen-->info te zien of je versie v5.9 hebt. Je kunt nu door langer de 'spraak' knop op je stuur in te drukken, Siri oproepen.
Succes voor de Tweakers die het aandurven!

• tiguan
Oh cool dat ik zeker even proberen, ik vond 't al zo waardeloos dat je die software niet kan updaten hier in Nederland, maar in de USA wel.

Nou het lukt niet. Als ik naar software history ga, staat er dat ik al de nieuwste versie heb (van 25-1-2013).

En als ik status update tool gebruik dan zou ik bij god niet weten wat ik in de auto moet doen. Want als ik op View Instructions klik, wordt er een blanco pagina geopend.

Ik kan denk ik wel concluderen dat ik dus Sync 1.0 heb een daar worden geen updates meer voor gemaakt. Betreft een Focus uit 2013.

[ Voor 63% gewijzigd door tiguan op 10-05-2016 16:49 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11-2025

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:54:
Zo, de Mercury Grand Marquis is helaas van mij gegaan en rust nu op haar laatste rustplaats.
Wat een gigantische bak is de Grand Marquis zeg, ik ben er 1 keer eentje tegen gekomen en mijn Sable (uit 1994) zag er klein uit toen ik hem er naast had gezet. Nog steeds jammer dat de Sable last had van heel veel roest.

• Paganstars
  • Laatst online: 13-01 13:56
tiguan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:54:
Oh cool dat ik zeker even proberen, ik vond 't al zo waardeloos dat je die software niet kan updaten hier in Nederland, maar in de USA wel.

Nou het lukt niet. Als ik naar software history ga, staat er dat ik al de nieuwste versie heb (van 25-1-2013).

En als ik status update tool gebruik dan zou ik bij god niet weten wat ik in de auto moet doen. Want als ik op View Instructions klik, wordt er een blanco pagina geopend.

Ik kan denk ik wel concluderen dat ik dus Sync 1.0 heb een daar worden geen updates meer voor gemaakt. Betreft een Focus uit 2013.
Welke versie heb je dan? Dit zegt mijn dashboard

Update name: AM5T-14D544-FE

Successfully Reported 10:48 2015-02-19

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thermometer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:52:

Disclaimer: Ik heb deze update zelf uitgevoerd zonder problemen, alsook een aantal fiesta eigenaars op fiestaclub.nl. Dit is geen garantie dat het bij iedereen werkt. Check goed je SYNC versie van te voren en lees de genoemde topics door voordat je eraan begint. De update is legaal volgens Ford.

Introductie
Een tijd geleden zag ik dat Ford via een SYNC Software Update voor mensen die SYNC 2.0 of hoger hebben (geselecteerde auto's sinds 2011 volgens Ford), SIRI Hands-Free aanzet voor gekoppelde iPhones.

Zelf gebruik ik de Bluetooth van m'n 2015 Ford Fiesta veel om audio van mijn iPhone af te spelen. Deze feature wilde ik ook wel graag in m'n auto installeren. Helaas is het zo dat Ford in Nederland deze update niet gaat uitbrengen. Via de Nederlandse site van Ford kon ik de update niet vinden en mijn lokale Ford dealer weet hier niks van.

Gelukkig kwam ik dit topic op Fiestaclub tegen waar mensen het gelukt was om tòch zelf de update uit te voeren op een Nederlandse Ford _/-\o_. Hiermee update je SYNC naar v5.9 waar Siri is toegevoegd en nog een aantal andere wijzigingen zoals snelheid van menu's e.d.. Alle menu's blijven gewoon in het Nederlands.

1. Maak een account aan bij Ford India voor jouw auto. Gebruik je Voertuig Identificatie Nummer (vin) en vul wat onzin in bij state, postcode, phonenumber
  2. Activeer je acount en ga naar je Ford Dashboard in Internet Explorer (belangrijk!, geen idee of Edge ook werkt)
  3. Ga in het dashboard rechtsonder naar 'SYNC Software Update'-->'Go to Download Page'
  4. Pak een USB stick (minimaal 4GB volgens mij en maximaal 32GB FAT32 geformatteerd)
  6. Hierdoor is het belangrijk dat je Internet Explorer gebruikt. Ze maken gebruik van een ActiveX element om direct naar je USB stick te downloaden. Volg de instructies.
  7. Mocht je een foutmelding krijgen, kijk of je USB stick FAT32 is geformatteerd, niet groter is dan 32GB en genoeg ruimte erop heeft. Als je nog steeds een foutmelding krijgt, kan het zijn dat je browser versie ActiveX elementen blokkeert. Dit kun je verhelpen door (tijdelijk) je ActiveX beveiliging uit te zetten. Dit doe je volgens mij (uit mijn hoofd) door via internet-opties-->beveiliging-->vinkjes zetten bij 'ActiveX elementen toestaan'.
  8. Als de update succesvol gedownload is op je USB stick, ga je naar je auto, stop je de USB stick in de poort en ga je in het SYNC menu naar sync-instellingen-->software update
  9. Laat de motor draaien (dit raadt Ford aan, waarschijnlijk om geen uitval van accu tijdens update te hebben) en start de update. Belangrijk is dat de update (letterlijk) ~20minuten duurt, zonder progress-bar. Na de update komt er in het beeld 'Update compleet' te staan.
  10. Je kunt checken of alles goed gegaan is door via SYNC-instellingen-->info te zien of je versie v5.9 hebt. Je kunt nu door langer de 'spraak' knop op je stuur in te drukken, Siri oproepen.
Hoe kom ik aan dat VIN nummer?
Gevonden : Er is idd een update voor m'n auto. Maar die irritante ActiveX tool lijkt niks te doen onder Windows 10. Meer mensen last van?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tiguan
Paganstars schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Welke versie heb je dan? Dit zegt mijn dashboard

Update name: AM5T-14D544-FE

Successfully Reported 10:48 2015-02-19
Ik heb versie AM5T-14D544-FC

• tiguan
DennusB schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Gevonden : Er is idd een update voor m'n auto. Maar die irritante ActiveX tool lijkt niks te doen onder Windows 10. Meer mensen last van?
Nope, werkt hier prima in Windows 10 64-bit. Gebruik je wel IE?

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:37:
[...]

Nope, werkt hier prima in Windows 10 64-bit. Gebruik je wel IE?
Jep, in IE. Krijg netjes de popup dat ie het wil installeren en runnen, maar daarna gebeurt er niks meer...

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 13:43

Thermometer

Whoop Whoop!

DennusB schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Jep, in IE. Krijg netjes de popup dat ie het wil installeren en runnen, maar daarna gebeurt er niks meer...
Ik zal vanavond even thuis kijken welke settings ik had veranderd in IE m.b.t. ActiveX. Het was even gekloot om het voor elkaar te krijgen, maar het in mijn ogen zeker waard.
DennusB schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Mochten anderen zich dit ook afvragen, het staat op je kentekenbewijs onder de noemer Voertuigidentificatienummer.

[ Voor 34% gewijzigd door Thermometer op 11-05-2016 13:07 ]

• Paganstars
  • Laatst online: 13-01 13:56
Ik vraag me echt af wat de laatste versie is

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• tiguan
Thermometer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:06:
[...]
Mochten anderen zich dit ook afvragen, het staat op je kentekenbewijs onder de noemer Voertuigidentificatienummer.
Of gewoon onder je voorruit

• DennusB
  • Niet online
Thermometer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Ik zal vanavond even thuis kijken welke settings ik had veranderd in IE m.b.t. ActiveX. Het was even gekloot om het voor elkaar te krijgen, maar het in mijn ogen zeker waard.
Graag, thanks!

• DennusB
  • Niet online
Het is hier op een Windows 7 machine wel gelukt. Net tijdens t rijden naar huis vanaf kantoor de update gedaan. Duurt idd 20 minuten maar bluetooth is wel een stuk!! stabieler! Ideaal dit :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:00

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Voor wie zijn Ford eens wil testen....

Wil je dit weekend eens doorvlammen met je fiets of een helling van 33% oprijden, dit kan nu zondag 15 mei op de Ford testbaan in Lommel.

Praktische Info :

•Timing: 15 mei 2016 9u00 tot 16u00
•Routes: ongeveer 12, 20 of 27 km
•Adres: Oude Diesterse Baan, B-3920 Lommel
•Inkom: gratis
•Parking: gratis
•Catering: dranken en kleine snacks (tegen betaling)
•Opmerking: steile heuvels zijn niet toegankelijk voor rolschaatsers (veiligheid)

https://www.facebook.com/...377269093/?type=3&theater

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mars18
Update

Vat van het koelvloeistof ging koken bij 100 graden, dit mag pas bij 130 graden. Is nu vervangen en moet geen problemen meer opleveren

Was nog wat discussie over de factuur was 450 euro die moesten wij betalen maar waren het er niet mee eens want het was garantie, dus nu gaat de factuur naar rotterdam👍

Verwijderd

De Eerste fase van de Lift is begonnen.
Auto is 6CM hoger geworden, volgende stap is nog eens 8 CM erbij. auto is dan in totaal 14CM hoger.
En dat is pas het begin _/-\o_
de planning is om nog eens 10 tot 12CM extra de lucht in te gaan wat de totale lift van de explorer op 26 CM haalt.

Foto's van de nieuwe banden.
Deze zijn vele malen groter als de vorige. wat de auto dus 6 mooie gratis centimeters geeft gelift.
Bandenmaat was 255/65/R16
Bandenmaat nu is 285/75/R16.
Tellerunit is dankzijk ford's toekomstgedachte aangepast voor de maximale, van het maximale in te stellen bandenmaat voor de tellerunit.
Dus 83 op teller is gewoon 80 echte kilometers zoals het ook met de vorige banden was.

Wel even wennen nu weer aan de iets verhoogde instap :+

de bandjes 8)
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/TMChcnG9uHCe/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/UuC4m9mjsnjs/360.jpg

totaal plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/UlTZbXxUpiBK/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/7HMNkxScQAIT/360.jpg

en hoe het ervoor uit heeft gezien.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/Sm8T75N1UjKf/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/MhVAn4UudNTj/360.jpg

Banden zijn breder, wielkasten beter gevuld , dus nu komen de wielkastverbreders beter tot hun recht 8)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:18:
Voor wie zijn Ford eens wil testen....

Wil je dit weekend eens doorvlammen met je fiets of een helling van 33% oprijden, dit kan nu zondag 15 mei op de Ford testbaan in Lommel.
De helling daar op is toch 30%? En diegene die ernaast ligt is 20% meen ik.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Thermometer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:52:

Introductie

Hier net in 10 minuten succesvol de USB stick kunnen maken, met Windows 10 en Internet Explorer - 64 bit. Ga hem morgen onderweg even updaten, ben benieuwd :D

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 18:32
OmeJoyo schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Hier net in 10 minuten succesvol de USB stick kunnen maken, met Windows 10 en Internet Explorer - 64 bit. Ga hem morgen onderweg even updaten, ben benieuwd :D
Welke Ford rij je? Ik hoor graag of het werkt!

No Shame, only Fame!

• DennusB
  • Niet online
Marcusso schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Ik heb m eergisteren geflasht in mijn Fiesta uit 2015, ging als de brandweer. Nieuwe software is stukkie vlotter en bluetooth is echt veel stabieler!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Wellicht de moeite om mijn red edition ook te voorzien van deze nieuwe software dan :) Ik moet overigens zeggen dat ik nu geen problemen heb, als ik aux selecteer dan kan ik al via bluetooth muziek afspelen op mijn sony radio.

Of mis ik nu iets 'cruciaals' van deze update?

• Marcusso
DennusB schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Ik heb m eergisteren geflasht in mijn Fiesta uit 2015, ging als de brandweer. Nieuwe software is stukkie vlotter en bluetooth is echt veel stabieler!
Klinkt goed!

Ik rij een 2013 ST, met Sony unit en DAB / applink maar heb nog Sync 1.1. Welke files heb jij gebruikt? Ik zag het volgende op het engelse forum voorbij komen en dit lijkt me goed te zijn. directe link
Here's a link for the SYNC 1 update to the latest 5.9 firmware EA5T-14D544-AD

Having had a bit of difficulty downloading from Ford India figured this might help a few people out.

Simple click the download link>download the files>Copy to blank USB drive

e.g.

USB:\F\

SyncMyRide [folder]

autoinstall.lst

install.lst

No Shame, only Fame!

• DennusB
  • Niet online
Marcusso schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:50:
[...]

Klinkt goed!

Ik rij een 2013 ST, met Sony unit en DAB / applink maar heb nog Sync 1.1. Welke files heb jij gebruikt? Ik zag het volgende op het engelse forum voorbij komen en dit lijkt me goed te zijn. directe link

[...]
Ik zou het gewoon via de india site van Ford doen. Gaat prima en dan weet je zeker dat je de goede update voor je auto hebt!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Marcusso schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Ford Mondeo wagon 2015 - Titanium met sync 2, heb wel wat Bluetooth issues dus zou top zijn als die worden opgelost :)

• Marcusso
DennusB schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Ik zou het gewoon via de india site van Ford doen. Gaat prima en dan weet je zeker dat je de goede update voor je auto hebt!
Zojuist gecheckt maar heb dus Sync 1.0. Gaat helaas niet werken voor mij :|

No Shame, only Fame!

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04-2025
Vandaag mezelf over de streep getrokken...

Ik ga mijn Fiesta classic 1.3 uit 2001 inruilen voor een Fiesta MK 7,5 uit 2015.

Ecoboost 1.0 125 pk Titanium, panther black
Bijna 20 duizend op de teller, geïmporteerd uit Duitsland.
Levering 27 mei :D

Helemaal vol geladen met extra's.

Er moet alleen nog cruisecontrol in gezet worden.
Nu twijfel ik alleen welk systeem. Ik zag dat je een retrofit inbouw kan laten doen waarbij de cruisecontrol gemaakt wordt op de orginele plek in het stuur.

Of ik kan een Gold Automotive* Cruisecontrol erin laten zetten als extra hendel bij verlichting hendel.
Zijn er mensen met ervaringen met 1 van de 2 systemen?

Wat ik begrepen heb is dat de originele cruisecontrol geen snelheidsbeperking functie heeft?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vandaag de "India" software geïnstalleerd op mijn 2015 Mondeo met sync 2.0
Duurde inderdaad +/- 30 minuten maar gelukkig bleef de radio voor het grootste gedeelte van de update gewoon werken.
Gevoelsmatig is het systeem inderdaad snappier geworden. Bluetooth zal ik van de week eens even testen.
Verder geen wijzigingen aangetroffen. Heb een Android phone dus het Siri verhaal helaas niet kunnen testen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Gisteren de installatie gedaan, ook op een Mondeo 2015, kan eigenlijk geen echt verschil merken, Bluetooth was ook daarna nog instabiel met af en toe hickups en niet altijd connecten wanneer je instapt. Eigenlijk kon ik geen enkel verschil bemerken, behalve het versienummer. Radio bleef ook bij mij grootste deel van de tijd werken en er was een voortgang indicatie, al stond die soms lang stil.

• Captain Planet
  • Laatst online: 21:28
Captain Planet schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:58:
Na anderhalf jaar een focus sedan trend uitvoering gereden te hebben. Stappen we nu over naar een focus station titanium uitvoering. Flink wat extra opties waar ik nog aan moet wennen. Eerste project is om de stoeprand verlichting om te wisselen naar ledjes.

Ik heb nu Philips whitevision op het oog
Nou de auto is er nog niet eens maar de eerste 3 " upgrades" zijn al binnen.

1. De philips white vision lampen zijn binnen
2. Heb een antislipmat op de kop getikt voor de focus
3. Heb een ST spoiler op de kop getikt, nu nog laten spuiten in de juiste kleur en iemand vinden die handig is met kit

:9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.european-parts.net/images/product_images/original_images/ds_fomk3_fl14_wagon.jpg
Lonestander schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:11:
Vandaag mezelf over de streep getrokken...

Ik ga mijn Fiesta classic 1.3 uit 2001 inruilen voor een Fiesta MK 7,5 uit 2015.

Ecoboost 1.0 125 pk Titanium, panther black
Bijna 20 duizend op de teller, geïmporteerd uit Duitsland.
Levering 27 mei :D

Helemaal vol geladen met extra's.

Er moet alleen nog cruisecontrol in gezet worden.
Nu twijfel ik alleen welk systeem. Ik zag dat je een retrofit inbouw kan laten doen waarbij de cruisecontrol gemaakt wordt op de orginele plek in het stuur.

Of ik kan een Gold Automotive* Cruisecontrol erin laten zetten als extra hendel bij verlichting hendel.
Zijn er mensen met ervaringen met 1 van de 2 systemen?

Wat ik begrepen heb is dat de originele cruisecontrol geen snelheidsbeperking functie heeft?
Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar als je eens kijkt op http://www.woutbouman.nl/#autobedrijf-wout-bouman die kunnen je misschien verder informeren, ik heb bij hun toen mijn cruise controle laten inbouwen en zij zijn gespecialiseerd in ford

[ Voor 39% gewijzigd door Captain Planet op 18-05-2016 16:42 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Verwijderd

Een dag geleden is mijn Fabrieksnieuwe Ford Explorer autoradio binnen die ook europese frequentie's ondersteund.
Het gaat om een Ford Autoradio met een intern 6 CD Wisselaar.
leuke bijkomstigheid is satelliet radio. Moest wel een apart een losse module bijbestellen hiervoor.
kosten $90 dollar voor de radio en $155 dollar voor de module. inbouwen is makkelijk. frame er af en 4 kleine schroeven boven en onder de radioframe.

De Ford Radio 6000 RDS én CD-Wisselaar gaan letterlijk de deur uit.

ook heb ik de 12 ~120Volt US omvormer in de kofferbak verwisseld voor een 12 ~ 230Volt 300 watt omvormer.
Battery Protection heeft deze ook ter voorkoming van accu leegtrekken.

gewoon ideaal voor Koelbox, Laptop (opladen), mobiele telefoon (of via USB), of heel gewoon voor de camping een 230Volt LED verlichting.

de radio.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/OVsamuDM0ut9/360.jpg

en als voorbeeld de oude radio nu. (internetfoto)
Afbeeldingslocatie: http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_radio-ford-cd-rds-mk-15612817.jpg

• ByteMe_
  • Niet online
Zijn hier mensen die Motorcraft gedaan hebben voor hun >5 oude Ford? Elke 20k/jaar moet een beurt gedaan worden (onduidelijk groot/klein?), dat zou ergens in september dus zijn, maar ik laat het al eerder doen, ergens volgende maand denk ik.

Nu zag ik dat die MC service 'slechts' 155 euro is. De gewone beurt voor alle Fords kost al ruim het dubbele? Zonder eventuele reparaties klinkt dat wel erg goedkoop voor een gemiddelde beurt. Doen ze dat nou echt om je bij Ford te houden?

Ik was namelijk bijv. bij mijn oude Opel altijd rond de 300-400 euro kwijt voor beurten, waarop de vent van de universele garage nog zei "mooi dat hij helemaal goed is, scheelt weer".

[ Voor 17% gewijzigd door ByteMe_ op 19-05-2016 09:59 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 15:50

RoofTurkey

PredatorKalkoen

RonaldDesigns schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:57:
Zijn hier mensen die Motorcraft gedaan hebben voor hun >5 oude Ford? Elke 20k/jaar moet een beurt gedaan worden (onduidelijk groot/klein?), dat zou ergens in september dus zijn, maar ik laat het al eerder doen, ergens volgende maand denk ik.

Nu zag ik dat die MC service 'slechts' 155 euro is. De gewone beurt voor alle Fords kost al ruim het dubbele? Zonder eventuele reparaties klinkt dat wel erg goedkoop voor een gemiddelde beurt. Doen ze dat nou echt om je bij Ford te houden?

Ik was namelijk bijv. bij mijn oude Opel altijd rond de 300-400 euro kwijt voor beurten, waarop de vent van de universele garage nog zei "mooi dat hij helemaal goed is, scheelt weer".
Het scheelt inderdaad best behoorlijk, zeker tov die 300-400 euro die je anders kwijt zou zijn (echt zoveel voor alleen de standaard dingetjes? :/ ). Voor onze Fiesta uit 2011 met nu net iets meer dan een ton op de teller betalen we zo'n 200-300 euro aan servicekosten per half jaar (na ongeveer 12.000km) en dat is inclusief officiële Ford onderdelen. Alhoewel er bij moet worden gezegd dat er vrij weinig vervangen hoeft te worden bij zo'n Fiesta, alles is (ook motorisch) nog zo goed als nieuw 8) . Volgende beurt moeten de remmen wel vervangen worden, maar via Ford Motorcraft kan ik al zien dat dat ongeveer 250 euro extra gaat kosten tov een normale beurt. Wel twijfel ik nog om er wat betere remmen onder te laten zetten, maar dat ga ik tegen die tijd wel even overleggen met de garage.

Edit: Je kunt dus ook even op de site kijken hoe duur Ford Motorcraft voor jou (auto) zou zijn :) .

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 19-05-2016 10:13 ]

Grillmeister

• ByteMe_
  • Niet online
Als ik het zo lees, net als die remmen scheelt het niks met de universele garages waar ik ben geweest. Dan hou ik het liever op origineel. Ik was toen ook weer rond de 250-300 kwijt voor de schijven+blokken voor.

Zijn die remschijven van Ford dan matig, aan welk merk denk jij?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

RonaldDesigns schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:17:
Als ik het zo lees, net als die remmen scheelt het niks met de universele garages waar ik ben geweest. Dan hou ik het liever op origineel. Ik was toen ook weer rond de 250-300 kwijt voor de schijven+blokken voor.

Zijn die remschijven van Ford dan matig, aan welk merk denk jij?
Ze zijn nooit echt super geweest helaas, maar dit kan ook liggen aan hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan. Volgens mij zijn ze een beetje 'eco' ingesteld of iets dergelijks om de banden te sparen, wat op zich met mijn rustige rijgedrag niet heel erg is alhoewel ik niet door een tekort aan remvermogen een ongeluk wil veroorzaken (is me gelukkig nog nooit overkomen).

Voor de remmen zat ik te denken om die van de ST erop te laten zetten, maar ik weet niet zeker of dit überhaupt kan en zo ja hoeveel duurder dat dan zou zijn. Maar goed, de monteur bij de lokale garage die kan mij hier tegen die tijd hopelijk prima in adviseren :9 .

Grillmeister

Verwijderd

RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Ze zijn nooit echt super geweest helaas, maar dit kan ook liggen aan hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan. Volgens mij zijn ze een beetje 'eco' ingesteld of iets dergelijks om de banden te sparen, wat op zich met mijn rustige rijgedrag niet heel erg is alhoewel ik niet door een tekort aan remvermogen een ongeluk wil veroorzaken (is me gelukkig nog nooit overkomen).

Voor de remmen zat ik te denken om die van de ST erop te laten zetten, maar ik weet niet zeker of dit überhaupt kan en zo ja hoeveel duurder dat dan zou zijn. Maar goed, de monteur bij de lokale garage die kan mij hier tegen die tijd hopelijk prima in adviseren :9 .
remschijven trekken snel krom bij ford (Orgineel Motorcraft).
vaak zijn er aftermarket remschijven te vinden zoals brembo die gelukkig niet kromtrekken.
kost dan wel iets meer maar beter als elk 1 a 2 jaar nieuwe schijven te kopen.

even als voorbeeld genomen, remschijven voor de ford focus. Bosch, Brembo ,Ferodo, etc
http://www.mister-auto.nl...v-75pk_v9639_g900007.html

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Denk dat je dan ook een andere set velgen mag gaan begroten; de oude wintervelg van de Fiesta Sport 1.6 paste namelijk met geen meter onder de ST. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het net wel past; zoek het even goed uit samen met de garage :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
RonaldDesigns schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:57:

Ik denk dat je bij die service geen Ford Assistance Gold krijgt. Bij de 'normale' beurten zit dat er wel bij.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Topsnelheid Focus 3, 1.6 TDCI 105PK heuvelaf in Duitsland:
Teller tegen de 220 aan en 205 op de GPS...

Youtube: DashcamNL

• tiguan
Ja heuvel af kan ik 't ook :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:29:
[...]

remschijven trekken snel krom bij ford (Orgineel Motorcraft).
vaak zijn er aftermarket remschijven te vinden zoals brembo die gelukkig niet kromtrekken.
kost dan wel iets meer maar beter als elk 1 a 2 jaar nieuwe schijven te kopen.

even als voorbeeld genomen, remschijven voor de ford focus. Bosch, Brembo ,Ferodo, etc
http://www.mister-auto.nl...v-75pk_v9639_g900007.html
Nou nou, niet overdrijven. Ik heb 5 jaar in een Focus 1 gereden met originele schijfjes (alleen voor, achter trommels), dus het kan bast goed gaan.
Momenteel rij ik al ong. 2 jaar rond met een Focus 3 met rondom schijf, maar die remmen nog steeds als nieuw.

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Doe dan :+

Youtube: DashcamNL

• tiguan
Wordt een beetje lastig in de randstad :P

Verwijderd

InZane schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Nou nou, niet overdrijven. Ik heb 5 jaar in een Focus 1 gereden met originele schijfjes (alleen voor, achter trommels), dus het kan bast goed gaan.
Momenteel rij ik al ong. 2 jaar rond met een Focus 3 met rondom schijf, maar die remmen nog steeds als nieuw.
normaal remmen niet nee, maar na een noodrem om een ongeluk te voorkomen kunnen ze erna al snel krom zijn.
overdrijven doe ik dus niet, enkel eigen bevindingen vermelden....of mag dat niet?

• InZane
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:24:
[...]

normaal remmen niet nee, maar na een noodrem om een ongeluk te voorkomen kunnen ze erna al snel krom zijn.
overdrijven doe ik dus niet, enkel eigen bevindingen vermelden....of mag dat niet?
Natuurlijk mag dat, maar ik ervaar het niet zo. Heb vorig jaar nog een slipcursus met mijn Focusje gedaan en daarbij is ie verschillende malen vol in de ABS getrapt. No problemo, maar misschien heb ik gewoon geluk gehad met mijn Fordjes.

Enige auto waarmee ik last van kromme schijven heb gehad was een oude Carisma.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Worden schijven niet krom door ze eerst heel warm te maken met veel of hard remmen, en als het remmen voorbij is de rempedaal ingedrukt blijven houden zodat de klauwen blijven knijpen op de schijven? Dat heb ik toch gehoord: na stevig remmen, de pedaal loslaten.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik rijdt ook al 6 jaar Ford en door de vele kilometers met allemaal wel een noodstop gehad en veel in Duitsland en omgeving de heuvels door, bergjes af, maar nooit last van kromme schijven om eerlijk te zijn. Tot nu toe alleen een set blokken hoeven vervangen op de B-Max, 27 euro uit Duitsland vandaan en ze zaten er in 25 minuten onder.

Verwijderd

2X Ford Escort Handgeschakeld Remschijven bleven normaal functioneren.
1X Ford Scorpio Automaat Remschijven Bleven normaal Functioneren.
1X Ford Mondeo MK1 Handgeschakeld Remschijven Krom na remmen icm veel regen en water op de weg.
1X Ford Thunderbird V8 94 Automaat Remschijven voor Krom (Trillingen in stuur tijdens remmen)
Bij de T-Bird 2X Motorcraft remschijven en nadien vervangen met bijbetaling (garantie) voor Brembo Remschijven en blokken. Remmen bleven normaal Functioneren.
1X Mercury Grand Marquis (Ford Crown Victoria) Remschijven Krom. tot 3X aan toe onder garantie vervangen. (Rijstijl normaal)

nu met de explorer zelfde verhaal. Brembo Remschijven Heavy Duty vanuit de USA besteld. Deze zouden gewoon moeten blijven functioneren zonder trillen/Krom trekken.

• InZane
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:16:
1X Ford Mondeo MK1 Handgeschakeld Remschijven Krom na remmen icm veel regen en water op de weg.
1X Ford Thunderbird V8 94 Automaat Remschijven voor Krom (Trillingen in stuur tijdens remmen)
Bij de T-Bird 2X Motorcraft remschijven en nadien vervangen met bijbetaling (garantie) voor Brembo Remschijven en blokken. Remmen bleven normaal Functioneren.
1X Mercury Grand Marquis (Ford Crown Victoria) Remschijven Krom. tot 3X aan toe onder garantie vervangen. (Rijstijl normaal)

nu met de explorer zelfde verhaal. Brembo Remschijven Heavy Duty vanuit de USA besteld. Deze zouden gewoon moeten blijven functioneren zonder trillen/Krom trekken.
Wel veel Amerikanen. Misschien is dat het probleem :+

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01 15:27
RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Het scheelt inderdaad best behoorlijk, zeker tov die 300-400 euro die je anders kwijt zou zijn (echt zoveel voor alleen de standaard dingetjes? :/ ). Voor onze Fiesta uit 2011 met nu net iets meer dan een ton op de teller betalen we zo'n 200-300 euro aan servicekosten per half jaar (na ongeveer 12.000km) en dat is inclusief officiële Ford onderdelen.
Daarom zo vaak naar de garage?
De onderhoudstermijn is 20.000 km/ jaarlijks wat het eerst bereikt wordt.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Marcel Br schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Daarom zo vaak naar de garage?
De onderhoudstermijn is 20.000 km/ jaarlijks wat het eerst bereikt wordt.
Onderhoudstermijn is 10.000 km/jaarlijks bij mijn fiesta, bij 20.000 zouden de kosten dus al gehalveerd worden (hmm, misschien toch tijd voor een andere Ford :> ). Ik hoor nu ook dat er veel auto's zijn die maar eens in de 30/40 duizend km of twee jaar onderhoud hoeven te krijgen. Weet niet of er ook al Fords zijn met deze eigenschap, maar dat zou natuurlijk nog gunstiger zijn :9 . Maar goed, bij de garage is het vaak ook wel gezellig dus alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:16:

Misschien dat ik ook maar eens moet gaan kijken naar Brembo schijven, de problemen die je noemt komen me best bekend voor met het trillen.

Grillmeister

• Marcel Br
RoofTurkey schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Onderhoudstermijn is 10.000 km/jaarlijks bij mijn fiesta, bij 20.000 zouden de kosten dus al gehalveerd worden (hmm, misschien toch tijd voor een andere Ford :> ). Ik hoor nu ook dat er veel auto's zijn die maar eens in de 30/40 duizend km of twee jaar onderhoud hoeven te krijgen. Weet niet of er ook al Fords zijn met deze eigenschap, maar dat zou natuurlijk nog gunstiger zijn :9 . Maar goed, bij de garage is het vaak ook wel gezellig dus alles heeft zo z'n voor- en nadelen.

[...]

Misschien dat ik ook maar eens moet gaan kijken naar Brembo schijven, de problemen die je noemt komen me best bekend voor met het trillen.
mijn informatie komt uit de Motorcraft folder (ooit eens gedownload via ford.nl), ik heb een 2009 Fiesta 1.6 benzine.
die geldt ook voor nieuwere auto's

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Marcel Br schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:52:
[...]

mijn informatie komt uit de Motorcraft folder (ooit eens gedownload via ford.nl), ik heb een 2009 Fiesta 1.6 benzine.
die geldt ook voor nieuwere auto's
Misschien dat dat verschilt met benzine tov diesel (ik rijd de 1.6 diesel), maar ik kan het zo niet terugvinden online (en geen zin om het boekje uit de auto te pakken :+ ). Het enige wat ik weet is dat het lampje voor een beurt na 10.000km gaat branden en dan maak ik vaak de afspraak voor een paar weekjes daarna wat dan uiteindelijk na zo'n 12.000km is.

Grillmeister

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ben me aan het oriënteren op een S-max uit 2011. Weet iemand of het 'eenvoudig' is om de achterbank eruit te halen. Dit om meer kofferruimte te creëren.

Basement Bios ---- Exo-S

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

RoofTurkey schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Misschien dat dat verschilt met benzine tov diesel (ik rijd de 1.6 diesel), maar ik kan het zo niet terugvinden online (en geen zin om het boekje uit de auto te pakken :+ ). Het enige wat ik weet is dat het lampje voor een beurt na 10.000km gaat branden en dan maak ik vaak de afspraak voor een paar weekjes daarna wat dan uiteindelijk na zo'n 12.000km is.
Nou, dit is echt nieuw voor me want fiesta's gaan volgens Ford echt maar om de 20000

http://www.autohaagzeeuw....ka_fiesta_fusion_bmax.pdf
http://www.dekkerautogroe...hema_ka_fiesta_fusion.pdf

Enige uitzondering is dat de FlexiFuel elke 10000 een filterwissel en olie moet, mits die als flexifuel wordt gebruikt uiteraard. Maar volgens mij heeft Ford die enkel als Benzine uitvoering?

Handleidingen zeggen hier helaas niets over en onderhoudsboekjes kan ik online niet vinden.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

OmeJoyo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Nou, dit is echt nieuw voor me want fiesta's gaan volgens Ford echt maar om de 20000

http://www.autohaagzeeuw....ka_fiesta_fusion_bmax.pdf
http://www.dekkerautogroe...hema_ka_fiesta_fusion.pdf

Enige uitzondering is dat de FlexiFuel elke 10000 een filterwissel en olie moet, mits die als flexifuel wordt gebruikt uiteraard. Maar volgens mij heeft Ford die enkel als Benzine uitvoering?

Handleidingen zeggen hier helaas niets over en onderhoudsboekjes kan ik online niet vinden.
Dat is wel erg vreemd inderdaad. Maar goed, tegelijkertijd wordt de bandenwissel ook uitgevoerd dus moet die toch al naar de garage en het is toch wel altijd een fijn gevoel dat alles weer 'professioneel' geïnspecteerd is aangezien het feestje ongeacht het weer gewoon veel kilometers moet kunnen maken (en dat lukt ook 8) ).

Grillmeister

• ByteMe_
  • Niet online
Hier ook verteld door de dealer dat de beurt om de 20k is. FF gebruik ik sowieso niet.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Servicetermijn kun je opzoeken in FordEtis

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:48:
Ben me aan het oriënteren op een S-max uit 2011. Weet iemand of het 'eenvoudig' is om de achterbank eruit te halen. Dit om meer kofferruimte te creëren.
Niemand met ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

• DennusB
  • Niet online
De 5.9 software update voor Sync 2 heeft trouwens wel 1 heel irritant ding. Als de bestuurder of bijrijder z'n gordel niet omheeft, mute ie al je media geluid. Dus geen muziek meer. Er staat dan ook "Buckle up to unmute sound".... irritanttttt

• Marcel Br
niet irritant, perfect idee !!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 14:50
Mystikal schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:48:
Bij deze twee reviews kan je aan het begin kort zien hoe de achterbanken neerklappen:
http://www.autoweek.nl/vi...ord-s-max-vs-peugeot-5008
http://www.autoweek.nl/video/4575/rij-impressie-ford-s-max

weet niet of dit exact het model is wat je zoekt.
Heb zelf een Galaxy uit 2008 met soortgelijk systeem. Stoelen kunnen er volgens mij niet uit (in ieder geval nog nooit geprobeerd/naar gekeken), maar de ruimte is meer dan voldoende :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zal mezelf even beantwoorden. De bank staat op een rails en kan zo'n 30cm verschoven worden. Verder kunnen de rugleuningen van de 3 afzonderlijke stoelen naar voren geklapt worden. Dit zorgt ervoor dat de ingeklapte stoelen mooi vlak staan, maar er ontstaat (natuurlijk) geen volledig vlakke laadvloer.

Ik mag me sinds zaterdag officieel melden in dit topic. Ik heb een S-Max aangeschaft uit 2011.
Ik kom van een Vectra sedan (2003).

A.s. vrijdag ophalen. Het is een mooie uitvoering:
  • 1.6 TDCI / 116PK
  • Titanium uitrusting met stoel Comfort Pack (elektrische zwart lederen stoelen met geheugenfunctie (4)
  • Zwarte metalic uitvoering, privacy glass
  • Navigatie
  • afneembare trekhaak
  • 125K gelopen
  • 17 inch LM velgen met zomer en winterbanden
Al met al zal dat een flinke vooruitgang worden en ben ik blij dat ik voortaan wat ruimer zit. Ik ben zelf 1,98.
3 weken geleden op vakantie geweest naar Frankrijk met 2 kids (een van 11 maanden) inclusief dakkoffer is het toch wel proppen (omdat we zoveel mee nemen...).
Met deze auto zal het wat makkelijker moeten worden en geen dakkoffer meer nodig voor de a.s. zomervakantie. Maar misschien dat ik hem er toch op leg en gewoon nog meer zut mee neem.... :P

Al met al blij. Nu nog even die Vectra verkopen deze dagen en anders wordt hij ingeruild.

Basement Bios ---- Exo-S

• D33F
  • Laatst online: 14-01 10:43

D33F

Tweelingtemmer

Afgelopen week mijn Focus 1 fase 1 wagon een grote beurt laten geven bij de plaatselijke garage. 2 uur later kwam de monteur helaas met slecht nieuws en blijkt dat mijn dorpels ver geroest zijn. Aan één kant zeker voor de helft weggeroest.

Inmiddels heb ik iemand gevonden die dit tegen een schappelijke prijs kan fixen (beurt incl. aircoservice + motorflush was niet echt goedkoop). Ik neem aan dat ik gewoon vervangende dorpels kan bestellen van een 4/5 deurs?

Lies are obvious to read because the truth is already written

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vandaag is mijn Ford Ka (MK2) naar de APK gegaan
Krijg ik telefoon dat de fusee kogels + draagarm vervangen moeten worden. Ze kunnen nog wel even mee, maar moet wel gefixt worden. Heb dus meteen met Ford NL gebeld en nu moet ie voor onderzoek naar de Hoofdimporteur in Amsterdam. Ben ik dus klaar mee :')

Johann Sebastian Bach

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn ma heeft nu ook een Fiesta(Titanium met X-pack, best een leuk autotje). Het viel me op dat er lenzen in de koplampen zaten, betekend dit dan ook dat hij Xenon verlichting heeft?

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rev! schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:51:
Mijn ma heeft nu ook een Fiesta(Titanium met X-pack, best een leuk autotje). Het viel me op dat er lenzen in de koplampen zaten, betekend dit dan ook dat hij Xenon verlichting heeft?
Nee, af-fabriek Xenon is niet eens leverbaar op de Fiesta, pas vanaf de Focus is dit een optie.

www.google.nl

• Rev!
  • Niet online
Vanwaar dan de lenzen :?

• Touchdomex
  • Laatst online: 07:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Halogeen, lenzen kunnen wel om meer redenen geleverd zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:43
Dat zie je wel vaker bij halogeen hoor, deel van design.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Het een is niet perse gekoppeld aan het ander hoor. Zo zijn er in het verleden zat auto's met OEM Xenon geleverd i.c.m. reflectoren, ik gok dat de Nissan QQ 1 fase 1 de laatste is geweest.

En zo zijn er ook zat auto's met halogeenverlichting i.c.m. projectoren, Fiesta, Volvo C30/S40/V50, Skoda Octavia 2 fase 2, BMW F10/F11 en ga zo maar door.

Op dit moment levert VW zelfs Full-LED koplampen i.c.m. reflectoren op de Golf GTE en de Passat (non-plus verlichting).

www.google.nl

• ByteMe_
  • Niet online
Wat zijn goede stille banden in de middenklasse? Ik was bij KF ivm vervelende geluid tijdens rijden, en daar zag hij dat de achterbanden vervormd waren/gecupt en ook scheurtjes in de band aanwezig zijn. Volgens mij zijn de achterbanden nooit vervangen(kan ik niet terugvinden in de papieren), voor wel, die waren volgens hem recent vervangen (Ik heb nu bijna 15k gereden -> 67k km-stand).

Maar ik laat die achterbanden dan vervangen bij de Motorcraft beurt over 2 maanden.

• Mars18
Nivida_intel schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:27:
Vandaag is mijn Ford Ka (MK2) naar de APK gegaan
Krijg ik telefoon dat de fusee kogels + draagarm vervangen moeten worden. Ze kunnen nog wel even mee, maar moet wel gefixt worden. Heb dus meteen met Ford NL gebeld en nu moet ie voor onderzoek naar de Hoofdimporteur in Amsterdam. Ben ik dus klaar mee :')
Nog wel garantie?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Uiteraard niet....

Johann Sebastian Bach

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04-2025
Vanaf vandaag eigenaar van een 2015 125 pk Fiesta :D
Wat een verschil met de mk 4,5 die ik tot vandaag had zeg haha.

Hij rijdt echt heerlijk

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8qd4QL5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uveQorn.jpg

Verder helemaal vol geladen met nog goldcruise ingebouwd.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• D33F
  • Laatst online: 14-01 10:43

D33F

Tweelingtemmer

Lonestander schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:52:
Vanaf vandaag eigenaar van een 2015 125 pk Fiesta :D
Wat een verschil met de mk 4,5 die ik tot vandaag had zeg haha.

Hij rijdt echt heerlijk

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder helemaal vol geladen met nog goldcruise ingebouwd.
Gefeliciteerd! 8) En veel rijplezier gewenst uiteraard :).

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand ervaring met een thuiskomertje op een S-max? Wat voor thuiskomertje heb je dan nodig? Er zit standaard een reparatie set is, maar dan is je band ook naar de klote...

Basement Bios ---- Exo-S

• Marcusso
Rev! schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:51:
Xenon is wel eenvoudig te plaatsen, of eventueel H7 LED lampen. Door de projector lenzen een goed lichtbeeld zonder / met weinig strooilicht.

Ik heb er nu (Fiesta ST2) Xenon in zitten, maar twijfel om over te gaan naar LED daar Xenon nog wel storingsgevoelig blijft. Geeft wel een goede bak licht!

No Shame, only Fame!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben jullie hier een mening over?

Ford Focus stationwagon 2004 is naar de APK gebracht.
Volgens de garage zijn de achtergordels afgekeurd.
Kosten om dat te fixen: ~€450,-

Is dat echt zo duur?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

Aldmar

Niks...

Betreft een Focus uit 2013.

Wanneer ik de auto start maakt de radio netjes via bluetooth verbinding met mijn iPhone 6. Geen enkel probleem. Vreemde is alleen dat als de radio nog op 'muziek luisteren via BT' staat van een vorige rit, Apple Music automatisch begint met afspelen van een willekeurig muzieknummer (meestal het 'gratis' U2 album... 8)7 ). Dit wil ik niet, want ik gebruik AppleMusic helemaal niet! Ik stream via Spotify of TuneIn Radio.

Onder andere onderstaande heb ik gevonden, maar dat is alweer wat gedateerd:
http://www.imore.com/how-...app-auto-playing-your-car

Alleen oplossing 2 kan ik zo snel niet vinden in de Focus. Iemand die hier meer over weet? Hoe kan dit uitgezet worden? (of kan er gekozen worden welke app automatisch begint met spelen?)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Aldmar schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:52:
Betreft een Focus uit 2013.

Wanneer ik de auto start maakt de radio netjes via bluetooth verbinding met mijn iPhone 6. Geen enkel probleem. Vreemde is alleen dat als de radio nog op 'muziek luisteren via BT' staat van een vorige rit, Apple Music automatisch begint met afspelen van een willekeurig muzieknummer (meestal het 'gratis' U2 album... 8)7 ). Dit wil ik niet, want ik gebruik AppleMusic helemaal niet! Ik stream via Spotify of TuneIn Radio.

Onder andere onderstaande heb ik gevonden, maar dat is alweer wat gedateerd:
http://www.imore.com/how-...app-auto-playing-your-car

Alleen oplossing 2 kan ik zo snel niet vinden in de Focus. Iemand die hier meer over weet? Hoe kan dit uitgezet worden? (of kan er gekozen worden welke app automatisch begint met spelen?)
Moet dat niet via de iPhone ingesteld worden? Bij mijn phone (Sony) is het in ieder geval zo dat ik actie's kan maken/bewerken waar ik kan aangeven welke muziek app de auto gaat afspelen als die verbonden is. Nu staat die standaard op Spotify, alhoewel ik toch eigenwijs altijd handmatig een afspeel lijst aan wil klikken :+ .

Grillmeister

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RoofTurkey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Moet dat niet via de iPhone ingesteld worden? Bij mijn phone (Sony) is het in ieder geval zo dat ik actie's kan maken/bewerken waar ik kan aangeven welke muziek app de auto gaat afspelen als die verbonden is. Nu staat die standaard op Spotify, alhoewel ik toch eigenwijs altijd handmatig een afspeel lijst aan wil klikken :+ .
Het is een telefoon issue, de mijne gaat altijd opnamen uit de whatsapp folder afspelen, ook vrij vreemd.

ping 127.212.23.124

• Touchdomex
  • Laatst online: 07:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:42:

Is dat echt zo duur?
Wat is er stuk aan de gordels? Enig idee?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• anandus
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Wat is er stuk aan de gordels? Enig idee?
Weet niet, volgens mij moesten ze vervangen worden. Twee van de drie op de achterbank (de middelste was wel goed).

• MAX3400

MAX3400

anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Weet niet, volgens mij moesten ze vervangen worden. Twee van de drie op de achterbank (de middelste was wel goed).
Ik ben geen enorme techneut maar een gordel gaat niet zomaar kapot. Sterker nog; tenzij je een full frontal botsing hebt gemaakt, zijn de gordels/gordelspanners vaak nog te gebruiken.

Ik stuur je even een DM.

• anandus
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Ik ben geen enorme techneut maar een gordel gaat niet zomaar kapot. Sterker nog; tenzij je een full frontal botsing hebt gemaakt, zijn de gordels/gordelspanners vaak nog te gebruiken.
Ik had begrepen dat zelfs bij de kleinste beschadiging een gordel vervangen moet worden, maar ik ben geen APK-meneer, dus weet niet precies hoe het zit.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik weet niet hoe handig je bent maar als je weet hoe een steeksleutel of een ratel werkt lukt je dat zelf voor heel veel minder. Gordels zijn goed te verkrijgen op de 2e hands markt bij auto demontage bedrijven, kost je een paar tientjes en het is niet veel meer werk dan ze er simpel uit en in bouten :)
anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:42:

Is dat echt zo duur?

• MAX3400

MAX3400

Ford Fiesta ST detailing
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wRZarnQA8u64p4roRG1EzSn5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZgtnjK5KiSVdsgu9mDuEIaJq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rz9KtDwxPyznkR7Dip6JqoKM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wvjg1TpQBER53phhrbMc1vCr/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r6KChBsBP0JjFCDxiAUTHu9n/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nJJOIFqgCGzSbLcs0pdWknqo/thumb.jpg

Heeft uurtje of 6 gekost maar dan heb je ook wat :)

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 16:24

ricardo246

Life's what you make it!

Ziet er goed uit, ik zou angstig alle insecten proberen te ontwijken bij de eerste rit, na zo'n poets beurt :+

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1 ... 45 ... 140 Laatste