[x] schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:
Bedankt

Ik gebruik nu TVersity om soms te streamen naar mijn 360 maar hier heb ik best veel problemen mee (met 720p avi's) en mis ik toch veel funktionaliteiten (zoals het doorspoelen).Misschien toch verstandinger om voor een NMT te gaan..
Het doorspoelen wil prima op een PS3, mits je niet "realtime" probeert door te spoelen. Door gewoon aan te geven tot welke "tijd" er doorgespoeld moet worden gaat alles prima hier (in combinatie met PS3 Media Server).
Ook NMT's hebben van bovenstaande last, zeker als je gebruik maakt netwerkshares om spul af te spelen. Dat mag dus geen reden zijn. De voor/nadelen die
ik (wat betekend dat anderen het anders kunnen/zullen zien) zie als ik een NMT's tegenover een PS3 zet:
Voordeel PS3:
- Is drie apparaten in één (console, mediaplayer, blurayspeler)
- Heeft een gemakkelijke, snelle interface
- Is uitermate sterk in het upscalen van DVD's
- Heeft een vervangbare harde schijf
- Kunnen makkelijk externe harde schijven op aangesloten worden via USB.
Nadeel PS3
- Voor streaming is (afhankelijk van wat je wil streamen) een behoorlijke snelle PC/Mac nodig
- Voor streaming van 1080p kwaliteit spul moet alles bekabeld zijn aangesloten, liefst met Gbit verbinding om haperingen te voorkomen
- PS3 zelf ondersteund maar matig formaten, waardoor gebruik interne harde schijf in feite is af te raden (of je moet alles willen omzetten)
- Bij streaming kan de mediaserver bij uitheimige bestanden nog wel eens lastig doen, c.q. alles instellen kan best wat moeite kosten
Voordeel NMT:
- Relatief goedkoop
- Zeer zuinig
- Bij gebruik interne HD geen streaming nodig en dus geen tweede apparaat nodig
- Meestal zeer goede ondersteuning voor alle mogelijke formaten, vrijwel geen instellingen die gemaakt moeten worden
Nadeel NMT:
- Weer een extra kastje, tis nog steeds geen DVD/bluray speler en/of console dus die moeten er nog bij
- Afstandsbediening is slecht t.o.v. PS3 controller
- Trage interfaces, vooral met veel muziek
[
Voor 3% gewijzigd door
rodie83 op 16-03-2010 12:54
]