Behuizing kan nog opgelost worden. Maar ze hebben geen PCIE8x slot om er een fatsoenlijke RAID controller aan te hangen.Dreamvoid schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:03:
Daarvoor heb je toch al gewoon je System Restore Points (of Time Machine, als je aan de Hackintosh gaat) voor? Remote booten met images enzo is handig als je een vloot van dertig ION machientjes beheert, anders lijkt me zo'n enterprise setup meer moeite dan het waard is...
De Revo/EB1012 zijn trouwens niet compleet geruisloos, die hebben nog steeds actieve koeling. Passief wordt het pas met ION2 nettops (Zotac, Shuttle). En het grote nadeel van die nettops als fileserver is dat er maar ruimte is voor 1 schijf.
Af en toe gaat de ION op de slaapkamer aan. Die in de woonkamer heeft er geen last van, terwijl alles hetzelfde staat ingesteld. Kan ik ergens zien waarom dat ding is aangegaan? Ik draai er alleen Windows 7 op met XBMC eigenlijk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als je er een tuner aan hebt hangen: er zit een scheduler in Windows die de EPG programma data ophaalt (ik geloof om 2 u 's nachts).
Ik heb nog 2 SODIMMs DDR2-667 van 2GB liggen. Zouden deze in de Asrock gaan? De Asrock vereist normaal DDR2-800 latjes.
Niet waar, de Asrock kan maximaal die DDR2-800 DIMM's aan, dus 667MHz moet prima kunnen.aval0ne schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:53:
De Asrock vereist normaal DDR2-800 latjes.
Ik heb alle opties bekeken, en er staat nergens iets over ondertiteling..djmartijn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:03:
[...]
Er staat mij iets bij van een optie in powerdvd die je uit moet zetten bij de ondertitels. iets met smooth/soft. ik kan het even niet vinden op internet. misschien kun je eens kijken bij de opties of het erbij staat.
Wel heel apart is, is dat wanneer ik PowerDVD gewoon zo groot mogelijk uitrek (dus niet maximaliseren, maar de hoekjes naar het buitenkant van het scherm zet), gebeurt het niet, maar dan zit je met allerlei balken aan de zijkant wat niet fijn is.. Het gebeurt dus alleen als de film full screen afspeelt..
Iemand een idee? Het wordt nu echt een vervelend probleem, ik wil blurays kunnen kijken..!
Heb je TotalMedia Theatre 3 inclusief de allerlaatste updates ook al geprobeerd? Ik heb zelf geen Bluray speler aangesloten op mijn ION 330 systeempje maar kan wel probleemloos BR images afspelen met bovengenoemde software.
TMT3 kan overigens automatisch een BR map uitlezen als deze op een HDD als image aanwezig is en het BluRay image wordt automatisch gestart waarbij alle opties (via het originele menu) beschikbaar zijn. PowerDVD (10) doet dit weer niet, ik kan daarmee enkel een stream selecteren.
TMT3 kan overigens automatisch een BR map uitlezen als deze op een HDD als image aanwezig is en het BluRay image wordt automatisch gestart waarbij alle opties (via het originele menu) beschikbaar zijn. PowerDVD (10) doet dit weer niet, ik kan daarmee enkel een stream selecteren.
Koeckie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:41:
[...]
Ik heb alle opties bekeken, en er staat nergens iets over ondertiteling..
Wel heel apart is, is dat wanneer ik PowerDVD gewoon zo groot mogelijk uitrek (dus niet maximaliseren, maar de hoekjes naar het buitenkant van het scherm zet), gebeurt het niet, maar dan zit je met allerlei balken aan de zijkant wat niet fijn is.. Het gebeurt dus alleen als de film full screen afspeelt..
Iemand een idee? Het wordt nu echt een vervelend probleem, ik wil blurays kunnen kijken..!
Testing, one, two ...
Probeer eens verschillende versies, soms wordt er met een versie juist weer een probleem geintroduceerd welke later weer gefixed wordt. Test verschillende versies.sloth schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:36:
Er zijn echter nog wat dingen die me niet lukken:
-Full hd playback (de beruchte "killer-sample") lukt met MPC-HC, maar in XBMX krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb zowel de nightly build van de XBMC site getest (http://mirrors.xbmc.org/n...n32/xbmc-r28256-trunk.exe) alsook de meest recente van http://sshcs.com/xbmc/ (Build r29092).
Probeer bijvoorbeeld van http://passion-xbmc.org/gros_fichiers/xbmcdsplayer/index.php eens de build van 5 april of 10 april (gewoon er overheen installeren). Dat is een specifieke build gemaakt voor dsplayer, maar als je daar niet specifiek voor kiest gebruikt hij de eigen player van xbmc.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-04-2010 22:04 ]
Welke zitten er standaard in de asrock? De 800 of de 667Mhz versie?Wiethoofd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:00:
[...]
Niet waar, de Asrock kan maximaal die DDR2-800 DIMM's aan, dus 667MHz moet prima kunnen.
Interessante site lijkt me die passion-xbmc, helaas compleet in het Frans 
Fransozen ook altijd ...
Fransozen ook altijd ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als er iets interessants moet vertaald moet worden, laat maar weten.Arfman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:16:
Interessante site lijkt me die passion-xbmc, helaas compleet in het Frans
Fransozen ook altijd ...
Ik heb al een iscsi nas/san-achtige oplossing, vandaar dat ik het zonde vind om een (trage!) schijf in zo'n ding te stoppen. Er is dus al een storage-server in ons studentenhuis, vandaar. Zag dat XBMC evt vanaf een usb stick te starten is en ook naar iscsi kan verbinden dus wie weet is dat anders wel een nette optie.Dreamvoid schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:03:
Daarvoor heb je toch al gewoon je System Restore Points (of Time Machine, als je aan de Hackintosh gaat) voor? Remote booten met images enzo is handig als je een vloot van dertig ION machientjes beheert, anders lijkt me zo'n enterprise setup meer moeite dan het waard is...
De Revo/EB1012 zijn trouwens niet compleet geruisloos, die hebben nog steeds actieve koeling. Passief wordt het pas met ION2 nettops (Zotac, Shuttle). En het grote nadeel van die nettops als fileserver is dat er maar ruimte is voor 1 schijf.
Sinds een paar dagen ben ik in bezit van een Asrock ION330 HT. Geniaal ding, draait Windows 7 lekker smooth, DXVA decoding is ook geen enkel probleem. De library van XBMC word netjes en vlot geupdate... Al met al zeker geen slechte koop.
Nu komt de maar ... iedere keer dat ik het ding aan zet, valt mijn wireless netwerk uit. Ik heb een Linksys 320N met DD-WRT firmware, vermogen verhoogd van 72mW naar 100mW output. Desondanks, zodra de Asrock aan staat is de verbinding weg. Ok, in het HT model zit een wireless kaart zou je zeggen, disable die in het bios. Al gedaan. Wireless radio (2 draadjes in de behuizing) ook al losgekoppeld. Ten slotte de hele kaart verwijdert. Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Gezocht met google en ook daar vind ik geen enkele verwijzing naar anderen die hetzelfde probleem ervaren. Wie kan me in de juiste richting wijzen zodat ik mijn wireless netwerk gewoon normaal kan gebruiken?
Nu komt de maar ... iedere keer dat ik het ding aan zet, valt mijn wireless netwerk uit. Ik heb een Linksys 320N met DD-WRT firmware, vermogen verhoogd van 72mW naar 100mW output. Desondanks, zodra de Asrock aan staat is de verbinding weg. Ok, in het HT model zit een wireless kaart zou je zeggen, disable die in het bios. Al gedaan. Wireless radio (2 draadjes in de behuizing) ook al losgekoppeld. Ten slotte de hele kaart verwijdert. Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Gezocht met google en ook daar vind ik geen enkele verwijzing naar anderen die hetzelfde probleem ervaren. Wie kan me in de juiste richting wijzen zodat ik mijn wireless netwerk gewoon normaal kan gebruiken?
Is idd raar. Zit-ie met een vaste netwerkkabel vast aan de router?
Yup, Cat5E voorgefabriceerde kabel van 2 meter op een van de gbit poorten op de router. Router staat 2 plankjes lager in het kastje. Helaas komt bij mij de kabel aansluiting in de woonkamer binnen, anders zou alles wel in de meterkast hangen.Dreamvoid schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:32:
Is idd raar. Zit-ie met een vaste netwerkkabel vast aan de router?
Ik bedenk me nu dat ik de UTP kabel met een 4 tal wikkelingen in een losse tiewrap heb opgerold ... vanavond eens proberen met een uitgerolde kabel, of gewoon een kortere maken.
Blijkbaar crasht die ASRock je router. Misschien eens met de standaard routerfirmware proberen? Of alleen WiFi en geen draad?
[ Voor 47% gewijzigd door Dreamvoid op 19-04-2010 12:12 ]
De router crashed niet, alleen het wireless signaal verdwijnt zo goed als helemaal uit de lucht. Heel af en toe heb ik een 2Mbps verbinding. Mn telefoon is al sneller. Soms heb ik dan weer wel goed bereik maar stabiel is het niet. Zodra de Asrock uit staat of in sleep mode staat is het wireless signaal weer optimaal en stabiel.Dreamvoid schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:11:
Blijkbaar crasht die ASRock je router. Misschien eens met de standaard routerfirmware proberen? Of alleen WiFi en geen draad?
Nog wat signal strength metingen gedaan met mn notebook en inssider:

ION aan ... intermittent aan uit maar niet stabiel genoeg om een signaal te krijgen

ION uit ... sterk signaal, prima verbinding!

ION weer aan ... signaal is wederom ineens weer pleite.
Zoals je op de laatste kan zien, zodra de ION aan staat is mn wireless signaal pleite.
Op een of andere manier dempt de ION het wireless signaal van mn router .... dan nu de clou ... hoe de n**k is dit op te lossen

[ Voor 41% gewijzigd door redfoxert op 19-04-2010 22:49 ]
Laatste xbmc live cd van xbmcfreak.nl proberen te installeren op een asrock ion ht op een SSD. Ging vlotjes alleen had ik geen geluid over HDMI: werkte gewoon niet, ook na het volgen de guide op xbmcfreak.nl. Na lang zoeken bleek het aan de hoeveelheid video memory te liggen. Op 512MB fixed geen geluid, op 256MB fixed geen geluid, enkel op default wel geluid. Vreemd.
Ik ben vanmiddag aan de slag gegaan met mijn netbox nt-330i van foxconn. En ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Als ik in de headphone jack iets doe hoor ik wel de menusounds maar geen video geluid? In windows werkt alles wel naar behoren. Iemand nog tips?aval0ne schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:31:
Laatste xbmc live cd van xbmcfreak.nl proberen te installeren op een asrock ion ht op een SSD. Ging vlotjes alleen had ik geen geluid over HDMI: werkte gewoon niet, ook na het volgen de guide op xbmcfreak.nl. Na lang zoeken bleek het aan de hoeveelheid video memory te liggen. Op 512MB fixed geen geluid, op 256MB fixed geen geluid, enkel op default wel geluid. Vreemd.

Heb je een tv kaart in de Asrock? Dan kan het zijn dat er zwerfstroom door de aardmantel van de kabel voor problemen zorgt. In dat geval kan een aardmantelfilter (te koop bij bijvoorbeeld Conrad) uitkomst bieden.redfoxert schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:23:
[...]De router crashed niet, alleen het wireless signaal verdwijnt zo goed als helemaal uit de lucht. Heel af en toe heb ik een 2Mbps verbinding. Mn telefoon is al sneller. Soms heb ik dan weer wel goed bereik maar stabiel is het niet. Zodra de Asrock uit staat of in sleep mode staat is het wireless signaal weer optimaal en stabiel.
Wat verder van de router zetten?redfoxert schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:23:
Op een of andere manier dempt de ION het wireless signaal van mn router .... dan nu de clou ... hoe de n**k is dit op te lossen
Als dat zo makkelijk was geweest had ik het natuurlijk allang gedaan
Geen TV kaart. Wifi kaart is er ook al uit.The Lord schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:07:
[...]
Heb je een tv kaart in de Asrock? Dan kan het zijn dat er zwerfstroom door de aardmantel van de kabel voor problemen zorgt. In dat geval kan een aardmantelfilter (te koop bij bijvoorbeeld Conrad) uitkomst bieden.
Ik bedoel ook om het te testen, wordt het WiFi probleem minder als je 'm verder weg zet of blijft t gelijk?
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 20-04-2010 11:12 ]
Ik zit met hetzelfde probleem, Koeckie... Ook nog niet echt een oplossing gevonden. DVD's kijken gaat perfect, maar met BR zit je tegen een flikkerend beeld aan te kijken. (PowerDVD 9)Koeckie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:41:
[...]
Ik heb alle opties bekeken, en er staat nergens iets over ondertiteling..
Als je een oplossing vindt, ben ik ook benieuwd.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Ik heb inmiddels wat anders getest, met goed gevolg.Dreamvoid schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:11:
Ik bedoel ook om het te testen, wordt het WiFi probleem minder als je 'm verder weg zet of blijft t gelijk?
De router staat nu op het bovenste plankje, de Asrock ION op de onderste. Bovenop de ION heb ik een ronde metalen gebakschaal gelegd die ik in de kelder heb gevonden, op zoek naar iets dat straling/magnetische velden kan blokkeren.
Ik kan nu in mn router zoveel klooien met het wireless signaial dat ik wil, ontvangst blijft prima.
De Asrock ION genereert dus op een of andere manier een (magnetisch) veld waardoor er zoveel storing ontstaat dat de Linksys router hier niet meer doorheen lijkt te komen.
Volgende stap word het herinstalleren van de Atheros Wifi kaart in de Asrock en kijken of daarmee dan wel een signaal verkregen kan worden. Niet dat dit heel erg zou zijn maar natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid en leuk om te testen
Grappig te zien hoe je dat even getest hebt met zo'n gebakschaal, doeltreffend ;-)
Ik heb de Asrock ION330-HT BD en het viel mij (ook al) op dat de wifi-ontvangst echt beroerd is. Ik heb een WAP54G met extra boosted antenne's en een top ontvangst hier met andere apparatuur. Dat ding staat op 10m afstand met 2 houten wanden ertussen en maar de helft ontvangst.
Kan dus best zijn dat er iets mis is met de straling wat dat ding afgeeft, maar goed...ik heb daar niet echt veel kijk op ;-)
Ik heb de Asrock ION330-HT BD en het viel mij (ook al) op dat de wifi-ontvangst echt beroerd is. Ik heb een WAP54G met extra boosted antenne's en een top ontvangst hier met andere apparatuur. Dat ding staat op 10m afstand met 2 houten wanden ertussen en maar de helft ontvangst.
Kan dus best zijn dat er iets mis is met de straling wat dat ding afgeeft, maar goed...ik heb daar niet echt veel kijk op ;-)
Momenteel is de status van mijn router: DEAUD
Wireless dan toch in ieder geval. Op 10 meter afstand van de Asrock is het wireless signaal op zn hoogst misschien 20 seconden in de lucht, daarna is het signaal weer weg (volgens inSSIDer in ieder geval). De Dell software knippert ook continu aan/uit.
De gebakschaal heeft in ieder geval maar tijdelijk geholpen ... totdat de router zelf de geest gaf want wired verbindingen zijn ook zeer instabiel
Gelukkig had ik nog mijn vertrouwde Linksys BEFSR41 liggen die nu zolang de taken waarneemt. Gevalletje RMA dus voor de 320N. Dikke kans ook dat er geen Linksys router meer komt maar een DLink 825.

*zucht* Alweer een dooie Linksys router ....
Wireless dan toch in ieder geval. Op 10 meter afstand van de Asrock is het wireless signaal op zn hoogst misschien 20 seconden in de lucht, daarna is het signaal weer weg (volgens inSSIDer in ieder geval). De Dell software knippert ook continu aan/uit.
De gebakschaal heeft in ieder geval maar tijdelijk geholpen ... totdat de router zelf de geest gaf want wired verbindingen zijn ook zeer instabiel
Gelukkig had ik nog mijn vertrouwde Linksys BEFSR41 liggen die nu zolang de taken waarneemt. Gevalletje RMA dus voor de 320N. Dikke kans ook dat er geen Linksys router meer komt maar een DLink 825.

*zucht* Alweer een dooie Linksys router ....
[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 20-04-2010 21:51 ]
Inderdaad en mijn vertrouwen in Asrock is weer gerustgesteld toen ik de naam Linksys las. Jongen, koop die zooi toch niet :-p
Toch blijft mijn wifi signaal brak. Ik gooi er eens een Intel in, eens kijken of die beter is.
Toch blijft mijn wifi signaal brak. Ik gooi er eens een Intel in, eens kijken of die beter is.
Hallo,
ik ben ook van plan een Asrock Ion 330 HT aan te schaffen. Maar nu hoorde ik dat er maar een schijf van max 500GB in kan... Klopt dit? Dat zou ik wel een heel groot nadeel vinden.
ik ben ook van plan een Asrock Ion 330 HT aan te schaffen. Maar nu hoorde ik dat er maar een schijf van max 500GB in kan... Klopt dit? Dat zou ik wel een heel groot nadeel vinden.
oke bedankt voor je antwoord.
Het lijkt er op dat ik me sterk vergis, ik zou namelijk zweren dat er een 3,5" schijf in zou passen.
Het lijkt er op dat ik me sterk vergis, ik zou namelijk zweren dat er een 3,5" schijf in zou passen.
Ja oke dat is me duidelijk. Maar past het ook in de behuizing? Weet je dat toevallig?
Nee het past niet. Tenzij enkele mods.GJVers schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:52:
Ja oke dat is me duidelijk. Maar past het ook in de behuizing? Weet je dat toevallig?
Hmm, oke. Op zich is het geen probleem om een beugeltje te maken oid. Ik weet niet wat voor mods ik moet doen? Kan ik bijvoorbeeld nog wel de dvd drive blijven gebruiken?
Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat de Asrock HT-BD niet meer leverbaar is in geen enkele webshop.
Ik weet dat er begin maart een persbericht is verstuurd over de opvolgers van de ION 330 serie. Deze nieuwe serie met heeft onder meer Intel I3/5/7 cpu's.
Kan iemand hier meer over vertellen of is het toevallig dat 17 shops out of stock zijn? Vanuit mijn standpunt lijkt het er echter op dat er een verschuiving van de modellen eraan zit te komen. Althans dat hoop dan kan ik een van de eerste zijn die een review hierover kan schrijven
(2-3 weken geleden had ik al een mailtje gestuurd naar Asrock voor de releasedate van deze Core100 serie, maar deze medewerker had er toen nog geen informatie over.)
Ik weet dat er begin maart een persbericht is verstuurd over de opvolgers van de ION 330 serie. Deze nieuwe serie met heeft onder meer Intel I3/5/7 cpu's.
Kan iemand hier meer over vertellen of is het toevallig dat 17 shops out of stock zijn? Vanuit mijn standpunt lijkt het er echter op dat er een verschuiving van de modellen eraan zit te komen. Althans dat hoop dan kan ik een van de eerste zijn die een review hierover kan schrijven
(2-3 weken geleden had ik al een mailtje gestuurd naar Asrock voor de releasedate van deze Core100 serie, maar deze medewerker had er toen nog geen informatie over.)
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Of Flash DD-WRT firmware in je Linksys, als dat mogelijk is.rookie no. 1 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:54:
Inderdaad en mijn vertrouwen in Asrock is weer gerustgesteld toen ik de naam Linksys las. Jongen, koop die zooi toch niet :-p
De behuizing is erg krap bemeten dus ik zou niet aan een 3.5" inbouw beginnen. Als je echt persee veel storage wilt hebben denk dan aan een externe box met eSATA of een NAS.GJVers schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:13:
Hmm, oke. Op zich is het geen probleem om een beugeltje te maken oid. Ik weet niet wat voor mods ik moet doen? Kan ik bijvoorbeeld nog wel de dvd drive blijven gebruiken?
Ik heb eens zitten kijken waar Asrock denkt dat ze die 2e 2.5" drive kwijt willen maar zelfs daar zie ik niet direct ruimte voor
@Wireless problemen ...
Linksys is echt een %*## merk (mijn bescheiden mening) ... ik heb ook een 320N van mn werk geleend en die is ook dusdanig over de zeik gegaan dat er niks meer mee aan te vangen is. Mijn eigen 320N is terug naar 4Launch en ik krijg een credit (
[ Voor 22% gewijzigd door redfoxert op 28-04-2010 17:10 ]
Die firmware ondersteund volgens mij nog geen simultaan wifi G en N.BamSlam_ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:02:
[...]
Of Flash DD-WRT firmware in je Linksys, als dat mogelijk is.
Volgens mij uberhaupt geen wifi N of is dit inmiddels wel mogelijk? Bijv. op de wrt610 van Linksys.
Die firmware support prima simultaan G en N. Sterker nog, er zit een optie in om NG-Mixed in te stellen. De 320N kan alleen geen 2.4Ghz en 5Ghz simultaan aan aangezien het een single radio router is. De WRT610 is een dualradio router en kan dus wel de 2 banden tegelijk bedienen.Kiswum schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:20:
[...]
Die firmware ondersteund volgens mij nog geen simultaan wifi G en N.
Volgens mij uberhaupt geen wifi N of is dit inmiddels wel mogelijk? Bijv. op de wrt610 van Linksys.
Maakt voor het verdere verhaal ook weinig uit, de 320N die ik had kon ook op alleen 5Ghz wireless en toen had ik ook problemen, wat achteraf dus hoogstwaarschijnlijk aan de router lag.
Verwijderd
Gister heb ik mijn Asrock ION 330 HT ontvangen. Ik had aanvankelijk de Blu-Ray versie besteld, maar die is blijkbaar moeilijk te verkrijgen. Ik vervang de huidige drive later wel met een Blu-Ray slimline drive (wanneer die een beetje te betalen/verkrijgen zijn).
Ik wil XBMC draaien als mediacenter software. Ik heb aanvankelijk gekozen voor een XBMC Live installatie. Kind kan de was doen, binnen notime heb je XBMC Live geinstalleerd op je Asrock. Een koude start duurt slechts een seconde of 20-25.
Er waren 3 dingen die ik daarna nog moest doen:
Ik wil XBMC draaien als mediacenter software. Ik heb aanvankelijk gekozen voor een XBMC Live installatie. Kind kan de was doen, binnen notime heb je XBMC Live geinstalleerd op je Asrock. Een koude start duurt slechts een seconde of 20-25.
Er waren 3 dingen die ik daarna nog moest doen:
- Wireless deed het nog niet. Daartoe heb ik de volgende procedure gevolgd: http://www.xbmcfreak.nl/wifi-onder-linux-configureren. Daarna kon ik wel naar buiten pingen, maar niet binnen het LAN. Ik ben er nog niet uit waarom, maar als ik eth0 deactiveer (bedraad netwerk), dan werkt wireless ok.
- Ik kon nog niet bij mijn Windows shares komen. Toen heb ik apt-get install samba gedaan, maar die kon een bepaalde versie van cups niet downloaden. Met die specifieke versie was iets met een security hole, dus was nergens meer online. Ik heb een andere versie gedownload en handmatig geinstalleerd (dpkg -i), en daarna werkte apt-get install samba.
- De remote deed het nog niet, moet je ook een driver voor downloaden en installeren, werkt daarna.
- Vnl. bij het vooruitspoelen begon XBMC vaak ineens te bufferen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met wireless. Toen heb ik via ftp dezelfde content gekopieerd naar de Asrock zelf, en als ik locaal afspeel gebeurt dat niet meer. Wat ik merkte bij de ftp is dat het een tijdje met constante snelheid gaat, en dan 3 seconden even niets. Zo'n onderbreking zal XBMC waarschijnlijk triggeren om te gaan bufferen. Gelukkig heb ik nog een draadje als alternatief. Maar graag zie ik wireless gewoon goed werken, suggesties?
- Vooruitspoelen gaat nog niet zo soepel als bij XBMC op mijn Xbox. Ik heb het alleen nog maar geprobeerd met de WMV content van Windows HD Showcase. Misschien dat het anders is met AVIs. Nog te onderzoeken.
Ik denk dat de slechte leverbaarheid van de Asrock ION330HT-BD toch alleen met de BD-drive te maken heeft. Volgens mij blijft de ION330-versie nog een tijdje leverbaar, want wat ik van Asrock begrepen hebt komt de Core100 (Core i3/i5/i7) er gewoon bij.
Naast de ION330HT-BD die ik zelf al heb voor XBMC i.c.m. Windows 7, zit ik met smart te wachten op zo'n mooie Core100 voor mijn thuis oplossing als VM-host (met iscsi-volumes). Heb van Asrock persoonlijk bericht gehad dat de TD afdeling inschat eind april de eerste samples te krijgen en dat hij waarschijnlijk ergens eind mei op de markt komt. Ben benieuwd...
Naast de ION330HT-BD die ik zelf al heb voor XBMC i.c.m. Windows 7, zit ik met smart te wachten op zo'n mooie Core100 voor mijn thuis oplossing als VM-host (met iscsi-volumes). Heb van Asrock persoonlijk bericht gehad dat de TD afdeling inschat eind april de eerste samples te krijgen en dat hij waarschijnlijk ergens eind mei op de markt komt. Ben benieuwd...
Zojuist even contact opgenomen met Asrock en daar werd mij ook verteld dat de Core 100 eind mei verwacht wordt. De Blu ray drive voor de Ion's verwacht men volgende week weer op voorraad te hebben waardoor de Ion 330 HT-BD daarna ook weer uitgeleverd kan worden aan alle webshops.rookie no. 1 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:11:
Ik denk dat de slechte leverbaarheid van de Asrock ION330HT-BD toch alleen met de BD-drive te maken heeft. Volgens mij blijft de ION330-versie nog een tijdje leverbaar, want wat ik van Asrock begrepen hebt komt de Core100 (Core i3/i5/i7) er gewoon bij.
De prijs voor de Core 100 met Blu ray speler zal ongeveer rond de 450 euro uit komen.
De IGP (Intel HD Graphics)
[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 01-05-2010 19:45 ]
I3 en I5 cpu's hebben een gpu in de cpu zitten. Hierdoor zijn hiet prima Atom killers. Ze zijn krachtiger, maar wel wat minder zuinig.
En dat is nu juist het sterkere punt van de Atom en voor mij het belangerijkste, want HD afspelen doen ze beiden.Kiswum schreef op maandag 03 mei 2010 @ 08:41:
maar wel wat minder zuinig.
De video decoding is prima maar voor alles eromheen zijn de Atoms IMO er toch net niet. Zowel onder XBMC/Linux als onder 7MC is de UI toch wel erg langzaam: de EPG is traagjes, browsen naar muziek betekent veel wachten, opbouw van thumbnails voor foto's is sloom, etc. Ik vind ION toch te underpowered.
Dat verbruiksverschil is niet eens zo heel groot: onder load wordt een i3 wel warmer maar idle zit-ie op ION/Atom niveau. ION 2/D510 is beter, maar biedt weer geen betere prestaties.
Dat verbruiksverschil is niet eens zo heel groot: onder load wordt een i3 wel warmer maar idle zit-ie op ION/Atom niveau. ION 2/D510 is beter, maar biedt weer geen betere prestaties.
Verwijderd
Ik draai XBMC Live 9.11, en heb nog geen last van trage opbouw, zelfs niet met grote directories.Dreamvoid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:50:
De video decoding is prima maar voor alles eromheen zijn de Atoms IMO er toch net niet. Zowel onder XBMC/Linux als onder 7MC is de UI toch wel erg langzaam: de EPG is traagjes, browsen naar muziek betekent veel wachten, opbouw van thumbnails voor foto's is sloom, etc. Ik vind ION toch te underpowered.
Hier ook geen last van trage opbouw. Library met meer dan 1000 films, gaat allemaal supersnel. Wel een SSD als startschijf.
Op mijn asrock ben ik nu toch eindelijk afgestapt van XBMC, zowel de Live variant als de Windows variant. De live variant (ook de xbmc freak v13 en v14 versies) kreeg ik niet aan het werken w.b. hdmi audio (en echt veel geprobeerd). Ik heb hem wel alleen van de USB stick laten lopen, niet geinstalleerd op de HD. De video leek op zich wel stabiel te lopen, ook obscuurdere HD bestanden. De Windows variant (ook die met XVDA ondersteuning) was eigenlijk prima, vooral wanneer je de officiele laatste versie gebruikt in combinatie met Mediaplayer Classic Homecinema versie (en coreavc codec), maar ik vond het toch net ietsiepietsie minder met de obscuurdere bestanden. Ietsje meer schokkerig. Ik speel dus films nu dus gewoon zonder mooie interface af met Mediaplayer Classic Homecinema met coreavc 2.0 ondersteuning. Dit levert het mooiste en minst schokkende beeld op. Ik werk trouwens onder windows 7 64 bit en heb vooral deze gids gebruikt:
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/. Ik mis de mooie interface van xbmc wel. Ik ben uitgetweakt even....... en toch tevreden met stabielste beeld.
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/. Ik mis de mooie interface van xbmc wel. Ik ben uitgetweakt even....... en toch tevreden met stabielste beeld.
Verwijderd
Gents, kan iemand mij een klein stapje verder helpen. Ik zie dat er van de Asrock 330HT meerdere versies zijn geweest. Bij de eerdere werd aangeven dat een schijf van 320GB werd ondersteund. Bij de nieuwe versie 500GB. Is dit een kwestie van een sofware/driver update of is de hardware ook echt anders? Anders moet ik gaan bellen met winkels om te zien of ik de 500GB versie kan krijgen.
Maakt geen moer uit, ze ondersteunen gewoon alle schijven hoor. In handleidingen staat bijna altijd als maximum de hoogste HD-grootte vermeld die ten tijde van schrijven beschikbaar is. Als zou er een 1 terabyte schijf op aansluiten, geen probleem.Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:30:
Gents, kan iemand mij een klein stapje verder helpen. Ik zie dat er van de Asrock 330HT meerdere versies zijn geweest. Bij de eerdere werd aangeven dat een schijf van 320GB werd ondersteund. Bij de nieuwe versie 500GB. Is dit een kwestie van een sofware/driver update of is de hardware ook echt anders? Anders moet ik gaan bellen met winkels om te zien of ik de 500GB versie kan krijgen.
Heb je geprobeerd om in de bios de hoeveelheid shared video geheugen aan te passen? Om 1 of andere reden werkt geluid over hdmi bij mij enkel enkel met minder 512MB shared video mem.hansie18 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:28:
Op mijn asrock ben ik nu toch eindelijk afgestapt van XBMC, zowel de Live variant als de Windows variant. De live variant (ook de xbmc freak v13 en v14 versies) kreeg ik niet aan het werken w.b. hdmi audio (en echt veel geprobeerd).
Verwijderd
Je hebt er niet veel aan (je geeft aan veel geprobeerd te hebben), maar om andere niet de indruk te geven dat het niet kan, mij is het zonder problemen gelukt; ik heb een HDD install gedaan met XBMC Live! op mijn Asrock ION 330 HT. Ik heb HDMI aangesloten aan mijn flatscreen, en optisch out naar mijn versterker. Standaard werd alleen audio verstuurd naar mijn versterker. Onder Settings -> System -> Audio heb ik vervolgens output op HDMI gezet, en op Analog (blijkbaar heeft mijn TV geen zin om digital te decoderen, krijg pulserende ruis), en dan werkt het prima.hansie18 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:28:
Op mijn asrock ben ik nu toch eindelijk afgestapt van XBMC, zowel de Live variant als de Windows variant. De live variant (ook de xbmc freak v13 en v14 versies) kreeg ik niet aan het werken w.b. hdmi audio (en echt veel geprobeerd).
Waarom pas je HOW-TO use an External Player for media playback dan niet toe?hansie18 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:28:
Op mijn asrock ben ik nu toch eindelijk afgestapt van XBMC, zowel de Live variant als de Windows variant. De live variant (ook de xbmc freak v13 en v14 versies) kreeg ik niet aan het werken w.b. hdmi audio (en echt veel geprobeerd). Ik heb hem wel alleen van de USB stick laten lopen, niet geinstalleerd op de HD. De video leek op zich wel stabiel te lopen, ook obscuurdere HD bestanden. De Windows variant (ook die met XVDA ondersteuning) was eigenlijk prima, vooral wanneer je de officiele laatste versie gebruikt in combinatie met Mediaplayer Classic Homecinema versie (en coreavc codec), maar ik vond het toch net ietsiepietsie minder met de obscuurdere bestanden. Ietsje meer schokkerig. Ik speel dus films nu dus gewoon zonder mooie interface af met Mediaplayer Classic Homecinema met coreavc 2.0 ondersteuning. Dit levert het mooiste en minst schokkende beeld op. Ik werk trouwens onder windows 7 64 bit en heb vooral deze gids gebruikt:
Beste van beide werelden: zowel XBMC als playback via mpc:hc
Je kan zelfs instellen om enkel HD content via een externe speler af te spelen, en al het overige met de ingebouwde DVDPlayer.
Bedankt. Ik zal dat morgen nog eens proberen. Ik had hem op advies van anderen net op 512 gezet. Ik zal terugrapporteren of het werkt. Ik hoef hopelijk dan niet meer te kloojen met die alsamixer....aval0ne schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:23:
[...]
Heb je geprobeerd om in de bios de hoeveelheid shared video geheugen aan te passen? Om 1 of andere reden werkt geluid over hdmi bij mij enkel enkel met minder 512MB shared video mem.
Ja, dat heb ik ook geprobeerd en, zoals gezegd, met mijn test filmpjes, bleek mpc-hc vanuit xbmc toch net ietsiepietsie meer schokkerig dan mpc-hc gewoon afspelend, niet vanuit xbmc.sloth schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:43:
[...]
Waarom pas je HOW-TO use an External Player for media playback dan niet toe?
Beste van beide werelden: zowel XBMC als playback via mpc:hc
Je kan zelfs instellen om enkel HD content via een externe speler af te spelen, en al het overige met de ingebouwde DVDPlayer.
Vergeten ben ik nog te zeggen dat ik d'n asrock overclocked heb op 2.0 ghz en daar eigenlijk nauwelijks verbetering van merk.
Maakt upgraden naar 4 gb ram nog iets uit? Iemand ervaring daarmee? Kost toch weer 100 euri namelijk.
Is er al meer bekend wanneer de Core varianten uitkomen van Asrock? Enige echte nieuws wat ik erover heb kunnen lezen is wat er verteld is op de Cebit.
Als ik op de ervaringen op de forums afga maakt vooral een SSD de boel een stuk rapper.hansie18 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:28:
Maakt upgraden naar 4 gb ram nog iets uit? Iemand ervaring daarmee? Kost toch weer 100 euri namelijk.
Net geprobeerd met 'niet op 512' zetten, maar nog altijd geen audio via hdmi. Toch bedankt voor de tip. Ik doe het nu toch echt maar zonder XBMC even.hansie18 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:25:
[...]
Bedankt. Ik zal dat morgen nog eens proberen. Ik had hem op advies van anderen net op 512 gezet. Ik zal terugrapporteren of het werkt. Ik hoef hopelijk dan niet meer te kloojen met die alsamixer....
Ik zit de laatste maanden uitgebreid te verdiepen in de ION en linux (XBMC)... wat me toch opvalt zijn de kleine tweaks welke veel tijd kosten, maar toch nodig zijn om het systeem perfect te laten lopen.
Iedereen is er nu ook wel van overtuigd dat als het goed loopt, het een briljant apparaat is.
Nu vroeg ik me het volgende af, zijn er ook webshops die het apparaat kant en klaar afleveren met linux en XBMC erop? Goed getweakt en al?
Heb erop gezocht maar kon het niet echt vinden. Zou me een hoop tijd kunnen schelen. I know niet echt heel op z'n tweakers
, maar dan doen we het wel zelf bij de 2e voor de slaapkamer. Nu wil ik gewoon graag snel een werkend systeem voor in de woonkamer.
Iedereen is er nu ook wel van overtuigd dat als het goed loopt, het een briljant apparaat is.
Nu vroeg ik me het volgende af, zijn er ook webshops die het apparaat kant en klaar afleveren met linux en XBMC erop? Goed getweakt en al?
Heb erop gezocht maar kon het niet echt vinden. Zou me een hoop tijd kunnen schelen. I know niet echt heel op z'n tweakers
Als je de livecd van xbmcfreaks installeert heb je volgens mij vrijwel altijd wel een goed werkende htpc. Wat je hier vooral leest zijn mensen die net een tv hebben waar het niet zo lekker mee werkt, of net een andere instelling willen dan standaard. Met de live cd van xbmcfreak zou een Asrock ION 330 meteen goed moeten werken, inclusief afstandsbediening. Ik weet eigenlijk alleen de status van de blu-ray support niet, ben bang dat dat nog niet zal werken, maar dat is nog lastig onder linux (correct me if I'm wrong)PaulBloem schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:05:
Ik zit de laatste maanden uitgebreid te verdiepen in de ION en linux (XBMC)... wat me toch opvalt zijn de kleine tweaks welke veel tijd kosten, maar toch nodig zijn om het systeem perfect te laten lopen.
Heb erop gezocht maar kon het niet echt vinden. Zou me een hoop tijd kunnen schelen. I know niet echt heel op z'n tweakers, maar dan doen we het wel zelf bij de 2e voor de slaapkamer. Nu wil ik gewoon graag snel een werkend systeem voor in de woonkamer.
Ik heb een full install van 10.04 gedaan op een Asrock ION 330HT en heb de svn versie van xbmc geinstalleerd. Echter, ik krijg de remote control niet aan de praat. Volgens het forum op xbmc.org komt dit door de nieuwe kernel. Pas hier dus mee op. Zijn er mensen met 10.04 die wel een werkende remote hebben?
(wist even niet of ik dit beter in XBMC forum of hierin kon plaatsen. Dit leek me logischer)
Update: Asrock heeft vandaag de nieuwe drivers voor 10.04 op haar website geplaatst.
(wist even niet of ik dit beter in XBMC forum of hierin kon plaatsen. Dit leek me logischer)
Update: Asrock heeft vandaag de nieuwe drivers voor 10.04 op haar website geplaatst.
[ Voor 11% gewijzigd door xburchartz op 07-05-2010 17:33 ]
Ah oke.. thanks.. een bevestiging wat ik al dacht is toch altijd prettigThe_Fes schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:46:
[...]
Als je de livecd van xbmcfreaks installeert heb je volgens mij vrijwel altijd wel een goed werkende htpc. Wat je hier vooral leest zijn mensen die net een tv hebben waar het niet zo lekker mee werkt, of net een andere instelling willen dan standaard. Met de live cd van xbmcfreak zou een Asrock ION 330 meteen goed moeten werken, inclusief afstandsbediening. Ik weet eigenlijk alleen de status van de blu-ray support niet, ben bang dat dat nog niet zal werken, maar dat is nog lastig onder linux (correct me if I'm wrong)
Ik heb goede ervaringen met het volgende script:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69753
Je begint met een minimal ubuntu 9.10 (10.04 nog niet ondersteunt) draait het scripje en je ben ready to go. Je kan hem ook gebruiken voor het installeren en configureren van de audio over HDMI en remote.
Het enigste probleem is dat een kernel downgrade moet doen om Lirc te kunnen draaien. Maar dat staat in het forum ook beschreven.
Je begint met een minimal ubuntu 9.10 (10.04 nog niet ondersteunt) draait het scripje en je ben ready to go. Je kan hem ook gebruiken voor het installeren en configureren van de audio over HDMI en remote.
Het enigste probleem is dat een kernel downgrade moet doen om Lirc te kunnen draaien. Maar dat staat in het forum ook beschreven.
https://f1nerd.nl
Lijkt me sterk dat dat nog nodig is. In ieder geval voor de Asrock niet nu de nieuwe drivers voor lirc beschikbaar zijn.ymoona schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:00:
Ik heb goede ervaringen met het volgende script:
He, he, he, eindelijk .....
HD-materiaal wordt vloeiend op mijn Pana 42" Full HD weergegeven. Ik heb diverse mediaspelers geïnstalleerd en gebruikt op mijn ASRock ION 330HT-BD i.c.m. Win7 64bit in de volgorde: Windows Media Player 12, PowerDVD9, VLC. Tesamen, indien van toepassing, met het Shark007 codecpack, maar geen van allen gaf mij een 100% tevreden gevoel.
Maar, nu heb ik het afgelopen weekend Media Player Classic - Home Cinema geïnstalleerd en geprobeerd en, boven verwachting, ik krijg nu het HD-materiaal wél vloeiend. Super. Ik heb een 10-tal verschillende versies van de beruchte 'Birds-scene' en alle versies geven nu een vloeiend beeld. Wauw!! Zowel van de interne harde schijf als draadloos (!) van mijn Synology DS107 geeft goed resultaat. 2 HD-versies van Avatar spelen ook vloeiend, wat een pracht, wat een kleuren...
Na enkele maanden (...) ga ik nu eens optimaal genieten van HD-materiaal!!
PS Helaas weigert de bij de ASRock ION 330HT-BD geleverde afstandsbediening elke dienst i.c.m MPC-HC. Onder WMP12 en PowerDVD doet de AB wel wat ervan verlangd wordt, maar niet onder MPC-HC. Weet iemand wat hieraan valt te doen?
Maar, nu heb ik het afgelopen weekend Media Player Classic - Home Cinema geïnstalleerd en geprobeerd en, boven verwachting, ik krijg nu het HD-materiaal wél vloeiend. Super. Ik heb een 10-tal verschillende versies van de beruchte 'Birds-scene' en alle versies geven nu een vloeiend beeld. Wauw!! Zowel van de interne harde schijf als draadloos (!) van mijn Synology DS107 geeft goed resultaat. 2 HD-versies van Avatar spelen ook vloeiend, wat een pracht, wat een kleuren...
PS Helaas weigert de bij de ASRock ION 330HT-BD geleverde afstandsbediening elke dienst i.c.m MPC-HC. Onder WMP12 en PowerDVD doet de AB wel wat ervan verlangd wordt, maar niet onder MPC-HC. Weet iemand wat hieraan valt te doen?
Options -> Player -> Keys -> "Global Media Keys" aanvinken, als het goed is.RicoK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:18:PS Helaas weigert de bij de ASRock ION 330HT-BD geleverde afstandsbediening elke dienst i.c.m MPC-HC. Onder WMP12 en PowerDVD doet de AB wel wat ervan verlangd wordt, maar niet onder MPC-HC. Weet iemand wat hieraan valt te doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Unagi op 10-05-2010 09:25 ]
http://www.eventghost.org/RicoK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:18:
He, he, he, eindelijk .....HD-materiaal wordt vloeiend op mijn Pana 42" Full HD weergegeven. Ik heb diverse mediaspelers geïnstalleerd en gebruikt op mijn ASRock ION 330HT-BD i.c.m. Win7 64bit in de volgorde: Windows Media Player 12, PowerDVD9, VLC. Tesamen, indien van toepassing, met het Shark007 codecpack, maar geen van allen gaf mij een 100% tevreden gevoel.
Maar, nu heb ik het afgelopen weekend Media Player Classic - Home Cinema geïnstalleerd en geprobeerd en, boven verwachting, ik krijg nu het HD-materiaal wél vloeiend. Super. Ik heb een 10-tal verschillende versies van de beruchte 'Birds-scene' en alle versies geven nu een vloeiend beeld. Wauw!! Zowel van de interne harde schijf als draadloos (!) van mijn Synology DS107 geeft goed resultaat. 2 HD-versies van Avatar spelen ook vloeiend, wat een pracht, wat een kleuren...![]()
Ja, ik heb ook nog met XBMC Live en XBMC for windows gestoeid, maar jouw oplossing is ook mijn oplossing geworden. Ik laat mijn mkv bestanden in Media Player Classic - Home Cinema wel via Coreavc codec (external filter) lopen. Jij ook?RicoK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:18:
He, he, he, eindelijk .....HD-materiaal wordt vloeiend op mijn Pana 42" Full HD weergegeven. Ik heb diverse mediaspelers geïnstalleerd en gebruikt op mijn ASRock ION 330HT-BD i.c.m. Win7 64bit in de volgorde: Windows Media Player 12, PowerDVD9, VLC. Tesamen, indien van toepassing, met het Shark007 codecpack, maar geen van allen gaf mij een 100% tevreden gevoel.
Maar, nu heb ik het afgelopen weekend Media Player Classic - Home Cinema geïnstalleerd en geprobeerd en, boven verwachting, ik krijg nu het HD-materiaal wél vloeiend. Super. Ik heb een 10-tal verschillende versies van de beruchte 'Birds-scene' en alle versies geven nu een vloeiend beeld. Wauw!! Zowel van de interne harde schijf als draadloos (!) van mijn Synology DS107 geeft goed resultaat. 2 HD-versies van Avatar spelen ook vloeiend, wat een pracht, wat een kleuren...![]()
XCI zelf werkt niet onder 10.04. De drivers zijn dan wel beschikbaar, maar worden niet gebruikt door XCI. Hierdoor zit je vast aan 9.10 MET de 'oude' kernel.xburchartz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:19:
[...]
Lijkt me sterk dat dat nog nodig is. In ieder geval voor de Asrock niet nu de nieuwe drivers voor lirc beschikbaar zijn.
https://f1nerd.nl
Nee, ik gebruik (nog!) niet Coreavc codec. De codec die ik heb geïnstalleerd is die van Shark007. Maar als ik jou zo 'hoor', ga ik op korte termijn eens een overstapje proberen.hansie18 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:28:
Ja, ik heb ook nog met XBMC Live en XBMC for windows gestoeid, maar jouw oplossing is ook mijn oplossing geworden. Ik laat mijn mkv bestanden in Media Player Classic - Home Cinema wel via Coreavc codec (external filter) lopen. Jij ook?
Want als het nog beter kan......
NB Wat bedoel je met 'external filter'?
[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 10-05-2010 23:19 ]
Coreavc moet je als external filter bij media player classic toevoegen.NB Wat bedoel je met 'external filter'?
Maar ik zou niet weten waarom coreavc te prefereren is boven mpc-hc's eigen dxva codec.
Ook die shark codecs eraf gooien.
ohja, als je nog wilt weten waarom de remote het niet doet.. mpc-hc geeft de remote signalen niet door aan xbmc. Dat is het gevolg als je externe players gaat gebruiken bij xbmc.
Voor verdere problemen met xbmc zou ik zeggen kijk eens in het xbmc topic.. je bent het ion topic nu aardig aan het "vervuilen". Daar staan meer manieren om HD materialen goed af te spelen; een goede is een xbmc dsplayer build te downloaden. Die werkt prima en dan werkt de remote wel. Wel is het even zoeken naar een goede build van xbmc.. de nieuwste is niet altijd de beste.
[ Voor 83% gewijzigd door job op 11-05-2010 08:18 ]
Ik heb onderstaande handleiding gevolgd (en xbmc, zelfs met external player optie, even in de ijskast gezet bij mijn Asrock):RicoK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:18:
[...]
Nee, ik gebruik (nog!) niet Coreavc codec. De codec die ik heb geïnstalleerd is die van Shark007. Maar als ik jou zo 'hoor', ga ik op korte termijn eens een overstapje proberen.
Want als het nog beter kan......
NB Wat bedoel je met 'external filter'?
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/
De Asrock speelt nu HD video prima af.
Er komen de laatste tijd telkens meer reviews van ION2 apparaten maar er zijn nog steeds geen concrete release dates... Weet iemand al wanneer o.a. de volgende systemen op de markt komen?
Zotac Zbox HD-ID11
Shuttle XS35
Buitenbeentje maar zeker niet minder interessant
:
Asrock 100HT-BD
Zotac Zbox HD-ID11
Shuttle XS35
Buitenbeentje maar zeker niet minder interessant
Asrock 100HT-BD
System specs | X
De Zotac wordt nu geleverd in de VS. Over de Shuttle nog geen nieuws.
Vorige week een AsRock ION 330HT van Marktplaats gehaald.
Ubuntu 10.04 installeren.
XBMC laatste versie installeren.
Driver remote control van AsRock site installeren.
Klaar. Niks geen getweak, alles werkt super.
Erg blij mee. Wilde eerst wachten op de core100 versies van de AsRock maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Kost het dubbele (rond de 400 euro) en deze 330HT doet alles al op z'n sloffen.
PS: Gemaild met alle NL distributeurs, AsRock NL/Taiwan/US, overal zelfde antwoord: Niet bekend wanneer de Core100 series uit komt.
Ubuntu 10.04 installeren.
XBMC laatste versie installeren.
Driver remote control van AsRock site installeren.
Klaar. Niks geen getweak, alles werkt super.
Erg blij mee. Wilde eerst wachten op de core100 versies van de AsRock maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Kost het dubbele (rond de 400 euro) en deze 330HT doet alles al op z'n sloffen.
PS: Gemaild met alle NL distributeurs, AsRock NL/Taiwan/US, overal zelfde antwoord: Niet bekend wanneer de Core100 series uit komt.
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Ik zit met de volgende vraag. Ben aan het kijken naar de Asus EeeBox PC EB1012U of EB1501U. Echter maak ik het liefste gebruik van een Toslink connectie. Als ik de achterkant bekijk van de EB1501U zie ik alleen zo'n jack-connector. Bij de omschrijving staat wel dat deze een S/PDIF uitgang heeft. Echter zo te zien is het niet Toslink of RCA, welke aansluitingen ik op mijn versterker heb.
Wellicht dat iemand hier al eens eerder mee gestoeid heeft?
Mijn bronnen tot nu toe:
Foto van achterkant EB1501U
RCA connector
Toslink
Wellicht dat iemand hier al eens eerder mee gestoeid heeft?
Mijn bronnen tot nu toe:
Foto van achterkant EB1501U
RCA connector
Toslink
Heb zojuist van 4launch ook bericht gekregen. Het blijkt inderdaad een mini-toslink aansluiting te zijn. Wel vreemd dat hier niets over vermeld wordt op de wiki pagina over toslink of bij Asus. Ik nog snel een vraag aan hun gesteld of dit voor zowel de EB1012U en EB1501U geld. Bedankt voor je snelle reageren!Wiethoofd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:26:
Volgens mij is dat een mini-toslink aansluiting, dus een 3,5mm optisch => toslink verloopstukje zou voldoende moeten zijn.
die verloop 3,5mm jack > toslink geldt voor beide modellen.
tot nu toe werden die er ook standaard bijgeleverd.
Zappa Rulez :-)
Slaat ook nergens op dat, dat er niet meer standaard bij zit.
Ik heb in ieder geval de EB1012U besteld met verloop en toslink kabel. Is voor mijn zwagers verjaardag. Komt xbmc op te draaien met sabnzbd en deluge. Hoop dat het apparaat goed werkt. Is altijd kut als iets het niet goed doet, als je het weg geeft.
Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb in ieder geval de EB1012U besteld met verloop en toslink kabel. Is voor mijn zwagers verjaardag. Komt xbmc op te draaien met sabnzbd en deluge. Hoop dat het apparaat goed werkt. Is altijd kut als iets het niet goed doet, als je het weg geeft.
Bedankt voor jullie hulp.
En staat ook nog bij beide modellen als standaard accessoire.
Ik denk dat het verloopstukje nog steeds meegeleverd wordt door Asus, bij mij zat deze in ieder geval wél in de doos.
Ik zag trouwens dat er bij de 1012u tegenwoordig Windows 7 meegeleverd wordt als OS (bij de 1012 is dit Vista). Als de zwager dit ook gaat gebruiken dan zou ik willen adviseren om Windows Media Center of nog beter, MediaPortal te gaan gebruiken als basis Media Software. XBMC onder Windows heeft nog steeds de nodige haken en ogen en loopt in de meeste gevallen met een ION330 niet soepel in vergelijking met MediaPortal.
Ik denk dat het verloopstukje nog steeds meegeleverd wordt door Asus, bij mij zat deze in ieder geval wél in de doos.
Ik zag trouwens dat er bij de 1012u tegenwoordig Windows 7 meegeleverd wordt als OS (bij de 1012 is dit Vista). Als de zwager dit ook gaat gebruiken dan zou ik willen adviseren om Windows Media Center of nog beter, MediaPortal te gaan gebruiken als basis Media Software. XBMC onder Windows heeft nog steeds de nodige haken en ogen en loopt in de meeste gevallen met een ION330 niet soepel in vergelijking met MediaPortal.
renzap schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:35:
die verloop 3,5mm jack > toslink geldt voor beide modellen.
Testing, one, two ...
Windows 7 + nightly XBMC = vlekkeloze 1080P weergave bij mij, ik zeg het nog maar eens. Nightly heeft een paar eigenaardigheden maar werkt voor het afspelen verder prima (bugs zitten vooral in het library scangedeelte bij mij en het feit dat als je 1 x je muis aanraakt in XBMC het toetsenbord niet meer reageert). Verder gaat het dus gewoon goed.
Pff net met de verkoper van 4launch gesproken. Hij melde mij dat de 1012U geen mini-toslink uitgang heeft. Ik gok het er toch maar op. Sorry maar heb net iets meer vertrouwen in kenners ophardware-lover schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:42:
En staat ook nog bij beide modellen als standaard accessoire.
[...]
Ik ga voor de XBMC-live installatie. Heb die nu 3 keer geïnstalleerd en iedereen is er laaiend enthousiast over. Ben zelf ook redelijk thuis in linux, dus dat is geen probleem. Had hiervoor ooit Windows XP met mediaportal en daarna XBMC voor windows geïnstalleerd. Op de één of andere manier is die computer van hem na 6 maanden helemaal gaar

Daarom wordt het nu een dedicated HTPC met download functionaliteit. Alles bedienbaar via afstandbediening en webinterfaces. 1 keer inrichten en daarna -hoop ik- 3 jaar niet meer hoeven terug komen! Tenminste niet voor die pc.
Die Windows 7 licentie komt nog wel een keer van pas. Hehe.
Zag net dat de ZBOXHD-ID11-E van Zotac bij Conrad in het assortiment is opgenomen, voor slechts €209,--. Ben erg benieuwd. Ik heb hier nog geheugen en een SSD liggen dus dat is opgelost.
Enige wat me nog weerhoudt om deze te bestellen is dat HD-Audio niet wordt doorgegeven.
Maar dit zal bij alle ION systemen wel een issue zijn.
Enige wat me nog weerhoudt om deze te bestellen is dat HD-Audio niet wordt doorgegeven.
HD-audio (via HDMI vanzelfsprekend) wordt inderdaad helaas niet ondersteund door de Nvidia ION chipset. Wel is 7.1 audio met weergave van DTS, DD en PCM geluid mogelijk maar de ultieme geluidsbeleving helaas niet.
Vreemde is dat bij een product selectie bij Conrad de prijs stijgt naar € 225,-? Product zou leverbaar zijn vanaf 17-05.
Vreemde is dat bij een product selectie bij Conrad de prijs stijgt naar € 225,-? Product zou leverbaar zijn vanaf 17-05.
Hoodlum77 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:09:
Zag net dat de ZBOXHD-ID11-E van Zotac bij Conrad in het assortiment is opgenomen, voor slechts €209,--. Ben erg benieuwd. Ik heb hier nog geheugen en een SSD liggen dus dat is opgelost.
[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2010 22:34 ]
Testing, one, two ...
7.1 LPCM (wel ondersteund in ION/ION2) is qua geluidskwaliteit bit-voor-bit exact gelijk aan DTS-HD/TrueHD, alleen vindt de decoding plaats in de HTPC en niet in de versterker.
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 11-05-2010 22:48 ]
Dus wel een ultieme geluidsbeleving? Wordt dit dan weergegeven als 7.1 PCM op een geschikte versterker?
Is dit trouwens niet extra zwaar voor een ION 330 systeempje als LPCM gedecodeerd moet worden?
Is dit trouwens niet extra zwaar voor een ION 330 systeempje als LPCM gedecodeerd moet worden?
Dreamvoid schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:46:
7.1 LPCM (wel ondersteund in ION/ION2) is qua geluidskwaliteit bit-voor-bit exact gelijk aan DTS-HD/TrueHD, alleen vindt de decoding plaats in de HTPC en niet in de versterker.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2010 22:56 ]
Testing, one, two ...
Ja, precies dezelfde "ultieme geluidsbeleving". De Playstation 3 doet het trouwens ook zo.
In principe krijgt die Atom inderdaad wat meer te doen, maar ik betwijfel of die decoding zwaar genoeg is om het te merken.
In principe krijgt die Atom inderdaad wat meer te doen, maar ik betwijfel of die decoding zwaar genoeg is om het te merken.
Ik heb de ab werkend gekregen! Dank voor de input.Unagi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:24:
Options -> Player -> Keys -> "Global Media Keys" aanvinken, als het goed is.
Ik zie net dat Zotac in de USA met nieuwe series uikomt van hun moederborden:
K series / L series
Zo snel gekeken zie ik DDR3 ondersteuning en geen VGA poort meer (wel een adapter)
Echt baanbrekend lijkt dit niet, zal straks de specs nog eens goed doorpluizen op verschillen.
K series / L series
Zo snel gekeken zie ik DDR3 ondersteuning en geen VGA poort meer (wel een adapter)
Echt baanbrekend lijkt dit niet, zal straks de specs nog eens goed doorpluizen op verschillen.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
14 mei (vandaag dus) zou volgens planning de nieuwe XBMC stable release uit moeten komen waar alles geod in werkt, ook DXVA etc.Arfman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:32:
Windows 7 + nightly XBMC = vlekkeloze 1080P weergave bij mij, ik zeg het nog maar eens. Nightly heeft een paar eigenaardigheden maar werkt voor het afspelen verder prima (bugs zitten vooral in het library scangedeelte bij mij en het feit dat als je 1 x je muis aanraakt in XBMC het toetsenbord niet meer reageert). Verder gaat het dus gewoon goed.
Verwijderd
Ik gebruikte tot een week terug ook XBMC( nightly build) op mijn ASROCK ION, Foxconn nt-330i, Asus 1201n (allemaal ion chipset) maar ben inmiddels overgestapt op (de laatste) Boxee. Heb geen enkele extra codecs hoeven te installeren en alle Full HD films worden moeiteloos afgespeeld.agraaff schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:28:
[...]
14 mei (vandaag dus) zou volgens planning de nieuwe XBMC stable release uit moeten komen waar alles geod in werkt, ook DXVA etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 10:43 ]
De L-serie heeft een PCI Express x16, hier kan je nog een videokaart inproppen zoals bijvoorbeeld de Ati 4570 (iets hogers wordt lastig ivm koeling). Wel handig imo, volgens mij ondersteund de ION ook Hybrid SLI? Dan kan je er een 9400 GT bij stoppen en heb je een SLI opstellingHeyDude schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:26:
Ik zie net dat Zotac in de USA met nieuwe series uikomt van hun moederborden:
K series / L series
Waar zie je dat? Kan het niet vinden op hun forum of website.agraaff schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:28:
[...]
14 mei (vandaag dus) zou volgens planning de nieuwe XBMC stable release uit moeten komen waar alles geod in werkt, ook DXVA etc.