Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja, je kan nu met simpele ECU flash 147PK uit het blok halen, zonder andere uitlaat en luchtfilter. Best bizar...MAX3400 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:50:
[...]
Mijn dealer/garage krijgt regelmatig "jonkies" op bezoek die bijvoorbeeld een 3-pitter benzine hebben en iets meer punch willen hebben. ECU-flash, ander uitlaat & luchtfilter; zo ff 140pk eruit. En ja, dat merk je dus echt wel.
Sowieso is het 25% verschil in vermogen (100 vs 125) wel een aanzienlijk verhaal; persoonlijk zou ik de 125 aanschaffen want eerder betere trekkracht.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb die 140pk tune nu al meermalen gereden; die is echt heel netjes en lijkt heel correct net onder de ST-performance te liggen. Qua trekkracht is het een openbaring; van 100 naar 130 kost je een seconde of 5 in top gear.DennusB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Ja, je kan nu met simpele ECU flash 147PK uit het blok halen, zonder andere uitlaat en luchtfilter. Best bizar...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
O, dat scheelt echt wel ziek veel idd. Hij krijgt ook een hele bak koppel er bij, ik vraag me alleen af of het niet slecht is voor t blok/de motor/koppeling of whateverMAX3400 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
Heb die 140pk tune nu al meermalen gereden; die is echt heel netjes en lijkt heel correct net onder de ST-performance te liggen. Qua trekkracht is het een openbaring; van 100 naar 130 kost je een seconde of 5 in top gear.
Wil niet alles over 1 kam scheren, maar die bekende historie is dan ook het enige voordeel aan een ex-lease?MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:31:
[...]
Ik wil/kan niet in je portomonnee kijken maar het lijkt me iets veiliger om een auto bouwjaar 2010-2012 te zoeken; hier heb je in ieder geval nog een kans dat er een flinke bups ex-lease tussen zit waardoor er in ieder geval een duidelijker onderhoudshistorie van de afgelopen 4+ jaartjes bekend is.
Heb er genoeg gezien die VOL onder de krassen/deuken zaten (gewoon nieuwe auto's), waar dus totaal 'onvriendelijk' mee om gegaan is (want ja, is toch niet jouw auto).
En omdat het toch niet jouw auto is hoef je die ook niet warm te rijden of rustig mee om te gaan.
Plus, dat leasemaatschappijen niet altijd akkoord geven voor een reparatie/vervanging, waardoor er dus langer mee doorgereden wordt met alle 'gevolg-slijtage' van dien.
Ik vraag mij dat daarom altijd af, of het dus beter is om voor een ex-lease te gaan.
Ik zou het iig niet doen.
Bij deze kan ik van de week gaan kijken voor 5350,-.
Zijn er punten waar ik goed op moet letten? Heb eigenlijk nog nooit eerder een auto gekocht.
Zal sowieso even kijken of ik een kennis mee kan nemen.
Tis een import-auto. Goed opletten op alle boekjes en stempels!Valandin schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:04:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Zijn er punten waar ik goed op moet letten? Heb eigenlijk nog nooit eerder een auto gekocht.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Had inderdaad gevraagd of er een onderhoudsboekje bij aanwezig was!Touchdomex schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
Tis een import-auto. Goed opletten op alle boekjes en stempels!
Als reactie gekregen dat deze aanwezig is
Weet niet of je er om geeft maar deze heeft geen cruisecontrol en airco. Verder ziet hij er wel goed uit, velgen staan er goed bij en is het niet een kleur die je vaak ziet.Valandin schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:04:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Whoop!
De twee handels-auto's in de buurt zijn http://ww3.autoscout24.nl/classified/276679871?asrc=st|as & http://ww3.autoscout24.nl/classified/271632221?asrc=st|as
Ik zeg zeker niet dat particulier kopen niet handig/winstgevend kan zijn; maar een APK op een import laten zetten is 0 moeite maar geeft ook 0 garantie over de staat van de onderdelen die niet voor afkeur gelden.
't Is dat ik niet in de buurt woon anders was ik ff langsgereden
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2015 13:34 ]
Daarnaast zou ik liever voor 4000 een iets ouder auto halen en de rest van het geld opzij zetten voor een eventuele reparatie. Aangezien die er echt wel gaan komen.MAX3400 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:31:
Als ik die verkopen Google Cache mag geloven, is 'ie pas enkele weken aktief met het verkopen van auto(-spullen). Ongetwijfeld een betrouwbaar iemand maar heb er niet heel veel vertrouwen in. Er staan welgeteld 2 (!!!) vergelijkbare Fiesta's op Autoscout (prijs, prestatie, kilometer etc) en die zijn allemaal particulier.
De twee handels-auto's in de buurt zijn http://ww3.autoscout24.nl/classified/276679871?asrc=st|as & http://ww3.autoscout24.nl/classified/271632221?asrc=st|as
Ik zeg zeker niet dat particulier kopen niet handig/winstgevend kan zijn; maar een APK op een import laten zetten is 0 moeite maar geeft ook 0 garantie over de staat van de onderdelen die niet voor afkeur gelden.
't Is dat ik niet in de buurt woon anders was ik ff langsgereden
Ik weet niet of je er wat aan heb maar ik doe met m'n dieseltje 1 op bijna 24 zonder extreem mijn best te doen. zie: Klikerdeklik Dat scheel je nog eens €40,- in de maand.Valandin schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:03:
Volgens mij rijdt de Diesel variant van de Fiesta wel een stuk zuiniger dan de benzine versie.
Uit mijn hoofd rijd de Diesel 1 op 20 en de Benzine 1 op 16?
[ Voor 10% gewijzigd door CyberFR op 02-10-2015 15:32 ]
Zojuist is deze er op MP bijgekomen
Ford Fiesta 1.2i Airco Audio Elek p.Cv (bj 2011)
€ 4.750,00
http://link.marktplaats.nl/m971729847
Een klein beetje hagelschade doet me eigenlijk niets. Bouwjaar 2011, voor zo'n prijs is die schade wel te verwaarlozen.
Zijn jullie het daar mee eens.. Of..
Voor de rest kijk bij die auto wanneer ie een grote beurt nodig heeft, en wanneer de distributieriem vervangen moet worden. Als die vervangen moet worden en de auto geen ketting heeft.
(naja, technisch gezien is links en rechts andersom in deze)
Sowieso maakt import-auto niet heel veel uit, als in: niet meteen aan oplichting denken.
Veel garages kopen ze over de grens (want is goedkoper) en kunnen ze hier met meer winst verkopen.
Mijn volgende auto zal ik ook zelf weer vanuit het buitenland importeren.
Afgelopen 5 jaar alleen maar imports voor de deur maar wel via gerennomeerde bedrijven en met relatieg goede (6 maanden of meer) garantie; zowel op de Fordjes als de Mitsi's.
Budget: €3.000
Gebruik
2x woon-werk (160km totaal) en beetje privé. Zeg 250km per week.
Eisen:
Kinderstoeltje moet erin (airbag voorin uit te zetten, of 4 deurs).
Benzine
KM's onder de 120.000 om gezeik in de toekomst te voorkomen. Wil niet al te veel onderhoud.
Bouwjaar, 2001-2005 lijkt me realistisch.
Waar ik nu naar zit te kijken:
Focus 1.6 of 1.8 uit Duitsland importeren.
Ka 1.3 in Nederland kopen.
Iemand advies?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ka zijn leuke auto's maar roesten. Als ze niet roesten zit je goed en zijn mooi binnen budget te halen maar weet niet hoe het zit met kinderstoeltjes.
Vloeken in de kerk maar je kan kijken naar een Corsa. Heeft alles wat je wil en is binnen budget te halen.
Fiesta traag...? Uhhh? Verklaar u nader.Touchdomex schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:44:
Geen Fiesta want ze zijn traag(staan er gelukkig ook niet tussen)
Van die periode een Fiesta. In standaard motorisering (1.3) heeft zo'n lange versnellingsbak eronder dat je 0 naar 100 tijd ongeveer 17/18 seconden is. Ford ka van die periode gaat in 15 seconden van de 0 naar 100. Nog steeds niet snel maar die 2/3 seconden scheelt echt veel.DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:53:
[...]
Fiesta traag...? Uhhh? Verklaar u nader.
1.4 gaat al sneller van de 0 naar 100. Ongeveer 13. Nog steeds geen strepentrekker maar prima te doen.
Is mij destijds echt vies tegengevallen. Eerste auto waar ik naar keek was een mooie fiesta in Futura uitvoering. Echter traag dat die was. Dat was echt zonde.
Ah, ik dacht dat het over de huidige Fiesta gingTouchdomex schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Van die periode een Fiesta. In standaard motorisering (1.3) heeft zo'n lange versnellingsbak eronder dat je 0 naar 100 tijd ongeveer 17/18 seconden is. Ford ka van die periode gaat in 15 seconden van de 0 naar 100. Nog steeds niet snel maar die 2/3 seconden scheelt echt veel.
1.4 gaat al sneller van de 0 naar 100. Ongeveer 13. Nog steeds geen strepentrekker maar prima te doen.
Is mij destijds echt vies tegengevallen. Eerste auto waar ik naar keek was een mooie fiesta in Futura uitvoering. Echter traag dat die was. Dat was echt zonde.
Waarom die kilometerstand? Dat is echt bizar laag voor auto's die bijna 15 jaar oud zijn. Gemiddeld wordt er rond de 14.000km/jaar met een auto gereden. Met kleinere auto's minder omdat die veel in de stad worden gebruikt (wat ook niet briljant is voor de levensduur van bijv. de aandrijflijn), en met grotere auto's meer.Mojo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:57:
Mijn vrouw heeft inmiddels weer een baan gevonden (). Nu moet ik een autotje voor haar hebben, maar er is zoveel keus dat ik ff niet weet wat ik nu moet hebben.
Budget: €3.000
Gebruik
2x woon-werk (160km totaal) en beetje privé. Zeg 250km per week.
Eisen:
Kinderstoeltje moet erin (airbag voorin uit te zetten, of 4 deurs).
Benzine
KM's onder de 120.000 om gezeik in de toekomst te voorkomen. Wil niet al te veel onderhoud.
Bouwjaar, 2001-2005 lijkt me realistisch.
Waar ik nu naar zit te kijken:
Focus 1.6 of 1.8 uit Duitsland importeren.
Ka 1.3 in Nederland kopen.
Iemand advies?
Daarnaast zit je i.v.m. de leeftijd hoe dan ook met bepaald onderhoud (distributie ontkom je bijna niet aan met de onderhoudsintervallen die Ford hanteert), en om nou een Focus 1.6 of 1.8 uit Duitsland te importeren... Er is genoeg aanbod in Nederland, dat kan bijna niet lonen, zelfs niet als je groot onderhoud moet plegen.
Mijn advies zou dan ook zijn om die kilometerstandeis te heroverwegen. En zelfs al doe je dat niet, dan nog heb je genoeg aanbod in Nederland. Kijk maar eens op Gaspedaal.nl met jouw eisen.
Nee, merp!
Maar alles is nog gebaseerd op geruchten echter het lijkt erop dat hij wel komt.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dacht eerlijk gezegd dat de Fiesta RS een 2 liter zou krijgen en 4WD aangezien de Focus RS 350pk krijgt leek mij dat de Fiesta toch eigenlijk wel 280pk zou krijgen.
Wordt dus gewoon afwachten...
[ Voor 16% gewijzigd door calsonic op 26-10-2015 06:23 ]
Fiesta RS = 180 (Fiesta ST) * 350 (Focus RS) / 250 (Focus ST) = 252, dus 250 zou er zo goed als pal op zitten als het gaat om verhoudingsgewijs dezelfde verhoging te bieden in vermogen.calsonic schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 06:19:
aangezien de Focus RS 350pk krijgt leek mij dat de Fiesta toch eigenlijk wel 280pk zou krijgen.
Ze worden verkocht als 182pk met tijdelijke boost naar 200pk.
Anyway we shall see...all we can do is wait...
Wauw. En dan vind ik 70 in z'n 5 al laag met 2000 toeren. En lager ga ik gewoon ook niet. Mijn auto bromt dan ook zeker hoor.Mercarra schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:51:
Ik heb sinds een paar maanden een Ford Focus Ecoboost 1.0 (2012). Ik ben tevreden, maar heb twee vraagjes:
(1) Bij lage toeren (<1400) bromt de motor aardig. 40 km/h in de 5e versnelling ging bij mijn oude Focus 1.6 prima. Met de ecoboost teveel hinderlijk gebrom. Wat is normaal?
(2) Het dashboard rechtsvoor rammelt af en toe. Dit gebeurt bij lage toeren en bij slecht asfalt. Waar begin ik met zoeken naar de oorzaak van dit gerammel?
Maar goed, het is sowieso nog wat afstemmen qua toeren met mijn Focus Ghia uit 2010. In z'n 1 op 750/800 toeren vindt ie ook niet leuk. Misschien toch maar eens een update laten doen binnenkort. Schijnt een bekend fenomeen te zijn.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
2L blok wordt veel te zwaar denk ik, en een 4WD systeem zou me verbazen. Zelfs voor de Focus ST vonden ze dit teveel kosten en teveel gewicht. De 1.6L kan prima 230pk (zelfs 270pk) leveren met een wat grotere turbo en wat andere interne componenten dus dit acht ik wel waarschijnlijk. Maarja het is nog allemaal gokken hecalsonic schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:30:
Mijn Fiesta ST had voor de Tuning 195pk op de rollerbank.
Ze worden verkocht als 182pk met tijdelijke boost naar 200pk.
Anyway we shall see...all we can do is wait...
En hierboven @1400rpm rijden dat is zelfs voor een TDI laag in toeren, zou niet lager rijden dan 1800rpm met de 1.0, echt een myth dat een hogere versnelling ook direct lager verbruik geeft, in de praktijk zelfs soms hoger omdat je meer gas moeten geven als gevolg van smoren van het blok. Hou hem lekker op toeren, je bent je blok echt aan het slopen anders.so expect the Fiesta to stick with its 1.6 EcoBoost engine, but tuned to at least 250bhp.
[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 01-11-2015 10:16 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Het is een mazda 323 geworden uit 2002.PauseBreak schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:08:
[...]
Waarom die kilometerstand? Dat is echt bizar laag voor auto's die bijna 15 jaar oud zijn. Gemiddeld wordt er rond de 14.000km/jaar met een auto gereden. Met kleinere auto's minder omdat die veel in de stad worden gebruikt (wat ook niet briljant is voor de levensduur van bijv. de aandrijflijn), en met grotere auto's meer.
Daarnaast zit je i.v.m. de leeftijd hoe dan ook met bepaald onderhoud (distributie ontkom je bijna niet aan met de onderhoudsintervallen die Ford hanteert), en om nou een Focus 1.6 of 1.8 uit Duitsland te importeren... Er is genoeg aanbod in Nederland, dat kan bijna niet lonen, zelfs niet als je groot onderhoud moet plegen.
Mijn advies zou dan ook zijn om die kilometerstandeis te heroverwegen. En zelfs al doe je dat niet, dan nog heb je genoeg aanbod in Nederland. Kijk maar eens op Gaspedaal.nl met jouw eisen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Iemand enig idee of je dit permanent aan kan zetten? Dus dat je de auto start en die wijzers zo heen en weer schieten, lijkt me best vet.
Andere vraag : Iemand enig idee of je coming-home verlichting aan kan krijgen op een Fiesta? Dus dat z'n verlichting nog even aanblijft als je hem op slot doet...
Coming home verlichting kan je doen door 1x groot licht te geven als je de auto uitzet. Werkt in elk geval wel bij m'n ST uit 2013.DennusB schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:39:
Ik kwam er dus vanavond achter dat een Fiesta (bouwjaar 2015) dus blijkbaar een test menu heeft met allemaal leuke dingetjes, zoals dit :
[video]
Iemand enig idee of je dit permanent aan kan zetten? Dus dat je de auto start en die wijzers zo heen en weer schieten, lijkt me best vet.
Andere vraag : Iemand enig idee of je coming-home verlichting aan kan krijgen op een Fiesta? Dus dat z'n verlichting nog even aanblijft als je hem op slot doet...
Ikzelf denk dat de banden nu niet gebalanceerd zijn. Kan dat kloppen? En is zoiets duur om te laten balanceren? Volgens mij niet he?
Ik heb het in het verleden gehad bij mijn focus uit 1998, en daar bleek achter een lager niet goed meer.Aschtra schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:35:
Als ik met mijn Ford Focus 1.4 (2001) een wat hogere snelheid heb, rond de 105+ km/uur, dan trilt mijn auto (niet het stuur). Hoe harder ik ga hoe meer hij gaat trillen. Nu weet ik dat er bij de vorige APK een band is vervangen.
Ikzelf denk dat de banden nu niet gebalanceerd zijn. Kan dat kloppen? En is zoiets duur om te laten balanceren? Volgens mij niet he?
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Vervangen is bij de sloop gedaan dus dit betwijfel ik een beetje. Waarschijnlijk door het autobedrijf om de hoek waar zij veel contact mee hebben.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:54:
Niet zo duur, maar ze zouden dat gedaan moeten hebben bij het vervangen.
Als ik google op dit probleem en het een beetje vergelijk met wat ik merk met mijn auto, kom ik wel op het balanceren van de banden uit. Bij APK rapport stond dat er een band was vervangen. Hiermee wordt die gedachte wat groter.
Merk het vooral voorin. Dus geen idee of er een lager kapot zou kunnen zijn. Ga binnenkort naar een bandenboer. Enkele vrienden denken ook in de eerste instantie aan het balanceren van de banden.
Moest niet heel duur zijn
Haal gewoon een setje normale en fatsoenlijke banden die je nieuw laat plaatsen. Alsjeblieft.
Sterker nog, deze banden vind ik persoonlijk fijn. Zijn erg stil namelijk.
Reageer dan gewoon niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Aschtra op 13-11-2015 10:26 ]
http://www.nu.nl/auto/416...lere-versie-focus-rs.html
http://www.autoweek.nl/ni...ford-focus-rs-onderweg/nu
Yikes!
Heb je wat in je deurvakken zitten of andere kleine dingetjes? Dat is waar ik laatst last van had toen er iets begon te krakenDennusB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
Ik heb in mijn Fiesta het Sony Audio systeem (wat btw erg lekker klinkt) maar sinds een week kraakt er iets enorm irritants mee in het rechter deurpaneel, is dat gewoon een garantie kwestie? Neem ik wel aan toch bij een upgrade van je audio?
Nee, uiteraard niet! Mensen die bij mij in de auto zitten mogen daar ook nooit iets neerleggen, want ik erger me kapot aan gekraak bij m'n muziek, haha!Touchdomex schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:20:
[...]
Heb je wat in je deurvakken zitten of andere kleine dingetjes? Dat is waar ik laatst last van had toen er iets begon te kraken
Ik dacht ook dat een speaker het nu al begeven had, maar het bleek resonantie van de krabberTouchdomex schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:20:
[...]
Heb je wat in je deurvakken zitten of andere kleine dingetjes? Dat is waar ik laatst last van had toen er iets begon te kraken
Ik moet zeggen dat het geluid bij de 1.8 echt laag kan, maar dan niet keihard, het blijven standaard speakers, maar een groot verschil met de vorige auto.
Ik moet ook zeggen dat die Sony Audio set in de Fiesta vrij goed is, het gaat hard maar het vervormt vrijwel niet terwijl er een krachtige bass blijft bestaan en zo. Best wel erg blij mee!RonaldDesigns schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:22:
[...]
Ik dacht ook dat een speaker het nu al begeven had, maar het bleek resonantie van de krabberIk kan mij ook al zo ergeren aan die afwijkingen in geluid.
Ik moet zeggen dat het geluid bij de 1.8 echt laag kan, maar dan niet keihard, het blijven standaard speakers, maar een groot verschil met de vorige auto.
Wanneer ik gas geef, hoorde ik een ratel / brom onderin de motor.
Conclusie: vermoedelijk vliegwiel of lager defect in de versnellingsbak. Er is al goedkeuring van de leasemaatschappij om te kijken wat er aan de hand is. Daarna moet er (vanwege de gereden km's, ruim 167k) opnieuw contact zijn om de kosten van de reparatie te bespreken.
Hopelijk wordt de auto nog gerepareerd. Bevalt zeer goed. Maar is vermoedelijk pas woensdag of donderdag klaar. Heb nu een Ford Fiësta als tijdelijke wagen. Rijdt toch weer anders..
Voor een leaseauto boven de 150.000 is elke reparatie duur.MarcoC schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:08:
Waarom? Hoeft niet per se een dure reparatie te zijn.
Needle-sweep en Coming Home verlichting heeft m'n DS3 standaard.DennusB schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:39:
Ik kwam er dus vanavond achter dat een Fiesta (bouwjaar 2015) dus blijkbaar een test menu heeft met allemaal leuke dingetjes, zoals dit :
[video]
M'n wijzers zwaaien me altijd tegemoet bij het aanzetten van het contact.
En Coming Home kan ik instellen op verschillen intervallen. 10sec, 30sec en 60sec (uit m'n hoofd)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Uit mijn ervaring is gebleken dat bij die kilometerstand alles boven de 500 euro teveel is.MarcoC schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:08:
Waarom? Hoeft niet per se een dure reparatie te zijn.
En daar zit je met zo'n defect snel aan...
Ik hoop dat hij nog gerepareerd kan / mag worden. Vind het gewoon een ontzettend goede auto. Is ook pas het eerste echte grote mankement aan deze wagen.
Hopelijk hoor ik morgen meer..
Edit:
De uiteindelijke conclusie: speling op het vliegwiel en een defecte lager in de versnellingsbak. Oorzaak is slijtage.
Het bedrag voor de reparatie is dermate hoog dat er vanuit de leasemaatschappij een expert wordt gestuurd om het één en ander te controleren.
Dus pas volgende week heb, als alles mee zit en goed gaat, mijn eigen auto terug...
[ Voor 53% gewijzigd door nextware op 24-11-2015 15:07 ]
1. Er wordt bijgehouden hoeveel km ik nog kan rijden met huidige benzine. Als hij op 0 staat, Is hij dan echt leeg of zit er nog een marge op?
2. Kreeg net, na een tijdje spelen met de functies en telefoon opladen zonder de motor aan te zetten, de waarschuwing lage accu. Neem aan dat dit vanzelf weer over gaat als ik ga rijden. Of Is dit iets om me zorgen over te maken?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Wat ik gezien heb (tijdens de economy race van Basel naar Blackpool) in Top Gear is dat de kans groot is van wel.evleerdam schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:15:
1. Er wordt bijgehouden hoeveel km ik nog kan rijden met huidige benzine. Als hij op 0 staat, Is hij dan echt leeg of zit er nog een marge op?
Om het echt te weten is er echter maar één manier: probeer het zelf uit.
(hou wel een bus reservebrandstof achter de hand, want in geval van een diesel is het echt niet gemakkelijk om een volledig leeg systeem terug werkende te krijgen, ivm het pompen van lucht in de leidingen door de brandstofpomp, wat absoluut niet goed is - stop meteen als je ploffers voelt of hoort en vul direct bij!)
Dus als je een tank van 50 liter hebt, en je kan er 45 liter in kwijt terwijl de boordcomputer aangeeft dat je nog 50km kon rijden, zou je in werkelijkheid misschien nog 25 kilometer extra door hebben kunnen rijden (bij een verbruik van 1:15, getallen compleet fictief)
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ja, Ford Focus Titanium Wagon Econetic 1.6 TDCiJim423 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:33:
Nou dat is wel snel zeg, dat is een 1.6TDCi?
Wagen is van 30 oktober 2012.
Nu hoorde ik van een autodealer dat blijkbaar dit model Ford bekende problemen heeft met de lagers. Hiervan kan ik echter zelf geen bron terugvinden, dus ik neem dit met een korreltje zout.
Schade expert is nog niet geweest.. Ik zou toch wel graag de auto terug willen hebben...
Kan bij Ford ookRivanov schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:17:
[...]
En Coming Home kan ik instellen op verschillen intervallen. 10sec, 30sec en 60sec (uit m'n hoofd)
Ik had uitgelopen wiellagers na 10k... Dus zou me niks verbazen als dit een known issue is.nextware schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:55:
[...]
Ja, Ford Focus Titanium Wagon Econetic 1.6 TDCi
Wagen is van 30 oktober 2012.
Nu hoorde ik van een autodealer dat blijkbaar dit model Ford bekende problemen heeft met de lagers. Hiervan kan ik echter zelf geen bron terugvinden, dus ik neem dit met een korreltje zout.
Schade expert is nog niet geweest.. Ik zou toch wel graag de auto terug willen hebben...
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Zou niet je net nieuwe auto expres droog laten lopen, zorg gewoon dat je met 0 km bij een pomp staat. Mijn fiesta pakte 47L op 0, heeft een 45L tank volgens mij. Dus er zat bij mij niet veel marge op hooguit 10km.IveGotARuddyGun schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:59:
[...]
Wat ik gezien heb (tijdens de economy race van Basel naar Blackpool) in Top Gear is dat de kans groot is van wel.
Om het echt te weten is er echter maar één manier: probeer het zelf uit.
(hou wel een bus reservebrandstof achter de hand, want in geval van een diesel is het echt niet gemakkelijk om een volledig leeg systeem terug werkende te krijgen, ivm het pompen van lucht in de leidingen door de brandstofpomp, wat absoluut niet goed is - stop meteen als je ploffers voelt of hoort en vul direct bij!)
Draait de motor daarna ook langzaam rond tijdens het starten? Zo niet dan heb je je niks om zorgen over te maken denk ik.evleerdam schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:15:
Ik mag me hier sinds kort ook melden. Trotse eigenaar van een Ford Mondeo uit 2010. Het Is de 2007-2010 versie. Nu heb ik twee vraagjes na een paar weken rijden :2. Kreeg net, na een tijdje spelen met de functies en telefoon opladen zonder de motor aan te zetten, de waarschuwing lage accu. Neem aan dat dit vanzelf weer over gaat als ik ga rijden. Of Is dit iets om me zorgen over te maken?
[ Voor 26% gewijzigd door Jim423 op 26-11-2015 15:05 ]
Daarom zou het fijn zijn als je een nieuwe auto leeg afhaalt en de eerste keer zelf volgooitIveGotARuddyGun schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:39:
Je weet toch pas dat je een 50-liter tank hebt als je effectief zo veel hebt kunnen tanken? Of vertrouw je nu de cijfers van de fabrikant? Het kan zijn dat daarop een afwijking zit die je kan benutten, maar die moet je eerst zien te weten komen.
Hier ging er met nog 40 km te gaan volgens de boordcomputer 47,5 liter in de 55 liter tank. Met die gegevens zou ik zeggen dat er bij "0 km" nog 5 liter in zit. Beetje zonde om dat nooit te kunnen benutten, het scheelt 10% minder vaak tanken.
Tja, maar:Rivanov schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:17:
[...]
Needle-sweep en Coming Home verlichting heeft m'n DS3 standaard.
M'n wijzers zwaaien me altijd tegemoet bij het aanzetten van het contact.
1. Het is een Citroën
2. Hij is een beetje klein
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt wel ok. Na stukje rijden Is de waarschuwing ook weg dus het Is wel in orde denk ik.Jim423 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:00:
[...]
[...]
Draait de motor daarna ook langzaam rond tijdens het starten? Zo niet dan heb je je niks om zorgen over te maken denk ik.
Dit Is wel een goed advies. Ik kon nog 16 km rijden en tankte 62,4 liter.Haan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:34:
Wat veiliger is, is om te kijken hoeveel brandstof je kan tanken vs. de inhoud van de brandstof tank![]()
Dus als je een tank van 50 liter hebt, en je kan er 45 liter in kwijt terwijl de boordcomputer aangeeft dat je nog 50km kon rijden, zou je in werkelijkheid misschien nog 25 kilometer extra door hebben kunnen rijden (bij een verbruik van 1:15, getallen compleet fictief)
Maar hoeveel liter gaat er in de tank? Noob vraag misschien, maar hoe kom ik daar achter?
Edit: lijkt erop dat er 70 liter in de tank kan. Dus volgens mij had ik nadat hij zogenaamd leeg was volgens de boordcomputer, nog wel 5 liter over ongeveer.
[ Voor 7% gewijzigd door evleerdam op 26-11-2015 21:46 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Kan ik dit ergens uitzetten?
Ik wil ook met navigatie geen computermevrouw horen
Heb al het boekje erbij gepakt, in de menu's gekeken, maar ik kom er niet uit.
Wel jammer dat zo'n mensen niet even iets achterlaten o.i.d.
Voortaan maak ik foto's van auto's die "te" dicht naast mij staan of asociaal geparkeerd staan. Doen jullie dit ook?
Vandaag de Mondeo maar weer goed onderhanden genomen en wat liefde gegeven, met behulp van een ontvettende behandeling en wax lijkt de auto weer als nieuw.
Zie hier het resultaat:
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Waarschijnlijk kun je bij de instellingen van het multimedia systeem ergens de instellingen van de navigatie raadplegen. Hier zul je hoogstwaarschijnlijk de vriendelijke vrouw kunnen mutenkaos- schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:10:
Gisteren nieuwe Fiesta opgehaald. Fijne auto, maar ik word helemaal gek van dat mens die constant mij zit te vertellen dat mijn telefoon is aangekoppeld (bluetooth).
Kan ik dit ergens uitzetten?
Ik wil ook met navigatie geen computermevrouw horen
Heb al het boekje erbij gepakt, in de menu's gekeken, maar ik kom er niet uit.
Bij onze Ford vind je deze optie terug bij Settings > Sound of op het hoofdmenu.
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
HelaasGuillermow93 schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:34:
[...]
Waarschijnlijk kun je bij de instellingen van het multimedia systeem ergens de instellingen van de navigatie raadplegen. Hier zul je hoogstwaarschijnlijk de vriendelijke vrouw kunnen muten![]()
Bij onze Ford vind je deze optie terug bij Settings > Sound of op het hoofdmenu.
Snap er geen zak van, kan ik mijn complete sync/navigatie gedoetje een reset geven zodat alles weer op fabrieksinstellingen staat? Want volgens mij is er iets misgegaan dan.MarcoC schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:40:
Ik heb dat geluidje alleen als ik handmatig koppel. Bij het instappen hoor ik die stem nooit.
Same here, bij handmatig ontkoppelen ook.MarcoC schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:40:
Ik heb dat geluidje alleen als ik handmatig koppel. Bij het instappen hoor ik die stem nooit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hij rekent aan de hand van het gemiddelde gebruik van de laatst gereden kilometers hoever je nog gaat komen als je op dezelfde manier door blijft rijden.evleerdam schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:15:
Ik mag me hier sinds kort ook melden. Trotse eigenaar van een Ford Mondeo uit 2010. Het Is de 2007-2010 versie. Nu heb ik twee vraagjes na een paar weken rijden :
2. Kreeg net, na een tijdje spelen met de functies en telefoon opladen zonder de motor aan te zetten, de waarschuwing lage accu. Neem aan dat dit vanzelf weer over gaat als ik ga rijden. Of Is dit iets om me zorgen over te maken?
Het kan dus voorkomen dat hij al op 0 staat voordat de tank leeg is.
Ik heb zelf eenzelfde Mondeo, alleen dan uit 2008 (2 liter diesel versie) en na een rit naar famillie in Limburg gaf de BC aan dat ik nog een kleine 30 kilometer over had. Het idee was om op te terugweg eerst te tanken in Belgie, en de tank was dus mooi leeg voor maximaal voordeel.
Savonds met een koude start (het was afgekoeld naar zo'n 2 graden), en een rit van 7 kilometer over allerlei binnenweggetjes naar de pomp gaf hij de laatste kilometers inderdaad een actieradius van 0 kilometer.
Edit: Er ging toen een kleine 72 liter in trouwens. Geen record, maar er zit bij dit type Mondeo een soort van overloop op de tank als je hem te vol gooit. Je ziet de brandstof dan bij de wielkast er weer uitlopen. Ik houd me meestal dus een beetje in met maximaal afvullen
[ Voor 11% gewijzigd door Smurf op 30-11-2015 11:36 ]
)
Klopt, met navigatie is dat bij mij ook gewoon mogelijk. Ik heb het meer over de standaarddingen zoals koppelen van je telefoon of informatie opvragen bij een mp3 (dit leest ze gewoon letterlijk voor, super vervelend).tiguan schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:37:
Dat is stom. Ik krijg in het navigatie beeld onderin 4 knoppen te zien, Een daarvan is mute en dan houdt ze d'r mond, maar dat is in een Focus.
Mijn Fiesta is 2 maanden oud, met ook de laatste software en ik hoor die vrouw nooit..kaos- schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:35:
update: aangezien ik een gloednieuwe Fiesta heb incl nieuwe software schijnt het zo te zijn dat je de mevrouw niet uit kan zetten. Werkelijk niet te geloven.
Of het volume aanpassen. Irritant gebral inderdaad. Ik heb nog erg oude nav. kaart trouwens. Iemand bekend met het updaten ervan?tiguan schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:37:
Dat is stom. Ik krijg in het navigatie beeld onderin 4 knoppen te zien, Een daarvan is mute en dan houdt ze d'r mond, maar dat is in een Focus.
Ja dat kost ongeveer €150,- bij de dealer geloof ik. Een andere manier weet ik niet.RonaldDesigns schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:57:
[...]
Of het volume aanpassen. Irritant gebral inderdaad. Ik heb nog erg oude nav. kaart trouwens. Iemand bekend met het updaten ervan?
Ik heb mijn ventilator altijd ingesteld op de voorruit (helemaal naar rechts) Nou vind ik mijn verbruik redelijk veel (gemiddeld 1/10,8 1/11,4) Dit is gemeten in stukjes van ongeveer 450KM. Het grootste deel rijd ik in de stad, maar ik zit per maand ongeveer aan 100-200KM snelweg.
Nou las ik dus net dat als ik mijn ventilatoren richt op de voorruit dat ook automatisch de airco aan gaat (ook al brand het lampje niet) Is dit zo? Ik heb de ventilator 'kracht' op 1 vaak staan als ik rijdt. En op 4 als ik 's ochtends de condens weghaal.
Klopt het dat dan altijd mijn airco aan staat als de ventilatorstand op de voorruit staat?
edit:
Heb net de handleiding erbij gepakt. Daar staat het volgende

nooit geweten. Ik rijd dus altijd met de airco aan. Wellicht dat ik hem daarom sloom vindt
[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 30-11-2015 16:43 ]
De stand waar jij hem op instelt, is eigenlijk alleen bedoeld om je ruit te ontdooien en of droog krijgen. Daarna kan je hem het beste weer op een andere stand zetten, bijvoorbeelde de tweede stand.
[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 30-11-2015 16:54 ]
Ik ga hem nu inderdaad alleen gebruiken om mijn raam te ontdooien. Verder zal ik hem op de meest linker stand zetten.
Wat ik trouwens ook vaag vind;
Als ventilator op voorruit staat, dan draaien de ventilatoren die in het dashboard zitten heel zachtjes. Ook al zet ik hem op 4.
Zet ik hem in de meest linker stand dan draaien ze wel 'gewoon' is dit ook weer zo'n mooie feature?
[ Voor 45% gewijzigd door Aschtra op 30-11-2015 17:02 ]
Bij onze focus II van 2010 gebeurt dit ook, dankzij de optie gendarme Quick Clear. Het lichtje van de AC gaat dan wel flink aan, zodat we direct zien dat hij werkt.Aschtra schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:34:
Jongens ik heb een vraag over wat ik net lees. Ik heb een Ford Focus 1.4 16v uit 2001
Ik heb mijn ventilator altijd ingesteld op de voorruit (helemaal naar rechts) Nou vind ik mijn verbruik redelijk veel (gemiddeld 1/10,8 1/11,4) Dit is gemeten in stukjes van ongeveer 450KM. Het grootste deel rijd ik in de stad, maar ik zit per maand ongeveer aan 100-200KM snelweg.
Nou las ik dus net dat als ik mijn ventilatoren richt op de voorruit dat ook automatisch de airco aan gaat (ook al brand het lampje niet) Is dit zo? Ik heb de ventilator 'kracht' op 1 vaak staan als ik rijdt. En op 4 als ik 's ochtends de condens weghaal.
Klopt het dat dan altijd mijn airco aan staat als de ventilatorstand op de voorruit staat?
edit:
Heb net de handleiding erbij gepakt. Daar staat het volgende
[afbeelding]
nooit geweten. Ik rijd dus altijd met de airco aan. Wellicht dat ik hem daarom sloom vindt
De truuk om dit ergerlijk 'feature' te omzeilen is door de knop van ventilatiemodus net voorbij «ruit/binnen» te draaien, zodat de ruit nog redelijk wat lucht ontvangt, maar waardoor de AC niet automatisch aangaat wanneer die maar wil.
Maar dat ligt aan het weer denk ik
Voor die prijs haak ik dan alweer aftiguan schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:10:
[...]
Ja dat kost ongeveer €150,- bij de dealer geloof ik. Een andere manier weet ik niet.
Overigens scheelt dat ontvochtigen bij beslagen ruiten wel enorm. In slechts enkele seconden die hele ruit schoon. Bij m'n oude corsa duurde dat minuten.
Dat is nog wel te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 01-12-2015 17:14 ]
Klopt, maar met dit weer is het na paar minuten alweer beslagen. En blijf je dus de hele tijd wisselen van wel niet wel aircoRonaldDesigns schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:34:
[...]
Voor die prijs haak ik dan alweer afZou op zich wel wat goedkoper mogen vind ik. Dan kan ik net zo goed mijn losse navigatie gebruiken, haar stem is daarnaast wel om aan te horen. Of iets als Sygic.
Overigens scheelt dat ontvochtigen bij beslagen ruiten wel enorm. In slechts enkele seconden die hele ruit schoon. Bij m'n oude corsa duurde dat minuten.
Geen last van?Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:08:
[...]
Klopt, maar met dit weer is het na paar minuten alweer beslagen. En blijf je dus de hele tijd wisselen van wel niet wel airco
Als het hard regent heb ik enkel de waaier aan op een lage stand, misschien 2 streepjes, maar nooit airco, behalve sochtends dan als alles beslagen is.Aschtra schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:08:
[...]
Klopt, maar met dit weer is het na paar minuten alweer beslagen. En blijf je dus de hele tijd wisselen van wel niet wel airco
Wisselen heb ik nog helemaal niet gedaan.