[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
hardware-lover schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:27:
Als je nog wat ruimte beschikbaar hebt achter je TV dan zou een Asus EB1501 misschien ook een optie kunnen zijn? Heb ik via de meegeleverde ophangbeugel namelijk achter tegen mijn scherm aan hangen, is mooi klein en is lekker stil.

[...]
Hmm was meer naar iets opzoek waar ik ook IR poort geintegreerd is. Dit in verband met de harmony afstandsbediening. Daardoor kan ik 'm niet achter de TV hangen en heb ik het liefst iets moois in HiFi formaat en stil.

Of kan de harmony tegenwoordig ook omgaan met 3rd party RF signalen ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De meegeleverde IR ontvanger is inderdaad extern maar je kunt deze plaatsen waar je wilt.
Ik gebruik deze zelf echter niet en in plaats daarvan een originele MCE IR ontvanger.

Losse behuizingen in HiFi breedte zijn er volgens mij voldoende te krijgen maar ik ben ze nog niet tegengekomen als compleet kant en klaar ION systeem. Dat lijkt mij eigenlijk ook wel logisch want waarom zou je micro hardware in maxi behuizing willen stoppen?
Maar zelf iets in elkaar zetten is natuurlijk ook mogelijk en dan zijn je mogelijkheden vrijwel onbeperkt (budget buiten beschouwing gelaten).
Spam schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:29:
[...]

Hmm was meer naar iets opzoek waar ik ook IR poort geintegreerd is. Dit in verband met de harmony afstandsbediening. Daardoor kan ik 'm niet achter de TV hangen en heb ik het liefst iets moois in HiFi formaat en stil.

Of kan de harmony tegenwoordig ook omgaan met 3rd party RF signalen ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
hardware-lover schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:26:
De meegeleverde IR ontvanger is inderdaad extern maar je kunt deze plaatsen waar je wilt.
Ik gebruik deze zelf echter niet en in plaats daarvan een originele MCE IR ontvanger.

Losse behuizingen in HiFi breedte zijn er volgens mij voldoende te krijgen maar ik ben ze nog niet tegengekomen als compleet kant en klaar ION systeem. Dat lijkt mij eigenlijk ook wel logisch want waarom zou je micro hardware in maxi behuizing willen stoppen?
Maar zelf iets in elkaar zetten is natuurlijk ook mogelijk en dan zijn je mogelijkheden vrijwel onbeperkt (budget buiten beschouwing gelaten).

[...]
Tjsa daar merk ik dat het vaak veel voorbereidend werk nodig heeft. Een stille hifi size kast met de juiste airflow is niet zo gemakkelijk te maken. Maar begrijp ik dus goed dat de systemen die je aangaf met een externe IR ontvanger komen ? Want dan is het inderdaad redelijk goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Klopt, bij de EB1501 die ik gekocht heb zit inderdaad een eigen Asus A.B. en IR ontvanger met een tamelijk lange kabel. Bij Asus op de info-pagina staat bij de specificaties dat deze echter optioneel zijn?
Dit geldt dan zowel voor de 1012 én 1501 modellen dus het loont de moeite, mocht je tot aankoop over willen gaan, om even na te vragen wat er nu precies in de doos aanwezig is. Ik heb ook reacties van gebruikers gezien waarbij een draadloze desktopset meegeleverd werd terwijl deze bij mij weer bedraad was. Ook die set gebruik ik niet, ik beperk me tot het gebruik van een originele MCE A.B. en MCE toetsenbord omdat deze nu eenmaal standaard goed ondersteund wordt zonder extra te hoeven "fröbelen".
Spam schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:26:
[...]

Tjsa daar merk ik dat het vaak veel voorbereidend werk nodig heeft. Een stille hifi size kast met de juiste airflow is niet zo gemakkelijk te maken. Maar begrijp ik dus goed dat de systemen die je aangaf met een externe IR ontvanger komen ? Want dan is het inderdaad redelijk goed te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2010 10:55 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik had bij mijn 1012 geen remote en remote receiver en een bedrade desktop set.
De desktop set maakt sowieso niet uit voor mij want administratieve taken doe ik remote (putty of vnc).

Een remote met usb receiver koop je op ebay voor rond de 10 euro (zelf een remote plus 1012 voor mijn vader gekocht als kado, was in totaal 352 kwijt. )

Hiervoor had ik zelf eerst in een slilenced hifi size kast (met dempende matten rubberen ophanging stille fans en dergelijken) eerst een e6600 plus geforce 8600, en daarna een zotac ion bordje. Toch bleef ik die altijd horen. (zoemen van de fans, draaien van hardeschijven).
De eb 1012 is stil, Ik hoor hem niet, terwijl ik echt een zeikerd ben wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er zijn verschillende versies, van de 1012 en 1501, daarom gaf ik ook het advies om vooraf na te gaan wat er bij een bepaalde uitvoering geleverd zal worden. Er is tegenwoordig zelfs een versie met 2x USB3 en er zou een versie komen met standaard blu-ray onboard en een wat grotere harde schijf_opslag maar die kan ik in de verkoop nergens vinden.
milenko79 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:53:
Ik had bij mijn 1012 geen remote en remote receiver en een bedrade desktop set.
De desktop set maakt sowieso niet uit voor mij want administratieve taken doe ik remote (putty of vnc).

Een remote met usb receiver koop je op ebay voor rond de 10 euro (zelf een remote plus 1012 voor mijn vader gekocht als kado, was in totaal 352 kwijt. )

Hiervoor had ik zelf eerst in een slilenced hifi size kast (met dempende matten rubberen ophanging stille fans en dergelijken) eerst een e6600 plus geforce 8600, en daarna een zotac ion bordje. Toch bleef ik die altijd horen. (zoemen van de fans, draaien van hardeschijven).
De eb 1012 is stil, Ik hoor hem niet, terwijl ik echt een zeikerd ben wat dat betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
hardware-lover schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:59:
Er zijn verschillende versies, van de 1012 en 1501, daarom gaf ik ook het advies om vooraf na te gaan wat er bij een bepaalde uitvoering geleverd zal worden. Er is tegenwoordig zelfs een versie met 2x USB3 en er zou een versie komen met standaard blu-ray onboard en een wat grotere harde schijf_opslag maar die kan ik in de verkoop nergens vinden.

[...]
Ik snap je reply, het was geen commentaar van mijn kant, meer een aanvulling om te zeggen dat het ding echt stil is. En dat een losse remote + receiver ook geen probleem is.

Ik heb zelf de u versie met usb 3, de gewone versie is bijna nergens meer te krijgen inmiddels.

Als je kiest tussen de 1501 en de 1012 is dus eigenlijk vooral belangrijk of je ene optische drive nodig hebt.

Maar ik ben het 100% met je eens hoor. het zijn geweldige apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus heeft inmiddels de nieuwe EB1012P en EB1501P geintroduceerd (met D510/ION2 ipv 330/ION), qua prestaties vrijwel niks beter maar wel iets zuiniger. De 'oude' modellen worden nu aardig gediscount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Interessant nieuws, maar echt leverbaar blijkbaar nog niet en toch ook weer aardig duurder dan de huidige 330 modellen. Bij Asus zelf weinig tot niets over te vinden. Waar heb je de "oude" modellen in discount gezien?
Dreamvoid schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:10:
Asus heeft inmiddels de nieuwe EB1012P en EB1501P geintroduceerd (met D510/ION2 ipv 330/ION), qua prestaties vrijwel niks beter maar wel iets zuiniger. De 'oude' modellen worden nu aardig gediscount.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ook niet als commentaar opgevat hoor maar puur ter info :)

Toen ik serieus naar de ION 330 ging kijken kwam ik al snel bij die Asus modellen terecht. De 1012 werd toen nog met Windows Vista geleverd en de destijds nieuwe 1501 werd met Windows 7 aangeboden dus mijn keuze had weinig met de optische drive te maken. Ik had hem eigenlijk ook wel zonder OD willen nemen maar die keuze had ik dus niet met Windows 7 als basis OS. Het is me trouwens wel opgevallen dat de modellen eigenlijk alleen maar duurder geworden zijn sinds introductie maar dit zal mogelijk met de huidige koers van de $ te maken hebben? Die ligt nu aanmerkelijk hoger dan bij aankoop van mijn EB1501.
milenko79 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:51:
[...]

Ik snap je reply, het was geen commentaar van mijn kant, meer een aanvulling om te zeggen dat het ding echt stil is. En dat een losse remote + receiver ook geen probleem is.

Ik heb zelf de u versie met usb 3, de gewone versie is bijna nergens meer te krijgen inmiddels.

Als je kiest tussen de 1501 en de 1012 is dus eigenlijk vooral belangrijk of je ene optische drive nodig hebt.

Maar ik ben het 100% met je eens hoor. het zijn geweldige apparaatjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hallo,

ik ben mij ook een beetje aan het oriënteren voor een Ion systeempje.. lijkt me leuk om een stil en zuinig pc-tje te hebben die ik gewoon overal naartoe kan slepen voor emulators, films, enz..

Paar vraagjes:

- Ik zag dat in de VS de Revo AR1600 te koop is voor net geen 200 dollar.. Hier hebben ze alleen duurdere modellen?
- Volgens sommige berichten is Street Fighter 4 ook te spelen op een Ion nettop.. heeft iemand hier ervaringen mee? :P
- Is dit het goede moment om een nettop te halen? of zijn er nog betere op komst? Van wat ik hier zo lees zijn de Asrock barebones en Asus nettops momenteel het populairst? En welke zijn nou echt het stilste?

Bij voorbaat dank

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 24-06-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als je er mee wilt gaan slepen, moet je dan niet gewoon een netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mcDavid schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:58:
Als je er mee wilt gaan slepen, moet je dan niet gewoon een netbook?
Naja het is dus voor op de TV, dus liever nettop/htpc.. maar bedoelde eigenlijk dat het een stuk mobieler is dan een gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Vind deze ook wel erg mooi EN heeft de nieuwe atoms en ION platformen. Ben benieuwd wat ie gaat kosten

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/sites/default/files/resize/imagecache/tcm-inline-default/images/tcm/inline/lenovoideacentreq15002-575x420.jpg

Intel Atom D510 processor (dual core, 1.66GHz) OR D410 processor (single core, 1.66GHz)
Nvidia ION + Intel GMA 3150 graphics
Up to 2GB DDR2 RAM
160 / 250 / 320 / 500GB HDD
5.1 channel audio via S/PDIF out
802.11b/g/n Wi-Fi, 100MB LAN
4x USB 2.0, LAN, audio jacks, S/PDIF, HDMI, VGA
VESA wall mount
Windows 7 Home Premium
Keyboard and mouse (optional)
Remote with trackball mouse (optional)
1.67 pounds / 0.76 kg weight
20 x 172 x 153 mm in size

Meer info : http://www.hardware.info/...e_Q150_nettop_van_Lenovo/

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 24-06-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Die ION2 zijn toch wel erg duur hoor.. 320 euro voor een barebone waar nog HDD en RAM bijkomt.. En is het nou wel echt beter dan ION1? de grafische interface schijnt 1x PCIe 1.0 te zijn, dus dat is een flinke achteruitgang?

[ Voor 183% gewijzigd door Cooler_King op 24-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Cooler_King schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:38:
Die ION2 zijn toch wel erg duur hoor.. 320 euro voor een barebone waar nog HDD en RAM bijkomt.. En is het nou wel echt beter dan ION1? de grafische interface schijnt 1x PCIe 1.0 te zijn, dus dat is een flinke achteruitgang?
Tjsa bij de ZBOX HDID11 valt de prijs wel mee : wenslijst: HTPC Sjoerd

Deze heeft ook een ION2 platform met een dual-core Atom D51.

Echter als ik deze review lees ben ik niet zo enthasiast : http://www.anandtech.com/...-better-worse-than-ion1/2

Maar even een andere vraag; ik lees veel dat onder windows 7 + XBMC de HD hardware decodering nog niet werkt en dat je moet 'sublinken' naar een andere media player onderhuids. Wat zijn de ontwikkelingen hierin ? Ik weet dat de Linux variant goed werkt maar ik wil ook het beestje gebruiken om af en toe te smurfen of itunes te starten icm een touch screen lcd.

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 24-06-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De Revo 1600 lijkt een voordelige keuze maar als je naar zijn specificaties kijkt en het volgende commentaar leest lijkt dat toch niet helemaal zo te zijn.

"The $199 desktop at Best Buy is an Aspire Revo1600, as the poster said, which does NOT have an Atom 330 dual-core, it has a single-core Atom 230. If you want to talk about performance, go ahead and take a look at the benchmarks again, instead now looking at that last-place ranking with the Atom 230 processor which falls short in every benchmark."
Cooler_King schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:45:
Hallo,

ik ben mij ook een beetje aan het oriënteren voor een Ion systeempje.. lijkt me leuk om een stil en zuinig pc-tje te hebben die ik gewoon overal naartoe kan slepen voor emulators, films, enz..

Paar vraagjes:

- Ik zag dat in de VS de Revo AR1600 te koop is voor net geen 200 dollar.. Hier hebben ze alleen duurdere modellen?
- Volgens sommige berichten is Street Fighter 4 ook te spelen op een Ion nettop.. heeft iemand hier ervaringen mee? :P
- Is dit het goede moment om een nettop te halen? of zijn er nog betere op komst? Van wat ik hier zo lees zijn de Asrock barebones en Asus nettops momenteel het populairst? En welke zijn nou echt het stilste?

Bij voorbaat dank

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Spam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:23:
[...]
Ik weet dat de Linux variant goed werkt maar ik wil ook het beestje gebruiken om af en toe te smurfen of itunes te starten icm een touch screen lcd.
Ja, ok? Vanwaar die maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:44:
Interessant nieuws, maar echt leverbaar blijkbaar nog niet en toch ook weer aardig duurder dan de huidige 330 modellen. Bij Asus zelf weinig tot niets over te vinden. Waar heb je de "oude" modellen in discount gezien?
Je hebt gelijk, de discounts zijn helemaal niet zo groot bij deze Asussen. Tenminste, 330 euro voor de EB1012 is niet spectaculair veel lager dan de 400 euro die hij was bij introductie een half jaar terug. Het is de Revo 3610 die nu de discount in gaat (in de UK inmiddels voor rond de 230 euro te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:33

TLa

mcDavid schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:39:
wenslijst: mitx zojuist besteld :9 Binnenkort kan ik hier dus mijn ervaringen delen.
Heb je het systeem inmiddels al binnen? Ik ben namelijk erg benieuwd, ben ook van plan een soortgelijke HTPC te bouwen. Ik zou er wel nog een DVD in willen steken (kan de DVD-speler weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Je hebt gelijk, de discounts zijn helemaal niet zo groot bij deze Asussen. Tenminste, 330 euro voor de EB1012 is niet spectaculair veel lager dan de 400 euro die hij was bij introductie een half jaar terug. Het is de Revo 3610 die nu de discount in gaat (in de UK inmiddels voor rond de 230 euro te krijgen).
Helaas kan ik die revo in Nederland nergens vinden. Waar heb je hem voor 230 gezien? want waar ik zocht was hij altijd nog een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
mcDavid schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:14:
[...]

Ja, ok? Vanwaar die maar?
Geen idee, de goedkoopste LCD touch screen die ik zo gauw even zag. Ik had namelijk de volgende opstelling in gedachte:
  • Display 1 : HDMI -> Receiver -> TV : voor media center
  • Display 2 : VGA/DVI + USB -> Touch screen LCD : voor iTunes of ander fijn jukebox programma.
en is ook gelijk de reden waarom ik XBMC onder windows 7 aan de gang wil hebben.

Maar even nog mijn vragen op een rijtje:
  • Werkt XMBC HD hardware decodering nu wel of niet goed onder windows 7 ? Ik dacht dat DXVA dat allemaal zou afvangen maar klaarblijkelijk maakt de XBMC player daar geen gebruik van ?
  • Als ik een generieke MCE IR remote koop werkt deze dan goed ? Ook onder linux ?
  • Het valt mij op dat de ASUS & ZOTAC systemen een redelijk goedkoop uitziende CPU fan hebben (uit filmpjes zie ik dat). Ook uit reviews valt het me op dat vooral de ZOTAC behoorlijke herrie kan maken. Nu zag ik laatst deze mobo van ASUS alleen maar heatsinks erop heeft zitten:
  • Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/images/labswedish/nyhetsartiklar/Moderkort/asus.at5ion-i/fullimages/asus.d525.png Iemand enig idee wanneer hier een systeem van uitkomt ? In combinatie met een solid state drive is je HTPC echt helemaal geruisloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:07:
Nu zag ik laatst deze mobo van ASUS alleen maar heatsinks erop heeft zitten:• [afbeelding] Iemand enig idee wanneer hier een systeem van uitkomt ? In combinatie met een solid state drive is je HTPC echt helemaal geruisloos :P
Dat is een AT5IONT-I, vrijwel gelijk aan de AT3IONT-I (Deluxe) modellen qua koeling. Qua I/O verschillen ze wel degelijk.

Van de AT5ION is nog niets terug te vinden op de Asus site...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
TLa schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Heb je het systeem inmiddels al binnen? Ik ben namelijk erg benieuwd, ben ook van plan een soortgelijke HTPC te bouwen. Ik zou er wel nog een DVD in willen steken (kan de DVD-speler weg).
Heb 'm *net* binnen en in elkaar geschroefd. Hij lijkt alleen wat moeite te hebben om met mijn TFT te praten, gelukkig had ik nog een oude CRT staan die doet het wel. Ben nu bezig de partities in te richten.

Ik zal binnenkort wel een revieuw typen over de kast en het bord. Heb er al wel wat over aan te merken, zowel goeie als minder goeie dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb een Asrock A330 met 4 gig ddr3 en een 320 gb 2,5 inch hdd.
Zo slecht als ik het bord vond na aanschaf, zo goed vind ik hem nu na een boel instellingen goed zetten.
Full HD draait ie makkelijk met DXVA en om even terug te komen op een vraag hierboven, in XBMC werkt dit bij mij niet.

Enige nadeel aan dit bord is de fan die herrie maakt en ik ben dan ook op zoek naar een goede vervanger.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 26-06-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb besloten het ietwat anders aan te pakken. De voeding van die powercube maakt toch wel stevig wat geluid. Ik ga dus daar een andere (stillere) fan in stoppen (80x80x15 mm), en die aansluiten op de CPU-fancontroller.

De voeding hangt vlak boven de chipset- en cpu-heatsinks, dus die koelt'ie wel mee dan. En de voeding wordt maar iets van 10% belast, dus zal niet erg warm worden. Ik ben dus niet bang dat dat mis gaat als ik de fan flink terugregel.

Idle waren de temperaturen in de bios:
CPU: 46°
Chipset: 36°
Chipset met afgekoppelde fan: 38°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Is ie echt zo luid?

Dat is wel jammer, maar voor het weinige geld dat de case kost incl voeding, kan je niet veel verwachten hé.

Ik zou wel exact dezelfde case nemen en eventueel gewoon een andere voeding erin, dan is het nog steeds niet zo duur. Die case ziet er gewoon perfect uit en er kan 3.5" HD in, wat voor mij een must is.

Als je alles klaar hebt, zou je dan in XBMC eens willen testen of wmv HD (VC1 codec) werkt zonder problemen, ik heb namelijk heel veel wmv bestanden en kan nergens vinden of deze bestanden wel goed werken.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ga ik zeker doen! Mijn revieuw van de kast staat nu in de pricewatch. Revieuw van het moederbord komt nog als ik deze wat uitgebreider getest heb. Na mijn tentamens dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Veel geluk met je tentamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit te denken om een Asrock ION 330HT aan te schaffen en ik heb er eigenlijk maar 1 voorwaarde. Ik heb maar 1 game (heroef of newerth) die ik vrij constant speel en ik vraag me af f ik dit game vloeiend kan asfspelen op low of medium settings. Op dit moment speel ik de game vloeiend af op low settings en dat vind ik ook prima, ik hoef geen fancy graphics zolang ik het maar vloeiend kan playen.

De huidige systeem die ik nu heb is alweer 7 jaar oud en toe aan vervanging. Ik heb een amd 3200+ met een ati radeon hd 3650.

Zelf denk ik dat de intel atom 330 en de nvidia 9400 vele malen beter zijn dan mijn huidige cpu/gpu, klopt dat of ben ik de optimistisch? En zijn er mensn die heroes of newerth of the Asrock ion 330 ht hebben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik denk dat je dan optimistisch bent, denk dat die hardware qua prestaties redelijk vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ga ik voor jou even testen......

Update: als ik zelf een server draai (heb geen account aangemaakt) dan draait het lokaal toch behoorlijk soepel in 1280x720 en alle settings op high. Ik weet niet wat er met de soepelheid gaat gebeuren als er -tich karakters tegelijk aan de gang gaan maar ik zou dan de settings nog kunnen verlagen en/of met een lagere resolutie kunnen draaien.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:48:
Hallo,

Ik zit te denken om een Asrock ION 330HT aan te schaffen en ik heb er eigenlijk maar 1 voorwaarde. Ik heb maar 1 game (heroef of newerth) die ik vrij constant speel en ik vraag me af f ik dit game vloeiend kan asfspelen op low of medium settings. Op dit moment speel ik de game vloeiend af op low settings en dat vind ik ook prima, ik hoef geen fancy graphics zolang ik het maar vloeiend kan playen.

De huidige systeem die ik nu heb is alweer 7 jaar oud en toe aan vervanging. Ik heb een amd 3200+ met een ati radeon hd 3650.

Zelf denk ik dat de intel atom 330 en de nvidia 9400 vele malen beter zijn dan mijn huidige cpu/gpu, klopt dat of ben ik de optimistisch? En zijn er mensn die heroes of newerth of the Asrock ion 330 ht hebben geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 26-06-2010 20:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh beter!

Ik had al zo'n vermoeden want met de systeem die ik nu heb is de hardware veel beter. Anyways ik zit te denken aan misschien een barebone. Now heb ik daar een vraagje over. Als ik het goed begrijp missen barebones alleen een HD en geheugen? Alle andere dingen zitten er gewoon in zoals wlan enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:56:
Oh beter!

Ik had al zo'n vermoeden want met de systeem die ik nu heb is de hardware veel beter. Anyways ik zit te denken aan misschien een barebone. Now heb ik daar een vraagje over. Als ik het goed begrijp missen barebones alleen een HD en geheugen? Alle andere dingen zitten er gewoon in zoals wlan enzo?
Over het algemeen is een barebone:
  • een kast
  • een voeding
  • een moederbord
Alles wat je er verder bij nodig hebt, moet je zelf regelen. Bij een ION-bord, zitten CPU en GPU natuurlijk al onboard, dus hoeft er inderdaad alleen RAM-geheugen en een opslagmedium bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, zoiets dacht ik al. aar ik was in de war geraakt omdat ik er eentje gevonden, heb zier:

http://www.obcs.nl/go.php...art=Asrock%20ION330-HT-BB

of

http://www.inmac.nl/index...ampaign=PriceSearchEngine

en daar zit dan volgens die schemas geen wlan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:19:
Ja idd, zoiets dacht ik al. aar ik was in de war geraakt omdat ik er eentje gevonden, heb zier:

http://www.obcs.nl/go.php...art=Asrock%20ION330-HT-BB

of

http://www.inmac.nl/index...ampaign=PriceSearchEngine

en daar zit dan volgens die schemas geen wlan in.
Nee klopt, ligt er maar net aan wat het moederbord allemaal onboard heeft. In dit geval Wlan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Het geluidsprobleem is opgelost, ik heb het 40mm fannetje eraf geschroefd en een 120mm voor hetr bordje gehangen, nu wordt het geheugen ook nog gekoeld en daie 120mm makt geen geluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ernemmer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:52:
Het geluidsprobleem is opgelost, ik heb het 40mm fannetje eraf geschroefd en een 120mm voor hetr bordje gehangen, nu wordt het geheugen ook nog gekoeld en daie 120mm makt geen geluid :D
Dat is ook mijn plan B, een flink grote fan aan de zijkant, en dan de fan van de voeding en de chipset helemáál uitschakelen. De lucht kan dan toch alleen via de voeding eruit. Maar eerst de fan van de voeding vervangen, kijken wat dat doet.

Mag ik trouwens vragen wat je in eerste instantie zo slecht vond aan dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik kreeg de dxva niet ingesteld en het geluid. En eigenlijk ook de algehele prestaties van de Atom had ik meer van verwacht.
De eerste 2 problemen zijn nu opgelost en dat de atom lekker traag is is misschien ook wel goed, dan heb ik ook minder haast als ik ermee aan het kloten ben :D

Nu nog een goed geluiskabeltje halen en dan klinkt me geluid ook weer een stuk beter.
En via remote desktop kan ik mooi het hele apparaat bedienen en dus ook internetradio :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik heb een vraag:
Ik heb vorige week de Asrock Ion 300HT gekocht en geinstalleerd met Windows 7 x64 Ultimate en WMC.
Daarbij de shark007 codecs voor x64.

Nu komt het voor dat het systeem een cpu gebruik van rond de 50 tot 70% heeft bij het spelen van 1080p content. Soms zelfs 100%. Ik heb verscheidene settings in de shark007 codecs geprobeerd, maar geen enkele lijkt de GPU te gebruiken. Is hier iemand die op WMC draait en alles kan afspelen (dvd's met menu's en subs, mkv's met subs, etc.) in 1080p content zoals het zou moeten? Ik lees overal dat de cpu load rond de 10 tot 20% moet liggen...

Alvast dank voor enige hulp in deze, ik ben al een hele week aan het kl*ten om het goed te krijgen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Volgens mijn ben je onder Windows 7 Media Center de GPU hardware-versnelling kwijt als de subs weergave actief is. Dat verklaart de CPU belasting. Dit is ook de reden waarom ikzelf gebruik maak van MediaPortal. Correct me if I'm wrong.
CSB schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:36:
Ik heb een vraag:
Ik heb vorige week de Asrock Ion 300HT gekocht en geinstalleerd met Windows 7 x64 Ultimate en WMC.
Daarbij de shark007 codecs voor x64.

Nu komt het voor dat het systeem een cpu gebruik van rond de 50 tot 70% heeft bij het spelen van 1080p content. Soms zelfs 100%. Ik heb verscheidene settings in de shark007 codecs geprobeerd, maar geen enkele lijkt de GPU te gebruiken. Is hier iemand die op WMC draait en alles kan afspelen (dvd's met menu's en subs, mkv's met subs, etc.) in 1080p content zoals het zou moeten? Ik lees overal dat de cpu load rond de 10 tot 20% moet liggen...

Alvast dank voor enige hulp in deze, ik ben al een hele week aan het kl*ten om het goed te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2010 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het probleem het gebruik van subs, dit killt je hardware acceleratie (als dat inmiddels niet al gefixt is).

Heb je je videogeheugen al een vaste waarde ingegeven in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik heb een vraagje,

Heb pasgeleden een silverstone lc06 gekocht, deze wil ik combineren met een Zotac IonITX -G-E mainboard met een ATOM 330 CPU. 2gb ddr2 geheugen, en 2 harde schijven ( dvd/ blueray heb ik een ps3 voor.

Misschien een domme vraag, maar ik zie nergens welke voeding ik hier voor nodig heb, heb ergens gelezen dat het moederbord geleverd word met een voeding, klopt dit? en kan die voeding de set-up aan die ik voor ogen heb, of moet er een extra voeding in?

Bedankt!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Wiethoofd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:53:
Volgens mij is het probleem het gebruik van subs, dit killt je hardware acceleratie (als dat inmiddels niet al gefixt is).

Heb je je videogeheugen al een vaste waarde ingegeven in het BIOS?
Ja video geheugen staat op 512mb fixed. Maar dat van die subs dat wist ik niet. Dat schiet dan lekker op zeg! Bijna alle films zijn subbed. Ik ga wel ff op onderzoek uit.

Het is trouwens niet dat de films niet afspelen, dat doen ze prima, alleen de cpu ligt nogal hoog. En wat ook vreemd is, dat als ik een Mpeg4 file speel (die het overigens out of the box prima deed) nu opeens het beeld vertraagd en het geluid er achteraan hobbelt.

Ik had gehoopt dat iemand hier de juiste settings zou hebben voor WMC en de Asrock Ion 330 HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:33
CSB schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:12:
[...]

Ja video geheugen staat op 512mb fixed. Maar dat van die subs dat wist ik niet. Dat schiet dan lekker op zeg! Bijna alle films zijn subbed. Ik ga wel ff op onderzoek uit.

Het is trouwens niet dat de films niet afspelen, dat doen ze prima, alleen de cpu ligt nogal hoog. En wat ook vreemd is, dat als ik een Mpeg4 file speel (die het overigens out of the box prima deed) nu opeens het beeld vertraagd en het geluid er achteraan hobbelt.

Ik had gehoopt dat iemand hier de juiste settings zou hebben voor WMC en de Asrock Ion 330 HT.
Zie mijn eerdere post:
Voor CUDA kun je het beste gebruik maken van het tooltje van CORE AVC.. Of je kunt proberen je systeem vlekkeloos te laten lopen middels deze tutorial: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/

met SUBS kijk ik 1080P zonder enig probleem....

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

basjuh schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:23:
[...]

Zie mijn eerdere post:
Voor CUDA kun je het beste gebruik maken van het tooltje van CORE AVC.. Of je kunt proberen je systeem vlekkeloos te laten lopen middels deze tutorial: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/

met SUBS kijk ik 1080P zonder enig probleem....
Dank je. Ik ga weer ff stoeien. Maar nu met Core AVC.

edit:
Hmm. Sommige mkv's speelt ie af met een cpu load van rond de 25%. Volgens mij is dat 720P. Ik heb ook een film met subs, 1080P en die speelt ie wel af, maar met een cpu load van rond de 90%.

Ik ben bang dat ik alle codecs eraf moet gaan knallen en opnieuw moet gaan beginnen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Raar dat je voor XBMC icm de Asrock ION 330 HT allemaal guides vind op het net, maar voor WMC zeer weinig.

[ Voor 33% gewijzigd door CSB op 27-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien meer zinnige info onder deze link? http://thegreenbutton.com/forums/t/78749.aspx
CSB schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Dank je. Ik ga weer ff stoeien. Maar nu met Core AVC.

edit:
Hmm. Sommige mkv's speelt ie af met een cpu load van rond de 25%. Volgens mij is dat 720P. Ik heb ook een film met subs, 1080P en die speelt ie wel af, maar met een cpu load van rond de 90%.

Ik ben bang dat ik alle codecs eraf moet gaan knallen en opnieuw moet gaan beginnen, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Raar dat je voor XBMC icm de Asrock ION 330 HT allemaal guides vind op het net, maar voor WMC zeer weinig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hebbes.
Het heeft even geduurd, maar het werkt nu redelijk.
Heb de Shark007 codecs op "suggested" gezet. Daarna alleen in h246 nog een aanpassing gedaan. FFDshow DXVA filter enabled.

Nu speelt mijn 24 bits 1080P MKV met DTS perfect, met een CPU load die wisselt tussen de 25 en 50%.
Moest alleen de grootte van de subs even aanpassen in de FFDshow DXVA codec, van 28 naar 44.

Nu nog M2ts support zien te krijgen, en een goede Bluray ISO mounter en dan is het naar mijn zin. :)

Dan allen voor jullie input.
Mochten er nog mensen zijn die mijn setup van de ASrock ION 330 HT willen weten, dan maak ik even een beknopte guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
kevin33 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:57:
Ik heb een vraagje,

Heb pasgeleden een silverstone lc06 gekocht, deze wil ik combineren met een Zotac IonITX -G-E mainboard met een ATOM 330 CPU. 2gb ddr2 geheugen, en 2 harde schijven ( dvd/ blueray heb ik een ps3 voor.

Misschien een domme vraag, maar ik zie nergens welke voeding ik hier voor nodig heb, heb ergens gelezen dat het moederbord geleverd word met een voeding, klopt dit? en kan die voeding de set-up aan die ik voor ogen heb, of moet er een extra voeding in?

Bedankt!
Een moederbord dat met voeding geleverd wordt? Dat heb ik nog nooit gezien... Waar heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Deze: http://www.nordichardware...ont-i-deluxe-arrives.html

Geleverd met externe powerbrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ahnice! Dat ding heeft onboard voeding! :D Geniaal, waarom heb ik nou net een ander moederbord gekocht ;(

Dit is wel de toekomst zeg. Zo krijg je steeds minder componenten in je computer! Je vraagt je haast af of je hier nog een kast bij wilt. Je kunt 'm gewoon ondersteboven onder je TV-meubel schroeven, stukje ponsplaat er omheen om 'm te beschermen tegen de stofzuiger en klaar is je HTPC.

Het is alleen nog even wachten tot iemand op het idee komt ook een paar GB solid state opslag onboard te plakken om je OS op te installeren...

[ Voor 39% gewijzigd door mcDavid op 28-06-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dat ziet er mooi uit, zit ook een IR receiver bij. Echter lees ik op andere fora dat ie erg warm wordt en dus een goeie casefan nodig heeft. De grote vraag : welke SFF PC case past hier het beste bij ? Of heeft ASUS deze zelf ook in een barebone gepropt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb inmiddels besloten mijn systeempje aan te vullen met nog 1GB geheugen en een ventilatortje.
1GB bleek toch wat te optimistisch ingeschat. Tot een half jaar geleden deed ik het daar ook mee, maar dat was zonder dat er nog wat af ging voor shared video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:07:
[...]
Maar even nog mijn vragen op een rijtje:
  1. Werkt XMBC HD hardware decodering nu wel of niet goed onder windows 7 ? Ik dacht dat DXVA dat allemaal zou afvangen maar klaarblijkelijk maakt de XBMC player daar geen gebruik van ?
  2. Als ik een generieke MCE IR remote koop werkt deze dan goed ? Ook onder linux ?
  3. Het valt mij op dat de ASUS & ZOTAC systemen een redelijk goedkoop uitziende CPU fan hebben (uit filmpjes zie ik dat). Ook uit reviews valt het me op dat vooral de ZOTAC behoorlijke herrie kan maken. Nu zag ik laatst deze mobo van ASUS alleen maar heatsinks erop heeft zitten:[afbeelding] Iemand enig idee wanneer hier een systeem van uitkomt ? In combinatie met een solid state drive is je HTPC echt helemaal geruisloos :P
Ik hou er niet van mezelf te quoten maar had nog wat vragen open staan.
  • Nee werkt niet goed, zie ellende hierboven. Gebruik maar gewoon de linux variant en dan werkt het out of the box. Misschien moet ik naar een dual boot oplossing gaan kijken.
  • Nog geen antwoord, wel gezien dat bij de ASUS Mobo een IR receiver meegeleverd word.
  • Eigenlijk nog geen antwoord, wel wat losse mobo's maar geen kant en klare systemen..
klopt deze samenvatting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Heeft iemand ervaring met deze kast :
Afbeeldingslocatie: http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2010/04/MediaCenter01.jpg

meer info : http://www.xbmcfreak.nl/giada-n10u-hdsupplies-nl/

Ik zie wel dat er een review zou komen maar is nooit gepost. Kan elders ook geen review vinden. Wil vooral weten hoe het geluid zit met dit systeem

Deze van shuttle leek ook wel interessant ; fanless out of the box :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.netbookreviews.net/wp-content/uploads/Shuttle_XS35_DVD.jpg

http://www.engadget.com/2...-nice-to-hide-behind-you/

Alleen geen idee wat ie gaat kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door Spam op 28-06-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die Shuttle XS35 is al maanden geleden gepresenteerd maar nog geen spoor van prijzen of leverbaarheid - de "vaporware" award in de ION2 categorie kan Shuttle inmiddels wel gaan ophalen. Op papier een interessant ding, al wordt dat rap minder nu Zotac, Asus en een zwik anderen inmiddels ook D510/ION2 machientjes hebben gepresenteerd.

Zonder al te negatief te kinken, maarre...wat biedt die Giada eigenlijk tov een Acer Revo R3610 of Asus EB1012?

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 28-06-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dreamvoid schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:54:
Die Shuttle XS35 is al maanden geleden gepresenteerd maar nog geen spoor van prijzen of leverbaarheid - de "vaporware" award in de ION2 categorie kan Shuttle inmiddels wel gaan ophalen. Op papier een interessant ding, al wordt dat rap minder nu Zotac, Asus en een zwik anderen inmiddels ook D510/ION2 machientjes hebben gepresenteerd.

Zonder al te negatief te kinken, maarre...wat biedt die Giada eigenlijk tov een Acer Revo R3610 of Asus EB1012?
Hmm, volgens een bron zou de shuttle in juli uit moeten komen. Daarmee zijn ze de concurent nog steeds voor door een fanless systeem uit te brengen. De ZOTAC o.a. schijnt behoorlijk wat lawaai te maken als de CPU onder druk komt te staan. Van de ASUS kan ik dit niet achterhalen.

Buiten dat vond ik de Gaida wel mooi en volgens mij is ie sowieso platter dan de Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De geluidservaringen met een Asus 1012 of 1501 zijn hier al diverse keren gedeeld maar er is ook een review te vinden op de FP.
Spam schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:21:
[...]

Hmm, volgens een bron zou de shuttle in juli uit moeten komen. Daarmee zijn ze de concurent nog steeds voor door een fanless systeem uit te brengen. De ZOTAC o.a. schijnt behoorlijk wat lawaai te maken als de CPU onder druk komt te staan. Van de ASUS kan ik dit niet achterhalen.

Buiten dat vond ik de Gaida wel mooi en volgens mij is ie sowieso platter dan de Acer...

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2010 00:46 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
De x35 waarvan je een plaatje hebt is zowieso niet de uiteindelijke versie (die stond laatst op endgadget ergens geloof ik en lijkt wel een gatenkaas).

Ik heb zelf heel lang gewacht op het ION2 platform.

Volgens mij zouden de voordelen ten opzichte van ION 1 zijn:

Lager energieverbruik
vdpau featureset c (o.a. upscalen sd content)
Fanloze systemen.

Na lang wachten (orgineel zou ion2 er al in december of januari zijn) heb ik toch de afweging gemaakt om een eb1012 te kopen.

De review van de zbox viel mij namelijk nogal tegen. Hij is iets langzamer als de orginele ion, fan is luid, power comsumptie scheelt bijna niks met de orginele ion en flash speede in ieder geval op dat moment bagger op de ion2 i.v.m. de zeer beperke geheugenbandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tis eigenlijk jammer dat er nog te weinig nettops/SFF's met snellere cpu's zijn (ook al gaat dat iets ten koste van de zuinigheid). Athlon II 250u, Celeron G1101, dat soort dingen. Alleen die Dell Zino is er eigenlijk, en ik heb niet het idee dat die zo goed verkoopt (dat ze een generatie achterlopen qua cpu en chipset zal niet helpen)...

Ik begin die maandenlange vertraging van die Shuttle inmiddels wel te begrijpen - als ik de onderdelen zo zie (en de reviews van die Zotac) is het gewoon bijzonder lastig om zo'n systeem passief gekoeld te krijgen zonder enorme (dure) heatsinks. Ben bang dat de jongens bij Shuttle iets te optimistisch zijn geweest in hun aankondiging...

[ Voor 57% gewijzigd door Dreamvoid op 29-06-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
milenko79 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:59:
De x35 waarvan je een plaatje hebt is zowieso niet de uiteindelijke versie (die stond laatst op endgadget ergens geloof ik en lijkt wel een gatenkaas).

Ik heb zelf heel lang gewacht op het ION2 platform.

Volgens mij zouden de voordelen ten opzichte van ION 1 zijn:

Lager energieverbruik
vdpau featureset c (o.a. upscalen sd content)
Fanloze systemen.

Na lang wachten (orgineel zou ion2 er al in december of januari zijn) heb ik toch de afweging gemaakt om een eb1012 te kopen.

De review van de zbox viel mij namelijk nogal tegen. Hij is iets langzamer als de orginele ion, fan is luid, power comsumptie scheelt bijna niks met de orginele ion en flash speede in ieder geval op dat moment bagger op de ion2 i.v.m. de zeer beperke geheugenbandbreedte.
Hmm, lees nu dat ie in september uitkomt : http://www.htpcreviews.in...fanless-blueray-and-ion-2

en inderdaad gatenkaas..
Afbeeldingslocatie: http://www.nettopreview.com/wp-content/uploads/2010/06/shuttle-xs35-10-600x400.jpg

De Zbox review was voor mij ook reden om daar iig niet voor te gaan. En fanless Atom 330's heb ik nog niet kunnen vinden. Nou ja dan word het idd een EB1501 of EB1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Spam schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:46:
[...]
De Zbox review was voor mij ook reden om daar iig niet voor te gaan. En fanless Atom 330's heb ik nog niet kunnen vinden. Nou ja dan word het idd een EB1501 of EB1012
Dat moederbord van mij heeft wel een ventilatortje, maar die zit op de chipset. De atom 330 is dus in principe fanless, alleen de combinatie met ION chipset niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Zoals ik het lees op de site komt hij deze week al uit in de US!! :9~
Ben benieuwd wat de reviews worden.

http://www.htpcreviews.in...nches-this-week-in-the-us

en

http://translate.google.c.../articles/~3/SeMqdoHqfw0/

Lijkt me een erg leuk apparaat.
Weten jullie heel toevallig of er al iemand is die zo'n soort gelijk apparaat i.c.m een ziggo dvbc kaart werkend heeft gekregen? Hoeft geen pvr functie voor mij te hebben maar wil wel een alles in 1 oplossing.

Alvast bedankt!!

[ Voor 8% gewijzigd door mpfan op 29-06-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik zit te twijfelen tussen 2 bordjes, namelijk de Zotac ITX board met Atom D510 NM10-A-E of de Zotac IONITX-G-E mainboard ATOM 330 CPU, beide met 2 gb geheugen, en 2 harde schijven.

Wat ik wil is dat het ding iso's van dvd's kan afspelen via XBMC, downloaden, uitzending gemist bekijken. maar wat is het grote verschil tussen de 510 en de 330?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Volgens mij is de GPU het grote verschil en volgens mijn bescheiden mening wil je deze; Intel Graphics Media Accelerator 3150, niet hebben voor het weergeven van (HD)video.
kevin33 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:07:
Ik zit te twijfelen tussen 2 bordjes, namelijk de Zotac ITX board met Atom D510 NM10-A-E of de Zotac IONITX-G-E mainboard ATOM 330 CPU, beide met 2 gb geheugen, en 2 harde schijven.

Wat ik wil is dat het ding iso's van dvd's kan afspelen via XBMC, downloaden, uitzending gemist bekijken. maar wat is het grote verschil tussen de 510 en de 330?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

hardware-lover schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:44:
Volgens mij is de GPU het grote verschil en volgens mijn bescheiden mening wil je deze; Intel Graphics Media Accelerator 3150, niet hebben voor het weergeven van (HD)video.

[...]
Dus de Zotac IONITX-G-E mainboard ATOM 330 CPU is beter voor mijn doeleinden, wil eigenlijk ook nog FM op dat ding gaan spelen, als dat zou kunnen zou helemaal super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Spam schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:42:
[...]

Ik hou er niet van mezelf te quoten maar had nog wat vragen open staan.
  • Nee werkt niet goed, zie ellende hierboven. Gebruik maar gewoon de linux variant en dan werkt het out of the box. Misschien moet ik naar een dual boot oplossing gaan kijken.
  • Nog geen antwoord, wel gezien dat bij de ASUS Mobo een IR receiver meegeleverd word.
  • Eigenlijk nog geen antwoord, wel wat losse mobo's maar geen kant en klare systemen..
klopt deze samenvatting ?
Wat betreft vraag 1: bij mij werkt dxva HD wel goed in XBMC op windows 7. Heb ion 330HT. 1080p is supervloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FM?

Als je niet al teveel haast hebt dan zou je ook even kunnen wachten op de bordjes met een Intel Atom D5xx en een nVidia ION2 chipset. Het enige gemis (voor mij dan) in de huidige ION330 chipset is het niet kunnen weergeven van True-HD en DTS-HD, mogelijk wordt dit wel mogelijk met de ION2 chipset maar dat weet ik nu nog niet.
kevin33 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:52:
[...]

Dus de Zotac IONITX-G-E mainboard ATOM 330 CPU is beter voor mijn doeleinden, wil eigenlijk ook nog FM op dat ding gaan spelen, als dat zou kunnen zou helemaal super zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2010 12:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fagot muziek? (veelzijdige apparaatjes hoor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Die nieuwe Van ASRock de Core 100HT-BD

http://www.asrock.com/net...asp?Model=Core%20100HT-BD

pricewatch: Asrock Core 100HT-BD

Weet iemand of deze wel kan samen werken met de anysee usb.
pricewatch: Anysee E30TCPlus

Dit omdat het met de 330 serie icm de ion chip niet mogelijk was.
YouTube: HWI TV #156 deel 1/4: Asrock Nettop in combinatie met AnySee E30

Als dit wel kan dan zou dit voor mij de ultieme htpc voor mij zijn.

Graag jullie reactie.
Ps als er ergens een link is naar een ander forum, wat ik dan over het hoofd heb gezien graag.
Dit omdat het hier eigelijk niet thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Anysee geeft geen support op ION, dit wil niet zeggen dat het niet werkt. Ik heb de 330HT versie en zelf een blu-ray speler erin gezet. Aan de ION heb ik 2x anysee 30tc hangen met 1 smartcard van ziggo. In de ION heb ik een ssd zitten voor windows en 4 gb geheugen. Via esata heb ik nu een hdd waarop ik de opnames zet.

Het werkt met de nieuwste drivers anysee redelijk goed, vaak gaat opnemen en tv kijken samen. Uiteindelijk merk je bij zware bewerkingen zoals opnemen en een film afspelen en in de menu's scrollen dat hij soms wat happert, maar dit is niet onlogisch met zo'n processor.

Al met al een goed combi energiezuinig met afspeel mogelijkheden naar mijn idee.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Analoog blaasinstument? Ik snap 'm niet i.c.m. een ION330 :?
Westmania schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Fagot muziek? (veelzijdige apparaatjes hoor :) )

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mpfan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:08:
Die nieuwe Van ASRock de Core 100HT-BD

http://www.asrock.com/net...asp?Model=Core%20100HT-BD

pricewatch: Asrock Core 100HT-BD

Weet iemand of deze wel kan samen werken met de anysee usb.
Die Core 100 kan idd makkelijk met een Anysee werken, maar bedenk wel dat die niet echt goedkoop is. Een Dell Zino is bv ook een alternatief voor de (inderdaad wat underpowered) Atom systeempjes.

Op zich kan een Anysee + Atom wel, maar er zijn wat problemen gemeld met de combo van Media Center, de Anysee CNO driver, HD en encrypted zenders, en wordt dus door Anysee niet officieel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dreamvoid schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:42:
[...]

Die Core 100 kan idd makkelijk met een Anysee werken, maar bedenk wel dat die niet echt goedkoop is. Een Dell Zino is bv ook een alternatief voor de (inderdaad wat underpowered) Atom systeempjes.

Op zich kan een Anysee + Atom wel, maar er zijn wat problemen gemeld met de combo van Media Center, de Anysee CNO driver, HD en encrypted zenders, en wordt dus door Anysee niet officieel ondersteund.
Klopt helemaal, ik heb gister nog eens zitten testen met de nieuwe versie van anysee en 2 programma's opnemen (SD maar wel widescreen) en verder niets gaat goed. Wanneer je opneemt en iets anders gaat kijken dan merk je dat hij moiete heeft.

HD kijken gaat prima, maar samen met opnemen nog niet, tenzij je ned1 pakt. Dit is natuurlijk logisch, maar toch ook gek, het decoderen van encrypted kanalen kost blijkbaar zoveel meer. Dit terwijl de processor niet 100% van zijn tijd bezig is. Toch denk ik dat de driver hier nog een rol in kan spelen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
ViperTPR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:22:
[...]

Klopt helemaal, ik heb gister nog eens zitten testen met de nieuwe versie van anysee en 2 programma's opnemen (SD maar wel widescreen) en verder niets gaat goed. Wanneer je opneemt en iets anders gaat kijken dan merk je dat hij moiete heeft.

HD kijken gaat prima, maar samen met opnemen nog niet, tenzij je ned1 pakt. Dit is natuurlijk logisch, maar toch ook gek, het decoderen van encrypted kanalen kost blijkbaar zoveel meer. Dit terwijl de processor niet 100% van zijn tijd bezig is. Toch denk ik dat de driver hier nog een rol in kan spelen.
Super bedankt voor jullie reacties!!

@viper welk type heb jij dan? en is er wel ondersteuning in linux??
En heeft iemand hier ervaring mee.

En in het algemeen zijn der nog andere alternatieven om een alles in 1 oplossing te maken met het ion platform? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Westmania schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:40:
[...]

Wat betreft vraag 1: bij mij werkt dxva HD wel goed in XBMC op windows 7. Heb ion 330HT. 1080p is supervloeiend.
Ok en wat is de CPU belasting ? En hoe heb je ervoor gezocht dat DXVA de hardware decodering op zich neemt in XBMC ? Ik lees op dit forum namelijk nogal wat problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

mpfan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:13:
[...]

@viper welk type heb jij dan? en is er wel ondersteuning in linux??
En heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb de asrock 330ht versie (zwart) en gebruik windows media center van windows 7 in combinatie met 2x anysee kabel tuners en via netwerk laat ik een homeserver tv opnames, hd films, muziek en foto's streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ViperTPR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:22:
[...]
Toch denk ik dat de driver hier nog een rol in kan spelen.
Is idd een issue met de Anysee CNO driver, schijnbaar is die hoge cpu belasting er niet met DVBLink en VDR (Linux).
Ik heb de asrock 330ht versie (zwart) en gebruik windows media center van windows 7 in combinatie met 2x anysee kabel tuners en via netwerk laat ik een homeserver tv opnames, hd films, muziek en foto's streamen.
Heb je de tuners aan de home server hangen of aan de asrock?

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 01-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een klein mediacenter ter vervanging van een Conceptronic CFullhdma.
Aangezien de Yuixx met de beloofde kabeltuners nog wel even op zich laat wachten (mocht het er uberhaupt ooit van komen), zit ik nu te denken aan het volgende;

- Joy IT Netboxx NT330i mediaspeler (Conrad, zelfde als Foxconn Netbox)
- Anysee E30TC Plus digitale televisie tuner

De NT330i is een op een ATOM 330 en ION gebaseerde speler, ingebouwd in een keurige behuizing en inclusief voeding e.d. voor slechts een kleine 200 Euro.
Het idee is om de Anysee op de plaats van de HD in te bouwen en de WIFI antenne aansluiting hiervoor te gebruiken (aangezien ik toch via GB-lan werk; e.e.a. zou moeten passen m.i.).
Als software heb ik Windows 7 Media Center in gedachten, geinstalleerd op een USB-stick.

Vraag:
1] is een op een Atom 330 gebaseerd systeem i.c.m. Windows 7 Media Center en een Anysee HDTV-tuner fatsoenlijk in staat om te draaien? Met andere woorden; op de fora lees is dat HD-films streamen e.d. geen probleem is voor een Atom 330 systeem i.c.m. Windows 7. Is het ook mogelijk om een Anysee HDTV-tuner toe te voegen en werkt e.e.a. dan nog naar behoren?
2] is het mogelijk om windows 7 Media Center vanaf een USB stick te draaien? Of weet iemand hier een beter idee voor (SD-card via cardreader als hiervan dan te booten is, de kaartreader gebruik ik verder toch niet).

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Aldi heeft op volgende week zaterdag een mini ION-systeempje in de aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:00:
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een klein mediacenter ter vervanging van een Conceptronic CFullhdma.
Aangezien de Yuixx met de beloofde kabeltuners nog wel even op zich laat wachten (mocht het er uberhaupt ooit van komen), zit ik nu te denken aan het volgende;

- Joy IT Netboxx NT330i mediaspeler (Conrad, zelfde als Foxconn Netbox)
- Anysee E30TC Plus digitale televisie tuner

De NT330i is een op een ATOM 330 en ION gebaseerde speler, ingebouwd in een keurige behuizing en inclusief voeding e.d. voor slechts een kleine 200 Euro.
Het idee is om de Anysee op de plaats van de HD in te bouwen en de WIFI antenne aansluiting hiervoor te gebruiken (aangezien ik toch via GB-lan werk; e.e.a. zou moeten passen m.i.).
Als software heb ik Windows 7 Media Center in gedachten, geinstalleerd op een USB-stick.

Vraag:
1] is een op een Atom 330 gebaseerd systeem i.c.m. Windows 7 Media Center en een Anysee HDTV-tuner fatsoenlijk in staat om te draaien? Met andere woorden; op de fora lees is dat HD-films streamen e.d. geen probleem is voor een Atom 330 systeem i.c.m. Windows 7. Is het ook mogelijk om een Anysee HDTV-tuner toe te voegen en werkt e.e.a. dan nog naar behoren?
2] is het mogelijk om windows 7 Media Center vanaf een USB stick te draaien? Of weet iemand hier een beter idee voor (SD-card via cardreader als hiervan dan te booten is, de kaartreader gebruik ik verder toch niet).

alvast bedankt!
Ga je dan de wifi-antenne van het moederbord afbreken? Zou ik toch een beetje voorzichtig mee zijn!
Booten vanaf USB is tegenwoordig vrij standaard dus daar kun je wel vanuit gaan dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
BamSlam_ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:07:
De Aldi heeft op volgende week zaterdag een mini ION-systeempje in de aanbieding. :)
Ik zou dan toch voor een Asrock/Acer kastje o.i.d. gaan want de CPU die er in zit is volgens mij een single core 1.36 GHz :X

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MadHost schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:31:
[...]

Ik zou dan toch voor een Asrock/Acer kastje o.i.d. gaan want de CPU die er in zit is volgens mij een single core 1.36 GHz :X
Correct, voor HDTV is die Atom 230 absoluut niet afdoende, heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
mcDavid schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Correct, voor HDTV is die Atom 230 absoluut niet afdoende, heb ik mij laten vertellen.
Wel een geinig toetsenbordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

MadHost schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:31:
230 is singlecore, maar wel 1.6Ghz.
de 230 is gewoon letterlijk een halve 330 :).
mcDavid schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Daar gebruik je natuurlijk ook de atom cpu niet voor, maar de ion chipset.
De chipset blijft een 9400M houden. De cpu die dan toevallig op het bord zit heeft daar geen invloed op.
Punt blijft wel dat andere zaken op het ding niet echt soepel zal lopen.. een single core is niet meer van deze tijd en een atom 330 is eigenlijk wel een must.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 02-07-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:43:
230 is singlecore, maar wel 1.6Ghz.
Punt blijft wel dat andere zaken op het ding niet echt soepel zal lopen.. een single core is niet meer van deze tijd en een atom 330 is eigenlijk wel een must.
Is ook maar de halve waarheid, zodra HyperThreading aan staat heb je 2 cores in je taakbeheer met de 230. Je hebt wel 1 fysieke, en daarnaast nog een virtuele core. De 330 heeft 2 fysieke cores en met hyperthreading nog 2 virtuele, dus quadcore in je taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Stond op het punt om een losse media-device de kopen zoals de xtreamer of een popcorn hour, maar deze doen vaak geen nieuwsgroepen of torrents, heel soms met veel moeite kan het wel maar dan gaat het uitpakken etc. weer supertraag. Toen kwam ik dit topic tegen en werd mijn interesse in de Asrock 330HT aangewakkerd.

Als ik alles goed instel, (Win 7, XBMC, eventueel CoreAVC erbij) kan ik dan alle gangbare Full HD mediabestanden ermee afspelen ? Want het nadeel van zo een systeem is dat als de grafische chip het niet hardwarematige kan versnellen de Atom veel te zwak is om het vloeiend te kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

coreavc heb je niet nodig met xbmc. Waar haalt iedereen dat toch vandaan.
En of dit soort dingen kunnen met de 330ht is al uitgebreid besproken in dit topic.. lees het eens door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat is het hem nou juist, door de tijd heen is er zoveel veranderd dat er een hoop ouderwetse informatie staat in het topic waardoor het erg gefragmenteerd en onduidelijk is wat er nu wel/niet mogelijk is. De een gebruikt CoreAVC de ander weer een shark codec o.i.d, weer een ander zweert bij ubuntu met xbmc omdat met win 7 het niet goed lukt.. Dus wou even een soort van laatste status update hoe het nou eigenlijk precies zit. Misschien is het dan ook handig om dit in de TS op te nemen.

Trouwens de Aopen GP7A-HD ziet er ook erg interessant uit met een prijskaartje van rond de 320 euro..
Ongeveer hetzelfde als de Asrock maar geen wifi, maar wel een snellere processor. Iemand al ervaringen mee ?

[ Voor 17% gewijzigd door FlyEragon op 02-07-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik snap het sowieso niet: Als je een ION puur als HT gebruikt waarom je dan uberhaupt met win7 aan de slag gaat als je keuze op XBMC valt. XBMC live (of beter: linuxserver+xbmc) op zo een ding zetten en je hebt plots een prachtig en snelbootend mediacenter. Eventuele extra applicaties zoals emulators/browsers/games kunnen via xbmc gelaunched worden.

HD-materiaal via GPU loopt prima met VDPAU en recente nvidiadrivers. Alles is remote te beheren via openssh, en sowieso alle programma's met een webinterface (transmission, sabnzbdpluskan je mee opstarten) kan je prima in de gaten houden vanaf je main comp.

Mocht je windowsspecifieke games draaien dan kan je altijd ff de Wine-check doen. Maar een ION is geen gamebak, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Omdat Windows voor de meeste mensen een veel vertrouwlijker omgeving is? De verhalen die ik hoor van mensen die nog nooit Linux hebben gebruikt en hoe lastig dat is zijn legio. Bovendien wil iemand er ook Word of internet explorer mee gebruiken. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op een crash cursus Linux.

[ Voor 61% gewijzigd door Westmania op 03-07-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Spam schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Ok en wat is de CPU belasting ? En hoe heb je ervoor gezocht dat DXVA de hardware decodering op zich neemt in XBMC ? Ik lees op dit forum namelijk nogal wat problemen hiermee.
11 procent of zoiets daaromtrent. En dat die de hardwarecodering op zich neemt gaat door bij de video instellingen van XBMC DXVA aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Westmania schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 10:17:
Omdat Windows voor de meeste mensen een veel vertrouwlijker omgeving is? De verhalen die ik hoor van mensen die nog nooit Linux hebben gebruikt en hoe lastig dat is zijn legio. Bovendien wil iemand er ook Word of internet explorer mee gebruiken. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op een crash cursus Linux.
Hoezo een crash cursus linux? stop de live cd erin, kies install to harddrive en nog geen 20 minuten later heb je een werkend mediacenter. de enige drivers die soms nog nodig zijn zijn die voor de remotecontrols, maar die werken gelijk aan die van windows, bestand downloaden en dubbelklikken en klaar.

bovendien staan er talloze guides op internet, en mocht je de terminal in moeten omdat je wat bijzonders wilt dan kun je in 99% van de gevallen gewoon het stappenplan copy-pasten.

Dat je internet explorer wilt gebruiken vind ik nogal een raar argument, wie wil dat nou? En word werkt ook prima in wine, bovendien zijn daar zat alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Westmania schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 10:17:
Heb je ook maar één voorbeeld van een recent verhaal dat ubuntu moeilijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ah, de eeuwige discussie. Linux is niet moeilijk, om gelijk te zeggen dat er genoeg guides te vinden zijn...

Ik draai ook Windows en XBMC, omdat ik geen zin heb om te zoeken naar alternatieven, geen zin heb om een nieuw OS te leren etc. Als ik af en toe lees wat je moet doen om drivers, updates te installeren, wat je moet doen om je remote aan de praat te krijgen, dan heb ik, toch geen digibeet, al geen zin meer.

Niks mis mee, met Linux, maar om te zeggen dat het allemaal net zo makkeljk is als Windows en je er ook alles mee kan is een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
beschuit schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:55:

Niks mis mee, met Linux, maar om te zeggen dat het allemaal net zo makkeljk is als Windows en je er ook alles mee kan is een stap te ver.
Helemaal mee eens, windows is veel moeilijker.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 03-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik heb ook Linux op m'n 330 gehad, snel er weer afgeknikkerd. VDPAU werkt perfect, daar niet van, en XBMC ook. Maar uitzendinggemist/Silverlight/Flash websites .. nee. Aangezien ik hem daar ook voor wil gebruiken, Windows 7 eropgezet met XBMC. DXVA aangezet, klaar is Kees.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmm ja daar heb je ons allemaal tuk. Als je DRM-streams wilt bekijken ben je verdoemd tot het gebruiken van windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 15-09 23:13
beschuit schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:55:
Ah, de eeuwige discussie. Linux is niet moeilijk, om gelijk te zeggen dat er genoeg guides te vinden zijn...

Ik draai ook Windows en XBMC, omdat ik geen zin heb om te zoeken naar alternatieven, geen zin heb om een nieuw OS te leren etc. Als ik af en toe lees wat je moet doen om drivers, updates te installeren, wat je moet doen om je remote aan de praat te krijgen, dan heb ik, toch geen digibeet, al geen zin meer.

Een stap te ver? Je bent een tweaker of je bent het niet.
Je mag toch van een tweaker wel verwachten dat hij (of zij) -met enige hulp- Linux kan installeren?
Er zijn genoeg guides zoals gezegd en buiten dat zijn er altijd forumleden die je van advies kunnen dienen.

Waarom zou je dan aan Windows blijven plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
dualbootje 8)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste