[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
terracide schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:21:
Ik wil een helemaal passief systeem bouwen op basis van ION. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
De Asrock barebones zijn niet passief. De ZOTAC boardjes zijn passief maar hebben weer een ATX voeding nodig. Ik wil er XBMC op draaien en wat erg koel is aan de Asrock HT serie is het IR oog in de kast. Weet iemand een combinatie die helemaal silent is? Het liefst met een kast dat een IR oog heeft.
Zoiets is al aangekondigd door Shuttle:
Cebit: Shuttle kondigt nettop met Atom-dualcore en Ion2-chipset

Volledig passief maar waarschijnlijk geen IR oog.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn godvliegend spaghettimonster, wat ruleert het ION-platform toch zwaar. Gisteren heb ik een 1080p-video, geschoten met mijn Canon 5D II, afgespeeld. Die camera produceert Quicktime-bestanden met H.264 codec, 1920x1088 pixels, 25fps (ik heb hem op PAL staan) en een bitrate van ongeveer 40mbit/sec. Op een dergelijk bestand gedubbelklikt onder Windows 7 op mijn Acer Revo 3610. Windows Media Player (!) start op en speelt de file moeiteloos full screen af, volkomen vloeiend. Wauw! :)

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 18-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Bedankt voor de reakties, maar is een 120W PicoPSU genoeg voor een ION systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xyl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:23:
[...]

Hier wordt ook gevraagd waarom niet voor de Revo 3610L wordt gegaan; inclusief een 160gb hd en Vesa mount, voor maar een iets hogere prijs. En eigenlijk vraag ik mij dat ook af, wat is het voordeel van die Foxconn tov de Revo 3610, 1Gb versie?
Waar is die 3610 te koop? ik ben hier ook (al een tijd) naar op zoek.
Maar de Foxconn is wel een mooi compact dingetje met alle aansluitingen die je nodig hebt. Ik mis echter de IR.
Iemand ervaring met de Foxconn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:20:
Bedankt voor de reakties, maar is een 120W PicoPSU genoeg voor een ION systeem?
Hangt er vanaf wat je er allemaal aanhangt natuurlijk, maar dat kan nooit veel zijn gezien het ontwerp en principe van de ION-systeempjes.

Ik heb zelf een systeempje met een Asrock A330ION mobo. Daar hangen 3 3.5" HD's van 7200rpm aan en een 2.5" HD van 5400rpm. Dat trekt mijn 120W voeding (externe adapter) probleemloos, dus een 120W picoPSU zou ruim voldoende moeten zijn voor jou -- als je tenminste niet tig HD's extra aan jouw ION-systeempje probeert te knopen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 18-03-2010 09:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Wildfire schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Hangt er vanaf wat je er allemaal aanhangt natuurlijk, maar dat kan nooit veel zijn gezien het ontwerp en principe van de ION-systeempjes.

Ik heb zelf een systeempje met een Asrock A330ION mobo. Daar hangen 3 3.5" HD's van 7200rpm aan en een 2.5" HD van 5400rpm. Dat trekt mijn 120W voeding (externe adapter) probleemloos, dus een 120W picoPSU zou ruim voldoende moeten zijn voor jou -- als je tenminste niet tig HD's extra aan jouw ION-systeempje probeert te knopen :P
Wat ik wil is een super stil systeem voor in de slaapkamer maken. Dus met een SSD erin en het liefst alles passief. Ik ben nu aan het overwegen of ik het helemaal zelf bouw, of gewoon een Asrock ion330HT ga modden tot ie stil is. Ik heb begrepen dat die Asrock systemen wel erg veel herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:46:

[...]

Wat ik wil is een super stil systeem voor in de slaapkamer maken. Dus met een SSD erin en het liefst alles passief. Ik ben nu aan het overwegen of ik het helemaal zelf bouw, of gewoon een Asrock ion330HT ga modden tot ie stil is. Ik heb begrepen dat die Asrock systemen wel erg veel herrie maken.
Bedoel je hier een compleet Asrock systeem of gewoon een Asrock mobo? Er wordt blijkbaar geklaagd over de fan op de Asrock A330ION maar ik kan niet zeggen dat dat ding lawaai maakte -- iig niet bij mij. Niet dat het verder uitmaakt, er zit nu een of andere PAPST fan op, meer airflow :P

(mag ook wel, systeempje is naar 2ghz overgeklokked, FSB van 167mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ook ik heb gekeken naar het volledig passief koelen van een ION.
De zotac A-U bordjes hebben echter een meegeleverde adapter voeding die passief is. Maar volledig passief draaien is net iets te veel van het goede voor de Zotac. Ik heb de temperaturen in de Bios naar 65 graden zien oplopen.
Uiteindelijk toch maar gekozen om een SilentX 6db 80cm fan op de heatsink te plaatsen.
Nu is de zotac nagenoeg onhoorbaar, en trust me ik ben zeer kritisch hierover. De HDD is nu de grootste lawaai maker.

Je hebt overigens ook behuizingen die dienen als heatsink middels heatpipes. Alleen deze kosten meteen 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Weet iemand waarom de Zotac 9300-ITX WiFi zo slecht leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:04:
[...]
Waar is die 3610 te koop? ik ben hier ook (al een tijd) naar op zoek.
Maar de Foxconn is wel een mooi compact dingetje met alle aansluitingen die je nodig hebt. Ik mis echter de IR.
Iemand ervaring met de Foxconn?
Volgens mij is 'ie in NL nooit te koop geweest. Ik heb hemzelf via eBay uit België gehaald, inclusief Franstalige Windows 7. Voor een Engelstalige Windows 7 zul je het apparaat in Engeland moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51
Stien schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:44:
De zotac A-U bordjes hebben echter een meegeleverde adapter voeding die passief is. Maar volledig passief draaien is net iets te veel van het goede voor de Zotac. Ik heb de temperaturen in de Bios naar 65 graden zien oplopen.
Uiteindelijk toch maar gekozen om een SilentX 6db 80cm fan op de heatsink te plaatsen.
Nu is de zotac nagenoeg onhoorbaar, en trust me ik ben zeer kritisch hierover. De HDD is nu de grootste lawaai maker.

Je hebt overigens ook behuizingen die dienen als heatsink middels heatpipes. Alleen deze kosten meteen 150 euro.
Ik heb weinig verstand van hardware, maar is 65 graden zo hoog? Mijn ION systeem zit voortdurend tussen de 50 en 60 graden (zowel GPU als CPU). Is dit te hoog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:03:
Ik heb weinig verstand van hardware, maar is 65 graden zo hoog? Mijn ION systeem zit voortdurend tussen de 50 en 60 graden (zowel GPU als CPU). Is dit te hoog dan?
Het is veiliger de boel van een licht briesje te voorzien, mocht je toevallig gaan gamen en de boel oververhitten kan je dus fluiten naar je garantie. Gewoon een zo groot mogelijke fan op een laag toerental en je hebt toch de stilte maar ook lage temperaturen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wiethoofd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:04:
[...]

Het is veiliger de boel van een licht briesje te voorzien, mocht je toevallig gaan gamen en de boel oververhitten kan je dus fluiten naar je garantie. Gewoon een zo groot mogelijke fan op een laag toerental en je hebt toch de stilte maar ook lage temperaturen.
Gaan gamen op het ION-platform? Buiten enkele heel lichte spelletjes zal er niet veel gegamed worden met een ION-systeempje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:17:
Gaan gamen op het ION-platform? Buiten enkele heel lichte spelletjes zal er niet veel gegamed worden met een ION-systeempje lijkt me.
Het is wel gewoon mogelijk, Trackmania, CSS, GTA2, niet de meest zware spellen, maar ze gebruiken wel de GPU intensief, en die wordt gewoon warm. Zonder koeling/briesje is ongeacht de applicatie een te hoge hitteproductie gewoon niet goed voor je onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
HEY_DUDE schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:03:
[...]

Vergeet niet dat die 65 graden idle was. Laat staan dat je systeem even wat bestanden gaat uitpakken.
Dat risico wou ik niet lopen.
Ik ben dus nu voorzien van een 80mm 6Dba fan en 1x 120mm op langzaamste stand draaiende fan voor de aanvoer van koele lucht (onderdeel van de silverstone SG05).

Onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Stien schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:44:
Ik ben na wat research ook gekomen tot de conclussie dat passief niet een optie is. Dus nu heb ik de asrock 330HT barebone besteld en ga deze modden tot stil apparaat. Ik ga er 1 of twee hele stille fans inzetten. Ik weet nog niet precies welke, het is een 30mm cpu fan en een 50mm chassisfan. Dus ik moet dat nog even onderzoeken. Van de HD heb ik geen last aangezien ik er een 40gb SSD in stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:15:
Ik ben na wat research ook gekomen tot de conclussie dat passief niet een optie is. Dus nu heb ik de asrock 330HT barebone besteld en ga deze modden tot stil apparaat. Ik ga er 1 of twee hele stille fans inzetten. Ik weet nog niet precies welke, het is een 30mm cpu fan en een 50mm chassisfan. Dus ik moet dat nog even onderzoeken. Van de HD heb ik geen last aangezien ik er een 40gb SSD in stop.
Ik ben heel erg benieuwd! Hou ons nauwgezet op de hoogte s.v.p.

Ik heb een ASRock ION 330HT-BD en inderdaad deze maakt geluid. Het stoort (mij) niet, maar als ik mijn ION stil(ler) kan krijgen (tegen weining moeite en kosten) houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Grappig dat ik mijn ION330BD (oude versie, zonder IR) letterlijk niet kan horen op 15cm afstand. Het zal wel aan mij liggen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
In mijn geval staat heeft de ION een rol als Server als HTPC en staat 24/7 aan, en heeft eveneens een mooie plekje gevonden in de hoek van de woonkamer. Aangezien deze niet in een kast staat wil ik hem wel zo stil mogelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:15:
[...]

Ik ben benieuwd nar de vorderingen, ga het systeem na de volgende salaris ronde kopen.

Wat ik overigens veel lees is dat sommige een heel stille krijgen en sommige een lawaierige.
Maar na een mailtje richting Asrock een nieuw koelblok en fan's gestuurd krijgen en hierna het systeem niet meer hoorbaar is op meer dan 50cm afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoorbaar is de mijne ook niet echt.
Heb alleen nog steeds het probleem dat 720p en hoger niet vloeiend wordt afgespeeld door het apparaat. Terwijl ik met de allerlaatste drivers werk en voor zover ik weet alles goed heb ingesteld in zowel ubuntu als xbmc zelf. Wordt er een beetje moe van.
Heb inmiddels geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Eoghlear schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:12:
Hoorbaar is de mijne ook niet echt.
Heb alleen nog steeds het probleem dat 720p en hoger niet vloeiend wordt afgespeeld door het apparaat. Terwijl ik met de allerlaatste drivers werk en voor zover ik weet alles goed heb ingesteld in zowel ubuntu als xbmc zelf. Wordt er een beetje moe van.
Heb inmiddels geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen.
Speel je het af over je netwerk? Kan het gewoon een bandbreedte probleem zijn.... ergens iets niet goed ingesteld? Is het 720P alleen en doet 1080P het goed? heb je hitte problemen ...? Heb je verschillende formaten geprobeerd? Heb je de XBMC live eens geprobeerd (dus niets installeren) ?

zijn maar wat dingen die me te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Stien schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:06:
[...]

Vergeet niet dat die 65 graden idle was. Laat staan dat je systeem even wat bestanden gaat uitpakken.
Dat risico wou ik niet lopen.
Ik ben dus nu voorzien van een 80mm 6Dba fan en 1x 120mm op langzaamste stand draaiende fan voor de aanvoer van koele lucht (onderdeel van de silverstone SG05).

Onhoorbaar.
Tussen de 50-60 graden idle en 65 graden na enkele uren FULLHD content te hebben gekeken. Een fan past in mijn huidige kast niet bovenop het koelblok, omdat de Bluray speler er te dicht op zit. Wel blaast/zuigt de casefan wat lucht langs het koelblok, deze zit dichtbij. Gamen ga ik zeker niet doen, daarvoor heb ik een game bak :). Zijn deze temperaturen echt te hoog, of kan dit nog. Moderne systemen schakelen zichzelf toch ook op tijd uit als de temperatuur te hoog wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Speel je het af over je netwerk? Kan het gewoon een bandbreedte probleem zijn.... ergens iets niet goed ingesteld? Is het 720P alleen en doet 1080P het goed? heb je hitte problemen ...? Heb je verschillende formaten geprobeerd? Heb je de XBMC live eens geprobeerd (dus niets installeren) ?

zijn maar wat dingen die me te binnen schieten.
Speel af vanaf de interne hd of van een externe usb hd die er meteen aanhangt. Al mijn films zijn 720p en heb even een 1080p van het net gehaald om te testen maar dat is net zo erg. Het zijn wel allemaal .mkv's, andere bestanden tonen geen problemen. Deze hebben het ooit allemaal zonder problemen gedaan. Alleen een tijd terug alles geformat en opnieuw geinstalleerd, daarna is het nooit meer top geweest. Heb ook geen hitte problemen, de asrock staan in een kast maar de temp is gemiddeld tussen de 60 en 65 graden. Zou alleen nog eens live kunnen proberen, maar dan kan ik sabnzbd+ weer niet draaien.
Qua instellingen heb ik niet veel gedaan, meen ik niet te denken dat ik dat de eerste keren wel heb gedaan. Behalve vdpau als rendermode instellen en in ubuntu de grafische kunstjes op 'none' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Hoezo zou je onder XBMC live geen sabnzb kunnen draaien?
Ik doe dat thuis gewoon hoor middels de XBMCFreaks live cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Waar meten jullie de temps mee in de Asrock Ion 330-ht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Stien schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:24:
Hoezo zou je onder XBMC live geen sabnzb kunnen draaien?
Ik doe dat thuis gewoon hoor middels de XBMCFreaks live cd
Dan heb ik dat niet goed bekeken, was van mening dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
HEY_DUDE schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:
[...]
Tussen de 50-60 graden idle en 65 graden na enkele uren FULLHD content te hebben gekeken. Een fan past in mijn huidige kast niet bovenop het koelblok, omdat de Bluray speler er te dicht op zit. Wel blaast/zuigt de casefan wat lucht langs het koelblok, deze zit dichtbij. Gamen ga ik zeker niet doen, daarvoor heb ik een game bak :). Zijn deze temperaturen echt te hoog, of kan dit nog. Moderne systemen schakelen zichzelf toch ook op tijd uit als de temperatuur te hoog wordt?
Ik heb zojuist mijn zotac systeempje in elkaar geschroefd. Het mini-box kastje is zo klein dat ik er ook geen fan op krijg als ik 2x een 2,5" disc erin stop. (http://www.mini-box.com/M350-universal-mini-itx-enclosure) Wel zitten er zeer veel gaten in de behuizing die de cooling zouden moeten bevorderen!
Ik ga dus voor een 40gb SSD en een 500GB notebook schijf. In het ergste geval zal ik de notebook schijf extern moeten aansluiten zodat ik er een 10cm fan op kan plaatsen ipv de schijf. Zie in de volgende review een voorbeeld met een Scythe Jyu fan van 100mm! (productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd)

Ik houd dit topic op de hoogte van mijn temps...

<update>
Zie net dat de review hierboven van Wiethoofd is, die hierboven al aan het discusseren is. ;) :D

<update2>
Hmm.. Zonder fan gaat niet!
Heb hem aangezet en ben wat bios settings gaan veranderen en na 5-10 minuten bedroeg de core temp 81 graden (uitgelezen via de bios). Nu maar even met bijgeleverde fan proberen. En dan denk ik toch maar die 2e hd extern gaan gebruiken en dan de bovenstaande fan ga aanschaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door Scidd0w op 20-03-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand een idee hoelang "gewone" ION systeempjes (zoals de ASRock ION330HT) nog leverbaar zijn, in verband met de komst van het ION2 platform?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ik heb nu de laatste xbmcfreak live generic maar eens op cd gezet en hier vanaf geprobeerd om vloeiend 720p en 1080p af te spelen en dit doet ie zonder haperingen. Waarom weigert het systeem het te doen onder een full ubuntu installatie? Met dezelfde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eoghlear schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:09:
Waarom weigert het systeem het te doen onder een full ubuntu installatie? Met dezelfde instellingen?
Nvidia drivers moeten wel geïnstalleerd worden, ook moet VDPAU ingeschakeld worden, maar kan dat dus alleen gebruikt worden zodra de juiste drivers ook voorhanden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
ik draai de laatste nvidia drivers, 195.35.16 (als ik me niet vergis). En vdpau staat ook ingeschakeld. Tevens als ik met de stable branch aan het werk ga (190.35.xx) werkt het niet naar behoren. Heb ooit het probleem eens verholpen door in ubuntu de grafische mooimaakzaken (kan even niet op de goede naam komen) op none te zetten en toen was alles verholpen, helaas maakt het nu niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videogeheugen in je BIOS vastgezet op 256 of 512MB? Als deze constant aangepast wordt kan de videoplayback ook niet altijd even soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Staat al sinds ik hem heb op 512MB, net voor de zekerheid nog maar even nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Hoi,

Afgelopen week is de P4 CPU van onze huiskamer-PC afgebrand (fan zat niet goed), en ik zit nu te kijken voor een nieuw systeem.

De PC gaat gebruikt worden door mijn ouders (Marktplaats, YouTube), zusje (Hyves, Word/PP) en broertje (flashgames). De PC hoeft dus niet krachtig te zijn.

Tijdens het zoeken kwam ik achter het ION-platform. Weinig verbruik, compact en toch krachtig genoeg voor mijn eisen.

In de Pricewatch heb je zo'n 11-tal ION moederborden met de N330 CPU.

De drie die mij interessant lijken waren de volgende:
pricewatch: Point of View ION-MB330-1
pricewatch: Zotac IONITX-F-E
pricewatch: Asus AT3IONT-I

Nu hoort hier natuurlijk een mooi kastje omheen. Kan ik elke mATX case kopen of zijn er bepaalde eisen (koeler- en HDD-ruimte?). Enige belangrijke aan de case is dat deze zo klein mogelijk moet zijn.

Als harde schijf wil ik graag een SSD. Dan hoef ik niet mijn grote, oude en luide HDD te gebruiken, alleen zijn ze nogal duur. Een optie is dan een kleine SSD te kopen en mijn oude HDD gebruiken als externe schijf.

Ram kan ik zelf wel vinden O-)

Budget is max €300-350.

Wat raden jullie me aan om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:Dit is een nieuws- en discussietopic, geen aankoopadviestopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Kan een hele lieve moderator mijn post dan verplaatsen naar de desbetreffende topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wil je per se zelf bouwen? Kijk anders eens naar een Acer Aspire Revo R3610 of Asus EB1012 + SSD? Met losse onderdelen is het lastig om veel goedkoper uit te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Even daarvoor een eigen topic openen in Non-Windows Operating Systems of posten in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV :)

[ Voor 92% gewijzigd door DaMarcus op 23-03-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:15
Hoi allemaal,

Ik heb nu paar weken de Asrock ION ht-bd, maar ik heb nog een klein probleempje..
Ik heb win7 32 bit er op geïnstalleerd, samen met CCCP codec pack. Ook heb ik de laatste drivers van de website van NVIDIA gedownload. Alles leek me wat dat betreft wel goed, maar nu heb ik nogsteeds een enorm haperende film (Twilight New Moon 1080P met DTS ondersteuning), een MKV bestand. Ik speel het af in Media Player Classic die bij CCCP wordt geleverd. Ook in XBMC heb ik dit probleem...

Lijkt me toch dat dit het gewoon prima af moet spelen, zonder haperingen? Doe ik iets fout?

De ion is aan mn TV verbonden via HDMI, en geluid gaat via SPDIF.

Ik hoor graag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Koeckie: even de laatste nightly build van XBMC downloaden, DXVA instellen als playback, en kijken of het dan wel goed gaat. Ik ben geen fan van die codecpacks, ze installeren vaak veel te veel rommel wat soms ook nog conflicteert met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Koeckie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:43:

Lijkt me toch dat dit het gewoon prima af moet spelen, zonder haperingen? Doe ik iets fout?
cccp eraf gooien, en mediaplayer classic home cinema (heb je wel de home cinema editie?) zijn eigen splitters laten gebruiken.
Dan kan je gebruik maken van dxva (gpu versnelling).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 24-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
job schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:04:
[...]

cccp eraf gooien, en mediaplayer classic home cinema (heb je wel de home cinema editie?) zijn eigen splitters laten gebruiken.
Dan kan je gebruik maken van dxva (gpu versnelling).
Dank, dit werkte! :D Video werkt echt perfect nu! Alleen.. (haha, er is altijd een maar ;) ) de film heeft DTS ondersteuning. Als ik hem open in PowerDVD 10, pakken m'n boxen dit ook op, maar MPC home cinema niet..? Weet iemand hoe dit dan moet? Of moet ik dan in een ander topic zijn?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Koeckie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:36:
[...]

Dank, dit werkte! :D Video werkt echt perfect nu! Alleen.. (haha, er is altijd een maar ;) ) de film heeft DTS ondersteuning. Als ik hem open in PowerDVD 10, pakken m'n boxen dit ook op, maar MPC home cinema niet..? Weet iemand hoe dit dan moet? Of moet ik dan in een ander topic zijn?

Tnx!
Gewoon in de opties "Use SPDIF" aanvinken. Dit is toch wel heel basic hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Oke, ik heb het inmiddels gevonden, het zat NIET in het gewone options scherm, maar via het menu Play --> Filters --> DTS Decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn 'resolutieprobleem'. (productreview: Foxconn NetBox-nT330i review door Verwijderd) Ligt dit aan mijn TV of aan de ION drivers? Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:55:
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn 'resolutieprobleem'. (productreview: Foxconn NetBox-nT330i review door Verwijderd) Ligt dit aan mijn TV of aan de ION drivers? Iemand een suggestie?
Doe eens Overscan uit en mocht dat niet kunnen probeer die optie te vinden als je de ION op een andere HDMI poort aansluit :)

Soms staat er ook HDMI / DVI boven de juiste HDMI poort. Succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Doe eens Overscan uit en mocht dat niet kunnen probeer die optie te vinden als je de ION op een andere HDMI poort aansluit :)

Soms staat er ook HDMI / DVI boven de juiste HDMI poort. Succes !!
Heb zojuist de laatste Nvidia drivers gedownload maar waar vind ik die optie Overscan?
En een andere HDMI poort bood helaas geen soelaas. (Ik heb vier poorten en bij alle vier hetzelfde probleem: http://img153.imageshack.us/img153/9160/150xl.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:47:
Heb zojuist de laatste Nvidia drivers gedownload maar waar vind ik die optie Overscan?
En een andere HDMI poort bood helaas geen soelaas. (Ik heb vier poorten en bij alle vier hetzelfde probleem: http://img153.imageshack.us/img153/9160/150xl.jpg)
Menu van je TV ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Klopt, wordt -iig in mijn Sony LCD TV- 'beeldbereik' genoemd. Die optie moet op 'hoge resolutie' staan anders valt idd de rand van het beeld weg door een soort overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Ik heb een review geschreven over de Asrock 330HT hier productreview: Asrock ION 330HT review door terracide

Een paar mensen vroegen me hier om ze op de hoogte te houden in mijn missie dit apparaat te gebruiken voor XBMC en deze zo stil mogelijk te krijgen. Dus hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik ben nu druk bezig rond te kijken voor een nieuwe HTPC en zou het liefst een ION setje willen vanwege de zuinigheid, Alleen heb ik zo'n moeite met keuzes maken en leuke modellen vinden, Weet iemand of er een lijst is om alle mogelijk modellen makkelijk te vergelijken?

Ik zou het liefst eigenlijk zo'n piepkleine doos als de FitPC2 willen hebben zodat ik hem achter m'n TV kan mounten, Maar zijn die er wel met ION-based chipset?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Acer Revo modellen moet je hebben dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
bv de Revo 3610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Of een Asus EEEbox EB1012 (zonder DVD) of EB1501 (met DVD).

Hier is een overzichtje met alle ION producten trouwens, al zijn ze de Asus'sen vergeten.

[ Voor 114% gewijzigd door Dreamvoid op 25-03-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik zit nu te zoeken en heb deze T330i gevonden, TV mountbaar en wordt goed over gesproken in de enkele reviews die ik gelezen heb, Alleen kan ik bepaalde items niet vinden, Zoals het echte verbruik en of audio over HDMI werkt.

Helaas vind ik de Revo design technische niet helemaal geslaagd, De foxconn is 100% te verbergen achter de TV, alle VESA mounts van de Revo waar fotos van zijn lijkt het ding een stukje boven te TV uit te hangen.

tot nu toe beginnen die ION's steeds leuker eruit te zien :D

Edit: Ik zie nu dat die Foxconn stiekum de Viewsonic VOT132 is :X maar dan helemaal in het zwart.

[ Voor 26% gewijzigd door TeGek op 25-03-2010 17:30 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
TeGek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:27:
Alleen kan ik bepaalde items niet vinden, Zoals het echte verbruik en of audio over HDMI werkt.
Bijna alle hardware in die ION dingen is hetzelfde, daar zullen weinig verschillen in zitten. Zo'n 9400M chipset ondersteunt audio over HDMI, dus waarom zou dat bij de ene ION nettop wel werken en de andere niet?
De foxconn is 100% te verbergen achter de TV, alle VESA mounts van de Revo waar fotos van zijn lijkt het ding een stukje boven te TV uit te hangen.
Hangt toch helemaal af van de grootte van de TV? Bij een klein schermpje piept-ie er bovenuit (wat overigens best handig kan zij bij het aanzetten), maar bij een grote TV zitten de VESA gaten veel te ver van de rand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TeGek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:27:Edit: Ik zie nu dat die Foxconn stiekum de Viewsonic VOT132 is :X maar dan helemaal in het zwart.
Eerder andersom : Foxconn heeft nogal wat OEM klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Wiethoofd;

Mag ik vragen hoe je die Scythe Kaze Jyu fan hebt bevestigd op het zotac moederbordje? Ik heb hem nu ook binnen maar zie eigelijk geen mogelijkheid om hem vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:12:
Wiethoofd;

Mag ik vragen hoe je die Scythe Kaze Jyu fan hebt bevestigd op het zotac moederbordje? Ik heb hem nu ook binnen maar zie eigelijk geen mogelijkheid om hem vast te maken.
Ik heb een 92mm fanguard bevestigd aan de kant waar de fan open is, nu kan ie precies op m'n koelblok liggen zonder dat ie zichzelf vastdraait. En omdat het geen turbo fan is ligt ie netjes stil en 'klemt' ie mooi tussen m'n 2,5" bracket en de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Bedankt voor de supersnelle reply, had ik niet verwacht.
Hmm... wel een goed idee alleen moet ik dan nu nog ergens een 92mm fanguard vandaan halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt hem ook gewoon omdraaien, dan blaast hij in het koelblok, werkt ook, qua temperaturen maakt het nauwelijks verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:27:
Alleen kan ik bepaalde items niet vinden, Zoals het echte verbruik en of audio over HDMI werkt.
dat wordt hier toch vermeld? :P
productreview: Foxconn NetBox-nT330i review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Voor je Sony TV, kijk eens in het menu (heb even foto's van mijn eigen Sony TV genomen ter illustratie):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/sony-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/sony-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/sony-3.jpg

Het bereik moet dus op 'hoge resolutie' staan. Hoe staat die bij jou? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Het wordt rustig in dit topic. Volgens mij is iedereen tevreden ;)

Zelf heb ik tot volle tevredenheid een Asrock ION330HT-BD. Zijn er meer mensen die de BD functie gebruiken? Zo ja, welke software gebruiken jullie om BD af te spelen? Ik heb nu tijdelijk een trial PowerDVD, maar die is best duur in aanschaf eigenlijk. Werkt overigens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
rookie no. 1 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:58:

Zelf heb ik tot volle tevredenheid een Asrock ION330HT-BD. Zijn er meer mensen die de BD functie gebruiken? Zo ja, welke software gebruiken jullie om BD af te spelen? Ik heb nu tijdelijk een trial PowerDVD, maar die is best duur in aanschaf eigenlijk. Werkt overigens goed.
Ik denk dat iedereen angstvallig de eerste reviews/bechmarks van de ion2 systemen zit af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
rookie no. 1 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:58:

Ik heb juist een probleem met blu-ray films afspelen.. Voor zover ik kon vinden was PowerDVD het enige dat et normaal deed, dus die gebruik ik. Het afspelen van de content gaat gewoon goed, maar het moment dat er ondertitels bij komen, gaat mijn beeld flikkeren.. Heel erg vervelend. Ik heb nu twee films op blu ray aangeschaft, en beide vertonen dit probleem, dus het zal niet aan de schijfjes liggen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Het is knap vervelend namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Op mijn ASRock MCE remote control zit een Windows MCE knop. Deze start als standaard Windows MCE. Kan ik dit veranderen zodat d3eze knop XMBC start?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
Met AutoHotkey vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Heeft iemand hier er al een 2e HDD bij geplaatst?

Ik zie dat er in de handleiding staat dat de 330HT maximaal 500GB per HDD ondersteund.

Ik neem aan dat ik dan een 2e HDD van 500GB naast de standaard 320GB HDD kan plaatsen zodat ik 820GB HDD ruimte heb?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Ok, dat is een 3th party tool toch?

Geen optie in windows7 waarin ik dit kan veranderen?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DJ Chicken schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:52:
Heeft iemand hier er al een 2e HDD bij geplaatst?

Ik zie dat er in de handleiding staat dat de 330HT maximaal 500GB per HDD ondersteund.

Ik neem aan dat ik dan een 2e HDD van 500GB naast de standaard 320GB HDD kan plaatsen zodat ik 820GB HDD ruimte heb?
Waarom zou 'ie max. 500gb per HD ondersteunen? Ik heb zelf geen Asrock 330HT systeem, maar wel een systeempje met een Asrock A330ION mobo (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A330ION) waar je gewoon normaal HD's op kunt aansluiten. Heb er oa een 1.5 terabyte schijfje in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Wildfire schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:14:
[...]

Waarom zou 'ie max. 500gb per HD ondersteunen? Ik heb zelf geen Asrock 330HT systeem, maar wel een systeempje met een Asrock A330ION mobo (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A330ION) waar je gewoon normaal HD's op kunt aansluiten. Heb er oa een 1.5 terabyte schijfje in zitten.
Omdat ik dit in de asrock ion 330 HT manual lees :)

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DJ Chicken schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:53:
[...]

Omdat ik dit in de asrock ion 330 HT manual lees :)
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel, waarom is die beperking er? De ION chipset heeft die beperking toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Die beperking is er niet. Er waren bij de druk van de manual geen grotere 2.5" schijven dan 500GB. Ze hebben het maar tot 500GB kunnen testen, en kunnen groter niet garanderen.
Dat soort bedachte limieten zie je vaker in handleidingen, kijk bijvoorbeeld maar eens bij synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

job schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:02:
Die beperking is er niet. Er waren bij de druk van de manual geen grotere 2.5" schijven dan 500GB. Ze hebben het maar tot 500GB kunnen testen, en kunnen groter niet garanderen.
Dat soort bedachte limieten zie je vaker in handleidingen, kijk bijvoorbeeld maar eens bij synology.
Ok Perfect. Dan plaatst ik er een grotere bij over een tijdje.

Zijn er nog andere mogelijkheden dan AutoHotkey om mijn MCE remote XBMC te laten starten ipv WMCE?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een probleempje met mijn nieuwe ION330HT. Ik was in de veronderstelling dat als je Windows 7 + de laatste nightly van XBMC gebruikt, je met DXVA 720p en 1080p video's via de GPU hardwareacceleratie kon afspelen. Op mijn 330 beneden werkt dit ook perfect, maar daar heb ik eerst nog lopen kloten met CoreAVC en dergelijke, omdat XBMC toen nog niet zover was.

Nu heb ik er dus een 330HT bij, Windows 7 erop, nVidia ION drivers erop, XBMC nightly erop, maar 720p en 1080p mkv's gaan schokkerig. Renderer staat al op DXVA. Ben ik iets vergeten? Moet ik toch CoreAVC gebruiken? Dacht dat XBMC een interne player had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumni
  • Laatst online: 22-10-2024
K-lite codec pack downloaden en daaruit media player classic gebruiken. Daardoor loopt HD bij mij soepel.

zie ook mijn post hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Zorg er wel voor dat je refresh rate van je beeldsignaal overeenkomt met het aantal fps van jouw mkv, avi etc. Probeer niet 24fps materiaal af te spelen terwijl je in nvidia control panel 1080p@60Hz hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb de Asrock ION330 met daarop Windows 7. De CPU draait op 2GHz.
HD films afspelen gaat prima, alleen scrollen op een internetpagina gaat vaak traag of schokkerig. Vooral een pagina zoals buienradar.nl lijkt te veel voor het systeem als je daarop bv. naar beneden scrolt.
Ik heb de nieuwste nvidia drivers al geïnstalleerd, maar dat helpt niet.
Smooth scrolling aan of uitzetten in IE helpt ook niet.

Is dit te verhelpen? Of komt dit doordat de Atom cpu te traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een Zotac F met een ion@2.1 Ghz, MPC, CoreAvc met de Klite.
ik speel enkel HD rips af van de schijf.
1080p rips spelen vloeiend af (afhankelijk van enkele MPC settings ed).
echter hoe meer het HD stukje naar een full screen neigt is het duidelijk dat dit wat minder vloeiend gaat
(bvb "the living sea" @www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx)
zodra ik de "D3D" optie aktiveer is het duidelijk meer vloeiend maar die optie beïnvloedt dan weer sterk de mogelijkheden van MPC.

ik gebruik deze vnl als NAS maar dit laatste houdt me wel wat tegen om deze als HDTV aan te schaffen....

update : is wel degelijk MPC-HC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arfman schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:49:
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe ION330HT. Ik was in de veronderstelling dat als je Windows 7 + de laatste nightly van XBMC gebruikt, je met DXVA 720p en 1080p video's via de GPU hardwareacceleratie kon afspelen. Op mijn 330 beneden werkt dit ook perfect, maar daar heb ik eerst nog lopen kloten met CoreAVC en dergelijke, omdat XBMC toen nog niet zover was.

Nu heb ik er dus een 330HT bij, Windows 7 erop, nVidia ION drivers erop, XBMC nightly erop, maar 720p en 1080p mkv's gaan schokkerig. Renderer staat al op DXVA. Ben ik iets vergeten? Moet ik toch CoreAVC gebruiken? Dacht dat XBMC een interne player had?
Zucht ... XBMC voor Windows is niet 100% stabiel i.c.m. DXVA !!

ION platform i.c.m. een Atom heb je 2 opties :

1. Windows + DXVA die wel werkt : MediaPortal/MPC-HC.
2. Linux + XBMC met VDPAU.

Verder niet moeilijk doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:49:

Probleem is opgelost. Audio out stond nog op Digital, deze op Analog gezet en het werkt vlekkeloos, zonder CoreAVC of *spuug* K-Lite Codec Pack. Wel vreemd, TV is via HDMI aangesloten, dan zou het juist Digital moeten zijn, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Lumni schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:51:
K-lite codec pack downloaden en daaruit media player classic gebruiken. Daardoor loopt HD bij mij soepel.

zie ook mijn post hier
Dit is zowat de slechtste raad die je kan geven. Waarom niet gewoon mpc-hc aanraden, heb je vreselijke codec packs niet nodig en zeker die mpc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben net aan het kijken naar 2 ION moederborden: Asus AT3N7A-I en AT3IONT-I (beide bordjes met een atom 330 erop en een ION chipset), alleen blijkt de ene de embedded ION grafische chipset te gebruiken en de andere een GeForce 9300 grafische processor??

Iemand hier ervaringen mee, weten jullie of deze alletwee dan 8-kanaals LPCM via de HDMI kan sturen?

De bedoeling is hier een htpc mee te maken op linux (VDPAU support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumni
  • Laatst online: 22-10-2024
aval0ne schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:55:
[...]

Dit is zowat de slechtste raad die je kan geven. Waarom niet gewoon mpc-hc aanraden, heb je vreselijke codec packs niet nodig en zeker die mpc niet.
Ik gebruikte K-lite al jaren. Ik was sinds een tijdje volledig op VLC over gestapt maar sinds kort gebruik ik K-lite weer omdat VLC het liet afweten op mijn netbook icm HD materiaal. Nooit problemen gehad met K-lite overigens, dus ik begrijp dat gespuug niet zo.

@zodiac

De ION chipset is gebaseerd op die Geforce.

[ Voor 14% gewijzigd door Lumni op 06-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lumni schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:24:
Ik gebruikte K-lite al jaren. Ik was sinds een tijdje volledig op VLC over gestapt maar sinds kort gebruik ik K-lite weer omdat VLC het liet afweten op mijn netbook icm HD materiaal. Nooit problemen gehad met K-lite overigens, dus ik begrijp dat gespuug niet zo.
Als je los de MPC-HC kunt downloaden is dat te verkiezen boven het meeïnstalleren bij het codec-pack ;)
@zodiac De ION chipset is gebaseerd op die Geforce.
Zoals inderdaad ook vermeld staat in de topic start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als toevoeging op mijn eerdere post, heb ik ontdekt dat vooral pagina's met bewegende onderdelen erg traag scrollen.
De eerdergenoemde buienradar met bewegende wolkenbeelden, maar ook de laptop configuratiepagina bij dell.nl. Daar kan je onderin een balk van links naar rechts laten scrollen, waar alle te wijzigen onderdelen in staan. Dat scrollen gaat heel erg traag en de cpu belasting gaat dan gelijk naar 30~40 %. Je ziet dan vooral de eerste twee cores zwaar belast worden.
Ik wil graag weten of dit normaal is voor een ION systeem, want dan is zo'n systeem dus niet geschikt voor normale browsertaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Er is een nieuwe Adobe Flash player uit met GPU acceleratie, draaien o.a. de HD YouTube filmpjes eindelijk eens goed op een Atom/ION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Lumni schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:24:
[...]

@zodiac

De ION chipset is gebaseerd op die Geforce.
Ga maar eens K-Lite installeren en daarna een videobewerkingsprogramma, al die codecs bijten elkaar :)
Nu zul je dat niet snel doen op een ION, maar zo'n codecpack trekt onderhuids echt vanalles overhoop en het heeft me in de loop der jaren een behoorlijk aantal reinstalls gekost. Ik blijf er ver van weg.

Bovendien staat de betreffende ION op de slaapkamer en wil ik alles met de AB kunnen doen (toetsenbord + muis in bed is niet echt handig), dus XBMC. Blijft de rest van je Windows install ook lekker snel en schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Iemand dan een die welk de betere kaart is?

Asus AT3N7A-I of Asus AT3IONT-I. Ik ben zelf geneigd om voor een Realtek geluidschip te kiezen boven de VIA chip.

http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=579226

Hier zeggen ze dat deze wifi ondersteunt, maar is dat niet enkel de de 'deluxe'-edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:36:
ION platform i.c.m. een Atom heb je 2 opties :

1. Windows + DXVA die wel werkt : MediaPortal/MPC-HC.
2. Linux + XBMC met VDPAU.
3. out-of-the-box Windows 7 Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na maanden wachten op ION-2 kon ik m'n geduld niet langer bedwingen en heb ik dan toch maar de stap gewaagd en een Asrock 330 gekocht O+

Kon deze tegen een leuke prijs van een vriend overnemen, en kwam dus al voorgeïnstalleerd met windows 7, xbmc, mediaportal etc. op.

Ben er nu al een tijdje mee aan het spelen en tot nu toe ben ik echt onder de indruk:

-720P youtube hd filmpjes spelen vlekkeloos met <20% cpu load (na de Adobe flash 10.2 beta player te hebben gëinstalleerd)
-Het systeem is vrij stil, als ik op pauze druk moet ik echt luisteren om de fan te horen. Dit is een hele verbetering i.v.m. m'n oude xbox!
-Het concept van een HTPC was nieuw voor me, en het bevalt me prima om even te internetten of vnc'en vanaf m'n TV. Heerlijk :D

Er zijn echter nog wat dingen die me niet lukken:

-Full hd playback (de beruchte "killer-sample") lukt met MPC-HC, maar in XBMX krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb zowel de nightly build van de XBMC site getest (http://mirrors.xbmc.org/n...n32/xbmc-r28256-trunk.exe) alsook de meest recente van http://sshcs.com/xbmc/ (Build r29092).

Zodra ik met DXVA een HD-bestand open, opent dit in de linker bovenhoek, ongeveer 1/4e in grootte van het totale beeldschermoppervlak. Ook als ik dan de view mode aanpas terwijl dit bestand afspeelt blijft het dit formaat behouden :S
Als ik test met DXVA uit dan speelt dit wel af, maar met kleine fpsdrops waardoor het kijken niet meer zo aangenaam is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik had al even in de XBMC thread hier en op het XBMC forum gekeken, maar dit probleem kwam ik nog niet tegen.

-Er zat een Philips IR receiver bij de Asrock. Helaas beschik ik niet over een MPC remote control, maar wel nog een van m'n oude xbox. Weet iemand of deze zal werken i.s.m. deze receiver? Of waar ik documentatie vindt om deze in te stellen?
Is http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38585 hiervoor de beste plek om te beginnen of wat raden jullie me hiervoor aan?

De asrock 330 is genoeg besproken hier lijkt me (dus een producteview is niet echt handig meer), mocht iemand toch nog specifieke vragen en / of ervaringen willen weten dan hou ik me graag aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dreamvoid schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:21:3. out-of-the-box Windows 7 Media Center
Ga ik pas over een tijdje wat mee doen dus ik durf dat niet aan te raden, maar voor TV kijken moet het sowieso werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Ik heb een probleem met het afspelen van blu-ray films op mijn Asrock ION 330 HT-BD..

Ik heb nu powerDVD 9, PowerDVD 10 en Arcsoft TotalMedia geprobeerd voor het afspelen van bluray films.

PowerDVD 9 en 10 vertonen hetzelfde gedrag bij het afspelen van blu-ray films, namelijk dat het beeld begint te flikkeren wanneer ik ondertitels aanzet. Als ondertitels uitstaan, gebeurt dit niet.

Bij Arcsoft Totalmedia begint de bluray disc af en toe te stotteren, steeds op dezelfde stukjes in de films.

Ik heb al het een en ander gegoogled en proberen in te stellen in de afspelers, maar niets helpt hier tegen..
Herkent één van jullie deze problemen en weten jullie misschien wat hier tegen te doen? Ik word er knettergek van (films zijn niet te kijken). En met wat voor software spelen jullie bluray films af?

De blurays zijn gewoon legaal. Het gaat om de films Boondock Saints (1) en Fight Club..

Help please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:03

quez

Gebruikt er iemand AirVideo (om filmbestanden te transcoden en te streamen naar bijv. een iphone of ipad) op een Asrock ion 330HT ? Vraag me af of dit goed werkt qua workload voor de cpu.

[ Voor 6% gewijzigd door quez op 12-04-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Vreemd, ik gebruik op mijn Asrock ION330HT-BD ook Cyberlink PowerDVD 10 en BD's gaan prima met ondertitels. Heerlijk strak beeld en goed geluid, al walg ik van het extreme BD DRM gezeur maar dat is iets anders...

Heb een 100hz LED-LCD scherm via HDMi lopen, misschien dat daar de instellingen van afwijken bij jou (bv. andere refresh-rate proberen).

/edit: draai op 4gb en Windows 7 pro met laatste Nvidia drivers en gfx vast op 512mb

[ Voor 12% gewijzigd door rookie no. 1 op 12-04-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Laatst online: 09-09 18:19
Koeckie schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:35:
Ik heb een probleem met het afspelen van blu-ray films op mijn Asrock ION 330 HT-BD..

Ik heb nu powerDVD 9, PowerDVD 10 en Arcsoft TotalMedia geprobeerd voor het afspelen van bluray films.

PowerDVD 9 en 10 vertonen hetzelfde gedrag bij het afspelen van blu-ray films, namelijk dat het beeld begint te flikkeren wanneer ik ondertitels aanzet. Als ondertitels uitstaan, gebeurt dit niet.

Bij Arcsoft Totalmedia begint de bluray disc af en toe te stotteren, steeds op dezelfde stukjes in de films.

Ik heb al het een en ander gegoogled en proberen in te stellen in de afspelers, maar niets helpt hier tegen..
Herkent één van jullie deze problemen en weten jullie misschien wat hier tegen te doen? Ik word er knettergek van (films zijn niet te kijken). En met wat voor software spelen jullie bluray films af?

De blurays zijn gewoon legaal. Het gaat om de films Boondock Saints (1) en Fight Club..

Help please!
Er staat mij iets bij van een optie in powerdvd die je uit moet zetten bij de ondertitels. iets met smooth/soft. ik kan het even niet vinden op internet. misschien kun je eens kijken bij de opties of het erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat ik me afvraag, de latere intel en broadcom kaarten zijn te flashen met firmware zodat ze vanaf een iscsi-target (server) kunnen booten, kan dit ook al bij een van die lieve kleine ION kastjes?

Lijkt me fantastisch om zo'n revo of EB1012 achter je monitor of tv te schroeven en dat hij volledig geruisloos zijn werk kan doen van je nas/san/openfiler (plus de mooie mogelijkheid om je mediacenter te snapshotten en zo terug te kunnen rollen naar je snapshot als er iets niet lekker gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Daarvoor heb je toch al gewoon je System Restore Points (of Time Machine, als je aan de Hackintosh gaat) voor? Remote booten met images enzo is handig als je een vloot van dertig ION machientjes beheert, anders lijkt me zo'n enterprise setup meer moeite dan het waard is...

De Revo/EB1012 zijn trouwens niet compleet geruisloos, die hebben nog steeds actieve koeling. Passief wordt het pas met ION2 nettops (Zotac, Shuttle). En het grote nadeel van die nettops als fileserver is dat er maar ruimte is voor 1 schijf.

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 13-04-2010 18:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste