Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Met andere woorden, voor dit budget ga je niet een ander model vinden die en de fun drive factor heeft, leuk stuurt en genoeg opties heeft? :)
Eerlijk gezegd denk ik van niet, al ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik zelf een Fiesta rijd. Maar dat ding rijd zo dynamisch(Beste stuurmansauto in dit segment al meerdere jaren op rij) en is zo compleet dat je er niet veel over te klagen hebt. Of het je smaak is is natuurlijk persoonlijk :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:48:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik van niet, al ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik zelf een Fiesta rijd. Maar dat ding rijd zo dynamisch(Beste stuurmansauto in dit segment al meerdere jaren op rij) en is zo compleet dat je er niet veel over te klagen hebt. Of het je smaak is is natuurlijk persoonlijk :)
Haha een beetje bevooroordeeld mag best ;) Ik ben benieuwd of er nog veel verschil zit tussen de red edition en een 'gewone' fiesta ecoboost met 100pk, want als het puur om de pk's en looks gaat is het wellicht ook nog een mooie optie om de 100pk versie aan te schaffen en deze te chippen naar 140 pk. Aangezien de aanschafprijs lager zal zijn en er waarschijnlijk meer aanbod is.

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Haha een beetje bevooroordeeld mag best ;) Ik ben benieuwd of er nog veel verschil zit tussen de red edition en een 'gewone' fiesta ecoboost met 100pk, want als het puur om de pk's en looks gaat is het wellicht ook nog een mooie optie om de 100pk versie aan te schaffen en deze te chippen naar 140 pk. Aangezien de aanschafprijs lager zal zijn en er waarschijnlijk meer aanbod is.
De wielophanging en zo Is ook wat sportiever. Ligt er aan of je echt sportief wilt rijden dus

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Stoney3K

Flatsehats!

DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:39:
[...]

Die Red Edition is gewoon een wat sportievere versie van de normale 1.0 EcoBoost, en dan met 140PK i.p.v. 100PK :) Rijden erg fijn!
Niet gek ook, dat blok is gewoon een stevig geblazen Zetec. Mijn ongeblazen 1.4 Zetec 16V (feitelijk dezelfde motor zonder turbo en 4 cilinders) houdt het al 300.000km zonder problemen uit. ;)
bluemoon23 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:11:
Nog maar een keertje posten..
[afbeelding]
De Ford Focus is verkocht, dus oliefilter Mann W 7008 heb ik niets meer aan.
Iemand belangstelling ?
Gratissssz afhalen voor GoTers
Heb je die nog en voor welk motortype?

[ Voor 33% gewijzigd door Stoney3K op 30-01-2016 08:28 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het chippen van de kleine motoren gebeurt op grote schaal; heb zelf al een paar keer in aangepaste Fiesta's gereden waar dan ook nog een ander intake-filter en BOV op gemonteerd was. Dat rijdt best heeeel erg fijn; bij rustig rijden hoor je de auto amper en tuft 'ie lekker door. Bij flink gasgeven de heerlijke *pffffffff* van de BOV en weinig problemen om in het snelle verkeer mee te komen.
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:34:
[...]

Heb je die nog en voor welk motortype?
Voor bijna elke Ford op benzine van de afgelopen 20 jaar ;)

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2016 09:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:09
Gisteren een 2e hands ford Focus 2.0 Rally edition uit 2007 gekocht.
De auto rijd heerlijk en ik ben er zeer blij mee, maar het informatie display blijft niet op de ingestelde stand staan als ik aan het rijden ben. Het display loopt heel snel en soms wat langzamer door alle informatie heen (trip afstand, gemiddelde snelheid, verbruik, etc.). Is dit normaal, of kun je het display ook instellen dat het maar een ding blijft weergeven?
Of is dit een echt probleem, ik heb nog garantie dus ik kan altijd terug. Maar ik weet niet hoe het er uit zou moeten zien.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 08:27
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:34:
[Heb je die nog en voor welk motortype?
[b][message=45694187,noline]
Voor bijna elke Ford op benzine van de afgelopen 20 jaar ;)
Inderdaad ja :)

Hij was voor een Focus I 1.6 benzine.

Ik kan hem wel op Marktplaats gooien ofzo, maar dan zijn de verzendkosten denk ik nog meer dan het filter waard is/kost.
En ja, ik heb hem nog.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
Hi allemaal,

Ik heb een tweedehands Ford Fiesta op het oog uit het najaar van 2014. Titanium editie, 100 pk, met nog een hele zooi extra's (navi pack, climate control etc.). Altijd gebruikt als leen/huurauto bij de lokale dealer.

De auto ziet er goed uit, maar eerste keer dat ik alleen een tweedehands auto koop. Hebben jullie nog tips waar ik moet op letten? :)

• DennusB
  • Niet online
Viccers schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:11:
Hi allemaal,

Ik heb een tweedehands Ford Fiesta op het oog uit het najaar van 2014. Titanium editie, 100 pk, met nog een hele zooi extra's (navi pack, climate control etc.). Altijd gebruikt als leen/huurauto bij de lokale dealer.

De auto ziet er goed uit, maar eerste keer dat ik alleen een tweedehands auto koop. Hebben jullie nog tips waar ik moet op letten? :)
Ach je hebt nog garantie op zo'n nieuwe auto :) Dus dat moet wel goed komen!

• BertP
DennusB schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:56:
[...]

Ach je hebt nog garantie op zo'n nieuwe auto :) Dus dat moet wel goed komen!
Die fiesta red edition ocassion die ik hiervoor noemde is als demo gebruikt vanuit Ford Nederland, zo'n beetje alle recensies die ik tegenkom op Nederlandse autoblogs zijn namelijk gereden met die auto. Kan er dus wel vanuit gaan dat er met die auto al behoorlijk wat ruige km's zijn gemaakt. Nou zit er natuurlijk wel garantie op zo'n auto maar het blijft toch een vervelende gedachte.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:27

Blord

Hello Kitty !

Dat heb je altijd met een tweedehands wagen. Je weet niet wat ermee gebeurd is.
Je kunt misschien nog wat extra geld eraf pingelen bij aankoop.

Zelf heb ik een 2013 Fiesta 100pk met Titanium uitvoerig. De wagen rijdt als een zonnetje. Het is misschien dat ik deze wagen als nieuw heb aangekocht. Dan weet ik gewoon wat de geschiedenis is.

• BertP
Blord schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:15:
Dat heb je altijd met een tweedehands wagen. Je weet niet wat ermee gebeurd is.
Je kunt misschien nog wat extra geld eraf pingelen bij aankoop.

Zelf heb ik een 2013 Fiesta 100pk met Titanium uitvoerig. De wagen rijdt als een zonnetje. Het is misschien dat ik deze wagen als nieuw heb aangekocht. Dan weet ik gewoon wat de geschiedenis is.
Ja dat blijf je toch houden en je weet gewoon niet wat voor kosten er aan komen. Als je dat echt wil voorkomen moet je eigenlijk een nieuwe kopen maar ja ook dan heb je bepaalde risico's. Als het goed is kan ik wel een goede deal krijgen omdat een vriend van mij bij de Ford dealer werkt.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
En zo stond ik gisteren langs de snelweg met mijn 3,5 jaar oude Focus. Alle weerstand van de versnellingspook was weg, kon alleen nog naar voren en achteren bewegen en schakelen ging uiteraard niet meer.

Gelukkig Ford Assistance en ook niet lang hoeven wachten op de ANWB. Uiteindelijk bleek de Bowden kabel van de bak los geschoten en kon het ter plekke verholpen worden maar morgen toch even langs de garage.

Ik heb al meer dan een jaar af en toe problemen met opschakelen van de 2 naar de 3. Af en toe maakt ie dan een knarsend geluid en gaat ie ook niet lekker in de versnelling. Benieuwd of het hier iets mee te maken heeft. Ze hebben in de garage nooit wat kunnen vinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Viccers
Goed, komende zaterdag toch echt serieus kijken of ik de Ford Fiesta 100 pk titanium aan de haak kan slaan (occasion uit 2014).
Vraagprijs is €15.000 en ze boden voor mijn huidige auto €3.000, wat een best net bedrag is. Natuurlijk komen er ook weer rijklaarkosten bij; €695 maar liefst.

Nu wil ik er natuurlijk nog wat af proberen te pingelen; wat is een realistisch bedrag? Zelf zou ik graag voor €11.000 rond + inruil klaar willen zijn. Hoe ga ik het beste te werk? Overigens zou ik ook nog wel winterbanden + velgen willen hebben (ook al snel zon €500-600 denk ik), misschien kan ik dat ook nog opperen i.p.v. cash korting?

• DennusB
  • Niet online
Viccers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:42:
Goed, komende zaterdag toch echt serieus kijken of ik de Ford Fiesta 100 pk titanium aan de haak kan slaan (occasion uit 2014).
Vraagprijs is €15.000 en ze boden voor mijn huidige auto €3.000, wat een best net bedrag is. Natuurlijk komen er ook weer rijklaarkosten bij; €695 maar liefst.

Nu wil ik er natuurlijk nog wat af proberen te pingelen; wat is een realistisch bedrag? Zelf zou ik graag voor €11.000 rond + inruil klaar willen zijn. Hoe ga ik het beste te werk? Overigens zou ik ook nog wel winterbanden + velgen willen hebben (ook al snel zon €500-600 denk ik), misschien kan ik dat ook nog opperen i.p.v. cash korting?
4000 euro korting vind ik vrij fors voor een auto van nog geen 2 jaar...

• Viccers
Hoho, geen €4000 korting he; inruil is al €3000 dus dan kom je op 15.000+695-3000= €12695 als vraagprijs vanuit de dealer. Ik heb ook nog winterbanden van mijn huidige auto die ik er wellicht bij kan geven in de deal.

• DennusB
  • Niet online
Viccers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:46:
Hoho, geen €4000 korting he; inruil is al €3000 dus dan kom je op 15.000+695-3000= €12695 als vraagprijs vanuit de dealer. Ik heb ook nog winterbanden van mijn huidige auto die ik er wellicht bij kan geven in de deal.
Ah ja, dat scheelt al een stuk. Mijn fout, sorry :P

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Viccers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:42:
Overigens zou ik ook nog wel winterbanden + velgen willen hebben (ook al snel zon €500-600 denk ik), misschien kan ik dat ook nog opperen i.p.v. cash korting?
Let er dan wel op dat je banden krijgt met de juiste druksensoren (ventiel) er in. Die kreeg ik er in eerste instantie niet bij, waardoor je continu een waarschuwing m.b.t. de bandenspanning op je dashboard hebt staan.

En dan weet je dus niet of er echt wat aan de hand is of niet.

• Viccers
Goede tip, bedankt! Aangezien het een occasion bij een Ford dealer is neem ik aan dat ze daar rekening mee houde. Iemand ervaring mee of ze wat happiger zijn op het geven van extra's zoals winterbanden i.p.v. cash korting?

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Tsja, ik kocht hem nieuw bij een Ford dealer, maar dat hadden ze even over het hoofd gezien ;)

• BertP
Ben wel benieuwd wat jullie denken dat de inruilprijs is als ik mijn oudere Fiesta (1.3 champion uit 2007 83.000km) ga inruilen bij de dealer voor een red edition. Dacht zelf aan 3000/3500 euro, realistisch?

• Viccers
Ik zou wel iets hoger verwachten; ik krijg voor mijn kale (echt kaal; geen centrale deurvergrendeling of airco oid) Toyota Aygo van hetzelfde jaar en ongeveer dezelfde kilometerstand al 3000 euro geboden bij de Ford dealer.

• BertP
Viccers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:23:
Ik zou wel iets hoger verwachten; ik krijg voor mijn kale (echt kaal; geen centrale deurvergrendeling of airco oid) Toyota Aygo van hetzelfde jaar en ongeveer dezelfde kilometerstand al 3000 euro geboden bij de Ford dealer.
Die van mij is niet heel veel luxer :) Zit wel airco op, nieuw gecoate licht metalen velgen, en meegespoten bumpers maar dat is het dan ook wel :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Viccers schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:01:
Goede tip, bedankt! Aangezien het een occasion bij een Ford dealer is neem ik aan dat ze daar rekening mee houde. Iemand ervaring mee of ze wat happiger zijn op het geven van extra's zoals winterbanden i.p.v. cash korting?
Nou kijk, jij wilt iets hebben en het is die man/vrouw, vermoedelijk man, zijn beroep om dat ding te verkopen, kent alle verhalen, het moeilijk kijken, het dreigen weg te lopen etc etc. - beschouw het als een spel: Je bent al geweest, hebt een prijs voor je aygo, en komt het rond maken.
Dus reken erop dat er niet veel meer in het vat zit (paar honderd wellicht); het jaar is ook al afgesloten (i.c. 2015) dus daar zit geen druk meer op en voor jou is het heel wat, 15k, maar ik denk dat je in je handen mag wrijven als je die 695 er nog af kan krijgen. Niet geschoten is overigens altijd mis.

Trouwens wel een fijne auto; ik heb er ook eentje =)

ping 127.212.23.124

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Phusebox schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:03:
Ik heb al meer dan een jaar af en toe problemen met opschakelen van de 2 naar de 3. Af en toe maakt ie dan een knarsend geluid en gaat ie ook niet lekker in de versnelling. Benieuwd of het hier iets mee te maken heeft. Ze hebben in de garage nooit wat kunnen vinden.
Toevallig als je hem wat hoog in zijn toeren trekt in zijn 2 voor je schakelt? Ik heb dat gehad met mijn focus uit 2009. Bleek dat men vanuit de fabriek de tandwielen van de 3e versnelling niet helemaal recht in de bak gezet had. Had nog geen 1000 km op de teller of er moesten al nieuwe tandwielen in.

Desktop | Server | Laptop

• Phusebox
Iemand een idee hoe je een radio uit een Focus MK3 helaas reset naar fabrieksinstellingen
Ik heb problemen met de navigatie audio deze dempt de muziek niet meer en 'praat' er dus gewoon doorheen.

De instelling nav audio mix doet niks meer en nav audio volume zorgt ervoor dat de muziek ook harder gaat.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Geen idee of het mag hoor maar ehm, heb vandaag besloten mijn 2005 Fiesta ST 2.0 16V (150pk) te koop te zetten. Als je geïnteresseerd bent of iemand kent die geïnteresseerd kan zijn, laat het even weten.

It's dogged that does it

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
Binnenkort mag ik ook hier meedoen. Afgelopen zaterdag een Ford Focus Wagon 1.6 150pk Ecoboost First Edition uit 2011 gevonden die naar onze smaak was:

Ford Focus 2

Volgens mij zit er enkel geen park-assist op, en verder echt alles.

Al naar chiptuning gekeken uiteraard, ook gezocht in het forum. Ik kan weinig mensen vinden die dat daadwerkelijk gedaan hebben.

Er zitten toch alleen maar voordelen in chiptuning of zie ik dat verkeerd? Misschien dat de ECU niet meer uitgelezen kan worden e.d.?

Ik hoor het wel!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Phusebox
Ik heb alleen maar negatieve langetermijn effecten gelezen over chip tuning. Ik durf de gok in ieder geval niet aan.

• Ewivis
Phusebox schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:59:
Ik heb alleen maar negatieve langetermijn effecten gelezen over chip tuning. Ik durf de gok in ieder geval niet aan.
Toevallig heeft een vriend van mij dat wel gedaan met seat cordoba 1.8 T. Van 160 pk naar 200 ofzo. Die heeft nooit proberen daarmee gehad. Niet meer olieverbruik of andere gekkigheid.

Tevens wil ik eerst de 6 maanden Bovag garantie afwachten natuurlijk voordat ik eraan ga sleutelen ;-)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ewivis schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Toevallig heeft een vriend van mij dat wel gedaan met seat cordoba 1.8 T. Van 160 pk naar 200 ofzo. Die heeft nooit proberen daarmee gehad. Niet meer olieverbruik of andere gekkigheid.

Tevens wil ik eerst de 6 maanden Bovag garantie afwachten natuurlijk voordat ik eraan ga sleutelen ;-)
Ja maar een volkswagen heeft wel vaak iets meer potentie daarin. Vooral omdat de mensen meer ervaring ermee hebben en meestal is hetzelfde blok in 5 andere vagproducten geleverd.

En sowieso is de 1.8T een enorm goed blok om enorm te tunen zonder veel problemen. Daar zijn meer positieve verhalen voor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Phusebox
Ewivis schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:08:
[...]

18 inch velgen trouwens? Die zaten ook op de Focus die ik kocht maar heb ik laten wisselen naar 16 inch. Nieuwe banden kost je 1000 euro bij die maat... not worth it IMHO.

• Ewivis
Phusebox schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:19:
[...]

18 inch velgen trouwens? Die zaten ook op de Focus die ik kocht maar heb ik laten wisselen naar 16 inch. Nieuwe banden kost je 1000 euro bij die maat... not worth it IMHO.
Nee zijn 225/50/17inch velgen. Ongeveer 120 euro de band... Maar voor zitten 2 goede en de achterste 2 worden vervangen door nieuwe. Dus ik hoef voorlopig geen banden te doen. minder dan 20.000 per jaar..

• Phusebox
Ewivis schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:28:
[...]

Nee zijn 225/50/17inch velgen. Ongeveer 120 euro de band... Maar voor zitten 2 goede en de achterste 2 worden vervangen door nieuwe. Dus ik hoef voorlopig geen banden te doen. minder dan 20.000 per jaar..
Ah 17 is nog wel betaalbaar, maar 120 per band? Ik betaal bijna 150 euro voor 16 inchers. Uiteraard wel Continental dan ofzo.

Bij mij hadden ze op die 18 inch zo'n Chinese troep liggen waarvan de recensies er niet om logen (extreem lange remweg, nul grip bij regen etc). Dus dan had ik die meteen alle vier moeten vervangen...

Zag er wel mooi uit maar goed. Deze week een band stuk gereden en de 200 euro die me dat kostte met wisselen etc deed al genoeg pijn.

• Ewivis
Phusebox schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:39:
[...]

Ah 17 is nog wel betaalbaar, maar 120 per band? Ik betaal bijna 150 euro voor 16 inchers. Uiteraard wel Continental dan ofzo.

Bij mij hadden ze op die 18 inch zo'n Chinese troep liggen waarvan de recensies er niet om logen (extreem lange remweg, nul grip bij regen etc). Dus dan had ik die meteen alle vier moeten vervangen...

Zag er wel mooi uit maar goed. Deze week een band stuk gereden en de 200 euro die me dat kostte met wisselen etc deed al genoeg pijn.
Nou ja, ongeveer 120 euro even snel gekeken naar Goodyear banden hoor... Maar zal rond die prijs liggen. Ik ga er geen andere velgen onder doen. Komen denk ik nog 16 inch velgen voor in de winter... Eind dit jaar maar eens naar zoeken.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10
Ewivis schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:55:
Binnenkort mag ik ook hier meedoen. Afgelopen zaterdag een Ford Focus Wagon 1.6 150pk Ecoboost First Edition uit 2011 gevonden die naar onze smaak was:
Er zitten toch alleen maar voordelen in chiptuning of zie ik dat verkeerd? Misschien dat de ECU niet meer uitgelezen kan worden e.d.?

Ik hoor het wel!
Voor zover ik op internet heb gevonden is een 200-300 euro tune niks. Dat is wat meer inspuiten en wat extra boost en duimen maar. Ook wordt er regelmatig wat in het midden weggehaald waardoor je na 4000rpm een soort duw krijgt. Maar eigenlijk dus trager bent. Enige goede bedrijf wat ik heb kunnen vinden is Wolf maar die zit wel in Duitsland. Die kost meer dan 1000 euro voor een chip en zetten hem ook op de rollenbank heb ik begrepen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MAX3400

MAX3400

Jim423 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:22:
[...]

Voor zover ik op internet heb gevonden is een 200-300 euro tune niks.
...
Die kost meer dan 1000 euro voor een chip,
En daar hebben we het al; meteen een factor 3 tot 5 meer moeten uitgeven/vergelijken voor mogelijk dezelfde winst en dan ook nog eens naar Duitsland toe?

Sorry, maar Pumaspeed & Mountune hebben perfecte kitjes die ongeveer in het midden zitten qua aanschaf en dezelfde performance uit een motor weten te persen als Wolf Racing. Sterker nog; ik durf te beweren dat elke stage 1 tuning bijna gelijk is aan die van de concurrent met wat minimale marge hier & daar. Als voorbeeld pak ik even de Fiesta ST 2013+ die in Amerika af fabriek leverbaar is met een Mountune stage 1.

Mountune: 215pk / 320Nm -> $1299 dollar los (ex montage / ex rollenbank) / $799 af fabriek
Puma: 210pk / 295Nm -> 600Euro (ex montage / ex rollenbank)
Wolf: 215 / 302Nm -> 995Euro

Let wel: Mountune is een stuk duurder omdat je een perfect intake krijgt en een eigen ODB2 connector met "jouw" software erop. Wolf moet je voor naar Duitsland. Puma kan je bij elke Ford/BOVAG laten monteren.

Daarnaast zijn er nog wel een aantal andere tuners die met vergelijkbare materialen zoals een intake-filter, andere pakkingen etc. hetzelfde uit het 1.6 blok kunnen persen. Je hebt hiervoor geen rollenbank nodig zoals dat bij bijna elke stage 1 is; of denk je dat elke ST uit de fabriek apart op de rollenbank wordt gezet om te testen hoe het is gegaan?

De Focus in Ewivis in "Het grote Ford topic" kan makkelijk een tikje krijgen naar 180 tot 200pk met een Puma-kitje (plug & play) en als je goed rondkijkt in Nederland, zal je de motor-garantie ook nog wel erbij krijgen (of tegen een zeer gereduceerd bedrag). Desondanks zou ik voor dit type auto wel adviseren om een betere intake & intercooler te laten monteren.

Uit betrouwbare bron weet ik zelfs al dat de nieuwe Focus RS (eerste leveringen in NL eind april) al op de rollenbank staat in Amerika (3 stuks) bij Mountune om een 420, 450 en 500 kit te ontwikkelen. Die auto's zijn nog niet te koop officieel dus iets zegt me dat niet alleen de kopers maar ook de verkopers baat hebben bij het aanpassen van auto's.

Mijn bog-standard Audi A6 kan ook "simpel" met een handeling van 60 seconden van 300 naar 420pk. Daar is het blok op gebouwd en tientallen/honderden anderen zijn me voorgegaan. Voor de interesse, kijk eens naar dit filmpje (helemaaal afkijken) en trek je eigen conclusie of een gebruikte wagen wel/niet voor tuning in aanmerking komt.

Uiteindelijk zegt pk of Nm helemaaaal niets over hoe je auto presteert; een rollenbank-test (vooraf, tijdens en na tuning) geeft jou en de tuner een beter inzicht waar het issue zit. Niet iedereen rijdt de hele dag in een benzine-bak met 5300rpm om het maximale aan acceleratie eruit te halen. Soms is het veel slimmer om te investeren in een andere tune waardoor de auto trekkracht heeft bij normaal rijden (zeg even van 1900rpm tot 4000rpm) waardoor je verbruik binnen de perken blijft maar het wel een plezierige auto is bij even snel invoegen, inhalen of een caravan trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 07-02-2016 22:20 ]

• Ewivis
MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:18:
[...]

En daar hebben we het al; meteen een factor 3 tot 5 meer moeten uitgeven/vergelijken voor mogelijk dezelfde winst en dan ook nog eens naar Duitsland toe?

Sorry, maar Pumaspeed & Mountune hebben perfecte kitjes die ongeveer in het midden zitten qua aanschaf en dezelfde performance uit een motor weten te persen als Wolf Racing. Sterker nog; ik durf te beweren dat elke stage 1 tuning bijna gelijk is aan die van de concurrent met wat minimale marge hier & daar. Als voorbeeld pak ik even de Fiesta ST 2013+ die in Amerika af fabriek leverbaar is met een Mountune stage 1.

Mountune: 215pk / 320Nm -> $1299 dollar los (ex montage / ex rollenbank) / $799 af fabriek
Puma: 210pk / 295Nm -> 600Euro (ex montage / ex rollenbank)
Wolf: 215 / 302Nm -> 995Euro

Let wel: Mountune is een stuk duurder omdat je een perfect intake krijgt en een eigen ODB2 connector met "jouw" software erop. Wolf moet je voor naar Duitsland. Puma kan je bij elke Ford/BOVAG laten monteren.

Daarnaast zijn er nog wel een aantal andere tuners die met vergelijkbare materialen zoals een intake-filter, andere pakkingen etc. hetzelfde uit het 1.6 blok kunnen persen. Je hebt hiervoor geen rollenbank nodig zoals dat bij bijna elke stage 1 is; of denk je dat elke ST uit de fabriek apart op de rollenbank wordt gezet om te testen hoe het is gegaan?

De Focus in Ewivis in "Het grote Ford topic" kan makkelijk een tikje krijgen naar 180 tot 200pk met een Puma-kitje (plug & play) en als je goed rondkijkt in Nederland, zal je de motor-garantie ook nog wel erbij krijgen (of tegen een zeer gereduceerd bedrag). Desondanks zou ik voor dit type auto wel adviseren om een betere intake & intercooler te laten monteren.

Uit betrouwbare bron weet ik zelfs al dat de nieuwe Focus RS (eerste leveringen in NL eind april) al op de rollenbank staat in Amerika (3 stuks) bij Mountune om een 420, 450 en 500 kit te ontwikkelen. Die auto's zijn nog niet te koop officieel dus iets zegt me dat niet alleen de kopers maar ook de verkopers baat hebben bij het aanpassen van auto's.

Mijn bog-standard Audi A6 kan ook "simpel" met een handeling van 60 seconden van 300 naar 420pk. Daar is het blok op gebouwd en tientallen/honderden anderen zijn me voorgegaan. Voor de interesse, kijk eens naar dit filmpje (helemaaal afkijken) en trek je eigen conclusie of een gebruikte wagen wel/niet voor tuning in aanmerking komt.

Uiteindelijk zegt pk of Nm helemaaaal niets over hoe je auto presteert; een rollenbank-test (vooraf, tijdens en na tuning) geeft jou en de tuner een beter inzicht waar het issue zit. Niet iedereen rijdt de hele dag in een benzine-bak met 5300rpm om het maximale aan acceleratie eruit te halen. Soms is het veel slimmer om te investeren in een andere tune waardoor de auto trekkracht heeft bij normaal rijden (zeg even van 1900rpm tot 4000rpm) waardoor je verbruik binnen de perken blijft maar het wel een plezierige auto is bij even snel invoegen, inhalen of een caravan trekken.
Ok, je geeft aan dat er wellicht een beter intake en/of intercooler zou moeten gebruiken. Intake: K&N en intercooler lijkt me niet nodig toch? Bedoel ik ga echt dan niet ineens constant plankgas zitten geven ofzo. Ik denk niet eens kijken wat ie top haalt...
Daarnaast is de 150 pk versie toch de 182 pk versie, alleen dan elektronisch afgeknepen? Of heb ik dat verkeerd?

zo'n puma-chil is 130 euro? Dat is serieus goedkoop? En dan heb je eigenlijk een 182 pk versie, met meer koppel...
Maar ik zie ook dat je dan direct geen motorgarantie meer hebt(heb ik dat überhaupt nog na meer dan 5 jaar?)
Daarnaast ook dat je je verzekering ervan op de hoogte moet stellen? Moet dat serieus? Ik hoef toch ook niet aan te geven dat ik een CAI + andere modificaties aan mijn auto verander?

check deze (niet) verschillen trouwens...:
http://www.autoweek.nl/ca...=60537&id2=65547&cache=no

[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 07-02-2016 23:08 ]

• MAX3400

MAX3400

Ewivis schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:57:
[...]

Ok, je geeft aan dat er wellicht een beter intake en/of intercooler zou moeten gebruiken. Intake: K&N en intercooler lijkt me niet nodig toch? Bedoel ik ga echt dan niet ineens constant plankgas zitten geven ofzo. Ik denk niet eens kijken wat ie top haalt...
Daarnaast is de 150 pk versie toch de 182 pk versie, alleen dan elektronisch afgeknepen? Of heb ik dat verkeerd?

zo'n puma-chil is 130 euro? Dat is serieus goedkoop? En dan heb je eigenlijk een 182 pk versie, met meer koppel...
Maar ik zie ook dat je dan direct geen motorgarantie meer hebt(heb ik dat überhaupt nog na meer dan 5 jaar?)
Daarnaast ook dat je je verzekering ervan op de hoogte moet stellen? Moet dat serieus? Ik hoef toch ook niet aan te geven dat ik een CAI + andere modificaties aan mijn auto verander?

check deze (niet) verschillen trouwens...:
http://www.autoweek.nl/ca...=60537&id2=65547&cache=no
Officieel moet je bij meer dan 20% vermogensverandering, een herkeuring bij de RDW ondergaan en daarna de auto opnieuw aanmelden bij de verzekering. Doen veel mensen dat? Denk het niet. Kan het lastig zijn bij bepaalde verzekeringskwesties? Vast wel.

Ja, de 1.6 die jij hebt is een geknepen versie van de 180pk uitvoering; helaas zal geen enkele tuner zijn bed uit komen om die 30pk verschil erbij te zetten. Het is veeeeel simpeler/efficienter voor ze om meteen die 200+ pk aan te spreken; kost minder tijd en moeite.

Zoek je wel even uit welke K&N je hebt? Dit soort filters moet je vaak zelf schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Het is hierdoor mogelijk goedkoper om "gewone" papieren filters erin te zetten zoals een Cosworth maar dat is ook weer afhankelijk van hoeveel je rijdt. K&N adviseert elke 50.000 het filter te cleanen of te vervangen.

De enige reden waarom ik een intercooler adviseer, is als je daadwerkelijk naar de 200pk gaat. De motor kan/moet 33% meer vermogen leveren; een beetje extra koeling kan geen enkele kwaad. Het niet doen kan ook geen kwaad maar verwacht dan niet dat je vlekkeloos door de Alpen kan cruisen op weg naar een bergdorpje op 2519m hoogte.

Just my 2 cents; zoals je kan lezen zit ik anders in de tuning-scene dan het gemiddelde "petje". Better safe than sorry en dat realiseer je alleen door goed materiaal te gebruiken.

• Ewivis
MAX3400 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Officieel moet je bij meer dan 20% vermogensverandering, een herkeuring bij de RDW ondergaan en daarna de auto opnieuw aanmelden bij de verzekering. Doen veel mensen dat? Denk het niet. Kan het lastig zijn bij bepaalde verzekeringskwesties? Vast wel.

Ja, de 1.6 die jij hebt is een geknepen versie van de 180pk uitvoering; helaas zal geen enkele tuner zijn bed uit komen om die 30pk verschil erbij te zetten. Het is veeeeel simpeler/efficienter voor ze om meteen die 200+ pk aan te spreken; kost minder tijd en moeite.

Zoek je wel even uit welke K&N je hebt? Dit soort filters moet je vaak zelf schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Het is hierdoor mogelijk goedkoper om "gewone" papieren filters erin te zetten zoals een Cosworth maar dat is ook weer afhankelijk van hoeveel je rijdt. K&N adviseert elke 50.000 het filter te cleanen of te vervangen.

De enige reden waarom ik een intercooler adviseer, is als je daadwerkelijk naar de 200pk gaat. De motor kan/moet 33% meer vermogen leveren; een beetje extra koeling kan geen enkele kwaad. Het niet doen kan ook geen kwaad maar verwacht dan niet dat je vlekkeloos door de Alpen kan cruisen op weg naar een bergdorpje op 2519m hoogte.

Just my 2 cents; zoals je kan lezen zit ik anders in de tuning-scene dan het gemiddelde "petje". Better safe than sorry en dat realiseer je alleen door goed materiaal te gebruiken.
Ik heb nog geen k&n filter hoor, maar wel al naar gekeken. Jij zegt eigenlijk dat je die 30 pk niet gaat merken dan? Lijkt me wel toch? 130 euro voor 30 pk vind ik een mooie prijs :)

Dan is er denk ik ook geen extra koeling nodig lijkt me?

• Jim423
Ik vind het een beetje onsamenhangend verhaal, je adviseert dus een puma kit die bij elke Ford gemonteerd kan worden? Kan je al vertellen dat mijn Ford Dealer niets met chiptuning of tuning doet.. En dan adviseer je een intercooler voor extra koeling anders kun je niet in de bergen cruisen? Er zit een flink verschil tussen de intercooler en het koelsysteem van de motor, dat beetje heatsoak wat je voorkomt met een grotere intercooler gaat echt het verschil niet maken tussen wel of niet probleemloos in de bergen rijden. Ook ben ik totaal geen voorstander van die powerbox via OBD zonder verdere testen. Dat de motorgarantie vervalt met zo'n ding zegt al voldoende. Vergeet niet wat onze car R&Der zegt: betrouwbare kilometers worden gemaakt vanuit de fabriek. Duurtesten, hoogte etc etc, met tuning ga je er qua slijtage altijd op achteruit.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Misschien handig voor anderen, ik kreeg een DM ivm een vaker voorkomend geluid bij de ECO diesel van Ford.

Geluid bij opkomen koppeling

Het is opgelost door de drukgroep van de koppeling te vervangen.

Geen idee wat dat is, maar dat zei de dealer destijds.

Youtube: DashcamNL

• MAX3400

MAX3400

Jim423 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:00:
Ik vind het een beetje onsamenhangend verhaal
Lezen is een kunst.
je adviseert dus een puma kit die bij elke Ford gemonteerd kan worden? Kan je al vertellen dat mijn Ford Dealer niets met chiptuning of tuning doet..
Als je een gele ballon naar jouw dealer brengt, zetten ze die ook op je auto. Dat een dealer de complete tuning niet kan/wil doen, is correct. En dat heb ik dan ook niet gezegd dat ze dat doen; de montage van een Puma-kit is het simpelste en dat kan bij elke dealer tot elke Beun de Haas.
En dan adviseer je een intercooler voor extra koeling anders kun je niet in de bergen cruisen? Er zit een flink verschil tussen de intercooler en het koelsysteem van de motor, dat beetje heatsoak wat je voorkomt met een grotere intercooler gaat echt het verschil niet maken tussen wel of niet probleemloos in de bergen rijden.
Ok. Dat is dan jouw observatie. Er zal dan inderdaad 0 reden dat verschillende tuners wel een nieuwe IC aanraden/eisen bij stage 1 (en in ieder geval erboven).
Ook ben ik totaal geen voorstander van die powerbox via OBD zonder verdere testen. Dat de motorgarantie vervalt met zo'n ding zegt al voldoende. Vergeet niet wat onze car R&Der zegt: betrouwbare kilometers worden gemaakt vanuit de fabriek. Duurtesten, hoogte etc etc, met tuning ga je er qua slijtage altijd op achteruit.
Weer dingen op een hoop gooien; in 3 zinnen van ODB en tuning naar achteruitgang van de motor? Maar aangezien je aanraadde om naar Wolf te gaan; die zetten "ook" een ODB ertussen om de auto de eerste boost te geven. Maar er zal ook vast wel een reden zijn dat bijna alle tuners (of het nou een ECU-flash is of een enorme hardwarematige aanpassing) gewoon aanbieden om motor-garantie over te nemen tegen een (kleine) meerprijs.

Alles bij elkaar; ik lees nog nergens een andere oplossing voor de 1.6 EcoBoost. Mijn mening is gegeven; wat men ermee doet of van vindt, dat is volledig toe te schrijven aan eigen onderzoek en financien.

• Jim423
Geloof jij dan in die motorgarantie? Van wat ik op internet in NL kan vinden is het zo dat wanneer er op ECU schade of motorschade wordt geclaimed er gewoon gewezen wordt naar de bestuurder die dan wel te agressief ermee om is gegaan. Voor zo'n laag bedrag zoiets groots als motor/aandrijflijn garantie overnemen kan natuurlijk ook gewoon niet uit.

En begrijp me niet verkeerd, een intercooler upgrade naar COBB oid is zeker geen slecht plan, maar problemen tijdens het cruisen in de bergen zal eerder aan een slechte tune liggen dan een te kleine intercooler waardoor de boel eventueel oververhit raakt. Chevy454 heeft hier nog een keer een stukje over geschreven, duurtesten in de bergen dan gaan dingen stuk.

Ik heb me nog wat verder ingelezen in de pumaspeed maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd dat dit even betrouwbaar is als een custom tune. Elke auto werkt op andere hoogte in de wereld en elke auto is iets anders. Puma heeft hier dan gewoon een standaard map voor? Op de rollenbank stellen ze dan ook alle waardes af op jouw auto en maken ze een custom map. Goedkoop is dit niet. Wel de enige goede manier vind ik. Ik kan me haast niet voorstellen dat Ford gewoon 30pk laat liggen als dit gebruikt kan worden zonder verdere risico's. Maargoed eigenlijk ben ik nog het meest bang voor schade aan de PCM en niet eens aan het motorblok zelf. Zoek maar is op ervaringen + naam bekende 200 euro NLtuner op google.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Jim423 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:48:
...

En begrijp me niet verkeerd, een intercooler upgrade naar COBB oid is zeker geen slecht plan, maar problemen tijdens het cruisen in de bergen zal eerder aan een slechte tune liggen dan een te kleine intercooler waardoor de boel eventueel oververhit raakt. Chevy454 heeft hier nog een keer een stukje over geschreven, duurtesten in de bergen dan gaan dingen stuk.
...
Ik zou zelfs durven zeggen dat een grotere intercooler zal leiden tot een (makkelijker) warmere motor. Want meer lucht in de cilinders (want kouder en dus denser) wat leidt tot meer brandstof (en vermogen) wat leidt tot meer warmte en dus sneller oververhit wanneer je de pees er op zou leggen in de bergen. Want je intercooler zelf doet niet echt veel aan de warmte van je motor. (buiten de inlaat temp van de lucht in de radiator een beetje verhogen).

• Viccers
Van het weekend dan eindelijk mijn nieuwe wagen opgehaald: een Ford Fiesta 1.0 100pk Ecoboost uit 2014. Alles er op behalve voorruitverwarming en navi; ontzettend blij mee!

Helaas nog niet de tijd gehad om uitgebreid op de snelweg te rijden. Al wel gemerkt dat de motor rond de 110 km/u een duidelijke roffel geluid maakt; hopelijk wordt dat weer minder rond de 120-130. Iemand enige ervaringen hiermee?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MAX3400

MAX3400

Zal me niks verbazen dat als de container gearriveerd is in Rotterdam, dat de overheid ook nog even de CO2-heffing wil vangen van je... Grofweg nog eens 60K extra...

Denk dat je beter die 60K in een nieuwe Focus RS kan stoppen en dan bij een specialist voor 250K er alles uit laat halen/doen.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Of gewoon wachten totdat volgend jaar de nieuwe fiesta RS uitkomt..... koop ik zeker ... en tunen dat ding... >:)

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:42:
Of gewoon wachten totdat volgend jaar de nieuwe fiesta RS uitkomt..... koop ik zeker ... en tunen dat ding... >:)
Komt er waarschijnlijk niet; er is wel een enorme speculatie dat over een paar weken op de Autoshow van Geneve de Fiesta ST Plus wordt gepresenteerd; 225pk om de Clio RS te overtreffen alsmede wat kleine tweaks aan het onderstel etc.

Wil je meer rally-georienteerd ST'en, dan is er de M-Sport ST te koop. In de basis een gewone ST2 met Mountune Stage1 gemonteerd, een Quaife LSD en lightgewicht OZ velgen. Voor extra knaken kan je erop krijgen:
- Bilstein dempers
- Eibach veren
- 332mm remschijven met Alcon remklauwen
- Goodrich remleidingen
- Aanvullende Cold Air inductie-kit
- Pipercross filters
- Cat-back Tullett uitlaat
- Custom Tullett uitlaatdemper

Hiermee kom je al een stuk in de richting van wat men in de WRC rijdt; de M-Sport kan je zelf nog naar Stage 3+ laten tunen. Zet er een rolkooi in en een brandblusser en je bent zo goed als klaar om met Groep N Rallys mee te doen.

• calsonic
  • Niet online
Ik wil voornamelijk de RS vanwege 4 wielaandrijving - en volgens inside information komt hij er waarschijnlijk dus wel ;)
Zoals je weet heb ik reeds een ST2 die al getuned is dus heb echt mijn zinnen gezet op de RS.
Mag helaas niet de Focus RS kopen van vrouwlief want die vind 50K+ teveel voor een auto ;(

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:51:
Ik wil voornamelijk de RS vanwege 4 wielaandrijving - en volgens inside information komt hij er waarschijnlijk dus wel ;)
Zoals je weet heb ik reeds een ST2 die al getuned is dus heb echt mijn zinnen gezet op de RS.
Tja, 4x4 in een Fiesta. Het lijkt me echt fantastisch rijden; maar met 100kg extra verwacht je dus 240pk af fabriek dus in NL komt meteen de BPM/BTW erop en je dagelijkse kosten zullen wel wat hoger worden. Geen idee hoe jouw thuissituatie is maar ik zou graaaaag een Fiesta ST/RS met 4 portieren zien; veel makkelijker met boodschappen doen, op stap gaan, vakantie etc.
Mag helaas niet de Focus RS kopen van vrouwlief want die vind 50K+ teveel voor een auto ;(
Dat "probleem" heb ik niet; anders dan dat de financien niet snel genoeg binnen komen om dit soort wagens relatief snel aan te schaffen / in te ruilen :)

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:08:
[...]

Tja, 4x4 in een Fiesta. Het lijkt me echt fantastisch rijden; maar met 100kg extra verwacht je dus 240pk af fabriek dus in NL komt meteen de BPM/BTW erop en je dagelijkse kosten zullen wel wat hoger worden. Geen idee hoe jouw thuissituatie is maar ik zou graaaaag een Fiesta ST/RS met 4 portieren zien; veel makkelijker met boodschappen doen, op stap gaan, vakantie etc.

[...]

Dat "probleem" heb ik niet; anders dan dat de financien niet snel genoeg binnen komen om dit soort wagens relatief snel aan te schaffen / in te ruilen :)
De ST verkopen ze in de states dus wel met 4 deuren - misschien anders import ergens vandaan halen ?
Ik zit soms ook wel eens te denken vrouw+ST de deur uit en gewoon lekker toch die Focus RS kopen >:)

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:11:
[...]

De ST verkopen ze in de states dus wel met 4 deuren - misschien anders import ergens vandaan halen ?
Ik zit soms ook wel eens te denken vrouw+ST de deur uit en gewoon lekker toch die Focus RS kopen >:)
_O- _O- Hier is het voornamelijk the better half die een RS wil hebben; proefrit in de Focus staat al gepland... -O- Tot die tijd is het rondkarren in de Fiesta ST of mijn (recente) A6; vandaar dat ik ff geen knaakjes over heb voor een Fordje.

Maar, laten we duimen dat Ford de trend doorzet met nieuw & snel speelgoed; verschil moet er zijn op de (saaie) snelwegen van NL :Y :Y

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:16:
[...]

_O- _O- Hier is het voornamelijk the better half die een RS wil hebben; proefrit in de Focus staat al gepland... -O- Tot die tijd is het rondkarren in de Fiesta ST of mijn (recente) A6; vandaar dat ik ff geen knaakjes over heb voor een Fordje.

Maar, laten we duimen dat Ford de trend doorzet met nieuw & snel speelgoed; verschil moet er zijn op de (saaie) snelwegen van NL :Y :Y
Kunnen partnerruil doen ;) bestel ik meteen die RS _/-\o_
Of de vrouwen er blij mee zullen zijn is natuurlijk een tweede :N

• BertP
Iemand hier ervaring met de Fiesta Red edition?

Heb er drie weken geleden een eerste proefrit in gemaakt en ga zaterdag voor de tweede keer, zal daarna de knoop doorhakken. Ik weet dat hij standaard 140 pk uit het blok krijgt maar dat er ook mogelijkheden zijn om het naar 155 pk op te schroeven. Het is een oude demo van Ford Nederland die een jaartje oud is met 17k op de klok. De discussie over de tuning/levensduur van het blok hierboven volg ik dus met grote belangstelling :)

• MAX3400

MAX3400

BertP schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:32:
Iemand hier ervaring met de Fiesta Red edition?

U vraagt, wij dyno'en... :*)

Van 140 naar 155pk is peanuts; denk dat je dat zelfs voor elkaar krijgt door een goed luchtfilter te plaatsen en met een ODB'tje "even" de ontbranding te optimaliseren.

• BertP
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:38:
[...]

[video]

Van 140 naar 155pk is peanuts; denk dat je dat zelfs voor elkaar krijgt door een goed luchtfilter te plaatsen en met een ODB'tje "even" de ontbranding te optimaliseren.
Dat klinkt niet helemaal als een standaard uitlaat volgens mij :) Er komt dan ook bijna 180 pk uit (als ik het overzicht check).

En aangezien er hier volgens mij nogal wat kennis zit met betrekking tot het (chip)tunen van deze modellen, wat doet het met de levensduur van je motor? Met andere woorden, de 140 pk is al vrij fors voor een 1.0 motor, hoe gaat die zich gedragen als er nog wat meer pk uitgeperst gaat worden? In hoeverre is de engine of the year award dan nog bepalend? :9

Het is wel een interessante optie om te onderzoeken in ieder geval 8)

[ Voor 9% gewijzigd door BertP op 24-02-2016 11:35 ]

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:38:
[...]

[video]

Sterker nog, de standaard 1.0 100PK (Zelfde blok als in de RED) is met 1 druk op de knop ook naar 149pk te krijgen.

• BertP
DennusB schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:52:
[...]

Sterker nog, de standaard 1.0 100PK (Zelfde blok als in de RED) is met 1 druk op de knop ook naar 149pk te krijgen.
Dus de verhoging van 140 --> 155 pk is ook een relatief eenvoudige ingreep? Had even op de site van pumaspeed gekeken en zag daar dat de upgrade tussen de 500 en 600 euro kost. Als het relatief weinig invloed heeft op de levensduur dan ga ik die optie nog wel even overwegen.

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:11:
[...]

Dus de verhoging van 140 --> 155 pk is ook een relatief eenvoudige ingreep? Had even op de site van pumaspeed gekeken en zag daar dat de upgrade tussen de 500 en 600 euro kost. Als het relatief weinig invloed heeft op de levensduur dan ga ik die optie nog wel even overwegen.
Jep, ze doen niet heel veel anders dan wat dingen qua inspuiting en menging optimaliseren. Ik moet mijn 100PK ook nog steeds naar 140PK laten sleuren. Kon voor 300 euro ergens, dat vond ik best tof :)

• Ewivis
van 100 pk naar 150 pk vind ik nogal een aardige stap voor zo'n klein motortje.
Is dat niet een beetje teveel van het goede?

Bedoel mijn 150pk kan ook naar de 195 pk ofzo. Maar dat is relatief mindere vooruitgang dan van 100 naar 150.

En daarnaast hoeveel koppel kunnen de koppelingsplaten aan van de 100 pk? Want je krijgt er naast pk's ook koppel bij he. En dat vinden de platen soms niet zo leuk.

Ik had begrepen dat max koppel rond de 300nm mag zitten bij de 150(182)pk versie.

Al over nagedacht of?

• MAX3400

MAX3400

Ewivis schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:02:
Afgezien daarvan; 100pk mag je officieel volgens de RDW maar doortunen naar 120pk alvorens een herkeuring aan te vragen. Oorzaak/gevolg van een ongekeurde vermogenswinst van meer dan 20% moet je maar even zelf nazoeken. ;)

• DennusB
  • Niet online
Ewivis schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:02:
Is dat niet een beetje teveel van het goede?

Bedoel mijn 150pk kan ook naar de 195 pk ofzo. Maar dat is relatief mindere vooruitgang dan van 100 naar 150.

En daarnaast hoeveel koppel kunnen de koppelingsplaten aan van de 100 pk? Want je krijgt er naast pk's ook koppel bij he. En dat vinden de platen soms niet zo leuk.

Ik had begrepen dat max koppel rond de 300nm mag zitten bij de 150(182)pk versie.

Al over nagedacht of?
Ze leveren hem zelf (identiek blok, identieke koppeling etc) gewoon met 140PK uit in de Red edition. Dus dat zit wel goed. Hij is softwarematig gewoon geknepen. Ik bedoel je kan hem affabriek (voor de niet Red edition) ook met 125PK krijgen. Das exact tzelfde materiaal hoor.

• Ewivis
DennusB schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Ze leveren hem zelf (identiek blok, identieke koppeling etc) gewoon met 140PK uit in de Red edition. Dus dat zit wel goed. Hij is softwarematig gewoon geknepen. Ik bedoel je kan hem affabriek (voor de niet Red edition) ook met 125PK krijgen. Das exact tzelfde materiaal hoor.
Volgens mij zit er een andere versnellingsbak in de 125 pk hoor dan in de 100 pk. De 100 pk heeft 5 versnellingen en de 125 pk heeft er 6. Of kunnen ze hem zo huppa uitbreiden met een extra versnelling? (geen idee hoor)

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

6 versnellingen is volgens mij alleen maar voor de Ford Focus.

• DennusB
  • Niet online
Ewivis schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Volgens mij zit er een andere versnellingsbak in de 125 pk hoor dan in de 100 pk. De 100 pk heeft 5 versnellingen en de 125 pk heeft er 6. Of kunnen ze hem zo huppa uitbreiden met een extra versnelling? (geen idee hoor)
Nope, beide 5 versnellingen. Exact dezelfde bak volgens de dealer!

• Ewivis
DennusB schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Nope, beide 5 versnellingen. Exact dezelfde bak volgens de dealer!
Oh apart dat ze voor de focus een andere bak hebben geregeld dan? Maat van me had een Seat Cordoba Cupra met 160 pk, gechipped naar 210 pk ofzo. Die had wel een betere koppeling erin laten zetten. Het slijt waarschijnlijk wel iets harder lijkt me.

Maar het zal allemaal wel meegenomen zijn in de marge dat ze meer kunnen hebben dan wat er nu inzit.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Men past ondertussen toch ook al de techniek toe om in lagere versnellingen het koppel kunstmatig te beperken net om de koppeling wat te sparen bij het vertrekken vanuit (quasi-)stilstand? Of blijft de schade bij hogere versnellingen daarmee aanwezig?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Tijdje geleden ook al naar zitten kijken, maar misschien is het inmiddels al wat beter;

Ik heb een Fiesta 65pk 2015, is deze enigszins makkelijk omhoog te krikken qua vermogen?
Dit is het blok zonder turbo.

Soundcloud

• MAX3400

MAX3400

kaos- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:39:
Tijdje geleden ook al naar zitten kijken, maar misschien is het inmiddels al wat beter;

Ik heb een Fiesta 65pk 2015, is deze enigszins makkelijk omhoog te krikken qua vermogen?
Er zijn mensen in NL die een tuning-bedrijf hebben en zeggen dat er ongeveer 30pk en 10Nm uit kan worden geperst.

• Ewivis
kaos- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:39:

9 van de 10 keer heeft het niet heel veel zin om een niet turbo-motor te tunen hoor. Wellicht net wat lekkerdere curve met koppel/vermogen waardoor het rijden lekkerder gaat.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
MAX3400 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Er zijn mensen in NL die een tuning-bedrijf hebben en zeggen dat er ongeveer 30pk en 10Nm uit kan worden geperst.
Ewivis schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:48:
[...]

9 van de 10 keer heeft het niet heel veel zin om een niet turbo-motor te tunen hoor. Wellicht net wat lekkerdere curve met koppel/vermogen waardoor het rijden lekkerder gaat.
Bedankt voor de reacties. Ik zat even te kijken, maar het zou rond de 300 euro moeten kosten.
Als het dan niet zo heel veel zin heeft laat ik het maar zo. :/

Soundcloud

• MAX3400

MAX3400

kaos- schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik zat even te kijken, maar het zou rond de 300 euro moeten kosten.
Als het dan niet zo heel veel zin heeft laat ik het maar zo. :/
Niet veel zin? Ligt eraan hoe je rekent; je krijgt namelijk ongeveer 10% meer trekkracht uit de motor en dat ga je zeker wel merken bij het optrekken de snelweg op maar ook bij "groen" rijden in de stad. Ik durf te stellen dat je waarschijnlijk anderhalve seconde sneller op de 100km/h zit vanuit stilstand. En ook inhalen op de snelweg (uitvoegen van achter vrachtauto) kan sneller & veiliger voor jezelf en je mede-weggebruikers.

De pk's kunnen me inderdaad gestolen worden; hoogstens dat je 10km/h op top sneller ermee kan maar dan moet ook alles wel meezitten.

Maar zoals je leest in het topic (en misschien elders); neem vooral niets van me aan. Marge-tuning, zoals je het kan noemen, is niet aan mijn huishouden besteed.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
Rub3s schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:47:
Klopt inderdaad. De 125 Focus Ecoboost heeft een 6-bak en de 100 heeft een 5-bak.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

MAX3400 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:13:
De pk's kunnen me inderdaad gestolen worden; hoogstens dat je 10km/h op top sneller ermee kan maar dan moet ook alles wel meezitten.
Wat zeg je nu? Ben jij zo iemand die denkt dat koppel en vermogen compleet gescheiden fenomenen zijn?

Als je juister wilt zijn, moet je spreken over piekvermogen en piekkoppel. Een aanpassing aan koppel zal uiteraard óók een stijging in hoeveelheid vermogen bij dat toerental teweegbrengen, want Vermogen [W ~ J/s ~ Nm/s] = Koppel [Nm] * (2Pi[1/toer] * [toer/min] / 60[s/min]).

Bijvoorbeeld: 300Nm bij 2000rpm geeft 62,83kW aan vermogen.

Of bedoelde je toch gewoon liever een deftige (= brede én hoge) koppelcurve dan een hoog piekvermogen? Dan is het OK. ;-)

• MAX3400

MAX3400

IveGotARuddyGun schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:39:
[...]

Wat zeg je nu? Ben jij zo iemand die denkt dat koppel en vermogen compleet gescheiden fenomenen zijn?
Geen idee; heb ik ergens koppel & vermogen door elkaar gegooid en daar een verkeerde post door getypt?

Sowieso zijn alle specificaties van elke auto altijd al piekvermogens; zowel in de brochure van de fabrikant, de specificaties op Autoweek maar ook de tuners die met een dyno-sheet komen. Ik denk, maar dat is een onveilige aanname, dat iedereen die over koppel & pk praat, altijd wel weet dat het om pieken gaan.

Desondanks, als je kijkt naar de dyno van de 65pk Fiesta, zie je dat het oude/nieuwe koppel over een vrij breed gebied wordt toegepast en dan zou de winst van 10Nm of 15Nm best een mooi & fijn weggedrag geven.

Dat eventuele paardjes geen enkele invloed hoeven hebben, laat zich zien in het feit dat de Fiesta 65pk -> 85pk op topsnelheid maar 10km/h harder loopt ondanks dat je er grofweg 30% bij krijgt. Pak een gemiddelde Audi met alleen goedkoper motortuning, dan kan je met 300pk of 400pk alsnog geen steek harder dan 250km/h want begrensd. Wijzigingen in topsnelheid zijn vaker ondergeschikt aan sneller optrekken /doortrekken (voor de meeste rijders).

Voor de betreffende Fiesta 65pk, en de mogelijkheid tot tuning, zou je er veel meer aan hebben als je veel meer Nm eruit weet te krijgen dan dat men zich blindstaart op pk. Maar ook dat is natuurlijk weer afhankelijk van type auto, type motor, verwacht rijgedrag etc.

Zoals je waarschijnlijk wel kent "bhp is how fast you can run into a wall; torque is how far you can displace that wall" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 25-02-2016 16:56 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Maar nee! Zoals ik net heb aangetoond zijn beide grootheden (koppel en vermogen) compleet verstrengeld. Je kan de ene niet wijzigen zonder de andere. Sterker nog: koppel is het vermogen afgeleid naar het toerental. d(vermogen)/d(toerental) = koppel.

Als je koppel toeneemt met 10% bij een zeker aantal toeren, dan zal je vermogen bij dat aantal toeren uiteraard exact hetzelfde doen.

Mensen die koppel en vermogen als iets losstaand beschouwen zijn gewoon onwetend.

Edit: de reden dat de auto leuker zal rijden bij de verhoogde koppelcurve is omdat je bij hetzelfde aantal toeren harder kan stuiven doordat je meer vermogen maakt.

Edit: dat de topsnelheid maar met 10km/u verhoogt terwijl het vermogen stijgt met 20pk kan eerder liggen aan de spreiding van de versnellingsbak die niet optimaal is voor het nieuw vermogen. Niet vergeten dat kleine atmosferische benzinemotoren pas een beetje voldoende vermogen opwekken bij redelijk wat toeren, waardoor de versnellingsbak waarschijnlijk zo is ingesteld dat die aan 120km/u al ver boven de 3000 toeren zit, waardoor de auto sneller aan zijn toerenlimiet zit dan aan zijn topsnelheid in hoogste versnelling, ondanks het hoger vermogen. Jammer!

[ Voor 45% gewijzigd door RuddyMysterious op 26-02-2016 09:00 ]

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Nou, dat was weer een topdag. Gisteren besloot mijn focus uit 2002 dat de motor een overbodige luxe was en zette hem uit. ANWB kon er niks mee, zelfs niet uitlezen. Vanmorgen het doodvonnis van de garage: bobine naar de mallemoer en die heeft in zijn val de ecu en god-knows-what meegenomen (of andersom..) :-( . Eerste schatting 2k reparatie en extra's voor wat ze tegenkomen. Tja, dat gaan we niet doen voor een auto van 14 jaar oud en 240k op de teller,,
Gelukkig had hij net een C-max binnen met 65k op de teller, Morgen maar eens over geld praten, kijken of ik het me kan veroorloven om Ford rijder te blijven :9

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Ewivis
charops schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:26:
Nou, dat was weer een topdag. Gisteren besloot mijn focus uit 2002 dat de motor een overbodige luxe was en zette hem uit. ANWB kon er niks mee, zelfs niet uitlezen. Vanmorgen het doodvonnis van de garage: bobine naar de mallemoer en die heeft in zijn val de ecu en god-knows-what meegenomen (of andersom..) :-( . Eerste schatting 2k reparatie en extra's voor wat ze tegenkomen. Tja, dat gaan we niet doen voor een auto van 14 jaar oud en 240k op de teller,,
Gelukkig had hij net een C-max binnen met 65k op de teller, Morgen maar eens over geld praten, kijken of ik het me kan veroorloven om Ford rijder te blijven :9
Oei dat is minder niews. C-Max is wel mooie auto! Hopelijk gaat het wat worden voor je!

• calsonic
  • Niet online
Rub3s schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:47:
Nee hoor mijn Fiesta ST2 heeft er ook 6 :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:55
Wie is hier bekend mee ?

Sinds een week gaat mijn kofferbak opeens open. Terwijl er niks voor de rand ligt. Op het scherm krijg ik de melding achterbak open.

Het gaat om een ford mondeo.

Na een paar keer open en dicht gaat die wel goed dicht. Maar is niet de bedoeling

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Mars18 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:10:
Wie is hier bekend mee ?

Sinds een week gaat mijn kofferbak opeens open. Terwijl er niks voor de rand ligt. Op het scherm krijg ik de melding achterbak open.

Het gaat om een ford mondeo.

Na een paar keer open en dicht gaat die wel goed dicht. Maar is niet de bedoeling
De Mondeo (bouwjaar 2002) van m'n moeder had er ook last van, die ontgrendelde soms ook spontaan. (je hoorde echt het elektrische ontgrendelmechaniek werken) Nooit kunnen (willen) achterhalen waar 't vandaan kwam, maar de verdenking rustte op het drukknopje op de achterklek icm water/vocht. Twee jaar terug is die auto verkocht.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Mars18
  • Laatst online: 14:55
APClll schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:42:
[...]

De Mondeo (bouwjaar 2002) van m'n moeder had er ook last van, die ontgrendelde soms ook spontaan. (je hoorde echt het elektrische ontgrendelmechaniek werken) Nooit kunnen (willen) achterhalen waar 't vandaan kwam, maar de verdenking rustte op het drukknopje op de achterklek icm water/vocht. Twee jaar terug is die auto verkocht.
Donderdag gaan ze het uitzoeken, ik ben benieuwd en zal de oorzaak hier melden.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:42:
Every Fiesta ST200:
- Storm Grey and black wheels
- red brake calipers
- Charcoal' Recaro seats with silver stitching and illuminated scuff plates
- 200pk standard / 215pk overboost (basically Mountune Stage 1 performance)
- 0-62mph in 6.7 seconds
- 143mph top speed
^ gepresenteerd in Geneva

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:45:
[...]

[...]

^ gepresenteerd in Geneva
Ik mag toch hopen dat die specs niet definitief zijn - is mijn ST sneller namelijk :|

• MAX3400

MAX3400

• calsonic
  • Niet online
Balen man - blijf ik gewoon net zolang tegen mijn vrouwtje praten totdat ik de Focus RS kan halen ;)

Volgens Ford Nederland zijn er geen plannen om de ST200 in NL te gaan verkopen.

http://www.ford.nl/ConfigureVehicle/Focus-RS/RS
Met leuke opties € 54.499 :9

[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 29-02-2016 20:35 ]

• D33F
  • Laatst online: 17-11 10:47

D33F

Tweelingtemmer

Dit is mijn Ford Focus 1 fase 1 uit 2001. Helaas niet zo bijzonder als een RS/ST maar voor mij wel gezien het mijn eerste auto is :).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xQaKK5l.jpg

Heb hem nu bijna 2 maanden met bijna 198.000 op de teller. Tot nu toe loopt en rijdt hij uitstekend en hoop er ook nog wel even plezier van te hebben :).

Lies are obvious to read because the truth is already written

• calsonic
  • Niet online
David Regeling schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:52:
Dit is mijn Ford Focus 1 fase 1 uit 2001. Helaas niet zo bijzonder als een RS/ST maar voor mij wel gezien het mijn eerste auto is :).

[afbeelding]

Heb hem nu bijna 2 maanden met bijna 198.000 op de teller. Tot nu toe loopt en rijdt hij uitstekend en hoop er ook nog wel even plezier van te hebben :).
Prima auto toch :)
1e auto van mij was een Golf 1 gti van 1978 scheuren met dat ding niet normaal meer :P gelukkig was het toen nog wat rustiger op de weg als nu ;)

• D33F
  • Laatst online: 17-11 10:47

D33F

Tweelingtemmer

calsonic schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:14:
[...]

Prima auto toch :)
1e auto van mij was een Golf 1 gti van 1978 scheuren met dat ding niet normaal meer :P gelukkig was het toen nog wat rustiger op de weg als nu ;)
Het is zeker een prima auto, hij rijdt zelfs beter dan de lesauto die ik hiervoor gewend was. Verder is de keuze op een station gevallen gezien ik net vader ben geworden van een tweeling en hierdoor de nodige accessoires mee moet vervoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door D33F op 01-03-2016 07:50 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:11:
[...]

Balen man - blijf ik gewoon net zolang tegen mijn vrouwtje praten totdat ik de Focus RS kan halen ;)

Volgens Ford Nederland zijn er geen plannen om de ST200 in NL te gaan verkopen.

http://www.ford.nl/ConfigureVehicle/Focus-RS/RS
Met leuke opties € 54.499 :9
Ik mis wat in de configurator; je kan een extra set velgen bestellen namelijk voor je RS. En voor zover ik heb gehoord *kuch* is dat een limited edition lichtgewicht race-velgen. Je kan natuurlijk op je vingers natellen dat een setje velgen over 10 jaar goud geld waar gaat zijn.

@ David Regeling: welcome to the Ford club d:)b

Verwijderd

David Regeling schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:48:
[...]

Het is zeker een prima auto, hij rijdt zelfs beter dan de lesauto die ik hiervoor gewend was. Verder is de keuze op een station gevallen gezien ik net vader ben geworden van een tweeling en hierdoor de nodige accessoires mee moet vervoeren.
Gefeliciteerd :)F
Goede keuze de Focus station. Ruimtewonder voor de kleine beurs.

(Tip: meld je aan bij het focusclub.nl, ideaal mocht er iets mis gaan met de auto. En je kunt hierdoor vaak geld en kostbaar tijd besparen en je kunt tips krijgen voor het onderhoud van de auto)

On-topic;

Mijn Ford (Mercury Grand Marquis) is helaas na 4 jaar eens defect geraakt.
Op terugreis tijdens het rijden kwam er een bijhoorlijk baggergeur vanuit de blower. Werd er zo misselijk van dat ik direct het groene in reed en haast kotsend uit de auto sprong. (geur van 21 jaar oud koelvloeistof :r )
Ramen open laten staan motor uit, contact uit en door laten waaien met verse schone Petrochemische buitenlucht. na ca 20 minuten was er vrijwel niks meer binnen te ruiken (lichtjes nog wel) dus E-ATC unit (kachelbediening) afgekoppeld zodat alle klepjes dicht gaan en de defecte Heatercore afgesloten word.
Dit helpt gelukkig alhoewel ik de blower niet meer kan gebruiken voorlopig.

Onderdelen de eerst volgende werkdag besteld (US import dus duurt even) en alvast juiste spec koelvloeistof gehaald. 10 Liter Ford spec koelvloeistof.

Onderdelen besteld:
Heater Core (kachelradiateur) $38,07 dollar.
Heater Hoses (slangen naar kachel radiateur) $77,12 dollar.
Fanbelt (V-Riem) kit $60.88 dollar.
Waterpump $44,89 dollar.

radiateur van de auto heb ik nieuw liggen in de schuur evenals de darmen die erbij horen en een nieuwe schone expansievat met dop en alle bevestigingsmateriaal die erbij hoort.

de plannen zijn zodra de onderdelen binnen zijn de gehele koelsysteem te spoelen met schoon puur water tot zover al het vervuiling uit het circuit is.
daarna alles demonteren wat een feest gaat worden gezien het 21 jaar oud is.....
vervolgens alles monteren maar wel zodat ik er nog bij kom. en na montage controleren op lekkage.
als het alles goed verlopen is water weer aftappen nog eens extra spoelen en weer aflaten.
als alles schoon is en leeg afvullen met koelvloeistof (roze kleur) die geschikt is voor de ford.

nadeel van dit alles is om bij de heater core te komen moet het gehele dashboard los }:O
voorbeeld :F
Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd235/Mazlem/2000-Grand-Marquis/Replacing-HeaterCore.jpg

• Bwlian
  • Laatst online: 21:43
Nog een kersverse Focus Clippper (1.8TDCi) eigenaar hier.
Wel wat condens in de koplamp maar dat komt in orde. Net de 200k overschreden en voelt nog als nieuw.
Ik ben onder de indruk.

This space was intentionally left blank.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:15

Duinkonijn

Huh?

m`n vader heeft 2 maanden geleden een c-max 1.0 gekocht. na inrijden e.d. zit hij nu met 5.4 op 100

kom ik aan met m`n Fiesta 1.0 en 5.7 op 100 ;(

Ben wel blij voor hem, die vorige Mazda 5 zoop als een ketter

[ Voor 18% gewijzigd door Duinkonijn op 01-03-2016 15:25 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MAX3400

MAX3400

Bwlian schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:52:
Nog een kersverse Focus Clippper (1.8TDCi) eigenaar hier.
Wel wat condens in de koplamp maar dat komt in orde. Net de 200k overschreden en voelt nog als nieuw.
Ik ben onder de indruk.
Welkom bij de Fordjes :)
Duinkonijn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:23:
m`n vader heeft 2 maanden geleden een c-max 1.0 gekocht. na inrijden e.d. zit hij nu met 5.4 op 100

Jij hebt een klompvoetje en je vader altijd wind mee???

* MAX3400 rijdt gemiddeld 9.3 op 100 met een V6 tegenwoordig

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

MAX3400 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:25:

Jij hebt een klompvoetje en je vader altijd wind mee???

* MAX3400 rijdt gemiddeld 9.3 op 100 met een V6 tegenwoordig
;( Ik heb alle bloemblaadjes en ben eco champ volgens m`n boord computer

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Duinkonijn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:23:
Is dat een benzine auto? Dan vind ik het eigenlijk best netjes hoor.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

tiguan schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:29:
[...]

Is dat een benzine auto? Dan vind ik het eigenlijk best netjes hoor.
ja, ik ben er happy mee

m`n MK 7.0 fiesta deed 6,7 op 100 als ik netjes reed
m`n MK 7.5 fiesta doet 5.7 op 100

Vind het komisch om te zien dat m`n vader ook echt exact dezelfde motor heeft. Als je de motor kap open doet :P

[ Voor 15% gewijzigd door Duinkonijn op 01-03-2016 15:34 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik zit momenteel op een gemiddelde van 4.8l/100km met een 1.6 diesel. Nou doe ik niet echt mijn best om zuinig te rijden overigens. :P
Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste