De onwetende mens wordt overal afgezet, heeft verder weinig met Nvidia te maken.
Als mijn ouders een game pc willen kopen weten ze uberhaupt niks en wordt ze gewoon wat aangesmeerd in de meeste "winkels", ze kunnen er net zo goed een soldeerplankje inzetten, een mickeymouse sticker erop plakken en aangeven dat dit de nieuwste technology is. ( bij wijze van dan hea )
Als ik zelf een dergelijke pc ga kopen weet ik exact wat ik wil en wat ik wel en niet moet kopen...
The bottom line van bovenstaande is dat mensen niet weten wat ze kopen, ze gaan af op reclame's en leuke verhaaltjes. the power of marketing.
Als je op deze manier de meeste producten kan verkopen als bedrijf dan doe je dat, lijkt me niet meer dan logisch.
Wat de marketing betreft is het eigenlijks precies hetzelfde, er worden maanden van te voren zogenaamde specs vrijgegeven en overal zijn "bechmarks" te vinden.
Wat je dan ziet is dat er op elk forum weer gediscusieerd wordt of de resultaten\spec wel echt zijn blabla...
En in the end klopt er helemaal niks van en vallen de resultaten achteraf altijd tegen ( ATI 5xxx benchmarks anyone ? ) Daarnaast zeggen specs op papier niet veel over de daadwerkelijke werking in de praktijk.
Maar het leuke is iedereen gaat er altijd serieus op in

Speculeren is altijd leuk natuurlijk maar het definitieve antwoord krijg je altijd aan het eind van de rit.
Oftewel nog even wachten tot ergens in maart, bechmarks vergelijken en daaruit conclusies trekken.
En als je slim bent wacht je gewoon even tot de GTX4xx daarwerkelijk beschikbaar is, ga je de prijzen en performance vergelijken en ga je dan over tot aanschaf.
Ik snap dat mensen vaak niet kunnen wachten met de aanschaf van technologische snufjes maar DX11 is tot op heden nog niet gerealiseerd in games ( lees mainstream ), op een enkele game na dan.
Wat is het nut om nu al een DX11 kaart te kopen? ja hij is snel, heb je het daadwerkelijk nodig? niet echt