[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
HoppyF schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:58:
[...]

Een stap te ver? Je bent een tweaker of je bent het niet.
Je mag toch van een tweaker wel verwachten dat hij (of zij) -met enige hulp- Linux kan installeren?
Er zijn genoeg guides zoals gezegd en buiten dat zijn er altijd forumleden die je van advies kunnen dienen.

Waarom zou je dan aan Windows blijven plakken?
Als je wel windows kunt installeren maar geen ubuntu, dan ben je gewoon eigenwijs want dat laatste is aanzienlijk makkelijker.

-edit-
Eens met hieronder, laten we het weer over ION's hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 03-07-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
HoppyF schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:58:
[...]

Een stap te ver? Je bent een tweaker of je bent het niet.
Je mag toch van een tweaker wel verwachten dat hij (of zij) -met enige hulp- Linux kan installeren?
Er zijn genoeg guides zoals gezegd en buiten dat zijn er altijd forumleden die je van advies kunnen dienen.

Waarom zou je dan aan Windows blijven plakken?
Tweaken om het tweaken is niet iedereens hobby. Motto van een tweaker: If it ain't broke, fix it till it is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 12:51

Arfman

Drome!

mcDavid schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:44:
[...]

Als je wel windows kunt installeren maar geen ubuntu, dan ben je gewoon eigenwijs want dat laatste is aanzienlijk makkelijker.
Anders laten we de eeuwige Linux/Windows discussie voor wat het is, en concentreren we ons in dit topic weer op de ter zake doende dingen.

Zowel Linux als Windows zijn prima OS'en en met beide kun je lekker 1080p films op je ION kijken.

Linux
Installeer of boot van de XBMC Live CD (www.xbmcfreak.nl), zet "VDPAU" aan bij je videosettings en klaar.

Windows
Installeer Windows 7, download de laatste nightly van xbmc.org, zet "DXVA" aan bij videosettings en klaar.

Nu weer verder?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Goed idee. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 15:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Zijn er ook bestandsformaten die het ION geheel niet kan versnellen ? Dus dat de Atom het dan in z'n eentje moet doen en dan eigenlijk kracht tekort komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Is er iemand al gelukt om een Revo R3610 via ISCSI te laten booten? Zou er windows 7 op willen draaien vanaf mijn qnap, zodat hij geen geluid maakt en ik makkelijk snapshots kan maken.

Ben ook benieuwd of het zinvol is er een met 4G ipv 2G ram te kopen, aangezien het prijsverschil ongeveer 40 euro is. De r3610 is met zijn huidige prijs denk ik een van de meest aantrekkelijke ion's die er is, mooi achter je monitor te plaatsen, wifi onboard, spdif.. prima!

edit: toch maar gewoon een 4G versie besteld, erg benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door wessel99 op 04-07-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

wessel99 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:05:
Is er iemand al gelukt om een Revo R3610 via ISCSI te laten booten? Zou er windows 7 op willen draaien vanaf mijn qnap, zodat hij geen geluid maakt en ik makkelijk snapshots kan maken.

Ben ook benieuwd of het zinvol is er een met 4G ipv 2G ram te kopen, aangezien het prijsverschil ongeveer 40 euro is. De r3610 is met zijn huidige prijs denk ik een van de meest aantrekkelijke ion's die er is, mooi achter je monitor te plaatsen, wifi onboard, spdif.. prima!

Zier er interessant uit, waar heb je deze gezien, kan hem nergens vinden, staat vaak 'wordt niet meer geleverd' etc.. Trouwens de Acer heeft geen 5.1 uitgang wat toch weer minder is, en een kleinere harde schijf dan de Asrock, en geen dvd drive.. Volgens mij is dat alles bij elkaar wel het prijsverschil waard (in het voordeel voor de Asrock dus) als je het vergelijkt met de basis Asrock 330 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-10 21:55
wessel99 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:05:

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met iSCSI! :) Dat scheelt idd weer een harddisk en ik sta ook op het punt om een NAS + ION(2) kastje te kopen.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10 18:01

TLa

Waarom de IOn niet als NAS gebruiken? Neem een grotere kast en dan kan die ineens dienen als NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
FlyEragon schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:49:
[...]

Zier er interessant uit, waar heb je deze gezien, kan hem nergens vinden, staat vaak 'wordt niet meer geleverd' etc.. Trouwens de Acer heeft geen 5.1 uitgang wat toch weer minder is, en een kleinere harde schijf dan de Asrock, en geen dvd drive.. Volgens mij is dat alles bij elkaar wel het prijsverschil waard (in het voordeel voor de Asrock dus) als je het vergelijkt met de basis Asrock 330 Pro
Op ebay staan er meerdere, ik heb deze gekocht met 4GB ram en een 320GB harddisk (niet dat ik die ga gebruiken):
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&Item=380230425826

De 5.1 uitgang vind ik niet zo erg, ga hem toch permanent aan mijn tv hangen (nieuwe samsung 37 inch) en die dan vervolgens via spdif of hdmi naar mijn versterker. Ga ervanuit dat dat goed moet komen en zo niet gaat de revo direct via spdif naar de versterker. Geen DVD drive klopt, dat is een nadeel. Waarschijnlijk zal het op installeren via een usb stick uitkomen.

Overigens denk ik dat 4G ram overkill is (ondanks het feit dat er wat af gaat voor shared memory van de videokaart) maar had zoiets dat als ik later zou willen upgraden ik toch weer met het gesodemieter zou zitten dat de oude 2 modules dan overbodig werden. Dus maar het zekere voor het onzekere; tegenwerken zal het vast niet.
MadHost schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:01:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met iSCSI! :) Dat scheelt idd weer een harddisk en ik sta ook op het punt om een NAS + ION(2) kastje te kopen.
Was hier al een tijd naar op zoek. An sich heb ik iSCSI hier prima draaien vanaf de 439, haal daar erg mooie snelheden met lage accesstijden mee (geholpen door de bak geheugen die als cache gebruikt word op de qnap). Aangezien de revo geen plek heeft om een intel of broadcom nic te herbergen (die je naar iscsi-devices kan flashen!) zal ik waarschijnlijk een gPXE disc maken en die eerst op USB testen (http://www.etherboot.org/wiki/howtos) . Als dit goed werkt de bewuste rom naar het PXE bootrom gedeelte flashen van het moederbordje. Het gPXE stukje laadt als ik het goed begrijp een kleine linuxkernel met de benodigde drivers en iscsi benodigdheden om direct vanaf boot een iscsi lun te benaderen. Hierna kun je dan via de normale media (usb/cdrom) je daadwerkelijke installatie starten (dus vanaf usb/cdrom direct naar je iscsi lun). Geen bewegende onderdelen en geen extra warmte/energieverspilling (de qnap staat toch altijd aan). Plus dat je door het maken van een snapshot mooi de staat van je mediacenter mooi kan "bevriezen" / zo terug kan naar de vorige versie.

[ Voor 6% gewijzigd door wessel99 op 04-07-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 12:08
Mar2zz schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:10:
Ik snap het sowieso niet: Als je een ION puur als HT gebruikt waarom je dan uberhaupt met win7 aan de slag gaat als je keuze op XBMC valt. XBMC live (of beter: linuxserver+xbmc) op zo een ding zetten en je hebt plots een prachtig en snelbootend mediacenter. Eventuele extra applicaties zoals emulators/browsers/games kunnen via xbmc gelaunched worden.

HD-materiaal via GPU loopt prima met VDPAU en recente nvidiadrivers. Alles is remote te beheren via openssh, en sowieso alle programma's met een webinterface (transmission, sabnzbdpluskan je mee opstarten) kan je prima in de gaten houden vanaf je main comp.

Mocht je windowsspecifieke games draaien dan kan je altijd ff de Wine-check doen. Maar een ION is geen gamebak, toch?
Ben ik het toch niet mee eens.
Ik krijg HD materiaal met XBMC live niet zonder schokken werkend, echter wel onder Windows 7 met XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

agraaff schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:03:
[...]

Ben ik het toch niet mee eens.
Ik krijg HD materiaal met XBMC live niet zonder schokken werkend, echter wel onder Windows 7 met XBMC...
Volgens mij werkt het met de huidige releases zowel in Windows als Linux zonder problemen. Je moet wel de laatste versies gebruiken.

Geen ervaringen hier met de Aopen gp7a-hd ? Zit nu te twijfelen tussen de A-open en de Asrock, De A-open heeft namelijk een dual core Celeron T3100, welke ongeveer 2 x zo snel is als de Atom, keerzijde is het verbruik van de processor van 35 watt, en standaard geen wifi.. Ook lijkt het alsof niemand dit systeem heeft waardoor je bij eventuele problemen minder (lees niets) kan vinden op internet.. Echter zal dit systeem wel weer sneller zijn in het uitpakken/parren etc, en de algehele Windows gebruikssnelheid.. Moeilijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die 35W is de TDP, lijkt me onmogelijk dat hij dat werkelijk trekt. In idle zou er zelfs zo goed als geen verschil moeten zijn tov een Atom 330/ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dreamvoid schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:41:
Die 35W is de TDP, lijkt me onmogelijk dat hij dat werkelijk trekt. In idle zou er zelfs zo goed als geen verschil moeten zijn tov een Atom 330/ION.
Klopt, in idle zou het vrij weinig moeten zijn, echter de T3100 heeft geen speedstep, dus kan hij niet terug naar een lagere snelheid. Misschien is het echter wel mogelijk om hem zuiniger te maken d.m.v undervolt, maar nergens kan ik de bios opties vinden van de A-open. De Asrock schijnt wel een vrij uitgebreide bios te hebben, waarmee je hem zelfs kan overklokken tot 2,1 Ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb zojuist mijn systeempje een upgrade gegeven. 1GB geheugen erbij en een nieuwe ventilator in de voeding. Goeie upgrade, het geheugen wordt gelijk gebruikt en de geluidsproductie van het apparaat is aanzienlijk minder.

Ik heb gelijk ook even wat HD-trailers geprobeerd af te spelen met xbmc. Dat gaat prima nu. De chip wordt ondanks het weer en ondanks dat de chipsetfan nu op 5 volt draait, niet warmer dan ~58 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
FlyEragon schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:52:
[...]

Klopt, in idle zou het vrij weinig moeten zijn, echter de T3100 heeft geen speedstep, dus kan hij niet terug naar een lagere snelheid.
De Atom 330 heeft ook geen speedstep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dreamvoid schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:11:
[...]

De Atom 330 heeft ook geen speedstep :)
Nee, maar de Atom 330 verbruikt maar 8 watt onder full load, en in idle stand minder dan 2 watt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een htpc/nas te maken. Ik kwam volgend bordje tegen 'asus at3iont-i deluxe' Zou dit bordje goed functioneren voor deze functies of is dit niet zwaar genoeg.Dit bordje omwille van externe voeding en het is ook passief gekoeld, dus enkel wat geluid van de hd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:45:
Ik ben van plan om een htpc/nas te maken. Ik kwam volgend bordje tegen 'asus at3iont-i deluxe' Zou dit bordje goed functioneren voor deze functies of is dit niet zwaar genoeg.Dit bordje omwille van externe voeding en het is ook passief gekoeld, dus enkel wat geluid van de hd's.
Blader even een pagina terug, we hebben het er net over gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nog een hptrr 2340 liggen maar zoek me suf of die in een Atom bordje gaat werken, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
pricewatch: Highpoint RocketRAID 2340 bedoel je deze?

Waarom zou die NIET werken? Ligt eerder aan je besturingssysteem lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:13:
pricewatch: Highpoint RocketRAID 2340 bedoel je deze?

Waarom zou die NIET werken? Ligt eerder aan je besturingssysteem lijkt me...
ja die. waarom die niet zou werken? omdat sommige van die sloten single-lane zijn maar geen idee of dat in de weg zit en vandaar de vraag.
iig is goegel niet mijn vriend want ik kan geen enkele setup vinden met een Atom gebaseerd bordje samen met bv een 2340 of een andere raid controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...Dan kies je een bordje met sloten die NIET single-lane zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:00:
...Dan kies je een bordje met sloten die NIET single-lane zijn?
ja heb ik naar gekeken en geeneen gevonden en vandaar de vraag: welke kan zo'n raid kaart aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Die van mij heeft een 16x-slot. Die dingen zijn toch gewoon downwards-compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:37:
Die van mij heeft een 16x-slot. Die dingen zijn toch gewoon downwards-compatible?
ging ik ook vanuit maar gelezen dat mensen bv een tv-kaart erin willen en struikelen over de single-lane en daarop hun tv-kaart uitkiezen. dan gaan bij mij de wenkbrauwen omhoog en gaat ik zoeken naar setup met een willekeurige Atom setup en een 2340 (pcie 8x maar kan in een pcie-16 slot) erin of een andere raid controller: en daar kan ik niets over vinden dus dan heb ik de hoop dat iemand hier er iets zinnigs over kan roepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er een draadje aan gespendeerd: [Atom based mobo] raid kaart werkend in pcie16 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Even een reactie over de Aopen GP7A-HD......
Deze heb ik zelf en heb daar 1 woord voor.....JUMBO JET
Wat een herrie als de fan aanslaat.....
Heb ook een Asrock gehad en vondt die al niet erg stil
Heb nu een Asus B1012 en eindelijk...ik ben tevreden .....
En ik ben een zeikerd qua fan geluid.....
Deze heeft ook een USB 3.0 poort dus wordt even wachten op hardware
Wel moet ik erbij zeggen dat hij zeker sneller is dan een atom systeem
Dus t is meer een keuze....
Ik ben in ieder geval blij nu
En voor de mensen met stotterend beeld 1080
Download Splash Lite....via download.com
Dan bij instellingen....video....acceleratie aanvinken en klaar
Draait bij mij nu 10 % cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 12:08
Blijven ze de nieuwe stable release date van XBMC 10.05 nu verzetten, weet iemand hoe dit zit?
Hij zou initieel 30 mei al worden opgeleverd, daarna 28 juni en nu alweer 2 weken te laat....: XBMC roadmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-10 21:55
agraaff schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:48:
Blijven ze de nieuwe stable release date van XBMC 10.05 nu verzetten, weet iemand hoe dit zit?
Hij zou initieel 30 mei al worden opgeleverd, daarna 28 juni en nu alweer 2 weken te laat....: XBMC roadmap
Deze vraag hoort niet thuis in het topic, maar als je naar XBMCfreak.nl gaat, zie je daar een aantal topics staan waaruit af te leiden is dat het 10.08 gaat worden en de verwachte release datum dus ergens in augustus is.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
gisteren een nwe Asrock 330-HT geinstalleerd, echter na een clean install van Win 7 Ultimate Eng en vervolgens de All-In-One drivers van Asrock, ontstond er een probleem

Via de (bedrade) LAN (Giga) verbinding is het surfen erg traag, via de Wifi (N) adapter niet (?!)

Kabel komt rechtstreeks uit een desktop die er naast staat, die ondervindt dit probleem niet, ligt dus niet aan de kabel

Aangezien de LAN en Wifi verbinding beiden al werkten met de drivers die in Win 7 zitten, heb ik hier niets aan verandert. (er wordt ook geen LAN driver bijgeleverd , noch is die te downen)

Wel heb ik de Nvidia Network Access Manager gedeinstalleerd, zonder resultaat.

Firefox geeft hetzelfde probleem als IE...

tevens geeft de Device Manager 1 onopgeloste zaak weer, waar ik maar niet achter kom wat het is , dat nog geen driver heeft ...

Iemand suggesties ?

update: re-install van all in drivers deed the trick ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door SvenG op 02-08-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat van device manager: www.pcidatabase.com

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

SvenG schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:48:
gisteren een nwe Asrock 330-HT geinstalleerd, echter na een clean install van Win 7 Ultimate Eng en vervolgens de All-In-One drivers van Asrock, ontstond er een probleem

Via de (bedrade) LAN (Giga) verbinding is het surfen erg traag, via de Wifi (N) adapter niet (?!)

....

Iemand suggesties ?
Heb je ook de nvidia drivers gebruikt van de site zelf ?
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na een half jaar met de ASRock 330/ION (momenteel 1.6 Ghz) te hebben gewerkt (Windows 7 Professional / 32 bit) ervaar ik de laatste zes weken zo nu en dan een probleem (freezing systeem met meestal een BSOD). Vaak, maar niet altijd, doet het probleem zich voor nadat het systeem uit sleep is gewekt. De logs (Event viewer) bevat geen relevante aanwijzingen voor een mogelijke oorzaak (crash log slechts 1X gegenereerd). Google "Windows 7 freezes" levert een aantal hits op, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. De hits tenderen naar een driver issue. Al de drivers van de ASRock zijn up-to-date, memory en HDD zijn uitvoerig getest (HDD heeft een bad block).

Eind vorige week heb ik naast Windows Ubuntu geïnstalleerd (10.04). Incidenteel heb ik ervaren dat een applicatie even "bevriest", maar Ubuntu crashed daarop niet. Op basis daarvan heb ik geconcludeerd dat het probleem niet software gerelateerd is, maar zeker ben ik, bij nader inzien, daarvan niet. Overigens ASRock support reageert snel en inhoudelijk en hebben na mijn inhoudelijke bevindingen voorgesteld om de sata kabels, HDD en moederbord te vervangen (garantie).

Wellicht dat meer ASRock 330/ION gebruikers dezelfde ervaring hebben en de oorzaak hebben achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

fishbone1970 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:36:
Heb nu een Asus B1012 en eindelijk...ik ben tevreden .....
En ik ben een zeikerd qua fan geluid.....
Deze heeft ook een USB 3.0 poort dus wordt even wachten op hardware
Wel moet ik erbij zeggen dat hij zeker sneller is dan een atom systeem
Die mag je even uitleggen. De B1012 is ook een atom N330 met de ion chipset en zou dus net zo snel moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
FlyEragon schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:38:
[...]

Heb je ook de nvidia drivers gebruikt van de site zelf ?
:9~
Nee, de bijgeleverde drivers , maar ik heb er 2 gedaan , op dezelfde wijze & 1 geeft er een probleem weer

Morgen ben ik weer in NL en zal ik een fresh install doen met verse drivers van het net, anders conclusie

Brakke NIC (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Laatst online: 13-04 12:59
job schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:51:
[...]

Die mag je even uitleggen. De B1012 is ook een atom N330 met de ion chipset en zou dus net zo snel moeten zetten.
Ik had t over de Aopen Celeron......de beide atom 330 zit geen verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Wat zijn de ervaringen met draaien van XBMC op de eeePC 1201N onder windows en linux ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
Het verbaast mij dat er niet gesproken wordt over de XODD systemen. Is er iemand die ervaring met deze ASROCK concurrent? Het lijkt mij een goed alternatief, zeker als deze systeempjes WEL stil zijn.

Ik doel met name op het syteem XXODD XMi406 ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ze zijn best wel pittig geprijsd (bij wat ik tot nu toe gevonden heb), misschien wordt er daarom zo weinig over gesproken in dit topic?
renzo4000 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:25:
Het verbaast mij dat er niet gesproken wordt over de XODD systemen. Is er iemand die ervaring met deze ASROCK concurrent? Het lijkt mij een goed alternatief, zeker als deze systeempjes WEL stil zijn.

Ik doel met name op het syteem XXODD XMi406 ...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 12:51

Arfman

Drome!

Bovendien is een ASRock systeem ook gewoon stil ... in ieder geval de 2 die ik heb ("classic" ION330-BD en "nieuwe" ION330-HT).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik krijg vandaag de Aopen GP7A-HD als het goed is, daar is nog helemaal geen review over. Zodra ik er wat nuttigs over kan zeggen zal ik een mini review plaatsen, want hier zit een 2 x krachtiger cpu in, en in idle stand is het verbruik evenveel als een Asrock 330 systeem, onder load ongeveer 15-20 watt hoger, maar daar staat tegenover dat uitpakken etc. veel sneller zal gaan danzkij de core 2 celeron processor. Heb vaker gelezen dat de fan nogal luidruchtig is maar als dat zo is zal ik dat gewoon onder handen nemen >:)

Eerste resultaten ben ik erg van onder de indruk, zelfs zonder GPU ondersteuning gaan 1080p mkv's vloeiend met 60% processor belasting. Youtube 720p films ook zonder problemen met ~60% cpu belasting.

XBMC laatste nigthly build :
1080P films op max 10% cpu belasting

Woeiii _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door FlyEragon op 20-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Vandaag de Acer Revo 3610 binnengekregen (met 4Gig ram en 320gb harddisk). Fluisterstil en XBMC werkte out of the box (zelfs met de microsoft remote die ik erbij gebruik!).

Werkelijk schitterend hoe de album art etc volautomatisch word toegevoegd, series in chapters verdeeld etc etc etc.. Happy! En mijn nexus one als remote werkt ook fraai (al moet ik zeggen dat de optie om te zien wie er belt / en smsjes op het scherm niet zo handig werkt aangezien het onder de pause/stop logo's komt).

Ongelofelijk fraai! En hij boot binnen 30 sec vanaf coldboot... schitterend! :-D

De echte xbox kan in de fik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 08:33
Waar heb je je Acer Revo 3610 gekocht? Kan hem nergens vinden (pricewatch/ebay)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
FlyEragon schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:02:
Ik krijg vandaag de Aopen GP7A-HD als het goed is, daar is nog helemaal geen review over. Zodra ik er wat nuttigs over kan zeggen zal ik een mini review plaatsen, want hier zit een 2 x krachtiger cpu in, en in idle stand is het verbruik evenveel als een Asrock 330 systeem, onder load ongeveer 15-20 watt hoger, maar daar staat tegenover dat uitpakken etc. veel sneller zal gaan danzkij de core 2 celeron processor. Heb vaker gelezen dat de fan nogal luidruchtig is maar als dat zo is zal ik dat gewoon onder handen nemen >:)

Eerste resultaten ben ik erg van onder de indruk, zelfs zonder GPU ondersteuning gaan 1080p mkv's vloeiend met 60% processor belasting. Youtube 720p films ook zonder problemen met ~60% cpu belasting.

XBMC laatste nigthly build :
1080P films op max 10% cpu belasting

Woeiii _/-\o_
Ik ben erg benieuwd naar je review. Zaken waar ik met name interesse in heb is of DTS (HD) wordt doorgestuurd via HDMI en wat het geluidsniveau is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:37
Arfman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:57:
Bovendien is een ASRock systeem ook gewoon stil ... in ieder geval de 2 die ik heb ("classic" ION330-BD en "nieuwe" ION330-HT).
Kleine toevoeging.
Out-of-the-box kán een ASRock ION WÉL enigszins luidruchtig zijn. En dan met name de CPU Fan wil nog wel eens wat hoger zingen. Maar na het melden van dit euvel bij ASRock kun je kostenloos een vervangende CPU Fan inclusief montagemateriaal en instructies ontvangen.

Zo heb ik ook mijn CPU fan vervangen waarna mijn ION 330HT-BD niet meer geluid maakt dan mijn Panaplasma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 20:38

cue

Zit zelf ook te denken om me eens te wagen aan een ASROCK systeempje met XBMC. Nu zie ik op de ASROCK site twee nieuwe modellen Core 100HT-BD en de Core 100HT. Het lijkt me eigenlijk alleen maar voordelen hebben om een iets krachtigere CPU te hebben. Ik vindt hier alleen erg weinig over terug op GOT. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Zelf zit ik er namelijk aan te denken om de Core 100HT-BD aan te schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door cue op 21-07-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 10:42
Voor XBMC full HD kun je prima voor de Asrock ION330-HT gaan, dat loopt prima en nog lekker zuinig en goedkoper in aanschaf ook. Loopt helemaal soepeltjes met een SSD erin.

Core 100 staat bij mij naast de ION330-HT, maar die heeft CPU integrated gfx dus is wat minder op grafisch gebied. Waar ik die voor gebruik (ik weet het, beetje zonde...) is Hyper-V 2008 R2.

Waar je eventueel nog op kunt wachten is de ION2 nettops van Asrock, duurt niet heel lang meer volgens mij. Die krijgen de Atom D510 CPU en een nVidia videokaart. Zuinig en toch iets sneller en waarschijnlijk ook iets van USB 3.0 met front-poorten.

Zie helemaal onderaan: http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177

[ Voor 31% gewijzigd door rookie no. 1 op 21-07-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
RicoK schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:56:
[...]

Kleine toevoeging.
Out-of-the-box kán een ASRock ION WÉL enigszins luidruchtig zijn. En dan met name de CPU Fan wil nog wel eens wat hoger zingen. Maar na het melden van dit euvel bij ASRock kun je kostenloos een vervangende CPU Fan inclusief montagemateriaal en instructies ontvangen.

Zo heb ik ook mijn CPU fan vervangen waarna mijn ION 330HT-BD niet meer geluid maakt dan mijn Panaplasma :P
Hoe regel je dat precies bij Asrock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:37
Westmania schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:49:
Hoe regel je dat precies bij Asrock?
Ik dacht, dat ik dit had gedaan/aangevraagd via http://www.asrock.com/support/index.nl.asp en dan via de button 'Contact Technische Ondersteuning' waarna je dan terecht komt bij http://www.asrock.com/support/tsd.asp.

Hier kun je dan je klacht omschrijven, waarbij je bijvoorbeeld aan kunt geven dat je hinder ondervindt van een luidruchtige/piepende/fluitende ION 330(HT) en dat je na uitvoerig onderzoek hebt geconstateerd dat deze geluidshinder wordt veroorzaakt door de kleine CPU Fan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik overweg een ASrock ION 330HT te kopen en te voorzien van Win7 en XBMC. Deze combinatie heb ik gisteravond gezien, en het stond me erg aan moet ik zeggen!

Wel een vraagje: is het mogelijk om met dit apparaat via een tv tuner op te nemen? Ik heb gewoon kabeltelevisie (van ziggo). Het opnemen mag van mij rustig op het analoge signaal gebeuren, dat maakt me niet veel uit. Het gaat mij er dus om of dat kan, en zo ja, welke tv tuner en software hiervoor aan te raden is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Je moet er dan een compatible usb-capturekaart aan hangen dan kan je alles opnemen met de juiste software en binnenkort wsl ook met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
[FrEEzEr] schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:55:
Waar heb je je Acer Revo 3610 gekocht? Kan hem nergens vinden (pricewatch/ebay)
Ebay:

http://cgi.ebay.nl/ACER-A...n_146&hash=item5887af0697

Ik heb de versie met 4GB ram gekocht, iets van 30 euro duurder. Verzenden duurde iets meer dan een week (bleef bij de douane liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dus even voor alle duidelijkheid.

± 270 euro zonder Windows 7 OS en met 1 jaar garantie enkel via Taiwan?

Hoe is het met het systeem_geluid tijdens gebruik?
wessel99 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:32:
[...]

Ebay:

http://cgi.ebay.nl/ACER-A...n_146&hash=item5887af0697

Ik heb de versie met 4GB ram gekocht, iets van 30 euro duurder. Verzenden duurde iets meer dan een week (bleef bij de douane liggen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:59:
Je moet er dan een compatible usb-capturekaart aan hangen dan kan je alles opnemen met de juiste software en binnenkort wsl ook met XBMC.
Nog adviezen met betrekking tot goede (en niet al te dure) usb capturecards? Ik zie er best wel wat staan, veel van Hauppage (PCTV Hybrid Stick), maar daat staat iedere keer DVB-T bij, en dat is volgens mij digitenne toch? Ik heb namelijk gewoon kabeltelevisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Geen idee hoe het met de garantie zit; me nog niet druk om hoeven te maken maar wel een goed punt van je.

Systeem is echt fluisterstil, stiller dan de xbox die hij verving en zeker niet hoorbaar. Inderdaad zonder windows 7 OS. Er zou iets van "linpus / Linux" op staan; niet eens de moeite voor genomen om ernaar te kijken. HDMI kabeltje erin en hup installeren maar (xbmc via usb stick), super!

Enige waar ik niet op had gerekend, de vesa-steun die erbij zit is 75x75 waar mijn tv 200x200 is. Wilde hem het liefst achter de TV ophangen dus moet daar een adapterplaatje bij kopen (ook 6,99 op ebay, maar kijk hier even in de winkel of ze daar net zo duur zijn ivm verzendkosten die er anders bij komen).

XBMC remote op android werkt overigens ook echt briljant (zeker de laatste versie die ook de fan-art en hele bibliotheekinfo ophaalt!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:55:
Zaken waar ik met name interesse in heb is of DTS (HD) wordt doorgestuurd via HDMI
Wat hij daarin kan wordt door de chipset bepaald, en dat is dezelfde als bij alle ION nettops: dus geen DTS-HD/TrueHD bitstreaming, wel 7.1 LPCM (dezelfde lossless stream dus). Ik geloof niet dat ik daar ooit verschillen in heb gezien, alle ION nettops draaien dezelfde drivers en kunnen hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 21-07-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
RicoK schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Ik dacht, dat ik dit had gedaan/aangevraagd via http://www.asrock.com/support/index.nl.asp en dan via de button 'Contact Technische Ondersteuning' waarna je dan terecht komt bij http://www.asrock.com/support/tsd.asp.

Hier kun je dan je klacht omschrijven, waarbij je bijvoorbeeld aan kunt geven dat je hinder ondervindt van een luidruchtige/piepende/fluitende ION 330(HT) en dat je na uitvoerig onderzoek hebt geconstateerd dat deze geluidshinder wordt veroorzaakt door de kleine CPU Fan.

Succes!
Dank, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dat is vreemd, want op HK AVR-255 versterker komt toch echt DTS in beeld te staan bij ondersteunde DVD's die ik via XBMC afspeel. Klopt er dan iets niet in de weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DTS weergave is ook geen enkel probleem maar DTS-HD/TrueHD is niet mogelijk met een ION 330 systeem.
rookie no. 1 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32:
Dat is vreemd, want op HK AVR-255 versterker komt toch echt DTS in beeld te staan bij ondersteunde DVD's die ik via XBMC afspeel. Klopt er dan iets niet in de weergave?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Goed lezen zit hem vaak in het detail ;-) Thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:00:
[...]

Nog adviezen met betrekking tot goede (en niet al te dure) usb capturecards? Ik zie er best wel wat staan, veel van Hauppage (PCTV Hybrid Stick), maar daat staat iedere keer DVB-T bij, en dat is volgens mij digitenne toch? Ik heb namelijk gewoon kabeltelevisie...
Anysee E30C (met laatste CNO drivers) i.c.m. WMC (Windows 7) is het heel goed mogelijk om SD Live (Ziggo) te kijken en zeker om op te nemen met de ASrock 330 zonder de CPU over te clocken (1.6Ghz). HD live (en recording) is te veel gevraagd voor de dual core Atom op het Windows platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 07:01
Ik zit te kijken naar manier stil en snel te booten.
Is een CF al dan niet via een SATA converter sneller dan een harddisk?
Een snelle CF kaart+SATA converter gaat al snel richting de 100 euro
Een goedkope (+/- 15Mb/s) CF via een USB cardreader
Of een USB stick
En dan natuurlijk boot vanaf HDD
Wat denken jullie dat interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
Een SSD schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Maar heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Ik las ergens dat een HDD sneller is dan een USB boot (misschien dat een snellere USB stick wel in de buurt komt?) dus zal dat ook wel sneller zijn dan CF via USB ..

Oh, en natuurlijk is een SSD sneller, die heb je niet over...

[ Voor 17% gewijzigd door Angelus1753 op 23-07-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Angelus1753 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:34:
Ik zit te kijken naar manier stil en snel te booten.
Is een CF al dan niet via een SATA converter sneller dan een harddisk?
Een snelle CF kaart+SATA converter gaat al snel richting de 100 euro
Een goedkope (+/- 15Mb/s) CF via een USB cardreader
Of een USB stick
En dan natuurlijk boot vanaf HDD
Wat denken jullie dat interessant is?
Kan me nauwelijks voorstellen dat HDD sneller is dan een USB boot, aangezien er bij booten ook veel random reads plaatsvinden. Of USB moet zodanig een bottleneck zijn dat de throughput het voordeel van kortere access times weer teniet doet.

Ik heb bij interngeheugen.com een CF <-> s-ata adaptertje gekocht en daar een CF met minimaal udma4 in gedaan, van 8 gig. Werkt als de brandweer!!!! Absoluut sneller dan HDD. Overigens gebruik ik zelf wel Linux en heb ik ook de nodige optimalisaties doorgevoerd die ook voor SSD's gelden (met name om aantal writes te verminderen).

Dat CF <-> s-ata adaptertje kost trouwens VERRE van 100 euro... eerder richting 25-30 euro. Dat 'snelle' zit 'm ook helemaal niet in zo'n adaptertje maar in de CF kaart die je kiest.

[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 23-07-2010 10:51 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 20:38

cue

rookie no. 1 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:
Voor XBMC full HD kun je prima voor de Asrock ION330-HT gaan, dat loopt prima en nog lekker zuinig en goedkoper in aanschaf ook. Loopt helemaal soepeltjes met een SSD erin.

Core 100 staat bij mij naast de ION330-HT, maar die heeft CPU integrated gfx dus is wat minder op grafisch gebied. Waar ik die voor gebruik (ik weet het, beetje zonde...) is Hyper-V 2008 R2.

Waar je eventueel nog op kunt wachten is de ION2 nettops van Asrock, duurt niet heel lang meer volgens mij. Die krijgen de Atom D510 CPU en een nVidia videokaart. Zuinig en toch iets sneller en waarschijnlijk ook iets van USB 3.0 met front-poorten.

Zie helemaal onderaan: http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177
Dankje! Ik denk dat ik nog even wacht op die nieuwe ION2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Oke, dus USB kan wel sneller zijn dan HDD? Dat wist ik niet, ik heb het in een forum gelezen... Altijd lastig om het verschil tussen theoretisch en praktische snelheden te bepalen :S
eymey schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:49:
[...]
Dat CF <-> s-ata adaptertje kost trouwens VERRE van 100 euro... eerder richting 25-30 euro. Dat 'snelle' zit 'm ook helemaal niet in zo'n adaptertje maar in de CF kaart die je kiest.
Je hebt daar wel gelijk in, maar een CF van 4Gb is als snel 60euro plus idd de 30euro voor een converter zit je toch op 90euro. Daar doelde ik op.
En een langzamere CF kan ook wel in een USB cardreader, want die gaan toch tot (theoretisch) 48Mbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb het iig met verschillende USB apparaten geprobeerd (cf in cardreaders, sdhc in andere cardreaders, usb sticks) en dat vond ik echt allemaal drama :).

@rookie no. 1 en anderen: Is het jullie al duidelijk wat voor GPU er nu bij "Ion 2" zit? ik hoor hier nog veel onduidelijkheid over. Heeft die GPU nou, net als de nieuwe GTS kaarten, ook een hogere VDPAU feature set? (o.a. hardwarematig up/downscalen, etc.)

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 23-07-2010 14:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ION2 = GT218 chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok :). Als ik zo ff snel google heeft de GT218 (G210) inderdaad featureset C. Maar ja, dat gaat natuurlijk over de 'gewone' chip. Is altijd maar de vraag wat ze er allemaal uit slopen als ze hem als onderdeel van een 'platform' integreren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ION2 is niet echt een 'platform' zoals ION was, het is geen Chipset+IGP meer. Gewoon een add-on kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asus AT5IONT-I dan nu eindelijk officieel geïntroduceerd: Fudzilla - Asus intros the mother of all Atom boards

En er gaat een einde komen aan het ION-platform, zoals gezegd is ION2 nu een losse GPU ipv geïntegreerd in de chipset: Fudzilla - Nvidia ION market is almost gone

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Zoiets meende ik idd ook al begrepen te hebben maar er zwerven nog zo veel misverstanden over rond op internet. In ieder geval wordt het wel verleidelijk, dat nieuwe bordje :)

Nou alleen hopen dat XBMC en Alsa (Linux) het nog een keer voor elkaar gaan krijgen om ook DTS-HD e.d. via HDMI uit te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Welk geheugen moet eigenlijk in die A330ION?

Ik zie op de Asrock website staan DDR2 DIMM, in de pricewatch staat ie als DDR2 niet DIMM, sommige shops zeggen het ook allebei. Zijn er soms 2 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
het zijn soDIMSS, laptopgeheugen dus... Ik heb 2 van deze, helemaal prima, al is 1tje zat ik ga nooit over de 1,5 Gb heen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 24-07-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Toch vreemd want als je hier op t.net zoekt dan zie je sommigen met normaal geheugen:
Verwijderd in "[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010"
QErikNL in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik denk dat ze gelijk hebben, ik haal 2 systemen door elkaar:
pricewatch: Asrock A330ION
pricewatch: Asrock ION 330HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik ga dan toch maar voor de AT3N7A-I, daar heb ik teminste nog geheugen voor liggen :P Of is de A330ION toch een betere keuze voor een HTPC :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

@megamindy: Ik zou die Asus links laten liggen, maakt kennelijk enorm veel lawaai.

Als je zelf iets wilt bouwen, zou ik eerder voor de AT3IONT-I Deluxe gaan (ook van Asus), deze heeft een Power brick (dus geen voeding nodig en geen fan in de voeding nodig) en is passief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En die A330ION heeft zo te zien ook zo'n p*** fannetjes erop zitten. Overigens gebruik zelf de AT3N7A-I van asus ZONDER het fannetje. Maar hier zit het bord in een behuizing waar een 12 cm. fan rechtop in past en die blaast nu lekker over dat bordje heen ;)

Bij mij staat als mogelijke upgrade de AT5IONT-I op het lijstje! Een volledig passief gekoeld MB met Atom D525 erop en als het goed is dus ook een GPU met PureVideo/VDPAU featureset C :)

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 25-07-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 18:56
Die fan van asus maakt idd veel geluid. Toch gekocht en eerst een beetje proef gedraaid. Vervolgens twee aluminium cilinders laten draaien. Hiermee voer ik de warmte af naar een van de zijwanden van mn zelfgebouwde behuizing. (dit is een alu plaat van 5 x 200 x 300 mm)
Als de pc 1080p staat te draaien kun je de zijkant nog net vasthouden zonder dat dit pijn doet. Mooie temperatuur al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 23-10 08:03
Ik wil ook een HTPC gaan bouwen met waarschijnlijk de Asus AT3IONT-I Deluxe . Hoeveel GB mem moet je min hebben om met XBMC goed Fullhd films te kunnen kijken? Ik wil de HTPC alleen voor XBMC live gaan gebruiken (dus geen sabnzb+ enzo). Is dan 1GB al genoeg? of toch 2GB intern?

[ Voor 22% gewijzigd door BlaBla1973 op 26-07-2010 14:36 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik ga denk ik voor de AT3IONT want deze is goedkoper dan een losse PicoPSU + adapter.

Jammer dat er DDR3 in moet maar ok. Iemand nog een suggestie voor geheugen?

[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 26-07-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

Koop gewoon kingston valueram. Eigenlijk nooit compatabiliteitsproblemen mee gehad. En ook niet duurder of goedkoper dan ander A-merk geheugen.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 26-07-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
job schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:06:
Koop gewoon kingston valueram. Eigenlijk nooit compatabiliteitsproblemen mee gehad. En ook niet duurder of goedkoper dan ander A-merk geheugen.
Ik heb even de specsheet gedownload van het mobo en idd deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-10 23:05
Kan iemand mij vertellen of er een ION nettop is die krachtig genoeg is om zowel te downloaden (usenet: parren en unrarren dus) en tegelijk HD materiaal kan afspelen?

Ik wil eigenlijk een kant en klaar systeempje met windows of linux kopen (AsRock ION 330HT heb ik veel goede dingen overgelezen) maar ik vraag me toch af of het allemaal niet net té weinig is kwa prestaties...

Ik heb nu een oude download PC (Pentium4..), die streamt naar de xbox360 en ik wil beide eigenlijk vervangen.. Anders wordt het toch een HTPC'tje met eigen videokaart..

Dank voor jullie input

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dzine schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:47:
Kan iemand mij vertellen of er een ION nettop is die krachtig genoeg is om zowel te downloaden (usenet: parren en unrarren dus) en tegelijk HD materiaal kan afspelen?
Ik heb een A-open GP7A-HD en deze kan met gemak HD films afspelen en tegelijk op volle snelheid (bij mij zo een 1,3 MB/s) van usenet downloaden, repareren en uitpakken tegelijk.. En dan nog komt de cpu belasting niet boven de 50-60% uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-10 23:05
FlyEragon schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:19:
[...]
Ik heb een A-open GP7A-HD en deze kan met gemak HD films afspelen en tegelijk op volle snelheid (bij mij zo een 1,3 MB/s) van usenet downloaden, repareren en uitpakken tegelijk.. En dan nog komt de cpu belasting niet boven de 50-60% uit
Ok, bedankt voor je reactie.
Maar komt die omdat deze A-open net even meer power heeft vanwege het Core2Duo hart of geld het voor de meeste ION bakkies? En doe je dit onder windows of linux?

Verder wel een interessant dingetje, kan nog niet zoveel reviews vinden. Maar het is nog vroeg :P

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 19:33

SD5k

>4&X

Vergeet niet dat de ION het meeste werk doet wanneer je video's afspeelt en je dus nog genoeg CPU kracht over hebt voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In sabnzbd kan je voorrang geven aan andere zaken. er is ook nog een optie die IONize heet in sab, ook mbt load tijdens unrarren/parren. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dzine schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:12:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie.
Maar komt die omdat deze A-open net even meer power heeft vanwege het Core2Duo hart of geld het voor de meeste ION bakkies? En doe je dit onder windows of linux?
Windows 7, ik heb express voor de A-open gekozen vanwege de Core2Duo Celeron processor, hiermee kan ik zelfs op de processor Full HD bestanden afspelen. Voor het geval je een vreemd gecodeerde bestand tegenkomt. En tja ik wou ook meteen downloaden uitpakken en alles op dezelfde machine, en dat gaat prima hiermee, genoeg power. Ik heb mijn eigen 'power' PC al een week lang niet meer aan gehad :P

Het klopt dat je nergens reviews kan vinden, kon ik ook al niet vinden, maarja blijft een algemeen ion systeem dus de meeste reviews gelden ook hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik ben ook aan het kijken naar een HTPC op basis van een ION chipset. Dit met name omdat het zuinig is. Wat bij mij wel een hoge prioriteit heeft is dat bijvoorbeeld XBMC, met een mooie interface, soepel loopt. Dit moet volgens mij wel lukken met bijvoorbeeld de pricewatch: Asus AT3IONT-I Deluxe. Heeft iemand daar ervaring mee en of de interface van XBMC soepel verloopt? Als het beeld gaat schokken dan kan ik me daar vrij snel aan ergeren.
Ook 1080p afspelen is belangrijk, maar dit moet zeker goed gaan wat ik allemaal gelezen heb.

Ik zoek eigenlijk alleen nog een goede case waar dit bord in past, welke niet teveel lampjes en poespas heeft, hoeft ook geen Optische drive bay in, en moet minimaal 1 (liever meer) 3,5" HDD's in kunnen.
Ik had deze gevonden welke wel aardig is, maar niet echt een schoonheidsprijs wint.
pricewatch: Silverstone Grandia GD02B

Is het een leuk idee voor mijn wensen?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Deze is wel leuk en goedkoop: pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC
(zou wel de voeding eruit halen want deze schijnt nogal veel lawaai te maken en heb je met een AT3IONT-I deluxe toch niet nodig omdat die al een power brick heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Laatst online: 08-10 10:04
Ik gebruik zelf de pricewatch: Gigabyte MIB T5140 maar dan zonder de arm voor het beeldscherm.
Het is eenvoudige en goedkope kast die er goed uitziet en ruimte biedt aan 2 x 3.5" schijven plus een optische drive. Er zijn verschillende reviews op tweakers te vinden over de toepassing van deze kast voor htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
ReCreator schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:49:
Ik ben ook aan het kijken naar een HTPC op basis van een ION chipset. Dit met name omdat het zuinig is. Wat bij mij wel een hoge prioriteit heeft is dat bijvoorbeeld XBMC, met een mooie interface, soepel loopt. Dit moet volgens mij wel lukken met bijvoorbeeld de pricewatch: Asus AT3IONT-I Deluxe. Heeft iemand daar ervaring mee en of de interface van XBMC soepel verloopt? Als het beeld gaat schokken dan kan ik me daar vrij snel aan ergeren.
Ook 1080p afspelen is belangrijk, maar dit moet zeker goed gaan wat ik allemaal gelezen heb.

Ik zoek eigenlijk alleen nog een goede case waar dit bord in past, welke niet teveel lampjes en poespas heeft, hoeft ook geen Optische drive bay in, en moet minimaal 1 (liever meer) 3,5" HDD's in kunnen.
Ik had deze gevonden welke wel aardig is, maar niet echt een schoonheidsprijs wint.

Zelfs de acer revo met maar een atom 330 laat alle animaties supervloeiend zien; geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Romoni schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:00:
Ik gebruik zelf de pricewatch: Gigabyte MIB T5140 maar dan zonder de arm voor het beeldscherm.
Het is eenvoudige en goedkope kast die er goed uitziet en ruimte biedt aan 2 x 3.5" schijven plus een optische drive. Er zijn verschillende reviews op tweakers te vinden over de toepassing van deze kast voor htpc.
Dit is een heel mooi kastje inderdaad! Moet alleen even kijken of ik er een mooie ventilator in kan zetten, zover ik kan zien zit er geen bij, maar een beetje grote langzaam draaiende fan kan geen kwaad, dus dat moet ik even uitzoeken hoe dat past.
wessel99 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:35:

Zelfs de acer revo met maar een atom 330 laat alle animaties supervloeiend zien; geen enkel probleem.
Dank je! Ik ga de hardware alvast bestellen, en beslis later of ik voor een wat grotere kast ga, of de Gigabyte MIB. Even meten met het meubel e.d. :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 21:37
ReCreator schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:49:

Ik heb ook die asus. Ik vind het een perfect bordje. Draai het met winXP en MPC, powerdvd en windvd. Werkt super. Ik heb wel een scythe slim 100mm fan erop gezet. Super stil. Zonder airflow zal hij echt te heet worden.
Ik heb ook gewerkt met de AT3 van asus met die kleine fan, die maakt super lawaai, maar ook vervangen voor diezelfde 100mm fan. Helemaal super!

Vette shit!

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste