Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:26
Ik wil ook helemaal geen airco gebruiken. Maar zoals jullie in het plaatje van de handleiding kunnen lezen, zodra ik ventilator op voorruit instel gaat sowieso de airco aan en dat kan niet uitgezet worden helaas.

De condens gaat wel weg, heel snel zelfs. Maar daarna doe ik hem dus uit, want ik wil niet de hele tijd met airco aanrijden. Na een paar minuten beslaat het dan weer langzaamaan

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:04:
Ik wil ook helemaal geen airco gebruiken. Maar zoals jullie in het plaatje van de handleiding kunnen lezen, zodra ik ventilator op voorruit instel gaat sowieso de airco aan en dat kan niet uitgezet worden helaas.

De condens gaat wel weg, heel snel zelfs. Maar daarna doe ik hem dus uit, want ik wil niet de hele tijd met airco aanrijden. Na een paar minuten beslaat het dan weer langzaamaan
Je weet dat airco ontvocht? Kan het zijn dat er meer vocht in de auto ligt dan de bedoeling is? Of stap je bijvoorbeeld zoals mij elke ochtend met warm nat haar in de auto :+

Haal anders een vochtvreter. Zo'n ding van 10 euro. Klein zakje wat je ergens in een vakje legt. Kijk of je daarmee minder je ramen hoeft te doen? :P

Scheelt je airco en ook de rest.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Aschtra
Ja dat weet ik van de airco idd. De voetmatten zijn sowieso vochtig, nee geen nat haar of iets dergelijks. Ga idd even controleren of er ergens wellicht wat water ligt

Vochtvreter is inderdaad een goede

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haal er desnoods 2 en leg alle matten anders in huis eventjes te drogen. Dan weet je zeker dat ze helemaal droog zijn en kun je beter opsporen of er wat rubbers niet goed zijn of wat dan ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:04:

Rij je de hele tijd met binnencirculatie ingeschakeld of zo? Nogal wiedes dat alle ruiten beslaan, want je blijft in je kleine serre de hele tijd vochtige adem uitstoten en de vochtigheidsgraad de hoogte in helpen.

Helpt het niet om de blazer niet op volledige ruitenstand, maar eerder een tikkel voorbij de gezicht/ruiten-stand te zetten, waardoor er tenminste nog een deel op de ruiten belandt? Bij mij althans wel, want dan blijft de airco uit. En de warmte van die lucht niet te laag, dat helpt bij mij ook, maar uiteraard pas als de motor al enigszins op temperatuur is gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door RuddyMysterious op 01-12-2015 20:41 ]

• Aschtra
Ik heb niets ingeschakeld. Ruit/gezichts optie schakelt ook de airco in. Alles wat een oranje kleur heeft schakelt de airco in. Dat is:

- gezicht/ruit combinatie
- voorruit
- ventilator kracht op 3.

Dus wat je aangeeft gaat niet werken. Vriend van me heeft ook dezelfde ford en hij heeft dit gehoord van een ford monteur.

En niet alle ruiten beslaan. Gaat alleen om de voorruit. Verder beslaat niets

Zal morgen wel even foto maken

[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 01-12-2015 21:56 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:30:
Ik heb niets ingeschakeld. Ruit/gezichts optie schakelt ook de airco in. Alles wat een oranje kleur heeft schakelt de airco in. Dat is:

- gezicht/ruit combinatie
- voorruit
- ventilator kracht op 3.

Dus wat je aangeeft gaat niet werken. Vriend van me heeft ook dezelfde ford en hij heeft dit gehoord van een ford monteur.

En niet alle ruiten beslaan. Gaat alleen om de voorruit. Verder beslaat niets

Zal morgen wel even foto maken
Ok, maar over dat ingeschakeld zijn, daarmee bedoel ik de binnencirculatie: waarmee je de binnenkant van de auto afsluit van de buitenlucht.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31
tiguan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:14:
Ik vond trouwens ergens een actie (update voor €79,-): http://www.wensveen.nl/af...-navigatie-kaartupdate-79

Dat is nog wel te doen.
Wanneer komt 2016 uit ongeveer?

79 Is wel te doen. Ik zit nog met 2009 kaarten en wil wel een update.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:14:
Ik vond trouwens ergens een actie (update voor €79,-): http://www.wensveen.nl/af...-navigatie-kaartupdate-79

Dat is nog wel te doen.
Ik ga het houden op mijn telefoon, daar heb ik een gratis app gevonden die een mooiere gedetailleerde kaart weergeeft en duidelijkere aanwijzingen geeft. En altijd gratis mapupdates van alle landen. Ik heb ook nog een 2e app die 3d weergeeft.

Als de navigatie van de auto nou mooi gedetailleerd was dan had ik het misschien wel overwogen, maar de layout is gewoon echt ouderwets.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik vind de navigatie ook niet bijzonder mooi, maar hij doet 't wel goed. Het is gewoon een tomtom eigenlijk en ik was altijd erg tevreden met m'n losse tomtom. Ik heb er juist een hekel aan om m'n smartphone ergens te moeten ophangen als ik al een navigatie aan boord heb.

• ByteMe_
  • Niet online
In het algemeen ging het ook goed, tot ik in sommige situaties totaal niet kon zien op de navigatie welke wegen ik moest afslaan. Ik kon niet verder inzoomen. In drukke steden vind ik het niet handig.

Ik ben ook geen fan van het ophangen overigens, maar ik wil wel gewoon de juiste wegen zien met de laatste updates.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
kaos- schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:35:
update: aangezien ik een gloednieuwe Fiesta heb incl nieuwe software schijnt het zo te zijn dat je de mevrouw niet uit kan zetten. Werkelijk niet te geloven.
Die dealers weten het vandaag ook allemaal niet meer, want ik heb het tóch voor elkaar gekregen :

Elke keer als je de auto instapt zegt ze dat de telefoon gekoppeld is en dat 'emergency assistance' uitgeschakeld staat. Wat je dus moet doen is : Elke telefoon die gekoppeld is met SYNC (dus niet alleen die van jou, maar ook die van je vrouw, kind, etc) moet je in het Bluetooth menu zo instellen dat 'emergency assestance' aan staat.

Bij een zware botsing gaat jouw telefoon die gekoppeld staat automatisch bellen met 112.
Ford vindt dit blijkbaar dermate belangrijk dat als dat uit staat de mevrouw je elke morgen vrolijk komt vertellen dat je deze aan moet zetten.

Soundcloud

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18
Weet iemand of de (tekst) Emergency Assistance melding en disclaimer als je op NAV drukt ook uitgeschakeld kan worden? Ik las dat EA niet werkt in NL en dat het mijn verantwoordelijkheid is de navi te gebruiken en dat ik een gevaar op de weg ben als ik dat rijdende weg doe... blabla, dat hoeft hij niet 2x per dag te vertellen ;)
Geluidsmeldingen met BT koppelen heb ik geen last van (Fiesta van aug 2015).

Whoop!

• tiguan
EA kan je net zo goed helemaal uitschakelen, aangezien het in Nederland toch niet werkt.

Die disclaimer van de navi lijkt me sterk , dat je dat kan uitschakelen.

• kaos001
Die disclaimer kan je idd niet uitzetten. De tekst Emergency Assistance ook niet.
Vond het vervelender dat die mevrouw elke dag tegen mij moest vertellen wat er aan de hand was :').

Wat ik trouwens ook zeer vervelend vind;
Als je een MP3 afspeelt van een USB-stick en je wilt gewoon 1 folder terug omhoog kan je dat ontzettend vergeten. Met de 'terug-knop kom je gewoon weer in het hoofdmenu van je USB-gebeuren. Mag je eerst weer naar beneden scrollen om toegang te krijgen tot je mappenstructuur :F

trollmode: Microsoft heeft meegewerkt aan dat hele SYNC gebeuren, dat is te merken ook.
tiguan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:19:
EA kan je net zo goed helemaal uitschakelen, aangezien het in Nederland toch niet werkt.

Die disclaimer van de navi lijkt me sterk , dat je dat kan uitschakelen.
Uitschakelen betekend dus dat ze je dit elke dag komt melden, ik heb je gewaarschuwd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door kaos001 op 02-12-2015 13:44 ]

Soundcloud

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
Beslaan van ruiten is toch echt een typisch Ford issue. De Mondeo die ik heb gehad uit 2001 had het, de Ka uit 2012 heeft het en de Focus uit 2013 ook.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 21:10
Nog nooit last van gehad anders. Heb wel altijd airco aan.

• Aschtra
Nee dan heb ik er ook geen last van :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:02:
Beslaan van ruiten is toch echt een typisch Ford issue. De Mondeo die ik heb gehad uit 2001 had het, de Ka uit 2012 heeft het en de Focus uit 2013 ook.
Mijn eigen opel doet het anders ook :+ Die is van 2005. Ka van 2005 deed het niet en de focus uit 2013 doet het ook niet.

• Phusebox
  • Laatst online: 19:19
Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:24:
[...]

Mijn eigen opel doet het anders ook :+ Die is van 2005. Ka van 2005 deed het niet en de focus uit 2013 doet het ook niet.
Mijn Focus uit 2013 is anders altijd beslagen zodra het onder de 15 graden zit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:23:
De voetmatten zijn sowieso vochtig
En dan vind je het gek dat je ruiten beslaan als je de airco uit hebt staan 8)7 Haal die matten uit de auto, leg ze thuis op de verwarming en ga eens uitzoeken waarom die matten vochtig zijn, misschien heb je wel ergens een deurrubber dat aan vervanging toe is of heb je lekkage bij je kachelradiator achter het dashboard.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 02-12-2015 15:31 ]

• Aschtra
FastFred schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:28:
[...]

En dan vind je het gek dat je ruiten beslaan als je de airco uit hebt staan 8)7 Haal die matten uit de auto, leg ze thuis op de verwarming en ga eens uitzoeken waarom die matten vochtig zijn, misschien heb je wel ergens een deurrubber dat aan vervanging toe is of heb je lekkage bij je kachelradiator achter het dashboard.
De matten zijn vochtig omdat het buiten constant regent. Dus ik ga met natte voeten naar binnen....

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Aschtra schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:13:
[...]

De matten zijn vochtig omdat het buiten constant regent. Dus ik ga met natte voeten naar binnen....
Daarom moet je dus altijd je airco/climate control aan hebben die haalt het vocht ook uit de auto namelijk ;)

• Aschtra
Liever niet eigenlijk. Kost meer benzine en vermogen. Ben al niet zo vlot met me 1.4

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als jij je motor warm hebt gereden maakt het relatief niet uit. Je kan dan hem wat langer aandoen en je auto wat ontvochtigen. Andere optie is inderdaad vochtvreters erin gooien.

• marccom
[quote]kaos- schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:43:
Die disclaimer kan je idd niet uitzetten. De tekst Emergency Assistance ook niet.
Vond het vervelender dat die mevrouw elke dag tegen mij moest vertellen wat er aan de hand was :').

Wat ik trouwens ook zeer vervelend vind;
Als je een MP3 afspeelt van een USB-stick en je wilt gewoon 1 folder terug omhoog kan je dat ontzettend vergeten. Met de 'terug-knop kom je gewoon weer in het hoofdmenu van je USB-gebeuren. Mag je eerst weer naar beneden scrollen om toegang te krijgen tot je mappenstructuur :F

trollmode: Microsoft heeft meegewerkt aan dat hele SYNC gebeuren, dat is te merken ook.

[...]

EA staat uit, melding komt toch naar voren...
Die terug functie is er wel, ga via "zoeken" (geloof dat ie zo heet, 2e knopje van links) je kan ook op de < knop drukken en dan ben je in dezelfde map.

Whoop!

• kaos001
marccom schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:13:
EA staat uit, melding komt toch naar voren...
Die terug functie is er wel, ga via "zoeken" (geloof dat ie zo heet, 2e knopje van links) je kan ook op de < knop drukken en dan ben je in dezelfde map.
EA: De melding komt wel naar voren, maar de mevrouw die het voorleest niet.

Terugfunctie: werkt niet op de manier hoe jij beschrijft. Ik ga echt helemáál terug naar de eerste map, niet 1 map terug. Snap niet waarom ze dat zo gedaan hebben.

Wat ik ook niet snap, als ik een album map aanklik ga hij het op alfabetische volgorde afspelen 8)7
Ook al staat er 01, 02, 03 etc voor de bestandsnaam, hij gebruikt de MP3-tag en heeft schijt aan je bestandnaam. :(

Soundcloud

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier sinds vanochtend opeens flinke problemen met bluetooth streaming, doet het al maanden prima.... hij verbind netjes maar 1 seconde later zegt ie "Xperia z5 verbinding verbroken", telefoon blijft wel gekoppeld maar de media koppeling klapt er uit. Een reset van SYNC loste het voor 10 minuten op, nu is het terug. Iemand enig idee? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• nextware
  • Laatst online: 17-11 17:50
Een kleine update inzake mijn Ford die in de garage staat:

Het probleem in de versnellingsbak mag nog gerepareerd worden. Hiervoor is goedkeuring gekomen vanuit de leasemaatschappij.

Nu kreeg ik te horen dat mijn koppeling (??) voor 75% is versleten. Hiervoor is geen goedkeuring gekomen omdat "de auto binnenkort vervangen zal worden".

Maar hoe kan iets voor 75% versleten zijn ? Volgens de garagehouder kan deze koppeling nog 25k km mee voor deze wel vervangen dient te worden.. Als er maar geen problemen mee gaan opduiken.

Echter staat mijn auto nog wel bij de garage. Om de versnellingsbak te kunnen repareren is er nog een specifiek onderdeel nodig. Echter is dit nergens in Nederland (meer) te verkrijgen. Het onderdeel is al wel vanuit Engeland verstuurd, maar dit is ergens "lost in transit". Nu hebben ze (garage) contact met Ford Nederland om te kijken of zij wellicht ergens het onderdeel vandaan kunnen krijgen..

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wordt vermoedelijk geadviseerd omdat de gehele bak er toch al af is en dan de koppeling erbij nemen is niet zo'n probleem voor de garage. Het onderdeel ligt immers toch al los.

• DennusB
  • Niet online

Iemand tips? Sync volledige reset enz al meerdere keren gedaan!
Anders morgen maar ff regelen dat de leasemaatschappij t gaat fixen haha

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nextware schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
Een kleine update inzake mijn Ford die in de garage staat:

Het probleem in de versnellingsbak mag nog gerepareerd worden. Hiervoor is goedkeuring gekomen vanuit de leasemaatschappij.

Nu kreeg ik te horen dat mijn koppeling (??) voor 75% is versleten. Hiervoor is geen goedkeuring gekomen omdat "de auto binnenkort vervangen zal worden".

Maar hoe kan iets voor 75% versleten zijn ? Volgens de garagehouder kan deze koppeling nog 25k km mee voor deze wel vervangen dient te worden.. Als er maar geen problemen mee gaan opduiken.
Je banden hebben profiel, dat hebben je koppelingplaten eigenlijk ook. Daar is kennelijk nog 25% van over.
Bij een moderne turbodiesel gaat de koppeling gemiddeld 200k mee, dus het klopt wel aardig.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45

Thermometer

Whoop Whoop!

Voor de iPhone gebruikers: http://www.iculture.nl/si...aar-miljoenen-ford-autos/
Meer dan vijf miljoen auto’s van Ford kunnen vanaf vandaag samenwerken met Siri Eyes Free, een speciale auto-variant van Apple’s virtuele assistent. Met Siri Eyes Free kun je Siri bedienen terwijl je autorijdt.

Volgens het persbericht op de website van Ford, kunnen zo’n vijf miljoen auto’s vanaf het bouwjaar 2011 met Siri Eyes Free aan de slag. De enige voorwaarde is dat jouw Ford gebruikmaakt van SYNC versie 1.1 of 1.2. Auto’s met SYNC 1.0 kunnen de update niet installeren.
Nu heb ik een Ford Fiesta Titanium uit 2015. Hebben jullie enig idee hoe ik die update kan installeren? Iemand in de reacties zegt dat hij het (ook in europa) zelf kan installeren namelijk.

• DennusB
  • Niet online
Thermometer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:03:
Voor de iPhone gebruikers: http://www.iculture.nl/si...aar-miljoenen-ford-autos/

[...]

Nu heb ik een Ford Fiesta Titanium uit 2015. Hebben jullie enig idee hoe ik die update kan installeren? Iemand in de reacties zegt dat hij het (ook in europa) zelf kan installeren namelijk.
Denk niet dat het voor de Fiesta is, als ik de video zie, daar gebruiken ze namelijk een focus.

• tiguan
Welke Focus dan? Ik herken dat stuur en dashboard niet.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:26:
Welke Focus dan? Ik herken dat stuur en dashboard niet.
Die Sync (Met die 4 vlakken) zit niet in de Fiesta maar alleen in > Focus.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zo... even min portemonnee op zijn kop houden.

Van de week olie geconstateerd onder de auto. Na controle door familielid die handig is met autos is het iets met de stuurbekrachtiging. (slang / pomp). Goed bij de garage geweest...

Pomp stuurbekrachtiging is kapot. Nieuwe pomp is prijziger dus ruilpomp werd aangeraden. Voor de zekerheid werd aangeraden om het systeem te laten spoelen. Kosten ongeveer 600 euro.
Omdat die eraan zat te komen en omdat er ook nog eens olie gelekt is op , moet de distributieriem / multi riemen vervangen worden (300 euro) .. Wanneer is je olie voor het laatst ververst? Dit kunnen we ook gelijk doen (100 euro).

Gisteren werd ik gebeld. Ja je twee voorbanden zijn minimaal (€200 voor 2 nieuwe) en daarbij zijn je remschijven en remblokken bijna metaal op metaal (€400+). Oh en voor je stuurbekrachtingpomp moet er op advies van Ford ook een nieuwe slang op voor €100.

Totaalstand is nu inmiddels €1700+ ... ;( Het zijn allemaal zaken die echt wel moeten hoor het is gelukkig op te vangen maar het doet wel ff pijn... (ook in de portemonnee)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• marccom
Oei dat is een flinke rekening en tegenvaller zo in deze dure maand! Kun je zelf niet eea doen om zo wat kosten te drukken? Remschijven en blokken zijn met een beetje gereedschap prima zelf te vervangen, ontluchten/remvloeistof vervangen is ook niet heel moeilijk en dat scheelt denk ik al weer wat geld voor je :)

Whoop!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn Ford Feest Champions League Editie.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MdmUNEIN2CoyM0pEc808PlyH/full.jpg

Erg fijne auto, deze week nog een ritje Berlijn gedaan zonder problemen. Navigatie en BT audio streaming werkt ook erg fijn. Bijna jammer dat hij waarschijnlijk nog maar een week blijft :)

Owja als je geen CC hebt kun je hem ook gewoon begrenzen op 140km en dan gewoon continu volgas rijden :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 05-12-2015 18:25 ]

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Misschien iemand die mij hier verder kan helpen.

Ik heb een Fiesta titanium uit 2010 met elektrische voorruitverwarming. Ik had al even het idee dat hij het niet (goed) deed. Maar met de laatste nachtvorst bleek hij het echt niet te doen.

Meting gedaan op de zekeringen. Die werken allemaal. Vervolgens naast de voorruit in de steunen een meting gedaan en daar zit en links en rechts geen spanning meer op. Er zit dus tussen de zekering en de aansluiting nog iets.

Bij de dealer geweest Crum in Houten. Deze gaven aan dat volgens de meting het voorruit relais defect is maar dat ze ook niet wisten hoe en waar die zat. Maar dat ze het graag voor me willen uitzoeken. Nu wil ik graag eerst wat verder zoeken zonder bij de dealer er veel geld tegenaan te gooien.

Is er hier iemand die een elektrisch schema van de voorruitverwarming heeft of waar ik die kan vinden?
Mogelijk is het relais defect en kan ik die zelf bestellen en vervangen.

• ByteMe_
  • Niet online
Vreemd, ik drukte in de auto op de radio knop (ik wou cd drukken maar omdat ik rij kijk ik niet) en dan gaat de auto van FM naar MW en weet ik wat voor banden. En opeens leek het alsof de grote speakers uit stonden, erg schel plat geluid, weinig volume meer, het geluid verandert ook niet als je aan de sound-settings zit, ik switch naar de cd en daar is het geluid normaal.

Terug naar de radio geswitched en het geluid is nog plat. Ook als ik stilstond met de auto en de sleutel er uit haalde en weer inschakelde was het geluid beroerd. Ik tikte op Programmeren(o.i.d.), er worden zenders ingesteld en opeens doet het geluid weer normaal.

Bekende bug in het systeem?

• tiguan
Je kan per bron de klank instellingen aanpassen. Mogelijk is dat voor de radio nog niet aangepast en staat alles op de middelste settings. Dat klinkt inderdaad voor geen meter.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:56

TommyGun

Stik er maar in!

Nixo schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:50:
Is er hier iemand die een elektrisch schema van de voorruitverwarming heeft of waar ik die kan vinden?
ALLDATA biedt alles wat je nodig hebt, maar wellicht wat overkill als je maar 1 schema nodig hebt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ByteMe_
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:14:
Je kan per bron de klank instellingen aanpassen. Mogelijk is dat voor de radio nog niet aangepast en staat alles op de middelste settings. Dat klinkt inderdaad voor geen meter.
Stond sinds het begin al ingesteld en ik heb ook al vaker op de radioknop lopen drukken/instellen. En opeens werkte het voor alle radio banden niet meer. Net als de sound setting niet werkte onder radio.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:55
Vrijdag kan ik mijn nieuw auto ophalen, een Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS uit 2011.

Heerlijke station, met alle opties die maar mogelijk zijn :9~

Afbeeldingslocatie: http://images7.images-speurders.nl/images/15/1531/153199607_3_big.jpg

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mars18 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:37:
Vrijdag kan ik mijn nieuw auto ophalen, een Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS uit 2011.

Heerlijke station, met alle opties die maar mogelijk zijn :9~

[afbeelding]
Hoe zit het met de motor, sterk genoeg voor zo'n boot? Veel mensen zeggen van 'mimimi een diesel rijdt veel relaxter wegens het overschot aan vermogen bij weinig toeren, mimimiii'.

Ik vermoed echter dat men daarin nogal overdrijft. Klopt dat?

• Mars18
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:50:
[...]

Hoe zit het met de motor, sterk genoeg voor zo'n boot? Veel mensen zeggen van 'mimimi een diesel rijdt veel relaxter wegens het overschot aan vermogen bij weinig toeren, mimimiii'.

Heb alleen nog een proefrit gereden en dat beviel erg goed.
Optrekken erg snel enzo. Komt helemaal goed

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik zou een Mondeo hybride overwegen, aangezien die maar zo duur én even zuinig is als de gemiddelde dieselmondeo, maar helaas is de kofferruimte beperkt door de rare bulten waaronder de batterijen schuilen. Helaas pindaboter. Het totale vermorgen van +180pk is echter aanlokkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door RuddyMysterious op 15-12-2015 10:17 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:09
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:50:
[...]

Bij een turbo benzine is dat koppel onderin de toeren ook wel aanwezig. Ongeveer evenveel als de basis diesels in deze klasse D segment (Mondeo, Passat,...) Maar met de bonus er bij dat je na 4000rpm nog een hele hoop extra vermogen hebt.
Tegenover een atmosferische motor is het verschil veel groter dan tegenover een diesel.

• tiguan
Ik had een 1.4TSI (122pk) voorheen, dat reed super. Vooral i.c.m. 7 traps automaat, dat ding trok supersnel op naar de 100 :). Maar vooral door de aanzienlijk aanwezige hoeveelheid koppel was ie zo vlot met optrekken. Bij de Ecoboosts zal het precies zo zijn.

• Mars18
tiguan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:12:
Ik had een 1.4TSI (122pk) voorheen, dat reed super. Vooral i.c.m. 7 traps automaat, dat ding trok supersnel op naar de 100 :). Maar vooral door de aanzienlijk aanwezige hoeveelheid koppel was ie zo vlot met optrekken. Bij de Ecoboosts zal het precies zo zijn.
Netjes, deze auto heeft ook 6 versnellingen :)

Verwijderd

net bericht gekregen over mijn voorloop auto.
Het wordt een Ford Focus 1.0 Ecoboost Econetic Lease Titanium.
ben benieuwd hoe de 1.0 rijdt..

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:47:
net bericht gekregen over mijn voorloop auto.
Het wordt een Ford Focus 1.0 Ecoboost Econetic Lease Titanium.
ben benieuwd hoe de 1.0 rijdt..
Erg fijn kan ik je vertellen :) Fijn blok!

• Aschtra
Nieuwe startmotor en nieuwe accu voor mijn Ford Focus 1.4 uit 2001. Kleine 280eu armer.
Hopen dattie nu wat langer meegaat. 1,5 maand geleden bougies en bougiekabels vervangen a 150euro

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57
Klinkt mij in de oren als een slechte analyse. Bougies tegelijk met bougiekabels zou nog kunnen, stukje preventief. Maar de accu en de startmotor tegelijk defect? Meh.
Nixo schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:50:
Misschien iemand die mij hier verder kan helpen.

F32 en F33 zijn de zekeringen. Dat is helemaal rechtsonderin de 2 van 30A. Relais is R5 dat is helemaal linksbovenin en dan 1 relais recht naarbeneden. (2e rij zitten er 5 op een rij de aller linker). Die kun je makkelijk testen door hem om te wisselen met R1 die ernaast zit. Die is van je IGN+. Schema heb ik ook nog wel ergens als je die nodig hebt.
Phusebox schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:02:
Pure kolder, ruiten in mijn VW Caddy beslaan net zo hard. Het is niet alsof de ruiten van andere merken een speciale laag hebben waardoor ze niet beglazen. Zoals reeds gezegd gewoon de A/C aan lekker ontvochtigen die handel, zeker als het regent. Een kleinere wagen heeft wel sneller last van beglazen en hoe het schoon gemaakt wordt kan ook invloed hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door Jim423 op 19-12-2015 14:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Jim423 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:14:
Pure kolder, ruiten in mijn VW Caddy beslaan net zo hard. Het is niet alsof de ruiten van andere merken een speciale laag hebben waardoor ze niet beglazen. Zoals reeds gezegd gewoon de A/C aan lekker ontvochtigen die handel, zeker als het regent. Een kleinere wagen heeft wel sneller last van beglazen en hoe het schoon gemaakt wordt kan ook invloed hebben.
Kortom van ELKE merk beslaan de ruiten. vochtige kleren doen ook heel wat hiermee.
wel is het zo dat als je schone ruiten hebt deze minder snel zullen beslaan als de vieze soortgenoten.
zelf maak ik de ruiten altijd schoon zonder chemie. puur water en schone droge doeken.
met glasex e.d krijg je op een gegeven moment een soort waas over je glas heen. met zon erbij heel hinderlijk.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vandaag onze '09 Kuga 2.5T automaat omgeruild voor een '11 S-Max 1.6 Ecoboost.
Motorisch ff iets anders, iets langzamer, maar wel veel stiller en soepeler.

De reden was eigenlijk ruimtegebrek, want hoewel een Kuga van buiten een forse auto is valt de binnenruimte echt tegen. Daarnaast had de Kuga o.a. een hardnekkig probleem met de airco en was ik er eigenlijk wel klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25247364/Ai-W-mZ-ijRQNnVZqTraBecWQ5A_HSJyxCoh-tqwJMtW.jpg

De kleur komt op de foto niet zo goed uit, maar het is parelmoer wit. 'In het echie' neigt het meer naar blauwig/ijswit. Je ziet het niet vaak :)

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 08:27
Nog maar een keertje posten..
Afbeeldingslocatie: http://i1104.photobucket.com/albums/h333/blaauw23/5fe83a196312a030f71b73df55b54ab0_zpsntat5cjb.jpg
De Ford Focus is verkocht, dus oliefilter Mann W 7008 heb ik niets meer aan.
Iemand belangstelling ?
Gratissssz afhalen voor GoTers

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:14
Geen brandstof problemen met de Kuga?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:45:
Geen brandstof problemen met de Kuga?
Als in verbruik? Nee dat nam ik graag voor lief. Als een auto fijn rijdt mag dat ook wat kosten.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:14
Nee. Als in start/loop-problemen door vocht in de tank/pomp etc.
Aangezien er heel slim bezuinigd is op een simpele tankdop.

• Aschtra
@jim

De accu gaf bij het testen -6 volt aan. Hij werkte in principe wel gewoon. Preventief vervangen

Voornaamste probleem was de startmotor.

[ Voor 17% gewijzigd door Aschtra op 20-12-2015 08:20 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

NeutraleTeun schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:00:
Nee. Als in start/loop-problemen door vocht in de tank/pomp etc.
Aangezien er heel slim bezuinigd is op een simpele tankdop.
Nee geen problemen mee gehad. De S-Max heeft overigens ook zo'n doploze vulopening.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:01

DaRoot

Some say...

Ik mag me sinds gisteren hier ook melden.
Sinds gisteren de eigenaar van een Focus 1.6 16v Trend Wagon uit 2000.
Had hiervoor een Seat Cordoba Vario uit 1999, waarvan de versnellingsbak / koppeling de geest hebben gegeven.
Erg fijne auto om te rijden die Focus! en heerlijk veel ruimte achterin!
Moeten nog wel paar dingetjes aan gefixed worden: 1x kapje over linker koplamp sproeier, hoogte verstelling koplampen werkt niet, 1x dashboard lampje bij kachelbediening werkt niet.
Verder gaat mijn Kenwood radio erin, en de 6000 CD van Ford zelf eruit. Ik heb van een collega al zo'n opvulplastic gekregen om het gat te vullen, maar dient er ook nog een nieuw metalen frame in te komen?
Daarnaast heb ik 16,5 cm Hifonics speakers die nog in de portieren moeten. Dus nog ff paar adapterplaten regelen en de deur open maken.
Verder nog bekabeling richting kofferbak voor de versterker van de subwoofer die daar komt te staan.
Kortom: genoeg knutselwerk te doen nog..
Maar eerste indruk: wat een ontzettend fijne auto!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Vraagje over het afspelen van media vanaf mijn USB in mijn Ford Fiësta 1.0 EcoBoost (2014):
Wanneer ik media op mijn USB heb gezet (Kingston DataTraveler 100 G3) en ik deze bijvoorbeeld later verwijder, blijft deze media zichtbaar in mijn auto. Weet iemand hoe je dit definitief eruit krijgt? Ligt dit aan de USB, of juist aan de Fiësta? Heb al verschillende dingen in de instellingen van de auto geprobeerd, zoals het resetten van de USB...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• marccom
Timmert schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:28:
[...]

Nee geen problemen mee gehad. De S-Max heeft overigens ook zo'n doploze vulopening.
Waarschijnlijk hetzelfde systeem als in mijn Fiesta. Gisteren kwam ik er achter dat de tankdop open is als de auto op slot is, ik heb het keyless systeem, is dat bij jullie ook? Best raar, je kan dan zo de tank leegpompen of er iets in gooien...?

Whoop!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zeker dat die opening 'opent' wanneer je die probeert open te prutsen indien de wagen gesloten is?

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met het navigatie systeem uit de focus 2012. Ben metname benieuwt naar de verkeersinfo die via het systeem wordt door gegeven.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ervaring met het Blaupunkt systeem uit de Kuga (2009) en een zelfde systeem met wat nieuwere software in mijn S-Max (2011).

Qua verkeersinfo moet je er niet teveel van verwachten. Google Maps of TomTom doen dat veel beter. De navi zelf werkt wel heel behoorlijk.

• tiguan
TMC is in Nederland idd waardeloos, maar in Frankrijk bijvoorbeeld werkt het wel heel goed. Maar dat ligt dus vooral aan hoe ze hier omgaan met het systeem.

• Mars18
Ik ben tevreden over de Ford Mondeo, echter beslaan de ruiten wel snel, hoe kan ik dit nou voorkomen en snel weg laten trekken?

Ik doe nu maar de airco aan, maar moet toch ook anders kunnen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ramen een keer schoonmaken? Door regelmatig aircogebruik komt er altijd een vettig laagje op de ramen waardoor ze nog sneller beslaan waardoor je meer de airco aan moet etc.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mars18 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:02:
Ik ben tevreden over de Ford Mondeo, echter beslaan de ruiten wel snel, hoe kan ik dit nou voorkomen en snel weg laten trekken?

Welke Mondeo is het? en zorg ervoor dat vocht niet zoveel in de auto is. Dat is de oplossing bijna altijd. Airco zorgt ook voor minder vocht dus dat helpt ook altijd wel.

Ik zou zelf zeggen vochtvreters in de auto leggen maar ligt deels ook aan de leeftijd van de auto :D

• ByteMe_
  • Niet online
marccom schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:36:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde systeem als in mijn Fiesta. Gisteren kwam ik er achter dat de tankdop open is als de auto op slot is, ik heb het keyless systeem, is dat bij jullie ook? Best raar, je kan dan zo de tank leegpompen of er iets in gooien...?
Is normaal, heb ik ook. Ik dacht dat ze de dop vergeten waren en de sluiting stuk was :') Na wat klagen bij de dealer kwam ik erachter dat ik eigenlijk mijzelf wat meer had moeten verdiepen in het systeem. Maarja het is gewoon vreemd als je altijd anders gewend bent dat het op slot is + een dop.

Het is beveiligd tegen vullen. De opening werkt alleen als een slang van een station erin klikt (bij mijn auto). Jerrycan zonder vulstuk werkt dus ook niet.

• Mars18
Touchdomex schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Welke Mondeo is het? en zorg ervoor dat vocht niet zoveel in de auto is. Dat is de oplossing bijna altijd. Airco zorgt ook voor minder vocht dus dat helpt ook altijd wel.

Ik zou zelf zeggen vochtvreters in de auto leggen maar ligt deels ook aan de leeftijd van de auto :D
Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS uit 2011

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mars18 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:46:
[...]

Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS uit 2011
Heb je op vreemde plekken vocht in de auto? Matten of iets dergelijks? of op andere plekken rubbers die mogelijk niet goed liggen?

• Mars18
Touchdomex schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:51:
[...]

Heb je op vreemde plekken vocht in de auto? Matten of iets dergelijks? of op andere plekken rubbers die mogelijk niet goed liggen?
Ik ga het eens bekijken, en ook aan de slag met de tips die jullie gaven :)

Verwijderd

Mars18 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:02:

Heb vandaag ook ineens met de focus. Binnenkort is hij aan de beurt toe, gelijk maar interieurfilter laten vervangen. Dat zijn vaak de boosdoenders

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Controleer ook even de condens-afvoerslang van de airco(verdamper).

Bij een collega van me zat het uiteinde van die slang dichtgekleefd (en de slang dus vol water, wat zachtjes het interieur in lekte) Dat ging om een Mondeo van een paar jaar oud.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Mars18
Dit weekend veer veel gereden, nu geen last gehad van condens, heb de ventilatoren op auto gezet in plaats van op een handmatige stand.

En de temperatuur op 22 graden gezet

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:42

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik heb sinds 2 maanden een Ford Fiesta 1.25 Titanium X-pack (BJ 2009) in mijn bezit, maar ik vraag me eigenlijk af of er een mogelijkheid is om ook BT audio streaming te kunnen doen. Via BT gesprekken voeren is geen probleem, maar audio streaming is toch eigenlijk ook wel handig.. :) Iemand een idee of dat dit een instelling is, of dat ik dan een andere module nodig heb?

Weddings are basically funerals with cake.

• DennusB
  • Niet online
Robinvdh5 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:40:
Ik heb sinds 2 maanden een Ford Fiesta 1.25 Titanium X-pack in mijn bezit, maar ik vraag me eigenlijk af of er een mogelijkheid is om ook BT audio streaming te kunnen doen. Via BT gesprekken voeren is geen probleem, maar audio streaming is toch eigenlijk ook wel handig.. :) Iemand een idee of dat dit een instelling is, of dat ik dan een andere module nodig heb?
Huh? Dat zit toch standaard bij het Sync systeem? Onder het Aux knopje?

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

DennusB schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Huh? Dat zit toch standaard bij het Sync systeem? Onder het Aux knopje?
Zie dat ik het bouwjaar vergeten ben mee te geven, hij komt uit 2009.

• tiguan
Zou moeten werken. Ik gebruik Spotify al jaren in de auto (Focus).

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Robinvdh5 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:40:
Ik heb sinds 2 maanden een Ford Fiesta 1.25 Titanium X-pack (BJ 2009) in mijn bezit, maar ik vraag me eigenlijk af of er een mogelijkheid is om ook BT audio streaming te kunnen doen. Via BT gesprekken voeren is geen probleem, maar audio streaming is toch eigenlijk ook wel handig.. :) Iemand een idee of dat dit een instelling is, of dat ik dan een andere module nodig heb?
Onze focus uit 2010 ondersteunt spraak maar geen muziek via BT. De module is daarvoor te oud.

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:54:
[...]

Onze focus uit 2010 ondersteunt spraak maar geen muziek via BT. De module is daarvoor te oud.
Weet jij toevallig of deze module te vervangen is voor een nieuwere module?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Robinvdh5 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:17:
Weet jij toevallig of deze module te vervangen is voor een nieuwere module?
Niet simpel, nee. Of iemand er effectief in geslaagd is, weet ik zelfs niet. Beetje grasduinen in fora voor Fordfans (er zijn vrij veel) zou meer zekerheid moeten brengen.

• Aschtra
Net dit setje;

https://shop.strato.com/e...hops/63194302/Products/09

Besteld voor mijn focus uit 2001. Hopelijk werkt alles en hoef ik straks geen cd's meer te branden

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
Ik rijd nu ongeveer 1,5 jaar in een fiesta 1.3 benzine uit 2007, echter ik heb al meerdere malen kosten moeten maken om deze goed te onderhouden. Nou heb ik uiteraard wel een begroting gemaakt voor onderhoud (60 euro p/maand) maar het valt me toch tegen want na een jaar heb ik er al 1500 euro aan moeten uitgeven. Op een aanschafprijs van 4000 euro vind ik dat net iets te.

Ik ben daarom aan het kijken of ik een nieuwere occasion op de kop kan tikken waarbij de onderhoudskosten wat minder onregelmatig/inschatbaar zijn. Omdat de huidige fiesta nog wel eens tekort schiet in vermogen en ik wel meer luxe wil/kan gebruiken heb ik naar deze fiesta 1.0 ecoboost red edition zitten kijken. Mensen toevallig ervaring met dit type? Of adviseren jullie om eerst de fiesta 'op' te rijden (staat nu 83k op de teller) en dan pas te kijken naar een ander model.

Het gaat om deze occassion: http://www.ford-broekhuis...20RED%20EDITION%2c%20NAVI

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:28:
Ik rijd nu ongeveer 1,5 jaar in een fiesta 1.3 benzine uit 2007, echter ik heb al meerdere malen kosten moeten maken om deze goed te onderhouden. Nou heb ik uiteraard wel een begroting gemaakt voor onderhoud (60 euro p/maand) maar het valt me toch tegen want na een jaar heb ik er al 1500 euro aan moeten uitgeven. Op een aanschafprijs van 4000 euro vind ik dat net iets te.

Ik ben daarom aan het kijken of ik een nieuwere occasion op de kop kan tikken waarbij de onderhoudskosten wat minder onregelmatig/inschatbaar zijn. Omdat de huidige fiesta nog wel eens tekort schiet in vermogen en ik wel meer luxe wil/kan gebruiken heb ik naar deze fiesta 1.0 ecoboost red edition zitten kijken. Mensen toevallig ervaring met dit type? Of adviseren jullie om eerst de fiesta 'op' te rijden (staat nu 83k op de teller) en dan pas te kijken naar een ander model.

Het gaat om deze occassion: http://www.ford-broekhuis...20RED%20EDITION%2c%20NAVI
Die Red Edition is gewoon een wat sportievere versie van de normale 1.0 EcoBoost, en dan met 140PK i.p.v. 100PK :) Rijden erg fijn!

• BertP
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:39:
[...]

Die Red Edition is gewoon een wat sportievere versie van de normale 1.0 EcoBoost, en dan met 140PK i.p.v. 100PK :) Rijden erg fijn!
Thanx :) Heb jij ervaring/kennis over de betrouwbaarheid? Is het niet dat de motor altijd hard moet werken omdat hij iets aangepast is?

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Thanx :) Heb jij ervaring/kennis over de betrouwbaarheid? Is het niet dat de motor altijd hard moet werken omdat hij iets aangepast is?
Het blok is met chippen zelfs naar 152PK te halen, die blokken kunnen die 140pk echt wel aan. Daarnaast hebben die EcoBoost blokken al 3 jaar op rij "Engine of the Year" gewonnen, dus ze doen het echt goed :) Ik rijd zelf de 100PK versie, en die krijgt soms echt wel op z'n flikker van me, maar dat ding doet het als de brandweer. Erg fijne motor!

• BertP
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:02:
[...]

Het blok is met chippen zelfs naar 152PK te halen, die blokken kunnen die 140pk echt wel aan. Daarnaast hebben die EcoBoost blokken al 3 jaar op rij "Engine of the Year" gewonnen, dus ze doen het echt goed :) Ik rijd zelf de 100PK versie, en die krijgt soms echt wel op z'n flikker van me, maar dat ding doet het als de brandweer. Erg fijne motor!
Dat zijn fijne berichten :) Heb jij hem nieuw of tweedehands aangeschaft? Omdat ik nu een paar keer onverwacht onderhoud heb gehad probeer ik dat grotendeels uit te sluiten. Dat lukt natuurlijk nooit helemaal maar ik probeer er voor de aanschaf wel rekening mee te houden.

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Dat zijn fijne berichten :) Heb jij hem nieuw of tweedehands aangeschaft? Omdat ik nu een paar keer onverwacht onderhoud heb gehad probeer ik dat grotendeels uit te sluiten. Dat lukt natuurlijk nooit helemaal maar ik probeer er voor de aanschaf wel rekening mee te houden.
Ik heb hem nieuw aangeschaft (Prive eerst) en rijd nu een zelfde auto in de lease :) Nog steeds erg blij mee, degelijke auto's en de wegligging is echt geweldig.

• BertP
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Ik heb hem nieuw aangeschaft (Prive eerst) en rijd nu een zelfde auto in de lease :) Nog steeds erg blij mee, degelijke auto's en de wegligging is echt geweldig.
Dat is wel informatie die van belang is om mee te nemen bij een eventuele aanschaf. Denk dat ik even ga kijken wat het aanbod is. Dan de verwachte inruilprijs van mijn huidige fiesta berekenen en maar eens een kostenplaatje maken. Wat zijn vergelijkbare modellen van andere merken? Ibiza st fr, polo blue gt?

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Dat is wel informatie die van belang is om mee te nemen bij een eventuele aanschaf. Denk dat ik even ga kijken wat het aanbod is. Dan de verwachte inruilprijs van mijn huidige fiesta berekenen en maar eens een kostenplaatje maken. Wat zijn vergelijkbare modellen van andere merken? Ibiza st fr, polo blue gt?
De Polo & Ibiza zijn wel een stuk duurder denk ik, de Fiesta koop je nieuw voor 21k al heel compleet.

• ByteMe_
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:28:
Of adviseren jullie om eerst de fiesta 'op' te rijden (staat nu 83k op de teller) en dan pas te kijken naar een ander model.
Op te rijden? Dat is nog best een lage km stand. Als je nou over het dubbele had ;) Gewoon voor de nieuwere gaan als de huidige te weinig biedt. Voor de auto zal je ergens de 3000 krijgen denk ik.

• BertP
RonaldDesigns schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Op te rijden? Dat is nog best een lage km stand. Als je nou over het dubbele had ;) Gewoon voor de nieuwere gaan als de huidige te weinig biedt. Voor de auto zal je ergens de 3000 krijgen denk ik.
Ja misschien is mijn woordkeuze een beetje krom. Ik bedoel eigenlijk meer, nog 1/2 jaar in rijden en dan verder kijken. Het probleem is alleen dat de onderhoudskosten onverwacht hoog kunnen uitvallen en dat ik dit niet verwacht bij een relatief nieuw model.
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:17:
[...]

De Polo & Ibiza zijn wel een stuk duurder denk ik, de Fiesta koop je nieuw voor 21k al heel compleet.
Ik denk dat ik naar een ocassion ga zoeken waar de kop van af is gereden (10/20k). En dan rond de 15k qua prijs zit zodat ik met onderhandelen en inruil op 11/12k kan uitkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door BertP op 29-01-2016 10:36 ]

• DennusB
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat ik naar een ocassion ga zoeken waar de kop van af is gereden (10/20k). En dan rond de 15k qua prijs zit zodat ik met onderhandelen en inruil op 11/12k kan uitkomen.
Dan nog is een Polo R of Ibiza ST over het algemeen een stuk duurder. Lees : Als je een Fiesta van 12 koopt zit ie bomvol optie's, als je een Polo R van 12 K koopt ga je echt dingen missen vrees ik!

• BertP
DennusB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:37:
[...]

Dan nog is een Polo R of Ibiza ST over het algemeen een stuk duurder. Lees : Als je een Fiesta van 12 koopt zit ie bomvol optie's, als je een Polo R van 12 K koopt ga je echt dingen missen vrees ik!
Met andere woorden, voor dit budget ga je niet een ander model vinden die en de fun drive factor heeft, leuk stuurt en genoeg opties heeft? :)
Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste