DXVA ondersteuning in XBMC!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=69306
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=69306
Windows-gebruikers hebben er inderdaad als enige echt profijt van, linux heeft namelijk VDPAUquote: wiki DXVADirectX Video Acceleration (DXVA) is a Microsoft API specification for the Microsoft Windows and Xbox 360 platforms that allows video decoding to be hardware accelerated.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/Arfman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:08:
Is er een mogelijkheid om een gecompileerde versie van de XBMC met DXVA support te downloaden?
Heb je een Wireless N router? Er zijn met de laatste release van Ubuntu (Karmic), waarop XBMC v9.11 gebaseerd is, sowieso stabiliteitsproblemen met Wireless configuraties en ik ben zelf ook nog niet achter de oplossing behalve naar Windows terug te switchen. Er staan al aardig wat topics over op internet maar misschien is het handig om op GoT ook een topic te openen om wat kennis te bundelen.Anoniem: 300796 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:00:
Hallo! Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er echt heel veel aan gehad, alvast bedankt daar voor! Ik heb echter een issue waar ik niet uitkom. Ik heb een 330HT met Ubuntu en daarop XBMC.
Mijn probleem is dat mijn draadloze overdrachtsnelheid erg laag ligt, rond de 150-200kbps. Volgens mij moet dit veel sneller kunnen. Ik las al wel wat over het installeren van de de Nvidia network drivers, maar ik kom er niet uit hoe dat moet. Kan iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt!!
System specs | Asus B202 Black as thin client
Dank
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En dan nog enkel vista of 7. Het gaat hier namelijk over dxva2 welke door xp niet ondersteund wordt.Wiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:54:
[...]
Windows-gebruikers hebben er inderdaad als enige echt profijt van, linux heeft namelijk VDPAU
Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."
Er zijn genoeg reviews te vinden van de Asrock ION systemen. Ik begrijp dat het alleen om het moederbord gaat in deze, maar dat maakt voor de prestaties van het systeem natuurlijk niet uit.Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zuinig moederbord voor thuisserver tbv foto's, muziek, film, downloads en Mediaportal (1080p). Het ion platform lijkt daarvoor ideaal.Het bord waar ik naar aan het kijken ben is de Asrock A330ion, maar hier zijn nog geen reviews van te vinden.
Vanochtend vond ik de eerste (joepie!). Helaas in het Turks (denk ik).
Hij is te vinden op: http://www.pckoloji.com/a...-a330ion-itx-anakart.html
Goole Translator maakt er een potje van. Wel grappig: "een CD met chauffeurs".
Zijn er taalvirtuozen die een mooie vertaling kunnen maken? Of misschien andere reviews die moeilijk te vinden zijn. (previews en aankondigen zijn er genoeg).
Het losse moederbord is toch anders dan het complete systeem. er zit bijvoorbeeld DDR3 geheurgen in, solid caps en volgens mij ook een ander bios met bijbehorende instellingen en overclockmogelijkheden.The_Fes schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:51:
[...]
Er zijn genoeg reviews te vinden van de Asrock ION systemen. Ik begrijp dat het alleen om het moederbord gaat in deze, maar dat maakt voor de prestaties van het systeem natuurlijk niet uit.
Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."
Buiten dat is op vrijwel elk ION bord, ongeacht of het in een barebone, nettop of netbook zit aan elkaar gelijk, Atom 330 met de 9400M IGP in de chipset. Je geheugensnelheid en -type is dan inderdaad de enige factor die enige impact kan hebben op je prestaties, maar minder groot dan een CPU-overclock.Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:03:
Het losse moederbord is toch anders dan het complete systeem. er zit bijvoorbeeld DDR3 geheurgen in, solid caps en volgens mij ook een ander bios met bijbehorende instellingen en overclockmogelijkheden.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Of je het echt zal merken weet ik niet, maar onderaan deze pagina staat benchmark vergelijking met 3d mark tussen een board met ddr2 en ddr3 http://www.eteknix.com/ne...-what-were-they-thinking/MXL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:47:
Ik denk niet dat DDR3 een erg grote performance winst zal opleveren voor een ION Atom
Beetje verdraaide benchmark, de snelheid van en hoeveelheid DDR3 geheugen op de AsRock is niet vermeld, want dat maakt wel degelijk verschil ingame, met videoplayback maakt geheugensnelheid merk je nauwelijks tot geen verschil.krijn1985 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:57:
Of je het echt zal merken weet ik niet, maar onderaan deze pagina staat benchmark vergelijking met 3d mark tussen een board met ddr2 en ddr3 http://www.eteknix.com/ne...-what-were-they-thinking/
Verwijderd
Wat wil je weten? Heb zelf sinds eergisteren een Asrock A330ION systeempje namelijk, staat sinds gisteren Windows Server 2008 R2 op en ben nu bezig met het verder inrichten.Toffifee schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zuinig moederbord voor thuisserver tbv foto's, muziek, film, downloads en Mediaportal (1080p). Het ion platform lijkt daarvoor ideaal.Het bord waar ik naar aan het kijken ben is de Asrock A330ion, maar hier zijn nog geen reviews van te vinden.
Vanochtend vond ik de eerste (joepie!). Helaas in het Turks (denk ik).
Hij is te vinden op: http://www.pckoloji.com/a...-a330ion-itx-anakart.html
Goole Translator maakt er een potje van. Wel grappig: "een CD met chauffeurs".
Zijn er taalvirtuozen die een mooie vertaling kunnen maken? Of misschien andere reviews die moeilijk te vinden zijn. (previews en aankondigen zijn er genoeg).
Dat kan nog steeds niet, de remote van de HT versie werkt inmiddels wel.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:03:
Zit te denken om zo'n ASRock ION 330 aan te schaffen voor gebruik als mediaplayer. Wil eigenlijk xbmc onder linux gebruiken, maar las hier en daar dat het met linux niet mogelijk zou zijn om blueray disks af te spelen. Is dat oude info en kan dit ondertussen wel, of werkt dit nog steeds niet onder linux ?
Je kunt nu wel BluRay's afspelen en de Remote werkt idd ook.The_Fes schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:21:
[...]
Dat kan nog steeds niet, de remote van de HT versie werkt inmiddels wel.
Jij hebt toevallig er geen scherm aanhangen met reso 2560*1600?Wildfire schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:44:
[...]
Wat wil je weten? Heb zelf sinds eergisteren een Asrock A330ION systeempje namelijk, staat sinds gisteren Windows Server 2008 R2 op en ben nu bezig met het verder inrichten.
[ Voor 13% gewijzigd door SiXke op 05-02-2010 13:30 ]
Oh, dat had ik gemist, goed nieuwsMadHost schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:53:
[...]
Je kunt nu wel BluRay's afspelen en de Remote werkt idd ook.![]()
Zie: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=67420
Maar ook prijzig...DC2 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:23:
AOpen heeft nu de GP7A-HD uitgebracht als Full System, zie hier.
Specs:
T3100
2GB DDR3 1066
320GB
NVIDIA ION
Slot in DVD
e-SATA
1,8L
kleiner dan ASRock en sneller.
Nee, ik heb er zelfs helemaal geen scherm meer aanhangen. Hij staat nu in een hoekje met enkel de stroom- en netwerkkabel eropSiXke schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:21:
[...]
Jij hebt toevallig er geen scherm aanhangen met reso 2560*1600?
Anoniem: 255409
Ik heb zelf de http://tweakers.net/price...-box-pc-eb1012-zwart.html. En deze is bijna helemaal stil, als je echt goed luistert kan je de HD horen tijdens het opstarten, maar verder is ie geruisloosStien schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:51:
Waarom maken de mensen van ASrock ingodsnaam gebruik van een 40mm fan. Dat is het enige manco aan het totaal product voor mij.
Ik wil graag een alles in één servertje maken (net als velen hier).
Maar een irritante pieptoon zit ik niet op te wachten.
Om die reden wil ik het losse moederbord kopen. Maar een case vinden met één grote fan is ook nog een uitdaging.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een 330 ION + case combinatie, die stil is?
De case is ook los verkrijgbaar voor $150 op cartft.comaval0ne schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:26:Logic Supply Introduces a Fanless, Ruggedized NVIDIA ION Media Player
[afbeelding]
Wil hetzelfde OS gaan installeren en gebruiken, maar weet niet of de A330 ion dat een beetje trekt. Met hoeveel intern draai jij hem nu en gaat dat soepel? Wil er zelf ook nog exchange 2010 op draaien en als het kan ook XBMC. Kun je eens kijken of XBMC wil installeren op 2008 R2 of dat het aangeeft dat het OS unsupported is?Wildfire schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:44:
[...]
Wat wil je weten? Heb zelf sinds eergisteren een Asrock A330ION systeempje namelijk, staat sinds gisteren Windows Server 2008 R2 op en ben nu bezig met het verder inrichten.
aval0ne schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
De prijzen van de ASRock doen raar, je zou denken dat met de komst van Ion 2 de prijzen zouden zakken maar nee, integendeel, ze stijgen zelfs.
Testing, one, two ...
Inderdaad een beetje jammer.. Een paar weken geleden waren de prijzen voor de 330 HT BD ineens een stuk lager, heb er spijt van dat ik daar niet van geprofiteerd heb toenaval0ne schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:13:
De prijzen van de ASRock doen raar, je zou denken dat met de komst van Ion 2 de prijzen zouden zakken maar nee, integendeel, ze stijgen zelfs.
WS2K8 R2 Werkt best wel lekker op de Atom 330. Ik heb er 4 gig DDR3 geheugen inzitten waarvan 32mb door de on-board videokaart wordt weggesnoept dus hou nog genoeg over.anthonycd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Wil hetzelfde OS gaan installeren en gebruiken, maar weet niet of de A330 ion dat een beetje trekt. Met hoeveel intern draai jij hem nu en gaat dat soepel?
Ik heb geen idee hoe zwaar Exchange is, aangezien ik dat nooit heb gebruikt. Mijn Atom 330 systeempje is ook echt primair bedoelt als een licht thuisservertje slash centrale opslag en zal dus nooit zwaar werk krijgen.Wil er zelf ook nog exchange 2010 op draaien en als het kan ook XBMC. Kun je eens kijken of XBMC wil installeren op 2008 R2 of dat het aangeeft dat het OS unsupported is?
Ok, thanks. Dat is ook mijn idee. Wil met een A330 een servertje gaan maken voor de mail en ook als XBMC machine gebruiken. Kun je dat misschien nog testen voor me, of het wil installeren en hoe het dan draait verder?Wildfire schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:
[...]
WS2K8 R2 Werkt best wel lekker op de Atom 330. Ik heb er 4 gig DDR3 geheugen inzitten waarvan 32mb door de on-board videokaart wordt weggesnoept dus hou nog genoeg over.
[...]
Ik heb geen idee hoe zwaar Exchange is, aangezien ik dat nooit heb gebruikt. Mijn Atom 330 systeempje is ook echt primair bedoelt als een licht thuisservertje slash centrale opslag en zal dus nooit zwaar werk krijgen.
Nou ja, behoudens BOINC / SETI@Home. Niet dat 'ie honderden WU's per dag kan verstouwen maar toch
De asrock 330 ht-bd is al een poosje helemaal niet leverbaar. Misschien heeft het daarmee te maken. Hopelijk komen ze snel, want ik wil hem eind van de maand hebben.The_Fes schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:29:
[...]
Inderdaad een beetje jammer.. Een paar weken geleden waren de prijzen voor de 330 HT BD ineens een stuk lager, heb er spijt van dat ik daar niet van geprofiteerd heb toen
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat er spoedig nieuwe ION's door ASRock zullen worden gepresenteerd........djmartyn schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:11:
[...]
De asrock 330 ht-bd is al een poosje helemaal niet leverbaar. Misschien heeft het daarmee te maken. Hopelijk komen ze snel, want ik wil hem eind van de maand hebben.
Op Cebit vanaf 2 maart dusRicoK schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32:
[...]
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat er spoedig nieuwe ION's door ASRock zullen worden gepresenteerd........
Inderdaad, dat zou zo maar eens kunnen. Ik ben me toevallig sinds kort aan het beraden of ik Hannover dit jaar met een bezoekje ga vereren.aval0ne schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:28:
[...]Op Cebit vanaf 2 maart dus
Ze zijn inmiddels al bijna leverbaar...RicoK schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:32:
[...]
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat er spoedig nieuwe ION's door ASRock zullen worden gepresenteerd........
Prachtig spul
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 16-02-2010 16:26 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er zijn helemaal nog geen details of foto's bekend dus dat zou me sterk lijken.
Ik bedoelde de 'oude' Asrock 330 HT-BD nettops.aval0ne schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:47:
[...]
Er zijn helemaal nog geen details of foto's bekend dus dat zou me sterk lijken.
De wijzen komen uit het Oosten!
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Bij mij idem dito... Zou m ook gisteren krijgen. Werd me verteld dat het waarschijnlijk na het weekend werd...Misschien idee om elkaar op de hoogte te houden? Ook mbt install en hoe die (evt) fluittoon bij jou aanwezig is...WaSteiL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:08:
Die van mij zou volgens de webshop gisteren binnen moeten komen. Voorlopig nog geen statuswijziging dat hij verstuurd is, maar ga er vanuit dat het wel zou kunnen kloppen dat hij 1 van deze dagen bij de leverancier zou moeten binnenkomen. Bestelling heeft dan bij elkaar iets van 3-4 weken mogen duren.
NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Heeft er iemand ervaring met Raid 5 (software/firmware) op het ION platform? Ik ben benieuwd naar de snelheid om het in te zetten voor een NAS servertje. Deze zou dan gigabit snelheden moeten kunnen vullen.
Testing, one, two ...
Anoniem: 346011
Even Google'n kwam met een linkjeNoepZor schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Heeft er iemand ervaring met Raid 5 (software/firmware) op het ION platform? Ik ben benieuwd naar de snelheid om het in te zetten voor een NAS servertje. Deze zou dan gigabit snelheden moeten kunnen vullen.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Ik heb vandaag doorgekregen dat ze morgen zouden binnenkomen (bij 4launch). Afhankelijk hoe laat hij binnen is ga ik hem morgen of zaterdag halen. Ik houd je verder wel even op de hoogte. Mijn plan is iig om MediaPortal te gaan installeren. Denk dat de fluittoon bij mij verder niet zo gaat opvallen. Ik ben een Xbox360 gewend als mediastation en daarbij vergeleken is alles muisstil. ;-)Westmania schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:14:
[...]
Bij mij idem dito... Zou m ook gisteren krijgen. Werd me verteld dat het waarschijnlijk na het weekend werd...Misschien idee om elkaar op de hoogte te houden? Ook mbt install en hoe die (evt) fluittoon bij jou aanwezig is...
Wat zijn voor jou de redenen om voor MP te kiezen en niet XBMC bijvoorbeeld?WaSteiL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:01:
[...]
Ik heb vandaag doorgekregen dat ze morgen zouden binnenkomen (bij 4launch). Afhankelijk hoe laat hij binnen is ga ik hem morgen of zaterdag halen. Ik houd je verder wel even op de hoogte. Mijn plan is iig om MediaPortal te gaan installeren. Denk dat de fluittoon bij mij verder niet zo gaat opvallen. Ik ben een Xbox360 gewend als mediastation en daarbij vergeleken is alles muisstil. ;-)
MP doet op dit moment nog DXVA, maar het zal niet lang meer duren voordat XBMC dit ook heeft. Als je dan de verschillen moet opmaken heeft XBMC meer te bieden. Van alle laatste versies van skins, plugins weet je dan 100% zeker dat ze werken.aval0ne schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:36:
[...]
Wat zijn voor jou de redenen om voor MP te kiezen en niet XBMC bijvoorbeeld?
http://www.xbmcfreak.nl/
Sterker nog... http://www.xbmcfreak.nl/e...s-met-dxva-ondersteuning/Erhnam schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:13:
[...]
MP doet op dit moment nog DXVA, maar het zal niet lang meer duren voordat XBMC dit ook heeft. Als je dan de verschillen moet opmaken heeft XBMC meer te bieden. Van alle laatste versies van skins, plugins weet je dan 100% zeker dat ze werken.
"Find what you love and let it kill you"
Erhnam = xbmcfreak
[ Voor 3% gewijzigd door Kozz op 19-02-2010 23:17 ]
Ik krijg mijn asrock 330 ION HT maar niet goed voor wat betreft 1080p. Render methode staat goed en toch lopen AVCHD bestanden alles behalve soepel. Ze haperen gewoon..Arfman schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:28:
Mijn ervaring met XBMC en DXVA is juist dat het prima loopt. Scheelt wel dat ik alleen goeie releases download, gewoon de nette mkv's, 1080p van de juiste groepen. Geen XBOX360 WMV zut, of PS3 AVCHD meuk, gewoon "de standaard". Ben nog geen film tegengekomen die het niet doet.
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 20-02-2010 18:14 ]
Probeer eens Media Player Classic - Home Cinema, heeft een stand alone versie en is dus makkelijk te testen. En wat van een XBMC live CD'tje?alexswart schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:35:
heeft iemand onder windows al blurays aan de praat gekregen met xbmc met windows 7?
ook kan ik geen hoofdstukken overslaan met xbmc als ik dat doe sluit hij de video af:(
Temps or it didn't happenWildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:30:
Mijn Atom 330 op de Asrock A330ION draait al sinds begin van de middag overgeklokt op 2 ghz ipv 1.6ghz. Gaat tot nu toe probleemloos, heeft de hele tijd SETI@Home draaien
Let op: full-size is 1920x1200.
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2010 19:59 ]
Nope. Geen bak herrie. Ik heb de standaard fannetje door een PAPST fannetje vervangen.Wiethoofd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:59:
31 graden is nog te doen, maar met de fan op die snelheid zal het een bak herrie zijn volgens mij.
Verder is 13 uur over een WU veel, maar zolang alle kleine beetjes helpen (en punten opbrengen zeg ik: doen)
Dan klopt volgens mij die fanspeed readout niet helemaal, 4400rpm is ongeacht welk formaat fan gewoon een stuk geluidsproductie waar je in veel gevallen niet vrolijk van kan worden.Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:11:
Nope. Geen bak herrie. Ik heb de standaard fannetje door een PAPST fannetje vervangen.
Hoe dan ook: ik heb iig geen lawaai.Wiethoofd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:14:
[...]
Dan klopt volgens mij die fanspeed readout niet helemaal, 4400rpm is ongeacht welk formaat fan gewoon een stuk geluidsproductie waar je in veel gevallen niet vrolijk van kan worden.
Ik hoop het niet, draai precies hetzelfde mobo ook 24/7, maar natuurlijk bestaat er ook zoiets simpels als bad luckWebgnome schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:19:
offtopic:
ik heb het moederbord gebruikt in mijn windows home server.. misschien kunnen deze bordjes er neit tegen als je ze 24/7 aan hebt staan?
Er is inderdaad 'iets' doorgefikt.Deismyna schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:40:
[...]
Ik hoop het niet, draai precies hetzelfde mobo ook 24/7, maar natuurlijk bestaat er ook zoiets simpels als bad luck![]()
Wat is er overigens mee gebeurd? IC'tje doorgefikt ofzo?
Waarom probeer je niet gewoon Windows 7?Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:13:
[...]
Ik krijg mijn asrock 330 ION HT maar niet goed voor wat betreft 1080p. Render methode staat goed en toch lopen AVCHD bestanden alles behalve soepel. Ze haperen gewoon..
Heb de laatste FAQ gebruikt voor het inrichten van een kale ubuntu + xbmc.
Volgens mij zit je verkeerd, hier moet je heen: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIValexswart schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:35:
heeft iemand onder windows al blurays aan de praat gekregen met xbmc met windows 7?
ook kan ik geen hoofdstukken overslaan met xbmc als ik dat doe sluit hij de video af:(
[ Voor 7% gewijzigd door hilbren op 21-02-2010 12:45 ]
Met die eisen en budget kun je beter voor een goedkoop desktop PCtje gaan, bv. https://dynabyte.nl/artik...Packard_Bell_iMedia_A2710 voor 330 euro.DinoPK schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:28:
Ik ben op zoek naar een nieuw goedkoop computertje voor mijn zoontje van 7. Tijdens een inbraak is zijn laptop (met defect display) gestolen, monitor heeft men laten staan.
Is een asrock 330 iets waar hij mee vooruit kan? Voor de zwaardere spellen hebben we een PS3 staan, maar het zou leuk zijn als hij er MAME, rollercoaster tycoon, flashgames etc op kan spelen.
Ik kan ook wel een normale pc in elkaar zetten maar dan ben ik volgens mij meer kwijt met als enige voordeel dat ik daar later een zwaardere videokaart in kan zetten.
Maximum budget is 400 euro, daar moet ik dus een systeempje van kopen en toetsenbord. Rest is aanwezig.
Goed idee of zijn er betere alternatieven?
Netwerk snelheid blijkt voldoende. Ik ben in totaal 2,5 uur bezig geweest om te verdiepen en te testen. In eerste instantie was het beeld schokkerig, daar ben ik mee begonnen. COREAVC is een deel van de oplossing. De informatiebron kan ik niet meer vinden, maar het helpt op het video geheugen vast te zetten op 256mb geheugen (in de bios). Het beeld lijkt nu goed te verlopen.Arfman schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:12:
@hilbren: dan kopieer je de film toch eerst naar je SSD en speel je hem dan af? Is hij dan soepel -> netwerkissues. Schokt hij dan nog: codecissues.
A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer
[ Voor 8% gewijzigd door Stien op 21-02-2010 21:14 ]
Is er een manier om te laten zien hoe je dat hebt gedaan? Heb net mijn Asrock Ion 330-ht binnen en moet overigens zeggen dat ik het geluid wel mee vind vallen. Geen hoge piep in ieder geval.Wildfire schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:11:
[...]
Nope. Geen bak herrie. Ik heb de standaard fannetje door een PAPST fannetje vervangen.
Ik ben zeer benieuwd! Ik hoop dat Asrock daarna snel komt met een update van hun ION 330 bakjes
Ik gok op: Asrock Ion 510MadHost schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:48:
[...]
Ik ben zeer benieuwd! Ik hoop dat Asrock daarna snel komt met een update van hun ION 330 bakjes
Dat komt dus vermoedelijk doordat ze maar PCI-Expres x1 gebruiken.....erg stomme keuze van nVidia, vooral omdat ze al zoveel problemen hebbenWiethoofd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:50:
Fudzilla -- ION 2 bench delivers disappointing results
Met de huidige drivers is ION2 15% langzamer dan ION 1. Buiten het feit dat ION1 zuiniger, compacter en koeler is blijkt dat dus toch nog een hele goede koop te zijn geweest
Westmania schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:20:
Vraagje over mijn Asrok ion 330-ht, 2GB ram. Net binnen, ben er erg blij mee. Ik heb er Windows 7 64bit opgezet, maar moet zeggen dat ik de navigatie best schokkerig vind. Gaat het bij anderen wel heel soepel? Is het probleem 64bit? Ook sites als youtube gaan erg schokkerig.
Wordt de GPU gebruikt in Windows7?
Ik heb in XBMC dxva aangezet, dat helpt wel bij het afspelen van HD-materiaal.
Testing, one, two ...
Nvidia Ion 2 slower than the original Ion? Hier nog eenWiethoofd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:50:
Fudzilla -- ION 2 bench delivers disappointing results
Met de huidige drivers is ION2 15% langzamer dan ION 1. Buiten het feit dat ION1 zuiniger, compacter en koeler is blijkt dat dus toch nog een hele goede koop te zijn geweest
Westmania schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40:
Tsja, goeie vraag... Maar het staat er nu eenmaal op. Gaat het ten koste van de snelheid? Is 32bit beter?
Testing, one, two ...
Staat 64bit bekend als een resource hog? Ik zal het es proberen met 32bit.hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:50:
Tsja? Aangezien ik met soortgelijke hardware onder Windows 7 32b genoemde problemen niet heb zou ik bijna ja willen zeggen. Ik vraag me af wat er valt te winnen om met 64b op een ION330 te gaan draaien?
[...]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq