Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi zit op het moment met een klein probleem met pms. Na de laatste java update crashte de oude versie de hele tijd en ben ik dus opzoek gegaan naar een oplossing.
Deze bleek ik gevonden te hebben met de laatste (unstable) versie van pms, nu echter het probleem:
- bij het afspelen van sommige films, spoelt pms de film vooruit met als gevolg dat de ondertiteling niet meer synchroon loopt. Soms help het om de film terug te spoelen en overnieuw te beginnen, maar meestal dus niet :(
Wie is bekend met dit probleem en kan mij op weg helpen voor een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik heb het al opgezocht in dit forum en google, maar misschien is de situatie inmiddels veranderd, vandaar dat ik het nog maar eens vraag.
Is het nog steeds niet mogelijk om op een of andere manier AVCHD MET ondertiteling te streamen? Met google vind ik wel een aantal die het hebben over gewoon srt in zelfde map en zelfde naam als film en werkt, maar dit gaat bij mij niet op.

Nog even over de Gbit switch. Ik wil ps3 en pc op aansluiten, maar heb ook nog ITV van kpn. Moet ik de motorola 1960 dan ook op de Gbit switch aansluiten of rechtstreeks op de router? Ik begreep namelijk dat bij mijn router (Thomson 780) poort 3 bedoelt is voor ITV.

[ Voor 36% gewijzigd door Monda op 19-04-2010 12:03 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Meelobee schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:57:
Ik gok dat het toch aan wireless ligt. Sluit je laptop ook eens bedraad aan (tijdelijk om te testen.) en als het dan wel goed gaat weet je waar het aan ligt. :)
Nee klopt dan werkt het ook wel.
Maar wat kan er nou mis zijn met mijn draadloze signaal.

Dit is de eerste router waarbij ik gewoon de volle snelheid met bijv. usenet kan halen.
Constant tussen de 5680 - 5720 kb/s en afentoe een kleine inklinker en uitschieter.

Hoe kan het dan dat PMS niet de buffer kan vol krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

lvrijn schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:26:
[...]

Nee klopt dan werkt het ook wel.
Maar wat kan er nou mis zijn met mijn draadloze signaal.

Dit is de eerste router waarbij ik gewoon de volle snelheid met bijv. usenet kan halen.
Constant tussen de 5680 - 5720 kb/s en afentoe een kleine inklinker en uitschieter.

Hoe kan het dan dat PMS niet de buffer kan vol krijgen...
Dat zijn kilobytes per seconde. Lang niet genoeg om FullHD te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Nou ik heb de Gbit switch getest. Eerst met 100Mbit netwerk, drukke stukjes opgezocht in 1080p film,waar ie begon te stotteren. Daarna switch ertussen en opnieuw, probleem opgelost, alles loopt soepel! :)

Alleen vroeg ik me nog af hoe ik die Mbits moet zien, als je tijdens de film op select drukt (Weergeven).
Is dit de netwerk belasting?
Met 100Mbit netwerk was dit tijdens die stukjes rond de 140Mbit. Nu met 1Gbit netwerk is dit gedaald naar ongeveer 70Mbit...
Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Blindfold schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:07:
[...]

Dat zijn kilobytes per seconde. Lang niet genoeg om FullHD te streamen.
Met die opmerking bedoelde ik dat ik een stabiele verbinding heb, en dat is mijn limiet van me usenet verbinding als je mijn bericht had gelezen. Alsnog zou dat voldoende moeten zijn om een dvd te streamen...

5700kb/s = ongeveer 50 mbit/s
Mijn draadloze verbinding kan maximaal 130 mbit/s aan.

Waar zit het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

lvrijn schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:01:
[...]

Met die opmerking bedoelde ik dat ik een stabiele verbinding heb, en dat is mijn limiet van me usenet verbinding als je mijn bericht had gelezen. Alsnog zou dat voldoende moeten zijn om een dvd te streamen...

5700kb/s = ongeveer 50 mbit/s
Mijn draadloze verbinding kan maximaal 130 mbit/s aan.

Waar zit het probleem dan?
Als je PMS opstart, dan zie je de verbindingssnelheid naar je PS3, dus daar kun je alvast kijken hoe hoog dit is.
Vergelijk dit eens mer je bandbreedte volledig bedraad en kijk dan naar de maximale pieken die het streamen van een DVD kost en misschien dat dit hoger ligt dan dat je verbinding van laptop naar PS3 is.
Wat je eventueel zou kunnen proberen is zelf een maximum bandbreedte in te stellen binnen PMS. Misschien zelfs encodingkwaliteit iets omlaag (bij DVD zal het niet zoveel schelen).

Op die manier zul je misschien nog SD kwaliteit en doorheen kunnen krijgen, maar ik denk niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
DLNA error 2104 PMS
Ik ben redelijk nieuw in het land der Media servers. Maar krijg bij opstarten van PMS zo goed als elke keer een DLNA 2104 error. Kan niet een eenduidig antwoord krijgen wat voor melding het is en waar ik iets niet veranderen. Zal me zeker verder gaan verdiepen, maar wellicht wil iemand me op het goede spoor zetten.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

GG---77 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:57:
DLNA error 2104 PMS
Ik ben redelijk nieuw in het land der Media servers. Maar krijg bij opstarten van PMS zo goed als elke keer een DLNA 2104 error. Kan niet een eenduidig antwoord krijgen wat voor melding het is en waar ik iets niet veranderen. Zal me zeker verder gaan verdiepen, maar wellicht wil iemand me op het goede spoor zetten.
Ik google hem net en als eerste tip zie ik dat je moet checken of de HDD van je PC genoeg ruimte heeft. Wellicht had je dat al gecheckt, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het mogelijk om via PMS ook ISO bestanden af te spelen via de PS3? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de WD HD LIVE Media Player, die deze functie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ferra schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:36:
Is het mogelijk om via PMS ook ISO bestanden af te spelen via de PS3? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de WD HD LIVE Media Player, die deze functie ondersteunt.
Ja dat kan.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
en pakt hij dan ook de subtitles mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ferra schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:16:
[...]

en pakt hij dan ook de subtitles mee?
Als je dat aangeeft wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:23:
[...]

Als je dat aangeeft wel ja.
Krijg ik ook niet echt voor elkaar (PMS). Vooral bij volledige Blu-ray en avchd films lukt het niet...
Heb tevens de serie van Earth binnengehaald:

Video FormatBlu Ray
Codec x264, 2pass
Bitrate ~16 Mbps
Resolution 1920x1080p
Aspect Ratio 2.35:1
Runtime 61 min
Audio Format English DTS @ 1536 Kbps
Subtitles English
Movie Information IMDB 9.2/10
Menu NO
Genre Nature | Documentary
Size DVD9
Source 1080i/25FPS Blu-Ray

Maar als ik af wil spelen heb ik geen geluid, geeft mn receiver Stereo aan (zou toch DTS moeten zijn) en zie ik AVC staan als ik op select druk.
Verder zijn de mapjes opgebouwd net als bij een AVCHD film (Stream map staat de film).

Iemand enig idee waarom ik geen geluid krijg?

[ Voor 59% gewijzigd door Monda op 22-04-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:20:
[...]

Krijg ik ook niet echt voor elkaar (PMS). Vooral bij volledige Blu-ray en avchd films lukt het niet...
Heb tevens de serie van Earth binnengehaald:

Video FormatBlu Ray
Codec x264, 2pass
Bitrate ~16 Mbps
Resolution 1920x1080p
Aspect Ratio 2.35:1
Runtime 61 min
Audio Format English DTS @ 1536 Kbps
Subtitles English
Movie Information IMDB 9.2/10
Menu NO
Genre Nature | Documentary
Size DVD9
Source 1080i/25FPS Blu-Ray

Maar als ik af wil spelen heb ik geen geluid, geeft mn receiver Stereo aan (zou toch DTS moeten zijn) en zie ik AVC staan als ik op select druk.
Verder zijn de mapjes opgebouwd net als bij een AVCHD film (Stream map staat de film).

Iemand enig idee waarom ik geen geluid krijg?
Ik heb eigenlijk nooit de ISO functie voor Bluray/AVCHD bestanden gebruikt, dus helaas kan ik je daarmee niet helpen.

Als je de M2TS file uit de stream map haalt en die afspeelt, heb je dan wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
hallo allemaal ,
ik heb een probleem met psm.
mn pc is aan gesloten op wifi net als mn ps3 maar wil graag de snelheid verhogen van het streamen omdat diete ernstig stottert.
nu dacht dan leg ik ff een kabel tussen pc en ps3 maar de ps3 vind mn pc niet :S

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Blindfold schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:22:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit de ISO functie voor Bluray/AVCHD bestanden gebruikt, dus helaas kan ik je daarmee niet helpen.

Als je de M2TS file uit de stream map haalt en die afspeelt, heb je dan wel geluid?
ISO functie werkt geloof ik alleen bij DVD en zeker niet met Bluray en AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:22:
[...]

Speelt dan ook prima af maar zonder geluid... en ps3 geeft AVC aan. Maar is toch geen ISO dit? want hoef verder niet uit te pakken, of te mounten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NLruben schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:05:
hallo allemaal ,
ik heb een probleem met psm.
mn pc is aan gesloten op wifi net als mn ps3 maar wil graag de snelheid verhogen van het streamen omdat diete ernstig stottert.
nu dacht dan leg ik ff een kabel tussen pc en ps3 maar de ps3 vind mn pc niet :S

alvast bedankt
Heb je dan
PC - kabel - PS3

of

PC - kabel - router - kabel - PS3

Het zijn immers beide apparaten die een eigen IP nodig hebben, en als jij je PS3 rechtstreeks met de PC verbindt, is de PC vanuit de PS3 gezien 'slechts' een externe HD denk ik, en zal PMS niet veel herkennen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:00:
[...]

Speelt dan ook prima af maar zonder geluid... en ps3 geeft AVC aan. Maar is toch geen ISO dit? want hoef verder niet uit te pakken, of te mounten ofzo...
Je moet die M2TS file eens bekijken met bijv. TSmuxer (of een ander progje wat je wellicht al hebt waar je de audioinfo mee kunt bekijken). Dan even kijken wat voor geluidsspoor erop zit. Alles wat niet AC3 is zou je problemen kunnen opleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Blindfold op 23-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:39:
[...]

Heb je dan
PC - kabel - PS3

of

PC - kabel - router - kabel - PS3

Het zijn immers beide apparaten die een eigen IP nodig hebben, en als jij je PS3 rechtstreeks met de PC verbindt, is de PC vanuit de PS3 gezien 'slechts' een externe HD denk ik, en zal PMS niet veel herkennen
Rodie83 heeft een mooi verhaal neergezet met hoe je de PS3 en PC in hetzelfde subnet kunt zetten om ze direct met elkaar te verbinden :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33688800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blindfold schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:29:
[...]

Rodie83 heeft een mooi verhaal neergezet met hoe je de PS3 en PC in hetzelfde subnet kunt zetten om ze direct met elkaar te verbinden :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33688800
Dat is inderdaad een mooi en duidelijk verhaal (tevens handleiding)!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miijn pms kan mijn ps3 niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Heb je "delen" ingeschakeld op zowel je PS3 als op je Computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

GG---77 schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:49:
Heb je "delen" ingeschakeld op zowel je PS3 als op je Computer?
Behalve mijn internet verbinding heb ik helemaal niets hoeven instellen op mijn PS3 om de PMS aan de praat te krijgen. Dus waar moet je dat "delen" instellen op de PS3?
Ijsyeh: Miijn pms kan mijn ps3 niet vinden
Dit is net zo'n opmerking als: Mijn computer doet het niet |:( |:(

Heb je wat meer details? Heb je in de trace log gekeken? Hoe zit je ps3 in het netwerk draadloos/bedraad? Wat is het ip adres van de PS3 en van je PC? Hoe zitten de PC en de PS3 aan elkaar? Router? Direct gelinked met een kabel? Kun je de PS3 wel pingen vanaf je PC? Maw: wat meer informatie zou het een stuk makkelijker maken.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik vroeg me iets af. Nu weet ik dat ik via de usb poort onmogelijk HDof BR films kan bekijken die groter zijn dan 4gb (ivm fat32 beperking).

Maar wat als ik een film van 13gb op een rewritable BR disc brand en afspeel? Zo omzeil ik het hele Fat32 probleem. Enkel vraag ik me dus af of de PS3 (slim) ook gebrande BR schijven pakt? DVD rewritable is geen probleem weet ik maar ondersteunt de PS3 ook BR schijven??

Als dit werkt ga ik snel een BR brander kopen en een paar rewritable BR schijfjes. Ben ik van het hele gedoe met PMS streamen af. Kabels leggen gaat helaas niet gebeuren, vandaar ook dit idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik heb deze optie media delen moeten selecteren op de PS3 voordat ik met PMS aan de gang kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

GG---77 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:41:
Ik heb deze optie media delen moeten selecteren op de PS3 voordat ik met PMS aan de gang kon.
Hmmm, ok. Duidelijk. Dit staat niet toevallig standaard aan bij de PS3 Fat? Ik weet 99% zeker (begin nu te twijfelen door je heldere uitleg/referentie wel dank daar voor! _/-\o_ ) dat ik dat niet aan heb hoeven zetten.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Zou best kunnen, maar ik ben aan m'n derde phat PS3 bezig (door revisie), wellicht is dat tijdens de revisie uitgezet. Maar ik moest deze optie inschakelen voordat deze herkend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Op 1 of andere manier kan ik geen verbinding meer maken met mijn PS3 met PS3 Media Server.

Hij zegt telkens PS3 niet gevonden met een rood kruis.
Bij traces staat wel: "It's ready! You should see the server appears on XMB"

Het laatste wat ik verandert heb op mijn laptop is iets met homegroup (win7 x64) Maar geen idee wat ik daar precies aan heb verandert. Kan het ook niet verwijderen of iets dergelijks. Ook zegt hij dat ik geen lid ben van andere homegroups of iets dergelijks.

Ik ging er vanuit dat dat homegroup gebeuren wat ook media kan sharen e.d. roet in het eten zat te gooien maar kan er niet achterkomen of dit werkelijk zo is.

Zijn er nog meer manieren om er achter te komen wat er aan de hand is?

Mijn PS3 ziet de WMP shares van mijn huisgenoot wel, en is ook gewoon aangesloten op het netwerk. Mijn laptop ook op hetzelfde netwerk (is er maar 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePrutser schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:53:
[...]

Behalve mijn internet verbinding heb ik helemaal niets hoeven instellen op mijn PS3 om de PMS aan de praat te krijgen. Dus waar moet je dat "delen" instellen op de PS3?

[...]

Dit is net zo'n opmerking als: Mijn computer doet het niet |:( |:(

Heb je wat meer details? Heb je in de trace log gekeken? Hoe zit je ps3 in het netwerk draadloos/bedraad? Wat is het ip adres van de PS3 en van je PC? Hoe zitten de PC en de PS3 aan elkaar? Router? Direct gelinked met een kabel? Kun je de PS3 wel pingen vanaf je PC? Maw: wat meer informatie zou het een stuk makkelijker maken.
Mn ps3 is draadloos verbonden met tele2 modem en mn pc met kabel
ip adress van mn ps3 is 192.168.1.100 en die van mn pc is 7 op het einde dit staat in mn log
[main] TRACE 17:13:45.657 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-8] TRACE 17:13:55.672 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 17:14:20.414 Sending ALIVE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:15:
[...]

Mn ps3 is draadloos verbonden met tele2 modem en mn pc met kabel
ip adress van mn ps3 is 192.168.1.100 en die van mn pc is 7 op het einde dit staat in mn log
[main] TRACE 17:13:45.657 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-8] TRACE 17:13:55.672 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 17:14:20.414 Sending ALIVE...
Ondersteund de modem uPnP, zo ja is dit ingeschakeld? Kun je de PS3 pingen vanaf je PC? Je kunt ook een internet connection test doen op PS3, daarbij wordt ook weergegeven of uPnP available is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook PMS op mijn PC om via mijn PS3 films te kijken. Alleen alle films (video_ts) haperen. Kan dit aan mijn systeem liggen? Het gaat hierbij om een Pentium 4 apparaat. Geen Dual Core dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:55:
Ik heb sinds kort ook PMS op mijn PC om via mijn PS3 films te kijken. Alleen alle films (video_ts) haperen. Kan dit aan mijn systeem liggen? Het gaat hierbij om een Pentium 4 apparaat. Geen Dual Core dus.
Misschien handig om ook te melden hoe de PC en PS3 met elkaar verbonden zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:55:
ja dat ligt aan je processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:00:
[...]

ik heb dit ook meerdere malen gehad, heeft te maken met indeling van het geluid. als het geluids spoor AC3 is speelt de PS3 het moeiteloos af maar DTS weigert hij bij mij ook altijd af te spelen. Zijn geloof ik wel bepaalde converters voor, maar wat ik doe is gewoon die films met AC3 downloaden dan doen ze het altijd

EDIT:
Blindfold schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:23:
[...]

Je moet die M2TS file eens bekijken met bijv. TSmuxer (of een ander progje wat je wellicht al hebt waar je de audioinfo mee kunt bekijken). Dan even kijken wat voor geluidsspoor erop zit. Alles wat niet AC3 is zou je problemen kunnen opleveren.
had weer te snel gereageert. maar inderdaad AC3 werkt altijd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:33:
[...]

ja dat ligt aan je processor
Hoeft helemaal niet. Ik heb ook een P4 en ik kan DVD's gewoon met subs erbij streamen zonder gehaper.
Wel via bedraad - Powerline netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 29-04-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg uitzending gemist niet werkend.

films streamen gaat prima, pc via router aangesloten op ps3.
In xmb krijg ik wel de utizendingen te zien, in trace info zegt ie ook dat ie bezig is, maar hoelang ik ook wacht er komt geen uitzending.

k zal vast iest verkeerd doen, maar wat... 8)7

mvg Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het lijkt alsof PMS mijn nieuw geplaatste mappen (op een 2008 Server) niet meer sorteert; ik zie de nieuwe mappen wel staan, maar niet gesorteerd op naam. De eerder geplaatste folders staan wel op naam gesorteerd.

Herstarten PMS en/of Server sorteert geen effect. Opnieuw inscannen mappen is grijs uitgevinkt. Iemand hier een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Exorcist schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:43:
Het lijkt alsof PMS mijn nieuw geplaatste mappen (op een 2008 Server) niet meer sorteert; ik zie de nieuwe mappen wel staan, maar niet gesorteerd op naam. De eerder geplaatste folders staan wel op naam gesorteerd.

Herstarten PMS en/of Server sorteert geen effect. Opnieuw inscannen mappen is grijs uitgevinkt. Iemand hier een tip voor?
Over welke mappen heb je het; de root mappen die je gedeeld hebt of submappen in een root map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
EnsconcE schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:56:
[...]

Over welke mappen heb je het; de root mappen die je gedeeld hebt of submappen in een root map?
Submappen in een root map; zo heb ik een folder "HD" waar alle HD films in staan. Als ik een nieuwe film plaats in de map HD, komt het ergens onderaan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
kheb een probleem met het afspelen van video-content op de PS3. Bij alle vormen van video (avi, mp4 etc etc) krijg ik sinds vanochtend de melding "alle data is beschadigd" Gisteren heb ik nog een film gekeken en was er niets aan de hand. de films worden bekeken via een readyNAS Duo (bedraad via switch). Aan de films zelf ligt het niet want via een Western Digital Media Player zijn alle films wel af te spelen. Het lijkt dus aan de PS3 te liggen. Ik heb verder geen instellingen gewijzigd of wat dan ook. Van de een op de andere dag heb ik dus dit probleem. Stroom er af en er op baat ook niet. NAS opnieuw opstarten en all media laten scannen ook niet. Mappen heb ik niet hernoemd dus daar kan het ook niet aan liggen.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Zit je wel onder het kopje "Video" te kijken en niet per ongeluk bij Muziek bijv.?

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 03-05-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Exorcist schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:28:
Zit je wel onder het kopje "Video" te kijken en niet per ongeluk bij Muziek bijv.?
Yep, kijk gewoon via Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Edje040 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:26:
kheb een probleem met het afspelen van video-content op de PS3. Bij alle vormen van video (avi, mp4 etc etc) krijg ik sinds vanochtend de melding "alle data is beschadigd" Gisteren heb ik nog een film gekeken en was er niets aan de hand. de films worden bekeken via een readyNAS Duo (bedraad via switch). Aan de films zelf ligt het niet want via een Western Digital Media Player zijn alle films wel af te spelen. Het lijkt dus aan de PS3 te liggen. Ik heb verder geen instellingen gewijzigd of wat dan ook. Van de een op de andere dag heb ik dus dit probleem. Stroom er af en er op baat ook niet. NAS opnieuw opstarten en all media laten scannen ook niet. Mappen heb ik niet hernoemd dus daar kan het ook niet aan liggen.

iemand een idee?
Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Mijn PS3 is via een switch verbonden met de NAS. Aan deze switch zitten ook een PC en de WD HD Live gekoppeld. Om een manco in de switch uit te sluiten heb ik de NAS en de PS3 rechtsreeks op de router aangesloten (gigabit). Ook dan hetzelfde probleem: alle data zijn beschadigd. Vervolgens alle films van de NAS verwijderd en ze opnieuw naar de NAS gekopieerd. Geen resultaat. Zowel de PC als de WD Mediaplayer hebben geen problemen om de films te lezen. Ik krijg de melding dus bij alle films, of het nu avi, mp4 of wat dan ook is. Het is dus niet afhneklijk van een soort bestand. De PS3 ziet de NAS wel en ook alle films in de mappen zijn zichtbaar maar zodra ik ze wil afspelen krijg ik de medling.

rara wat zou het kunnen zijn...zie ik iets over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Edje040 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:01:
[...]
rara wat zou het kunnen zijn...zie ik iets over het hoofd? 8)7
Zou er iets met de codecs gedaan zijn? (Nieuwe installatie van een of het ander/Updates/Andere player geprobeerd) Want netwerktechnisch lijkt alles in orde te zijn: Je kan de PS3 benaderen en de PS3 kan naar de NAS toe (Even van uitgaande dat firewall en overige poorten geen problemen opleveren) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dwazer schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Zou er iets met de codecs gedaan zijn? (Nieuwe installatie van een of het ander/Updates/Andere player geprobeerd) Want netwerktechnisch lijkt alles in orde te zijn: Je kan de PS3 benaderen en de PS3 kan naar de NAS toe (Even van uitgaande dat firewall en overige poorten geen problemen opleveren) :X
Ik heb niets gewijzigd. Maar goed...kan ik die codecs op een of andere manier herstellen? Of bepaalde instellingen op de PS3. Ik heb ondertussen de PS3 helemaal gereset...zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Edje040 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:16:
[...]

Ik heb niets gewijzigd. Maar goed...kan ik die codecs op een of andere manier herstellen? Of bepaalde instellingen op de PS3. Ik heb ondertussen de PS3 helemaal gereset...zonder resultaat.
Google erop en gij zult vinden ;)

Na een forum bekeken te hebben kwam ik op de Codec Sniper uit, wellicht kan die iets vertellen over de werkende/broken codecs op je systeem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wie-o-wie...

PMS werkt fantastisch bij het streamen naar de PS3. De pc (e6750, 4 Gb, HD4850) is voldoende snel voor het omzetten en het netwerk (Gigabit) is voldoende snel om een en ander moeiteloos bij de PS3 te krijgen.

Heb onlangs ook de Uitzending Gemist plugin neergezet, en daar gaat t nu mis.

De plugin staat in de daartoe bestemde map. PMS geeft aan de plugin te zien en te laden.
In de XMB kan ik onder PMS ook 'Uitzending Gemist' terugvinden.
Daaronder staan de diverse zenders en programma's. Echter is het me nog niet gelukt om om het even welk programma daadwerkelijk af te spelen. Bij het aanklikken van een item wordt het beeld zwart en dat blijft het ook. Geen beeld, geen geluid.

Heb VLC al terug gezet naar de laatst werkende versie volgens PMS.
Heb Java (Sun) geupdate naar meest recente versie.

Wat kan ik nog meer proberen? Of is het een simpele aanpassing die ik ergens moet maken? Wie heeft de plugin wel aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:26:
Wie-o-wie...

PMS werkt fantastisch bij het streamen naar de PS3. De pc (e6750, 4 Gb, HD4850) is voldoende snel voor het omzetten en het netwerk (Gigabit) is voldoende snel om een en ander moeiteloos bij de PS3 te krijgen.

Heb onlangs ook de Uitzending Gemist plugin neergezet, en daar gaat t nu mis.

De plugin staat in de daartoe bestemde map. PMS geeft aan de plugin te zien en te laden.
In de XMB kan ik onder PMS ook 'Uitzending Gemist' terugvinden.
Daaronder staan de diverse zenders en programma's. Echter is het me nog niet gelukt om om het even welk programma daadwerkelijk af te spelen. Bij het aanklikken van een item wordt het beeld zwart en dat blijft het ook. Geen beeld, geen geluid.

Heb VLC al terug gezet naar de laatst werkende versie volgens PMS.
Heb Java (Sun) geupdate naar meest recente versie.

Wat kan ik nog meer proberen? Of is het een simpele aanpassing die ik ergens moet maken? Wie heeft de plugin wel aan de praat gekregen?
Wacht je wel lang genoeg? Het initieel laden van een programma via die plugin duurt bij mij (Phenom II x4 server, ook Gigabit) een seconde of 30 eer ik beeld krijg. Daarna werkt het vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Exorcist schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Wacht je wel lang genoeg? Het initieel laden van een programma via die plugin duurt bij mij (Phenom II x4 server, ook Gigabit) een seconde of 30 eer ik beeld krijg. Daarna werkt het vlekkeloos :)
Ik kreeg hem toen alleen aan de praat met een andere (beta) versie van Mencoder. Helaas werkte toen het transcoden van dvd's niet meer goed en de kwaliteit van Uitzending Gemist is toch waardeloos, dus ben ik maar weer teruggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exorcist schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb tot ca 2 minuten gewacht, zonder resultaat.
Blindfold schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Ik kreeg hem toen alleen aan de praat met een andere (beta) versie van Mencoder. Helaas werkte toen het transcoden van dvd's niet meer goed en de kwaliteit van Uitzending Gemist is toch waardeloos, dus ben ik maar weer teruggegaan.
Dat kan ik ook nog eens proberen, alleen was ik in de veronderstelling dat de Uitzending gemist plugin geen Mencoder zou gebruiken maar VLC? Of is dat een foute veronderstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Heb je toevallig Alice als provider en dus de Copperjet als modem?

[ Voor 29% gewijzigd door RaJitsu op 04-05-2010 18:56 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Beste Mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb media op mijn pc gedeeld via Windows Media Player 12 naar de PS3. Dit gaat gewoon prima met bestanden die de PS3 al af kan spelen. Maar nu heb ik enkele Blu-Ray bestanden op mijn pc staan (dus de 2 mappen die op een Blu-Ray schijfje staan). Nu wil ik deze omzetten naar een voor de PS3 afspeelbaar formaat. Helaas is mij dit tot voor heden nog niet gelukt. Alle converteer programmas die ik vind kunnen alles omzetten zolang het maar uit 1 bestand bestaat. Dus een .mkv file naar .mp4 bijvoorbeeld. Maar aangezien er op een Blu-Ray meerdere bestanden/mappen staan werkt dit dus niet. Ik kan er verder ook niet veel over vinden op google etc. Ik kom alleen maar vage programma's tegen die allemaal niet doen wat ze beloven. Hoe kan ik deze bestanden het beste omzetten? Is hier soms ergens een uitleg voor te vinden?

Ik heb trouwens ook PS3 Media server geprobeerd maar deze werkt ook niet. Hiermee krijg ik alleen de mapjes te zien op de ps3 en kan ik geen taal/ondertiteling selecteren etc.

Ik weet niet of deze post hier thuishoort maar ik zou niet weten waar anders. Als hij ergens anders heen moet, excuses voor het ongemak.

Alvast Bedankt voor de hulp,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dwazer schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Na een forum bekeken te hebben kwam ik op de Codec Sniper uit, wellicht kan die iets vertellen over de werkende/broken codecs op je systeem? :)
Volgens mij heb je het over codecs op een PC. Ik gebruik de PC helemaal niet om te streamen. Ik stream ze via de NAS naar de PS3. Ik ga maar eens kijken of daar een kink in de kabel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Edje040 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:00:
[...]

Volgens mij heb je het over codecs op een PC. Ik gebruik de PC helemaal niet om te streamen. Ik stream ze via de NAS naar de PS3. Ik ga maar eens kijken of daar een kink in de kabel zit...
En als je dezelfde media met PMS van je pc probeert te streamen, werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
DCFreak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:50:
[...]

En als je dezelfde media met PMS van je pc probeert te streamen, werkt dat wel?
Probleem opgelost!

Enige tijd geleden heb ik de mappen op mijn NAS gewijzigd (anders ingedeeld). De WD Mediaplayer past dit aan, de PS3 blijft naar die oude structuur zoeken (ondanks reset). Ik heb de mappen op de NAS ingedeeld zoals de PS3 dat "wil"...en nu werkt het dus!

Wat ik nog steeds heel erg vreemd vind is het feit dat ik de aanpassing aan de NAS een paar weken geleden heb uitgevoerd, de PS3 daar dus geen moeite mee had...tot eergisteren dus..en nu ik terug ben bij het "oude"het dus weer werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
hmm ik ben bezig met mijn 2008 server in te richten hier.
Nu staat er alleen AD DS en DNS op geinstalleerd.
Ps3 bekabeld aangesloten net als mijn server.

Ps3 Media server 1.10.51 geinstalleerd maar hij kan mijn ps3 maar niet vinden ? :<
Linksys WRT54gl upnp enabled.
Ligt het aan Windows 2008 r2?

Firewall off nog niet werken nie :<

<debugging info van ps3 mediasrv>

main] TRACE 16:57:52.608 Scanning network interface eth3 / Realtek PCIe GBE Family Controller
[main] TRACE 16:57:52.608 Using address /192.168.1.4 found on network interface: name:eth3 (Realtek PCIe GBE Family Controller) index: 12 addresses: /192.168.1.4;
[main] TRACE 16:57:52.608 Created socket: /192.168.1.4:5001
[Thread-5] TRACE 16:57:52.624 Starting DLNA Server on host 192.168.1.4 and port 5001...
[main] TRACE 16:57:52.624 Sending ALIVE...
[main] TRACE 16:57:52.670 Using following UUID: 71cf6c29-888c-32e6-8d60-adb8b4cebc28
[main] TRACE 16:57:56.736 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-8] TRACE 16:58:06.752 Sending AL

edit--
reboot doet soms wonder server herstart en ps3 gevonden :).

firewalls enabled.
en ook melding als er wat geblocked word door firewall aangezet staat default uit.
en ps3 media server gestart en kwam melding dat java werd geblokkeerd :), even ge allowed in mijn work en private networks en werken.

[ Voor 163% gewijzigd door Phyt_ op 05-05-2010 18:00 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Hallo allemaal,

misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar ik heb lang gezocht en het antwoord niet kunnen vinden. Ik namelijk met het volgende. In juni wordt ik 30 en mijn vriendin wil me dan een erg leuk cadeau geven. Nu ben ik zelf hard aan het twijfelen tussen een Playstation 3 en een echte mediaspeler. Ik zal de Playstation namelijk ook hoofdzakelijk willen gebruiken om HD-films te kijken. Nu heb ik op dit forum een flinke discussie gelezen of dit wel of niet gaat 'stotteren'. Daar zit is natuurlijk niet op te wachten. In de winkel konden ze mij ook niet verder helpen, dus wil bij deze hier de vraag stellen of jullie weten of met onderstaande specificaties een HD-film naar waarschijnlijkheid zal gaan 'stotteren':
- Pentium Viiv, Intel Core 2 6400 @ 2,13 Ghz
- 3GB RAM
- Nvidia Geforce 7900 GS
- Windows Vista
- Zyxel P2602HW (bedraad) als netwerk

Van een echte mediaspeler als de Eminent 7800 weet ik in ieder geval zeker dat de HD-films gaan lukken, maar de games op de PS3 zijn toch ook erg leuk... :P

Ik hoop echt dat iemand van jullie me kan helpen bij mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Gigabit netwerk is soms wel zo prettig, daar streamen met PMS op sommige films ruim boven de 100 Mbps uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe, ik heb Uitzending Gemist draaiende gekregen op mijn PS3! Uiteindelijk is het gelukt door de MPlayer te installeren en die te selecteren in PMS.

Alles werkt via mijn wifi, al duurt het ongeveer 30 seconden voordat de stream start. En waar RTL5 perfect loopt en ook redelijk goeie kwaliteit heeft, zijn de streams van de Publieke Omroep vaak niet sync qua geluid. Wellicht weet iemand daar een oplossing voor? Ik zag wel dat Paul Wagener (van de UG plugin) een patch voor had gemaakt, maar ik weet bij god niet waar ik die dan moet plaatsen.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

@Rhodez
Ik ben zelf 32 en heb sinds eind vorig jaar een PS3, later heb ik pas het HD streamen naar de PS3 ontdekt. Ik heb wel een gigabit netwerk en een quad core in m'n pc en heb totaal geen last van stotteren of vertraging met HD films. Ik wil voor geen goud anders.

Daarnaast was ik een hardcore PC gamer, maar sinds de PS3 er is heb ik letterlijk geen spel meer gespeeld op de PC (ook niet de behoefte gehad). Verder hoeven spellen voor de PS3 niet duur te zijn, vooral niet als je ze importeert (hier is een apart topic voor).

Wat ik dus wil zeggen IMHO: ga voor de PS3!! (zie ook Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 50)

[ Voor 5% gewijzigd door ThePrutser op 05-05-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Rhodez schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:05:
Hallo allemaal,

misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar ik heb lang gezocht en het antwoord niet kunnen vinden. Ik namelijk met het volgende. In juni wordt ik 30 en mijn vriendin wil me dan een erg leuk cadeau geven. Nu ben ik zelf hard aan het twijfelen tussen een Playstation 3 en een echte mediaspeler. Ik zal de Playstation namelijk ook hoofdzakelijk willen gebruiken om HD-films te kijken. Nu heb ik op dit forum een flinke discussie gelezen of dit wel of niet gaat 'stotteren'. Daar zit is natuurlijk niet op te wachten. In de winkel konden ze mij ook niet verder helpen, dus wil bij deze hier de vraag stellen of jullie weten of met onderstaande specificaties een HD-film naar waarschijnlijkheid zal gaan 'stotteren':
- 3GB RAM
- Nvidia Geforce 7900 GS
- Windows Vista

Van een echte mediaspeler als de Eminent 7800 weet ik in ieder geval zeker dat de HD-films gaan lukken, maar de games op de PS3 zijn toch ook erg leuk... :P

De PS3 heeft meer rekenkracht dan jouw machientje hierboven en dan die Eminent. Stotteren zou alleen kunnen gebeuren wanneer je netwerk te druk is, correct me if i'm wrong.

Persoonlijk zou ik voor de PS3 gaan omdat je meer voor iets meer haalt. Ik neem aan dat er in die Eminent geen blu-ray speler zit, plus bij de prijs maar €75 bij op als je er een blu ray bij in wil hebben. Daarnaast kun je er spellen op spelen... Meer smaken voor iets meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:52:

Dat kan ik ook nog eens proberen, alleen was ik in de veronderstelling dat de Uitzending gemist plugin geen Mencoder zou gebruiken maar VLC? Of is dat een foute veronderstelling?
Ik heb geen VLC en het heeft wel gedraaid met die nieuwere MEncoder versie, maar wellicht zijn er meerdere configuraties mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hallo allemaal,

- 3GB RAM
- Nvidia Geforce 7900 GS
- Windows Vista

Mediaspeler is vaak qua prijs ongeveer hetzelfde als een PS3, maar je hebt wel superieure media capaciteiten.
PS3 is erg veelzijdig en heeft adequate mediacapaciteiten. Je PC is sterk genoeg om het meeste zonder problemen af te kunnen spelen en je hebt meteen Blu-ray en console erbij, dus ik zou wel voor de PS3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Dwazer schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Heb jij verstand van dit proggie? Ik heb m gedraaid en in DirectShow 1 broken codec en in Video en Audio zijn ze allemaal op 1 na Broken....

Heb ook soms dat een film vastloop met PMS en er staat dat de een bepaalde codec niet meer werkt.
Heb de nieuwste K-Lite codec pack geinstalleerd...

Enig idee wat ik hiermee kan?

55#Direct Show#RDP DShow Redirection Filter#%SystemRoot%\system32\DShowRdpFilter.dll#-##broken

84#Video-Codec##\msrle32.dll#vidc.mrle##broken
85#Video-Codec##\msvidc32.dll#vidc.msvc##broken
86#Audio-Codec##\imaadp32.acm#msacm.imaadpcm##broken
87#Audio-Codec##\msg711.acm#msacm.msg711##broken
88#Audio-Codec##\msgsm32.acm#msacm.msgsm610##broken
89#Audio-Codec##\msadp32.acm#msacm.msadpcm##broken
90#Video-Codec##\msyuv.dll#vidc.uyvy##broken
91#Video-Codec##\msyuv.dll#vidc.yuy2##broken
92#Video-Codec##\msyuv.dll#vidc.yvyu##broken
93#Video-Codec##\iyuv_32.dll#vidc.iyuv##broken
94#Video-Codec##\iyuv_32.dll#vidc.i420##broken
95#Video-Codec##\tsbyuv.dll#vidc.yvu9##broken

96#Audio-Codec#MPEG Layer-3 Audio Codec for MSACM#C:\Windows\SysWOW64\l3codeca.acm#msacm.l3acm#1, 9, 0, 0401#ok

97#Video-Codec##\iccvid.dll#vidc.cvid##broken
98#Audio-Codec##\sirenacm.dll#msacm.siren##broken
99#Audio-Codec##\vorbis.acm#msacm.vorbis##broken
100#Video-Codec##\xvidvfw.dll#vidc.xvid##broken
101#Video-Codec##\yv12vfw.dll#vidc.yv12##broken
102#Audio-Codec##\ac3acm.acm#msacm.ac3acm##broken
103#Audio-Codec##\lameACM.acm#msacm.lameacm##broken
104#Video-Codec##\ff_vfw.dll#vidc.ffds##broken

[ Voor 46% gewijzigd door Monda op 06-05-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Heb jij verstand van dit proggie? Ik heb m gedraaid en in DirectShow 1 broken codec en in Video en Audio zijn ze allemaal op 1 na Broken....

Heb ook soms dat een film vastloop met PMS en er staat dat de een bepaalde codec niet meer werkt.
Heb de nieuwste K-Lite codec pack geinstalleerd...

Enig idee wat ik hiermee kan?
Nou, ik heb toevallig gisteren ook gekeken wat ie deed, kwam lokaal bij mij met ontzettend veel bestanden/codecs terug, waarvan een aantal ook broken. (Nu werkt PMS ook niet bij mij momenteel wegens slechte codecs: krijg de melding dat er in de mappen geen bestanden gevonden kunnen worden, ongeacht of het dvd of avi files zijn).

Lang verhaal kort: Ik heb geen idee wat je ermee kunt :X

Alle codec(pack)s eraf gooien en 1 pakket opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Dwazer schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Nou, ik heb toevallig gisteren ook gekeken wat ie deed, kwam lokaal bij mij met ontzettend veel bestanden/codecs terug, waarvan een aantal ook broken. (Nu werkt PMS ook niet bij mij momenteel wegens slechte codecs: krijg de melding dat er in de mappen geen bestanden gevonden kunnen worden, ongeacht of het dvd of avi files zijn).

Lang verhaal kort: Ik heb geen idee wat je ermee kunt :X

Alle codec(pack)s eraf gooien en 1 pakket opnieuw installen?
Oke vreemd hoor... ik ga ze wel uit die lijst deleten en dan ff opnieuw K-lite installeren. Dan ff opnieuw checken..
Zit rdp dshow redirection filter ook in K-Lite pack? Want waar haal ik die vandaan als ik m gedelete heb...

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 06-05-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:41:
[...]
Zit rdp dshow redirection filter ook in K-Lite pack? Want waar haal ik die vandaan als ik m gedelete heb...
Check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Oke vreemd hoor... ik ga ze wel uit die lijst deleten en dan ff opnieuw K-lite installeren. Dan ff opnieuw checken..
Zit rdp dshow redirection filter ook in K-Lite pack?
Ik had vroeger ook altijd K-lite, maar toen die niet zoveel meer updates meer deed ben ik overgestapt naar cccp codec pack.
Nooit gezeik mee gehad.
Welke je ook installeert: eerst alle codec achtige zaken de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Blindfold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:47:
[...]

Ik had vroeger ook altijd K-lite, maar toen die niet zoveel meer updates meer deed ben ik overgestapt naar cccp codec pack.
Nooit gezeik mee gehad.
Welke je ook installeert: eerst alle codec achtige zaken de-installeren.
CCCP Codec Pack stamt uit 2009-09-09: geeft dat geen issues met de huidige versies van PMS? Of displayen van andere mediaformaten?

-edit-

Heb hier nog een recentere versie gevonden :) Betreft overgens wel een Beta version

[ Voor 14% gewijzigd door Dwazer op 06-05-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Dwazer schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:53:
[...]

CCCP Codec Pack stamt uit 2009-09-09: geeft dat geen issues met de huidige versies van PMS? Of displayen van andere mediaformaten?

-edit-

Heb hier nog een recentere versie gevonden :) Betreft overgens wel een Beta version
Ja dat dacht ik ook... Kwam ook die oude versie tegen.
K-Lite Codec Pack 5.9.0 Full, Standard and Basic Updated: 14 Apr 2010, wordt toch ook nog steeds geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Ja dat dacht ik ook... Kwam ook die oude versie tegen.
K-Lite Codec Pack 5.9.0 Full, Standard and Basic Updated: 14 Apr 2010, wordt toch ook nog steeds geupdate.
Precies. Moet daarbij ook vertellen dat ik met de K-Lite standaard ed. nooit problemen heb gehad i.c.m. PMS 1.10.51 :) Alleen sinds de update naar 5.9.0 van K-Lite werkt het dus nu niet meer... Zal thuis moeten nazien, maar volgens mij was versie 5.8.3 een nog goed werkende :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bedankt maar zie geen RDP DShow Redirection filter hier tussen. Kan m dus beter niet verwijderen, want via google kan ik geen download vinden.
Net geprobeerd, maar deleten via CodecSniper werkt niet.. Er gebeurt niets wanneer ik op delete druk.

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 06-05-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:35:
[...]

Bedankt maar zie geen RDP DShow Redirection filter hier tussen. Kan m dus beter niet verwijderen, want via google kan ik geen download vinden.
Net geprobeerd, maar deleten via CodecSniper werkt niet.. Er gebeurt niets wanneer ik op delete druk.
En DxMan wellicht? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Thnx geprobeerd. Vraagt om bevestiging na op verwijderen gedrukt te hebben, maar blijft dan gewoon in de lijst staan. Heel vreemd. Ik gooi eerst K-Lite er wel volledig van af en dan nog eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Monda schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:54:
[...]

Thnx geprobeerd. Vraagt om bevestiging na op verwijderen gedrukt te hebben, maar blijft dan gewoon in de lijst staan. Heel vreemd. Ik gooi eerst K-Lite er wel volledig van af en dan nog eens proberen...
Dat is sowieso een verstandig iets om mee te beginnen.

Tevens heb ik de aangedragen oplossingen hier vandaan. Wellicht dat je zelf iets kunt vinden wat werkt (Zit op het werk, teveel GoT-ten wordt niet gewaardeerd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Hallo allemaal,

- 3GB RAM
- Nvidia Geforce 7900 GS
- Windows Vista

Als je een gigabitnetwerk hebt liggen, doet de PS3 het zonder probleem. Maar als filmsafspelen het belangrijkste is, doet een mediaspeler het gewoon beter. Heeft minder bandbreedte nodig, maakt minder/geen geluid, zuipt minder stroom, en je kunt evt. je films lokaal opslaan en zelfs downloaden, zonder dat je PC aan hoeft te staat.

BIj de PS3 is het leuk dat het kan, maar echt als mediastreamer zou ik hem niet kopen. Als je ook wil gamen, tsja, dan is de PS3 natuurlijk de betere keus. Daarbij is het ook nog eens een blurayspeler. maar als je nu aan het afwegen bent, heb ik het idee dat de game-functionaliteit van de PS3 van ondergeschikt belang is.

En hoeveel kost een mediastreamer nu helemaal? Die realtek dingen liggen zo rond de 100 Euro. Ik heb zelf hier een NMT, een HDX1000. Die speelt alles zonder problemen af. Het is gewoon een betere optie tov de PS3. Ook met een 10/100 kabel in de PS3, gaat het niet zoals ik wil. Met een Gbit-bekebeling zou het wellicht beter gaan. Maar dan moet je dus ook die Gbit-poorten in je router hebben, en dan nog. Spoelen is ook een hel. Kortom, de PS3 kan niet op tegen een mediastreamer als de NMT's en de realtekspelers en de komende nieuwe generatie zal het waarschijnlijk nog beter doen, voor een nog lagere prijs.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Even een vraag ik ben ook bezig met streaming.
En hapert nog dus heb nu een simpele netgear 8 poort gigabit switch besteld.
Maar deze krijgt internet via de linksys wrt54gl router, word dan nog alles beperkt met 100mbit?
want mijn server > ps3 komen op de gigabit switch.
het verkeer gaat dan toch alleen via de gigabit switch en niet via de linksys weer terug naar de switch?

alvast bedankt voor de reply

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Phyt_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:19:
Even een vraag ik ben ook bezig met streaming.
En hapert nog dus heb nu een simpele netgear 8 poort gigabit switch besteld.
Maar deze krijgt internet via de linksys wrt54gl router, word dan nog alles beperkt met 100mbit?
want mijn server > ps3 komen op de gigabit switch.
het verkeer gaat dan toch alleen via de gigabit switch en niet via de linksys weer terug naar de switch?

alvast bedankt voor de reply
Alleen als je vreemde routeringen in je router/switches gaat zetten.... :+ in principe gaat het netwerk verkeer over de "snelste" route dat is dus via de gigabit switch

Je internet verkeer gaat uiteraard wel eerst over de linksys dan naar de gigabit switch en dan naar de device die een internet request deed.

[ Voor 9% gewijzigd door ThePrutser op 06-05-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Yes thanks prutser dat dacht ik dus ook :).
anders moest ik nog ff een gigabit router mee bestellen we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

RaJitsu schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Als je een gigabitnetwerk hebt liggen, doet de PS3 het zonder probleem. Maar als filmsafspelen het belangrijkste is, doet een mediaspeler het gewoon beter. Heeft minder bandbreedte nodig, maakt minder/geen geluid, zuipt minder stroom, en je kunt evt. je films lokaal opslaan en zelfs downloaden, zonder dat je PC aan hoeft te staat.

BIj de PS3 is het leuk dat het kan, maar echt als mediastreamer zou ik hem niet kopen. Als je ook wil gamen, tsja, dan is de PS3 natuurlijk de betere keus. Daarbij is het ook nog eens een blurayspeler. maar als je nu aan het afwegen bent, heb ik het idee dat de game-functionaliteit van de PS3 van ondergeschikt belang is.

En hoeveel kost een mediastreamer nu helemaal? Die realtek dingen liggen zo rond de 100 Euro. Ik heb zelf hier een NMT, een HDX1000. Die speelt alles zonder problemen af. Het is gewoon een betere optie tov de PS3. Ook met een 10/100 kabel in de PS3, gaat het niet zoals ik wil. Met een Gbit-bekebeling zou het wellicht beter gaan. Maar dan moet je dus ook die Gbit-poorten in je router hebben, en dan nog. Spoelen is ook een hel. Kortom, de PS3 kan niet op tegen een mediastreamer als de NMT's en de realtekspelers en de komende nieuwe generatie zal het waarschijnlijk nog beter doen, voor een nog lagere prijs.
Let wel op dat veel goedkopere mediaspelers wel vaak beperkingen hebben op gebied van maximale resolutie (maximaal 1080i), of maximale geluidskwaliteit (geen TrueDTS of andere lossless formaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Als je voor ècht goedkoop gaat, heb je dat wel inderdaad. Maar die 1073-dingen lukt dat wel hoor. Downmixing zou vorig jaar al een update voor komen, dus ik neem aan dat dat er inmiddels wel is. En via een versterker doorgeven werkt sowieso wel. Dat 1080i-verhaal is echt uit de tijd. Misschien dat je het nog wel ziet bij die dingen van 50-80 euro, maar verder niet.

De bespraringen tov de NMT's is vooral gemaakt op het gebied van extra mogelijkheden die veel mensen sowieso niet gebruiken. Bittorrent, nzb, etc.

En wordt al er wat meer aan uitgegeven, het kan altijd een heel stuk goedkoper en dan de PS3 als het alleen om media-weergave gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door RaJitsu op 07-05-2010 13:58 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
update: Stream nu 1080p and 720p content naar m'n PS3

Misschien zou dit in een stick ergens moeten, maar het is dus ontzettend belangrijk dat je gaat "transmuxen" en niet "transcoden", vooral met oude hardware is dit erg belangrijk. Deze regel zorgt ervoor dat je transmux ipv transcode:

code:
1
engines = tsmuxer,mencoder,mplayeraudio,ffmpegaudio,tsmuxeraudio,vlcvideo,mencoderwebvideo,mplayervideodump,mplayerwebaudio,vlcaudio,ffmpegdvrmsremux,rawthumbs

Mijn system specs:
AMD3200 XP, 1gig, 2x500 GB in RAID.
Debian 5

[ Voor 24% gewijzigd door iBurger op 07-05-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Dank jullie wel voor de reacties. Op zich neig ik nu door de reacties wel naar de PS3, alleen heb ik nog een lichte twijfel of mijn pc het streamen zonder stotteren aankan. Denken jullie dat dit wel moet lukken? Mijn specificaties zijn (ter herinnering) als volgt:
- 3GB RAM
- Nvidia Geforce 7900 GS
- Windows Vista

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu de ps3 als nood media speler .
Helaas is mijn ervaring niet positief .
Veel last van haperingen .

Mijn xbox 360 die nu dood is had deze problemen niet .

Alle media staat op mijn laptop (amd x2 2200mhz met 4g ram)
Alles gaat via wifi verbinding .

Voor de xbox 360 gebruik ik windows media connect
Voor de ps3 gebruik ik ps3 media server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:26:
Ik gebruik nu de ps3 als nood media speler .
Helaas is mijn ervaring niet positief .
Veel last van haperingen .

Mijn xbox 360 die nu dood is had deze problemen niet .

Alle media staat op mijn laptop (amd x2 2200mhz met 4g ram)
Alles gaat via wifi verbinding .

Voor de xbox 360 gebruik ik windows media connect
Voor de ps3 gebruik ik ps3 media server
Wifi is nu ook niet de beste manier om te streamen, leuk voor DivX wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
En probeer eens te muxen ipv transcode zoals een post hoger word aangegeven.
je kan ook bij videoinstelingen tsmuxer bovenin zeten ipv in config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Phyt_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:32:
En probeer eens te muxen ipv transcode zoals een post hoger word aangegeven.
je kan ook bij videoinstelingen tsmuxer bovenin zeten ipv in config.
inderdaad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Op verzoek van iBurger een entry aan de FAQ toegevoegd over transmuxen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb het volgende probleem met mijn pms.

Als ik 1080p films met DTS stream doet ie het perfect tot na 57 sec, want dan valt het geluid helemaal weg.
Ik heb al vele sites gezocht en bekeken voor een oplossing waaronder Tweakers, maar kan maar geen oplossing vinden.

Bij 720p dts blijft het geluid wel doen.

Misschien iemand met zelfde ervaring.

Ik zie alleen dat anderen ruis hebben of het geluid helemaal niet doet. Bij mij is dat niet het geval. hij doet het perfect totdat ie uitvalt. Bij elke 1080p film( MKV bestanden)

ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want als ik op multichannel (tsmuxer) luistert gaat het geluid out of sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat zijn je system specs? ... Buffers vergroot? ...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
iBurger schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:33:

Misschien zou dit in een stick ergens moeten, maar het is dus ontzettend belangrijk dat je gaat "transmuxen" en niet "transcoden", vooral met oude hardware is dit erg belangrijk. Deze regel zorgt ervoor dat je transmux ipv transcode:

code:
1
engines = tsmuxer,mencoder,mplayeraudio,ffmpegaudio,tsmuxeraudio,vlcvideo,mencoderwebvideo,mplayervideodump,mplayerwebaudio,vlcaudio,ffmpegdvrmsremux,rawthumbs

Mijn system specs:
Debian 5
Wat is er eigenlijk beter aan transmuxen in vergelijking met Mencoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Wat is er eigenlijk beter aan transmuxen in vergelijking met Mencoder?
Bij muxen verandert hij niets inhoudelijk aan het videobestand. Hij zet het alleen van container mkv (wat de playstation niet kent) naar container ... (mpg, m2ts welke de ps3 wel kent).
Dit kost dus weinig processorkracht en bandbreedte.

Bij encoden zet hij het videobestand zelf om naar een andere codering. Dit kost dus wel aanzienlijk meer CPU en bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Bij muxen verandert hij niets inhoudelijk aan het videobestand. Hij zet het alleen van container mkv (wat de playstation niet kent) naar container ... (mpg, m2ts welke de ps3 wel kent).

Bij encoden zet hij het videobestand zelf om naar een andere codering. Dit kost dus wel aanzienlijk meer CPU en bandbreedte.
Duidelijk bedankt! Dan is het idd veel logischer om te muxen. Ik heb eigenlijk zonder het te weten altijd encoden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

iBurger schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:33:

code:
1

Mijn system specs:
Debian 5
Hmmm ok... goeie.. idd heeft 1080p meer moeite dan 720p.. stoeien met mkv folders wordt dan een pré....

Maar waar stel ik dat regeltje in?

_edit Zie het al. Is alleen via de command line.

Gui is het voldoende om hem boven Mencoder te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door phoentje op 13-05-2010 13:44 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@phoentje
ja dus :)
zelfs als zoeken teveel is, kun je toch wel de post op 1 pagina lezen voor een oplossing ?

ps hoelang duurd het bij jullie voor de uitzending gemist streams beginnen?
hier na 5/6 minuten nog zwart beeld..
thumbnail zie ik wel etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Phyt_ op 13-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Heb net Muxen bovenaangezet.
Enige verschil is dan dat je ipv Mencoder TSMuxer als eerste optie buiten de #--Transcode--# ziet staan. Maar een nadeel in mijn geval is dat ik met TSMuxer geen ondertiteling heb en met Mencoder wel... Geen idee waar dit aan ligt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ja was al zo ver... had mn vraag al neergezet maar had het al gevonden tijdens het doorspitten... miste even dat het in de FAQ stond :P :P

Zal is even een MKV nu gaan afspelen.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Heb net Muxen bovenaangezet.
Enige verschil is dan dat je ipv Mencoder TSMuxer als eerste optie buiten de #--Transcode--# ziet staan. Maar een nadeel in mijn geval is dat ik met TSMuxer geen ondertiteling heb en met Mencoder wel... Geen idee waar dit aan ligt... :/
Omdat hij bij muxen alleen de inhoud omzet en de ondertitels daar niet bijhoren raak je die kwijt. Bij encoden codeert hij dus ook de ondertitels mee (als dat zo is ingesteld).

De Transcode map is trouwens voor handmatig kiezen wat hij gebruikt. Als je direct het bestand aanklikt, dan zal hij je lijstje aflopen van boven naar beneden zoals je het hebt ingesteld.
Dus nu probeert hij het eerst met TSMuxer. Daarna met bijv MEncoder (als het bijv. een avi bestand is).
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]&#8226; Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
&#8226; Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
&#8226; Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
&#8226; Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]