Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 39 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:18:
Hier wat foto's van mijn nieuwe Fiesta :D

[afbeelding]
Tweakers
[afbeelding][afbeelding]

ERG blij mee. Kleur is echt fantastisch, de leren stoelen zitten echt helemaal super, de achteruitrijcamera kan ik nu al niet meer missen en die Sony Audio upgrade is gewoon pure liefde.
Nette bak! Zijn dat 17" velgen?

Freedom for everyone..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Noctonix schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Nette bak! Zijn dat 17" velgen?
Thanks! Jep, 17" velgen van de optie lijst :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• heinekentap
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Thanks! Jep, 17" velgen van de optie lijst :)
Mooie auto! Hoelang nou uiteindelijk op moeten wachten?
Als ik dit zo ziet kan ik weer niet wachten... :P

• DennusB
  • Niet online
heinekentap schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Mooie auto! Hoelang nou uiteindelijk op moeten wachten?
Als ik dit zo ziet kan ik weer niet wachten... :P
Ruim 4 maanden, maar goed, ik ben er wel erg blij mee :D

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:18:
Hier wat foto's van mijn nieuwe Fiesta :D

[afbeelding]
Tweakers
[afbeelding][afbeelding]

ERG blij mee. Kleur is echt fantastisch, de leren stoelen zitten echt helemaal super, de achteruitrijcamera kan ik nu al niet meer missen en die Sony Audio upgrade is gewoon pure liefde.
Nice! Ik vind mijn 16" al tricky met stoepjes...
Je parkeert toch niet altijd zo hè? Krijgen wij Fiesta rijders een slechte naam van ;)

• DennusB
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Je parkeert toch niet altijd zo hè? Krijgen wij Fiesta rijders een slechte naam van ;)
Ik heb gelukkig achteruitrijd camera nu, en ik parkeer altijd achteruit. Met die camera kan ik echt tot op de centimeter zien waar de stoep zit, dus ik ben altijd wel erg voorzichtig met parkeren maar ik parkeer wel netjes :P

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vanaf welke jaar-modellen zit ondersteuning voor Sync AppLink met gebruik van Spotify ?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

MmarkM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:33:
Vanaf welke jaar-modellen zit ondersteuning voor Sync AppLink met gebruik van Spotify ?
In ieder geval 2014 :P

Check hier: http://www.ford.nl/OverFo...ol/MobieleCompatibiliteit

• DennusB
  • Niet online
MmarkM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:33:
Ga je aan een Ford? Het moet niet gekker worden :P
Vanaf half 2014 volgens mij, mijn vorige had het niet en mijn nieuwe wel :)

• Noctonix
SayWhatAgain! schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Dat heb ik in levende lijven ondervonden :X
Zelfs met parkeer sensoren achter :'(

Freedom for everyone..

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Noctonix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Dat heb ik in levende lijven ondervonden :X
Zelfs met parkeer sensoren achter :'(
Ja ik heb ook al een lichte schade linksvoor :'( Enorm balen, maar het is niet anders. Blijft toch ook een gebruiksvoorwerp. Tzt op laten knappen of gewoon nieuwe velgen eronder.

• Noctonix
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Ja ik heb ook al een lichte schade linksvoor :'( Enorm balen, maar het is niet anders. Blijft toch ook een gebruiksvoorwerp. Tzt op laten knappen of gewoon nieuwe velgen eronder.
Ja dat waren dus nieuwe velgen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.ydna.nl/upload-files/fezz_4.jpg
Deze

En na een week toen m'n vader er in had gereden...

Afbeeldingslocatie: http://www.ydna.nl/upload-files/bandkapot.jpg

Freedom for everyone..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Heb net een setje Fiesta ST-velgen ingeruild. Dat "titanium grijs" stond toch net niet strak genoeg onder een oranje ST.

Geen idee wat voor materiaal jouw velgen zijn maar wacht niet te lang met laten opknappen; sommige schades lijken oppervlakkig maar kunnen best door-ijlen en dan ben je later gewoon aan een nieuwe set toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Noctonix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Ja dat waren dus nieuwe velgen :+

[afbeelding]
Deze

En na een week toen m'n vader er in had gereden...

[afbeelding]
Aiii, ja. Net k*t, zoiets is het bij mij ook.
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Heb net een setje Fiesta ST-velgen ingeruild. Dat "titanium grijs" stond toch net niet strak genoeg onder een oranje ST.

Geen idee wat voor materiaal jouw velgen zijn maar wacht niet te lang met laten opknappen; sommige schades lijken oppervlakkig maar kunnen best door-ijlen en dan ben je later gewoon aan een nieuwe set toe.
Geen idee wat het materiaal is, gewoon standaard 16" van Ford. Brakke phone-pic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DQnmCc572IDJyVBVG0ccz8up/thumb.jpg

Ik raakte dus de stoeprand van dat losse perkje met boom. Bij het indraaien kun je daar net omheen komen te staan, zeg maar.

Over 2 maandjes oid weer winterbanden met stalen velg eronder, dus de ergste omstandigheden missen ze gelukkig.

• Noctonix
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Aiii, ja. Net k*t, zoiets is het bij mij ook.

[...]

Geen idee wat het materiaal is, gewoon standaard 16" van Ford. Brakke phone-pic:
[afbeelding]

Ik raakte dus de stoeprand van dat losse perkje met boom. Bij het indraaien kun je daar net omheen komen te staan, zeg maar.

Over 2 maandjes oid weer winterbanden met stalen velg eronder, dus de ergste omstandigheden missen ze gelukkig.
Hele mooie kleur! (Mijn lievelings kleur :9) Als er ooit een andere fiesta komt, zal het een blauwe zijn!

Dat boompje staat erg onhandig joh :?

Freedom for everyone..

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Noctonix schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:13:
[...]

Hele mooie kleur! (Mijn lievelings kleur :9) Als er ooit een andere fiesta komt, zal het een blauwe zijn!

Dat boompje staat erg onhandig joh :?
Haha thnx! Ik ben erg content met Candy Blue, net even anders dan al het andere blauw.

Ik weet ook niet wat ze dachten met dat boompje. Hadden ook 4 parkeerplaatsen kunnen zijn ipv 3 nu. De andere 2 zijn ruim, maar net te krap voor 3. Bijkomend nadeel is de zooi die op je auto terecht komt, vogelpoep en luizenpoep enzo.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26
Ik zou m'n neus toch wat minder ver over de stoep heen zetten , je weet maar nooit. ;)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

tiguan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:33:
Ik zou m'n neus toch wat minder ver over de stoep heen zetten , je weet maar nooit. ;)
Meestal staat ie inderdaad wat verder naar achteren :)

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:07
En iedereen met die mooie fiesta's stuur ik bij deze door naar de fiestaclub.nl :-)

@saywhatagain. Staat er netjes bij.

• Noctonix
Barbapapa852 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:53:
En iedereen met die mooie fiesta's stuur ik bij deze door naar de fiestaclub.nl :-)
Daar ben ik al lid van en heb ik ook een project pagina :+

Freedom for everyone..

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:26

Reneger

Wie? IK?

Heb de ford vandaag ingeleverd. Geen leasebak meer. :w Focus, je was een waardige bak!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 22:52
Vorige week mijn nieuwe Fiesta (tdci titanium lease) gekregen en heb wat vragen;

- kan de invoer van de navigatie handiger, nu moet je letter voor letter scrollen en ik mis de optie om dit met stem te doen?
- de aankomsttijd in het scherm verdwijnt soms als er een extra pijl in beeld staat, kan die tijd er niet permanent blijven?
- hoe werkt dat keyless systeem nou precies, moet je altijd op het knopje in de deurklink drukken om te openen/vergrendelen of kan ik gewoon weglopen en gaat ie na x tijd vanzelf op slot?
- kunnen de deuren automatisch vergrendelen vanaf 10km/h?
- hoe werkt de automatisch dimmende spiegel, is dat alleen wanneer je zelf licht aan hebt?
- kun je evt 'sneltoetsen' maken voor bijv het direct browsen naar mappen op een usb stick ipv dat ie op naam (denk ik?) gelijk begint te spelen?
- welk toerental moet je nu precies aanhouden voor welke versnelling? 80 in z'n 5 vindt ie iig niet zo fijn...

Bovenstaande kon ik nou niet direct uit de handleiding halen, kan op zich vast nog wel even de dealer bellen of langs gaan maar misschien weet iemand hier al meer.

Hij rijdt wel fijn en het is nog wel even wennen tov mn eigen auto (Audi A3) maar ik ben er zeker blij mee :)

Whoop!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
- Klopt.
- Kan niet.
- Knopje op deurklink indrukken anders gaat hij niet op slot.
- Dunno.
- Weet ik niet precies. Probeer het 's nachts uit :P . Bij mij gaat het allemaal automatisch (ook de koplampen).
- Volgens mij niet. Maar je kan ook beter gewoon je telefoon via bluetooth gebruiken.
- Kijk naar het pijltje op je dashboard. En verder gewoon doen wat jij soepel vindt rijden. Ik trek hem meestal langer door in de versnelling dan wat het dashboard aangeeft, hoef toch zelf de brandstof niet te betalen :+ .

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Automatisch dimmende binnenspiegel moet werken ongeacht of jouw lampen aan staan.
Deuren automatisch vanaf 10km/u klinkt als een typisch VAG-COM ding.

• tiguan
Is niks VAGs aan. Zowat alle wat luxere auto's hebben het, en onze Fords in Amerika ook. Ze hebben het in de Europese modellen er uit gehaald, wat ik persoonlijk best jammer vindt.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

De Peugeot 208 inloopwagen had dat zelfs! Was wel een full-option, buiten navigatie.

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:46
Aries.Mu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:37:
Ja idd, maar hij verbruikt 0.0 olie of koelwater.

Gloeikaarsen? EGR? Batterij?
Even terugkomen op bovenstaande.
2 gloeikaarsen van de 4 waren dood dus die vervangen.
Het gaat al iets beter (veel minder rookontwikkeling bij het starten), maar het is nog niet volledig weg.

De Focus heeft 240k en volgens mij is de EGR nog steeds de originele en vermoedelijk nog nooit uitgekuisd geweest.
Kan het daaraan liggen?

Ik dacht er ook eens een flesje (of 2) Forté in te gieten? Ervaringen? :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:57:
Is niks VAGs aan. Zowat alle wat luxere auto's hebben het, en onze Fords in Amerika ook. Ze hebben het in de Europese modellen er uit gehaald, wat ik persoonlijk best jammer vindt.
Volgens mij is het via VAGCOM wel aan te zetten!

• tiguan
Ja klopt, maar bij Europese Ford modellen is de optie helemaal weg.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
ik zit met een klein dilemma.
heb een auto gezien een Ford Focus uit 2014 ziet er allemaal netjes uit enzo maar heeft 40.000 op de kilometer teller.
is dit nou veel? en maakt dat veel uit aangezien de auto maar 1 jaar oud is.
kan iemand vertellen of hoe jaren zich verhouden tot kilometers?

mijn gevoel zegt dat het veel kilometer is en of ik het dan wel moet doen.
zelf verwacht ik niet meer dan 12.000 per jaar er in te rijden.

ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven

• MAX3400

MAX3400

bartburg schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:55:

ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven
Een auto die een jaar als leaser gebruikt is? Tja, het kan zowel positief zijn (volledig onderhoud etc) als negatief (lease-rijders gaan niet allemaal even zuinig om met het materiaal).

Informeer even naar de garantie (niet van verkoper maar van Ford zelf); grote kans dat er nog minstens 2 jaar garantie op bepaalde onderdelen opzit en, wat veel mensen niet zien, een totaal van 5 jaar tot 2019 aan verlengde Ford-garantie.

• bartburg
maar aantal kilometers die gemaakt zijn maakt dat veel uit voor slijtage etc of zie ik daar te veel spoken mee?

• MAX3400

MAX3400

bartburg schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:12:
maar aantal kilometers die gemaakt zijn maakt dat veel uit voor slijtage etc of zie ik daar te veel spoken mee?
Nee, niet echt. Wat ik zeg; het lijken ex-leasers te zijn. Zeker als jezelf denkt niet meer dan 15K/jaar erbij te zetten, moet die auto zonder problemen meekunnen tot eind 2020 en waarschijnlijk zelfs langer.

• bartburg
tnx we gaan zaterdag die kant op ik neem het inzichtelijk maken van onderhoud mee en wie weet rij ik binnenkort ook Ford ;)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27
marccom schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:54:
Vorige week mijn nieuwe Fiesta (tdci titanium lease) gekregen en heb wat vragen;

- kan de invoer van de navigatie handiger, nu moet je letter voor letter scrollen en ik mis de optie om dit met stem te doen?
- de aankomsttijd in het scherm verdwijnt soms als er een extra pijl in beeld staat, kan die tijd er niet permanent blijven?
- hoe werkt dat keyless systeem nou precies, moet je altijd op het knopje in de deurklink drukken om te openen/vergrendelen of kan ik gewoon weglopen en gaat ie na x tijd vanzelf op slot?
- kunnen de deuren automatisch vergrendelen vanaf 10km/h?
- hoe werkt de automatisch dimmende spiegel, is dat alleen wanneer je zelf licht aan hebt?
- kun je evt 'sneltoetsen' maken voor bijv het direct browsen naar mappen op een usb stick ipv dat ie op naam (denk ik?) gelijk begint te spelen?
- welk toerental moet je nu precies aanhouden voor welke versnelling? 80 in z'n 5 vindt ie iig niet zo fijn...

Bovenstaande kon ik nou niet direct uit de handleiding halen, kan op zich vast nog wel even de dealer bellen of langs gaan maar misschien weet iemand hier al meer.

Hij rijdt wel fijn en het is nog wel even wennen tov mn eigen auto (Audi A3) maar ik ben er zeker blij mee :)
Ik ben aan het twijfelen om zelf ook een Fiesta als nieuwe lease auto te bestellen en ik vroeg me af wat jij van de stoelen vindt, vooral op langere afstanden, blijven ze dan prima zitten?
Tijdens de proefrit vond ik de navigatie er maar erg karig uit zien, hoe bevalt deze verder, afgezien van de wegvallende aankomsttijd?

BlaBlaBla

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb niets te klagen over de stoelen, en heb toch al wat ritjes gemaakt van meerdere uren (> 7).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MAX3400

MAX3400

Strider schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:35:
[...]

Ik ben aan het twijfelen om zelf ook een Fiesta als nieuwe lease auto te bestellen en ik vroeg me af wat jij van de stoelen vindt, vooral op langere afstanden, blijven ze dan prima zitten?
Tijdens de proefrit vond ik de navigatie er maar erg karig uit zien, hoe bevalt deze verder, afgezien van de wegvallende aankomsttijd?
Geen idee welke stoelen/proefrit je hebt gemaakt maar persoonlijk zou ik minstens voor de stoelen gaan van DennusB in "Het grote Ford topic"

Heb nu gezeten op de "gewone" vlakke stoel van de huidige 1.0 3-cylinder, de sportievere stoel uit de 1.6 Sport (2009 model) en de huidige ST3 stoelen van de 2014 Fiesta ST. Ik raad je echt aan om de stoelen met de opstaande randjes te prefereren vanwege de zijdelingse steun. Helaas kan ik niet in je budget & lichaam kijken wat voor jou het beste uitkomt. ;)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-01 22:23
Ik kom heel toevallig dit topic tegen, en zit ook heel toevallig met een Ford-vraag. Ik overweeg vanwege de hoeveelheid beenruimte achterin een jonge tweedehands Mondeo (benzine) te kopen danwel te importeren. Ik zie dat je tussen de 15 en 20k een max 2 jaar oude auto kunt kopen.

Ik heb in een Mondeo uit 2011 gereden en dat zat aangenaam, reed prima. Zijn er belangrijke aandachtspunten te benoemen bij het maken van de keuze? Ik denk dan aan bepaalde revisies om te vermijden, typen motoren die slecht presteren, opties die bij iedereen stuk gaan.

• MAX3400

MAX3400

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:44:
Ik kom heel toevallig dit topic tegen, en zit ook heel toevallig met een Ford-vraag.
De airco staat er toch wel om bekend om bij hoge buitentemperaturen snel op te geven; het is aan te raden om deze 100% werkend & bijgevuld te hebben. De benzine-motoren zijn op zich rap zat maar ik zou de gewone 1.6 links laten liggen; wat mij betreft is de ondergrens qua aanschaf wel de nieuwere 1.6 Ecoboost en alles daarboven qua cylinder-inhoud; weet niet of je ermee de bergen in wil en/of regelmatig een aanhanger/caravan mee wil nemen maar mogelijk is dan de 2.0 een betere keuze. Een opvallend gegeven lijkt te zijn dat veel rijders klagen over de technische staat van de stuurbediening (de knopjes) en de onoverzichtelijke navigatie.

Zoals ik gister postte; bijna alle Fords komen met 2 jaar garantie en gezien jouw keuze/vraag, ga je eigenlijk op zoek naar een wagen die uit de garantie is. Probeer er dus eentje te zoeken waar de vorige eigenaar een verlengde garantie op heeft afgesloten en waar ook aan alle voorwaarden voldaan is; dan heb je tot maximaal 3 jaar extra garantie. Ford NL kan je hierbij informeren op basis van chassisnummer.

/edit: per best wel recent zijn de import-kosten veranderd. Geen idee of je zelf gaat importeren of het laat doen maar de BPM is (dacht ik) omlaag gegaan maar dat is voor het basismodel. Je betaalt extra import voor de accesoires. Hoop dat je hiermee geen rare zaken gaat tegenkomen bij een recente auto.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2015 08:04 ]

• marccom
Strider schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:35:
[...]

Ik ben op zich wel tevreden met de stoelen, heb er nog niet echt lange ritjes mee gemaakt, max 1-1,5u. Mis misschien wel de rugsteun die je niet qua 'sterkte' kunt instellen, alleen in de hoek. In mn A3 had ik een verstelbare lendesteun en dat was best fijn. Verder zijn de stoelen wat minder stug/sportief tov mn Audi maar qua lengte bevalt het me eigenlijk wel. Ze zijn wat prima voor mijn lengte, 1.88. Wel is jammer dat de armleuning ook niet te verstellen is.

Navigatie bevalt op zich maar heeft wel een klein scherm, invoer is letter voor letter (je kunt na x letters wel browsen in een lijstje) en werkt samen met Flitsmeister, ben er nog niet helemaal over uit hoe dit precies werkt maar je ziet uitroeptekens in het scherm wanneer er iets aan de hand is, zoals een flitser of file, dat is wel handig. Ben nog een beetje aan het uitproberen wat er allemaal ingesteld kan worden, vanmorgen in de file de max snelheid toevoeging op de kaart gevonden :). Verder is de radio prima qua geluidskwaliteit, komt genoeg herrie uit zonder vervorming. Uiteindelijk went de bediening vast wel.

Ik ben wel blij met de auto, hij rijdt fijn en is tot nu toe erg zuinig volgens mij, heb nu een kleine 750km gereden en de tank is nog niet leeg. Zit er morgen weer een goeie 3u in dus kan ik hem weer evalueren :)

Whoop!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:27:
[...]

Geen idee welke stoelen/proefrit je hebt gemaakt maar persoonlijk zou ik minstens voor de stoelen gaan van DennusB in "Het grote Ford topic"

Heb nu gezeten op de "gewone" vlakke stoel van de huidige 1.0 3-cylinder, de sportievere stoel uit de 1.6 Sport (2009 model) en de huidige ST3 stoelen van de 2014 Fiesta ST. Ik raad je echt aan om de stoelen met de opstaande randjes te prefereren vanwege de zijdelingse steun. Helaas kan ik niet in je budget & lichaam kijken wat voor jou het beste uitkomt. ;)
Helemaal eens, die opstaande randjes en de lendesteun is echt heel prettig, ook op lange afstand!

• MAX3400

MAX3400

DennusB schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:32:
[...]

Helemaal eens, die opstaande randjes en de lendesteun is echt heel prettig, ook op lange afstand!
Ben zelf gezegend met onderstaande zitjes; gisteren weer in een Fiesta 1.0 mogen rijden zonder opstaande randjes. Ik zit meteen een stuk vlakker (zitting zelf) en ook in ferme bochtjes het stuur moeten gebruiken om aan vast te klampen en niet wegglijden :+ Ach, niet zeuren want het is best een fijn wagentje (Puma tuned) als leenbakje...
Afbeeldingslocatie: https://www.recaro-automotive.com/fileadmin/_processed_/csm_Seats_Leather_Fabric_04_5be21a2f86.jpg

• MarcoC
  • Nu online
Ik ben er mee naar Italië heen en terug gereden, vond het prima te doen qua stoelen (1,87m lang).

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:38:
[...]

Ben zelf gezegend met onderstaande zitjes; gisteren weer in een Fiesta 1.0 mogen rijden zonder opstaande randjes. Ik zit meteen een stuk vlakker (zitting zelf) en ook in ferme bochtjes het stuur moeten gebruiken om aan vast te klampen en niet wegglijden :+ Ach, niet zeuren want het is best een fijn wagentje (Puma tuned) als leenbakje...
[afbeelding]
Dat heb ik dus met de lederen stoelen totaal niet gelukkig, zit helemaal in die stoel door de opstaande zijkanten. Hoe hard ik hem ook de bocht in hoek, ik blijf zitten waar ik zit :D

• Strider
MAX3400 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:27:
[...]

Het zouden dan sowieso die stoelen worden, ik wilde eigenlijk de sport stoelen zoals ze in de Fiesta folder staan, maar dat was helaas niet mogelijk. Budget is bij de Fiesta niet zo'n probleem :+
marccom schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:10:
[...]

Ik ben op zich wel tevreden met de stoelen, heb er nog niet echt lange ritjes mee gemaakt, max 1-1,5u. Mis misschien wel de rugsteun die je niet qua 'sterkte' kunt instellen, alleen in de hoek. In mn A3 had ik een verstelbare lendesteun en dat was best fijn. Verder zijn de stoelen wat minder stug/sportief tov mn Audi maar qua lengte bevalt het me eigenlijk wel. Ze zijn wat prima voor mijn lengte, 1.88. Wel is jammer dat de armleuning ook niet te verstellen is.

Navigatie bevalt op zich maar heeft wel een klein scherm, invoer is letter voor letter (je kunt na x letters wel browsen in een lijstje) en werkt samen met Flitsmeister, ben er nog niet helemaal over uit hoe dit precies werkt maar je ziet uitroeptekens in het scherm wanneer er iets aan de hand is, zoals een flitser of file, dat is wel handig. Ben nog een beetje aan het uitproberen wat er allemaal ingesteld kan worden, vanmorgen in de file de max snelheid toevoeging op de kaart gevonden :). Verder is de radio prima qua geluidskwaliteit, komt genoeg herrie uit zonder vervorming. Uiteindelijk went de bediening vast wel.

Ik ben wel blij met de auto, hij rijdt fijn en is tot nu toe erg zuinig volgens mij, heb nu een kleine 750km gereden en de tank is nog niet leeg. Zit er morgen weer een goeie 3u in dus kan ik hem weer evalueren :)
Werkt de Fiesta navigatie samen met Flitsmeister? Dat is bijna niet te geloven, aangezien ik het er tijdens de proefrit aardig gedateerd uit vond zien. Heeft het eigenlijk ook rijlaanassist, of vraag ik nu teveel van de navigatie :+

[ Voor 49% gewijzigd door Strider op 02-09-2015 16:58 ]

BlaBlaBla

• MAX3400

MAX3400

Strider schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:55:
[...]

Het zouden dan sowieso die stoelen worden, ik wilde eigenlijk de sport stoelen zoals ze in de Fiesta folder staan, maar dat was helaas niet mogelijk. Budget is bij de Fiesta niet zo'n probleem :+
Ben je een Tweaker of niet? Auto zonder stoelen bestellen en dan kijken of er een sloop-ST ergens staat en daar de stoeltjes uitvissen :+

• Strider
MAX3400 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:57:
[...]

Ben je een Tweaker of niet? Auto zonder stoelen bestellen en dan kijken of er een sloop-ST ergens staat en daar de stoeltjes uitvissen :+
Het is en blijft een leasebak, dus ik ga er niet zelf aan schroeven ;)

BlaBlaBla

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

[...]

You say what? Dat wist ik helemaal niet haha. Waar zit die setting ergens van de max snelheid? En als ie kan samenwerken met FM is dat helemaal mooi natuurlijk!

* SayWhatAgain! moet misschien toch eens wat beter de handleiding lezen

• DennusB
  • Niet online
[...]

Hoe krijg ik de Max snelheid in de navigatie?;o

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
In mijn Fiesta uit 2012 zit een door de dealer gemonteerde steun voor een portable navigatiesysteem (zie plaatje). Op deze steun hoort een adapterplaatje voor het specifieke navigatiesysteem, welke in het plaatje gedemonteerd is. Nu heb ik een nieuw navigatiesysteem, en wil de dealer €70 voor een bijpassend adapterplaatje. Dat vind ik toch wel stevig voor een stukje plastic... maar online kom ik ook geen opties tegen om er goedkoper aan te komen. Zijn er misschien sites met dit soort Ford accessoires die ik gemist kan hebben? Ik heb ook geprobeerd direct contact op te nemen met de fabrikant (OLHO Tronic), maar die leveren niet aan particulieren.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/122e0qo.jpg

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

3D print je eigen steun?

• heinekentap
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste mede tweakers,

Volgende week mag ik mijn Fietsa 1.5 TDCi ophalen. Wie kan mij nou vertellen hoe dat zit met inrijden er van? Ik hoor allemaal verschillende verhalen hierover, hoeveel km je in moet rijden, hoe je dit doet ect.

Kan iemand hier toelichting over geven?

Cheers.

• DennusB
  • Niet online
heinekentap schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:17:
Beste mede tweakers,

Volgende week mag ik mijn Fietsa 1.5 TDCi ophalen. Wie kan mij nou vertellen hoe dat zit met inrijden er van? Ik hoor allemaal verschillende verhalen hierover, hoeveel km je in moet rijden, hoe je dit doet ect.

Cheers.
Gewoon "normaal" mee doen in het begin, niet vol op z'n staart trappen enz.

• MAX3400

MAX3400

heinekentap schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:17:
De dealer?

Heel simpel; blijf de eerste 5 minuten na het starten het liefst onder de 3000 toeren. En doe hetzelfde 2 tot 3 minuten voordat je de auto weer uitzet.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij werkt die navigatie echt niet samen met flitsmeister hoor, de flitsers die je ziet heeft hij of al in het geheugen staan, of hij krijgt ze via TCM?(iig via de radio). 750 haal ik volgens mij nooit, heb je ook een 1.5TDCI? Bij mij is de tank na 600km wel leeg. Laatst had ik nog 15km te gaan, en toch ging er maar 38liter in. Hoe groot is die tank dan eigenlijk?

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:26

Reneger

Wie? IK?

Ik moest mn Focus met inrijden niet boven de 2500 - 3000 toeren trekken voor de eerste ~1000 KM.
Daarna een paar keer flink doortrekken. Even de pijp uitblazen :P

• tiguan
Flitsers via TMC? Dat heb ik nog nooit gezien, bestaat dat dan?

[ Voor 1% gewijzigd door tiguan op 03-09-2015 14:42 . Reden: tmc idd ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Werkt de Fiesta navigatie samen met Flitsmeister? Dat is bijna niet te geloven, aangezien ik het er tijdens de proefrit aardig gedateerd uit vond zien. Heeft het eigenlijk ook rijlaanassist, of vraag ik nu teveel van de navigatie :+
Is ook niet zo. Files, werkzaamheden, enz. komen binnen via TMC (dus niet TCM). Voor zover ik weet doet TMC niks met flitsers.

Lane assist heeft niks, maar dan ook niks met navigatie te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 03-09-2015 13:58 ]

• Strider
InZane schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:57:
[...]

Is ook niet zo. Files, werkzaamheden, enz. komen binnen via TMC (dus niet TCM). Voor zover ik weet doet TMC niks met flitsers.

Rijbaanbegeleiding bedoel ik

BlaBlaBla

• Rev!
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:57:
[...]

Dan staan ze gewoon vast erin, anyway je krijgt alleen een waarschuwing als je ook een route geplant hebt, als ze op je route liggen zonder dat je iets geplant hebt dan krijg je geen waarschuwing, maar zie je wel een uitroepteken op het scherm. En verder gebruik ik toch liever Waze, waar die Ford Navigatie me soms langs stuurd 8)7 (vooral centrum Amsterdam vind hij niet leuk).

Master Key van mijn Fiesta is trouwens zoekgeraakt in de post, en voorlopig heb ik ook geen tijd om langs de Ford dealer te gaan :+. Gelukkig heb ik wel een trucje gevonden om de radio wat harder te zetten(EQ op max), maar harder dan 140 gaat hij toch echt niet meer :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 03-09-2015 15:29 ]

• MarcoC
  • Nu online
Rev! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:43:
[...]

Volgens mij werkt die navigatie echt niet samen met flitsmeister hoor, de flitsers die je ziet heeft hij of al in het geheugen staan, of hij krijgt ze via TCM?(iig via de radio). 750 haal ik volgens mij nooit, heb je ook een 1.5TDCI? Bij mij is de tank na 600km wel leeg. Laatst had ik nog 15km te gaan, en toch ging er maar 38liter in. Hoe groot is die tank dan eigenlijk?
Ik haal altijd wel 800km eigenlijk. Ook 1.5TDCi. Heb 21,7km/l gereden over 17.500km.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 03-09-2015 15:54 ]

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 13:45
Zijn er nog specifieke aandachtspunten voor een ford focus wagon of c-max benzine uit +/- 2010 ?
Ik zie bv veel flexifuel modellen, maar weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. De uitrusting van deze modellen is wel erg mooi en compleet. Mensen die specifieke ervaring hebben met deze modellen?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:59
Jazeker ik heb een 2008 flexifuel 1.8 Duratec. Het is 1 groot drama dat flexifuel gebeuren, na 2 dealerbezoeken maar het erbij gelaten, op internet kun je er meer over vinden. Tot overmaat van ramp zijn alle E85 pompen vorige week ook nog gesloten hier dus nu heb ik er totaal niets meer aan. Mijn advies gewoon de normale benzineversie, de 2.0 140pk schijnt wel goed/betrouwbaar te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 04-09-2015 13:07 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jra2k
  • Laatst online: 16-01 15:26
mrbcoro schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:19:
Zijn er nog specifieke aandachtspunten voor een ford focus wagon of c-max benzine uit +/- 2010 ?
Ik zie bv veel flexifuel modellen, maar weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. De uitrusting van deze modellen is wel erg mooi en compleet. Mensen die specifieke ervaring hebben met deze modellen?
Ik heb de pre-facelift gehad (2007) tijdens mijn occasion jacht destijds bewust de 1.8 flexifuel overgeslagen vanwege de korte onderhoudsinterval en probleempjes gelezen op focusclub.nl

Uiteindelijk gekozen voor de 115pk 1.6 Ti-VCT, serieus geen enkel probleem mee gehad, ongeveer 85000km mee gereden en ingeruild

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:43
jra2k schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:41:
[...]

Ik heb de pre-facelift gehad (2007) tijdens mijn occasion jacht destijds bewust de 1.8 flexifuel overgeslagen vanwege de korte onderhoudsinterval en probleempjes gelezen op focusclub.nl

Uiteindelijk gekozen voor de 115pk 1.6 Ti-VCT, serieus geen enkel probleem mee gehad, ongeveer 85000km mee gereden en ingeruild
Kom ik ook genoeg tegen op m'n zoektocht dus skip die ook bij voorbaat al. Rij nu nog altijd in een oude Peugeot uit 1996 en heb mijn zinnen nu gezet op een Focus uit 2005-2006 (had ik 2 jaar geleden al, maar gaat er nu pas van komen). Vorige week voor het eerst proefgereden en beviel goed, zag er erg netjes uit en de Focus heeft alles wat ik nu mis. Ondanks dat het een auto is van 10 jaar oud vond ik de Futura versie er ook nog wel echt netjes uit zien. We sparen nog even 2-3 maanden verder en dan komt er waarschijnlijk eentje voor de deur te staan en kan ik me hier ook aansluiten tussen alle nieuwe modellen die hier voorbij komen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 04-09-2015 16:23 ]

• marccom
Rev! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:43:
[...]
Zodra ik het contact aanzet start FM op mijn telefoon en krijg ik 'soms' ineens extra uitroeptekentjes in beeld. Nog niet gevonden hoe ik kan zie wat ze betekenen maar ik zal eens kijken of dat ook gebeurd als ik BT uitzet, ga ik vd week doen. In FM zelf zie ik niet echt specifieke instellingen, er staat eea in het menu mbt Sync maar kan niets kiezen, ga puzzelen hoe dat zit. TMC doet ie iig als ik op het traffic knopje druk, dan zie je de zendernamen er tussen staan. Ik heb inderdaad de diesel versie, gisteravond 41 liter getankt, volgens mij kan er 44 of 45 liter in, had toen nog iets van 30 km over, lampje ging na 950 km gereden te hebben bij 80 km to 0 branden.
DennusB schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:18:
[...]

Gewoon "normaal" mee doen in het begin, niet vol op z'n staart trappen enz.
Nagevraagd bij aflevering, geen specifieke aanwijzingen, normaal op temperatuur laten komen (2 blokjes in de [==|==] display en niet te lang dezelfde snelheid aanhouden / meteen vol gas rijden. Zou ik tot ongeveer 3500-4000km rekening mee moeten houden.
DennusB schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:23:
[...]

Hoe krijg ik de Max snelheid in de navigatie?;o
http://www.fordservicecon...&topicHRef=G1549113&div=f
Zie Hulpfuncties.
[...]

[...]

Ik ben op zich tevreden met deze stoelen, helaas waren de leren versies geen optie anders had ik die gekozen, zit wel fijner.
Navi is idd gedateerd en redelijk traag (met invoeren en opstarten) maar voldoet, zo vaak gebruik ik het niet. Laneassist kan die naar mijn weten niet en het display, tja, dat van mn telefoon is groter. Wat ik nu merk is dat tijdens het gebruik van navi en telefoon de ophangen/volgende nr knop niet luistert naar 'ophangen' maar dat ik dit op het stuur of de telefoon moet doen?

Whoop!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Southern Sun schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:21:
[...]

Kom ik ook genoeg tegen op m'n zoektocht dus skip die ook bij voorbaat al. Rij nu nog altijd in een oude Peugeot uit 1996 en heb mijn zinnen nu gezet op een Focus uit 2005-2006 (had ik 2 jaar geleden al, maar gaat er nu pas van komen). Vorige week voor het eerst proefgereden en beviel goed, zag er erg netjes uit en de Focus heeft alles wat ik nu mis. Ondanks dat het een auto is van 10 jaar oud vond ik de Futura versie er ook nog wel echt netjes uit zien. We sparen nog even 2-3 maanden verder en dan komt er waarschijnlijk eentje voor de deur te staan en kan ik me hier ook aansluiten tussen alle nieuwe modellen die hier voorbij komen :P
Ik heb hier ook de 1.6 Ti-Vct station uit 2006. Staat nu voor een APK bij de garage dus afwachten maar. Heeft ons eigenlijk nooit in de steek gelaten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:43
Kan me hier nu officieel melden :) Focus First Edition uit 2005 gekocht vanochtend. Had nog wel een duidelijke, oppervlakkige, roestplek die behandeld moet worden, maar afgezien daarvan weinig verdere roest kunnen ontdekken. Eindelijk eens rondrijden in een auto met cruisecontrol en airco! Miste dat met het jaar meer.

• Rev!
  • Niet online
Weet iemand trouwens wat het drukknopje op de hoogteverstelling (van de koplampen) bij een Fiesta doet?

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 14-09-2015 18:50 ]

• DennusB
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:28:
Weet iemand trouwens wat het drukknopje op de hoogste verstelling bij een Fiesta doet?
Wat bedoel je met 'hoogste verstelling'?

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 14:19
Rev! schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:28:
Weet iemand trouwens wat het drukknopje op de hoogteverstelling (van de koplampen) bij een Fiesta doet?
Is voor de mistlampen voor indien gemonteerd.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• tiguan
Oh wacht ik las 't verkeerd. Ik dacht versnellingpookje lol.

[ Voor 78% gewijzigd door tiguan op 14-09-2015 22:31 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 08:29
mrbcoro schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:19:
Ik heb er 1 uit 2008. Geimporteerd vanuit Duitsland. Er zijn inderdaad behoorlijk wat problemen mee bekend maar het meeste is opgelost dmv software updates. Ik heb overigens geen enkel probleem gehad na 13k km.
Het verbruik van deze motor is boven gemiddeld, ik haal gemiddeld 1 op 14 bij rustige rijstijl. Zodra je daar niet meer op let (op je rijstijl) gaat het verbruik snel richting 1 op 11.
Voordeel is inderdaad de vrij luxe uitvoeringen en het extra vermogen in verhouding tot de 1.6
In de Wagon uitvoering zijn niet alle motoren leverbaar, volgens mij die 2.0 ook niet. Tenzij je de FF3 hebt.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het is een Ford, dus ik vind dat ie ook wel even hier mag (crosspost uit het Show je auto topic):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/20150918-DSC_0331-Edit_.jpg

Omdat ik in NL heel netjes m'n best doe om zo zuinig en milieuvriendelijk te rijden met m'n 14% bijteller (:+) vond ik dat het hier wel wat anders mocht. 3.5 V6, 290pk, 6-traps automaat. De meest gebruikte feature tot nu toe is de stoelventilatie, met de temperaturen van de afgelopen dagen tussen de 30-35 graden met 80% luchtvochtigheid is dat echt heel prettig. Ding is ook heerlijk nieuw, stond net 4500 miles op de teller.

Verder is het een Limited versie dus fully loaded: parkeercamera voor/achter, elektrische stuur/pedaalverstellinig, leer met 3 geheugenstanden voor de stoelen, dubbel schuif/kanteldak, navigatie met SiriusXM, elektrische achterklep met schopfunctie :P, keyless entry en drive en tot slot 20". Dat laatste zie je er niet aan af, het ding is 5 meter lang en 2 meter breed maar het voelt gewoon als een klasse of 2 kleiner. Ook qua comfort een heerlijke cruiser, 70mph en heerlijke rust aan boord. Snel is hij niet heel erg, maar wat hij moet doen doet ie heerlijk :)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Grappig, ik hoor Clarkson weer afgeven op de muricans over hoe zij zo weinig 'powaaah' uit zoveel liters krijgen.

• tiguan
J0YR1D3R schreef op maandag 21 september 2015 @ 04:53:
Het is een Ford, dus ik vind dat ie ook wel even hier mag (crosspost uit het Show je auto topic):
Welk model is dat dan?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Een 2016 Ford Explorer :) Die heb je niet in Nederland, net als een hoop andere modellen hier. Persoonlijk vind ik het echt een gaaf ding, net als de Ford Flex overigens.

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier ervaring met subs in een Fiesta? Ik heb wel de Sony upgrade maar mis soms toch net een beetje strak laag. Onder stoel een goede optie of in de achterbak een stuk beter?

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 07:08
Ik ga binnenkort misschien niet meer leasen maar weer kopen. Het wordt sowieso een diesel want ik rij ongeveer 30k km per jaar minstens.
Nu rijd ik een Ford Focus wagon, en ik vroeg me 2 dingen af: is een C Max breder achterin (ik heb drie kinderen)? En is een dergelijke wagen slim om 200k op de teller te gaan rijden als hij bijvoorbeeld uit 2005 is?

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:48
Sinds enkele weken mogen wij ons de trotse bezitter van deze Ford Mondeo noemen. Het betreft om het titanium model met de 2.0TdCi en een handbak.

De afgelopen jaren hebben we verschillende Ford Mondeo's gehad (Stations). Na de AutoSalon in Brussel afgelopen jaar hebben we besloten de sedan versie te nemen gezien de ruige, sportieve uitstraling. Omdat het om een leasing model gaat werd het moeilijk om velgen te bestellen. (20% bijtelling)
Hierdoor hebben we besloten om de velgen te laten plastidippen om het volledig af te maken in combinatie met de getinte ramen.

Gemiddeld verbruik na 8670KM is zo'n 1:23 met veel laten uitrollen.

Ford Mondeo 2.0TdCi Titanium

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hoeveel vermogen heeft de motor? Welk model banden zitten erop?

• MarcoC
  • Nu online
Mooi, zo in het wit. Mijn volgende auto wordt ook een witte :$ .

• MAX3400

MAX3400

DevilsProphet schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:31:
Grappig, ik hoor Clarkson weer afgeven op de muricans over hoe zij zo weinig 'powaaah' uit zoveel liters krijgen.
Lees eens http://www.pistonheads.co...ustang-gt350-driven/32967 -> daar komt nog steeds 100pk/liter uit voor de Mustang GT350R. Oftewel; een zeer respectabel aantal wat al jaren als "normaal" wordt gezien. Bedenk wel even dat de Mustang V8 in Amerika nog steeds een "normale" auto is; zolang er geen Super Snake / Shelby / Racing op staat, is er gewoon een grote kans dat deze machines op een doordeweekse dag verkocht worden door een Ford-dealer.

Crosspost uit MAX3400 in "[Xbox one] Forza motorsport 6"
Gift van T10 d:)b d:)b d:)b
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2dymLAJVBDFpkoR4DTRSTn1X/full.jpg
Nee hoor, als het goed is een demo van de dealer

• aapjuh99
DevilsProphet schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:40:
Hoeveel vermogen heeft de motor? Welk model banden zitten erop?
Het betreft om de 180PK versie. Pin me er niet op vast, maar ik meen de Dunlops van Euromaster.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• aapjuh99
MarcoC schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:54:
Mooi, zo in het wit. Mijn volgende auto wordt ook een witte :$ .
Dankje, het vergt wel de nodige behandeling op zaterdag- of zondagochtend bij de wasstraat. ;)
Maar goed met zo'n prachtige auto spendeer je maar al te graag een uurtje aan het poetsen.

Heb overigens al vele leuke reacties gehad dat de Mondeo op een Aston Martin DB9 van voren lijkt. En op het werk van m'n vader zijn de Duitse collega's jaloers, gezien zij allemaal VAG rijden.

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:13
Hey Jongens!

In de aankomende maanden ga ik een Ford Fiesta 1.6 TDCI uit '09 / '10 aanschaffen.
Ik vroeg me af of er nog puntjes waren waar ik extra op moet letten. Ik heb nagenoeg geen verstand van auto's dus ik zou ook niet weten waar ik op moet letten.

Wat zou de meest betrouwbare KM Stand zijn om de auto op aan te schaffen? Of is er totaal geen richtlijn? Van mezelf kijk ik een beetje tussen de 150,000 - 200,000 maar ik heb geen idee wanneer er ongeveer een groot onderhoud plaats gevonden zou hebben.

Enige tips? Zullen erg gewaardeerd worden.

• MAX3400

MAX3400

Valandin schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:22:
Hey Jongens!

In de aankomende maanden ga ik een Ford Fiesta 1.6 TDCI uit '09 / '10 aanschaffen.[
Ik vroeg me af of er nog puntjes waren waar ik extra op moet letten. Ik heb nagenoeg geen verstand van auto's dus ik zou ook niet weten waar ik op moet letten.

Wat zou de meest betrouwbare KM Stand zijn om de auto op aan te schaffen? Of is er totaal geen richtlijn? Van mezelf kijk ik een beetje tussen de 150,000 - 200,000 maar ik heb geen idee wanneer er ongeveer een groot onderhoud plaats gevonden zou hebben.

Enige tips? Zullen erg gewaardeerd worden.
Misschein dat ik hier iets mis maar waarom een auto van die leeftijd? Ja, rond de jaarwisseling zie je vaak dat bepaalde auto-bedrijven hun auto's nog even in de verkoop willen zetten maar het gaat hier over een dieseltje wat zometeen 7 jaar oud is.

Ik wil/kan niet in je portomonnee kijken maar het lijkt me iets veiliger om een auto bouwjaar 2010-2012 te zoeken; hier heb je in ieder geval nog een kans dat er een flinke bups ex-lease tussen zit waardoor er in ieder geval een duidelijker onderhoudshistorie van de afgelopen 4+ jaartjes bekend is.

Je kan er in ieder geval vanuitgaan dat als je wel voor een auto gaat met 160-200K op de teller, dat je eerstvolgende grote onderhoud de distributieriem gaat worden. Verder weet ik van deze auto's dat in sommige gevallen de versnellingsbak "lekt" maar dat is vaak een simpele reparatie door vervanging van een afdichtring.

Misschien zou je even willen bekijken/posten hoe lang je denkt met de wagen te gaan doen en hoeveel kilometers je per jaar gaat rijden; sowieso is de benzineprijs dusdanig laag (al een lange tijd) dat ik geen enkel voordeel zie om hogere wegenbelasting voor een diesel te betalen.

• Valandin
MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:31:
[...]

Misschein dat ik hier iets mis maar waarom een auto van die leeftijd? Ja, rond de jaarwisseling zie je vaak dat bepaalde auto-bedrijven hun auto's nog even in de verkoop willen zetten maar het gaat hier over een dieseltje wat zometeen 7 jaar oud is.

Ik wil/kan niet in je portomonnee kijken maar het lijkt me iets veiliger om een auto bouwjaar 2010-2012 te zoeken; hier heb je in ieder geval nog een kans dat er een flinke bups ex-lease tussen zit waardoor er in ieder geval een duidelijker onderhoudshistorie van de afgelopen 4+ jaartjes bekend is.

Je kan er in ieder geval vanuitgaan dat als je wel voor een auto gaat met 160-200K op de teller, dat je eerstvolgende grote onderhoud de distributieriem gaat worden. Verder weet ik van deze auto's dat in sommige gevallen de versnellingsbak "lekt" maar dat is vaak een simpele reparatie door vervanging van een afdichtring.

Misschien zou je even willen bekijken/posten hoe lang je denkt met de wagen te gaan doen en hoeveel kilometers je per jaar gaat rijden; sowieso is de benzineprijs dusdanig laag (al een lange tijd) dat ik geen enkel voordeel zie om hogere wegenbelasting voor een diesel te betalen.
Bedankt voor de reactie.
Mijn budget ligt echt max op de €6500,- dus veel nieuwer dan 2009-2010 zit er helaas niet in.
Kilometers per jaar zal tussen de 20,000 - 35,000 liggen, op dit moment is het helaas nog lastig te berekenen met een mogelijke verhuizing in de toekomst. Ik hoop zeker een jaartje of 5 met de auto te kunnen doen. Hoeveel moet ik ongeveer rekenen voor het vervangen van de distributieriem?

Volgens mij rijdt de Diesel variant van de Fiesta wel een stuk zuiniger dan de benzine versie.
Uit mijn hoofd rijd de Diesel 1 op 20 en de Benzine 1 op 16?

Als ik er van uit ga dat ik de Diesel rijd..

Kosten Diesel bij 2800km maand:

Verzekering: 70
Wegenbelasting: 76
Diesel:

2800 / 20 = 150 liter diesel
150*1,20 = 180 euro diesel tanken

180+76+70 = 326 per maand.

Kosten Benzine bij 2800km maand:

Wegebelasting: 25
Benzine
2800 / 16 = 175 liter benzine
175*1,50 = 262 euro

262+70+25 = 357

Zal niet veel schelen dus inderdaad.. Maanden dat ik wat minder rijd zou benzine goedkoper zijn.
Is bijde goed te doen dus.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een dik jaar geleden heb ik een Focus uit september 2010 gekocht, 1,6tdci 66kW/90PS, 66Mm op de teller, deftige uitrusting, voor €7000. Uiteraard in België; geen idee of dat scheelt met Nederland.

Om maar te zeggen: dat budget lijkt wel nogal hoog voor wat je verwacht te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door RuddyMysterious op 29-09-2015 09:27 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Valandin schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:03:
[...]

...

Kosten Diesel bij 2800km maand:

Wegenbelasting: 76
Diesel:

2800 / 20 = 150 liter diesel
150*1,20 = 180 euro diesel tanken

180+76+70 = 326 per maand.

Kosten Benzine bij 2800km maand:

Wegebelasting: 25
Benzine
2800 / 16 = 175 liter benzine
175*1,50 = 262 euro

262+70+25 = 357

Zal niet veel schelen dus inderdaad.. Maanden dat ik wat minder rijd zou benzine goedkoper zijn.
Is bijde goed te doen dus.
Ik heb geen ervaring met Diesel (ik heb een Fiesta Ecoboost 1.0 van eind 2014), maar waarom €70 voor verzekering? Ik betaal €45 p/m voor all-risk (3 jaar aanschafwaarde vergoeding) en ik heb 0 schadevrije jaren. Daarbij woon ik ook nog in de randstad. Of heb ik nou zo'n goede deal?

• Valandin
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:30:
[...]

Ik heb geen ervaring met Diesel (ik heb een Fiesta Ecoboost 1.0 van eind 2014), maar waarom €70 voor verzekering? Ik betaal €45 p/m voor all-risk (3 jaar aanschafwaarde vergoeding) en ik heb 0 schadevrije jaren. Daarbij woon ik ook nog in de randstad. Of heb ik nou zo'n goede deal?
Leeftijd denk ik? Ik ben 22 met 0 schadevrije jaren.
Volgens independer was dit het goedkoopste wat ik kon krijgen.

*Edit*
Getest met een benzine kenteken en deze komt op 55 uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 29-09-2015 10:20 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik las net in TG magazine dat de ford Transit deze maand 50 is geworden :)
Wikipedia: Ford Transit

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Valandin schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:02:
[...]

Leeftijd denk ik? Ik ben 22 met 0 schadevrije jaren.
Volgens independer was dit het goedkoopste wat ik kon krijgen.

*Edit*
Getest met een benzine kenteken en deze komt op 55 uit.
Hmja, ik ben alweer 33 :'(
De dealer gaf me trouwens een betere deal dan ik online kon vinden (dat zou AllSecure zijn), mede doordat ik 6 schadevrije jaren "kado" kreeg. Scheelde ~€20 per maand.

• MAX3400

MAX3400

Valandin schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:03:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Mijn budget ligt echt max op de €6500,- dus veel nieuwer dan 2009-2010 zit er helaas niet in.
En hier dan? Er zal bij die of die handelaar best nog iets te doen zijn aan de prijs. Zeker die witte (op grijs kenteken dus zonder achterbak).

Over verzekering gesproken: als je bij FBTO zit (of een familielid op hetzelfde huishouden), dan zijn er verschillende kortingen waaronder "overdracht schadevrije jaren". Zo heb ik een Fiesta ST kunnen verzekeren van 1400/jaar voor 800/jaar door gebruikmaking van de schadevrije opbouw van de eerste verzekerde. Deze overdracht is volledig apart; maakt de ene schade, heeft de ander er geen last van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2015 14:58 ]

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier wel eens gereden in de 100PK Fiesta EN de 125PK Fiesta? Zo ja, is dat verschil van 25PK merkbaar?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DennusB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:12:
Iemand hier wel eens gereden in de 100PK Fiesta EN de 125PK Fiesta? Zo ja, is dat verschil van 25PK merkbaar?
Het verschil tussen de 95pk diesel en 125pk benzine is naar mijn ervaring ontzettend groot!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
TommyGun schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Het verschil tussen de 95pk diesel en 125pk benzine is naar mijn ervaring ontzettend groot!
Het verschil tussen een diesel- en een benzinemotor is sowieso groot. Het koppel ligt anders en het toerengebied verschilt ook stevig.

Je moet benzine met benzine vergelijken, niet met diesel (8>

Soundcloud

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dan nog is het aannemelijk dat je die extra 25pk echt wel gaat merken!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Dat lijkt me wel ja, maar of het een érg groot verschil zal zijn betwijfel ik.

Soundcloud

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:55:
[...]

En hier dan? Er zal bij die of die handelaar best nog iets te doen zijn aan de prijs. Zeker die witte (op grijs kenteken dus zonder achterbak).
HAHA zo'n van is echt mijn droommobiel :D Zoiets vind ik echt heel tof! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 39 ... 140 Laatste