[feature?]Verschillende weergaves gelang browser

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Beste,

Ik heb nogmaals eens problemen gehad met het nVidia TS.
De vorige keer is het vanzelf opgelost maar deze keer heb ik nu een print screen genomen van een "dubbele header" die momenteel nog niet wil weggaan (zodat ik ook concreets iets buiten "er was iets totaal mis met de layout gisterenavond) ..
De banners zijn al verdwenen na een keer uit te loggen.

Afbeeldingslocatie: http://lightdestroyer.dommel.be/picture_library/fout%201.PNG

Echter is dit niet echt mijn probleem (ik reken er stiekem op dat ik de enige ben die dit ziet en het wss tegen morgen al weer weg is.)

Wat mij eerder stoort is dat er blijkbaar verschillend resultaten qua presentatie zijn naargelang welke browser dat ik gebruik...

Dit slaat vooral op de tabellen. Namelijk onder Seamonkey worden de Tabellen borders wel allemaal getekend. Onder Internet Explorer 7 (yeah i know .. maar het is de enige browser die hier nog geïnstalleerd is op mijn werk pc) zijn deze lijnen plotseling verdwenen...

Ook merk ik dat de alignment van de tekst in de tabellen totaal anders weergegeven worden nml:
Seamonkey/Mozilla doet het zoals ik het verwacht: Alles mooi links ge-aligned. Echter Internet Explorer 7 zal alles centreren .. wat resulteert in een vreselijke lay-out (dat daar nog niemand over gevallen is :? )

Concreet:
De layout "as it should be". Zoals ik deze bedoeld heb en zie wanneer ik de TS aan het editten ben:
De rendering is gedaan in de Seamonkey browser in de oude Stijl
Afbeeldingslocatie: http://lightdestroyer.dommel.be/picture_library/tweakers/Seamonkey%20oude%20Stijl.PNG

Ook in de nieuwe stijl in de Seamonkey browser is er nog steeds niets verkeerd aan het gaan:
Afbeeldingslocatie: http://lightdestroyer.dommel.be/picture_library/tweakers/Seamonkey%20nieuwe%20Stijl.PNG

Echter wanneer ik Internet Explorer 7 ging gebruiken om die dubbele header te checken om te controleren of het aan mijn cache lag kwam ik het volgende tegen:

Oude stijl
Afbeeldingslocatie: http://lightdestroyer.dommel.be/picture_library/tweakers/Ie7%20Oude%20stijl.PNG
Nieuwe stijl
Afbeeldingslocatie: http://lightdestroyer.dommel.be/picture_library/tweakers/ie7%20Nieuwe%20Stijl.PNG

Optionele Oplossing
Ik heb gemerkt dat ik dit bij oudere topics niet voorhad zolang ik align=left als vlag meegeef aan de kolommen.
Echter heb ik dit niet meer gedaan de laatste topics daar ik constant zit te flirten met de maximaal aantal toegelaten bytes per post (vandaag ook weer 7 regels tekst tegen mijn zin moeten verwijderen hiervoor)
Dit verhelpt niet het verschil in het tonen van border lines...
Moet ik dan ook per columm specifiek meegeven dat de borders=1 zijn?

Dus hierbij mijn vraag:
Hoe komt het dat de layout verschillend is nagelang welke browser is gebruik? (Dit zou toch niet mogen?)
Kan dit verholpen worden zonder alle extra flags?
(Nu het maximaal aantal toegelaten bytes per post mag anders ook verhoogd worden hoor :P)

Ik zou in feite graag willen bekomen dat de layout voor de TS hetzelfde is voor alle browsers en dat ik deze maar 1 keer hoef te testen bij het maken van de TS ...
(Het is al lastig genoeg om er voor te zorgen dat er een deftige layout is voor beide stijlen .. in feite is daarmee heel het voorgaande probleem ontstaan .. ik centreer alle tabellen zodat het er in de nieuwe stijl er beter uit gaat zien ..)
Het kunnen forceren van de oude stijl zou mijn probleem ook oplossen O-), maar ik vrees dat 97% van de lezers wellicht de nieuwe stijl prefereren.

In ieder geval bedankt voor je aandacht en sorry voor de té grote screenshots.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik centreer alle tabellen zodat het er in de nieuwe stijl er beter uit gaat zien ..)
Daar gaat IE de mist in, die neemt de center van de td over bij de tabel die je binnen die td hebt staan.

FF:
td center > table in td is tekst links
td center > table in td; td center is tekst gecentreerd
td center > table in td; td left is tekst links

IE:
td center > table in td tekst gecentreerd
td center > table in td; td center is tekst gecentreerd
td center > table in td; td left is tekst links

Verder kun je ook [td=,,left] gebruiken in plaats van [td align=left]

En om het probleem van de tabelbreedte in de oude en nieuwe layout irrelevant te maken: [table width=100%] :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die dubbele header zoals op het eerste plaatje te zien is heb ik hier ook bij die post met IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik222 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:57:
Die dubbele header zoals op het eerste plaatje te zien is heb ik hier ook bij die post met IE8.
FF3.6 ook, maar dat betekent niet meer dan dat de inhoud van de post te lang is en bij het parsen de nodige tabellen/cellen etc. niet af worden gesloten.

64.912 bytes geeft het topic bij mij aan, maar dat is dus voordat deze geparsed is.

Tekenwinst valt ook nog te halen door [img=breedte,hoogte,,,] neer te zetten, door de laatste 3 komma's heb je geen tooltip, wat in feite nogmaals de url van de afbeelding is (tenzij je daar natuurlijk wat anders invult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier in FF3.5.5 gaat het ook de mist in.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8VP6ElzoExPBSqugjvYklCNl/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vuCyLedbRHxJK8qspJPdflSs/thumb.jpg

De rood omcirkelde 'view' geeft het beeld op de tweede screenshot. Als ik op de onderste klik gaat het wel goed.

Als het op de omlijning van tabellen gaat; IE7 zal wel denken dat als je het bij table opgeeft, er ook alleen maar voor de tabel zelf randen moeten worden getoond en niet voor de individuele cellen. Dat de boel gecentreerd wordt komt waarschijnlijk omdat je de cell waarin de tabel staat een align=center attribuut hebt meegegeven en dat dus wordt overgenomen (child erft van parent).

Je zou er ook over na kunnen denken om de hoofd tabel (die met de groene achtergrond) niet te gebruiken. Heb je geen groene achtergrond maar het scheelt je deze problemen wel en ruimte qua leestekens (minder code)

Overigens zou je de startpost ook kunnen verdelen over 3 posts (mobiel ook in een eigen post) en zie ik de topicregels er 2x in staan, lijkt me overbodig.

[ Voor 14% gewijzigd door NitroX infinity op 01-03-2010 14:21 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Inderdaad, ik weet dat veel problemen zouden opgelost geraken moest ik aan mijn kolommen de juiste tags meegeven.
Het is eerder "ambetant" dat ik constant dus met verschillende browsers moet controleren wat nu minimaal nodig is om de layout in orde te krijgen .. :(

Is er geen manier om alles hetzelfde te renderen of wordt de UBB-Code gewoon doorgestuurd naar de browser?
In dat laatste geval ging ik wel zwaar in de fout ja :P (Ik ging ervanuit dat Got éénduidige html pagina's renderde naar de browsers toe..)

Euh wat betreft opdelen Mobiele Gpu's + 2 keer de topic regels ..
Ik heb dit apart gepost. Dit kan ook niet anders. Enkel het eerste deel is al juist klein genoeg om in 1 post te krijgen. Beiden zou nooit lukken.
Ik weet wel niet hoe beiden bij elkaar zijn geraakt, maar ik ben er zeker van dat ik het met "post reply" heb bijgevoegd, idem de 3de posts.
Dit kan je ook zien bij vorige topics. De TS is al verschillende topics lang in 3 delen opgedeeld ..(daar ging mijn kans om wat tekst weg te gooien :P)
Nu ik zal de recentste posts proberen te editeren en de drivers naar de 2de post gooien boven de informatie van de mobiele GPU's heb ik ook wat plaats om de juiste alignment gegevens mee te geven.

*Edit*
Inderdaad .. in mijn eerste post kan ik bij editten enkel mijn eerste lap tekst editeren.
maar in die verkeerd staande header kan ik blijkbaar de tekst editten dat in mijn 2de posts moest staan, namelijk de mobiele GPU's info ..
Wiethoofd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:45:
En om het probleem van de tabelbreedte in de oude en nieuwe layout irrelevant te maken: [table width=100%] :>
Dit heb ik inderdaad ooit eens geprobeerd .. dit gaf gigantische layout problemen zodat ik daar heel snel van ben afgestapt .. ;(
Het is weliswaar de mooiste manier naar mijn inziens... echter ben ik op de huidige manier overgestapt juist om probleren zoals ik ze nu heb te ontwijken XD

Echter ga ik nu de td=,,left proberen en de verouderde drivers er tijdelijk uitlaten

[ Voor 25% gewijzigd door lightdestroyer op 01-03-2010 14:36 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Is er geen manier om alles hetzelfde te renderen of wordt de UBB-Code gewoon doorgestuurd naar de browser?
In dat laatste geval ging ik wel zwaar in de fout ja :P (Ik ging ervanuit dat Got éénduidige html pagina's renderde naar de browsers toe..)
React (de forumsoftware) heeft een parser die UBB omzet naar HTML. HTML wordt door verschillende browsers, verschillend geparsed. Het is dus niet een probleem van GoT.

Edit; hier lijkt het nu allemaal weer goed te werken doordat het gedeelte over mobiele chips is verwijderd.

[ Voor 11% gewijzigd door NitroX infinity op 01-03-2010 14:45 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De opbouw van de post waar het fout gaat (ja omgekeerde leesvolgorde geeft de footer en bottom in de mijne)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="messagecontent default">
    <div class="clear">
    <div class="divider">
    <div id="footer">
    <div class="clear">
    <div id="bottom">
    <table class="" cellspacing="0" cellpadding="0" border="1" style="border-color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(241, 251, 223);">
</div>

Dit hoort dus het volgende te zijn:
HTML:
1
2
3
<div class="messagecontent default">
    <table class="" cellspacing="0" cellpadding="0" border="1" style="border-color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(241, 251, 223);"> 
<div class="clear">

Hier werkt ie nu ook weer: en helemaal onderin de eerste post met de nodige linkjes staat:
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic
Deel 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37,38,39,40,41,42
Maak daar gewoon: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topicrange/35 van ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 01-03-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Bedankt allemaal!

Ik heb blijkbaar mijn eerste reply (Tekst over Mobiele GPu's) In orde gekregen door mijn eerste post grondig te editeren (alle tekst is vervangen geweest)
Waardoor mijn TS weer 3 posts lang is geworden ipv 2...
De alignment komt ook in orde (voor internet explorer moet deze inderdaad expliciet weer op links gezet worden bij de [td] tags, ik had dit ooit verwijderd om bytes uit te sparen en het op het eerste zicht geen inpact had .. niet dus :o

Ik ben nu gebruik aan het maken van de door Wiethoofd voorgestelde gebruik van de TD tag
[td=,,left,top,,,300]
Werkt even goed en zorgt inderdaad voor een afname van het aantal bytes :D
Ook die topicrange zal ik hierachter trachten te gebruiken ziet er superhandig uit :p

Dank allen voor de input!
Enige dat ik nu nog niet in orde krijg is het "uittekenen" van de borderlines maar das iets voor na het wijzigen van al mijn td tags :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De lengtecheck ging ietwat verkeerd wat met deze post 11 bytes scheelde en net het verschil uitmaakte tussen 'past wel in de DB' en 'past net niet' :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Oh yeah,

De border lines worden btw ook getekend.
Ze zijn enkel wit van kleur ipv zwart onder Mozilla .. vandaar dat ze niet zichtbaar zijn, maar ze zijn er wel.

En ik vrees dat ik inderdaad heel dicht bij de limiet kon zitten ja :/
Dit verklaart ook waarom het vorige keer ook gebeurd is. Toen heb ik ook zitten editten tot dat het er "net" inkon :s

Mijn excuses. Ik zal trachten in het vervolg wat meer te knippen voor ik post.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Limiet voor startposts ligt tegenwoordig hoger, en de lengtecheck is inmiddels ook allang gefixed. Lijkt me dus afdoende opgelost :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.