Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Blindfold schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:40:
[...]

Omdat hij bij muxen alleen de inhoud omzet en de ondertitels daar niet bijhoren raak je die kwijt. Bij encoden codeert hij dus ook de ondertitels mee (als dat zo is ingesteld).

De Transcode map is trouwens voor handmatig kiezen wat hij gebruikt. Als je direct het bestand aanklikt, dan zal hij je lijstje aflopen van boven naar beneden zoals je het hebt ingesteld.
Dus nu probeert hij het eerst met TSMuxer. Daarna met bijv MEncoder (als het bijv. een avi bestand is).
Oke snap m :) Maar is het dan ook mogelijk om mkv's met ondertiteling te muxen?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond.

Ik heb mijn ps3 ge-upgraded met een 500g hdd, om HD films op te zetten. Ik strip Blu ray's naar 1 m2ts file, wat dus neer komt op een bestand van 20 a 30 gig. Zit die 500g erg snel vol natuurlijk.

Aangezien ik geen gigabit router heb, en daar ook even geen geld aan uit wil geven, heb ik een crosskabel cat5e genomen om mijn ps3 voortaan met mijn pc te verbinden en van internet te voorzien, eigenlijk puur om te kijken of het de moeite waard is om dan FullHD films te streamen naar de ps3. En dit werkt... redelijk, want heel soms stottert hij nog wel eens, maar het loopt beter dan ik had verwacht van het streamen van een BD film. Ik weet niet of er nog ergens een bottleneck zit, maar als het met de hardware van mijn pc te maken zou kunnen hebben, dan neem ik het even voor lief.

Nou zou ik graag voor de toekomst een andere oplossing willen, en kom dan terecht bij NAS, en ik vraag mij af of hier gebruikers zitten met ervaringen van het streamen van Blu ray (m2ts) files met NAS. Werkt dit gewoon vlekkeloos? En welke zou ik het beste kunnen nemen daarvoor?

Mijn excuses als het al beantwoord is, maar 5 topics doorzoeken is een beetje lastig voor wat ik wil (of ik zoek niet goed): ik ben dus echt alleen geïnteresseerd in het streamen van HD via NAS en de ervaringen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik een PS3.
Graag wil ik de PS3 gebruiken als een 'echte' mediasysteem dan slechts een gamesysteem. :)
Omdat ik genoeg kabels heb, wil ik graag de PS3 verbinden aan mijn PC die in dezelfde kamer staat (router staat ergens anders). Ik wil namelijk hoofdzakelijk bestanden van mijn PC naar de PS3 overzetten en misschien op het PS3 network gamen.

Kan dit met een ethernetkabeltje tussen de PC en PS3 of is er meer voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier stream ik 1080p/720p (WMV-HD) bestanden draadloos op beide PS3's zonder problemen, via Windows Home Server "Vail" (Acer X5810), een enkele keer soms een kleine hapering, maar dit is zelden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:03:
Hier stream ik 1080p/720p (WMV-HD) bestanden draadloos op beide PS3's zonder problemen, via Windows Home Server "Vail" (Acer X5810), een enkele keer soms een kleine hapering, maar dit is zelden.
Dank voor je antwoord! :)
Echter wil ik het weten of het met een kabel van PC (PC verbonden aan router) naar PS3 ook kan zonder dat het conflicten met elkaar gaat opleveren (bv bij PS3 online gaming). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met DLNA van de Panasonic P42G20 en PS3 Media Server? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van deze combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:03:
Ik stream ook draadloos maar grote 1080p bestanden hapert hij de hele tijd.
Bij kleinere 720p bestanden speelt hij wel weer vloeiend af.. (heb een wireless N router met 300mbps wireless kaart)
Is het dan mogelijk om gewoon met een utp kabel mijn pc met mijn ps3 te verbinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Panamera op 17-05-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Panamera schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:53:
[...]

Is het dan mogelijk om gewoon met een utp kabel mijn pc met mijn ps3 te verbinden?
Nope, is niet mogelijk. Je zal een cross cable moeten gebruiken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Oke, met een cross cable werkt hij wel perfect?

Zoiets:
http://shop.conrad.nl/com...ls-cross-over/972390.html

[ Voor 19% gewijzigd door Panamera op 17-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:30:
[...]

Dank voor je antwoord! :)
Echter wil ik het weten of het met een kabel van PC (PC verbonden aan router) naar PS3 ook kan zonder dat het conflicten met elkaar gaat opleveren (bv bij PS3 online gaming). ;)
Als je de PS3 rechtstreeks met de PC verbind zul je een crosscable moeten gebruiken. Daarnaast zul je op je PC dan ook internet moeten delen als je ook internet (PSN/online gamen) op wil met je PS3. De PS3 kan maar van 1 netwerk medium te gelijker tijd gebruik maken, dus of Wireless of bedraad en dus niet en wireless en bedraad!

Of Je kunt het op de volgende manier combineren: wel de crosscable aansluiten en dan tussen instellingen switchen (bedraad/draadloos) op je PS3. Wil je goed kunnen streamen, dan stel je de PS3 in op bedraad. Wil je online gamen, dan zet je de PS3 op draadloos (ik ga er vanuit dat je je PS3 nu ook draadloos heb "verbonden").

Ik raad echter aan om de PS3 op de router aan te sluiten ipv op de PC, scheelt een hoop "gezeur"

[ Voor 25% gewijzigd door ThePrutser op 17-05-2010 12:12 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
ThePrutser schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:07:
[...]

Als je de PS3 rechtstreeks met de PC verbind zul je een crosscable moeten gebruiken. Daarnaast zul je op je PC dan ook internet moeten delen als je ook internet (PSN/online gamen) op wil met je PS3. De PS3 kan maar van 1 netwerk medium te gelijker tijd gebruik maken, dus of Wireless of bedraad en dus niet en wireless en bedraad!

Of Je kunt het op de volgende manier combineren: wel de crosscable aansluiten en dan tussen instellingen switchen (bedraad/draadloos) op je PS3. Wil je goed kunnen streamen, dan stel je de PS3 in op bedraad. Wil je online gamen, dan zet je de PS3 op draadloos (ik ga er vanuit dat je je PS3 nu ook draadloos heb "verbonden").

Ik raad echter aan om de PS3 op de router aan te sluiten ipv op de PC, scheelt een hoop "gezeur"
Oke, dat is wel minder dan, hoe kan het zo zijn dat hij hapert als ik grote 1080p bestanden probeer te streamen over draadloos?
We hebben hier glasvezel en een wireless N router, kan het dan toch aan de internetverbinding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Als de pc een Gigabit NIC heeft hoef je niet perse een Crosscable te gebruiken. Gigabit heeft Autonegotiate.

1080p over draadloos is vragen om problemen. Daarnaast heeft de PS3 geen Wifi-N.

[ Voor 73% gewijzigd door Meelobee op 17-05-2010 12:18 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Meelobee schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Als de pc een Gigabit NIC heeft hoef je niet perse een Crosscable te gebruiken. Gigabit heeft Autonegotiate.

1080p over draadloos is vragen om problemen. Daarnaast heeft de PS3 geen Wifi-N.
Autonegotiate is wat anders dan je denkt. Je bedoelt volgens mij auto cross en naar mijn beste weten is dat niet standaard op gigabit....

De ps3 heeft inderdaad geen Wireless-N :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThePrutser op 17-05-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
ThePrutser schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:29:
[...]

Autonegotiate is wat anders dan je denkt. Je bedoelt volgens mij auto cross en naar mijn beste weten is dat niet standaard op gigabit....

Dit is niet alleen met een Gigibit NIC het geval, dit is zover mij bekend mogelijk met alle nieuwe netwerkkaarten. Je kan testen of het werkt door een gewone kabel aan te sluiten, zet je PS3 dan even bij je pc of andersom als je geen lange kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ThePrutser schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:29:
[...]

My bad, het heet inderdaad anders, nl: Auto-MDIX

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Meelobee schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:02:
[...]

My bad, het heet inderdaad anders, nl: Auto-MDIX
Maar dat zit tegenwoordig toch niet standaard op een Gigabit NIC. Ik ken alleen bepaalde routers, switches en firewalls met auto-mdix, maar ik ben nog nooit een NIC met deze functionaliteit tegen gekomen... (met auto negotiate uiteraard wel, zo niet standaard).
EnsconcE schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:01:
[...]

Dit is niet alleen met een Gigibit NIC het geval, dit is zover mij bekend mogelijk met alle nieuwe netwerkkaarten. Je kan testen of het werkt door een gewone kabel aan te sluiten, zet je PS3 dan even bij je pc of andersom als je geen lange kabel hebt.
Autonegotiate is inderaad met alle nieuwe netwerkkaarten het geval, echter Auto MDIX (dat wat melobee bedoelde) is niet standaard op alle nieuwe netwerkkaarten, in ieder geval niet op 100Mb of langzamere kaarten. Automatic MDI/MDI-X Configuration is specified as an optional feature in the 1000BASE-T standard En tot nu toe heeft mijn google seaches nog geen uitsluitsel gegeven dat dit tegenwoordig standaard is op Gigabit NIC's...

Ongeacht wat het geval is (wel of geen Auto MDIX) zit je dus met een cross cable altijd goed :)

[ Voor 49% gewijzigd door ThePrutser op 17-05-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf mijn playstation steeds meer als media center maar nu heb ik een probleem.
Als ik een .mp4 filmpje heb krijg ik er geen geluid bij. Hoe komt dit?
Ik heb gewoon me tv als speakers en geen surround sound ofzo.
Iemand enig idee want het is best hinderlijk een film zonder geluid :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Meelobee schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Ja inderdaad, ik kopier het nu gewoon naar mijn PS3 en dan speel ik het af, dan gaat het wel perfect!
Al duurt het kopieren wel lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Hallo,
Ik heb dus een PS3 in een gigabit netwerk en gebruik PMS de laatste versie.
IK heb alle codecs geïnstalleerd via de beschreven handleiding hierop Tweakers.
Nu speel ik bijna alles af, maar ik heb problemen op een m2ts af te spelen.
Geluid komt prachtig door alleen het beeld even niet.
Nu kan ik mij herinneren dat ik hiervoor (voor de crash op de laptop) hier geen problemen mee had.
Kan iemand van u, misschien zo opnoemen waar het aan zou kunnen liggen.
Ik heb al meerdere instellingen veranderd maar beeld blijft zwart helaas.
Eeuwige roem voor de gouden tip :)

[ Voor 98% gewijzigd door MillZ op 17-05-2010 20:20 ]

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waar moet ik .conf bestanden plaatsen zodat PS3 Media server er meerdere kan laden?

Ik plaats ze nu in de hoofdmap, maar ik krijg niet te zien bij traces dat ze geladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

MillZ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:16:
Hallo,
Ik heb dus een PS3 in een gigabit netwerk en gebruik PMS de laatste versie.
IK heb alle codecs geïnstalleerd via de beschreven handleiding hierop Tweakers.
Nu speel ik bijna alles af, maar ik heb problemen op een m2ts af te spelen.
Geluid komt prachtig door alleen het beeld even niet.
Nu kan ik mij herinneren dat ik hiervoor (voor de crash op de laptop) hier geen problemen mee had.
Kan iemand van u, misschien zo opnoemen waar het aan zou kunnen liggen.
Ik heb al meerdere instellingen veranderd maar beeld blijft zwart helaas.
Eeuwige roem voor de gouden tip :)
Wat bedoel je met alle codecs? Als je er teveel installeert, dan kan dit negatief werken. Je hebt een programma g-spot om te kijken welke codec je nodig hebt en of je hem hebt.
Aan te raden is alle codecs te verwijderen en één codec pack te installeren (ik lees hierboven dat k-lite tegenwoordig weer meer update dan cccp, dus da's wellicht de beste optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:23:
Sinds enige tijd heb ik een PS3.
Graag wil ik de PS3 gebruiken als een 'echte' mediasysteem dan slechts een gamesysteem. :)
Omdat ik genoeg kabels heb, wil ik graag de PS3 verbinden aan mijn PC die in dezelfde kamer staat (router staat ergens anders). Ik wil namelijk hoofdzakelijk bestanden van mijn PC naar de PS3 overzetten en misschien op het PS3 network gamen.

Kan dit met een ethernetkabeltje tussen de PC en PS3 of is er meer voor nodig ;)
Je kunt ook een switch kopen voor op je kamer.
Dat heb ik thuis ook.
Heb van router naar switch en van switch naar pc en ps3.
Werkt perfect. ( hd heb ik nog niet getest want dat trekt me pc toch niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panamera schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:53:
[...]

Bij kleinere 720p bestanden speelt hij wel weer vloeiend af.. (heb een wireless N router met 300mbps wireless kaart)
Ik stream bestanden van ongeveer 8 tot 15 GB, DRAADLOOS, op de PS3 80GB(slaapkamer) heel soms hapering, de PS3 Slim 120 GB(woonkamer) zit aangesloten op een Linksys WET610N Wireless-N Dual Band Ethernet Bridge, welke op 5GHz-band zit, dus geen/tot geen storing van buren, telefoons etc., geen hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien hoe je het beste vc-1 naar h.264 kunt converteren zonder al teveel kwaliteit verlies, echt zo min mogelijk.

Ik ben nou al serieus dagen op zoek op het internet, en kom bij verschillende guides en programma's uit, die of niet doen wat ik wil, of het lukt me niet, of te omslachtig.

Ik ben op dit moment bezig met bd_rebuilder die zou met de juiste settings vc-1 moeten kunnen omzetten naar h.264, alleen het demuxen van de files hiermee gaat zooooooooooo langzaam. En als ik eerst met tsmuxer de video demux, herkent bd_rebuilder het bestand uiteraard weer niet.
Met bv x264.exe zou het moeten kunnen geloof ik, maar ik kan nergens een goede guide vinden die het stap voor stap uit legt.

Het liefst zou ik het zo willen doen:

- Met Tsmuxer de m2ts demuxen in video en audio files.
- Als de audio dts of dd HD is, converten met eac3to
- Als de video vc-1 is, converteren naar h.264 (welk programma?)
- Uiteindelijk alles weer remuxen met Tsmuxer naar een m2ts container

Iemand hier die weet wat ik nodig heb, en hoe ik het moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:43:
[...]

Ik stream bestanden van ongeveer 8 tot 15 GB, DRAADLOOS, op de PS3 80GB(slaapkamer) heel soms hapering, de PS3 Slim 120 GB(woonkamer) zit aangesloten op een Linksys WET610N Wireless-N Dual Band Ethernet Bridge, welke op 5GHz-band zit, dus geen/tot geen storing van buren, telefoons etc., geen hapering.
Transmuxen gaat inderdaad prima over m'n wireless network. 1080p blurays, no problemo :) Alleen als je gaat transcoden schiet de bitrates vaken boven de capaciteit van je wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
wat zijn de voor en nadelen van de oude ps 3 en de ps3 slim edities voor als je hem voornnamelijk wilt gebruiken als mediacenter? de oude is backwards compatible en heeft meer usb aansluitingen, maar ik heb die geloof ik niet nodig. wat zijn de belangrijke verschillen?

voor een 2e hands oude ps wordt veel geld gevraagd, soms meer dan een nieuwe ps3 slim. ik ga er denk ik geen film of zo op opslaan, dus een mega harddisk is voor mij denk ik geen heel belangrijk aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:52:
wat zijn de voor en nadelen van de oude ps 3 en de ps3 slim edities voor als je hem voornnamelijk wilt gebruiken als mediacenter? de oude is backwards compatible en heeft meer usb aansluitingen, maar ik heb die geloof ik niet nodig. wat zijn de belangrijke verschillen?
Gebruik de search, deze vraag is al vaak voorbij gekomen:
Grannd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:03:
Je kan met alle PS3's HDD wisselen hoor.

Verschillen tussen de oude 60 GB's en de huidige PS3 Slims zijn:

- Backwards Compatibility (wel bij de 60 GB, niet bij de Slim)
- 2 usb poorten minder (4 bij de 60 GB, 2 bij de Slim)
- Geen card reader (wel bij de 60 GB niet bij de Slim)
- Other OS functionaliteit (wel bij de 60 GB niet bij de Slim)
- Bravia synch (wel bij de Slim, niet bij de 60 GB)

De verschillende versies van de Slim met verschillende HDD-groottes verschillen verder enkel in HDD grootte.
voor een 2e hands oude ps wordt veel geld gevraagd, soms meer dan een nieuwe ps3 slim. ik ga er denk ik geen film of zo op opslaan, dus een mega harddisk is voor mij denk ik geen heel belangrijk aspect?
Ik kan prima uit de voeten met mijn 60GB PS3. Voor gamedata en savegames is deze (nog) groot genoeg en films stream ik van mijn pc/server met PS3 Media Server. Anders kun je deze nog altijd vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Other Os is er in nieuwere firmware/ Os software ook in de oude versie uit gehaald. ik zou er ubuntu op willen zetten om te "spelen"maar dat is in beide gevallen al onmogelijk geworden.

braviasync zou ik handig vinden, scheelt weer een AB. cardreader.. voor een mediaplayer en fotos wel jammer dat die mist, maar die zijn er ook voor de usb poort toch :) of werkt dat bij de ps3 niet als bij een pc?
controlers zijn draadloos, dus dan heb ik de usb poorten ook niet voor iets anders nodig.

de ps3 met 80 GB heeft ook minder functies dan die 60GB versie?

de slim is ook zuiniger met energie geloof ik, en klopt het dat die (dus) ook minder last zou hebben vaan hoge temperaturen, haperingen en vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
ik snap niets van uitzending gemist op de ps3 heeft iemand tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental T
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 19:41
Ik weet inmiddels dat mijn verouderde pc met moeite 720p trekt. Maar ik wil uiteraard het maximale uit mn tv en surround systeem halen. Ik gebruik PSM en wil al mn geluid bitstreamen naar mn PS3slim. Wat is nu zo'n beetje het minimale aan processor wat ik nodig heb om vloeiend 1080p te streamen inclusief HD geluid en ook met subtitles.

En maakt het nog uit of ik het zoek in een Intel of in een AMD processor? En zijn er nog specifieke chipsets die beter presteren in transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Blindfold schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:47:
[...]

Wat bedoel je met alle codecs? Als je er teveel installeert, dan kan dit negatief werken. Je hebt een programma g-spot om te kijken welke codec je nodig hebt en of je hem hebt.
Aan te raden is alle codecs te verwijderen en één codec pack te installeren (ik lees hierboven dat k-lite tegenwoordig weer meer update dan cccp, dus da's wellicht de beste optie).
Thanks, Gspot even checken...!

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

soccerroos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:48:
ik snap niets van uitzending gemist op de ps3 heeft iemand tips.
Ik ga de reacties volgen, want bij mij heeft het nog niet gewerkt. PMS werkt perfect, alles zonder haperingen in 1080p, geluid, beeld alles synchroon, de namen van de programma's haalt de plugin netjes op, maar afspelen: ho maar. diverse malen 5 minuten naar een zwart scherm gekeken zonder dat het iets doet...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de juiste videoplayer op je pc hebben geïnstalleerd!
In mijn geval de mplayer. Toen werkte de streams zonder probleem.

Nou ja...de beeldkwali blijft zo-zo, maar dat ligt aan de NPO die ze op matige webkwaliteit aanlevert (schijnt binnenkort beter te worden weet ik uit betr. bron). Soms is geluid ook niet helemaal sync, maar da's kniesoor. Oh, en de video's beginnen pas na een halve minuut, dus heb geduld ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:41:
Je moet de juiste videoplayer op je pc hebben geïnstalleerd!
In mijn geval de mplayer. Toen werkte de streams zonder probleem.
Waar heb jij je mplayer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
ik heb nu mplayer maar snap niet hoe ik nu uitzending gemist moet opstarten en hoe ik het kan koppelen aan me ps3

Heb ook jar file in plugins gezet maar werkt niet niet ben ik iets vergeten of moet ik het uitpakken ?

Edit: Hij werkt wel maar vaak kloppen de programma's niet en rtl sbs veronica en net 5 werken bijna niet
alleen publieke omroep.

[ Voor 55% gewijzigd door soccerroos op 26-05-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Uitzending gemist lukt mij ook nog niet. Ik zie dat de plugin in de tracelogs geladen is. Ook op de PS3 is hij zichtbaar en selecteerbaar. Alleen blijft het scherm zwart bij afspelen. Er gebeurt niets...

Iemand die het al een beetje aan de praat heeft gekregen?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
phoentje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:13:
Uitzending gemist lukt mij ook nog niet. Ik zie dat de plugin in de tracelogs geladen is. Ook op de PS3 is hij zichtbaar en selecteerbaar. Alleen blijft het scherm zwart bij afspelen. Er gebeurt niets...

je moet de goede vlc player hebben dat scheeld al heel veel.
en het duurt soms 30 sec voor je beeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik krijg de laatste tijd vaak de melding bij iso files: Er zijn geen titels. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb versie 1.10.51. En bij navigatie/share instellingen op de pc heb ik "Inschakelen media bibliotheek" aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik probeer The Wolfman (1080P) te streamen . Het gaat om een M2ts bestand.

Ik gebruik PMS om de film naar mn ps3 te streamen. Als ik Mencoder gebruik, heb ik wel ondertiteling, maar loopt niet synchroon met beeld en beeld speelt versneld af. Daarna loopt ie ook vast.
Met TsMuxer speelt ie wel goed af maar met geen mogelijkheid met ondertiteling. Als ik in de transcode map dutch subtitels selecteer, heb ik met afspelen ook geen ondertiteling.
Met mkv's ed heb ik geen problemen...
Ik heb de nieuwste K-lite Codecpack geinstalleerd.
Gigabit bedraad netwerk.

Weet iemand hoe ik kan afspelen met ondertiteling?

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 30-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:34
Na een halve dag speuren op internet/tweakers, instellingen veranderen op mn PS3, kabels testen/wisselen en instellen van PS Mediaserver werkt het geluid van mijn PS3 bij 80% van de 720p en 1080p films nog steeds niet bij het steamen via de PMS...

Ik ben dus volledig uitgedacht en kan wel wat hulp gebruiken. Mijn situatie is als volgt:

- PS3 aangesloten op TV met HDMI (Sony 40W5500)
- PS3 aangesloten op Receiver met tulp (Denon 3802); in eerste instantie met optical, maar die kabel blijkt het niet te doen, voor de geïnteresseerde zal ik het type nog even posten.
- Geluid via HDMI en tulp werkt naar behoren (1 bron ingesteld op mijn PS3)

Zelf denk ik dat het aan de codecs ligt. De instellingen voor PMS heb ik gedaan zoals vermeld hier op het forum, dus ik heb ook K-Lite Codec Pack en VLC-player geïnstalleerd. Het geluid van de films werkt gewoon wanneer ik de film afspeel op mijn laptop met VLC, dus eigenlijk had ik verwacht dat het geluid ook zou worden doorgegeven naar mijn PS3, niet dus...

Het enige waar ik verder nog mijn twijfels over heb is de instelling van het geluid op mijn PS3. Klopt het dat wanneer ik kies voor HDMI, ik kan aanvinken welke geluidsformaten worden doorgegeven, of vink ik juist aan wat de PS3 codeert?

Wie heeft de gouden tip zodat ik EINDELIJK een filmpje kan kijken. :)

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

cat_18 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:12:
Het enige waar ik verder nog mijn twijfels over heb is de instelling van het geluid op mijn PS3. Klopt het dat wanneer ik kies voor HDMI, ik kan aanvinken welke geluidsformaten worden doorgegeven, of vink ik juist aan wat de PS3 codeert?

Wie heeft de gouden tip zodat ik EINDELIJK een filmpje kan kijken. :)
Het klopt dat je dit zelf kunt aangeven. Met de vinkjes geef je aan welke geluidformaten door de PS 3 worden "doorgegeven" naar je versterker/TV die er op is aangesloten. Als jouw versterker bijvoorbeeld geen DTS ondersteund, moet je daar dus geen vinkje voor zetten. Welke geluidsformaat uiteindelijk word doorgegeven hangt van de game en/of film af. Als de film DTS heeft zal hij dit signaal doorgeven, als de film alleen maar stereo geluid heeft, dan zal alleen dat worden doorgegeven.

Ik zelf verhuis mijn PS3 nog wel eens van de woonkamer naar de slaapkamer. In de woonkamer heb ik de PS3 via optical aangesloten op een Inspire 5700 versterker en maak dan wel gebruik van de surround opties. In de slaapkamer ben ik echter beperkt tot het stereo geluid van mijn TV en dus stel ik hem daar in op HDMI en vink dan geen enkele surround optie aan, omdat ik anders geen geluid heb.

[ Voor 17% gewijzigd door ThePrutser op 31-05-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
cat_18 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:12:
[knip]
Zelf denk ik dat het aan de codecs ligt...
[knip]
Welke versies van de pakketten heb je geinstalleerd? Welke windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:25:
Ik probeer The Wolfman (1080P) te streamen . Het gaat om een M2ts bestand.

Ik gebruik PMS om de film naar mn ps3 te streamen. Als ik Mencoder gebruik, heb ik wel ondertiteling, maar loopt niet synchroon met beeld en beeld speelt versneld af. Daarna loopt ie ook vast.
Met TsMuxer speelt ie wel goed af maar met geen mogelijkheid met ondertiteling. Als ik in de transcode map dutch subtitels selecteer, heb ik met afspelen ook geen ondertiteling.
Met mkv's ed heb ik geen problemen...
Ik heb de nieuwste K-lite Codecpack geinstalleerd.
Gigabit bedraad netwerk.

Weet iemand hoe ik kan afspelen met ondertiteling?
Met ondertitels heb je MEncoder nodig, maar blijkbaar trekt je systeem/netwerk het niet om dit on the fly te doen.
Aangezien het een M2TS bestand is, zal de PS3 dit waarschijnlijk direct afspelen, dus je bent niet eens aan het muxen.

Je alternatief is dan om eerst op je PC de subs er hard in te coderen (zijn diverse programma's voor) en hem dan te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

soccerroos schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:30:
[...]

je moet de goede vlc player hebben dat scheeld al heel veel.
en het duurt soms 30 sec voor je beeld hebt
Gebruik zelf 1.0.5 Goldeye.
Welke gebruik jij hiervoor dan? Alvast bedankt voor je hulp! Ben benieuwd!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
ThePrutser schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:21:
[...]

Het klopt dat je dit zelf kunt aangeven. Met de vinkjes geef je aan welke geluidformaten door de PS 3 worden "doorgegeven" naar je versterker/TV die er op is aangesloten. Als jouw versterker bijvoorbeeld geen DTS ondersteund, moet je daar dus geen vinkje voor zetten. Welke geluidsformaat uiteindelijk word doorgegeven hangt van de game en/of film af. Als de film DTS heeft zal hij dit signaal doorgeven, als de film alleen maar stereo geluid heeft, dan zal alleen dat worden doorgegeven.

Ik zelf verhuis mijn PS3 nog wel eens van de woonkamer naar de slaapkamer. In de woonkamer heb ik de PS3 via optical aangesloten op een Inspire 5700 versterker en maak dan wel gebruik van de surround opties. In de slaapkamer ben ik echter beperkt tot het stereo geluid van mijn TV en dus stel ik hem daar in op HDMI en vink dan geen enkele surround optie aan, omdat ik anders geen geluid heb.
Ok thx!
Dwazer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:52:

[...]

Welke versies van de pakketten heb je geinstalleerd? Welke windows versie?
De versies die ik gebruik:

- Windows 7 64 bit (schiet me nu te binnen dat dat wel eens een probleem kan zijn...)
- PS3: Nieuwste Update
- PMS: v1.10.51
- VLC: 1.0.5 Goldeneye (compiler: GCC v4.4.2)
- K-Lite: v5.5.9

Kan je daar wat mee?

[ Voor 6% gewijzigd door cat_18 op 31-05-2010 18:27 ]

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

cat_18 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:

- Windows 7 64 bit (schiet me nu te binnen dat dat wel eens een probleem kan zijn...)
Enige wat ik weet is dat dat niet het probleem is, tenminste ik heb ook Windows 7 64bit draaien en geen enkel probleem met de audiostreams in films (en mp3z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
ThePrutser schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:39:
[...]

Enige wat ik weet is dat dat niet het probleem is, tenminste ik heb ook Windows 7 64bit draaien en geen enkel probleem met de audiostreams in films (en mp3z).
Ok, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik heb een probleem met het geluid dat niet synchroon loopt.
Ik ben hier een concert aan het bekijken in full hd (10GB).

De PS3 is aangesloten via hdmi naar de tv en via een optische uitgang naar een logitech Z5500 setje. Het is in het menu van zowel de ps3 als van z5500 het geluid te laten verlaten. Iemand een oplossing? PS3 is bekabeld verbonden met het thuisnetwerk.

PS3 media server heb ik geïnstalleerd dmv deze handleiding:
Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Peter
edit:
ik gebruik win7 x64. I7 920 - 6gb ram

[ Voor 4% gewijzigd door kokorico op 01-06-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
cat_18 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:
[...]

- PS3: Nieuwste Update
- PMS: v1.10.51
- VLC: 1.0.5 Goldeneye (compiler: GCC v4.4.2)
- K-Lite: v5.5.9

Kan je daar wat mee?
K-Lite: Full, Standard of de Basic e.d.? De Mediaplayer zelf ook geinstalleerd erbij? En de Windows is het zkr niet, draai zelf ook W7 x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
Dwazer schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:37:
[...]

K-Lite: Full, Standard of de Basic e.d.? De Mediaplayer zelf ook geinstalleerd erbij? En de Windows is het zkr niet, draai zelf ook W7 x64 :)
Full, alles geïnstalleerd, ook MP.

Omdat het geluid wel werkt op mijn laptop denk ik dat het niet aan K-lite, VLC of iets dergelijks ligt, maar toch aan de instellingen PMS. Als ik tijd heb zal ik PMS eens opnieuw installeren en instellen. Moet ik de rest ook opnieuw installeren of is PMS alleen voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
cat_18 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Full, alles geïnstalleerd, ook MP.

Omdat het geluid wel werkt op mijn laptop denk ik dat het niet aan K-lite, VLC of iets dergelijks ligt, maar toch aan de instellingen PMS. Als ik tijd heb zal ik PMS eens opnieuw installeren en instellen. Moet ik de rest ook opnieuw installeren of is PMS alleen voldoende?
Dat is het gevaar van dit "projectje": Als je zoiets gaat doen, moet ook ECHT alles verwijderd zijn aan codecs en players (Er mogen geen corrupte bestanden achter blijven)

Zodoende misbruik ik jouw posts ook een beetje om thuis te troubleshooten :P

Heb connectie met PMS maar van de een op de andere dag kan ik de mappen inhoudelijk niet meer lezen op mijn PS3 (Geeft "Er is geen titel beschikbaar" weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Heeft iemand een idee wat het kan zijn als ik in PMS de buffer niet vol krijg bij de transcoding van 1080p materiaal?

Alles is wired aangesloten. Je zou zeggen dat de CPU niet volstaat maar dit is een Intel Core i5 (M430) @ 2.27GHz. Bij het afspelen van dit materiaal is de load rond de 35%.

Wat kan dan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Is de buffer niet vol krijgen een probleem dan?? Of merk je hier ook iets van op je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
ThePrutser schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:04:
Is de buffer niet vol krijgen een probleem dan?? Of merk je hier ook iets van op je TV?
Idd, als in stotteren of het niet willen draaien van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Als in stotteren. Van mij hoeft de buffer inderdaad niet helemaal vol te lopen maar het probleem is dat hij sneller leegloopt dan volloopt. Met 720p-materiaal heb ik er veelal geen last van. Met 1080p-materiaal is het een ander verhaal. De CPU is in dat geval vaak de oorzaak (en niet het netwerk) maar ik kan me dat haast niet voorstellen omdat de CPU-load onder taakbeheer rond de 35% / 40% bungelt bij het afspelen van de mkv.

[ Voor 31% gewijzigd door Laudit op 02-06-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik heb een sony bravia aangeschaft en bravia sync aangezet op de ps3 slim. Dat werkt echt super. Game/dvd/BR er in en de tv gaat direct naar de juiste input. Als je de tv uit zet gaat de ps3 ook uit. En je kan het menu ook bedienen. Klein beetje lag in de bediening, maar toch fijner dan steeds je controller pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewsky
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Hoi, :)

Ik heb sinds kort een ps3 en kwam daarbij op internet psm tegen. Dit is voor mij een fantastische oplossing om films en serie's met ondertiteling op mijn pc te kijken. Maar ik kwam een raar probleempje tegen waarvan ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Als ik een film wil kijken dan pakt psm de ondertiteling meteen (film.avi en film.srt in 1 mapje) maar als ik een bepaalde tv-serie wil kijken ( serie.avi en serie.srt ) lukt dit om een of andere reden niet.
Ik heb het met diverse afleveringen geprobeerd, ik heb ook op diverse fora gekeken en tips uitgeprobeerd, de meeste problemen gingen over ondertiteling met dvd/bluray bestanden, maar ik heb het met .avi.

Ik heb ook ffdshow en avisynth geinstaleerd maar dit hielp ook niet (tenzij ik iets verkeerds heb aangevinkt 8)7 )

Hopelijk weet iemand een oplossing? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
  • Laatst online: 11-09 20:25
Sinds kort ben ik in het bezit van een PS3. Ik heb PMS al werkend voor muziek en filmbestanden. Wat ik me afvroeg is of er een andere manier is dan losse nummers afspelen wanneer ik naar muziek luister. Iets meer mediaplayer functionaliteiten dus (playlist, shuffle, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Heb alweer een maandje of 2 de PS3 en vind het een geweldig apparaat.
Naast het af en toe spelen (gekocht voor m'n zoon...yeah right :-) kijk ik ook veel films, series.
Wat ik wel heeeeeel erg mis is een echte mooie interface a la XBMC. Hiervoor gebruikte ik een xbox met XBMC en hier kan de PS3 toch echt een hele dikke punt aan zuigen.
De PS3 doet wat die moet doen (icm. met ps3mediaserver) maar als je eenmaal gewend bent aan xbmc dan is de hele ps3 interface toch wel heel erg magertjes (koppeling met imdb, fan-art, achtergrond bij series etc).
Hoop ook dat ze ooit een update uitbrengen die dit iets beter weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Dat is puur persoonlijk lijkt me, ik vindt de menus van de 360 erg onoverzichtelijk en het ziet er allemaal een beetje rommelig uit. XMB daarintegen is juist fantastisch in al z'n eenvoud. Puur een kwestie van gewenning :)
features als IMDB connectie kan je misschien met PMS wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
phoentje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:13:

Ik zit met hetzelfde probleem bij deze plugin. Ik krijg de uitzending gemist keurig te zien, thumbnails worden aangemaakt maar het scherm blijft op zwart als ik een stream selecteer. Heeft iemand een oplossing?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik bedoelde niet de 360, die heb ik niet.
Nee de oude xbox (en nu ook de doorontwikkeling op nieuwere systemen) met XBMC.
Het kan misschien een persoonlijke smaak zijn maar als je XBMC niet kent en je gaat het voor het eerst zien/mee werken dan weet je niet wat je meemaakt. Als je dan je PS3 pakt dan wil je toch weer zo snel mogelijk terug naar XBMC (ik in ieder geval). Maar ja die oude xbox/xbmc combinatie trekt het niet meer kwa 720/1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

PS3 Media Server: Nu heb ik alle poorten die nodig zijn geforward op mijn router (gekoppeld aan het IP adres van mijn PC) upnp in de Router ook aan eigenlijk heb ik alle stappen door genomen en gedaan zoals eerder staat vermeld. De PS3 ziet dus alleen de media servers van Windows Media 11 maar geen PS3 Media Server. Natuurlijk heb ik het programma en de porten ook vaststaan in Windows FireWall. Wat ben ik nu vergeten? Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hier begrijp ik dus echt niks van he. Twee weken geleden ongeveer heb ik PMS voor het laatst gebruikt. Ik heb er echt vrijwel nooit problemen mee, althans...niet dit soort onzin. Onlangs heb ik een nieuwe laptop aangeschaft (Sony Vaio) en mijn oude gebruik ik dus niet meer.

Ik heb PMS geinstalleerd, en normaal gesproken zag PMS de consoles gelijk en andersom ook, de consoles zagen PMS ook gelijk. Wat ik ook doe nu, geen van beide wordt herkend. Echter zien de Xbox 360 en PS3 wel de normale standaard Windows media server, maar PMS verschijnt totaal niet. Tja, onbegrijpelijk dit hoor, maar wel knap waardeloos.

Eigenlijk heb ik nu hetzelfde als bovenstaande poster.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 13-06-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ok ik krijg het niet voor elkaar zonder happeringen te streamen.
Ik heb de volgende hardware.

ps3 fat (:))
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
MSI 890GXM-G65
2x2gb ddr3 1066 kingston. (tot. 4gb)
Netgear gigabt switchje GS608 - 8-ports

En nog hakkelt hij soms, echt zwaar irritant.
Ik stream 1080p mkv's, met book of eli tijdje laten bufferen. toen heeft hij het wel vol gehouden.
Maar met Percy and the lightning thief niet, hakkelen ondanks even laten bufferen, liep de buffer dus leeg.

Bekabeling allemaal cat 5e max. 15 meter.

enig tips graag :) word er beetje triest van dat het niet werkt met deze hardware.
heb k-lite mega codecpack er opstaan v6.
met nieuwste avisynth 2.5.. uit mijn hoofd.
ps3mediaserver 1.20 beta versie.
alle opties standaard
geeftsnelheid 512 mb/s aan bij ps3.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Phyt_ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:40:

ps3 fat (:))
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
MSI 890GXM-G65
2x2gb ddr3 1066 kingston. (tot. 4gb)
Netgear gigabt switchje GS608 - 8-ports

En nog hakkelt hij soms, echt zwaar irritant.
Ik stream 1080p mkv's, met book of eli tijdje laten bufferen. toen heeft hij het wel vol gehouden.
Maar met Percy and the lightning thief niet, hakkelen ondanks even laten bufferen, liep de buffer dus leeg.

Bekabeling allemaal cat 5e max. 15 meter.

enig tips graag :) word er beetje triest van dat het niet werkt met deze hardware.
heb k-lite mega codecpack er opstaan v6.
met nieuwste avisynth 2.5.. uit mijn hoofd.
ps3mediaserver 1.20 beta versie.
alle opties standaard
geeftsnelheid 512 mb/s aan bij ps3.
Ik neem aan dat je CPU het wel trekt, maar hou de belasting in de gaten. Verder, hoeveel Mbps geeft je PS3 aan tijdens het streamen? Ik heb een vergelijkbare setup (en PMS 1.20.409) waarin het prima werkt op beide PS3's (3COM Gigabit switches, AMD Phenom IIx4 op Server 2008, 6 GB RAM en 5e bekabeling). Merk nooit haperingen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
el-jorge schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:08:
[...]

Dit is wat ik bedoelde, ik kies dan een tijdstip en dan naar een paar minuten gaat die dan ineens versneld het beeld spelen terwijl het geluid goed blijft lopen, waarna die vastslaat. |:(
Hoi El-Jorge (en anderen die eventueel een antworod hebben),

afgelopen weekend heb ik ook een PS3 gekregen en heb hetzelfde probleem als jij. Ik kan in dit forum niet achterhalen of jij hier nu antwoord op hebt gekregen om dit op te lossen. Is dit bij jou nu opgelost, en zo ja, hoe?? Het is echt heel irritant kijken zo namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodez op 14-06-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Exorcist schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Ik neem aan dat je CPU het wel trekt, maar hou de belasting in de gaten. Verder, hoeveel Mbps geeft je PS3 aan tijdens het streamen? Ik heb een vergelijkbare setup (en PMS 1.20.409) waarin het prima werkt op beide PS3's (3COM Gigabit switches, AMD Phenom IIx4 op Server 2008, 6 GB RAM en 5e bekabeling). Merk nooit haperingen eerlijk gezegd.
Cpu staat uit zijn neus te eten :), ik zal wel die amd cool and quite uit zetten maar denk niet dat i het is.
Ik draai ook server 2008 r2.
Die MBPs tijdens streamen kan ik dat op de ps3 zien tijdens film kijken of moet ik op de ps3mediaserver interface kijken. en waar zie ik dit dan?
alvast bedankt voor de hulp om deze ergernis uit de weg te helpen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Phyt_ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:40:
Ik had af en toe ook last van haperingen bij drukke scene's ondanks een Gbit netwerk en goede specs. Nadat ik in PMS ingesteld heb dat 1000 Mbits/s de maximale bandbreedte is, heb ik geen last meer van haperingen.
Phyt_ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:42:
[...]
Die MBPs tijdens streamen kan ik dat op de ps3 zien tijdens film kijken of moet ik op de ps3mediaserver interface kijken. en waar zie ik dit dan?
Tijdens het streamen op 'select' drukken van je controller, en dan verschijnt rechts bovenin het beeld de bitrate.

[ Voor 31% gewijzigd door Aldmar op 14-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Of "display" op de Sony PS3 AB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
ok thx dat zal morgen weer eens gaan testen :).
vanavond weer avondcursus op de zaak *gaap*
ik houd jullie wel ff op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Ok updatje, ik heb net even film gestreamd en zit zo rond de 30-40 Mbps.
Maar bij hakkelen gaat hij richting de 80 Mbps +
zou toch geen probleem moeten zijn zou je zeggen zeker niet als psm zegt; speed: 512Mb/s
Op welke snelheid zou het limiet moeten zetten om te kijken of het beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Hoe kan je een externe schijf in Mac OSX formateren naar FAT32? De indeling is niet Mac OSX Uitgebreid, maar die wordt niet gelezen door de PS3. Op GoT zie ik dat je hem moet formateren via de diskutility maar daar staat helemaal geen fat32 tussen? Alleen 4 Mac opties. Ik draai Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
sjobiscity schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:
Hoe kan je een externe schijf in Mac OSX formateren naar FAT32? De indeling is niet Mac OSX Uitgebreid, maar die wordt niet gelezen door de PS3. Op GoT zie ik dat je hem moet formateren via de diskutility maar daar staat helemaal geen fat32 tussen? Alleen 4 Mac opties. Ik draai Snow Leopard.
Wat heeft dat met PMS te maken?
Phyt_ schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:52:
Ok updatje, ik heb net even film gestreamd en zit zo rond de 30-40 Mbps.
Maar bij hakkelen gaat hij richting de 80 Mbps +
zou toch geen probleem moeten zijn zou je zeggen zeker niet als psm zegt; speed: 512Mb/s
Op welke snelheid zou het limiet moeten zetten om te kijken of het beter werkt?
Die 512 Mb die PMS aangeeft moet je volgens mij met een korrel zout nemen, dat zegt PMS namelijk ook over mijn beide PS3's (eentje boven, eentje beneden), terwijl de werkelijke snelheid hoger ligt dan dat (neem ik aan, de rest van de apparaten die Gbit enabled zijn halen meer dan 700 Mbit/sec).

Jammer dat er geen goede "speedtest" op de PS3 zit om te zien welke snelheden je lokaal haalt.

[ Voor 47% gewijzigd door Exorcist op 16-06-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@Exorcist,

ok, heb je verder suggesties op welke limiet ik mijn pms moet zetten ivm de streaming?
of andere tweaks, ik heb hier nog een cat6kabel liggen nog geen connectors van maar lijkt me niet dat het daar aan ligt.
en anders moet ik ff een crosskabel knijpen om te kijken of het dan beter gaat.
maar kan me niet voorstellen, dit moet gewoon werken.

----

gisteren percy aand the lightning thief 1080p gekeken eerst buffer vol laten lopen toen heeft hij het zonder happeren volgehouden vanaf 30 minuten waar we gestopt waren. tot einde.
heb buffer op 600 gezet (max) en limiet 512mbits.
Ik moet nog meer testen maar weinig tijd :d

[ Voor 28% gewijzigd door Phyt_ op 18-06-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Voor de mensen die moeite hadden met de "utizending gemist" plugin en/of het streamen van webvideo waar het scherm op zwart ging. Hier is een oplossing. Download chocolateboy's PMSEncoder , een plugin die je in de beta versie kan gebruiken.

http://github.com/chocola...der/blob/plugin/README.md
Installation

* download the PMSEncoder jar file and place it in the PMS plugins directory
* add pmsencoder to the front of the list of engines in PMS.conf e.g.
o engines = pmsencoder,mencoder,tsmuxer,mplayeraudio &c.
* if you previously used the standalone version of PMSEncoder, disable it by removing the mencoder_path = /path/to/pmsencoder line.
* restart PMS

Tip:
To work around the PMS bug that causes web video playback to be delayed for ~40s, uncheck "HTTP Engine V2" in the PMS "General Configuration" tab. This can also be done by setting http_engine_v2 = false in PMS.conf. Then restart PMS.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik heb sinds de nieuwste PMS (ben van 1.20.00 naar 1.20.409 gegaan) last van hele kleine haperingen één keer in de zoveel minuten. Performance monitor op mijn server laat niets zien, CPU (Phenom II x4) staat uit z'n neus te vreten en netwerk wordt niet echt tot zijn max. belast (Gigabit).

Screenshot van buffer PMS, an sich prima?

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/pms.jpg

Dit is trouwens bij een volle BR van Lionel Richie, waar ik dan gek genoeg veel minder last heb van de korte haperingen (nu maar één keer gezien aan het begin, dat kan de buffer zijn), maar tijdens de mkv van Hot Tub Time Machine had ik er om de 2 minuten wel eentje. Heel kort.

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 20-06-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@Captvk thanks ga ik proberen.

@..
Ik heb mijn hakkel probleem opgelost :).
Amd Cooland Quite uitgezet en draait nu als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
Ik heb hier een hele simpele opstelling, Iomega StorCenter IX2 met UPnP media server. Ik zet daar wel eens wat PS3 geschikt materiaal op en het streamen gaat prima.

Waar ik wel mee zit is het hervatten van een bestand. Moet ik daar iets bijzonders voor doen? Ik probeerde net naar een bepaalde scene te gaan met het vierkantje, maar dan staat de PS3 te streamen alsof zijn leven er vanaf hangt maar er gebeurt niets, en ik ben in de tussentijd even wat drinken enzo gaan pakken dus heb zeker 5 minuten gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sh0ckTr00per schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:47:
Ik heb hier een hele simpele opstelling, Iomega StorCenter IX2 met UPnP media server. Ik zet daar wel eens wat PS3 geschikt materiaal op en het streamen gaat prima.

Waar ik wel mee zit is het hervatten van een bestand. Moet ik daar iets bijzonders voor doen? Ik probeerde net naar een bepaalde scene te gaan met het vierkantje, maar dan staat de PS3 te streamen alsof zijn leven er vanaf hangt maar er gebeurt niets, en ik ben in de tussentijd even wat drinken enzo gaan pakken dus heb zeker 5 minuten gewacht.
Je kunt het beste op driehoekje drukken en dan de 2e optie kiezen linksboven. Dan kun je direct naar een bepaald punt springen zonder dat hij eerst een voorbeeld van elke scene laat zien zoals bij vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Exorcist schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:35:
Ik heb sinds de nieuwste PMS (ben van 1.20.00 naar 1.20.409 gegaan) last van hele kleine haperingen één keer in de zoveel minuten. Performance monitor op mijn server laat niets zien, CPU (Phenom II x4) staat uit z'n neus te vreten en netwerk wordt niet echt tot zijn max. belast (Gigabit).

Screenshot van buffer PMS, an sich prima?

[afbeelding]

Dit is trouwens bij een volle BR van Lionel Richie, waar ik dan gek genoeg veel minder last heb van de korte haperingen (nu maar één keer gezien aan het begin, dat kan de buffer zijn), maar tijdens de mkv van Hot Tub Time Machine had ik er om de 2 minuten wel eentje. Heel kort.
Dit zijn allemaal beta's toch? Hoe komt het trouwens dat het zo lang duurt voor er een uiteindelijke en stabiele versie uitkomt, want de laatste (1.10.5 ) is van 9 maart 2009...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Voor mij werkt hier helaas die fixe voor uitzending gemist nog niet, blijft maar op zwartbeeld staan.
jammer :<.
@ monda idd duurd erg lang voordat er een officiele stabiele release uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exorcist schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:46:
Of "display" op de Sony PS3 AB :)
Of "info" op een Harmony (One)

De PMSencoder plugin zal ik ook eens testen, want tot noch toe geen beeld kunnen krijgen bij Uitzending Gemist, ondanks diverse beta's / oudere versies van de diverse spelers die door PMS gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:40
hey jongens , ik gebruik al een hele tijd de PS3 als streamer voor in de woonkamer.

Ik gebruik de PS3 media server , en hij heeft het altijd goed gedaan , full hd streamde hij altijd vlekkeloos.Maar nu sinds een aantal dagen hapert ie als een gek , zelfs bij dvd formaat.En als ik een ander stream prog gebruik zoals t-versity ,dan doet hij het wel.

Ik heb al vanalles gedaan , modem gereset , PS3media server opnieuw , maar blijf hetzelfde probleem houden.

Ik denk dat echt het probleem ligt bij PS3 MS , maar waar kan ik nog meer naar kijken ???

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@ exorcist

Damn. dat zijn veel ps3's die je op je netwerk hebt hangen! Heb je erook last van met transcoden? Ik denk dat je aan het transmuxen bent als je CPU niet wordt belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met PMS op een dual-core pc. Ik probeer de optie "Verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content" aan te vinken, waarna ik een popup krijg dat dat het nog instabiel is etc. Nadat ik op ok klik, wordt de optie niet geselecteerd. Hij blijft blank.

Bij algemene transcoding instelling heb ik 2 cores geselecteerd, wat hij ook zelf als suggestie geeft.

Ik gebruik de laatste versie, 1.10.51

Iemand enig idee? Ik heb één specifieke hd film die loopt te haperen na een tijdje (buffer raakt leeg) en ik wil deze optie graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb een vraagje!

Ik heb een PS3, maar geen mooie TV om Bluray en HD dingen te kijken. Nu krijg ik binnenkort een HDReady TV, en wil ik vanaf mijn PC films streamen op m'n PS3. Ik wil daarbij TVersity gebruiken. Dan is het nodig om m'n PS3 ook op het netwerk te krijgen.
Nu woon in in een studentenhuis met 16 anderen, en hebben vanuit onze router al een bedrijfsswitch gekoppeld zodat iedereen bedraad (jawel) internet heeft. Ik kan dus geen draadloos netwerk gebruiken voor m'n PS3.
Is het nu het handigst om vanuit de 'main switch' (waar dus al 17 kabels uit hangen, waaronder één van mij) mijn kabel in mijn kamer weer te splitten door een switch, en er dan één naar m'n PS3 leiden en één naar m'n PC? Of zijn er handigere manieren?
Dus kort samengevat:
Ik heb een internetkabel in mijn PC hangen, en dat wil (lees: moet) ik zo houden, maar ik wil ook mijn PS3 op het netwerk hebben alleen ik heb maar één kabel ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Laatst online: 13-09 22:18
rodie83 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:44:
[...]

2. Stel op je PC een handmatig IP adres is voor je bedrade netwerk adapter. Om alle mogelijke conflicten te voorkomen mogen de eerste nummers niet overeenkomen met die van het IP adres van je draadloze adapter c.q. neem een niet gebruikt subnet. Neem dus bijvoorbeeld 192.168.5 of iets dergelijks. Het IP adres van je bedrade adapter stel in je in dat voorbeeld in als 192.168.5.1 (1 mag dus een nummer van 1 t/m 254 zijn, maar gebruik voor het gemak gewoon 1). Het subnetmask wordt waarschijnlijk automatisch gevuld, indien niet zet je deze op 255.255.255.0.

Zie onderstaand screenshot om een idee te krijgen hoe, wat en waar ;)

[afbeelding]
Bedankt voor de uitleg maar ik heb nog een probleempje:
In het netwerkcentrum staat een rood kruisje naast die LAN verbinding, ik heb een CAT5e Crossover Patch cable gebruikt, dus een crossover cable niet?
Ligt dit dan gewoon aan mijn netwerkkaart van mij laptop dat hier geen verbinding tot stand komt?

EDIT: Na wat opgezocht te hebben heb ik de oplossing gevonden, ik moest de DNS waarden ofzo.
Maar dankzij u tutorial en iemand anders de zijne werkt het nu wel.

Misschien nog een klein vraagje en waarschijnlijk wel een domme. Verbruik ik nu "internet" ondanks dat mijn pc en ps3 rechtstreeks aan elkaar zijn aangesloten?

[ Voor 12% gewijzigd door ShApeBE op 23-06-2010 12:16 ]

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 19:06
Blindfold schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Je kunt het beste op driehoekje drukken en dan de 2e optie kiezen linksboven. Dan kun je direct naar een bepaald punt springen zonder dat hij eerst een voorbeeld van elke scene laat zien zoals bij vierkantje.
Bedankt voor de suggestie, maar dan mis ik denk ik alsnog iets. Als ik hier iets wijzig gaat hij alsnog als een gek door het bestand lopen seeken en loopt nog regelmatig vast. Er is niet gewoon een optie om te hervatten waar ik hem heb uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Inderdaad een switch aansluiten op de kabel die in jou kamer uitkomt en vanaf daar een kabel naar je pc en een naar je ps3.
ShApeBE schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44:
[...]
Misschien nog een klein vraagje en waarschijnlijk wel een domme. Verbruik ik nu "internet" ondanks dat mijn pc en ps3 rechtstreeks aan elkaar zijn aangesloten?
Domme vragen bestaan niet... Nee als je vanaf je pc streamt naar je PS3 'verbruik' je geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
iBurger schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:34:
@ exorcist

Damn. dat zijn veel ps3's die je op je netwerk hebt hangen! Heb je erook last van met transcoden? Ik denk dat je aan het transmuxen bent als je CPU niet wordt belast.
PS3 en 360 in de woonkamer, PS3 en 360 in de slaapkamer..en een Samsung DLNA TV. ;)

Maar, dat zal ik even proberen. Ik heb er minder last van gehad tijdens andere films (ook geen), wie weet is het simpelweg verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Booth schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:26:

Dus kort samengevat:
Ik heb een internetkabel in mijn PC hangen, en dat wil (lees: moet) ik zo houden, maar ik wil ook mijn PS3 op het netwerk hebben alleen ik heb maar één kabel ter beschikking.
Gewoon een extra switchje ertussen zetten. Dus: kabel van de megaswitch gaat naar jouw kleine switch en van daaruit een kabeltje naar je PS3 en naar je PC.
Als je een Gigabit switch aanschaft (en natuurlijk ook een Gigabit kaartje in je PC hebt zitten), dan heb je meteen het snelst mogelijke.
Overigens zou ik PS3 mediaserver gebruiken ipv Tversity, maar da's natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakerts,

graag jullie hulp. Ik heb onlangs een PS3 aangeschaft als media server e.d., voornamelijk omdat ik alleen IPTV heb, dus enkel via mijn computer.

Nu heb ik PS3MS op mijn desktop geinstalleerd, die alles overigens perfect doet, behalve de 'SAP-aankondigingen' van IPTV. Als ik op mijn PS3 via PS3MS naar Web - TVs ga, zie ik enkel twee Franse zenders, en niet al mijn gewone kanalen.

Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik, elke keer als ik VLC opstart, opnieuw naar dienstontdekking moet gaan, dus dat de instellingen niet standaard opgeslagen worden oid.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:56:
[...]
PS3 en 360 in de woonkamer, PS3 en 360 in de slaapkamer..en een Samsung DLNA TV. ;)

Maar, dat zal ik even proberen. Ik heb er minder last van gehad tijdens andere films (ook geen), wie weet is het simpelweg verdwenen..
Heheh... dream setup. Had eigenlijk twee vragen die misschien een beetje offtopic zijn.
1) Hoe doet die Samsung DLNA tv het met PMS? Kan die gewoon alles prima afspelen? en
2) Heb je netwerk problemen, of hardware limits waar je tegen aanloopt als je twee HD-streams tegelijkertijd afspeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:56:
[...]

Hoe heb je die Samsung DLNA TV aangesloten? Ik heb er ook een, maar blijf steeds vastzitten bij netwerkcontrole - pingen van gateway. Verder heb ik het niet nodig, voor streamen e.d. heb ik mijn ps3 al, maar vraag het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
iBurger schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Heheh... dream setup. Had eigenlijk twee vragen die misschien een beetje offtopic zijn.
1) Hoe doet die Samsung DLNA tv het met PMS? Kan die gewoon alles prima afspelen? en
2) Heb je netwerk problemen, of hardware limits waar je tegen aanloopt als je twee HD-streams tegelijkertijd afspeeld?
1) nee, bij lange na niet alles. Het is traag, loopt sporadisch vast en het werkt gewoon niet goed
2) nooit geprobeerd maar wel een hele interessante vraag; aan de capaciteit op netwerk/server te zien verwacht ik dat PMS bufferproblemen zal krijgen, maar PMS tegelijk met TVersity bijvoorbeeld...?
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Hoe heb je die Samsung DLNA TV aangesloten? Ik heb er ook een, maar blijf steeds vastzitten bij netwerkcontrole - pingen van gateway. Verder heb ik het niet nodig, voor streamen e.d. heb ik mijn ps3 al, maar vraag het me gewoon af.
Kabel erin, IP statisch ingevuld (+subnet/gateway) en hij vind via het source menu 3 DLNA servers (Twonky, TVersity en PMS). Ging eigenlijk vanzelf..

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 24-06-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Blindfold schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:44:
[...]

Gewoon een extra switchje ertussen zetten. Dus: kabel van de megaswitch gaat naar jouw kleine switch en van daaruit een kabeltje naar je PS3 en naar je PC.
Als je een Gigabit switch aanschaft (en natuurlijk ook een Gigabit kaartje in je PC hebt zitten), dan heb je meteen het snelst mogelijke.
Overigens zou ik PS3 mediaserver gebruiken ipv Tversity, maar da's natuurlijk persoonlijk.
Oké, is dit dan een goede switch? pricewatch: Conceptronic CGIGA5A
Weet niet of ik een gigabit kaartje in m'n pc heb, kan dat op je mobo zitten? Heb namelijk een nForce 680i..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Booth schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Oké, is dit dan een goede switch? pricewatch: Conceptronic CGIGA5A
Weet niet of ik een gigabit kaartje in m'n pc heb, kan dat op je mobo zitten? Heb namelijk een nForce 680i..
Ja die switch is prima en ja je hebt in ieder geval 1Gigabit poort op dat mobo (en zelfs 2 als je een 680i SLI of 680i LT SLI hebt.)

[ Voor 7% gewijzigd door Meelobee op 25-06-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Wat is de correcte manier om een DVD af te spelen welke in het Video_TS formaat op mijn HD staat ?
Ik kan niet scrollen in het menu (hij beziet het menu als een film op zijn eigen)
En bijgevolg kan ik ook geen ondertitels selecteren.

Bijkomstige vraag :
Is Linux op PS3 een beetje volwassen geworden ?
Jaartje geleden heb ik me er eens in verdiept en toen bleek dat de grafische kaart nouwelijks werd gebruikt en enkele cores uitgeschakeld waren.

Ik zou graag een Linux erop zetten welke helemaal gericht is op filmen afspelen, waardus alle codecs aanwezig zijn, en de menu's gewoon werken van een DVD.
Bestaat zoiets ondertussen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Laatst online: 14-08 09:15
GoT's!

Ik zit met een vraag, en ben neit echt thuis op het gebied van netwerken en dergelijke, daarom moet ik deze toch maar even zo plaatsen. Als het goed is kunnen jullie deze met je kennis prima beantwoorden.

Ik zit eraan te denken om een PS3 aan te schaffen. Ik heb onlangs een nieuwe Sony Bravia LCD tv gekocht. Ding werkt prima, maar er is 1 probleem: wanneer ik mijn ext. HDD aansluit op de usb poort speelt deze maximaal 480p af, en geen 1080p bdrips. Dit wil ik wél mogelijk maken.
Nu heb ik een Vaio van vier jaar oud waar ik op werk: dit gaat prima, maar meer dan 720p trekt ie in het gunstigste geval ook niet meer.
Mijn vraag is nu: hoe zorg ik dat ik toch fatsoenlijk films van bdrips op mn TV kan kijken icm mijn toekomstige PS3? Kan ik deze direct op de (ext./ps3) HDD knallen en bekijken? Of heeft de PS3 daar niet de codecs voor?
Draadloze netwerkjes heb ik hier niet liggen tot nog toe.

Alvast bedankt voor het antwoord!
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]&#8226; Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
&#8226; Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
&#8226; Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
&#8226; Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]