Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:35
DatBassie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Keukenrol is wat grof en gaat hele kleine krassen achterlaten. Microvezeldoekje (ook wat mindere kwaliteit) is beter. Alcohol (wasbenzine ofzo) kan ook wel, maar met een glasreiniger zou goed moeten lukken.

Ik kan wel wat linkjes sturen voor diegenen, die graag wat meer de diepte in willen :P
Mag altijd, graag!

• Freestuff
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:25
DatBassie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Keukenrol is wat grof en gaat hele kleine krassen achterlaten. Microvezeldoekje (ook wat mindere kwaliteit) is beter. Alcohol (wasbenzine ofzo) kan ook wel, maar met een glasreiniger zou goed moeten lukken.

Ik kan wel wat linkjes sturen voor diegenen, die graag wat meer de diepte in willen :P
Kom maar op met die linkjes _/-\o_

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:51
@steffeh @Freestuff Deze volg ik meestal min of meer: YouTube: How to Super Clean the INSIDE of Your Windshield (No Streaks).
Verder kan je op reddit.com/r/autodetailing misschien ook wat vinden. Ik heb gewoon van de Halfords glaspoetser van Valma ofzo gehaald, doet het best.

Als je de video volgt en de stappen min of meer uitvoert, moet het goed zijn. Ik doe nu met mijn (tijdelijke) auto wat glass cleaner op een doekje en neem de ruit ermee af, dan keertje droog maken. Voor ontwasemen heb ik een goedkoop spuitbusje gekregen, maar valt ook van alles voor te krijgen.

Glas schoonmaken (buitenkant ook) is wel handig, dus zelfs als je niet los gaat is een goede reiniger met een of twee microvezeldoekjes wel aan te raden. Kan je ook gelijk tussendoor beetje poetsen.
Voor meer kan je YouTube: How to Super Clean Your Windshield ook kijken. Let wel dat een clay bar misschien krassen maakt, doordat je vuil weer op de lak/ruit smeert, dus vooral doen als het echt nodig is!

• Crodanf
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
steffeh schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:55:
• Zit volgens mij in het 'SPCCI' systeem, overgang tussen deze modus levert af en toe een hikje op in het gaspedaal / motor.
[/list]
Hier is een terugroep actie voor (AK055A, voor alle SkyX motoren). Je kunt het beste even aan de dealer vragen of deze al bij jouw auto uitgevoerd is. Bij mij heeft dat alle kleine hikjes/stotteringen volledig verholpen.

Er is vanaf deze week ook een terugroepactie voor het noodrem systeem (AK072A, zowel nieuwe 3 als CX-30). Die zou zomaar zonder reden kunnen activeren waardoor de auto flink in de ankers gaat. Mocht je voor die eerste langs moeten komen kun je deze ook meteen meenemen.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-04 22:11
Ik heb met mijn 3 (X | hand | luxery)inmiddels 3x een software / firmware update gehad (zowel ECU als infosystemen).

- Tikje: Niet aanwezig, nooit gemerkt
- De laatste update heeft aanpassingen gedaan aan:

> De cameraprojectie (360 view): in parking modus had ik eerst een full 360 view, dat is nu voor / achter / zijkant. Middels reserve zie ik wel netjes 360 als optie staan.
> Digitale benzinemeter (loopt nu meer gelijk met de analoge, voorheen was de digitale weergave hoger/rooskleuriger dan de weergave van de analoge)
> Android Auto gespot
> Extra optie: Wanneer de auto gestart wordt, toon automatisch de cameraview
> Extra optie: Timebased vergrendeling (30/60/90/120 sec) zodra de autosleutel buiten het scanbereik komt. (was eerst alleen afstand)
> Kleine kaartupdate gehad
> TMC werkt nu iets vlotter en is meer compleet (ik hou het op een rijtje bugfixes voor deze)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Freestuff
iemand hier een oplossing voor? Bij mijn Mazda CX 30 en het gebruik van Apple Carplay en Waze gaat bij het starten van Waze het geluid van de radio uit. Bij Apple Maps en Google Maps heb ik dit probleem niet.
In Waze staat het geluid op "Alleen meldingen".

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15:31
Qua terugroepacties heb ik vorig jaar iets vreemds meegemaakt met de 3 GT-M, afgelopen zomer moest er een ruitenwisserstuurunit vervangen worden en dat is gebeurd in de zomer bij de dealer, geen klachten voordien alleen een paar maanden later begaf opeens de intervalstand en stand 1 van de ruitenwissers het.
Dit was best gevaarlijk met wat regenbuien onderweg.

Toen ook een kentekencheck gedaan en daaruit bleek dat er nog een terugroepactie op dit kenteken stond.
Nagevraagd bij de dealer, en gelijk een afspraak gemaakt om nogmaals dat ding te fixen en die vertelde dat de nog openstaande terugroepactie waarschijnlijk een administratief slordigheidje was en dat de unit in de eerste instantie daadwerkelijk vervangen is en ze deze dus nogmaals gingen vervangen want defect.

Nadien geen klachten meer maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden, zouden ze niet per ongeluk een reeds omgewisselde/defecte unit van de plank getrokken hebben en deze er in de eerste instantie ingezet hebben, terwijl het originele ding geen problemen gaf, de vervanger wel en de huidige ook probleemloos is.

Inmiddels staat er uiteraard geen terugroepactie meer open op dit kenteken.

[Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 28-01-2020 00:43]

DnB is Liquid

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:35
Crodanf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Hier is een terugroep actie voor (AK055A, voor alle SkyX motoren). Je kunt het beste even aan de dealer vragen of deze al bij jouw auto uitgevoerd is. Bij mij heeft dat alle kleine hikjes/stotteringen volledig verholpen.

Er is vanaf deze week ook een terugroepactie voor het noodrem systeem (AK072A, zowel nieuwe 3 als CX-30). Die zou zomaar zonder reden kunnen activeren waardoor de auto flink in de ankers gaat. Mocht je voor die eerste langs moeten komen kun je deze ook meteen meenemen.
Ah thanks, dat is goed om te weten! Zal vandaag de dealer eens bellen hierover, heb hem 18 januari gekregen dus zal zomaar kunnen zijn dat de updates er al wel opzitten. Heb namelijk al die features die @D_Jeff hier neerzet al wel.

• bustertje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-03 09:09
Freestuff schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:59:
iemand hier een oplossing voor? Bij mijn Mazda CX 30 en het gebruik van Apple Carplay en Waze gaat bij het starten van Waze het geluid van de radio uit. Bij Apple Maps en Google Maps heb ik dit probleem niet.
In Waze staat het geluid op "Alleen meldingen".
Dit was na een update van Carplay bij mij verholpen.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 30-03 19:07
D_Jeff schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:40:
@Hertog_Martin Aanstippen doen de meeste dealers nog wel, echter hebben zij de lakstift niet op voorraad.
Meestal vragen ze 10 euro voor.

Andere optie is het laten doen door servicebedrijven (CarGlass adverteert er mee, geen idee hoe de ervaringen zijn)
Ruit zou ik wel laten vullen, voor deze krak zegt -- met een WA+ is reparatie gratis (indien kleiner dan een 2 euro muntstuk)
Weinig tijd doordeweeks dus alleen bij carglass nog langsgeweest. Ruitschade verholpen maar lelijk zichtbaar litteken (lange kras) helaas.

Steenslag schade op motorkap doen ze helaas niet, alleen bumper, dorpels en zijkanten meen ik.

Andere 'spotrepair' aanbieders melden ook op hun website dat motorkap niet in aanmerking komt.

Dus dan maar de lakstift, huiverig voor het resultaat :'(

• Freestuff
Crodanf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Ik heb bij de RDW inlogd met mijn kenteken voor de CX 30 en er staan 2 terugroepacties.
AK072A en AK070A.

Dealer gebeld, echter er was nog niks bekend. In de Mazda portal stond niks en ook niet op mijn kenteken.
Iemand anders hier met een CX 30 waar dit wel al is verholpen?

• Crodanf
  • Niet online
Freestuff schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:14:
[...]

Ik heb bij de RDW inlogd met mijn kenteken voor de CX 30 en er staan 2 terugroepacties.
AK072A en AK070A.

Dealer gebeld, echter er was nog niks bekend. In de Mazda portal stond niks en ook niet op mijn kenteken.
Iemand anders hier met een CX 30 waar dit wel al is verholpen?
Klopt, ik heb toevallig de dealer deze week aan de telefoon gehad. Deze acties zijn nog maar net gestart. Ze zijn bij de rdw bekend vanwege het verzamelen van contactgegevens van alle mensen die hierdoor geraakt worden. De dealers krijgen de werkinstructies hiervoor ook pas vanaf het uitsturen van de brieven.
Gewoon nog even geduld hebben dus :)

• bustertje
Crodanf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:11:
[...]

Klopt, ik heb toevallig de dealer deze week aan de telefoon gehad. Deze acties zijn nog maar net gestart. Ze zijn bij de rdw bekend vanwege het verzamelen van contactgegevens van alle mensen die hierdoor geraakt worden. De dealers krijgen de werkinstructies hiervoor ook pas vanaf het uitsturen van de brieven.
Gewoon nog even geduld hebben dus :)
Ik heb net mijn dealer gebeld en een afspraak gemaakt voor dinsdag.
Hij gaf aan dat er brieven uitgestuurd zijn (naar mijn LeaseMij waarschijnlijk.

Het gaat bij mijn Mazda3 om deze twee codes: AK072A en AK055A

• Crodanf
  • Niet online
bustertje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb net mijn dealer gebeld en een afspraak gemaakt voor dinsdag.
Hij gaf aan dat er brieven uitgestuurd zijn (naar mijn LeaseMij waarschijnlijk.

Het gaat bij mijn Mazda3 om deze twee codes: AK072A en AK055A
AK055A was er al van half december, die is bij mij al geïnstalleerd. Goed om te horen dat AK072A nu ook beschikbaar begint te komen. Dan zal ik die brief binnenkort ook wel in de bus vinden, de MyMazda app geeft in ieder geval nog niks aan.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb onlangs een afspraak gemaakt bij de dealer voor mijn Mazda 3, o.a. voor de AK072A terugroepactie (had ik gezien bij het RDW). De dealer gaf aan dat er volgens het systeem van Mazda geen terugroepacties open staan. Aangezien de afspraak over 3 weken is hoop ik dat deze tegen de tijd wel bij de Mazda dealers bekend is.

• bustertje
Crodanf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:46:
[...]

AK055A was er al van half december, die is bij mij al geïnstalleerd. Goed om te horen dat AK072A nu ook beschikbaar begint te komen. Dan zal ik die brief binnenkort ook wel in de bus vinden, de MyMazda app geeft in ieder geval nog niks aan.
Bij mij vanmorgen beide verholpen. Het verschilt ook per chassisnummer wisten ze me te vertellen.

• Crodanf
  • Niet online
Bedoel je wanneer deze beschikbaar komt, als in het groeperen van oproepen of het van toepassing zijn op?

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Nou hèhè, mijn (lease) Mazda 3 is eindelijk ook bij de dealer besteld. Dat heeft maar 47 dagen geduurd. 8)7
Verwachte leverdatum in de week van 29 februari. Dat is wel weer erg snel. Ze hadden er vast nog een op voorraad dan!

• Freestuff
Vanmorgen ging mijn CX 30 op de noodrem, nadat ik optrok bij het stoplicht en mijn voorganger een klein beetje vertraagde, maar zeker niet helemaal stopte. Ik was al lang blij dat de auto achter me goed oplette en ook tijdig kon stoppen. Maar ik zag de bestuurder wel vreemd kijken van "wat doet hij nu?"

Tevens heb ik vanmorgen met de harde wind op de snelweg een rammel gehoord aan de buitenkant ten hoogte van de bestuurders deur. Zijn we andere CX 30 bezitters welke dit ook al hebben waargenomen.
Ik had dit geluid vorige week ook al een keer gehoord maar kon toen niet echt thuisbrengen waar het vandaan kwam.

• Mowikan
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 12:34

Mowikan

Fuji lover

Heeft iemand al een download gevonden voor de mazda toolbox die WEL werkt op os/x catalina?

En zijn hier mensen met de cx-5 2019?
Ik heb na gebruik van Apple Carplay heel vaak een radio die zijn zenders kwijt is als ik de eerst volgende keer de auto aanzet. Ik heb al een nieuwe radio gekregen maar helaas het probleem was niet over.

[Voor 57% gewijzigd door Mowikan op 13-02-2020 10:27]

I❤️Fuji

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Mowikan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:26:
Heeft iemand al een download gevonden voor de mazda toolbox die WEL werkt op os/x catalina?

En zijn hier mensen met de cx-5 2019?
Ik heb na gebruik van Apple Carplay heel vaak een radio die zijn zenders kwijt is als ik de eerst volgende keer de auto aanzet. Ik heb al een nieuwe radio gekregen maar helaas het probleem was niet over.
Ik kreeg laatst deze mail:

If you are using macOS* we would like to inform you that after the latest macOS (Catalina) update of your operation system, the Mazda Update Toolbox won’t be operational anymore, you need to delete the old version and reinstall the current version of the application.

https://www.naviextras.com/MazdaUpdateToolboxOSX

• D_Jeff
Freestuff schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:00:
Vanmorgen ging mijn CX 30 op de noodrem, nadat ik optrok bij het stoplicht en mijn voorganger een klein beetje vertraagde, maar zeker niet helemaal stopte. Ik was al lang blij dat de auto achter me goed oplette en ook tijdig kon stoppen. Maar ik zag de bestuurder wel vreemd kijken van "wat doet hij nu?"

Tevens heb ik vanmorgen met de harde wind op de snelweg een rammel gehoord aan de buitenkant ten hoogte van de bestuurders deur. Zijn we andere CX 30 bezitters welke dit ook al hebben waargenomen.
Ik had dit geluid vorige week ook al een keer gehoord maar kon toen niet echt thuisbrengen waar het vandaan kwam.
Aangezien in deze de Mazda3 en CX-30 dezelfde hardware gebruiken:

Er zijn (zonder de terugroepacties) 3 stappen qua noodrem:
1) irritante buzzer/pieper + het woord REM! / BRAKE! met rode cirkel erbij
2) overrrulen van het gaspedaal en een lichte rem actie
3) 101% remkracht

Alles daarvan wordt bepaald door de input van de camera (in de binnenspiegel), radar en parkeersensoren.

Ik wil je 2 adviezen geven:
1) probeer de radar en camera zo goed als het gaat schoon te houden (radar zit in het Mazda embleem). Een doekje / tissue en een paar vegen zijn voldoende.
2) Maak een afspraak bij de dealer voor softwareupdates. Na 3 rondjes softwareupdate reageert mijn Mazda3 best anders.

Suc7 & Zoom Zoom 8-)

• Mowikan

Mowikan

Fuji lover

@Dj-sannieboy thx die had ik niet gekregen! Zelfs mazda wist mij het niet te vertellen.

I❤️Fuji

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:43
De Mazda3 heeft bij mij inmiddels een nieuwe manier gevonden om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Het vak onder de armsteun in de middenconsole.... Ik snapte al niet waarom je die éérst naar achteren moet schuiven voordat hij open kan, maar oke. Daar valt mee te leven dacht ik.

Totdat ik naar de vuilstort ging met een volle auto. Achterbank plat, auto afgeladen vol. Vuilstort kostte €5, geen probleem dacht ik. Pak ik even mijn portemonnee, die ligt in het vak van de middenconsole. Mogen jullie kiezen. Kan de middenconsole wel of niet naar achteren geschoven worden als de achterbank plat ligt?

Ik snap wel dat sommige mensen denken, dan leg je je portemonnee toch ergens anders neer. En ja dat is een oplossing. Maar ik irriteer me echt mateloos aan dit soort ondoordachte dingen. En dat alles begint bij de designkeuze dat je eerst dat verrekte ding naar achteren moet schuiven voordat hij open kan :(

• Tru_lol
  • Laatst online: 13:08
lolgast schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:32:
Totdat ik naar de vuilstort ging met een volle auto. Achterbank plat, auto afgeladen vol. Vuilstort kostte €5, geen probleem dacht ik. Pak ik even mijn portemonnee, die ligt in het vak van de middenconsole. Mogen jullie kiezen. Kan de middenconsole wel of niet naar achteren geschoven worden als de achterbank plat ligt?
Dit heb ik ook op de harde manier moeten ondervinden. Toen ik vorige maand op wintersport ging, en mijn deels platgelegde achterbank vol lag met tassen/ski's/snowboards moest ik de oplaadkabel hebben die in het vak van de middenconsole lag.

Geen probleem dacht ik ook, totdat ik het vak probeerde te openen. Na veel getrek en frustratie heb ik het op kunnen lossen door spullen uit de auto te halen, en vervolgens de hoofdsteun van de middelste stoel eruit te halen met het knopje aan de zijkant. Hierna was er wel genoeg ruimte om die klep naar achter te schuiven, om dat vak vervolgens te kunnen openen.

Kwartier mee bezig geweest... Maar uiteindelijk wel m'n kabeltje eruit kunnen halen 8)7

[Voor 0% gewijzigd door Tru_lol op 14-02-2020 11:58. Reden: Quote ging niet helemaal goed... :)]

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-03 13:28
Ik mag kijken voor een nieuwe leaseauto, en heb al even proefgereden in een CX30 met Skyactiv X en automaat. De automaat is natuurlijk niet zo goed als de varianten met dubbele koppeling, maar goed genoeg voor mij. Ik lees alleen erg wisselende verhalen over het verbruik, hier moet ik qua budget wel rekening mee houden. Wat zijn de ervaringen hier, of zijn er nog geen Skyactiv X met automaat gebruikers op tweakers?

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
Romius schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:52:
Ik mag kijken voor een nieuwe leaseauto, en heb al even proefgereden in een CX30 met Skyactiv X en automaat. De automaat is natuurlijk niet zo goed als de varianten met dubbele koppeling, maar goed genoeg voor mij. Ik lees alleen erg wisselende verhalen over het verbruik, hier moet ik qua budget wel rekening mee houden. Wat zijn de ervaringen hier, of zijn er nog geen Skyactiv X met automaat gebruikers op tweakers?
Volgens mij zijn die er wel, maar je kan ook wel wat ervaringen vinden op internet natuurlijk. Bij Spritmonitor zie ik een gemiddeld verbruik van +/- 8L/100km bij de CX-30 Skyactiv-X automaat. Bij Travelcard zit het op 7,7L/100km.

Lijkt dus zo'n 50% boven fabrieksopgave (5,2L/100km) te liggen. Dat vind ik persoonlijk wel fors.. Als ik het vergelijk met m'n CX-5 (Skyactiv-G 165 automaat) dan ligt het verbruik zo'n 20% boven fabrieksopgave.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ik rij zelf een Mazda 3 Skyactiv-X met automaat. Mijn verbruik volgens MTC is 11,8 (km/liter), dit over ruim 8800 km. Hierbij heb ik veel snelweg gereden en kun je wel stellen dat ik een zware rechtervoet heb. Kijk anders eens op spritmonitor voor meer verbuikscijfers!

• Stiggy
Crodanf schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:46:
Deze kom ik net tegen: YouTube: Mazda Connected Services | Mazda CX-30 | Mazda USA
Wel specifiek voor de VS, maar er zou dus iets aan kunnen komen!

@Stiggy: Geen ervaring mee, ik heb alleen nog Android Auto geprobeerd. Daarin merk je dat het voor een touchscreen gemaakt is, door de menu's navigeren werkt met de draaiknop dan ook niet zo lekker als in het gewone menu.
Bovenstaand filmpje was nog alleen voor de CX-30, maar "Connected Services" komt er nu ook voor de 3 aan. In ieder geval voor de US. Wellicht ook hier?
Manual hier. Wow, daar zitten toch wel handige features in (adres voor navigatie invullen op je telefoon en naar de auto sturen, jeuh!). Hoop dat dit snel komt!

[Voor 13% gewijzigd door Stiggy op 15-02-2020 11:11]

• Crodanf
  • Niet online
Stiggy schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Bovenstaand filmpje was nog alleen voor de CX-30, maar "Connected Services" komt er nu ook voor de 3 aan. In ieder geval voor de US. Wellicht ook hier?
Manual hier. Wow, daar zitten toch wel handige features in (adres voor navigatie invullen op je telefoon en naar de auto sturen, jeuh!). Hoop dat dit snel komt!
Een forumpost is natuurlijk weinig betrouwbaar als bron. Het ligt uiteraard wel in de lijn der verwachting dat dit naar alle modellen met het nieuwe infotainment systeem komt.
Ik mis hier nog echt de Europese variant. E-call hebben wij bijvoorbeeld al maar live traffic nog niet (in Noord-Amerika wel via SiriusXM). De onderhoudsmeldingen hebben wij ook al in de MyMazda app. Daar staan trouwens ook de terugroepacties in.
We zullen helaas nog even geduld moeten hebben...

• bustertje
Ik rijd dit met een Mazda3 Skyactiv X met handbak: 7,57 l/100km over 16.093 km

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:36
Stiggy schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Carplay anybody? Navigeer naar Martijn werkt dan prima.

• Stiggy
DiedX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Carplay anybody? Navigeer naar Martijn werkt dan prima.
Geen navigatieaanwijzingen op je HUD. Da's wel een beetje jammer...

"Hey Siri, start mijn Mazda" als je nog binnen zit gaat ook niet werken. :+

• DiedX
Stiggy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Weet ik niet heel zeker hoor. Ik dacht van wel. Ik moet vanavond nog op pad, laat ik het jullie weten.

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:27

RvL

Get Perpendicular!!

Hop en m’n CX-30 is weer uitgesteld. 12 september! besteld. Althans, volgens de leasemij heeft de dealer de bestelling toen bevestigd.

Zou in eerste instantie op 31-01 geleverd worden. Uitgesteld tot eerste helft februari. Daarna uitgesteld tot tweede helft februari en nu weer uitgesteld tot eerste week maart...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• DiedX
Stiggy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:15:
[...]

En verdomd. Jullie hebben gelijk. Aan de andere kant: ik mís het echt niet.

• D_Jeff
*leuk deuntje speelt*
IPhone / Android: Ga over 500m rechts
Houd je *beeeeep*

Nee, HUD instructies + Mazda Navi zijn wel chiller 8-) (die heeft namelijk een optie om gesproken instructies te muten)
-----

@Stiggy He Siri, breng Mazda naar baas :+

[Voor 11% gewijzigd door D_Jeff op 20-02-2020 13:19]

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:14

Damic

Afwezig soms

Vraagje: die iStop kun je die verlengen in tijd of is dat een vaste tijd voor dat ie weer aanslaat?

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:36
Damic schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:30:
Vraagje: die iStop kun je die verlengen in tijd of is dat een vaste tijd voor dat ie weer aanslaat?
Is niet een vaste tijd voor volgens mij, slaat aan als hij denkt dat nodig is. Accu niveau onder bepaalt punt ?

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:14

Damic

Afwezig soms

Ik heb er zelf geen maar mijn stief pa wel en die zagen erover en toen ik ermee reed vond ik dat ook raar dat ie niet af blijf staan.

Anyway ik vond dit http://www.b-auto.net/mazda_2-2/i_stop-930.html en daar staan wel wat zaken in waardoor ie herstart zoals: batterij gebruik/airco/verwarming

Edit:
ngine-stop period is short or time until next engine idle stop is long

The ambient temperature is high or low.
The battery power is depleted
Power consumption by the vehicle's electrical parts is high.

Engine restarts automatically while engine idling is stopped

Under the following conditions, the engine restarts automatically.

The i-stop OFF switch is pressed until the beep sounds.
The air-conditioner is operated with the airfl ow mode dial in the position (A/C
ON).
(Automatic air-conditioning)

The temperature setting dial of the air-conditioner is set to maximum cooling (A/C ON).

The cabin temperature is largely different from the set temperature of the airconditioner

The brakes are released slightly on a slope and the vehicle begins to move.
Two minutes have elapsed since the idling was stopped.
The battery power is depleted.
Toch een 2 minuten regel

[Voor 61% gewijzigd door Damic op 21-02-2020 21:43]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:03
-edit-
Was al gezegd.

[Voor 93% gewijzigd door coob op 21-02-2020 21:51]

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:14
djhartman schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:49:
Net auto folding mirrors toegevoegd aan mijn Mazda 3 2014. Heb de genuine kit C850-V7-650A gebruikt die ik via eBay kon bestellen. Iets duurder dan aftermarket spul, maar ik dacht vooruit en nog altijd goedkoper dan hier in Nederland bij de dealer.

Dit is GEEN plug en play kit kan ik je zeggen. Kennis van een multimeter moet je toch minstens hebben, maar als je geen klusser bent/niets van electronica snapt zou ik toch overwegen om een van de aftermarket kits te kopen (die wel plug en play zijn), of op zoek te gaan naar een handige vriend/collega/buur.
Er zit wel een uitgebreide handleiding bij, met de behulpzame tip: "Installatie door een vakman vereist". Stond niet bij welk vak, dus ik vond mezelf kwalificeren :)

Wat extra commentaar (maar volg de instructies, want die ga ik niet helemaal herhalen).

1: Dit werkt enkel als je al power folding mirrors hebt en je op het spiegelinstel knopje bovenaan de inklap stand en logo hebt.
2: Accu spanning van de auto afhalen (min pool loshalen).
3: Video'tje waarin iemand laat zien hoe je de deur trim verwijdert: YouTube: 3rd Generation (2014-2017) Mazda 3 Door Panel Removal and Speaker Re...
4: Er is dikke kans dat je wat deur trim clips sloopt. Houd er dus rekening mee dat je deze klaar moet hebben liggen (GJ6A-68-AB1) of dat je een paar dagen met een rammelende deur rondrijdt omdat je ze moet bestellen. Bij mij was er gelukkig maar 1 kapot en zelfs die was nog bruikbaar, maar volgende keer ben ik niet zo gelukkig denk ik
5: De 2 stekkers (12 en 14 pins) uit het trim paneel verwijderen.
6: Verwijder nu eerst alle trim clips die eventueel nog in de deur zitten, en schuif ze in hun seat in het trim paneel. Hiervoor kan je het beste een plastic pry tool gebruiken (makkelijk online te krijgen). Maar voorzichtig klooien met een schroevendraaier kan ook werken.

OK, nu het lastigste stuk. Je moet dus 6 draden uit stekkers gaan halen, bepaald geen simpel klusje, het staat allemaal in de handleiding, maar als je dit nooit gedaan hebt, best lastig.
7: De draden bij de connectors zitten helemaal ingewikkeld met isolatie materiaal. Hier zal je eerst een deel van moeten verwijderen, anders heb je niet genoeg ruimte met de draden. Ik zou bij beide connectors iig een cm of 2 a 3 verwijderen.
8: Alle stekkers in de plaatjes worden vanaf de draad kant van de stekker beschreven (incl het relais stekkerblok).
9: De stekkers hebben een balkje (lock) dat je omhoog kan wippen met een schroevendraaier video. Dan kan je de draden eruit halen. Hiervoor moet je eigenlijk met een tooltje vanaf de stekker kant (dus niet vanaf de draad kant) naast de pin steken en dan kan de kabel eruit... Maar ja, die steek tooltjes had ik niet en mijn mini schroevendraaiers waren ook nog te dik. Uiteindelijk met de connector pin van het nieuwe stukje harnas (L5 in de handleiding) gestoken en dat ging verassend goed. Vervolgens een tang in doek wikkelen en kon zo de draden uit de connector trekken. Dit kostte best wat moeite. Waarschijnlijk omdat ik niet de juiste steek tool had, maar ook omdat die draden zo dicht op elkaar zitten en zo stug zijn, dat het gewoon lastig manoeuvreren is. ALS je hier isolatie kapot maakt, dan stukje krimpkous erom heen, of iig isolatietape. Laat nooit blote draden in je auto hangen.

10: Verder gewoon de plaatjes volgen, losgemaakte draden in bijgeleverde stekker steken, andere losse draden van het nieuwe harnas in de vrijgemaakte connector punten. Goed op de kleuren van de draden letten, niet heel moeilijk.
11: De connectors van de draden die je insteekt hebben een open kant met een uitsteeksteltje en die kant moet in dezelfde richting zitten als het uitstekende balkje van de stekker.
12: Bij het testen moet je een aantal keer de accu opnieuw aansluiten en afkoppelen. Dat ding kan een tikkie vonken af en toe. Deze nieuwe auto's hebben zoveel apparatuur die standaard aanstaat, het is bijna niet te voorkomen.
13: Bij het testen staat een leuk plaatje over het op slot doen van de deur met je keyfob.. Moet je er dus wel even aan denken dat dat helemaal niet kan als je deuren openstaan, dus eerst deuren sluiten (hou het raam open. Voor ventilatie, als nooduitgang en je kan makkelijk bij de deurklink aan de buitenkant).

Uiteindelijk alles in orde. Bij elkaar een uurtje of 2 werk (ik heb uitgebreid de tijd genomen). Mijn spiegels vouwen nu in als de auto op slot gaat en vouwen uit als je de auto aan zet. Het knopje om 'handmatig' de spiegels in te klappen werkt ook nog gewoon.
Na een mislukte poging met een module die ik op Aliexpress had gekocht (Het ding was denk ik niet geschikt voor mijn auto, ondanks dat de verkoper dit wel aangaf. Hij deed wel iets, maar gaf 12v op de verkeerde connectoren en ik kwam er niet uit om kabels anders aante sluiten) heb ik na het lezen van jouw bericht toch maar de originele mazda set gekocht.
Vandaag binnen een uurtje gepiept. Ik had immers al ervaring opgedaan met het verwijderen van de deur trim en ik had al wat aansluitingen gemeten met de mulitmeter.. :). Nu dus ook gewoon inklappende spiegels op mijn 2012 CX-5 als de deuren op slot gaan.

Ik blijf het toch eigenaardig vinden dat die spiegels niet standaard automatisch inklappen. Lijkt me een kleinigheidje om standaard te installeren vanaf de fabriek.

Ook zo'n eigenaardig dingetje is dat als ik de knop in druk die voorkomt dat de kinderen achterin met de electrische ramen gaan spelen, ik ze zelf ook niet meer kan bedienen |:( Inclusief het raam van de bijrijder. 8)7
Waarom??? Laat die knoppen bij de bestuurder gewoon aan staan.

• bramv82
Andre_J schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:38:
[...]

Is niet een vaste tijd voor volgens mij, slaat aan als hij denkt dat nodig is. Accu niveau onder bepaalt punt ?
I-stop deed het bij mij al een paar maanden niet meer. Afgelopen weken 3x gehad dat ik de auto wat langer op contact had laten staan en daarna niet meer wou starten. Laatste keer 1 minuut op contact gehad en auto startte niet meer. Tijd voor een nieuwe accu dus...

Nieuwe accu er eergisteren ingezet en vanochtend, waarempel weer een werkende I-stop... Ik had die nieuwe accu dus al een tijd aan zien kunnen komen dus...

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Onze Mazda 2 uit 2004 verlaat ons na 16 jaar trouwe dienst.

In de plaats komt een uit 2012, CX-5 2.0 SKY-G 4x4 Sport automaat, de toenmalige topversie in België. De juiste specificaties weet ik niet allemaal precies, maar het is de 19inch versie met rijstrookassistent, xenonkoplampen met actieve bochtverlichting, dodehoekverklikkers, schuifdak, achteruitrijcamera, volledig lederen interieur en praktisch alle accessoires (chrome strips, kofferbescherming, trekhaak).
De auto ziet er als nieuw uit, heeft 60.000 km op de teller en kan ik overnemen voor een heel zacht prijsje van de eerste eigenaar.

Het infotainmentsysteem zou ik echter willen vervangen door :

https://www.belsee.com/be...5-cx-5-cx5-2012-2016.html

Iemand ervaring met een dergelijk aftermarket systeem, of met de DIY installatie ervan?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• DiedX
Ik denk dat inbouwen te doen is, maar : WAAROM?

• djhartman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-02 15:14
bramv82 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:06:
[...]
I-stop deed het bij mij al een paar maanden niet meer. Afgelopen weken 3x gehad dat ik de auto wat langer op contact had laten staan en daarna niet meer wou starten. Laatste keer 1 minuut op contact gehad en auto startte niet meer. Tijd voor een nieuwe accu dus...

Nieuwe accu er eergisteren ingezet en vanochtend, waarempel weer een werkende I-stop... Ik had die nieuwe accu dus al een tijd aan zien kunnen komen dus...
Mijn 2014 Mazda had ook al een tijdje steeds meer moeite met i-stop. Bleek bij de beurt dat ik ook een nieuwe accu nodig had (6 jaar, niet heel gek). "Nou, hij doet nog wel iets meneer, maar onze accu service systeem wil hem niet meer conditioneren en zegt vervangen. Dat betekent meestal dat u anders ergens komend jaar met een kapotte accu thuis staat, terwijl u net haast heeft". 8)

• bramv82
lukadad schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:23:
Onze Mazda 2 uit 2004 verlaat ons na 16 jaar trouwe dienst.

In de plaats komt een uit 2012, CX-5 2.0 SKY-G 4x4 Sport automaat, de toenmalige topversie in België. De juiste specificaties weet ik niet allemaal precies, maar het is de 19inch versie met rijstrookassistent, xenonkoplampen met actieve bochtverlichting, dodehoekverklikkers, schuifdak, achteruitrijcamera, volledig lederen interieur en praktisch alle accessoires (chrome strips, kofferbescherming, trekhaak).
De auto ziet er als nieuw uit, heeft 60.000 km op de teller en kan ik overnemen voor een heel zacht prijsje van de eerste eigenaar.

Het infotainmentsysteem zou ik echter willen vervangen door :

https://www.belsee.com/be...5-cx-5-cx5-2012-2016.html

Iemand ervaring met een dergelijk aftermarket systeem, of met de DIY installatie ervan?
Exact die heb ik in mijn mazda cx-5 2012. Installatie is plug & play. Werkt goed. Spotify en online radio in de auto... Google maps navigatie enz.

Die joystick gaat denk ik niet passen in je auto trouwens. En ze kunnen er ook geen leveren die wel past. Ze geven goede after sales service trouwens. Wilden een passende joystick laten maken maar was uiteindelijk toch te duur voor een oplage van van 1 stuks. Misschien dat het voor 2 wel rendabel is? Laat me aub weten als ze een passende joystick voor jou auto hebben.
DiedX schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:33:
Ik denk dat inbouwen te doen is, maar : WAAROM?
Het originele systeem is echt een draak i.m.o. Een mp3 database kan ie nig niet eens in een goede volgorde weergeven.
Maar wellicht dat het huidige systeem beter dan die uit 2012...

[Voor 7% gewijzigd door bramv82 op 25-02-2020 19:25]

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:16
Ja, de versies na de facelift zijn beduidend beter. Ik heb een Mazda 6 uit 2013 en zelfde interface als deCX5 uit 2012. Bluetooth werkt voor bellen maar daar is het meeste mee gezegd... Zal me er ook eens in verdiepen, het moet wel werken met mijn joystick in het midden, geen zin in enkel touchscreen.

• bustertje
bramv82 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:01:
[...]

Ook zo'n eigenaardig dingetje is dat als ik de knop in druk die voorkomt dat de kinderen achterin met de electrische ramen gaan spelen, ik ze zelf ook niet meer kan bedienen |:( Inclusief het raam van de bijrijder. 8)7
Waarom??? Laat die knoppen bij de bestuurder gewoon aan staan.
Ik dacht dat mijn raamschakelaar voor de bijrijderskant defect was 8)7

• (RSH)
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:46
bramv82 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Exact die heb ik in mijn mazda cx-5 2012. Installatie is plug & play. Werkt goed. Spotify en online radio in de auto... Google maps navigatie enz.

Die joystick gaat denk ik niet passen in je auto trouwens. En ze kunnen er ook geen leveren die wel past. Ze geven goede after sales service trouwens. Wilden een passende joystick laten maken maar was uiteindelijk toch te duur voor een oplage van van 1 stuks. Misschien dat het voor 2 wel rendabel is? Laat me aub weten als ze een passende joystick voor jou auto hebben.

[...]

Het originele systeem is echt een draak i.m.o. Een mp3 database kan ie nig niet eens in een goede volgorde weergeven.
Maar wellicht dat het huidige systeem beter dan die uit 2012...
En wat was de reden dat de meegeleverde joystick niet paste?

Ik heb persoonlijk geen problemen met het functioneren van de originele installatie, ook niet echt problemen gehad. Word wel elke keer netjes mee ge-update bij elke onderhouds beurt.

Op zich wel interessant en ziet er moderner uit. Ik ben benieuwd naar het OS en de installatie i.v.m. security en privacy. En ik ben benieuwd hoe het systeem samenwerkt met de originele bediening en of er geen foutmeldingen komen in de ODB2 aangezien het multimedia systeem gekoppeld is aan de canbus en dus uitleesbaar is (o.a. of er een speaker kapot is e.d.)

• bramv82
(RSH) schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:42:
[...]

En wat was de reden dat de meegeleverde joystick niet paste?

Ik heb persoonlijk geen problemen met het functioneren van de originele installatie, ook niet echt problemen gehad. Word wel elke keer netjes mee ge-update bij elke onderhouds beurt.

Op zich wel interessant en ziet er moderner uit. Ik ben benieuwd naar het OS en de installatie i.v.m. security en privacy. En ik ben benieuwd hoe het systeem samenwerkt met de originele bediening en of er geen foutmeldingen komen in de ODB2 aangezien het multimedia systeem gekoppeld is aan de canbus en dus uitleesbaar is (o.a. of er een speaker kapot is e.d.)
Ik heb gewoon een handmatige handrem, geen electronische. Ze hebben alleen een joystick voor de electonische variant. In de eerste instantie werd er een joystick meegestuurd die in mijn auto zou passen maar daarvan klopte de afmetingen niet. Ze probeerden nog een passende te laten maken maar dat kregen ze niet voor elkaar.
Maar als je dus een electronische handrem hebt zou die wel moeten passen.

De originele bediening op het stuur werkt gewoon. Ook krijg ik geen foutmeldingen in de obd. Of er meldingen doorkomen als speaker defect weet ik niet.

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-04 09:10
Besteld: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X 132kW Luxury Polymetal Grey met i-Activsense pakket.

Kan niet wachten!

• DiedX
Lekker lekker! Veel plezier met het wachten @remco112 :)

• remco112
DiedX schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:59:
Lekker lekker! Veel plezier met het wachten @remco112 :)
Thanks!!! Waarschijnlijk is de auto op voorraad, dus met een beetje geluk hoef ik niet al te lang te wachten :)

Zelf vond ik het witte interieur prachtig, maar is helaas niet leverbaar op de hatchack (wat de verkoper van de eerste dealer waar ik was niet wist.....) Dus gewoon lekker voor het zwarte interieur gegaan!

• D_Jeff
@remco112 Is de leverende dealer in België gevestigd?

• Stiggy
Veel plezier met wachten Remco! :+
Ik had dezelfde besteld (maar dan in Soul Red) en heb het geluk dat de leasemaatschappij hem besteld heeft bij een dealer die exact die auto al in bestelling had. Kan hem morgen ophalen. Van bestelling bij dealer tot ophalen: 3 weken (en hij staat er al een week). Kan snel gaan dus!

• remco112
D_Jeff schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:11:
@remco112 Is de leverende dealer in België gevestigd?
Nee, volgens mij gewoon in Nederland. Hoezo?

• D_Jeff
Wit leer is wel op de hatchback in NL verkrijgbaar, maar zorgt ervoor dat de auto een serieus lange levertijd krijgt.

Sommige dealers willen daarom er niet aan.

• remco112
D_Jeff schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:06:
Wit leer is wel op de hatchback in NL verkrijgbaar, maar zorgt ervoor dat de auto een serieus lange levertijd krijgt.

Sommige dealers willen daarom er niet aan.
Apart, want volgens de brochure is rood leder alleen voor de hatchback en wit leer voor de sedan. Uiteindelijk was ik toch voor zwart leer gegaan, denk ik. Heb vaak een spijkerbroek aan en ben absoluut geen fanatieke schoonmaker O-)

• D_Jeff
^^ In dat geval is zwart leer de betere keus :p

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:46
RvL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:05:
Hop en m’n CX-30 is weer uitgesteld. 12 september! besteld. Althans, volgens de leasemij heeft de dealer de bestelling toen bevestigd.

Zou in eerste instantie op 31-01 geleverd worden. Uitgesteld tot eerste helft februari. Daarna uitgesteld tot tweede helft februari en nu weer uitgesteld tot eerste week maart...
Vervelend dat je zo lang moet wachten. Mijn CX-30 is half december besteld en zou 20-03 bij de dealer arriveren.

Van de week een berichtje gehad dat die datum opschuift naar waarschijnlijk 28-03, verwachte levering 6 april. Nog maar wat langer geduld hebben dan maar...

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Robsta86 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Vervelend dat je zo lang moet wachten. Mijn CX-30 is half december besteld en zou 20-03 bij de dealer arriveren.

Van de week een berichtje gehad dat die datum opschuift naar waarschijnlijk 28-03, verwachte levering 6 april. Nog maar wat langer geduld hebben dan maar...
Toevallig vandaag bericht gehad dat hij bij de dealer staat. Levering zoals het er nu uit ziet tweede helft volgende week. Dan heb ik er op een paar dagen na 6 maanden op mogen wachten...

Nu de dekens nog...

• remco112
remco112 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:22:
Besteld: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X 132kW Luxury Polymetal Grey met i-Activsense pakket.

Kan niet wachten!
Net gebeld! 20 maart staat ie al klaar bij de dealer _/-\o_

• Stiggy
Hij is er! (Mazda 3 Luxury, Skyactive-X, i-ActiveSense)
Paar vraagjes:
  1. Kun je de eenheid van de verbruiksdata aanpassen (ik wil graag km/liter). Kan het nergens vinden.
  2. Het is niet mogelijk om een kruispunt als bestemming in te voeren? En ook niet door een locatie op de kaart te kiezen? (Hij laat wel de cursor op de kaart zien bij een ingevoerd adres, kun je nog verplaatsen ook, maar niet opslaan?)
Tot nu toe nog niet zo onder de indruk van het motortje trouwens...

[Voor 7% gewijzigd door Stiggy op 29-02-2020 15:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 01-04 14:23
Gister heb ik een 6 (Benzine 165pk, sportbreak, comfortplus, crystal red) uit voorraad besteld, 31 maart zal ik hem in ontvangst nemen :). Ben uiteindelijk toch voor de automaat gegaan, ondanks dat deze op papier een stukje langzamer is. Ik rij in mijn huidige auto ook automaat (DSG) dus was bang dat ik hem toch zou gaan missen.. tijdens de proefrit viel hij me niet tegen overigens. Wat is jullie ervaring met deze automaat na verloop van tijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mowikan

Mowikan

Fuji lover

@mvbo ik heb de cx-5 met automaat. Heerlijk ding. Vind al die berichten over langzaam e.d. Erg overdreven. Ik vind het erg comfortabel rijden ook met een caravan. Maar goed ik ben ook geen hardrijder.

I❤️Fuji

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@Stiggy Helaas heb ik nu ook gemerkt dat 1 van de software updates het vermogen dempt in versnelling 1/2/3 bij minder dan 2500 rpm :(
Kortom.. ECU-tuners: Er ligt er een nieuwe mogelijkheid

Stinkt weer naar een trucje om de Co2 uitstoot iets te verlagen. Aan de andere kant: Ik ken de andere 2 liter blokken niet anders als "pas thuis bij ~ 3k rpm" (terugschakelen en trappen met dat hok :P )

Je vragen:
1) Nooit aan gestort, dus deze kan ik niet voor je beantwoorden
2) kruisingen lukt wel, maar kost wat moeite. Ze zijn meer voor de defaultoptie in navi-land gegaan: geen huisnummer? Dan het midden van de straat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mowikan

Mowikan

Fuji lover

@D_Jeff vergeet even niet dat deze motoren geen turbo hebben. Dus optimaal koppel heb je gewoon niet bij lage toeren. Met mijn cx-5 ook met de caravan in de bergen moet je de motor gewoon op 4000 toeren houden.

I❤️Fuji

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@Mowikan Dat weet ik heel goed. Mijn huidige leasewagen is de 3e Mazda3, dus ik durf best wel te zeggen dat ik het karakter van de 2.0L van Mazda aardig ken ;)

Niet voor niets dat ik in andere draadje geschreven heb dat de motor van de Mazda een exemplaar is die redelijk veel toeren moet maken voor ie thuis geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stiggy
Ik vind het wel kwalijk dat de motor zo ver onder de fabrieksopgave presteert. Bij testen zie je dat niemand de 0-100 acceleratie van 8.2 seconden haalt. Op deze site waar metingen gemiddeld worden is het 9.6. Da's niet best, dat hoort niet bij een 180 pk hatch.

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-03 11:41
@Stiggy Denk dat de waarden dan niet veel verschillen met die van de G. Ik heb een 2019 3 hatch met G motor en heb deze op de rollenbank gehad. Hij had dik 139 pk ipv de opgegeven 122. Tank wel altijd euro 98 trouwens. Die E10 rommel komt er bij mij niet in. Voor de X schijnt E10 wel beter te zijn trouwens.

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

markiedeweert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:24:
Voor de X schijnt E10 wel beter te zijn trouwens.
Weet je daar iets meer over? Ben wel benieuwd naar de motivatie daar achter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-03 11:41
Exirion schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:26:
[...]

Weet je daar iets meer over? Ben wel benieuwd naar de motivatie daar achter.
E10 schijnt vluchtiger te zijn, wat beter is voor de ontbranding volgens het dieselprincipe van de X.

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Stiggy
markiedeweert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:28:
[...]

E10 schijnt vluchtiger te zijn, wat beter is voor de ontbranding volgens het dieselprincipe van de X.
Dat heb ik ook gelezen.
Dealer geeft ook bij mij aan dat het verbruik en vermogen nog zullen verbeteren, maar daar geloof ik niet zo in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

*O* *O* De CX-30 staat technisch gezien helemaal klaar op me te wachten bij de dealer *O* *O*

Alleen jammer dat door een probleem bij het RDW het kenteken niet wordt vrijgegeven. Dat probleem is afgelopen vrijdag al opgetreden maar heeft men nog niet op kunnen lossen.... -O-

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
Om het nog leuker te maken: SkyActiv X motoren zijn E85 gecertificeerd.
Met andere woorden: je kan zelfs "race benzine" gebruiken.

Wel is het algemeen bekend dat ethanol een lagere energiedichtheid heeft dan diesel of benzine.

• remco112
remco112 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:11:
[...]

Net gebeld! 20 maart staat ie al klaar bij de dealer _/-\o_
Wat nu dus vrijdag de 13e is geworden!!! :D

• bustertje
Stiggy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:25:
[...]

Dat heb ik ook gelezen.
Dealer geeft ook bij mij aan dat het verbruik en vermogen nog zullen verbeteren, maar daar geloof ik niet zo in.
Hoopte ik ook op. Bleef echter gemiddeld 7,57 liter / 100 km over ruim 18.000 km aan de pomp gemeten.

Toename in vermogen heb ik niet gemerkt.

• mvbo
Mowikan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:47:
@mvbo ik heb de cx-5 met automaat. Heerlijk ding. Vind al die berichten over langzaam e.d. Erg overdreven. Ik vind het erg comfortabel rijden ook met een caravan. Maar goed ik ben ook geen hardrijder.
Dank je voor je antwoord. Merk je wel dat de automaat een beetje "ingespeeld" is op het feit dat hij hoog in de toeren moet blijven? Of gebruik je de sport stand juist hiervoor?

Bij de dealer kwamen ze aan met het verhaal dat de automaat zich aanpast aan je rijgedrag, maar ik geloof daar eigenlijk weinig van :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

mvbo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Dank je voor je antwoord. Merk je wel dat de automaat een beetje "ingespeeld" is op het feit dat hij hoog in de toeren moet blijven? Of gebruik je de sport stand juist hiervoor?

Bij de dealer kwamen ze aan met het verhaal dat de automaat zich aanpast aan je rijgedrag, maar ik geloof daar eigenlijk weinig van :P
Ik heb een proefrit gemaakt in de CX-5 met automaat, om een gevoel te krijgen bij de automaat. Heel veel ervaring heb ik er dus niet meer, maar voor mij gevoel hield hij hem aardig op toeren. Meer dan ik normaal gesproken handgeschakeld zou doen, omdat je dan eerder geneigd bent om vanuit lagere toeren te acceleren (en de langzamere snelheid op de koop toe nemen) i.p.v. terug te schakelen.

Ik heb toen uiteraard ook de sportstand uitgeprobeerd. Dan kwam ie als het even kan niet onder de 4000rpm en trok hij hem met hetzelfde plezier door naar 6000rpm :D Kortom, hij houd hem dan uitstekend in de powerband

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
Zo te zien hebben de Mazda dealers het druk gehad, afgelopen weekend :P
Ik tel meer dan 200 Mazda's die op kenteken gezet zijn.

bron: Kentekenradar

• Mowikan

Mowikan

Fuji lover

@mvbo hij past zich aan je rechter voet aan. Hoe agressiever je het pedaal in trapt hoe hoger in de toeren de bak wordt gehouden. Langzaam in trappen en hij schakelt op lage toeren door.

I❤️Fuji

• Andre_J
Ben erg benieuwd hoe de verkeersborden detectie straks omgaat met de dubbele borden op de snelweg.
Verwacht dat ie het niet meer weet omdat ze onder elkaar staan.

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:51
Welke dubbele borden exact?
Als je tijdsgebonden snelheid bedoelt: hij geeft netjes het bord aan, met een onderbordje 'time' eronder.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
DatBassie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:07:
Welke dubbele borden exact?
Als je tijdsgebonden snelheid bedoelt: hij geeft netjes het bord aan, met een onderbordje 'time' eronder.
Ik denk dat de borden bedoelt worden waar '120' staat met daaronder '19 - 6', en daaronder (of boven) '100' met '6 - 19'.

• D_Jeff
Het systeem kan 2 borden met onderbord aan.
Ik verwacht dat je 100 & 120/130 met Time eronder te zien krijgt

• Stiggy
Ik heb nu al vaak dubbele borden! :D
Vaak heb ik een bord met "60" en daarnaast een met "Zone 60". :?

• Andre_J
Nog een weekje wachten en we gaan het zien

Acties:
  • +8Henk 'm!

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Daar is hij dan maar eindelijk!

Mazda CX-30
https://tweakers.net/i/eY4U2m4ElbckvAYu-EHWn1anwZM=/100x75/f/image/W03jqPRvtMiVAd7mR3iRov5G.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/szI_pL1oM4SzQo4sBnHjM-F44Yk=/100x75/f/image/CTjPpRH5zxYQ4p6Q5z2nG0Nk.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/Z2ZR-XzkBsjRp2Bml1wIxRC1m8c=/100x75/f/image/CRCdGVh6a68EsUzZEMEwVhWs.png?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/YQj3fCiBjCbEfGytLxiA7eexefc=/100x75/f/image/2ZRtIy9XklYbMFAgi2oFCEoP.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/F6JGICp1IUveK4SARb4_DnKUpnU=/100x75/f/image/xcyaSqUNuLyJqvribSUDzqOG.png?f=fotoalbum_small

Vanmorgen op kunnen halen bij de dealer in Breda: CX-30 Sky-X met automaat. De eerste 250km zit er alweer op 8)

Opvallende punten tot nu:
  • even wennen om van een turbomotor naar atmosferisch te gaan
  • automaat schakelt soepel, maar het is wel wennen als je handmatig gewend bent. Hij schuwt hoge toeren niet, zeker niet als je de adaptive CC zijn gang laat gaan
  • ACC zal ook wennen zijn. Hij remt voor je gevoel vrij abrupt en gaat vrij laat weer op het gas
  • heerlijke rust aan boord...
  • ...waardoor je ongemerkt een stuk harder rijd dan je verwacht :X
Algehele indruk na slechts 200km: goede keuze gemaakt, wat een dikke bak!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvbo
Ziet er goed uit zeg! Erg mooi in deze kleur. Veel rijplezier :-)

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Hoi, ik ben momenteel aan het kijken om een Mazda 3 zakelijk te gaan leasen. Ik zit te denken aan de sky activ x comfort met Bose hatchback. Dit model heeft standaard stoffen bekleding en ik vraag me af of er iemand ander is met dit model en wat zijn ervaring is.
Is dit stof een beetje te vergelijken met andere merken of zelfs beter?
Ik twijfel aan de upgrade naar leer of ik omdat ik hier een eigen bijdrage voor moet bijleggen. Daarnaast gaat leer na een lange tijd zitten bij mij jeuken omdat het zweterig wordt aan mijn benen. Dit was bij een proefrit nog niet zo maar hoe is dit naar jullie ervaring?

Helaas heeft de dealer hier geen enkel model met stoffen bekleding staan en kan ik dit dus niet vergelijken.

Ik ga in ieder geval alvast beginnen met wat offertes opvragen.

Hoi

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Tja, wat is beter. Alles kan natuurlijk kapot en alles kan vuil worden.

Ik heb even niet scherp of de stoelen van de 3 met stoffen bekleding compleet van stof zijn, of dat de wangen van de zitting van kunstleer zijn? Dat laatste heeft de neiging om na verloop van tijd te gaan scheuren. Althans, bij Renault.

Als ik naar de kwaliteit van de stoffen bekleding in de 2 van mijn vrouw kijk, dan is dat gewoon goede bekleding te noemen. Maar goed, dat is natuurlijk wel B klasse vs. C klasse en huidige generatie vs. vorige generatie. Mazda kennende zal het er echter niet slechter op zijn geworden.

In m'n CX-30 heb ik ook leer. De delen die wel stof zijn, zoals de vloermatten zijn gewoon prima. De vloermatten hebben wel iets weg van een hoogpolig tapijt, waarbij ik bijna de neiging zou krijgen om m'n sloffen en te trekken en eens lekker achterover te gaan zitten :D

Nu de dekens nog...

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

coelho

VanTheManFan

Heeft er iemand al een nette oplossing gevonden om in een Mazda 6 station een mobiele telefoon op te hangen? Zo'n magneetklem in het luchtrooster past niet, omdat deze dieper in het dashboard zitten en de klem dan onvoldoende uitsteekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
Stiggy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:09:
Ik heb nu al vaak dubbele borden! :D
Vaak heb ik een bord met "60" en daarnaast een met "Zone 60". :?
Duitse BAB (autobahn):

https://cdn.bluenotion.nl/74934d50fb23f1f35604c3c6d04fe7dfee8c3559c63a38fdfe86f12eeb29e656.jpg

Die beter? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:21

Gallus

Cheesy

coelho schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Heeft er iemand al een nette oplossing gevonden om in een Mazda 6 station een mobiele telefoon op te hangen? Zo'n magneetklem in het luchtrooster past niet, omdat deze dieper in het dashboard zitten en de klem dan onvoldoende uitsteekt.
Je moet even zoeken naar een houder van Brodit. Die zijn op maat gemaakt (en dus niet universeel) voor specifieke modellen auto's. Die klemmen dan precies tussen het dashboard. Heb ik zelf ook voor m'n 6.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Card Nox
coelho schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Ik had voorheen een magneet die goed werkte maar waardoor ik geen wireless charging had. Aangezien ik dat toch handiger vind dan gedacht heb ik me zo'n ding gekocht (op een ander welbekejde Chinese site tegen een günstiger tarief).

https://www.gsmpunt.nl/ho...ster-telefoonhouder-zwart

Erg tevreden mee. Houd de telefoon op zijn plek en iedere andere kan zijn of haar telefoon er ook in doen.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

coelho

VanTheManFan

Card Nox schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Ik had voorheen een magneet die goed werkte maar waardoor ik geen wireless charging had. Aangezien ik dat toch handiger vind dan gedacht heb ik me zo'n ding gekocht (op een ander welbekejde Chinese site tegen een günstiger tarief).

https://www.gsmpunt.nl/ho...ster-telefoonhouder-zwart

Erg tevreden mee. Houd de telefoon op zijn plek en iedere andere kan zijn of haar telefoon er ook in doen.
Maar deze komt er dus ver genoeg vanaf? Want alleen zo'n paddestoelvormige magneet voor op het rooster zit te diep, waardoor hij niet tegen de achterkant van de telefoon aan komt (waar de tweede magneet in een hoesje zit)

• Card Nox
@coelho, ja kan je wel een foto sturen als je wilt. Kan de telefoon er eenvoudig met 1 hand in en uit halen.

• bustertje
TheBrones schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:08:
Hoi, ik ben momenteel aan het kijken om een Mazda 3 zakelijk te gaan leasen. Ik zit te denken aan de sky activ x comfort met Bose hatchback. Dit model heeft standaard stoffen bekleding en ik vraag me af of er iemand ander is met dit model en wat zijn ervaring is.
Is dit stof een beetje te vergelijken met andere merken of zelfs beter?
Ik twijfel aan de upgrade naar leer of ik omdat ik hier een eigen bijdrage voor moet bijleggen. Daarnaast gaat leer na een lange tijd zitten bij mij jeuken omdat het zweterig wordt aan mijn benen. Dit was bij een proefrit nog niet zo maar hoe is dit naar jullie ervaring?

Helaas heeft de dealer hier geen enkel model met stoffen bekleding staan en kan ik dit dus niet vergelijken.

Ik ga in ieder geval alvast beginnen met wat offertes opvragen.
Ik heb exact die uitvoering met stoffen bekleding (moest kiezen tussen leer op 18 inch wielen, tja...)
Ze zijn inderdaad helemaal van stof. Online heb ik gelezen dat ze iets ruimer zijn dan de lederen stoelen, vraag me niet waarom.

Het zijn overigens alleen de stoelen die niet met leer zijn bekleed. Het dashboard en de deurpanelen zijn dat allemaal wel.
Ik heb ze beiden getest. Leer is mooier, maar qua comfort zijn de stoffen stoelen ook uitstekend.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Het blijkt nu dat de CX-30 ook een alarm heeft... nooit naar gekeken, in de specs ook helemaal overheen gelezen maar toen ik de kofferbak open maakte ging ineens het alarm af :D 8)7

Sowieso heb ik soms nog ruzie met het automatisch op slot springen. Dat gebeurt om een of andere reden niet altijd. Zo ook niet voor dit akkefietje.

Misschien moest ik toch het boekje er maar eens bij pakken ;-)

Nu de dekens nog...

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True