Weer ff lekker op mijn warrior gequest, lvl 73 nu en al redelijk wat tank gear.
Ik gebruik nu 3 'sets' 1 prot set voor questen met haste trinkets (2 x 2%hp per kill terug), 1 prot set voor instances en 1 dps set voor arms.
En ik level eigenlijk alleen met de prot quest set (20%xp), hiermee kan ik dan eigenlijk oneindig doorpullen en heb eigenlijk altijd volle hp. Questen gaat lekker snel zo.
Nou had ik eigenlijk een vraag, als ik het me goed herinner was de defcap op lvl 70 480? Moet ik er dan vanuit gaan met elk level 5 omhoog? Dus lvl 71 zou dan 485def zijn? Niet dat het op dit moment erg veel uitmaakt maar ik wil gewoon proberen het 'optimale' uit mijn char/gear/level te krijgen. Met mijn 'prot instance tank set' zit ik nu op ~ 492def en schiet zo over 500 als ik de chest vervang. Want het is haast onmogelijk om een fatsoenlijke tank te vinden die weet wat hij/zij moet doen, tacts weet en als het kan ook nog weet waar ze heen moeten, ik zeg niet dat ik een goeie tank ben, maar weet wel alle tacts/instances uit me hoofd (jammer genoeg).
Op mijn DK had ik het probleem gehad dat toen ik op lvl79 zat en halverwege HoL 80 haalde ik ineens ENORM veel dmg kreeg en gewoon niet in leven te houden was door de healer en dit wil ik gewoon voorkomen, heb Saronite swordbreakers+breastplate of the white knight al op verland lijstje staan en mats klaarliggen.
Heb nu al DK's gehad in dps gear die dachten dat ze wel ff konden tanken en gewoon in 3 klappen op de grond lagen (lullig als lvl77 zijnde in UK), Paladin die niet wist wat righteous fury was. Druid die gewoon in bearform ging en ook in 2-3 hits plat lag. Warrior die elke keer maar 1 target pakte en zo derest naar de healer doorliep. Tanks die gewoon in de smash blijven staan UK, tanks die gewoon in pound blijft staan AN, Tanks en dps die gewoon bleven staan in nexus laatste boss en dus dood gingen de healer uitscholden en vertrokken...
Uiteraard heb ik ook goede ervaringen gehad hoor, maar ik merk wel dat er gewoon mensen zonder verstand of IQ van 10 rondlopen, schelden/haasten, staat nog geen seconde binnen 'Hurry i g2g in 15' daar zakt echt me broek van af, vooral dat lootwhoren, needen op orbs/epic items ookal zit er een enchanter in party en kunnen ze de items niet eens gebruiken dus puur voor vendor...
Ook valt me op dat die LFG tool afentoe gewoon ENORM faalt, ik heb wel de GS addon geinstalleerd staan puur uit frustratie, zodat als iemand mij commentaar geeft ik in 1 oogopslag kan zien of hij het recht heeft en dan nog heeft die persoon zijn waffel te houden.
Hoe kun je in godsnaam met een gearscore van ~2800 (187/200 gear) HoR doen na gewoon inspect gedaan te hebben je kan het ook wel zien aan de gear maarja.... ten tweede vraag ik me af hoe ze erin zijn gekomen want voor zover ik weet kon een vriend van mij niet eens in random hc queuen met een gearscore van ~3100.... die hebben we eerst ff wat spul laten maken trinkets tellen kennelijk erg mee in die 'score' en HoL hc gedaan via normale ingang

en met geluk axe gehaald en toen kon hij pas queuen voor random hc's.
Voorderest eigenlijk niet geraid laatste paar weken vanwege nieuwe rules in guild, en GM/Officers blijven maar nieuwe mensen reqruiten en zo duurt de uitleg elke keer ERG lang (Kunnen ook ff op tankspot kijken ofzo) meeste zijn allemaal T9 geared+FoS/PoS/HoR spul+VoA spul dus dan weet je het wel, 0.0 raiding ervaring over het algemeen..
We zitten nu gemiddeld op 43 sign ups per raid, maar een 2de 10man groep maken is er niet bij + dat er een erg irritant vriendjes politiek sweertje heerst die er eigenlijk voor zorgt dat er een hoop mensen buitenspel worden gezet. Wordt ook maar eens tijd om een ander guild te zoeken denk ik.... Ook worden de officers ervan verdacht met de DKP te spelen en geen dkp af te trekken voor de items die ze ontvangen(Blijkt na controle).
Op het moment vindt ik het wel best, doe lekker me ding op me warrior en mijn random hc's bijna elke dag, nog een weekje ofzo en ik heb 2 T10 stukkies op mijn priest of ik spaar gewoon nog ff lekker door.
(Sorry voor de onlogische volgorde, heb dit ondertussen al een uur openstaan maar wordt elke keer onderbroken op mijn werk

)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"