Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C00P schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:35:
Wat is de correcte manier om een DVD af te spelen welke in het Video_TS formaat op mijn HD staat ?
Ik kan niet scrollen in het menu (hij beziet het menu als een film op zijn eigen)
En bijgevolg kan ik ook geen ondertitels selecteren.
Bij gebruik van PMS kan je in de map 'transcode' diverse bestanden vinden met een vlag ervoor (en tekst erachter). Zoek hierin de film (duur: meestal 1 uur 30 + ) met een EN of NL audio en de gewenste (NL) sub
Bijkomstige vraag :
Is Linux op PS3 een beetje volwassen geworden ?
Jaartje geleden heb ik me er eens in verdiept en toen bleek dat de grafische kaart nouwelijks werd gebruikt en enkele cores uitgeschakeld waren.

Ik zou graag een Linux erop zetten welke helemaal gericht is op filmen afspelen, waardus alle codecs aanwezig zijn, en de menu's gewoon werken van een DVD.
Bestaat zoiets ondertussen ?
Heb je de meest recente firmware op je PS3? Ja? Dan is dit al niet meer mogelijk. Je zal een PS3 nodig hebben met oude firmware en er dan rekening mee houden dat je niet meer op PSN aan kan melden (en daardoor niet online kan spelen). Ook een aantal spellen speelt niet af op de oude firmware.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

deejaylethal schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:24:
GoT's!

Ik zit met een vraag, en ben neit echt thuis op het gebied van netwerken en dergelijke, daarom moet ik deze toch maar even zo plaatsen. Als het goed is kunnen jullie deze met je kennis prima beantwoorden.

Ik zit eraan te denken om een PS3 aan te schaffen. Ik heb onlangs een nieuwe Sony Bravia LCD tv gekocht. Ding werkt prima, maar er is 1 probleem: wanneer ik mijn ext. HDD aansluit op de usb poort speelt deze maximaal 480p af, en geen 1080p bdrips. Dit wil ik wél mogelijk maken.
Nu heb ik een Vaio van vier jaar oud waar ik op werk: dit gaat prima, maar meer dan 720p trekt ie in het gunstigste geval ook niet meer.
Mijn vraag is nu: hoe zorg ik dat ik toch fatsoenlijk films van bdrips op mn TV kan kijken icm mijn toekomstige PS3? Kan ik deze direct op de (ext./ps3) HDD knallen en bekijken? Of heeft de PS3 daar niet de codecs voor?
Draadloze netwerkjes heb ik hier niet liggen tot nog toe.

Alvast bedankt voor het antwoord!
Als het een rip is in een formaat dat de PS3 aankan (mkv dus niet), dan kun je ze op de HDD knallen zonder problemen. h264 beeld en ac3 geluid in een mpg container zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik heb gisteren voor het eerst PMS gebruikt, had even een mkv 1080P gestreamd, eerst met subtitles wat niet echt lekker werkte, veel last van haperingen, toen maar zonder subtitles gekeken en dat werkte perfect, helemaal geen haperingen tot het einde van de film.

Raar dat alleen door de subtitles het ongelooflijk veel stottert, iemand een idee of ik dit misschien kan oplossen?

Pc:
amd athlon 64 x2 4200 s939
geforce 8800 gt 512 MB
2 GB ram

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

mhpwolf schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:30:
Ik heb gisteren voor het eerst PMS gebruikt, had even een mkv 1080P gestreamd, eerst met subtitles wat niet echt lekker werkte, veel last van haperingen, toen maar zonder subtitles gekeken en dat werkte perfect, helemaal geen haperingen tot het einde van de film.

Raar dat alleen door de subtitles het ongelooflijk veel stottert, iemand een idee of ik dit misschien kan oplossen?

Pc:
amd athlon 64 x2 4200 s939
geforce 8800 gt 512 MB
2 GB ram

Alvast bedankt.
Als je een beetje terugleest in dit topic, dan zie je ook waarom dit zo is (transcode/transmux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Blindfold schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:59:
[...]

Als het een rip is in een formaat dat de PS3 aankan (mkv dus niet), dan kun je ze op de HDD knallen zonder problemen. h264 beeld en ac3 geluid in een mpg container zou wel moeten werken.
Wanneer dit niet het geval is, hoe zorg ik er dan toch voor dat ik zaken af kan spelen op mn PS3? Is er een progje voor om ze van mkv naar een juiste vorm te zetten, of moet ik dan anders te werk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

deejaylethal schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Wanneer dit niet het geval is, hoe zorg ik er dan toch voor dat ik zaken af kan spelen op mn PS3? Is er een progje voor om ze van mkv naar een juiste vorm te zetten, of moet ik dan anders te werk gaan?
Ja hoor. Er zijn verschillende programma's voor. Zelf gebruik ik meestal MKV2VOB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Om welke reden maakt Sony niet een Full Home Theater apparaat van de PS3 ?
De hardware kan het makkelijk aan en ik kan me inbeelden dat de PS3 aantrekkelijker wordt om aan te kopen als hij dit zou kunnen.

Ik ken wel wat van pc's maar dit is zo een getaffel voor dat aan de gang te krijgen dat mijn goesting al direct over is.
Dus de grote mensen massa gaat dit volgens mij niet gebruiken als een video apparaat, en dat is jammer !
Waarom laat Sony deze gemiste kansen schieten ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C00P schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:59:
Om welke reden maakt Sony niet een Full Home Theater apparaat van de PS3 ?
De hardware kan het makkelijk aan en ik kan me inbeelden dat de PS3 aantrekkelijker wordt om aan te kopen als hij dit zou kunnen.

Ik ken wel wat van pc's maar dit is zo een getaffel voor dat aan de gang te krijgen dat mijn goesting al direct over is.
Dus de grote mensen massa gaat dit volgens mij niet gebruiken als een video apparaat, en dat is jammer !
Waarom laat Sony deze gemiste kansen schieten ?
Wat werkt er niet bij jou dan? Download een mediaserver, bijvoorbeeld PMS, loop de stapjes uit de Topicstart door en het werkt vrijwel out-of-the-box...

Sony zal nooit .mkv support en vergelijkbare containers toestaan op de PS3, omdat ze daarmee simpelweg hun eigen film-tak buiten spel zouden zetten

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:08:
[...]

Wat werkt er niet bij jou dan? Download een mediaserver, bijvoorbeeld PMS, loop de stapjes uit de Topicstart door en het werkt vrijwel out-of-the-box...
Ik heb PMS geïnstalleerd.
Mkv hoeft hij ook niet te ondersteunen, maar een dvd menu waar je een selectie kunt maken bv zou al leuk zijn, ook opties voor je subtitles en audio te veranderen.
Een iso afspelen zou ook een + punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Even een vraagje...

Ik heb zelf PMS draaien maar binnekort ga ik weer naar CampZone. daar staan natuurlijk heeeel veel computers en iook meerdere PS3's. Ik wil dus eigelijk ervoor zorgen dat mijn PMS ALLEEN met mijn eigen PS3 wil praten en andersom. Kan dat ?

ik zal waarschijnlijk wel scheel over een optie heen kijken...

Heb even de TS doorgelezen en daar kon ik het niet in vinden. In de handleidingen ook niet.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:08:
[...]

Sony zal nooit .mkv support en vergelijkbare containers toestaan op de PS3, omdat ze daarmee simpelweg hun eigen film-tak buiten spel zouden zetten
Op de nieuwe blu ray spelers van Sony wordt mkv echter wel ondersteund. En diverse blu ray spelers van andere merken ondersteunen ook al een poosje mkv. Plus de nieuwe versie van Divx werkt met mkv. Dus als de PS3 dat nog een keer zou ondersteunen zou het gewoon moeten werken.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

C00P schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:44:
[...]

Ik heb PMS geïnstalleerd.
Mkv hoeft hij ook niet te ondersteunen, maar een dvd menu waar je een selectie kunt maken bv zou al leuk zijn, ook opties voor je subtitles en audio te veranderen.
Een iso afspelen zou ook een + punt zijn.
DVD gaat niet via menu, maar je kunt direct de film kiezen (met gewenste taal/ondertitel combinatie).
Dit kan zowel met een VIDEO_TS map, of met een ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
w4rguy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:50:
Even een vraagje...

Ik heb zelf PMS draaien maar binnekort ga ik weer naar CampZone. daar staan natuurlijk heeeel veel computers en iook meerdere PS3's. Ik wil dus eigelijk ervoor zorgen dat mijn PMS ALLEEN met mijn eigen PS3 wil praten en andersom. Kan dat ?

ik zal waarschijnlijk wel scheel over een optie heen kijken...

Heb even de TS doorgelezen en daar kon ik het niet in vinden. In de handleidingen ook niet.
Je kunt filter aanzetten en je ps3 een status ip geven, en dan dat ip daar invullen zou moeten werken :).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Phyt_ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Je kunt filter aanzetten en je ps3 een status ip geven, en dan dat ip daar invullen zou moeten werken :).
Thanks.. was gister al even aan het zoeken en heb het toen ingesteld. Werkt ;). Ik heb hjet nu zo werken:

Op mijn desktop Ps3 /Media server. dit zit via een gbit kabeltje (cat5e) in mijn thuisnetwerk. Mijn ps3 zit ook in dat netwerk en haalt dus zo de shares op van de PMS. Ik heb mijn PSP gekoppeld aan mijn PS3. mijn PSP zit op Wifi. Zo kan ik dus via Wifi inloggen op mijn PS3, en alle files bekijken en muziek afspelen vanaf mn pc :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
deejaylethal schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Begin eens met dit topic goed door te lezen (met name de TS) :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Ik gebruik mijn ps3 sinds 2 dagen nu om series en films te streamen vanaf mijn pc alleen gaat het nogal problematisch. Eerst heb ik het via mediaplayer geprobeerd en kreeg ik sporadisch verbinding en als ik verbinding had dan kon ik alleen bij de standaard video's en muziek van WMP. Later heb ik het met PMS en Tversity geprobeerd. Daarmee kan ik wel afspelen wat ik wil maar net zoals bij WMP krijg ik sporadisch verbinding. Ik moet meestal 6x rebooten en dan de ps3 en pc een tijdje laten staan en zelf proberen verbinding te krijgen(kan soms echt lang duren) maar uiteindelijk kunnen ze elkaar vinden. Ik heb de allereerste ps3(bluray speler werkt wel niet maar, maar daarom streamen). Heeft iemand een idee/oplossing.

Edit: De ps3 gaat via draadloos en mijn pc via de draad beiden 2 verdiepingen naar beneden(ps3 heeft nog wel 50%-70% connectie)

[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 06-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 20:14
HamburgerHenk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:24:
Ik gebruik mijn ps3 sinds 2 dagen nu om series en films te streamen vanaf mijn pc alleen gaat het nogal problematisch. Eerst heb ik het via mediaplayer geprobeerd en kreeg ik sporadisch verbinding en als ik verbinding had dan kon ik alleen bij de standaard video's en muziek van WMP. Later heb ik het met PMS en Tversity geprobeerd. Daarmee kan ik wel afspelen wat ik wil maar net zoals bij WMP krijg ik sporadisch verbinding. Ik moet meestal 6x rebooten en dan de ps3 en pc een tijdje laten staan en zelf proberen verbinding te krijgen(kan soms echt lang duren) maar uiteindelijk kunnen ze elkaar vinden. Ik heb de allereerste ps3(bluray speler werkt wel niet maar, maar daarom streamen). Heeft iemand een idee/oplossing.

Edit: De ps3 gaat via draadloos en mijn pc via de draad beiden 2 verdiepingen naar beneden(ps3 heeft nog wel 50%-70% connectie)
Indien mogelijk trek een kabel ook naar je PS3. Dit zal zorgen voor een stabielere verbinding en belangrijk een snellere verbinding. Zo zal je beeld niet gaan stotteren en bufferen wanneer je een HD film streamt. Ikzelf gebruik PS3 Media Server deze werkt gewoon uitstekend en nooit problemen met de verbinding of het opzetten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
chestertjuh schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Indien mogelijk trek een kabel ook naar je PS3. Dit zal zorgen voor een stabielere verbinding en belangrijk een snellere verbinding. Zo zal je beeld niet gaan stotteren en bufferen wanneer je een HD film streamt. Ikzelf gebruik PS3 Media Server deze werkt gewoon uitstekend en nooit problemen met de verbinding of het opzetten ervan.
De verbinding is gewoon stabiel en ook met HD werkt het goed en stabiel, maar pas nadat er voor het eerst connectie is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
HamburgerHenk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:45:
[...]

De verbinding is gewoon stabiel en ook met HD werkt het goed en stabiel, maar pas nadat er voor het eerst connectie is gemaakt.
(Full) HD over wifi gaat niet goed werken...kabel is en blijft altijd beter.

Om de verbinding beter tot stand te laten komen zou je je PS3 een vast IP adres kunnen geven en dat dan ook in PMS opgeven.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Heeft iemand een idee wat het kan zijn als in PMS (1.20.409) de buffer sneller leeg dan volloopt bij de transcoding van 1080p materiaal (soms ook 720p)? Dit heeft namelijk tot gevolg dat mijn beeld vaak hapert op mijn X360.

Alles is wired aangesloten. Je zou zeggen dat de CPU niet volstaat maar dit is een Intel Core i5 (M430) @ 2.27GHz. Bij het afspelen van dit materiaal is de load rond de 35%.

Verbeterde multicore ondersteuning is checked
A/V sync alternatieve methode is checked (bij uncheck werkt MEncoder niet meer)
Eventuele overschakeling naar tsMuxer is checked

Wat kan dan het probleem zijn? Wordt mijn processor wellicht niet voldoende benut door PMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ajax power schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:49:
Heeft iemand een idee wat het kan zijn als in PMS (1.20.409) de buffer sneller leeg dan volloopt bij de transcoding van 1080p materiaal (soms ook 720p)? Dit heeft namelijk tot gevolg dat mijn beeld vaak hapert op mijn X360.

Alles is wired aangesloten. Je zou zeggen dat de CPU niet volstaat maar dit is een Intel Core i5 (M430) @ 2.27GHz. Bij het afspelen van dit materiaal is de load rond de 35%.

Verbeterde multicore ondersteuning is checked
A/V sync alternatieve methode is checked (bij uncheck werkt MEncoder niet meer)
Eventuele overschakeling naar tsMuxer is checked

Wat kan dan het probleem zijn? Wordt mijn processor wellicht niet voldoende benut door PMS?
Harde schijf die het misschien niet trekt allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
rodie83 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Harde schijf die het misschien niet trekt allemaal?
Lijkt me niet. Er zit er één in van 500GB met 7200rpm. Het betreft overigens deze notebook die wat betreft de specificaties naar mijn gevoel zeker zou moeten volstaan voor HD-streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Meelobee schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:48:
[...]

(Full) HD over wifi gaat niet goed werken...kabel is en blijft altijd beter.

Om de verbinding beter tot stand te laten komen zou je je PS3 een vast IP adres kunnen geven en dat dan ook in PMS opgeven.
Kabel is idd wel beter, maar niet meteen mogelijk, misschien vant weekend. De ps3 heeft trouwens al wel een vast IP adres, heb hem toevallig wel ingesteld met tversity maar werkte ook bagger. Moeten er porten open ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
HamburgerHenk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:15:
[...]

Kabel is idd wel beter, maar niet meteen mogelijk, misschien vant weekend. De ps3 heeft trouwens al wel een vast IP adres, heb hem toevallig wel ingesteld met tversity maar werkte ook bagger. Moeten er porten open ofzo?
Gooi alles er eens af (vooral omdat je ook met andere mediaprogs in de weer bent geweest) en installeer PMs dan opnieuw volgens deze handleiding: http://b.zdclan.nl/GOTPS3/pms_main.htm

Als het dan niet werkt is er iets mis met je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
ik had problemen met mijn amd proc' en amd cool and quite mogelijk heb je hier ook last van met je intel /laptop.
dat hij zijn cpu speed niet goed /snel genoeg bijschakelt waardoor hij gaat hakelen.

even kijken dus of je die speedstepping of weetik hoe dat tegenwoordig voor intel heet uitkan zetten als test.

[ Voor 22% gewijzigd door Phyt_ op 06-07-2010 17:32 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Laatst online: 21:55
Misschien een hele domme vraag, maar weten jullie hoe ik de radiozender Q-Music aan de praat kan krijgen?
Ik heb veel Nederlandse radio stations toegevoegd aan de webfile, maar bij Q-Music krijg ik telkens te zien dat het datatype niet ondersteund wordt. Ik denk dat het komt omdat Q-Music ASX is, andere PLS zenders doen het namelijk wel. Maar ik zou toch wel heel graag Q-Music willen luisteren.
http://www.q-music.nl/asx/q-music.pls heb ik al geprobeerd, maar jammer genoeg werkt die ook niet.

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Kartmans1 op 08-07-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik ben van plan om een oude pc te gaan gebruiken om PS3 media server op te draaien.
Enkele specs:
Intel Pentium III 1.0 GHz
254MB RAM

Dan nu mijn vraag:
Hoe kan ik hier het beste een PS3 media server van maken?
Kan dat met Windows XP, of zal Ubuntu beter draaien?
Ik heb al geprobeerd PMServ te gebruiken, maar deze gaf geen ondertiteling en crashte na enkele tientallen seconden, ik kon geen films meer openen en ik kreeg verschillende foutmeldingen bij het openen van mappen. Verder speelden de films wel vloeiend.
Kan ik met Ubuntu of XP wel zonder problemen films afspelen, en dat ook vloeiend doen?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik stream al enige tijd Full-hd films over mijn netwerk,zonder problemen.
Zondag filmpje aangezet en na 3 kwartier kreeg ik een medling dat het geluid was gedempt omdat vanwege copyright content en dat ik voor meer informatie naar een bepaalde website moest gaan.
Ik kon het geluid ook niet meer activeren.

Het was een melding vanuit de PS3 zelf (zoals wanneer je soms een aanmeld error krijgt)

Komt dit door de laatste update en zijn er meer mensen die dit hebben.

Ik gebruik PS3 media server

Het ging om een .wmv bestand:

Video
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 11Mbps
Resolution...........: 1920x800 (1080p)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audio
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audio Bitrate........: 640kbp,48Khz 24bit
Audio Channels.......: 5.1
Information
Re-encoded/Subbed....: Ridge136
Source...............: x264.mkv
Filesize.............: 7.8 GB(DVD-9)
Part Size............: 97.6 MB
Number of Parts......: 84
Platform.............: XBOX360 / PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens en vast ook een paar meiden,

Ik heb t hele forum doorgespit maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Misschien kan iemand me een antwoord geven of een goeie link geven..

Ik heb geen problemen met het streamen van normale dvd's naar mn ps3 maar als ik HD wil streamen met de laatste versie van PS3 Media Server (1.20.409) dan gaat ie stotteren. Ik ben via http://ps3mediaserver.org terecht gekomen op een site met de minimale vereisten om HD te kunnen streamen maar daar voldoe ik allemaal aan.

Machine power

You can stream media files with quite old PCs and Macs. If PS3 doesn’t recognize the video container format and has to remux you will need some additional CPU power. A 2GHz CPU should be sufficient. When transcoding a video on full HD resolution an up to date dual core processor from Intel or AMD with at least 2,6GHz is necessary. It is also necessary to have enough network bandwith available when streaming HD videos. It is nearly impossible to stream a full HD video via WLAN, even when restricting network bandwith and setting video quality very low. You should also have enough free RAM, which means about 512MB. There is also some space needed on your systems hard drive for buffering videos. 500MB free disk space is enough. If you want to stream media files from an external hard drive please consider that an USB1.1 connection is too slow for videos.

Mijn CPU is an Intel Pentium 4 CPU 3.06 GHz. Ik heb alleen geen idee wat ze bedoelen met "It is also necessary to have enough network bandwith available when streaming HD videos"
Kan iemand vertellen waar ik kan zien of ik genoeg heb en of dat genoeg is? Ik heb alles bedraad en niets
draadloos. Ik heb een Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
Ik heb ook 3 GB RAM, dus ook voldoende lijkt me. Als ik verder niets op mn computer draaiende heb.

Kan iemand me helpen? Dank je wel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
pythagorasABC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:42:
Ik ben van plan om een oude pc te gaan gebruiken om PS3 media server op te draaien.
Enkele specs:
Intel Pentium III 1.0 GHz
254MB RAM

Dan nu mijn vraag:
Hoe kan ik hier het beste een PS3 media server van maken?
Kan dat met Windows XP, of zal Ubuntu beter draaien?
Ik heb al geprobeerd PMServ te gebruiken, maar deze gaf geen ondertiteling en crashte na enkele tientallen seconden, ik kon geen films meer openen en ik kreeg verschillende foutmeldingen bij het openen van mappen. Verder speelden de films wel vloeiend.
Kan ik met Ubuntu of XP wel zonder problemen films afspelen, en dat ook vloeiend doen?
Pentium IIII 1.0 Ghz lijkt me iets te langzaam voor HD content. Mijn AMD 3200 speelt alle HD content af, maar zonder subtitles. (ook 1080p). Transmuxen gaat prima, transcoden niet. Als je subtitles aanzet in PMS, ga je transcoden en dat red je nooit met een Pentium 3. (vandaar ook de foutmeldingen)

Linux is in principe altijd sneller, beter, etc. Maar met een gestripte windows xp iso (Tiny XP) moet je ook goede resultaten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:09:
Mijn CPU is an Intel Pentium 4 CPU 3.06 GHz. Ik heb alleen geen idee wat ze bedoelen met "It is also necessary to have enough network bandwith available when streaming HD videos"
Kan iemand vertellen waar ik kan zien of ik genoeg heb en of dat genoeg is? Ik heb alles bedraad en niets
draadloos. Ik heb een Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
Ik heb ook 3 GB RAM, dus ook voldoende lijkt me. Als ik verder niets op mn computer draaiende heb.
Heb je echt een 1000 megabit netwerk? (dus alles met Cat5e aangesloten?). Pak even een MKV file van 4 gigabite en doe dat vervolgens dit:

Ik heb een oude pc, kan ik er nog wat mee?
PS3 Media Server kan prima 1080p streamen naar je Playstation, ook met oudere hardware. Het is dan wel belangrijk dat je gaat transmuxen, en niet transcoden. Dit kan je doen door tsmuxer boven mencoder te plaatsen via de gui, of, als je PMS via de commandline draait ervoor zorgt dat de volgende line in je PMS.conf staat:
code:

code:
1
engines = tsmuxer,mencoder,mplayeraudio,ffmpegaudio,tsmuxeraudio,vlcvideo,mencoderwebvideo,mplayervideodump,mplayerwebaudio,vlcaudio,ffmpegdvrmsremux,rawthumbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Ik stream wireless vanaf m'n laptop via ps3 media server (staat een paar meter van m'n router vandaan).
Alles is wireless N en streaming van 1080p materiaal gaat zonder een druppeltje zweet. (via tsmuxer of mencoder).
Zodra ik een subtitle kies dan gaat die al vanaf de 1e sec stotteren. Na het vullen van de buffer (even een paar minuten op pauze drukken) gaat het even goed maar dan onherroeppelijk weer fout.
Wat ik ook instel, minste kwaliteit met een lage bandwidth, het mag niet baten.
Hoe goed m'n engels ook is, toch vind ik het lekker om ondertitels te hebben.
Voor nu hardcode ik de subs maar in de film, maar mocht iemand hiervoor een oplossing weten dan hou ik me aanbevolen (ja wellicht toch bedraad gaan, maar ik vind het toch merkwaardig dat het geen probleem is zonder subs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
[edit] Hardware problemen? Misschien kan je CPU het niet bijhouden als je subtitles over 1080p content gaat zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door iBurger op 13-07-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Tadream schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:25:
Ik stream wireless vanaf m'n laptop via ps3 media server (staat een paar meter van m'n router vandaan).
Alles is wireless N en streaming van 1080p materiaal gaat zonder een druppeltje zweet. (via tsmuxer of mencoder).
Zodra ik een subtitle kies dan gaat die al vanaf de 1e sec stotteren. Na het vullen van de buffer (even een paar minuten op pauze drukken) gaat het even goed maar dan onherroeppelijk weer fout.
Wat ik ook instel, minste kwaliteit met een lage bandwidth, het mag niet baten.
Hoe goed m'n engels ook is, toch vind ik het lekker om ondertitels te hebben.
Voor nu hardcode ik de subs maar in de film, maar mocht iemand hiervoor een oplossing weten dan hou ik me aanbevolen (ja wellicht toch bedraad gaan, maar ik vind het toch merkwaardig dat het geen probleem is zonder subs).
Heb je het al met een kabel getest? Dan heb je gelijk de bottleneck te pakken als dat goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBurger schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:22:
[...]

Heb je echt een 1000 megabit netwerk? (dus alles met Cat5e aangesloten?). Pak even een MKV file van 4 gigabyte en doe dat vervolgens dit:

Ik heb een oude pc, kan ik er nog wat mee?
PS3 Media Server kan prima 1080p streamen naar je Playstation, ook met oudere hardware. Het is dan wel belangrijk dat je gaat transmuxen, en niet transcoden. Dit kan je doen door tsmuxer boven mencoder te plaatsen via de gui, of, als je PMS via de commandline draait ervoor zorgt dat de volgende line in je PMS.conf staat:
code:

code:
1
engines = tsmuxer,mencoder,mplayeraudio,ffmpegaudio,tsmuxeraudio,vlcvideo,mencoderwebvideo,mplayervideodump,mplayerwebaudio,vlcaudio,ffmpegdvrmsremux,rawthumbs
Ik heb tsmuxer bovenaan gezet en simpele HD films zoals The Bountyhunter lukt nu inderdaad makkelijk. Alleen bij Avatar of Clash of the Titans begint hij weer te haperen. Ik laat de buffer ff vollopen in PS3MS alleen dan loopt de buffer achteruit tot het punt waarop hij weer gaat stotteren.
In die code die je gaf van de engines zie ik niet al die dingen bij mij staan. Hier een screenshotje van hoe het er bij mij uitziet.

http://s258.photobucket.c...on=view&current=PS3MS.png

Een idee waarom hij nu wel hapert? 8)7
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:18:
[...]
Een idee waarom hij nu wel hapert? 8)7
Thanks!
Waarschijnlijk zijn de films die je probeert gewoon te zwaar. Niet elke 1080p film gaat met dezelfde bitrate, als deze een stuk hoger is kan het best eens gaan haperen.

Als je niet al die engines hebt (kan screenshot niet bekijken door firewall @ work) is het misschien verstandig om alles eens te verwijderen en opnieuw te installeren. als je het goed installeert zou je nl geen ontbrekende engines moeten hebben. (Install Guide)

[ Voor 36% gewijzigd door Meelobee op 13-07-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh265/zwaan15/PS3MS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:30:
[...]

Waarschijnlijk zijn de films die je probeert gewoon te zwaar. Niet elke 1080p film gaat met dezelfde bitrate, als deze een stuk hoger is kan het best eens gaan haperen.

Als je niet al die engines hebt (kan screenshot niet bekijken door firewall @ work) is het misschien verstandig om alles eens te verwijderen en opnieuw te installeren. als je het goed installeert zou je nl geen ontbrekende engines moeten hebben. (Install Guide)
Dank je wel voor die link! Ik ga het vanavond proberen.. Ik heb een aantal van die dingen nog niet geinstalleerd inderdaad. Jullie horen het nog van me. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:42:
[...]
Dank je wel voor die link! Ik ga het vanavond proberen.. Ik heb een aantal van die dingen nog niet geinstalleerd inderdaad. Jullie horen het nog van me. }:O
Heb je trouwens wel een 1000 megabit switch tussen je computer en de ps3? anders heb je nog steeds maar een 100 megabit netwerk.... en problemen met sommige films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ook een 1000 Mbps switch. De meeste films doen het nu wel alleen met actie films of inderdaad films die waarschijnlijk te zwaar zijn hapert ie weer. Is dan de enige oplossing een nieuwe CPU kopen? En wat zal ik nodig hebben om de films als Avatar goed te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

pythagorasABC

A²+B²=C²

iBurger schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:15:
[...]

Pentium IIII 1.0 Ghz lijkt me iets te langzaam voor HD content. Mijn AMD 3200 speelt alle HD content af, maar zonder subtitles. (ook 1080p). Transmuxen gaat prima, transcoden niet. Als je subtitles aanzet in PMS, ga je transcoden en dat red je nooit met een Pentium 3. (vandaar ook de foutmeldingen)

Linux is in principe altijd sneller, beter, etc. Maar met een gestripte windows xp iso (Tiny XP) moet je ook goede resultaten kunnen halen.
Ik heb PMServ via de live-cd geïnstalleerd op de pc, en het werkt!
Hij heeft inderdaad wat problemen met HD-content, maar dat is niet zo'n heel groot probleem, 1080p had wat tijd nodig tussendoor, maar 720p moet wel lukken volgens mij.
Ik heb ook het idee dat hij aan het transcoden is, en niet aan het transmuxen, maar ik ben geen held met linux, dus dat weet ik niet zeker. Ik gebruik trouwens een draadloze verbinding tussen de PS3 en mijn router, wat wel problemen zou moeten geven met 1080p volgens mij...
De ondertiteling werkt nog niet, maar daar is al een oplossing voor gegeven in het forum van PMServ volgens mij.

Zou ik trouwens de netwerkkabel rechtstreeks van de pc in de PS3 kunnen stoppen? Ik zou er ook een switch tussen kunnen doen, maar die is 100MBps, wat wel jammer zou zijn, en dan kan ik ook niet meer op internet zonder alles om te gooien. Een vaste kabel tussen pc en router gaat niet lukken.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@pythagorasABC
Fantastisch nieuws man! Mooi dat je Pentium 3 1.000 ghz nog zoveel pit heeft voor je 1080p content te muxen.

@zwaan
Moeilijke vragen. Simpel gezegd: wil je alles uit PMS halen dan heb je een snelle Intel processor nodig. Sagreb, de PMS's lead dev, gebruikt een Intel Core Duo E6750*. Met een upgrade zou ik hier zeker boven gaan zitten. Misschien een energie-zuinige processor uit de Core i3 serie.
Toch, kan je ook overwegen om die Live CD erop te zetten en kijken of je nog iets met Linux uit je oude hardware kan halen. Persoonlijk, was ik erg verbaasd dat m'n oude beestje nog zoveel kon met Debian erop. :*)

* Link naar post: http://ps3mediaserver.org...c.php?f=3&t=6088&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nu zit ik voor het eerst wat te stoeien met HD content streamen naar mn PS3 met PMS (gebruikte hiervoor voornamelijk TVersity) en heb al een hoop nuttige info uit dit topic gehaald, maar ik loop nog wel tegen iets aan.

Ik heb een 1080p .mkv waar subs in zitten. Met MEncode wordt deze ook netjes weergegeven als ik stream. Echter loopt de film niet helemaal soepel met transcoden. Ik las ergens dat als je hardware het transcoden niet trekt, je beter kunt muxen. Dat lost het inderdaad op, maar nu zijn m'n subs weg.

Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden of subs met TsMuxer mogelijk is. Ergens las ik de tip om externe subs te gebruiken als je 'interne' subs niet (correct) worden weergegeven. Subs dus ge-extract met MKVExtract GUI en hernoemd naar [filmnaam].srt, maar helaas werkte dat niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of is het gewoon niet mogelijk met TsMuxer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
With the default configuration of the software, PMS will use the Mencoder engine to playback your MKV files. If the content is compatible with the PS3, it will automatically switch to TSMuxer in the background for you, thereby avoiding the need to transcode the file. If you are enabling subtitles, then it will NEVER switch to TSmuxer, and the file will be transcoded. This is why it would appear that it is the subtitles that are bogging things down. You can test this by turning off subtitles, then forcing PMS to transcode by playing the file from the #TRANSCODE# folder.

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=4919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Zal het eens bedraad proberen, maar vind het zo frappant dat als je subtitles kiest hij het wireless niet aan kan, terwijl zonder het hem geen enkele moeite kost. (via tsmuxer of mencoder, al gaat de laptop iets meer doen bij de laatste).
Het is trouwens een dualcore 2,4GHz met 4GB laptop (64bit) en heeft met Avatar (1080p) maar dan zonder subs geen enkele moeite (wireless). Zou bedraad eigenlijk dan ook een probleem moeten zijn met die subs, zal het van het weekend eens testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tadream op 16-07-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Laatst online: 31-08 21:37
Hallo allemaal,

deze week probeer ik een aflevering van de serie Planet Earth in m2ts via PMS naar mijn PS3 te streamen. Het merendeel van de aflevering blijft het vloeiend, echter op bepaalde momenten stottert hij flink. Als ik in het scherm bij PMS kijk, dan zie ik dat de maximale bitrate 149.864 kb/s is geweest. Ik heb een 100mbits netwerk met een Zyxel modem. Is dit het probleem, of kan mijn pc het gewoon niet aan?

Ik heb op dit forum ook gelezen over transmuxen, maar txmuxer via PMS wil het m2ts bestand niet lezen. Hij geeft dan aan dat de data beschadigd is. Ook lees ik hier regelmatig dat ik de vink voor verbeterde multicore ondersteuning bij MEncoder aan moet zetten, maar dit lukt mij niet. Ik krijg wel een popup met uitleg over deze vink, maar aan: ho maar.

Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Tadream schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:00:
Zal het eens bedraad proberen, maar vind het zo frappant dat als je subtitles kiest hij het wireless niet aan kan, terwijl zonder het hem geen enkele moeite kost. (via tsmuxer of mencoder, al gaat de laptop iets meer doen bij de laatste).
Het is trouwens een dualcore 2,4GHz met 4GB laptop (64bit) en heeft met Avatar (1080p) maar dan zonder subs geen enkele moeite (wireless). Zou bedraad eigenlijk dan ook een probleem moeten zijn met die subs, zal het van het weekend eens testen.
Zonder subs ben je aan het transmuxen, mbv tsmuxer. Je PC zet dan simpelweg de .mkv (niet ondersteund door de PS3) om naar een andere container (.m2ts, .mpg wat wel ondersteund wordt door de PS3.) Inhoudelijk verandert er dan niets aan de film, wat dus ook minder rekenkracht en bandbreedte kost. Wil je wél subs, dan moet hij transcoden mbv mencoder. Je PC voegt, naast het omzetten van de mkv naar mpg, de subs toe aan het bestand. Dit kost dus meer rekenkracht en bandbreedte.

Transmuxen kán daarom vaak goed gaan via wireless, maar transcoden zal je echt bedraad moeten doen...
Rhodez schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:55:
deze week probeer ik een aflevering van de serie Planet Earth in m2ts via PMS naar mijn PS3 te streamen. Het merendeel van de aflevering blijft het vloeiend, echter op bepaalde momenten stottert hij flink. Als ik in het scherm bij PMS kijk, dan zie ik dat de maximale bitrate 149.864 kb/s is geweest. Ik heb een 100mbits netwerk met een Zyxel modem. Is dit het probleem, of kan mijn pc het gewoon niet aan?
Als de 'bepaalde momenten' bestaat uit scènes met veel beweging en kleuren dan komt dat volgens mij door het 100mbit netwerk. (150.000 kb/s is volgens mij 150 mbit/s, wat dus te veel is voor je netwerk)
Ik krijg wel een popup met uitleg over deze vink, maar aan: ho maar.
Er staat me iets van bij dat ik hier ook last van had toen ik overstapte naar windows 7. Volgens mij lag het toen aan de versie van java. Overstappen naar een andere versie loste dit voor mij op. Maar 100% zeker weet ik het echter niet meer...

[ Voor 32% gewijzigd door Aldmar op 16-07-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Laatst online: 31-08 21:37
[...]
Als de 'bepaalde momenten' bestaat uit scènes met veel beweging en kleuren dan komt dat volgens mij door het 100mbit netwerk. (150.000 kb/s is volgens mij 150 mbit/s, wat dus te veel is voor je netwerk)

[...]

Er staat me iets van bij dat ik hier ook last van had toen ik overstapte naar windows 7. Volgens mij lag het toen aan de versie van java. Overstappen naar een andere versie loste dit voor mij op. Maar 100% zeker weet ik het echter niet meer...
Dank je wel! Ik heb vanmiddag direct een gigabit switch gekocht, maar helaas lost dit het probleem toch niet helemaal op. De stotter bij de bekende 'bird-scene' bleef er nog steeds. Ik heb deze aflevering daarom ook als MKV, maar als ik deze start gaven via PMS zowel Mencoder als TSmuxer aan dat de data was beschadigd. Ik heb deze nu vis TSmuxer omgezet naar een .m2ts bestand, die door avisync wel wordt gelezen en die compleet vloeiend loopt nu. Bij Mencoder en tsmuxer krijg ik enkel geluid en geen beeld. De ondertiteling die ik erbij heb gezet doet het echter niet bij avisync. Wat nu?

Soms crasht TSmuxer via PMS ook op een mkv bestand. Iemand hier ervaring mee?

Overigens heb ik de vink bij verbeterde dual cores nog niet aan kunnen krijgen. Volgens mij heb ik wel de meest recente versie van java. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Rhodez op 16-07-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental T
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 19:41
Rhodez schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:59:

Overigens heb ik de vink bij verbeterde dual cores nog niet aan kunnen krijgen. Volgens mij heb ik wel de meest recente versie van java. Iemand een idee?
heb ik ook gehad. Na installatie van de laatste (beta) versie 1.20.409 was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Rhodez schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:59:
[...]

Dank je wel! Ik heb vanmiddag direct een gigabit switch gekocht, maar helaas lost dit het probleem toch niet helemaal op. De stotter bij de bekende 'bird-scene' bleef er nog steeds. Ik heb deze aflevering daarom ook als MKV, maar als ik deze start gaven via PMS zowel Mencoder als TSmuxer aan dat de data was beschadigd. Ik heb deze nu vis TSmuxer omgezet naar een .m2ts bestand, die door avisync wel wordt gelezen en die compleet vloeiend loopt nu. Bij Mencoder en tsmuxer krijg ik enkel geluid en geen beeld. De ondertiteling die ik erbij heb gezet doet het echter niet bij avisync. Wat nu?

Soms crasht TSmuxer via PMS ook op een mkv bestand. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb exact het zelfde probleem gehad met de zelfde serie.Heb je even voor de zekerheid, wel op je ps3 aangegeven dat je 1000mbit netwerk gebruikt (1000BASE-T).

Ik kan de films (m2ts) gewoon vloeiend afspelen met Mencoder maar krijg het niet voor elkaar de ondertiteling aan de praat te krijgen...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er iets om al de delen van DVD's aan elkaar te plakken? Ik heb allemaal VIDEO_TS files en het is irritant om telkens weer te zoeken waar je gebleven bent, aangezien elk stuk ongeveer 20 minuten is. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik las ergens dat de ps3 een goeie blurayspeler was, maar las daarna dat er ook een verschil was, welke ps3 je dan had. een "fat, of een 'slim" model..

wat is dan het verschil daartussen qua bluray/dvd in kwaliteit?

ik heb een ps3 slim gekocht voor dvd en blurays af te spelen, en wilde juist een slim, omdat die minder energie gebruikt, en dus ook stiller is (en kleiner). dus voor mij was het fat model geen optie. maar wat is nu dat verschil ?

een ps3 gebruikt als ie aan is minstens 75 watt, in standby is ie heel zuinig volgens mij.

en eehm 1 vraagje over dat tv gedoe ( nos journaals) als ik die afspeel past dat niet op mijn scherm, ook niet als ik uitzoom. onderaan mist een stuk. ( ik heb een "ouerwetse"4:3 crt beeldbuis)

[ Voor 15% gewijzigd door engelbertus op 17-07-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ahhh yes het wireless streamen van 1080p met subs werkt nu!
Het ging er bij mij gewoon niet in dat het toevoegen van de subs zo moeilijk zou moeten zijn en dat was het dus ook blijkbaar niet.
Na wat leeswerk op het ps3media server forum blijkt dat je ass/ssa subs moet uitvinken (als je het niet gebruikt).
9 van de 10x gebruik ik srt of wat er in een m2ts zit (en kies dan voor transcoden/mencoder met dutch subs) en gaat nu vloeiend.
Werk met een wireless N (Netgear 3500L en laptop met intel n kaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe sinds gisteren ook aan de Media Server PMS.

Nu probeer ik een 1080p film, Cloverfield, af te spelen, alleen hapert die heel erg, en speelt de film in het begin ook versnelt af.

Nu is mijn setup:
PC > netwerkkabel > router > netwerkkabel > ps3
Een bedraad netwerk toch?

En mijn pc speelt de film zonder haperingen af, en de cpu hangt rond de 20 of 30%

De bitrate die de PMS aangeeft is niet heel erg hoog rond de 70.000 kb/s, terwijl ik gister toch een piek had van 800.000 kb/s en gemiddeld ongeveer 100.000 denk ik.

Heb ik iets fout in de instellingen?
Of kan het zijn dat mijn netwerk gewoon niet snel genoeg is, en ik me moet beperken tot 720p films?

Alvast bedankt. =D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:00
Ik heb daar een tijdje terug ook last van gehad, bij mij lag het aan de "Maximale grootte van Transcode buffer"
Deze stond op 600, heb ik verlaagd naar 400 en het probleem was opgelost.

edit:
Die setting kun je vinden in tabblad "Transcoding Instellingen" -> "Algemene Transcoding instellingen"

[ Voor 15% gewijzigd door AlexP147 op 19-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Verwijder

[ Voor 93% gewijzigd door s1ck op 19-07-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexP147 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:16:
[...]

Ik heb daar een tijdje terug ook last van gehad, bij mij lag het aan de "Maximale grootte van Transcode buffer"
Deze stond op 600, heb ik verlaagd naar 400 en het probleem was opgelost.

edit:
Die setting kun je vinden in tabblad "Transcoding Instellingen" -> "Algemene Transcoding instellingen"
Helaas staat deze al op 400 bij mij.. :? Ik zal straks een proberen wat er gebeurt bij 200 ;)

EDIT:
Het blijft nog steeds haken, en nog steeds versnelt aan het begin. Zelfs bij lage kwaliteit.
Nu heb ik hetzelfde bestand afgespeeld in VLC media player, en nou blijkt dat die ook blijft haken.
De film doet het alleen goed in The Media Player, en die crasht als ik de film opstart...

Ik denk dat het dan aan het bestand ligt..

Ik zal het later eens met een andere 1080p film proberen.

In ieder geval, bedankt voor de hulp, nu weet ik wat ik kan proberen als er een probleem voordoet. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:27:
[...]

Helaas staat deze al op 400 bij mij.. :? Ik zal straks een proberen wat er gebeurt bij 200 ;)

EDIT:
Het blijft nog steeds haken, en nog steeds versnelt aan het begin. Zelfs bij lage kwaliteit.
Nu heb ik hetzelfde bestand afgespeeld in VLC media player, en nou blijkt dat die ook blijft haken.
De film doet het alleen goed in The Media Player, en die crasht als ik de film opstart...

Ik denk dat het dan aan het bestand ligt..

Ik zal het later eens met een andere 1080p film proberen.

In ieder geval, bedankt voor de hulp, nu weet ik wat ik kan proberen als er een probleem voordoet. _/-\o_
Installeer je codec packs eens opnieuw, grote kans dat dat het probleem verhelpt :) (zie sig voor link naar PMS guide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:09:
Bestaat er iets om al de delen van DVD's aan elkaar te plakken? Ik heb allemaal VIDEO_TS files en het is irritant om telkens weer te zoeken waar je gebleven bent, aangezien elk stuk ongeveer 20 minuten is. Zie ik iets over het hoofd?
Heb je ook een folder #TRANSCODE# ergens in die mappen staan? Die zou de VIDEO_TS in 1 keer af moeten spelen i.p.v. de VOB files afzonderlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Indien ik een film 1080P download en op een usb stick zet en deze dan in de ps3 steek, gaat hij deze dan kunnen afspelen ?

Het getaffel via het netwerk ontmoedigt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
C00P schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:59:
Indien ik een film 1080P download en op een usb stick zet en deze dan in de ps3 steek, gaat hij deze dan kunnen afspelen ?
Als het formaat ondersteund wordt wel. Meestal zit HD materiaal echter in een Matroska formaat, en dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:19:
[...]

Als het formaat ondersteund wordt wel. Meestal zit HD materiaal echter in een Matroska formaat, en dat gaat niet werken.
En daar zijn dan weer programma's voor zoals MKV2VOB.
MKV2VOB zet de MKV-file om naar een formaat dat wel door de PS3 herkent wordt.
En als het mogelijk is gebeurd dit snel d.m.v. remuxing (zonder ondertitels).
Met ondertitels is helaas transcoding noodzakelijk.
Een ander probleem is dat de meeste 1080p films meer dan 4GB groot zijn en niet op een gemiddelde USB-stick passen.
Ik zelf gebruik een externe USB-drive (zonder extra voeding) en zet meerdere films met ondertitels hierop met het programma multiavchd. Met dit programma worden de ondertitels toegevoegd zonder transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:09:
[...]
Een ander probleem is dat de meeste 1080p films meer dan 4GB groot zijn en niet op een gemiddelde USB-stick passen.
Dan stel je toch in MKV2VOB in dat de bestanden max 4Gb moeten zijn, grotere films worden dan gesplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:02:
[...]

Heb je ook een folder #TRANSCODE# ergens in die mappen staan? Die zou de VIDEO_TS in 1 keer af moeten spelen i.p.v. de VOB files afzonderlijk :)
Ik zal eens kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Kan iemand mij uitleggen waarom HD films schokken wanneer ze via TRANSCODE worden getoond (dit i.v.m. subtitles).

Als ik de film zonder TRANSCODE uitvoer loopt het vloeiend, maar dan heb ik geen subs...

Ligt vast aan het coderen, maar wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
wrvk82 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:42:
Kan iemand mij uitleggen waarom HD films schokken wanneer ze via TRANSCODE worden getoond (dit i.v.m. subtitles).

Als ik de film zonder TRANSCODE uitvoer loopt het vloeiend, maar dan heb ik geen subs...

Ligt vast aan het coderen, maar wat is de oplossing?
Misschien een idee om dit topic eens door te lezen? Denk dat dit onderwerp in de laatste 3 pagina's een keer of 10 voorbij gekomen is...

Maar goed... Om je alvast wat op weg te helpen:
Aldmar schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:16:
[...]

Zonder subs ben je aan het transmuxen, mbv tsmuxer. Je PC zet dan simpelweg de .mkv (niet ondersteund door de PS3) om naar een andere container (.m2ts, .mpg wat wel ondersteund wordt door de PS3.) Inhoudelijk verandert er dan niets aan de film, wat dus ook minder rekenkracht en bandbreedte kost. Wil je wél subs, dan moet hij transcoden mbv mencoder. Je PC voegt, naast het omzetten van de mkv naar mpg, de subs toe aan het bestand. Dit kost dus meer rekenkracht en bandbreedte.
Je zou de subs van te voren kunnen hardcoden in de film, dan hoef je niet meer te transcoden.

[ Voor 41% gewijzigd door Meelobee op 22-07-2010 15:54 . Reden: Ben de beroerdste niet ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@Meelobee. Heb het idee dat we steeds dezelfde vragen hier terug zien omdat veel gebruikers het verschil tussen transmuxen en -coden niet echt begrijpen. Had er zelf ook moeite mee in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@iburger ja idd steeds dezelfde vragen.
Weerhield me er ook van om op te reageren / hier te kijken.
Mischien handig om de gotFaq te update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
iBurger schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:49:
@Meelobee. Heb het idee dat we steeds dezelfde vragen hier terug zien omdat veel gebruikers het verschil tussen transmuxen en -coden niet echt begrijpen. Had er zelf ook moeite mee in het begin.
Snap ik, maar de quote die ik aanhaal komt van de vorige pagina en is redelijk duidelijk in uitleg. Beetje (terug-) lezen en zelf moeite doen mag ook wel toch? Daar leert men van, niet door het voorgekauwd te krijgen.
Ik zal van de faq inderdaad weer een keer bijwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:14:
[...]

Dan stel je toch in MKV2VOB in dat de bestanden max 4Gb moeten zijn, grotere films worden dan gesplit.
Dan passen de twee (of meer) stukken nog steeds niet allemaal op één USB-stick van 4 Gb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:33:
[...]

Dan passen de twee (of meer) stukken nog steeds niet allemaal op één USB-stick van 4 Gb. ;)
Lang leven FAT32 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
16Gb sticks FTW! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Bij mij was de oplossing voor het stotteren om ass/ssa subtitles uit te vinken.
Sindsdien draaien bij mij 720/1080p films prima, via wireles N wel te verstaan.
Het enige verschil is dat die met transmuxing geen subs doet (tekortkoming van PS3, tsmuxer kan het wel) en via transcoding krijgt je PC/laptop wat te doen.
Vinkje ass/ssa aan, meteen stotteren vanaf 1e seconde, vinkje uit loopt vloeiend.
Waarom weet ik niet maar zag het in wat forums/bugtracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Heb een simpele flowchart gemaakt met Gliffy. Misschien is dit handig voor mensen die net beginnen met PMS. Het is overigens niet echt mijn eigen idee maar gebaseerd op Otmanix's overzicht dat je hier kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/35he41w.png

[ Voor 12% gewijzigd door iBurger op 23-07-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Draait iemand van jullie PMS op een server met meerdere netwerkkaarten? Sinds ik op mijn 2008R2 server een tweede NIC heb geactiveerd, duurt het op beide PS3's erg lang voordat de PMS server gezien wordt, waar het vroeger direct na het aanzetten van de PS3 al zichtbaar was.

Ik heb PMS al op één interface vastgezet in de gui, maar dat deed het trucje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Misschien scheelt het als je je PS3 ook een vast IP adres geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Heeft iemand hier al last ondervonden van het Cinavia probleem?

Zelf heb ik gelukkig nog niet ge-update naar de laatste firmware revisie die deze sneaky malware onderdeel van je PS3 maakt. Maar dat betekent wel dat ik dus niet meer kan updaten; en als mijn PS3 sterft, dan kan ik mijn Blu-Rays ook niet meer streamen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
ik had er laatst last van met de film "the losers".
Na 20 min viel de audio uit, beeld liep wel gewoon door.

Om alsnog je film met geluid te kijken moet je een stukje terugspoelen wanneer je de melding gaat krijgen en dan voordat de melding komt ligt vooruit doorspoelen.
Dan kan de software de stream niet oppakken en kan je alsnog je film met audio doorkijken.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Qosmic schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:19:
ik had er laatst last van met de film "the losers".
Na 20 min viel de audio uit, beeld liep wel gewoon door.

Om alsnog je film met geluid te kijken moet je een stukje terugspoelen wanneer je de melding gaat krijgen en dan voordat de melding komt ligt vooruit doorspoelen.
Dan kan de software de stream niet oppakken en kan je alsnog je film met audio doorkijken.
Bedankt voor de feedback!

Heel interessant dat je zo maar door kunt spoelen om Cinavia te omzeilen. Dat had ik nooit verwacht.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende :

Ik heb een aantal mappen op mijn pc gedeeld in ps3 mediaserver.
Als ik dan via mijn ps3 naar die mappen toe ga kom ik wel in de mappen maar uiteindelijk zegt hij dat er geen tracks in staan,terwijl er wel wat in de mappen staat.

Iemand een idee hiervoor?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Zit je wel in het audio of video menu? Of probeer even met driehoekje, display all te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Kies je wel video in eht hoofdmenu ipv bijv photos?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ligt aan mij of kun je in windows 7 niet meer formatteren naar FAT32. Ik heb hier een externe HD van 1,5 TB en die wil ik gebruiken i.c.m. PS3 en AVCHD movies...maar die moet eerste als FAT32 geformatteerd worden maar dan kan ik nergens vinden???

Oplossing gevonden:
ga naar bureau-acces en dan opdrachtprompt -> cmd -> format drive: /fs:fat32
Dus format e: /fs:fat32

of

Download a trial copy of Acronis True Image 2009 Home
install it....works for a month only
Go to Disk Utilities Tab
Add New Disk
Click Next, Identify the USB Hardrive click it, Click Next
Is better to delete the partitions but is up to you. Click Next
Creat Partition click next, and Click Next again
Then select file system format that you want FAT 32 Click Next
choose Logical drive if you don't intent to boot from the disk click Next
see new volume information Click Next
Enter New Volume name click Next
If you want another partition click it otherwise click next again
after verifying the operations to perform click in proceed
Congratulations you have your new FAT 32 DRIVE
enjoy....!

Allemaal hier te vinden: http://www.gearhack.com/F...2_on_Windows_XP_and_Vista

[ Voor 66% gewijzigd door Zhadum op 01-08-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

klopt het, dat wanneer je een film vanaf een usb-stick start en je komt in het (hoofd)dvd-menu, dat je die dan met je PS3 neit kan bedienen?

Als ik de film start, dan komt eerst het dvd-hoofdmenu ervoor (logisch). Maar dan kan ik niet naar de optie "start film" of "extra's".

Doe ik iets fout, of is dit een voorkomend 'probleem'.

Al vast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik blijf problemen houden met m2ts bestanden en ondertiteling. Misschien dat het gewoon met geen mogelijkheid gaat werken, maar dan weet ik dat en hoef ik me daar ook niet meer op te richten.

- Ik gebruik PMS.

- Film (Resident Evil) is m2ts bestand.

- Er zijn 2 mappen om te beginnen: BDMV en CERTIFICATE.

- Bij BDMV en CERTIFICATE staat een srt bestand: bd.resident.evil.2.apocalypse.remuxed.2004.1080p.dtsma.mill2k.srt

- In BDMV staat de film en zit in de map stream (meerdere mappen: meta, playlist, jar etc.).

- De film heet 00000.m2ts

Om de "transcode" map te kunnen openen op ps3 moet ik de mappen al naar voren halen, anders opent ie niet.

Mijn vraag: Is het mogelijk om dit bestand met pms en met ONDERTITELING af te spelen? Zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Monda schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:54:
Ik blijf problemen houden met m2ts bestanden en ondertiteling. Misschien dat het gewoon met geen mogelijkheid gaat werken, maar dan weet ik dat en hoef ik me daar ook niet meer op te richten.

- Ik gebruik PMS.

- Film (Resident Evil) is m2ts bestand.

- Er zijn 2 mappen om te beginnen: BDMV en CERTIFICATE.

- Bij BDMV en CERTIFICATE staat een srt bestand: bd.resident.evil.2.apocalypse.remuxed.2004.1080p.dtsma.mill2k.srt

- In BDMV staat de film en zit in de map stream (meerdere mappen: meta, playlist, jar etc.).

- De film heet 00000.m2ts

Om de "transcode" map te kunnen openen op ps3 moet ik de mappen al naar voren halen, anders opent ie niet.

Mijn vraag: Is het mogelijk om dit bestand met pms en met ONDERTITELING af te spelen? Zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Nee, het is helaas niet mogelijk. (Tenzij iemand een mega uitvinding heeft gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zijn er mensen die gebruik maken van multiAVCHD: http://multiavchd.deanbg.com/#download

Was benieuwd naar jullie ervaring icm PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Zhadum schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Nee, het is helaas niet mogelijk. (Tenzij iemand een mega uitvinding heeft gedaan)
Oke dus het afspelen op die manier met ondertiteling is niet mogelijk. Maar is het ook niet mogelijk om die ondertiteling er op een of andere manier in te rammen, of iets met omzetten, dat ik de film wel met ondertiteling kan kijken? Als dat ook niet mogelijk is, zal ik nooit meer aandacht besteden aan m2ts bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:31:
Zijn er mensen die gebruik maken van multiAVCHD: http://multiavchd.deanbg.com/#download

Was benieuwd naar jullie ervaring icm PS3
Ik gebruik het al maanden en het werkt (bijna) perfect.
Het programma is speciaal ontwikkeld voor de PS3 (met de mogelijkheid om het ook te gebruiken voor andere Blu-ray apparaten).
De enige problemen die ik ondervonden heb lagen aan de PC kant. Ik kan op één PC geen bewegende menu's maken omdat ik daar al van alles op geïnstalleerd had staan voordat ik multiAVCHD installeerde. Op een nieuwe PC lukte dat wel. Stilstaande menu's gaat op beide PC's perfect.
De laatste tijd wel een aantal problemen gehad met films die met een nieuwere MKVmerge zijn aangemaakt.
De laatste versie van multiAVCHD geeft nu vooraf een waarschuwing. Waarschijnlijk zal binnen kort een versie komen die ook deze films kan verwerken.

En voor iedereen die ondertitels wil hebben:

Met MultiAVCHD kan je meerdere ondertitel sporen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gelukt.

Maar nu zit ik met een ander probleem,nu kan ik wel dvd's e.d afspelen maar krijg bij dvd geen ondertiteling als ik video_ts.vob afspeel kom ik in het menu maar in het menu lukt het mij niet om hem speelbaar te krijgen.
Ik gebruik de ps3 controller en met driehoekje de opties.

Iemand een idee?
Groentenman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:46:
Zit je wel in het audio of video menu? Of probeer even met driehoekje, display all te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:24:
Het is al gelukt.

Maar nu zit ik met een ander probleem,nu kan ik wel dvd's e.d afspelen maar krijg bij dvd geen ondertiteling als ik video_ts.vob afspeel kom ik in het menu maar in het menu lukt het mij niet om hem speelbaar te krijgen.
Ik gebruik de ps3 controller en met driehoekje de opties
.

Iemand een idee?

[...]
Zelfde probleem dus wat ik ook heb:

Hallo allemaal,

klopt het, dat wanneer je een film vanaf een usb-stick start en je komt in het (hoofd)dvd-menu, dat je die dan met je PS3 niet kan bedienen?

Als ik de film start, dan komt eerst het dvd-hoofdmenu ervoor (logisch). Maar dan kan ik niet naar de optie "start film" of "extra's".

Doe ik iets fout, of is dit een voorkomend 'probleem'.

Al vast bedankt voor de reacties!

Het is mij nog steeds niet gelukt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik weet dat je via PMS naar de transcode map moet gaan om daar je instellingen te kiezen. Tegenwoordig download ik alleen nog maar HD mkv's want die dvd ondersteuning is gewoon crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ps3 media server al een behoorlijke tijd en ik kon altijd alles naar behoren afspelen. Nu heb ik de laatste week ineens problemen met het afspelen van .mkv bestanden. Oudere .mkv bestanden worden gewoon afgespeeld, maar bestanden die deze week online zijn gekomen worden 60% van de tijd niet meer gepakt. Moet ik ergens een update van installeren?
En een andere vraag: ik heb een paar seizoenen dexter die ik wil kijken. Nu verloopt in die afleveringen het geluid na 10 minuten ongeveer. Is er een mogelijkheid om dit te corrigeren?

Alvast bedankt voor de moeite!

ps: wanneer mensen moeilijkheden hebben met het afspelen van .vob bestanden, helpt het om de bestanden als een .iso weg te schrijven op je harde schijf en dat dit iso bestand benaderen. Zo lukt het mij altijd wel om dvd's af te spelen met ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:35:
ps: wanneer mensen moeilijkheden hebben met het afspelen van .vob bestanden, helpt het om de bestanden als een .iso weg te schrijven op je harde schijf en dat dit iso bestand benaderen. Zo lukt het mij altijd wel om dvd's af te spelen met ondertitels.
Als je VOB bestanden in een Video_TS map staan, dan ziet PMS dit net als een ISO file als een DVD en kun je zelf de titel kiezen (al dan niet via de transcode map) met subs en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Als je VOB bestanden in een Video_TS map staan, dan ziet PMS dit net als een ISO file als een DVD en kun je zelf de titel kiezen (al dan niet via de transcode map) met subs en al.
Dat weet ik, maar dat werkt niet altijd. En in die gevallen maak ik zelf een iso bestand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere vraag :

Als ik psm opstart dan zie ik onder het tabblad traces een heleboel info verschijnen maar onder andere ook :
loading configuration file: XBMC.conf en Samsung.conf?

Kan iemand mij vertellen wat deze twee configuratie bestanden precies doen: kan je XBMC gebruiken via PSM en is die andere voor samsung televisies bedoeld?

Hopelijk weet iemand wat ik hiermee kan doen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:35:
Ik gebruik ps3 media server al een behoorlijke tijd en ik kon altijd alles naar behoren afspelen. Nu heb ik de laatste week ineens problemen met het afspelen van .mkv bestanden. Oudere .mkv bestanden worden gewoon afgespeeld, maar bestanden die deze week online zijn gekomen worden 60% van de tijd niet meer gepakt. Moet ik ergens een update van installeren?
Ik heb zelf het antwoord gevonden, en het werkt bij mij nu prima.

This should fix corrupt data errors, as well as no audio, or choppy audio (for MKVs at least), specifically for IMMERSE and ORENJI rips, but I assume others as well.

The issue is all in the encoding of the audio by the scene group, and all that needs to be done is a quick remux.

Follow these instructions and you'll be off to the races:

1) Install AVI-Mux (yes, it works for MKVs and keeps them as MKVs, don't worry about the name). Download link: http://www.alexander-noe.com/video/amg/AVI-Mux_GUI-1.17.8.zip

2) (Unzip then) Open AVIMux_GUI.exe.

3) Click on the "settings" button.

4) Under "Output" click on the "general" button (might be selected by default).

5) Under "default output format" dropdown, change to "MKV".

6) Click "OK".

7) Drag the problem video to the top window (or right-click>add>browse to video).

4) Highlight the video(s) in question and click on "generate data source from files" button. (notice that under the "audio" source, it says "unknown bitrate", that right there is the problem!)

5) Ensuring that all the files that you want to fix are highlighted, click on the "start" button in the bottom right corner.

6) Select output directory.

7) Watch the progress bar fill up in less than one minute.

8) DONE!

Note: I broke down step by step to make this idiot proof, so it might look like a long process, but trust me, the whole thing takes under two minutes.

Enjoy!O2L

Je moet het programma wel in xp compatible uitvoeren, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Monda schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

Oke dus het afspelen op die manier met ondertiteling is niet mogelijk. Maar is het ook niet mogelijk om die ondertiteling er op een of andere manier in te rammen, of iets met omzetten, dat ik de film wel met ondertiteling kan kijken? Als dat ook niet mogelijk is, zal ik nooit meer aandacht besteden aan m2ts bestanden ;)
Nee. Er zijn wel programma's waar je dus Blu-ray etc. (M2TS bestanden) kan omzetten, speciaal voor PS3 zodat je alleen hoeft streamen maar ik weet niet hoe ze heten. Ze zijn iig zeker maar het gaat altijd ten kosten van je beeld kwaliteit tenzij je Remuxt... zoek maar beetje op google... Als je niet uitkomt, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Ik heb zelf het antwoord gevonden, en het werkt bij mij nu prima.

This should fix corrupt data errors, as well as no audio, or choppy audio (for MKVs at least), specifically for IMMERSE and ORENJI rips, but I assume others as well.

The issue is all in the encoding of the audio by the scene group, and all that needs to be done is a quick remux.

Follow these instructions and you'll be off to the races:

1) Install AVI-Mux
MKV2VOB is ook een erg handig progje. Die gebruik ik altijd om alles binnen een minuut van mkv naar mpg te muxen. Dan hoef je helemaal niet meer te transmuxen, dus naar een bepaald punt springen is ook veel sneller (mocht je bijv. langs de titelsong willen skippen oid).
Dit programma kun je ook gebruiken om de subs er hard in te coderen, maar dan duurt het natuurlijk aanzienlijk langer, maar daarna kun je het wel streamen zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 06-08-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Heeft hier iemand ervaring met homeplugs?
Dus een netwerkje maken via het elektriciteitsnet?

Streamen via Wifi werkt namelijk niet echt vlot, en een netwerkkabel leggen is ook niet direct een optie.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]