[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 09:22
DXVA ondersteuning in XBMC!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=69306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Betekent dit dat hardware acceleration vanaf nu ook mogelijk is voor Windows gebruikers?
Of wat zijn hier de voordelen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quote: wiki DXVA
DirectX Video Acceleration (DXVA) is a Microsoft API specification for the Microsoft Windows and Xbox 360 platforms that allows video decoding to be hardware accelerated.
Windows-gebruikers hebben er inderdaad als enige echt profijt van, linux heeft namelijk VDPAU 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

Arfman

Drome!

Is er een mogelijkheid om een gecompileerde versie van de XBMC met DXVA support te downloaden?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:08:
Is er een mogelijkheid om een gecompileerde versie van de XBMC met DXVA support te downloaden?
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/
geen dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 14:54
Anoniem: 300796 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:00:
Hallo! Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er echt heel veel aan gehad, alvast bedankt daar voor! Ik heb echter een issue waar ik niet uitkom. Ik heb een 330HT met Ubuntu en daarop XBMC.
Mijn probleem is dat mijn draadloze overdrachtsnelheid erg laag ligt, rond de 150-200kbps. Volgens mij moet dit veel sneller kunnen. Ik las al wel wat over het installeren van de de Nvidia network drivers, maar ik kom er niet uit hoe dat moet. Kan iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt!!
Heb je een Wireless N router? Er zijn met de laatste release van Ubuntu (Karmic), waarop XBMC v9.11 gebaseerd is, sowieso stabiliteitsproblemen met Wireless configuraties en ik ben zelf ook nog niet achter de oplossing behalve naar Windows terug te switchen. Er staan al aardig wat topics over op internet maar misschien is het handig om op GoT ook een topic te openen om wat kennis te bundelen. :)

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Wiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:54:
[...]

Windows-gebruikers hebben er inderdaad als enige echt profijt van, linux heeft namelijk VDPAU 8)
En dan nog enkel vista of 7. Het gaat hier namelijk over dxva2 welke door xp niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zuinig moederbord voor thuisserver tbv foto's, muziek, film, downloads en Mediaportal (1080p). Het ion platform lijkt daarvoor ideaal.Het bord waar ik naar aan het kijken ben is de Asrock A330ion, maar hier zijn nog geen reviews van te vinden.
Vanochtend vond ik de eerste (joepie!). Helaas in het Turks (denk ik).
Hij is te vinden op: http://www.pckoloji.com/a...-a330ion-itx-anakart.html

Goole Translator maakt er een potje van. Wel grappig: "een CD met chauffeurs".

Zijn er taalvirtuozen die een mooie vertaling kunnen maken? Of misschien andere reviews die moeilijk te vinden zijn. (previews en aankondigen zijn er genoeg).

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zuinig moederbord voor thuisserver tbv foto's, muziek, film, downloads en Mediaportal (1080p). Het ion platform lijkt daarvoor ideaal.Het bord waar ik naar aan het kijken ben is de Asrock A330ion, maar hier zijn nog geen reviews van te vinden.

Zijn er taalvirtuozen die een mooie vertaling kunnen maken? Of misschien andere reviews die moeilijk te vinden zijn. (previews en aankondigen zijn er genoeg).
Er zijn genoeg reviews te vinden van de Asrock ION systemen. Ik begrijp dat het alleen om het moederbord gaat in deze, maar dat maakt voor de prestaties van het systeem natuurlijk niet uit.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Laatst online: 02-02 18:10
The_Fes schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:51:
[...]

Er zijn genoeg reviews te vinden van de Asrock ION systemen. Ik begrijp dat het alleen om het moederbord gaat in deze, maar dat maakt voor de prestaties van het systeem natuurlijk niet uit.
Het losse moederbord is toch anders dan het complete systeem. er zit bijvoorbeeld DDR3 geheurgen in, solid caps en volgens mij ook een ander bios met bijbehorende instellingen en overclockmogelijkheden.

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:03:
Het losse moederbord is toch anders dan het complete systeem. er zit bijvoorbeeld DDR3 geheurgen in, solid caps en volgens mij ook een ander bios met bijbehorende instellingen en overclockmogelijkheden.
Buiten dat is op vrijwel elk ION bord, ongeacht of het in een barebone, nettop of netbook zit aan elkaar gelijk, Atom 330 met de 9400M IGP in de chipset. Je geheugensnelheid en -type is dan inderdaad de enige factor die enige impact kan hebben op je prestaties, maar minder groot dan een CPU-overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Ik denk niet dat DDR3 een erg grote performance winst zal opleveren voor een ION Atom

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPU-performance zal ingame een kleine boost krijgen, de snelheid van DDR3 ligt namelijk hoger dan DDR2, maar met videoplayback zal je er nauwelijks profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
MXL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:47:
Ik denk niet dat DDR3 een erg grote performance winst zal opleveren voor een ION Atom
Of je het echt zal merken weet ik niet, maar onderaan deze pagina staat benchmark vergelijking met 3d mark tussen een board met ddr2 en ddr3 http://www.eteknix.com/ne...-what-were-they-thinking/

Heb vandaag ook toevallig zitten kijken en dit lijkt me toch een aardig bordje om mijn mediacenter/file server van te maken (op mijn studenten kamertje). Even de fan vervangen en dan is die lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krijn1985 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:57:
Of je het echt zal merken weet ik niet, maar onderaan deze pagina staat benchmark vergelijking met 3d mark tussen een board met ddr2 en ddr3 http://www.eteknix.com/ne...-what-were-they-thinking/
Beetje verdraaide benchmark, de snelheid van en hoeveelheid DDR3 geheugen op de AsRock is niet vermeld, want dat maakt wel degelijk verschil ingame, met videoplayback maakt geheugensnelheid merk je nauwelijks tot geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te denken om zo'n ASRock ION 330 aan te schaffen voor gebruik als mediaplayer. Wil eigenlijk xbmc onder linux gebruiken, maar las hier en daar dat het met linux niet mogelijk zou zijn om blueray disks af te spelen. Is dat oude info en kan dit ondertussen wel, of werkt dit nog steeds niet onder linux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Wildfire

Joy to the world!

Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:00:

Wat wil je weten? Heb zelf sinds eergisteren een Asrock A330ION systeempje namelijk, staat sinds gisteren Windows Server 2008 R2 op en ben nu bezig met het verder inrichten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:03:
Zit te denken om zo'n ASRock ION 330 aan te schaffen voor gebruik als mediaplayer. Wil eigenlijk xbmc onder linux gebruiken, maar las hier en daar dat het met linux niet mogelijk zou zijn om blueray disks af te spelen. Is dat oude info en kan dit ondertussen wel, of werkt dit nog steeds niet onder linux ?
Dat kan nog steeds niet, de remote van de HT versie werkt inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
The_Fes schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:21:
[...]

Dat kan nog steeds niet, de remote van de HT versie werkt inmiddels wel.
Je kunt nu wel BluRay's afspelen en de Remote werkt idd ook. :P

Zie: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=67420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Wildfire schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:44:
[...]

Wat wil je weten? Heb zelf sinds eergisteren een Asrock A330ION systeempje namelijk, staat sinds gisteren Windows Server 2008 R2 op en ben nu bezig met het verder inrichten.
Jij hebt toevallig er geen scherm aanhangen met reso 2560*1600?

Kzou is willen weten of ik iets over het hoofd zie of het gewoon niet gaat.

Update: Ik lees net dit: http://forum.gefen.com/topic.asp?TOPIC_ID=10001 dus ik vrees dat het niet zal gaan met een converter.

[ Voor 13% gewijzigd door SiXke op 05-02-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MadHost schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:53:
[...]

Je kunt nu wel BluRay's afspelen en de Remote werkt idd ook. :P

Zie: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=67420
Oh, dat had ik gemist, goed nieuws :) Maar echt gebruiksvriendelijk is het nog niet.. Maar het is een start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:58

DC2

AOpen heeft nu de GP7A-HD uitgebracht als Full System, zie hier.

Specs:

T3100
2GB DDR3 1066
320GB
NVIDIA ION
Slot in DVD
e-SATA
1,8L

kleiner dan ASRock en sneller >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
DC2 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:23:
AOpen heeft nu de GP7A-HD uitgebracht als Full System, zie hier.

Specs:

T3100
2GB DDR3 1066
320GB
NVIDIA ION
Slot in DVD
e-SATA
1,8L

kleiner dan ASRock en sneller >:).
Maar ook prijzig... :/ Daarnaast zit er geen BluRay speler in en de CPU power heb je ook niet echt nodig om HD content af te kunnen spelen met het ION platform.

Ik had liever zo'n kastje gezien maar dan met de GF310 er in! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SiXke schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:21:

[...]

Jij hebt toevallig er geen scherm aanhangen met reso 2560*1600?
Nee, ik heb er zelfs helemaal geen scherm meer aanhangen. Hij staat nu in een hoekje met enkel de stroom- en netwerkkabel erop :)

Bij installatie heb ik m'n 24" LCD erop aangesloten gehad, weliswaar enkel via VGA en niet via DVI. Resolutie van 1920x1200. Heb alleen geen filmpjes ofzo proberen te laten decoden door het apparaat omdat ik 'm daarvoor niet gebruik, maar ben best bereid iets te testen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Waarom maken de mensen van ASrock ingodsnaam gebruik van een 40mm fan. Dat is het enige manco aan het totaal product voor mij.
Ik wil graag een alles in één servertje maken (net als velen hier).
Maar een irritante pieptoon zit ik niet op te wachten.
Om die reden wil ik het losse moederbord kopen. Maar een case vinden met één grote fan is ook nog een uitdaging.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een 330 ION + case combinatie, die stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
DXVA 2 is goed nieuws voor de windows XMBC-ers. Binnenkort maar eens updaten. Ik heb trouwens mijn ion 330 ht achter mijn tv hangen, maar helaas werkt de remote dan niet meer (IR?) weet iemand waar dat oogje zit en of ik die makkelijk kan verplaatsen? (kabeltje verlengen of een optisch kabeltje ofzo?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Daar heb je IR extenders voor.
Deze herhalen alle door één oog ontvangen ir commandos over verschillende zenders. Zo kan je IR apparatuur in de kast bedienen. Werkt naar horen zeggen goed.
Volgens mij had Marmitek er een aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255409

Stien schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:51:
Waarom maken de mensen van ASrock ingodsnaam gebruik van een 40mm fan. Dat is het enige manco aan het totaal product voor mij.
Ik wil graag een alles in één servertje maken (net als velen hier).
Maar een irritante pieptoon zit ik niet op te wachten.
Om die reden wil ik het losse moederbord kopen. Maar een case vinden met één grote fan is ook nog een uitdaging.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een 330 ION + case combinatie, die stil is?
Ik heb zelf de http://tweakers.net/price...-box-pc-eb1012-zwart.html. En deze is bijna helemaal stil, als je echt goed luistert kan je de HD horen tijdens het opstarten, maar verder is ie geruisloos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Ik heb zelf ook de asrock maar stoor mij totaal niet aan de fan, ik hoor hem licht maar van de fluittoon waar sommigen het over hebben is bij mij geen sprake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
aval0ne schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:26:
Logic Supply Introduces a Fanless, Ruggedized NVIDIA ION Media Player
[afbeelding]
De case is ook los verkrijgbaar voor $150 op cartft.com
http://www.cartft.com/catalog/il/1041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Wildfire schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:44:
[...]

Wil hetzelfde OS gaan installeren en gebruiken, maar weet niet of de A330 ion dat een beetje trekt. Met hoeveel intern draai jij hem nu en gaat dat soepel? Wil er zelf ook nog exchange 2010 op draaien en als het kan ook XBMC. Kun je eens kijken of XBMC wil installeren op 2008 R2 of dat het aangeeft dat het OS unsupported is?
Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
De prijzen van de ASRock doen raar, je zou denken dat met de komst van Ion 2 de prijzen zouden zakken maar nee, integendeel, ze stijgen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Veel hardware prijzen zijn oorspronkelijk gekoppeld aan de dollar en deze is de laatste tijd aardig gestegen t.o.v. de €, mogelijk heeft het daar wat mee te maken?
aval0ne schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
De prijzen van de ASRock doen raar, je zou denken dat met de komst van Ion 2 de prijzen zouden zakken maar nee, integendeel, ze stijgen zelfs.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Kan iemand voor mij opmeten hoeveel mm er tussen de twee gaten voor het bevestigen van de heatsinks zit.
Ik wil deze bij aanschaf gaan vervangen voor grotere heatsinks, waarmee passief koelen mogelijk moet worden.
Ik heb bijvoorbeeld deze chipset koeler in gedachte: Thermalright HR-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
aval0ne schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
Inderdaad een beetje jammer.. Een paar weken geleden waren de prijzen voor de 330 HT BD ineens een stuk lager, heb er spijt van dat ik daar niet van geprofiteerd heb toen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

anthonycd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Wil hetzelfde OS gaan installeren en gebruiken, maar weet niet of de A330 ion dat een beetje trekt. Met hoeveel intern draai jij hem nu en gaat dat soepel?
WS2K8 R2 Werkt best wel lekker op de Atom 330. Ik heb er 4 gig DDR3 geheugen inzitten waarvan 32mb door de on-board videokaart wordt weggesnoept dus hou nog genoeg over.
Wil er zelf ook nog exchange 2010 op draaien en als het kan ook XBMC. Kun je eens kijken of XBMC wil installeren op 2008 R2 of dat het aangeeft dat het OS unsupported is?
Ik heb geen idee hoe zwaar Exchange is, aangezien ik dat nooit heb gebruikt. Mijn Atom 330 systeempje is ook echt primair bedoelt als een licht thuisservertje slash centrale opslag en zal dus nooit zwaar werk krijgen.

Nou ja, behoudens BOINC / SETI@Home. Niet dat 'ie honderden WU's per dag kan verstouwen maar toch :)

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Wildfire schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:
[...]

WS2K8 R2 Werkt best wel lekker op de Atom 330. Ik heb er 4 gig DDR3 geheugen inzitten waarvan 32mb door de on-board videokaart wordt weggesnoept dus hou nog genoeg over.

[...]

Ik heb geen idee hoe zwaar Exchange is, aangezien ik dat nooit heb gebruikt. Mijn Atom 330 systeempje is ook echt primair bedoelt als een licht thuisservertje slash centrale opslag en zal dus nooit zwaar werk krijgen.

Nou ja, behoudens BOINC / SETI@Home. Niet dat 'ie honderden WU's per dag kan verstouwen maar toch :)
Ok, thanks. Dat is ook mijn idee. Wil met een A330 een servertje gaan maken voor de mail en ook als XBMC machine gebruiken. Kun je dat misschien nog testen voor me, of het wil installeren en hoe het dan draait verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:36
The_Fes schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:29:
[...]

Inderdaad een beetje jammer.. Een paar weken geleden waren de prijzen voor de 330 HT BD ineens een stuk lager, heb er spijt van dat ik daar niet van geprofiteerd heb toen :(
De asrock 330 ht-bd is al een poosje helemaal niet leverbaar. Misschien heeft het daarmee te maken. Hopelijk komen ze snel, want ik wil hem eind van de maand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:02
djmartyn schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:11:
[...]
De asrock 330 ht-bd is al een poosje helemaal niet leverbaar. Misschien heeft het daarmee te maken. Hopelijk komen ze snel, want ik wil hem eind van de maand hebben.
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat er spoedig nieuwe ION's door ASRock zullen worden gepresenteerd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
RicoK schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32:
[...]

Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat er spoedig nieuwe ION's door ASRock zullen worden gepresenteerd........
Op Cebit vanaf 2 maart dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:02
Inderdaad, dat zou zo maar eens kunnen. Ik ben me toevallig sinds kort aan het beraden of ik Hannover dit jaar met een bezoekje ga vereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:42
Wellicht staat het al ergens in het topic, maar ik kon het even niet vinden.

Ik ben het overzicht in die Zotac bordjes compleet kwijt. Ze hebben een A t/m F serie. Daarvan zijn er twee (de B en C) met een Atom N230 processor en de rest met een N330. Nu wil ik graag een N330 bordje hebben.

Zou iemand me kunnen vertellen wat de overige verschillen zijn tussen deze bordjes? Want zelfs op de site van Zotac kom ik er niet helemaal uit. Bij welke zit een voeding bijvoorbeeld?

Alvast heel erg bedankt voor het verlossende antwoord (kan ik eindelijk bestellen!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

A en D hebben als verschil het type voeding, de ene (ik weet zo even niet uit mijn hoofd welke) heeft een extern voedingsblok, de andere heeft een standaard aansluiting voor een interne voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 19:35
Op de Zotac site kan je een spec blad downloaden: http://www.zotac.com/http...s/mb/ZOTAC-ION-ITX_v3.pdf. Hierin staat een duidelijk overzichtstabel.

A heeft voeding, Wifi en een Atom 330
B heeft geen voeding, geen Wifi en een Atom 230
C heeft voeding, Wifie en een Atom 230
D heeft geen voeding Wifi en een Atom 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/772/hdmiservert.jpg

raid 5 hdmi media playertje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
RicoK schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32:
[...]

Ze zijn inmiddels al bijna leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 10:23
Mede door dit topic ben ik helemaal enthousiast geworden voor een Zotac en dan specifiek om de IONITX-A-E versie. Momenteel gebruik ik mijn oude shuttle met een amd 1900+, hdmi aangesloten op mijn tv, wat voor divx meer dan voldoende is. Echter speel ik met het idee om een anysee digitenne ontvanger aan te schaffen en deze op een ion bordje aan te sluiten. Dit geheel moet dan in mijn meterkast weggewerkt worden. Hier staat momenteel al de shuttle dus ruimte voldoende. Omdat het toch uit het zicht is en ik met een klein budget werk wou ik het niet in een behuizing wegwerken maar zo in de meterkast installeren. Hij wordt geinstalleerd op een houten plank, waar ik wat afstandhouders in weg wil werken zodat niet op het hout vastgeschroeft hoeft te worden en niet bij het openen van mijn meterkast eruit kan vallen. Echter waar ik nog mee zit en wat mijn concrete vraag ook is:

Hoe kan ik de computer dan aanzetten? kan ik het beste een oude kast hiervoor slopen en de on/off schakelaar hiervan gebruiken of zijn er nog betere manieren. Het liefst zou ik hem via mijn MCE remote willen aanzetten maar kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13

XanderDrake

Build the future!

Prachtig spul 8)

Nieuws: Acer komt snel met nVidia Ion2 Netbook.

Acer is een van de eerste grote Netbook fabrikanten die binnenkort komt met een Ion 2 netbook. Het komt er op neer dat het standaard netbook is met Atom N450, maar wel werkt met nVidia Optimus: on the fly switchen tussen Ion2 en GMA 3150. Scheelt nogal wat accutijd!

Bron
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/02/acer-one.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 16-02-2010 16:26 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
djmartyn schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:52:
[...]

Ze zijn inmiddels al bijna leverbaar...
Er zijn helemaal nog geen details of foto's bekend dus dat zou me sterk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
aval0ne schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Er zijn helemaal nog geen details of foto's bekend dus dat zou me sterk lijken.
Ik bedoelde de 'oude' Asrock 330 HT-BD nettops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07 08:45
Die van mij zou volgens de webshop gisteren binnen moeten komen. Voorlopig nog geen statuswijziging dat hij verstuurd is, maar ga er vanuit dat het wel zou kunnen kloppen dat hij 1 van deze dagen bij de leverancier zou moeten binnenkomen. Bestelling heeft dan bij elkaar iets van 3-4 weken mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 22:26
Heeft er iemand ervaring met Raid 5 (software/firmware) op het ION platform? Ik ben benieuwd naar de snelheid om het in te zetten voor een NAS servertje. Deze zou dan gigabit snelheden moeten kunnen vullen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 14:25
ik heb een Asrock ION 330-HT met windows 7. Nu heb ik een hdmi kabel aangsloten en wil natuurlijk ook geluid krijgen. Maar ik kan alleen (via de hdmi) 2 kanaals analoog geluid krijgen.

Hoe kan ik dit oplossen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Westmania
  • Laatst online: 27-06 10:45
WaSteiL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:08:
Die van mij zou volgens de webshop gisteren binnen moeten komen. Voorlopig nog geen statuswijziging dat hij verstuurd is, maar ga er vanuit dat het wel zou kunnen kloppen dat hij 1 van deze dagen bij de leverancier zou moeten binnenkomen. Bestelling heeft dan bij elkaar iets van 3-4 weken mogen duren.
Bij mij idem dito... Zou m ook gisteren krijgen. Werd me verteld dat het waarschijnlijk na het weekend werd...Misschien idee om elkaar op de hoogte te houden? Ook mbt install en hoe die (evt) fluittoon bij jou aanwezig is...

• hardware-lover
  • Niet online
Zonder RAID onder Windows 7 haal ik nu al zo'n 40-45MB op een ION 330 systeempje, het lijkt me dat de ION ruim voldoet als basis voor een NAS?
NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Heeft er iemand ervaring met Raid 5 (software/firmware) op het ION platform? Ik ben benieuwd naar de snelheid om het in te zetten voor een NAS servertje. Deze zou dan gigabit snelheden moeten kunnen vullen.

Testing, one, two ...

Anoniem: 346011

ik heb een Zotac D-E ion mainboard met XBMC live versie 27705 (SVN) en heb het volgende probleem:
Wanneer ik een video bestand met een DTS track start of hervat na pauze, komt er vaak een hard tik uit mijn speakers. Dit doet zich bijna alleen voor bij DTS tracks maar heel af en toe ook bij Dolby Digital tracks.

De ion heb ik via SPDIF aangesloten op een Arcam AVR350 receiver en heb zowel een Coax als optische kabel geprobeerd maar bij beide gebeurd dit.

Op de Arcam kan ik zien welk signal wordt afgespeeld en tijdens het pauzeren van een Dolby Digital track blijft er ook gewoon Dolby Digital in beeld staan, wanneer ik echter een DTS track pauzeer, verschijnt er PCM in beeld. Bij het hervatten komt er dan weer DTS te staan. Het lijkt er dus op dat wanneer er van PCM wordt omgeschakeld naar DTS ik een tik hoor uit de speakers.

herkent misschien iemand dit of weet iemand een oplossing hiervoor?

Dit probleem had ik ook met de stable release van XBMC live dus het ligt niet aan de SVN.

alvast dank!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 21:07

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Even Google'n kwam met een linkje

Ubuntu nas op basis van een Point of View Ion 330, Atom 330 board

en vlgs de site haalt t bakje:

..
Without tweaky anything it get this performance
Copy several DVD images from Windows 7 64Bit to NAS public share: 58MByte/sec write
Copy several DVD images from NAS public folder to Windows 7 client: 75-80MByte/sec read
..

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07 08:45
Westmania schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Bij mij idem dito... Zou m ook gisteren krijgen. Werd me verteld dat het waarschijnlijk na het weekend werd...Misschien idee om elkaar op de hoogte te houden? Ook mbt install en hoe die (evt) fluittoon bij jou aanwezig is...
Ik heb vandaag doorgekregen dat ze morgen zouden binnenkomen (bij 4launch). Afhankelijk hoe laat hij binnen is ga ik hem morgen of zaterdag halen. Ik houd je verder wel even op de hoogte. Mijn plan is iig om MediaPortal te gaan installeren. Denk dat de fluittoon bij mij verder niet zo gaat opvallen. Ik ben een Xbox360 gewend als mediastation en daarbij vergeleken is alles muisstil. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
WaSteiL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:01:
[...]

Ik heb vandaag doorgekregen dat ze morgen zouden binnenkomen (bij 4launch). Afhankelijk hoe laat hij binnen is ga ik hem morgen of zaterdag halen. Ik houd je verder wel even op de hoogte. Mijn plan is iig om MediaPortal te gaan installeren. Denk dat de fluittoon bij mij verder niet zo gaat opvallen. Ik ben een Xbox360 gewend als mediastation en daarbij vergeleken is alles muisstil. ;-)
Wat zijn voor jou de redenen om voor MP te kiezen en niet XBMC bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

aval0ne schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:36:
[...]

Wat zijn voor jou de redenen om voor MP te kiezen en niet XBMC bijvoorbeeld?
MP doet op dit moment nog DXVA, maar het zal niet lang meer duren voordat XBMC dit ook heeft. Als je dan de verschillen moet opmaken heeft XBMC meer te bieden. Van alle laatste versies van skins, plugins weet je dan 100% zeker dat ze werken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:13:
[...]

MP doet op dit moment nog DXVA, maar het zal niet lang meer duren voordat XBMC dit ook heeft. Als je dan de verschillen moet opmaken heeft XBMC meer te bieden. Van alle laatste versies van skins, plugins weet je dan 100% zeker dat ze werken.
Sterker nog... http://www.xbmcfreak.nl/e...s-met-dxva-ondersteuning/

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45
Erhnam = xbmcfreak ;)

Mijn ervaring met XBMC (test versies) en DXVA is dat het zeker niet vlekkeloos loopt.
Er moet nog een hoop getest worden. Mediaportal loopt wel al vloeiend.

[ Voor 3% gewijzigd door Kozz op 19-02-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn ervaring met XBMC en DXVA is juist dat het prima loopt. Scheelt wel dat ik alleen goeie releases download, gewoon de nette mkv's, 1080p van de juiste groepen. Geen XBOX360 WMV zut, of PS3 AVCHD meuk, gewoon "de standaard". Ben nog geen film tegengekomen die het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:28:
Mijn ervaring met XBMC en DXVA is juist dat het prima loopt. Scheelt wel dat ik alleen goeie releases download, gewoon de nette mkv's, 1080p van de juiste groepen. Geen XBOX360 WMV zut, of PS3 AVCHD meuk, gewoon "de standaard". Ben nog geen film tegengekomen die het niet doet.
Ik krijg mijn asrock 330 ION HT maar niet goed voor wat betreft 1080p. Render methode staat goed en toch lopen AVCHD bestanden alles behalve soepel. Ze haperen gewoon..

Heb de laatste FAQ gebruikt voor het inrichten van een kale ubuntu + xbmc.

De live cd zie ik niet zitten omdat ik hiermee geen settings kan opslaan en tegenwoordig zit er al een hoop troep + apps in die ik toch niet gebruik. Ik zou de live cd natuurlijk wel is kunnen testen om te kijken of hd bestanden dan wel soepel lopen

Heeft iemand een recente guide/oplossing voor een reinstall die het wel doet? Liefst een script zoals ik die nu al heb? Ben totaal geen linux expert namelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 20-02-2010 18:14 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Live CD heeft gewoon een mogelijkheid em direct op een USB-stick of harde schijf neer te zetten.

Nog makkelijker is gewoon de Live CD iso downloaden en dan met unetbootin deze uitpakken op een USB-stick en daar vanaf opstarten, heb je 'live USB-stick' (maar dan zonder installatieproces ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een half jaar geleden een POV n330 gekocht. Deze is afgelopen nacht kapot gegaan. Na een beetje onderzoek was dit de boosdoener: Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/small_stuk.jpg.

Ik ga hem natuurlijk voor RMA opsturen maar ik wilde weten of er nog meer mensen problemen hebben met de POV n330.

offtopic:
ik heb het moederbord gebruikt in mijn windows home server.. misschien kunnen deze bordjes er neit tegen als je ze 24/7 aan hebt staan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 12:42
heeft iemand onder windows al blurays aan de praat gekregen met xbmc met windows 7?

ook kan ik geen hoofdstukken overslaan met xbmc als ik dat doe sluit hij de video af:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mijn Atom 330 op de Asrock A330ION draait al sinds begin van de middag overgeklokt op 2 ghz ipv 1.6ghz. Gaat tot nu toe probleemloos, heeft de hele tijd SETI@Home draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexswart schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:35:
heeft iemand onder windows al blurays aan de praat gekregen met xbmc met windows 7?

ook kan ik geen hoofdstukken overslaan met xbmc als ik dat doe sluit hij de video af:(
Probeer eens Media Player Classic - Home Cinema, heeft een stand alone versie en is dus makkelijk te testen. En wat van een XBMC live CD'tje?

Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:30:
Mijn Atom 330 op de Asrock A330ION draait al sinds begin van de middag overgeklokt op 2 ghz ipv 1.6ghz. Gaat tot nu toe probleemloos, heeft de hele tijd SETI@Home draaien :)
Temps or it didn't happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Let op: full-size is 1920x1200.

Asrock A330ION overclocked naar 2ghz

Ik moet toegeven, da's nu met de zijkant open. Ik ga die er nu weer opzetten en zal straks ff een nieuwe screenie posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
31 graden is nog te doen, maar met de fan op die snelheid zal het een bak herrie zijn volgens mij.

Verder is 13 uur over een WU veel, maar zolang alle kleine beetjes helpen (en punten opbrengen zeg ik: doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wiethoofd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:59:
31 graden is nog te doen, maar met de fan op die snelheid zal het een bak herrie zijn volgens mij.

Verder is 13 uur over een WU veel, maar zolang alle kleine beetjes helpen (en punten opbrengen zeg ik: doen ;))
Nope. Geen bak herrie. Ik heb de standaard fannetje door een PAPST fannetje vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:11:
Nope. Geen bak herrie. Ik heb de standaard fannetje door een PAPST fannetje vervangen. :)
Dan klopt volgens mij die fanspeed readout niet helemaal, 4400rpm is ongeacht welk formaat fan gewoon een stuk geluidsproductie waar je in veel gevallen niet vrolijk van kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wiethoofd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:14:
[...]

Dan klopt volgens mij die fanspeed readout niet helemaal, 4400rpm is ongeacht welk formaat fan gewoon een stuk geluidsproductie waar je in veel gevallen niet vrolijk van kan worden.
Hoe dan ook: ik heb iig geen lawaai. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:37
Webgnome schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:19:
offtopic:
ik heb het moederbord gebruikt in mijn windows home server.. misschien kunnen deze bordjes er neit tegen als je ze 24/7 aan hebt staan?
Ik hoop het niet, draai precies hetzelfde mobo ook 24/7, maar natuurlijk bestaat er ook zoiets simpels als bad luck ;)
Wat is er overigens mee gebeurd? IC'tje doorgefikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Deismyna schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:40:
[...]

Ik hoop het niet, draai precies hetzelfde mobo ook 24/7, maar natuurlijk bestaat er ook zoiets simpels als bad luck ;)
Wat is er overigens mee gebeurd? IC'tje doorgefikt ofzo?
Er is inderdaad 'iets' doorgefikt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:13:
[...]

Ik krijg mijn asrock 330 ION HT maar niet goed voor wat betreft 1080p. Render methode staat goed en toch lopen AVCHD bestanden alles behalve soepel. Ze haperen gewoon..

Heb de laatste FAQ gebruikt voor het inrichten van een kale ubuntu + xbmc.
Waarom probeer je niet gewoon Windows 7? :)

Oh ja: stay away from AVCHD meuk .. gewoon de standaard goede releases downloaden. AVCHD is voor PS3, WMV voor X360,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:18

job

alexswart schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:35:

Volgens mij zit je verkeerd, hier moet je heen: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Laatst online: 10-07 16:49
Gisteren in elkaar gezet (ook gepost in HTPC):
ASUS ION
2GB geheugen
PSU
Laptop voeding
Intel SSD 40GB

0 Watt; voeding only (niet meetbaar met cresta metertje)
3 a 4 Watt; met volledige setup, uitgeschakeld
27 Watt; idle windows 7
39 Watt pp; piekwaarde gemeten na installatie van wat programma's en afspelen van wat video's (met core AVC)

Ik heb alleen een probleem met HD content via het netwerk. Processor capaciteit is ruim voldoende. Ik heb het vermoeden dat het aan het netwerk ligt. Echter het kopiëren van de file gaat met ~7,2Mbyte/sec
De file is 5,2gig en duurt 2894 sec. Met een hele eenvoudige berekening kom ik uit op 1,8 Mb/sec. Het netwerk zou dus snel genoeg moeten zijn, toch gaat het beeld schokkerig. (codec is coreavc2.0 samen met mediaplayer classic, hardware ondersteuning staat aan in core avc...)
Net ook getest met de interne filter van mediaplayer classic, t voordeel wat ik dan heb is dat het geluid niet asynchroon gaat lopen

[ Voor 7% gewijzigd door hilbren op 21-02-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@hilbren: dan kopieer je de film toch eerst naar je SSD en speel je hem dan af? Is hij dan soepel -> netwerkissues. Schokt hij dan nog: codecissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik ben op zoek naar een nieuw goedkoop computertje voor mijn zoontje van 7. Tijdens een inbraak is zijn laptop (met defect display) gestolen, monitor heeft men laten staan.
Is een asrock 330 iets waar hij mee vooruit kan? Voor de zwaardere spellen hebben we een PS3 staan, maar het zou leuk zijn als hij er MAME, rollercoaster tycoon, flashgames etc op kan spelen.

Ik kan ook wel een normale pc in elkaar zetten maar dan ben ik volgens mij meer kwijt met als enige voordeel dat ik daar later een zwaardere videokaart in kan zetten.

Maximum budget is 400 euro, daar moet ik dus een systeempje van kopen en toetsenbord. Rest is aanwezig.

Goed idee of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DinoPK schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:28:
Ik ben op zoek naar een nieuw goedkoop computertje voor mijn zoontje van 7. Tijdens een inbraak is zijn laptop (met defect display) gestolen, monitor heeft men laten staan.
Is een asrock 330 iets waar hij mee vooruit kan? Voor de zwaardere spellen hebben we een PS3 staan, maar het zou leuk zijn als hij er MAME, rollercoaster tycoon, flashgames etc op kan spelen.

Ik kan ook wel een normale pc in elkaar zetten maar dan ben ik volgens mij meer kwijt met als enige voordeel dat ik daar later een zwaardere videokaart in kan zetten.

Maximum budget is 400 euro, daar moet ik dus een systeempje van kopen en toetsenbord. Rest is aanwezig.

Goed idee of zijn er betere alternatieven?
Met die eisen en budget kun je beter voor een goedkoop desktop PCtje gaan, bv. https://dynabyte.nl/artik...Packard_Bell_iMedia_A2710 voor 330 euro.

Krachtiger dan een Atom 330 systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Laatst online: 10-07 16:49
Arfman schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:12:
@hilbren: dan kopieer je de film toch eerst naar je SSD en speel je hem dan af? Is hij dan soepel -> netwerkissues. Schokt hij dan nog: codecissues.
Netwerk snelheid blijkt voldoende. Ik ben in totaal 2,5 uur bezig geweest om te verdiepen en te testen. In eerste instantie was het beeld schokkerig, daar ben ik mee begonnen. COREAVC is een deel van de oplossing. De informatiebron kan ik niet meer vinden, maar het helpt op het video geheugen vast te zetten op 256mb geheugen (in de bios). Het beeld lijkt nu goed te verlopen.

Echter de audio blijft een probleem. Het lijkt net of de A/V delay constant verschillend is. Dus niet te corrigeren met Mediaplayer.

Wat opvallend is dat windows mediaspeler minder cpu nodig heeft om de video af te spelen. Ik vermoed dat die beter gebruikt maakt van de hardware ondersteuning. Maar ook hier is de audio out of sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een POV Sydney ION-330-1. Deze heb ik in gebruik als thuisserver (Windows Server 2008 R2), hoofdzakelijk voor dataopslag en testen van websites tijdens ontwikkeling.
De PC zelf staat bij de stroomkast, nu valt mij eigenlijk op dat de fan die erop zit toch wel aardig wat lawaai maakt. Heb al geprobeerd deze uit te schakelen, maar dan gaan de temperaturen van de chipset richting 75°C ipv 50°C met fan.
Mijn vraag was nu of er fans zijn (4cm) die stiller zijn dan deze, waardoor het storend geluid afneemt. Of dat iemand misschien ervaring heeft met dit systeem passief te koelen door gebruik te maken van een andere koelblok ofzo?

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk een fatsoenlijkere review van de Asrock A330ION: Legit Reviews - ASRock A330ION Mini-ITX Motherboard Review

@ dsalden: deze selectie in de PW van 4cm fans even doornemen, Papst heeft wel fatsoenlijke fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik zit momenteel te twijfelen of ik voor de all-in-one set moet aanschaffen. Als in de Asrock 330 HT. Of toch enkel het moederbord en zelf de case geheugen en HDD te kunnen kiezen.

Een van de redenen waarom ik twijfel is het geluid dat de all-in-one produceert. Maar ik zie wel veel voordelen in het cdtje er in doen en gaan (zeker met de linux variant van XBMC). Kan ik er vanuit gaan dat wanneer ik enkel het ASrock ION330 moederbord aanschaf en dit zelf in een fijne case met grotere fans plaats. Dat dit net zo eenvoudig te installeren is als de all-in-one? (hierbij doel ik met name op het aan de praat krijgen van de IR en DXVA en netwerk ed.)

[ Voor 8% gewijzigd door Stien op 21-02-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Weten jullie het verschil tussen de asrock ion 330 en de nieuwere pro versie? Deze zou dts ondersteunen, weet iemand hier of werkelijk zo is?
Dan zie ik misschien een kans om mijn machine te vervangen door een nieuwe ion 330 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:11:
[...]

Is er een manier om te laten zien hoe je dat hebt gedaan? Heb net mijn Asrock Ion 330-ht binnen en moet overigens zeggen dat ik het geluid wel mee vind vallen. Geen hoge piep in ieder geval.
Welke fan heb je dan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Ik ben zeer benieuwd! Ik hoop dat Asrock daarna snel komt met een update van hun ION 330 bakjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
MadHost schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:48:
[...]

Ik ben zeer benieuwd! Ik hoop dat Asrock daarna snel komt met een update van hun ION 330 bakjes >:)
Ik gok op: Asrock Ion 510 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Vraagje over mijn Asrok ion 330-ht, 2GB ram. Net binnen, ben er erg blij mee. Ik heb er Windows 7 64bit opgezet, maar moet zeggen dat ik de navigatie best schokkerig vind. Gaat het bij anderen wel heel soepel? Is het probleem 64bit? Ook sites als youtube gaan erg schokkerig.

Wordt de GPU gebruikt in Windows7?

Ik heb in XBMC dxva aangezet, dat helpt wel bij het afspelen van HD-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fudzilla -- ION 2 bench delivers disappointing results
Met de huidige drivers is ION2 15% langzamer dan ION 1. Buiten het feit dat ION1 zuiniger, compacter en koeler is blijkt dat dus toch nog een hele goede koop te zijn geweest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:40
Wiethoofd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:50:
Met de huidige drivers is ION2 15% langzamer dan ION 1. Buiten het feit dat ION1 zuiniger, compacter en koeler is blijkt dat dus toch nog een hele goede koop te zijn geweest :*)
Dat komt dus vermoedelijk doordat ze maar PCI-Expres x1 gebruiken.....erg stomme keuze van nVidia, vooral omdat ze al zoveel problemen hebben |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Waarom heb je er de 64b versie opgezet, Windows 7 in 32b voldoet toch uitstekend op dit soort systemen?
Westmania schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:20:
Vraagje over mijn Asrok ion 330-ht, 2GB ram. Net binnen, ben er erg blij mee. Ik heb er Windows 7 64bit opgezet, maar moet zeggen dat ik de navigatie best schokkerig vind. Gaat het bij anderen wel heel soepel? Is het probleem 64bit? Ook sites als youtube gaan erg schokkerig.

Wordt de GPU gebruikt in Windows7?

Ik heb in XBMC dxva aangezet, dat helpt wel bij het afspelen van HD-materiaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Tsja, goeie vraag... Maar het staat er nu eenmaal op. Gaat het ten koste van de snelheid? Is 32bit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Wiethoofd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:50:
Nvidia Ion 2 slower than the original Ion? Hier nog een :?

Heb geen problemen met mijn ION1, waarom zou ik een ION2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tsja? Aangezien ik met soortgelijke hardware onder Windows 7 32b genoemde problemen niet heb zou ik bijna ja willen zeggen. Ik vraag me af wat er valt te winnen om met 64b op een ION330 te gaan draaien?
Westmania schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40:
Tsja, goeie vraag... Maar het staat er nu eenmaal op. Gaat het ten koste van de snelheid? Is 32bit beter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:50:
Tsja? Aangezien ik met soortgelijke hardware onder Windows 7 32b genoemde problemen niet heb zou ik bijna ja willen zeggen. Ik vraag me af wat er valt te winnen om met 64b op een ION330 te gaan draaien?

[...]
Staat 64bit bekend als een resource hog? Ik zal het es proberen met 32bit.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste