Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 46 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 15:24

seninha

god's right foot

Even een vraagje voor mijn vader.
Die is op zoek naar een andere auto. Liefst een diesel.
Nou heeft is hij erg gecharmeerd op de Ford Focus station (Vanaf 2005 dus niet eerste model) of een Mondeo (vanaf 2004)

Nou komen we 1.6 - 1.8 - 2.0 en 2.2 TDCI blokken tegen.

Is er een hiervan die echt niet genomen moet worden? En welke kan hij nemen? Hij vind verbruik erg belangrijk.
Auto's waar hij naar kijkt hebben minimaal 240K gelopen.

iRacing Profile Flickr

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
seninha schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:20:
Nou heeft is hij erg gecharmeerd op de Ford Focus station (Vanaf 2005 dus niet eerste model) of een Mondeo (vanaf 2004)

Is er een hiervan die echt niet genomen moet worden? En welke kan hij nemen? Hij vind verbruik erg belangrijk.
Lees dat eens door: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Samenvatting: 1.6tdci-blok van PSA (peugeot etc) heeft allerlei problemen, dus die vermijden als je daar allergisch aan bent.

• seninha

seninha

god's right foot

Bedankt..Zal link even doornemen. En zeker bedankt voor melding dat 1.6 beter vermijd kan worden

iRacing Profile Flickr

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:18
Sinds gisteren mag ik in een mooie zwarte Fiesta 1.6 TDCI (met bedrijfsstickers) touren *O*

Bijzonder fijn wagentje, en nog met 14% bijtelling :*) tevens ook een enorme verbetering ten opzichte van de Peugeot 107 die ik tot gisterochtend reed. Man, wat een kansloos oncomfortabel barrel is dat, zeker voor lange stukken (rotstoelen) en op de snelweg (bandenherrie).

Enige nadeel tov de 107 is dat het wel een heel stuk makkelijker was om daarmee een fileparkeerplek te vinden, paste overal tussen. Nu ik een echte auto heb moet ik toch wat langer zoeken -O-

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Robicide schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:50:
Nu ik een echte auto heb moet ik toch wat langer zoeken -O-
Klagen over parkeren met een Fiësta? Rijd anders eens met een Mondeo en kom dan terug. =)

• Robicide
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Klagen over parkeren met een Fiësta? Rijd anders eens met een Mondeo en kom dan terug. =)
Als je een 107 gewend bent (die je bijna nog dwars kan fileparkeren :') ) valt alles dat groter is tegen met parkeren :9

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

IveGotARuddyGun schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Peanuts :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Focus is volgens mij onoverzichtelijker dan een Mondeo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:32

OmeJoyo

This is me

Anders hebben we altijd nog Active Park Assist als jonge Focus of groter rijders :)

Ik ben ook gegroeid van Fiesta naar de nieuwe Mondeo in 6 jaar tijd dus, maar was het gelukkig nog niet verleerd.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Robicide schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:50:
Sinds gisteren mag ik in een mooie zwarte Fiesta 1.6 TDCI (met bedrijfsstickers) touren *O*

Bijzonder fijn wagentje, en nog met 14% bijtelling :*) tevens ook een enorme verbetering ten opzichte van de Peugeot 107 die ik tot gisterochtend reed. Man, wat een kansloos oncomfortabel barrel is dat, zeker voor lange stukken (rotstoelen) en op de snelweg (bandenherrie).

Enige nadeel tov de 107 is dat het wel een heel stuk makkelijker was om daarmee een fileparkeerplek te vinden, paste overal tussen. Nu ik een echte auto heb moet ik toch wat langer zoeken -O-
Heb ik bij een bepaalde garage altijd als leenauto gebruikt. Wat een grafding. Die valt echt in de categorie "ik moet op mijn werk komen". Ik vind die kleine auto's verschrikkelijk. Dan hou ik liever parkeerproblemen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Robicide
RonaldDesigns schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Heb ik bij een bepaalde garage altijd als leenauto gebruikt. Wat een grafding. Die valt echt in de categorie "ik moet op mijn werk komen". Ik vind die kleine auto's verschrikkelijk. Dan hou ik liever parkeerproblemen.
Het is idd echt een "ik woon in Oost en werk in West" barrel. Ik moest er helaas erg regelmatig mee van Nijmegen naar Amsterdam en dat levert gewoon rug- en oorpijn op :/

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
anandus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:42:
Hebben jullie hier een mening over?

Ford Focus stationwagon 2004 is naar de APK gebracht.
Volgens de garage zijn de achtergordels afgekeurd.
Kosten om dat te fixen: ~€450,-

Is dat echt zo duur?
Ik heb hetzelfde afkeurpunt gehad een aantal jaar geleden. Informeer eens op de sloop of ze het onderdeel hebben en schroef het er zelf in, het is niet zo lastig.

De beschadiging aan de gordels komt meestal doordat bij het op- en neerklappen van de achterbank de gordelband achter de rugleuning blijft hangen en dan klem komt te zitten. Dat heb je eerst niet door en dus duw je nog eens extra, tot je er achter komt dat de gordel dus klem zit, maar dan is het vaak al te laat, en is de gordel beschadigd...

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:28
seninha schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:20:

Net afgelopen zaterdag mijn Ford Focus 2.0TDCI met 365.000km verkocht met een nieuwe apk erop. Ging nog probleemloos door de keuring. Geweldig blok en het enige wat er bij mij 'fout' ging was de EGR-klep die vastliep. Niet zo zuinig als de 1.6, maar zoals eerder aangegeven is dat een probleemblok. Was ook de reden dat ik specifiek voor de 2.0 ben gegaan!

Overige blokken kan ik niks over zeggen al weet ik dat de 1.8 een tddi is dus geen commonrail diesel. Succes!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Het schijnt dat de 1,6l tdci sinds 2011 (== 3rde generatie Focus) een pak betrouwbaarder is geworden wegens aanpassingen. Het fordforum waarnaartoe is gelinkt vermeldt voor die motor een pak minder gekende problemen dan voor de versie die werd gebruikt tot 2010, en dat komt waarschijnlijk niet door de kleinere ouderdom van de laatste iteratie.

De oude versie van die motor bestaat in twee configuraties: 66kW/90PS (turbo met vaste geometrie) en 80kW/109PS (turbo met variabele geometrie).

De nieuwe versie bestaat in configuraties van 70kW/95PS (vaste geoturbo), 85kW/115PS (varigeoturbo) en uitzonderlijk ook 78kW/105PS voor de econetic-uitvoering.

Zoals je ziet zijn is er geen overlapping wat betreft vermogens tussen de oude en nieuwe versie van de 1,6l tdci, dus je kan gauw zien of het een nieuwe of oude betreft, zo ook in andere modellen dan de Focus.

[ Voor 43% gewijzigd door RuddyMysterious op 09-06-2016 15:59 ]

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13

KingCrash

Angry Rabbit

Komend weekend een proefrit op de planning staan met een Focus TItanium 1.5TDCI
iemand tips voor mij om extra aandacht aan te besteden?

Welke opties moet ik zeker naar kijken ? Advanced technology pakket lijkt mij top (incl. een DAB+ radio )
Ook wil ik een trekhaak. Al denk ik niet dat het handig is qua maandbedag om deze erbij te leasen.

Angry Rabbit

• Paganstars
  • Laatst online: 13-01 13:56
Wat die 1,5 eu per maand?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:32

OmeJoyo

This is me

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Super leuke auto (en unboxing), maar helaas totaal oninteressant voor NL'ers. In Duitsland gaat die schijnbaar rond de €9.990,- kosten, wat zeer schappelijk is gezien de standaard optie's die er op zitten, alleen in Nederland ligt diezelfde uitvoering op een dikke drieduizend euro meer geprijsd. Gelijk met de Fiesta dus, een auto die wél specifiek voor onze markt is ontwikkeld. Maar goed, voor onder de 10k zou ik hem een hele mooie auto vinden. Slim, praktisch en fijne rijeigenschappen (afgaande dat het enigszins lijkt op die van de Fiesta).

Grillmeister

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RoofTurkey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Super leuke auto (en unboxing), maar helaas totaal oninteressant voor NL'ers. In Duitsland gaat die schijnbaar rond de €9.990,- kosten, wat zeer schappelijk is gezien de standaard optie's die er op zitten, alleen in Nederland ligt diezelfde uitvoering op een dikke drieduizend euro meer geprijsd. Gelijk met de Fiesta dus, een auto die wél specifiek voor onze markt is ontwikkeld. Maar goed, voor onder de 10k zou ik hem een hele mooie auto vinden. Slim, praktisch en fijne rijeigenschappen (afgaande dat het enigszins lijkt op die van de Fiesta).
Gelijk met de Fiesta? Die van mij zit anders op zo'n 22k catalogusprijs (wel flink aangekleed, en Diesel).

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoofTurkey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Kale Fiesta VS aangeklede Ka?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Gelijk met de Fiesta? Die van mij zit anders op zo'n 22k catalogusprijs (wel flink aangekleed, en Diesel).
Ja inderdaad, mijne zit zelfs op 24k(benzine). Fiesta is toch echt wel een andere klasse auto hoor...
Wel mogen ze dat nieuwe interieur wat mij betreft ook snel naar de Fiesta brengen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

TommyGun schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Klopt zeker, maar ik doel dan ook meer op de vanaf prijs. Beide zullen elkaar dan qua optie's niet veel ontlopen voor dat geld en de basis is hetzelfde bij beide auto's. Maar de motor is dan een (minder verfijnde) viercilinder die niet heel zuinig is en ook niet echt krachtig is (70pk standaard geloof ik en 85pk maximaal). De goede naam die Ford aan het opbouwen was in het Europese midden segment (Ford Edge, Vignale lijn, Mustang, Focus RS, etc.) valt hiermee toch wel weer een stukje terug. Dat vind ik dan erg jammer...

Edit: Om het verlies van de oude Ka natuurlijk ook niet uit het oog te verliezen, dat was nog één van de weinige unieke autootjes die een beetje contrast boden/bieden met al die dertien in een dozijn lease auto's.

[ Voor 12% gewijzigd door RoofTurkey op 10-06-2016 12:52 ]

Grillmeister

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoofTurkey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Klopt zeker, maar ik doel dan ook meer op de vanaf prijs. Beide zullen elkaar dan qua optie's niet veel ontlopen voor dat geld en de basis is hetzelfde bij beide auto's. Maar de motor is dan een (minder verfijnde) viercilinder die niet heel zuinig is en ook niet echt krachtig is (70pk standaard geloof ik en 85pk maximaal). De goede naam die Ford aan het opbouwen was in het Europese midden segment (Ford Edge, Vignale lijn, Mustang, Focus RS, etc.) valt hiermee toch wel weer een stukje terug. Dat vind ik dan erg jammer...

Edit: Om het verlies van de oude Ka natuurlijk ook niet uit het oog te verliezen, dat was nog één van de weinige unieke autootjes die een beetje contrast boden/bieden met al die dertien in een dozijn lease auto's.
Juist dat unieke uiterlijk werkt niet helemaal. Je moet tegenwoordig een familiegezicht hebben en de Ka had die nog niet. Volgens mij 1 van de laatste modellen nog.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Touchdomex schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Juist dat unieke uiterlijk werkt niet helemaal. Je moet tegenwoordig een familiegezicht hebben en de Ka had die nog niet. Volgens mij 1 van de laatste modellen nog.
Ach ja, uiteindelijk maakt het ook weer niet zoveel uit natuurlijk. Hopelijk hebben ze alleen wel de veiligheid beter voor elkaar dan bij het Zuid-Amerikaanse broertje, iemand hier al scores van gezien?

Grillmeister

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
OmeJoyo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:39:
Anders hebben we altijd nog Active Park Assist als jonge Focus of groter rijders :)
Mja, als je er 5x zolang over wil doen :+

M'n Focus 1 wagon zonder parkeersensoren prakte ik ook overal tussen en met m'n huidige 3 (ook wagon) is het al helemaal makkelijk.

Onze ouwe Carisma met dikke kont en trekhaak en zonder sensoren was toch een stukje moeilijke inschatten.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik blijf het parkeren met de mondeo station toch lastig vinden hoor, zelfs met parkeersensoren ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Robicide
Fiesta heb ik nu een paar keer ergens in gedraaid en de "even wennen" factor blijkt bijzonder mee te vallen :+

Enige waar ik nog aan moet wennen is dat de binnenspiegel relatief veel "vergroot" waardoor de auto achter me veel dichterbij lijkt dan hij is, waardoor ik de afstand niet goed inschat. Parkeren op de buitenspiegel dus :+

• Joost.B
  • Laatst online: 11-10-2025
Robicide schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:12:
Fiesta heb ik nu een paar keer ergens in gedraaid en de "even wennen" factor blijkt bijzonder mee te vallen :+

Enige waar ik nog aan moet wennen is dat de binnenspiegel relatief veel "vergroot" waardoor de auto achter me veel dichterbij lijkt dan hij is, waardoor ik de afstand niet goed inschat. Parkeren op de buitenspiegel dus :+
Ik heb dat ook met de zijspiegel.. dan denk ik dat ik hem praktisch afsnij en komt er opeens een vrachtwagen tussenvoegen 8)7 ..

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Sinds een week ben ik de eigenaar van deze 2004 Focus 1 fase 2..

Afbeeldingslocatie: https://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20160608_172841_zpsqbf9up74.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20160608_172832_zpsgwm9a1zf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20160608_172751_zpsvhafxgnz.jpg

Nu wilde ik in de kofferbak een pasklare kunststof mat met opstaande rand kopen bij de dealer alleen het schijnt dat die niet meer aan te komen zijn.
Er is een hoop imitatie te koop, is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm pasvorm etc?

Edit: ik heb deze besteld. Niet echt een mat maar beter dan niets. Ik ben ook erg netjes geholpen via de chat daar.

[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 15-06-2016 17:25 ]

Mijn profiel op Discogs

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jeuh! Sinds drie dagen mijn tweedehands 2011 Focus Wagon 1.6 Comfort binnen. De laatste gekentekende Mk2.5 van Nederland vermoed ik ;).

Ding is spik en span. Helaas wel echt de meest kale uitvoering ever. En heb in het verleden een Wagon Titanium Business Line 2.0 full options gereden. Wel ff wennen dus. Tot en met raamslingers bij de achterramen aan toe.

Bij mooier weer en tijd wat kiekjes schieten. Mooie kleur ook: sky grey.

Wensenlijstje:
- trekhaak
- PDC als ik dat zelf goedkoop kan, geen must
- telefoonaansluiting op de CD6000. Helaas zit die module er niet. Ik heb nog een Nokia CK-100 kit liggen. Die geeft top bluetooth geluid. Eens kijken of de stekkers compatible zijn. En anders zo'n aux naar 3.5mm plugje van eBay.
- lampjes bij de voetenbakken
- speakers in de achterdeuren. Die blijken er niet te zijn. Zouden de kabels er al wel liggen?

edit: speakers bleken wel in de achterdeuren. Met wat meer fader kwamen ze los. Geluid is zozo. Verder bleek er toch een AUX aansluiting in het handschoenenkastje te zitten. Onhandige plek!

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 16-06-2016 08:58 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• seninha

seninha

god's right foot

TimmieVelthuis schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Net afgelopen zaterdag mijn Ford Focus 2.0TDCI met 365.000km verkocht met een nieuwe apk erop. Ging nog probleemloos door de keuring. Geweldig blok en het enige wat er bij mij 'fout' ging was de EGR-klep die vastliep. Niet zo zuinig als de 1.6, maar zoals eerder aangegeven is dat een probleemblok. Was ook de reden dat ik specifiek voor de 2.0 ben gegaan!

Overige blokken kan ik niks over zeggen al weet ik dat de 1.8 een tddi is dus geen commonrail diesel. Succes!
Nou, het is uiteindelijk een 2005 2.0 TDCI geworden. Was van iemand op mn werk, die een andere kocht.
Natuurlijk hebben we eerst gereden en toen viel op dat de auto vibreerde tijdens het acceleren. Goed voelbaar als je bv 100 rijdt en dan in 1x gas geeft.

Vermoeden is een aandrijfas of vliegwiel. Toch meegenomen omdat de auto verder erg netjes uitzag en prijs ook laag hebben kunnen houden.

Nu uitzoeken wat oorzaak is.
Verder voel ik kleine schokjes als je bv 50 rijdt in zn 5. Heb al een OBD kabel besteld dus binnen kort maar een run doen.

Daarnaast ga ik volgende week EGR even nakijken, en schoonmaken. Zelfde wil ik doen met gaskleppenhuis.
Denk dat alles wel vol zal zitten met bagger.

iRacing Profile Flickr

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:28
seninha schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Nou, het is uiteindelijk een 2005 2.0 TDCI geworden. Was van iemand op mn werk, die een andere kocht.
Natuurlijk hebben we eerst gereden en toen viel op dat de auto vibreerde tijdens het acceleren. Goed voelbaar als je bv 100 rijdt en dan in 1x gas geeft.

Vermoeden is een aandrijfas of vliegwiel. Toch meegenomen omdat de auto verder erg netjes uitzag en prijs ook laag hebben kunnen houden.

Nu uitzoeken wat oorzaak is.
Verder voel ik kleine schokjes als je bv 50 rijdt in zn 5. Heb al een OBD kabel besteld dus binnen kort maar een run doen.

Daarnaast ga ik volgende week EGR even nakijken, en schoonmaken. Zelfde wil ik doen met gaskleppenhuis.
Denk dat alles wel vol zal zitten met bagger.
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. 50 in z'n 5 is sowieso niet lekker voor het blok, die schokjes ga je houden. Ik zetten de auto pas bij 70 in de 5 en bij 90 in de 6. Lager begint ie te bokken en dat is sowieso niet goed voor je auto.

Foto's zijn altijd welkom 8)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57
Idd, 50 in z'n 3, vanaf 55 in z'n 4 maar liever 60. Al spreek ik nu uit ervaring met een 1.6 blok. Misschien dat de schakelverhouding bij een 2.0 net ff anders is.

[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 16-06-2016 12:04 ]

• seninha

seninha

god's right foot

TimmieVelthuis schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Gefeliciteerd, veel plezier ermee. 50 in z'n 5 is sowieso niet lekker voor het blok, die schokjes ga je houden. Ik zetten de auto pas bij 70 in de 5 en bij 90 in de 6. Lager begint ie te bokken en dat is sowieso niet goed voor je auto.

Klopt, maar reed zojuist ook in zn 4 en dan voel je het ook. Lijkt wel iets met brandstof toevoer.
Maar , zoals ik al zei, zodra OBD kabel er is, ga ik even een run doen. Dan hoop ik dat ik meer info heb.

Fotos zal ik binnen kort plaatsen. Is niet echt bijzonder ding, maar rijdt wel lekker (buiten die issues)

iRacing Profile Flickr

• ByteMe_
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Heb ik ook vaker van monteurs gehoord dat het niet bepaald bevorderlijk is. Ik hou gewoon minimaal 2,3k touren aan om te schakelen, maar dat komt ook op jouw schakelmomenten neer. Had voor mijn auto zeker een 6e versnelling bij moeten komen.

Overigens vanochtend nieuwe banden eronder, nog een klein stuk gereden, maar het is nu al een enorme verademing! Loopt niet meer aan bij 20km/h, geen gehobbel en het geluid is weg (ik hoor wel heel licht wat, waarschijnlijk beginnende cupping voorbanden). Maar die hebben ook op te lage spanning gereden. Ik hou ze lekker op 2.6 achter en 2.4 voor. De Dunlops hadden korting dus daar ben ik blij mee.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:06
Marcusso schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Zojuist gecheckt maar heb dus Sync 1.0. Gaat helaas niet werken voor mij :|
Vandaag een Sync 1.1 module (D1BT-14D212-ED) ingebouwd, voor ~ €50 via Ebay.co.uk aangeschaft. Meteen update naar 5.9 uitgevoerd en werkt perfect. Bluetooth is sneller / stabieler, geluidskwaliteit lijkt beter en het scherm geeft nu artiest en nummer weer. :)

Afbeeldingslocatie: https://i1195.photobucket.com/albums/aa392/marcdetail/IMG_5805_zps8ajqnbat.jpg

No Shame, only Fame!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:55
Hmm meer mensen waarbij Etis niet meer werkt? Ik krijg een of andere javascript error...

Wilde even kijken of ik ook een sync module kan upgraden, al heb ik volgens mij geen sync (focus, april 2012, titanium), zal wel niet maar goed.

Ik kom nu wel weer in ETIS maar krijg deze melding als ik wil checken of er nog uit te voeren werkzaamheden zijn:

Deze informatie kan niet worden verstrekt voor het huidige geselecteerde land. Ga naar de pagina voorkeuren en stel uw land in alvorens terug te gaan naar deze pagina.

Hij staat gewoon op nl-NL

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 21-06-2016 21:45 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50

Jazzper

BB4E^Guerilla

ETIS werkt hier prima op mijn kenteken (2011 Ford Focus Wagon 1.6 Mk2.5)

Iets anders:
Afbeeldingslocatie: https://i457.photobucket.com/albums/qq292/Wilcoderuijter/6000CDovaalsilver.jpg
Ik heb de originele 6000CD. In dashboard-kastje zit die aux aansluiting.

Nu wilde ik een Nokia CK100 carkit erin bouwen. Die had ik in mijn oude auto ook. Daar was het plug n play door de ISO stekkers. Deze radio heeft echter zo'n eigen Ford Quadlock.

Nu heb je allemaal verloopjes zoals hier: http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d1586_Ford.html

Echter dat gaat goed wat betreft audio en die ISO connectoren. Maar hoe doe je dat dan met de andere aansluitingen zoals dat AUX blokje? Iemand ervaring?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:20
Ik ben nu aan het kijken voor een andere auto.
Nu kwam ik een focus tegen uit mei 2012.
1.6 tdci met 116pk...

Hoe is jullie ervaring ? Is deze wel oke?
Ik heb hiervoor een ouder model focus gehad 1.6 tdci.. En dat was alleen maar problemen

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

De overbuurman heeft nu een Nieuwe Ford Edge.
Wat een apparaat is dat weer. Kom ik aanzetten met mijn Ford Ka
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13450933_902435773198076_1428810934173421712_n.jpg?oh=7f59f22acfd3305921480d91d5397044&oe=57F150AC

Johann Sebastian Bach

• Phusebox
Nivida_intel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:42:
De overbuurman heeft nu een Nieuwe Ford Edge.
Wat een apparaat is dat weer. Kom ik aanzetten met mijn Ford Ka
[afbeelding]
Voor pak m beet 60k weet ik toch wel leukere auto's. Wellicht minder patser gehalte maar ja tis maar wat je wil.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik vind de Edge ook onwijs gaaf. Heb je geen foto's er van?

• Aggressor
Aggressor schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:53:
1.6 tdci met 116pk...

Ik heb hiervoor een ouder model focus gehad 1.6 tdci.. En dat was alleen maar problemen
Any1?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Sinds de nieuwe Focus (2011) is de 1,6tdci veranderd, het is niet meer dat weinig betrouwbaar blok dat de generatie Focus van voordien teisterde (als ik het fordownersclubforum mag geloven).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Spy pics van de waarschijnlijke/komende RS500 (of whatever het cijfer ook mag worden)
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Id5qANZ04RCfKquawY9kWiqF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/3HWUkJrOWU0pIFSojc14L9X9/full.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Robicide
Is dat niet gewoon een Focus met een lelijke spoiler? :+

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Iemand de nieuw Mondeo ST line al gezien?

Ziet er über vet uit als je het mij vraagt, erg gelijk aan de Focus ST alleen dan net een slag groter (precies wat die nodig had als je het mij vraagt om hem perfect te maken).

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/87ryzb6bn0u3_480.jpg
Bron en meer plaatjes

Qua performance waren de 200+pk Ecoboost Mondeo's al lekker vlot dus op zich vind ik het niet erg dat het geen 'echte' ST is met de daarbijbehorende extra pk's. Indien die toch gemist worden dan kun je zo'n 2.0 liter Ecoboost lekker zelf onder handen (laten) nemen natuurlijk en dan heb je een prachtige sleeper :9~ .

Grillmeister

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:31

Reneger

Wie? IK?

Aggressor schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:53:
1.6 tdci met 116pk...

Zelf gehad als leasehok. Lekker blok, goed pittig. nooit problemen mee gehad!

Mijn oude bak staat nog te koop... Maarja, wie koopt er dan ook een mars-red focus :P

• Aggressor
Reneger schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Zelf gehad als leasehok. Lekker blok, goed pittig. nooit problemen mee gehad!

Mijn oude bak staat nog te koop... Maarja, wie koopt er dan ook een mars-red focus :P
Deze die ik op het pog heb rijdt gemiddeld irts van 1op23.4 ofso?
Dat heeft ie gemiddeld aan... Maar wat zal het praktijkvebruik zijn dan?

Ik ben ook weer aan het kijken voor een megane 1.5 diesel gtline.

De ford heeft een onderhoudsinterval van 20k. En de megane 30k...

Tips?

• Phusebox
Jammer dat de Mondeo's voor mij onbetaalbaar duur zijn. Ben van een Mondeo naar een Focus gegaan, bevalt op zich prima, maar mis toch wel een beetje de luxe van een Mondeo.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:31

Reneger

Wie? IK?

Ik ben geen goede maatstaaf voor verbruik... Zware voeten ;)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:26:
Jammer dat de Mondeo's voor mij onbetaalbaar duur zijn. Ben van een Mondeo naar een Focus gegaan, bevalt op zich prima, maar mis toch wel een beetje de luxe van een Mondeo.
Wij hebben dat hier ook. Ondertussen rij ik zelf Opel maar mijn vader nog steeds de Focus (dus ik rij ook af en toe erin) Maar persoonlijk van een Focus naar een Mondeo gaan is wel een enorme stap in ruimte.

Beter had ik hem kunnen pushen van een Mondeo wagon Diesel naar een Mondeo Wagon benzine. Dat was een betere en verstandigere stap geweest.

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 13:08
Mijn Android telefoon heeft soms moeite met gekoppeld blijven met mijn ford
De Bluetooth is gewoon verboden (kan ook bellen), alleen de audio wordt ontkoppeld,gekoppeld en weer ontkoppeld. Deze reeks gebeurt in een paar seconde en blijft zich herhalen. Als ik een ipod aan de usb plug gaat die ook haperen.
Het lijkt door de ford te komen, maar weet niet waardoor. Het probleem komt en gaat na een paar dagen opeens weer weg.

Ik heb probeerd: aan en uit (telefoon +auto) reset, handmatig herkoppelen, dalvik cache van mijn Android wipen. Niks werkt.
Ik heb ook geen idee waardoor het probleem ontstaat en hoe ik het weg haal. Volgende week ga ik naar de dealer, maar aangezien dit probleem zich om de paar weken voor doet hoop ik dat iemand een oplossing heeft.
Ik heb een ford Fiesta titanium van 2015

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Als het geen softwareissue is zou het een slecht contact kunnen zijn. Wordt het erger als je over een dijkje met kinderkopjes gaat rijden ofzo? Anders even de stekkers uit/in de modules steken en anders is misschien een module defect. Dealer zal wel uitsluitsel kunnen geven.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 21:37
Mogelijk inderdaad een fout in de module. De dealer kan de module uitlezen (en sommige Fordliefhebbers ook).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Iemand een tip hier voor een nieuw navigatie SD kaartje?
Ik heb een Focus 3 phase 1 uit 2013 en heb nog altijd het originele V2 kaartje erin zitten.

Ik begrijp dat V6 de nieuwste is?

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 28-06-2016 15:47 ]

Youtube: DashcamNL

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 13:08
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:43:
Als het geen softwareissue is zou het een slecht contact kunnen zijn. Wordt het erger als je over een dijkje met kinderkopjes gaat rijden ofzo? Anders even de stekkers uit/in de modules steken en anders is misschien een module defect. Dealer zal wel uitsluitsel kunnen geven.
Nee het wordt niet erger. Heb gisteren weer weer een aantal resets gedaan en het hielp niet. Na een tijdje vroeg die opeens of ik emergency assistance aan wilde zetten en nu heb ik nergens meer last van. Ik zal het voorleggen aan de dealer, hopelijk kunnen zij er wat meer mee. Het is een leaseauto, dus dat scheelt in kosten.

• Aggressor
Ik heb zonet bij een focua gekeken uit 5e maand 2012. 116pk

Deze ford neemt gemiddeld 1op24.
En als ik bv de eco versie neem van een paar maanden later die neemt 1op29 ofso.
Zijn beide 1.6 motoren

Zal ik dit exht gaan merken?
Op internet staat dat ik de keuze heb. Dat je beter niet voor de eco kunt gaan, want deze zijn storinggevoeliger... Om uitstoot laag te houden.
Maar na het verbruik benvik wel benieuwd....

Mijn megane moest ook 1op29 rijden.. Maar gemiddeld zat ik 5.2 op de 100km

• BlakHawk
Zo, volgende week nog even snel onderhoud vóór de vakantie en dit wordt mijn aandachtslijstje:

- Banden even checken (vakantie voor de boeg, ik denk op het randje)
- Koppeling/versnelling even nakijken of alles nog goed werkt, één keer een slippende koppeling gehad en twee keer niet in de oneven versnellingen kunnen zetten
- Schokdempers? (auto voelt steeds wolliger aan)
- Tankinlaat (filter?), ik kan niet meer tankpistol volledig indrukken, dan slaat hij direct af.
- Ruitenwissers, voor en achter geven strepen
- Alle matten, zijn deze al een keer vervangen? (Mag volgens mij één keer per contract) (eventueel met rubber in de kofferbak?)
- Versnellingspook laat het aluminium los, geeft een scherpe rand (soms splintertjes)
- Kaartje navigatie
- Deurrubber laat weer los
- Airco nakijken ivm muffe lucht af en toe

Iemand nog algemene zaken aan toe te voegen? ;)

Iemand anders met een Focus 3 wel eens last van koppeling/versnelling gehad?
Hoe lang gaan schokdempers normaliter mee?

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2016 13:48 ]

• InZane
dfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:47:
Iemand anders met een Focus 3 wel eens last van koppeling/versnelling gehad?
Ik heb die van mij inmiddels ruim 2 jaar (moet voor die van mij ook nog even een afspraak maken voor onderhoud), maar ik heb nog nooit problemen gehad met koppeling en/of versnellingen.

Het afslaan van het pistool met tanken gebeurt mij ook weleens, maar lijkt erg afhankelijk van de pomp. Vaak lost een beetje draaien het probleem al op.

• BlakHawk
InZane schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:39:
Ik heb die van mij inmiddels ruim 2 jaar (moet voor die van mij ook nog even een afspraak maken voor onderhoud), maar ik heb nog nooit problemen gehad met koppeling en/of versnellingen.

Het afslaan van het pistool met tanken gebeurt mij ook weleens, maar lijkt erg afhankelijk van de pomp. Vaak lost een beetje draaien het probleem al op.
Klopt dat was het eerst ook, tegenwoordig is iedere pomp een probleem, nergens kan ik meer "vol gas" tanken.

• Aggressor
Aggressor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:02:
Ik heb zonet bij een focua gekeken uit 5e maand 2012. 116pk

Deze ford neemt gemiddeld 1op24.
En als ik bv de eco versie neem van een paar maanden later die neemt 1op29 ofso.
Zijn beide 1.6 motoren

Zal ik dit exht gaan merken?
Op internet staat dat ik de keuze heb. Dat je beter niet voor de eco kunt gaan, want deze zijn storinggevoeliger... Om uitstoot laag te houden.
Maar na het verbruik benvik wel benieuwd....

Mijn megane moest ook 1op29 rijden.. Maar gemiddeld zat ik 5.2 op de 100km
iemand? :o

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Volgens spritmonitor zitten de diesels tussen 110 en 120PS (dus alles, ook inclusief de econetic-modellen) rond de 5,55l/100km, terwijl enkel de econetics (met minder aantallen om te vergelijken) rond de 5,19l/100km zitten.

Dat ze storingsgevoeliger zijn, daar zou ik niet al te veel belang aan hechten, dat is een beetje zoals zeggen dat je beter een laptop van Asus dan Acer kan kopen want Acer heeft faalpercentages van 1,5% meer dan Asus. Niet echt van belang voor een steekproef met n=1.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39

Nutral

gamer/hardware freak

Van fiat naar ford gegaan, met deze fiesta!

Het is een diesel fiesta uit 2013 titanium econetic lease, met candy blue lak en 55.000k gelopen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OCLEam.jpg

• Sander0105
  • Laatst online: 13:45
Marcusso schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:00:
[...]

Vandaag een Sync 1.1 module (D1BT-14D212-ED) ingebouwd, voor ~ €50 via Ebay.co.uk aangeschaft. Meteen update naar 5.9 uitgevoerd en werkt perfect. Bluetooth is sneller / stabieler, geluidskwaliteit lijkt beter en het scherm geeft nu artiest en nummer weer. :)

[afbeelding]
Ik heb vandaag ook de Sync1.1 module binnen gekregen. Iemand enig idee waar deze zit in een Ford Grand C-Max (2013) ? Ik heb eenzelfde radio als Marcusso hierboven.

tja...

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb ook een nieuwe module 1.1 module gekocht. Bij de fiesta zit hij onder het dashboard kastje. geen idee of dat bij de c-max op dezelfde plek zit.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Achter het Climate Control of Airco paneel

wat niet past, wordt gelast!

• Sander0105
hmm dan gaan we daar eens zoeken. Vanmiddag de hele radio eruit gehaald om erachter te komen dat ie daar niet achter zit... 8)7

tja...

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
om er bij te komen moet de radio er waarschijnlijk uit :) dus goed op weg.

wat niet past, wordt gelast!

• Sander0105
nielsicq schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:26:
om er bij te komen moet de radio er waarschijnlijk uit :) dus goed op weg.
2e keer gaat altijd sneller zeggen ze... morgen nieuwe poging wagen.

tja...

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:06
Sander0105 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:22:
[...]

Ik heb vandaag ook de Sync1.1 module binnen gekregen. Iemand enig idee waar deze zit in een Ford Grand C-Max (2013) ? Ik heb eenzelfde radio als Marcusso hierboven.
Bij de Fiesta zit de module achter het dashboard kastje. Wellicht in de C-Max op dezelfde plek?

YouTube: Ford Fiesta MK7 (2008-Present) Bluetooth / USB Module Reset

No Shame, only Fame!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nutral schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:20:
Van fiat naar ford gegaan, met deze fiesta!

Het is een diesel fiesta uit 2013 titanium econetic lease, met candy blue lak en 55.000k gelopen.
[afbeelding]
Hele mooie Fiesta zo met die Titanium grill en die lak :9~ . Veel plezier ermee gewenst, maar dat gaat denk ik wel goed komen :P .

Grillmeister

• BlakHawk
Ik heb vervangend vervoer mee: 125PK 3 cilinder Focus.
En ik begreep dat men niet zo te spreken was over de 125 pk versie?

Ik vind hem juist 100% meevallen. Lekker pittig en stil en toch 3 cilinders...

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dfrenner schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:06:

Geen idee, wij hebben hem ook en prima auto. Rommelt wat in het vooronder maar komt goed van zijn plek.

Ook de wagon?

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
@Nutral, Toevallig in Naaldwijk? Heb daar ook 3 jaar geleden mijn Focus Wagon gekocht.
1.8 Limited Edition. Fijne wagen

• BlakHawk
Touchdomex schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Geen idee, wij hebben hem ook en prima auto. Rommelt wat in het vooronder maar komt goed van zijn plek.

Ook de wagon?
Ja Wagon, maar max voor twee dagen....
Mijn Focus diesel is voor onderhoud...

• InZane
dfrenner schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:06:

Tja, er zijn inderdaad altijd genoeg mensen die zitten te piepen over de ecoboost blokjes en ik moet zeggen dat ik ook sceptisch was.. totdat ik de proefrit had gemaakt :)
Inmiddels rij ik er al twee jaar met volle tevredenheid mee rond.

Als ik mocht kiezen tussen de ecoboost en de 'oude' 1.6 benzinemotor, zou ik gelijk weer voor de 3 cilinder kiezen. Veel soepeler, levendiger en klinkt ook erg lekker in hoge toeren :9

[ Voor 14% gewijzigd door InZane op 04-07-2016 10:23 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb inderdaad ook eens de 125pk uitvoering gereden. Ik zou mijn 95pk diesel elk moment inruilen :D

• DennusB
  • Niet online
Ik ben ook erg blij met m'n 100PK EcoBoost, wetende dat hij te chippen is (met 1 druk op de knop) naar 149PK maakt m nog leuker :P

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Mondeo hier heeft 118 kW (160 pk) , Ga niet meer weg bij de Ford

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sander0105
Touchdomex schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Ook de wagon?
Bij mij ligt hetzelfde blok in een Grand C-Max en zelfs daarin vind ik het meevallen. Zuinigheid valt wel tegen maar dat is te verwachten met zo'n klein blok in een relatief zware auto.

tja...

• hansvk
Vandaag als leenauto een Ford Ecosport met 1.0 Ecoboost motor gekregen. Kan ik zelf eens ervaren hoe dat rijd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• DennusB
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:26:
Vandaag als leenauto een Ford Ecosport met 1.0 Ecoboost motor gekregen. Kan ik zelf eens ervaren hoe dat rijd.
En?:p

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ligt eraan wat je gewend bent - ik zal hem traag vinden maar een ander weer niet ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vandaag een Ford Transic Connect mee; mooie diesel erin... Rijdt als een zonnetje, zit ook nog eens heerlijk en bijna alle opties ingebouwd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 16:06
Even schaamteloos: Iemand nog interesse in een C-Max? Van 1e eigenaar (oude man) met slechts 30.000km
1 kras op de achterkant, maar verder perfecte auto. Zelfs nieuwe distr riem en alles ivm de leeftijd.

link
verkocht..

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 08-07-2016 16:25 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:04
Mijn broer heeft van de week voor de 2e keer een mondeo station uit 2011 gekocht. Nadat hij de eerste afgelopen weekend total loss heeft gereden (ik heb er foto's van maar hij is nooit zo dol op foto's op internet dus ik zal ze maar niet uploaden :Y)). Hij is met vrouw en kinderen (de ene 2 jaar oud, de ander 4 maanden) aan boord met een vaartje tussen de 90 en 100 op het begin stuk van een vangrail gereden, die kreukelzone die aan het begin van de vangrail bij een afrit zit zeg maar. Net voor een stuk wegwerkzaamheden even afgeleid geweest bij het teruggaan van de middelste naar de rechter baan en net even te ver naar rechts doorgeschoven. Ineens raakte hij zo'n rood wit gestreept paaltje en direct daarna stond hij frontaal tegen die vangrail aan. Geen kans meer gehad om te remmen of uit te wijken dus met de vaart die hij had er op geklapt. En vervolgens doodleuk allemaal uitgestapt. Wel onderzocht in een ambulance maar kinderen beide nergens last van, mijn broer had wat spierpijn en mijn schoonzusje heeft 1 gekneusde rib van de gordel. Dat ze er zo van af zijn gekomen was voor hem de reden om maar weer voor een mondeo te gaan.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

vandaag mijn bougie's vervangen, wat al langer de bedoeling was maar nog niet aan toe was gekomen....
Man...man....man.... wat een gedrocht is de explorer om te sleutelen....

Om aan de bijrijderskant de bougie's te vervangen (V-Motor) moet eerst het wiel los om vervolgens de binnenvoering van het scherm los te wrikken.
dan zit er een piepklein plek waar je kun sleutelen. elke ratel, moersleutel etc is te lang om die verrekte bougie's los te krijgen.
en het moet natuurlijk ook weer terug dus 12X vloeken en schelden voor 6 bougie's.

waar ik sinds het begin van aankoop last had bij de explorer. de motor draaide rauw, ongelijkmatig en stinken (uitlaatgas en deels onverbrande benzine).
ik denk foto's zeggen hier meer als woorden. wat ik wist dat het schrikken zou zijn maar zo erg???

Foto's.

hier mocht je tussen zien te komen. (foto is kant van bestuurder). waar het nog enigzins redelijk bij valt te komen.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/kISzGHeVLnPV/360.jpg

Bij een normale auto kun je zonder problemen onder de kap. motorkap open, bukken en sleutelen maar. bij de explorer is het anders. om goed bij te kunnen is een keukentrapje aan te raden..... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/IP9b7iULP8yJ/360.jpg

De bougie's. iedereen die weet hoe ze eruit horen te zien....... weet dat dit goed mis is.... :X
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/RbpA5oKjYRLI/360.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/ePXjdnAsttPq/360.jpg

ik denk de explorer heeft geluk gehad. na het zien van de bougies's vreesde ik het ergste. maar het rijd beter als ooit van te voren (sinds ik het gedrocht heb).
Maar het blijft een traag frikandel hoe hard je ook op het gaspedaal stampt. dus wat betreft stevig optrekken heb ik al bij deze opgegeven :+

• hansvk

• Paganstars
  • Laatst online: 13-01 13:56
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:38:
vandaag mijn bougie's vervangen, wat al langer de bedoeling was maar nog niet aan toe was gekomen....
Man...man....man.... wat een gedrocht is de explorer om te sleutelen....

Om aan de bijrijderskant de bougie's te vervangen (V-Motor) moet eerst het wiel los om vervolgens de binnenvoering van het scherm los te wrikken.
dan zit er een piepklein plek waar je kun sleutelen. elke ratel, moersleutel etc is te lang om die verrekte bougie's los te krijgen.
en het moet natuurlijk ook weer terug dus 12X vloeken en schelden voor 6 bougie's.

waar ik sinds het begin van aankoop last had bij de explorer. de motor draaide rauw, ongelijkmatig en stinken (uitlaatgas en deels onverbrande benzine).
ik denk foto's zeggen hier meer als woorden. wat ik wist dat het schrikken zou zijn maar zo erg???

Foto's.

hier mocht je tussen zien te komen. (foto is kant van bestuurder). waar het nog enigzins redelijk bij valt te komen.
[afbeelding]

Bij een normale auto kun je zonder problemen onder de kap. motorkap open, bukken en sleutelen maar. bij de explorer is het anders. om goed bij te kunnen is een keukentrapje aan te raden..... 8)7
[afbeelding]

De bougie's. iedereen die weet hoe ze eruit horen te zien....... weet dat dit goed mis is.... :X
[afbeelding]
[afbeelding]

ik denk de explorer heeft geluk gehad. na het zien van de bougies's vreesde ik het ergste. maar het rijd beter als ooit van te voren (sinds ik het gedrocht heb).
Maar het blijft een traag frikandel hoe hard je ook op het gaspedaal stampt. dus wat betreft stevig optrekken heb ik al bij deze opgegeven :+
Wut? Reed je nou effectief op 4 ipv 6? En wtf veel gezien tijdens sleutelen, maar nog nooit dat er hapjes uit waren en stukken ontbraken 8)7

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Verwijderd

Paganstars schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Wut? Reed je nou effectief op 4 ipv 6? En wtf veel gezien tijdens sleutelen, maar nog nooit dat er hapjes uit waren en stukken ontbraken 8)7
moet eerlijk bekennen dat ik het vermoeden heb de auto zo gekocht te hebben. eenmaal rijden ging het best wel. alleen stationair zwaar onregelmatig.
brandstofverbruik is al fors te noemen met een perfect exemplaar. deze luste aardig wat slokken meer.

De 4 ander bougie's niet op foto gezet, wel 2 stuks waarvan het porselein gescheurd was. de 2 resterende bougie's waren '' redelijk ''.
enkel wat haarscheurtjes te bekennen geweest.
het is dus puur één bougie die zo verschrikkelijk uit zag.

na het vervangen van deze heb ik gewoon een heel ander motor onder de kap zitten. iets wat ik vanaf dag 1 had willen hebben

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
* Ophidian meldt zich. :)

Zojuist onze "tweede" auto vervangen. We hebben een Astra Sports Tourer diesel voor de meeste kilometers, maar mijn vriendin begon toch ook wel serieus kilometers te maken. Dan is zo'n C1 toch niet een hele lekkere auto. Dus een tijdje in de gaten gehouden wat er in de buurt stond en opeens kwam ik deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2mpe7w8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/o73b4o.jpg
Fiesta 1.25i Titanium X-pack uit 2012 80pk met 84k kilometers op de teller. Van eerste eigenaar geweest, zag er erg goed uit. Reed goed en zit vergelijkbaar in de opties in vergelijking met onze Astra. Een enorme verbetering :p Nu nog even wachten op de aflevering :)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Goeie keus. Niet meest zuinig (1 op 14 heb je het wel een beetje gehad) maar inmiddels 2 stuks over de ton gezet zonder maar een enkel probleem (bj 2009&2010). Het enige wat bekend is bij mij over deze wagens: controleer de bougies goed (zeg samen met de oliewissel), de keramische potjes willen wel eens scheuren vertonen waarna er een stukje keramiek afbreekt en zorgt voor rough idling en slecht starten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:54

Detmer

Professioneel prutser

Sinds kort ben ik eigenaar van een Ford Feestje (fiesta ;) ) uit 2003. Nu is mij opgevallen dat er een gesis onder de motorkap vandaan komt sinds vanmiddag. De garages hier helaas al gesloten, dus ben er maar mee naar huis gereden (was maar een klein eindje). En aangezien er geen waarschuwingslampje ging branden O-) .
Ik moet er morgen eigenlijk ook nog mee weg. Kan dit gesis kwaad? Ik heb geen idee waar het gesis precies vandaan komt, maar het klinkt een beetje als een leeglopende fietsband :( .

Heb laatst al wel eens een motorstoring gehad, maar dat bleek te komen door de lambda sensor. De garage heeft deze gereset en sindsdien geen problemen meer gehad. Weet niet of dat gerelateerd is / kan zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 16-07-2016 20:44 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48

Haan

dotnetter

Ik zou er zelf geen meter mee rijden iig. Als leek zou ik alleen kokend koelwater kunnen verzinnen, als dat zo is zou je daar wel sporen van moeten zien.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Ad de Jong
Als het met een koude motor niet sist maar met een warme motor wel dan zou ik idd ook aan het koelsysteem denken. Hou de temp meter goed in de gaten.

Controleer even met een koude motor het vloeistof niveau. Als je het hoort sissen dan zou je onder de motorkap misschien ergens iets van stoom moeten kunnen zien.
Weet niet of je lid bent van de ANWB anders die even bellen zodra je het weer hoort.

Mijn profiel op Discogs

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Motorstoringslampje (oranje) brandde vanochtend wederom :( . Morgenochtend meteen langs de garage maar :p .

De sis is continue aanwezig, koud of warm. Zal hopelijk een defect slangetje zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door Detmer op 17-07-2016 14:10 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Ad de Jong
Ik ben geen monteur maar er zijn niet veel dingen die onder druk staan volgens mij.
Koeling van de motor, goed het koelvloeistof niveau controleren
Bij aanwezigheid van een turbo (heb het eens gehad bij de bedrijfsbus, slang kapot :p Geen vermogen meer en veel blazen :p)
Volgens mij heeft een airo ook een bepaalde druk (maar weet dit niet zeker).

Mijn profiel op Discogs

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Ad de Jong schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:48:
Ik ben geen monteur maar er zijn niet veel dingen die onder druk staan volgens mij.
Koeling van de motor, goed het koelvloeistof niveau controleren
Bij aanwezigheid van een turbo (heb het eens gehad bij de bedrijfsbus, slang kapot :p Geen vermogen meer en veel blazen :p)
Volgens mij heeft een airo ook een bepaalde druk (maar weet dit niet zeker).
Ik ook niet hoor :p . Maar wat simpele dingen kunnen wij thuis ook wel. Ging mij in eerste instantie om het gesis, maar nu het storingslampje begint te branden ga ik maar gewoon naar de garage. Laat ze de boel daar maar uitlezen en, indien nodig, op orde brengen. Beter dan straks het blok kapot rijden ;(

Het koelvloeistof niveau is naar mijn idee te hoog (de overloop staat al onder 8)7 ). Daar eerst maar eens wat uit gaan halen...

Geen turbo aanwezig, dus daar kan het niet aan liggen _/-\o_, airco wel, maar ook als die uit staat is het gesis te horen :/ .

Ik wacht morgen het garagebezoek eerst maar even af, ongetwijfeld dat ze er meer verstand van hebben dan ik :) . Lijkt me toch verstandiger dan ermee door te rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door Detmer op 17-07-2016 14:14 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 140 Laatste