Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 direct aan PC behoeft geen crosscable........
en ehhhh de directe verbinding wordt voor 99% gebruikt om te streamen.
Oke gig port hoeft niet (jij je zin Rodie83) maar anders werkt het streamen van full HD niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Goed, ik kan er niet over uit dat wat ik wil niet werkt...

Situatie:
NAS op zolder geinstalleerd met WHS (Windows Home Server). Op deze NAS staan mijn films. Ik heb PS3 Media Server geinstalleerd op de NAS.
Specs van de pc:
Intel Pentium 4 3Ghz
1GB geheugen

Verder is het niet spannend denk ik

CCCP geinstalleerd.

PS3 staat beneden in de huiskamer. Alles is bedraad aangesloten (gigabit netwerk).

Wanneer ik muziek wil streamen, dan gaat dat prima. Wil ik een xvid streamen, dan gaat dat prima.
720p en 1080p streamen duurt heel lang voordat de film begint te spelen en blijft bufferen. Onkijkbaar.

Verder heb ik nog een mediaspeler staan, de CFULLHDMA. Hier kan ik alles naartoe streamen en alles speelt zonder problemen.

Ik heb het idee dat mijn pc niet sterk genoeg is om on-the-fly te re-encoden. Kan dit kloppen?

edit: @ Scorpie :P LOL

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
@Beiden hierboven (argh.... boven St@m dus :P): Ik reageerde op langbeest's "De PC moet wel een gig poort hebben". Nu lijkt het net of "het" niet werkt met een 100mbit of zelfs 10mbit port. Dat is pertinent onwaar! Dat media niet goed gestreamed zou kunnen worden, is heel goed mogelijk ja, maar zet dat er dan bij! Er is al zoveel verwarring door alle onvolledige info die iedereen hier geeft, dus als je advies geeft, geef dan aub ook volledig advies, of zeg gewoon niks.

@rodie83: Crosscable kan ook UTP zijn... je hebt patched cables en je hebt crosscables, beiden kunnen zowel UTP als STP zijn. En ik weet dat sommige 1080p media zelfs met gbit verbindingen nog moeite hebben, maar daar ging het mij dus niet om...

[ Voor 2% gewijzigd door scorpie op 14-03-2010 20:49 . Reden: Damn you St@m ;) ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar lekker slapen scorpie en morgen gezond weer op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Het is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar serieus, als je verkeerd advies geeft, daar heeft toch niemand wat aan? Alleen is het lastig om door te hebben dát je verkeerd advies geeft, ja dat is waar idd...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De verwarring komt door de cross en straight kabels. Cross werkt met alle Nics (10/100/1000) maar als je een straight kabel gebruikt moet je pc ook een Gb nic hebben ivm autonegotiate.

@ Stam: lijkt me inderdaad dat je CPU dat niet trekt.

[ Voor 13% gewijzigd door Meelobee op 15-03-2010 08:17 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
@Meelobee: Heb je daar een bron van? Volgens mijn ervaring kunnen alle NIC's tegenwoordig uitvinden of er een crosscable of een patched (straight) cable inhangt, en kunnen ze dat intern prima regelen. Waarom zou het alleen bij gbit nic's werken? Autonegotiate van snelheden doen 100mbit nic's ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
scorpie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:07:
@Meelobee: Heb je daar een bron van? Volgens mijn ervaring kunnen alle NIC's tegenwoordig uitvinden of er een crosscable of een patched (straight) cable inhangt, en kunnen ze dat intern prima regelen. Waarom zou het alleen bij gbit nic's werken? Autonegotiate van snelheden doen 100mbit nic's ook gewoon...
Netwerkkaarten meestal wel inderdaad, maar het lijkt erop dat de nic in de ps3 autonegotiate niet snapt op 100Mb. Ik kreeg het tenminste niet voor elkaar om het werkend te krijgen. Met een Gigabit nic en dezelfde bekabeling wel.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Auto-negotiate heeft niets te maken met het herkennen van cross of straight; dat is Auto-MDIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dat zeg ik, autonegotiate van snelheden.. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
scorpie schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:48:
@Beiden hierboven (argh.... boven St@m dus :P): Ik reageerde op langbeest's "De PC moet wel een gig poort hebben". Nu lijkt het net of "het" niet werkt met een 100mbit of zelfs 10mbit port. Dat is pertinent onwaar! Dat media niet goed gestreamed zou kunnen worden, is heel goed mogelijk ja, maar zet dat er dan bij! Er is al zoveel verwarring door alle onvolledige info die iedereen hier geeft, dus als je advies geeft, geef dan aub ook volledig advies, of zeg gewoon niks.

@rodie83: Crosscable kan ook UTP zijn... je hebt patched cables en je hebt crosscables, beiden kunnen zowel UTP als STP zijn. En ik weet dat sommige 1080p media zelfs met gbit verbindingen nog moeite hebben, maar daar ging het mij dus niet om...
Nee dat snap ik :)

Ook weet ik dat UTP zowel patched als cross kan zijn, alleen de meesten noemen een patched UTP kabel gewoon een UTP kabel en een crossed UTP kabel een crosscable. Je hebt helemaal gelijk, dat is niet erg duidelijk. Beter het beestje goed bij de naam noemen. Ik heb louter even geprobeerd in het kort samen te vatten wat wanneer een Gbit aansluiting nodig is. Alleen voor het streamen van een MP3tje heb je het inderdaad niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:51:
[...]

Mooi dat het werkt :)
Maar wat bedoel je precies met 480p? Ik heb een 720p film geconverteerd, en die speelt toch echt in 720p af op mijn PS3. Ook als ik het geconverteerde bestand op mijn pc met VLC media player open zie ik staan als resolutie 1280×720.
Sorry voor de late reactie... Maar ik heb een film van 720p geconverteerd, en zowel VLC en mijn Panasonic HDTV geven aan dat de resolutie 480p is. Dat is ook te zien aan de kwaliteit. Niet slecht hoor, maar 720p is toch een stuk beter dan 480 ;)

Mijn instellingen staan zo:

Preferred Audio Language: English (ENG)
File Splitting: None
Video Transcoding: Automatic
Output File Extension: m2ts
Output Type: AVCHD - USB
Preferred Subtitle Language: Dutch; Flemish (DUT)
Transcoding Codec: x264 High Bitrate (Slow)

Verder [Load Subtitles from file], [Large Subtitles] en [Automatic Update] aangevinkt.

Alleen de Transcoding Codec is dus anders dan de door jou gebruikte mpeg2. Het programma verteld me dat je bovenstaande moet gebruiken als je de beste kwaliteit wilt en het je niet veel uitmaakt hoeveel ruimte de film inneemt.

Al enig idee wat ik fout doe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
scorpie schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:31:
[...]

Dit werkt al een aantal jaar ook gewoon met 100mbit apparatuur, niet specifiek intel + gbit.
Hij had het erover dat hij zijn Intel NIC wilde aansluiten op de PS3, dan dient die Gigabit te zijn voor de auto-dinges. Het is idd zo dat het niet persé een Intel hoeft te zijn.
Hier heb ik wel een bron. Ok, het zal niet de meest betrouwbare bron zijn, maar er staan wel nuttige dingen in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:00:
Het is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar serieus, als je verkeerd advies geeft, daar heeft toch niemand wat aan? Alleen is het lastig om door te hebben dát je verkeerd advies geeft, ja dat is waar idd...
Even goede vrienden Scorpie. :w
Ik zal wat kritischer zijn bij mijn antwoorden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:17

[x]

Aangezien ik alle apparatuur heb om HD content te spelen wil ik hier graag gebruik van maken. Op dit moment gebruk ik mijn oude xbox+xbmc om mijn media te spelen maar deze ondersteund geen HD. Nu zit ik te twijfelen tussen een htpc (dure oplossing voor alleen mediaplayer funktionaliteiten) een NMT (geen mediaserver nodig) of een PS3 (mogelijkheid tot gaming).

Nu is mijn vraag kan ik HD content (720p) spelen zonder gebruik te maken van mediaservers/streamers? Dus door directe access tot mijn netwerk shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[x] schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20:
Aangezien ik alle apparatuur heb om HD content te spelen wil ik hier graag gebruik van maken. Op dit moment gebruk ik mijn oude xbox+xbmc om mijn media te spelen maar deze ondersteund geen HD. Nu zit ik te twijfelen tussen een htpc (dure oplossing voor alleen mediaplayer funktionaliteiten) een NMT (geen mediaserver nodig) of een PS3 (mogelijkheid tot gaming).

Nu is mijn vraag kan ik HD content (720p) spelen zonder gebruik te maken van mediaservers/streamers? Dus door directe access tot mijn netwerk shares.
Kort antwoord: kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
[x] schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20:

Nee, maar als je op de PC waar die shares staan (?) dan kun je daar PMS/TVersity/Twonky op installeren en het op die manier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:17

[x]

Bedankt :)
Ik gebruik nu TVersity om soms te streamen naar mijn 360 maar hier heb ik best veel problemen mee (met 720p avi's) en mis ik toch veel funktionaliteiten (zoals het doorspoelen).Misschien toch verstandinger om voor een NMT te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

[x] schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:
Ik gebruik nu TVersity om soms te streamen naar mijn 360 maar hier heb ik best veel problemen mee (met 720p avi's) en mis ik toch veel funktionaliteiten (zoals het doorspoelen).Misschien toch verstandinger om voor een NMT te gaan..
Je hebt blijkbaar al een dualcore pc nodig om te kunnen streamen naar je ps3, zie ook mijn post een paar boven jou. Ik heb een NMT en dat werkt vlekkeloos. Ik had gehoopt dat ik een apparaatje minder kon gebruiken. Helaasch niet mogelijk.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[x] schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:
Het doorspoelen wil prima op een PS3, mits je niet "realtime" probeert door te spoelen. Door gewoon aan te geven tot welke "tijd" er doorgespoeld moet worden gaat alles prima hier (in combinatie met PS3 Media Server).

Ook NMT's hebben van bovenstaande last, zeker als je gebruik maakt netwerkshares om spul af te spelen. Dat mag dus geen reden zijn. De voor/nadelen die ik (wat betekend dat anderen het anders kunnen/zullen zien) zie als ik een NMT's tegenover een PS3 zet:

Voordeel PS3:
- Is drie apparaten in één (console, mediaplayer, blurayspeler)
- Heeft een gemakkelijke, snelle interface
- Is uitermate sterk in het upscalen van DVD's
- Heeft een vervangbare harde schijf
- Kunnen makkelijk externe harde schijven op aangesloten worden via USB.

Nadeel PS3
- Voor streaming is (afhankelijk van wat je wil streamen) een behoorlijke snelle PC/Mac nodig
- Voor streaming van 1080p kwaliteit spul moet alles bekabeld zijn aangesloten, liefst met Gbit verbinding om haperingen te voorkomen
- PS3 zelf ondersteund maar matig formaten, waardoor gebruik interne harde schijf in feite is af te raden (of je moet alles willen omzetten)
- Bij streaming kan de mediaserver bij uitheimige bestanden nog wel eens lastig doen, c.q. alles instellen kan best wat moeite kosten

Voordeel NMT:
- Relatief goedkoop
- Zeer zuinig
- Bij gebruik interne HD geen streaming nodig en dus geen tweede apparaat nodig
- Meestal zeer goede ondersteuning voor alle mogelijke formaten, vrijwel geen instellingen die gemaakt moeten worden

Nadeel NMT:
- Weer een extra kastje, tis nog steeds geen DVD/bluray speler en/of console dus die moeten er nog bij
- Afstandsbediening is slecht t.o.v. PS3 controller
- Trage interfaces, vooral met veel muziek

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 16-03-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

St@m schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Je hebt blijkbaar al een dualcore pc nodig om te kunnen streamen naar je ps3, zie ook mijn post een paar boven jou. Ik heb een NMT en dat werkt vlekkeloos. Ik had gehoopt dat ik een apparaatje minder kon gebruiken. Helaasch niet mogelijk.
Hangt natuurlijk van de content af. Ik gebruik een Athlon3500+ (single core dus) en pas bij 1080p-content werkt het niet meer ideaal. 720P gaat prima. Maar als er ondertiteling bij komt werkt ook dat niet echt wanneer je ook een beetje wil kunnen soepel wil kunnen spoelen ed. Het kàn dus wel in principe.

Maar toegegeven, mijn NMT staat er ook gewoon nog, en dat werkt gewoon vele malen beter dan de PS3. Ik vind de PS3 dan ook niet echt een media center-oplossing. Dat hij het kan wil niet zeggen dat het een substituut is/kan zijn voor een èchte stream-oplossing.

Het verschil is natuurlijk dat bij een NMT het puur de data-stream van de content zelf is, en geen codecs ed. Wanneer de PS3 mkv-ondersteuning zou krijgen, zouden een hoop problemen al opgelost zijn. Maar hier kunnen we tot forever op blijven wachten.

[ Voor 30% gewijzigd door RaJitsu op 16-03-2010 16:45 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

rodie83 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:52:
[...]

/knip

Nadeel NMT:
- Weer een extra kastje, tis nog steeds geen DVD/bluray speler en/of console dus die moeten er nog bij
- Afstandsbediening is slecht t.o.v. PS3 controller
- Trage interfaces, vooral met veel muziek
Ik ben het voor het grootste gedeelte helemaal met je eens..maar je nadelen snap ik niet helemaal :?
De eerste: Eens
De tweede: :? Hoezo? Mijn afstandbediening werkte prima, heb nu een harmony en dat werkt ook prima. Sowieso is de Harmony een must, ook als je de PS3 als mediaspeler wilt gebruiken.
De derde: Ik herken het niet, misschien zijn het tweede en het derde punt ervaringen van jouw met een bepaald type mediaspeler?

Dus de eigenlijke conclusie, ben je niet te beroerd om een extra kastje te nemen en wil je gewoon out-of-the-box HD content bekijken die je streamt vanaf je server.. neem een dedicated media speler.. toch :?

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 16-03-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Ik ben het voor het grootste gedeelte helemaal met je eens..maar je nadelen snap ik niet helemaal :?
De eerste: Eens
De tweede: :? Hoezo? Mijn afstandbediening werkte prima, heb nu een harmony en dat werkt ook prima. Sowieso is de Harmony een must, ook als je de PS3 als mediaspeler wilt gebruiken.
De derde: Ik herken het niet, misschien zijn het tweede en het derde punt ervaringen van jouw met een bepaald type mediaspeler?

Dus de eigenlijke conclusie, ben je niet te beroerd om een extra kastje te nemen en wil je gewoon out-of-the-box HD content bekijken die je streamt vanaf je server.. neem een dedicated media speler.. toch :?
Ha die St@m, ik gebruik geen harmony, en ik vind de PS3 controller erg fijn werken (t.o.v. het karige infrarood richten met de AB's van de meeste NMT's, die vaak ook nog erg plastic en el cheapo aanvoelen en bovendien nóg een afstandsbediening opleveren). Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening (zoals ik ook al had aangegeven ;)), en snap ik het helemaal als anderen dat niet zo zien.

De trage interface qua muziek komt inderdaad van mijn ervaringen met onder andere de eerdere Popcorn Hour A-100. Als je dan let's say eens 300-400 albums op je PC hebt staan vind ik het op een Popcorn verschrikkelijk langzaam bladeren, zeker met eerdergenoemde afstandsbediening. Nogmaals, het kan best dat bij andere NMT's dat minder is hoor, alleen op basis van mijn ervaring vind ik de XMB een stuk sneller bladeren i.c.m. met de PS3 controller. Overigens nog steeds niet ideaal, liever zou ik een echt goede library functie zien, maar die is helaas zowel bij NMT's als bij streaming media servers als intern bij de PS3 gewoon niet goed aanwezig.

Je conclusie is wat mij betreft dan ook een prima conclusie. De setup van een PS3 i.c.m. een media server kost meer moeite, vereist een extra apparaat en bepaalde infrastructuur en moet in sommige gevallen echt even goed ingesteld worden. Als dat allemaal geen probleem is, dan is je uiteindelijke ervaring niet veel anders als met een NMT. En dat is dan ook weer een conclusie die je kan trekken :P

[ Voor 16% gewijzigd door rodie83 op 16-03-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
ff gekopieerd uit het Synology topic;

De feitelijke vraag is dus of een Synology DS109(+) probleemloos HD films kan streamen?
SoulWar1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:03:
[...]

De Synology streamed wel .mkv bestanden. Het probleem is dat de PS3 deze niet ondersteund, en voor on-the-fly transcoding is de Synology te traag. Er zijn wel geruchten dat de PS3 het .mkv bestand gaat ondersteunen, maar hier zou ik niet op wachten als ik jou was. Als je perse .mkv op je PS3 wilt afspelen zou ik kijken naar een DIY nas met PS3 Media Server. Of anders gewoon een mediastreamer gebruiken die wel .mkv afspeelt.
Vraag:
begrijp ik goed dat voor HD-streaming de Synology (DS109) de beperkende factor is?
Mijn bedoeling was juist ,omdat het streamen vanaf de laptop naar de PS3 soms wat hapert, om dit via een NAS te gaan doen.

Is dan een NAS icm PS3 Media server minder snel dan een goede laptop @ 2.00 Ghz ?
Ik dacht juist omdat de NAS alleen maar hoeft te decoderen en gegevens transporteren, dat dit beter zou gaan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Glenn77 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:45:
ff gekopieerd uit het Synology topic;

De feitelijke vraag is dus of een Synologu DS109(+) probleemloos HD films kan streamen?

[...]

[...]
En dat vraag je in het Playstation mediaserver topic, want?
Lijkt me een mooie vraag voor het/een Synology topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Blindfold schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:57:
[...]

En dat vraag je in het Playstation mediaserver topic, want?
Lijkt me een mooie vraag voor het/een Synology topic.
Misschien dat iemand de ervaring met een Synology icm PS3 heeft?
of met een vergelijkbare NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik weet niet of dit al eerder besproken is of niet. Ik heb op diverse fora's ook al niks duidelijks hierover kunnen vinden. Maar zijn er ervaringen met het streamen van mkv, fullhd, iso (dvd) bestanden met encoding dmv ps3mediaserver op een atom pc/servertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
@ hierboven

Een Atom lijkt me wat krap voor dat soort werk; mijn Quad Core Phenom II staat soms al te stampen op het zware werk, een Atom breekt denk ik in tien stukken :P

[ Voor 69% gewijzigd door Exorcist op 17-03-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Eskiya schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:07:
Ik weet niet of dit al eerder besproken is of niet. Ik heb op diverse fora's ook al niks duidelijks hierover kunnen vinden. Maar zijn er ervaringen met het streamen van mkv, fullhd, iso (dvd) bestanden met encoding dmv ps3mediaserver op een atom pc/servertje?
Een single core Atom zal helaas niet veel kunnen doen als er getranscode moet worden. Misschien dat een DVDtje nog net gaat lukken, maar ik zie die Atom wel door z'n knieen gaan bij 720p materiaal en hoger. Misschien dat dit nog een beetje rek kan geven:
rodie83 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:24:
Overigens heb ik thuis PS3 Media Server zodanig draaien dat mencoder gebruik maakt van CoreAVC bij het afspelen van x264/h264 content. Met name de belasting op de processor neemt aanzienlijk af bij 1080P content, doordat CoreAVC gebruik maakt van CUDA. Voor een ieder met een CUDA capable videokaart in z'n systeem kan dit best eens handig zijn. Zeker voor degenen met een iets oudere processor.

Dit topic op 't forum van PS3 Media Server legt goed uit hoe je het een en ander kan instellen.

[ Voor 34% gewijzigd door rodie83 op 18-03-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Glenn77 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:03:
[...]

Misschien dat iemand de ervaring met een Synology icm PS3 heeft?
of met een vergelijkbare NAS?
Ik heb een anderhalf jaar een Synology DS207+ en sinds een half jaar een PS3 en ken nog iemand die dezelfde combi heeft. Werkt erg goed. De DLNA is simpel op te zetten en werkt voor audio, foto's en videos.

Ik merk wel af en toe wat ghosting: al verwijderde (of verplaatste) items staan (ook) nog ik de oude map. Maar dat is niets wat het updaten van de library op de NAS niet kan verhelpen

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
xoun schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Ik heb een anderhalf jaar een Synology DS207+ en sinds een half jaar een PS3 en ken nog iemand die dezelfde combi heeft. Werkt erg goed. De DLNA is simpel op te zetten en werkt voor audio, foto's en videos.

Ik merk wel af en toe wat ghosting: al verwijderde (of verplaatste) items staan (ook) nog ik de oude map. Maar dat is niets wat het updaten van de library op de NAS niet kan verhelpen
met name het streamen van films en audio (flac) vind ik belangrijk.
kun je bijvoorbeeld een DVD-image of een 720p HD streamen, zonder haperingen of stotteren oid?
ik neem aan dat audio geen problemen opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai PMS op een Macbook. Nu wil ik die Uitzending Gemist via PMS kunnen draaien. Ik heb het .jar bestand in de 'plug in' folder gezet. Echter zie ik niets op mn PS3 verschijnen bij Video. Aangezien het een .jar bestand is lijkt me dit ook niet vreemd. Weet iemand hier een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 19-08 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
Ik draai PMS op een Macbook. Nu wil ik die Uitzending Gemist via PMS kunnen draaien. Ik heb het .jar bestand in de 'plug in' folder gezet. Echter zie ik niets op mn PS3 verschijnen bij Video. Aangezien het een .jar bestand is lijkt me dit ook niet vreemd.
PMS werkt i.c.m. Java, waarom zou het dan vreemd zijn dat het niet werkt?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:Weet iemand hier een oplossing voor???
Welke versie van PMS draai je momenteel op je MAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Heren,

Heb zelf de Synology 409+ ff gehad en al samen geprobeerd net de PS3. Het werkt goed, zolang je geen mkv (of niet andere herkendbare media) wilt afspelen.
Heb de synology daarom weer terugestuurd.

Ga nu liever een htpc bouwen met voldoende processorkracht en opslagmogelijkheden. Voor een vergelijkbare prijs kan ik een even zuinige systeem bouwen met meer mogelijkheden.

Hopelijk in de toekomst van mkv support dan is de Synology (of ander NAS) zeker interessant,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik probeer een MKV file te adden middels mk2vob, echter krijg ik niet het gewenste resultaat.

De file is 12 GB groot. De eerste keer had ik geen geluid, en als ik dan de audio in mijn PS3 veranderde, alleen maar ruis. Output File Extension stond op m2ts. verder stond alles naar mijn weten goed (FAT32 etc.). Het beeld was overigens perfect (1080p).

Poging 2: Output File Extension op Automatic gezet, en Use Old File Format aangevinkt -> Muxing Failed.

Nu heb ik met de 3e poging (bezig terwijl ik dit typ) maar Always Transcode DTS aangevinkt, ondanks dat ik een receiver heb die DTS ondersteunt. Heeft dit veel invloed op het geluid?

Ik heb nog geen idee of de 3e poging wel het gewenste resultaat gaat geven, maar wellicht dat mensen hier bekend zijn met dit euvel?

Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Gebruik mijn PS3 al een tijdje voor streamen naar volledige tevredenheid maar onlangs probeerde ik een 1080p planet earth mkv te streamen en dit zorgde voor haperingen.
Ik stream vaker 1080p en heb dan nooit last van haperingen.
Echter bij planet earth vult mijn buffer niet snel genoeg. Dus dan moet ik een aantal minuten pauzeren voordat ik weer verder kan gaan.
Specs:
E6300 (dual core 1.86 Ghz)
4 GB geheugen
1 GB NIC
Sitecom 1 GB router

Ook bedraag aangesloten op de PS3
Gebruik de laatste versie van PS3 media server.

Heb al wat aan de instellingen gesleuteld, bv qualtiy wijzigen maar dit lijkt niet echt effect te hebben.

Heb ik te weinig rekenkracht? Of is het misschien een 'slechte' rip omdat ik anders nooit problemen heb met 1080p materiaal.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
vyndrox schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:14:
Gebruik mijn PS3 al een tijdje voor streamen naar volledige tevredenheid maar onlangs probeerde ik een 1080p planet earth mkv te streamen en dit zorgde voor haperingen.
Echter bij planet earth vult mijn buffer niet snel genoeg. Dus dan moet ik een aantal minuten pauzeren voordat ik weer verder kan gaan.
Specs:
4 GB geheugen
1 GB NIC
Sitecom 1 GB router

Heb al wat aan de instellingen gesleuteld, bv qualtiy wijzigen maar dit lijkt niet echt effect te hebben.

Heb ik te weinig rekenkracht? Of is het misschien een 'slechte' rip omdat ik anders nooit problemen heb met 1080p materiaal.
Wat is op dat moment de bitrate? Heb je handmatig je PS3 op Gb (Gigabit) ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
vyndrox schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:14:
Specs:
4 GB geheugen
1 GB NIC
Sitecom 1 GB router

Da's onherroepelijk een kwestie van je CPU die het begeeft onder de load. De 1080p Planet Earth's zijn nu eenmaal erg "zwaar". Je kan je CPU behoorlijk ontlasten als je een recente videokaart van Nvidia hebt die CUDA ondersteund. Kwestie van CoreAVC installeren en Mencoder gebruik laten maken van CoreAVC. Zie voor instructies wat verder naar boven.

Ik heb dit al meerdere malen gemeld in dit, maar niemand die erop reageert. Overigens vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met haperend 1080p materiaal omdat de CPU het net niet aankan en terwijl de videokaart niks zit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:10
rodie83 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Da's onherroepelijk een kwestie van je CPU die het begeeft onder de load. De 1080p Planet Earth's zijn nu eenmaal erg "zwaar". Je kan je CPU behoorlijk ontlasten als je een recente videokaart van Nvidia hebt die CUDA ondersteund. Kwestie van CoreAVC installeren en Mencoder gebruik laten maken van CoreAVC. Zie voor instructies wat verder naar boven.

Ik heb dit al meerdere malen gemeld in dit, maar niemand die erop reageert. Overigens vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met haperend 1080p materiaal omdat de CPU het net niet aankan en terwijl de videokaart niks zit te doen.
Bedankt, ik zal het eens proberen. Ik dacht dat het aan mijn verbinding lag, dit haperen. Maar misschien dat het zo ook wel een flink stuk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vyndrox, wat voor een kabels heb je tussen de apparaten zitten. Om daadwerkelijk een gigabit netwerk te hebben moet je minimaal Cat5e kabels ertussen hebben. Dus zou ff alle kabels nachecken, als je een Cat5 kabel hebt is dat waarschijnlijk je bottleneck, want die CPU heb ik thuis ook en dat gaat prima als ik de CPU al het werk laat doen. Of je hebt gewoon brakke codecs :P

@ hierboven, ben jij nou dezelfde user als Vyndrox? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 21-03-2010 21:09 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
ehm 100mbit is al voldoende.
Het gaat pas fout als je het via wifi probeert

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
Yellowneck schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:08:
Vyndrox, wat voor een kabels heb je tussen de apparaten zitten. Om daadwerkelijk een gigabit netwerk te hebben moet je minimaal Cat5e kabels ertussen hebben. Dus zou ff alle kabels nachecken, als je een Cat5 kabel hebt is dat waarschijnlijk je bottleneck, want die CPU heb ik thuis ook en dat gaat prima als ik de CPU al het werk laat doen. Of je hebt gewoon brakke codecs :P

Nee ik ben niet Maarten :)
Maar ik heb Cat5E kabels er tussenliggen.
Piek bitrate = 109 mbit
avg bitrate 65 mbit
Tijdens lag 17 mbit
CPU load 96%
En buffer leeg
Codecs, had alle codecs verwijderd voor installatie van PS3 media server. Dus hij gebruikt nu gewoon de standaard codecs die PS3 media server installeerd.
Overigens ook handmatig op 1gbit ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
rodie83 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:04:
[...]

tnx voor je reactie, ga ik uitproberen het klinkt in ieder geval wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
DNS666 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:27:
Niet per definitie, ik heb genoeg streams die de 100 Mbit ruimschoots overschrijden. Een C2D doet het meestal prima, houd je wel aan de installatievoorschriften van PMS en installeer K-Lite. Op mijn Phenom II x4 server heb ik overigens geen HD ondersteunende VGA kaart (server he ;) ) en het gaat allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

DNS666 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:27:
Zoals hierboven al wordt gezegd, 100mbit is soms écht niet voldoende hoor, heb al meerdere keren meegemaakt dat mijn 100mbit netwerkje het niet trok. Een gigabit is dus geen overbodige luxe als je 1080p wilt streamen
vyndrox schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:24:
[...]

Piek bitrate = 109 mbit
avg bitrate 65 mbit
Tijdens lag 17 mbit
CPU load 96%
En buffer leeg
Codecs, had alle codecs verwijderd voor installatie van PS3 media server. Dus hij gebruikt nu gewoon de standaard codecs die PS3 media server installeerd.
Dat is inderdaad een flinke CPU Load. Nu heb ik thuis ook een E6300, weliswaar met een 8800GT die grotendeels de CPU ontlast, maar een E6300 moet wel 1080p kunnen trekken. Ik zou zeggen zorg dat er geen codecs conflictjes met elkaar hebben en alle instellingen juist staan (juiste codec voor juiste bestandsformaten). Ik installeer zelf bij een nieuwe Windows installatie uitsluitend de Combined Community Codec Pack (voorheen altijd K-Lite Mega Codec pack, ook wel tevreden over).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
edit: denk dat het al is opgelost, bij netwerkverbinding LAN ingeschakeld, stond blijkbaar uit,..
8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Scarify op 21-03-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:10
Yellowneck schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:08:

Nee, haha, dacht dat je wat in het algemeen zei. Want ik heb ook last van dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
OK, CoreAVC gedownload, versie 2.0, dit zou moeten zorgen voor een lagere CPU load en mijn GPU aan het werk zetten. Helaas wordt mijn videokaart, de 8800GTS, vanaf 512MB ondersteund helaas heb ik hier niets aan ik heb een 360MB.

@Yellowneck
Hoe heb jij ervoor gezorgd dat je GPU gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Hoi allemaal,
al tijdje hier niet meer rondgespookt, maar ik heb een vraagje..
Ik zit sinds september al op kamers (ienieminie TV helaas), en deed tot kort alles maar met DVD RW branden en daarna afspelen op mijn PS3. Dit komt omdat het draadloos thuisnetwerk hier op 1 of andere manier retetraag werkt, nu heb ik zojuist mijn Netgear Ethernet Switch en kabels van thuisthuis meegenomen & aangesloten om eindelijk weer alles te kunnen streamen!

Nu is mijn opstelling als volgt:
PC - draadloos internet (USB stickie) en kabel naar switch
PS3 - (draadloos internet mogelijk), kabel naar switch
de switch heeft geen kabel van internet, want in dit huis zit die router nogal onbereikbaar om een kabel naartoe te trekken.

Nu leek mij het logisch dat als ik het internet van de PS3 op wired zette, dat hij vanzelf de PS3 mediaserver zou moeten herkennen over de kabel; niet dus.
Ik kan wel streamen over draadloos, wat niet snel werkt, en over de kabel vinden ze elkaar niet.
Weet iemand hoe ik dus via de lankabels een verbinding PC - PS3 mediaserver tot stand kan brengen, en tegelijkertijd draadloos internet op de PC kan houden?

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- LAN-verbinding ingeschakeld
- verbindingsbrug draadloos-LAN gemaakt
- PS3 via wired en wireless geprobeerd verbinding te laten maken met de PC (alleen wireless werkte)
Bevinding: PS3 moet wired connection hebben aanstaan, anders is er geen signaal over de kabel naar switch.
Nouja wazig verhaal maar bedankt voor jullie hulp iig!

edito: Aja switch hé.. moet een extra router kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
gotsent gebruikt om mkv om te zetten naar mp4.
Geen qualty loss en geen lag meer.

Ga later nog wel een keertje bezig om GPU proberen te belasten voor transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Scarify schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:55:
Hoi allemaal,
al tijdje hier niet meer rondgespookt, maar ik heb een vraagje..
Ik zit sinds september al op kamers (ienieminie TV helaas), en deed tot kort alles maar met DVD RW branden en daarna afspelen op mijn PS3. Dit komt omdat het draadloos thuisnetwerk hier op 1 of andere manier retetraag werkt, nu heb ik zojuist mijn Netgear Ethernet Switch en kabels van thuisthuis meegenomen & aangesloten om eindelijk weer alles te kunnen streamen!

Nu is mijn opstelling als volgt:
PC - draadloos internet (USB stickie) en kabel naar switch
PS3 - (draadloos internet mogelijk), kabel naar switch
de switch heeft geen kabel van internet, want in dit huis zit die router nogal onbereikbaar om een kabel naartoe te trekken.

Nu leek mij het logisch dat als ik het internet van de PS3 op wired zette, dat hij vanzelf de PS3 mediaserver zou moeten herkennen over de kabel; niet dus.
Ik kan wel streamen over draadloos, wat niet snel werkt, en over de kabel vinden ze elkaar niet.
Weet iemand hoe ik dus via de lankabels een verbinding PC - PS3 mediaserver tot stand kan brengen, en tegelijkertijd draadloos internet op de PC kan houden?

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- LAN-verbinding ingeschakeld
- verbindingsbrug draadloos-LAN gemaakt
- PS3 via wired en wireless geprobeerd verbinding te laten maken met de PC (alleen wireless werkte)
Bevinding: PS3 moet wired connection hebben aanstaan, anders is er geen signaal over de kabel naar switch.
Nouja wazig verhaal maar bedankt voor jullie hulp iig!

edito: Aja switch hé.. moet een extra router kopen? :+
Wired aansluiten. Handmatig allebei ip adres geven in hetzelfde subnet en dan zou het volgens mij wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik PS3 Media Server voor mijn connectie van OSX naar mn PS3, maar ik krijg de verbinding niet aan de praat.

Heb het IP adres al hard ingevoerd onder settings / Force IP of the server, uPnP gechecked in de router, staat aan. Pingen van mijn PS3 lukt prima, beide apparaten hebben een goede connectie met het internet over hetzelfde WiFi netwerk.

Firewall ook al uitgeschakeld gehad, maakt geen verschil, software heeft gewoon toegang.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik verder nog kan proberen! Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Blindfold schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:03:
[...]

Wired aansluiten. Handmatig allebei ip adres geven in hetzelfde subnet en dan zou het volgens mij wel moeten lukken.
sorry ik ben een leek, subnet?
kun je dat misschien een beetje uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Het moet kunnen, thuis thuis kon ik het ook voor elkaar krijgen, maar toen stond die switch nog in verbinding met een router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Scarify schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:14:
[...]

sorry ik ben een leek, subnet?
kun je dat misschien een beetje uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Het moet kunnen, thuis thuis kon ik het ook voor elkaar krijgen, maar toen stond die switch nog in verbinding met een router..
Een subnet wordt in thuisnetwerken in principe bepaald door het derde cijfer van het IP adres. Neem als voorbeeld IP adres 192.168.1.1. Alle IP adressen die beginnen met 192.168.1 binnen hetzelfde netwerk vallen dus onder subnet "1". Als laatste cijfer mag gebruikt worden nummer 1 t/m 254. Evenveel apparaten kunnen dus onder 1 subnet vallen binnen hetzelfde netwerk.

Concreet voor jouw situatie betekend dit dat je op je een paar handmatige instellingen zal moeten maken om een en ander te laten werken.

1. Bekijk welk IP adres je draadloze adapter (op je PC) krijgt toegewezen. Dit kan via start-uitvoeren-CMD-ipconfig /all of door de adapter eigenschappen te openen via het configuratiescherm. Zeer waarschijnlijk begint dit nummer of met 192.168.0 (subnet 0), 192.168.1 (subnet 1) of 192.168.100 (subnet 100). Deze subnets worden over het algemeen (maar niet uitsluitend) door routers gebruikt bij het automatisch uitdelen van IP adressen aan aangesloten apparaten.

2. Stel op je PC een handmatig IP adres is voor je bedrade netwerk adapter. Om alle mogelijke conflicten te voorkomen mogen de eerste nummers niet overeenkomen met die van het IP adres van je draadloze adapter c.q. neem een niet gebruikt subnet. Neem dus bijvoorbeeld 192.168.5 of iets dergelijks. Het IP adres van je bedrade adapter stel in je in dat voorbeeld in als 192.168.5.1 (1 mag dus een nummer van 1 t/m 254 zijn, maar gebruik voor het gemak gewoon 1). Het subnetmask wordt waarschijnlijk automatisch gevuld, indien niet zet je deze op 255.255.255.0.

Zie onderstaand screenshot om een idee te krijgen hoe, wat en waar ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2ZHAjFddsbNRSgm6W9bgn9t/thumb.jpg

3. Stel op je PS3 het volgende handmatige IP adres in: 192.168.5.2. Ook hier geldt: het laatste nummer mag jezelf weten (1 t/m 254), maar neem voor de duidelijkheid gewoon 2. Zo zit je PS3 in hetzelfde subnet als je PC, met een eigen IP adres. Ook hier geldt dat het subnetmask waarschijnlijk automatisch gevuld wordt, indien niet zet je deze ook op 255.255.255.0.

4. Open PS3 Media Server. Ga naar de tab "General Configuration" en selecteer bij "Force networking on interface" je bedrade netwerkadapter. Zie opnieuw screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sPgA7Rp3ADF64BIBuwiLgMaW/thumb.jpg

Vanaf nu zou je PS3 de mediaserver moeten zien terwijl je gewoon nog vrolijk kan internetten via je draadloze verbinding. Het subnet waarin zowel je bedrade netwerkadapter op je PC als PS3 zitten opereert immers los van het subnet waarin je draadloze adapter zit. Laat je het ons even weten als het gelukt is?

[ Voor 83% gewijzigd door rodie83 op 22-03-2010 23:22 . Reden: toevoeging toevoeging toevoeging :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
rodie83 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:44:
[...]

Een subnet wordt in thuisnetwerken in principe bepaald door het derde cijfer van het IP adres. Neem als voorbeeld IP adres 192.168.1.1. Alle IP adressen die beginnen met 192.168.1 binnen hetzelfde netwerk vallen dus onder subnet "1". Als laatste cijfer mag gebruikt worden nummer 1 t/m 254. Evenveel apparaten kunnen dus onder 1 subnet vallen binnen hetzelfde netwerk.

Concreet voor jouw situatie betekend dit dat je op je een paar handmatige instellingen zal moeten maken om een en ander te laten werken.

1. Bekijk welk IP adres je draadloze adapter (op je PC) krijgt toegewezen. Dit kan via start-uitvoeren-CMD-ipconfig /all of door de adapter eigenschappen te openen via het configuratiescherm. Zeer waarschijnlijk begint dit nummer of met 192.168.0 (subnet 0), 192.168.1 (subnet 1) of 192.168.100 (subnet 100). Deze subnets worden over het algemeen (maar niet uitsluitend) door routers gebruikt bij het automatisch uitdelen van IP adressen aan aangesloten apparaten.

2. Stel op je PC een handmatig IP adres is voor je bedrade netwerk adapter. Om alle mogelijke conflicten te voorkomen mogen de eerste nummers niet overeenkomen met die van het IP adres van je draadloze adapter c.q. neem een niet gebruikt subnet. Neem dus bijvoorbeeld 192.168.5 of iets dergelijks. Het IP adres van je bedrade adapter stel in je in dat voorbeeld in als 192.168.5.1 (1 mag dus een nummer van 1 t/m 254 zijn, maar gebruik voor het gemak gewoon 1). Het subnetmask wordt waarschijnlijk automatisch gevuld, indien niet zet je deze op 255.255.255.0.

Zie onderstaand screenshot om een idee te krijgen hoe, wat en waar ;)

[afbeelding]

3. Stel op je PS3 het volgende handmatige IP adres in: 192.168.5.2. Ook hier geldt: het laatste nummer mag jezelf weten (1 t/m 254), maar neem voor de duidelijkheid gewoon 2. Zo zit je PS3 in hetzelfde subnet als je PC, met een eigen IP adres. Ook hier geldt dat het subnetmask waarschijnlijk automatisch gevuld wordt, indien niet zet je deze ook op 255.255.255.0.

4. Open PS3 Media Server. Ga naar de tab "General Configuration" en selecteer bij "Force networking on interface" je bedrade netwerkadapter. Zie opnieuw screenshot:

[afbeelding]

Vanaf nu zou je PS3 de mediaserver moeten zien terwijl je gewoon nog vrolijk kan internetten via je draadloze verbinding. Het subnet waarin zowel je bedrade netwerkadapter op je PC als PS3 zitten opereert immers los van het subnet waarin je draadloze adapter zit. Laat je het ons even weten als het gelukt is?
Jij bent mijn held _/-\o_
Hij werkt nu inderdaad, bij connection test gaf hij wel DNS error maar hij vind wel de PS3 media server en vice versa :) (ik heb bij DNS gewoon willekeurig wat ingevuld.)

Echt heeel erg bedankt!
nu nog een groter scherm, want mn PC scherm is zelfs groter dan mn TV.. maarja sparen en een vriendin is lastig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Scarify schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:05:
[...]

Jij bent mijn held _/-\o_
Hij werkt nu inderdaad, bij connection test gaf hij wel DNS error maar hij vind wel de PS3 media server en vice versa :) (ik heb bij DNS gewoon willekeurig wat ingevuld.)

Echt heeel erg bedankt!
nu nog een groter scherm, want mn PC scherm is zelfs groter dan mn TV.. maarja sparen en een vriendin is lastig :X
Hartstikke mooi!

Dat ie een foutmelding geeft bij DNS kan kloppen. Je hebt gelukkig geen Domain Name Server nodig voor een LAN, dus die foutmelding kan je in die zin ook echt letterlijk vergeten. Enjoy your mediacenter!

Edit: zie hieronder :P

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 23-03-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
psst, het is Domain Name Server.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:44:
psst, het is Domain Name Server.. ;)
Oops you are so right :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
hoe kan ik checken of mencoder gebruik maakt van Coreavc codec
ik zie er in de trace cq debug nix van terug.
ik heb het volgens de insructie geinstalleerd (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Laatst online: 15:57
Ik probeer al een paar dagen m2ts en mkv bestanden naar m'n PS3 te streamen, maar zonder succes. Onder PS3 Media Server verschijnt er geen Transcode map en als ik de bestanden uit de STREAM map kopieer crasht PS3 Media Server en vervolgens geeft ie bij iedere nieuwe poging aan dat de bestanden beschadigd zijn.

Daarnaast TVersity geìnstalleerd, maar die geeft aan de bestanden beschadigd zijn.

VideoLAN opent de m2ts bestanden wel, maar dan hoor ik alleen geluid, mkv bestanden gaan hier wel goed.

Weergeven van DVD (ISO) bestanden gaat vlekkeloos op de PS3.
Wie heeft er een tip?

[ Voor 6% gewijzigd door NokiaFan op 29-03-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Als ik HD films wil afspelen via PS3 Media server via mijn iMac (3,06, 4 GB) op mijn Samsung 32 inch LCD televisie, schokt hij nogal.

Het wil allemaal maar niet gaan, komt dit omdat mijn draadloos netwerk de bandbreedte niet aankan?Een linksys router van 3 jaar terug of zo.

Gamen, muziek beluisteren, e.d gaat perfect. Zelfs bij 720p schokt hij al. Iemand misschien een oplossing?Heb de bitrate van de audio al lager gezet in ps3 media server en optimalisatie voor dual-core aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Aight! schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:18:

Het wil allemaal maar niet gaan, komt dit omdat mijn draadloos netwerk de bandbreedte niet aankan?Een linksys router van 3 jaar terug of zo.
Yup, je draadloos netwerk doet je hier de das om, De hoeveelheid data die continue gestreamed wordt bij HD materiaal is meer dan je wlan (stabiel) kan leveren, daar doe je helaas vrij weinig aan..

Je kunt het overigens ook gemakkelijk testen voor de zekerheid, hang die mac eens met een utp aan je modem/router, dan weet je het snel genoeg :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Ik heb de CH3SNAS (mediaserver) al een tijdje, en ik heb sinds kort een PS3.

De PS3 ziet de CH3SNAS wel, maar ik krijg een foutmelding; DLNA Protocol Error (2114)

Wat kan ik daar aan doen?

Heb al op google rondgekeken maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

vraag:
Hoe kan ik flac bestanden afspelen op / streamen naar mn playstation zodat ik die op mn stereo kan afspelen.

Hardware:
Synology NAS 110j.
PS3 80GB met laatste firmware
Cambridge Audio DACmagic op de optical out van PS3

Ik gebruik de standaard DLNA server van de synology server (geen idee welke dat is, hoe zie ik dat?)
De PS3 ziet de flac bestanden in de gesharede folders niet.
Nu lees ik in de TS wel dat PS3 geen flac ondersteunt, maar er staat ook dat een streamserver dan de files kan transcoden naar een ander formaat dat wel door de PS3 gesnapt wordt.

Specifieke vraag:
Hoe kan ik de NAS de flac files laten transcoden in een voor de PS3 geschikt formaat.

Uiteindelijke doel:
Muziek van audiofiele kwaliteit in mn huis.
Alternatieve oplossingen die dit doel verwezenlijken zijn dus ook welkom...

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:05:
Hoi,

vraag:
Hoe kan ik flac bestanden afspelen op / streamen naar mn playstation zodat ik die op mn stereo kan afspelen.

Hardware:
Synology NAS 110j.
PS3 80GB met laatste firmware
Cambridge Audio DACmagic op de optical out van PS3

Ik gebruik de standaard DLNA server van de synology server (geen idee welke dat is, hoe zie ik dat?)
De PS3 ziet de flac bestanden in de gesharede folders niet.
Nu lees ik in de TS wel dat PS3 geen flac ondersteunt, maar er staat ook dat een streamserver dan de files kan transcoden naar een ander formaat dat wel door de PS3 gesnapt wordt.

Specifieke vraag:
Hoe kan ik de NAS de flac files laten transcoden in een voor de PS3 geschikt formaat.

Uiteindelijke doel:
Muziek van audiofiele kwaliteit in mn huis.
Alternatieve oplossingen die dit doel verwezenlijken zijn dus ook welkom...

Bedankt.
Met wat beter nadenken had ik de vraag op het synology forum moeten posten...
Ik heb de settings op de NAS kunnen aanpassen om transcoding the enablen.
Aangezien ik maintenance van de NAS via WAN heb gedaan, moet ik vanavond als ik weer thuis ben het effect nog wel even testen op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hallo, ik wil HD content streamen volgens de volgende setup:

Vanaf laptop > (dmv kabel)
Modem/router > (dmv kabel)
powerline adapter 1 >
powerline adapter 2 > (dmv kabel)
naar PS3 > hdmi
receiver > hdmi
Tv

Als ik nu een HD content afspeel en hij schiet richting 20Mbps (rechts bovenin bij info ps3) dan gaat hij stotteren.

Wat doe ik verkeerd of kan het gewoon niet?

Volgens mijn powerlineadapter is de verbinding 50Mbit/s
Heb in PS3 MS optie DTS/FLAC aanstaan.
Maximale bandbreedte staat op 0

Setup:
Laptop: Asus F3sa http://www.notebookcheck.nl/Asus-F3SA.7600.0.html
Modem/router: Speedtouch 780
Poweradapter: MSI ePower 200AV kit II
Receiver Onkyo tx-sr607
Mediaserver: PS3 media server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:56:
[...]

Met wat beter nadenken had ik de vraag op het synology forum moeten posten...
Ik heb de settings op de NAS kunnen aanpassen om transcoding the enablen.
Aangezien ik maintenance van de NAS via WAN heb gedaan, moet ik vanavond als ik weer thuis ben het effect nog wel even testen op de PS3.
Helaas, het werkt niet...
Iemand een beter idee? Ik heb reeds opnieuw geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
Ik draai PMS op een Macbook. Nu wil ik die Uitzending Gemist via PMS kunnen draaien. Ik heb het .jar bestand in de 'plug in' folder gezet. Echter zie ik niets op mn PS3 verschijnen bij Video. Aangezien het een .jar bestand is lijkt me dit ook niet vreemd. Weet iemand hier een oplossing voor???
Hier ben ik ook wel benieuwd naar of iemand hier al een oplossing voor heeft.

Ik had zelf namelijk iets gevonden dat dat nog niet werkt op een mac. Maar zeker weten doe ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

vyndrox schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:24:
[...]

Piek bitrate = 109 mbit
avg bitrate 65 mbit
Tijdens lag 17 mbit
CPU load 96%
En buffer leeg
Ik heb ook al sinds ik PMS geïnstalleerd heb last van haperingen bij 1080P.
edit: Handmatig in de PS3 op een gigabit netwerk gezet (geloof ik), en nu ook in PMS mijn LAN kaart aangegeven, het stotteren lijkt voorbij _/-\o_

Ik heb ook nog een ander probleem. Als ik wil doorspoelen dmv vierkantje gaat de film een aantal minuten na het doorspoelen versneld het beeld afspelen terwijl het geluid goed blijft lopen. Daarna loopt de film vanzelf vast. Waar kan dat aan liggen?

Is het trouwens nodig om bij de transcode instellingen: DTS/ FLAC -> LPCM remux aan te vinken??
Ik heb dat wel aan, de PS3 geeft nu bij DTS altijd een LPCM weer en zo wordt het ook door de PS3 herkent, de PS3 lijkt anders het DTS signaal naar een DD signaal om te zetten 8)7 ??
Ik heb een PS3fat aangesloten op een Denon 2310. Wat is hiervoor de juiste instelling?

[ Voor 24% gewijzigd door el-jorge op 01-04-2010 00:55 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Als ik wil doorspoelen dmv vierkantje gaat de film een aantal minuten na het doorspoelen versneld het beeld afspelen terwijl het geluid goed blijft lopen. Daarna loopt de film vanzelf vast. Waar kan dat aan liggen?

Is het trouwens nodig om bij de transcode instellingen: DTS/ FLAC -> LPCM remux aan te vinken??
Ik heb dat wel aan, de PS3 geeft nu bij DTS altijd een LPCM weer en zo wordt het ook door de PS3 herkent, de PS3 lijkt anders het DTS signaal naar een DD signaal om te zetten 8)7 ??
Ik heb een PS3fat aangesloten op een Denon 2310. Wat is hiervoor de juiste instelling?

Weet iemand hier iets van?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

el-jorge schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:59:
Als ik wil doorspoelen dmv vierkantje gaat de film een aantal minuten na het doorspoelen versneld het beeld afspelen terwijl het geluid goed blijft lopen. Daarna loopt de film vanzelf vast. Waar kan dat aan liggen?
De film wordt 'on-the-fly' omgezet door je pc waardoor hij herkend wordt door de PS3. Als je door gaat spoelen moet het omzetten ook versneld gebeuren. Tenzij je een monster pc hebt, gaat dit nagenoeg altijd fout. Het beste wat je kan doen is de 'go-to' functie gebruiken ( te selecteren dmv driehoekje) Je kan dan een tijdstip kiezen in de film. Het is niet hetzelfde als doorspoelen maar het principe is hetzelfde...

Weet iemand hier iets van?
Zoals de functie al zegt wordt het DTS signaal omgezet naar LPCM. Dit is bedoeld voor versterkers die geen DTS kunnen decoderen en je dus geen geluid( of ruis) hoort. 99,9% van de versterkers kunnen wel LPCM ontvangen, vandaar deze functie. Je hebt een 2310 en die kan DTS ontvangen. Ik heb een 1909 en het werkt perfect. Als ik jou was zou ik het dus uitvinken. Als je op 'select' drukt tijdens het streamen zal je geen DTS als geluidsstream zien staan, maar 2ch stereo. Dit hoort zo, je receiver zal wel gewoon DTS weergeven.
Let er wel op dat je denon niet automatisch prologic oid van het inkomend signaal maakt en dat de sound level op je PS3 niet aangepast is. (driehoekje->sound. Level moet op normal staan en niet + of -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Aldmar schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:32:
De film wordt 'on-the-fly' omgezet door je pc waardoor hij herkend wordt door de PS3. Als je door gaat spoelen moet het omzetten ook versneld gebeuren. Tenzij je een monster pc hebt, gaat dit nagenoeg altijd fout. Het beste wat je kan doen is de 'go-to' functie gebruiken ( te selecteren dmv driehoekje) Je kan dan een tijdstip kiezen in de film. Het is niet hetzelfde als doorspoelen maar het principe is hetzelfde...
Dit is wat ik bedoelde, ik kies dan een tijdstip en dan naar een paar minuten gaat die dan ineens versneld het beeld spelen terwijl het geluid goed blijft lopen, waarna die vastslaat. |:(
Aldmar schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:32:
Zoals de functie al zegt wordt het DTS signaal omgezet naar LPCM. Dit is bedoeld voor versterkers die geen DTS kunnen decoderen en je dus geen geluid( of ruis) hoort. 99,9% van de versterkers kunnen wel LPCM ontvangen, vandaar deze functie. Je hebt een 2310 en die kan DTS ontvangen. Ik heb een 1909 en het werkt perfect. Als ik jou was zou ik het dus uitvinken. Als je op 'select' drukt tijdens het streamen zal je geen DTS als geluidsstream zien staan, maar 2ch stereo. Dit hoort zo, je receiver zal wel gewoon DTS weergeven.
Let er wel op dat je denon niet automatisch prologic oid van het inkomend signaal maakt en dat de sound level op je PS3 niet aangepast is. (driehoekje->sound. Level moet op normal staan en niet + of -)
Ik zal dit eens gaan testen, thanks.
edit: Getest, ik heb een PS3fat, volgens mij doet die geen truehd enz over HDMI uit, dus ik zal deze optie aan moeten laten staan.
edit2: na eerst een hoop geruis te krijgen even verder getest, toch maar weer uitgevinkt. De reciever geeft idd DTS weer, echter bij DD geeft die multi channel in weer :X
Wat ik mij wel afvraag wat als je true hd en dts hd wil streamen, dan moet de ps3 het toch eerst naar lpcm omzetten, aangezien de ps3fat geen truehd en dts hd over lpcm kan doorgeven?

Nog even wat anders. Ik wil keep DTS in audio stream aanvinken, maar dan komt er een pop-up en wordt het vakje niet aangevinkt...
edit: opgelost door een de nieuwst beta te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door el-jorge op 02-04-2010 20:12 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Iemand dit al getest?
http://mirovideoconverter.com/

A super simple way to convert almost any video to MP4, Ogg Theora, or a specific phone or iPod.
100% Free and open-source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Bah, sinds ik vandaag de nieuwe update van de ps3 zelf geinstalleerd heb kan ik tijdens het luisteren van een track niet via de PS-knop op mijn remote terug om alvast een volgend liedje te zoeken :( :(
Als ik nu op de PS-knop druk vraagt hij me of ik het afspelen wil stoppen of niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:55
Vraag me af, als je de lijst met ondersteunde codecs bekijkt lijkt het alsof de PS3 dichtbij komt om mkv bestanden af te spelen. Is het uitgesloten dat zoiets mogelijk zal worden, bijv met een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Red devil schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:13:
Vraag me af, als je de lijst met ondersteunde codecs bekijkt lijkt het alsof de PS3 dichtbij komt om mkv bestanden af te spelen. Is het uitgesloten dat zoiets mogelijk zal worden, bijv met een nieuwe firmware?
Is zeker niet uitgesloten. Ik meen zelfs ergens te hebben gelezen dat Sony de mediaplayer capaciteiten wilde verbetering door bijv ondersteuning voor meer codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik begrijp er niks meer van , ik gebruik PMS voor het streamen van videos, en dit ging een hele tijd goed maar ineens heb ik problemen.

specs

1- Intel Core 2 duo T7200 @ 2ghz, 2GB RAM, Windows 7 home premium, PMS version 1.20.409

2- Laptop via WIFI, en Xbox 360 wired aangesloten op Linksys WRT54g. Download speed is 9.42Mb/s, upload speed is 0.87Mb/s. (speedtest.net)

Het gaat om AVI videofiles, op de 360 kies ik de Mencoder file en de eerste 5 minuten gaat het goed, en dan ineens krijg ik irritante pauzes. Het beeld blijft stilstaan voor 5 seconden of langer, en dan gaat ie weer verder. En soms begint het al na een paar seconden en de andere keer duurt het heel lang voordat het begint. Heb hier nog nooit last van gehad en nu ineens wel...

Voor de Xbox 360 en PS3 is avisynth ineens unsupported...dus Mencoder blijft echt alleen over, als ik ook subtitles weer hebben, en dat wil ik. Misschien moet ik maar eens een oudere PMS versie gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

Vraag:

ik importeer muziek (mp3) met itunes, die zet dan vervolgens in een folder-structuur (in bijvoorbeeld D:\Itunes)

vervolgens voeg ik die directory toe aan de playstation media server.

Echter als ikdan naar de playstation ga en naar 'muziek' dan krijg ik echt alles nummer voor nummer. Dus als ik 2400 nummers heb, moet ik 2400 items doorscrollen. Dit vind ik erg onhandig en onoverzichtelijk.

is er ook een optie dat alles op album staat en meer gesorteerd qua muziek? is daar misschien iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Wat ik niet goed begrijp is het volgende:
Als ik een DTS track speel zie ik netjes op mijn denon dat het een DTS track is. Als ik DD speel ontvangt de Denon het als multi channel in wat wijst op dat het signaal eerst naar lpcm wordt omgezet en dan wordt doorgestuurd.

Kan het met de volgende instelling te maken hebben, die ik aangevinkt heb; Remux wanneer audio track AC3 is.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
Iemand ervaring met het streamen van OGG audio bestanden naar de ps3 krijg er niet echt geluid uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

el-jorge schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:15:
Wat ik niet goed begrijp is het volgende:
Als ik een DTS track speel zie ik netjes op mijn denon dat het een DTS track is. Als ik DD speel ontvangt de Denon het als multi channel in wat wijst op dat het signaal eerst naar lpcm wordt omgezet en dan wordt doorgestuurd.

Kan het met de volgende instelling te maken hebben, die ik aangevinkt heb; Remux wanneer audio track AC3 is.
ik zou die vraag ff in het denon topic neergooien, komen vaker van die dingen voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

HenkS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:18:
[...]

ik zou die vraag ff in het denon topic neergooien, komen vaker van die dingen voorbij
Ik denk eerder dat het met PMS te maken heeft ipv met de Denon.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Nu ineens als ik videos met Avisynth/MEncoder en/of Avisynth/FFmpeg probeer af te spelen op PS3/Xbox 360, krijg ik elke keer een error dat het een corrupted file is, dus ineens kan zelfs de PS3 ook geen Avisynth/MEncoder en Avisynth/FFmpeg aan? Wat is dit zeg...

Met MKV files heeft ie geen probleem maar als ik een AVI video kies...gelijk..corrupted data.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 07-04-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
goed ik heb inmiddels een vrijwel compleet werkende PMS draaien. incl subtitles etc.

Alleen nu wil ik er eigenlijk ook uitzendinggemist ophebben, voor mij vriendin. Nou heb ik die .jar plugin gedownload, maar wat doe ik ermee? :X

waar moet ik hem plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
mdj84nl schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:59:
goed ik heb inmiddels een vrijwel compleet werkende PMS draaien. incl subtitles etc.

Alleen nu wil ik er eigenlijk ook uitzendinggemist ophebben, voor mij vriendin. Nou heb ik die .jar plugin gedownload, maar wat doe ik ermee? :X

waar moet ik hem plaatsen ?
http://gathering.tweakers...ggemist&data[boolean]=AND

Blijkbaar in de plugin directory..

[ Voor 10% gewijzigd door scorpie op 08-04-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
die heb ik niet :? heb er zelf 1 aangemaakt in de hoofddir van PMS maar lijkt ook niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

mdj84nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:07:
[...]

die heb ik niet :? heb er zelf 1 aangemaakt in de hoofddir van PMS maar lijkt ook niet te werken
De plugin werkt alleen in de laatste versie van PMS, als je die installeert heb je wel een map plugins schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
Nu ik mijn oude PS3 heb weten te repareren vraag ik mij af of het ook mogelijk is om met 2 PS3's tegelijkertijd te streamen dmv PMS, maar dan met 1 bedrade verbinding en 1 draadloze verbinding.

PMS vindt op dit moment namelijk alleen de bedrade PS3 en de TV die beiden (net als de PC) achter de router zijn aangesloten. Ik kan er verder geen informatie over vinden dus hoop dat hier iemand daar meer over weet. Als iemand mij al weet te vertellen dat dit niet gaat lukken, dan bespaar ik mezelf de tijd en moeite om een extra kabel door de muur te gaan trekken.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Ik heb meerdere film gekopierd naar de harde schijf van de PS3 (slim 250gb)
Gister tijdens een poging een film af te spelen (AVCHD m2ts) bleef de playstation hangen, en melde dat er een corrupt bestand was aangetroffen, en de PS wou dit repareren.
Prima dacht ik....vervolgens gaf hij wederom om aan om te repareren, en hij bleef in een soort reparatie loop te zitten.
PLaystation uitgezet, en vervolgens was ik mijn menu (XMB) menu kwijt met alle icoontjes.
%^*%%$#@!*
Na 3 reboots geen menu te zien....
IN het servicemenu een een restore gedaan (natuurlijk vergeten mij savegames te backuppen)
En ik had alles weer terug...tenminste mijn PS werkte weer, maar was weer lekker schoon...
Gister wederom een andere film erop gezet (AVCHD) en gister ook meteen getest, speelde prima af geen problemen.
Maar...vanmorgen toen ik trosts de film van Alvin and the Chipmunks wou laten zien, bleef hij wederom hangen, en wederom na een reboot geen menu meer.
Weet iemand raad om dit te verhelpen.
Wat doe ik fout, of is er iets met mijn HD, of Codec?
Bedankt voor jullie wijze raad alvast...

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Hallo allemaal, ik heb net tversity uitgeprobeerd en het werkt :), alleen heb ik nog geen Full hd tv, ik heb nu nog een normale, het gaat om een sony wega trinitron 100hz.

Nu heb ik een dvd film op tversity en als ik hem afspeel is het niet echt dvd kwaliteit, misschien dat het aan de instellingen van tversity ligt. Misschien heeft het te maken met de resolutie die ik heb ingesteld in tversity, die heb ik nu staan op 640x480.

Weet niet echt of er wat aan te doen is om nog beter kwaliteit te krijgen, mischien als 1 van jullie het weet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ervanuitgaande dat je dvd voor de PAL regio is, moet je de resolutie natuurlijk wel op 768*576 zetten in tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik gebruik al langere tijd PMS naar tevredenheid. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een 1080p film met DTS goed af te spelen.

Wanneer de bitrate onder de 90 blijft, heb ik prima beeld en geluid. Maar wanneer bijvoorbeeld een grote vlakte met bomen in beeld komt, begint ie te schokken en valt het geluid weg. Wanneer het beeld weer verandert naar minder kleine voorwerpen (gewoon 2 mensen, of close-up) dan loopt ie per direct weer vloeiend en met geluid.

Met DolbyDigital is dit veel minder.

Is hier iets aan te doen qua instellingen?

Mijn systeem:
Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5W DH Deluxe
Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX 4GB
Sapphire Radeon X1900 XTX
Win7 Ultimate
Denon avr-1610
Thomson speedtouch 780 Experiabox (kpn)
ALLES BEDRAAD

Belangrijke instellingen Java:
Max grootte trasnscodebuffer: 400
Aantal cores: 2
Keep DTS audio in stream: AAN
DTS/FLAG Remux: UIT (mijn receiver ondersteunt DTS)
Max bandbreedte: 0
Mpeg2 video instellinge: keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 (beste qualiteit)

Engines voor video bestanden van boven naar beneden:
MEncoder -> Verbeterde multicore ondersteuning: AAN, Switch to TSmuxer: AAN
Avisynth/MEncoder
Avisynth/FFmpeg
TSmuxer

Engines voor audiobestanden
MPlayer audio
FFmpeg audio
Audio High Fidelity

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik dacht laat ik toch maar eens mijn probleem posten.

Ik draai nu al ongeveer een half jaar PS3 media server, maar het beeld hapert zo vaak dat ik maar uit ergernis dvd's weer ben gaan branden.

Oorspronkelijk streamde ik vanuit mijn laptop.
De laptop en de ps3 waren allebei draadloos op het netwerk (802.11n) aangesloten. Toen kwam ik erachter dat de PS3 geen 802.11n heeft. Dus omdat zijn max maar 54mbit was, heb ik het netwerk op b,g en n gezet.

Hier begonnen de problemen al helemaal. Mijn laptop heeft bij signaalsterkte altijd 100% (afstand tot router is 7 meter + een dikke muur). Voor de PS3 weet ik het niet precies wat zijn signaalsterkte was. (De PS3 staat 4 meter van de router af.

Als ik een filmpje probeerde te streamen (maakt niet uit wat) vob's (in ISO)/avi's/mkv's alles haperde. Ik had geen firewall aan staan en geen antivirus. Dus ben ik maar een kabel gaan trekken, wat ik echt niet wou want daarvoor had ik zo'n 15 meter nodig. Maargoed, nu is de PS3 aangesloten met een 100mbit LAN. De laptop zend nu uit op alleen 802.11n, signaalsterkte 100% en snelheid 130mbit.

Ik dacht dus, nu kunnen er geen problemen zijn. Die waren er ook niet, maar nu wel. Zeker ISO files. Want als ik een serie ga kijken die van VOB's is moet ik die eerst omzetten naar ISO anders kan je met PS3 media server geen ondertiteling selecteren (TRANSCODE).

Ik snap dus echt niet waar het aan kan liggen, mijn laptop heeft een vrij sterke processor (Intel T9400).
Hoezo kan hij niet op tijd de buffer volgooien. Mij lijkt dat niet zo zwaar met ISO (VOB's). Ook wil nog wel eens gebeuren dat hij helemaal stil staat en dan begint de film helemaal opnieuw.

Een tweede probleem dat ik ervaar is, als ik mijn muziekfolder open (3000 nummers) hij dit met moeite kan inladen. Het duurt eeuwen voordat heel de speellijst erin staat. Zeker als ik 1 van de laatste nummers wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik gok dat het toch aan wireless ligt. Sluit je laptop ook eens bedraad aan (tijdelijk om te testen.) en als het dan wel goed gaat weet je waar het aan ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Monda schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:33:
Ik gebruik al langere tijd PMS naar tevredenheid. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een 1080p film met DTS goed af te spelen.

Wanneer de bitrate onder de 90 blijft, heb ik prima beeld en geluid. Maar wanneer bijvoorbeeld een grote vlakte met bomen in beeld komt, begint ie te schokken en valt het geluid weg. Wanneer het beeld weer verandert naar minder kleine voorwerpen (gewoon 2 mensen, of close-up) dan loopt ie per direct weer vloeiend en met geluid.

Met DolbyDigital is dit veel minder.

Is hier iets aan te doen qua instellingen?

Mijn systeem:
Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5W DH Deluxe
Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX 4GB
Sapphire Radeon X1900 XTX
Win7 Ultimate
Denon avr-1610
Thomson speedtouch 780 Experiabox (kpn)
ALLES BEDRAAD

Belangrijke instellingen Java:
Max grootte trasnscodebuffer: 400
Aantal cores: 2
Keep DTS audio in stream: AAN
DTS/FLAG Remux: UIT (mijn receiver ondersteunt DTS)
Max bandbreedte: 0
Mpeg2 video instellinge: keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 (beste qualiteit)

Engines voor video bestanden van boven naar beneden:
MEncoder -> Verbeterde multicore ondersteuning: AAN, Switch to TSmuxer: AAN
Avisynth/MEncoder
Avisynth/FFmpeg
TSmuxer

Engines voor audiobestanden
MPlayer audio
FFmpeg audio
Audio High Fidelity
Netwerksnelheid 100mbit of Gbit? 1080p gaat namelijk in drukke stukjes film makkelijk over de 100mbit heen. DTS geeft ook wat meer overhead en dus nog meer belasting op het netwerk dan DD.

Als dat het niet is, check de belasting op je processor eens tijdens die drukke stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
rodie83 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:35:
[...]

Netwerksnelheid 100mbit of Gbit? 1080p gaat namelijk in drukke stukjes film makkelijk over de 100mbit heen. DTS geeft ook wat meer overhead en dus nog meer belasting op het netwerk dan DD.

Als dat het niet is, check de belasting op je processor eens tijdens die drukke stukjes.
Niet veel verstand van maar bij netwerkcentrum > Local Area Connection zie ik 100 Mbps. Ik ga eens kijken wat mn cpu doet . Dus mocht dat het niet zijn, zal de oplossing zijn Gbit netwerk maken, maar dan moet ik andere kabels gaan trekken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Monda schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:07:
[...]

Niet veel verstand van maar bij netwerkcentrum > Local Area Connection zie ik 100 Mbps. Ik ga eens kijken wat mn cpu doet . Dus mocht dat het niet zijn, zal de oplossing zijn Gbit netwerk maken, maar dan moet ik andere kabels gaan trekken dacht ik.
Cat5 kabels kunnen in principe ook prima Gbit aan. Waarschijnlijk heb je die liggen. Makkelijkste manier is om een Gbit switch te kopen en daar je router, PS3 en PC aan te hangen. Op die manier is de verbinding tussen je PC en PS3 op Gbit snelheid. Mits de LAN poort op je PC ook een Gbit poort is, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
aanvulling op rodie:

Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/netwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
rodie83 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:31:
[...]

Cat5 kabels kunnen in principe ook prima Gbit aan. Waarschijnlijk heb je die liggen. Makkelijkste manier is om een Gbit switch te kopen en daar je router, PS3 en PC aan te hangen. Op die manier is de verbinding tussen je PC en PS3 op Gbit snelheid. Mits de LAN poort op je PC ook een Gbit poort is, uiteraard.
Oke bedankt voor de uitleg ook dmv het plaatje hierboven is het eens stuk helderder geworden. Ik had van iemand anders begrepen dat ik ook andere kabels moest trekken CAT-6 of CAT -5E. Geen idee wat ik nu heb liggen, maar zal ff googlen. Ik heb de Asus P5W DH Deluxe, als het goed is, is die LAN poort een Gbit poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Vergeet niet dat behalve de bekabeling ook de apparatuur een verschil kan uitmaken. Ik zit bij Alice en heb zo'n Copperjet ding die ook fungeert als router. Ik had mijn draadloze Belkin-router achter dat Copperjet-ding gezet, en de DHCP-functionaliteit van de Belkin uitgeschakeld, zodat de Copperjet de ip's uitdeelde. Bij het streamen van media, werd de hele routerfunctionaliteit van de Belkin dus niet gebruikt, daar deze enkel als switch werkte. Nu heb ik eens geprobeerd om de Belkin die routing-taken uit te laten voeren en te kijken hoe dat ging. Je raad het al: beter. Het is niet zo dat alles soepel werk. Maar met een vaste 10/100-verbinding stottert HD materiaal iig niet meer.

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]