en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Thanks voor de link, nog maar even wachten dus.Mr_Blobby schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:23:
[...]
Dat was inderdaad de oorspronkelijke planning.
Maar ze hebben de releasedatum opgeschoven naar 30 mei: http://trac.xbmc.org/roadmap
Dingen die ik mis in XBMC zijn:
-het automatisch kunnen downloaden van subtitles (kan nu alleen met uitgepakte .avi's of .mkv's, maar ik heb gewoon de .rar's nog, waarom zou ik ze uitpakken als XBMC de rars ook kan lezen
-synchroniseren van de database tussen meerdere XBMC instances. Schijnt te kunnen met mySQL, maar dan moet ik weer een server gaan draaien daarvoor, ik heb nu net een NAS zodat dat niet meer hoeft. Zou mooier zijn als die DB gewoon een platte file was die je op je NAS kon zetten, maar ik zal wel weer te simpel denken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Omdat ik zelf het script heb gemaakt voor het downloaden van ondertitels van Bierdopje.com, ben ik benieuwd hoe je voor je ziet dat de ondertitels voor rars moeten worden gevonden en gedownload:Arfman schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:42:
[...]
Thanks voor de link, nog maar even wachten dus.
Dingen die ik mis in XBMC zijn:
-het automatisch kunnen downloaden van subtitles (kan nu alleen met uitgepakte .avi's of .mkv's, maar ik heb gewoon de .rar's nog, waarom zou ik ze uitpakken als XBMC de rars ook kan lezen)
...
- Moet het script in de rars kijken welke video erin staan en daarvoor ondertitels zoeken?
- Of kan je aan de naam van de rar al zien om welke video het gaat?
- Waar moet het gedownloade ondertitel-bestand komen te staan: in de rar of naast de rar
- Wat moet de bestandsnaam van het ondertitelbestand worden: de naam van de rar of de naam van de ingepakte video?
Waarom laat je niet gewoon de rar automatisch uitpakken door je downloadprogramma. Compressie wordt toch niet toegepast voor de rar (althans, dat hoop ik voor je).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Volgens mij kun je perfect aan de RARnaam zien welke serie het is. Ik noem een hier stond ietsMr_Blobby schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:58:
[...]
Omdat ik zelf het script heb gemaakt voor het downloaden van ondertitels van Bierdopje.com, ben ik benieuwd hoe je voor je ziet dat de ondertitels voor rars moeten worden gevonden en gedownload:Al met al veel vragen.
- Moet het script in de rars kijken welke video erin staan en daarvoor ondertitels zoeken?
- Of kan je aan de naam van de rar al zien om welke video het gaat?
- Waar moet het gedownloade ondertitel-bestand komen te staan: in de rar of naast de rar
- Wat moet de bestandsnaam van het ondertitelbestand worden: de naam van de rar of de naam van de ingepakte video?
Moet toch te doen zijn? De ondertiteling mag dan in dezelfde map komen wat mij betreft, als ik iets heb gezien gooi ik het toch weg.
Ik download via torrents al deze series "ergens". Daarna haal ik ze met FTP naar mijn NAS toe, als ik daar een extra stap uitpakken aan toe moet voegen is dat erg lastig. Bovendien, ik/wij volgen 21 series, ik ben al druk genoeg om dat allemaal in goede banen te houden. Met name ondertitels zijn altijd lastig, vandaar.Waarom laat je niet gewoon de rar automatisch uitpakken door je downloadprogramma. Compressie wordt toch niet toegepast voor de rar (althans, dat hoop ik voor je).
Als jij dat script kunt aanpassen dat hij naar mapnamen en/of rarname kijkt (ik download gewoon de scene releases die 99% van de mensen downloadt), ben ik je heel dankbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 14-05-2010 14:49 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Niks zo relaxed als sick beard icm sabnzbd.
Als alles goed ingesteld is houd sick beard de series en de air dates bij, zodra als deze aired is zoekt hij ieder uur of deze beschibaar is. zodra als hij gevonden is geeft hij sabnzbd opdracht om de serie te downloaden.
Als de sorting goed is ingesteld pakt sabnzbd deze netje uit naar Serie\SeasonX\Org.filename en verwijderd alle overbodige Nfo enz files.
Hierna maakt sick beard als je dat wilt netjes een nfo aan voor de betreffende episode.
Daarna kun je met het script in XBMC voor bierdopje.com of opensub_osd de subtitles er bij zoeken
Een los script wat onder linux of winodws draait om subs te zoeken op bierdopje zou nog beter zijn.
Neem aan dat je voor ftp al een command line tool gebruikt de netjes 2 folders synced
[ Voor 33% gewijzigd door brid op 14-05-2010 13:14 ]
Zullen de rest er niet meer lastig vallen, als er interesse is kunnen ze altijd in het sabnzbd topic kijken.
Ion gebruik je toch vaak als media center of als servertje. En een media center moet toch toegang to media om weer te gegeven
Het enige wat ik geinstalleerd heb is Core AVC, met daarbij de opmerking dat ik het volgens deze tutorial heb gedaan: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-compute-unified-device-architecture-cuda/. Vervolgens nog wel direct VOBsub gedownload en de optie preferred decoder in Core AVC uitgezet. Full HD 1080p materiaal (MKV) met losse SRT wordt probleemloos afgespeeld in Mediaplayer 12, 10% CPU load, CUDA werkt en MPC-HC doe ik voor het overige spul, idem dito, lage CPU load, perfect beeld en geluid....
Windows 7 is out of the box nagnoeg perfect.... XBMC Live werkt trouwens ook super, even instellen zodat mn HDD's herkent worden, maar daarna is het feest qua beeld en geluid. ION is gewoon super, goedkoop en een perfect platform voor bij de TV.. (zonder dat de vrouw klaagt over een lelijke bak
Weet t soms wel beter
Maar, omdat je coreavc weer uitzet, maakt het nog wat uit als je coreavc helemaal deinstalleert? Ik zit op dezelfde weg, maar ik heb met xbmc live geen geluk. Ik krijg totaal geen geluid via hdmi op mijn asrock. Ik doe alles via MPC-HC en inderdaad met die handleiding die jij noemt; ik heb coreavc dan ook mooi aanstaan als preferred codec.
De asrock is inderdaad mooi en handig. Ik zit dit nu te typen met een 40 inch scherm, hehe.
Mijn excuses voor de onvolledigheid... Ik zet in Cora AVC alleen een vinkje uit.hansie18 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:57:
Mooi Basjuh,
Maar, omdat je coreavc weer uitzet, maakt het nog wat uit als je coreavc helemaal deinstalleert? Ik zit op dezelfde weg, maar ik heb met xbmc live geen geluk. Ik krijg totaal geen geluid via hdmi op mijn asrock. Ik doe alles via MPC-HC en inderdaad met die handleiding die jij noemt; ik heb coreavc dan ook mooi aanstaan als preferred codec.
De asrock is inderdaad mooi en handig. Ik zit dit nu te typen met een 40 inch scherm, hehe.

Het vinkje met prefered decoder rechts onder force vmr AR CORRECTION bedoel ik dan. Ik maak dus gebruik van full options, maar als dat vinkje aan staat, kan ik geen ondertitels bij een MKV gebruiken in WMP 12. Ik heb mijn geluid trouwens via spdif naar mijn verserker.. altijd DD, DTS etc..
Ik heb Core AVC dus wel degelijk nodig voor gebruik van CUDA.
Weet t soms wel beter
Ok, dus WMP gebruikt coreavc wel. Bedankt voor de uitleg. Tweak ze! Bij mij komt er geen eind aan het finetunen van mijn asrock, vooral voor het afspelen van HD video.basjuh schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:25:
[...]
Mijn excuses voor de onvolledigheid... Ik zet in Cora AVC alleen een vinkje uit.
[afbeelding]
Het vinkje met prefered decoder rechts onder force vmr AR CORRECTION bedoel ik dan. Ik maak dus gebruik van full options, maar als dat vinkje aan staat, kan ik geen ondertitels bij een MKV gebruiken in WMP 12. Ik heb mijn geluid trouwens via spdif naar mijn verserker.. altijd DD, DTS etc..
Ik heb Core AVC dus wel degelijk nodig voor gebruik van CUDA.
Kan ik beamen. Heb net een Asus eee 1012 aangeschaft en daar zat w7 bij.hardware-lover schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:42:
Ik zag trouwens dat er bij de 1012u tegenwoordig Windows 7 meegeleverd wordt als OS (bij de 1012 is dit Vista). Als de zwager dit ook gaat gebruiken dan zou ik willen adviseren om Windows Media Center of nog beter, MediaPortal te gaan gebruiken als basis Media Software. XBMC onder Windows heeft nog steeds de nodige haken en ogen en loopt in de meeste gevallen met een ION330 niet soepel in vergelijking met MediaPortal.
Windows 7 + XBMC (nightly) en laatse nvidia drivers geeft helaas een schokkerige beeld op 1080P, maar HDMI audio werkt dan wel.
Met XBMC Live is het beeld prima, maar dan werkt hmdi audio weer niet.
Met een losse installatie van Ubuntu + XBMC weer schokkerige beeld op 1080P en geen hdmi.
Nog even verder prutsen en anders toch maar eens kijken naar windows media center of mediaportal.
Ik weet niet wat voor NAS jij hebt, maar ik heb een Synology draaien, en daar draait ook gewoon mySQL op. Juist met een NAS is dat multi instance XBMC een perfecte combinatie.Arfman schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:42:
[...]
-synchroniseren van de database tussen meerdere XBMC instances. Schijnt te kunnen met mySQL, maar dan moet ik weer een server gaan draaien daarvoor, ik heb nu net een NAS zodat dat niet meer hoeft. Zou mooier zijn als die DB gewoon een platte file was die je op je NAS kon zetten, maar ik zal wel weer te simpel denken.
Verwijderd
nb. Ik gebruik momenteel XBMC heb ook media portal gebruikt maar dat was helemaal een drama.
ps. Heb ondertussen win. media player soepel aan de gang met 10% CPU belasting. Maar zou graag XBMC gebruiken, hulp is welkom! Moet ik bijvoorbeeld nog iets naast XBMC installeren om gebruik te maken van CUDA?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 02:16 ]
Dat zal best goed werken, maar 100% theoretisch gezien is het niet dezelfde chip !!Cubic X schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:43:
volgens mij ondersteund de ION ook Hybrid SLI? Dan kan je er een 9400 GT bij stoppen en heb je een SLI opstelling
Een IGP 9300/9400 kan bijvoorbeeld meer dingen via DXVA of CUDA decoderen dan een PCIe uitvoering 9300/9400
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor CUDA kun je het beste grbuik maken van het tooltje van CORE AVC.. Of je kunt proberen je systeem vlekkeloos te laten lopen middels deze tutorial: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:52:
Ik loop ook wat vast met mn HT330. Windows 7 draait, en heb de laatste nvidia ion graphic drivers geinstalleerd naast de standaard CD die er bij kwam. Het beeld loopt soepel maar elke twee seconde heb ik een klein 'hopje' in het beeld. Iemand die dit kent en het misschien weet te verhelpen? Heb al veel geprobeerd!![]()
nb. Ik gebruik momenteel XBMC heb ook media portal gebruikt maar dat was helemaal een drama.
ps. Heb ondertussen win. media player soepel aan de gang met 10% CPU belasting. Maar zou graag XBMC gebruiken, hulp is welkom! Moet ik bijvoorbeeld nog iets naast XBMC installeren om gebruik te maken van CUDA?
Of zie mijn post een beetje hogerop
Weet t soms wel beter
Nee. Als je de laatste nightly van XBMC hebt zit daar al DXVA support in. Maar op 30 mei komt versie 10.05 uit van XBMC, da's gewoon een final release waarin het allemaal goed werkt. In de tussentijd kun je nog even kijken naar je audioopties (analoog of digitaal instellen), dat heeft bij mij geholpen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:52:
Moet ik bijvoorbeeld nog iets naast XBMC installeren om gebruik te maken van CUDA?
Conceptronic CH3SNAS. Is te hacken zodat je er Linux en ook mySQL op kunt draaien, maar da's me allemaal veel te veel gedoexburchartz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:23:
Ik weet niet wat voor NAS jij hebt, maar ik heb een Synology draaien, en daar draait ook gewoon mySQL op. Juist met een NAS is dat multi instance XBMC een perfecte combinatie.
Ondertussen ben ik wel érg te spreken over sabnzbd+ en Sick Beard ... dat werkt echt top!
Verwijderd
En nu dan maar de BSplayer
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 23:07 ]
Verwijderd
nb. deze link is bij mij dood, ik heb de web site volgens mij wel al voorbij zien komen. Heeft een 'drukke' indruk op me achtergelaten.basjuh schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:41:
[...]
Voor CUDA kun je het beste grbuik maken van het tooltje van CORE AVC.. Of je kunt proberen je systeem vlekkeloos te laten lopen middels deze tutorial: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/
Of zie mijn post een beetje hogerop
Met die nightly moet je wel uitkijken waar je 'm vandaan haalt. Ik had 'm van www.xbmc.org http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ maar daar staat een oude versie uit maart?Arfman schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:52:
Nee. Als je de laatste nightly van XBMC hebt zit daar al DXVA support in. Maar op 30 mei komt versie 10.05 uit van XBMC, da's gewoon een final release waarin het allemaal goed werkt. In de tussentijd kun je nog even kijken naar je audioopties (analoog of digitaal instellen), dat heeft bij mij geholpen.
Later zag ik op http://sshcs.com/xbmc/ wel de laatste versie, en die draait dan ook vloeiend HD onder windows 7
Natuurlijk staat DXVA aangevinkt en ook de auto refreshrate changer is actief.
Ik had een hééél klein beetje sync afwijking met HDMI audio/video maar dit was snel te corrigeren.
Voorts werkt HDMI audio 7.1 DD en DTS ook uitstekend.
Al met al is het nog niet zo gelikt in vergelijking met MediaPortal maar XBMC geeft nu voldoende vertrouwen om ermee te blijven testen.
Mr. Jinx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:19:
[...]
Met die nightly moet je wel uitkijken waar je 'm vandaan haalt. Ik had 'm van www.xbmc.org http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ maar daar staat een oude versie uit maart?
Later zag ik op http://sshcs.com/xbmc/ wel de laatste versie, en die draait dan ook vloeiend HD onder windows 7
Testing, one, two ...
Verwijderd
- Installatie Windows 7 Ultimate
- Installatie standaard mee geleverde drivers
- Update van ION chipset en grafische drivers
- Doorlopen van de guide waar hierboven de link van was gegevens dus:
- Installatie MPC-HC
- Installatie CoreAVC
- Installatie van Haali (los van Core)
- Instellingen van MPC-HC
- En toen werkte het, maar niet helemaal vloeiend. Bijvoorbeeld in scenes waar auto's over een horizon reden zag je dat het nog erg schokkerig was.
Ik opende per ongelijk WMP, en daar werkt het onwijs goed in. Alles loopt daar soepel in.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen MWP en MPC-HC? Ik kan in MWP niet een mooi config overzicht vinden waar ik eventuele verschillen uit kan afleiden. Dit omdat ik graag mijn remote controller wil gebruiken en dat werkt niet in MWP.
Belangrijk is wel dat je DXVA aanzet bij de instellingen van XBMC (dit staat standaard namelijk uit).
Als dat aanstaat moet het net zo soepel lopen als WMP.
Verder moest ik na de installatie van XBMC nog wel de nvidia HDMI drivers opnieuw installeren, anders werkte DTS niet over HDMI, maar verder draait het zeer soepel.
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Jinx op 20-05-2010 10:47 ]
Verwijderd
Edit: Mr. Jinx, zou je misschien willen kijken welke versie van XBMC je momenteel draait en ook welke nVidia drivers je gebruikt? Dan probeer ik die eerst voordat ik alle diverse XBMC nighty release's ga proberen.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:43 ]
Ik ben namelijk van plan een htpc te maken op basis van een ION-bord. Ben het beu om te wachten achter ION2 ism Atom N550 en aangezien ik het puur als mediacenter ga gebruiken is dit mssn zelfs niet nodig??
Alle reacties zijn welkom.
Verwijderd
nb.
Als iemand hier antwoord op heeft, heel graag.[b][message=34032244,noline]...
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen MWP en MPC-HC? Ik kan in MWP niet een mooi config overzicht vinden waar ik eventuele verschillen uit kan afleiden. Dit omdat ik graag mijn remote controller wil gebruiken en dat werkt niet in MWP.
Verwijderd
Ben momenteel zelf druk bezig om de 330HT te configureren. Het valt wat tegen qua ondersteuning op windows. En de codecs zijn één groot oerwoud. Op linux is de ondersteuning beter.ZodiacQ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:24:
Kunnen die ION-bordjes probleemloos alle HD content afspelen? Ik ga een linux htpc maken en hardware accelereren met VDPAU en wil weten dat wanneer de HW-decoding niet genoeg is de atom processor de overige load goed voor zich kan nemen? Ik lees namelijk vaak dat sommige Earth-scenes niet vlekkeloos afgespeeld worden.
Ik ben namelijk van plan een htpc te maken op basis van een ION-bord. Ben het beu om te wachten achter ION2 ism Atom N550 en aangezien ik het puur als mediacenter ga gebruiken is dit mssn zelfs niet nodig??
Alle reacties zijn welkom.
Wat betreft de earth-scenes kan ik je nog niet veel vertellen. Transformers, Book of Eli, 300 en andere filmpje op 1080p lopen vlekkeloos. Heb wel gelezen dat de bird-scene belachelijk zwaar is en niet representatief is. Ik zal van het weekend even de moeite nemen om het testen. Laat je dan meer weten.
Op Linux speelt het vlekkeloos alle HD af. Dit is zeker haalbaar en bij veel mensen werkt dit zo.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:27:
[...]
Ben momenteel zelf druk bezig om de 330HT te configureren. Het valt wat tegen qua ondersteuning op windows. En de codecs zijn één groot oerwoud. Op linux is de ondersteuning beter.
Wat betreft de earth-scenes kan ik je nog niet veel vertellen. Transformers, Book of Eli, 300 en andere filmpje op 1080p lopen vlekkeloos. Heb wel gelezen dat de bird-scene belachelijk zwaar is en niet representatief is. Ik zal van het weekend even de moeite nemen om het testen. Laat je dan meer weten.
Als het niet zo gelijk werkt bij jou... dan ligt het aan de instellingen. Daarbij is Google your friend.
Je kan beter vragen wat de overeenkomst is: ze spelen audio/video af.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:26:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen MWP en MPC-HC?
Verder heeft het geen drol met elkaar te maken.
Wat mpc-hc betreft.. Let wel op dat de versie op sourceforge best oud is.
De laatste versie haal je hier: http://www.xvidvideo.ru/m...ssic-home-cinema-x86-x64/
Verwijderd
Ik draai momenteel een windows 7 ultimate installatie op de ASRock. En heb het sinds gisteren avond soepel werkend gekregen. De laatste nighty version, juiste instellingen en een update van de divers was uiteindelijk alles dat nodig was.PaulBloem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:44:
[...]
Op Linux speelt het vlekkeloos alle HD af. Dit is zeker haalbaar en bij veel mensen werkt dit zo.
Als het niet zo gelijk werkt bij jou... dan ligt het aan de instellingen. Daarbij is Google your friend.
Ik zag dat sommige mensen moeite hebben om 1080p al soepel draaiende te krijgen.
Nu 3dtv in opkomst is vroeg ik me af of dat meer van het systeem vereist of dat gewoon het beeld er anders uit ziet?
Vandaar mijn verzoek: Heeft iemand misschien een korte lijst van stappen die je moet doen om het aan de praat te krijgen met een nightly build (onder Windows dus)?
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden via een link in dit topic:
Download de laatste versie van http://sshcs.com/xbmc/
Ik had eerst een andere link gebruikt maar dit was een verouderde versie.
In de nieuwe versie staat onder instellingen gewoon een optie om DXVA aan te zetten. Eventueel nog Directx Redist downloaden en installeren en klaar.
Om weer even on-topic te gaan. Ik heb zelf in mijn Point of View Sydney de heatsink fan eraf gehaald en een Antec Tri-Cool 12cm (met 3 standen) als outtake op de plek gemonteerd waar de harde schijf eerst verticaal zat. De kast heeft aan beide kanten gaatjes. Het past precies, je moet alleen het frame even een beetje opwippen. Gek genoeg zijn er geen gaatjes aan de bovenkant van de kast. Op de laagste stand komt de core dan niet boven de 82 graden uit en de fan is bijna niet te horen. Dit is me toch nog ietjes te heet ivm de zomer die eraan komt, dus ik ga de heatsink waarschijnlijk vervangen door een enzotech passieve heatsink. Op medium is het geluid ook nog te overzien, en blijft de temperatuur redelijk stabiel op zo'n 60 graden.
De harde schijf maakt meer lawaai dan de koeler. Die moet je dan weer in de 3.5" bay zetten als je nog een dvd of bluraystation wilt gebruiken, anders kon je iets van een silencer gebruiken.
Als ik de heatsink ga vervangen zal ik wat plaatjes maken.
Vraagje over de versies van Windows... wat zijn de verschillen tussen de volgende downloads van Unofficial Nightly Builds From SVN (Build r30539). Ik zie namelijk de volgende downloads staan:REDFISH schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:48:
Ja het loopt zo redelijk door elkaar. Het lijkt mij geen slecht idee om een windows topic te maken voor XBMC, dit omdat er toch wat problemen zijn.
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden via een link in dit topic:
Download de laatste versie van http://sshcs.com/xbmc/
Ik had eerst een andere link gebruikt maar dit was een verouderde versie.
In de nieuwe versie staat onder instellingen gewoon een optie om DXVA aan te zetten. Eventueel nog Directx Redist downloaden en installeren en klaar.
- Win DirectX ?
- Win OpenGL ?
- DX Installer ?
- De andere spreken voor zich...
Wanneer zul je dus eigenlijk welke versie moeten gebruiken?
Bedankt alvast voor het antwoord.
Verkeerd topic...
[ Voor 1% gewijzigd door PaulBloem op 26-05-2010 09:01 . Reden: Verkeerd topic... ]
wat ik zou willen doen:
remote aanloggen op m'n asrock ion 330 op het werk overdag en via rapidshare (jdownloader) of nieuwsgroepen films/series downloaden. hoe log ik het best remote aan? installeer ik windows en dan gewoon via remote desktop?
automatisch uitpakken van de rar files (programmas zorgen jdownloader etc zorgen hier al voor)
automatisch de covers en info over de film halen via imdb -> doet xbmc dit?
als ik dan s avonds thuiskom zou ik graag via men logitech harmony one de asrock uit slaapmodus krijgen en direct in xbmc zitten en films kunnen afspelen (vooral 1080p materiaal, scenereleases).
Is het mogelijk dat xbmc of via een addon automatisch de juiste subs gedownload worden?
mijn opstelling thuis: panasonic 50"g20 en als av receiver heb ik een onkyo sr577.
denken jullie dat dit allemaal mogelijk is? ik lees nogal uiteenlopende verhalen van full hd materiaal af te spelen via windows 7 dit vooraal in topics van enkele maanden geleden. laatste topics tonen dat het via windows 7 en allerlei andere software wel soepel verloopt?
graag enige feedback (de meeste posts op gathering en andere forums heb ik al doorgelopen)

Dit hoort m.i. in dit topic niet thuis, en wellicht ook niet op GoT.
Verder werkt - zoals hier al zo vaak vermeldt - Full HD playback samen met Windows 7 gewoon goed.
Ik zou graag mijn Asrock Ion 330 wat stiller maken. Op zich is er nu al niets mis mee, maar aangezien er in dezelfde ruimte ook geslapen wordt, zou het aangenaam zijn van een quasi onhoorbaar systeem te krijgen als hij idle is.
Volgens deze reactie zou een andere 50mm casefan zoals de pricewatch: Fractal Design Silent Series , 50mm verbetering kunnen brengen.
hier gaat het dan weer over een fanmate die voor een stiller systeem zorgt.
Alvorens wat ga kopen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
[ Voor 8% gewijzigd door sloth op 25-05-2010 17:46 ]
Zie ook productreview: Asrock ION 330HT review door terracide

Resultaat: Stille AsRock.
[ Voor 40% gewijzigd door -=Arjan=- op 25-05-2010 18:05 ]
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Ik vraag enkel hoe je remote kan aanloggen op je Asrock ion. Is er een site als frontend ter beschikking via xbmc? Zodat ik van extern (bvb op het werk) kan connecteren? Of doe ik dat beter via remote desktop.
Zoals je weet (of blijkbaar niet) kan je bij vele mediaplayers remote aanloggen en zo je bittorrents of rapidshares in geven.
Hier is toch niets illegaal aan? Waarom zou deze vraag hier dan niet thuishoren?
Verder vraag ik of het mogelijk is de asrock via de logitech harmony uit sleep modus te krijgen.
Nadien vraag ik hoe het volledig geautomatiseerd downloaden kan? zoals automatisch unrarren en subs downloaden...
Ten slot vraag ik of full hd spelen nu wel al vlot kan via windows 7 met xbmc.
Als ik hiermee iets verkeerd vragen zeg het me maar
sloth schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:45:
Eigenlijk wil je gewoon weten hoe je het makkelijkst warez download en alles remote beheren?![]()
![]()
Dit hoort m.i. in dit topic niet thuis, en wellicht ook niet op GoT.
Verder werkt - zoals hier al zo vaak vermeldt - Full HD playback samen met Windows 7 gewoon goed.
Ik zou graag mijn Asrock Ion 330 wat stiller maken. Op zich is er nu al niets mis mee, maar aangezien er in dezelfde ruimte ook geslapen wordt, zou het aangenaam zijn van een quasi onhoorbaar systeem te krijgen als hij idle is.
Volgens deze reactie zou een andere 50mm casefan zoals de pricewatch: Fractal Design Silent Series , 50mm verbetering kunnen brengen.
hier gaat het dan weer over een fanmate die voor een stiller systeem zorgt.
Alvorens wat ga kopen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door mathijsv op 26-05-2010 00:09 ]
Je vraagt niets verkeerds maar wel in een verkeerd topic, want je vragen hebben niets met de ION chipset of met ASROCK te maken. Ligt er maar net aan wat voor software je installeert.mrgoolie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:41:
Bijlange niet! Ik denk dat je mijn vragen nogmaals moet lezen.
Ik vraag enkel hoe je remote kan aanloggen op je Asrock ion. Is er een site als frontend ter beschikking via xbmc? Zodat ik van extern (bvb op het werk) kan connecteren? Of doe ik dat beter via remote desktop.
Zoals je weet (of blijkbaar niet) kan je bij vele mediaplayers remote aanloggen en zo je bittorrents of rapidshares in geven.
Hier is toch niets illegaal aan? Waarom zou deze vraag hier dan niet thuishoren?
Verder vraag ik of het mogelijk is de asrock via de logitech harmony uit sleep modus te krijgen.
Nadien vraag ik hoe het volledig geautomatiseerd downloaden kan? zoals automatisch unrarren en subs downloaden...
Ten slot vraag ik of full hd spelen nu wel al vlot kan via windows 7 met xbmc.
Als ik hiermee iets verkeerd vragen zeg het me maar
Het enige wat met de ION te maken heeft is de vraag of je full-hd vlot kunt afspelen, en dat is al meerdere keren beantwoord op deze pagina van dit topic.
Welke is de oude en welke de nieuwe? Links nieuw rechts oud?-=Arjan=- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:01:
Supportcall aanmaken bij AsRock, krijg je gratis een (cpu) fan+heatsink replacement kit opgestuurd. Met instructie en gereedschap.
[afbeelding]
links is nieuw..agraaff schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:47:
Welke is de oude en welke de nieuwe? Links nieuw rechts oud?
Dat kan je ook lezen als je op de link klinkt waarnaar verwezen wordt.
Goed nieuws, maar waar blijven de I3 en I5 based systemen nou? De laatste persoon die ik heb gesproken had het over een release van eind mei, begin juni. Tot nu toe lijkt het erop dat het er nog niet aan zit te komen.mathijsv schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:00:
Hoort eigenlijk niet meer in dit topic thuis (want het systeem is niet gebaseerd op Nvidia's Ion), maar binnenkort komt ASRock met een nieuw systeempje, met o.a. Intel Core processor en USB 3: ASRock Vision 3D HTPC.
[afbeelding]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb nu een ION330HT-BD en die bevalt overigens prima i.c.m. Windows 7 en XBMC.
Ik heb nu een Asrock 330HT en daar wil ik de DVD van omruilen voor een blu ray speler.
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Dat is 'm inderdaad, bedankt voor de snelle service!rookie no. 1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:25:
Windows device manager/SIW geeft aan: Elby Optiarc BD ROM BC-5500S. Ik dacht dat het een Sony was overigens.

De prijs ligt waarschijnlijk rond de 170 euro, kun je even via een pm laten weten voor welke prijs jij hem hebt gekocht, ik heb hier wellicht ook wel interesse in (mits het rond de 100 euro is).-=Arjan=- schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:39:
[...]
Dat is 'm inderdaad, bedankt voor de snelle service!![]()
[afbeelding]
Sinds kort is er een nieuw speler bijgekomen, de Silverstone/Panasonic TOB02, ik weet niet of deze past, maar voor de prijs van 135 euro ben je misschien wel goedkoper uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 28-05-2010 12:52 ]
meuk: VLC Media Player 1.1.0 RC
[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 28-05-2010 12:58 . Reden: typo ]
Optiarc is ook van Sony hoor. Is van de Sony/NEC comborookie no. 1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:25:
Windows device manager/SIW geeft aan: Elby Optiarc BD ROM BC-5500S. Ik dacht dat het een Sony was overigens.
Kan daar een universele laptopadapter erop of?
Mijn dank is GROOT!
Kijk even op de oude adapter wat de spanning (voltage) is, die moet het zelfde zijn. Het vermogen en de stroomsterkte mogen het zelfde of hoger zijn. En natuurlijk moet de plug ook passen.marvin77 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:20:
Wie weet welke adapter ik moet kopen voor de ASRock 330 ION? Ben de mijne kwijt nl..
Mijn dank is GROOT!
Hij is zijn adapter kwijt, dat kijkt een beetje moeilijk..mcDavid schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:45:
[...]
Kijk even op de oude adapter wat de spanning (voltage) is, die moet het zelfde zijn. Het vermogen en de stroomsterkte mogen het zelfde of hoger zijn. En natuurlijk moet de plug ook passen.
Kijk gewoon even op de site?marvin77 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:20:
Wie weet welke adapter ik moet kopen voor de ASRock 330 ION? Ben de mijne kwijt nl..
Mijn dank is GROOT!
Daar staat namelijk gewoon hoeveel volt / watt deze is.
marvin77 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:20:
Mijn dank is GROOT!
Testing, one, two ...
maar ik hoor wel een heel irriant piepje van de Fan, dara moet ik nog even wat voor zoeken
Weet iemand of het normaal is dat deze kastjes vrij warm worden?
hij is niet schriokbarend heet, maar je merkt wel dat ie warm is, en ik vroeg me af of dat kwaad kan?
ik heb er verder niks aan gemod, alleen een HDD in gezet, en 1GB geheugen
de CPU is 78C tijdens het kijken van een HD film,
de GPU is 95C!
volgens mij moet ie terug naar de fabrikant
Dit klinkt niet goed, nee...Yonah schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:50:
met een nieuwe skin kan ik de temperaturen zien..
de CPU is 78C tijdens het kijken van een HD film,
de GPU is 95C!
volgens mij moet ie terug naar de fabrikant
If it ain't broken, tweak it!
mjah, maar wat is warm?FatalError schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:00:
Het spul mag best warm worden hoor.
50C vind ik warm, 95.. dat is bijna het kookpunt!
ik heb voor de zekerheid alle instellingen naar default gezet (ook in de bios)
eens zien wat ie nu doet na het kijken van jurassic park 1
Gelukkig zijn de chips niet gemaakt van waterYonah schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:21:
[...]
50C vind ik warm, 95.. dat is bijna het kookpunt!
\o/
nee, dat is waar
overigens, nadat ik vanacht alle instellingen van de bios/xbmc naar default had gezet, word ie niet meer heet..
de kast voelt nog wel een beetje warm, maar het fannetje draaid ook niet meer op volle toeren!
Ik vermoede zelf al dat de GPU/CPU op volle toeren draaide, en dat het daarom zo warm werd!
Maar ik had daarvoor nog niet aan de bios geknutseld, iemand enig idee wat de instellingen zijn als deze van de fabriek af komt?
Enfin, ik ben nu helemaal gelukkig met dit kleine monstertje!
Vooral toen ik planeth earth ging testen, en zelfs de bird scene helemaal vloeiend voorbij kwam zetten
Voor mij nooit geen grote pc meer!

De tricool fan gewoon in het frame geklemd. Kan nergens heen en trilt niet.

http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177
Nu heb ik dus het geluid over hdmi in xbmc wel aan de praat, maar in Mint zelf niet. Ik heb de nieuwste ALSA drivers geïnstalleerd 1.0.23. Ik kwam tijdens mij zoektocht op google ook tegen dat je in de alsamixer IEC958 moet unmuten om het te laten werken, maar ik heb helemaal niets wat daar op lijkt in alsamixer staan.
Iemand een idee hoe ik het geluid buiten xbmc aan de praat kan krijgen?
kickje??0Burner0 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:53:
Ik zit er ook over te denken om een ION aanteschaffen puur om XBMC op te zetten.
Ik zag dat sommige mensen moeite hebben om 1080p al soepel draaiende te krijgen.
Nu 3dtv in opkomst is vroeg ik me af of dat meer van het systeem vereist of dat gewoon het beeld er anders uit ziet?
Deze heb ik in een Gigabyte MIB T5140 behuizing zitten en op dit moment GEEN ventilator (zit niet bij de case, passief gekoelde voeding van de Asus in gebruik). Tevens zit er op dit moederbord een redelijk groot blok aluminium. Zal eens gaan kijken hoe dit dit allemaal wordt na een paar uur HD kijken...
Ik heb nog niet naar de temperaturen gekeken maar hij staat 24/7 aan en gebruikt +/- 23Watt volgens de meter.
[ Voor 6% gewijzigd door thafusion op 01-06-2010 08:55 ]
Voor 3d moet je volgens mij een speciale kaart hebben, die shutterglasses kan aansturen. Maar om je nu al te gaan instellen op 3d lijkt me wat vroeg. 1080p doet de 330-ht prima, als je het allemaal goed aan de praat hebt.
Neen dat gebeurt door je 3D TV en bij een tft 120Hz monitor is dat meestal een usb dongle.Voor 3d moet je volgens mij een speciale kaart hebben, die shutterglasses kan aansturen.
@ 0Burner0
Wel als de grafische kaart/igp het kan decoderen maakt de cpu niet zoveel uit.
Maar als je echt mogelijkheid wilt tot 3D wacht dan even voor de aankoop tot de softwarespeler/mediacenter die je zou willen gebruiken het ook ondersteunt.
Hou de nieuwe Asrock Vision 3D series maar eens in de gaten (zie enkele posts hierboven of http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177)
Waarschijnlijk gaat je die meer bekoren, al zou ik zelf nog even reviews afwachten (hij is momenteel nog niet eens verkrijgbaar volgens mij).
Dat gaat je HTPCtje niet trekken vrees ik. Alleen de oude rood/cyan 3D techniek kan wel, omdat dat gewoon een normaal beeld is eigenlijk. Maar het 3D van nu is een apart systeem, waarbij een beeld eigenlijk uit twee beelden bestaat en dus meer data vereist.
Men verwacht dat het 3d systeem in juli uit gaat komen, ik ben benieuwdrookie no. 1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:33:
Hou de nieuwe Asrock Vision 3D series maar eens in de gaten (zie enkele posts hierboven of http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177)
Waarschijnlijk gaat je die meer bekoren, al zou ik zelf nog even reviews afwachten (hij is momenteel nog niet eens verkrijgbaar volgens mij).
In dat geval verkoop ik mijn net aangekocht xbmc wel
Dat kan ook immers 3D video weergeven en heeft tenminste HD audio bitstreaming.
En 3D gamen met een mobile geforce 300/400 zal ook niet gaan.
Dit is een 3D sample met 2x 1080p videostream, test eens of dxva hiermee (al) werkt op de ion.
Nürburgring 24 Hour Race
[ Voor 4% gewijzigd door petillan op 01-06-2010 16:14 ]
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Het vreemde is dat het lampje op de voeding dus wel blijft branden, vandaar dat ik me af vroeg of het wellicht wat anders kon zijn. Maar de RMA aanvraag is inmiddels gedaan, en hij gaat zsm met de post mee.. Beetje jammer wel, was er net zo blij meerookie no. 1 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:46:
Tsja, de stroom valt weg....wat zal dat zijnWaarschijnlijk voeding, dus even contact opnemen met je leverancier is waarschijnlijk de beste optie.
Nee dat niet, maar hij doet het dus ook als hij uit staat.mcDavid schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:47:
Heb je al eens de temperatuur opgenomen?
Dus..
Ik kijk een filmpje (of browse wat op het internet, whatever iig), en zet het apparaat uit. Ik zie dat het netwerklampje aan de achterkant nog brandt. Dan kom ik een uur later terug en dan brandt het lampje niet meer. Op dat moment moet ik dus de stekker eruit halen en weer er in doen om hem aan de praat te krijgen.
Het lijkt me niet dat hij nog veel warmer geworden is tijdens het uitstaan. Verder zou ik dan verwachten dat hij na afkoelen weer wel opstart, maar dat doet hij dus pas na het uit en inpluggen van de stekker..
http://www.engadget.com/2...ch-into-htpc-motion-cont/
http://www.engadget.com/p...at-computex-2010/#3033608
het draaid soepel, stabiel en geruisloos
edit: nvm, je moet dan ook nog een usb kabel aansluiten

[ Voor 23% gewijzigd door sphere op 07-06-2010 10:25 ]
wanneer ik het scherm maximaliseer dan speelt hij wel goed af maar verliest hij signaal ofzo naar de televisie.
ik kan wel gewoon films kijken op groot scherm dan heb ik er geen last van.
Ik heb sinds kort het probleem dat de achterste fan van mijn Asrock ION330 (eerste versie) veel herrie begin te maken.Iemand anders ook dit ondervonden?-=Arjan=- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:01:
Supportcall aanmaken bij AsRock, krijg je gratis een (cpu) fan+heatsink replacement kit opgestuurd. Met instructie en gereedschap.
[afbeelding]
Vraag me af of Asrock hier iets ook tegen kan doen?
Verwijderd
Op mijn ASUS AT3IONT-I DELUXE zit een blauwe led die brand wanneer het mobo spanning heeft.
Dit ding schijnt snachts behoorlijk irritant te zijn (zegt mijn vrouw, ikzelf slaap meestal).
Is er een mogelijkheid de LED uit te schakelen, bijv via de BIOS oid?
offtopic: /me zwaait naar wiethoof, ltns
Mocht het een losse led zijn die met een draadje aangesloten is is het een kwestie van stekker lostrekken, maar dan moet je dus de boel even open trekken.
* Wiethoofd zwaait terug naar BaDu

Zo die doet het, heb win7 erop staan en hij draait full hd.
Alleen heeft de cpu het wel erg moeilijk met wat downloaden via nieuwsgroepen ( 80% cpu )
Dit vind ik erg hoog maar 1 voordeel is dat hij er nog wel een 1080p film naast kan draaien
[ Voor 72% gewijzigd door Ernemmer op 19-06-2010 14:23 ]
Ik heb net ook gemerkt dat hij de bird scene niet af kan spelen, zal nog wel aan een bult instellingen liggen.
Ook kan het geen kwaad om eens een DirectX-update uit te voeren. Er is recent een juni 2010 update verschenen. Check: http://download.microsoft...28A4E18C4C/dxwebsetup.exe
Kan het i.c.m. XBMC allemaal net iets soepeler laten lopen
Ik ben nog steeds zeer te spreken over mijn Asrock ION330HT-BD i.c.m. XBMC. Al kwam ik er laatst achter dat je echt NIET eerst via RDP verbinding moet maken en dan een film aan moeten zetten. Dan staat de refreshrate en resolutie niet ingesteld op het TV-scherm, maar op die van de pc (60hz ipv 50) waardoor het erg irritant beeld wordt en je de haren uit je hoofd wil trekken wat er nou weer fout is gegaan...
[ Voor 4% gewijzigd door rookie no. 1 op 19-06-2010 23:51 ]
Is er zo'n merk beschikbaar ? Ik kan het in de reviews niet terugvinden. Ook moet het super stil zijn...
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Spam schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:12:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie kant-en-klare HTPC zoals de Asrock. Echter zoek ik iets in een 'normaal' hifi formaat waarbij bij afmetingen (H x B x D) we ongeveer kijken naar 10~15 x 43 x 32.
Is er zo'n merk beschikbaar ? Ik kan het in de reviews niet terugvinden. Ook moet het super stil zijn...
Testing, one, two ...
Ik heb zelf de eb1012 nu 2 maanden en ik kan echt zeggen dat hij fluisterstil is.
[ Voor 23% gewijzigd door milenko79 op 23-06-2010 07:54 ]