In dat geval kan AMD makkelijk zijn prijzen verlagen en dan is nVidia weer helemaal klaar met een superdure chip die op een lager prijsniveau simpelweg geen winst boekt. Hij MOET gewoon veel beter presteren en de 480 moet gewoon in de buurt komen van de 5970, want daar is het stroomverbruik waarschijnlijk ook naar.
Dan hebben we het nog niet over naar aanleiding van het artikel op anandtech over 40nm problemen en het feit dat nVidia daar geen ervaring mee zou hebben. Hoe inefficiënt is hun chip dan verder nog (bijv dat ze alsnog dubbele via's hebben moeten inbouwen).
Verder, over al het nVidia gezeik. Sorry maar als ik al die kotsmakende arrogantie lees van die nVidia CEO krijg ik er ook gewoon zin in dat ze hard op hun bek gaan vallen, slecht voor de markt of niet, dit is een pure façade om de aandeelhouders niet in een depressie te jagen en de winst, die er zoals hierboven gezegd nog steeds volop gemaakt word, veilig te stellen.
Zodra nVidia naar buiten gaat brengen dat het misschien niet helemaal goed gaat en de consument gaat dat lezen, dan gaat men pas echt naar AMD overstappen. nVidia als merk verkoopt nog steeds een factor x keer makkelijker dan ATi/AMD, en omdat het voor nVidia op die manier zo makkelijk is ben ik niet geneigd om sympathiek te zijn want zo nodig hebben ze dat blijkbaar ook weer niet met hun ''fabulous'' chips. Ik zou het dientengevolge ook niet erg vinden als Fermi echt een slecht, a.k.a R600 verhaal blijkt te zijn en ook nog niet schaalt naar de mainstream markt, zodat het beeld tussen de twee NV en ATI wat rechtgeschaafd kan worden en nVidia ook zal moeten werken voor zijn geld.
Dan zullen ze ook niet weer zoals met de G80 is gebeurd, jarenlang achterover blijven hangen en enkel updates op dezelfde core en rebrands uitbrengen, en dat zal de fans ook wel behagen want ik ben er van overtuigd dat ze het daar bij NV wel kunnen, goede videokaarten maken.
[
Voor 64% gewijzigd door
Verwijderd op 21-02-2010 11:37
]