[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:49
ReCreator schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:43:
[...]

Dit is een heel mooi kastje inderdaad! Moet alleen even kijken of ik er een mooie ventilator in kan zetten, zover ik kan zien zit er geen bij, maar een beetje grote langzaam draaiende fan kan geen kwaad, dus dat moet ik even uitzoeken hoe dat past.
Standaard zit er inderdaad geen ventilator in. Ik gebruik in mijn Gigabyte kast een 100 mm ventilator die ik boven het moederboard heb geplaatst. Ik heb een Zotac ION board. De ventilator op het moederboard heb ik verwijderd. Resultaat is een stil systeem wat goed gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Nou dan is dit hem geworden :) Bedankt voor de tips, heb nu al zin om te knutselen! Toch een regenachtig weekend, hopelijk is de hardware dan iig al binnen :D

Hoe ik dat met de koeling ga doen zie ik nog wel, moet ik even bekijken als het spul er is, maar ik heb nog genoeg spul liggen hier ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3IONT-I Deluxe€ 168,20€ 168,20
1Gigabyte MIB T5140€ 54,50€ 54,50
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Scythe Kaze Jyu Slim, 100mm€ 5,19€ 5,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,85€ 87,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,74

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Ben bezig met een klein pc'tje,

Nu heb een een atom n230 op het oog, deze wil ik eigenlijk gebruiken om mijn huidige xbox met xbmc te vervangen, de enige eis is dat het vloeiend dvd's kan afspelen, ik neem aan dat het met deze proc geen probleem is.

Iemand ervaringen hiermee?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ReCreator schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:18:
Nou dan is dit hem geworden :) Bedankt voor de tips, heb nu al zin om te knutselen! Toch een regenachtig weekend, hopelijk is de hardware dan iig al binnen :D

Hoe ik dat met de koeling ga doen zie ik nog wel, moet ik even bekijken als het spul er is, maar ik heb nog genoeg spul liggen hier ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3IONT-I Deluxe€ 168,20€ 168,20
1Gigabyte MIB T5140€ 54,50€ 54,50
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Scythe Kaze Jyu Slim, 100mm€ 5,19€ 5,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,85€ 87,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,74
Heb vandaag hetzelfde moederbordje binnen gekregen, alleen met 2GB geheugen (ook Kingston). Werkt prima en de externe voeding zorgt wel voor wat minder kabelzooi in de kast :) Zit trouwens een 90W adapter bij, dus neem aan dat die voeding ook zoiets is.

Wel vreemd trouwens dat 256MB geheugen voor iets anders wordt gebruikt. Ik dacht dat tegenwoordig shared videogeheugen niet meer voorkwam? (2GB, 1.75GB usable).

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 30-07-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 12-09 16:37
zo, weer even bijgelezen sinds mijn laatste post :')

om nou de asrock 330HT echt de backbone van mijn netwerk te maken ga ik het volgende doen..

Ik heb Fedora geinstalleerd, dit vanwege Amahi een WHS vervanger wat tot nu toe erg goed werkt!
Hier wil ik dan XBMC op installeren, bij voorkeur zonder gnome desktop, dus ik hoop dat dat gaat lukken!
Deze wil ik dan via de GB LAN aansluiten op de rest van het netwerk, en via HDMI met de TV, tot ik een goede versterker heb die dan de audio kan gaan doen!

op dit moment heb ik Amahi werkend, en XBMC geinstalleerd, nu nog een video driver en dan zou xbmc moeten starten :?

Dan moet ik xbmc nog zo zien te krijgen dat fedora deze automatisch opstart aangezien ik geen desktop omgeving gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zorgen dat je in runlevel 5 opstart, en in ~/.xinitrc het volgende zetten:
code:
1
exec ck-launch-session /usr/bin/xbmc --standalone &> /dev/null

Er van uit gaand dat Xbmc in /usr/bin werd geïnstalleerd, natuurlijk :). Als X goed geconfigureerd es (je kan dat altijd testen door bv. Openbox of een andere lichte WM te installeren) dan zou Xbmc fullscreen moeten opstarten.

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 31-07-2010 15:35 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
borromini: thanks for the tip!

helaas krijg ik X met geen mogenlijkheid werkend, dus ik ga Fedora opnieuw installeren met een minimale Gnome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik probeerde vandag een 720p film te kijken maar dat gaat nog niet goed onder windows. CPU is ongeveer 25% (videolan), maar het beeld is extreem schokkerig. Heb Sharky en FFDShow tryout geïnstalleerd (w7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ik heb inmiddels XBMCLive er maar weer op gezet, vandaag is echt een frustrerende dag!
met alles wat linux kan is het toch bizar dat mijn huis vol ligt met pc's, tv's radio's enz. enz.

nee, het startrek LCARS systeem is nog te ver weg :)
hoewel het met de iPad dan wel weer een stukje dichter bij huis komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik wil 2 andere actieve én informatieve topics aan je voorstellen;Succes...
Megamind schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:14:
Ik probeerde vandag een 720p film te kijken maar dat gaat nog niet goed onder windows. CPU is ongeveer 25% (videolan), maar het beeld is extreem schokkerig. Heb Sharky en FFDShow tryout geïnstalleerd (w7).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Megamind schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:14:
Waarom prutsen met verschillende programma's en codecs als je met alleen XBMC http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ al alles kan afspelen met hardwarematige acceleratie (DXVA2) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

FlyEragon schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:13:
[...]

Waarom prutsen met verschillende programma's en codecs als je met alleen XBMC http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ al alles kan afspelen met hardwarematige acceleratie (DXVA2) ?
Geen idee. Het lijkt soms wel of mensen het niet willen lezen. Ik ben er iig. maar mee opgehouden om mensen op XBMC met DXVA2 ondersteuning te wijzen, pruts lekker verder met VLC/MPC-HC en tig splitters en subtitle programma's ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

FlyEragon schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:13:
[...]

Misschien allemaal gewend van een oude versie van Mediaportal?
Althans dat is bij blijven steken. Gelukkig gebruik ik nu XBMC en helemaal niet meer naar Mediaportal gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Megamind schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15:
[...]

Heb vandaag hetzelfde moederbordje binnen gekregen, alleen met 2GB geheugen (ook Kingston). Werkt prima en de externe voeding zorgt wel voor wat minder kabelzooi in de kast :) Zit trouwens een 90W adapter bij, dus neem aan dat die voeding ook zoiets is.

Wel vreemd trouwens dat 256MB geheugen voor iets anders wordt gebruikt. Ik dacht dat tegenwoordig shared videogeheugen niet meer voorkwam? (2GB, 1.75GB usable).
Ik heb em ook binnen, behalve de behuizing, maar dat houdt me niet tegen alvast te beginnen...
Heb er Ubuntu opgezet, met XBMC, Google Chrome en Spotify Premium. HDMI geluid aangezet met de alsamixer, en met een netwerkkabeltje direct tussen mijn PC en de HTPC even 600GB aan series/films etc overgezet.
XBMC de library laten maken, en nog een beetje bijschaven.

Volgende stop:
- Scripts voor uitzending gemist etc
- Emulators
- Afstandsbediening instellen
- Nieuw mediacenter tobo/muis

Films lopen allemaal lekker dankzij de nVidia drivers, alleen YouTube HD valt een beetje tegen, maar misschien valt er nog hier en daar nog wat winst te halen.

Edit:
Weet iemand toevallig op met Ubuntu de 24Hz mode werkt? Ik heb het geprobeerd in te stellen, maar mijn TV blijft 50Hz aangeven, ook 60Hz werkt niet. Mijn TV ondersteund 24Hz mode, en die werkt ook met mijn Blu-Ray speler.
In de nVidia drivers heeft het gewoon geen zin lijkt het. Dat is wel jammer, want dat kan voor ietwat schokkerig beeld zorgen.

[ Voor 13% gewijzigd door ReCreator op 02-08-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
FlyEragon schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:01:
[...]
Windows 7, ik heb express voor de A-open gekozen vanwege de Core2Duo Celeron processor, hiermee kan ik zelfs op de processor Full HD bestanden afspelen. Voor het geval je een vreemd gecodeerde bestand tegenkomt. En tja ik wou ook meteen downloaden uitpakken en alles op dezelfde machine, en dat gaat prima hiermee, genoeg power. Ik heb mijn eigen 'power' PC al een week lang niet meer aan gehad :P

Het klopt dat je nergens reviews kan vinden, kon ik ook al niet vinden, maarja blijft een algemeen ion systeem dus de meeste reviews gelden ook hiervoor.
Mmmm ik heb onderstaande review gevonden over de A-open GP7A-HD van de heren van Hardware.info. Vrij lovend, totdat de heren het over de herrie gaan hebben: 'het zielige fannetje lijkt wel gemaakt door de firma Boeing...'

http://www.youtube.com/watch?v=izGMyz6hths

Het doet me toch weer twijfelen, vooral omdat er geen fan kan worden toegevoegd of iets anders kan worden getweaked.... Zijn hier ervaringen van?
Ik kan geen andere kant en klare systemen vinden die een dual core Celeron hebben. Edit: ASRock ION2HT lijkt potent genoeg.. ff onderzoeken ;)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
ReCreator schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:25:
[...]
Edit:
Weet iemand toevallig op met Ubuntu de 24Hz mode werkt? Ik heb het geprobeerd in te stellen, maar mijn TV blijft 50Hz aangeven, ook 60Hz werkt niet. Mijn TV ondersteund 24Hz mode, en die werkt ook met mijn Blu-Ray speler.
In de nVidia drivers heeft het gewoon geen zin lijkt het. Dat is wel jammer, want dat kan voor ietwat schokkerig beeld zorgen.
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70068
of
http://www.xbmcfreak.nl/e...and-fixing-the-24p-issue/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dzine schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:23:
[...]

Mmmm ik heb onderstaande review gevonden over de A-open GP7A-HD van de heren van Hardware.info. Vrij lovend, totdat de heren het over de herrie gaan hebben: 'het zielige fannetje lijkt wel gemaakt door de firma Boeing...'
Valt heel erg mee vind ik zelf, alleen bij 100% cpu belasting (wat niet vaak zal voorkomen) is hij duidelijk te horen in stille scenes, maar volgens mij kan je makkelijk de fan loskoppelen en er een stille 12 cm fan op modificeren, misschien dat je dan geen zijkap meer hebt, maar als je het netjes doet met een fangrill heb je dat ook niet meer nodig. Vooralsnog vind ik het niet eens nodig en de uitdrukking van hardware.info lichtelijk overdreven. De specs maken het kleine beetje lawaai van de fan helemaal goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Zag dat de Lenovo wireless remote keyboard + trackball vanaf heden in de aanbieding is voor 42 dollar + verzendkosten bij DealExtreme! Niet gek als je het mij vraagt, jammer dat voor XBMC live het nut van een trackball erg beperkt is. Maar wie weet interessant voor de windows-vrinden onder ons!

http://208.43.52.101/Trac...$2fsku.35909$7er.90000005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Zo'n fancy keyboard ziet er leuk uit en daarom heb ik 1x een Logitech DiNovo aangeschaft. Dat was gelijk de misser van het jaar, wat een onding net als de kwaliteit.

Heb nu een keysonic wireless keyboard+touchpad. Mooi gemiddelde en prima hanteerbaar, helemaal content!

Check: http://www.maxpoint.de/en...id=1_3_2&we_objectID=1075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Dank je! Ik ga hier van de week even mee spelen :) Ziet er goed uit iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Iemand een idee wanneer die nieuwe ion bordjes met atom D525 processor? Ik zie in vele winkels al dat dit moederbord verwacht wordt, maar ik vind nergens een concrete datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Je bedoelt de ION2 bordjes, denk ik ;) Kortom een intel bord, met een Nvidia GPU erop. Geen idee :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het vele gepruts heb ik mezelf ook maar een systeem samengesteld op basis van het Ion platform. De bedoeling was om de PS3 te vervangen als mediaspeler, waar hij dus aangesloten zal worden op een 42" Panasonic Plasma (Full-HD) en de surround receiver. Ik ben al gebruiker van XBMC van in de begindagen op de originele xbox (Deze draait nu trouwens vandaag de dag nog steeds elke dag perfect in de auto!) en sinds de eerste release ook van Plex op de Mac. Op dit Pctje zal dan ook XBMC Live draaien.

Vanwege de prijzen inclusief verzending naar België en het iets grotere aanbod heb ik gewoon op geizhals de laagste prijs laten berekenen van de Duitse shops, en de router heb ik bij de Ibood Hunt kunnen bemachtigen.

Hoe ziet m'n config eruit:

#ProductPricewatchBetaald
1Asrock A330ION€ 106,54€ 103,60
1JCP MI 102 Mirror/Black 60W?€ 52,90
1Team Elite 2GB PC3-10660-CL9?€ 40,20
1Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart€ 74,90€ 76,30
1Verzend- en paypalkosten?€ 24,72
1Belkin Draadloze N+ Router€ 58,79€ 35,9
Totaal€ 341,72

Een 2,5" 80GB S-ata opstartschijfje heb ik nog liggen uit m'n netbook, en voor de rest is het de bedoeling dat alles gestreamd wordt vanaf de externe HD die aan de USB-poort van de Belkin router zal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

Ik hoop dat de usb aansluiting van die belkin router een beetje rappe doorvoersnelheid heeft.
Ja je hebt hooguit 50Mbit/sec nodig (ongeveer max bitrate van blu-ray), maar er zijn de afgelopen jaren toch een pruts producten op de markt gezet wat usb snelheid betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 03-08-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Let wel op dat bij die JCP geen adapter zit, een goede adapter kost je al snel 30 euro. Daarom ben ik voor de ASUS AT3IONT-I DELUXE - Motherboard gegaan, welke een geïntegreerde voeding + adapter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:21:
Ik hoop dat de usb aansluiting van die belkin router een beetje rappe doorvoersnelheid heeft.
Ja je hebt hooguit 50Mbit/sec nodig (ongeveer max bitrate van blu-ray), maar er zijn de afgelopen jaren toch een pruts producten op de markt gezet wat usb snelheid betreft.
Tja, we zullen zien. Ik lees op het internet over snelheden van 2,5 MB/s, wat genoeg zou moeten zijn voor 480 en 720p materiaal. Anders gebruik ik de router gewoon als gigabit switch, want momenteel zit ik nog met een 10/100 modelletje, en dat gaat pijnlijk worden met deze setup.
Megamind schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:51:
Let wel op dat bij die JCP geen adapter zit, een goede adapter kost je al snel 30 euro. Daarom ben ik voor de ASUS AT3IONT-I DELUXE - Motherboard gegaan, welke een geïntegreerde voeding + adapter heeft.
Op de website van de fabrikant vind ik het volgende terug:

"The integrated 60W mini PSU easily supports all ITX mainboards with enough energy and remains completely silent. In the back is the electrical connection."

En in deze review zie je op deze pagina de externe AC-DC converter: http://www.epiacenter.de/...a=showpage&pid=279&page=2

En hier intern het DC-DC bordje met connectoren: http://www.epiacenter.de/...a=showpage&pid=279&page=4

Ik ga er dus gewoon van uit dat dit alles erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Nog bedankt! Ik ben weer een stapje verder met tweaken ;) De 24Hz mode werkt nu (dmv bovenste link), dit scheelt echt aanzienlijk, en HD films spelen soepeler af.
Ik hang nu een beetje aan de keyring van Ubuntu, maar daar kom ik wel uit. Dan nog kijken naar leuke scripts en programma's voor XBMC, maar dat zoek ik nog uit, en daar is een ander forum voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb hier een paar maanden oude Point of View ION-MB330 + 2GB SO-DIMM te koop. Iemand interesse? De nieuwprijs op dit moment is ongeveer 160 euro. Stuur me een PM met je bod als je interesse hebt.

Mobo+geheugen werken 100%. Ik verkoop het omdat ik de Zotac zbox hd-id11 wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Squeezert schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:15:
Ik heb hier een paar maanden oude Point of View ION-MB330 + 2GB SO-DIMM te koop. Iemand interesse? De nieuwprijs op dit moment is ongeveer 160 euro. Stuur me een PM met je bod als je interesse hebt.

Mobo+geheugen werken 100%. Ik verkoop het omdat ik de Zotac zbox hd-id11 wil aanschaffen.
Pssst.
Vraag & Aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat het niet de bedoeling is dat je hier je waar pitcht. Daar is V&A voor...

[ Voor 1% gewijzigd door Borromini op 04-08-2010 23:39 . Reden: Te traag dus... ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter algemene info, waarom wil je dat? Ik heb naar de meerwaarde gezocht in vergelijking met de huidige ION 330 systeempjes maar ik zie zo 1,2,3 die voordelen niet helemaal dus als je me (of ons) even de positieve voordelen zou kunnen laten weten?

Wat leesvoer betreffende onderstaande Zotac;

http://www.zotacusa.com/forum/forum/126-zotac-mini-pcs/
http://www.anandtech.com/...-better-worse-than-ion1/1
http://blog.insanegenius....11-first-impressions.html
Squeezert schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:15:
Ik verkoop het omdat ik de Zotac zbox hd-id11 wil aanschaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2010 00:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Sommige mensen willen gewoon altijd iets nieuws ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Laatst online: 15-02-2022
hardware-lover schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:42:
Ter algemene info, waarom wil je dat? Ik heb naar de meerwaarde gezocht in vergelijking met de huidige ION 330 systeempjes maar ik zie zo 1,2,3 die voordelen niet helemaal dus als je me (of ons) even de positieve voordelen zou kunnen laten weten?
[...]
Het gaat mij om de behuizing en formfactor. Het mobo zit nu in een oude MSI barebone behuizing. Hiervoor wil ik wat anders, maar mini itx behuizingen zijn vrij kostbaar. Voor de pico PSU heb ik een andere bestemming, dus hiervoor hoef ik geen andere aan te schaffen. Al met al is de Zotac voor mij de meest voordelige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

hardware-lover schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:42:

Wat leesvoer betreffende onderstaande Zotac;

http://www.zotacusa.com/forum/forum/126-zotac-mini-pcs/
http://www.anandtech.com/...-better-worse-than-ion1/1
http://blog.insanegenius....11-first-impressions.html

[...]
Hier ook nog een mooie: http://www.xbmcfreak.nl/zotac-zbox-hd-id11-review-conrad/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heet van de naald :)

Duidelijk verhaal, en ik kan voorlopig mijn Asus achterop mijn TV laten hangen. De enige reden voor mij om een overstap te maken naar een ander model zou de weergave van True- en DTS-HD zijn maar dat zit er met de opvolger van de ION 330 blijkbaar nog niet in.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2010 11:01 . Reden: edit ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Mooi dat er eindelijk een ION2 HTPC beschikbaar is, alhoewel hij er wel erg plastic achtig uitziet. Ook jammer dat er nog gebruik gemaakt wordt bij deze Zotac van DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Ik wacht de nieuwe ION2 systemen van ASROCK nog wel even af voordat ik mijn keuze maak :).

Ben benieuwd wanneer deze in de schappen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik wil ook nog even afwachten wat de fabrikanten met ION2 gaan doen, alhoewel ik het geld wel in m'n zak voel branden. In nieuwe woning geen pc gekoppeld aan de TV, dus alle films en series staan te "verstoffen"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden had ik een Foxconn NT330i besteld waarop XBMC-live via een 4GB USB disk prima functioneerde. Echter maakt de NT330i dermate veel herrie dat ik hem heb teruggestuurd.
Afgelopen week heb ik een Zotac IONITX-A-E besteld omdat deze passief gekoeld is.
De USB disk welke probleemloos draaide op de NT330i startte niet helemaal op. Voorzichtigheidshalve had ik maar een nieuwe XBMC-live installatie op de USB disk geinstalleerd, echter wederom zonder succes.
Ik ben er nu achter wat het probleem is.....nu de oplossing nog....
XBMC start op tot na het eerste 'XBMC' scherm en wil vervolgens naar de terminal gaan (waarschijnlijk vanwege onjuiste video drivers). Vervolgens volgt er een melding 'mount of filesystem failed' 'cryptdisks-unable main process killed by term signal'.
Er volgt ook geen inlog mogelijkheid en bestanden aanpassen kan ook niet (sudo nano /etc/network/interfaces en een wijziging opslaan volgt melding 'read-only').

De USB disk boot wel keurig op mijn laptop en mini-laptop (niet tot in XBMC daar het geen ION GPU heeft maar wel netjes tot in de terminal met login).

In de BIOS van de ZOTAC heb ik ook al verschillende instellingen geprobeerd, ook zonder succes.
Tevens heb ik al van alles gegoogled echter is het bij iedereen met deze MOBO plug&play en kan ik geen soortgelijke problemen vinden.

Wie heeft een (simpele) oplossing? En anders gaat er maandag weer een postzegel op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Vandaag dacht ik mijn ASRock NetTop ION 330HT te voorzien van een nieuwe BIOS.

Ik heb de juiste BIOS file gedownload van de ASRock site (ION 330HT Series(1.10)ROM) en deze via ASRock Instant Flash geupdate.
Alles ging goed, Success, press any key to reboot.

Maar na de reboot deed de pc niks meer, laat ook geen bios setup scherm meer zien.

Zijn er mensen die de 1.1 update op de 300HT hebben gezet waarbij het wel goed ging? En zijn er mensen met tips wat mijn volgende stap kan zijn?

Ido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
XeNoBiTe schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:08:
Ik wil ook nog even afwachten wat de fabrikanten met ION2 gaan doen, alhoewel ik het geld wel in m'n zak voel branden. In nieuwe woning geen pc gekoppeld aan de TV, dus alle films en series staan te "verstoffen"... ;)
Ik heb hier precies hetzelfde, ik wil graag weer een HTPC bij m'n TV, maar als ik nu een ION1 platform koop krijg ik straks misschien spijt als ION2 op de markt komt. Lastig.. :+. Wat is verstandig? Wat zal de echte meerwaarde van ION2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

nosmo king schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:41:
Vandaag dacht ik mijn ASRock NetTop ION 330HT te voorzien van een nieuwe BIOS.

Ik heb de juiste BIOS file gedownload van de ASRock site (ION 330HT Series(1.10)ROM) en deze via ASRock Instant Flash geupdate.
Alles ging goed, Success, press any key to reboot.

Maar na de reboot deed de pc niks meer, laat ook geen bios setup scherm meer zien.

Zijn er mensen die de 1.1 update op de 300HT hebben gezet waarbij het wel goed ging? En zijn er mensen met tips wat mijn volgende stap kan zijn?

Ido
Lastig te zeggen, maar probeer de bios eens te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
sh4dow schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde, ik wil graag weer een HTPC bij m'n TV, maar als ik nu een ION1 platform koop krijg ik straks misschien spijt als ION2 op de markt komt. Lastig.. :+. Wat is verstandig? Wat zal de echte meerwaarde van ION2 zijn?
Snellere cpu, ongeveer 2x zo snel zelfs. maar ION zelf trekt 1080P prima. dus als het je alleen om mediacenterstuff gaat is een ION echt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik ben nu aan het kijken naar het nieuwe bord van ASUS, de AT5IONT-I. Deze wil ik gaan inbouwen in een Gigabyte MIB T5140 kast, maar is de voeding van de T5140 toereikend voor dit bord? Ik zie op de site van Gigabyte geen duidelijke specs van deze voeding en de aansluitingen.

update:
Misschien moet ik nog even wachten op de AT5IONT-I Deluxe, deze zal een externe voeding meekrijgen. Ik zie dit bord nog nergens te koop helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door sh4dow op 08-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En de versie zonder ingebouwde optical (EB1012P) is ook al goed leverbaar maar ook aardig pittig geprijsd naar mijn mening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
zAo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Lastig te zeggen, maar probeer de bios eens te resetten.
Hoe doe je dat als je niet in je bios kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Westmania schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:25:
[...]
Ik heb inmiddels de winkel en ook ASRock gemaild, kijken of zij een oplossing kunnen bieden. En ik heb op ebay een BIOS chip gevonden voor de ION 330, als laatste redmiddel.

Ik kan CMOS resetten, maar dan gaat hij terug naar de basis instellingen, maar zal niet de BIOS software veranderen volgens mij.

Oh well, wel even balen, had em net nieuw. Hopelijk kan ik andere mensen er voor behoeden :)

ido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Andere mensen behoeden voor een firmware update waar juist vaak bugfixes, speed- & stability updates zitten zou jammer zijn ;) Waarschijnlijk was het apparaat al niet helemaal in orde.

Hier is het prima gegaan met de update, draait alweer een tijdje prima. Net als bij de andere betrouwbare merken waar ik ervaring mee heb, hoef je je hier weinig zorgen over te maken bij Asrock.

Uiteraard wel handig om van te voren even default-settings te doen als je een overclock hebt ingesteld, maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Westmania schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:25:
[...]
[...]
Van het stroom afhalen en de bios batterij er een tijdje uitlaten (of omdraaien). Veel meer opties -zonder nieuwe onderdelen te bestellen- heb je niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:46:
En de versie zonder ingebouwde optical (EB1012P) is ook al goed leverbaar maar ook aardig pittig geprijsd naar mijn mening.
Is dat de versie met D525 of met 330?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dreamvoid schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:19:
[...]
Is dat de versie met D525 of met 330?
Iets meer onderzoeken kan geen kwaad; via de link kom je op de productsite van Asus, daar staat:
CPU Intel® Atom™ Processor D510 Dual Core
Geen van beide dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je kunt inderdaad beter bij Asus zelf kijken, de spec's op HWI zijn niet helemaal correct.
zAo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:46:
[...]

Iets meer onderzoeken kan geen kwaad; via de link kom je op de productsite van Asus, daar staat:
[...]

Geen van beide dus :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In de link hierboven van HWI stond bij "specs" dat er een Atom 330 in zit, dus vandaar.

[ Voor 67% gewijzigd door Dreamvoid op 09-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Helemaal onderaan de specificatie-lijst op HWI staat een directe link naar Asus.
Dreamvoid schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:10:
In de link hierboven van HWI stond bij "specs" dat er een Atom 330 in zit, dus vandaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

De volgende ION2 nettop: Jetway JBC600C99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
[...]
Here! Here! ;)

Ik twijfel nog steeds tussen een ION bakje; Meestal strak design en out of the box werkend! vs een zelf bouw HTPC'tje die ik krachtiger kan maken.... maar meer werk is en wat onzekerheid biedt omdat ik niet bepaald een pro-tweaker ben. We wachten af...

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb nu een Asus EB1501 (330) maar ik zou uit nieuwsgierigheid toch wel de nieuwe Asus EB1501P (525) uit willen proberen, puur als vergelijking. Als ik 'm voor 400 euro aan kan komen dan wordt het de mijne ;)
Ik begrijp alleen niet waarom deze nu weer flink duurder moet zijn dan de EB1501 330 bij zijn introductie.
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Dzine schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Here! Here! ;)

Ik twijfel nog steeds tussen een ION bakje; Meestal strak design en out of the box werkend! vs een zelf bouw HTPC'tje die ik krachtiger kan maken.... maar meer werk is en wat onzekerheid biedt omdat ik niet bepaald een pro-tweaker ben. We wachten af...
Zelfbouwen sluit een ION niet uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maar wat bied die ION2 voor voordelen dan? Als die 2 voor een beetje normale prijs te halen is dan kan je weer wachten op 3. Met mijn ION kan ik makkelijk 1080p afspelen, zelfs youtube 1080p is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Hier een nog een link lijkt me wel erg bruut onder me tv. kan alleen niets vinden over beschikbaarheid in nederland

[ Voor 36% gewijzigd door Lordsauron op 10-08-2010 23:02 ]

• ido_nl
nosmo king schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb inmiddels de winkel en ook ASRock gemaild, kijken of zij een oplossing kunnen bieden. En ik heb op ebay een BIOS chip gevonden voor de ION 330, als laatste redmiddel.

Ik kan CMOS resetten, maar dan gaat hij terug naar de basis instellingen, maar zal niet de BIOS software veranderen volgens mij.

Oh well, wel even balen, had em net nieuw. Hopelijk kan ik andere mensen er voor behoeden :)
Zowel van de fabrikant als winkel het advies gekregen om de CMOS te resetten, maar helaas hielp dit niet. Gelukkig kwam ik op internet een NL winkel tegen die bios chips verkocht, deze gister binnen gekregen en nu draait alles weer als een zonnetje, phew.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
nosmo king schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:00:
[...]

Zowel van de fabrikant als winkel het advies gekregen om de CMOS te resetten, maar helaas hielp dit niet. Gelukkig kwam ik op internet een NL winkel tegen die bios chips verkocht, deze gister binnen gekregen en nu draait alles weer als een zonnetje, phew.
kosda?
Evt kun je een hotflash overwegen als je je dapper voelt, dan boot je de bak met een goede chip, vervolgens als bios geladen is verwissel je de chip. Niet voor mensen met een zwak hart, maar hoor soms goede verhalen ;)

specs

• ido_nl
Loekie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:07:
[...]

kosda?
Evt kun je een hotflash overwegen als je je dapper voelt, dan boot je de bak met een goede chip, vervolgens als bios geladen is verwissel je de chip. Niet voor mensen met een zwak hart, maar hoor soms goede verhalen ;)
iets van 13 euro, meteen geflashed met de nieuwste versie.

Hotflashing, inderdaad, niet voor mensen met een zwak hart

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
nosmo king schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

iets van 13 euro, meteen geflashed met de nieuwste versie.

Hotflashing, inderdaad, niet voor mensen met een zwak hart
Valt me mee, daar zou ik zelf niet meer voor gaan prutsen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik kan niet wachten op een review van die nieuwe Jetway ION2 HTPC.
Als hij goed is haal ik hem in huis, ik vind het toch raar dat er nog geen enkele review of preview film van te vinden is. Wat ik ook raar vind is dat hij enkel te koop is bij newegg.

Ik heb een vraagje over zulke systemen, momenteel heb ik een PCHA110, content van dat wel, maar ik wil iets meer, XBMC namelijk :)

Nu vroeg ik me af, neem nu een Zotac HD-iD11, als je daar XBMC live op draait, kan je dan zonder problemen een full m2ts bluray stream mee afspelen (zonder haperen of whatever), zon 40-50Mbps?

Verder lijkt me dit een leuk HTPC'tje, wat denken jullie van deze combinatie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 154,24€ 154,24
1AOpen miniPC S135B€ 67,50€ 67,50
1Scythe Mini Kaze , 40mm€ 4,43€ 4,43
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G€ 43,02€ 43,02
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 68,08€ 68,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,27

Bijkomende vraag: in de duitse handleiding van het mobo (eng nog niet beschikbaar) staat "DDR3 1333MHz und DDR3 1067MHz-Speichermodule arbeiten bei Motherboards der AT5IONT-I Serie mit 800MHz."

Dus of je nou DDR3 1067MHz of 1333MHz koopt, dat maakt niets uit, ze draaien op 800MHz, correct?

}:O

[ Voor 69% gewijzigd door tripkip op 15-08-2010 15:16 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
tripkip schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:13:

Verder lijkt me dit een leuk HTPC'tje, wat denken jullie van deze combinatie?
Ik moet zeggen dat dat er wel heel eenvoudig uitziet. Dan hoef je toch eigenlijk niet op ASROCk te gaan zitten wachten.

Ik zou denk ik nog wel ff doorzoeken naar een meer sexie kastje.

BTW hoe zit het met de voeding eigenlijk ? Kun je die niet op de een of andere manier extern houden ?

[ Voor 11% gewijzigd door Frank B268 op 15-08-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Frank B268 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Ik moet zeggen dat dat er wel heel eenvoudig uitziet. Dan hoef je toch eigenlijk niet op ASROCk te gaan zitten wachten.

Ik zou denk ik nog wel ff doorzoeken naar een meer sexie kastje.

BTW hoe zit het met de voeding eigenlijk ? Kun je die niet op de een of andere manier extern houden ?
Ja over het kastje ben ik ook niet tevreden, niet echt leuk uitzien, maar voor dat geld vind ik niets beter.
De voeding van deze aopen is wel degelijk extern.

Wat bedoel je met die Asrock, heb je eventueel andere voorstellen qua kast?
Wat vind je van de rest, kan ik hier prima Bluray streams mee afspelen (xbmc live)?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Maar is de 60watt voeding van die Aopen kast voldoende voor dat Asus moederbord? Er komt waarschijnlijk ook nog een Asus AT5IONT-I Deluxe versie uit met externe voeding. Net als bij de AT3ION-I versie.

Ik zit ook te kijken naar dit moederbord icm de Gigabyte MIB T5140 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
sh4dow schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:50:
Maar is de 60watt voeding van die Aopen kast voldoende voor dat Asus moederbord? Er komt waarschijnlijk ook nog een Asus AT5IONT-I Deluxe versie uit met externe voeding. Net als bij de AT3ION-I versie.

Ik zit ook te kijken naar dit moederbord icm de Gigabyte MIB T5140 kast.
Ja dat weet ik dus niet zeker, ik kan die informatie nergens vinden.
Ja die gigabyte heb ik ook bekeken, ziet er in ieder geval beter uit dan de aopen en je kan die steun er gewoon aflaten er is van die gigabyte ook een versie met meer Watt beschikbaar T3140 als ik me niet vergis.

Het is zeker dat er een deluxe versie uit komt want je kan daar bepaalde eigenschappen van lezen in de duitse handleiding van het mobo. Maar ik heb bluetooth, wifi e.d. niet nodig.
Die externe voeding lijkt me nog wel wat, ik zou graag een strakke case vinden 2.5inch hdd en thats it.

bekijk deze eens >:) http://www.linkworld8.com...howCatID=16&hidShowID=107 jammer genoeg enkel duitse/deense sites die dit aanbieden ;w

[ Voor 27% gewijzigd door tripkip op 15-08-2010 21:57 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik kan dit ook niet terugvinden, had die vraag op een vorige pagina al eens gesteld. Daarom wacht ik misschien liever op die Deluxe versie met eigen externe voeding. Ik ga in ieder geval een systeem met dit bordje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Case ligt vast ! Ik heb deze op ebay gekocht, met verzending zo'n 54EUR, er zit een 150W voeding in.
Hopelijk is ie ook nog fluisterstil...

http://www.linkworld.com....howCatID=16&hidShowID=107

Nu de rest maar bestellen zeker >:)

Edit: De rest is ook besteld, bij zercom meer bepaald.

[ Voor 92% gewijzigd door tripkip op 16-08-2010 15:07 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Nice, heb je nu het Asus AT5IONT-I bord besteld? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik wil dit bord zelf ook graag gaan inzetten voor mijn HTPC !

Wat betreft het stroomverbruik, de AT5IONT-I Deluxe versie komt met een externe 90watt adapter. Dit heb ik teruggevonden in de manual die op asus.com online staat:
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/4856/at5ionti.jpg
Volledige document: http://dlcdnet.asus.com/p...5277_AT5IONT-I_Series.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door sh4dow op 16-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
tripkip schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:06:
Case ligt vast ! Ik heb deze op ebay gekocht, met verzending zo'n 54EUR, er zit een 150W voeding in.
Hopelijk is ie ook nog fluisterstil...

http://www.linkworld.com....howCatID=16&hidShowID=107
Ik zoek me suf op ebay. welke titel gebruiken ze voor de advertentie van deze kast ?

Ik moet zeggen dat ik hun andere model met open voorkant ook erg leuk vindt (ondanks dat ik er niet per se een dvd speler in hoef):

http://www.en.linkworldco...02c9d0c0a2df04/index.html

Zou een 65W voeding genoeg zijn ?

[ Voor 22% gewijzigd door Frank B268 op 16-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Frank B268 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Ik zoek me suf op ebay. welke titel gebruiken ze voor de advertentie van deze kast ?

Ik moet zeggen dat ik hun andere model met open voorkant ook erg leuk vindt (ondanks dat ik er niet per se een dvd speler in hoef):

http://www.en.linkworldco...02c9d0c0a2df04/index.html

Zou een 65W voeding genoeg zijn ?
Zoek gewoon naar linkworld met eBay, het zijn enkel Duitsers.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

sh4dow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:57:
Nice, heb je nu het Asus AT5IONT-I bord besteld? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik wil dit bord zelf ook graag gaan inzetten voor mijn HTPC !

Wat betreft het stroomverbruik, de AT5IONT-I Deluxe versie komt met een externe 90watt adapter. Dit heb ik teruggevonden in de manual die op asus.com online staat:
[afbeelding]
Volledige document: http://dlcdnet.asus.com/p...5277_AT5IONT-I_Series.pdf
Toch! Hopelijk komt hij een beetje tijdig uit, dan weet ik mijn nieuwe bordje :) Nu nog een defecte NAD versterker vinden als case. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:14
Ik zit ook te wachten op de Deluxe versie van de AT5IONT-I :).

Ik heb nu nog een AT3N7A-I (met het kleine fannetje eraf gesloopt en een grote 12 cm. fan die over het bord heen blaast) in een redelijk grote (atx-formaat) HTPC case. Maar met een 'grote' voeding erin met een 14 cm. fan en hoe je het ook wendt of keert, dat geheel blijft geluid maken.

Bovendien hoop ik op de extra VDPAU features van de ION2 gpu wat betreft postprocessing (upscalen) en zo :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

KroeT

[...]

Ik val hier even binnen met de volgende vraag: heeft de Asrock Ion 330 Pro een IR-ontvanger ingebouwd? De -HT heeft het sowieso, maar ik zou die MCE-afstandsbediening toch in de kast leggen om vervolgens mij Harmony te gaan gebruiken dus als de Pro een ontvanger heeft kan ik daarvoor gaan.

Gevonden:
http://www.xbmcfreak.nl/e...eneration-ion-ht-blu-ray/
Helemaal onderaan: geen IR-oog op de Pro.

[ Voor 19% gewijzigd door KroeT op 17-08-2010 14:40 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Over die ASUS, ik heb de fan er compleet afgesloopt, werkt prima :P

Wel heb ik deze vervangen door twee aluminium proppen welke vervolgens tegen een alu plaat van 300x200x5 mm gemonteerd zijn. Dit is overigens ook de zijkant van de behuizing.

Als voeding wordt een 19 V -> ATX gebruikt welke gevoed wordt door een standaard laptop netadaptor. Samen met de 40 G intel SSD is dit een redelijk snel, goedkoop en stil apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Iemand de AT5IONT-I Deluxe al gespot in een webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik wil een Asrock ION kopen voor aan onze full hd TV te hangen.
Maar ik twijfel nog even of dit het juiste apparaat is om te kopen. Mediaplayers en NMT vallen sowieso af, deze voldoen niet aan mijn eisen.

Dus ik vroeg me af of dit apparaat alles goed afspeelt zoals mkv, avi etc, zonder teveel geklooi?

Of kan ik er beter zelf een maken op basis van de Asus at5ion, en wat zijn de voordelen hiervan.

[ Voor 39% gewijzigd door timskiej op 24-08-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

timskiej schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:05:
Maar ik twijfel nog even of dit het juiste apparaat is om te kopen. Mediaplayers en NMT vallen sowieso af, deze voldoen niet aan mijn eisen.

Dus ik vroeg me af of dit apparaat alles goed afspeelt zoals mkv, avi etc, zonder teveel geklooi?

Of kan ik er beter zelf een maken op basis van de Asus at5ion, en wat zijn de voordelen hiervan.
Wat heb je zelf al gevonden? Wat is klooien? :?

De Asrock is compleet, alleen de software moet je nog installeren. De Asus is een Mobo + CPU + IGP. You do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
timskiej schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:05:

Hoe bedoel je dat? Het is gewoon een volwaardige computer dus je kunt zelf een besturingssyteem en software naar keus installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
mcDavid schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Hoe bedoel je dat? Het is gewoon een volwaardige computer dus je kunt zelf een besturingssyteem en software naar keus installeren.
Ik bedoel of het fatsoenlijk werkt zodat het afspelen van film materiaal hardwarematig gebeurt en niet via software (CoreAVC). Sommige reacties zeggen dat het perfect werkt en de andere zijn er minder over te spreken en sommige gebruiken zoals ik al eerder aangaf CoreAVC. Ik ga alleen materiaal vanaf mijn harde schijf afspelen en geen echte Bluray schijfjes.

[ Voor 7% gewijzigd door timskiej op 24-08-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

timskiej schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Ik bedoel of het fatsoenlijk werkt zodat het afspelen van film materiaal hardwarematig gebeurt en niet via software (CoreAVC). Sommige reacties zeggen dat het perfect werkt en de andere zijn er minder over te spreken en sommige gebruiken zoals ik al eerder aangaf CoreAVC. Ik ga alleen materiaal vanaf mijn harde schijf afspelen en geen echte Bluray schijfjes.
Tja; als wij dan zeggen dat het allemaal goed werkt, is dat dan voldoende :+

Zolang het geen langzame USB schijf is, kun je echt alles afspelen met een ION2 systeempje, zolang je software maar de IGP ondersteund (zoals XBMC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

timskiej schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Coreavc en andere software was vroeger, tegenwoordig heb je alleen aan xbmc voldoende, je installeert de laatste nightly build en klaar ben je. Ik was in 1 uur klaar met installeren van Windows 7, XBMC, en alles fine tunen naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
En als ik geen XBMC wil gebruiken maar gewoon vanuit Windows zelf een HD film afspeel. Gaat dit ook zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

timskiej schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:48:
En als ik geen XBMC wil gebruiken maar gewoon vanuit Windows zelf een HD film afspeel. Gaat dit ook zonder problemen?
Ja, even CoreAVC installeren en Media Player Classic (of een andere afspeeltool) gebruiken, geen probleem. XBMC is echter het gemakkelijkst IMHO.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Wie kan me zo vertellen of er een 40mm of een 50mm fan in de asrock ion 330 zit (eerste versie). Ik wil deze vervangen door een stillere/betere fan, welke zou dan in aanmerking komen?

Heb vandaag eindelijk ook de 30mm fan en heatsink vervangen met een nieuwe van asrock zelf om van de hoge toon af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Het is jammer dat die ASROCK machines een nadeel hebben ... het geluid van de fans. Wie van jullie heeft hem in een TV kastje staat (waarvan het deurtje afgesloten kan worden) en hoe warm wordt de ASROCK dan?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 15:33
renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:52:
Het is jammer dat die ASROCK machines een nadeel hebben ... het geluid van de fans. Wie van jullie heeft hem in een TV kastje staat (waarvan het deurtje afgesloten kan worden) en hoe warm wordt de ASROCK dan?
Ik heb de eerste versie van de Asrock in een afgesloten kastje staan, de temperatuur in die kast is wel hoger dan de rest van de kamer maar ik vind het niet warm. En de herrie valt mij ook mee, ik hoor dat ding verder niet.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Gebruik zelf de asus revo r3610, erg cheap op Ebay en ik heb hem nog nooit gehoord, nog de 320GB schijf nog de fan, echt briljant! Het lichte gezoem van de voeding van mijn 37inch samsung LCD gaat harder, om je een idee te geven ;-)

Alleen geen optische drive.

[ Voor 6% gewijzigd door wessel99 op 25-08-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:52:
Ikke. Soms de hele dag, dan is het wel iets warmer maar niet schokkend, ook tijdens de 30 graden dagen geen probleem. Bovendien hoor ik het hele ding niet, zowel met deur open als dicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
De kogel is door de kerk. Vanmiddag ga ik een 330pro ophalen, ik kies er zelf voor om WIN7 + XBMC te gaan draaien. Ik zie dat er veel how-to's zijn om eea te installeren. Mij gaat het er om dat XBMC out of the box werkt oftewel 1080p + geluid via HDMI. Weet iemand de beste tutorial hiervoor?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:15:
De kogel is door de kerk. Vanmiddag ga ik een 330pro ophalen, ik kies er zelf voor om WIN7 + XBMC te gaan draaien. Ik zie dat er veel how-to's zijn om eea te installeren. Mij gaat het er om dat XBMC out of the box werkt oftewel 1080p + geluid via HDMI. Weet iemand de beste tutorial hiervoor?
Whahaha, tutorial zegt ie :P Nou alsjeblieft dan :
- Installeer Win 7
- Installeer de laatste "nightly" build van XBMC
- In de instellingen van XBMC, DXVA of DXVA2 aanzetten
- Klaar is kees, simpeler kan niet en een tutorial is eigenlijk overbodig omdat het zo simpel is, geluid via hdmi gaat automatisch eigenlijk als je het via hdmi hebt aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Nice dan ga ik ook een 330pro bestellen :)
Alleen nog een tobo+muis bestellen (remote wil ik niet).
Iemand een aanrader om te gebruiken? Zal wel via bluetooth moeten want via 2,4Ghz kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

timskiej schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:59:
Nice dan ga ik ook een 330pro bestellen :)
Alleen nog een tobo+muis bestellen (remote wil ik niet).
Iemand een aanrader om te gebruiken? Zal wel via bluetooth moeten want via 2,4Ghz kom je niet ver.
Raad eens op welke frequentie bluetooth werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies :). En "via 2.4 Ghz kom je niet ver". Waar haal je dat van daan???? Hoe grote woonkamer heb je?

Een simpel draadloos Trust mediacenter bordje haalt bij mij met gemak minimaal 10 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Voor een 3 tal weken terug heb ik mijn ASRock 330 (ION1) maar weer eens een update gegeven.
Hele schijf geformateerd, Ubuntu 10.4... erop. Daarna XMBC erop via de instructies op de XBMC site.
(sudo apt get bla bla..)

Alles draaide meteen als een zonnetje!! Heb af en toe nog wel eens problemen met ISO bestanden maar dat heb ik net als enige geloof ik..

Het enige waar ik nu op vast loop zijn een paar glitches bij HD materiaal.
Als het beeld wat sneller beweegt dan zie ik halverwege een soort streep 'glitches', een soort lijn.
Ik heb een HD ready LCD, maar bij de oude XMBC versie heb ik er nooit last van gehad.

Iemand enig idee?? Drivers voor Nvidea zijn up to date gemaakt met de installatie..
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste