Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 48 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Ben ik niet handig genoeg voor vrees ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sjah dan word het lastig. Ik kan de software wel voor je aanpassen.

wat niet past, wordt gelast!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:32

OmeJoyo

This is me

Plaatsen van de hendel is een kwestie van uit mijn hoofd 7 schroeven en een stekker. Zal effe zoeken van de week of ik de info erover kan vinden.Hendels zijn prima te krijgen voor niet al te veel.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• nielsicq
  • Niet online
Temperatuursensor is iets meer werk

• Phusebox
Hmm ik ga eens zoeken wat ik er over kan vinden. Is wellicht de moeite waard aangezien er tig Fiesta's staan maar erg weinig in Titanium uitvoering.

Dus je moet een hendel vervangen, software aanpassen en een temperatuursensor plaatsen? Blijf het stom vinden dat zoiets er niet op zit. De meeste goedkope boodschappen autootjes hebben het maar een B segmenter niet.

• nielsicq
  • Niet online

• Phusebox
Gaat hem niet worden waarschijnlijk. Durf die gok niet te nemen dat het achteraf wel aan te passen valt.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Sinds januari de bandenspanning niet meer gecontroleerd van de Mondeo. Toch maar even snel gaan doen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:02:
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje iets af v.w.b. de tankklep/dop van mijn Focus (2012). Is het normaal dat deze altijd open kan en er geen dop op de vulopening zit?
Ik had in het begin ook zoiets van, ok en nu? Maar er zit een klik-beveiliging in.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:42
momenteel aan het oriënteren voor een andere auto.
heb het oog laten vallen op een ford fiesta. leuk model (5deurs), sportieve lijnen alleen ben ik toch wel benieuwd naar de motorprestaties van die 1.0 blokken (niet de ecoboost versie). veelal kom ik ze tegen met 65/68 pk. rijdt dat een beetje of is het af te raden?

verder gaat de voorkeur uit naar een titanium uitvoering (ooit een grand c-max gereden maar is toch wel prettig als die ver is aangekleed)...

...

• Phusebox
koentjuh1987 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:07:
heb het oog laten vallen op een ford fiesta. leuk model (5deurs), sportieve lijnen alleen ben ik toch wel benieuwd naar de motorprestaties van die 1.0 blokken (niet de ecoboost versie). veelal kom ik ze tegen met 65/68 pk. rijdt dat een beetje of is het af te raden?

verder gaat de voorkeur uit naar een titanium uitvoering (ooit een grand c-max gereden maar is toch wel prettig als die ver is aangekleed)...
Die 65pk versie is net aan. Persoonlijk vind ik het wat weinig en snap niet dat een auto van dergelijk formaat en gewicht daarmee wordt uitgerust. Ik vind 65pk al te weinig voor een A klasse auto.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:42
Phusebox schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:10:
[...]

Die 65pk versie is net aan. Persoonlijk vind ik het wat weinig en snap niet dat een auto van dergelijk formaat en gewicht daarmee wordt uitgerust. Ik vind 65pk al te weinig voor een A klasse auto.
65 pk leek me al aan de krappe kant. aangezien een aygo lichter is en net zo veel vermogen heeft.

heb er een gezien met 80 pk. eens kijken of ik daar een proefritje in kan maken. lijkt me een stuk lekkerder rijden...

...

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wij hebben de 82pk 1.25 Fiesta, maar vindt dat al best langzaam. Ben geen hele sportieve rijder, maar mist toch wel behoorlijk wat pit. Normaal ben ik een Astra Sports Tourer 1.3 CDTi gewend, die is al niet heel snel, maar door de turbo voelt die wel veel sneller aan.

In ons geval is het een boodschappen autootje, dus voldoet prima. Als het echter onze enige was auto, zou ik zeker wat meer PKs willen hebben :)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:07:

Wij hadden dat in de ka, dat rijd prima maar op de snelweg heb je wat weinig. Met een fiesta lijkt me dat dan weer echt behelpen. Maarja daar is de proefrit voor :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn Fiesta heeft 95 van die pony's (Diesel, 1.6) en dat is al minimaal vind ik. Ik heb ook de 125pk uitvoering gereden (Benzine, 1.0) en dat is uiteraard veel beter. Maar of het goed is voor zo'n 1.0 blokje weet ik niet... lijkt me dat die geen 3 ton redden.

[ Voor 30% gewijzigd door TommyGun op 06-09-2016 13:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb een Fiësta met een 100pk blok (3 cil. 1.0L) en ik moet zeggen dat dat echt niet tegenvalt! Trekt vlot op en de top is ook prima.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

Reinier

\o/

Rub3s schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:07:
Ik heb een Fiësta met een 100pk blok (3 cil. 1.0L) en ik moet zeggen dat dat echt niet tegenvalt! Trekt vlot op en de top is ook prima.
Kan ik me voorstellen, want dat is de driecilinder mét turbo. Het ging nu om de ongeblazen uitvoeringen.
De Fiesta van mijn vrouw heeft de 80 pk variant en is absoluut geen racemonster, maar het rijdt echt niet slecht. Je komt er prima in mee met het verkeer. En hij klint beter dan mijn diesel viercilinder ;)

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

De 80pk is opzich ook niet verkeerd. Ik moet wel zeggen dat de 100pk nog een stukje stiller is, zal wel door de turbo komen o.i.d.. Niet dat de 80pk echt een lawaaimaker is.

• Phusebox
TommyGun schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:59:
Mijn Fiesta heeft 95 van die pony's (Diesel, 1.6) en dat is al minimaal vind ik. Ik heb ook de 125pk uitvoering gereden (Benzine, 1.0) en dat is uiteraard veel beter. Maar of het goed is voor zo'n 1.0 blokje weet ik niet... lijkt me dat die geen 3 ton redden.
Mja 3 ton in een Fiesta, daar is ie ook niet voor gebouwd. Aan de andere kant kun je ook een Mondeo met 1.0 Ecoboost kopen nu, en denk niet dat Ford er vanuit gaat dat die maar 250.000 km's doen op een leven.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:44:
[...]

Mja 3 ton in een Fiesta, daar is ie ook niet voor gebouwd. Aan de andere kant kun je ook een Mondeo met 1.0 Ecoboost kopen nu, en denk niet dat Ford er vanuit gaat dat die maar 250.000 km's doen op een leven.
Mondeo met een 1.0? Dat is toch een 1.5?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Phusebox

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Touchdomex schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:50:
[...]

Mondeo met een 1.0? Dat is toch een 1.5?
Mondeo wordt zowel met 1,0l ecoboost 125PS als 1,5l ecoboost 160PS verkocht.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Wilde ik overigens een proefrit in maken (de 1.0l) maar nergens staat ie als demo in buurt. Iedereen zal wel de 1.5l willen echter mijn leeftijd en 160pk is geen goeie combo bij verzekeraars blijkbaar ;) Vind overigens een Mondeo icm een 1.5l nog vies tegenvallen qua werkruimte om het motorblok heen. Heb ik de 2.0l nog niet eens gezien under the hood...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

De 1,5l is in principe een licht aangepaste 1,6l die aangepast is aan de normen die in China gelden (waar 1,5l veel goedkoper belast of verzekerd kan worden dan 1,6l), dus ik verwacht niet dat ze het blok veel kleiner hebben gemaakt.

Daarentegen zit dat blok ook in de Fiesta (ST), dus het zou toch redelijk wat ruimte moeten hebben in een Mondeo.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

Mystikal

It never hurts to help!

Helaas is mijn groepdruklager kapot. Met koppelen maakt hij een behoorlijk ratelend.resonerend geluid. Heb de auto (2e hands) pas net 3 maanden. Wordt dus gewoon gemaakt. Buiten dat ben ik nog steeds erg tevreden met de S-MAX 1.6TdCi. Ik haal op een tank 1100km (70 liter) wat erg netjes is.

Op vakantie ook goed gbevallen. Ik had mijn eerste stop pas 100km na Lyon (900km) en kwam uitgerust aan. Op een trip van 1550 km slecht 1 keer hoeven stoppen (tanken). In 12,5 uur was ik op lokatie en relatief fris zonder rugklachten (1,98mtr lang).

Ook qua bagage ideaal. Zelfs met een triker (soort skelter) op de achterbank genoeg ruimte voor alle koffers, tassen en buggy voor de kleine. 2 (1 jaar, 6 jaar) kinderen op de achterbank, stoelen plat en iedereen heeft heerlijk geslapen gedurende de nacht.

Basement Bios ---- Exo-S

• Ad de Jong
  • Laatst online: 19:39
Ik ging van 2x Almera met 100 pk (1.6) naar een Maxima met 200 pk ( 3L V6) naar een Micra met 56 pk (meen ik) en nu naar een Focus met 100 pk (1.6).
En zelfs de Micra was goed te doen ondanks geen vermogen. Natuurlijk op de snelweg veel bumperklevers als ik de snelweg op wilde rijden maar op de 80 km wegen en in het dorp/stad was er heel goed mee te rijden.
Moet je veel snelwegen rijden dan moet je gewoon meer dan 80 pk hebben al is het maar om vlot te kunnen invoegen. Rij je niet veel op de snelweg dan heb je aan minder dan 80 pk ruim voldoende.

Natuurlijk is meer vermogen nooit verkeerd en soms veiliger (vooral als je de snelweg op moet :p) maar het is ook gewenning en vooral goed vooruit kijken.

Maar toch mis ik die heerlijke V6 nog iedere dag.... O+ O+ O+ VG30E _/-\o_ :9~

Mijn profiel op Discogs

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Heerlijk al die PK verhalen ;)

Banden opgepompt van de Mondeo, bleek dat er 1 dopje van een band af is, kan dit kwaad?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Phusebox
Mars18 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:12:
Heerlijk al die PK verhalen ;)

Banden opgepompt van de Mondeo, bleek dat er 1 dopje van een band af is, kan dit kwaad?
Kan dat er vuil in komt, zou wel even een nieuw dopje scoren of tijdelijk die van je reserveband gebruiken.

• Phusebox
Dit weekend de zoektocht naar een Fiesta voortgezet. Ben nu al paar maanden bezig maar nog niks gevonden. Daarom ook maar eens een nieuwe overwogen zeker nadat ik hier las dat er aanpassingen mogelijk zijn.

Offerte voor een nieuwe 5 deurs aangevraagd en met de vraag of het mogelijk was in de garage die hendel te laten vervangen en software aanpassing te doen.

Reactie was dat het volgens de monteurs absoluut niet kon, technisch gezien. Jammer, dan verkopen ze mij dus geen auto. Als het kon hadden ze het wel gedaan lijkt me als je zo makkelijk een auto kan verkopen.

Dus weer verder zoeken naar een Titanium, waar ik voor een 3 jaar oude meer voor betaal dan een nieuwe Style...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Phusebox schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:06:
Dit weekend de zoektocht naar een Fiesta voortgezet. Ben nu al paar maanden bezig maar nog niks gevonden. Daarom ook maar eens een nieuwe overwogen zeker nadat ik hier las dat er aanpassingen mogelijk zijn.

Offerte voor een nieuwe 5 deurs aangevraagd en met de vraag of het mogelijk was in de garage die hendel te laten vervangen en software aanpassing te doen.

Reactie was dat het volgens de monteurs absoluut niet kon, technisch gezien. Jammer, dan verkopen ze mij dus geen auto. Als het kon hadden ze het wel gedaan lijkt me als je zo makkelijk een auto kan verkopen.

Dus weer verder zoeken naar een Titanium, waar ik voor een 3 jaar oude meer voor betaal dan een nieuwe Style...
Ik zou eens een dealer opzoeken en die vraag daar neerleggen: de ruimte voor korting op een nieuwe is groter dan de ruimte voor korting op een oude ..

(https://www.broekhuis.nl/acties/ford-fiesta-titanium/)

ping 127.212.23.124

• Phusebox
pjottum schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:23:
[...]

Ik zou eens een dealer opzoeken en die vraag daar neerleggen: de ruimte voor korting op een nieuwe is groter dan de ruimte voor korting op een oude ..

(https://www.broekhuis.nl/acties/ford-fiesta-titanium/)
Dit was een Ford dealer, die waar ik ook mijn Focus heb gekocht en altijd kom voor onderhoud.

Situatie is dat ik een Fiesta zoek en met name de boordcomputer functie een vereiste is (evenals het mooier uiterlijk van de mistlampen, maar kan ik me overheen zetten). Deze zit alleen op de Titanium uitvoering, maar daar vind ik nauwelijks iets van als occassion, in ieder geval niet hier in de buurt.

Dus toen dacht, ik een nieuwe Style uitvoering is net zo duur als een tweedehands Titanium (3 jaar oud), dus als ik daar dan die hendel van kan laten vervangen en software updaten zodat ik ook de boordcomputer heb is dat nog een betere optie.

Maar de dealer werkt daar dus niet aan mee en beweert dat het helemaal niet kan.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 13-09-2016 11:30 ]

• Phusebox
Weet iemand van jullie of verlengde fabrieksgarantie van een Duitse auto ook in Nederland geldt? Heb een Fiesta gezien maar is import en bij een handelaar dus geen Bovag garantie of andere garantie vanuit de verkoper. Auto is wel voorzien van verlengde fabrieksgarantie.

• Ad de Jong
Ff een stukkie cruisen met de Focus....

[ Voor 22% gewijzigd door Ad de Jong op 13-09-2016 21:01 ]

Mijn profiel op Discogs

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:47
Hoihoi, even een vraagje over de bandenspanning.
Ik heb een Ford Focus 1.4 2001 benzine met voor 195/75r15 michellin banden
en achter 185/65/r15 touring st-1 banden.

Maar hoeveel bandenspanning moet ik hebben? Als ik op internet rondkijk zie ik veel 2,4 voor en 2,3 achter. Als ik in handleiding van mijn auto kijk staat daar 2,0 voor en achter. Nu verschilt dat natuurlijk per band maar wat zou ik moeten nemen?

Die 2,4 voor en 2,3 achter komt vaker voor als ik het door google heen haal

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:55:
Weet iemand van jullie of verlengde fabrieksgarantie van een Duitse auto ook in Nederland geldt? Heb een Fiesta gezien maar is import en bij een handelaar dus geen Bovag garantie of andere garantie vanuit de verkoper. Auto is wel voorzien van verlengde fabrieksgarantie.
Normaal is deze garantie overdraagbaar (staat in de voorwaarden) maar weet niet hoe dat met import zit. Denk dat een belletje met een dealer direct uitsluitsel zou kunnen geven.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Aschtra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:11:
Hoihoi, even een vraagje over de bandenspanning.
Ik heb een Ford Focus 1.4 2001 benzine met voor 195/75r15 michellin banden
en achter 185/65/r15 touring st-1 banden.

Maar hoeveel bandenspanning moet ik hebben? Als ik op internet rondkijk zie ik veel 2,4 voor en 2,3 achter. Als ik in handleiding van mijn auto kijk staat daar 2,0 voor en achter. Nu verschilt dat natuurlijk per band maar wat zou ik moeten nemen?

Die 2,4 voor en 2,3 achter komt vaker voor als ik het door google heen haal
Zit de sticker nergens meer op de auto?

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:42:
[...]

Normaal is deze garantie overdraagbaar (staat in de voorwaarden) maar weet niet hoe dat met import zit. Denk dat een belletje met een dealer direct uitsluitsel zou kunnen geven.
Ja ga ik ook doen. Lees alléén allerlei verhalen dst deze garantie echt helemaal niks voorstelt.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:47:
[...]

Ja ga ik ook doen. Lees alléén allerlei verhalen dst deze garantie echt helemaal niks voorstelt.
Ik heb er bij de vorige auto's veel profijt van gehad, gezien het lage bedrag wat de garantie kost. De kleinste dingen kunnen al heel veel geld kosten. Een simpel radio paneeltje, schakelaars enz.

• Phusebox
OmeJoyo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:51:
[...]

Ik heb er bij de vorige auto's veel profijt van gehad, gezien het lage bedrag wat de garantie kost. De kleinste dingen kunnen al heel veel geld kosten. Een simpel radio paneeltje, schakelaars enz.
Ik zie dat er ook heel veel is uigesloten. Vrijwel alles eigenlijk.

Probleem is dat de auto geen Bovag of andere garantie heeft verder. Wordt me toch een te grote gok denk ik.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:47
OmeJoyo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:42:
[...]

Zit de sticker nergens meer op de auto?
Als het goed is in de tankdop. Maar dat is dan het beste om aan te houden? Ook al zitten er andere banden op?

• Ad de Jong
Iets harder of zachter kan en mag.
Iets harder is wat zuiniger maar minder comfort.
Iets zachter is meer comfort, iets meer verbruik en slijtage.
Ik houdt me altijd aan de bandenmaat die de fabrikant voorschrijft en waar de wagen mee afgeleverd wordt met de bijbehorende bandenspanning.

Mijn profiel op Discogs

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2025
Jessper schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:59:
Mijn telefoon heb ik inmiddels gekoppeld met de radio en telefoneren gaat prima. Wat ik me af vraag is hoe ik muziek naar de radio kan sturen via BT. Volgens de Ford website is de auto met dit bouwjaar compatibel met mijn telefoon (Oneplus One stond er gewoon tussen, had ik niet verwacht). Mijn telefoon probeert ook audio te versturen (geen geluid meer uit de telefoon zelf). Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg?
Om maar even hier een einde aan te geven post ik dit even.

Ondertussen had ik dit weer een beetje laten gaan. Maar ik heb gewisseld naar een andere telefoon, de Oneplus 3. Deze werkte minder soepel met de Bluetooth module die in de auto zat en vaak verbond hij niet meer automatisch. Hierdoor ben ik er weer na gaan kijken en heb ik maar eens de dealer gebeld. Ze wilde het best vervangen, maar raden me kosten technisch aan zelf een module te vinden.
Na een aantal demontage bedrijven af gegaan te zijn heb ik er maar eentje van Ebay geplukt. Deze is er door de dealer ingezet en het werkt nu fantastisch. Had ik eerder moeten doen.

• Phusebox
Pff wat een ellende, wij hebben echt altijd pech hè... Zaterdag naar een Ford garage voor een auto die we hadden zien staan in de buurt, stond al paar maanden te koop blijkbaar. Meteen om 9 uur daar, wat bleek, de avond ervoor verkocht...

Toen maar gebeld naar een zaak op 150km afstand, daar stond er ook een. Prijs onderhandeld, ok we denken er even over. Bel vanochtend meteen om 9 uur... wat denk je? Verkocht.

Zucht...

Ben volgens mij al een half jaar op zoek naar een Fiesta.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2016 15:14 ]

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:41
Hee een Ford topic.
De mijne is volgens mij precies na deze van de band gerold, gezien het kenteken >:)

2009 Focus X-Road 1.8 16V Flexifuel.
2.5 jaar in mijn bezit en nog steeds erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/442/big/ford_focus_x-road_01.jpg

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Phusebox
JeRK :D

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:41
PRECIES hoe ik mijn kenteken onthoud! :+

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39

Nutral

gamer/hardware freak

Andere mensen hier een brief gehad over een terugroepactie voor de fiesta 1.6 diesel ? (mijne is uit 2013). Gaat over de gloeiboegie module die blijkbaar niet waterdicht is en brand kan veroorzaken.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nutral schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:48:
Andere mensen hier een brief gehad over een terugroepactie voor de fiesta 1.6 diesel ? (mijne is uit 2013). Gaat over de gloeiboegie module die blijkbaar niet waterdicht is en brand kan veroorzaken.
Nee :o Zal eens bij de leasemaatschappij informeren. Heb je wellicht een scan of zo van de brief?

• Phusebox
Na lang zoeken is het dan toch gelukt, zojuist een Fiesta gekocht voor mijn vrouw. Zaterdag ophalen. Nu al een leuk weekend.

En vervolgens het gat op de spaarrekening weer opvullen.

Deze uitvoering en kleur is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.paultan.org/image/2015/05/2015.04.24_Transportation_Fiesta_001-e1431661686823.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 22-09-2016 13:48 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zaterdag rijden in een 2015 Focus Wagon met 125 PK ecoboost motor. Ik rij zelf al jaren Ford, maar voor het eerst dat ik zo'n jong model zou aanschaffen. Hebben jullie misschien nog tips waar op moet letten?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

OgWok

U.N.C.L.E.

@BillSpaarbank: tsja, een 3 cylinder, daar moet je van houden. (ik kan er niet echt aan wennen) Met een vliegwiel en pully die in onbalans zijn om het typische 3 cyl. gevoel te onderdrukken ipv. balansassen?
Lekker gaan rijden, je ziet vanzelf wel of het wat is. Wil je er 3 ton mee rijden?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Phusebox
Ik ging van een 1.6 Mondeo naar een 1.0 Ecoboost Focus . Nooit geen problemen mee gehad en afgezien van het feit dat ik er geen 200 mee kan rijden mis ik niks.

Ja op vakantie in de bergen soms maar eigenlijk is ook dat prima te doen.

Ik ging ook van 1 op 10 naar 1 op 16. En dat is me ook wel wat waard.

Het is geen motor om 40.000 km per jaar mee te rijden nee, althans als je langer dan 6 jaar ermee wil doen. Maar goed, voor de gemiddelde Nederlander is het meer dan voldoende en ook de verwachtte levensduur.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:11:
Ik ging van een 1.6 Mondeo naar een 1.0 Ecoboost Focus . Nooit geen problemen mee gehad en afgezien van het feit dat ik er geen 200 mee kan rijden mis ik niks.

Ja op vakantie in de bergen soms maar eigenlijk is ook dat prima te doen.

Ik ging ook van 1 op 10 naar 1 op 16. En dat is me ook wel wat waard.

Het is geen motor om 40.000 km per jaar mee te rijden nee, althans als je langer dan 6 jaar ermee wil doen. Maar goed, voor de gemiddelde Nederlander is het meer dan voldoende en ook de verwachtte levensduur.
Hier zijn mijn ouders toen van een 2l diesel mondeo naar een 1.0 ecoboost gegaan en kan je vertellen het verschil merk je echt heel erg maar dat is niet erg want het turbootje gaat erg fijn van zijn plek.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BillSpaarbank
  • Niet online
OgWok schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:41:
@BillSpaarbank: tsja, een 3 cylinder, daar moet je van houden. (ik kan er niet echt aan wennen) Met een vliegwiel en pully die in onbalans zijn om het typische 3 cyl. gevoel te onderdrukken ipv. balansassen?
Lekker gaan rijden, je ziet vanzelf wel of het wat is. Wil je er 3 ton mee rijden?
Ik heb al in een 2013 proefgereden en ik vond het heerlijk rijden. Ik ben nu een 2002 focus Wagon gewend.

Het is wel een auto waar we de komende jaren probleemloos in willen kunnen rijden. Ik denk niet dat ik zelf de 300k zou halen. Maar vanwaar de vraag? Hebben de ecoboost motoren een kortere levensduur ofzo?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

BillSpaarbank schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:07:
[...]

knip.......

Hebben de ecoboost motoren een kortere levensduur ofzo?
Dat zou ik ook graag willen weten....

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

TommyGun schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:26:
[...]

Nee :o Zal eens bij de leasemaatschappij informeren. Heb je wellicht een scan of zo van de brief?
Verwijzing stond er naar dit nummer: 16S09, op internet zie ik dat het om de fiesta's gaat die tussen 1/2012 en 8/2013 gemaakt zijn.

https://www.dft.gov.uk/vo...1F1BD95758025800B002AC26A

Device id tussen: WF0DXXGAKDCY22196 to WF0JXXGAJJCD27508

• Phusebox
[...]

Ik heb al in een 2013 proefgereden en ik vond het heerlijk rijden. Ik ben nu een 2002 focus Wagon gewend.

Het is wel een auto waar we de komende jaren probleemloos in willen kunnen rijden. Ik denk niet dat ik zelf de 300k zou halen. Maar vanwaar de vraag? Hebben de ecoboost motoren een kortere levensduur ofzo?
Ford zegt dat de distributieriem een auto leven meegaat of 10 jaar/240.000 km. Daaruit zou je kunnen afleiden dat Ford dat als de normale levensduur ziet.

Maar goed het ligt er ook aan hoe je er mee omgaat en of je wel of geen pech hebt.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dat is wel gek. Ik begreep van mijn monteur bij Ford dat ze die riem bij 200k gewoon vervangen. Daar maal ik niet uit op dat de auto daarna op is.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
BillSpaarbank schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:37:
Dat is wel gek. Ik begreep van mijn monteur bij Ford dat ze die riem bij 200k gewoon vervangen. Daar maal ik niet uit op dat de auto daarna op is.
Hou er wel rekening mee dat het vervangen van een distributieriem in het geval van een Ecoboost blok wel eens een dure aangelegenheid kan worden, aangezien deze blokken een natte riem hebben (loopt door de olie). Dan moet er dus wel series gesleuteld worden.

Ik rij zelf trouwens een Focus Wagon van juni 2014 (lease). Tot nu toe nog geen rare dingen mee gehad :)

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 22-09-2016 21:12 ]

• Phusebox
InZane schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:07:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het vervangen van een distributieriem in het geval van een Ecoboost blok wel eens een dure aangelegenheid kan worden, aangezien deze blokken een natte riem hebben (loopt door de olie). Dan moet er dus wel series gesleuteld worden.

Ik rij zelf trouwens een Focus Wagon van juni 2014 (lease). Tot nu toe nog geen rare dingen mee gehad :)
Volgens de Ford onderhoudsprijslijst moet je rekenen op ca. 1100 euro (uit mijn hoofd). Maar tegen een normale auto om de 100.000 à zeker 600 euro komt dat op hetzelfde neer.

• BillSpaarbank
  • Niet online
We gaan het zien :) ik rij max 15k per jaar. Bedankt voor de reacties.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]
Hebben de ecoboost motoren een kortere levensduur ofzo?
Lijkt me nogal wiedes, zeker als je 125pk of wat dan ook uit een 1.0 blokje gaat trekken.

Hetzelfde geldt voor de turbo; als je 'm niet netjes laat opwarmen/afkoelen zal 'ie ook eerder kapot gaan.
Nutral schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:16:
[...]

Verwijzing stond er naar dit nummer: 16S09, op internet zie ik dat het om de fiesta's gaat die tussen 1/2012 en 8/2013 gemaakt zijn.

https://www.dft.gov.uk/vo...1F1BD95758025800B002AC26A

Device id tussen: WF0DXXGAKDCY22196 to WF0JXXGAJJCD27508
Ik heb mijn kenteken ingevoerd op https://ovi.rdw.nl/ en dat geeft inderdaad het volgende aan;

Openstaande terugroepactie(s)
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP160327

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 23-09-2016 09:05 ]

• nielsicq
  • Niet online
Op de site van Ford kun je het ook gemakkelijk zien: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

• BillSpaarbank
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:57:
[...]

Lijkt me nogal wiedes, zeker als je 125pk of wat dan ook uit een 1.0 blokje gaat trekken.

Hetzelfde geldt voor de turbo; als je 'm niet netjes laat opwarmen/afkoelen zal 'ie ook eerder kapot gaan.
Ok thanks, ik zal me er nog even verder in verdiepen :)

Wel vreemd dat ze zo hoog inzetten op al die ecoboost blokken. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze een motor op de markt zouden brengen die bij 150k km massaal de geest geven.

Jij zou de Ecoboost motoren afraden begrijp ik?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:23:
[...]

Wel vreemd dat ze zo hoog inzetten op al die ecoboost blokken. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze een motor op de markt zouden brengen die bij 150k km massaal de geest geven.

Ik raad 'm zeker niet af, maar zoals gezegd moet je er geen 30k+ (snelweg) per jaar mee rijden want daar zijn ze m.i. niet voor gemaakt.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:50:
[...]

Ik raad 'm zeker niet af, maar zoals gezegd moet je er geen 30k+ (snelweg) per jaar mee rijden want daar zijn ze m.i. niet voor gemaakt.
Al dit soort blokken hebben een handleiding die je moet volgen en dan gaan ze prima mee maar als je ze inderdaad mishandeld dan gaan ze stuk.

De handleiding bij deze blokjes is gewoon net iets anders als je gewend bent.

• Phusebox
TommyGun schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:50:
[...]

I call bullshit. Ford gaat niet zoveel van die auto's uitleveren als deze niet grondig getest zijn. 30k valt nog wel binnen het normaal gebruik spectrum.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik zit even lekker te neuzen op het web, het is een interessante discussie die er af en toe lekker fel aan toe gaat. Ik ga zaterdag op mijn gemak proefrijden. Deze is 3 jaar jonger dan degene die ik al gereden heb. Alleen dit is de 125 PK versie t.o.v. de 100 PK in het 2012 model.

Ik twijfel erg tussen de Astra, Octavia, C'eed en de Focus. Ben al maanden bezig :+

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:34
Even een kleine aanvulling op de 1.0 ecoboost discussie:

Als tijdelijke auto heb ik momenteel een nieuwe Focus (BJ2016, <10K km op de teller) met een 1.0, 125PK ecoboost. Ik ben vertegenwoordiger en ben dus veel onderweg tussen DU en NL. Ik zou zelf nooit deze motorisering aangeschaft hebben, prima blokje als je op CC 100km/h op de snelweg rijd maar het is zeker geen strepentrekker bij het verkeerslicht.

Je moet flink toeren maken en de overbrengingen zijn echt bizar lang, lees: 100km/h in 2e versnelling. Ik zou er ook zeker geen 25d+ KM per jaar mee rijden daarvoor is het blok niet echt soepel genoeg.

"Minpunten" na nu ~5000km:
-Te lange overbrengingen
-Start stop is het minst soepele systeem ooit (3-cilinder probleem denk ik, als een diesel die koud start)
-Klinkt en voelt als een diesel op lage toeren zonder de hoeveelheid koppel (brum brum brum brum)
-Turbo duurt erg lang voor hij op stoom is
-Standaard stoelen bieden voor mij weinig ondersteuning
-Persoonlijk vind ik de plastic bumpers (ongespoten) er niet uit zien en doet echt afbreuk aan de kwaliteit
-Geen verstelbare middenarm steun, zit vast op een plek en is vrij klein

Pluspunten:
-Zuinig, met mijn rijstijl (flink doorblazen) zit ik altijd rond de ~5 tot 5.6L/100km gemiddeld
-Sync systeem werkt prima, de navigatie vind ik niet geweldig maar veel connectiviteit
-Stil als je ~80-100km/h rijd
-Blok klinkt best leuk als je hem flink in de toeren jaagt
-Best veel aankleding als standaard. Stoelverwarming en stuurverwarming worden beiden goed heet.
-Redelijk veel ruimte, ik ben 188cm en er kan een volwassen vent achter me zitten zonder problemen
-Stuur kan je goed verstellen en ook de stoel kan ver omlaag

Al met al een prima auto met voors en tegens. Als je ~15K km rijd op een jaar is het echt een prima auto! Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwe Astra (veel kit voor weinig geld) of een octavia. Maar je komt er alleen maar achter door veel proef te rijden!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 21:37
BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:23:
[...]

De Ford Ecoboost motor zal toch niet zomaar al vele jaren als beste compacte motor zijn beoordeeld?!

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 23-09-2016 11:01 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Als je 125 pk haalt uit een 1.0 blok, betekent dat niet meteen dat de motor het minder lang uit houd. Het feit dat het blok 1 liter inhoud heeft tegenover 1,6 liter zegt alleen iets over de verbrandingskamer. Daarbij zeg ik niet dat de ecoboost betrouwbaar is, maar we weten het gewoon niet.

Voor de turbo, dit is een apart onderdeel en ik vermoed dat dit in lijn ligt met ford zijn track record, oftewijl net zo betrouwbaar als andere ford motoren.

Voor het blok, ik vermoed dat dit blok wat sterker is opgebouwd om de extra krachten en inbalans op te vangen, inhoud kan wel 1 liter zijn, maar dan kunnen bijvoorbeeld de zuigerstangen wel sterker gemaakt zijn, het gehele blok kan rondom de cilinders net zo sterk opgebouwd zijn als de 1.6. Als je het vergelijkt met de 1,25 liter motoren in de fiesta is de 1.0 een flink stuk duurder, waarschijnlijk omdat het blok anders is opgebouwd voor het extra koppel en om extra lucht in het blok te krijgen.

De oudere 1.6 is niet zo opgebouwd om sterk te zijn, maar vooral om het vermogen te kunnen leveren, met turbo's en efficientere bouw kan er meer vermogen uit een kleiner blok gehaald worden, dit betekend dat als je het vermogen niet gebruikt zoals op een snelweg, het blok zuiniger is.

Daarbij is dan ook nog het volgende punt, een 1.0 100pk blok kan inderdaad die 170 Nm leveren, maar als je gewoon op de snelweg rijd zal deze motor ongeveer evenveel koppel geven als een 1.0 die in de fiesta zit, de turbo zal niet zoveel doen of helemaal uit staan en daarbij belast je de motor sterkte technisch ook niet zoveel. Gezien er over het algemeen snelweg word gereden, zal het hier niet eens een heel groot issue zijn.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Phusebox schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:55:
[...]

I call bullshit. Ford gaat niet zoveel van die auto's uitleveren als deze niet grondig getest zijn. 30k valt nog wel binnen het normaal gebruik spectrum.
Klopt. 50k ook wel. Deze blokjes worden wereldwijd verkocht, ook in .de en daar wordt gewoon 150 met die blokjes getrapt, van Bremen naar München en terug op een dag.

Ik heb hem in een fiesta liggen (100pk) en dat werkt prima. Die blokjes gaan gewoon 200k zonder problemen draaien, ze zitten al jaren in vele leasebakken en in tegenstelling tot VAG blokken met kettingen zijn er nog geen gekke dingen te vinden op de internet.

Dus het idee van kleine motoren en hoog vermogen - wen er maar aan. Het is inmiddels normaal om 100pk/ltr uit een blokje te trekken. De hot hatches doen bijna het dubbele.

De turbo en met name de koeling is een mogelijk issue, maar ook daar: de auto zorgt voor zichzelf en blijf keurig blazen als het te warm is in het vooronder.

ping 127.212.23.124

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mauritio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:48:
Even een kleine aanvulling op de 1.0 ecoboost discussie:

[...]

Al met al een prima auto met voors en tegens. Als je ~15K km rijd op een jaar is het echt een prima auto! Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwe Astra (veel kit voor weinig geld) of een octavia. Maar je komt er alleen maar achter door veel proef te rijden!
Exact (afgezien van de autokeuze ;))

Ik rijd toch liever met een wat zwaardere motor, minstens 1.4 maar bij voorkeur 1.6 of zelfs een 2 liter. Die hoeven veel minder hard te werken om dezelfde kracht te leveren en slijten dus minder, naast dat ze minder geluid (want minder toeren) produceren en dergelijke.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 23-09-2016 13:14 ]

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:34
pjottum schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:08:
[...]

Klopt. 50k ook wel. Deze blokjes worden wereldwijd verkocht, ook in .de en daar wordt gewoon 150 met die blokjes getrapt, van Bremen naar München en terug op een dag.
Ik kan beamen, het 1.0 blokje met 125pk loopt makkelijk 190+ hier in Duitsland en dat rijd ik dan ook minimaal 1 keer per week. Overigens heb ik de 211 al gehaald, zolang de weg maar lang genoeg is (en een beetje afloopt) :9

En inderdaad bijvoorbeeld de A45 AMG trekt 376 paarden uit een 2.0 liter blok! Het vermogen per liter volume zal alleen nog maar gaan stijgen de komende jaren! Ook motorfietsen doen al veel langer hogere vermogens per liter en dat gaat ook goed.
TommyGun schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ik rijd toch liever met een wat zwaardere motor, minstens 1.4 maar bij voorkeur 1.6 of zelfs een 2 liter. Die hoeven veel minder hard te werken om dezelfde kracht te leveren en slijten dus minder, naast dat ze minder geluid (want minder toeren) produceren en dergelijke.
Dit klopt niet, de hoeveelheid toeren staat los van motor inhoud maar overbrengingsverhouding. Ook de hoeveelheid geluid in de kabine heeft te maken met isolatie en evt. hoeveelheid toeren (wat dus overbrenging is). Verder ben ik op het trillen van de drie cilinder best tevreden over een kleine motor inhoud! Al zou ik het blok alleen in een Fiesta bestellen. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mauritio op 23-09-2016 13:56 ]

• InZane
Mauritio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:48:
In grote lijnen ben ik het wel redelijk met je eens, op de autokeuze na :+

Nou ben ik al sowieso geen Opel fan en de laatste Astra (vorig jaar) die ik heb gereden kon me echt niet bekoren.
En als je de wegligging van een Focus bent gewend, kan ik me absoluut niet voorstellen dat je dan nog twijfelt over een Octavia.
Heb zelf eerst proefgereden in een Octavia en daarna in de Focus. Nou toen wist ik het wel :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

InZane schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:57:
[...]

In grote lijnen ben ik het wel redelijk met je eens, op de autokeuze na :+

Nou ben ik al sowieso geen Opel fan en de laatste Astra (vorig jaar) die ik heb gereden kon me echt niet bekoren.
En als je de wegligging van een Focus bent gewend, kan ik me absoluut niet voorstellen dat je dan nog twijfelt over een Octavia.
Heb zelf eerst proefgereden in een Octavia en daarna in de Focus. Nou toen wist ik het wel :)
Je hebt daarna een Renault besteld? :+ Ofwat? :P

• InZane
Touchdomex schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:00:
[...]

Je hebt daarna een Renault besteld? :+ Ofwat? :P
Daarvoor reed ik al in de nieuwe Clio. Die is, op het interieur en de stoelen na, nog wel te pruimen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

InZane schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
[...]

Daarvoor reed ik al in de nieuwe Clio. Die is, op het interieur en de stoelen na, nog wel te pruimen.
Glimmend plastic toch? :'(

Echt oerlelijk...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mauritio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:52:
[...]

Dit klopt niet, de hoeveelheid toeren staat los van motor inhoud maar overbrengingsverhouding. Ook de hoeveelheid geluid in de kabine heeft te maken met isolatie en evt. hoeveelheid toeren (wat dus overbrenging is). Verder ben ik op het trillen van de drie cilinder best tevreden over een kleine motor inhoud! Al zou ik het blok alleen in een Fiesta bestellen. :)
De belasting van de motor is wel degelijk anders bij een licht of zwaar(der) blok bij eenzelfde snelheid.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Daar heeft het blok niks mee te maken. De belasting van een motor is anders bij een blok dat meer koppel heeft. En zelfs dan alleen wanneer je er om vraagt.

Stel je voor een ecoboost 1L met 125 pk, en een atmosferische motor 1L met 60pk. Op de snelweg en ze draaien allebei ongeveer 2000 toeren. Meestal haal je op de snelweg wel 1 op 18 als je een constante snelheid aanhoud (100km/u)

Als ik dit bereken kom ik met 30% efficientie (wat redelijk in de buurt komt) op 17 kW of wel 23 pk.

23pk van een 60pk blok is dan 38% belasting/koppel
23pk van een 125pk blok is dan 18% belasting/koppel.

De reden dat men niet een fan is van kleine blokken is omdat als ze onder gemotoriseerd zijn en daarom op een hogere belasting draaien dan een grotere motor. Maar als de motor is gemaakt voor meer vermogen dan gaat dat niet op.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nutral schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 07:39:

knip....

Maar als de motor is gemaakt voor meer vermogen dan gaat dat niet op.
Bedoel je een motor met kleine inhoud die bv. de lagering heeft van een grotere motor? Grotere glijlagers, drijfstangen, sterkere krukas?

• BillSpaarbank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AsGRdVYCpp80xmHMPg5hla4G/full.jpg

Vandaag gekocht na lang zoeken. 125 pk ecoboost van 2015 met 20k op de teller. Bedankt voor alle reacties mbt de motor.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

BillSpaarbank schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:19:
[afbeelding]

Vandaag gekocht na lang zoeken. 125 pk ecoboost van 2015 met 20k op de teller. Bedankt voor alle reacties mbt de motor.
Mooi, gefeliciteerd. Een paar foto's van motordetails zou mooi zijn.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Over een weekje ophalen. Ik zal er aan denken :)

• InZane
BillSpaarbank schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:19:
[afbeelding]

Gefeliciteerd! En nog in de goede kleur ook :)

• Phusebox
Vanochtend zat ik om 6.45u in de trein om de Fiesta voor mijn vrouw op te halen. Op een paar dagen na een jaar oud met 12k op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OlIWzF7TicCTfBlrWGKquII7/full.jpg

Magnetic grijs _/-\o_
Verder titanium uitvoering, 1.0 ecoboost motor.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2016 19:05 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:52:
Vanochtend zat ik om 6.45u in de trein om de Fiesta voor mijn vrouw op te halen. Op een paar dagen na een jaar uit met 12k op de teller.

[afbeelding]

Magnetic grijs _/-\o_
Die 1.0 ecoboost Fiesta's rijden best wel chill :) Veel plezier er mee :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:52:
Vanochtend zat ik om 6.45u in de trein om de Fiesta voor mijn vrouw op te halen. Op een paar dagen na een jaar oud met 12k op de teller.

[afbeelding]

Magnetic grijs _/-\o_
Mooi ding!

Wat was er nou speciaal aan de versie die je per se wilde hebben? Iets met de boordcomputer?

Ben zelf namelijk ook aan het oriënteren op een nieuwe/tweedehands Fiesta.
Dus was wel benieuwd waar je specifiek naar op zoek was, ik ben nog niet echt thuis in de verschillende versies. Zie naast de bekende versies ook bijvoorbeeld ook M-edition voorbij komen.

• Phusebox
Trasos schreef op zondag 25 september 2016 @ 02:29:
[...]

Mooi ding!

Wat was er nou speciaal aan de versie die je per se wilde hebben? Iets met de boordcomputer?

Ben zelf namelijk ook aan het oriënteren op een nieuwe/tweedehands Fiesta.
Dus was wel benieuwd waar je specifiek naar op zoek was, ik ben nog niet echt thuis in de verschillende versies. Zie naast de bekende versies ook bijvoorbeeld ook M-edition voorbij komen.
Alleen de titanium heeft een boordcomputer dus dat was een vereiste. De M-edition die je noemt is geen officiële Ford benaming maar iets dat een keten van Ford dealers zelf heeft verzonnen (van Mossel).

Verder zocht ik eigenlijk iets van 2014 met ca. 20-30k op de teller maar toen zag ik de Magnetic Grey en helaas was die er pas vanaf eind 2015. Na vier keer een Fiesta bijna letterlijk voor mijn ogen verkocht zien worden kwam deze op ons pad. Gekocht via de telefoon, en paar dagen later opgehaald.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Toch je over het plastic heengezet? :+
Grapje, ga je veel plezier van hebben. Sturen erg lekker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
Jim423 schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:54:
Toch je over het plastic heengezet? :+
Grapje, ga je veel plezier van hebben. Sturen erg lekker.
Misschien dat ik het glimmend plastic nog wel een keer vervang maar voor nu.

Ik mag er toch niet in rijden hè, is de auto van mijn vrouw. Tenzij ik als ik naar het werk ga per ongeluk de verkeerde Ford pak ;)

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 20:27

Aldmar

Niks...

Tip:

Ik kwam vorige week op Amazon.de een setje Sonniboys tegen geschikt voor mijn Focus hatchback uit 2013.

Kosten waren een kleine 30 euro, inclusief verzenden. Ik twijfelde of het wel de Sonniboys zouden zijn. Zeker voor die prijs zou ik hem eerder scharen onder 'als het te mooi om waar blijkt te zijn, dan is het dat ook'. Heb de gok toch gewaagd en eergisteren kreeg ik het setje binnen. Alle 5 schermen passen perfect:

Afbeeldingslocatie: https://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/Mobile%20Uploads/IMG_5822_zps0dgptkpd.jpg

Laat de zomer maar weer komen 8)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57
Oh vet zeg. Als ik dat eerder had geweten had ik ze ook gekocht, maar ik moet m'n Focus over een half jaar inleveren :P

Verwijderd

Ha die zocht ik ook. Alleen gaat de mijne er over 3 maanden uit dus laat ik het maar zo.
Rij overigens 45k km per jaar met een 1.0. Gaat prima.
Iedereen die roept dat het niets is denkt zeker dat is Verstappen van de achternaam heet.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vanochtend zag ik dat het interieur lampje branden, terwijl de auto gewoon op slot stond, lichtknop stond neutraal. Toen ik even ging testen door de deur te openen en sluiten en weer op slot te doen, ging hij gewoon uit. Is dat een bekend euvel?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
Aldmar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:29:
Tip:

Ik kwam vorige week op Amazon.de een setje Sonniboys tegen geschikt voor mijn Focus hatchback uit 2013.

Kosten waren een kleine 30 euro, inclusief verzenden. Ik twijfelde of het wel de Sonniboys zouden zijn. Zeker voor die prijs zou ik hem eerder scharen onder 'als het te mooi om waar blijkt te zijn, dan is het dat ook'. Heb de gok toch gewaagd en eergisteren kreeg ik het setje binnen. Alle 5 schermen passen perfect:

[afbeelding]

Laat de zomer maar weer komen 8)
Waar zie jij 30 euro staan? Ik zie direct 180 euro als ik op je link klik?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 20:27

Aldmar

Niks...

Ewivis schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:21:
[...]
Waar zie jij 30 euro staan? Ik zie direct 180 euro als ik op je link klik?
Dan ben ik bang dat het ondertussen is aangepast...

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
TommyGun schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:13:

Dat hoeft natuurlijk niet per definitie te kloppen. Er zit best kwaliteitverschil in gebruikte materialen.
Als men wil, kunnen ze een 1.0 blok maken, wat makkelijk een miljoen km meegaat. Alleen dat wordt een duur blokje ;)

Youtube: DashcamNL

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Bovendien heb ik zat 1.6'jes meegemaakt die meer geluid gaven dan de 1.0 ecoboost motor. Ik vind de motor eigenlijk best wel stil, behalve als je het gaspedaal even vloert.

[ Voor 32% gewijzigd door Rub3s op 05-10-2016 10:26 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik rij nu bijna een hele week met de nieuwe Focus Wagon :)

Wat een heerlijke auto. Hij is inderdaad niet de snelste, maar zo'n verbetering ten opzichte van de Focus uit 2002 die ik had met de 1.6 motor. Ik merk dat ik nog wel erg moet wennen aan de koppeling. Alles loopt zo soepel.

Heel blij met de cruise control en climate control.

Ik moet alleen nog even terug naar de dealer omdat ik het start / stop systeem nog niet werkend heb gehad. Mijn accu zou nu wel op spanning moeten zijn. Ook met de climate control uit en dergelijke werkt dit systeem niet. Hij geen op de boordcomputer alleen het start / stop symbool weer met een streep er doorheen.

Voor de rest erg dik tevreden met de 1.0 125 PK motor.

Pagina: 1 ... 48 ... 140 Laatste