Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Duinkonijn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Ik heb alle bloemblaadjes en ben eco champ volgens m`n boord computer

Hoe dan? De ST2 die hier voor de deur staat, doet het beter qua verbruik en dat is een 1.6 die echt wel elke ochtend een slinger richting de 150km/h krijgt; ook inhalen gaat er meestal wat ruwer aan toe...RonaldDesigns schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:04:
[...]
Ik hoop dat je het grote verschil overleeft.![]()
Ik zit op 7.5 gemiddeld, 7.0 op het zuinigst snelweg. Maar ik heb dan ook een 1.8
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
BedanktVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:42:
[...]
Gefeliciteerd![]()
Goede keuze de Focus station. Ruimtewonder voor de kleine beurs.
(Tip: meld je aan bij het focusclub.nl, ideaal mocht er iets mis gaan met de auto. En je kunt hierdoor vaak geld en kostbaar tijd besparen en je kunt tips krijgen voor het onderhoud van de auto)
On-topic;
Mijn Ford (Mercury Grand Marquis) is helaas na 4 jaar eens defect geraakt.
Op terugreis tijdens het rijden kwam er een bijhoorlijk baggergeur vanuit de blower. Werd er zo misselijk van dat ik direct het groene in reed en haast kotsend uit de auto sprong. (geur van 21 jaar oud koelvloeistof)
Ramen open laten staan motor uit, contact uit en door laten waaien met verse schone Petrochemische buitenlucht. na ca 20 minuten was er vrijwel niks meer binnen te ruiken (lichtjes nog wel) dus E-ATC unit (kachelbediening) afgekoppeld zodat alle klepjes dicht gaan en de defecte Heatercore afgesloten word.
Dit helpt gelukkig alhoewel ik de blower niet meer kan gebruiken voorlopig.
Onderdelen de eerst volgende werkdag besteld (US import dus duurt even) en alvast juiste spec koelvloeistof gehaald. 10 Liter Ford spec koelvloeistof.
Onderdelen besteld:
Heater Core (kachelradiateur) $38,07 dollar.
Heater Hoses (slangen naar kachel radiateur) $77,12 dollar.
Fanbelt (V-Riem) kit $60.88 dollar.
Waterpump $44,89 dollar.
radiateur van de auto heb ik nieuw liggen in de schuur evenals de darmen die erbij horen en een nieuwe schone expansievat met dop en alle bevestigingsmateriaal die erbij hoort.
de plannen zijn zodra de onderdelen binnen zijn de gehele koelsysteem te spoelen met schoon puur water tot zover al het vervuiling uit het circuit is.
daarna alles demonteren wat een feest gaat worden gezien het 21 jaar oud is.....
vervolgens alles monteren maar wel zodat ik er nog bij kom. en na montage controleren op lekkage.
als het alles goed verlopen is water weer aftappen nog eens extra spoelen en weer aflaten.
als alles schoon is en leeg afvullen met koelvloeistof (roze kleur) die geschikt is voor de ford.
nadeel van dit alles is om bij de heater core te komen moet het gehele dashboard los![]()
voorbeeld![]()
[afbeelding]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik denk het welRonaldDesigns schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:04:
[...]
Ik hoop dat je het grote verschil overleeft.![]()
Ik zit op 7.5 gemiddeld, 7.0 op het zuinigst snelweg. Maar ik heb dan ook een 1.8
Vind auto rijden heerlijk, maar heb zo`n hekel aan het tanken, niet vanwege het geld, maar dat je staat te wachten en niks om handen heb, behalve de slang
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Mooie Focus, ziet er ook nog goed uit voor zijn leeftijd. Diesel of benzine?David Regeling schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:52:
Dit is mijn Ford Focus 1 fase 1 uit 2001. Helaas niet zo bijzonder als een RS/ST maar voor mij wel gezien het mijn eerste auto is.
Heb hem nu bijna 2 maanden met bijna 198.000 op de teller. Tot nu toe loopt en rijdt hij uitstekend en hoop er ook nog wel even plezier van te hebben.
* Stoney3K is ook af en aan lurker @ FocusClub
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 02-03-2016 04:28 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is een benzine versie. Zetec s 1.6L 16v om precies te zijnStoney3K schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 04:27:
[...]
Mooie Focus, ziet er ook nog goed uit voor zijn leeftijd. Diesel of benzine?
* Stoney3K is ook af en aan lurker @ FocusClub
Die van jou is sowieso een stuk nieuwer? 2013? En dat is een motor eigenschap, ze zuipen als een gek. ik lees verhalen dat mensen niet lager uitkomen dan 8.5MAX3400 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:42:
[...]
[afbeelding]
![]()
[...]
Hoe dan? De ST2 die hier voor de deur staat, doet het beter qua verbruik en dat is een 1.6 die echt wel elke ochtend een slinger richting de 150km/h krijgt; ook inhalen gaat er meestal wat ruwer aan toe...
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ha ben al blij als we in de buurt van de 9.0 komenRonaldDesigns schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
Die van jou is sowieso een stuk nieuwer? 2013? En dat is een motor eigenschap, ze zuipen als een gek. ik lees verhalen dat mensen niet lager uitkomen dan 8.5Maar die zullen vast weinig de CC gebruiken
Maar dat is dan wel een Galaxy 2.0 uit 2008 die momenteel voornamelijk hele kleine stukjes in de bebouwde kom rijdt...
Gebruik de CC toch regelmatig alleen dat ding werkt maar tot 180RonaldDesigns schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
[...]
Die van jou is sowieso een stuk nieuwer? 2013? En dat is een motor eigenschap, ze zuipen als een gek. ik lees verhalen dat mensen niet lager uitkomen dan 8.5Maar die zullen vast weinig de CC gebruiken
Gemiddeld verbruik ligt bij die van mij op 9-12km de liter afhankelijk van het rechtervoetje
Volgens de BC verbruik ik gemiddeld 9,1 l/100 km.
Gelukkig kom ik volgens een eigen excel sheetje tot een gemiddeld verbruik van 1 op 12,4 (8,05 l/100 km).
Het zijn veel korte stukken (woon-werk), <15 km enkel rit. Dus ik vind het nog enigszins meevallen.
Trotse eigenaar van een red edition die nagenoeg nieuw is!

Blij is
[ Voor 7% gewijzigd door BertP op 02-03-2016 15:34 ]
Nee, merp!
Leuke auto - Tunen dat ding!BertP schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
Ik was al lid van de Ford club maar vanaf vandaag met een nieuw model Feest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blij is
Zie er goed uit!!BertP schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
Ik was al lid van de Ford club maar vanaf vandaag met een nieuw model Feest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blij is
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
MooiBertP schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blij is
Ja is al een oudje maar blijft grappig
4WD Mustang 845bhp
YouTube: [HOONIGAN] KEN BLOCK'S GYMKHANA SEVEN: WILD IN THE STREETS OF LOS ANGELES
[ Voor 24% gewijzigd door calsonic op 04-03-2016 19:48 ]
Troost je mijn 1.0 ecoboost Focus uit 2012 komt niet verder dan 6.3 op 100, 90% snelweg en ik cruise als een greenpeace activist.Duinkonijn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Ik heb alle bloemblaadjes en ben eco champ volgens m`n boord computer
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hoe snel rijd je dan op de autostrade? Om richting de 5,5 te gaan moet je gemiddeld al gauw rond de 105 ipv de 120 cruisen. Als je gelukkig bent met 90 per uur, dan kan je misschien onder de 4,5 zakken.Phusebox schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:48:
[...]
Troost je mijn 1.0 ecoboost Focus uit 2012 komt niet verder dan 6.3 op 100, 90% snelweg en ik cruise als een greenpeace activist.
Nu weet ik waarom die te koop staat, laatste aflevering zie hier onder en antwoord op het eindeDamic schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:43:
Daar gaat mijn zak geld
https://www.motorsportauc...Ford-Fiesta-WRC-HFHV.html
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_hf6ke1-i3E]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Exact 105 op de cruisecontrol en ik haal het bijna dagelijks om niet te remmen of gas bij te geven.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:37:
[...]
Hoe snel rijd je dan op de autostrade? Om richting de 5,5 te gaan moet je gemiddeld al gauw rond de 105 ipv de 120 cruisen. Als je gelukkig bent met 90 per uur, dan kan je misschien onder de 4,5 zakken.
Verbuik valt mij dan ook vies tegen. Volgende keer geen zogenaamd zuinige motor meer voor mij.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een ex-collega van mij haalde 5,6l/100km door niet sneller dan 105 te rijden in zijn Focus 1,0 ecoboost 125PS. Waarom dat bij jou niet lukt, geen idee.Phusebox schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:46:
[...]
Exact 105 op de cruisecontrol en ik haal het bijna dagelijks om niet te remmen of gas bij te geven.
Verbuik valt mij dan ook vies tegen. Volgende keer geen zogenaamd zuinige motor meer voor mij.
Yeps hij ruilt hem in voor een Focus RSDamic schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:21:
[...]
Nu weet ik waarom die te koop staat, laatste aflevering zie hier onder en antwoord op het einde![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[video]
Denk dat ie aardig verlies pakt op de Fiesta; zo uit mijn hoofd heeft het blok *pun intended* alleen al 48K gekost om te ontwikkelen...
Vraag me inderdaad af wat ze met die RS gaan doen qua interesssante dingetjes; hij ziet er wel erg fancy uit, imho!

bwa verlies, vergeet niet dat dat 1 grote reclame isMAX3400 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Denk dat ie aardig verlies pakt op de Fiesta; zo uit mijn hoofd heeft het blok *pun intended* alleen al 48K gekost om te ontwikkelen...
Vraag me inderdaad af wat ze met die RS gaan doen qua interesssante dingetjes; hij ziet er wel erg fancy uit, imho!
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik hoop het echt.....
[ Voor 13% gewijzigd door calsonic op 05-03-2016 16:03 ]
Lees (nog) niks over AWD? Of ze zetten hetzelfde diff erin als in de vorige Focus RS en gewoon 240pk naar de voorwielen trappen. Het zijn/lijken schetsen maar het vooraanzicht lijkt wel alsof ie erg hoog op zijn pootjes staat.
Zal zo ff naast me kijken op de bank of iemand vast ergens een reminder/preorder-formuliertje moet gaan invullen
Ja de plaatjes zijn renders(nep) maar het klinkt leuk in ieder gevalMAX3400 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:24:
[...]
Lees (nog) niks over AWD? Of ze zetten hetzelfde diff erin als in de vorige Focus RS en gewoon 240pk naar de voorwielen trappen. Het zijn/lijken schetsen maar het vooraanzicht lijkt wel alsof ie erg hoog op zijn pootjes staat.
Zal zo ff naast me kijken op de bank of iemand vast ergens een reminder/preorder-formuliertje moet gaan invullen
Verwijderd
wat een K*T arbeid om erbij te komen
compleet dash moet los, diverse interieurdelen demonteren, stuur los. airbags demonteren die er al 21 jaar zitten. om vervolgens bij de heatercore te komen die 10 bij 20 cm klein is......compleet blowerunit had ik in mijn handen gehad.
hier wat foto's

en dit ......troep..... bekend als 21 jaar oud koelvloeistof is vervangen nadat we het gehele blok gespoeld hebben. om te vervangen voor vers koelvloeistof.
foto van het oude zooi.....

volgende keer als de kachel kapot mocht gaan bouw ik er een houtkachel in
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Damn! Ziet er goed uit!BertP schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blij is
Ik start binnenkort bij een nieuwe werkgever en daarbij "krijg" ik een lease auto.
Diesel is niet verplicht en dus ben ik eens gaan kijken bij de Fiesta ST2. Helaas had hij deze niet staan, maar hij had wel (mocht ik alsnog diesel gaan rijden) een volledig titanium uitgevoerde Fiesta diesel staan.
Mooi wagentje zeg! Stoelen zaten goed (even in de showroom in de auto gezeten) en alles is makkelijk bereikbaar.
Benieuwd naar de Recaro's van de ST2.
Verder waar ik nog wel benieuwd naar ben is de kwaliteit van de geluidsinstallatie. De auto's zijn volledig Sony uitgevoerd, maar ze hebben "maar" 6 speakers (4 voor, 2 achter) in totaal. Geen kleine sub of iets dergelijks. Dus ben heel benieuwd hoe dit klinkt.
Uiteindelijk duurt het nog ruim 3 maand voordat ik daadwerkelijk mag gaan kijken voor een leaseauto, maar beetje oriënteren alvast kan geen kwaad natuurlijk
Gave bak! Ziet er heel goed uit.BertP schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Blij is
De foto's op zich ook overigens. Zelf gemaakt?
Waar kom je vandaan? Ik rij sinds kort een Fiesta ST2. Zal hier nog wat foto's uploaden komend weekendPdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:28:
Gisteren bij de Ford dealer langs gegaan om eens te snuffelen bij de Fiesta.
Ik start binnenkort bij een nieuwe werkgever en daarbij "krijg" ik een lease auto.
Diesel is niet verplicht en dus ben ik eens gaan kijken bij de Fiesta ST2. Helaas had hij deze niet staan, maar hij had wel (mocht ik alsnog diesel gaan rijden) een volledig titanium uitgevoerde Fiesta diesel staan.
Mooi wagentje zeg! Stoelen zaten goed (even in de showroom in de auto gezeten) en alles is makkelijk bereikbaar.
Benieuwd naar de Recaro's van de ST2.
Verder waar ik nog wel benieuwd naar ben is de kwaliteit van de geluidsinstallatie. De auto's zijn volledig Sony uitgevoerd, maar ze hebben "maar" 6 speakers (4 voor, 2 achter) in totaal. Geen kleine sub of iets dergelijks. Dus ben heel benieuwd hoe dit klinkt.
Uiteindelijk duurt het nog ruim 3 maand voordat ik daadwerkelijk mag gaan kijken voor een leaseauto, maar beetje oriënteren alvast kan geen kwaad natuurlijk
Recaro's zitten echt top. Lekker veel steun in de zijkanten maar wel comfortabel voor langere ritten. Zitten wel echt heel anders dan 'standaard stoelen', zit is lager en ze pakken je echt beet.
Sony systeem klinkt goed, maar niet overdreven top. Bass is voldoende aanwezig, mis geen subwoofer. Echter trillen de deurpanelen / achterpanelen een beetje mee als het volume omhoog gaat, maar dit is makkelijk op te lossen door deze te dempen. Ga ik in het voorjaar mee aan de slag.
Verbruik is momenteel 1 op 9,5... maar dat ligt voornamelijk aan het feit dat ik me niet kan inhouden, zal wel met nieuwheid te maken hebben, die versnelling is zo verslavend...
No Shame, only Fame!
Ik kom uit Tiel.Marcusso schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:41:
[...]
Waar kom je vandaan? Ik rij sinds kort een Fiesta ST2. Zal hier nog wat foto's uploaden komend weekend![]()
Recaro's zitten echt top. Lekker veel steun in de zijkanten maar wel comfortabel voor langere ritten. Zitten wel echt heel anders dan 'standaard stoelen', zit is lager en ze pakken je echt beet.
Sony systeem klinkt goed, maar niet overdreven top. Bass is voldoende aanwezig, mis geen subwoofer. Echter trillen de deurpanelen / achterpanelen een beetje mee als het volume omhoog gaat, maar dit is makkelijk op te lossen door deze te dempen. Ga ik in het voorjaar mee aan de slag.
Verbruik is momenteel 1 op 9,5... maar dat ligt voornamelijk aan het feit dat ik me niet kan inhouden, zal wel met nieuwheid te maken hebben, die versnelling is zo verslavend...Maar met beheerst rijden is 1 op 14-16 makkelijk mogelijk.
Ja, de Recaro's lijken mij ook geweldig. Heb momenteel 207 RC stoelen in mijn auto (zelfde stoelen als in een Citroen DS3 Racing) en die hebben mij verpest
Ben niet snel tevreden meer qua stoelen in een auto.
Qua audio ben ik ook wel een zeur. Momenteel een zelfbouw audio installatie met heel veel aftermarket top spul. Dus ik heb wel wat eisen qua geluid. Peugeot 208 met JBL systeem staat ook nog op mijn snuffel lijstje.
Dat verbruik is wel hoog inderdaad. Maar zoals je zelf zegt..... je hebt hem net dus dat vermogen is erg aantrekkelijk. Zodra je meer gewend bent wordt dat vanzelf wat minder. Of juist niet en ben je de staat lekker aan het sponsoren komende tijd
Hier Gouda. Niet echt om de hoek, maar als je eens wilt komen kijken / rijden zonder zeurende verkoper dan hoor ik het wel.PdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:55:
[...]
Ik kom uit Tiel.
Ja, de Recaro's lijken mij ook geweldig. Heb momenteel 207 RC stoelen in mijn auto (zelfde stoelen als in een Citroen DS3 Racing) en die hebben mij verpest
Ben niet snel tevreden meer qua stoelen in een auto.
Qua audio ben ik ook wel een zeur. Momenteel een zelfbouw audio installatie met heel veel aftermarket top spul. Dus ik heb wel wat eisen qua geluid. Peugeot 208 met JBL systeem staat ook nog op mijn snuffel lijstje.
Dat verbruik is wel hoog inderdaad. Maar zoals je zelf zegt..... je hebt hem net dus dat vermogen is erg aantrekkelijk. Zodra je meer gewend bent wordt dat vanzelf wat minder. Of juist niet en ben je de staat lekker aan het sponsoren komende tijd
Ik had in mijn vorige wagen (Suzuki Swift Sport) ook een Hertz zelfbouw systeem met subwoofer, en de huidige Sony set valt me 100% mee. Jeukt nog niet om dit te vervangen, wat ik bij de Swift wel had zeg maar.
Gisteren stuk snelweg met 138 (GPS) op CC en verbruik lag volgens de BC op 8,5L/100km, stukken 100 zakt het naar 6,5L/100km en bij 80 op de N-wegen zit ik rond de 4,5 a 5 L/100. Dus dat valt wel mee.
No Shame, only Fame!
Ik heb vrienden in Gouderak en Capelle ad IJssel wonen, dus kom regelmatig in die omgevingMarcusso schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:06:
[...]
Hier Gouda. Niet echt om de hoek, maar als je eens wilt komen kijken / rijden zonder zeurende verkoper dan hoor ik het wel.![]()
Ik had in mijn vorige wagen (Suzuki Swift Sport) ook een Hertz zelfbouw systeem met subwoofer, en de huidige Sony set valt me 100% mee. Jeukt nog niet om dit te vervangen, wat ik bij de Swift wel had zeg maar.
Gisteren stuk snelweg met 138 (GPS) op CC en verbruik lag volgens de BC op 8,5L/100km, stukken 100 zakt het naar 6,5L/100km en bij 80 op de N-wegen zit ik rond de 4,5 a 5 L/100. Dus dat valt wel mee.
Bedankt voor het aanbod. Zal het onthouden.
Verbruik is natuurlijk hoger dan gemiddeld wanneer je lekker gaat planken, maar ik zal voornamelijk snelwegkilometers maken, dus veel op de CC rijden. Scheelt aanzienlijk in het verbruik. Het is alleen nog jammer dat het geen adaptive CC is, maar goed..... je moet iets te wensen overhouden
Ik mag toch hopen dat Powershift wat beter reageert dan DSGtiguan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:07:
Powershift is denk ik net zoiets als DSG? Indien dat zo is, dan zou ik zeggen, heerlijke automaat
Powershift is inderdaad de automaat met dubbele koppeling van Ford
[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 10-03-2016 13:06 ]
Ik heb van 2009 tot 2013 in een Golf met 7 traps DSG gereden en ik had eigenlijk nooit problemen ermee hoor. Heerlijk reed datdfrenner schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:04:
[...]
Ik mag toch hopen dat Powershift wat beter reageert dan DSG
Powershift is inderdaad de automaat met dubbele koppeling van Ford
Mijn enige ervaring met dsg was in een 2013 Passat 1.4TSI en dat was voornamelijk in 1-2-3 met terugschakelen redelijk schokkerig. Ik vond het echt niet zo goed als iedereen constant beweert. Maar snel was hij wel... Voor comfort echter niet.tiguan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:13:
Ik heb van 2009 tot 2013 in een Golf met 7 traps DSG gereden en ik had eigenlijk nooit problemen ermee hoor. Heerlijk reed dat
Thanx! Ben er ook erg erg blij meePdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:28:
[...]
Gave bak! Ziet er heel goed uit.
De foto's op zich ook overigens. Zelf gemaakt?
De foto's zijn overigens niet door mij zelf geschoten dus die credits gaan naar een autoblog. Dat komt omdat de auto door Ford Nederland vorig jaar als demo is gebruikt en meerdere blogs deze auto getest hebben.
En terecht
1.0 4 cil. turbo 140pk toch? Hoeveel koppel bij hoeveel toeren?
Gewicht +/- 1100kg?
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 10-03-2016 13:24 ]
BijnaPdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:23:
[...]
En terecht![]()
1.0 4 cil. turbo 140pk toch? Hoeveel koppel bij hoeveel toeren?
Gewicht +/- 1100kg?
1.0 3 cil turbo 140pk/210nm @ 990kg
Er is overigens door een vrij betaalbare tune het geheel nog naar 155 pk te brengen. Maar ik denk dat dat ik ivm de betrouwbaarheid maar even achterwege laat, heb die pk's ook niet nodig overigens.
Prima. Stuur maar een DM dan.PdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:21:
[...]
Ik heb vrienden in Gouderak en Capelle ad IJssel wonen, dus kom regelmatig in die omgeving
Bedankt voor het aanbod. Zal het onthouden.
Verbruik is natuurlijk hoger dan gemiddeld wanneer je lekker gaat planken, maar ik zal voornamelijk snelwegkilometers maken, dus veel op de CC rijden. Scheelt aanzienlijk in het verbruik. Het is alleen nog jammer dat het geen adaptive CC is, maar goed..... je moet iets te wensen overhouden
No Shame, only Fame!
Haha daar was ik ook een beetje bang voor maar dat valt echt wel meePdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:06:
3 cilinder maar? Klinkt het dan niet als een grasmaaier?
Ik rij gemiddeld 9-12 km per liter met mijn ST2 maar is wel getuned naar 230pk/400NmMarcusso schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:41:
[...]
Waar kom je vandaan? Ik rij sinds kort een Fiesta ST2. Zal hier nog wat foto's uploaden komend weekend![]()
Verbruik is momenteel 1 op 9,5... maar dat ligt voornamelijk aan het feit dat ik me niet kan inhouden, zal wel met nieuwheid te maken hebben, die versnelling is zo verslavend...Maar met beheerst rijden is 1 op 14-16 makkelijk mogelijk.
En die 400Nm heb ik al bij 1800rpm dus dat ding trekt als een malle
Het voordeel van de tuning is ook dat je nooit meer hoeft terug te schakelen op de snelweg om ff een auto in te halen.
100-250km/u in zn 6 is geen enkel probleem
[ Voor 9% gewijzigd door calsonic op 10-03-2016 15:50 ]
Heel nice!calsonic schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:46:
[...]
Ik rij gemiddeld 9-12 km per liter met mijn ST2 maar is wel getuned naar 230pk/400Nm
En die 400Nm heb ik al bij 1800rpm dus dat ding trekt als een malle
Het voordeel van de tuning is ook dat je nooit meer hoeft terug te schakelen op de snelweg om ff een auto in te halen.
Welke tune heb je? En ook aangepaste intercooler? Ik wil die van mij ook tunen, maar wacht eerst even tot de garantie voorbij is, voor nu is stock meer dan prima.
No Shame, only Fame!
Geloof dat mijn ST over 2 weken de Stage1+ krijgt maar dat wist je al hald; zal eens zien hoe dat dan bevalt... Heb in mijn A6 ook geen enkel probleem om 80-250 in zijn 7 te rijden.calsonic schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:46:
[...]
Heb een custom tuning bij een bedrijf in duitsland laten doenMarcusso schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:24:
[...]
Heel nice!![]()
Welke tune heb je? En ook aangepaste intercooler? Ik wil die van mij ook tunen, maar wacht eerst even tot de garantie voorbij is, voor nu is stock meer dan prima.
Dit overigens met medeweten van Ford dus heb nog steeds (3,5jr) garantie
Wereld van verschil natuurlijk - de mijne is gewoon een compleet andere categorie auto geworden - een standaard ST komt nooit meer bij mij(en binnenkort jou) in de buurtMAX3400 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:25:
[...]
Geloof dat mijn ST over 2 weken de Stage1+ krijgt maar dat wist je al hald; zal eens zien hoe dat dan bevalt... Heb in mijn A6 ook geen enkel probleem om 80-250 in zijn 7 te rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 10-03-2016 16:40 ]
Het zal nooit een geluid hebben als een V8 hemi, maar het klinkt in mijn opinie niet als een opgevoerde grasmaaier.PdeBie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:06:
3 cilinder maar? Klinkt het dan niet als een grasmaaier?
Oordeel zelf:
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Kreeg laatst een 100pk 1L ecoboost mee van de dealer als leenauto. Reed echt heel goed! Maar voelde wel eco en geknepen aan, schreeuwt echt om een tune!
No Shame, only Fame!
1:07 om op de 200 km/u te komensquaddie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:38:
[...]
Het zal nooit een geluid hebben als een V8 hemi, maar het klinkt in mijn opinie niet als een opgevoerde grasmaaier.
Oordeel zelf:
[video]
Dank je voor dit filmpje - een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
[ Voor 6% gewijzigd door calsonic op 11-03-2016 07:30 ]
Dat klinkt (voor zover je dat via een set speakers kan beoordelen) beter dan de gemiddelde drie cilinder grasmaaier inderdaadsquaddie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:38:
[...]
Het zal nooit een geluid hebben als een V8 hemi, maar het klinkt in mijn opinie niet als een opgevoerde grasmaaier.
Oordeel zelf:
[video]
Als ik de Kia Picanto van mijn ouders soms hoor
Toch zijn er zat auto's die het helemaal niet kunnen.calsonic schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 07:29:
1:07 om op de 200 km/u te komen![]()
Dank je voor dit filmpje - een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Mijn Focus kan volgens de fabriek maar 195...
Toch heb ik van de zomer hele stukken 205 op de GPS gereden
Nog nooit eerder gelukt in Duitsland, maar in zuid Duitsland richting Basel hele stukken met bijna 220 op de teller en 205 op de GPS...
Heel vreemd... Want ook nog eens vol beladen...
Helaas geen beeld van (automatisch overschreven). Maar dit is het maximaal haalbare normaal gesproken
[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 11-03-2016 10:57 ]
[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 11-03-2016 11:04 ]
105PK 14% bijtelling uit 2013tiguan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:04:
Is dat de 105pk of 115pk uitvoering? Of nog een andere?
[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 11-03-2016 11:55 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
http://www.autosportmebu.nl/over-mebu/project-f4x4cos/
Heb dat ding regelmatig gezien in verschillende stages van opbouw... Stukje meesterwerk hoorcalsonic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:08:
Ford Fiesta 4WD Cosworth project bij Mebu
http://www.autosportmebu.nl/over-mebu/project-f4x4cos/
Monster als hij tzt af isMAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:11:
[...]
Heb dat ding regelmatig gezien in verschillende stages van opbouw... Stukje meesterwerk hoor
[ Voor 32% gewijzigd door calsonic op 14-03-2016 15:23 ]
Die gaat gewoon achterop de aanhanger naar Spa maar ook naar de grotere festivals in UK, vermoed ik zo. Zal van de week eens vragen; moet toch ff langs voor nieuwe ruitewissers.
ah jij laat je stage 1 zeker daar doen ?MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:17:
[...]
Die gaat gewoon achterop de aanhanger naar Spa maar ook naar de grotere festivals in UK, vermoed ik zo. Zal van de week eens vragen; moet toch ff langs voor nieuwe ruitewissers.
Wat voor temperatuur is ideaal voor een turbodiesel dan?Jim423 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:23:
Topsnelheid hangt natuurlijk van vele factoren af. Temperatuur (zeker bij turbomotoren), wielmaat, bandenspanning, windrichting, PCM moet niet net wat aan het doen zijn qua re-gen. Ik heb nu megabanden onder mijn Fiesta 1.25 maar ik haal nog maar 134@GPS. Terwijl ik met de standaard Hankook 14 inch toch wel over de 155 km/h kan. Nouja ik krijg in ieder geval geen boete op de snelweg.
Juist koud of warm?
Ik hoop volgende week nog een stuk Duitsland te gaan doen.
Jazeker...
Ik gok met zo koud mogelijk weer. Maar als je kijkt naar LeMans, lijkt de performance van een diesel amper te verschillen na 1 of na 100 rondjes rijden.dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Wat voor temperatuur is ideaal voor een turbodiesel dan?
Juist koud of warm?
Ik hoop volgende week nog een stuk Duitsland te gaan doen.
Als je "ballen" hebt en ietsjes meer wil kijken of jouw auto snel kan; gooi even 0.2 bar extra op de bandjes. Geeft iets minder rolweerstand maar kan ook voor iets meer slijtage zorgen. Zal voor 10km blazen niet uitmaken maar maak er geen gewoonte van.
Overigens wist je dat als je nu een focus RS besteld je hem pas volgend jaar geleverd krijgtMAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:21:
[...]
Jazeker...
[...]
Ik gok met zo koud mogelijk weer. Maar als je kijkt naar LeMans, lijkt de performance van een diesel amper te verschillen na 1 of na 100 rondjes rijden.
Als je "ballen" hebt en ietsjes meer wil kijken of jouw auto snel kan; gooi even 0.2 bar extra op de bandjes. Geeft iets minder rolweerstand maar kan ook voor iets meer slijtage zorgen. Zal voor 10km blazen niet uitmaken maar maak er geen gewoonte van.
Hij is nog niet besteld.....wacht nog af tot einde van het jaar
[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 14-03-2016 15:25 ]
Dat kan het ook zijn, ik heb er van de zomer voor vakantie overal 2.8 bar in gegooid.MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:21:
Ik gok met zo koud mogelijk weer. Maar als je kijkt naar LeMans, lijkt de performance van een diesel amper te verschillen na 1 of na 100 rondjes rijden.
Doe ik eigenlijk altijd als ik lange einden ga rijden...
Best wel veel eigenlijk staat bij mij altijd op 2.4 bardfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:28:
[...]
Dat kan het ook zijn, ik heb er van de zomer voor vakantie overal 2.8 bar in gegooid.
Klopt, maar ik dacht altijd, vol beladen, veel snelweg. Waarom niet?calsonic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Best wel veel eigenlijk staat bij mij altijd op 2.4 bar
Zou dat de reden kunnen zijn dat 205 mogelijk was? Ik heb 205/55/R16
Lagere rolweerstand zou dat idd tot gevolg kunnen hebben jadfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:33:
[...]
Klopt, maar ik dacht altijd, vol beladen, veel snelweg. Waarom niet?![]()
Zou dat de reden kunnen zijn dat 205 mogelijk was? Ik heb 205/55/R16
Lekker link. Als de banden warm worden en je rijdt hard gaan je banden boller staan. Heb je nog minder grip!dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:28:
[...]
Dat kan het ook zijn, ik heb er van de zomer voor vakantie overal 2.8 bar in gegooid.
Ja, als 'm nu pas gaat bestellen, dan wordt het volgend jaar. Maar als je 'm al besteld had sinds de introductie in Duitsland, staat 'ie zo rond september/oktober als het goed is op kenteken voor je.calsonic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Overigens wist je dat als je nu een focus RS besteld je hem pas volgend jaar geleverd krijgt
Hij is nog niet besteld.....wacht nog af tot einde van het jaar
+dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:28:
[...]
2.8 is wel veel maar ik weet niet hoe beladen je op vakantie gaat; zeker op je voorwielen is dat best tricky maar achter lijkt het te mogen volgens het plaatje?PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Lekker link. Als de banden warm worden en je rijdt hard gaan je banden boller staan. Heb je nog minder grip!

Persoonlijk pomp ik mijn banden altijd op op +0.2. Nou heb ik het voordeel dat ik 4x4 rij met bijna gelijke verdeling dus voor rij ik tegenwoordig 2.5 en achter 2.4 (bij 1710kg leeggewicht).
@PdeBie: vergeet even niet dat een vollere band (dus harder) met hoge belading, alsnog een relatief plat beeld van het loopvlak geeft. Duw maar eens een ballon tegen de grond; die blijft ook netjes plat
Heb 'm net gezien in de garage; een heel mooi project en al redelijk vergevorderd ook. Mooie keus van (betaalbare) onderdelen en, in mijn ogen, een conservatieve setup. Er moet nog wel enige vorm van betrouwbaarheid in zitten; niet dat je na een trackday je halve motor en ophanging kan gaan vervangen.
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 14-03-2016 16:59 ]
Nou ja, op vakantie zit hij gewoon vol...MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:54:
2.8 is wel veel maar ik weet niet hoe beladen je op vakantie gaat; zeker op je voorwielen is dat best tricky maar achter lijkt het te mogen volgens het plaatje?
[afbeelding]
Persoonlijk pomp ik mijn banden altijd op op +0.2. Nou heb ik het voordeel dat ik 4x4 rij met bijna gelijke verdeling dus voor rij ik tegenwoordig 2.5 en achter 2.4 (bij 1710kg leeggewicht).
@PdeBie: vergeet even niet dat een vollere band (dus harder) met hoge belading, alsnog een relatief plat beeld van het loopvlak geeft. Duw maar eens een ballon tegen de grond; die blijft ook netjes platJe moet inderdaad niet in een lege auto met 1 persoon van 60kg gaan rijden met 2.8 op de voorwielen
Maar de motor weegt toch ook aardig door op de voorwielen?
Ja voor het gemak gooi ik idd ook voor 2,8 erin, dus dat kan ik beter niet doen!? Wist niet dat dat zo veel kwaad kon.
Hoe voller/zwaarder het voertuig, hoe dichter je bij de aanbevolen spanning moet zitten. Dat scheelt meters aan remweg bij een noodstop, zelfs in de stad met 50km/h.dfrenner schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:08:
[...]
Nou ja, op vakantie zit hij gewoon vol...
Maar de motor weegt toch ook aardig door op de voorwielen?
Ja voor het gemak gooi ik idd ook voor 2,8 erin, dus dat kan ik beter niet doen!? Wist niet dat dat zo veel kwaad kon.
Eigenlijk is mijn maatstaf altijd: de aangedreven wielen het liefst op fabrieks-opgave houden en minstens eens in de maand controleren. Ga je vanuit NL (20 graden) naar Spanje (35 graden), zou ik zeker ook adviseren om halverwege een tussenstop te maken in de schaduw, de auto een uur af te laten koelen en de banden opnieuw op spanning te brengen (waarschijnlijk moet er zelfs lucht uit).
Weer wat geleerdMAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:17:
[...]
Hoe voller/zwaarder het voertuig, hoe dichter je bij de aanbevolen spanning moet zitten. Dat scheelt meters aan remweg bij een noodstop, zelfs in de stad met 50km/h.
Eigenlijk is mijn maatstaf altijd: de aangedreven wielen het liefst op fabrieks-opgave houden en minstens eens in de maand controleren. Ga je vanuit NL (20 graden) naar Spanje (35 graden), zou ik zeker ook adviseren om halverwege een tussenstop te maken in de schaduw, de auto een uur af te laten koelen en de banden opnieuw op spanning te brengen (waarschijnlijk moet er zelfs lucht uit).
True, maar ik blijf het veel vinden. Zeker op hogere snelheden.MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:54:
[...]
@PdeBie: vergeet even niet dat een vollere band (dus harder) met hoge belading, alsnog een relatief plat beeld van het loopvlak geeft. Duw maar eens een ballon tegen de grond; die blijft ook netjes platJe moet inderdaad niet in een lege auto met 1 persoon van 60kg gaan rijden met 2.8 op de voorwielen
Ik heb 'm een aantal weken geleden van het raam gemept tijdens het krabben van de binnenzijde
(de vorige eigenaar was vergeten om voorruitverwarming aan te vinken op het bestelformulier
Het plastic blokje wat om het metaalplaatje aan het raam moet grijpen is aan één kant weggebroken Ik heb het nu 2x geprobeerd te lijmen, maar het blijft niet echt goed zitten...
En om 'm nu via de buitenkant met een schroef dwars door het raam vast te zetten gaat me ook weer wat ver
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Met volle belading is 2,8bar wel een goed idee, achter mag zelfs tot 3 bar afhankelijk van het gewicht bij 15-20 graden. Anders gaan de wangen van je banden uitslijten en krijg je een gladde donutband. (Als je echt ver gaat op vakantie).

Edit: oeps laatste pagina gemist. nouja
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 14-03-2016 23:11 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Er komt volgend jaar zeker een nieuwe auto want dan wordt mijn ST 3 jaar oud.Jim423 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:07:
Damn Cal, ga je echt een RS bestellen? Ik mag wel een rondje meerijden toch
Met volle belading is 2,8bar wel een goed idee, achter mag zelfs tot 3 bar afhankelijk van het gewicht bij 15-20 graden. Anders gaan de wangen van je banden uitslijten en krijg je een gladde donutband. (Als je echt ver gaat op vakantie).
[afbeelding]
Edit: oeps laatste pagina gemist. nouja
Zelf hoop ik op een fiesta RS omdat ik de fiesta een mooiere auto vind als de focus - met name de achterkant van de focus vind ik niet zo mooi.
Maar..... daar zet ik mij wel overheen mocht er geen Fiesta RS uitkomen
En anders zet je in je ST een Cosworth, een widebody-kit en een paar mooie spacers; kan je weer ff vooruitcalsonic schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:06:
[...]
Er komt volgend jaar zeker een nieuwe auto want dan wordt mijn ST 3 jaar oud.
Is ook een leuke optie jaMAX3400 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:11:
[...]
En anders zet je in je ST een Cosworth, een widebody-kit en een paar mooie spacers; kan je weer ff vooruit![]()
zoiets ziet er super uit
http://www.fiestastforum....wide-body-fiesta-st-1.jpg
[ Voor 94% gewijzigd door calsonic op 20-03-2016 21:50 ]
Mijn ervaring is dat je, als je wat lagere banden hebt (in mijn geval 215/40/17), je beter de banden wat harder zet dan de fabrieksopgave om cuppen van de band te voorkomen. Ik heb mijn banden altijd rond 2,5 bar (koud). De wegligging is dan ook wat beter dan met bijv. 2,2 bar (ik rij een Focus mk1,5 met sportonderstel).MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:17:
[...]
Hoe voller/zwaarder het voertuig, hoe dichter je bij de aanbevolen spanning moet zitten. Dat scheelt meters aan remweg bij een noodstop, zelfs in de stad met 50km/h.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 21-03-2016 11:03 ]
Whoop!
Ik rij zelf een Fiesta MK7 uit 2012 (benzine) en heb bij meerdere pompen dat hij er mee kapt als ik een bepaalde hoek aanhoud.. Geen idee wat precies de oorzaak is..marccom schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:05:
Voor de recente Fiesta rijders; hebben jullie ook problemen met het tanken (diesel) bij de Shell? Heb nu 4 verschillende gehad en telkens slaat de pomp af, bij o.a. BP en Esso heb ik daar geen last van.
Ik kom er nog niet achter.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heb er geen last van met de mijne uit 2014.Noctonix schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Ik rij zelf een Fiesta MK7 uit 2012 (benzine) en heb bij meerdere pompen dat hij er mee kapt als ik een bepaalde hoek aanhoud.. Geen idee wat precies de oorzaak is..
Hier een 2014 model en ik heb dat ook soms ja. Dacht dat het gewoon aan mij lagNoctonix schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Ik rij zelf een Fiesta MK7 uit 2012 (benzine) en heb bij meerdere pompen dat hij er mee kapt als ik een bepaalde hoek aanhoud.. Geen idee wat precies de oorzaak is..
Inderdaad kouder. Kouder = meer dense lucht = (mogelijk) meer brandstof in te spuiten = meer vermogen.MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:21:
[...]
Bij een NA motor is het de rechtstreekse inlaatlucht temperatuur. Bij turbomotoren is het die na de intercooler, die natuurlijk weer afhangt van de buitenlucht.
In LeMans maakt het natuurlijk niet echt veel uit, want daar schommelt de buitentemperatuur niet extreem binnen en buiten. In het middenoosten met de temperaturen (en het geld) daarentegen....
Heb paar weken geleden een auto uit Duitsland geïmporteerd:

(ST van 03-2015 met 9.000km op de teller)
Op de langere (of misschien kortere
1) Audio. Geluid is echt waardeloos (standaard 6 speaker systeem)
2) Performance. Gewoon omdat het kan. Milltek systeem en stage 1. Later naar stage 2.
Vermogen van stage 1 en 2 gaat dan naar respectievelijk 270pk/430nm en 290pk/450nm
.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Heb ik ook. Bij het ene pompstation is het erger dan het andere.marccom schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:05:
Voor de recente Fiesta rijders; hebben jullie ook problemen met het tanken (diesel) bij de Shell? Heb nu 4 verschillende gehad en telkens slaat de pomp af, bij o.a. BP en Esso heb ik daar geen last van.
Daarnaast : Hoeveel mensen hier hebben hun 1.0 100PK blok laten chippen, en wat zijn de ervaringen ?
Edit : En nog een dingetje.
Mijn lease fiesta met ondertussen bijna 15k op de teller maakt een raar geluid als ie koud is. Klinkt alsof t van rechtsachter komt en je hoort t voornamelijk bij stoepjes op of af rijden, 5k kilometers geleden al keer naar de dealer gereden, maar die hoort niets geks. Ik wel. Iemand enig idee wat het kan zijn?
[ Voor 44% gewijzigd door DennusB op 29-03-2016 12:22 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer