[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 44.809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Snelle editer :p
Jou maakt het niets uit maar ik vind dat interessant en daarom vroeg ik mij af of iemand daar toevallig al iets over weet of dat er een roadmap over is oid..
Kon het zelf zo snel niet vinden
Maar buiten dat ik dubbel fris niet smakelijk vind geef ik je wel gelijk hoor, al zeg ik geen nee tegen nieuwe architecturen aangezien daar de echte stappen worden gemaakt 8)

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 15-02-2010 16:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Goed he, als jij je post edit edit ik mijn quote mee :D

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Er word gezegd dat de volgende serie ati kaarten een nieuwe architectuur krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17
Uit het ATI draadje:
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:28:
[...]

Veel mensen gaan nu aardig opkijken van de prijs, nVidia gaat ze voor een prikje de deur uitdoen. Ik heb vandaag 199 en 299 euro (GTX 470 en 480) gezien. Ofwel willen ze hiermee marktaandeel winnen, ofwel zijn de prestaties zo slecht dat ze er niet meer voor kunnen vragen.
Vraag me af of dit de adviesprijs (MSRP) is, of retail verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
tomcatha schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:03:
Er word gezegd dat de volgende serie ati kaarten een nieuwe architectuur krijgt.
Dat heb ik ook gehoord. Ik denk zelf dat dat wel een slim idee is. Dan kun je toch de grootste stappen maken. Al is het wel een risico.
Blastpe schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 06:53:
Uit het ATI draadje:

[...]

Vraag me af of dit de adviesprijs (MSRP) is, of retail verkoop
Ik geloof niet dat dit retail verkoop is. Waarom verkoopt nVidia de GTX285 nu dan niet voor onder de 200 euro om te concurreren ? GTX480 is veel duurder. duurder PCB duurdere chip en ook nog eens een grotere chip. Er zit ook nog eens duurder geheugen op. Dus dan denk ik eerder aan de prijzen die parkners moeten betalen aan nVidia. Komen er hier en daar nog wat marges boven op en zit je op 400-500 euro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een grotere chip? Waneer gaat nvidia dan eingelijk een keer over op 40nm? Ze zouden namelijk de nieuwe generatie kaarten op 40nm bakken voor zo ver ik weet? Of heeft dit verder niets met de chip te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja het zal een 40nm GPU zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het automatisch een kleine chip is. Het iontwerp, de hoeveelheid transistors die je in de chip wil stoppen maakt daar natuurlijk het belangrijkste deel van uit.

Qua afmetingen zal Fermi dan ook een klap groter zijn dan RV870 is, waardoor hij flink duurder zal zijn om te produceren. Immers, een 40nm wafer kost X en heeft altijd dezelfde afmetingen. Hoe meer chips je uit X weet te snijden, des te goedkoper ze per stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, zo werkt dat dus, bedankt voor de uitleg. Het wachten duurt wel lang vind ik.
Ik zou wel een aantal dingen willen weten, hoe snel hij is, hoe duur hij word. En dan vooral qwa prijs prestatie.
Als de fermi bvb sneller zal zijn an de 5870, waar de single kaart mee moet gaan concureren, neem ik aan
dat de fermi ook zoweel % duurder zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Edmin schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:15:
Ja het zal een 40nm GPU zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het automatisch een kleine chip is. Het iontwerp, de hoeveelheid transistors die je in de chip wil stoppen maakt daar natuurlijk het belangrijkste deel van uit.

Qua afmetingen zal Fermi dan ook een klap groter zijn dan RV890 is, waardoor hij flink duurder zal zijn om te produceren. Immers, een 40nm wafer kost X en heeft altijd dezelfde afmetingen. Hoe meer chips je uit X weet te snijden, des te goedkoper ze per stuk zijn.
RV890 :+ ? Bedoel je niet RV870 ;)

GF100, of Fermi zal op 40 nm gemaakt worden, maar omdat het een monster is met meer dan 3 Miljard! Transistoren zal het wel groter worden dan de RV870, die 334mm2 is met 2.154M Transistoren.... Fermi zal dus meer dan 400mm2 worden, makkelijk :o

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zelfs meer dan 450 mm2. Ouch.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-02-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:X

Dat krijg je ervan als je berichten over RV870 en 890GX doorelkaar aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mwah, hij zal ook groter zijn dan een eventuele RV890 dus het klopt ook nog :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:24:
Het wachten duurt wel lang vind ik.
Ik zou wel een aantal dingen willen weten, hoe snel hij is, hoe duur hij word. En dan vooral qwa prijs prestatie.
Ja dat wilt iedereen wel weten :P Maar de verwachtingen zijn, als ik het goed heb, 20-30% sneller dan de HD5870 voor een flinke bom duiten meer. Die 200 euro die genoemd werd is alleen voor de GPU, dan komt nog de rest van de kaart en de winstmarge erop lijkt me dus dat wordt een dure grap. Wanneer? De meest optimistische verwachtingen waren maart maar aangezien er nu nog helemaal niks bekend is gemaakt zal dat niet. Dus nu op zijn best april ofzo, op zijn slechts nog later :( Ik vraag me af of Northern Islands niet gevaarlijk dicht bij fermi komt qua launch-datum :P dat zou wel heel auw zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 16-02-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

reken maar meer op Q2 - Q3 2010 voor die Fermi's , tegen die tijd heeft ATI vast al nieuwe reeksen

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:57

superwashandje

grofheid alom

bwerg schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:44:
Mwah, hij zal ook groter zijn dan een eventuele RV890 dus het klopt ook nog :)

[...]
Ik vraag me af of Northern Islands niet gevaarlijk dicht bij fermi komt qua launch-datum :P dat zou wel heel auw zijn...
dat ligt weer helemaal aan de prijs en prestaties van NI lijkt me

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:45:
Waarschijnlijk zelfs meer dan 450 mm2. Ouch.
FF wat rekenwerk gedaan, als Fermi 3 Miljard transistoren heeft en op 40 nm word gemaakt, is de die-size +465mm2 :/ Zijkanten worden dan 21.6mm bij 21.6mm..... En dan ga ik uit van precies 3 Miljard transistoren :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De concurrentie van Fermi lijkt me de Radeon 8xxx serie, niet echt NI. Belangrijk zal zijn hoe goed nV Fermi kan downscalen naar de mid-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:09:
De concurrentie van Fermi lijkt me de Radeon 8xxx serie
In Q2 2014? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Argh, Radeon 5xxx natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
bwerg schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:44:
Ja dat wilt iedereen wel weten :P Maar de verwachtingen zijn, als ik het goed heb, 20-30% sneller dan de HD5870 voor een flinke bom duiten meer. Die 200 euro die genoemd werd is alleen voor de GPU, dan komt nog de rest van de kaart en de winstmarge erop lijkt me dus dat wordt een dure grap. Wanneer? De meest optimistische verwachtingen waren maart maar aangezien er nu nog helemaal niks bekend is gemaakt zal dat niet. Dus nu op zijn best april ofzo, op zijn slechts nog later :( Ik vraag me af of Northern Islands niet gevaarlijk dicht bij fermi komt qua launch-datum :P dat zou wel heel auw zijn...
Volgens Iltech is het de prijs die een nVidia-partner op zijn lijst heeft staan als kaart (die ze dus aan een distributeur zou berekenen), dus niet alleen de chip. Consumentenprijzen zouden dan richting ~275 euro voor een GTX470 en ~400 euro voor een GTX480 gaan, na winst voor de verkopende partijen en belastingen. Of dit correct is, zal 'snel' genoeg blijken.

Verder is er al op verschillende plekken al eens wat over de omvang van Fermi/GF100 langsgekomen. Ook sites als BSN en Fudzilla hadden het over een chip van nagenoeg 24 bij 24mm. De omvang van Fermi zou daarmee zelfs op zo'n 575mm2 komen, best wel heel erg groot dus.

Overigens had Jensen het over een release in Q1 2010. Voor nVidia geldt dan Q1 eindigt op 30 april. Het kan dus nog wel even duren voordat GF100 kaarten beschikbaar komen.

[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 16-02-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
laat maar, zat te miepen

[ Voor 93% gewijzigd door Blastpe op 16-02-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
dahakon schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:23:
[...]

Volgens Iltech is het de prijs die een nVidia-partner op zijn lijst heeft staan als kaart (die ze dus aan een distributeur zou berekenen), dus niet alleen de chip. Consumentenprijzen zouden dan richting ~275 euro voor een GTX470 en ~400 euro voor een GTX480 gaan, na winst voor de verkopende partijen en belastingen. Of dit correct is, zal 'snel' genoeg blijken.
Als dit waar is en de gtx480 "maar" 400 euro gaat kosten zullen veel mensen naar de winkel rennen gok ik zo. Dit is een prikje als je het vergelijkt met de ATI tegenpool. ( beetje afhankelijk van de prestaties uiteraard maar die zien er tot zover goed uit ) Het wordt steeds spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chibi2k schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:51:
reken maar meer op Q2 - Q3 2010 voor die Fermi's , tegen die tijd heeft ATI vast al nieuwe reeksen
Klopt, vergelijk het maar met de 4870 refres 4890, prestatie winst is hopelijk beter.
Een soort van rebrand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Een 4890 was een stuk sneller dan een 4870 hoor? Zie het rebranden er niet van in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde kaart componeten, alleen een hogere klok rebrand dus.
Zoveel sneller was hij niet trouwens. 5-10% ofzo, heb ze beide gehad om te benchen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
biggydeen2 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:37:
[...]
Als dit waar is en de gtx480 "maar" 400 euro gaat kosten zullen veel mensen naar de winkel rennen gok ik zo. Dit is een prikje als je het vergelijkt met de ATI tegenpool.
Dat kan je niet zo maar stellen, immers:
  • Je weet niet wat de uiteindelijke performance van de GTX480/460 is. (misschien is de prestatie wel zo dramatisch slecht dat deze GF100 kaarten wel voor een “prikie” weg moeten)
  • Je weet niet hoeveel ATi de prijzen van de HD58xx /59xx omlaag gooit, waardoor de aanschaf van een GTX480/460 moeilijk te rechtvaardigen is.
  • Je weet niet wanneer de refresh van de cypress te verwachten is. Tegen de tijd dat de GTX480/460 uit komt, is de cypress al ruim 6 maanden op de markt. Ik denk dat er een reële kans is dat wij een refresh van cypress in H1 2010 mogen verwelkomen.
Natuurlijk realiseer ik me dat er een flink aantal consumenten zijn die tegen elke prijs een nVidia kaart willen aanschaffen, enkel vanwege de merknaam “nVidia”.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:58:
Zoveel sneller was hij niet trouwens. 5-10% ofzo, heb ze beide gehad om te benchen
Ik vind iets pas een rebrand als het om een nieuwe serie gaat met dezelfde gpu...
Anders zou je kunnen stellen dat bijna alle CPU's rebrands zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:05:
[...]

Dat kan je niet zo maar stellen, immers:
  • Je weet niet wat de uiteindelijke performance van de GTX480/460 is. (misschien is de prestatie wel zo dramatisch slecht dat deze GF100 kaarten wel voor een “prikie” weg moeten)
  • Je weet niet hoeveel ATi de prijzen van de HD58xx /59xx omlaag gooit, waardoor de aanschaf van een GTX480/460 moeilijk te rechtvaardigen is.
  • Je weet niet wanneer de refresh van de cypress te verwachten is. Tegen de tijd dat de GTX480/460 uit komt, is de cypress al ruim 6 maanden op de markt. Ik denk dat er een reële kans is dat wij een refresh van cypress in H1 2010 mogen verwelkomen.
Natuurlijk realiseer ik me dat er een flink aantal consumenten zijn die tegen elke prijs een nVidia kaart willen aanschaffen, enkel vanwege de merknaam “nVidia”.
Als je ziet hoveel meer de gtx480 heeft zal hije en stuk sneller moeten zijn dan de 5870 terecht ook dat hij dan een 100 euro duurder zal worden, de verkoop er van word er iig niet minder op, dit heb ik wel gezien met andere dure kaarten van 600-700 euro. Ze gingen als warme broodjes over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ben en blijf erg sceptisch over de mogelijkheid van nvidia om concurrerend te zijn met hun GF100.

Dit omdat ATI, afaik, veel meer ruimte heeft om hun prijs te laten zakken.....

Als je het mij vraagt is deze ronde voor nvidia compleet mislukt. ATI heeft notabene al een complete DX11 lijn in de markt staan en zij moeten nog beginnen met hun huge, warme, dure grote top of the line chip.

Het enige wat ik op dit moment interessant vind aan de hele kaart is hun andere benadering van de Tessellator. Dit is goed en interessant omdat je daarmee ten minste concurrentie krijgt op een verplichte feature binnen DX11.
Erg spannend om te zien wat beter werkt.

Echte mogelijkheden voor nv zie ik pas vanaf de refresh van fermi, als ze alle kinks in het produktieproces hebben opgelost. Met een beetje geluk is die refresh nog op schedule.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:10:
[...]

Ik vind iets pas een rebrand als het om een nieuwe serie gaat met dezelfde gpu...
Anders zou je kunnen stellen dat bijna alle CPU's rebrands zijn....
Klopt zijn ook rebrands, behalve van de Q serens naar de i7 series, of toch niet want het chipie werd wel kleiner telkens. De opvolger krijgt een nieuwe naam geloof ik, alleen houd hij de hemlock wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Get your facts straight, de 4890 is helemaal geen rebadge. :')
At first glance Radeon HD 4890 only differs from the predecessor, Radeon HD 4870, by the GPU and memory clock frequencies. However, if you take a closer look at the technical specifications above, you will see that RV790 has a few features distinguishing it well from the RV770 core. At least, it has 3 million more transistors and hence a 22sq.mm larger die. So what have they done?

When they designed RV790, they revised the entire RV770 internal structure quite significantly, having rebalanced internal chip timings and optimized its internal power circuitry. The memory controller now supports burst read, which was earlier implemented in RV710 and 730. But most importantly, they added a capacitor Decap Ring along the entire RV790 perimeter, which should improve the signal quality by lowering the parasitic noise. As the clock frequency increases, the influence of this noise on the GPU and memory stability becomes more and more serious. All these measures called for more transistors within the new core. However, in fact, RV790 became only 0.3% more complex, which is a really small price to pay for the ability to work at 850MHz+ frequencies.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:11:
[...]

Als je ziet hoveel meer de gtx480 heeft zal hije en stuk sneller moeten zijn dan de 5870 terecht ook dat hij dan een 100 euro duurder zal worden, de verkoop er van word er iig niet minder op, dit heb ik wel gezien met andere dure kaarten van 600-700 euro. Ze gingen als warme broodjes over de toonbank.
Kaarten uit die prijsklasse gaan zelden als warme broodjes over de toonbank. Het lijkt wellicht zo, omdat wij als enthousiasts voornamelijk met andere enthousiasts spreken, maar in de praktijk is het volume van dergelijke kaarten zeer beperkt i.r.t. de totale overslag. Zo lang NV geen kaarten in het €100 en €200 segment aan kan bieden, hebben ze een probleem. Kijk naar de populariteit van de HD5850. Er zijn eneorm veel mensen die voor dergelijke prijzen een grafische kaart willen kopen. Zelfs wij enthousiasts zijn inmiddels aan de nieuwe prijzen gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En daarbij: toen die kaarten van 600 euro verkocht werden (doel je op bijvoorbeeld het g80-tijdperk?) was er nauwelijks goede concurrentie, voor een goede kaart moest je gewoon 600 euro neerleggen... Nu krijg je voor 250 al een prima kaart, een GTX480 zal misschien 50% sneller zijn, dus dan zijn de consumenten echt wel wat minder happig.
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:19:
[...]

Klopt zijn ook rebrands, behalve van de Q serens naar de i7 series, of toch niet want het chipie werd wel kleiner telkens.
Nee een rebrand is een oud ontwerp die al bekend is onder een bepaalde naam, die later nogmaals wordt uitgebracht onder een andere naam ;) Om zo je oude product als een nieuw product te presenteren. Dus de HD5850 is geen rebrand van de HD5870 en de GTX260 is geen rebrand van de GTX280 (en in die gevallen werd het chippie trouwens ook functioneel kleiner), in beide gevallen was het al lang en breed bekend dat er twee versies van die GPU's kwamen.

[ Voor 55% gewijzigd door bwerg op 17-02-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

3 miljoen extra transistoren is bij voorbaat al geen rebrand, en een core die op hetzelfde productieproces is gemaakt maar wel even 150-200MHz harder gaat al helemáál niet. Imo doe je je naam op het forum niet goed met zulke opmerkingen, geef dan gewoon toe dat je fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nvidia's Fermi broken and unfixable

Een artikel over Fermi, waarin uitgelegt wordt waarom Fermi gedoemt is om te falen

Hier ben ik dus niet zo blij mee, minder concurrentie voor ATI, dus minder innovatie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
windwarrior schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:29:
Hier ben ik dus niet zo blij mee, minder concurrentie voor ATI, dus minder innovatie :S
De innovatie zal gewoon doorgaan, ATi/AMD is volgens mij niet van plan om op nVidia te wachten. ;)
Niet dat je alles wat Charlie zegt serieus moet nemen overigens.
Edmin schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:51:

Dat krijg je ervan als je berichten over RV870 en 890GX doorelkaar aan het doen bent.
Dubbele fail, een RV870 bestaat ook niet. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Een artikel over Fermi, waarin uitgelegt wordt waarom Fermi gedoemt is om te falen

Het komt van charlie beetje met korreltje zout nemen dus.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:37:

[...]

Dubbele fail, een RV870 bestaat ook niet. :+
Jawel, zelfs binnen AMD heette dat ding nog RV870. Er is alleen aggressief geprobeerd die naam uit de boeken te halen. Swear jar, anyone?

...intern rebranden gaat het helemaal worden in 2010...

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 17-02-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:01:
[...]

Het komt van charlie beetje met korreltje zout nemen dus.
hij heeft wel opvallend veel gelijk de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
[...]

Jawel, zelfs binnen AMD heette dat ding nog RV870.
Je was erbij? :p
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:14:
[...]

hij heeft wel opvallend veel gelijk de laatste tijd
Valt wel wat mee hoor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik weet wel dat ie toen een verhaal over die big bang moederborden fout had. qua gpu nieuws komt er best veel als waarheid tevoorschijn geloof ik.

Hij is ook altijd zo heerlijk optimistisch voor Nvidia :P

Offtopic: hij is vast niet altijd zo geweest, weet iemand hoe hij zo komt?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:39:

Offtopic: hij is vast niet altijd zo geweest, weet iemand hoe hij zo komt?
bumpgate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Charlie is zeker niet al te geliefd op fora die betrekking hebben op nVidia en nVidia's producten. Men gooit dit graag op Charlies schrijfstijl omtrent nVidia. Helaas voor iedereen die nVidia een warm hart toe draagt of gewoon een gezonde competitie wil zien in GPU-land, heeft hij het aangaande Fermi tot op het enge af goed gehad met zijn artikelen. Tuurlijk zijn er wel kleine verschillen in cijfers en data terug te vinden, maar in de grote lijnen zat hij er toch correct boven op.

Daarnaast is hij niet eens de eerste die komt met cijfers als 5000-8000 GTX480's bij launch. Dat hij claimt dat het hier om een 448-shader kaart gaat is dan weer wel nieuw. De vraag zal dan ook zijn, of dit ook werkelijk het geval is. Zijn bronnen aangaande Fermi/GF100 zijn tot dus ver behoorlijk betrouwbaar gebleken, dus als nVidia ook deze tegenslag zal moeten verwerken, ziet het er echt niet goed uit voor de GPU-markt voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

hmm, ik weet het niet hoor, nu ik hoor dat die "charlie" niet zo betrouwbaar is vallen dingen meer op zijn plaats bij mij... Nvidia zal waarschijnlijk wel last hebben van slechte yields, maar ik denk niet dat ze het zover laten komen dat dat slechtst op een paar procent uitkomt....

Ik denk namelijk dat Nvidia slim genoeg is om te zien dat mensen die kaarten in het High-end segment kopen verder kijken dan hun neus lang is, dus niet zomaar een hele dure kaart kopen. Daarom denk ik dat Nvidia hun "fermi" allang veranderd hadden als ze zagen dat de prijzen wel enorm hoog konden worden.

Trouwens nog even over wat er zou gebeuren als dit wel het geval is:
Ati heeft dan nauwelijks concurrentie, ati hoeft niet meer te innoveren. Ati heeft namelijk al de "snelste" kaart in handen. Dit zag je ook toen nvidia de G80 uitbracht, toen waren zijn king of the hill, en we krijgen nu nog steeds afstammelingen van de G80 als we een gt240 kopen... Dus als nvidia wegvalt, zullen we nog wel een tijdje opgescheept kunnen zitten met de HD5 series (correct me if i'm wrong)

edit: op semiaccurate zijn ze sowieso een beetje anti-nVidia geloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door windwarrior op 17-02-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
windwarrior schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:34:
Daarom denk ik dat Nvidia hun "fermi" allang veranderd hadden als ze zagen dat de prijzen wel enorm hoog konden worden.
Dat denk ik ook want die paar jaar dat het langer zou gaan duren maken vast niks uit. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij heeft hij toen hij nog bij The Inq zat een keer geen (nV) reviewkaart gekregen oid. Ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar volgens mij ging het om een 8800GTX of een GTX280. (Ik weet het allemaal niet zeker, maar ik meen me zoiets te herinneren, dus schiet me niet lek!) En is hij daarom zo gefrustreerd. Ik word er iig een beetje moe van. maar goed, het zal mij verder een biet wezen wat die gast allemaal uitkraamt. Ik neem alles wat hij zegt met een vrachtwagen vol zout. Of hij nu gelijk heeft of niet. Hij boeit me niet, en zijn geblaat al helemaal niet. Ik vind het een sukkel. :) En that's my personal opinion. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 21:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

-The_Mask- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:37:
[...]

Dat denk ik ook want die paar jaar dat het langer zou gaan duren maken vast niks uit. :P
goed punt!

@hierboven, hoe vaak kun je een bericht editen? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door windwarrior op 17-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ik denk namelijk dat Nvidia slim genoeg is om te zien dat mensen die kaarten in het High-end segment kopen verder kijken dan hun neus lang is, dus niet zomaar een hele dure kaart kopen. Daarom denk ik dat Nvidia hun "fermi" allang veranderd hadden als ze zagen dat de prijzen wel enorm hoog konden worden.
Juist, want een totaal nieuwe gpu-architectuur, waar al vele miljoenen in is gestoken, verander je natuurlijk grondig in no-time. 8)7

Ik denk nog eerder dat Nvidia hun GF100's enkel als computing-monsters uit de deur gaat doen, met hier-en-daar een reviewsample om de interesse van Nvidia-fan's te behouden. Waarna ze op hun dooie gemak verder experimenteren om een betaalbare consumenten gpu op de markt te kunnen zetten.

Ach, zolang je met een 9800GTX alle moderne spellen nog steeds op maximale details kan spelen zie ik sowieso het probleem niet . Maarja, dat hebben we aan die consoles te danken. :X

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

OUCH dat is een keihard artikel. :o

Denk dat ie er niet ver naast zit. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat dat arrogante nvidia zichzelf nu ns echt keihard bitchslapt en in situatie komen waar je je no way uit PR't.
Het zou goed zijn als ATI wat tijd heeft om een grotere aanhang te creeeren. Hun manier van zaken doen bevalt me, grosso modo want zij doen natuurlijk ook wel minder fijne dingen, echt een heel stuk beter.

ATI heeft voor dit moment duidelijk de betere ontwerpstrategie gekozen. Ik zie op deelgebieden een parallel voor nVidia met het Pentium 4 design waarbij ze voor een ontwerpstrategie gingen die op dat moment in de tijd eenvoudig niet (meer) haalbaar was.

nVidia komt uiteindelijk wel weer terug maar het moet ook niet te lang duren. Hopelijk leren ze dat arrogante ook eens af want als het artikel uit gaat komen dan zijn ze in mijn ogen toch wel behoorlijk vernederd inmiddels.

- Problemen met sterfende GPU's
- Eindeloos rebranden omdat je niks op de markt kunt zetten
- Een complete cycle missen

Ook shareholders gaan op een gegeven moment wel 1+1 kunnen doen...
SirNobax schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:46:
[...]

Juist, want een totaal nieuwe gpu-architectuur, waar al vele miljoenen in is gestoken, verander je natuurlijk grondig in no-time. 8)7

Ik denk nog eerder dat Nvidia hun GF100's enkel als computing-monsters uit de deur gaat doen, met hier-en-daar een reviewsample om de interesse van Nvidia-fan's te behouden. Waarna ze op hun dooie gemak verder experimenteren om een betaalbare consumenten gpu op de markt te kunnen zetten.

Ach, zolang je met een 9800GTX alle moderne spellen nog steeds op maximale details kan spelen zie ik sowieso het probleem niet . Maarja, dat hebben we aan die consoles te danken. :X
Je zou best ns gelijk kunnen krijgen.

Alleen dat je alle moderne spellen kan maxxen met een 9800GTX is toch echt een heel sterk verhaal.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ati heeft dan nauwelijks concurrentie, ati hoeft niet meer te innoveren. Ati heeft namelijk al de "snelste" kaart in handen. Dit zag je ook toen nvidia de G80 uitbracht, toen waren zijn king of the hill, en we krijgen nu nog steeds afstammelingen van de G80 als we een gt240 kopen... Dus als nvidia wegvalt, zullen we nog wel een tijdje opgescheept kunnen zitten met de HD5 series (correct me if i'm wrong)
You're wrong ;) Ati heeft op de planning staan dat ze nog dit jaar (Q3 geloof ik) "northern islands" uit gaan brengen, ik weet niet in hoeverre dat vernieuwend zal zijn t.o.v. evergreen, maar als het niet goed genoeg is dan staat er nog een nieuwe serie in de planning voor 2011. Deze planning is al lang gemaakt voordat Ati wist dat fermi vertraagd was, en ze wel hadden op wat sterkere concurrentie gerekend voor dit jaar, dus hun tactiek zal nog wel aggresief zijn. Het enige waar het eventueel slecht voor is is voor de prijzen van die nieuwere series.
edit: op semiaccurate zijn ze sowieso een beetje anti-nVidia geloof ik
Klopt, maar let wel op het verschil tussen de toon van de nare opmerkingen richting NV, en de feiten die Charlie opnoemt. Hij mag wel zeiken maar hij is een redelijk betrouwbare bron (redelijk, maar niet 100% betrouwbaar, zoals bij die MSI-moederborden te zien was. Een heel verhaal over hoe NV MSI had dwarsgezeten om hun mobo's te schrappen, maar blijkt dat de mobo's gewoon vertraagd waren binnen MSI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:40:
het zal mij verder een biet wezen wat die gast allemaal uitkraamt. Ik neem alles wat hij zegt met een vrachtwagen vol zout. Of hij nu gelijk heeft of niet. Hij boeit me niet, en zijn geblaat al helemaal niet. Ik vind het een sukkel. :) En that's my personal opinion. ;)
De kunst is juist om tussen de rants door naar de nieuwswaarde te kijken. Ik vind het juist wel interessant om te zien of hij gelijk heeft of niet. De rest filter ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het nou niet echt een rant artikel.

De meeste dingen en vooral grote lijnen die er in staan worden al veel langer GEFLUISTERD.

De nVidia van het afgelopen jaar is niet het oude nVidia en aan haar gedrag en feiten kun je gewoon zien dat het er alle schijn van heeft dat het klopt.

Het afgelopen jaar zijn de artikelen die ingaan op hoe bijv. de procestechnologie werkt veel beter en wijdverspreider geworden waardoor het voor meer mensen ook inzichtelijk wordt waarom dingen werken zoals ze werken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het enige wat hij doet is zichzelf herhalen. We weten allemaal zo langzamerhand wel dat de strategie die nV gekozen heeft niet de juiste was. Dat zeiden wij al bij de GT200. En toen was de Fermi waarschijnlijk allang in ontwikkeling. Dat de yields van de Fermi niet goed zijn is niet vreemd, als je nagaat dat de chip veel complexer en groter is dan de Cypress, en dat AMD ook grote problemen had met yields in het begin, dan is dit 1+1=2.

Vergeten, een betere chip maken, verlies van de Fermi beperken, en doorgaan zou ik zeggen tegen nV.

[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 22:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Charlie zegt niet alleen dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt, maar het nieuws in dat artikel is dat hij beweert dat fermi nooit gemaakt gaat worden omdat het te duur zal worden, behalve de risk wafers. Het is te hopen dat hij weer eens uit zijn nek lult. NVidia's stille PR doet me niet veel goeds vermoeden, als het al een launch wordt zal dat echt niet op de korte termijn zijn. Ja, er zijn nog optimisten die nog kijken naar de Q1-2010 launch op de roadmap :P maar dat dat niet gebeurt lijkt me al een poosje duidelijk, al zou het mooi zijn als morgen ineens onverwacht de GTX480 massaal in de schappen ligt :+

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 17-02-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:40:
Volgens mij heeft hij toen hij nog bij The Inq zat een keer geen (nV) reviewkaart gekregen oid. Ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar volgens mij ging het om een 8800GTX of een GTX280. (Ik weet het allemaal niet zeker, maar ik meen me zoiets te herinneren, dus schiet me niet lek!) En is hij daarom zo gefrustreerd. Ik word er iig een beetje moe van. maar goed, het zal mij verder een biet wezen wat die gast allemaal uitkraamt. Ik neem alles wat hij zegt met een vrachtwagen vol zout. Of hij nu gelijk heeft of niet. Hij boeit me niet, en zijn geblaat al helemaal niet. Ik vind het een sukkel. :) En that's my personal opinion. ;)
Ik begrijp je punt over hem maar ik persoonlijk houd wel eens van ongezouten subjectieve teksten
Ik probeer er ook door heen te kijken en te lezen, en als je dat doet zie je( is mijn mening) dat er echt interessante zaken in staan en hij bepaalde zaken al stukken eerder aan de kaak stelt dan andere sites dit doen
Of je zo iemand een sukkel moet noemen die vaak veel overdrijft en zo goed als nooit positief over een bedrijf is dat weet ik niet
Zelf heb ik niets tegen mensen als hem en noem ik ze zeker geen sukkel:P
Maar ik vind ook wel dat het zo nu en dan te ver gaat met zijn vete want daar lijkt het op.
Vraag me ook af of NVIDIA en Charlie ooit weer dichter tot elkander komen haha :9

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 17-02-2010 23:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gemauw of het goed voor de GPU-markt is of niet. Nvidia is jarenlang zeer dominant geweest, nu zijn de rollen omgekeerd. Dat is een goede situatie omdat het AMD/ATi de kans geeft wat grotere marges te draaien en zo financiële reserves op te bouwen om slechtere tijden te kunnen overleven, een situatie waar nVidia nu in zit (en ze kunnen dat inderdaad prima betalen). Als nVidia nu nog steeds dominant zou zijn zou dat een erg pijnlijke kwestie zijn geworden en het is maar zeer de vraag hoe goed dat op de lange termijn geweest was. Kijk naar de huidige situatie bij de CPU's waar Intel domineert en de prijzen hoog en de innovatie laag is. Dat is niet iets wat ik graag ook in de GPU-markt zou zien.

Voor nVidiafans (en daar is op zichzelf niks mis mee) is het natuurlijk een stuk minder leuk, maar wees dan eerlijk en verkoop het niet onder het mom van "GPU-markt". :)

Het is voor ons tweakers natuurlijk jammer dat dat allemaal wel betekend dat de kaarten weer wat duurder zijn, maar laten we wel wezen, we zijn gewoon verwend met de lage prijzen van vorig jaar. En lage prijzen zijn leuk, maar failliete gpu-ontwerpers wat minder. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:40:
Het enige wat hij doet is zichzelf herhalen. We weten allemaal zo langzamerhand wel dat de strategie die nV gekozen heeft niet de juiste was. Dat zeiden wij al bij de GT200. En toen was de Fermi waarschijnlijk allang in ontwikkeling. Dat de yields van de Fermi niet goed zijn is niet vreemd, als je nagaat dat de chip veel complexer en groter is dan de Cypress, en dat AMD ook grote problemen had met yields in het begin, dan is dit 1+1=2.

Vergeten, een betere chip maken, verlies van de Fermi beperken, en doorgaan zou ik zeggen tegen nV.
Fermi is de basis voor een nieuwe reeks grafische kaarten, net zoals NV30 en R600 dat waren. Als het flopt zal nVidia zo snel mogelijk (lees: dit jaar nog) met een refresh komen.

Tja tja, Fermi staat inmiddels wel op de roadmap van partners, dus hij komt er gewoon. De vraag is in welke hoeveelheid.
bwerg schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:58:
Charlie zegt niet alleen dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt, maar het nieuws in dat artikel is dat hij beweert dat fermi nooit gemaakt gaat worden omdat het te duur zal worden, behalve de risk wafers. Het is te hopen dat hij weer eens uit zijn nek lult. NVidia's stille PR doet me niet veel goeds vermoeden, als het al een launch wordt zal dat echt niet op de korte termijn zijn. Ja, er zijn nog optimisten die nog kijken naar de Q1-2010 launch op de roadmap :P maar dat dat niet gebeurt lijkt me al een poosje duidelijk, al zou het mooi zijn als morgen ineens onverwacht de GTX480 massaal in de schappen ligt :+
Launch staat atm gepland voor eind maart, na Cebit. Beschikbaarheid is ten vroegste voor april.
Nog maar een tip dan, bij fabrikant x staat de GTX 470 als vervanger voor de GTX 275 gepland (interne roadmap). Wat kost een GTX 275 gemiddeld? ;)
Verder is er al op verschillende plekken al eens wat over de omvang van Fermi/GF100 langsgekomen. Ook sites als BSN en Fudzilla hadden het over een chip van nagenoeg 24 bij 24mm. De omvang van Fermi zou daarmee zelfs op zo'n 575mm2 komen, best wel heel erg groot dus.
Fermi kan ook kleiner zijn ... als hij bv. geen 512 shaders zou hebben .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
http://blogs.barrons.com/...utm_content=Google+Reader
Nvidia (NVDA) shares are trading lower this afternoon despite reporting better-than-expected results for its fiscal fourth quarter ended January 31.

For the quarter, the graphics chip maker reported revenue of $982.5 million, more than double the year-ago level, up 9% sequentially, and ahead of the Street at $957.2 million. Non-GAAP EPS of 23 cents beat the Street by three cents.

For FY Q1, the company sees revenue flat sequentially, which at $982.5 million would be well ahead of the Street at $931.2 million. Nvidia sees gross margin for the quarter of 44%-45%, about in line with the 44.7% reported in Q4.

In a brief interview with Tech Trader Daily this afternoon, CFO David White noted that a flat sequential first quarter would be much better than the usual seasonal decline of 5%-10% or more. White notes that the company continues to sell parts on allocation, and remains capacity constrained; he thinks the situation will continue at least through the first half of the year.

The company said its GPU business was up 23% sequentially, with desktop up 19% and notebook up 27%.

NVDA in late trading is down 59 cents, or 3.3%, to $17.25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat was vast geen hint? :P

Edit: bedoelt voor lltech4.

[ Voor 37% gewijzigd door spNk op 17-02-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:26:
Fermi kan ook kleiner zijn ... als hij bv. geen 512 shaders zou hebben .... ;)
Het lijkt me stug dat ze even 64 Cuda Cores van de chip afhakken met een bijl :P

Maar meer serieus.

Als we mogen aannemen dat de getallen over Fermi (1.05V en een TDP van ~220 Watt) kloppen, dan gaat de GTX280 een ~210 Amp trekken op volle belasting. Mensen die een dergelijke kaart overwegen, zouden er dus goed aan doen om hun voeding eens aandachtig te onderzoeken op specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:26:
Launch staat atm gepland voor eind maart, na Cebit. Beschikbaarheid is ten vroegste voor april.
Mja, leuk, maar die launch was eerst in september ofzo en toen later in 2009 en toen begin 2010 en nu maart. Enige reden waarom het nu geloofwaardiger is dan eerst? :) Niet dat ik Charlie's verhaal voor zeker aanneem (=praktisch geen fermi), maar NVidia's gegevens zijn niet betrouwbaarder gebleken de laatste tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 17-02-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

bwerg schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:58:
Ja, waarom zou dan de nadruk wel lichtelijk op Fermi II gelegd worden? Ik denk dat ik wel weet waarom.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Cheezus

Luiaard

dahakon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:54:
[...]

Het lijkt me stug dat ze even 64 Cuda Cores van de chip afhakken met een bijl :P

Maar meer serieus.

Als we mogen aannemen dat de getallen over Fermi (1.05V en een TDP van ~220 Watt) kloppen, dan gaat de GTX280 een ~210 Amp trekken op volle belasting. Mensen die een dergelijke kaart overwegen, zouden er dus goed aan doen om hun voeding eens aandachtig te onderzoeken op specs.
Want je voeding moet die 1.05V met 210A leveren? Ik denk dat het dan tijd wordt dat we wat andere kabels en connectoren gebruiken :P

Je voeding levert gewoon 12V aan de kaart, en op 220W komt dat neer op <20A wat een beetje voeding prima aan kan.

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:27:
Vind het nou niet echt een rant artikel.

De meeste dingen en vooral grote lijnen die er in staan worden al veel langer GEFLUISTERD.

De nVidia van het afgelopen jaar is niet het oude nVidia en aan haar gedrag en feiten kun je gewoon zien dat het er alle schijn van heeft dat het klopt.

Het afgelopen jaar zijn de artikelen die ingaan op hoe bijv. de procestechnologie werkt veel beter en wijdverspreider geworden waardoor het voor meer mensen ook inzichtelijk wordt waarom dingen werken zoals ze werken.
Mja blijft toch de manier van schrijven. Verder blijft ie hameren op t feit dat er een base respin nodig is, terwijl hij zelf aangeeft dat via's een van de problemen zijn. Welke vaak goed opgelost kunnen worden met metal fixes (metal spins).
De huidige procedure die nV volgt is logisch en zie je bij meer IC bedrijven. Verandering van metal mask(s) is een stuk sneller dan een complete respin. Charlie lijkt t overkomen of ze hier compleet onbekwaam zijn. Dat hij op de architectuur van de chip zit te zeiken begrijp ik wel, maar dat is toch wel echt iets anders dan de debugging fase/yield optimalisatie.

• biggydeen2
dahakon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:54:
[...]

typfoutje neem ik aan?
zal eerder rond de 20 amp zijn.
Als je een dergelijke kaart gaat kopen heb je ook een behoorlijk systeem ( quadcore, 6gb ram ect )
De meeste mensen hebben al een beste voeding in huis.

Ik vraag me echter nog steeds af welke games deze hardware nu daadwerkelijk gaat ondersteunen?
Leuk en aardig dat ATI en eventueel NV later dit jaar met "opvolgers" komen maar kan iemand een game noemen welke niet maximaal gedraaid kan worden op de huidige hardware?

Tegenwoordig zie je ook alleen maar gare console ports met textures die er net "even" iets beter uitzien op de pc maar het zijn over het algemeen pure ports.
Aangezien qua hardware console's in het niet vallen bij hedendaagse pc's vraag ik me af waar de grafische uitblinkers ala crysis blijven.

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
biggydeen2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:59:
[...]
Ik vraag me echter nog steeds af welke games deze hardware nu daadwerkelijk gaat ondersteunen?
Leuk en aardig dat ATI en eventueel NV later dit jaar met "opvolgers" komen maar kan iemand een game noemen welke niet maximaal gedraaid kan worden op de huidige hardware?

Tegenwoordig zie je ook alleen maar gare console ports met textures die er net "even" iets beter uitzien op de pc maar het zijn over het algemeen pure ports.
Aangezien qua hardware console's in het niet vallen bij hedendaagse pc's vraag ik me af waar de grafische uitblinkers ala crysis blijven.
Jaaa, maar als Ati/Nvidia stoppen met game-kaarten maken, dan houd het helemaal op he... Ik geef je gelijk dat de gamesmarkt een grote gare prut is (in PC opzicht dan) maar ik ben blij dat Ati iig nog niet de hoop heeft opgegeven. Ik denk zelf dat hardwarefabrikanten meer moeten investeren in samenwerking met ontwikkelaars, om pc-games een boost te geven.

En het zal nog wel een keer omdraaien hoor, de consoles van tegenwoordig stellen niets voor in vergelijing met de meeste pc's, en ontwikkelaars zullen dat snel genoeg doorhebben. (Hoop ik...) Bijna alle consoles games van vandaag stammen af van (vroegere) pc-games.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Oh boy... NV op hun Facebook:

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/8953/areyouready.jpg

Dit vroegen ze ons ook ten tijde van NV30 and we all know how that turned out....

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Cheezus

Luiaard

CJ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:17:
Dit vroegen ze ons ook ten tijde van NV30 and we all know how that turned out....
off-topic
Die tech-demo met dat elfje vond ik destijds wel leuk. Met een hack draaide die beter op m'n 9700 pro dan op de kaart waar hij voor was bedoeld, en (met een andere hack?) was ze topless :P
/off-topic

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:48:
[...]

Klopt, vergelijk het maar met de 4870 refres 4890, prestatie winst is hopelijk beter.
Een soort van rebrand dus.
RV790 was een andere chip. Leek wel op de RV770 maar ze hebben er een aantal dingen flink verandert. Hij was ook een stukje groter dan de RV770. En kon veel hoger clocken. RV770 hield bij 850-900 wel op waar de RV790 over de 1000 kon.
Nee nieuw PCB + nieuwe GPU. Ja performance verschil was 8-13% Maar de 4890 is ook als 1GHz versie uitgegeven en de HD4870 niet. Ook de OC versies bij lange na niet. Die gingen niet veel harder dan 800.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48

[afbeelding]

Leuk, kan ATI weer dit doen:

Afbeeldingslocatie: http://images.pcwelt.de/images/pcwelt/bdb/15762/800x.jpg

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Reageren op Williewartaal83 heeft geen zin meer. Laten we het erop houden dat deze oude bekende de deur is gewezen. :+

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

[afbeelding]

Kom op zeg... Alsof AMD dit soort dingen niet doet. Dit soort "slides" doen ze al jaren toch? Beide.

Een beetje een trollpost imho.

Laten we nu eerst maar eens afwachten hoe de Fermi het doet. En als hij slecht is, dat nV op korte termijn met iets beters komt, want zonder concurrentie wordt niemand vrolijk. Hoe beter de Fermi is, hoe beter voor ons. Prijsdalingen, betere drivers... Noem maar op.

Nu al van dit anti nV gedrag... Half internet valt over ze heen... :S En we hebben nog geen benchmark gezien...

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 18-02-2010 16:08 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Trollpost?

Absoluut niet. NV heeft precies dezelfde slogan gebruikt toen ze NV30 gingen lanceren... ze lanceerden die slogan bijna 6 maanden voordat er uberhaupt ook een GeForceFX 5800 Ultra bij de media te vinden was... Ik zie gelijkenissen in marketing... jij niet dan? En ik snap je probleem niet helemaal? NV roept dit helemaal zelf over zich af... daar hebben ze mijn hulp niet voor nodig.

Ook ik ben ook errug benieuwd hoe Fermi het gaat doen. O-)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• biggydeen2
Format-C schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:55:
[...]

Nu al van dit anti nV gedrag... Half internet valt over ze heen... :S En we hebben nog geen benchmark gezien...
Laatste tijd zitten veel mensen NV af te zeiken idd (niet alleen hier maar overal ), terwijl er eigenlijks nog helemaal niks bekend is...

Ja op papier, maar iedereen weet dat het alle kanten op kan gaan in de praktijk.

Aan de andere kant laat NV iedereen gissen, wat voor conclusies je hier uit kan trekken tja... ik wil benchmarks!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:14:
Trollpost?

Absoluut niet. NV heeft precies dezelfde slogan gebruikt toen ze NV30 gingen lanceren... ze lanceerden die slogan bijna 6 maanden voordat er uberhaupt ook een GeForceFX 5800 Ultra bij de media te vinden was... Ik zie gelijkenissen in marketing... jij niet dan? En ik snap je probleem niet helemaal? NV roept dit helemaal zelf over zich af... daar hebben ze mijn hulp niet voor nodig.

Ook ik ben ook errug benieuwd hoe Fermi het gaat doen. O-)
Mwah, ik kreeg het gevoel dat jij nu al zegt dat dit een enorme flop gaat worden. Het zou kunnen, maar ik vind gewoon echt dat er concurrentie moet komen. Concurrentie is goed! En dat is er nu gewoon niet.

Ik vind ook dat we belachelijk lang moeten wachten op de Fermi. Dat vindt iedereen. Maar goed. Zowel Ati als nV hebben tegenslagen. ATi had ze een paar jaar terug, nVidia een paar jaar daarvoor, en nu weer. Maar ik ben blij dat nV bestaat, en hoop dat ze keihard terugkomen. En ik ben ervan overtuigd dat het ze gaat lukken. Alleen wanneer? Dat is de grote vraag. Bij ATi heeft het ook bijna anderhalf tot 2 jaar geduurd voordat ze na de X1900 serie met een echt goeie serie kwamen. De HD2900 en HD3800 waren ook niet je-van-het. De HD2900 was een heethoofd en een mega stroomslurper, en presteerde niet goed, De HD3800 liet het ook afweten met AA en was nét even te zwak.... De HD4000 en HD5000 waren wel weer goed. En dan met name de HD5000. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 18-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

biggydeen2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Laatste tijd zitten veel mensen NV af te zeiken idd (niet alleen hier maar overal ), terwijl er eigenlijks nog helemaal niks bekend is...
Er is al wel wat bekend, fermi heeft minstens een half jaar vertraging en NVidia heeft nog niets positiefs laten zien... Vind je het gek dat mensen gaan zeiken. Leuk als de kaart top presteert, maar als het pas in 2011 is dan doet dat ook een beetje afbraak aan de feestsfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
X-Bit Labs over Fermi: http://www.xbitlabs.com/n...uarter_CEO_of_Nvidia.html

Samenvatting: Eigenlijk alles wat we al wisten. Fermi is laat. Goede beschikbaarheid waarschijnlijk pas rond de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

pfft, hij (jen) maakt zich wel een beetje belachelijk imo door de volgende quotes:
it is not crucial for Nvidia to update currently available “fabulous” graphics chips.
Our current-generation GPUs are fabulous and all the things that mainstream consumers would use their computer for. […] I think the mainstream GPUs are really fabulous and has been enhanced recently with some really great features and so my sense is that they are going to continue to do quite nicely in the marketplace.
alsof de current generation uberhaupt nog wel goed verkrijgbaar is :S

vooral het enhancen met great features die ze in het begin onwaardig vonden is goed gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwacht dus niets in het mainstream segment en daaronder van NV dit jaar. GT200 is pas net naar beneden geschaald in de 216 en 218 en presteert ondermaats. Kleinere varianten van Fermi verwacht ik pas op 28nm.

NV steekt imho de middelvinger op naar iedereen met een bescheiden budget. Alsof mensen met een 9600GT niet zitten te wachten op meer performance en meer features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

biggydeen2 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Ja op papier, maar iedereen weet dat het alle kanten op kan gaan in de praktijk.

Aan de andere kant laat NV iedereen gissen, wat voor conclusies je hier uit kan trekken tja... ik wil benchmarks!
Weet je wat het is, als je altijd de grootste bek hebt, voortdurend allemaal dingen uithaalt die niet in het belang zijn van de gamers als groep, iedereen schoffeert, twijvelachtige marketing hebt en je presteert vervolgens niet, dan is er op een gegeven moment een heel grote groep mensen die het best fijn vind om jou ns lekker hard op je plaat te zien gaan. 8)

Dat staat natuurlijk los van het feit dat
- idd allebei de bedrijven hun goede en iets minder goede produkten hebben gehad
- ook ATI wel streken heeft uitgehaald
- dat nvidia ook snel weer terug moet komen omdat dat beter is voor prijzen concurrentie etc.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:01:

NV steekt imho de middelvinger op naar iedereen met een bescheiden budget. Alsof mensen met een 9600GT niet zitten te wachten op meer performance en meer features!
1 woord : ATI :+

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

superwashandje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:47:
alsof de current generation uberhaupt nog wel goed verkrijgbaar is :S

vooral het enhancen met great features die ze in het begin onwaardig vonden is goed gevonden.
Wacht even, kan je deze iets nader toelichten? Op het einde van vorig jaar was er een rel dat GT200(b) discontinued was, dat nV gestopt was met de productie van het bovenstaande product. Dat herinner ik me nog wel maar daar doel je waarschijnlijk niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja daar doel ik wel op :)

hij zegt daar dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om een nieuwe generatie kaarten te introduceren want de oude zijn nog steeds "fabulous"

maar die zijn dus niet echt verkrijgbaar meer...en het is sowieso een beetje een raar statement vanuit een videokaarten fabrikant vind ik

later haalt ie ook nog aan dat de gedownscalede/"enhanced" versies (216 en 218 die volgens mij wel beter beschikbaar zijn) ook erg goed zijn en het goed zullen blijven doen op de markt. Dit zijn dus de chips die geupgrade zijn met dx10.1 wat eerder nog onwaardig was en waartegen ATI ondertussen als ik het goed heb betere alternatieven aanbied

Nvidia lijkt zo zelfs meer een marketing bedrijf te zijn met een gpu tak ipv andersom.

[ Voor 13% gewijzigd door superwashandje op 19-02-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 24-08 10:47
Van de frontpage:
nieuws: Nvidia: Fermi-kaarten pas vanaf mei volop beschikbaar

Dit betekent dat een spel als Metro 2033 dat in maart uitkomt alleen in volle glorie te spelen is met een ATI kaart voor DX11 gecombineerd met nvidia kaartje voor physics. Heb ik toch nog wat aan mn GTS250 kaartje dat ik er laatst bij gekocht heb ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
superwashandje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:57:
ja daar doel ik wel op :)

hij zegt daar dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om een nieuwe generatie kaarten te introduceren want de oude zijn nog steeds "fabulous"

maar die zijn dus niet echt verkrijgbaar meer...en het is sowieso een beetje een raar statement vanuit een videokaarten fabrikant vind ik

later haalt ie ook nog aan dat de gedownscalede/"enhanced" versies (216 en 218 die volgens mij wel beter beschikbaar zijn) ook erg goed zijn en het goed zullen blijven doen op de markt. Dit zijn dus de chips die geupgrade zijn met dx10.1 wat eerder nog onwaardig was en waartegen ATI ondertussen als ik het goed heb betere alternatieven aanbied

Nvidia lijkt zo zelfs meer een marketing bedrijf te zijn met een gpu tak ipv andersom.
Nvidia’s chief executive officer did not provide any concrete timeframes for the transition of the whole lineup to the new Fermi architecture, but said that since the owners of mainstream and entry-level graphics cards hardly demand new functionality, it is not crucial for Nvidia to update currently available “fabulous” graphics chips. In addition, the speed of the transition depends on the supply of 40nm chips by TSMC.

“All of that just depends on 40 nm supply and we are trying to finesse it the best we possibly can. For the entry-level products, the truth is that the new architectures […] are probably not extremely well appreciated anyhow. People, who buy the new architectures, tend to be early adopters and they tend to be the game enthusiasts, workstation designers or creative artists or – there are very specific reasons why it really enhances their experience. Our current-generation GPUs are fabulous and all the things that mainstream consumers would use their computer for. […] I think the mainstream GPUs are really fabulous and has been enhanced recently with some really great features and so my sense is that they are going to continue to do quite nicely in the marketplace. Then we will just transition as fast as we can,” said Mr. Huang
Als mensen niet geïnteresseerd zijn in hogere nummertjes (dx 11 ipv dx 10 bijvoorbeeld) en doorgaans geen early adopters zijn, waarom doet nvidia dan zo veel aan rebranden?
Als je zijn verhaal mag geloven kiezen mensen liever voor beproefde technologie in plaats van het allernieuwste met het hoogste nummertje.
Ik vrees dat Charlie weer een hele hoop gelijk gaat krijgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia launching its first DirectX 11 cards on Monday?

Nvidia fans, this may be a verrry long weekend for you as on Monday (February 22nd) a 'major announcement' is coming from Santa Clara. As just announced via Twitter, Nvidia is going to have something big to talk about on Monday at 9:00 AM PST (17:00 PM GMT/UTC) and it's highly probable that it will be Fermi related.

When we say Fermi related we obviously mean the GF100 chip and the two cards based on it, the GeForce GTX 480 and GTX 470 aka, Nvidia's first DirectX 11-supporting products. The GTX 400 cards are expected to take on AMD's Radeon HD 5800 and HD 5900 series models so finally there will be come competition in the DX11 zone.

Given the absence or leaks it's likely Monday's 'announcement' won't be a hard launch, but at this stage nobody was really hoping for such a thing anyway (right?). Monday may be the day we finally see some performance numbers, either via Nvidia slides or tests from cherry-picked sites so here's to a quick-ending weekend. Actually, don't make it that quick, we've got patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:01:
Verwacht dus niets in het mainstream segment en daaronder van NV dit jaar. GT200 is pas net naar beneden geschaald in de 216 en 218 en presteert ondermaats. Kleinere varianten van Fermi verwacht ik pas op 28nm.

Moeten modjes niet lekker objectief blijven, en de rest niet aanmoedigen tot afzeiken van nVidia?? Topic
staat er nu al vol mee.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mogen modjes in het algemeen ook al geen meningen meer geven?
Zo goed als alles wat ik lees in dit topic is gewoon terecht als het wat negatiever overkomt.. en als er al afgezeikt word heeft men dat aan zich zelf en de eigen keuzes te danken, en het meeste word nog goed onderbouwd ook dus whats the problem?
En als ik Ed zijn post lees hij heeft gewoon 100% gelijk, NVIDIA streekt ook de spreekwoordelijke middelvinger op naar mensen die een wat meer bescheiden budget hebben zoals ik bv ook heb.. dus 150-200 euro
Helemaal als je leest wat men zegt over het mainstream segment.. de arrogantie druipt er vanaf imo..
Of vind je dat ook onterecht vallen onder * afzeiken?*

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 19-02-2010 22:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:23:
Mogen modjes in het algemeen ook al geen meningen meer geven?
Zo goed als alles wat ik lees in dit topic is gewoon terecht als het wat negatiever overkomt.. en als er al afgezeikt word heeft men dat aan zich zelf en de eigen keuzes te danken, en het meeste word nog goed onderbouwd ook dus whats the problem?
En als ik Ed zijn post lees hij heeft gewoon 100% gelijk, NVIDIA streekt ook de spreekwoordelijke middelvinger op naar mensen die een wat meer bescheiden budget hebben zoals ik bv ook heb.. dus 150-200 euro
Helemaal als je leest wat men zegt over het mainstream segment.. de arrogantie druipt er vanaf imo..
Of vind je dat ook onterecht vallen onder * afzeiken?*
Ja, dan maken jullie maar lekker een janktopic aan. Dit is een nieuws/discussie topic, geen jank topic. Er mag best wat gezegd worden, maar er maar door en door gaan is wat vervelend aan het worden. En van een modje zou ik zoiets niet verwachten.
En dat van het mainstream verhaal, come on zeg, zoek een betere baan of stop crying. Alsof ze deze niet maken omdat ze dat te laag zou vinden. Het nivo is echt laag aan het worden als je denkt dat dat de reden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zo, jij bent hier al een tijd niet meer geweest epo. Back and trolling already? Toen was het ook al raak, dit is jammer.

1. het is zijn mening.
2. sterker nog, het is een feit. Het enige dat nVidia op het moment goéd kan invullen is het budgetsegment met 40nm GT218's (als het zo heet, kan me vergissen) en de leverbaarheid en performance van de mainstream-kanonnen (GT200b) is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven als je het vergelijkt met wat ATi er tegenover zet op prijs én prestatie.
3. nVidia heeft téveel risico genomen met 40nm Fermi-derivaten en dat is ze opgebroken, met als gevolg dat enkel de oude generatie nog iets terug kan doen maar ook dat effect wordt, helaas voor de Groenen, steeds minder.

Dus kom op, doe eens lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:32:
[...]

Ja, dan maken jullie maar lekker een janktopic aan. Dit is een nieuws/discussie topic, geen jank topic. Er mag best wat gezegd worden, maar er maar door en door gaan is wat vervelend aan het worden. En van een modje zou ik zoiets niet verwachten.
Een moderator op GoT is geen meningloze robot. Het is een user die om wat voor reden dan ook aangewezen is om wat taken op zich te nemen naast het actief meedoen aan discussies op het forum. Ik ben moderator VB geworden, omdat de discussies in VB me interesseren; dat betekent dat ik me er ook nog steeds direct mee zal bemoeien.
Dientengevolge zal mijn mening af en toe conflicteren met de jouwe of die van een willekeurige andere user. Live with it. Ga met me in discussie zoals ieder ander. Weet je me te overtuigen, dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat jij gelijk had. Eerlijkgezegd heb ik liever dat nVidia me van mijn ongelijk bewijst, want ook ik ben in het verleden gebruiker geweest van hun producten. Heck, zelfs op dit moment maak ik actief gebruik van twee NV GPU's in mijn huishouden.
En dat van het mainstream verhaal, come on zeg, zoek een betere baan of stop crying. Alsof ze deze niet maken omdat ze dat te laag zou vinden. Het nivo is echt laag aan het worden als je denkt dat dat de reden is...
Ik heb een HD5870 op waterkoeling staan... wat heeft dat met mijn baan te maken? De reden dat NV geen mainstream kaarten maakt, is omdat ze op het moment geen competitieve GPU voor dat segment hebben. NV heeft altijd geclaimed dat Fermi perfect schaalt naar lagere segmenten, dus problemen met de high-end oplossing hebben gevolgen voor mainstream en entry level GPU's; helemaal als NV PR berichten naar buiten sturen als hierboven gepost wordt. Als jij denkt een betere reden te weten, dan lees ik die graag.

Tot zover mijn reactie als GoT user. Als mod eis ik gewoon van je dat je netjes deelneemt aan de discussie. Als je daar geen zin in hebt zie ik je gewoon liever niet. Als je problemen hebt met mijn reacties, staat mijn DM open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Hier een interessant artikel over Fermi, niet bepaald rooskleurig. Veel info over waarom de yields zo slecht zijn. Het schijnt dat Nvidia slechts 7 werkende Fermi's krijgt uit een wafer van 414 :X

http://www.semiaccurate.c...480-broken-and-unfixable/

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@InfinityG35

Drie dagen te laat, volgende keer maar even terugbladeren om te kijken of het niet al gepost is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Maandag een aankondiging, dezelfde week nog een persconferentie, en de week er op is het Cebit. Ik hoop zelf op het beste, meer powerrrr en meer kaarten om te benchmarken (lees: om mn baas een reden te geven dat ik continue niets lijk te doen), is natuurlijk nooit verkeerd.

Overigens snap ik niet zo goed waar iedereen zich echt druk om maakt. Waarschijnlijk kun je nu het hele jaar door genieten van nieuwe videokaarten. Nvidia doet het wat minder, zoals al eens eerder bij zowel ATI als Nvidia gebeurde, maar draait ondertussen gewoon een slordige 150 milljoen dollar winst. ATI brengt hopelijk ook wat geld in het laatje voor AMD. Heck, 2011 krijgen we misschien Larrabee en we kunnen onze lol niet meer op.

Verder reken ik persoonlijk niet echt op prijsverlagingen van ATI. Daar worden de GTX 470 en GTX 480 denk ik te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik hoop echt dat dat niet zo is.. Want dan zal Nvidia weinig kaarten verkopen. Maargoed dit neem ik wel met een kruiwagen vol zout want ik zie nergens benchmarks alleen maar tekst van charlie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als je goed leest ,weet je ook waarom ie dat niet doet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:01:
Ik hoop echt dat dat niet zo is.. Want dan zal Nvidia weinig kaarten verkopen. Maargoed dit neem ik wel met een kruiwagen vol zout want ik zie nergens benchmarks alleen maar tekst van charlie..
hij probeert zijn bronnen te beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:20
Bronnen beschermen of niet, geen benchmarks is geen benchmarks.
Wie weet zijn de bronnen wel dubbelspionnen en hebben ze Charlie veel te lage scores gegeven.
Hoe het ook zij, ik wacht al een half jaar op fermi benchmarks of zelfs maar scores en het is is hoog tijd dat NV eens iets vrijgeeft. Als fermi prut is dan is het jammer, maar niets van jezelf laten horen maakt het niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het waar is verklaart het precies de prijzen die lltech4 gaf. ;)
GTX480 met dezelfde prijs als ongeveer de HD5870, maar de nVidia kaart is iets sneller, maar slurpt energie in 2D terwijl de HD5870 super zuinig is. Hetzelfde gaat op voor de HD5850 en GTX470 dan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval kan AMD makkelijk zijn prijzen verlagen en dan is nVidia weer helemaal klaar met een superdure chip die op een lager prijsniveau simpelweg geen winst boekt. Hij MOET gewoon veel beter presteren en de 480 moet gewoon in de buurt komen van de 5970, want daar is het stroomverbruik waarschijnlijk ook naar.

Dan hebben we het nog niet over naar aanleiding van het artikel op anandtech over 40nm problemen en het feit dat nVidia daar geen ervaring mee zou hebben. Hoe inefficiënt is hun chip dan verder nog (bijv dat ze alsnog dubbele via's hebben moeten inbouwen).

Verder, over al het nVidia gezeik. Sorry maar als ik al die kotsmakende arrogantie lees van die nVidia CEO krijg ik er ook gewoon zin in dat ze hard op hun bek gaan vallen, slecht voor de markt of niet, dit is een pure façade om de aandeelhouders niet in een depressie te jagen en de winst, die er zoals hierboven gezegd nog steeds volop gemaakt word, veilig te stellen.

Zodra nVidia naar buiten gaat brengen dat het misschien niet helemaal goed gaat en de consument gaat dat lezen, dan gaat men pas echt naar AMD overstappen. nVidia als merk verkoopt nog steeds een factor x keer makkelijker dan ATi/AMD, en omdat het voor nVidia op die manier zo makkelijk is ben ik niet geneigd om sympathiek te zijn want zo nodig hebben ze dat blijkbaar ook weer niet met hun ''fabulous'' chips. Ik zou het dientengevolge ook niet erg vinden als Fermi echt een slecht, a.k.a R600 verhaal blijkt te zijn en ook nog niet schaalt naar de mainstream markt, zodat het beeld tussen de twee NV en ATI wat rechtgeschaafd kan worden en nVidia ook zal moeten werken voor zijn geld.

Dan zullen ze ook niet weer zoals met de G80 is gebeurd, jarenlang achterover blijven hangen en enkel updates op dezelfde core en rebrands uitbrengen, en dat zal de fans ook wel behagen want ik ben er van overtuigd dat ze het daar bij NV wel kunnen, goede videokaarten maken.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 11:37 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een nVidia Nieuws & Discussietopic, niet een ATi vs. nVidia topic.

Posts over "ATi/nVidia sux/rox" zijn offtopic en sowieso ongewenst want neigen bijna altijd naar trolls & flames.

Hou het dus on-topic, vergelijken met ATi mag, maar het moet je on-topic punt illustreren, en onderbouw het aub.