Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 47 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 13:45
Sander0105 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:22:
[...]

Ik heb vandaag ook de Sync1.1 module binnen gekregen. Iemand enig idee waar deze zit in een Ford Grand C-Max (2013) ? Ik heb eenzelfde radio als Marcusso hierboven.
Vandaag eindelijk tijd gehad en na veel zoeken gevonden.

Niet:
  • achter de radio
  • achter het climate control panel
  • onder de center console/armsteun
  • onder het dashboardkastje
Er bleef nog maar weinig over 7(8)7
Uiteindelijk op zoek gegaan naar waar de verschillende kabelbomen heen gaan, dashboardkastje verwijderd en daar zat ie: boven het dashboardkastje, onder de airbag.... d:)b

Hoop geleerd. Nu alleen nog software update doen.

tja...

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Detmer schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Ik ook niet hoor :p . Maar wat simpele dingen kunnen wij thuis ook wel. Ging mij in eerste instantie om het gesis, maar nu het storingslampje begint te branden ga ik maar gewoon naar de garage. Laat ze de boel daar maar uitlezen en, indien nodig, op orde brengen. Beter dan straks het blok kapot rijden ;(

Het koelvloeistof niveau is naar mijn idee te hoog (de overloop staat al onder 8)7 ). Daar eerst maar eens wat uit gaan halen...

Geen turbo aanwezig, dus daar kan het niet aan liggen _/-\o_, airco wel, maar ook als die uit staat is het gesis te horen :/ .

Ik wacht morgen het garagebezoek eerst maar even af, ongetwijfeld dat ze er meer verstand van hebben dan ik :) . Lijkt me toch verstandiger dan ermee door te rijden.
Inmiddels het probleem gevonden/opgelost?

Mijn profiel op Discogs

• Phusebox
  • Laatst online: 22:03
Jim423 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:50:
Goeie keus. Niet meest zuinig (1 op 14 heb je het wel een beetje gehad) maar inmiddels 2 stuks over de ton gezet zonder maar een enkel probleem (bj 2009&2010). Het enige wat bekend is bij mij over deze wagens: controleer de bougies goed (zeg samen met de oliewissel), de keramische potjes willen wel eens scheuren vertonen waarna er een stukje keramiek afbreekt en zorgt voor rough idling en slecht starten.
Really zuipen die krengen zoveel? Was voor mijn vrouw ook aan het kijken voor een Fiesta maar dat is wel een stap terug van haar Yaris met 1 op 16 verbruik.

Zijn zelf net terug van een rondje Noorwegen met onze Focus 1.0 ecoboost en dan is een gemiddeld verbruik van 1 op 20 wel lekker voor de benzinekosten. (Verbruik zelf bepaald niet wat de boordcomputer zegt)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2016 19:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10

Detmer

Professioneel prutser

Ad de Jong schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:12:
[...]

Inmiddels het probleem gevonden/opgelost?
Ja en nee.

Ja gedeelte: Het flexibele gedeelte van de uitlaat is oud en er zitten gaten in. Dat is naar vermoeden de oorzaak.
Nee gedeelte: Vaste garagehouder heeft gezegd dat ik het eerst moest proberen te laten repareren door de verkopende partij (is tenslotte een bedrijf), omdat dit niet iets is wat van dag/week 1 op dag/week 2 gebeurd, maar over de jaren heen. Verder was de auto helemaal in orde, dus dat scheelt weer :D .

Mag de auto woensdagavond brengen en kan 'm hopelijk donderdagavond weer ophalen. Over de kosten zullen we het woensdag dan wel weer hebben :)

[ Voor 20% gewijzigd door Detmer op 18-07-2016 20:18 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Verwijderd

Detmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:11:
[...]

Ja en nee.

Ja gedeelte: Het flexibele gedeelte van de uitlaat is oud en er zitten gaten in. Dat is naar vermoeden de oorzaak.
Nee gedeelte: Vaste garagehouder heeft gezegd dat ik het eerst moest proberen te laten repareren door de verkopende partij (is tenslotte een bedrijf), omdat dit niet iets is wat van dag/week 1 op dag/week 2 gebeurd, maar over de jaren heen. Verder was de auto helemaal in orde, dus dat scheelt weer :D .

Mag de auto woensdagavond brengen en kan 'm hopelijk donderdagavond weer ophalen. Over de kosten zullen we het woensdag dan wel weer hebben :)
vacuumslang lek geeft ook een hissend/sissend geluid.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 15:31

Crazy-

Best life ever

Sinds maand trotse eigenaar van een 'nieuwe' (kenteken dec.2015, met 60km nieuw gekocht, demoritjes) Ford C-Max Energi plugin hybrid.

Wat een heerlijke auto; was in 1x verkocht! ;-)

Heb alleen 1 probleem: thuis weigert de WiFi verbinding.

Heb een Ruckus 7363 Multimedia Hotzone. Leuk apparaat; meerdere SSID mogelijk etc.

Heb onderhand getest met WEP, WPA & open. Maar helaas. Continue melding verkeerde code (zelfs bij open ;))

Op de zaak (WipG open router) werkt hij zonder probleem.

Iemand toevallig bekend met dit probleem?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zover ik weet mag het password maximaal uit 10 alfanumerieke tekens bestaan. Anders zou je de firmware van sync nog kunnen updaten wat zoiezo de moeite waard is.

wat niet past, wordt gelast!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:36:
[...]

Really zuipen die krengen zoveel? Was voor mijn vrouw ook aan het kijken voor een Fiesta maar dat is wel een stap terug van haar Yaris met 1 op 16 verbruik.

Zijn zelf net terug van een rondje Noorwegen met onze Focus 1.0 ecoboost en dan is een gemiddeld verbruik van 1 op 20 wel lekker voor de benzinekosten. (Verbruik zelf bepaald niet wat de boordcomputer zegt)
Misschien dat je vrouw 1 op 16 kan halen maar ik kom niet verder dan 1 op 14 met uitrollen etc. Als ik gewoon sportief rij met de airco aan dan stijgt het verbruik naar 1 op 9. Maar beide Fiesta's hebben hetzelfde verbruik dus het is niets geks ofzo. Als je zuinig wilt zou ik naar de 1.0 ecoboost gaan net als je Focus. Dit is overigens gemeten aan de pomp, boordcomputer heeft ie niet. :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

nielsicq schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:02:
Zover ik weet mag het password maximaal uit 10 alfanumerieke tekens bestaan. Anders zou je de firmware van sync nog kunnen updaten wat zoiezo de moeite waard is.
Ik begreep dat updaten vanzelf dient te gaan OTA? downloaden staan ze in NL nog niet toe.

Maar een open... netwerk accepteert hij dus op de zaak wel; thuis niet... begin toch aan mijn Router te twijfelen

• Phusebox
Jim423 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:41:
[...]

Misschien dat je vrouw 1 op 16 kan halen maar ik kom niet verder dan 1 op 14 met uitrollen etc. Als ik gewoon sportief rij met de airco aan dan stijgt het verbruik naar 1 op 9. Maar beide Fiesta's hebben hetzelfde verbruik dus het is niets geks ofzo. Als je zuinig wilt zou ik naar de 1.0 ecoboost gaan net als je Focus. Dit is overigens gemeten aan de pomp, boordcomputer heeft ie niet. :)
Wait whut? Geen verbruiksinfo? Dat heeft onze Yaris van 2003 zelfs.

Ja de Fiesta staat op onze shortlist maar helaas heeft ie en hele hoop minpunten waaronder het glanzende cheapo plastic interieur.

• Jim423
Hij heeft helemaal niks alleen een kilometerteller. Volgens mij heeft de titanium wel een boordcomputer met verbruik en buitentemperatuur e.d. Glanzend interieur? Is het niet ingevet ofzo, dit willen dealers nog wel eens doen zeker bij occasions. Bij mij is het zeker niet glanzend meer dof donkerblauw. Ik vind het dashboard juist wel leuk gedaan met die zachte foammat eroverheen, iedereen zit altijd zijn vinger erin te duwen hier :P Auto blijft een kwestie van smaak, ik prefereer hem zeker boven de Polo al is het interieur misschien iets meer kwaliteit maar ik vind hem veel speelser rijden en de onderhoudskosten zijn ook wel minder dan VAG (al is dat misschien persoonlijk). Zou eerst even een proefrit maken in de 82pk of de 120pk voordat je hem wegstreept.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
Jim423 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:01:
Hij heeft helemaal niks alleen een kilometerteller. Volgens mij heeft de titanium wel een boordcomputer met verbruik en buitentemperatuur e.d. Glanzend interieur? Is het niet ingevet ofzo, dit willen dealers nog wel eens doen zeker bij occasions. Bij mij is het zeker niet glanzend meer dof donkerblauw. Ik vind het dashboard juist wel leuk gedaan met die zachte foammat eroverheen, iedereen zit altijd zijn vinger erin te duwen hier :P Auto blijft een kwestie van smaak, ik prefereer hem zeker boven de Polo al is het interieur misschien iets meer kwaliteit maar ik vind hem veel speelser rijden en de onderhoudskosten zijn ook wel minder dan VAG (al is dat misschien persoonlijk). Zou eerst even een proefrit maken in de 82pk of de 120pk voordat je hem wegstreept.
Alle uitvoeringen die ik laatst bij mijn vaste garage zag staan hadden een hoogglans zwarte middenconsole.

Voor mij was ie al afgevallen omdat ik er niet in pas, stoel op achterste stand is linkerknie tegen dashboard in rust positie. Maar goed voor mijn vrouw is dat geen probleem.

Nu nog gewoon een keer ergens in het komende jaar tegen de juiste kleur en uitvoering aanlopen.

• nielsicq
  • Niet online
Heb je een pb gestuurd. Zitten er soms leestekens in je wachtwoord?
Crazy- schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Ik begreep dat updaten vanzelf dient te gaan OTA? downloaden staan ze in NL nog niet toe.

Maar een open... netwerk accepteert hij dus op de zaak wel; thuis niet... begin toch aan mijn Router te twijfelen

• Phusebox
Ik heb mijn zoektocht naar een Fiesta (>2014) maar gestaakt. Kan er geen vinden die niet van dat glanzend zwarte knetterplastic (bij een occasion dus vol krassen) in de middenconsole heeft. Wat een design faal is dat zeg.

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:22:
Ik heb mijn zoektocht naar een Fiesta (>2014) maar gestaakt. Kan er geen vinden die niet van dat glanzend zwarte knetterplastic (bij een occasion dus vol krassen) in de middenconsole heeft. Wat een design faal is dat zeg.
het moet zo goedkoop mogelijk zijn tegenwoordig.
En diverse krassen en deuken zijn tegenwoordig heel normaal blijkbaar.
Men koopt een auto, "gebruikt' hem, en word verkocht omdat de eigenaar weer iets anders wilt hebben.
en blijkbaar scheelt het geen enkele autoeigenaar of er deuken, krassen of roest op komt. zeker in de stad hebben ze er een aardig handje van.

• Jim423
Klopt, auto is een echt gebruiksobject geworden. Maar dat zwarte glansplastic zie je tegenwoordig overal, bij de Polo/Golf bijv zit het op het stuur. Dan zou je moeten kijken naar een Fiesta 2012 Tit. zonder Sony audio die heeft dat spul niet volgens mij.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Jim423 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:50:
Goeie keus. Niet meest zuinig (1 op 14 heb je het wel een beetje gehad) maar inmiddels 2 stuks over de ton gezet zonder maar een enkel probleem (bj 2009&2010). Het enige wat bekend is bij mij over deze wagens: controleer de bougies goed (zeg samen met de oliewissel), de keramische potjes willen wel eens scheuren vertonen waarna er een stukje keramiek afbreekt en zorgt voor rough idling en slecht starten.
Het zal qua verbruik zeker gaan schelen in vergelijking met de C1. Maar onze Astra is een diesel en die zal het meest gebruikt gaan worden. Uiteindelijk zal het een euro of 25 euro duurder worden per maand, voor een hoop extra luxe :D Zaterdag kunnen we hem eindelijk ophalen.

Wat betreft dat glanzende plastic. Dat hebben we ook in de DS3 gehad, op zich valt het nog mee. Maar als de zon erop staat dan is het het ergst. Heb het zelf een keer gepolijst en toen waren alle krassen er ook meteen weer uit ;)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Phusebox
Voor mij is dat plastic echt een deal breaker. Vind het echt extreem goedkoop ogen. Op een dacia ok, maar een Fiesta titanium had toch wel netter afgewerkt kunnen worden.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:32

OmeJoyo

This is me

Ik vind het persoonlijk erg mooi, en met een simpel polijstmiddel (op internet duizenden tips over te vinden) waren de krassen er bij mijn Mondeo zo weer uit. In mijn geval een reiniger voor keramische platen gebruikt, maar er zijn ook succesverhalen met een bakpoeder mengseltje, Displex enz.Als je het daarna met liefde behandeld komen de krassen vrijwel niet terug.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Phusebox
OmeJoyo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:02:
Ik vind het persoonlijk erg mooi, en met een simpel polijstmiddel (op internet duizenden tips over te vinden) waren de krassen er bij mijn Mondeo zo weer uit. In mijn geval een reiniger voor keramische platen gebruikt, maar er zijn ook succesverhalen met een bakpoeder mengseltje, Displex enz.Als je het daarna met liefde behandeld komen de krassen vrijwel niet terug.
Mja ik heb ook zo'n donker glanzend stukje plastic waar de climate control zit in mijn Focus maar die krassen die daarop zaten toen ik hem kocht kreeg ik er met displex niet uit.

• Jim423
Als de krassen niet oppervlakkig zijn ga je ze er niet uit polijsten nee.. Maar als het dashboard er al zo uit ziet vraag je je af hoe de vorige eigenaar met de rest van auto is omgegaan :P

Verwijderd

Jim423 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:16:
Als de krassen niet oppervlakkig zijn ga je ze er niet uit polijsten nee.. Maar als het dashboard er al zo uit ziet vraag je je af hoe de vorige eigenaar met de rest van auto is omgegaan :P
die keyless go met startknop oplossing is hier vaan de schuldige. er hangt immers een dik sleutelbos aan de transponder die ze willekeurig op de middenconsole of bakjes van de auto plaatsen.
bij auto's met een gewone contactsleutel zie je vaak rondom het cotactslot vaak diepe vegen en krassen van die sleutels, en het gewicht is ook niet bepaald fijn voor het contactslot.

• Phusebox
Jim423 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:16:
Het is enkel het display van de airco. Rest was prima onderhouden. Denk dat iemand het een met met een verkeerde doek heeft lopen poetsen.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Iemand bekend met het volgende probleem:

M'n Ford CMax Energi heeft een telefoon APP met daarop "Logboek rit & opladen"
Echter werkt deze niet; melding om contact op te nemen met Ford Tech Center.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik leg nooit m'n sleutels ergens neer in de auto, ik hou ze gewoon in m'n broekzak. Ik zie dat ook niet veel mensen doen, is dat echt een ding dan?

• Phusebox
tiguan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:31:
Ik leg nooit m'n sleutels ergens neer in de auto, ik hou ze gewoon in m'n broekzak. Ik zie dat ook niet veel mensen doen, is dat echt een ding dan?
Ik doe het soms wel eens in een klein vakje waar het geen kwaad kan. Is wel een minpunt van de Focus (2012). Nauwelijks opbergvakjes, eigenlijk geen buiten armsteun en dashboardkastje.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Leg de sleutel van mn fiesta red edition ook altijd in het bakje in het midden. We hebben een parkeergarage een heb daarvoor een afstandsbediening nodig die aan mn sleutel zit. Dat is niet zo praktisch om dan eerst je sleutel uit je broekzak te vissen en dan pas op de knop te kunnen drukken :)

• tiguan
Ah ja die luxe hebben we niet allemaal :)

• Ad de Jong
Ik snap nooit waarom mensen altijd de sleutelbos ergens in de auto moeten flikkeren, wat voor sleutelbos dan ook. Er zijn er een paar die bij het instappen meteen die ellende in het deurvak gooien en dat rammelt dan de hele rit en soms vergeten ze ze nog wel eens mee te nemen.
Heb je er een afstandsbediening aanhangen en start/stop knop hebben dan snap ik het nog wel maar in alle andere gevallen niet, hou dat ding toch in je (jas)zak of tas....als ik een vuilniswagen van mijn wagen wil maken dan kan ik dat heel goed zelf daar heb ik geen hulp bij nodig. Idem met papiertjes etc, stop die zooi toch in je zak of gooi je dat normaal ook altijd gewoon weg ipv in een prullebak.....

Zo frustratie momentje van de dag weer gehad... ik kan er weer tegen :p :+

Mijn profiel op Discogs

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:39
Zie net dit topic.

Ik heb 3 weken geleden mijn eerste Ford gekocht. Een Focus wagon 1.6 tdci comfort van begin 2011. Ex lease via een dealer.

Wow, had ik gewoon eerder moeten doen! Wat een fijne wagen is dit :)

Ik reed eerder voornamelijk in volkswagens. Dit is wel een verandering wat dat betreft.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
toro schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:08:
Zie net dit topic.

Ik heb 3 weken geleden mijn eerste Ford gekocht. Een Focus wagon 1.6 tdci comfort van begin 2011. Ex lease via een dealer.

Wow, had ik gewoon eerder moeten doen! Wat een fijne wagen is dit :)

Ik reed eerder voornamelijk in volkswagens. Dit is wel een verandering wat dat betreft.
Rijdt als een trein, he?
Ben net terug met de Focus uit Toscane (Chianti). Lekkere bochten zeg...

Toch mooi als zo'n Italiaan je aan het douwen is op je een weg vol haarspeldbochten en je met de Focus verder kunt gaan dan zijn Golfje...

It feels good!

Enige nadeel, mijn vrouw en zoon wagenziek, terwijl ze er normaal geen last van hebben.

Youtube: DashcamNL

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:39
Mijn vrouw en ik zijn op vakantie er mee gegaan naar zuid Frankrijk waar we nu nog steeds zijn.

Dat duwen doen de Fransen anders ook goed hoor. Zelfde ervaring hier. Ze duwen en je geeft gas en ze kunnen niet meekomen :9

En idd, dat bochten werk.. zalig gewoon!

Edit: gefeliciteerd! :)F

[ Voor 5% gewijzigd door toro op 30-07-2016 22:20 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:14
Jim423 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:01:
Hij heeft helemaal niks alleen een kilometerteller. [...]
Gaat dit over de fiesta uit 2010? Die houd het namelijk wel bij. Je moet alleen in het servicemenu komen. Zie http://mr-fix.info/ford-fiesta-mk7-hidden-menu/. Zelf haal ik met een fiesta mk7 1.6tdci 1 op 17.
Dat menu kan je actief laten tijdens het rijde , maar zodra de motor uitgaat moet je het riedeltje weer opnieuw doen. Als je een auto hebt waarbij de kabelboom wel al is getrokken kan je een temperatuursensor kopen en er aan hangen. Dan kan je op een paar plekken in Nederland andere software laten laden in de auto en krijg je een verbruiksaflezing op het dashboard te zien (of was het bij de radio?). Zelf nooit de moeite genomen om het te checken want je moet er de voorbumper voor afhalen om er achter te komen.

• Jim423
Idd 2009 en 2010. Nee dat hidden menu heb ik al eens geprobeerd werkt niet op beide. Het display is volgens mij ook het verkeerde type (gauge en radio disp. zijn minder hoog dan bij de titanium) dus je kan sowieso geen andere software inladen om het werkend te krijgen. De kabelboom voor temp. sensor is ook niet aanwezig helaas. Maar ik heb het wel over pre-facelift modellen misschien dat het bij de facelift wel werkt? De optie ''boordcomputer'' zit niet op beide Fiesta's dus dat zal het probleem wel zijn, achja met een beetje geluk binnenkort naar een Focus Titanium full opt. dus dan is dat probleem ook weer opgelost :P

• Caelorum
Ik heb een Econetic uit eind 2010 (voordat ze de nieuwe distributieriem er in deden) en dus ook pre-facelift en ook zonder 'boordcomputer'. Daar werkt het menu wel op. Het is alleen een beetje tricky om het tevoorschijn te krijgen. Ik vermoed dat het enige dat die optie toevoegt een sensor is en andere instellingen voor de software. Zover ik weet moet de sensor aanwezig zijn om die functies te activeren, maar het menu zou gewoon tevoorschijn moeten komen. Ik moet alleen wel gigantisch lang op dat knopje drukken. Langer dan ze in die filmpjes doen. Het is verder ook een pain in the ass, want door dat menu heen cyclen duurt eeuwen en bij mij zit dat stuk over verbruik na de 20 sensoren die al dan niet zijn aangesloten.
Makkelijker is om een odb2 apparaat te pakken en met je telefoon uit te lezen. Alleen zit daar weer zo'n irritant klepje voor dat dan weer niet dicht gaat ^^

• nielsicq
  • Niet online
Dat boordcomputer is vrij makkelijk te activeren met de juiste software en kabel.
Boordcomputer cruise control en achterste luidsprekers zijn zaken die bijna altijd lukken, ook zonder de temperatuursensor! dit heb ik al meerdere malen gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door nielsicq op 31-07-2016 13:06 ]

• Jim423
Moet je hem lang ingedrukt houden voordat je het contact aanzet of nadat je het contact aanzet? Want ik heb na aanzetten nog 20 sec vastgehouden (ook korter geprobeerd e.d.) maar er komt niets tevoorschijn. Lang indrukken voordat ik het contact aanzet niet geprobeerd maar dat lijkt me ook niet logisch. Je kunt trouwens die OBD stekker uit zijn houder klikken, ik heb hem getywrapped achter het bakje alleen in jouw geval met lease misschien wat minder handig :)

Edit:\\ Kabel voor achterste speakers ligt er ook niet overigens...

Afbeeldingslocatie: https://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/big_zpsjmcobxzf.png

Dit display, wat je wel nodig hebt voor de temperatuur denk ik, heb ik dus niet. Bij mij is die minder hoog, schat 8 mm minder. Dus dat naprogrammeren betwijfel ik ten zeerste. Zou wel leuk zijn daar niet van.

[ Voor 33% gewijzigd door Jim423 op 31-07-2016 13:21 ]

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
M'n vriendin heeft sinds een tijdje een Ford Fiesta uit 2013 (Ford Fiesta
1.0 s/s Style 5 deurs 65pk)
Fijne auto met een goede wegligging. Heb wel eens een tijdje in een Polo gereden maar dat was niks vergeleken met de Fiesta.

Zit zelf eens te kijken naar een Ford Mondeo (diesel), een erg gave auto.
Iemand al praktijk ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mtjyfmw73u8or.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door xares op 31-07-2016 13:35 ]

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xares schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:29:
M'n vriendin heeft sinds een tijdje een Ford Fiesta uit 2013.
Fijne auto met een goede wegligging. Heb wel eens een tijdje in een Polo gereden maar dat was niks vergeleken met de Fiesta.

Zit zelf eens te kijken naar een Ford Mondeo (diesel), een erg gave auto.
Iemand al praktijk ervaring mee?
Welk model?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Caelorum
Jim423 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:17:
[...] Je kunt trouwens die OBD stekker uit zijn houder klikken, ik heb hem getywrapped achter het bakje alleen in jouw geval met lease misschien wat minder handig :)[...]
Ahja, dat zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen. Auto is overigens geen lease dus :)
Weet jij nog een makkelijkere manier om er achter te komen of de kabelboom is getrokken, dan de voorkant los te halen?
Jim423 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:17:
[...] Dit display, wat je wel nodig hebt voor de temperatuur denk ik, heb ik dus niet. Bij mij is die minder hoog, schat 8 mm minder. Dus dat naprogrammeren betwijfel ik ten zeerste. Zou wel leuk zijn daar niet van.
Nu ga ik twijfelen ^^ Ik zal vanavond eens even vergelijken met die foto, maar ik dacht dat die bij mij ook niet zo hoog was. Zo goed let ik alleen nooit op dat displaytje..

• nielsicq
  • Niet online
Er zijn twee verschillende schermen inderdaad, maar zover ik weet en gezien heb ligt dit aan het bouwjaar. Je zult zoiezo een andere richting aanwijzer moeten monteren maar dat zijn de kosten niet.

Als je in de buurt woont kan ik je auto zo uitlezen of het werkt.

• Jim423
Thanks voor het aanbod maar het heeft voor mij weinig zin (gaat weg). Ik zal vanavond nog eens proberen hem 30+sec in te drukken misschien is dat de trick dan. Ik weet niet precies waar de temp sensor hoort te zitten maar je kunt het grijze grill gedeelte (met het kenteken erop) eruit halen, hij zit geklikt in de gespoten kunststof bumper met vingers. Even met een plectrum of iets groters rondom zit wel vrij strak. Ik zie overigens wel aan beide kanten mistlicht voorbereiding hangen maar dat is het ook.

• Ad de Jong
Ik heb een 2004 Focus 1 fase 2 Futura . Nu vroeg ik me af of de dashboard verlichting ook qua helderheid te verstellen is?
En zo ja waar dan, ik krijg niets gevonden.

Mijn profiel op Discogs

• nielsicq
  • Niet online
Er zit een wieltje horizontaal naast je verlichtingsschakelaar. Als deze er niet is kun je evt een andere schakelaar monteren

• Ad de Jong
nielsicq schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:22:
Er zit een wieltje horizontaal naast je verlichtingsschakelaar. Als deze er niet is kun je evt een andere schakelaar monteren
Die is voor de hoogte verstelling van de koplampen.

Mijn profiel op Discogs

• nielsicq
  • Niet online
Die is verticaal ;) als daar geen wieltje onder zit kun je je verlichting niet dimmen en kun je een andere schakelaar monteren (plug en play)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Weet iemand toevallig of het mogelijk zal zijn om van Sync with myFord te upgraden naar het nieuwe Sync3 systeem? Uiteraard zal er hardwarematig geupgrade moeten worden en ik denk dat het probleem in het display gaat zitten, dat is voor Sync3 8" met touch terwijl er momenteel kleiner non-touch scherm in m'n 2014 Fiesta (Titanium) zit.

Op de Ford website vind ik alleen uitleg over de verschillen, niet over upgrade mogelijkheden.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 16:27

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb de Focus verkocht en iets met 90PK meer teruggekocht :)

Smax

Nu wil ik nog kijken voor BT streaming muziek naar het Blaupunkt NX systeem, nu kan ik er enkel mee bellen.

Bears and Bulls

• Ad de Jong
nielsicq schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:15:
Die is verticaal ;) als daar geen wieltje onder zit kun je je verlichting niet dimmen en kun je een andere schakelaar monteren (plug en play)
Nop zit er niet in hoorde ik net van iemand die een bijna even oude Futura heeft gehad.

Mijn profiel op Discogs

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:10:
Weet iemand toevallig of het mogelijk zal zijn om van Sync with myFord te upgraden naar het nieuwe Sync3 systeem? Uiteraard zal er hardwarematig geupgrade moeten worden en ik denk dat het probleem in het display gaat zitten, dat is voor Sync3 8" met touch terwijl er momenteel kleiner non-touch scherm in m'n 2014 Fiesta (Titanium) zit.

Op de Ford website vind ik alleen uitleg over de verschillen, niet over upgrade mogelijkheden.
Lijkt me sterk, is een totaal ander systeem met inderdaad ook een heel ander scherm

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• nielsicq
  • Niet online
Gefeliciteerd ! Als je s-max al een USB aansluiting heeft is dit makkelijk te regelen! Anders zul je een andere Bluetooth module kunnen instaleren.
mindcre8r schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:50:

[afbeelding]

Nu wil ik nog kijken voor BT streaming muziek naar het Blaupunkt NX systeem, nu kan ik er enkel mee bellen.

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik kan mij aan melden in dit topic :) Woensdag een Ford Fiesta 1.25l 82pk Trend uit 2009 opgehaald met nog geen 70k op de teller. Auto zag er nog uitstekend uit, zoals je wel kan verwachten van de merkdealer.

Vandaag de eerste 'eigen' halve tank bijgetankt, en kwam op een verbruik van 1 op 18.5 uit (N-wegen en A9 90-110km/h). Dat is wel zonder airco, ramen veelal dicht (is met dit weer aan de kust net te doen) en radio/dimlicht aan. Als ik zo de sentimenten lees over de Fiesta 1.25l is dat wel aan de zuinige kant.. misschien dat het later toch nog iets uitmiddelt naar 1 op 16 a 17.

Wel heb ik een vraag aan andere Fiesta eigenaren: hoe gevoelig is bij jullie het gaspedaal?

Ik rijd rustig en schakel vrij vroeg op (2.5k-3k toeren, af en toe 4000), maar wat ik merk is dat het gaspedaal in mijn auto erg fel reageert op de eerste helft van de slag. In de tweede helft van de slag zit er geen enkel extra trekkracht meer. Volgens mij gebeurd dit vooral op lagere toeren. Het lijkt alsof de auto al met heel weinig pedaalbeweging al flink wil leveren, misschien om de 1.25l toch iets pittiger aan te laten voelen op lagere toerentallen? (het blijft natuurlijk wel beetje een toerenmotor die pas lekker op gang is bij 3000 toeren) Natuurlijk zit er een grens aan hoeveel de motor kan, en zit je bewust of onbewust vrij gauw de motor vol te belasten.

Volgens mij loopt de motor verder wel prima. Klinkt wel iets zwaar, maar boven de 3000 toeren verdwijnt dat. Kan er ook gewoon prima 130km/h mee rijden of op 60 doorschakelen naar 5.

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01 11:21
Kwam laatst weer terecht op dit artikel:

nieuws: Ford brengt Sync 3-autosoftware deze zomer naar Europa

Weet iemand wanneer de nieuwe Mondeo's in Europa gaan worden geleverd met Sync 3?

Edit: Heb dit artikel gevonden:
http://fordmediacenter.nl...et-upgrades-zoals-sync-3/

[ Voor 22% gewijzigd door unreal0 op 05-08-2016 20:11 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

The Wizard

Moderator Mobile
unreal0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:04:
Kwam laatst weer terecht op dit artikel:

nieuws: Ford brengt Sync 3-autosoftware deze zomer naar Europa

Weet iemand wanneer de nieuwe Mondeo's in Europa gaan worden geleverd met Sync 3?
Alle Mondeo's die nu geleverd worden zijn al voorzien van Sync 3, ze zijn nu bezig met modeljaar 2017 waar Sync 3 standaard in opgenomen is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• tiguan
Ach ja, en alles wat 1 jaar oud is kan de tering krijgen qua updates. Ik vind 't maar slecht geregeld hoor die entertaintment systemen in auto's.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:10:

In America kan de Fiesta daar wel mee geleverd worden maar hier in Europa dus jammer genoeg niet - dat heb ik bij de aankoop van de mijne 2 jaar terug geinformeerd....nu dus jammer genoeg ook zo'n klein scherm erin zitten :X het scherm van mijn telefoon is volgens mij nog groter :X

• Phusebox

[afbeelding]

Nice. Ik vind dat ook mooie auto's maar mijn vrouw vindt het helemaal niks dus Is het een Focus geworden bij ons destijds.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[afbeelding]

AD2P omdersteunde mijn 2009 Focus met Blaupunkt FX systeem al, weet niet of de NX nieuwer is?

www.google.nl

• unreal0
NX Lijkt erop maar is met touchscreen, ik kan zelf in mijn Mondeo (2008) alles met Bluetooth doen

• nielsicq
  • Niet online
Bij sommige ouders auto's FX of NX moet er even een update via de usb poort geinstaleerd worden bij streaming en betrouwbaarheid (nov 2012 laatste update) als er geen usb aansluiting is zul je een andere module moeten instaleren

• Jim423
Hans1990 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:42:
Ik rijd rustig en schakel vrij vroeg op (2.5k-3k toeren, af en toe 4000), maar wat ik merk is dat het gaspedaal in mijn auto erg fel reageert op de eerste helft van de slag. In de tweede helft van de slag zit er geen enkel extra trekkracht meer. Volgens mij gebeurd dit vooral op lagere toeren. Het lijkt alsof de auto al met heel weinig pedaalbeweging al flink wil leveren, misschien om de 1.25l toch iets pittiger aan te laten voelen op lagere toerentallen? (het blijft natuurlijk wel beetje een toerenmotor die pas lekker op gang is bij 3000 toeren) Natuurlijk zit er een grens aan hoeveel de motor kan, en zit je bewust of onbewust vrij gauw de motor vol te belasten.

Volgens mij loopt de motor verder wel prima. Klinkt wel iets zwaar, maar boven de 3000 toeren verdwijnt dat. Kan er ook gewoon prima 130km/h mee rijden of op 60 doorschakelen naar 5.
Wow dat is echt zuinig. 1 op 18.5 ga ik echt nooit halen. Dan heb je zeker een zeer zuinige rijstijl.
Dat het pedaal na 60% weinig extra's doet, die ervaring heb ik ook wel maar als je hoog in toeren rijdt kun je hem wel beter doseren. Dus ik schrijf het af op motorkarakteristiek.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 16:27

mindcre8r

Tradepedia

nielsicq schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:57:
Bij sommige ouders auto's FX of NX moet er even een update via de usb poort geinstaleerd worden bij streaming en betrouwbaarheid (nov 2012 laatste update) als er geen usb aansluiting is zul je een andere module moeten instaleren
ik heb enkel een jack in , geen usb.

er is ook een update geweest van het systeem, die heeft SD kaart ipv DVD voor de navi bijv (achter het climate klepje)

Ford Dealer gaat het systeem updaten voor 125 euro incl de kaarten van 2016.

Bears and Bulls

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

Reinier

\o/

Heeft hier iemand ervaring met het achteraf laten inbouwen van een lederen interieur (bijv. van Alba), in een Mondeo? Mij lijkt het wel wat. Goedkoper dan af-fabriek, meer keuze in patroon, kleur en piping, en het telt niet mee voor de bijtelling want: accessoire.
Heb vandaag in een Mondeo met oranje leder gereden. Niet de fraaiste kleur maar het was wel netjes gedaan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:01
We hebben sinds kort een Fiesta van eind 2011. Deze heeft Bluetooth en Aux + USB.
De USB poort werkt prima als ik er een stickje indoe om mp3 af te spelen, maar het opladen van een telefoon doet 'ie niet. Ik heb twee telefoons getest en ook twee verschillende usb kabels. Werkt dit gewoon niet vanwege een te laag amperage?

Stel dat ik een 12v naar USB adaptertje in de 12v sigaretten aansluiting stop als alternatief, trekt dit dan de accu leeg als de auto tijd niet in gebruik is? Er staat namelijk continue spanning op de 12v..
Ik had namelijk nog een oude 12v sigaretten naar micro-usb kabel liggen die de telefoon wel pikt, maar daar brand dan continue een lampje als deze in de 12v zit.

Heb al diverse fora nagezocht, maar kan daar geen duidelijk antwoord vinden, dus wellicht heeft iemand hier een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 14-08-2016 12:52 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoyden schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:37:
We hebben sinds kort een Fiesta van eind 2011. Deze heeft Bluetooth en Aux + USB.
De USB poort werkt prima als ik er een stickje indoe om mp3 af te spelen, maar het opladen van een telefoon doet 'ie niet. Ik heb twee telefoons getest en ook twee verschillende usb kabels. Werkt dit gewoon niet vanwege een te laag amperage?

Stel dat ik een 12v naar USB adaptertje in de 12v sigaretten aansluiting stop als alternatief, trekt dit dan de accu leeg als de auto tijd niet in gebruik is? Er staat namelijk continue spanning op de 12v..
Ik had namelijk nog een oude 12v sigaretten naar micro-usb kabel liggen die de telefoon wel pikt, maar daar brand dan continue een lampje als deze in de 12v zit.

Heb al diverse fora nagezocht, maar kan daar geen duidelijk antwoord vinden, dus wellicht heeft iemand hier een idee?
Ja trekt hem leeg door standby verbruik. Hoe snel hangt van je accu en de kwaliteit van de plug af. In sommige auto's kan je echter in het zekeringenkastje eenvoudig een bruggetje inprikken zodat dit wel geschakeld is.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Hoyden schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:37:

Niet waar.

TommyGun in "Het grote Dashcam-topic"

Zelf testen is het beste natuurlijk, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen waarbij de 12v niet 'uit' ging na 10 of 15 minuten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hoyden
TommyGun schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

Niet waar.

TommyGun in "Het grote Dashcam-topic"

Zelf testen is het beste natuurlijk, maar ik ben er nog geen enkele tegengekomen waarbij de 12v niet 'uit' ging na 10 of 15 minuten.
Dat is waar. De verhalen zijn zo wisselend dat het er niet duidelijker op is geworden.
Ik zal de stekker er gewoon eens in laten zitten, en kijken door het raam of 'ie uitgaat na x minuten..
Dat zou het wel wat makkelijker maken ;)

Thnx

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hoyden schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:41:
[...]

Dat is waar. De verhalen zijn zo wisselend dat het er niet duidelijker op is geworden.
Ik zal de stekker er gewoon eens in laten zitten, en kijken door het raam of 'ie uitgaat na x minuten..
Dat zou het wel wat makkelijker maken ;)

Thnx
d:)b

Bij mij gaat het hele spul ook uit als de auto niet op slot is overigens, scheelt weer buiten wachten ;)

• Hoyden
TommyGun schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:45:
[...]

d:)b

Bij mij gaat het hele spul ook uit als de auto niet op slot is overigens, scheelt weer buiten wachten ;)
Meer dan een uur later en de spanning zit er nog steeds op. Dan maar op letten de stekker/adapter eruit te halen indien niet in gebruik. Of iets met een zekering uitzoeken, maar twijfel of dat werkt bij de Fiesta..

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01 15:06
Hoyden schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Meer dan een uur later en de spanning zit er nog steeds op. Dan maar op letten de stekker/adapter eruit te halen indien niet in gebruik. Of iets met een zekering uitzoeken, maar twijfel of dat werkt bij de Fiesta..
Via de zekering moet zeker lukken. Misschien heb je hier wat aan?

No Shame, only Fame!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hoyden schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Apart, blijkbaar toch een verschil dan tussen de 2011 en 2013 versie.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een Focus 2013 model met navigatie.
Ik heb dit jaar nieuwe (tomtom) kaarten gekocht.

Maar ik mis eigenlijk vaste flitspalen in het buitenland. Is dit op één of andere manier mogelijk?

Youtube: DashcamNL

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:32

OmeJoyo

This is me

TommyGun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Apart, blijkbaar toch een verschil dan tussen de 2011 en 2013 versie.
Ik denk eerder in uitvoering, ik heb een 2010 Fiesta, 2012 Fiesta, 2013 B-Max gehad en heb nu een 2015 Mondeo, allemaal gaat de spanning af naar +/- 20 minuten, al moet ik eerlijk zeggen, dat het bij de Mondeo soms langer duurt, maar uit gaat het. De eerste was een sport, de rest Titanium. Ik heb er mijn dashcam opzitten, tijdens de vakantie ook de koelbox en een 230 converter met een laptop eraan. Nooit lege accu gehad, ook niet na lange stops, tot wel 8 uur en als ik terugkwam na een half uurtje altijd alles netjes uit.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Hoyden
OmeJoyo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Ik denk eerder in uitvoering, ik heb een 2010 Fiesta, 2012 Fiesta, 2013 B-Max gehad en heb nu een 2015 Mondeo, allemaal gaat de spanning af naar +/- 20 minuten, al moet ik eerlijk zeggen, dat het bij de Mondeo soms langer duurt, maar uit gaat het. De eerste was een sport, de rest Titanium. Ik heb er mijn dashcam opzitten, tijdens de vakantie ook de koelbox en een 230 converter met een laptop eraan. Nooit lege accu gehad, ook niet na lange stops, tot wel 8 uur en als ik terugkwam na een half uurtje altijd alles netjes uit.
In mijn geval is het een TDCI ECONETIC TITANIUM met xpack uit oktober 2011. Ik zal de mogelijke opties bekijken en mogelijk bij een garage navragen of ze de BCM kunnen updaten, want hiermee schijnt het ook mogelijk te zijn dit gedrag aan te passen zodat de spanning na 15min. weg is..

• Phusebox
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje iets af v.w.b. de tankklep/dop van mijn Focus (2012). Is het normaal dat deze altijd open kan en er geen dop op de vulopening zit?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:02:
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje iets af v.w.b. de tankklep/dop van mijn Focus (2012). Is het normaal dat deze altijd open kan en er geen dop op de vulopening zit?
Voor zover ik weet gaat de vulopening pas open als de auto van het slot zit. Anders kun je er slangen inproppen wat je wilt maar werkt niet :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:02:
Ja dat hoort zo. Zie ook hier: http://www.ford.nl/OverFord/Technologie/Slim/Ford-Easy-Fuel

• Phusebox
Blijf het vaag vinden. Maakt het makkelijk voor vandalen om iets te slopen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Het is nog geen Audi A2 niveau en die zijn ook niet bij bosjes gesloopt ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Valt wel mee toch. Dat binnenwerk krijg je echt niet kapot, hooguit het klepje zelf.

• unreal0
Het is juist handig, je kunt onmogelijk de verkeerde brandstof tanken

• tiguan
Als je de auto op slot doet, kan dat klepje toch ook niet open? Of heb ik dat verkeerd gedacht?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

Reinier

\o/

Bij mijn Volvo V40 (zelfde systeem want gejat van Ford :) ) gaat het klepje op slot, een minuut nadat de deuren vergrendeld zijn.
Tijdens het rijden en bij het stoplicht kan hij denk ik wel open.

• Phusebox
tiguan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:11:
Als je de auto op slot doet, kan dat klepje toch ook niet open? Of heb ik dat verkeerd gedacht?
Nope, dat is dus niet zo. Vanochtend nog eens getest nadat de auto een aantal uren op de parkeerplaats had gestaan.
unreal0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:08:
Het is juist handig, je kunt onmogelijk de verkeerde brandstof tanken
Dat is niet alleen dom maar bij de meeste moderne auto's onmogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2016 16:24 ]

• tiguan
Stom, bij mij issie ook gewoon open. Ik ging er van uit omdat m'n vorige auto (Golf 6) het wel op slot deed.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Net een Ford Focus 2003 station gekocht. Hele goeie wegligging zeg. Eerst maar eens naar de distributie kijken.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Ad de Jong
Afgelopen maandag de achterbanden vervangen door Michelin CrossClimate banden.
De linker achterband was nog een originele (2004 Michelin) band en na de 70.000 op de teller nog steeds voldoende profiel maar in mijn ogen teveel droogte scheurtjes. Bleek dus geen overbodige luxe te zijn aangezien er alleen maar droogte scheuren inzaten.
De voorbanden kunnen nog een aantal jaren mee met het profiel wat ze nu nog hebben. Mocht ik de Focus (2004) tegen die tijd nog hebben komen ook daar Michelin banden onder.

Mijn profiel op Discogs

• Phusebox
Nog steeds op zoek naar een Fiesta voor mijn vrouw. Probleem is dat blijkbaar alle uitvoeringen (hoe uitgebreid ook) behalve de Titanium geen boordcomputer hebben. Wat is dat voor iets vaags? Een auto uit 2015 heeft iets niet wat haar Yaris uit 2003 wel heeft. Gewoon hoe ver je nog met een tank kunt en wat je verbruik is.

• Ad de Jong
Phusebox schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:43:
Nog steeds op zoek naar een Fiesta voor mijn vrouw. Probleem is dat blijkbaar alle uitvoeringen (hoe uitgebreid ook) behalve de Titanium geen boordcomputer hebben. Wat is dat voor iets vaags? Een auto uit 2015 heeft iets niet wat haar Yaris uit 2003 wel heeft. Gewoon hoe ver je nog met een tank kunt en wat je verbruik is.
Als dat het enige is gewoon op de ouderwetse en meest betrouwbare manier....
Iedere keer na het tanken de dagteller op 0 zetten en even uitrekenen wat het verbruik is. Heb je dat een aantal keren gedaan dan weet je wat het gemiddelde verbruik en afstand is wat je kan rijden.
Werkt ook nog eens een stuk nauwkeuriger dan de boordcomputer.
Als je bang bent dat je vrouw onderweg zonder brandstof komt te staan gewoon aanleren op tijd te gaan tanken :D
Ik tank gewoon meestal als ik nog een kwart tank heb, of gewoon iedere week (kom er toch langs) dan altijd ruim voldoende brandstof aan boord.

Er is een leven zonder de hedendaagse handige hulpmiddelen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 03-09-2016 18:23 ]

Mijn profiel op Discogs

• Phusebox
Ad de Jong schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:22:
[...]

Als dat het enige is gewoon op de ouderwetse en meest betrouwbare manier....
Iedere keer na het tanken de dagteller op 0 zetten en even uitrekenen wat het verbruik is. Heb je dat een aantal keren gedaan dan weet je wat het gemiddelde verbruik en afstand is wat je kan rijden.
Werkt ook nog eens een stuk nauwkeuriger dan de boordcomputer.
Als je bang bent dat je vrouw onderweg zonder brandstof komt te staan gewoon aanleren op tijd te gaan tanken :D
Ik tank gewoon meestal als ik nog een kwart tank heb, of gewoon iedere week (kom er toch langs) dan altijd ruim voldoende brandstof aan boord.

Er is een leven zonder de hedendaagse handige hulpmiddelen ;)
Tja voelt alsof je 12k uitgeeft en er op achteruit gaat. Dus nee dat is voor mij een reden om er geen te kopen, of het moet al een Titanium uitvoering zijn maar die hebben dan weer die vieze glanzende middenconsole.

• nielsicq
  • Niet online
Die middenconsole vervang je in een minuut of 10 voor een andere ;)

• Phusebox
nielsicq schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:35:
Die middenconsole vervang je in een minuut of 10 voor een andere ;)
Kost je wel weer extra geld. Kan er zo snel ook geen vinden op ebay.

• nielsicq
  • Niet online
Heb zelf een complete set met een radio en ventilatie roosters gekocht voor onder de 100 euro. Dus zou een fiesta niet laten staan voor de kleur van de middenconsole.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Hebben jullie nog tips voor het vervangen van de distributie van een Focus uit 2003? Of is dit redelijk recht toe recht aan?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Phusebox
nielsicq schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:17:
Heb zelf een complete set met een radio en ventilatie roosters gekocht voor onder de 100 euro. Dus zou een fiesta niet laten staan voor de kleur van de middenconsole.
Waar heb je die uitgehaald?

• nielsicq
  • Niet online
Uit een trend uitvoering, maar van het model van voor de facelift past ook afhankelijk wel of geen navigatie

• Phusebox
nielsicq schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:50:
Uit een trend uitvoering, maar van het model van voor de facelift past ook afhankelijk wel of geen navigatie
Haha ik bedoelde meer waar je die gekocht hebt.

• nielsicq
  • Niet online
Op ebay, maar staat ook genoeg op de sloop

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:43:
Is dat geen kwestie van de betreffende hendel vervangen door eentje waarbij de BC-knop wel aanwezig is?

Qua software e.d. kan ik me niet voorstellen dat het er niet op zit namelijk.

Bij mijn E46 destijds ging dat wel gewoon; http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=274221

• nielsicq
  • Niet online
Kan gewoon geactiveerd worden eventueel zelfs zonder de hendel.
Wel moet er een buitentemperatuursensor geplaatst worden voor volledige werking.
Schermpje is volledig het zelfde.

Pagina: 1 ... 47 ... 140 Laatste