[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 44.674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nvidia Not Going to Sign Settlement Agreement with Rambus.

Nvidia Promises to Keep Selling GPUs Despite Threats from Rambus
Nvidia Corp., a leading supplier of graphics and multimedia chips, said that it would not negotiate with Rambus over patent dispute even though an ITC judge preliminary found the company guilty of infringement of three Rambus’ patents.

“Rambus and Nvidia talked for eight years before they sued us. I don’t think it’s realistic to think that there’s going to be an agreement any time soon between the two companies,” said David Shannon, Nvidia’s general counsel, in an interview with BusinessWeek.

Last week it transpired that Judge Theodore Essex with the U.S. International Trade Commission found Nvidia guilty of infringing three patents of Rambus. The finding is subject to review by the six-member commission and, if upheld, could lead to a ban on imports of Nvidia chips and products on their base into the U.S. Nevertheless, Nvidia is sure that its business will not be stopped. Nvidia has numerous options to impede any ruling banning imports, if the commission sides with Rambus, Nvidia can appeal to a court that specializes in patent law.

“Our customers will never have their businesses interrupted. Our position is there will be no exclusion order,” said Mr. Shannon.

According to findings of ITC and USPTO, some patents of Rambus are not valid, which is why the chip designer is not going to pay royalties to the technology developer. The question is, however, whether Nvidia plans to pay royalties for the three patents

“We are not going to pay on patents that are not valid,” said Mr. Shannon.

In June 2008 Rambus accused Nvidia and its partners in infringement of seventeen patents, of which six are to expire in early 2010. The patents are believed to be related to memory controllers inside Nvidia’s chips. The companies are in the legal battle at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laatste wat ze kunnen gebruiken is dat hun verkopen aan banden worden gelegd. Logische move dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Logisch? Ze zouden ervoor kunnen kiezen om Rambus financieel te compenseren en zo de levering van GPU's verzekeren. Zeker nu een rechter heeft bepaald dat er inderdaad inbreuk is gepleegd op drie patenten. Nu riskeren ze een totaal verbod op het leveren van GPU's op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Edmin schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:13:
Logisch? Ze zouden ervoor kunnen kiezen om Rambus financieel te compenseren en zo de levering van GPU's verzekeren. Zeker nu een rechter heeft bepaald dat er inderdaad inbreuk is gepleegd op drie patenten. Nu riskeren ze een totaal verbod op het leveren van GPU's op de langere termijn.
Volgens mij was het sarcastisch :P

Maare waarom doen ze dit? Hebben ze geld nood ofzo, want dit lijkt me niet heel slim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024

Expreview: NVIDIA CEO Showcases Fermi-based Tesla Graphics Card

Eigenlijk staat er totaal geen nieuwe informatie in dat artikel zover ik het zie maar bon, tweede keer goede keer?

*Edit*: Hoewel die laatste dia van R&D kosten wel nog intressant is hoewel die ook maar totaal 2008 gaat ;(

[ Voor 15% gewijzigd door lightdestroyer op 01-02-2010 09:03 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:22:
Kan niet veel goeds betekenen volgens mij. Als er een bedrijf is dat altijd hard loopt te schreuwen als ze iets nieuws hebben is het wel nVidia (Intel kan er ook aardig wat van)
Van de G80 was ook weinig bekend tot net voor de release en hij veroverende IT-land by storm :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Maar toen waren zij als eersten met nieuwe modellen, nu hebben ze geen reden om iets stil te houden want ze verliezen elke dag klanten aan AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01

epo

Astennu schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:22:
Kan niet veel goeds betekenen volgens mij. Als er een bedrijf is dat altijd hard loopt te schreuwen als ze iets nieuws hebben is het wel nVidia (Intel kan er ook aardig wat van)
Is wel waar, maar als je kijkt wat AMD tegenwoordig doet, die heeft elke dag wel een nieuwe release van iets
onbenulligs, iets wat mij persoonlijk erg stoort.
nVidia blaast inderdaad altijd hoog van de toren, maar Intel absoluut niet. En ja, goede marketing zorgt ervoor dat je product goed verkoopt, of het nu bagger is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
epo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:31:
nVidia blaast inderdaad altijd hoog van de toren, maar Intel absoluut niet.
Volgens mij ken je Intel dan niet echt. ;)
En ja, goede marketing zorgt ervoor dat je product goed verkoopt, of het nu bagger is of niet.
Dat sowieso. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:11
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2628idd.jpg
link

[ Voor 148% gewijzigd door Blastpe op 02-02-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 10:05
epo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:31:
[...]

Is wel waar, maar als je kijkt wat AMD tegenwoordig doet, die heeft elke dag wel een nieuwe release van iets
onbenulligs, iets wat mij persoonlijk erg stoort.
nVidia blaast inderdaad altijd hoog van de toren, maar Intel absoluut niet. En ja, goede marketing zorgt ervoor dat je product goed verkoopt, of het nu bagger is of niet.
Sorry maar toen kreeg ik wel een grote glimlag op me gezicht. Intel is juist degene die een jaar vantevoren al previews laat doen van cpu's die uit gaan komen. C2D anyone ? AMD deed het heel goed. Een jaar van tevoren previews bij onder andere anandtech en toen bleef iedereen maar wachten op die CPU die maanden later pas uit kwam. En dit hebben ze meer dan een keer gedaan. Of LRB anyone ? De vga kaart die overal het beste in zou zijn. Super Game performance en super computing power. En dat project is nu van de baan ze gaan em zoals het er nu uit ziet niet meer uitbrengen.

AMD moet meer marketing doen. En AMD maakt er geen hype van of zo. Het zijn de review sites die er veel tijd aan gegeven. Het is normaal dat eerst de High end uitkomt. En vervolgens de Mid, low end en Entry producten. nVidia doet dit niet anders.

AMD is de enige die tot nu toe een keer meerdere ranges in een keer uitgebracht heeft maar dat was een tijdje terug. Zoals het nu gaat gaat het al jaren. Alleen tegenwoordig wordt er door de media meer aandacht aan besteed. En nu denk ik vooral omdat het om de Next Gen kaarten gaat. DX11 en nieuwe mogelijkheden voor HTPC's. + nVidia heeft momenteel nog niets.
Als dit waar is is het wel grappig. Owh shit we zitten in het problemen door al dat rebranden. Als we de GF100 als GTX38x uitbrengen pikken ze het niet dat de andere GT3 kaarten geen DX11 hebben. Laten we er maar GTX48x van maken :P

Kunnen ze de oude GT200b nog even rebranden naar GTX385 met wat hogere clocks :)

Ik ben benieuwd wat het gaat worden .....

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 02-02-2010 08:51 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Blastpe op 02-02-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Astennu schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:48:
[...]

Kunnen ze de oude GT200b nog even rebranden naar GTX385 met wat hogere clocks :)
Ik denk dat dat ook heeft meegespeeld in de naam/nummer keuze. Nu heeft nVidia de mogelijkheid de 3 serie vol te gooien met G9X/G2XX rebrands met de G310 als aftrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Geen idee wat er in blastpe zijn link staat (ik vermoed eigenlijk hetzelfde... of de direct link naar het twitter bericht?) Maar hier een nieuwsbericht van anandtech:

GF100 Cards Finally Named: GTX 480 & GTX 470

quote: anandtech
Update: NVIDIA has confirmed that the Twitter account is indeed theirs, so this information is official.

With a skeptical eye towards Twitter, a post was made on the NVIDIAGeForce account 4 hours ago announcing the names of the first two GF100 cards. As we’re largely sure this is a legitimate NVIDIA account we’re going to go ahead and post this information, but please keep in mind that we have not yet been able to confirm that this is indeed an official NVIDIA posting (it’s 10PM on the West Coast).

With that out of the way, the post reads as follows:

Fun Fact of the Week: GeForce GTX 480 and GeForce GTX 470 will be the names of the first two GPUs shipped based on our new GF100 chip!

It’s a very small piece of information so we don’t have a lot of commentary here, but the names are a little bit surprising. The names are consistent with NVIDIA’s G/GT/GTX naming scheme, but we’re not quite sure what happened with the numbers. Technically speaking NVIDIA launched their 300 series late last year with the GeForce 310, an OEM-only rebadge of the GeForce 210. But we had expected that NVIDIA would fill the rest of the 300 series with GF100 and GF100-derrived parts, similar to how the 200 series is organized with a mix of DX10 and DX10.1 capable parts. Such an expectation is also consistent with the earlier rumors on the GTX 380 and GTX 360.

Instead they've gone ahead and started the 400 series of cards with GF100, not that we’re complaining. This is great news for developers and buyers since it prevents a repeat of the GeForce 4 Ti/MX situation, but it does make us wonder what the point was in burning off a whole series number with a single bottom-tier card. We're left with this nagging thought that the 310 is to allow an increment for increment's sake.

At any rate, no further information was announced. We still don't know what the performance will be like or the clock speeds. It's a good bet however that the GTX 470 will have some CUDA Cores disabled, if NVIDIA's GTX 280/270/260 naming scheme is anything to go by.
*Edit* Sorry voor de dubbelpost, maar bon mensen bij wie de vorige geposte link ook niet werkt kunnen dan toch maar volgen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door lightdestroyer op 02-02-2010 09:05 . Reden: Doorstrepen van de tekst in het originele artikel was ik vergeten over te nemen ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ah interessant ja..

Lijkt wel of ze de 200B series van de desktop ook weer gaan rebranden net als ze met de desktop 200 naar 300 series doen.. en ze al jaren doen
Heb zelf niet echt het idee dat men dit doet om primair meer duidelijkheid aan consumenten te verschaffen maar om de 200 series op de desktop toch nog een boost te geven.. want die verkopen lijkt mij ook weer niet over de hele linie geweldig?
Of denken jullie dat men dit primair doet uit goodwill richting de consument van kijk zo zorgen we voor minder verwarring?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
pino22 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:54:
Ah interessant ja..

Lijkt wel of ze de 200B series van de desktop ook weer gaan rebranden net als ze met de desktop 200 naar 300 series doen.. en ze al jaren doen
Heb zelf niet echt het idee dat men dit doet om primair meer duidelijkheid aan consumenten te verschaffen maar om de 200 series op de desktop toch nog een boost te geven.. want die verkopen lijkt mij ook weer niet over de hele linie geweldig?
Of denken jullie dat men dit primair doet uit goodwill richting de consument van kijk zo zorgen we voor minder verwarring?
Een beetje van beide, maar eigenlijk vermoed ik vooral om hun OEM klanten te plezieren, kijk maar naar laptops daar hebben de meeste nvidia gpu's ook de allernieuwste nummers.
Vaak is dat gewoon om te verbergen dat die gpu's zwak zijn en de bottleneck vormen van een laptop.
Het is niet toevallig dat het juist de zwakste gpu die verkrijgbaar is die men nog eens snel gerebrand heeft naar de GT3xx reeks :(
Hoeveel keer heb ik niet een pc of laptop zien passeren met een sterke cpu, genoeg ram en dan een GT220M ofzoiets erin (ikzeg maar een getalletje) die men nog gaat verkopen als game bak :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik vraag me nog steeds af waarom in het land van de onbeperkte mogelijkheden er niemand is opgestaan en een (massale) rechtszaak is begonnen tegen nVidia omdat er oud materiaal onder valse voorwendselen is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Omdat er zo ver ik weet geen wetten voor zijn die dit verbieden.. en valse voorwendselen tja ze schreeuwen het niet van de daken dat ze veel aan rebranding doen maar dat zijn ze ook niet verplicht zo ver ik weet
Staat los van wat ik persoonlijk daar van vind, want netjes is natuurlijk anders maar goed er gebeuren veel dingen in de hardware wereld en bedrijven wereld die niet netjes zijn maar die wel mogen
Dus een rechtzaak aanspannen onder het mom van wat?

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 02-02-2010 11:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, juridisch is er niks mis mee, het is gewoon marketing hoe je je product noemt.

Maar voor de consument die hier iets vanaf weet (wij :)) slaan ze wel een modderfiguur, de GF300-serie bestaat compleet uit rebrands :+ Ik wil niet flamen maar dat is voor mij gewoon geen stijl...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:27
bwerg schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:12:
de GF300-serie bestaat compleet uit rebrands
Nu wel. Laten we hopen dat de 400 reeks een "clean break" wordt en ze een DX10 (200), DX10.1 (300?), DX11 (400) achtige indeling maken, waardoor er geen rebrands in de 400 reeks komen. Wij wachten af... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
De onwetende mens wordt overal afgezet, heeft verder weinig met Nvidia te maken.
Als mijn ouders een game pc willen kopen weten ze uberhaupt niks en wordt ze gewoon wat aangesmeerd in de meeste "winkels", ze kunnen er net zo goed een soldeerplankje inzetten, een mickeymouse sticker erop plakken en aangeven dat dit de nieuwste technology is. ( bij wijze van dan hea )
Als ik zelf een dergelijke pc ga kopen weet ik exact wat ik wil en wat ik wel en niet moet kopen...

The bottom line van bovenstaande is dat mensen niet weten wat ze kopen, ze gaan af op reclame's en leuke verhaaltjes. the power of marketing.

Als je op deze manier de meeste producten kan verkopen als bedrijf dan doe je dat, lijkt me niet meer dan logisch.

Wat de marketing betreft is het eigenlijks precies hetzelfde, er worden maanden van te voren zogenaamde specs vrijgegeven en overal zijn "bechmarks" te vinden.
Wat je dan ziet is dat er op elk forum weer gediscusieerd wordt of de resultaten\spec wel echt zijn blabla...

En in the end klopt er helemaal niks van en vallen de resultaten achteraf altijd tegen ( ATI 5xxx benchmarks anyone ? ) Daarnaast zeggen specs op papier niet veel over de daadwerkelijke werking in de praktijk.
Maar het leuke is iedereen gaat er altijd serieus op in :)
Speculeren is altijd leuk natuurlijk maar het definitieve antwoord krijg je altijd aan het eind van de rit.

Oftewel nog even wachten tot ergens in maart, bechmarks vergelijken en daaruit conclusies trekken.
En als je slim bent wacht je gewoon even tot de GTX4xx daarwerkelijk beschikbaar is, ga je de prijzen en performance vergelijken en ga je dan over tot aanschaf.

Ik snap dat mensen vaak niet kunnen wachten met de aanschaf van technologische snufjes maar DX11 is tot op heden nog niet gerealiseerd in games ( lees mainstream ), op een enkele game na dan.
Wat is het nut om nu al een DX11 kaart te kopen? ja hij is snel, heb je het daadwerkelijk nodig? niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Amen to that _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 02-02-2010 14:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

biggydeen2 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:33:
Ik snap dat mensen vaak niet kunnen wachten met de aanschaf van technologische snufjes maar DX11 is tot op heden nog niet gerealiseerd in games ( lees mainstream ), op een enkele game na dan.
Wat is het nut om nu al een DX11 kaart te kopen? ja hij is snel, heb je het daadwerkelijk nodig? niet echt
Dat je niet over een half jaar weer een nieuwe videokaart mag kopen omdat je zo snel al weer niet up-to-date bent? Ik koop niet elk jaar een nieuwe kaart dus als ik er een koop op het moment dat DX11 uit is, dan wil ik er lang mee kunnen doen en neem ik dus DX11.

En ik weet dat het marketing is, maar ik blijf erbij dat een complete rebrand-serie toch echt geen stijl is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daar heel even op inhakend,

Zelf hoop ik dat de mensen die nu allemaal een DX 11 kaart hebben er niet bedrogen mee uit komen als de echte DX 11 titels in grote getallen uit gaan komen omdat ik verwacht dat die games de kaarten een stuk zwaarder gaan belasten dan de huidige DX 10(.1) games dat doen.. en ze dus wel eens echt zouden kunnen gaan zweten
Ben dit zeggende echt benieuwd naar alles wat NVIDIA uit gaat brengen onder die high end lineup dus tegenhangers van de 5850/5830/5770.. en hoe die straks in de DX 11 titels gaan presteren, baal echt dat daar niets maar ook niets over bekend is tot op heden..
Maar goed we zullen maar geduld moeten hebben.. maar het begint nu wel erg lang te duren:(

[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 02-02-2010 16:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
biggydeen2 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:33:
The bottom line van bovenstaande is dat mensen niet weten wat ze kopen, ze gaan af op reclame's en leuke verhaaltjes. the power of marketing.
Juist daarom is het gek dat het bedrijf dat zogenoemd de beste videokaarten maakt, blijkbaar dergelijke truukjes nodig schijnt te hebben om hun kaarten aan de man te blijven brengen. Temeer wanneer je het vergelijkt met hun enige echte concurrent, die praktisch niets van dergelijke taktieken toepast.
Wat de marketing betreft is het eigenlijks precies hetzelfde, er worden maanden van te voren zogenaamde specs vrijgegeven en overal zijn "bechmarks" te vinden.
Wat je dan ziet is dat er op elk forum weer gediscusieerd wordt of de resultaten\spec wel echt zijn blabla...

En in the end klopt er helemaal niks van en vallen de resultaten achteraf altijd tegen ( ATI 5xxx benchmarks anyone ? ) Daarnaast zeggen specs op papier niet veel over de daadwerkelijke werking in de praktijk.
Maar het leuke is iedereen gaat er altijd serieus op in :)
Speculeren is altijd leuk natuurlijk maar het definitieve antwoord krijg je altijd aan het eind van de rit.
Specs worden vaak vrij sterk geheim gehouden, tenzij de zaken niet helemaal gaan zoals geplanned. Denk dan aan uitstel van lancering zoals bij de HD2900 of nu GTX4xx. Wanneer je niet direct een product op de markt kunt gooien om met je concurrent te strijden, dan plak je alle mooie specs op powerpoint slides en vertel je hoe geweldig de kaart in theorie wel niet is. Wanneer de GTX4xx kaarten echt op tijd waren geweest, dan zouden de specs waarschijnlijk ook pas rond launch verteld worden.
Benchmarks zijn er te kust en te keur voor een launch. Deel daarvan is vanuit het bedrijf, die scores tonen in de meest optimale situaties, ofwel in de situaties dat de concurent het wel heel erg beroerd doet (in relatieve zin). Daarnaast is er een scala aan fakes die vaak ook snel als fakes bestempeld kunnen worden. Echte benchmarks van buiten de bedrijven zijn er haast nooit te vinden voor launch.
Oftewel nog even wachten tot ergens in maart, bechmarks vergelijken en daaruit conclusies trekken.
En als je slim bent wacht je gewoon even tot de GTX4xx daarwerkelijk beschikbaar is, ga je de prijzen en performance vergelijken en ga je dan over tot aanschaf.

Het is maar wat je slim noemt. Als je nu een videokaart nodig hebt, lijkt het me amper slim te noemen om tot april te wachten eer je je handen op een GTX4xx kaart kunt leggen, laat staan als je 3 maanden terug een videokaart nodig had. Om een oude serie kaart te kopen, om die vervolgens om te ruilen wanneer er wel DX11 kaarten van beide kampen zijn, is ook maar geldverspilling.

Als je naar het aantal beschikbare titels kijkt, of titels die heel erg snel op de markt komen, om vervolgens te stellen dat DX11 nog niet nodig is, dan kun je op diezelfde manier direct ook PhysX als verkooppunt laten varen. Welke rechtvaardiging heb je dan nog om een GTX2xx aan te schaffen?
Dus waarom nu al DX11? Omdat je in sommige games een merkbaar betere kwaliteit graphics krijgt dan met een non-DX11 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Eigenlijk is dit nieuwsbericht meer iets voor:[nVidia]Hardware/softwarematige playback

Maar daar er in dat topic toch geen leven is ;)

Expreview: Tegra-based Zune Phone Rumored to Debut at MWC

quote: Expreview
NVIDIA and Microsoft are rumored to be working on the Tegra-based Zune Phone and the new mobile phone should be ready for show at the Mobile World Congress 2010.

TCMagazine reports that the Zune Phone will be powered by NVIDIA’s Tegra SoC, so it would share lots of features with Zune HD, like the 480×272 touchscreen, WiFi connectivity, HD video playback capability, 3D games support and etc.

The Zune Phone is expected to run Windows Mobile 7 and will become available later this year.
Ikzelf had gedacht dat nVidia een zuiniger Tegra3 platform ging pushen later op dit jaar voor smartphones, maar blijkbaar zal het niet zo lang meer duren ofwel heeft MS een oplossing gevonden voor de warmte/meer verbruik van het Tegra2 platform ofwel blijven ze bij het oude tegra? Dat kan ook natuurlijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
dahakon schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:33:
[...]

Juist daarom is het gek dat het bedrijf dat zogenoemd de beste videokaarten maakt, blijkbaar dergelijke truukjes nodig schijnt te hebben om hun kaarten aan de man te blijven brengen. Temeer wanneer je het vergelijkt met hun enige echte concurrent, die praktisch niets van dergelijke taktieken toepast.
Dit is juist helemaal niet gek, het zou helemaal gek zijn als nvidia zou gaan aangeven:

"De GTxxx is redelijk snel en kan je redelijk je games mee spelen, echter is het niet zo snel als de concurrent in de vergelijkbare klasse!"
Dit is puur marketing voor de onwetende mens die geen idee heeft wat hij koopt. maar zoals ik al zei wordt dit toegepast in bijna elke denkbare markt.
dahakon schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:33:

Het is maar wat je slim noemt. Als je nu een videokaart nodig hebt, lijkt het me amper slim te noemen om tot april te wachten eer je je handen op een GTX4xx kaart kunt leggen, laat staan als je 3 maanden terug een videokaart nodig had. Om een oude serie kaart te kopen, om die vervolgens om te ruilen wanneer er wel DX11 kaarten van beide kampen zijn, is ook maar geldverspilling.

Als je naar het aantal beschikbare titels kijkt, of titels die heel erg snel op de markt komen, om vervolgens te stellen dat DX11 nog niet nodig is, dan kun je op diezelfde manier direct ook PhysX als verkooppunt laten varen. Welke rechtvaardiging heb je dan nog om een GTX2xx aan te schaffen?
Dus waarom nu al DX11? Omdat je in sommige games een merkbaar betere kwaliteit graphics krijgt dan met een non-DX11 kaart.
ALS je een videokaart nodig hebt ja, dat is een wereld van verschil.
Dan heb je het discussie punt van wanneer heb je een nieuwe videokaart nodig ?
Tegenwoordig eisen games bar weinig van je systeem, ik speel met een 8800gts(512) alle games met alle settings op high op een 24inch beeldscherm (1980x1200)
Heb absoluut geen reden om nu al een ATI DX11 te gaan kopen zonder te wachten op wat Nvidia te bieden heeft.

En je zegt het al zelf, titels die "snel" op de markt komen. Fermi komt ook "snel" al in maart...
Ik heb eerlijk gezegt maar 1 game gezien welke DX11 ondersteund en welke ik daadwerkelijk ga kopen en dat is AVP3, daarnaast vraag ik mij af of die "DX11" games volledig gebruik maken van DX11.
Volgens mij is dat nog maar een gedeelte maar dat kan ik mis hebben.

Daarnaast is er bar weinig bekend over de snelheid van ATi tegenover Nvidia met het werken met DX11....

Een argument van "ja dan kan je blijven wachten" gaat in dit verhaal niet op aangezien je nog weinig tot niks met DX11 te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

biggydeen2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:01:
[...]
Heb absoluut geen reden om nu al een ATI DX11 te gaan kopen zonder te wachten op wat Nvidia te bieden heeft.
[...]
Een argument van "ja dan kan je blijven wachten" gaat in dit verhaal niet op aangezien je nog weinig tot niks met DX11 te maken hebt.
Natuurlijk wel. Waarom zou je straks een Fermi kopen als je nog niet weet wat AMD later dit jaar uitbrengt?

Dat is precies dezelfde redenatie, maar dan andersom. Het is de eeuwige vraag in GPU-land. Zelfs als je nog niets met Dx11 te maken hebt zijn Dx11 kaarten nu toch heel aantrekkelijk. Het is wmb een beetje een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik denk idd dat het net is vanuit welke hoek je het bekijkt..
Zelf zou ik nu een pc willen kopen met een DX 11 kaart, echter als ik logisch nadenk denk ik van, ik wacht toch echt af tot er en een handvol meer DX 11 games uit zijn en ook eventueel tot NVIDIA hun kaarten op de markt heeft zodat ik kan zien hoe de kaarten van ATI en NVIDIA echt presteren als ze volledig belast worden door de DX 11 games..
Heb het idee dat dit nu echt niet het geval is.. en ik de kaarten nog niet goed kan beoordelen op DX 11 gebied kwa wat ze nu echt presteren.
Er is voor mij nog te weinig duidelijk op die vlakken en dus wacht ik even af.

Hart zegt kopen die pc en een DX 11 kaart,hoofd zegt nee er is gewoon nog weinig bekend hoe de kaarten echt presteren in DX11.. te weinig vergelijkings materiaal kwa games
Zelf als fan van Alien vs predator zal ik een game bench uit die game relatief zwaar laten tellen
Afijn ik ga te offtopic denk ik dus ik zal weer ontopic gaan

Wanneer verwachten jullie dat NVIDIA met hun midrange lineup komt? ook rond maart/april of zal het richting einde dit jaar gaan?
Iemand die er een goed onderbouwde mening over kan/wil geven?

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 03-02-2010 10:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Edmin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:07:
[...]

Natuurlijk wel. Waarom zou je straks een Fermi kopen als je nog niet weet wat AMD later dit jaar uitbrengt?

Dat is precies dezelfde redenatie, maar dan andersom. Het is de eeuwige vraag in GPU-land. Zelfs als je nog niets met Dx11 te maken hebt zijn Dx11 kaarten nu toch heel aantrekkelijk. Het is wmb een beetje een non-discussie.
Daarom gaf ik ook aan dat het argument "dan kan je altijd blijven wachten" in dit geval niet van toepassing is omdat DX11 (nog) niet \ minimaal gebruikt wordt.
Dat is precies hetzelfde als een blueray speler kopen terwijl er 1 film op blueray beschikbaar is.

Daarnaast is de kans redelijk klein dat ATI een veel betere kaart neerzet dan de Fermi in het jaar 2010.

Zeker zijn de kaarten aantrekkelijk echter lijkt iedereen het argument te hebben "ja ATI heeft DX11 en Nvidia niet dus koop ik ATI" wat dus een onzin argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 13:24
En toch begrijp ik dat mensen eerst willen zien wat de benodigde performance is om DX11 goed te kunnen benutten. Kijkend naar HD5 serie tesselation, dan kun je gewoon stellen dat die optie aanzetten een dusdanige performance hit geeft dat dit nog geen bruikbaar iets is. Ik basseer dit even op de DX11 benchmark (Unigine) waar heavy tesselation in zit. Kortom ook ik ben erg benieuwd naar NV's benadering van deze functie en bijhorende performance hit.

Daarnaast kun je eigenlijk nu wel stellen (achteraf) dat de toegevoegde waarde van destijds DX10.1 vrijwel 0 is geweest. Wat de waarde hiervan is op DX11 titels moet dan nog blijken want het schijnt dat een DX10.1 kaart hier alsnog iets kan winnen t.o.v. een DX10 versie.
De titels zijn volgens mij op 1 hand te tellen. Kortom de nieuwste features op een GPU hebben is niet vanzelfsprekend beter. Voor dezelfde prijs de features moeten missen is uiteraard ook niet slim.

[ Voor 8% gewijzigd door Double-X-L op 03-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door biggydeen2 op 03-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

biggydeen2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:52:
Dat is precies hetzelfde als een blueray speler kopen terwijl er 1 film op blueray beschikbaar is.
Als je sowieso een nieuwe DVD-speler wilt, en denkt dat je er binnenkort ook wel Blu-ray'tjes mee wilt kunnen afspelen, en hij als DVD-speler ook een goede prijs/prestatieverhouding heeft... Ja, dan liever die dan eenzelfde DVD-speler die geen Blu-ray kan afspelen. Het is dus helemaal geen onzinargument. Als ik een kaart koop wil ik daar toch zeker twee jaar mee kunnen doen, en reken maar dat er veel DX11 uit komt binnen twee jaar.

Trouwens, de tesselation unit op de radeons was toch een dedicated stukje hardware? Dat betekent dus dat zolang de tesselation niet te veel wordt, dit geen invloed heeft op performance, of zie ik iets over het hoofd? Bij de NVidia oplossing zou het sowieso performance kosten omdat er shaders worden gebruikt die anders voor andere zaken gebruikt kunnen worden, al heeft dat ook zijn voordelen.

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 03-02-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Double-X-L schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:54:
[...]
Daarnaast kun je eigenlijk nu wel stellen (achteraf) dat de toegevoegde waarde van destijds DX10.1 vrijwel 0 is geweest. Wat de waarde hiervan is op DX11 titels moet dan nog blijken want het schijnt dat een DX10.1 kaart hier alsnog iets kan winnen t.o.v. een DX10 versie.
Dus Dx10.1 is nutteloos, maar de Dx10.1 kaarten kunnen toch iets winnen in Dx11? ;) Zie je de tegenstrijdigheid in je argument?
De titels zijn volgens mij op 1 hand te tellen. Kortom de nieuwste features op een GPU hebben is niet vanzelfsprekend beter. Voor dezelfde prijs de features moeten missen is uiteraard ook niet slim.
Dx11 implementatie verloopt nu al een stuk sneller dan Dx9 destijds. Dat zijn zaken die je best mee mag nemen.

Blijft onverlet dat je imho altijd moet kijken naar je huidige eisen. De meeste consumenten kopen een nieuwe videokaart omdat game X ineens niet te spelen is op hun FX5500. Dan gaan ze op zoek naar een videokaart die dat wel kan draaien.
Met als onze gecombineerde kennis van grafische kaarten en ontwikkelingen, kunnen ook wij niet voorspellen wat voor kaart je nu moet hebben om GTA5 op de hoogste settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
biggydeen2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:52:
[...]
Daarnaast is de kans redelijk klein dat ATI een veel betere kaart neerzet dan de Fermi in het jaar 2010.
Waarom is de kans redelijk volgens jou? Als we de geruchten mogen geloven komen in 2010 nog:
- Northern Islands GPU's van ATi
- Southern Islands GPU's van ATi
- en Fermi2

Dus zo zeker zou ik er niet van zijn dat ATi geen veel betere kaart zal neerzetten dan de Fermi in 2010. :P

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
bwerg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:29:
[...]

De uiteindelijke resultaten van Fermi behoren vooralsnog ook tot geruchten. ;)
Indy91 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Waarom is de kans redelijk volgens jou? Als we de geruchten mogen geloven komen in 2010 nog:
- Northern Islands GPU's van ATi
- Southern Islands GPU's van ATi
- en Fermi2

Dus zo zeker zou ik er niet van zijn dat ATi geen veel betere kaart zal neerzetten dan de Fermi in 2010. :P
Ja uiteraard slingeren ze nu weer de geruchten machines opgang :)
Maargoed in hoeverre dat allemaal waar is blijft ook gissen natuurlijk.

Het zou leuk zijn als er ook daadwerkelijk een aantal games komen die gebruik maken van dit geweld want tot op heden zie ik de ATI 5x en Fermi niet op de knieen gebracht worden door welke game dan ook. en voor de toekomst heb ik nog nergens een revolutie zoals crysis mogen aanschouwen. ( qua graphics dan )

Zolang ATI en Nvidia deze trend een beetje doorzetten zie ik een toekomst van MMO's ala WoW met Crysis graphics tegemoet :9~
bwerg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:29:
[...]

Uiteraard maar daar hoef je nog "maar" 1a2 maandjes op te wachten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door biggydeen2 op 03-02-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

biggydeen2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biggydeen2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:26:
Maargoed in hoeverre dat allemaal waar is blijft ook gissen natuurlijk
De CEO van AMD heeft zelf gezegd dat dit jaar nog de Evergreen serie ververst zal worden, je mag dus zeker nog iets nieuw verwachten van AMD.
“We are ramping the ATI Radeon HD 5000 series now and look forward to refreshing the entire lineup in the second half of next year*,” said Dirk Meyer, chief executive officer of AMD, during quarterly conference call with financial analysts.
http://www.xbitlabs.com/n...lf_of_2010_AMD_s_CEO.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Allemaal goed en wel, maar heeft heel de voorgaande discussie enige nieuwswaarde?
Er staat nochtens een heel duidelijke waarschuwing boven elke post die in dit topic gepost word..
Dit is een nVidia Nieuws & Discussietopic, niet een ATi vs. nVidia topic.
En of de huidige dx11 kaarten de aankoop waard zijn naar de toekomst is altijd koffiedik kijken .. bij dx9 was de eerste generatie niet zwaar genoeg om het te blijven trekken, bij dx10 was je 8800GTX duidelijk dat wel...
Geeft dit enige garantie naar de toekomst toe, imo niet en in mijn inziens zullen de meeste games dx9 blijven (dankzij consoles) en zijn de meeste high-end kaarten momenteel vaak overkill ..
Deze discussie hebben we zeker al 3 keer gehad en heeft altijd tot niets geresulteerd..
Anyway nog 1 maandje wachten en iedereen zal dan kunnen zien hoe duur en hoeveel sneller de GeForce variant van Fermi zal zijn

En dan kan je natuurlijk weer wachten op de refresh van ATI die er zeker zit aan te komen (zelf nVidia komt nog met een nieuwe kaart op het eind van dit jaar/begin volgend jaar)
"Vervang je kaart wanneer het nodig is, vooruitkijken in de it wereld is een gevaarlijk iets" is mijn denkpatroon. Iedereen zijn mening maar erover discussieren heeft weinig of geen zin.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Fermi names were last minute change

Partners to have cards at CeBIT

According to our info, Fermi GTX 480 and GTX 470 names were a last minute change, as even partners were talking about GTX 3xx, but it looks like Nvidia decided to clear up some confusion and went with the GTX 4xx names instead.

The cards should be showcased at Cebit by various Nvidia partners which means that they might get it by the end of February, but as always since we are talking about Fermi here, nothing is certain.

Apparently, the old names for the GF100 were GTX 380 and GTX 360, something that would make sense considering the previous naming history, but as it could create a lot of confusion for the average consumer considering the fact that Nvidia rebranded some old cards as the 300 series, so we guess that this is even better.

On the other hand, we aren't sure why Nvidia decided to go with the GTX 470 and not the GTX 460 name as that would make perfect sense, but this might have something to do with the specification difference between these first cards as, performance wise, they might be quite close to each other.

Of course, the performance numbers are still blurry as Nvidia is keeping these tight under wraps and partners are yet to receive first cards, so things should start to get a bit more clear as we draw closer to the CeBIT show in March.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
pino22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:49:
Wanneer verwachten jullie dat NVIDIA met hun midrange lineup komt? ook rond maart/april of zal het richting einde dit jaar gaan?
Iemand die er een goed onderbouwde mening over kan/wil geven?
Gezien er nog nooit nieuws voorbij is gekomen over een tape-out van een eventuele GF104, lijkt het erop dat dit nog minstens een half jaar gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ben deels bang dat dit zo kan zijn maar toch houd ik hoop dat dit geen 6 maanden oid gaat duren.. dat kan NVIDIA zich toch ook niet permiteren op dit moment? het geld word toch verdiend in de mid/.low budget range of heb ik dat verkeerd gezien.

Dat je hoe dan ook de prestatie kroon wilt is leuk enzo en dat kan maar hoeveel % koopt dat soort kaarten tov alles wat daar onder zit vraag ik mij dan af..
Het word er zo niet beter op voor hun en voor de consument als dit nog tot Q3 2010 gaat duren eer ze hun lineup compleet hebben en beschikbaar..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01

epo

pino22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:53:
Ben deels bang dat dit zo kan zijn maar toch houd ik hoop dat dit geen 6 maanden oid gaat duren.. dat kan NVIDIA zich toch ook niet permiteren op dit moment? het geld word toch verdiend in de mid/.low budget range of heb ik dat verkeerd gezien.

Dat je hoe dan ook de prestatie kroon wilt is leuk enzo en dat kan maar hoeveel % koopt dat soort kaarten tov alles wat daar onder zit vraag ik mij dan af..
Het word er zo niet beter op voor hun en voor de consument als dit nog tot Q3 2010 gaat duren eer ze hun lineup compleet hebben en beschikbaar..
Wat dan? Ze verkopen nog genoeg, de naam nVidia en Geforce verkopen ook als de hardware inferieur is. Dus maak je maar geen zorgen, het komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het zal een van de redenen zijn dat de GT215/216/218 in het leven zijn geroepen. Als de midrange chip (tot dusver aangeduid als GF104) nog een tapeout moet krijgen, zal het zeker een half jaar duren voor er kaarten kunnen komen, aangezien het simpelweg zo lang duurt voordat er een werkend product is (uitgaande van een A1, of A0 zoals sommigen het aanduiden die direct goed is) die verkocht zou kunnen worden. NVidia kan daar niets aan veranderen, hoe graag ze dat ook zouden willen. Daarom vrees ik voor nVidia (of eigenlijk voor de mensen die een midrange DX11 kaart van nVidia willen kopen) dat DX11 midrangekaarten op zijn best eind dit jaar beschikbaar komen. Tenzij iemand een 'betrouwbaar' linkje kan vinden dat GF104 al wel tape-out heeft berijkt.

Afgelopen kwartaal heeft nVidia nog veel G92 chips verkocht zo het lijkt. Verder zullen de nieuwe DX10.1 kaarten ook wel hun weg vinden naar OEM's en de retailmarkt. De toekomst moet echter duidelijk maken of OEMs nog bij nVidia blijven, of toch liever voor DX11 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

An Early Peek at Galaxy’s Dual-Core GTS250 Performance

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2010/02/01/Galaxy_dual_core_GTS250_01.jpg

Many readers showed great interest in Galaxy’s dual-core GTS250 graphics card, and Expreview is fortunate enough to have an early peek of its performance.

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2010/02/01/Galaxy_dual_core_GTS250_03.jpg

You might still remember the Fan Card which was showcased for the first time at Computex 2009 – it consists of three PWM fans to deliver enough cooling efficiency, but it remains to be seen if the retail card will adopt it or not.

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2010/02/01/Galaxy_dual_core_GTS250_02.jpg

The dual-core GTS250 running at 675MHz/2000MHz/1696MHz (Core/Memory/Shader) got a 3DMark06 score of 17493.

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2010/02/01/Galaxy_dual_core_GTS250_05.jpg

Its 3DMark Vantage score under performance mode was P13964, with GPU score reaching 11355.

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2010/02/01/Galaxy_dual_core_GTS250_06.jpg

The GeForce GTX 280 performs comparatively weakly on the same platform, with around 5% lower GPU score. Considering the fact that the GTX 260 is out of stock in many districts, the dual-core GTS 250 will hopefully win some market share for graphics card makers in the next a few months.

However, we have no idea yet about the pricing or availability.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:28

superwashandje

grofheid alom

ik snap eerlijk gezegd neit dat er "great interest" voor is. het is toch niet meer dan een gts250 in sli (9800gx2 is ook al discutabel meen ik)? die zijn toch nog wel te krijgen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:28

superwashandje

grofheid alom

niet? oh ok :P ik dacht dat alleen de gt200 producten niet meer te krijgen waren en de g92 wel. (sorry, ben de laatste tijd niet echt in de markt geweest voor nvidia kaarten).
dan nog zal er waarschijnlijk nog net zoveel interesse zijn in gtx280 en hoger lijkt me (geen sli problemen + geen 3(?) slots kaart).
is het trouwens een 2 of 3 slots kaart? het lijkt me een 3 slots kaart maar die bracket die op de eerste foto voor de fans lijkt te zitten lijkt op de 2e foto achter die luchtgaten te zitten.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superwashandje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:28:
niet? oh ok :P ik dacht dat alleen de gt200 producten niet meer te krijgen waren en de g92 wel. (sorry, ben de laatste tijd niet echt in de markt geweest voor nvidia kaarten).
Dat klopt ook maar een blik in de pricewatch geeft ons dat de 9800GX2 al een tijdje niet meer leverbaar is. ;)
is het trouwens een 2 of 3 slots kaart? het lijkt me een 3 slots kaart maar die bracket die op de eerste foto voor de fans lijkt te zitten lijkt op de 2e foto achter die luchtgaten te zitten.
Dit is een 3 slots kaart, één voor de beeldscherm aansluitingen, één voor luchtgaten en één voor de fancontroller zo te zien. Maar het kan hier natuurlijk ook om een ES gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:28:
dan nog zal er waarschijnlijk nog net zoveel interesse zijn in gtx280 en hoger lijkt me (geen sli problemen + geen 3(?) slots kaart).
Gezien het formaat zou ik maar 4 slots vrij houden anders zitten de kaarten in het 3e slot te dicht op de Fans.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 21:43

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
http://www.computervragen.0webhosting.co.cc/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=258
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dchp1.jpg
Zoals altijd keek ik alle computergerelateerde reclameblaadjes door en toen zag ik in het blaadje van de ALDI opeens een nVidia GeForce GT 330 met DirectX 10 staan. Na even contact opgenomen te hebben met ALDI bleek de GT 330 een rebrand (ja, alweer) van de 9800 GT, te herkennen aan het nummer G92-168-B1. De chip wordt geproduceerd op 55nm en heeft 768 MB GDDR3 aan boord.

Dus geen DirectX 11 en niet geproduceerd op 40nm... Waarom, nVidia, waarom?
(Ik had hem per ongeluk eerst in het ATi topic geplaatst, en nu zegt hij dat het dezelfde tekst is als in het vorige bericht. Daarvoor dit tekstje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TomasH schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:18:
Na even contact opgenomen te hebben met ALDI bleek de GT 330 een rebrand (ja, alweer) van de 9800 GT, te herkennen aan het nummer G92-168-B1. De chip wordt geproduceerd op 55nm en heeft 768 MB GDDR3 aan boord.
Het is geen 9800GT/8800GT, maar 9600GSO/8800GS. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:21:
[...]

Tja, klantenservice van de ALDI hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

TomasH schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:18:
http://www.computervragen.0webhosting.co.cc/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=258

[...]

(Ik had hem per ongeluk eerst in het ATi topic geplaatst, en nu zegt hij dat het dezelfde tekst is als in het vorige bericht. Daarvoor dit tekstje :P)
Maar komt deze rebrand van Nvidia of van Aldi zelf. Ik kan me herinneren dat Aldi (Medion) wel vaker een aparte naam voor de videokaarten in hun systemen geeft, Radeon 9800XL bijv. Mocht het wel van Nvidia komen dan zijn ze wel erg ver aan het gaan met het rebranden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Tyranium schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:33:
[...]

Maar komt deze rebrand van Nvidia of van Aldi zelf.
Geen flauw idee. Maar ik denk niet dat Medion zomaar namen van nVidia mag gebruiken. Dus in principe zou het een rebrand van nVidia zelf zijn. Maar wat zijn we anders van ze gewend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik kan zelf een raedon 9600ts herrineren van aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 21:01
Ik heb een probleem met mij zwart weergaven van de onboard nvidia kaart. Alles wat zwart moet zijn is niet goed zwart. Ik heb ooit gelezen dat het een probleem is met de nvidia drivers.

Ken iemand het probleem en heb de oplossing of weet waar de oplossing is. Ik heb hopeloos lopen zoek en kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wellicht, maar dit is het nieuwstopic, niet het ervaringen of problemen topic. Hier hoort je vraag dus niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 21:01
Excuse maar ik vond een topic openen voor "zo iets simpels" beetje stom. Is er ook een probleem topic van nvidia? had hem niet gezien namelijk.

Edit: Heb maar even een topic geopend.

[ Voor 12% gewijzigd door AndreStarTrek op 10-02-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AndreStarTrek schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:50:
Excuse maar ik vond een topic openen voor "zo iets simpels" beetje stom. Is er ook een probleem topic van nvidia? had hem niet gezien namelijk.
Mag je best een topic voor openen, ik denk dat de mods dat liever zien dan dat het in het nieuws-topic staat. Als je een probleem hebt, je hebt gezocht maar je komt er niet uit, dan mag je wel een nieuw topic openen ook al lijkt het je een beetje stom.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 10-02-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Cheezus

Luiaard

Dat het de snelste single GPU Geforce kaart is klopt wel.
XFX GTX 285 Black Edition card is still one of the best cards around and it packs more than enough for gaming galore. Unfortunately, the fact that this card is one of the best cards we’ve tested is somewhat overshadowed by the fact that this is a DirectX 10 card. XFX GTX 285 Black Edition is priced at around €275
Dit lijkt me wel een beetje overdreven, voor 275 euro kan ik het niet echt een van de beste kaarten van nu noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

primusz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:27:
Dit lijkt me wel een beetje overdreven, voor 275 euro kan ik het niet echt een van de beste kaarten van nu noemen..
Sowieso kwam het hele stukje op mij over alsof het door de PR-afdeling van NVidia is geschreven :P Niet om het hele fudzilla-gebash weer aan te zwengelen maar er staat gewoon niets nieuws in dat stukje. Die black edition is ook al gewoon een jaar op de markt dus waarom daar ineens een review van wordt geschreven? :S

Die kaart wordt ook steeds vergeleken met de GTX280, dat deze 'nog minder verbruikt en hoger geklokt is'. Joh, wat nuttig :P
Fudzilla schreef op zaterdag 09 februari 2010 @ 09:59
Conclusion:

Just in case you’ve forgotten, the new GTX 280 is called the GTX 285 and its GT200 GPU got a die shrink and was remanufactured in 55nm. This led to significant improvements on the fields of consumption and overclocking potential. The GT200 didn’t change much throughout the transition from 65nm (GTX 280) to 55nm (GTX 285), but it did get higher reference clocks than its predecessor.

[ Voor 37% gewijzigd door bwerg op 10-02-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

En ik maar denken FUD is meer evenwichtig geworden :P
Maar wat een stukje tekst idd..
Maar niets nieuws onder de zon dus..
Het echte nieuws waar er we op wachten komt maar niet :(

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is in ieder geval eens niet door Fuad geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:07
Leuk filmpje: http://www.guru3d.com/new...-physics-fluids-and-more/ Kom maar op met Fermi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal wel leuk die "in-house" tech-demo-games wathever..., maar zolang we die tech niet in de "echte" games zien heb je er ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen systeemspecs en nog vrij veel vaagheid. Het idee voor de demo vind ik trouwens wél leuk uitgewerkt :)

Oh ja, Tesselation wordt ineens reduluk opgehemeld nadat het in het verleden als onnodig is bestempeld. Ringing bells anyone? :') Facepalmpje is hier wel op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Die zo genaamde "particles" waar ze het over hebben klopt niks van.
Ze doen alsof ze een simulatie laten lopen van hoe het in het echt zou zijn en daar klopt niks van.

Waar dan rekening mee gehouden moet worden is:
Luchtweerstand,
Zwaartekracht,
Omgevingstemperatuur,
Vanderwaalskracht,
Massa middelpunt/aangrijpingspunt,
Krachtvectoren(ontbinden),
Dichtheid en waarschijnlijk nog wel wat dingen.

Het enige wat ik terug zie in de tech demo is dat alles uit elkaar vliegt(van binnen uit) waar die slee langs komt.(ik heb ook gezien dat ze goed rekening houden met de krachtvectoren)
Als je goed kijkt heeft het huisje een soort van onaantastbare kooi constructie waar houten platen en planken tegen aan zitten gelijmd, wanneer die slee der langs komt vliegen al die platen los van de kooi constructie.
Wel raar want de platen vliegen in een totaal andere richting dan het zou moeten t.o.v. de slee.
Ook wel raar dat de zandachtige grond niet reageert op de slee.
Om nog maar over die brug te zwijgen.

Ze doen Enrico Fermi geen eer aan, ze noemen het Fermi en de chip noemen ze de GF100 er is ook een Atoom naar Enrico Fermi vernoemt namelijk Fm(atoom nummer 100).
Hopelijk doen ze het atoom ook geen eer aan want die is niet stabiel :+

Trouwens AMD slaat de plank wat mij betreft ook aardig mis met hun Physics(zie filmpje).
Als of het mij wat boeit dat die vlaggetjes realistisch wapperen, zucht.

Het kost te veel berekeningen en dus te veel performance voor mij ziet de instortende brug in Half-Life 2 er realistisch genoeg uit.
Dat allemaal met een CPU !!! Als ze dat realistischer willen doen met Physics dan komen ze niet ver denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

madmaxnl schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:21:
Waar dan rekening mee gehouden moet worden is:
Luchtweerstand,
Zwaartekracht,
Omgevingstemperatuur,
Vanderwaalskracht,
Massa middelpunt/aangrijpingspunt,
Krachtvectoren(ontbinden),
Dichtheid en waarschijnlijk nog wel wat dingen.
Sowieso is de berekening zoals die gedaan wordt een benadering want zulke complexe differentiaalvergelijkingen kunnen helemaal niet exact opgelost worden ;) Het leuke van benaderingen is: als het maar goed genoeg is voor het doeleinde, is het helemaal geen punt dat het niet klopt. Zo moet het in een game gewoon realistisch lijken, daar hoeft het echt niet exact voor te kloppen. Het is zeker een vooruitgang, ook in games, al is er niet genoeg rekenkracht in de huidige graka's, het is mooi dat er aan gewerkt wordt want ooit komt die rekenkracht er dan toch wel. En als het er dan nèt iets beter uitziet, prima toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

madmaxnl schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:21:

Het kost te veel berekeningen en dus te veel performance voor mij ziet de instortende brug in Half-Life 2 er realistisch genoeg uit.
Dat allemaal met een CPU !!!
Helemaal mee eens!
Anoniem: 263719 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:21:
Allemaal wel leuk die "in-house" tech-demo-games wathever..., maar zolang we die tech niet in de "echte" games zien heb je er ook niet veel aan.
Daarvoor zijn het ook tech demo's. Dit soort dingen doet ATi net zo goed als nV. Dat hoort er nu eenmaal bij. De meeste dingen die je in dit soort demo's ziet zie je pas veel later in games terug. Dat is altijd al zo geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 12-02-2010 22:46 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik dacht altijd dat cinematic physics in de source engine betekende dat de physics voorberekend waren en opgeslagen als animaties.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
@Majesco

Klopt ook volgens mij maar wat boeit dat ?
Ik vind het zo beter als dat die brug steeds helemaal berekend moet worden iets waar ze in toekomstige games waar naar toe willen.

@bwerg "als het maar goed genoeg is voor het doeleinde"

Ze komen nu steeds met in mijn ogen onnodige dingen denk aan het glas en de vlaggetjes in Mirror's Edge de berekeningen zijn zo zwaar dat alleen een GPU het kan doen een CPU gaat op zijn bek, terwijl ik me dan afvraag is dat dan nu echt nodig of is dit gewoon marketing ?
Idem voor Batman, die rook die er bij komt als je PhysX aanzet schijnt dat ze dat zo hebben gemaakt dat het alleen met een GPU kan berekend worden maar d.m.v. een hack kun je het ook door de CPU laten doen zonder dat deze op zijn bek gaat.

Ze zijn gewoon de resources aan het gebruiken die ze hebben maar vergeten daar bij efficiënt te zijn.
Ik hoop dat met de komst van OpenCL hier verandering in komt, zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

madmaxnl schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:01:
Ze zijn gewoon de resources aan het gebruiken die ze hebben maar vergeten daar bij efficiënt te zijn.
In de praktijk zal daar inderdaad rekening mee gehouden moeten worden, maar in tech-demo's hoeft dat lekker niet 8) Ja, je hebt gelijk dat het in games nog vrij overbodig is tegenover de simpelere berekeningen waartussen je het verschil nauwelijks tot niet ziet. Voor vlaggetjes (zoals in dirt 2) zijn zaken als tesselation nu nog wel belangrijker, maar ik kan me voorstellen dat het met de rekenkracht van over X jaar mogelijk is een vlaggetje realistisch te laten wapperen, iets wat ik tot nu toe nog nooit in een game gezien heb. Nu nog niet mogelijk, maar als het ooit kan, waarom niet proberen? Ze maken nu ook al tech-demo's van realtime ray-tracing, kan ook nog niet maar is wel vet en kan ooit vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Majesco schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:25:
Ik dacht altijd dat cinematic physics in de source engine betekende dat de physics voorberekend waren en opgeslagen als animaties.
Nee, dat is het niet. Wat je ziet, wordt dan live berekend. Is met de introductie van EP2 meegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
NVidia heeft op zijn site 2 nieuwe kaarten staan. De GT330 en de GT340. De eerste heeft volgens de specs 'slechts' DX10 ondersteuning en lijkt daarmee een kaart met de G92 chip. De GT340 heeft volgens de specs wel DX10.1 ondersteuning en is zoals het lijkt gewoon de nieuwe naam voor de GT240.

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_330_us.html
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_340_us.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dahakon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:41:
NVidia heeft op zijn site 2 nieuwe kaarten staan. De GT330 en de GT340.
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:21:
[...]

Stond dus al op de vorige pagina. ;)

De GT340 is idd gewoon een GT240.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 14-02-2010 16:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het is nog steeds rebrandtijd bij nVidia, wat hierboven gezegd wordt: oude kaart, nieuwe naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
-The_Mask- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:59:
[...]

[...]

Stond dus al op de vorige pagina. ;)

De GT340 is idd gewoon een GT240.
Dat Aldi een Medion met een GT330 verkoopt is 1 ding, dat nVidia het als officieel product op zijn pagina heeft staan zegt mij dat het meer is dan een obscure rebrand voor 1 opstandige OEM (zoals eerder genoemt, heeft Medion er een handje van kaarten iets anders te noemen, deden ze ook al bij de Radeon 9600's enz).

Daarnaast was de GT340 sowieso 'nieuw' natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Jejking schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:35:
[...]

Nee, dat is het niet. Wat je ziet, wordt dan live berekend. Is met de introductie van EP2 meegekomen.
Op hun developer community site wordt heel duidelijk gezegd dat het niet realtime is and voorgebakken is.
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Cinematic_Physics

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dahakon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Dat Aldi een Medion met een GT330 verkoopt is 1 ding, dat nVidia het als officieel product op zijn pagina heeft staan zegt mij dat het meer is dan een obscure rebrand voor 1 opstandige OEM (zoals eerder genoemt, heeft Medion er een handje van kaarten iets anders te noemen, deden ze ook al bij de Radeon 9600's enz).
Medion kan natuurlijk onmogelijk een GT330 maken voordat nVidia dat heeft gedaan en zo mogen ook echt niet bijvoorbeeld een 9500GT pakken en hem GT330 noemen, dat laat nVidia natuurlijk nooit toe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Majesco schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:32:
[...]

Op hun developer community site wordt heel duidelijk gezegd dat het niet realtime is and voorgebakken is.
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Cinematic_Physics
Voordat we teveel offtopic gaan, ik heb me blijkbaar het een en ander herinnerd dat iéts anders in elkaar steekt wat betreft realtime physics. Bij de presentaties en launch van EP2 dacht ik opgepikt te hebben dat alles voor je ogen werd gerenderd, maar niet dus. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
-The_Mask- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:06:
[...]

Medion kan natuurlijk onmogelijk een GT330 maken voordat nVidia dat heeft gedaan en zo mogen ook echt niet bijvoorbeeld een 9500GT pakken en hem GT330 noemen, dat laat nVidia natuurlijk nooit toe.
Dat verklaart niet waarom HP systemen verkoopt met een G310 (eigenlijk een G210), terwijl deze niet op nVidia's site voorkomt. De GT330 adverteren ze echter wel als echte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dahakon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:57:
[...]

Dat verklaart niet waarom HP systemen verkoopt met een G310 (eigenlijk een G210), terwijl deze niet op nVidia's site voorkomt.
Ik zie de G310 gewoon staan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hmm, de search-optie op de site gaf geen resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik blijf het verdacht stil vinden. Als ik me niet vergis willen ze de kaart maar uitbrengen. En dat komt akelig dichtbij. Je zou eerder aan April gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

oops. wrong button.

Het RV870 artikel op Anandtech geeft redelijk wat inzichten in de problematiek van het 40nm proces en de verschillende wijzen waarop ATi en NV er mee omgaan. Lees ook de relatie tussen RV740, via's en NV's eis om praktisch 0 defecte via's te hebben in de wafer:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3740

Mijn vertrouwen in Fermi is er niet groter op geworden. Ik ben nog steeds overtuigd van de absolute kracht van de architectuur, maar het lijkt me vanuit pragmatisch oogpunt geen succesvol ontwerp.

[ Voor 56% gewijzigd door Edmin op 15-02-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik denk dat het op langere termijn mits alles goed blijft gaan wel een succes kan worden( de Fermi) en dan bedoel ik de door ontwikkeling van de Fermi.. zoals het er nu allemaal uit ziet is het idd niet al te rooskleurig te noemen.
De architectuur ansich daar zit wel toekomst in denk ik, maar er zijn zo veel aspecten zoals de grootte van de kaart het waarschijnlijke energieverbruik en nog meer zaken die niet al te positief klinken.
Denk ook dat de Fermi als hij gaat komen niet tot niet goed verkrijgbaar word en dat dit pas veranderd als ze hem door ontwikkelen naar Fermi(2)?
Vind dus dat je wel gelijk hebt in wat je aangeeft over het ontwerp, maar goed is natuurlijk nog wat koffiedik kijken nu, maar het duurt mag ik hopen nog +- een maand a anderhalf eer we echt weten waar we aan toe zijn

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 15-02-2010 12:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aandtech geeft ook aan dat NV door de interne focus op architectuur met de opvolger van Fermi veel meer kansen maakt, omdat het proces dan beter op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Denk dat ze ook gelijk hebben, ik houd wat dat betreft een beetje het gevoel over van de mensen die aan gaven Win7 is Vista alleen dan beter( meer getweaked etc)
Snap je wat ik bedoel :P dat gevoel heb ik bij de Fermi en de Fermi 2, misschien aparte vergelijking maar goed.
Dan zal duidelijk worden waar de architectuur die ze hebben opgebouwd tot toe in staat is.
En ondanks alle negatieve berichten houd ik toch goede hoop dat deze architectuur het in de nabije toekomst goed kan gaan doen
De opvolger van de Fermi zal wat dat betreft dus ook niet erg lang op zich gaan laten wachten gok ik..
Wat denk jij kwa tijdsspan, einde van dit jaar/begin volgend jaar?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Elk antwoord dat ik daar op zou geven zou een blinde gok zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Als NV net zoals AMD werkt, dan kan Fermi 2 wel eens sneller naar ons toe komen dan we denken. Zie bij AMD toendertijd het R520 -> R580 gebeuren, waarbij R520 vertraging op liep, maar dit niet van invloed was op de launchdate van R580 en deze dus gewoon volgens schema gereleased werd.

Zo hoeft de vertraging van Fermi dus niet te betekenen dat we nog erg lang Fermi2 moeten wachten.

Overigens al dat gepraat over de architectuur van Fermi... ik zie het eigenlijk meer als een voortzetting van de G80 architectuur, alleen flink opgevoerd en getweaked met DX11 er bij. De basis blijft echter gelijk. (En nu krijg ik vast wat GPU liefhebbers over me heen die anders durven te beweren. :+ )

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee hoor. De GT200 was ook al een G80 op steroïden dus wat dat betreft heb je gewoon gelijk. Het beestje is onderhuids alleen zoveel veranderd dat de origine gewoon bijna niet terug te herkennen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Sorry hoor CJ maar de RV870 en de RV770 kun je dan ook gewoon beschouwen als tweaked R600's met een nieuwe DX versie.
Volgens mij doen beiden bedrijven gewoon steeds voortborduren op wat ze al hebben, zelf beweren ze constant revolutionair bezig te zijn en constant iets nieuws in handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zijn ze ook hoor? :?

R600 => RV670 => RV770 => RV870

R600 was de laatste supergrote revolutie van ATi, G80 de laatste van nVidia. En waarom het revolutionair genoemd wordt? Kom op, dat verkoopt gewoon lekker en staat goed ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Jejking op 15-02-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Architectuur en generatie doen er dan ook niet toe, het gaat gewoon om performance, power usage en noise output...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
madmaxnl schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:29:
Sorry hoor CJ maar de RV870 en de RV770 kun je dan ook gewoon beschouwen als tweaked R600's met een nieuwe DX versie.
Klopt. Zeg ik dan ergens dat dit niet zo is? Ik heb altijd in het ATI topic gezegd dat RV770 een flink opgevoerde en getweakte R600 is en dat Cypress daar weer op voortbouwt en er DX11 aan toe voegt. Dus ik snap je 'sorry hoor' niet helemaal?

G80 en R600 waren echt grote architecturele stappen waar je i.m.o. kan spreken van een echte vernieuwing die 'revolutionair' was. Men ging toen van de fixed function pixelshader pipeline naar de unified shader architecture. Sindsdien is er niet meer echt iets vernieuwends gekomen, maar bouwt het continue voort op een 'bestaande' architectuur. Eigenlijk kan je zelfs nog de R500/Xenos/C1 die in de Xbox360 zit als voorloper van de R600.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CJ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:14:
Als NV net zoals AMD werkt, dan kan Fermi 2 wel eens sneller naar ons toe komen dan we denken. Zie bij AMD toendertijd het R520 -> R580 gebeuren, waarbij R520 vertraging op liep, maar dit niet van invloed was op de launchdate van R580 en deze dus gewoon volgens schema gereleased werd.

Zo hoeft de vertraging van Fermi dus niet te betekenen dat we nog erg lang Fermi2 moeten wachten.

Overigens al dat gepraat over de architectuur van Fermi... ik zie het eigenlijk meer als een voortzetting van de G80 architectuur, alleen flink opgevoerd en getweaked met DX11 er bij. De basis blijft echter gelijk. (En nu krijg ik vast wat GPU liefhebbers over me heen die anders durven te beweren. :+ )
Wie weet komt die idd eerder dan verwacht who knows
Maar als de fermi een opgevoerde gepimpte G80 architectuur is, dat is dan ong het zelfde als wat ATI met hun 5000 series doet? is ook geen nieuwe architectuur toch want dat wist ik
Zelf dacht ik dat NVIDIA wel van de grond af aan een nieuwe architectuur aan het bouwen was met de Fermi maar dan had ik het mis! dus weer wat bij geleerd

Dan vraag ik me af wanneer men wel naar een compleet nieuwe architectuur gaat ipv gepimpte voortzettingen van een al oude architectuur
Ik vraag me ook af als het dus geen nieuwe architectuur is van NVIDIA waar de ***** zijn ze dan in hemelsnaam mee bezig zo lang ..
En ik maar verdedigen bij mensen ja maar ze bouwen een nieuwe architectuur van de grond af aan en dat kost veel geld en tijd

Voelt zich opeens een beetje dom* }:O

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 15-02-2010 16:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pino22 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:58:
Zelf dacht ik dat NVIDIA wel van de grond af aan een nieuwe architectuur aan het bouwen was met de Fermi maar dan had ik het mis
Dat soort claims worden altijd gedaan natuurlijk, klinkt superstoer 8)
Dan vraag ik me af wanneer men wel naar een compleet nieuwe architectuur gaat ipv gepimpte voortzettingen van een al oude architectuur
Tsjah, waarom? Als het maar goed is. Op de dubbelfris-achtige verpakkingen staat ook altijd "verbeterde/vernieuwde receptuur", wat maakt mij dat uit als het maar lekker is :P Een die-shrink met de daaruit volgende prestaties/vermogen en een update met de laatste functionaliteiten (DX, powermanagement, eyefinity...) en niemand heeft een reden tot klagen, als de bang-for-buck maar goed is.

[ Voor 48% gewijzigd door bwerg op 15-02-2010 16:05 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een nVidia Nieuws & Discussietopic, niet een ATi vs. nVidia topic.

Posts over "ATi/nVidia sux/rox" zijn offtopic en sowieso ongewenst want neigen bijna altijd naar trolls & flames.

Hou het dus on-topic, vergelijken met ATi mag, maar het moet je on-topic punt illustreren, en onderbouw het aub.