Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:41
duderuud schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:44:
Moet me hier ook maar melden ;)

Heb paar weken geleden een auto uit Duitsland geïmporteerd:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(ST van 03-2015 met 9.000km op de teller)

Op de langere (of misschien kortere :P ) termijn iig 2 dingen aan laten passen:
1) Audio. Geluid is echt waardeloos (standaard 6 speaker systeem)
2) Performance. Gewoon omdat het kan. Milltek systeem en stage 1. Later naar stage 2.
Vermogen van stage 1 en 2 gaat dan naar respectievelijk 270pk/430nm en 290pk/450nm

.
Zit je toevallig in de buurt van Amersfoort noord? Rijdt namelijk ook een ST rond

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:01

OmeJoyo

This is me

DennusB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:15:
Iemand enig idee of je in een Fiesta van 2015 met Sync ook op de een of andere manier Android Auto kan krijgen?

Daarnaast : Hoeveel mensen hier hebben hun 1.0 100PK blok laten chippen, en wat zijn de ervaringen ? :)

Edit : En nog een dingetje.
Mijn lease fiesta met ondertussen bijna 15k op de teller maakt een raar geluid als ie koud is. Klinkt alsof t van rechtsachter komt en je hoort t voornamelijk bij stoepjes op of af rijden, 5k kilometers geleden al keer naar de dealer gereden, maar die hoort niets geks. Ik wel. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Raar geluid... dat is duidelijk, de kofferklep valt er af 8)7 . Maar serieus,ik heb vele geluidje gehad met mijn fordjes, wellicht kan je het wat beter omschrijven, kan ik een educated guess doen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Heeft de ST niet standaard een grotere spoiler? of lijkt hij zo klein?

Freedom for everyone..

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Axente schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:26:
Mijn vriendin heeft van de zomer een fiesta gekocht uit 2005 met 145k op de teller. En heeft de distrubutieriem laten vervangen okt/nov nou breekt een maand geleden de nieuwe riem. Garage zet nieuwe riem er op en start motor en deze slaat gelijk weer kapot. En nu na een maand heeft de garage eindelijk de auto gerepareert als goed is ( is geen merkgarage maar beunhaas), want de nokas blijkt krom te zijn en hij plaatst nu een nieuwe kop op de motor. Ik kan er alleen nog niet bij hoe na 4 maanden de riem klapt. Garage waar die omgelegt zegt dat als hij hem te strak had gezet dat hij dan gelijk was geklapt en niet na 4 maanden.
Riem die na 4 maanden klapt is of verkeerd gemonteerd, van embarmelijke kwalitiet, of er is bespaard op andere onderdelen (spanrol etc.) En kromme nokkenas als oorzaak lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wellicht een eigen topic waard.

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
OmeJoyo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Riem die na 4 maanden klapt is of verkeerd gemonteerd, van embarmelijke kwalitiet, of er is bespaard op andere onderdelen (spanrol etc.) En kromme nokkenas als oorzaak lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wellicht een eigen topic waard.
De kromme nokkenas is waarschijnlijk gekomen door de riem die geklapt is helaas :| . De garage wil heel schappelijk zijn dus ben enorm benieuwd wat dit geintje ons kost.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ja dat klinkt dan wel logisch, maar het feit dat ze eerst maar weer een nieuwe riem om hebben gelegd om erachter te komen dat die weer klapt... Heel schappelijk lijkt mij dat er geen kosten voor je zouden zijn, tenzij hun aan kunnen tonen dat je het zelf gesloopt het.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:55

duderuud

Sliden is koel

Paganstars schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Zit je toevallig in de buurt van Amersfoort noord? Rijdt namelijk ook een ST rond
Niet echt, omgeving Ede...
Noctonix schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Geen idee, spoiler is groot genoeg :P

Motor-Forum.nl

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
duderuud schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:34:

[...]

Geen idee, spoiler is groot genoeg :P
Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/ford-focus-st-3_0.jpg?itok=zkvRFBEN

Op de afbeelding hierboven staat de ST met de spoiler die er, volgens mij standaard op hoort te zitten.
Maar kan me voorstellen dat het 'te' tuner staat :9

Freedom for everyone..

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 10:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik zie best veel verschillen tussen die twee foto's, niet alleen die spoiler. Is die niet van een ander jaar, of is het een st2 o.i.d.? (of is die er niet bij de Ford Focus?)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
Die laatste foto heeft nog de 'oude' achterkant.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Prachtige auto, die blauwe ST.

Woensdag mijn eerste auto voor de eerste keer weg voor een kleine beurt (220K km), ben benieuwd. Heb hem nu sinds 28 december, en sindsdien 15K mee gereden zonder problemen.

Low res foto...2007 focus 1.6 tdci.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e2aac0d2f8397c098b9574981c206b7e.png

Enige irritante tot nu toe is dat iemand er 's nachts een keer een deuk in de zijkant heeft geslagen en er wat krasjes her en der opzitten. Wil het exterieur wel weer wat netjes hebben eigenlijk maar heb er zelf de ruimte niet voor en geen ervaring mee.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Rub3s schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:16:
Ik zie best veel verschillen tussen die twee foto's, niet alleen die spoiler. Is die niet van een ander jaar, of is het een st2 o.i.d.? (of is die er niet bij de Ford Focus?)
Er zijn sowieso verschillen tussen de NL en DE uitvoeringen. In DE heb je helemaal geen ST2 of ST3.

Motor-Forum.nl

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Axente schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:26:
want de nokas blijkt krom te zijn en hij plaatst nu een nieuwe kop op de motor.
Een nokkenas krom? Doet die aan dragracen ofzo? Daar heb je met gigantische versnellingen te maken om daar torsiekrachten te hebben dat de klepoverlap plots niet meer klopt.

Ergo: dat klinkt een beetje vreemd...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Noctonix schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Lijkt idd wel ofdat mijn Fiesta ST een grotere spoiler heeft....of lijkt maar zo omdat de auto kleiner is ;)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Meneer aard

Porsche rulez!

Chevy454 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:42:
[...]

Een nokkenas krom? Doet die aan dragracen ofzo? Daar heb je met gigantische versnellingen te maken om daar torsiekrachten te hebben dat de klepoverlap plots niet meer klopt.

Ergo: dat klinkt een beetje vreemd...
Lijkt me eerder dan een gebroken nokkenas. Dat heb ik eerder meegemaakt icm een gebroken riempje..Maar beetje raar is het inderdaad..

Vandaag voor de 3e keer de ford bij ons @ work weg gebracht naar de garage..Hij zeek olie uit de uitlaat. Prachtig spul die trans(h)it...Turbo zal wel op zn eind zijn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Axente
Meneer aard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:34:
[...]

Lijkt me eerder dan een gebroken nokkenas. Dat heb ik eerder meegemaakt icm een gebroken riempje..Maar beetje raar is het inderdaad..

Vandaag voor de 3e keer de ford bij ons @ work weg gebracht naar de garage..Hij zeek olie uit de uitlaat. Prachtig spul die trans(h)it...Turbo zal wel op zn eind zijn.
Thanks. Ja mij klinkt het ook allemaal vreemd maarja geen verstand van auto's en dat maakt het lastig. Nadat hij in de garage was geklapt omdat hij vast liep heeft de garage bij de tweede nieuwe handmatig rond gedraait en dat was het 3 keer rond en toen liep de riem vast. Maar ik ben ook van mening dat meeste kosten / alles voor de garage zijn.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-11 10:47

D33F

Tweelingtemmer

Ik heb een vraagje met betrekking tot het olieverbruik van mijn Focus fase 1. Auto heeft bijna 200.000 gelopen en merk dat het olieverbruik voor mijn gevoel aan de hogere kant zit (1L op +- 6000KM).

Ik weet dat de zuigerveren e.d. na verloop van tijd kunnen gaan slijten en dat zal bij mijn Zetec S 1.6 16V niet anders zijn. Wat mij wel opvalt is dat ik de eerste 700KM van de 1000 amper verbruik heb, maar zodra ik 200KM snelweg heb gereden dat er dan het nodige verbruik is. Kan dit eraan liggen dat er condens / benzine wordt verbrand?

De olie wordt binnenkort ook ververst (+ grote beurt) want deze zit er bijna 10.000KM in. Kan ik hierna een lager verbruik verwachten?

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:15

Duinkonijn

Huh?

M'n vader is me aan het zieken met dat zijn c-max zuiniger rijdt(4.2op100) Dan mijn Fiesta (5.3 op 100)

Gevolg dat ik er toch sterk aan denk om een focus te kopen, al is het maar vanwege de extra opties, vervanging staat momenteel voor 2018 gepland

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 15:01
Een vraagje voor de Ford liefhebbers hier :)
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, maar aangezien het over een Ford gaat zal het wel goed zitten.

Ik als 21 jarige autoliefhebber wil een oldtimertje voor er bij. (Naast mijn Volvo S70)

Ik ben (op een rustig tempo) aan het zoeken naar een Ford Taunus TC1 coupe.
Met name rustig doordat deze vaak flink opgeknapt moeten worden en ik nog niet echt een ruimte tot mijn beschikking heb om dit te doen. Maar toch ben ik al opzoek omdat deze vrij lastig te vinden zijn.

Zo iets ben ik naar op zoek:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Ford_Taunus_GXL_Coupe_1974.jpg

Heeft er iemand tips hoe je het best op zoek kan gaan naar dit soort dingen? Ik heb al veel rondgekeken op sites zoals autoscout, mobile.de, 2dehands.be etc etc. (ding mag ook best in belgie/duitsland staan).
Of beter nog, weet iemand er een te staan? :)

Er staan er een handjevol op internet maar die zijn of heel erg slecht of simpelweg te duur. (of automaat).

Het maakt me niet uit wat voor motorblok er in zit, mag best een 1300 of 1600 zijn.
En kleur enz zal me ook een worst wezen :9

Alle tips/websites etc zijn welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door MetalMarty op 02-04-2016 14:33 ]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

calsonic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Lijkt idd wel ofdat mijn Fiesta ST een grotere spoiler heeft....of lijkt maar zo omdat de auto kleiner is ;)
Mijn auto heeft de standaard spoiler voor een DE uitvoering. Als optie kan je de "sjonnie-versie" krijgen ;)

Motor-Forum.nl

• Axente
Hij is gemaakt de auto. En kosten vallen erg mee. Onderdeel kosten was 1500 euro ongeveer zonder arbeid. En we moeten maar max 400 euro betalen. En dan zit er een nieuwe kop erop en distributieriem. Ik moet zeggen erg netjes.

• calsonic
  • Niet online
Ford Focus RS in black _/-\o_
YouTube: Focus RS Ford Shadow Black 2016

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 03-04-2016 15:21 ]

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
MetalMarty schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:32:
Een vraagje voor de Ford liefhebbers hier :)
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, maar aangezien het over een Ford gaat zal het wel goed zitten.

Ik als 21 jarige autoliefhebber wil een oldtimertje voor er bij. (Naast mijn Volvo S70)

Ik ben (op een rustig tempo) aan het zoeken naar een Ford Taunus TC1 coupe.
Met name rustig doordat deze vaak flink opgeknapt moeten worden en ik nog niet echt een ruimte tot mijn beschikking heb om dit te doen. Maar toch ben ik al opzoek omdat deze vrij lastig te vinden zijn.

Zo iets ben ik naar op zoek:
[afbeelding]

Heeft er iemand tips hoe je het best op zoek kan gaan naar dit soort dingen? Ik heb al veel rondgekeken op sites zoals autoscout, mobile.de, 2dehands.be etc etc. (ding mag ook best in belgie/duitsland staan).
Of beter nog, weet iemand er een te staan? :)

Er staan er een handjevol op internet maar die zijn of heel erg slecht of simpelweg te duur. (of automaat).

Het maakt me niet uit wat voor motorblok er in zit, mag best een 1300 of 1600 zijn.
En kleur enz zal me ook een worst wezen :9

Alle tips/websites etc zijn welkom!
Misschien dat je eens moet rondkijken of wat navraag doet op www.ford-world.nl

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 15:01
hansvk schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:58:
[...]

Misschien dat je eens moet rondkijken of wat navraag doet op www.ford-world.nl
Bedankt voor de tip!
Deze site kende ik nog niet, ga ik eens op rondneuzen. :)

Verdere tips nogsteeds welkom!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 10:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

Wat ongelofelijk slecht gefilmd/gemonteerd 8)7 . Die muziek maakt het helemaal af qua slechte smaak.

• calsonic
  • Niet online
Deze clip is iets beter - alleen jammer van die velgen
YouTube: New Ford Focus RS 2016 - Walk-around

https://farm6.staticflick...87106789_8a255e5d2a_o.png
Mat zwart :9~
http://www.focusfanatics....-matt-black-new_rs500.jpg

[ Voor 131% gewijzigd door calsonic op 05-04-2016 08:45 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 13:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mat zwart is echt prachtig op die wagen (eigenlijk op zo'n beetje iedere sportieve auto :9 ).

Gisteren heeft de Fiesta (2011 1.6 diesel) een servicebeurtje gehad en wederom niks aan het handje na bijna 98.000km op de teller. Nu wordt het de volgende beurt alleen wel tijd voor nieuwe remmen werd mij verteld en nu zag ik op de website van Motorcraft dat dat zo'n 290€ gaat kosten, valt me nog best mee (tov VAG onderhoud :P ). Alleen ik ben niet echt te spreken over de remafstand dus vroeg ik mij af of het niet verstandig is de remmen dan een upgrade te geven ipv alleen een vervanging? Dat zal qua kosten hooguit het dubbele kosten lijkt me en ik heb het idee dat de remweg er nog veel door verbeterd kan worden. Of zal dat voornamelijk komen door de banden die eronder liggen (kan ik me haast niet voorstellen aangezien de ABS pas enkele keren in al die kilometers is ingesprongen).

Daarnaast vroeg ik me ook af wat het ongeveer zou kosten om de Fiesta om te bouwen naar een elektrische aandrijving? Op het internet vind ik alleen dat het mogelijk is en het lijkt me zeker interessant aangezien ik verder geen reden zie om binnenkort (de komende 4/5 jaar?) van auto te veranderen.

Edit: Toch nog een prijsindicatie gevonden op http://www.zonderbenzine.com/watkosthet en dan zou het ongeveer €17.000 kosten met een actieradius van 175km. Voor dat geld koop je volgens mij alleen ook gewoon een 2de hands Leaf met diezelfde actieradius :X .

[ Voor 8% gewijzigd door RoofTurkey op 05-04-2016 09:39 ]

Grillmeister

• calsonic
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:34:
[...]

Mat zwart is echt prachtig op die wagen (eigenlijk op zo'n beetje iedere sportieve auto :9 ).

Gisteren heeft de Fiesta (2011 1.6 diesel) een servicebeurtje gehad en wederom niks aan het handje na bijna 98.000km op de teller. Nu wordt het de volgende beurt alleen wel tijd voor nieuwe remmen werd mij verteld en nu zag ik op de website van Motorcraft dat dat zo'n 290€ gaat kosten, valt me nog best mee (tov VAG onderhoud :P ). Alleen ik ben niet echt te spreken over de remafstand dus vroeg ik mij af of het niet verstandig is de remmen dan een upgrade te geven ipv alleen een vervanging? Dat zal qua kosten hooguit het dubbele kosten lijkt me en ik heb het idee dat de remweg er nog veel door verbeterd kan worden. Of zal dat voornamelijk komen door de banden die eronder liggen (kan ik me haast niet voorstellen aangezien de ABS pas enkele keren in al die kilometers is ingesprongen).

Daarnaast vroeg ik me ook af wat het ongeveer zou kosten om de Fiesta om te bouwen naar een elektrische aandrijving? Op het internet vind ik alleen dat het mogelijk is en het lijkt me zeker interessant aangezien ik verder geen reden zie om binnenkort (de komende 4/5 jaar?) van auto te veranderen.
Goede remmen op die auto scheelt zeker - het is bij mijn ST net of ik een anker uitgooi (op droog wegdek ;) )

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

calsonic schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:39:
[...]

Goede remmen op die auto scheelt zeker - het is bij mijn ST net of ik een anker uitgooi (op droog wegdek ;) )
Nice, kunnen die ST remmen ook gewoon zonder problemen onder een 'normale' Fiesta of vergt dat meer investeringen?

Grillmeister

• calsonic
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:40:
[...]

Nice, kunnen die ST remmen ook gewoon zonder problemen onder een 'normale' Fiesta of vergt dat meer investeringen?
Dat lijkt me wel maar durf je dat niet met zekerheid te zeggen - bel ff met de Ford Dealer die kunnen je dat zo vertellen :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

calsonic schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:42:
[...]

Dat lijkt me wel maar durf je dat niet met zekerheid te zeggen - bel ff met de Ford Dealer die kunnen je dat zo vertellen :)
Ah oké, dan zal ik dat de volgende keer eens aan ze vragen. Denk dat ik dan ook meteen een midden armsteun erin laat zetten, dat mis ik af en toe wel (en ik zag net in de Ford Service app dat die er zo ingezet kan worden :+ ).

Grillmeister

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04 14:22
RoofTurkey schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:46:
[...]

Ah oké, dan zal ik dat de volgende keer eens aan ze vragen. Denk dat ik dan ook meteen een midden armsteun erin laat zetten, dat mis ik af en toe wel (en ik zag net in de Ford Service app dat die er zo ingezet kan worden :+ ).
Mag ik vragen waar je dat in de app zo kan zien?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Lonestander schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:24:
[...]

Mag ik vragen waar je dat in de app zo kan zien?
Onder 'Aanbiedingen' en dan bij 'Accessoires' als ik me niet vergis. Een beetje een vreemde plek natuurlijk, maar goed 't is nog steeds een stuk beter dan Sync 1 en dergelijke dus er is in ieder geval vooruitgang :P .

Grillmeister

• Lonestander
RoofTurkey schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:26:
[...]

Onder 'Aanbiedingen' en dan bij 'Accessoires' als ik me niet vergis. Een beetje een vreemde plek natuurlijk, maar goed 't is nog steeds een stuk beter dan Sync 1 en dergelijke dus er is in ieder geval vooruitgang :P .
Hmm krijg dan de melding geen internetverbinding beschikbaar :S terwijl de rest wel werkt van de app.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Lonestander schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:42:
[...]

Hmm krijg dan de melding geen internetverbinding beschikbaar :S terwijl de rest wel werkt van de app.
Dat is gek, maar volgens mij is het ook gewoon een pagina op de Ford website genaamd "Ford Accessoires". Waarschijnlijk kun je hem daar dus wel vinden :) .

Grillmeister

• Lonestander
Ik zit er trouwens aan te denken om mijn fiesta te gaan upgraden.

Momenteel rij ik een ford fiesta classic uit 2001 mk 4,5, ongeveer 160 k op de teller.

Zit te denken om een Fiesta uit 2015 aan te schaffen 1.0 100pk deep impact blue.
Het bedrijf waar ik deze wil aanschaffen importeert 9 maanden oude Fiesta's uit duitsland met alles erop en eraan. Behalve cruisecontrol... Dit ga ik erin laten zetten dan.

Iemand nog tips waar ik op zou moeten letten? En zijn er euvels waar ik rekening mee moet houden?

• Mars18
  • Laatst online: 18-11 14:55
De Ford 2016 navigatie is uit, via de dealer kost het mij 100 euro.
Andere mensen er al mee bezig?

En wat betalen jullie er voor?

In mijn auto zit nog de navigatie van 2011 en die is aan vervanging toe.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mars18 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:17:
De Ford 2016 navigatie is uit, via de dealer kost het mij 100 euro.
Andere mensen er al mee bezig?

En wat betalen jullie er voor?

In mijn auto zit nog de navigatie van 2011 en die is aan vervanging toe.
Alleen kaarten of ook nieuwe software?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mars18
DennusB schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:21:
[...]

Alleen kaarten of ook nieuwe software?
Ik ga nog gebeld worden, zal het dan vragen.
Wil ook graag een achteruit rij camera hebben, die dan beeld geeft op het touchscreen.

Parkeren met een grote bak is best :o

Al zitten er al parkeersensoren op :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Mars18 op 08-04-2016 13:57 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Joost.B
  • Laatst online: 11-10 19:25
Keuzeproblemen alom:

Afgelopen weekend gekeken naar een Ford Fiesta diesel en benzine, beide uit februari 2012. Ik zit over het omslagpunt qua kilometers dus in theorie is de diesel goedkoper, even onderhoud daargelaten. Ik kom er alleen zelf niet meer uit wat op dit moment de slimste(!) keuze is.

A) Ford Fiesta 1.6 TDCI 95PK ECONETIC 5DR AIRCO
http://www.ford-schakelau....aspx?vid=1104112&vcomp=1
- Diesel
- 52.839
- Import uit frankrijk
- Trekhaak
- Geen cruise-control.

VS

B) Ford Fiesta 1.25 82 PK TITANIUM X LEDER
http://www.ford-schakelau....aspx?vid=1108893&vcomp=1
- Benzine
- 62.548
- Alle opties die ik zo snel kon bedenken.

Ik schat in dat ik komend jaar 32.500 ga rijden vanuit Utrecht naar Brabant en retour (120 snelweg km's per dag). Met de overige kilometer erbij kom ik tot een totaal van ca. 32.500. Uitgaande van de huidige prijzen aan de pomp komt diesel als goedkoopste uit de bus. Ik heb in de diesel gereden en een gelijkwaardige benzine bij een andere dealer (moet binnenkort maar eens terug voor deze).

Mijn budget laat ongeveer dit bedrag toe. Dus een diesel met een grote hoeveelheid opties zie ik nog niet als optie. Mijn portomonnee zou roepen diesel maar de opties in de benzine lokken wel behoorlijk aan om comfortabel van A naar B te komen.

Iemand enig inzicht in de Fiesta familie om hier iets zinnigs over te zeggen?

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Helaas gaat het niet over de 1 liter ecoboost benzinemotor. Die zou ik boven al de andere opties nemen.

Daarnaast zijn opties zeer leuk om te hebben. Na even in een tijdelijke leasewagen met opties als klimaatcontrole en cruisecontrole te hebben gereden, heb ik besloten dat ik die opties in het vervolg wél verkies.

[ Voor 50% gewijzigd door RuddyMysterious op 11-04-2016 12:12 ]

• Joost.B
Waarom zet je de 1.0 er nog boven dan? Deze heb ik eerlijk gezegd niet eens meegenomen in mijn vergelijking. Ik heb de 1.0 een tijdje gereden in een Aygo (ok koekblik pur sang) maar ik vond het niet echt je van het qua presentaties.

Als voorbeeld krijg je dan bijvoorbeeld zoiets:
http://www.ford-schakelau...0STYLE%205DRS%20NAVI%20BT

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Joost.B schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:38:
Waarom zet je de 1.0 er nog boven dan? Deze heb ik eerlijk gezegd niet eens meegenomen in mijn vergelijking. Ik heb de 1.0 een tijdje gereden in een Aygo (ok koekblik pur sang) maar ik vond het niet echt je van het qua presentaties.

Als voorbeeld krijg je dan bijvoorbeeld zoiets:
http://www.ford-schakelau...0STYLE%205DRS%20NAVI%20BT
De 1 liter ecoboost heeft een vermogen van 100 of 125pk en is turbogeblazen; een pák aangenamer om mee te rijden dan zo'n onderbemeten atmosferische benzinemotor.

EDIT: zoals in deze wagen op jouw gelinkte site.

[ Voor 27% gewijzigd door RuddyMysterious op 11-04-2016 12:56 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Van de 1.0 liter ga je VEEL meer plezier beleven dan van die andere twee opties. Afgezien van het feit dat ie veel vlotter is, loopt ie ook nog eens een stuk zuiniger. De 1.0 liter Ecoboost zit ook in de Focus, B-Max, C-Max, EcoSport en tegenwoordig zelfs in de Mondeo!

Ik heb zelf de afgelopen jaren een mooie verzameling Fordjes gereden, ook in een 1.25 en een 1.6 Fiesta, maar die deden niets in verhouding met de 1.0 Ecoboost in de B-max. Inmiddels sinds een week trouwens een Mondeo Wagon met de 1.5 Ecoboost, wat een heerlijke motor ook in de Mondeo.

Een 1.0 liter motor uit een Aygo (waar de auto het ook nog erger maakt) is in geen enkele manier te vergelijken met de Ecoboost van Ford.

• pjottum
  • Laatst online: 17:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

IveGotARuddyGun schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:49:
[...]

De 1 liter ecoboost heeft een vermogen van 100 of 125pk en is turbogeblazen; een pák aangenamer om mee te rijden dan zo'n onderbemeten atmosferische benzinemotor.

EDIT: zoals in deze wagen op jouw gelinkte site.
Inderddaad een veel betere keuze.
Wel klokt die af op 1 op 16 als je van doorrijden houdt. Dus je excelsheetje ff bijwerken met deze erin.
Staar je niet blind op die 32500, voor hetzelfde stap je soms in de trein, werk je toch wel met regelmaat thuis etc...

ping 127.212.23.124

• Joost.B
Ik sta echt versteld van de voorkeur voor een 1.0 liter motor. Naar mijn idee slijt je motor veel sneller omdat je zoveel vermogen uit het blokje perst.. Mijn gevoel zal altijd zeggen dat zo'n turbo er snel aan gaat. Het verschil in vermogen (1.0 met 100pk of 1.25 met 82pk) is zo tegenstrijdig..

Ik ben alles behalve een doorrijder. Ik haal tegenwoordig nog zelden de maximum snelheid. Ik zoek eerder comfort in alle opties dan daadwerkelijk vermogen..

De te rijden kilometers zal inderdaad kunnen variëren maar ik moet ergens een richting aan geven. Het zal er 10% onder of boven komen te liggen schat ik.

Misschien toch nog maar een 1.0 proefrijden.. Ik heb deze expres links laten liggen met het idee dat dit 'minderwaardig' was..

• Mars18
Gister voor 100 euro de navigatie geupdate gekocht bij de dealer voor 2016
TomTom SD Kaart FORD MFD Europa 2016

Zaterdag nog 175 km naar limburg gereden, maar dan is die Ford Mondeo echt een bazen auto, heerlijke wegligging, cruise control en gaan :)

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12
Joost.B schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:45:
Ik sta echt versteld van de voorkeur voor een 1.0 liter motor. Naar mijn idee slijt je motor veel sneller omdat je zoveel vermogen uit het blokje perst.. Mijn gevoel zal altijd zeggen dat zo'n turbo er snel aan gaat. Het verschil in vermogen (1.0 met 100pk of 1.25 met 82pk) is zo tegenstrijdig..

Ik ben alles behalve een doorrijder. Ik haal tegenwoordig nog zelden de maximum snelheid. Ik zoek eerder comfort in alle opties dan daadwerkelijk vermogen..

De te rijden kilometers zal inderdaad kunnen variëren maar ik moet ergens een richting aan geven. Het zal er 10% onder of boven komen te liggen schat ik.

Misschien toch nog maar een 1.0 proefrijden.. Ik heb deze expres links laten liggen met het idee dat dit 'minderwaardig' was..
Bij diesel hebben ze toch ook al jaren een turbo erop? Snap je punt niet helemaal. Techniek gaat vooruit als het goed is toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat blokje wordt in groten getale gebruikt in zo goed als álle modellen van Ford en is, doordat het betaalbaar, zuinig én niet zo sterk is, ook een zeer vaak gekozen motorisatie.

De dingen die jij vreest zijn dus niet echt van toepassing op dat blok, toch niet op de afstelling waarmee dit blok wordt verkocht. Tuners halen al gauw tegen de 150pk uit dat blok zonder hardwaremodding, en een pak meer mét.

Het leuke van een onderbemeten turbogeblazen blok is dat je kan kiezen om gebruik te maken van de turbodruk door ruig te rijden en dus meer vermogen te hebben dan een atmosferisch blok van hetzelfde volume, maar dat je er ook voor kan kiezen om gezapig te rijden en zo volledig het kleine volume en dus lager verbruik te benutten. Dat het blok dankzij de turbo in de lage toeren nog een heel redelijk aantal Newtonmeters kan uitspuwen maakt dat het een pak aangenamer rijdt dan een atmosferisch blok en heb je veel minder gauw de drang om het blok in hoge toeren te jagen om er iets mee aan te kunnen vangen.

Edit: en het punt dat Ewivis maakt, dat ook.

• hansvk

Om even aan te geven wat men in autoland over de 1.0 Ecoboost denkt:
http://www.fordmediacente...tste-prijs-in-4-jaar/887/

"Voor het vierde achtereenvolgende jaar is de Ford 1.0-liter EcoBoost uitgeroepen tot “Best Engine Under 1.0-litre”. Een jury van 87 autojournalisten uit 35 landen beoordeelde de 1.0-liter Ecoboost als winnaar in zijn klasse op basis van rijcomfort, prestaties, zuinigheid, verfijning en technologie. Vorig jaar was de 1.0 liter EcoBoost de eerste motor die drie keer op rij werd uitgeroepen tot algehele “International Engine of the Year”. In 2012 kreeg de motor de titel “Best New Engine”.
..."

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Joost.B
Ok ik ben overtuigd. Mijn gevoel was meer dat je zoveel vermogen uit een klein blok haalt dat je hem (of de turbo) opblaast. Een beetje gelijkwaardig aan te heet stoken bij overclocken.

Afgelopen dagen mezelf wat oriënteert en wat me op viel is dat er standaard geen cruise-controle in deze wagens zit. Ik wil komend weekend de volgende auto eens proefrijden..

http://www.broekhuisgroep...iesta-1-0-74kw-5dr-3srl30

De navi zie ik dan niet als meerwaarde en er ontbreken natuurlijk een groot aantal opties die ik liever zou zien maar

http://www.broekhuisgroep...iesta-1-0-74kw-5dr-6kvz96

Deze wordt verwacht en zou wel cruise-controle hebben dus even afwachten wat dat voor iets wordt en wat de verschillen zijn.

• tiguan
Een motor met turbo draait standaard al een stuk lagere toeren als je cruised. Tenminste, dat is wel de bedoeling. Slijtage is daardoor lijkt mij, ook een stuk minder.

• Ewivis
tiguan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:48:
Een motor met turbo draait standaard al een stuk lagere toeren als je cruised. Tenminste, dat is wel de bedoeling. Slijtage is daardoor lijkt mij, ook een stuk minder.
Het feit is ook dat je al zo snel koppel hebt dat het veel fijner rijdt. Gewoon tot 3000-4000 toeren is meer dan genoeg om door te schakelen en daarna weer een duw in je rug te krijgen. tot 6500 toeren doorjagen is echt onzin in dit geval...

• tiguan
Ewivis schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:51:
[...]

Het feit is ook dat je al zo snel koppel hebt dat het veel fijner rijdt. Gewoon tot 300-4000 toeren is meer dan genoeg om door te schakelen en daarna weer een duw in je rug te krijgen. tot 6500 toeren doorjagen is echt onzin in dit geval...
Klopt ja, het rijdt echt heel lekker.

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20
Joost.B schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:49:
Ok ik ben overtuigd. Mijn gevoel was meer dat je zoveel vermogen uit een klein blok haalt dat je hem (of de turbo) opblaast. Een beetje gelijkwaardig aan te heet stoken bij overclocken.

Afgelopen dagen mezelf wat oriënteert en wat me op viel is dat er standaard geen cruise-controle in deze wagens zit. Ik wil komend weekend de volgende auto eens proefrijden..

http://www.broekhuisgroep...iesta-1-0-74kw-5dr-3srl30

De navi zie ik dan niet als meerwaarde en er ontbreken natuurlijk een groot aantal opties die ik liever zou zien maar

http://www.broekhuisgroep...iesta-1-0-74kw-5dr-6kvz96

Deze wordt verwacht en zou wel cruise-controle hebben dus even afwachten wat dat voor iets wordt en wat de verschillen zijn.
Mocht je wat meer over de techniek willen lezen is dit van AMT wellicht een interessant artikel.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• AndRo555
  • Laatst online: 22:45
Joost.B schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:49:
Zo moet je dat niet zien. Bij het designen is daar echt wel rekening mee gehouden. Vergelijk het met een 5GHz AMD die uit de doos met 5Ghz komt vs een intel die met veel minder GHz'en uit de doos komt.
Op zich zegt dat niets over betrouwbaarheid, want je kan evengoed een groot NA blok hebben dat met prut componenten ineen is gezet en na 100000km zijn geest geeft. Maar de turbo op zo'n klein blok kan het natuurlijk begeven, waar een NA blok dat uiteraard niet kan. Maar afaik valt dat met de 1.0 ecoboost goed mee. Erg prettige motor in een Fiesta naar mijn ervaring.

• Joost.B
jra2k schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:18:
[...]

Mocht je wat meer over de techniek willen lezen is dit van AMT wellicht een interessant artikel.
Interessant stuk. De riem in de olie had ik ook nog niet eerder gespot. Vroeg me al af wat er onder zat.

Ik was al overtuigd. Heb er nu in één een proefrit gedaan en vrijdag een 2e proefrit in een andere variant die een aantal extra opties heeft. Bijzonder fijne auto. Totaal niet te vergelijken met een driecilinder die ik eerder gereden heb.

Nu hopen dat ze voldoende teruggeven voor mijn oude auto want eigenlijk zat hij net iets boven budget. Maar budgetten zijn er om gebroken te worden..

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:26
Even een vraagje tussendoor. In Nederland:

Als je bijvoorbeeld een Ford Focus uit 2001 verzekert ben je een X bedrag kwijt
Als je een Ford Focus uit 2011 verzekert, met ongeveer dezelfde eigenschappen qua PK en dergelijke, maakt dit veel uit voor de verzekeringsprijs?

Betaal je voor een nieuwe auto automatisch al meer dan voor een oude auto qua verzekering?

En hoe zit dit met onderhoud van een nieuwere auto. Is dit automatisch ook meteen een stuk duurder? Al is de kans met een nieuwere auto wel kleiner dat je veel onderhoudt hebt behalve slijtage onderdelen wat standaard is.

Vroeg het me af want ben nu veel geld aan het sparen waar ik misschien een leuke auto van koop. Maar heb vorig jaar een ongeluk gehad waardoor mijn verzekering sowieso al enorm hoog is

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Of de leeftijd van de auto veel invloed heeft op de verzekering hangt af van heel veel factoren.

Wat was de oorspronkelijke waarde van de auto, dit kan per model best fors variëren afhankelijk van de uitvoering. Daarnaast is dit ook nog een verschillend per verzekering en uiteraard van de gewenste dekking. Verder zal een jongere auto altijd duurder zijn in verzekering, omdat de uitkering ook hoger zal zijn. Het aantal PK's is in Nederland zelden van invloed op je verzekering, tenzij het er HEEL veel zijn.

Wat betreft onderhoud is de vraag wat lastig, niet zozeer leeftijd, maar wel de kilometerstand en de staat van de auto zullen daar een grote rol in spelen. Je kan een auto van 5 jaar oud hebben, 120000 op de teller die geen/slecht onderhoudt heeft gehad, dan kan je een hoop kosten verwachten. Daarintegen een 15 jaar oude auto die bijvoorbeeld 160000 op de teller heeft, die altijd keurig is onderhouden en net alle dure reparaties heeft gehad (Distributie, koppeling, blokken/schijven rondom enz.) hoef je voorlopig niets te verwachten.

Ook moet je rekening houden dat een 2001 Focus een andere gewichtsklasse wegenbelasting kan zijn dan een 2011 model, daarnaast heb je nogal een verschil in verbruik als een een 1.6 hebt uit 2001 of een 1.0 EcoBoost uit 2011.

Als laatste kan je wat betreft de verzekering van te voren de kosten bereken op de website van elke willekeurige verzekeraar.

Kortom alle factoren tegenover elkaar zetten en daaruit je keuze opmaken. Het lijkt veel info maar het is een hele eenvoudige optelsom die je als je de kandidaten weet in een paar minuten kan maken.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:26
Ja ik heb inderdaad op independer een random kenteken ingevuld van een Ford Focus Sedan uit 2011. Met 1.6 motor en 100 nog wat pk. Daar kwam nagenoeg bijna geen verschil uit met mijn ford focus uit 2001.

Alleen kan ik niet het exacte bedrag uitrekenen met mijn schadejaar.

Qua gewicht zitten die sedan's onder de 1250kg wat mijn max ook is.

Van dat onderhoudt bedoelde ik meer dat wanneer er onderhoudt is, dat dit dan automatisch ook duurder is. Bijvoorbeeld voor gelijke onderdelen.

Bij mijn FoFo van 2001 heb ik een de keer de bougies, bougiekabels en bobine laten vervangen. Kostte mij 230 euro totaal.

Mocht dat bij een FoFo 2011 moeten gebeuren, is dit dan automatisch duurder omdat er andere onderdelen gebruikt worden voor een nieuwere type auto?

Of valt dat ook mee? Verschilt natuurlijk ook per onderdeel weer.

• Aldmar
  • Laatst online: 18-11 15:26

Aldmar

Niks...

Ik heb pas een Focus uit 2013 (hatchback 1.0 ecoboost) aangeschaft. De laatste tijd begint op te vallen dat de achterbanden toch wel wat geluid maken tijdens het rijden. Hoe hoger de snelheid hoe meer geluid... Nu heb ik achter even de krik er onder gehad om te horen of het de wiellagers zijn. Dat lijkt het niet te zijn, ik hoor niks geks als ik er een slinger aan geef. Echter viel het mij op dat de noppen aan de binnenkant van de band golvend lijkt te zijn. Is iemand bekend met 'cuppende banden' op een focus uit 2013?

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/IMG_5019_zpstac9wu7n.jpg

Het zijn trouwens Vredestein Quatrac 3 All season banden, nog van de vorige eigenaar.

Deze zijn in maat 215/55R16. Als ik deze (alle 4) vervang door zomerbanden, past 205/55R16 dan ook zonder problemen om dezelfde velg? Dit is volgens mij ook de standaard maat. Waarom zou ik er weer 215 om willen leggen ipv 205?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Aschtra schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:17:
Ja ik heb inderdaad op independer een random kenteken ingevuld van een Ford Focus Sedan uit 2011. Met 1.6 motor en 100 nog wat pk. Daar kwam nagenoeg bijna geen verschil uit met mijn ford focus uit 2001.

Alleen kan ik niet het exacte bedrag uitrekenen met mijn schadejaar.

Qua gewicht zitten die sedan's onder de 1250kg wat mijn max ook is.

Van dat onderhoudt bedoelde ik meer dat wanneer er onderhoudt is, dat dit dan automatisch ook duurder is. Bijvoorbeeld voor gelijke onderdelen.

Bij mijn FoFo van 2001 heb ik een de keer de bougies, bougiekabels en bobine laten vervangen. Kostte mij 230 euro totaal.

Mocht dat bij een FoFo 2011 moeten gebeuren, is dit dan automatisch duurder omdat er andere onderdelen gebruikt worden voor een nieuwere type auto?

Of valt dat ook mee? Verschilt natuurlijk ook per onderdeel weer.
Alle onderdelen zijn inmiddels goed verkrijgbaar volgens mij van diverse merken, dus ik denk niet dat hier grote verschillen in prijs uitkomen en een 1.0 ecoboost heeft 3 cilinders, dus dat scheelt weer een bougie mocht die het worden en ook geen bougiekabels :) haha.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Misschien moet ik me hier ook ff melden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/12821425_891428737639116_576292146057183664_n.jpg?oh=1fff8e90481f91c62d7f52d7e1674e2c&oe=57BEB434
Mondeo TDDI uit 2003. Van (bijna) alle gemakken voorzien wat mij betreft, alleen jammer dat-ie geen cruisecontrol heeft. 277k km and still going strong

Gemiddeld verbruik tot nu toe breekt geen records, maar ik gebruik hem ook als werkpaard, dus dit soort combi's moet-ie wel eens slepen voor me.
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13096311_921718801276776_1597224808782176169_n.jpg?oh=0917b31825530d6634557d3a1331e3a5&oe=57A1A172
En dat doet-ie prima, ondanks dat-ie maar 90pk/245Nm heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 24-04-2016 19:00 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Aldmar schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:27:
Ik heb pas een Focus uit 2013 (hatchback 1.0 ecoboost) aangeschaft. De laatste tijd begint op te vallen dat de achterbanden toch wel wat geluid maken tijdens het rijden. Hoe hoger de snelheid hoe meer geluid... Nu heb ik achter even de krik er onder gehad om te horen of het de wiellagers zijn. Dat lijkt het niet te zijn, ik hoor niks geks als ik er een slinger aan geef. Echter viel het mij op dat de noppen aan de binnenkant van de band golvend lijkt te zijn. Is iemand bekend met 'cuppende banden' op een focus uit 2013?

[afbeelding]

Het zijn trouwens Vredestein Quatrac 3 All season banden, nog van de vorige eigenaar.

Deze zijn in maat 215/55R16. Als ik deze (alle 4) vervang door zomerbanden, past 205/55R16 dan ook zonder problemen om dezelfde velg? Dit is volgens mij ook de standaard maat. Waarom zou ik er weer 215 om willen leggen ipv 205?
Volgens mij hebben ooit eerder meer auto's last van gehad. achterkant is te licht / te stug geveerd dus krijg je dit verschijnsel.
Leg dit probleem anders eens voor bij de Ford Focus Club. het forum gedeelte. Daar kunnen ze je misschien raad geven.

• hansvk
Aldmar schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:27:

[afbeelding]

Het zijn vrij platte banden die (heb ik al van menig bandenspecialist gehoord) beter op wat hogere bandendruk dan voorgeschreven kunnen worden gezet. Met welke bandendruk rij je?

205/55R16 geeft een afwijking in afrolomtrek van 1,71% (120 op de teller is dan 118 in werkelijkheid). Is accepabel.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

hansvk schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:17:
205/55R16 geeft een afwijking in afrolomtrek van 1,71% (120 op de teller is dan 118 in werkelijkheid). Is accepabel.
Is die afwijking dan ook van toepassing op de kilometerteller en daarnaast ook de verbruiksmeter?

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 11:53
Ik heb tijdelijk een Ford Mondeo (Model ergens 2002) te leen waarvan de radio het niet meer doet. Zo'n CD6000 zit erin.

De spanning is er een keer af geweest waardoor de code opnieuw ingevoerd moet worden. Geen probleem die heb ik.

Echter werkt geen enkele knop waarmee je de code moet in vullen ...

Iemand met succes dit zelf op kunnen lossen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door JayZeeTie op 26-04-2016 06:40 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Meld zich... weer!

Van 2009-2012 een zwarte 2009 Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium Business Pack Mk2.5 gereden. Was de leasewagen van mijn vriendin (en de primaire wagen van ons gezin). Full options en genot om te rijden.

In 2012 voor mijn ouders een zwarte 2008 Ford Focus Wagon 1.8 Futura Business helpen uitzoeken. Stukken kaler dan die titanium en niet geheel probleemloos zo'n 1.8 bifuel, maar goed fijne wagen ook.

Zelf reed ik laatste jaren een Peugeot 306 break uit 2000. Die is helemaal op onderhand. Onze gezinswagen is een 2014 Citroen C4GP (zo'n nieuwe). Enfin, ik was aan het rondkijken, maar had geen haast. Tot een goede vriend van mij ineens zijn 2011 Ford Focus Wagon 1.6 16V Comfort aanbood. Is volgens hem laatst gekentekende Focus Mk2.5 van Nederland. De Mk3 reed al rond. Qua opties vrij kaal, maar... meneer is accountant en dat is categorie beter dan 'van oud omaaatje geweest'. Ding is fonkelnieuw en helemaal bij. En ik mag hem tegen handelsprijs (=cheap) overnemen. No catch! 179.000 gedraaid. Dat is wel wat, maar hij is perfect onderhouden en ik rijd in deze 2e auto slechts 8000km per jaar. Kan wel ff mee. Setje winterbanden, nieuwe matten, etc.

Vragen:
  • Ik wil een trekhaak: goedkoopste is zo'n site en dan lokaal eronder klussen toch?
  • De radio is heel basic: CD 6000 (deze als ik herinner).
  • . Hij kreeg zijn telefoon nooit gesynct. Moet je extra hardware kopen zeker? Kan dat achteraf nog? En zijn er van die cd-wisselaar, aux achtige trucs om iphone te koppelen?
  • verder wil ik die lampjes in de voetenbakken. Goedkope upgrade :D
  • Volgens mij zit er ook geen PDC in. Is dat achteraf inbouwen een goed idee?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• hansvk
IveGotARuddyGun schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:34:
[...]

Is die afwijking dan ook van toepassing op de kilometerteller en daarnaast ook de verbruiksmeter?
Deze gegevens worden volgens mij ook afgeleid van de wielomwentelingen, dus ook daarvoor geldt de afwijking.

• D33F
  • Laatst online: 17-11 10:47

D33F

Tweelingtemmer

JayZeeTie schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:38:
Ik heb tijdelijk een Ford Mondeo (Model ergens 2002) te leen waarvan de radio het niet meer doet. Zo'n CD6000 zit erin.

De spanning is er een keer af geweest waardoor de code opnieuw ingevoerd moet worden. Geen probleem die heb ik.

Al eens het toetsenpaneel los gemaakt en weer vastgeklikt? Klinkt misschien als een domme oplossing maar wellicht maakt hij geen goed contact meer o.i.d.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 11:53
David Regeling schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:57:
[...]

Al eens het toetsenpaneel los gemaakt en weer vastgeklikt? Klinkt misschien als een domme oplossing maar wellicht maakt hij geen goed contact meer o.i.d.
Ja meerdere malen. Ook de contactjes al schoongemaakt ... Maar helaas geen resultaat.

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
We hebben nu twee auto's (Ford Ka uit 2012 en een kale Golf Plus uit 2008) vrouwlief heeft wat moeite om in te parkeren met de Ka laat staan met de Golf ;).

Nu verwachten wij zeer binnenkort een kleine en gaan we daardoor ook allebei minder werken. Hierdoor is ook de noodzaak voor twee auto's weg. De keuze die wij moesten maken was om of de Ford Ka weg te doen en in de Golf parkeersensoren in te bouwen of allebei de auto's weg te doen en een 'nieuwe' auto te vinden.

Afgelopen weekend op de bonnefooi naar de auto dealers in de buurt te gegaan om te zien wat beide auto's zouden doen qua inruilwaarde. Na wat bezoekjes en verkooppraatjes zijn we bij de Ford dealer blijven hangen en na wat lastige keuzes maken welk type auto het beste zou passen en na flink wat financieel gepuzzel door de verkoper zijn we uiteindelijk een Ford B-Max Titanium uit 2013 rijker en een Ka en Golf armer.

Deze:
http://www.autotrader.nl/...0-ecoboost-titanium-navi/

We mogen hem (pas) volgende week zaterdag ophalen maar zijn er nu al blij mee :)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mooie auto hoor, ga je veel plezier van hebben. Heb zelf 3 weken geleden de B-Max ingeruild: http://goo.gl/mUfZEd

Sindsdien dit lieve "autotje":
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8H5UbECxHEw1SSfcDbA7Pc7s/medium.jpg
https://onedrive.live.com...ar8uE&ithint=folder%2cJPG

Mondeo Wagon 2015 Titanium met First edition pakket met de 1.5 benzine motor. Super blij mee en wordt nog weer een leuk projectje om de missende opties toch achteraf erbij te plaatsen al is het nog even wachten op aanbod van 2e Hands onderdelen maar zag op Schade Auto's dat de eerste al loss zijn gereden.

[ Voor 5% gewijzigd door OmeJoyo op 29-04-2016 16:10 ]

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Sinds een aantal weken ben ik eigenaar van een Ford Fiesta uit 2009. Dit is mijn eerste auto en het was eens tijd om me in dit topic te melden.
Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2r3hxjo.jpg

Het is een titanium uitvoering met meer opties dan wat ik heb gewenst voor mijn eerste auto. Vooral de voorruitverwarming heeft mij de afgelopen weken al een paar keer erg blij gemaakt :D

Mijn telefoon heb ik inmiddels gekoppeld met de radio en telefoneren gaat prima. Wat ik me af vraag is hoe ik muziek naar de radio kan sturen via BT. Volgens de Ford website is de auto met dit bouwjaar compatibel met mijn telefoon (Oneplus One stond er gewoon tussen, had ik niet verwacht). Mijn telefoon probeert ook audio te versturen (geen geluid meer uit de telefoon zelf). Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg?

• DennusB
  • Niet online
Jessper schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:59:
Sinds een aantal weken ben ik eigenaar van een Ford Fiesta uit 2009. Dit is mijn eerste auto en het was eens tijd om me in dit topic te melden.
Dit is 'm:
[afbeelding]

Het is een titanium uitvoering met meer opties dan wat ik heb gewenst voor mijn eerste auto. Vooral de voorruitverwarming heeft mij de afgelopen weken al een paar keer erg blij gemaakt :D

Mijn telefoon heb ik inmiddels gekoppeld met de radio en telefoneren gaat prima. Wat ik me af vraag is hoe ik muziek naar de radio kan sturen via BT. Volgens de Ford website is de auto met dit bouwjaar compatibel met mijn telefoon (Oneplus One stond er gewoon tussen, had ik niet verwacht). Mijn telefoon probeert ook audio te versturen (geen geluid meer uit de telefoon zelf). Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg?
Drukken op "Aux" op je radio, tot je BT of Bluetooth in het schermpje ziet :) (Er is nog ook nog LINE-IN & USB)

• Jessper
DennusB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:02:
[...]

Drukken op "Aux" op je radio, tot je BT of Bluetooth in het schermpje ziet :) (Er is nog ook nog LINE-IN & USB)
Ik kan blijven drukken wat ik wil,maar er gebeurt niks :(. Moet ik bij opmerken dat ik geen echte USB aansluiting. Heb een USB kabel ik het handschoenen vakje liggen. Weet niet precies hoe dat tot stand is gekomen.

• DennusB
  • Niet online
Jessper schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:47:
[...]

Ik kan blijven drukken wat ik wil,maar er gebeurt niks :(. Moet ik bij opmerken dat ik geen echte USB aansluiting. Heb een USB kabel ik het handschoenen vakje liggen. Weet niet precies hoe dat tot stand is gekomen.
Dat is gek... hij zou op een gegeven moment op bluetooth moeten springen. Ik zou ff langs de dealer rijden, soms wil het nog wel eens dat de BT receiver gek gaat doen..

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Kijk even rond op het forum van de fiesta club. In 2009 was usb en Bluetooth een optie, dus het zit er waarschijnlijk niet in. Er is veel info over te vinden daar, naar je moet eerst een account hebben volgens mij. Het is in te bouwen en dan te activeren.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 18:41
JayZeeTie schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:38:

Heb je ook die paddestoel aan je stuurkolom zitten? Zit daar misschien een knopje niet lekker/contactje vast?

[ Voor 42% gewijzigd door Wackoz op 29-04-2016 23:11 ]

één is geen, twee is één

• Aldmar
  • Laatst online: 18-11 15:26

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:04:
[...]
Volgens mij hebben ooit eerder meer auto's last van gehad. achterkant is te licht / te stug geveerd dus krijg je dit verschijnsel.
Leg dit probleem anders eens voor bij de Ford Focus Club. het forum gedeelte. Daar kunnen ze je misschien raad geven.
Ik ben bij de dealer geweest en het zijn inderdaad cuppende banden. Als je met je hand over het loopvlak glijdt, voel je het 'golven'. Naast dat je het ook hoort tijdens het rijden, de monteur hoorde het meteen...

Wordt netjes opgelost door de dealer. Cuppende banden krijg je niet van de een op andere dag, had de dealer zelf moeten opmerken vond hij. Krijg nu 2 nieuwe banden achter. _/-\o_
Jessper schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:47:
[...]

Ik heb een focus uit 2009 gehad. Deze had ook USB aansluiting en bluetooth. Via bluetooth kreeg ik de muziek ook nooit aan de praat. Bluetooth wordt alleen gebruikt voor het bellen volgens mij.

Ik speelde altijd met een 3.5mm kabeltje via de Line-in muziek af. Dat werkt ook prima. Moet je alleen een extra kabeltje inpluggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Aldmar op 01-05-2016 11:53 ]

• Jessper
Aldmar schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:49:

[...]

Ik heb een focus uit 2009 gehad. Deze had ook USB aansluiting en bluetooth. Via bluetooth kreeg ik de muziek ook nooit aan de praat. Bluetooth wordt alleen gebruikt voor het bellen volgens mij.

Ik speelde altijd met een 3.5mm kabeltje via de Line-in muziek af. Dat werkt ook prima. Moet je alleen een extra kabeltje inpluggen.
Oke. Het jammere daarvan is dat wanneer ik mijn telefoon gebruik voor navigatie de stem instructies van de lieftallige dame niet doorkomen via Bluetooth.

Bedankt voor de antwoorden hierboven. Ik zal toch even bellen met de dealer, kijken of hun iets weten.

• Ewivis

• Joost.B
Nou ik behoor over enkele weken ook bij de Ecoboost Fiesta club. Met dank aan jullie overtuiging uiteraard. To be continued.

• DennusB
  • Niet online
Joost.B schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:01:
Nou ik behoor over enkele weken ook bij de Ecoboost Fiesta club. Met dank aan jullie overtuiging uiteraard. To be continued.
Welke versie precies en welke opties?

• Joost.B
1.0 ECOB 100PK Titanium. 5Drs X-pack.

Een greep uit de opties die volgens mij niet helemaal standaard zijn:
Cruise Control
Parkeersensoren
Climate control
Lichtmetalen velgen
Voorruitverwarming
Navigatiesysteem
Lederen stuurwiel
Automatisch dimmende binnenspiegel
Parkeersensoren

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Joost.B schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:25:
1.0 ECOB 100PK Titanium. 5Drs X-pack.

Een greep uit de opties die volgens mij niet helemaal standaard zijn:
Cruise Control
Parkeersensoren
Climate control
Lichtmetalen velgen
Voorruitverwarming
Navigatiesysteem
Lederen stuurwiel
Automatisch dimmende binnenspiegel
Parkeersensoren
Nice, heb ik ook. Ga je zeker plezier aan beleven! :) Welke kleur?

• Joost.B
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:38:
[...]

Nice, heb ik ook. Ga je zeker plezier aan beleven! :) Welke kleur?
Dat was mijn gevoel dus ook. Heb er in een paar proefgereden maar deze kwam als meest compleet uit de bus. Het is een witte geworden overigens, vond hem erg strak met die grill.

Verwijderd

Zo, de Mercury Grand Marquis is helaas van mij gegaan en rust nu op haar laatste rustplaats. Autodemontage.......
Maar ik mag mij nu weer een gelukkige Ford (USA) rijder noemen.
Het is geworden; Een 1998 Ford Explorer Luxe.
Permanent 4X4 aangedreven, op verzoek ook op 4X4 Hi en Lo Gear in te stellen (enkel onverhard terrein).
Onder de kap zit een 4.0i SOHC V6 met een 5R55E 5 Traps automaat.
Hoewel de auto groot oogt is het toch vele malen kleiner als de Mercury (5,62m) en nu met de Explorer (4,80m) aan lengte.
Interieur, exterieur ziet er goed uit. Bodemplaat en dorpels worden deze zomer nog aangepakt.
Tot zover kan ik nog weinig tot niks vertellen over betrouwbaarheid en rijeigenschappen.

maar wel alvast foto's :>

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/01Vp7GJ7WWYc/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/S59PrxKk1Sit/360.jpg

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 09:09
Dik hoor! Wel leuk contrast met de Ecoboosts van tegenwoordig.

No Shame, only Fame!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:54:
Zo, de Mercury Grand Marquis is helaas van mij gegaan en rust nu op haar laatste rustplaats. Autodemontage.......
Maar ik mag mij nu weer een gelukkige Ford (USA) rijder noemen.
Het is geworden; Een 1998 Ford Explorer Luxe.
Permanent 4X4 aangedreven, op verzoek ook op 4X4 Hi en Lo Gear in te stellen (enkel onverhard terrein).
Onder de kap zit een 4.0i SOHC V6 met een 5R55E 5 Traps automaat.
Hoewel de auto groot oogt is het toch vele malen kleiner als de Mercury (5,62m) en nu met de Explorer (4,80m) aan lengte.
Interieur, exterieur ziet er goed uit. Bodemplaat en dorpels worden deze zomer nog aangepakt.
Tot zover kan ik nog weinig tot niks vertellen over betrouwbaarheid en rijeigenschappen.

maar wel alvast foto's :>

[afbeelding]
[afbeelding]
Cool ding :D Zag er laatst ook eentje in de buurt staan. Erg bruut.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Marcusso schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:13:
Dik hoor! Wel leuk contrast met de Ecoboosts van tegenwoordig.
Ben eco bezig haha, van 4.6 V8 naar 4.0 V6 _O-

Verwijderd

nudan, een kort samenvatting van de Explorer...
Allereerst, technische staat is goed. maar probleem dat ook van korte duur was was dat de auto niet wou schakelen tussen 4x4-Full-time, 4x4 High en Lo Gearing. na paar rondjes op het gras/veld diverse keren met de knop te hebben gespeeld doet alles het weer naar behoren.

Verlichting, koplampen zijn van glas. beter licht als de mercury dus. maar rondom is het bagger tot slecht. vervangen zit in de planning.

plaatwerk..... matig. veel butsen, deuken, krassen en rotte plekken. komende zomervakantie gaan we dus een lasmarathon en daarna glad maken en de gehele wagen opnieuw spuiten. kleur word waarschijnlijk wit, maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van (wit is makkelijker bij te werken)

banden, redelijk tot goed. wel verdient de vorige eigenaar een super harde trap in zijn achterwerk....6....6!!!!!! bar voor en achter in de banden!!!!!!!!!!
waar dit 2.6 hoort te zijn. nu rijd de explorer teminste weer als een auto en niet als een T-Ford op staalwielen.

en hier nog wat foto's.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/HGJmvshPbxcC/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/eXwNa15FuNJU/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/NEhLaKI2sKXi/360.jpg

het interieur is netjes te noemen. wel een hele goede schoonmaakbeurt nodig......
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/UyOVfFgQYPhi/360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/SXPr3LmAGM48/360.jpg

één van de slechte stukken. onder de plastic kappen zal het ook zozo uitzien...
komt helemaal goed, we gaan met volle moed tegenaan :*)
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/q31E7XRpS3rC/360.jpg

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 12:36
Goede morgen,

Ik heb een vraag over onze Ford Mondeo uit 2015. Volgens de optielijst zou het mogelijk moeten zijn dat de spiegels naar onder toe draaien indien je de auto in z'n achteruit zet zodat je stoeprandjes en dergelijke kunt zien. Echter hebben wij tot op heden deze functie nog niet gevonden. Uit het boekje wordt ik niet veel wijzer helaas.

Het betreft om een Ford Mondeo met het First Edition-, Winter- en Business-package.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Johri
  • Laatst online: 16-11 19:40
Guillermow93 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:45:
Goede morgen,

Ik heb een vraag over onze Ford Mondeo uit 2015. Volgens de optielijst zou het mogelijk moeten zijn dat de spiegels naar onder toe draaien indien je de auto in z'n achteruit zet zodat je stoeprandjes en dergelijke kunt zien. Echter hebben wij tot op heden deze functie nog niet gevonden. Uit het boekje wordt ik niet veel wijzer helaas.

Het betreft om een Ford Mondeo met het First Edition-, Winter- en Business-package.
Bij mijn 2008 Mondeo moet ik daarvoor de knop voor de spiegelverstelling naar links danwel naar rechts zetten. Indien naar rechts gezet gaat bij het inschakelen van de achteruitversnelling de rechterspiegel naar beneden draaien. Zelfde bij links. Er is dus geen aparte knop ofzo. Misschien dat het bij de 2015 Mondeo ook zo werkt?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Guillermow93 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:45:
Goede morgen,

Helaas een fout in de handleiding, er moest achter staan dat het afhankelijk is van de uitvoering. Dit werkt enkel in de modellen die zijn uitgerust met elektrisch verstelbare stoelen. Die hebben een module die ook deze functie van de spiegels activeert. Er is een draadje over op het mondeo forum en ik heb het zelf bij de dealer nagevraagd.

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 12:36
Hartelijk dank voor de reacties. Heb het inderdaad geprobeerd maar ik heb geen electrisch verstelbare stoelen als optie dus dat wordt 'm niet.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 17:55
Na anderhalf jaar een focus sedan trend uitvoering gereden te hebben. Stappen we nu over naar een focus station titanium uitvoering. Flink wat extra opties waar ik nog aan moet wennen. Eerste project is om de stoeprand verlichting om te wisselen naar ledjes.

Ik heb nu Philips whitevision op het oog

You and I have memories longer than the road ahead

• tiguan
Wat is stoeprandverlichting?

Verwijderd

[quote]Exorcist schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:36:
Henry Ford

Henry Ford heeft met zijn praktische en betaalbare auto's de manier van leven van een groot aantal mensen veranderd. De lopende band en de massaproductietechnieken die hij bedacht, vestigden in de eerste helft van de twintigste eeuw de uitgangspunten voor de industriële werkwijze wereldwijd.

Ransom Olds was de eerste die het lopendebandprincipe als eerste gebruikte bij de productie van auto's en niet Henry Ford!

:*)

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:08:
Wat is stoeprandverlichting?
Zit onder je spiegels. Heet eigenlijk instapverlichting. Verlicht dus het stuk straat (of wat dan ook) waar je staat als je in het donker in moet stappen :)

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste