Een half jaar geleden schreef ik hier al eens dat de yield van Fermi 1.67% was.
het is verbeterd!
Op dit moment komt 2% van de
goede GF100 dies in aanmerking om als 512SP part verkocht te worden. Het word nu door nvidia zelf aangegeven als design fout. De reden voor het verhaal rond een nieuw "bord" voor GF100 zou zijn dat er teveel interferentie is op de lijnen van de memory controller op het PCB.
GF104 (of hou hij ook heet) zal een GT200 vervanger zijn. Chip is net iets groter dan G92b en performance is vergelijkbaar met GT200b. waarschijnlijk 192 en 256CC parts. onduidelijk is of dit aan een 192 of 256 bit bus hangt.
Launch zal waarschijnlijk rond Augustus zijn en echte levertijd een maand of twee later. Verbruik zal echter hoger zijn dan vergelijkbare AMD kaarten. Ook hier dus "een issue."
Tevens verwacht nVidia niet voor het eind van het jaar te kunnen beginnen/komen met de "kleinere Fermi," In het laatste kwartaal van dit jaar gaat er een nieuwe Fab open bij TSMC waardoor eindelijk genoeg capaciteit beschikbaar komt op 40nm (80 naar 160k wafer starts per maand.)
Marc Rademaker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:56:
Techreport-link, kan ik deels ontkrachten. Ook daar is over gesproken, en er zouden geen partners bevoorrecht worden, omdat dan het einde zoek zou zijn. De beste pr-man klonk vrij serieus, dus ik denk ook niet dat er daadwerkelijk partners bevoorrecht worden.
Ik denk, dat alleen Asus en EVGA met GTX480s komen. .en daar komt het verhaal over "bevoorrechten" vandaan. Tot het moment dat iemand anders dit komt ontkennen blijf ik er vanuit gaan dat het klopt.
Oh, en waarom zouden ze? Als ze genoeg kaarten hebben, willen ze die onder elk merk uitbrengen. Het is echt niet zo moeilijk voor Nvidia om bij elke fabrikant 10 of zelfs 50 kaarten te droppen, waar ze testwerk etc mee kunnen doen.
zoals hierboven, er komen heel, heel, heel, heel, heel, heel, heel, heel,heel erg weinig GTX480s (7800GTX512.) Zelfs als GF100 met dezelfde aantallen lanceert als Cypress (50.000 stuks) praat je nog steeds over 1000 kaarten, wereldwijd.
P.S. ik denk dat ik een paar "heel"s wel wat overdreven heb, sorry daarvoor.
Over de waarde van nVidia's "Cautiously Optimistic" kan ik kort zijn. Zij waren ook "Cautiously Optimistic" over de impact van "bumpgate."
[
Voor 60% gewijzigd door
neliz op 26-02-2010 11:44
]