Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:25
bazzard schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:40:
Eind augustus komt onze Mazda 6e en wil weten hoe het geheugensysteem van de stoelen werkt met twee bestuurders.

Op Reddit las ik dat je voor twee profielen langs de dealer moet om dit te laten instellen, maar ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden hoe dit precies werkt. Heb inmiddels tientallen reviews op YouTube gekeken maar niemand gaat hier specifiek op in.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je zelf een tweede profiel aanmaken en koppelen aan een sleutel telefoon, of moet dit echt via de dealer?
Volgens YouTube: #Mazda6e: Sitzposition für mehrere Fahrerprofile speichern - so geht's! 👥 l ​​Schuster Automobile bestaat de optie van meerdere rijdersprofielen nog niet. Dus als daar inderdaad een dealer optie voor is dan zou dat fijn zijn. Ik zou mij ook kunnen voorstellen dat het opslaan per sleutel gaat, dus dat zou ik ook even proberen.

(de video geeft wel een workaround)

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:16
Die optie is er momenteel nog niet.

YouTube

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 18:37

bazzard

Bas

Thanks, ja zoiets had ik ook gelezen ergens.
Best wel jammer, want precies wat je in deze video terug ziet, kans is groter dat de auto door meer dan 1 persoon wordt gereden dat een persoon 3 voorkeuren heeft.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:47
@Mick3112 Ik verwacht voor de Europese markt geen (her-) introductie van de CX-3. Reden daarvoor is de populaire CX-5 en de Europese regelgeving die steeds strenger wordt voor alles dat op fossiel rijdt.

CX-5 levert ook veel meer marge op voor Mazda dan een CX-3. Als CX-3e zie ik het wellicht nog wel gebeuren (SUV B-segmenter, als uitdager van bijv E-2008), vraag is alleen of Toyota hun Yaris platform daarvoor geschikt wil maken

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:19
D_Jeff schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:56:
@Mick3112 Ik verwacht voor de Europese markt geen (her-) introductie van de CX-3. Reden daarvoor is de populaire CX-5 en de Europese regelgeving die steeds strenger wordt voor alles dat op fossiel rijdt.

CX-5 levert ook veel meer marge op voor Mazda dan een CX-3. Als CX-3e zie ik het wellicht nog wel gebeuren (SUV B-segmenter, als uitdager van bijv E-2008), vraag is alleen of Toyota hun Yaris platform daarvoor geschikt wil maken
We kunnen alleen maar afwachten he. :) Ik had wel gelezen dat die nieuwe Hybrids die Mazda dus zelf maakt onder de Euro7 norm zouden gaan vallen in de toekomst.

Misschien dat ze toch denken dat de kleinere B-segment SUVS de moeite waard zijn gezien de populariteit van bijvoorbeeld de Yaris Cross in Europa.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 18:00
Mijn Mazda 3 (Sedan, 2.0 E-skyactiv X) uit 2024 met 78k km had last van een geel motorstoringslampje, vandaag zijn de injectoren gereinigd door de dealer. Had een Mazda 3 hatchback mee met de 2.5 motor, echt geinig om het verschil te merken. De 2.5 heeft echt veel meer koppel, klinkt leuker, en in de toeren doorjanken is minder effectief als met de 2.0 E-sky-x. Daarnaast rijdt de hatch echt compleet anders dan de sedan, als je van het gas afgaat (aggresief) met de hatch komt de kont lekker mee, maar de sedan rijd een stuk saaier. Desalnietemin wel weer blij om mijn eigen sedannetje weer mee te krijgen, ben meer van de sedan/station als van de hatches (qua uiterlijk).

9.000 pk vier-turbo 16-cilinder | 420.000 Wp zonnepanelen | 2 TB DDR5 RAM | 128 CPU-cores | 10 Gbit glasvezel | 0-100 km/u in 1,8 sec

• bazzard

bazzard

Bas

Sinds dinsdag hebben we de Mazda 6e, en het is even wennen maar wat een auto.
Vooral dat alles via het scherm moet is soms erg omslachtig.

Maar ik heb een vraag, zijn er hier toevallig mensen die ook een trekhaak er onder hebben?
Want wanneer ik deze in gebruik heb kan ik de cruise control niet gebruiken.
Het systeem geeft ook aan dat er bepaalde systemen uitgeschakeld worden, logisch, van de sensoren worden verstoord door de fietsendrager.

Maar ik mag toch hopen dat dit niet uit maar voor CC, desnoods niet adaptief, zou anders echt een domper zijn, ik rij 75% van de kilometers moet een fietsendrager namelijk.

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 09:01
bazzard schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:29:
Sinds dinsdag hebben we de Mazda 6e, en het is even wennen maar wat een auto.
Vooral dat alles via het scherm moet is soms erg omslachtig.

Maar ik heb een vraag, zijn er hier toevallig mensen die ook een trekhaak er onder hebben?
Want wanneer ik deze in gebruik heb kan ik de cruise control niet gebruiken.
Het systeem geeft ook aan dat er bepaalde systemen uitgeschakeld worden, logisch, van de sensoren worden verstoord door de fietsendrager.

Maar ik mag toch hopen dat dit niet uit maar voor CC, desnoods niet adaptief, zou anders echt een domper zijn, ik rij 75% van de kilometers moet een fietsendrager namelijk.
Helaas tot op heden niet mogelijk cc te gebruiken met iets op de trekhaak.

Wordt online gesproken dat het met een update wel mogelijk gaat zijn maar nog geen bevestiging vanuit Mazda

• bazzard

bazzard

Bas

Dat is best wel om te janken eigenlijk en best wel BS.

Hopelijk komt er een update, moet toch nog even langs de dealer, laat het daar ook wel weten.

Leuk al die tech, maar schiet zijn doel wel voorbij zo.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:47
@Woask Zoals ik hier al eerder heb geschreven, is mijn vermoeden dat die 4c 2.5 motor een geknepen (door software) versie die bijv eerder in de Mazda6 of CX-5 heeft gezetten. In die modellen kon het blok rond de 200pk leveren. Dat blok werkt ook veel minder complex dan de Sky-x blokken

@bazzard Helaas komt hier ook wat Europese regelgeving om de hoek kijken (er moeten namelijk een aantal hulpsystemen automatisch uitgaan wanneer de stroomstekker van de aanhanger aangesloten wordt). Ben wel benieuwd hoe Mazda dit verder gaat oplossen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zo'n heel systeem uitknallen is wel lomp, je zou verwachten dat de sensoren bij achteruit rijden uitgeschakeld worden maar dat alles tijdens het slepen van een aanhanger of fietsdrager naar voren wel gewoon blijft werken. Evt dodehoekdetectie kan ik mij ook nog iets bij indenken maar dat heeft dan weer weinig met cc te maken.

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 12:17
Dit is dan echt een specifiek 6e issue. In de CX-60 werkt de (A)CC prima met caravan/aanhanger/fietsendrager. Zou niet weten wat ik zonder zou doen om eerlijk te zijn, ga toch geen duizenden km's met een sleurhut rijden zonder ACC...
Pagina: 1 ... 85 86 Laatste