Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 209 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 37.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-04 08:53
Voor een klant van ons hebben we een nieuwe pc geïnstalleerd en hierop moet world of warcraft op komen te staan.
De key van de Lich King cd zijn ze kwijt maar ze hebben al een nieuwe aangekocht. Wel vroegen ze me of ze dan hun progress van wow kwijt zijn.
Wordt dit allemaal online bijgehouden ongeacht je veranderd van cd key? Of moet er van de oude installatie savegames overgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 22:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

destroyernr1 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:10:
Voor een klant van ons hebben we een nieuwe pc geïnstalleerd en hierop moet world of warcraft op komen te staan.
De key van de Lich King cd zijn ze kwijt maar ze hebben al een nieuwe aangekocht. Wel vroegen ze me of ze dan hun progress van wow kwijt zijn.
Wordt dit allemaal online bijgehouden ongeacht je veranderd van cd key? Of moet er van de oude installatie savegames overgezet worden?
Als ze hun Login gegevens nog weten is er niks aan de hand.
Je zou wel hun oude Addon map en SavedVariables kunnen over plaatsen van de oude pc naar de nieuwe, anders moeten ze hun Addons weer opnieuw instellen. Niet dat die heel belangrijk is, heb je zo weer recht gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Wahloh op 26-01-2010 12:13 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Ik moet nu soms in nood even tank spelen (DW frost spec), maar hoe zit jij qua initiele agro? Ik heb 3 aanval keuzes voor AoE, beginnend bij DnD:
- Obliterate en Howling Blast, Obliterate voor hopelijke Rime rpoc, gratis Blast
- of toch Icy touch/plaguestrike - pestilience?
Beide gaat niet lukken omdat ik bij 1 van de 2 keuzes door mijn runes heen ben.

Goed, ik ben helemaal opgegroeid met pala tank, welke flink arsenaal aan AoE agro heeft, DK wil me nog niet echt lukken.
D&D -> Howling blast (glyphed) -> bloodboil
ob-ob-ps-pest
Indien nodig kan je dan nog je runereset gebruiken voor wat extra threat op je targets (tab+attack)
Met dual wield frost tank je gewoon single disease in het begin, die 2e disease gooi je er na de eerste runecooldowns wel op.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:01:
Ik ga voor DnD, IT, PS, PE, BS (blood strike) 2x daarna kan ik runic power dumpen met death coil (1 of 2x) en howling blast moet dan weer up zijn aangezien m'n eerste runes van cooldown af komen. als ik een hele goede dps groep heb kan ik nog een cooldown (uiteraard weet ik de naam weer niet) proccen om m'n runes vrij te geven en even snel extra aggro te pushen.
Optie 2 dus :)

Is frost strike niet een betere runic dumper? (mits mobs in melee zijn natuurlijk). Zit ik nog met rune strike, moet ik nog ergens in de macro erbij bouwen, blaas ik net mijn runic power erdoorheen, proc'ed die rune strike :(
Bokkie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:12:
D&D -> Howling blast (glyphed) -> bloodboil
ob-ob-ps-pest
Indien nodig kan je dan nog je runereset gebruiken voor wat extra threat op je targets (tab+attack)
Met dual wield frost tank je gewoon single disease in het begin, die 2e disease gooi je er na de eerste runecooldowns wel op.
Oh dat is meer mijn ding, ik ben frost DW. Op dit moment heb ik enkel Glyph of frost strike (8 rune power minder) en Obliterate (damage 20%), wist helemaal niet dat die glyph van Howling blast bestond :D
destroyernr1 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:10:
CD Key heb ik afaik nog nooit ingegeven, enkel bij het aanmaken van een account moest ik CD key ingeven maar bij installeren nooit. Ik maak nu ook gewoon steeds een kopie van mijn wow folder als hij op een andere PC moet komen.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2010 12:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Ze hadden ook geen nieuwe CD hoeven kopen. De client is gewoon te downloaden. Progress wordt op het account bijgehouden, dus zijn ze ook niet kwijt. Als ze de login idd maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-04 08:53
Goed om te weten! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:12:
[...]Is frost strike niet een betere runic dumper? (mits mobs in melee zijn natuurlijk). Zit ik nog met rune strike, moet ik nog ergens in de macro erbij bouwen, blaas ik net mijn runic power erdoorheen, proc'ed die rune strike :(
frost strike/death coil werkt beide, hou er ook rekening mee dat zei beide de debuf kunnen refreshen ! dat scheelt weer bij je volgende rotatie ronde.

Rune strike doe ik gewoon als het nodig is (ik heb em op Q) maar veel mensen raden em aan om em gewoon onder elke knop te macro'en. vond ik teveel moeite en aangezien ik toch procs gewent ben van m'n warrior (slam) heb ik deze gewoon op dezelfde proc knop :)

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325407

Wootlock schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:01:
[...]

nope
440 hit zonder gems enzo. dat komt neer op 16.6% :'(

check me Armory: Wootsauce @ Aggramar.
word wat moeilijk... mijn werk blokkeerd alles met de woorden wow, warcraft, etc
mag in mijn handen klappen dat tweakers.net het nog doet hahah
www.geenstijl.nl is al geblokkeerd na 6 maanden met als reden adult/mature content

maar als ik dat zo hoor heb je vooral gear genomen met hit erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tussen de howling blast en de bloodboil hoort nog een plague strike btw
rune strike macroen op elke ability kan, ikzelf heb hem maar onder een paar abilities, dit om ervoor te zorgen dat ik altijd rp over heb voor een ams of een interupt bijv.

[ Voor 54% gewijzigd door Bokkie op 26-01-2010 12:21 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17

Valkyre

Kitesurf FTW!

Wahloh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:11:
[...]

Als ze hun Login gegevens nog weten is er niks aan de hand.
Je zou wel hun oude Addon map en SavedVariables kunnen over plaatsen van de oude pc naar de nieuwe, anders moeten ze hun Addons weer opnieuw instellen. Niet dat die heel belangrijk is, heb je zo weer recht gezet.
Volgens mij is het nog makkelijker voor hem als ze de oude pc/hdd nog hebben om gewoon die map te kopieren, en dan even op te starten. anders ben je een halve dag aan het patchen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 27-03 22:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Anoniem: 325407 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:19:
word wat moeilijk... mijn werk blokkeerd alles met de woorden wow, warcraft, etc
www.geenstijl.nl is al geblokkeerd na 6 maanden met als reden adult/mature content
Haha, dat is pech hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Wahloh op 26-01-2010 12:29 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:28

Wootlock

Evilution

Anoniem: 325407 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:19:
[...]

maar als ik dat zo hoor heb je vooral gear genomen met hit erop?
Op tier items zit meestal een bak hit, en op me dying curse trinket zit ook 71 hit uit me hoofd (die wil ik heel erg graag vervangen met de trinket van Vezax 25 hardmode of die 264 met haste)
Enige gems die ik gebruik
Geel: Spellpower + haste
Rood: Spellpower
Blauw: Spellpower + Spirit

Overigens ga ik af en toe voor socketbonusen (als deze meer als 7 sp/haste/crit toevoegen)
Hit is niet het probleem, momenteel zit ik wat laag aan crit en op crit items zit meestal ook weer hit :'(

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
De weekly op Dragonblight is deze week Lord Marrowgar. Waarschijnlijk geen gratis frost emblems op mijn huntard dus ;) Mn dps is nog best ok (3800 op Patchwerk), maar mijn gear bestaat uit 200 blue's gecombineerd met naxx10 en heroic epics.

Ik ga het dus niet eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wahloh schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:23:
[...]

Probeer dit eens:
Open Command Promt
Typ: cmd
Ping de website die je wil bekijken: ping geenstijl.nl
Kopier het IP en plak het in je browser

Doet hij het nou wel?
gaat een beetje offtopc, nee werkt niet
ben zoizo de systeembeheerders (ik werk in hongarije zij in luxemburg) een beetje aant irriteren
had een paar weken terug avonddienst en was druk bezig, verloor ineens controle over me muis en notepad werd geopend met daarin dat ik moest stoppen waarmee ik bezig was, antwoordde terug(via notepad) nee ben bezig met prioriteit zaken, kan niet wachten.... laatste dat ik zag was we gaan NU updaten, pc restart... weg werk(kon niet gesaved worden raaaagh)

maar goed on topic
moet idd maar ff kijken wat ik kan en moet veranderen, wil toch zo snel mogelijk van die hit trinket af, maar ja dan moet de guild wel structureel iig een boomkin meenemen haha
Wootlock schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:26:
[...]

Op tier items zit meestal een bak hit, en op me dying curse trinket zit ook 71 hit uit me hoofd (die wil ik heel erg graag vervangen met de trinket van Vezax 25 hardmode of die 264 met haste)
Enige gems die ik gebruik
Geel: Spellpower + haste
Rood: Spellpower
Blauw: Spellpower + Spirit

Overigens ga ik af en toe voor socketbonusen (als deze meer als 7 sp/haste/crit toevoegen)
Hit is niet het probleem, momenteel zit ik wat laag aan crit en op crit items zit meestal ook weer hit :'(
ja ken het gevoel, zit wel eens voor de gein te kijken naar buzzkill van ensidia, 1000 haste unbuffed en dan nog 3000 spellpower unbuffed(zo uit mijn hoofd) en dan nog netjes 300 nog wat hit hebben....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 325407 op 26-01-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:01

Rannasha

Does not compute.

Gohan-san schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is het nog makkelijker voor hem als ze de oude pc/hdd nog hebben om gewoon die map te kopieren, en dan even op te starten. anders ben je een halve dag aan het patchen...
Als je de WoW map kopieert dan kan de Blizzard Updater gaan bokken. De Updater heeft namelijk een register entry nodig om de WoW folder te vinden (de rest van het spel werkt prima met een gewone copy/paste). Je moet die register-entry dan zelf toevoegen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Species5618 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Als je de WoW map kopieert dan kan de Blizzard Updater gaan bokken. De Updater heeft namelijk een register entry nodig om de WoW folder te vinden (de rest van het spel werkt prima met een gewone copy/paste). Je moet die register-entry dan zelf toevoegen.
Volgens mij werkt het opstarten van wow.exe prima... wordt de registry entry vanzelf aangemaakt iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Species5618 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Blizzard Repair fix dit voor je..
Staat in de WoW folder.

wow.exe doet het prima maar updater niet ;)
Heb 3keer die repair moeten doen voordat ik kon updaten na 3.3 >.<

[ Voor 11% gewijzigd door Derr_Hans op 26-01-2010 12:44 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
Derr_Hans schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:43:
[...]

Blizzard Repair fix dit voor je..
Staat in de WoW folder.

wow.exe doet het prima maar updater niet ;)
Heb 3keer die repair moeten doen voordat ik kon updaten na 3.3 >.<
mja, als je wow.exe gewoon opstart en weer sluit maakt ie die registry key gewoon aan volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:18
Mijn linkje: http://www.wowhead.com/?user=armandgrtn

Ik speel eigenlijk alleen actief op mijn warrior. De rest is leuk en/of handig.
Wat mij opvalt is dat de hit op de meeste nieuwe items redelijk hoog is. Daartegen moet ik af en toe nog wat bij-gemmen voor expertise. Da's op zich wel jammer.

Ik denk zelf dat ik redelijk goed zit met gear/gems/enchants, maar tips zijn uiteraard welkom.

Hopelijk deze week weer een ICC25... Heb nog wat dkp te besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215903

Hydra schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:21:
[...]

Gaat er vooral om dat op dergelijke packs een ranged silence enorm handig is, en druids deze als enige tank class niet hebben.

Deathknight heeft een silence en een interrupt, plus ook nog deathgrip. Warriors hebben gag order + heroic throw. Druids zijn de enige tanking class zonder ranged silence.
Leer dan om LoS te tanken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Een vraag aan de tanks onder ons, ik heb altijd geprobeerd om ook als tank mijn hit capped en mijn expertise op respectable niveau te houden. Nu ben ik bezig met een lijst te maken aan upgrades die mijns inziens haalbaar zijn. Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik al mijn expertise momenteel van mijn [245] triumph head en [232] t9 shoulders haal waardoor ik op ~28 expertise uit kom incl glyph bonus. Ik wil deze vervangen met 2x t10 (head/shoulders) om dit verder uiteindelijk aan te vullen met [264] badge/crafted gear.

Punt is wanneer ik mijn head/shoulder vervang ga ik van 28 expertise naar 10 expertise incl. glyph. Pas wanneer ik [264] badge body kan aanschaffen krijg ik weer genoeg expertise erbij om rond de 26 expertise uit te komen. Is het acceptabel om als tank met 'maar' 10 expertise rond te lopen of is het risico te groot dat je te vaak dodge of parry ziet langskomen? Die 20% bonus op mijn hammer of righteous is namelijk best verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:43
De ranged silence van een paladin stelt niet zoveel voor, omdat je de mob er ook mee dazed, dus erg ver komt hij dan niet naar je toe in die 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

RichardvdD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:12:
De ranged silence van een paladin stelt niet zoveel voor, omdat je de mob er ook mee dazed, dus erg ver komt hij dan niet naar je toe in die 2 seconden.
en om daar als tank nou zoveel puntjes in retri voor de geven??
al je retri bent is het wel handig vooral in pvp en 1vs1 situaties als je bijv een mage tegenkomt

Repentance-->get in close+attack-->Hammer of justice-->finish him!...nog niet dood-->bubble/hand of freedom-->blijf dichtbij en maak het alsnog af!

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:58:
Ik moet nu soms in nood even tank spelen (DW frost spec), maar hoe zit jij qua initiele agro? Ik heb 3 aanval keuzes voor AoE, beginnend bij DnD:
- Obliterate en Howling Blast, Obliterate voor hopelijke Rime rpoc, gratis Blast
- of toch Icy touch/plaguestrike - pestilience?
Beide gaat niet lukken omdat ik bij 1 van de 2 keuzes door mijn runes heen ben.

Goed, ik ben helemaal opgegroeid met pala tank, welke flink arsenaal aan AoE agro heeft, DK wil me nog niet echt lukken.
Ben opgegroeid met beer als tank, ik zat daarom mezelf te verlekkeren met de opties :) Maar ik begin met packs altijd met DnD, HB en dan BB. Laatste doet wel minder damage (en daardoor aggro) als met diseases up, maar ik gooi wel een drietal aoe's bovenop de groep. Daarna pak ik de main target en gooi een Runestrike op zijn neus. Dan ga ik tabben met HB's totdat ik een Pest+IT heb (gaat snel door d-runes) en die gooi ik op de target die ik heb, verspreid ze en dan komt er helemaal niets meer los. Als er dan nog wat staat overigens, maar dat ligt een beetje aan de groep ;) Ik vul het op met HB+BB als aoe en Runestrikes voor de aggro-dump.

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Viggen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:50:
[...]

mja, als je wow.exe gewoon opstart en weer sluit maakt ie die registry key gewoon aan volgens mij
Bij mij werkte dat iig niet. Had Win7 op een andere partitie geinstalleerd naast WinXP, waaronder WoW geinstalleerd was. Spelen werkte prima, maar toen het patch-tijd was kreeg ik een foutmelding. Kan zijn dat WoW als administrator gedraaid moet worden voordat het registry dingen mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
-OPTICAL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:01:

Wat mij opvalt is dat de hit op de meeste nieuwe items redelijk hoog is. Daartegen moet ik af en toe nog wat bij-gemmen voor expertise. Da's op zich wel jammer.

Ik denk zelf dat ik redelijk goed zit met gear/gems/enchants, maar tips zijn uiteraard welkom.

Ik zal wel even wat kommentaar geven.

enchants heb ik niet naar gekeken, maar het volgende viel me direct op.

1. Hit heb je nu, met tier 9 zat. maar wacht maar tot je icc gear hebt dan zit je weer te hopen om gear.
2. Neck en 1 ring -> agi. probeer deze te vervangen door een item met Str stat.
3. Gems, ik zie dat je overal voor socket bonussen bent gegaan, NIET doen. als je minder als +6 str krijgt is het het niet waard er een str/stam of str/crit gem in te gooien, dat is het pas bij +6 str of +8 str socket bonus en dan alleen op items waarop je maar 1 gem hoeft te vervangen, anders dus gewoon +20 str gems erin..

Nog beter is overigens om +20 arp te gemmen, ook als fury geeft dit al een tijdje betere SEP (1 sep = 2.2dps) dan Str

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Vivaladen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:24:
[...]

en om daar als tank nou zoveel puntjes in retri voor de geven??
Punten in retri.. Jij hebt het over de CC repentance, die krijg je nooit te pakken als tank. :+ Ik heb het over avenger's shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

RichardvdD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Punten in retri.. Jij hebt het over de CC repentance, die krijg je nooit te pakken als tank. :+ Ik heb het over avenger's shield.
mijn excuus dacht dat je een grapje maakte haha vandaar de lichte mate van sarcasme maar ik zat er helemaal naast dacht dat je repentance bedoelde haha...stom stom stom ik ga al in de hoek staan sorry :P

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
deTwisj schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:11:
Punt is wanneer ik mijn head/shoulder vervang ga ik van 28 expertise naar 10 expertise incl. glyph. Pas wanneer ik \[264] badge body kan aanschaffen krijg ik weer genoeg expertise erbij om rond de 26 expertise uit te komen. Is het acceptabel om als tank met 'maar' 10 expertise rond te lopen of is het risico te groot dat je te vaak dodge of parry ziet langskomen? Die 20% bonus op mijn hammer of righteous is namelijk best verleidelijk.
Ik neem aan pala ?? dan is expertise wat minder belangrijk. als je warrior of dr00d ben wil je wil graag tot die expertise cap komen. maar gooi dan gewoon een of meerdere expertise gems in je gear.

[ Voor 4% gewijzigd door DrFlash op 26-01-2010 13:35 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30

Grozno

acts without consequence!

Auspex schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:43:
[...]

Warrior

Protection

* Concussion Blow: Damage decreased by 50%. Threat level remains unchanged.
* Devastate: Damage increased by 20%.
* Shield Slam: Damage modifier from block value decreased, and scales worse at low block value levels. Players in high-end gear shouldn't notice the change. In addition, threat generated by Shield Slam has been increased by 30%.
* Warbringer: Now only affects Intervene.

Balls... Ben net een protection warrior aan het lvl'n (lvl 42) en shield slam gaf echt wel al leuke damage output... En keek hard uit naar het warbringer talent en dan wordt die ook gewijzigd |:(

[...]

Dat zou zo machtig zijn _/-\o_ Alhoewel de looks eigenlijk gelijkaardig met dat van een undead mount zouden moeten zijn.
Warbringer vind ik ook erg jammer, had een leuke macro gevonden die automatisch de goede variant chargemove gebruikte...
De change voor Devastate maakt de glyph hiervoor wat minder nuttig, omdat je Devastate nu vaker zult gebruiken (dan haal je de 5 sunders immers toch wel). Kan ik die mooi inleveren voor de cleave glyph :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

deTwisj schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:11:
Een vraag aan de tanks onder ons, ik heb altijd geprobeerd om ook als tank mijn hit capped en mijn expertise op respectable niveau te houden. Nu ben ik bezig met een lijst te maken aan upgrades die mijns inziens haalbaar zijn. Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik al mijn expertise momenteel van mijn \[245] triumph head en \[232] t9 shoulders haal waardoor ik op ~28 expertise uit kom incl glyph bonus. Ik wil deze vervangen met 2x t10 (head/shoulders) om dit verder uiteindelijk aan te vullen met \[264] badge/crafted gear.

Punt is wanneer ik mijn head/shoulder vervang ga ik van 28 expertise naar 10 expertise incl. glyph. Pas wanneer ik \[264] badge body kan aanschaffen krijg ik weer genoeg expertise erbij om rond de 26 expertise uit te komen. Is het acceptabel om als tank met 'maar' 10 expertise rond te lopen of is het risico te groot dat je te vaak dodge of parry ziet langskomen? Die 20% bonus op mijn hammer of righteous is namelijk best verleidelijk.
Ik doe persoonlijk helemaal niks aan hit en expertise, het komt vanzelf wel met de gear, en beiden kan je glyphen.
Qua T10 op mijn paladin tank, doe ik ook niet, omdat de itemlvl 264 items gewoon veel beter zijn. qua armor/stamina. althans ik vind de upgrade van t9 naar t10 te klein, heb sowieso nog geen token voor T10 gear.

setbonussen als tank ben ik niet zo kapot van, als dps is het over het algemeen wel gewoon super lekker om te hebben.
DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Nog beter is overigens om +20 arp te gemmen, ook als fury geeft dit al een tijdje betere SEP (1 sep = 2.2dps) dan Str
Ben minder thuis in melee dps, maar heb toch ook een leuke reti set op mijn paladin, maar voor Retridins is arp best wel nutteloos, omdat onze meeste dmg van magic dmg komt, die paar white hits is veel minder interressant als voor warriors/rogues

[ Voor 14% gewijzigd door Valkyre op 26-01-2010 13:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gohan-san schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:39:
[...]

Ik doe persoonlijk helemaal niks aan hit en expertise, het komt vanzelf wel met de gear, en beiden kan je glyphen.
Qua T10 op mijn paladin tank, doe ik ook niet, omdat de itemlvl 264 items gewoon veel beter zijn. qua armor/stamina. althans ik vind de upgrade van t9 naar t10 te klein, heb sowieso nog geen token voor T10 gear.

setbonussen als tank ben ik niet zo kapot van, als dps is het over het algemeen wel gewoon super lekker om te hebben.

[...]

Ben minder thuis in melee dps, maar heb toch ook een leuke reti set op mijn paladin, maar voor Retridins is arp best wel nutteloos, omdat onze meeste dmg van magic dmg komt, die paar white hits is veel minder interressant als voor warriors/rogues
voor paladin healers geld het zelfde, naja de holy light spammers:P
de meeste fora word aangeraden je niets aan te trekken van bijvoorbeeld de 4pt9... ik erg zuinig erop zijn omdat ik sacred shield en flash of light op de main tank in mijn rotatie had zitten, maar holy light spammen werkt dus veel beter hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Grozno schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:36:
[...]De change voor Devastate maakt de glyph hiervoor wat minder nuttig, omdat je Devastate nu vaker zult gebruiken (dan haal je de 5 sunders immers toch wel). Kan ik die mooi inleveren voor de cleave glyph :)
Ik gebruikte de devastate glyph toch niet, snap niet waarom mensen dat zowiezo zouden doen, je hebt als warrior zat global cooldowns over gooi daar gewoon wat devastates tussendoor en je zit binnen no time op de 5

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Gohan-san schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:39:
[...]Ben minder thuis in melee dps, maar heb toch ook een leuke reti set op mijn paladin, maar voor Retridins is arp best wel nutteloos, omdat onze meeste dmg van magic dmg komt, die paar white hits is veel minder interressant als voor warriors/rogues
Dit is ook een reactie op opti's warrior

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Setbonus van paladin verbetert niks aan het avoidance/stamina/survival of wat dan ook. Die 20% extra damage bonus klinkt wel leuk, maar ik ben er om te tanken, en niet om te dpsen. En de laatste keer dat ik aggro verloor op een DPS tijdens een bossfight kan ik niet meer herinneren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:
[...]

enchants heb ik niet naar gekeken, maar het volgende viel me direct op.

1. Hit heb je nu, met tier 9 zat. maar wacht maar tot je icc gear hebt dan zit je weer te hopen om gear.
2. Neck en 1 ring -> agi. probeer deze te vervangen door een item met Str stat.
3. Gems, ik zie dat je overal voor socket bonussen bent gegaan, NIET doen. als je minder als +6 str krijgt is het het niet waard er een str/stam of str/crit gem in te gooien, dat is het pas bij +6 str of +8 str socket bonus en dan alleen op items waarop je maar 1 gem hoeft te vervangen, anders dus gewoon +20 str gems erin..

Interessante stelling. De neck ben ik in principe met je eens. De ring heb ik mijn twijfels over. De AP proc lijkt me niet onbeduidend, en het item zal nog interessanter worden bij de exalted versie waarbij een gem geplaatst kan worden.

Voor wat gems betreft; in mijn huidige opbouw krijg ik voor 1 sep 1.8 dps. 1 str = 1 sep, 1 crit = 0.95 sep, 1 arp = 0.97 sep. Het lijkt mij derhalve logisch om voor de socket bonusses te gaan. (blauw uitgezonderd, maar je bent er nu eenmaal 2 nodig om je meta te activeren)
Een rekenvoorbeeldje hoe ik dit aangepakt heb. 1 gele socket heb met 4 str socketbonus, stop ik hier 20str in, dan haal ik 20*1*1.8= 36 dps uit. Ga ik voor 10 str + 10 crit, dan activeer ik de 4 str en haal ik 10*1.8 + 10*0.95*1.8 + 4 *1*1.8 = 42.3 dps.

Eigenlijk hetzelfde verhaal met arp. Wanneer ik al mijn str gems door arp gems zou vervangen, zou de sep naar 1,0007 gaan. Dit verschil lijkt mij te marginaal om voor om te gemmen.

Ben benieuwd hoe je zelf tot je berekening bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:44:
[...]

Ik gebruikte de devastate glyph toch niet, snap niet waarom mensen dat zowiezo zouden doen, je hebt als warrior zat global cooldowns over gooi daar gewoon wat devastates tussendoor en je zit binnen no time op de 5
Sunder Armor applications blijven threat opleveren als je al op 5 stacks zit. 2x sunder applications blijven dus ook 2x de threat geven. Zie hier het belangrijkste nut van de Devastate glyph :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Dit is ook een reactie op opti's warrior
ow sorry verkeerd gelezen dan :)
RichardvdD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:55:
Setbonus van paladin verbetert niks aan het avoidance/stamina/survival of wat dan ook. Die 20% extra damage bonus klinkt wel leuk, maar ik ben er om te tanken, en niet om te dpsen. En de laatste keer dat ik aggro verloor op een DPS tijdens een bossfight kan ik niet meer herinneren. :P
precies :) de 4 setbonus kan leuk zijn maar echt speciaal vind ik het niet. heb dan liever solid meer avoidance/armor/stamina gedurend het gehele gevecht ipv 12% meer dodge voor een korte periode.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-OPTICAL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:57:
[...]

Interessante stelling. De neck ben ik in principe met je eens. De ring heb ik mijn twijfels over. De AP proc lijkt me niet onbeduidend, en zal nog interessanter worden bij de exalted versie.
3.3.2 Kom de Ashen Verdicts ring met STR dus dat is dan ook weer verholpen ;)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sja dan geef ik het ook maar op hier mijn wowhead profile ;)

met al mijn characters erin enjoy ;)

http://www.wowhead.com/?user=ShadowBumble

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

over die ring wel jammer dat er geen dual spec op dat ding zit :P weet nog niet hoe de STR ring eruit gaat zien, maar ik heb nu de prot ring, en om bij elke spec changes 200g te lappen vind ik ook wat overdreven :P (neem niet aan dat je maar 1-malig 200g hoeft te lappen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
hmm, goeie zaak inderdaad. Ik had begrepen dat er in eerste instantie geen str-ring zou komen, omdat de nieuwe legendary al op melee dps gefocussed was. Nou... wachten op 3.3.2 dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 15:26
ShadowBumble schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:05:
Sja dan geef ik het ook maar op hier mijn wowhead profile ;)

met al mijn characters erin enjoy ;)

http://www.wowhead.com/?user=ShadowBumble
Haha. Die naam van die druid! Afgezaagd (huhu) maar toch erg leuk :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik heb nu dus een combat spec op mijn rogue. Ik heb eens even mijn gear door de nieuwste combat sheet gehaald, en ik zit met veel gems al redelijk in de richting. Pas als ik 1 of 2 upgrades binnen krijg met meer Arp raadt de sheet me aan om ook hiervoor te gaan gemmen.

Ik twijfelde enigszins tussen de frost emblems belt en de t10 headpiece, maar ik ga toch maar voor dat lelijke masker aangezien ik er iets meer dps mee op vooruit ga en ik dan eerder de T10 bonus te pakken heb! :)

Het valt me wel op dat de sheets de trinkets als NeS (proc Arp) niet aanbevelen, zou dat door de nerf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
-OPTICAL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:57:
[...]

Interessante stelling. De neck ben ik in principe met je eens. De ring heb ik mijn twijfels over. De AP proc lijkt me niet onbeduidend, en het item zal nog interessanter worden bij de exalted versie waarbij een gem geplaatst kan worden.

Voor wat gems betreft; in mijn huidige opbouw krijg ik voor 1 sep 1.8 dps. 1 str = 1 sep, 1 crit = 0.95 sep, 1 arp = 0.97 sep. Het lijkt mij derhalve logisch om voor de socket bonusses te gaan. (blauw uitgezonderd, maar je bent er nu eenmaal 2 nodig om je meta te activeren)
Een rekenvoorbeeldje hoe ik dit aangepakt heb. 1 gele socket heb met 4 str socketbonus, stop ik hier 20str in, dan haal ik 20*1*1.8= 36 dps uit. Ga ik voor 10 str + 10 crit, dan activeer ik de 4 str en haal ik 10*1.8 + 10*0.95*1.8 + 4 *1*1.8 = 42.3 dps.

Eigenlijk hetzelfde verhaal met arp. Wanneer ik al mijn str gems door arp gems zou vervangen, zou de sep naar 1,0007 gaan. Dit verschil lijkt mij te marginaal om voor om te gemmen.

Ben benieuwd hoe je zelf tot je berekening bent gekomen.
voor de ring komt er zowiezo een str ring van ashen verdict dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, en ook jij gaat die vervangen (dat weet ik zeker)

anyway, mbt het sep verhaal. ik heb het vergeleken met de nummers die ik krijg voor m'n eigen gearset, ik zit wel wat hoger in de arp met grim toll als trinket en al op 40% crit door alleen gear ik kom zelf tot de volgende nummers voor mijn gear (daarom mijn conclusie)

1 sep = 2.2 dps (dat zal te maken hebben met verschillen in de fury spec?)
1 str = 1 sep
1 crit = 0.83 sep
1 arp onder cap(met arp trinket) = 1.33 sep / 1 arp boven cap(met arp trinket) (daar zit ik nu) = 1.08 sep wat idd niet veel is, maar als ik grim toll wil vervangen door 1 van de veel betere trinkets die er in icc zijn dan moet ik hardcap bereiken. grim toll uit m'n gearset halen brengt arp sep weer hoger.

Ik begrijp niet waarom bij jou 1 sep maar op 1.8 dps uit komt, en bij mij op 2.2 daarnaast komen ook de arp cijfers totaal niet overeen, heb jij wel je nummers allemaal geupdate met v3.3 ?

* Edit *
ik zie dat jij 0.97 sep krijgt op arp, en dan vervolgens zeg je 1.00007 sep ??? wat is het nou ?

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khrin
  • Laatst online: 09-07-2012
Ik kan mijn tinfoil hat niet vinden, maar miscchien is dit een voorbereiding om palladin overdreven threat te nerfen. Uiteindelijk is het weel een beetje teveel t.o.v. andere tanks.
Ik zie het ook niet zitten om andere tanks threat te buffen, aangezien die juist goed zitten vind ik. (Ik moet als dk blood tank, best wat werken voor aoe aggro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Makkelijk, wanneer er een DPS DK weer niet met zijn vingers van death grip kunnen afblijven :+
Moet zeggen dat dat mij nu nog eens per ongeluk gebeurd :$ Daarna 3 crits erop (melee, obliterate en frost strike) en tank moet even z'n best doen.

Nu hoor ik steeds geruchten dat ze de 'ashen verdict farm' dicht gaan gooien, nu er steeds meer voor (relatief) weinig geld bizar leuke items kunnen krijgen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
-OPTICAL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:10:
hmm, goeie zaak inderdaad. Ik had begrepen dat er in eerste instantie geen str-ring zou komen, omdat de nieuwe legendary al op melee dps gefocussed was. Nou... wachten op 3.3.2 dan maar :9
er kwam geen str ring omdat er al een agi ring was, en in princiepe ook te gebruiken. verschil is dat voor een heleboel classes deze ring BiS is, maar voor Warriors, ret pali's en DK's dus niet. Die legendary opmerking ben ik nergens tegengekomen en zou ik ook erg raar vinden als die er wel was aangezien die legendary niet voor iedereen weggelegd is, als er 1 per (raid)guild is tegen de tijd dat cataclysm uitkomt is het al veel. laat staan dat alle bovenstaande classes dat ding krijgen. Eigenlijk zou je dan dus 1 van die jongens een buff geven door die axe, en die 2 (uitgaande van 1 van elke class/spec) andere een nerf ten opzichte van de rest aangezien die ring weinig waard is voor hun en ze ook nog es de axe niet hebben...

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:16:
[...]

voor de ring komt er zowiezo een str ring van ashen verdict dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, en ook jij gaat die vervangen (dat weet ik zeker)

anyway, mbt het sep verhaal. ik heb het vergeleken met de nummers die ik krijg voor m'n eigen gearset, ik zit wel wat hoger in de arp met grim toll als trinket en al op 40% crit door alleen gear ik kom zelf tot de volgende nummers voor mijn gear (daarom mijn conclusie)

1 sep = 2.2 dps (dat zal te maken hebben met verschillen in de fury spec?)
1 str = 1 sep
1 crit = 0.83 sep
1 arp onder cap(met arp trinket) = 1.33 sep / 1 arp boven cap(met arp trinket) (daar zit ik nu) = 1.08 sep wat idd niet veel is, maar als ik grim toll wil vervangen door 1 van de veel betere trinkets die er in icc zijn dan moet ik hardcap bereiken. grim toll uit m'n gearset halen brengt arp sep weer hoger.

Ik begrijp niet waarom bij jou 1 sep maar op 1.8 dps uit komt, en bij mij op 2.2 daarnaast komen ook de arp cijfers totaal niet overeen, heb jij wel je nummers allemaal geupdate met v3.3 ?

* Edit *
ik zie dat jij 0.97 sep krijgt op arp, en dan vervolgens zeg je 1.00007 sep ??? wat is het nou ?
Die ring gaat er komen, wat er ook gebeurt _/-\o_ Kijk er naar uit...
Ik gebruik inderdaad de laatste gegevens die er te halen zijn. 't zal waarschijnlijk van de gear en dergelijke afhangen. SEP is, zoals je zelf waarschijnlijk ook weet, geen vaste waarde. In mijn laatste regel kun je lezen dat de SEP veranderd wanneer ik mijn gemming aanpas. Lijk me duidelijk genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
khrin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:17:
[...]

Ik kan mijn tinfoil hat niet vinden, maar miscchien is dit een voorbereiding om palladin overdreven threat te nerfen. Uiteindelijk is het weel een beetje teveel t.o.v. andere tanks.
Ik zie het ook niet zitten om andere tanks threat te buffen, aangezien die juist goed zitten vind ik. (Ik moet als dk blood tank, best wat werken voor aoe aggro.)
Is recent al een beetje gedaan door righteous fury van 90% naar 80% gooien, en BoS ook strenght te geven waardoor andere tanks ook extra gebuffed worden. Maar qua AoE en singletarget doet een paladin het erg goed ja. Maar ik geloof er niet in dat die T10 opeens waardevol wordt als de threat van paladins iets wordt 'gebalanceerd' (een nerf is het nooit te noemen bij paladins :P ).
er kwam geen str ring omdat er al een agi ring was, en in princiepe ook te gebruiken. verschil is dat voor een heleboel classes deze ring BiS is, maar voor Warriors, ret pali's en DK's dus niet.
Nee, die str ring kwam er niet omdat daar geen mogelijkheid voor was binnen de code oid las ik op mmo-champ. Had niets met de agi ring te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 26-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:23:
[...]

er kwam geen str ring omdat er al een agi ring was, en in princiepe ook te gebruiken. verschil is dat voor een heleboel classes deze ring BiS is, maar voor Warriors, ret pali's en DK's dus niet. Die legendary opmerking ben ik nergens tegengekomen en zou ik ook erg raar vinden als die er wel was aangezien die legendary niet voor iedereen weggelegd is, als er 1 per (raid)guild is tegen de tijd dat cataclysm uitkomt is het al veel. laat staan dat alle bovenstaande classes dat ding krijgen. Eigenlijk zou je dan dus 1 van die jongens een buff geven door die axe, en die 2 (uitgaande van 1 van elke class/spec) andere een nerf ten opzichte van de rest aangezien die ring weinig waard is voor hun en ze ook nog es de axe niet hebben...
Ik zie dat we er beide naast zitten:
http://forums.worldofwarc...6119617&pageNo=2&sid=1#23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Grozno schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:36:
[...]

Warbringer vind ik ook erg jammer, had een leuke macro gevonden die automatisch de goede variant chargemove gebruikte...
De change voor Devastate maakt de glyph hiervoor wat minder nuttig, omdat je Devastate nu vaker zult gebruiken (dan haal je de 5 sunders immers toch wel). Kan ik die mooi inleveren voor de cleave glyph :)
Eventjes sidenote.. 50% van die dingen klopt niet daar door slechte vertaling. Zie hier echte notes:
Quote from Blizzard staff

Dungeon and Raid
Icecrown Citadel

The Scourge and the Lich King's last hold, Frostwing Hall will be added to the game. However, in order to enter the wing, the Ashen Verdict must shatter the barrier first.

Halls of Stone

Since Brann Bronzebeard exercised constantly, he will walk faster during the escort.

Forge of Souls

Devourer of Souls will cast Mirrored Soul less frequently.
Trash mobs Spell Reflect abilities have been changed. It now has a cast time, 2 charges, and chance to reflect reduced to 75% from 100%

Nexus

Anomalus casts Create Rift only once now. (Down from 3)

Ahn’Kahet: Old Kingdom

Elder Nadox’s now spawns only one Ahn’kahar Guardian.
Jedoga Shadowseeker air phase now only happens once.
Some monsters between Jedoga Shadowseeker and Herad Volazj have been removed.

Pit of Saron

Dead players are now able to enter the dungeon during Krick and Ick or Forgemaster Garfrost encounter.

Utgarde Pinnacle

Players only need 3 harpoons to bring down Skadi’s drake during the encounter. (Down from 5)
Svala Sorrowgrave now casts Rituals of Sword only once. (Down from 3)

Vault of Archavon

Toravon the Icewatcher has been added to the Vault of Archavon. He awaits your challenge in both 10 and 25 man difficulty

Violet Hold

New portals will open faster after players defeat bosses

Arena

With brand new rewards, Season 8 is officially starting!

Druid (Forums / Talent Calculator)
Balance

Earth and Moon: This talent now increases your spell damage by 2/4/6% (Up from 1/2/3%)

Shaman (Forums / Talent Calculator)
Elemental

Shamanism: This talent now increases your Lightning Bolt or Chain Lightning spell damage by 4/8/12/16/20% (Up from 3/6/9/12/15%) and Lava Burst spell damage by 5/10/15/20/25% (Up from 4/8/12/16/20%)

Warlock (Forums / Talent Calculator)
Affliction

Shadow Embrace: Now stacks 3 times (Up from 2) Healing reduction effect reduced to 2/4/8/10% (Down from 3/6/9/12/15%)
Demonology

Demonic Pact: This talent now increases your spell damage by 2/4/6/8/10% (Up from 1/2/3/4/5%). The buff effect to the party or raid members is unchanged.
Destruction

Conflagrate: Periodic Spell damage increased to 40% (Up from 20%)
Empowered Imp: Damage done by imp increased to 10/20/30% (Up from 5/10/15%)
Improved Shadow Bolt: Now increases Shadow Bolt damage 2/4/6/8/10% (Up from 1/2/3/4/5%)

Warrior (Forums / Talent Calculator)
Protection

Concussion Blow : Damage is decreased by 50%, but threat generated by this ability remains still.
Devastate: Damage is increased to 120% (Up from 100%)
Shield Slam: Damage increment from block value decreased, and starts to decrease from lower block value. If your gear is almost High-end, players won’t really recognize the change. In addition, threat generated by Shield Slam is increased by 30%
Warbringer: This talent no longer allows Charge and Intercept to break roots or snares. Intervene remains unaffected.

Player Interface

Party leader created by Dungeon finder is now called “Guide”
Promoted players in raid now able to do Ready Check

Item

Ashen Verdict Faction Ring now offers new ring to Strength dominant classes.
Tier 10 Elemental Shaman set 4-pieces effect (redesigned): Whenever Lava burst successfully casted on the target, it increases Flame Shock duration by 6 sec

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:26

RaseriaN

So much choices..

hulkie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:12:
Ik heb nu dus een combat spec op mijn rogue. Ik heb eens even mijn gear door de nieuwste combat sheet gehaald, en ik zit met veel gems al redelijk in de richting. Pas als ik 1 of 2 upgrades binnen krijg met meer Arp raadt de sheet me aan om ook hiervoor te gaan gemmen.

Ik twijfelde enigszins tussen de frost emblems belt en de t10 headpiece, maar ik ga toch maar voor dat lelijke masker aangezien ik er iets meer dps mee op vooruit ga en ik dan eerder de T10 bonus te pakken heb! :)

Het valt me wel op dat de sheets de trinkets als NeS (proc Arp) niet aanbevelen, zou dat door de nerf komen?
Welke nerf bedoel je eigenlijk? De NeS heeft als nadeel dat het een On Crit proc is en niet On Hit zoals de Grim Toll en de Mjolnir's. Daardoor is die gewoon een heel stuk minder.

Ik ben zelf voor de belt gegaan aangezien ik de i245 head al heb en dat een mindere upgrade was.
Belt heeft wel als voordeel, 3 mooie plaatsen voor gems, incl. een Nightmare Tear voor je Meta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SpoTs schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:28:
Eventjes sidenote.. 50% van die dingen klopt niet daar door slechte vertaling. Zie hier echte notes:
Mischien wat skill dingen, maar ik zie toch ruim 80% kloppend met de eerdere notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
RaseriaN schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Welke nerf bedoel je eigenlijk? De NeS heeft als nadeel dat het een On Crit proc is en niet On Hit zoals de Grim Toll en de Mjolnir's. Daardoor is die gewoon een heel stuk minder.

Ik ben zelf voor de belt gegaan aangezien ik de i245 head al heb en dat een mindere upgrade was.
Belt heeft wel als voordeel, 3 mooie plaatsen voor gems, incl. een Nightmare Tear voor je Meta :P
Items met procs hebben ze iets aangepast. Hierdoor krijg je in feite minder procs. Maar of dit de reden is weet ik niet. De trinket die voor mij de grootste upgrade geeft is de Deathbringers Will, en daar zit ook gewoon een proc op. Eerst maar eens kijken of ik met combat in de buurt kom van de damage die ik met mutilate kan doen.

Ik kan ook de headpiece kopen die jij nu hebt, toch Triumphs zat. Ik ga nog wel een keertje bij Onyxia kijken of ze een headpiece voor me heeft, die is namelijk weer een stukje beter! De emblems komen steeds sneller, dus uiteindelijk zal iedereen zwemmen in die dingen. Ook de nieuwe VoA baas dropt denk ik T10, daarom koop ik sowieso nog geen hands en legs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
khrin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:17:
[...]
Blood staat er toch om bekend dat het de single target dps spec is. Dan is het toch niet vreemd dat je moet werken voor aoe threat.

Wat mij trouwens is opgevallen. Is dat de laatste tijd de threat van onze DK MT veel en veel beter is geworden. Hij heeft een flink aantal upgrades uit ICC. Ik moet nu werken om hem voor te blijven als ik aan het tanken ben. Wat threat betreft zitten we heel dicht bij elkaar. Maar dat is ook wel nodig omdat de betere dps'ers nu in onze nek beginnen te hijgen.

Het hitpoint verschil begint trouwens ook op te vallen. Ik heb 56k raid buffed, hij heeft ongeveer 1.5k meer.

Ik weet ook niet wat ik van de 4x T10 set bonus moet denken. Pallies krijgen 12% dodge iedere keer als ze DP gebruiken. 12% dodge iedere minuut voor 10 seconden of zoiets. Als ik dat vergelijk met wat warriors en DK's krijgen, het lijkt er op dat die dus een extra shieldwall krijgen op een bestaande cooldown. En dat terwijl het aantal cooldowns van de prot pallies laatst weer is generfd zodat er we nu nog 1 over hebben die we iedere 2 minuten kunnen gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Ryack op 26-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:33:
[...]

Mischien wat skill dingen, maar ik zie toch ruim 80% kloppend met de eerdere notes.
Ik ben iig blij dat ik nog lekker Charge/Intercept in Defstance kan casten. de rest zal me een worst zijn. Dit is dus gewoon een pvp nerf.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:23:
er kwam geen str ring omdat er al een agi ring was, en in princiepe ook te gebruiken.
De reden was dat ze niet meer rewards aan konden bieden, technische beperking. Dat was in ieder geval de eerste reactie. Ze hebben ook al tijden aangegeven dat ze, als het kon, ook een str ring aan gingen bieden, en dat doen ze nu.

Edit: spuit 11 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

SpoTs schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:41:
[...]

Ik ben iig blij dat ik nog lekker Charge/Intercept in Defstance kan casten. de rest zal me een worst zijn. Dit is dus gewoon een pvp nerf.
precies dit was ook voor mij de grootste opluchting, geen charge meer vond ik wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
MantaMania schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:44:
[...]

precies dit was ook voor mij de grootste opluchting, geen charge meer vond ik wel erg jammer.
Als het precies was wat er in de eerste vertaalde notes stonden.. dan was die hele talent nutteloos geworden imo. Dus ben blij dat dat niet het geval is. Lekker chargen is wel leuk namelijk.

En al loopt de vijand nog zo snel.. Mijn Warbringer pakt hem wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SpoTs schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:41:
Mijn warrior is nog te laag om van defensive charge te genieten, ik ben juist helemaal happy met die dungeon fixes. OK is goed, Nexus beetje overkill imho, UP is goed (maar laten ze die bagger intro nu nog met rust?), handiger om die 3 minuten achievement te doen zonder die reset glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
En die patch notes worden deze woensdag doorgevoerd? Of duurt dat nog even? Aangezien het arena seizoen 2 weken van te worden wordt aangegeven, en ik nog niks erover heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:56:
[...]
UP is goed (maar laten ze die bagger intro nu nog met rust?),
Tijdens die intro doe je gewoon de eerste 3 pulls in de volgende gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Species5618 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:05:
Tijdens die intro doe je gewoon de eerste 3 pulls in de volgende gang :)
Mits je party stevig genoeg is, vorige keer pakte ik ook alles meteen op, maar met dps die nog niet zo ruim in de gear zaten. Uiteindelijk dus de helft van trash in die hall en boss zelf aan het tanken, soms pak ik dan enkel die 2 losse mobs, altijd handig om nog die achievement binnen te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 15:18

junglebeast

hier staat iets

RichardvdD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:
En die patch notes worden deze woensdag doorgevoerd? Of duurt dat nog even? Aangezien het arena seizoen 2 weken van te worden wordt aangegeven, en ik nog niks erover heb gehoord.
Nee blijkbaar geen patch deze week.. best jammer op zich want we waren net met de guild bezig om wat 3vs3 en 5vs5 teams te gaan maken.

Verder is er op Tura Malygos als weekly raid. Leuk dat ik die ook nog moest voor de frozen waste title op me druid. (en KZ blijkbaar ook nog :( ) Maare kreeg al snel een pugje te pakken als resto druid (met key, maar zonder achiev, hehe.).

Eerste try gingen we plat op P3 omdat we niet echt de mark volgde. De 2de try ging perfect behalve toen ik een add op me nek kreeg in P2 en werd omgezaagd. Had toen wel mooi een overzicht op de raid en kon hier en daar wat aanwijzingen geven. Ging erg lekker in P3 en heb dus genoeg emblems voor de i264 cloak.

Ben er in zo'n 2 weken erg lekker op vooruit gegaan, en wil nu best wel eens een totc10/25 of icc10 proberen te gaan healen..

>>> Linkje <<< - Moet nog wel een vanavond een 23 haste op me cloak zetten.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

Ik heb ook maar een profiel op Wowhead gemaakt :) geeft wel een leuk overzicht.
Alleen m'n Druid staat in z'n Feral gear en spec; z'n healing gear is beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Anoniem: 236827 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:39:
welk lvl ben jij en je vriendin nu? op je pally's? ben nu 70 op rogue, maar neem even kleine break van lvlen. nu beetje cod spelen en gewoon raiden op paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24
RaseriaN schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Alle 3 die trinkets hebben een interne cooldown van 45 seconden. Raidbuffed komen veel melee classes al bij de 50% crit. Het on crit en on hit verschil is zo te verwaarlozen. Mjolnir is absoluut de beste keus, maar daarna komt voor melee classes wel NeS aangezien de passive crit wenselijker is dan de hit-rating op Grim Toll. Op alle andere gear wordt je namelijk ook al doodgegooid met hit-rating.

Inmiddels zijn alle 3 deze trinkets zwaar in waarde gedaald voor me omdat ik op 81% Armor Penetration zit. Mijn spreadsheets geven zelfs al aan dat Darkmoon Card: Greatness een effectievere trinket is dan alle 3 bovengenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekheid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:52:
[...]

welk lvl ben jij en je vriendin nu? op je pally's? ben nu 70 op rogue, maar neem even kleine break van lvlen. nu beetje cod spelen en gewoon raiden op paladin.
Ja, het is mijn Paladin op level 71 die ik 'samen' met haar speel. Haar Paladin (Shiri op dezelfde server) is level 72 denk ik, maar ze heeft afgelopen weekend kunnen spelen, terwijl ik in Nederland was :P
Ik heb ook even de drang om te levelen niet meer, maar dat komt ook door een paar van m'n level 80's die nog aandacht krijgen. Dan blijft er niet superveel tijd over om te levelen.

Nog wat grappigs: M'n vriendin zei een beetje trots "kijk eens wat een leuke gems ik in m'n Chest heb gedaan"; een chest die in Old Hillsbrad normal was gevallen, toen ik haar daar boostte. Ik vraag of ze toch geen epic gems erin had gedaan, omdat ze de chest toch vrij snel zou vervangen in Northrend. Jawel dus :D zoals je kunt zien op Armory heeft ze 3 epic gems erin gedaan :D! Vrouwen en dwangmatig geld uitgeven :P
Maar goed, ze heeft vanaf 'scratch' met Herbalism en Alchemy zo'n 4k goud al verdiend tot level 71, dus ze kon het lijden. En ach, nu wordt die chest niet zomaar vervangen... Maar toch wel schattig O+

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 236827 op 26-01-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Kaap schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:54:
[...]
voor melee classes wel NeS aangezien de passive crit wenselijker is dan de hit-rating op Grim Toll. Op alle andere gear wordt je namelijk ook al doodgegooid met hit-rating.

Inmiddels zijn alle 3 deze trinkets zwaar in waarde gedaald voor me omdat ik op 81% Armor Penetration zit. Mijn spreadsheets geven zelfs al aan dat Darkmoon Card: Greatness een effectievere trinket is dan alle 3 bovengenoemde.
Ik ben juist van mjolnir overgestapt op gt vanwege de hit die ik nodig had, kan geloof ik nu wel weer terug vanwege weer nieuwe upgrades. maar was blij dat ik de gt nog even in m'n bank had gehouden zodat ik makkelijk kon wisselen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 20:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

Niet veel gedaan, twee random HC's met een goede tank in de groep. Daarna [Looking for Multitudes] gekregen en mijn Perky Pug binnen gehaald. (pet nummer 61)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Anoniem: 236827 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:39:
Kijk zo kan het ook ja:P get moar achievmentpoints ! ( kidding niet iedereen geeft daar om :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:19:
[...]

Kijk zo kan het ook ja:P get moar achievmentpoints ! ( kidding niet iedereen geeft daar om :P )
En ik ben daar een voorbeeld van :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 23-04 16:41
Zitten hier eigenlijk mensen op Stormrage? Ik word namelijk een beetje gestoord van alle lag op Stormrage. Dus: Weet iemand nog een leuke realm waar de "achievment plz" gekte nog heeft toegeslaan?

Ik weet van mezelf dat ik goed kan spelen, maarja, ik kom nergens in :N

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 236827 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:21:
[...]

En ik ben daar een voorbeeld van :D !
hahah :D

Ikke wel :P achievments zijn tof
Maar zoveel chars is ook wel tof, ik heb er maar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Achievements doe ik alleen als je er leukst voor krijgt, een proto-drake ofzo. Voor de rest interesseert mij die punten geen fuck. Je kan er ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
http://www.wowhead.com/?user=viggen

is mijn lijstje met lvl 80's (niet allemaal even geweldig geared en ook ik cba met achievements... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RichardvdD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:30:
Achievements doe ik alleen als je er leukst voor krijgt, een proto-drake ofzo. Voor de rest interesseert mij die punten geen fuck. Je kan er ook niks mee.
E-peen !1!!11!
indeed titles / mounts / e-peen

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 26-01-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Eldariel schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:27:
Zitten hier eigenlijk mensen op Stormrage? Ik word namelijk een beetje gestoord van alle lag op Stormrage. Dus: Weet iemand nog een leuke realm waar de "achievment plz" gekte nog heeft toegeslaan?

Ik weet van mezelf dat ik goed kan spelen, maarja, ik kom nergens in :N
Volgens mij heeft elke server inmiddels wel de vraag of je de achievement hebt. Ik zie het persoonlijk hoofdzakelijk als een "ken je de tactics?" soort vraag. Sowieso heb ik er eigenlijk nooit last van omdat ik voldoende kansen heb in mn guild om achievements in guildraids te halen :)

Voor de minder gelukkigen kun je evt op zoek gaan naar de AddOn UnderAchiever. Die kan achievements faken, wat een optie is voor alts & guildlozen. Moet je wel zorgen dat je ff wat ingelezen hebt in de fight (of m gewoon kent) zodat je niet bij voorbaat gekicked wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet iemand nog een leuke realm waar de "achievment plz" gekte nog heeft toegeslaan?
Bedoel je welke server het nog niet heeft toegeslagen? :+

Denk niet dat er uberhaubt nog een server is zonder die achievement/gearscore zut (mate waarin zal nog wel varieren, maar helemaal zonder lijkt me niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:
[...]

Denk niet dat er uberhaubt nog een server is zonder die achievement/gearscore zut (mate waarin zal nog wel varieren, maar helemaal zonder lijkt me niet meer).
Bij ons zie je ze al met LF TANK Come to dalaran for inspec for GS and achievment checkup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khrin
  • Laatst online: 09-07-2012
RyackWerk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:40:
[...]

Blood staat er toch om bekend dat het de single target dps spec is. Dan is het toch niet vreemd dat je moet werken voor aoe threat.

Wat mij trouwens is opgevallen. Is dat de laatste tijd de threat van onze DK MT veel en veel beter is geworden. Hij heeft een flink aantal upgrades uit ICC. Ik moet nu werken om hem voor te blijven als ik aan het tanken ben. Wat threat betreft zitten we heel dicht bij elkaar. Maar dat is ook wel nodig omdat de betere dps'ers nu in onze nek beginnen te hijgen.

Het hitpoint verschil begint trouwens ook op te vallen. Ik heb 56k raid buffed, hij heeft ongeveer 1.5k meer.

Ik weet ook niet wat ik van de 4x T10 set bonus moet denken. Pallies krijgen 12% dodge iedere keer als ze DP gebruiken. 12% dodge iedere minuut voor 10 seconden of zoiets. Als ik dat vergelijk met wat warriors en DK's krijgen, het lijkt er op dat die dus een extra shieldwall krijgen op een bestaande cooldown. En dat terwijl het aantal cooldowns van de prot pallies laatst weer is generfd zodat er we nu nog 1 over hebben die we iedere 2 minuten kunnen gebruiken.
Om even mezelf te verduidelijken, ik vind het niet vreemd dat ik moet werken voor mijn aoe, meer zelfs. Ik vind dat het zo zou moeten zijn voor elke class. Waarbij druids iets te weinig knopjes hebben en palladins het iets te simpel.

Over je hitpoints, ik vind het een beetje raar aangezien palladins veel meer stamina buff hebben door talents (was het 6% van een talent en 3 % van een ander?) Dit terwijl meeste tanks rond de 3& hitpoint buff zitten via talents.
(Kan zijn dat ik hier grote fouten maak door niets te kunnen opzoeken, dus correct me if I am wrong.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cleetje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:
Volgens mij heeft elke server inmiddels wel de vraag of je de achievement hebt. Ik zie het persoonlijk hoofdzakelijk als een "ken je de tactics?" soort vraag. Sowieso heb ik er eigenlijk nooit last van omdat ik voldoende kansen heb in mn guild om achievements in guildraids te halen :)
Je kunt je sowieso meestal wel naar binnen lullen door aan te geven dat je de fights gewoon kent. Ik zie het issue niet zo eigenlijk, ze proberen mensen te krijgen die de fight snappen. 90% van de mensen denken dat het prima is mee te doen met een ICC run zonder ook maar iets van de fights te weten.
Voor de minder gelukkigen kun je evt op zoek gaan naar de AddOn UnderAchiever. Die kan achievements faken, wat een optie is voor alts & guildlozen. Moet je wel zorgen dat je ff wat ingelezen hebt in de fight (of m gewoon kent) zodat je niet bij voorbaat gekicked wordt :P
Je valt alleen wel enorm door de mand als mensen de ElitistGroup addon hebben of gewoon je armory checken.
Mektheb schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:28:
hahah :D

Ikke wel :P achievments zijn tof
Maar zoveel chars is ook wel tof, ik heb er maar 4
Ik ben bezig m'n priest naar 80 te levellen en doe misschien m'n DK nog, maar dan houdt het wel echt op. Gaat echt te veel tijd in zitten iedere keer zoveel chars up to date te houden, met m'n mage, m'n oude main, ben ik daar maar mee opgehouden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 26-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Inderdaad, met mijn main (DK) heb ik zo'n 6675 punten, mijn vorige main (Mage) heeft zo'n +-3500 maar daar steek ik absoluut geen tijd meer in en is mijn bankchar.

Ik level ook niets meer, alle tijd gaat naar mijn DK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik zit met m'n toons op Stormrage. En ja, word ook wel gek van achieve dit en dat.
Heb een paar toons waarmee ik ICC10 en ToC10 gedaan heb (mage en hunter), dus daar verwijs ik mensen naar als ik met druid of shammy mee wil. Gearcheck is toch vaak voor de meesten doorslaggevend.
En als het dan toch niet lukt, is het altijd nog mogelijk om zelf je pug samen te stellen.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 20:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:
[...]

Op Blade's edge valt het mee. Er word soms wel 'link achievement' toegevoegd maar meestal niet direct, alhoewel [EPIC] wordt gewaardeerd. Maar Blade's Edge is redelijk casual, dat helpt. ;)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 236827 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:57:
[...]
Nog wat grappigs: M'n vriendin zei een beetje trots "kijk eens wat een leuke gems ik in m'n Chest heb gedaan"; een chest die in Old Hillsbrad normal was gevallen, toen ik haar daar boostte. Ik vraag of ze toch geen epic gems erin had gedaan, omdat ze de chest toch vrij snel zou vervangen in Northrend. Jawel dus :D zoals je kunt zien op Armory heeft ze 3 epic gems erin gedaan :D! Vrouwen en dwangmatig geld uitgeven :P
Maar goed, ze heeft vanaf 'scratch' met Herbalism en Alchemy zo'n 4k goud al verdiend tot level 71, dus ze kon het lijden. En ach, nu wordt die chest niet zomaar vervangen... Maar toch wel schattig O+
Toen ik mijn deathknight speelde en op level 60 ofzo de belt uit Hellfire Ramparts kreeg heb ik daar ook gems (blauwe northrend) en een belt buckle op geplakt. Daarna ben ik geen goeie belt meer tegengekomen die beter was, tot level 78. Dus ja, gems maken ECHT wel een groot verschil soms :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 16:30

Grozno

acts without consequence!

Weet iemand nog een leuke realm waar de "achievment plz" gekte nog heeft toegeslaan?
Op Runetotem is het wat dat betreft eigenlijk heel rustig, Horde side anyways :)
Zitten ook wel wat volwassen guilds btw.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Mensen, ik wil graag jullie ervaringen horen met main spec/off spec raid rollen.

Wij gebruiken al jaren een dkp systeem, maar zien steeds meer guilds overstappen naar bovenstaande en we willen eigenlijk wel eens weten wat nu de voor- en nadelen van dit systeem zijn. (eventueel ook een testperiode inlassen) Aangezien onze attendance achteruit gaat en niet echt consistent is.

Waar we over inzitten:
- Loot verdeling (bijv: geen prioriteit meer voor MT, die meestal bovenaan DKP lijst staat)
- Mensen die een item looten en vervolgens de guild verlaten
- Mensen die niet regulier raiden maar wel het best gegeared zouden kunnen zijn

Bovenstaande kan allemaal invloed hebben op de progress. Hoe gaan jullie hier mee om? Maken jullie gebruik van ranks, of van een proef-periode voor nieuwe guild members?

Wat we als voordelen zien:
- een prikkel voor nieuwe raiders om vaker mee te gaan.
- geen administratief gedoe
- hogere attendance (denken we)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Nou, om dan maar aan te sluiten bij de nieuwe trend: hier ook mijn wowhead profiel (tevens in sig geplaatst) :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:33:
Mensen, ik wil graag jullie ervaringen horen met main spec/off spec raid rollen.

Wij gebruiken al jaren een dkp systeem, maar zien steeds meer guilds overstappen naar bovenstaande en we willen eigenlijk wel eens weten wat nu de voor- en nadelen van dit systeem zijn. (eventueel ook een testperiode inlassen) Aangezien onze attendance achteruit gaat en niet echt consistent is.

Waar we over inzitten:
- Loot verdeling (bijv: geen prioriteit meer voor MT, die meestal bovenaan DKP lijst staat)

Bovenstaande kan allemaal invloed hebben op de progress. Hoe gaan jullie hier mee om? Maken jullie gebruik van ranks, of van een proef-periode voor nieuwe guild members?

Waar we over inzitten:

Deze punten zijn behoorlijk afhankelijk.

puntje 1 Loot verdeling:

Je kunt het bijvoorbeeld aanpassen voor alleen de 10 mans en voor de 25 mans nog dkp gebruiken.
daarnaast als je hier over in zit moet je je ook licht gaan afvragen of je wel de juiste mensen in je team hebt. Het gaat toch om de kill uiteindelijk en de ervaring van de encounter?

Puntje 2, loot en guildleave

Ik denk niet dat je dit heel vaak tegen gaat komen, en daarnaast.. het is maar een item.. lekker boeiend. Je filtert wel zo uitstekend je guild door deze mensen te laten.

Puntje 3, mensen die niet vaak raiden en mooie pieces plukken.

Als je je hier zorgen om maakt val je aardig onder de categorie "lootwhores"
Mensen die niet vaak mee gaan willen ook een soort van "beloning" voor hun effort. En als die effort niet voldoende is moet je de mensen niet in de guild laten of geen casual guild starten en restricties stellen aan participation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 23-04 16:41
Oke, ik denk dat ik wel ga verhuizen naar een andere server. Iemand nog suggesties? :D

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:33:

Waar we over inzitten:

Er is geen "beste" loot-verdelings-systeem. Dat hangt ontzettend af van de guild, de sfeer binnen de guild (individualisme vs groepsgevoel), de doelstellingen (maximale progressie of casual raiding), de eisen aan een raider (1x per week meedoen goed genoeg of is 90%+ attendance nodig?)

De eerste keus die je moet maken is tussen een "loot council" (LC) en een op punten gebaseerd systeem (ik noem het maar even DKP, maar er zijn varianten waarin de punten anders genoemd worden zoals EP/GP).

De LC is perfect voor guilds die snel willen progressen. Ieder item daar plaatsen waar die het beste uitkomt. Het nadeel is dat het sterk afhankelijk is van het vertrouwen dat de members hebben in de officers (het maakt niet uit onpartijdig de officers zijn, het gaat er alleen om dat de members denken dat de officers onpartijdig zijn. Een perfect onpartijdige LC zal flinke moeite hebben als de members ontzettend wantrouwig zijn). Daarnaast kan het meer tijd kosten om uit te zoeken wie een item moet krijgen. En niet iedere officer vindt het idee van een LC prettig. Ik vond het zelf vreselijk dat ik moest bepalen wie een item kreeg of niet: Ook al vind ik mezelf erg objectief, er zijn altijd andere manieren om tegen de zaken aan te kijken, die net zo geldig zijn).

Met een DKP systeem weet je meteen waar je aan toe bent, het opzoeken wie een item krijgt is zo gedaan. Het kost alleen wel meer administratie achteraf om de boel bij te werken. Maar er zijn addons die dit vereenvoudigen. Daarnaast is het mogelijk dat mensen het DKP systeem "bespelen", dwz: proberen het maximale eruit te halen door op sommige upgrades te passen om te sparen voor de populaire items.

Over de punten die je zelf aangekaart hebt: Loot-prio voor de MT zou ik niet (meer) doen. De rol van de MT is niet meer zoals deze was in classic of TBC. Goede DPS en healers zijn inmiddels net zo belangrijk. Sowieso is het handig om af te stappen van 1 MT met wat OTs. In mijn guild wisselen de tanks regelmatig van taak en zo kunnen we allemaal iedere rol op ons nemen. Daarmee zijn we veel minder kwetsbaar als 1 persoon een paar weekjes op vakantie is of zelfs stopt met spelen.

Mensen die een item looten en daarna weggaan. In mijn guild hebben recruits lage prioriteit op items (wel meer dan offspec, maar altijd minder dan mainspec voor members). De simpele reden is dat je de persoon nog niet kent en niet weet of deze lang in de guild gaat blijven. Je raid niet voor de loot, je raid voor de boss-fights en de loot heb je nodig om de volgende raid te verslaan. Als guild wil je daarom de loot niet weggeven als beloning voor het raiden, maar als investering in toekomstige raids. Iemand waarvan je niet zeker weet of deze bij toekomstige raids aanwezig zal zijn, moet je niet in investeren. De proef-periode duurt bij ons een week of 3 (hangt af van de persoon), dus zo ontzettend lang is dat niet.

Mensen die weinig raiden maar wel gegeared zijn. Wij maken een strict onderscheid tussen raider en social member. Een social member doet in principe nooit mee met de officiele 25man raids. Enkel bij hoge uitzondering (het is de laatste maanden 1x voorgekomen tijdens officiele 25man raids). Van de raiders verwachten we een zekere inzet, die we niet in percentages uitdrukken, maar per geval bekijken. We doen 3 25man raids per week en we hebben 35 raiders, dus daaruit kun je wel een soort van gemiddelde attendance uit op maken. Door deze stricte scheiding binnen de guild, weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is en hoeven we ons loot-systeem niet aan te passen op iemand die 1x per 2 weken mee doet. Daarnaast is het voor de teambuilding binnen het raidteam ook beter om niet dat soort incidentele spelers te hebben, die zullen zich minder snel aanpassen aan het ritme van de raidgroep.

Jouw oplossing van simpelweg rollen heeft forse nadelen: Iemand die niet vaak meedoet kan item na item winnen. Uiteindelijk zal een /random systeem wel naar een goed gemiddelde gaan (Law of Large Numbers), maar op korte termijn kan het vervelende situaties opleveren. Daarnaast is het moeilijker om te onderscheiden tussen grote en kleine upgrades. Vooral actieve leden zullen dit systeem waarschijnlijk niet prettig vinden omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn.

Tot slot nog een korte omschrijving hoe DKP geregeld is in mijn guild, omdat het voor ons erg goed werkt:
- Items hebben een vaste prijs. Deze wordt bepaald door de "slot modifier" (een chest is meer waard dan braceers, enz...) en het itemlevel (heroic mode loot kost 2x zoveel als hetzelfde normal mode item bijvoorbeeld). De persoon met het meeste DKP wint (naast: member main spec > recruit main spec > member off spec > recruit off spec) en betaalt deze prijs.
- Aan het einde van iedere raid-week wordt de totale hoeveelheid betaalde DKP opgeteld, gedeeld door 3 (aantal raids) en het aantal deelnemers (in ons geval ~27, 25 + reserves). Iedereen krijgt vervolgens deze hoeveelheid DKP per raid die hij die week gedaan heeft. Dit is een "Zero Sum" systeem zo aangepast dat wipe-raids net zoveel opleveren als farm-raids.
- Na 8 weken worden items en raids verwijdert. Het DKP systeem heeft dus een geschiedenis van 8 weken. Dit voorkomt dat mensen punten gaan oppotten voor dat ene superitem, je kunt immers maar 8 weken sparen en als je nu een kleinere upgade neemt, ben je na 8 weken de "pijn" daarvan weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Auredium schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:03:
Op Blade's edge valt het mee. Er word soms wel 'link achievement' toegevoegd maar meestal niet direct, alhoewel [EPIC] wordt gewaardeerd. Maar Blade's Edge is redelijk casual, dat helpt. ;)
Dat was dacht ik mijn vroegere server :D Is die PVE? Of ben ik weer in de war :X

* SinergyX got beaten by a wall of text - insta kill!

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
-OPTICAL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:01:

Over je priest, ik zie dat je spirit gemmed.

Sinds 3.3 zou je als priest nooit meer spirit moeten zoeken op gear. Intellect is (zelfs als holy) nu gewoon weg beter qua regen/stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:36
SinergyX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:03:
[...]

Dat was dacht ik mijn vroegere server :D Is die PVE? Of ben ik weer in de war :X

* SinergyX got beaten by a wall of text - insta kill!
Jup, Blade's Edge is een PvE server. Zitten een hoop Nederlanders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 22:28
Zo , nadat we op zondag Festergut en Rotface allebei voor het eerst op 25m omlegde en ik de quest items kreeg voor Shadow's Edge maar eens wat gold gespendeerd aan orbs. Vandaag dus Shadow's Edge van mij. Nu maar eens 1000 souls gaan harvesten _/-\o_

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
keejoz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:06:
[...]

Over je priest, ik zie dat je spirit gemmed.

Sinds 3.3 zou je als priest nooit meer spirit moeten zoeken op gear. Intellect is (zelfs als holy) nu gewoon weg beter qua regen/stats :)
Betekend dit ook voor PvP.
Relentless komt als het goed is voor honour in S8, is het dan verstandig om te gaan voor gear met sta/int & combinatie haste of toch sta/int/spi zonder haste.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:31
Mensen we gaan verder:

-> Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 210

[ Voor 35% gewijzigd door Zeror op 26-01-2010 23:05 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De topicstart moet nog flink geupdate worden betreffende de addons. Nu is het misschien leuk om een top 5 meest door tweakers gebruikte addonlijst te maken en daar neer te zetten.

Bij deze vraag om jullie hulp. Dus DM je lijstje met favo 5 addons naar Rakkerzero en de 5 meest gestuurde addons komen in de lijst. Ik geef jullie de tijd tot en met uiterlijk 31 januari. Op 1 februari zal ik het lijstje in de topicstart zetten.