[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
xippie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:22:
[...]

Nvidia Ion 2 slower than the original Ion? Hier nog een :?

Heb geen problemen met mijn ION1, waarom zou ik een ION2 kopen?
Is dezelfde 'review'.
3dmark scores willen niet zoveel zeggen, deze systemen worden niet gebruikt om te gamen maar eerder als htpc's /netbooks die HD materiaal kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:50:
Tsja? Aangezien ik met soortgelijke hardware onder Windows 7 32b genoemde problemen niet heb zou ik bijna ja willen zeggen. Ik vraag me af wat er valt te winnen om met 64b op een ION330 te gaan draaien?

[...]
Wat vinden jullie hiervan: http://benchmarkreviews.c...=69&limit=1&limitstart=11

Lijkt erop dat 64bit het beter doet. Is wel met 4GB ram ipv de 2GB die ik heb. Ik neem aan dat dat veel uitmaakt?

(heeft iemand al 4GB in zijn Asrock gezet? Zo ja, welk? En, hielp het?)

[ Voor 6% gewijzigd door Westmania op 24-02-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Al een tijdje ben ik een tevreden gebruiker van een Asus AT3N7A-I. Even afgezien van de CPU-cooler (die ik natuurlijk al heb vervangen voor een zachter exemplaar), nooit een probleem gehad. Ik begin nu alleen een issue te krijgen waarbij ik toch echt een 2e PCI-slot wil hebben. Het probleem is namelijk, ik heb een tweetal DVB adapters (DVB-S2 en DVB-T) die allebei een PCI slot gebruiken. En tot op heden, heb ik nog geen ION of Atom moederbord met 2 PCI-sloten kunnen vinden.

Helaas is er dus maar 1 beschikbaar. Nu kan ik natuurlijk een USB-adapter kopen als vervanging voor mijn één van mijn DVB adapters. Maar ik vroeg mij af, of een PCI Riser card naar 2 x PCI zou kunnen werken? Ik kan hier nagenoeg geen informatie over vinden, dus misschien dat er al wat tweakers zijn die dit hebben geprobeerd?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij gaat het er niet altijd om wat sneller is maar wat probleemlozer draait?
Wat als een paal boven water staat is dat op een 2GB ION330 systeempje onder W7 32b o.a. MediaPortal en andere multimedia toepassingen probleemloos kunnen draaien, t/m 1080P én Blu-ray (image) weergave.
Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat dit met W7 64b software niet mogelijk zou zijn, ik zeg alleen maar wat met W7 32b mogelijk is.
Westmania schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:08:
[...]

Wat vinden jullie hiervan: http://benchmarkreviews.c...=69&limit=1&limitstart=11

Lijkt erop dat 64bit het beter doet. Is wel met 4GB ram ipv de 2GB die ik heb. Ik neem aan dat dat veel uitmaakt?

(heeft iemand al 4GB in zijn Asrock gezet? Zo ja, welk? En, hielp het?)

Testing, one, two ...

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
ION 2 comes in two versions
http://www.fudzilla.com/content/view/17810/41/

Toch niet op CEBIT?

• Westmania
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:56:
Volgens mij gaat het er niet altijd om wat sneller is maar wat probleemlozer draait?
Wat als een paal boven water staat is dat op een 2GB ION330 systeempje onder W7 32b o.a. MediaPortal en andere multimedia toepassingen probleemloos kunnen draaien, t/m 1080P én Blu-ray (image) weergave.
Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat dit met W7 64b software niet mogelijk zou zijn, ik zeg alleen maar wat met W7 32b mogelijk is.

[...]
Goed ik heb m nu op Windows7 32bit draaien en heb het idee dat het inderdaad allemaal wat soepeler gaat. Weer wat geleerd. Met de flash 10 beta draait nu ook youtube HD erg soepeltjes.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Westmania schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:06:
[...]

Goed ik heb m nu op Windows7 32bit draaien en heb het idee dat het inderdaad allemaal wat soepeler gaat. Weer wat geleerd. Met de flash 10 beta draait nu ook youtube HD erg soepeltjes.
Dat ligt niet aan de 32 bit versie van Windows 7. Ik heb zelf 64 bit draaien (had al een USB stick met 64 bit erop en geen zin om hem opnieuw te maken) en daarin draait 1080P via CoreAVC soepel, 1080P via XBMC soepel en Flash 10.1 met HW ondersteuning soepel. Het kan dus met beide versies goed werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Westmania
Arfman schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:11:
[...]

Dat ligt niet aan de 32 bit versie van Windows 7. Ik heb zelf 64 bit draaien (had al een USB stick met 64 bit erop en geen zin om hem opnieuw te maken) en daarin draait 1080P via CoreAVC soepel, 1080P via XBMC soepel en Flash 10.1 met HW ondersteuning soepel. Het kan dus met beide versies goed werken.
Goed om te horen, maar met name windows 7 loopt bij mij nu lekkerder. Kan ook zijn dat het komt doordat ik ipv het asrock all-in one nvidia-drivers pakket, de drivers rechtstreeks van nvidia heb geplukt. Anyway, laten we hopen dat het zo blijft :)

Heb jij ook een Asrock Ion 330-ht? Misschien dat je me met deze vragen kunt helpen?
Westmania in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Mooie setup heb je trouwens :)

Verwijderd

mogguh,

ik zit met de volgende vraag,
vanochtend komt er ineens geen HDMI beeld uit mijn ion 330 naar TV.
wel krijg ik beeld via de sub aansluiting op een monitor.

wat zou dat kunnen zijn en hoe kan ik testen oftie kaput is ?

• Westmania
Ander scherm proberen, andere kabel proberen, ander apparaat aansluiten op je tv? Ofwel, elimineren van de mogelijke bottlenecks.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Hey, ik volg dit topic alweer een tijdje, vooral vanwege de Asrock 330.
Ik heb eigenlijk nog afgewacht om het systeem te kopen omdat de introductie van het Ion2 platform misschien de prijzen nog sterk zou drukken, maar als ik naar de (performance) reviews kijk zal Ion2 wel niet zo populair gaan worden. Dus ik ben maar even rond gaan kijken wat een leuke setup is voor de Asrock 330.

Mijn uitgangspositie is dat ik een stille, compacte en energie zuinige pc krijg, waarop ik alle multimedia (behalve echte spellen) en office zaken soepel/snel kan doen. Ik wil Windows 7 professional 64Bit gaan draaien.

Ik heb de volgende config opgesteld:
- Asrock Ion 330 Pro Barebone
- 2x Corsair Value Select 2048MB 800Mhz DDR2
- Intel Postville 80GB
- HDMI to DVI-D converter
Bij elkaar kom ik op ongeveer 480 euro uit.

Heb paar vraagjes:
1. Is deze setup krachtig genoeg of overschat ik de Atom processor nu echt?
2. Is 4GB en een Postville overkill (bottleneck Atom processor?)
3. Heb een DVI scherm (Resolutie 1680x1024), iemand ervaring met een HDMI > DVI converter? (Sixke had hier problemen mee?)
Superstudent schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:34:
Heb paar vraagjes:
1. Is deze setup krachtig genoeg of overschat ik de Atom processor nu echt?
Krachtig genoeg waarvoor?
2. Is 4GB en een Postville overkill (bottleneck Atom processor?)
De 80GB is volgens mij teveel, als je alles gaat streamen via het netwerk of een externe schijf kan je met kleiner prima toe. 4GB is net als bij vraag 1 afhankelijk waar je het voor wilt gebruiken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Westmania schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:28:
Ander scherm proberen, andere kabel proberen, ander apparaat aansluiten op je tv? Ofwel, elimineren van de mogelijke bottlenecks.
dat heb ik natuurlijk geprobeerd.

maar er komt blijkbaar geen signaal uit de hdmi aansluiting. :? de vraag is waarom en hoe test ik dat..

* opgelost.. defecte HDMI switch 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:45 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Westmania schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:50:
[...]

Goed om te horen, maar met name windows 7 loopt bij mij nu lekkerder. Kan ook zijn dat het komt doordat ik ipv het asrock all-in one nvidia-drivers pakket, de drivers rechtstreeks van nvidia heb geplukt. Anyway, laten we hopen dat het zo blijft :)
All in one pakket? Nooit van gehoord, ik heb ook de drivers gewoon bij nVidia zelf vandaan gehaald.
Heb jij ook een Asrock Ion 330-ht? Misschien dat je me met deze vragen kunt helpen?
Westmania in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
Hmm .. niet echt :P Doe weinig met custom scripts en andere skins, vind Confluence al erg mooi. Uitzendinggemist kijk ik via de website zelf, mijn ervaring met dat xotuzg script (op de oude Xbox) is dat het vaak niet werkt (URL's veranderd enzo) of de Xbox ophing, waarnaje hem weer moest resetten.

Nightlies zijn volgens mij wel een goed idee, heb tot nu toe weinig problemen gehad, en als iets niet werkt is het vaak bij de volgende nightly alweer gefixed.
Mooie setup heb je trouwens :)
Thanks ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Westmania
Arfman schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:24:
[...]

All in one pakket? Nooit van gehoord, ik heb ook de drivers gewoon bij nVidia zelf vandaan gehaald.
http://www.asrock.com/net...del=ION%20330HT-BD&o=Win7

• Superstudent
Wiethoofd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:38:
[...]

Krachtig genoeg waarvoor?

[...]

De 80GB is volgens mij teveel, als je alles gaat streamen via het netwerk of een externe schijf kan je met kleiner prima toe. 4GB is net als bij vraag 1 afhankelijk waar je het voor wilt gebruiken.
Het is wel veel, maar ik wil deze setup min of meer als volwaardige office pc gebruiken. Met als voordelen, dat de pc compact is, zuinig en stil. Deze eigenschappen zijn belangrijk, omdat de pc gewoon 12 uur of meer op een dag aan staat.
De pc zal vooral voor office zaken gebruikt worden, maar dat betekent bij mij wel dat je veel applicaties tegelijk open hebt staan: Word, excel, pdf bestanden, veel browser schermen, statistiek applicatie. En vaak draai ik op de achtergrond nog een download programma zoals bittorrent of een nieuwsgroep download.

Samenvattend, is een Asrock 330 in staat om aardig te multitasken? Of is dit gewoon te hoog gegrepen? Ik ben nu een Core 2 Duo gewend, ik weet dat ik die performance niet ga halen..maar hoe staan die twee in verhouding tot elkaar?
Superstudent schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:12:
Samenvattend, is een Asrock 330 in staat om aardig te multitasken? Of is dit gewoon te hoog gegrepen? Ik ben nu een Core 2 Duo gewend, ik weet dat ik die performance niet ga halen..maar komt het wel in de buurt?
Zolang er genoeg geheugen, een SSD en een stille ventilator inzit moet het volgens mij prima kunnen. Eventueel bij het multitasken dat het schakelen tussen de programma's iets trager gaat, maar daar zijn de SSD en het snellere en vele geheugen dan weer handig voor ;)

• Superstudent
Wiethoofd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Zolang er genoeg geheugen, een SSD en een stille ventilator inzit moet het volgens mij prima kunnen. Eventueel bij het multitasken dat het schakelen tussen de programma's iets trager gaat, maar daar zijn de SSD en het snellere en vele geheugen dan weer handig voor ;)
Dank voor je reactie! Ik heb nog even verder zitten kijken...maar hieronder heb ik eigenlijk wel een vernietigende benchmark gevonden:
http://www.tomshardware.c...l-core-atom-330,2141.html

Je kan een Core 2 Duo setup in principe op gebied van zuinigheid een Atom systeem laten benaderen. Als je de componenten goed uit zoekt, en een goede PSU uikiest (http://www.tomshardware.c...atom-efficiency,2069.html) kom je al een enorm eind. Het enige punt is dan nog de compactheid en geluidsproductie van het systeem.
Dus toch maar even verder kijken wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Superstudent op 25-02-2010 17:39 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Waarom wil je ion/atom? Voor dat bedrag schroef ik een i3 computer in elkaar met dezelfde ssd.

Vind dat ook de prijs van de ssd totaal niet in verhouding staat met de (lowend) hardware.

bv:

i3 cpu (90e)
h55 mobo (75e)
4GB (90e)
postville 80gb (180e)
kast (50e)

ook 480 euro.... Goed iets minder zuinig en de kast is grofweg 2x zo groot maar het is tenminste een echte pc waar je zeker weten geen problemen met multitasken hebt :P
lowfi, je bent hier wel de koeling (voor de stilte) en voeding vergeten, bij de Atom's heb je sommige nettops of moederborden met een powerbrick, dat ga je niet redden met een i3 :P

• lowfi
i3 is 32nm. Stock koeler draait daardoor op 1000rpm en stroomverbruik is ook navernant laag. Een 120watt brick moet kunnen.

Verder is het ook maar een voorbeeld natuurlijk en wil ik alleen maar aangeven dat je voor bijna 500 euro een veel beter systeem kan kopen.

Atom is leuk voor een aantal specifieke taken en als het totaal pakket niet meer dan 250 a 300e kost. In mijn nederige mening dan he ;)
lowfi schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:59:
Verder is het ook maar een voorbeeld natuurlijk en wil ik alleen maar aangeven dat je voor bijna 500 euro een veel beter systeem kan kopen.
Helemaal als er veel desktop-/officewerk en multitasking mee gedaan moet worden
Atom is leuk voor een aantal specifieke taken en als het totaal pakket niet meer dan 250 a 300e kost. In mijn nederige mening dan he ;)
Compleet mee eens, daarom gaan de AsRock ION's en de Aspire Revo's als warme broodjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah, oke. Wist ik helemaal niet. Toch gaat mijn voorkeur uit naar losse drivers, weet je precies wat je installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Superstudent schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Het is wel veel, maar ik wil deze setup min of meer als volwaardige office pc gebruiken. Met als voordelen, dat de pc compact is, zuinig en stil. Deze eigenschappen zijn belangrijk, omdat de pc gewoon 12 uur of meer op een dag aan staat.
De pc zal vooral voor office zaken gebruikt worden, maar dat betekent bij mij wel dat je veel applicaties tegelijk open hebt staan: Word, excel, pdf bestanden, veel browser schermen, statistiek applicatie. En vaak draai ik op de achtergrond nog een download programma zoals bittorrent of een nieuwsgroep download.

Samenvattend, is een Asrock 330 in staat om aardig te multitasken? Of is dit gewoon te hoog gegrepen? Ik ben nu een Core 2 Duo gewend, ik weet dat ik die performance niet ga halen..maar hoe staan die twee in verhouding tot elkaar?
Wat dacht je hiervan?

supersatan in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Loopt bij de Asrock Ion bezitters een programma als Sabnzbd en xbmc tegelijkertijd soepel? Of doe je dat liever niet tegelijk? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnedonkers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04-2022
Dag mensen!
Ik heb net een topic geopend, maar vanwege een tip van iemand plaats ik de vraag/ vragen ook even hier*:)

Ik ben hier user geworden omdat ik jullie om wat tips wil vragen!
Ik heb een ASrock ION 330HT gekocht, deze komt morgen binnen en ik ga windows 7 installeren!
Nu heb ik het idee dat de meeste van jullie XBMC verkiezen boven WMC.. waarom is dit?
Is XBMC dan beter? werkt dit wel gewoon met de afstandsbediening van de ASrock?

En nog een extra vraag voor degenen die ook zo n asrock hebben, hoe kan ik hem het beste aan mijn tv aansluiten? Gewoon met HDMI? gaat het geluid dan gewoon goed via de tv? en als ik het geluid via de av receiver wil laten gaan, hoe zou ik m dan aan moeten sluiten?.. ik bedenk me nu dat dat natuurlijk meer een hardware vraag is.. maar ik laat m toch staan!

Ik hoor het graag van jullie!

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37
Westmania schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:15:
Loopt bij de Asrock Ion bezitters een programma als Sabnzbd en xbmc tegelijkertijd soepel? Of doe je dat liever niet tegelijk? Wat is jullie ervaring?
Ik heb niet geprobeerd, maar ik denk dat dit prima gaat. Gewoon even zorgen dat de prio van xbmc wat hoger ligt anders gaat ie misschien schokken tijdens par check of unrarren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
savale schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb niet geprobeerd, maar ik denk dat dit prima gaat. Gewoon even zorgen dat de prio van xbmc wat hoger ligt anders gaat ie misschien schokken tijdens par check of unrarren enzo.
Xbmc gebruikt tijdens het afspelen eigenlijk geen cpu, dus het loopt gewoon goed samen.
Ik heb dan wel een E5300 in me ion zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tito129 op 26-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

arnedonkers schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:41:

En nog een extra vraag voor degenen die ook zo n asrock hebben, hoe kan ik hem het beste aan mijn tv aansluiten? Gewoon met HDMI? gaat het geluid dan gewoon goed via de tv? en als ik het geluid via de av receiver wil laten gaan, hoe zou ik m dan aan moeten sluiten?.. ik bedenk me nu dat dat natuurlijk meer een hardware vraag is.. maar ik laat m toch staan!
Nou .. HDMI van je ION naar je AV receiver, en de HDMI out van je AV receiver aansluiten op HDMI IN van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
arnedonkers schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:41:

Nu heb ik het idee dat de meeste van jullie XBMC verkiezen boven WMC.. waarom is dit?
Is XBMC dan beter? werkt dit wel gewoon met de afstandsbediening van de ASrock?
Ik was xbmc gewend en met alle skin opties ook mooier dan WMC.

Afstandsbediening werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Westmania schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:15:
Hier loopt het soepel samen: XBMC live en sabnzbd. Prachtige combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb toch de indruk dat ik tegen een probleem met de nvidia drivers aanloop. Welke versie gebruiken jullie nu op je systeem? ik draai momenteel de laatste 195.xx.xx drivers? Zouden deze toch nog minder presteren dan de 190 of zelfs de 185 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom installeer je niet de allernieuwste bèta meuk: Nvidia GeForce/ION 196.34 bèta of de allernieuwste WHQL: meuk: Nvidia GeForce/Ion 196.21 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heb gister mijn Asrock Ion 330 binnen gekregen en aangesloten op mijn Sony 32D3000. Nu blijkt mijn TV een overscan instelling te hebben die je niet kan uitschakelen :( Geen probleem met Boxee en XBMC maar er valt een deel van mijn desktop net buiten het scherm.

Nu kun je in de Nvidia control panel de desktop size aanpassen maar dan zie ik volgens mij alleen de linkerboven helft van het scherm met daarop maar 1 stukje van de verticale slider... Iemand dit probleem toevallig gehad en opgelost?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:16
is er iemand die de terratec h7 aan de praat heeft gekregen met xbmc onder windows en hardware acceleratie of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
XBMC ondersteunt geen enkele TV kaart, daarvoor heb je oa MediaPortal, Media Center en GBPVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wel met TVheadend. Maar lijkt me meer iets voor xbmc topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:48:
Wel met TVheadend. Maar lijkt me meer iets voor xbmc topic ;)
Dan nog ondersteunt XBMC geen tuners, TVheadend (net als de MythTV backend) is een apart programma. Onder Linux ook nog, dus dat raakt wel heel ver weg van de originele vraagsteller.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 28-02-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Iemand al een oplossing gevonden voor het elimineren van de fluit toon die de 30mm cpu fan geeft? Zalman Fan Speed zou ik kunnen gebruiken maar geen idee wat dat betekent voor de CPU temps...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Frostie schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:21:
Heb gister mijn Asrock Ion 330 binnen gekregen en aangesloten op mijn Sony 32D3000. Nu blijkt mijn TV een overscan instelling te hebben die je niet kan uitschakelen :( Geen probleem met Boxee en XBMC maar er valt een deel van mijn desktop net buiten het scherm.

Nu kun je in de Nvidia control panel de desktop size aanpassen maar dan zie ik volgens mij alleen de linkerboven helft van het scherm met daarop maar 1 stukje van de verticale slider... Iemand dit probleem toevallig gehad en opgelost?
Ik heb een Sony 40" TV en daar zit ergens een instelling voor HDMI met hoge/volledige resolutie weergeven. Wellicht staat die jou verkeerd. Als ik die optie toggle valt bij mij een rand ook buiten het scherm weg, met de optie correct valt het gehele 720p of 1080p signaal in het scherm. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond als ik thuis ben even opzoeken welke functie het precies is. Ik denk dat jij die ook wel hebt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:15
Frostie schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:21:

Ik heb dan wel geen Sony, maar een Philips 8404, toch had ik ook deze problemen.
Eerst met de nvidea instellingen zitten klooien, maar resolutie aanpassingen levert geen mooi beeld op.
Oplossing was op de tv de PC modus aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Hmm net even gekeken maar ik zo geen PC modus instelling voor HDMI - wel een PC aansluiting eens kijken of ik nog ergens een D-SUB kabel heb slingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Frostie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:06:
Iemand al een oplossing gevonden voor het elimineren van de fluit toon die de 30mm cpu fan geeft? Zalman Fan Speed zou ik kunnen gebruiken maar geen idee wat dat betekent voor de CPU temps...
Contact gehad met Asrock en die sturen nu een vervangende koeler + koelblok voor de CPU omdat deze volgens hen defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Frostie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:40:
[...]

Contact gehad met Asrock en die sturen nu een vervangende koeler + koelblok voor de CPU omdat deze volgens hen defect is.
Netjes, laat even weten of het geholpen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
en wat dacht je hier van?!
Cebit: Asus introduceert Eee Top-all-in-ones met HD 5470 en Ion 2

Dit is ideaal om aan de muur te hangen! :P

[ Voor 4% gewijzigd door MadHost op 02-03-2010 14:56 ]

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Heb deze week een wireless (RF) keyboard/touchpad combo binnengekregen die voor anderen misschien ook wel interessant is.

Het gaat om de Rii Mini

Afbeeldingslocatie: https://www.satellitecity.nl/images/p_rii_mini_w_2.jpg

Qua prijs ook wel interessant, scheelt ongeveer de helft met een Logitech Dinovo Mini.

Eerste indruk is goed, ligt prettig in de hand, ontvangst is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deze : http://www.satellitecity....laser-pointer-p-1792.html :?

Lijkt me nog onhandiger dan een diNovo Mini :X Ik heb dan ook gewoon lekker de originele grote set gekocht !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Onhandiger dan de Logitech DiNovo mini kan echt niet! Ik ben een echte touchpad gebruiker, maar muis en toetsenbord (incl. cursor toetsen) tegelijk gebruiken is een drama. Accu-pack is ook nog eens snel leeg. Dit is toch wel weer mijn slechtste aankoop van de afgelopen jaren.

Daarintegen ziet die 'rii mini' er wel prettiger uit met een echte touchpad gescheiden van de cursortoetsen. Ik denk alleen dat ik toch maar voor een normaal toetsenbord ga. De DiNovo dump ik wel weer ergens in een hoekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik las hierboven dat iemand zijn Asrock via HDMi op 'in' van de HDMi-versterker aansluit en dan HDMi 'out' naar TV. Dat heb ik ook, maar ik heb daarmee in elk geval 2 irritante issues:

1-HDMi audio stopt soms in 1x. Pas bij een reboot van Asrock of Harman Kardon AVR-255 krijg ik weer geluid.
2-Lip-sync. Oh man, denk je tip-top nieuwe techniek in huis gehaald hebben krijg je lip-sync issues (of is het een feature? ;- ). Is er een goede handleiding of werkwijze om van dit vervelende probleem te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

rookie no. 1 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:26:
Ik las hierboven dat iemand zijn Asrock via HDMi op 'in' van de HDMi-versterker aansluit en dan HDMi 'out' naar TV. Dat heb ik ook, maar ik heb daarmee in elk geval 2 irritante issues:

1-HDMi audio stopt soms in 1x. Pas bij een reboot van Asrock of Harman Kardon AVR-255 krijg ik weer geluid.
2-Lip-sync. Oh man, denk je tip-top nieuwe techniek in huis gehaald hebben krijg je lip-sync issues (of is het een feature? ;- ). Is er een goede handleiding of werkwijze om van dit vervelende probleem te komen?
Dat eerste probleem heb ik ook. Ik ben er nog niet achter waardoor het komt. Het vreemde is dat ik ook gebruik maak van optisch en digitaal. Hierbij heb ik geen issues.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Bedoel je de audio via optisch en video via DVI? Of waar loopt je video dan over? Voor het geval nog niet duidelijk, bij mij zit het zo:

Asrock HDMi > HK AVR-255 HDMi in > HK AVR-255 HDMi out > Samsung LCD HDMi in.

Ik zit me bijna af te vragen of het misschien beter is om dat hele HDMi gebeuren te skippen en via optisch/DVi/VGA sub-d te gaan of ik moet iets helemaal fout doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Misschien had ik dit erbij moeten vermelden: ik maak gebruik van ubuntu 9.10. Deze drivers die jij opnoemt zijn voor windows.
Ik heb de drivers allemaal opnieuw geinstalled maar het gaat van kwaad tot erger. Nu beginnen de skins (oa Alaska) ook al strepen te vertonen. Morgen eens op een andere tv uitproberen (waar hij het eerst wel op deed) en kijken of het misschien komt dat de films op externe usb staan ipv de hdd van de ion zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou een verse XBMC 9.11 Live CD proberen, en die eventueel installeren.

Vanaf een externe bron moet de ION ook prima af kunnen spelen.

* Wiethoofd heeft weer vers W7 op z'n ION gezet, eens kijken wat we er uit kunnen slopen voor ook nog eens een snelle boot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Als je er dan nog een SSD-tje inzet, is hij helemaal rap! (Asrock ION330HT-BD met Samsung 64gb SSD & 4gb DDR2 loopt prima ;- )

[ Voor 4% gewijzigd door rookie no. 1 op 04-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OCZ Vertex 30GB SSD met 2x1GB 800MHz is vlot genoeg, gewoon de juiste services uitschakelen en useless meuk uit je OS slopen en daarnaast SSDTweaker gebruiken om de nodige vertragende onderdelen uit te schakelen is helemaal turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Moet eens even uit gaan vogelen waar het allemaal aan ligt, anders maar weer eens een clean install van ubuntu gaan proberen. zal door al het gerommel met het systeem wel weer iets verneukt hebben.
Als het dxva verhaal dalijk helemaal goed in elkaar gezet is, wil ik het wel weer eens op win7 gaan proberen. Dan zal ik wel beter de 2gb door 4gb kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai ook gewoon W7 met 2GB, zolang je geen photoshop open gaat zetten, veel video's gaat bewerken of andere geheugenvretende applicaties gebruikt is 2GB prima te doen.

Ook leuk, m'n verse W7 install wil geen HDMI video output geven waar de RC dit wel keurig deed. Ubuntu wel keurig beeld, even knutselen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Arfman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:43:
[...]

Netjes, laat even weten of het geholpen heeft :)
Keurig opgelost door de mannen van Asrock! Kwam vandaag thuis en daar lag op mij te wachten een pakketje met:

1. Koelblok & fan
2. Schroevendraaier
3. Zeer duidelijke handleiding

Het demonteren van het moederbord was een eitje die plastic schroefjes weer omhoog door het mobo krijgen was wat lastiger maar het draait nu weer (post er nu op)

En ik moet zeggen dat hij nu fluisterstil is! (Ultra-silent instelling hoor ik een heel zacht gezoem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09
Ik heb gisteren een asrock 330ht voorzien van windows7 (64bit) en wil de pc via SPDIF aansluiten op mijn reciever. Na het installeren van windows heb ik het geluid werkend gekregen, na het instellen dat SPDIF gebruikt moet worden, er is een maar..... ik kom niet verder als 2 kanaals geluid. Toen opzoek gegaan naar drivers. Volgens de Asrock site, wordt er gebruik gemaakt van een ALC890, meteen de drivers erafgeplukt bij asrock en geïnstalleerd, maar....... geen geluid meer..... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:57
Ga naar "Change Sound Card Settings" -> op tab "Playback" selecteer SPDIF (stel eventueel als default in) -> klik op properties -> ga naar tab "Supported Formats" en probeer DTS Audio en Dolby Digital eens uit. Hoor je dan alleen de 2 front speakers?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09
Voordat ik de Realtek drivers had geinstalleerd heb ik inderdaad op deze manier het geluid aan gekregen, alleen 2-kanaals. Toen kwam ik op het heldere idee om de drivers te installeren, maar werkt deze truc niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eoghlear schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:09:
Moet eens even uit gaan vogelen waar het allemaal aan ligt, anders maar weer eens een clean install van ubuntu gaan proberen. zal door al het gerommel met het systeem wel weer iets verneukt hebben.
Inmiddels is het heel makkelijk om op Ubuntu 9.10 de nieuwste nvidia drivers te installeren:
sudo add-apt-repository ppa:nvidia-vdpau/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-195-modaliases nvidia-glx-195

Voor Ubuntu 9.04 is het:
sudo sh -c "echo 'deb http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu  jaunty main' >> /etc/apt/sources.list"
sudo sh -c "echo 'deb-src http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu jaunty main' >> /etc/apt/sources.list"
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys CEC06767
sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-195-modaliases nvidia-glx-195

De laatste regel in beide gevallen update je repositories en installeert vervolgens de 195 nvidia driver.

Deze driver dus: meuk: Nvidia Display Driver 195.36.08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Asrock ION, ik weet niet zeker of dat hier ook mag...

Ik heb namelijk nog een ouderwetse dolby surround installatie met analoge 5.1 ingang. Kan ik de Asrock ook op die manier dolby surround laten uitgeven?

Dus niet via HDMI of SPDIF.

Alvast bedankt,
Jw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Iemand hier die met een Asrock ION 330 een VMware of Virtual PC x64 guest OS aan de praat heeft gekregen? Krijg steeds de melding dat de CPU geen x64 instructies heeft, maar Atom 330 is volgens mij toch echt 64-bits compatible.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:18:
Ik heb een vraagje over de Asrock ION, ik weet niet zeker of dat hier ook mag...
Liever in het vervolg eerst op de productsite en in de handleiding kijken, mocht je het dan niet kunnen vinden dan nog het liefst een los topic ;)
Ik heb namelijk nog een ouderwetse dolby surround installatie met analoge 5.1 ingang. Kan ik de Asrock ook op die manier dolby surround laten uitgeven? Dus niet via HDMI of SPDIF.
In de specs staat 7.1 analog audio, de 3x 3,5mm jacks op het moederbord zijn multifunctioneel, 2(.1)-kanaals met mic en line in of 5.1 of 7.1 en dan dus alleen mic via je frontpanel aansluitingen.

rookie no. 1 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:13:
Iemand hier die met een Asrock ION 330 een VMware of Virtual PC x64 guest OS aan de praat heeft gekregen? Krijg steeds de melding dat de CPU geen x64 instructies heeft, maar Atom 330 is volgens mij toch echt 64-bits compatible.
64-bit virtualisatie en 64-bit ondersteuning zijn 2 verschillende dingen. De Atoms zijn niet zo denderend met virtual machines, zie ook: Wikipedia: Intel Atom - Atom 300-series en de tabel op Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors.

Bij de laatste staat bij de Atom 330 specifiek:
# All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, Intel 64, XD bit (an NX bit implementation), Hyper-Threading
Daar zie ik geen Intel VT tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Wiethoofd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:01:
OCZ Vertex 30GB SSD met 2x1GB 800MHz is vlot genoeg, gewoon de juiste services uitschakelen en useless meuk uit je OS slopen en daarnaast SSDTweaker gebruiken om de nodige vertragende onderdelen uit te schakelen is helemaal turbo.
Wat bedoel je met useless meuk uit je os slopen en juiste services uitschakelen om het systeem sneller te maken. Hier ben ik nu wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eoghlear schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:24:
Wat bedoel je met useless meuk uit je os slopen en juiste services uitschakelen om het systeem sneller te maken. Hier ben ik nu wel benieuwd naar.
Internet Explorer 8 er uit
Prefetch en Superfetch uitschakelen
Windows Search uitschakelen
Pagefile uitschakelen
Ontspanning alleen mijnenveger en patience laten staan
XPS service en printer/fax deïnstalleren
systeemherstel uitschakelen
defragmentatie uitschakelen
Indexing service uitschakelen
Caps lock & Insert remappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Bedankt, ga hier eens mee spelen als ik de 'overscan' van de resolutie via hdmi eruit heb. Zal het systeem wel een stukje sneller maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wiethoofd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Internet Explorer 8 er uit
Prefetch en Superfetch uitschakelen
Windows Search uitschakelen
Pagefile uitschakelen
Ontspanning alleen mijnenveger en patience laten staan
XPS service en printer/fax deïnstalleren
systeemherstel uitschakelen
defragmentatie uitschakelen
Indexing service uitschakelen
Caps lock & Insert remappen
Ik ben benieuwd naar benchmarks waaruit blijkt dat dit inderdaad een significant (laten we zeggen, meer dan 10%) performanceverschil oplevert. "Vroeger" deed ik ook dat soort dingen, maar heb nooit kunnen aantonen dat het daadwerkelijk iets uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:17:
Ik ben benieuwd naar benchmarks waaruit blijkt dat dit inderdaad een significant (laten we zeggen, meer dan 10%) performanceverschil oplevert. "Vroeger" deed ik ook dat soort dingen, maar heb nooit kunnen aantonen dat het daadwerkelijk iets uitmaakte.
Het is meer dat een deel overbodige schijfruimte inneemt, een fatsoenlijke SSD is namelijk sneller deste leger de schijf is. Verder is het uitschakelen van achtergrondservices op de tragere Atomprocessor zeker niet verkeerd.

Waar je wel mee op moet letten is het uitschakelen van de Windows Search, daarmee werkt het 'Start-toets en zoektypen' niet meer. Omdat ik toch alles via m'n afstandsbediening doe kan het in mijn geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een hoop ervaring met mini’s op dit forum; respect. Heb nu ruim 8 uur studeren achter de rug en zie dat ik toch met een speciale vraag te maken heb. Dat komt met name door de software die ik moet installeren.

Ik heb een opstelling waarbij ik op zoek ben naar een kleinere PC. Er moet Linux Mint op draaien met een VLC-player. Ik lees veel over Ubutu-installatie en MBTC, maar dat gaat in mijn specifieke geval niet. Verder bluetooth in, ik dacht mogelijk via een usb-dongel? En HDMI-uit. Enige wat dit systeem moet doen is bluetooth-signalen oppakken en vertalen naar aansturing van de VLC-player. Vervolgens wordt vanaf een harde schijf hoge kwaliteit video op een LCD-scherm geprojecteerd.

Ik heb het vermoeden dat ik met bv een Asrock ION 330HT een goede oplossing heb. Andere systemen waar ik naar kijk zijn:
Zotac May HD-ND01
Giada Cube N3
Joy-IT NT330I (ookwel de Foxcomm)

Mijn vraag is allereerst of ik voor mijn toepassing en te gebruiken software het best inderdaad naar een mini kan gaan kijken. Zo ja, misschien niet helemaal in dit topic, maar toch de vraag naar welk systeem het best bij mijn software zou passen.

Alvast dank voor jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een full Ubuntu install met VLC of XBMC moet volgens mij prima doen wat jij wilt, ook met een bluetooth dongle A2DP geluid. De hardware in alle ION producten is vrijwel gelijk, al verschilt het af en toe in de aan-/afwezigheid van een dvd/blu-rayspeler, de hoeveelheid usb-aansluitingen en wel/geen frontpanel audio en usb.

Het makkelijkste is gewoon een Asrock ION te gaan halen, welke versie maakt eigenlijk niet uit maar is afhankelijk van de extra's die er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Wiethoofd,

Nog één vraagje. De bluetooth dongle is niet bedoeld voor geluid, maar om de signalen van een Wii-remote op te vangen. Kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:01:
[...]

Inmiddels is het heel makkelijk om op Ubuntu 9.10 de nieuwste nvidia drivers te installeren:
sudo add-apt-repository ppa:nvidia-vdpau/ppa

Voor Ubuntu 9.04 is het:
sudo sh -c "echo 'deb http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu  jaunty main' >> /etc/apt/sources.list"
sudo sh -c "echo 'deb-src http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu jaunty main' >> /etc/apt/sources.list"
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys CEC06767

De laatste regel in beide gevallen update je repositories en installeert vervolgens de 195 nvidia driver.

Deze driver dus: meuk: Nvidia Display Driver 195.36.08
Wiethoofd,

Ik heb jouw 'code' gebruikt om mijn nvidia drivers te updaten in mijn ubuntu 9.10. Ik ben een echte linux no-know. Nu is er echter een probleem (zie www.xbmcfreak.nl) met de driver 195.36.08 en emt de fan aansturing van de videokaart. Zou je nog een keer dit soort code kunnen posten, of een andere guide, om me te helpen een andere driver te krijgen, waar het probleem met de fan zich neit voordoet.

Alvast dank!
Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:52:
Nog één vraagje. De bluetooth dongle is niet bedoeld voor geluid, maar om de signalen van een Wii-remote op te vangen. Kan dat ook?
Een normale Ubuntu install heeft fatsoenlijke Bluetooth support, en zal waarschijnlijk ook de Wii-mote opvangen.

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:21:
Ik heb jouw 'code' gebruikt om mijn nvidia drivers te updaten in mijn ubuntu 9.10. Ik ben een echte linux no-know. Nu is er echter een probleem (zie www.xbmcfreak.nl) met de driver 195.36.08 en met de fan aansturing van de videokaart. Zou je nog een keer dit soort code kunnen posten, of een andere guide, om me te helpen een andere driver te krijgen, waar het probleem met de fan zich neit voordoet.
De juiste regels voor het verwijderen van de drivers weet ik zo niet, maar met het volgende moet je de oude kunnen installeren, er wordt je dan waarschijnlijk gevraagd of je de nieuwere wilt verwijderen/overschrijven.
sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-190-modaliases nvidia-glx-190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:21:
[...]
Wiethoofd,

Ik heb jouw 'code' gebruikt om mijn nvidia drivers te updaten in mijn ubuntu 9.10. Ik ben een echte linux no-know. Nu is er echter een probleem (zie www.xbmcfreak.nl) met de driver 195.36.08 en emt de fan aansturing van de videokaart. Zou je nog een keer dit soort code kunnen posten, of een andere guide, om me te helpen een andere driver te krijgen, waar het probleem met de fan zich neit voordoet.

Alvast dank!
Groet!
xbmcfreak bevat 190.53 en heeft dus geen last van de bovengenoemde bug. Het gaat alleen om de 195.xx drivers, welke nog steeds beta zijn.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:40:
[...]

Een normale Ubuntu install heeft fatsoenlijke Bluetooth support, en zal waarschijnlijk ook de Wii-mote opvangen.

[...]

De juiste regels voor het verwijderen van de drivers weet ik zo niet, maar met het volgende moet je de oude kunnen installeren, er wordt je dan waarschijnlijk gevraagd of je de nieuwere wilt verwijderen/overschrijven.
sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-190-modaliases nvidia-glx-190
Veel dank! Zal het vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:58

Tuxie

En WeL nU!

Gents,

Ik ben op dit moment mezelf aan het storten op de HTPC markt. Ik ben op dit moment de afweging aan het maken of ik mijn nieuwe systeem maak op basis van het ION platform (b.v. Asrock 330 HT) of toch voor een AMD systeem (X245+) of zelfs desktop-alike moet gaan. Ik heb wel een aantal eisen t.a.v. mijn nieuwe HTPC:

- Afspelen 1080p (.mkv)
- Afspelen DivX / Xvid
- DVB-S2 kijken (d.m.v. PCI of USB variant, b.v. TeVii), gebruikmakend van een Softcam
- 1080i opnemen

Ik vraag mijzelf met name af of het ION platform 1080i kan opnemen, gebruikmakend van een DVB-S2 tuner i.c.m. een softcam. Heeft iemand zo'n soort opstelling al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik gebruik m'n ASRock ION (standaard, op de Kingston SSD na), als media pc. Daarbij heb ik een Samsung series 7 LED TV aangesloten via de HDMI poort. Ik dacht.... de perfecte combinatie. Helaas bleek niets minder waar, veel, HEEL VEEL schokkende beelden bij het afspelen van full HD materiaal (mkv). :(

Ik heb flink wat gelezen, getweakt, etc. maar niets mocht baten. Gisteren was ik zover dat ik m'n het raam uit wilde slingeren. Tot een helder momentje vandaag! Ik heb 'm boven aan m'n Samsung 22" monitor gehangen en voila, daar speelt het materiaal helemaal SUPER, zoals ik hier van iedereen lees. Ik blij :)

Nu uiteraard de vraag, wat doe ik fout? Ik gebruik Windows 7, met de laatste drivers van Nvidia (Graphics en WHQL). Wat moet ik aan de TV tweaken om ervoor te zorgen dat de boel wel vloeiend afgespeeld wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Laatst online: 13-09 13:23
Hoi

Ben zelf in het bezit van een POV ion met windows 7 en coravc codec, en die speelt alles super af op mijn samsung led tv 40 inch.
ION : windows7, 4GB geheugen, coreavc, de goede drivers en aangesloten op de tv , alles in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Tsja, dat dacht ik dus ook, Win7, coreAVC, etc.... en hij doet het dus ook gewoon goed op een reguliere TFT monitor. Helaas laat ie het afweten op m'n LED TV. Vraag is, waar ligt dat aan? HDMI ipv VGA (ik moet VGA op de LED TV nog ff testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Laatst online: 13-09 13:23
misschien iets heel simpels: coreavc vinkje hardware acceleratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Dat staat echt allemaal goed, zoals ik al zei, hij doet het perfect zodra ik 'm op een gewone TFT monitor aansluit. Je ziet dan ook het coreavc logootje van blauw naar groen gaan in je system bar waarmee hij aangeeft dat hij CUDA acceleration gebruikt. Het zit 'm ergens in de "communicatie" met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
Berk73 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:58:
Ik gebruik m'n ASRock ION (standaard, op de Kingston SSD na), als media pc. Daarbij heb ik een Samsung series 7 LED TV aangesloten via de HDMI poort. Ik dacht.... de perfecte combinatie. Helaas bleek niets minder waar, veel, HEEL VEEL schokkende beelden bij het afspelen van full HD materiaal (mkv). :(

Ik heb flink wat gelezen, getweakt, etc. maar niets mocht baten. Gisteren was ik zover dat ik m'n het raam uit wilde slingeren. Tot een helder momentje vandaag! Ik heb 'm boven aan m'n Samsung 22" monitor gehangen en voila, daar speelt het materiaal helemaal SUPER, zoals ik hier van iedereen lees. Ik blij :)

Nu uiteraard de vraag, wat doe ik fout? Ik gebruik Windows 7, met de laatste drivers van Nvidia (Graphics en WHQL). Wat moet ik aan de TV tweaken om ervoor te zorgen dat de boel wel vloeiend afgespeeld wordt??
Dit ligt misschien aan de refresh rates van jouw TV. De meeste MKV's zijn gecodeerd op 24fps en soms 30fps. Als jouw videokaart jouw TV standaard aanstuurt op 60Hz moet hij die 24fps vertalen naar 60Hz. De MKV kan dan vloeiend door de GPU worden gedecodeerd naar 24fps maar uiteindelijk toch stotterende beelden opleveren. Als jouw tv 24Hz als input accepteert (ook wel 24p geneoemd in de tv marketing), kun je in nvidia control panel proberen om een refresh rate in te stellen van 24Hz. Blurays voldoen aan de 24p standaard, en na in nvidia control center 24Hz te hebben ingesteld kon ik deze eindelijk vloeiend kijken :)

p.s. XBMC-Live onder linux kiest bij mij automatisch een passend aantal Hz voor de MKV die ik wil afspelen. Dus 24HZ voor een 24fps MKV en 60HZ voor 30fps MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Probeer anders de laatste nightly builds van XBMC for Windows en kies voor DXVA acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tuxie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:57:
Ik vraag mijzelf met name af of het ION platform 1080i kan opnemen, gebruikmakend van een DVB-S2 tuner i.c.m. een softcam. Heeft iemand zo'n soort opstelling al eens geprobeerd?
Er zijn nogal wat problemen met in elk geval de combinatie Windows 7, Anysee E30 (zo'n beetje de populairste softcam van t moment) en gecodeerde HD zenders, oa gemeld op degroeneknop.nl en hardwareinfo. De Windows driver van Anysee gebruikt om 1 of andere reden heel veel cpu load bij gecodeerde HD zenders, en dat betekent dat de Atoms het niet redden. Onder Linux (experimentle XBMC PVR branch) werkt t allemaal wel vloeiend, maar ja dat is voor de rest nog experimental/unstable/alpha/etc.

Oftewel, Atom+ION is qua hardware snel genoeg voor DVB-S2 + softcam, maar alle schakels in de keten moeten wel meewerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 14-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
HEY_DUDE schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:56:
[...]

Dit ligt misschien aan de refresh rates van jouw TV. De meeste MKV's zijn gecodeerd op 24fps en soms 30fps. Als jouw videokaart jouw TV standaard aanstuurt op 60Hz moet hij die 24fps vertalen naar 60Hz. De MKV kan dan vloeiend door de GPU worden gedecodeerd naar 24fps maar uiteindelijk toch stotterende beelden opleveren. Als jouw tv 24Hz als input accepteert (ook wel 24p geneoemd in de tv marketing), kun je in nvidia control panel proberen om een refresh rate in te stellen van 24Hz. Blurays voldoen aan de 24p standaard, en na in nvidia control center 24Hz te hebben ingesteld kon ik deze eindelijk vloeiend kijken :)

p.s. XBMC-Live onder linux kiest bij mij automatisch een passend aantal Hz voor de MKV die ik wil afspelen. Dus 24HZ voor een 24fps MKV en 60HZ voor 30fps MKV.
Ik heb zelf een asrock in combinatie met een Panasonic th-37px80. Heb ook soms schokkerige stukken. Speel af met XBMC. Heeft iemand ook deze set up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
[...]

Dan ga ik dat nog maar eens proberen. Ik kan me herinneren dat ik het al een keer getest heb, maar dat ik tegen iets vaags aan liep qua resolutie iod..... ik laat het wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
Wellicht een vreemde vraag maar ik wil de Asrock 330HT kopen en wil daarbij ook vanaf de bank kunnen werken.

Ik zoek dan ook een draadloos toetsenbord met ingebouwd touchpad/trackball om hierop aan te sluiten.
Wil hem namelijk ook gebruiken om beneden op de TV te mailen, MSNen of te internetten,

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 08:55
agraaff schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:01:
Wellicht een vreemde vraag maar ik wil de Asrock 330HT kopen en wil daarbij ook vanaf de bank kunnen werken.

Ik zoek dan ook een draadloos toetsenbord met ingebouwd touchpad/trackball om hierop aan te sluiten.
Wil hem namelijk ook gebruiken om beneden op de TV te mailen, MSNen of te internetten,

Iemand een suggestie?
Genoeg keuze...

pricewatch: Logitech diNovo Edge (Qwerty)
pricewatch: Logitech diNovo Mini
pricewatch: Logitech Cordless MediaBoard Pro (Qwertz)
pricewatch: Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard
pricewatch: Keysonic ACK-540RF+
pricewatch: Cideko Air Keyboard
pricewatch: Adesso SlimTouch Wireless 2.4 GHz RF Mini Touchpad Keyboard
pricewatch: Enermax Aurora Micro Wireless
pricewatch: Keysonic ACK-340BT
pricewatch: Keysonic ACK-540 MAC RF

Ik had zelf de Enermax op het oog, maar die is zeer slecht te krijgen.

Wat overigens ook nog wel erg leuk is om naar te kijken is http://synergy2.sourceforge.net/
Stel dat je al een laptop in de buurt hebt staan kan je je tv gebruiken als een soort 2e scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door WaSteiL op 16-03-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
Dank voor de lijst.

Synergy heeft een collega van mij draaien met zijn linux laptop en Windows desktop, erg geil.
Nadeel voor thuis is dat ik dan toch weer mijn laptop aan moet hebben en dan kan ik net zo makkelijk daarop werken.

Gezien de prijs van de Asrock (300 euro) wil ik niet te veel uitgeven voor het toetsenbord max zo rond de 50 euro.

mijn oog viel dan ook op de

Logitech Cordless MediaBoard Pro (Qwertz)
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Zijn er veel verschillen tussen qua gebruikersgemak of werking?

[ Voor 6% gewijzigd door agraaff op 16-03-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 08:55
agraaff schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:44:
Dank voor de lijst.

Synergy heeft een collega van mij draaien met zijn linux laptop en Windows desktop, erg geil.
Nadeel voor thuis is dat ik dan toch weer mijn laptop aan moet hebben en dan kan ik net zo makkelijk daarop werken.

Gezien de prijs van de Asrock (300 euro) wil ik niet te veel uitgeven voor het toetsenbord max zo rond de 50 euro.

mijn oog viel dan ook op de

Logitech Cordless MediaBoard Pro (Qwertz)
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Zijn er veel verschillen tussen qua gebruikersgemak of werking?
Ik raad je dan aan om de reviews te lezen die je ook kan vinden in de pricewatch of je te wenden tot Overige Hardware. Hoort niet thuis in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Dreamvoid schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:38:
[...]

Er zijn nogal wat problemen met in elk geval de combinatie Windows 7, Anysee E30 (zo'n beetje de populairste softcam van t moment) en gecodeerde HD zenders, oa gemeld op degroeneknop.nl en hardwareinfo. De Windows driver van Anysee gebruikt om 1 of andere reden heel veel cpu load bij gecodeerde HD zenders, en dat betekent dat de Atoms het niet redden. Onder Linux (experimentle XBMC PVR branch) werkt t allemaal wel vloeiend, maar ja dat is voor de rest nog experimental/unstable/alpha/etc.

Oftewel, Atom+ION is qua hardware snel genoeg voor DVB-S2 + softcam, maar alle schakels in de keten moeten wel meewerken.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk toch dat ik een zuinige micro-atx dual core ga bouwen met een dedicated videokaart. Eventueel is de ZoTac itx 9300 wifi dan ook wel een optie, aangezien je daar een CPU in kan prikken en eventueel later ook de GPU nog kunt updaten (vrij pci-express slot). Overigens ga ik wel voor de Linux oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Nog twee lekker kleine: een Lenovo en een Brando.

edit: sorry, zag iets te laat dat er al werd gemeld dat deze vraag hier niet thuis hoorde. Negeer mijn reactie dan ook aub :o

[ Voor 19% gewijzigd door xyl op 16-03-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tuxie schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:59:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik denk toch dat ik een zuinige micro-atx dual core ga bouwen met een dedicated videokaart. Eventueel is de ZoTac itx 9300 wifi dan ook wel een optie, aangezien je daar een CPU in kan prikken en eventueel later ook de GPU nog kunt updaten (vrij pci-express slot). Overigens ga ik wel voor de Linux oplossing.
Waarom een duur extra-klein mITX mobo als je met mATX ook goed uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Dreamvoid schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:42:
[...]

Waarom een duur extra-klein mITX mobo als je met mATX ook goed uit bent?
Hoeft niet per se itx te zijn inderdaad, micro-atx is ook prima. Kasten zijn prima verkrijgbaar en moederborden ook. Ik nam die even als voorbeeld omdat ik wist dat daar een 9300 IGP op zat en je er een losse CPU in kon zetten. Dat vind ik wel handig. Voor (micro)ATX borden met die features moet ik weer even zoeken , die types en features ken ik niet allemaal uit mijn hoofd ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tuxie op 16-03-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
[...]

En ja hoor, dat lijkt het te zijn..... :*) ik moet nog ff wat testen, maar een eerste snelle test leek goed te werken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik wil een helemaal passief systeem bouwen op basis van ION. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
De Asrock barebones zijn niet passief. De ZOTAC boardjes zijn passief maar hebben weer een ATX voeding nodig. Ik wil er XBMC op draaien en wat erg koel is aan de Asrock HT serie is het IR oog in de kast. Weet iemand een combinatie die helemaal silent is? Het liefst met een kast dat een IR oog heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door terracide op 17-03-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21
terracide schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:21:
Ik wil een helemaal passief systeem bouwen op basis van ION. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
De Asrock barebones zijn niet passief. De ZOTAC boardjes zijn passief maar hebben weer een ATX voeding nodig...
Een zotac bordje icm met een PicoPsu is dan de oplossing.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste