[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:09
Heeft iemand hier positieve ervaringen met een ION bordje (bv. de Asrock A330ION) icm Windows Server 2008? Ik lees hier namelijk flink wat negatieve berichten over mbt drivers en compatibility. Wil namelijk graag een XBMC systeempje maken, die ik ook als download server kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
eymey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:19:
Precies :). En "via 2.4 Ghz kom je niet ver". Waar haal je dat van daan???? Hoe grote woonkamer heb je?

Een simpel draadloos Trust mediacenter bordje haalt bij mij met gemak minimaal 10 meter afstand.
Ik heb hier een Microsoft Wireless Desktop Elite tobo en die komt maar 2 meter :/
En wil vanaf de bank een film etc aanzetten.
Ik heb deze besteld http://www.zercom.eu/inde...4710&f=1&h=1&s=1&a=191573

[ Voor 12% gewijzigd door timskiej op 25-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

Arfman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:09:
[...]

Ja, even CoreAVC installeren en Media Player Classic (of een andere afspeeltool) gebruiken, geen probleem. XBMC is echter het gemakkelijkst IMHO.
coreavc is ten eerste niet gratis (ja, illegale versie is makkelijk te vinden) en ten tweede allang achterhaald. mpc-hc en bijvoorbeeld vlc kunnen het ook zonder externe codecs. Sterker nog, zelfs de bij windows 7 bijgeleverde windows media player kan door dxva2 probleemloos 1080p afspelen. Hooguit nog haali mediasplitter voor mkv's installeren maar buiten dat hoef je op w7 niets extra's te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
lithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:37:
Het enige waar ik nu op vast loop zijn een paar glitches bij HD materiaal.
Als het beeld wat sneller beweegt dan zie ik halverwege een soort streep 'glitches', een soort lijn.
Ik heb een HD ready LCD, maar bij de oude XMBC versie heb ik er nooit last van gehad.

Iemand enig idee?? Drivers voor Nvidea zijn up to date gemaakt met de installatie..
Dat ligt niet aan XBMC maar aan een grafische setting in Ubuntu, de tegenhanger van aero in Windows. Als je via de display settings de effecten uitzet is het probleem in xbmc over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
timskiej schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

Ik heb hier een Microsoft Wireless Desktop Elite tobo en die komt maar 2 meter :/
Heb je de dongle achterin de HTPC zitten? Dat kan nogal nadelig zijn (iig bij mij, want hij zit dan achter een redelijk groot audio/videomeubel en tussen de kabels. Hier staat de dongle in een cradle van een oude speedtouch usb stick :D. Nou ja cradle, gewoon een leuk voetje met een usb aansluiting :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

job schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

coreavc is ten eerste niet gratis (ja, illegale versie is makkelijk te vinden) en ten tweede allang achterhaald. mpc-hc en bijvoorbeeld vlc kunnen het ook zonder externe codecs. Sterker nog, zelfs de bij windows 7 bijgeleverde windows media player kan door dxva2 probleemloos 1080p afspelen. Hooguit nog haali mediasplitter voor mkv's installeren maar buiten dat hoef je op w7 niets extra's te installeren.
Ah ja, ik heb CoreAVC ooit via een actie gekocht voor $10, 1 dag voordat de eerste XBMC met DXVA support uitkwam :( :P :+
Verder, thanks voor de info, ik gebruik al jaren XBMC en vanaf de eerste nightly met DXVA support ben ik ook meteen weer afgestapt van externe players, splitters, subtitleprogramma's en wat al niet meer zij, wat een ellende.

Over een Bluetooth toetsenbord gesproken: ik heb de Logitech PS3 BT Media Keyboard met een BT dongle van 4 euro van eBay, werkt perfect op 1 ding na: hij ziet hem niet in het BIOS, pas als Windows geladen is, dus installeren zal even met een ander (USB) toetsenbord moeten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
eymey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:19:
[...]

Heb je de dongle achterin de HTPC zitten? Dat kan nogal nadelig zijn (iig bij mij, want hij zit dan achter een redelijk groot audio/videomeubel en tussen de kabels. Hier staat de dongle in een cradle van een oude speedtouch usb stick :D. Nou ja cradle, gewoon een leuk voetje met een usb aansluiting :P
Nee die is aangesloten op mijn normale desktop de reciever staat pal voor mijn neus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Lamarrr schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:40:
Heeft iemand hier positieve ervaringen met een ION bordje (bv. de Asrock A330ION) icm Windows Server 2008? Ik lees hier namelijk flink wat negatieve berichten over mbt drivers en compatibility. Wil namelijk graag een XBMC systeempje maken, die ik ook als download server kan gebruiken.
De vraag is eerder waarom je er dan uberhaupt Windows Server op zou willen? Kost alleen maar extra geld...

timskiej schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

Daar gebruik ik de webserver functie van XBMC voor, en mijn laptop! :9

Ik heb er trouwens ook een wireless desktop van logitech aan hangen, die haalt ook ongeveer 2 meter. De wireless muis van mijn laptop (ook logitech) haalt echter met gemak een meter of 10.

[ Voor 38% gewijzigd door mcDavid op 25-08-2010 22:28 ]

• timskiej
mcDavid schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:24:
[...]

De vraag is eerder waarom je er dan uberhaupt Windows Server op zou willen? Kost alleen maar extra geld...

[...]

Daar gebruik ik de webserver functie van XBMC voor, en mijn laptop! :9

Ik heb er trouwens ook een wireless desktop van logitech aan hangen, die haalt ook ongeveer 2 meter. De wireless muis van mijn laptop (ook logitech) haalt echter met gemak een meter of 10.
Dat is helemaal ideaal :P
Heb XBMC een tijd gebruikt op mijn oude mediacenter met Windows 7 maar ik ga Ubuntu gebruiken omdat ik dat gewoon prettiger/sneller vind werken. ION systeempje is besteld :)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Gisteren mijn AsROCK 330Pro opgehaald en Windows 7 + XBMC geïnstalleerd. Het zaakje via HDMI aangesloten op mijn onkyo-507 en alles draait nagenoeg out of the box (incl DTS). Nu is het zaak om de betere scripts ed te installeren...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of je een 3,5" SATA schijf kan voeden via de AT5IONT-I Deluxe?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Is de AT5IONT-I Deluxe al ergens gespot in een webshop?

• eymey
Hier nog steeds niet.

LOL, komt deze vraag nu iedere pagina terug? :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• sh4dow
Hehe sorry, maar ik wil ASAP! m'n HTPC gaan bouwen. Als het nog een week duurt ga ik toch voor de AT5IONT-I en een Pico PSU. Wifi en bluetooth heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, misschien wel een goed punt. Same here wat betreft Wifi en bluetooth. Ik heb echter wat minder haast omdat ik iig al wat heb :). Blijft wel de vraag hoeveel duurder die "deluxe" versie gaat worden tov. de gewone AT5IONT-I plus een Pico PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Commodore resurrects 64 with Atom and ION << dat is nog eens leuk gebruik maken van het ION platform, ik ben helaas wel bang dat met de gebruikte D525 het dus ION2 betreft....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat is daar eigenlijk "helaas" aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:00:
Wat is daar eigenlijk "helaas" aan? :)
De ION2 heeft een losse GPU ipv een op het moederbord gesoldeerde GPU, je hebt misschien wel iets krachtigere graphics, maar wel een losse PCI-e insteekaart.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, ik weet niet maar volgens mij klopt dat niet helemaal hoor. De meeste ION2 systemen/bordjes die ik inmiddels de revue heb zien passeren hebben allemaal gewoon een IGP, dus niets losse insteekkaart ofzo.

Of bedoel je dat het nu op een losse PCI-e bus zit ipv 'dichter bij de cpu'? Ook dat zal nog wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik ben op zoek naar een HTPC/NAS systeempje.
Ik heb een flink deel van dit topic doorgelezen en ben zelf op de volgende hardware uitgekomen met de eisen die ik stel.

Eisen:
  • HD 1080p materiaal kunnen afspelen
  • zuinig
  • minimaal 3 3,5" HDD's, al begin ik er met 2
  • dvd speler kan, hoeft niet
  • zwarte behuizing
  • Windows 7, want om m'n ouders nou aan Linux te zetten gaat me beetje ver ;)
En dit is de hardware die mij wel aanspreekt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3IONT-I Deluxe€ 172,50€ 172,50
2Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 122,-
1Silverstone Grandia GD02B€ 134,50€ 134,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G€ 43,40€ 43,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,40

Volgens mij kan ik met dit systeem aardig uit de voeten, maar ik zou graag horen wat jullie er van vinden en of er aanbevelingen zijn.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om 4 HDD aan te sturen met het MB en kan de bijgeleverde voeding dat aan?

Ik zit er tevens aan te denken om te booten vanaf een USB stick om zo het systeem nog zuiniger te maken. Lever je dan veel in op snelheid?

De behuizing is nog niet zeker, ik zelf vind hem erg mooi maar weet nog niet wat vader en zijn financiën ervan vinden.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik heb ook dat moederbord. Ik weet niet of de voeding het aan kan, alleen dat je een molex splitter nodig hebt om in ieder geval genoeg aansluitingen te hebben. Je krijgt namelijk maar 1 kabeltje met een male molex naar 2 female SATA. Ik heb zelf een S135B als behuizing met een slimline optical. Hiervoor moest ik dus zo'n oplossing bedenken. Ik denk dat je beter kunt kiezen voor een bord zonder onboard voeding. Hierdoor heb je toch wat meer vrijheid in je uitbreidingen (ook als je bijvoorbeeld een raid controller wilt gebruiken in het PCI-e slot).

Ik heb de afstandbediening nog niet gebruikt, omdat ik een wireless muis/toetsenbord combo gebruik, die net zo makkelijk is. Eigenlijk het enige waarvoor ik het bord bij voorbaat heb gekozen en ik daadwerkelijk gebruik is de wireless kaart en daar ben ik ook niet helemaal tevreden over. Deze haalt maar (door 1 antenne) 150mbps, geen 300 en ik heb het idee dat de chip niet echt je-van-hetje is....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Grompoe, ik zou persoonlijk geen ION330 meer gaan nemen op dit moment omdat de D525 met ION2 toch wel wat sneller zal zijn. Misschien even wachten met bestellen tot de D525 goed leverbaar geworden is?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2010 15:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 21:05
hardware-lover schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:16:
@Grompoe, ik zou persoonlijk geen ION330 meer gaan nemen op dit moment omdat de D525 met ION2 toch wel wat sneller zal zijn. Misschien even wachten met bestellen tot de D525 goed leverbaar geworden is?
Ik had begrepen dat het ION2 systeem beduidend meer zou gaan verbruiken als de originele ION, klopt dit?
Nadeel is namelijk dat al die warmte ook afgevoerd moet gaan worden....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
hardware-lover schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:16:
Het systeem hoeft niet meer te doen dan voor servertje spelen en films afspelen, en wellicht een beetje surfen. En de ION lijkt me daar krachtig genoeg voor.
R.E. schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:51:
Ik heb ook dat moederbord. Ik weet niet of de voeding het aan kan, alleen dat je een molex splitter nodig hebt om in ieder geval genoeg aansluitingen te hebben. Je krijgt namelijk maar 1 kabeltje met een male molex naar 2 female SATA. Ik heb zelf een S135B als behuizing met een slimline optical. Hiervoor moest ik dus zo'n oplossing bedenken. Ik denk dat je beter kunt kiezen voor een bord zonder onboard voeding. Hierdoor heb je toch wat meer vrijheid in je uitbreidingen (ook als je bijvoorbeeld een raid controller wilt gebruiken in het PCI-e slot).

Ik heb de afstandbediening nog niet gebruikt, omdat ik een wireless muis/toetsenbord combo gebruik, die net zo makkelijk is. Eigenlijk het enige waarvoor ik het bord bij voorbaat heb gekozen en ik daadwerkelijk gebruik is de wireless kaart en daar ben ik ook niet helemaal tevreden over. Deze haalt maar (door 1 antenne) 150mbps, geen 300 en ik heb het idee dat de chip niet echt je-van-hetje is....
Daar heb je zeker een punt R.E. De voeding geeft me de meeste kop zorgen. Voorlopig zal ik het er wel mee redden denk ik maar in de toekomst zou je dan sowieso voor een zwaardere voeding moeten gaan.

Wat is nou het grootste verschil tussen de verschillende ION boardjes? Er zijn tig versies die allemaal net een beetje anders zijn.
Wifi hoeft er wat mij betreft niet op te zitten want heb toch overal kabelaansluitingen in huis.
Het is een beetje kwestie van door de bomen het bos niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tjsja, zo moeilijk is het op zich niet. Featureset, manier van koeling, etc. zijn idd wel de grootste verschillen. En natuurlijk of het een ION of ION 2 systeem betreft.

Wat betreft voeding snap ik ook de moeilijkheid niet helemaal. Als je meerdere drives in je systeem bouwen omdat je 'm ook NAS wil laten zijn, dan lijkt het me nog al snel logisch dat je dan niet voor een bord met on-board voeding moet gaan.

Ik zelf wil dat dus juist WEL, want ik vind opslag in m'n HTPC onzin en te luidruchtig. Daar hebben ze in de tijd van gigabit netwerken het fenomeen "NAS" voor uitgevonden :). Dus voor mij zijn die bordjes met een bijgeleverde (onboard) voeding met powerbrick een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
Ik denk dat ik dan beter voor zoiets kan gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3IONT-I€ 127,70€ 127,70
2Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 122,-
1Fractal Design Array Mini ITX NAS Case W/ 300W SFX PSU€ 157,54€ 157,54
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 41,97€ 41,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,21

MB is passief gekoeld dus dat scheelt al een hoop herrie, je hebt eigenlijk alleen de HDD's nog, maar die hoor ik eigenlijk nooit ratelen oid.
Hier kan ik voorlopig nog een tijd mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
én de fan in de voeding.

En van mijn HTPC is het ratelen van de HDD de enige reden dat ik 'm uitzet als ik ga slapen. Maar ik denk dat dat nog wel te verhelpen is door 'm in rubbertjes op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
Ook nog de fan in de behuizing zelf maar fractal heeft erg stille fans dus daar maak ik me geen zorgen om.
En de schijven hangen standaard al in rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb een mobo met onboard voeding, werkt perfect heb je alleen een adapter. Scheelt ook nog eens in stroomkosten. Heb er een SSD en een normale Samsumg inzitten (2GB) die alleen opspint als je er iets vanaf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
R.E. schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Ik had begrepen dat het ION2 systeem beduidend meer zou gaan verbruiken als de originele ION, klopt dit?
Nadeel is namelijk dat al die warmte ook afgevoerd moet gaan worden....
Dat lijkt me reuze mee te vallen als ik naar de specificaties van de nieuwe Asus EB1501P kijk en deze vergelijk met zijn voorganger.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 28-08-2010 01:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heeft iemand nog de lirc-nct677x-1.0.3-ubuntu9.10.deb van de asrockION 330 ht toevallig? met de 1.0.4 heb ik problemen waarbij de lirc teveel toetsdrukken verwerkt (op compleet random moments). kan de 1.0.3. nergens meer vinden om te downen of op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@ Grompoe,

Hoeveel hdd's kun je op dit moederbord aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
@ Eoghlear,

Er zitten 4 Sata 3Gb/s aansluitingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mar2zz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:03:
Heeft iemand nog de lirc-nct677x-1.0.3-ubuntu9.10.deb van de asrockION 330 ht toevallig? met de 1.0.4 heb ik problemen waarbij de lirc teveel toetsdrukken verwerkt (op compleet random moments). kan de 1.0.3. nergens meer vinden om te downen of op mijn systeem.
Heb wel de 1.0.1 versie voor ubuntu 9.10 nog staan. DM me maar als je die wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
ok thx. ik heb het probleem al opgelost het bleek buiten de driver te liggen, zelfs buiten de pc (of nou ja ligt eraan hoe je dat ziet, maar ik had mijn router tijdelijk naast de asrock staan en daardoor was er blijkbaar sprake van interference als ik volop aan het downloaden was. Zolang ik niet aan het downloaden was niets aan de hand, maar zodra sabnzb stond te tanken gebeurde het... wazig hoor. heb de router nu weer aan de andere kant van de kamer hangen en volgens mij is het weg... (altijd slag om de arm houden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Hmmz ben ik de enige die met de laatste nightlies XBMC scrambled beeld heeft bij 1080p HD materiaal (dxva2 optie aan). Dxva uit dan is het beeld ok, maar uiteraard maar een paar frames per seconde. met mpc is de video wel gewoon goed te kijken, dus lijkt iets xbmc only te zijn
Setup: io330ht, win7 x64, laatste nvidia driver (maar dat lijkt niet uit te maken)

[ Voor 13% gewijzigd door savale op 30-08-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
savale schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:48:
Hmmz ben ik de enige die met de laatste nightlies XBMC scrambled beeld heeft bij 1080p HD materiaal (dxva2 optie aan). Dxva uit dan is het beeld ok, maar uiteraard maar een paar frames per seconde. met mpc is de video wel gewoon goed te kijken, dus lijkt iets xbmc only te zijn
Setup: io330ht, win7 x64, laatste nvidia driver (maar dat lijkt niet uit te maken)
Lijkt mij meer XBMC gerelateerd en daar is een apart topic over.
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
De deluxe versie bestaat dus echt en wordt inmiddels geleverd: http://techinstyle.tv/pro...-deluxe-unboxing-preview/

Hebbe hebbe hebbe Afbeeldingslocatie: http://www.nhdp.nl/caviaforum3/images/smilies/diversen/honger.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
sh4dow schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:09:
De deluxe versie bestaat dus echt en wordt inmiddels geleverd: http://techinstyle.tv/pro...-deluxe-unboxing-preview/

Hebbe hebbe hebbe [afbeelding]
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de gewone en de deluxe versie? Alleen het wifi, bluetooth en de powerbrick?
Heb nu een asrock ion die ik dalijk wil gaan vervangen door iets anders. Een mb waar ik 4 hdd's (1 voor os) op kan aansluiten in een kast als de fractal design array lijkt me geweldig, maar dan heb ik volgens mij niets aan de deluxe versie of wel? Die doet alles via een power brick en dat zal wel niet 4 hdd's van stroom kunnen voorzien. Wat voor voeding zou je hier voor moeten hebben anders, 300w lijkt me een beetje overkill (ben niet echt een expert :P)
Zoek in principe een kast met een mooie aluminium voorkant en ruimte voor vier hdd's, waarin weer een atom+ION bordje inkomt. Het moet ook een beetje zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Eoghlear schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de gewone en de deluxe versie? Alleen het wifi, bluetooth en de powerbrick?
Heb nu een asrock ion die ik dalijk wil gaan vervangen door iets anders. Een mb waar ik 4 hdd's (1 voor os) op kan aansluiten in een kast als de fractal design array lijkt me geweldig, maar dan heb ik volgens mij niets aan de deluxe versie of wel? Die doet alles via een power brick en dat zal wel niet 4 hdd's van stroom kunnen voorzien. Wat voor voeding zou je hier voor moeten hebben anders, 300w lijkt me een beetje overkill (ben niet echt een expert :P)
Zoek in principe een kast met een mooie aluminium voorkant en ruimte voor vier hdd's, waarin weer een atom+ION bordje inkomt. Het moet ook een beetje zuinig zijn.
én de afstandsbediening :P
En ja als je er 4 schijven aan wilt hangen zou ik idd iets met een losse voeding zoeken. Een PicoPSU bijvoorbeeld of toch gewoon een 300W SFX-voeding... Ook hebben veel kasten een ingebouwde voeding, kun je natuurlijk ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch blijf ik het raar vinden.... een mediacenter bouwen en die vervolgens een pak herrie gaan staan laten maken 8)7

Maar goed, lijkt me redelijk evident dat je 4 hdd's niet met een 90w power brick of picopsu (waar ook een powerbrick bij moet) te gaan voeden. Ookal zijn er PicoPSU's van 150 watt. Dus dan kan je beter de niet-deluxe versie nemen, zeker als je toch alles bedraad gaat doen of Wireless N wil.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 31-08-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe een 150 watt PicoPSU zijn vermogen verdeelt, maar 150 watt lijkt me in principe toch wel ruim voldoende voor 4 schijven.

Laat zo'n schijf tijdens spinup eens 30 watt nodig hebben. Dan heb je 4x30W +30W (moederbord) = 150 watt. En dat maar heel even dus, daarna ga je waarschijnlijk naar 50-60 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:23
Dit is eigenlijk niet de plek om het te melden (het is immers geen ion-systeem), maar wel een mogelijk interessant alternatief: de specificaties van de aangekondigde Asrock Vision 3D htpc-systemen zijn via een omweg al online te vinden.
Hier de versie met dvd-brander en hier de versie met Blueray. Wel nog even op 'Product Specifications' klikken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/nettop/photo/Vision%203D%20135B%28m%29.jpg

Ik weet trouwens niet of het lang online blijft staan wanneer er ineens heel veel pageviews zullen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
Eoghlear schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Het voordeel van de voeding van de Fractal design array is dat hij specifiek voor deze kast gemaakt is, en dat je dus geen onnodige kabelbende hebt in de kast.

Voor een afstandsbediening is ook wat te zeggen uiteraard. Maar zat er zelf al een beetje over na te denken, mocht mij htpc er komen, om een Antec multimedia station Elite erin te modden.

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
De ION systemen zijn erg interessant. Ik ben aan het kijken naar een HTPC, zie hier veel nuttige info voorbijkomen. Mijn eisen zijn:

* Systeem moet STIL zijn;
* Systeem moet energie zuinig zijn;
* Systeem moet 1080i beeld aankunnen
* HDMI uitgang
* Geluid via digitale uitgang (mag SPDIF of Coax zijn)
* Systeem moet werken met 2 Anysee tv kaarten ivm Ziggo TV wan ik wil kijken en opnemen
* Opslag bij voorkeur op mijn NAS;
* Systeem moet in een kast, dus warmte moet goed weg kunnen;
* Voeding extern in plaats van in de kast??
* Wil er niet op gamen of andere "pc" dingen op doen, alleen tv kijken en opnemen en films streamen.

Ik mis met name het stuk over tv kijken en opnemen.

Mocht iemand tips hebben voor een systeem en de werking icm de AnySee kaarten

• eymey
Op zich staat er genoeg info hier. Het enige wat misschien onduidelijk is, is de werking ism. Anysee kastjes (die werken via USB toch?). De ION bordjes hebben stuk voor stuk genoeg usb aansluitingen, zijn stil, kunnen alles afspelen wat jij noemt, etc..

Het enige waar je dus achter moet zien te komen, is of ze geen problemen hebben met de grote datastromen vanaf je TV hardware. Lees: Hoe effectief gaan die Anysee dingen en de drivers om met je resources. Als veel op de CPU aan gaat komen, tsja... dan kan de Atom je wel eens nekken.

Heb hier helaas geen Anysee spul, dus kan niet voor je testen. Een simpele dvb-t kaart van hauppauge in m'n ION systeempje met PCI slot gaat trouwens wel prima, onder Linux.

• groennom
eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:36:
Op zich staat er genoeg info hier. Het enige wat misschien onduidelijk is, is de werking ism. Anysee kastjes (die werken via USB toch?). De ION bordjes hebben stuk voor stuk genoeg usb aansluitingen, zijn stil, kunnen alles afspelen wat jij noemt, etc..

Het enige waar je dus achter moet zien te komen, is of ze geen problemen hebben met de grote datastromen vanaf je TV hardware. Lees: Hoe effectief gaan die Anysee dingen en de drivers om met je resources. Als veel op de CPU aan gaat komen, tsja... dan kan de Atom je wel eens nekken.

Heb hier helaas geen Anysee spul, dus kan niet voor je testen. Een simpele dvb-t kaart van hauppauge in m'n ION systeempje met PCI slot gaat trouwens wel prima, onder Linux.
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij voornamelijk om de samenwerking met Anysee, en dan met name de dubbele tuner. Hoe gaat het als je één HD zender opneemt en een andere HD zender kijkt, of als je 2 HD zenders opneemt en een BlueRay film streamt. Kan hij dit allemaal aan?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Lamarrr schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:40:
Geen probleem, heb zelf een A330ION bordje gehad en er W2K8 Server R2 op gedraaid. Drivers is geen enkel probleem, zijn gewoon de 64-bits Windows 7 drivers. Hooguit extra randapparatuur kan een probleem zijn, maar dat kun je vooraf checken en 64-bits Windows 7 drivers zijn tegenwoordig bijna voor alles wel beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2010 12:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:09
Wildfire schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:03:
[...]

Geen probleem, heb zelf een A330ION bordje gehad en er W2K8 Server R2 op gedraaid. Drivers is geen enkel probleem, zijn gewoon de 64-bits Windows 7 drivers. Hooguit extra randapparatuur kan een probleem zijn, maar dat kun je vooraf checken en 64-bits Windows 7 drivers zijn tegenwoordig bijna voor alles wel beschikbaar.
Good to know! Thanks!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
groennom schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij voornamelijk om de samenwerking met Anysee, en dan met name de dubbele tuner. Hoe gaat het als je één HD zender opneemt en een andere HD zender kijkt, of als je 2 HD zenders opneemt en een BlueRay film streamt. Kan hij dit allemaal aan?
Nee.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• eymey
Dat lijkt mij idd ook iets te veel van het goede :). Sowieso is en blijft USB behoorlijk intensief op je CPU en moet je ook nog de nodige I/O bandbreedte kunnen verstouwen om meerdere HD streams tegelijk te handlen. Oftewel: Behoorlijk veel kanalen bij elkaar waarover die streams moeten. Ik denk dat je zelfs bij wat krachtiger CPU's nog wel een behoorlijk optimale setup nodig gaat hebben om dat aan te kunnen.

edit: En dan heb je idd ook nog de eventuele decryptie van de kanalen :P

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 02-09-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:31
lithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:37:
Het enige waar ik nu op vast loop zijn een paar glitches bij HD materiaal.
Als het beeld wat sneller beweegt dan zie ik halverwege een soort streep 'glitches', een soort lijn.
Ik heb een HD ready LCD, maar bij de oude XMBC versie heb ik er nooit last van gehad.

Iemand enig idee?? Drivers voor Nvidea zijn up to date gemaakt met de installatie..
Ik heb ook van dat soort strepen, maar dan met Win7. Ik heb een Asrock ION 330 HT. Ik heb het niet alleen bij HD materiaal. Het is een horizontale streep die voorkomt wanneer er veel beweging is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
The_Fes schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:57:
[...]

Ik heb ook van dat soort strepen, maar dan met Win7. Ik heb een Asrock ION 330 HT. Ik heb het niet alleen bij HD materiaal. Het is een horizontale streep die voorkomt wanneer er veel beweging is.
Wellicht XBMC even updaten of juist naar een versie terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Daar was ik ook al bang voor, vroeg mij alleen af of er mensen zijn die er ervaring mee hadden. Zoek denk ik wel even verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zojuist bij dealextreme ook een RII mini remote besteld. Ben erg benieuwd of dat een beetje werkt!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

The_Fes schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:57:
[...]

Misschien komt het wel door 24fps materiaal afspelen op 50/60Hz. Dat maakt een enorm verschil en dan komen er bij beweging 'glitches' omdat de frames niet synchroon lopen. Als je TV geen 24p ondersteund kun je er volgens mij weinig aan doen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Laatst online: 20:03
Verder lijkt me dit een leuk HTPC'tje, wat denken jullie van deze combinatie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 154,24€ 154,24
1AOpen miniPC S135B€ 67,50€ 67,50
1Scythe Mini Kaze , 40mm€ 4,43€ 4,43
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G€ 43,02€ 43,02
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 68,08€ 68,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,27

Bijkomende vraag: in de duitse handleiding van het mobo (eng nog niet beschikbaar) staat "DDR3 1333MHz und DDR3 1067MHz-Speichermodule arbeiten bei Motherboards der AT5IONT-I Serie mit 800MHz."

Dus of je nou DDR3 1067MHz of 1333MHz koopt, dat maakt niets uit, ze draaien op 800MHz, correct?

}:O
Hmm dit vind ik er wel erg relax uitzien.
Ik wil geen ion ( wegens gebrek aan dts-hd bitstreaming ) dus dit zou een mooie oplossing zijn om van mijn antec remote fusion af te kopen. Deze is helaas te groot en past niet in mijn tvkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Heren, dit is geen htpc adviestopic. Als je de samenstelling van je komende htpc wil bespreken, dan kan dat in [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010. Hier houden we het bij nieuws en discussie over het platform an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:19

sphere

Debian abuser

Zijn er nog mensen met koelingsproblemen? Ik heb een AT3N7A met stock fan (denk wel de nieuwe want het is geen herriebak) en een Gigabyte T5140 kast. Verder 2 samsung spinpoints en een 2.5" hdd.

Al een tijd draait deze setup prima met ubuntu lucid. Maar gisteren was hij ineens uit, en wilde ook niet meer aan. Kast voelde behoorlijk warm. Nadat hij was afgekoeld, weer opgestart en met "sensors" gekeken naar de temperaturen. Die lopen op tot ~75 graden per core, 69 graden voor de cpu, ik denk een graad per uur ofzo.

Ik denk er over om een dunne 12cm fan te gaan proberen, misschien dat dat helpt en anders extra casefans. Daar gaat de stille setup :'(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

dodo79

witte dikke tonnie

renzo4000 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:53:
Zojuist bij dealextreme ook een RII mini remote besteld. Ben erg benieuwd of dat een beetje werkt!
heb dat ding al een tijdje in huis (cdromland breda heeft ze gewoon in het assortiment) en het werkt echt wel goed.
werkt ook op de ps3 da ding

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Sphere: Het is natuurlijk wel een relatief klein kastje, die T5140. Eigenlijk snap ik uberhaupt niet waarom mensen zulke dingen nog draaien met 3,5 inch HDD's erin :S.

Maar goed, ik heb de stock van mijn AT3N7A helemaal verwijderd. Ik heb m'n setup wel in een 14 cm. hoge atx-htpc behuizing zitten. Ik heb een 12 cm. fan rechtop in de case geplakt voor het moederbord. De fan blaast lucht van voorin de kast (waar alleen een CF<->sata geval zit als bootschijf) naar de achterkant en alles blijft prima koel :). En de kast is nauwelijks te horen.

Wat voor fans heb je nu al in die behuizing zitten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
dodo79 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:51:
[...]

heb dat ding al een tijdje in huis (cdromland breda heeft ze gewoon in het assortiment) en het werkt echt wel goed.
werkt ook op de ps3 da ding
Klopt dat had ik ook gezien maar €73,-(incl verzendkosten) tov van €30(gratis verzenden) vond ik toch net even iets te veel ;)

Dan maar even 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat het uberhaupt ooit heeft gewerkt vind ik dan ook wel een wonder. Dat mobo fannetje is echt maar NET genoeg om de heatsink ietsje airflow te geven. Maar hitte van 3 harddisks afvoeren en dan ook nog van de heatsink? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand een tip voor een Bluetooth dongle die ook in het BIOS werkt, in combinatie met een Logitech (PS3) Media toetsenbord?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arfman schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:50:
Iemand een tip voor een Bluetooth dongle die ook in het BIOS werkt, in combinatie met een Logitech (PS3) Media toetsenbord?
Dat lijkt me nogal lastig, niet? Dat ligt namelijk niet aan de dongle, maar het feit dat de meest BIOS'en die ik ken nou niet bepaald een bluetooth stack met bijbehorende drivers ingebouwd hebben zitten ;)

Als je op een PC iets wil wat draadloos is en ook in het BIOS werkt, dan zul je toch echt moeten kijken naar iets met een 'simpele' RF transmitter/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

eymey schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:06:
Tsja, dat het uberhaupt ooit heeft gewerkt vind ik dan ook wel een wonder. Dat mobo fannetje is echt maar NET genoeg om de heatsink ietsje airflow te geven. Maar hitte van 3 harddisks afvoeren en dan ook nog van de heatsink? 8)7
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
arjen@kluis:~$ sensors
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:      +74.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0001
Core 1:      +78.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0002
Core 2:      +74.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0003
Core 3:      +78.0°C  (crit = +90.0°C)

atk0110-acpi-0
Adapter: ACPI interface
Vcore Voltage:     +1.10 V  (min =  +0.85 V, max =  +1.60 V)
+3.3 Voltage:     +3.28 V  (min =  +2.97 V, max =  +3.63 V)
+5 Voltage:       +5.11 V  (min =  +4.50 V, max =  +5.50 V)
+12 Voltage:     +11.83 V  (min = +10.20 V, max = +13.80 V)
Chassis FAN Speed:   0 RPM  (min =  600 RPM)
CPU FAN Speed:    4383 RPM  (min =  600 RPM)
POWER FAN Speed:     0 RPM  (min =  600 RPM)
CPU Temperature:   +73.0°C  (high = +60.0°C, crit = +95.0°C)

:X

Nu maar deze besteld: pricewatch: Scythe Slip Stream SY1212SL12SL, 120mm

Als het dan nog niet goed gaat een stille 60mm fan erbij.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

eymey schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:00:
[...]

Dat lijkt me nogal lastig, niet? Dat ligt namelijk niet aan de dongle, maar het feit dat de meest BIOS'en die ik ken nou niet bepaald een bluetooth stack met bijbehorende drivers ingebouwd hebben zitten ;)

Als je op een PC iets wil wat draadloos is en ook in het BIOS werkt, dan zul je toch echt moeten kijken naar iets met een 'simpele' RF transmitter/receiver.
Nee hoor, m'n Logitech DiNovo Edge (Bluetooth) werkt ook perfect in het BIOS van de Asrock beneden. Even beter inlezen voordat je advies geeft volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Arfman schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:50:
Dat gaat niet werken.
Heb hem zelf ook op mijn Asrock ion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

hebben jullie het hier over de logitech dinovo mini?

moet toch gewoon werken?

heeft er iemand xbmc draaien op een Asus Eee Box EB1501P ?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arfman schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:52:
[...]

Nee hoor, m'n Logitech DiNovo Edge (Bluetooth) werkt ook perfect in het BIOS van de Asrock beneden. Even beter inlezen voordat je advies geeft volgende keer ;)
Dan nog steeds zal de ontvanger van je DiNovo waarschijnlijk zelf een soort bluetooth-stackje hebben zodat hij zich aan het bios gewoon weer aanbiedt als USB HID.Maar misschien kan ik het idd verkeerd hebben hoor en heeft je "Asrock beneden" wel degelijk een bluetooth stack voor in z'n BIOS programma, voor Bluetooth HID.

Maar dat maakt het nog steeds niet vanzelfsprekend dat het op ieder moederbord of ieder BIOS gewoon maar moet werken. Wil je safe, dan heb je dus gewoon een setje nodig waarbij je zeker weet dat de ontvanger (of die nu bluetooth is of niet) zich als USB HID aan je BIOS aanbiedt.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 06-09-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

eymey schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:28:
[...]

Dan nog steeds zal de ontvanger van je DiNovo waarschijnlijk zelf een soort bluetooth-stackje hebben zodat hij zich aan het bios gewoon weer aanbiedt als USB HID.Maar misschien kan ik het idd verkeerd hebben hoor en heeft je "Asrock beneden" wel degelijk een bluetooth stack voor in z'n BIOS programma, voor Bluetooth HID.
Ik gok erop dat het inderdaad in de USB BT dongel zit.
Maar dat maakt het nog steeds niet vanzelfsprekend dat het op ieder moederbord of ieder BIOS gewoon maar moet werken. Wil je safe, dan heb je dus gewoon een setje nodig waarbij je zeker weet dat de ontvanger (of die nu bluetooth is of niet) zich als USB HID aan je BIOS aanbiedt.
Exact. Weet je er eentje? (komen we weer bij m'n originele vraag :+)
Om nu weer een DiNovo Edge a 100+ euro te kopen gaat me wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Mijn Asrock ION maakt best wat herrie.
Door welke fan hebben jullie hem vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arfman schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:03:
[...]

Ik gok erop dat het inderdaad in de USB BT dongel zit.

[...]

Exact. Weet je er eentje? (komen we weer bij m'n originele vraag :+)
Om nu weer een DiNovo Edge a 100+ euro te kopen gaat me wat te ver.
Zelf heb ik thuis een "Vista MCE" ofzo toetsenbord van Trust. Eentje met ook een ingebouwde trackball. Werkt voor MCE bediening (incl. XBMC out of the box) perfect :). Om langdurig op te typen zou ik 'm echter niet aanbevelen.

Maar die is dus niet BT maar gewoon draadloos (wel met een fatsoenlijk bereik)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 07-09-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
timskiej schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:04:
Mijn Asrock ION maakt best wat herrie.
Door welke fan hebben jullie hem vervangen?
Mijn ION 330HT-BD maakte (!) ook 'herrie'. Nou ja, herrie, een irritante wat hogere piep-/fluittoon. Ik heb de CPU fan vervangen door een exemplaar wat ik heb verkregen van ASRock n.a.v. een supportaanvraag op hun site. 2 dagen later had ik een vervangende CPU fan inclusief installatieposter en montagemateriaal binnen.

Super service! En zoals gezegd, mijn ASRock ION is stil. Het systeem maakt nu niet meer geluid als de twee fans in mijn Pana Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb toegevoegd, een 6cm casefan, die warmte naar buiten blaast: halvering van de temperatuur :*)

pricewatch: Scythe Mini Kaze , 60mm

De 12cm fan is nog in back-order.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
atk0110-acpi-0
Adapter: ACPI interface
Vcore Voltage:     +1.09 V  (min =  +0.85 V, max =  +1.60 V)
 +3.3 Voltage:     +3.30 V  (min =  +2.97 V, max =  +3.63 V)
 +5 Voltage:       +5.08 V  (min =  +4.50 V, max =  +5.50 V)
 +12 Voltage:     +11.83 V  (min = +10.20 V, max = +13.80 V)
Chassis FAN Speed:   0 RPM  (min =  600 RPM)
CPU FAN Speed:    3970 RPM  (min =  600 RPM)
POWER FAN Speed:     0 RPM  (min =  600 RPM)
CPU Temperature:   +35.0°C  (high = +60.0°C, crit = +95.0°C)

coretemp-isa-0000
Core 0:      +35.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0001
Core 1:      +39.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0002
Core 2:      +35.0°C  (crit = +90.0°C)

coretemp-isa-0003
Core 3:      +39.0°C  (crit = +90.0°C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kijk, dat zijn temperaturen waar je op zich wel mee thuis kan komen. Niets om je zorgen om te maken :). Je had dus toch gewoon een serieus (gebrek aan) airflow probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
RicoK schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:42:
[...]

Mijn ION 330HT-BD maakte (!) ook 'herrie'. Nou ja, herrie, een irritante wat hogere piep-/fluittoon. Ik heb de CPU fan vervangen door een exemplaar wat ik heb verkregen van ASRock n.a.v. een supportaanvraag op hun site. 2 dagen later had ik een vervangende CPU fan inclusief installatieposter en montagemateriaal binnen.

Super service! En zoals gezegd, mijn ASRock ION is stil. Het systeem maakt nu niet meer geluid als de twee fans in mijn Pana Plasma.
Hoe heb je dat geregeld?
Heb Asrock gemaild en moet geluid gaan opmeten vanaf bepaalde afstanden etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

Gewoon een nieuwe support aanvraag insturen. Grote kans dat een andere medewerker de supportticket afhandelt.

http://www.asrock.com/support/tsd.asp

[ Voor 15% gewijzigd door job op 08-09-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
timskiej schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:53:
Hoe heb je dat geregeld?
Heb Asrock gemaild en moet geluid gaan opmeten vanaf bepaalde afstanden etc :P
Zoals gezegd, ik heb via de site van ASRock een supportaanvraag ingediend. Dus géén e-mail, zoals jij wel hebt gedaan. Na het invullen van alle benodigde gegevens en het aangeven van alles wat ik zelf al had onderzocht, kreeg ik de melding dat de vervangende CPU fan onderweg is/gaat.

Wat je nog wel zou kunnen aangeven in een reactie op de mail van ASRock is dat je bijvoorbeeld de casefan gedurende een (fractie van een) seconde hebt tegengehouden en dat het geluid c.q. de herrie aanhield. En dat je hieruit dus de conlusie trekt, dat de cpufan de boosdoener is. En dat je de test met en zonder het deksel van de case hebt uitgevoerd.

Let wel: Dit zou je kunnen aangeven. Of je het ook daadwerkelijk gaat doen en dus de casefan gaat tegenhouden of loskoppelen is aan jou natuurlijk..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 08-09-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik kreeg ook de vraag of ik het geluid kon horen bij het afspelen van muziek en een film op laag niveau. Tevens het verzoek om de ASROCK open te maken om tijdelijk de casefan uit te zetten om vast te stellen dat de CPU fan de boosdoener is. Vervolgens een reactie gekregen dat ze een nieuwe gaan opsturen (of ik mocht de ASROCK zelf opsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een datum bekend wanneer de AT5ION - Deluxe verkrijgbaar is?
Ik ben namelijk zeer geinteresseerd, fanless icm een ssd win7.
Ik merk namelijk een beperking in mijn Syno 209+II als webserver zijnde. (voor de rest een perfect ding)

Of zou ik beter naar een ander alternatief kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokingr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:03
Van de week mailtje gestuurd naar ASUS met de vraag of er al een release datum bekend is voor de "AT5IONT-I Deluxe" in nederland. Ziehier de reply:
Dear Customer,
We at the Asus Repair/Tech Support center do not have any information about the release dates of our products and of wich vendor sells our products.
I advise you to use the following website:
www.tweakers.net then the option pricewatch.
Here you can find all the dutch resellers of the product you are looking for.
Kind regards,
Asus TSD.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Als het niet op tweakers staat bestaat het niet:p

Wel jammer, zit er zelf ook op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
_O- Heb je dat compliment doorgestuurd naar de T.net crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag netjes aangetekend een pakketje van ASROCK ontvangen (2 werkdagen?). Het was een doosje met een nieuwe fan + handleiding en een cadeautje ... een mooie pen van ASROCK ;)

Prima service dus vanuit ASROCK en dat mag ook wel eens gemeld worden!

Ondertussen heb ik ontdekt dat het "zoemende" geluid niet zozeer vanuit de CPU-fan komt maar door een resonantie van de behuizing. Ik heb 2 oude squashsballetjes doormidden geknipt en die staan als voetjes onder de ASROCK. Het resultaat is nu een fluisterstil apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
renzo4000 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:20:
Vandaag netjes aangetekend een pakketje van ASROCK ontvangen (2 werkdagen?). Het was een doosje met een nieuwe fan + handleiding en een cadeautje ... een mooie pen van ASROCK ;)
Een mooie pen? Balpen of vulpen :P . De 'pen' die ik ontving was een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RicoK schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:49:
[...]

Een mooie pen? Balpen of vulpen :P . De 'pen' die ik ontving was een schroevendraaier.
ROFL... nu zie ik het pas ;) het is inderdaad een schroevendraaier.... ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
renzo4000 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:13:ROFL... nu zie ik het pas ;) het is inderdaad een schroevendraaier.... ook leuk!
Ja, het is een goed verzorgd pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

RicoK schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:16:
[...]

Ja, het is een goed verzorgd pakketje.
Had paar weken terug ook nieuwe fan gekregen, erg nette service! Hoor de asrock nu totaal niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren bij vrienden een ASRock ION330-BD geinstalleerd, ook daar weer geen enkel hoogtonig geluid te horen, ding is fluisterstil. Ben ik (en mijn vriendin/vrienden) nu doof of zit er verschil tussen de diverse ASRock ION systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lees mijn post hierboven eens? Heb jij toevallig ook last van trillingen? Ik kwam er simpel achter door hem op te tillen en weg was die irritante zoem. Sindsdien staat ie op 4 halve squashballetjes (uit het zicht in de tvkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Check dit:

ZOTAC ZBOX Blu-ray HD-ID33

ZOTAC ZBOX Blu-ray HD-ID34

Nieuwe Zotacs met ION2 chip! Ik hoop dat ze lekker stil zijn want dan wordt dit zeker een kandidaat. Asrock schiet nog niet bepaald op met de ION2 kastjes.... :'(

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Arfman schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:16:
Ben ik (en mijn vriendin/vrienden) nu doof of zit er verschil tussen de diverse ASRock ION systemen?
Nee, je bent waarschijnlijk niet doof, maar de ervaring van geluid respectievelijk herrie is natuurlijk subjectief. Echter, een feit is wel dat mensen hun ASRock ION systeem veel geluid/herrie vinden maken. En na de montage van een andere (CPU)fan is hun apparaat (fluister)stil(ler).
Dus, ja, waarschijnlijk zit er verschil in de door ASRock gemonteerde CPU-fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Zoals eerder gepost ben ik op zoek naar een HTPC die, naast het streamen van Media zoals DVD's en MKVbestanden, ook 2 DVB-C tuners kan faciliteren (t.b.v. Ziggo digitale TV). In dit Topic werd eerder aangeven dat de ION systemen dit niet aan kunnen. Zou het met de nieuwe ION2 en D525 wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
wanneer zou deze HD-ND22 beschikbaar moeten zijn en hoeveel meer zou die gaan kosten als de HD-ND11?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Interessante testinfo en prijzen in $.
Er worden diverse systemen met elkaar vergeleken.
aegis schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:10:
wanneer zou deze HD-ND22 beschikbaar moeten zijn en hoeveel meer zou die gaan kosten als de HD-ND11?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
groennom schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:28:
Zoals eerder gepost ben ik op zoek naar een HTPC die, naast het streamen van Media zoals DVD's en MKVbestanden, ook 2 DVB-C tuners kan faciliteren (t.b.v. Ziggo digitale TV). In dit Topic werd eerder aangeven dat de ION systemen dit niet aan kunnen. Zou het met de nieuwe ION2 en D525 wel kunnen?
De D525 is maar marginaal sneller (wel weer iets zuiniger). Dual tuner werk wordt nog steeds lastig met een Atom. Maar wat is er mis met een Celeron/Pentium/Athlon II/i3 systeem in een mITX kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Dreamvoid schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:19:
[...]

De D525 is maar marginaal sneller (wel weer iets zuiniger). Dual tuner werk wordt nog steeds lastig met een Atom. Maar wat is er mis met een Celeron/Pentium/Athlon II/i3 systeem in een mITX kastje?
Dat is zeker een optie, vind het alleen lastig om "op papier" een systeem samen te stellen die stil is... In het verleden (5 jaar terug) ook zelf een "stil" systeem samengesteld en dat werkte niet, maakte echt nog veel teveel lawaai. In mijn beleving is zo'n kastje wel stil (of je kunt dit in ieder geval onderzoeken via reviews of bezoek aan winkel) omdat het een standaard systeem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dreamvoid schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:19:
[...]

Dat het geen "ION" is, waar dit topic over gaat? Behalve dat er blijkbaar wel enkele ULV systeempjes bestaan met een Celeron als CPU, die ook ION genoemd mogen worden.

Anyway, dit topic is en blijft over ION.... natuurlijk kan je zelf een systeem samen stellen met allemaal losse mainboards en chipsets of zelfs losse grafische kaarten, maar dat is niet het idee van ION.....

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste