Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Hebben meerdere mensen last van, waaronder ik zelf. Volume van het gezoem is afhankelijk van de kleuren op je beeld. Feller lichter beeld = harder gezoem. Collega van me heeft exact dezelfde tv en heeft het probleem helemaal niet.

Mediamarkt zegt terugkomen met de tv en laten repareren. Of, als je snel genoeg bent, inruilen voor een andere. Ik ben er nog niet mee terug gegaan, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Het is inderdaad behoorlijk irritant.
Is dus eigenlijk een fabricagefout dan die dus onder garantie kan vallen? Echter het risico dat een nieuwe tv hetzelfde heeft is vrij groot aangezien veel tv's er last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb mijn 46G20 ook binnen gekregen gisteren! Zit nog strak in de doos dus, aangezien ik hem vrijdag ga ophangen denk ik..Dat gezoem, had ik bij mijn LCD Samsung ook, maar dat was een spaarstand ofzo...Deze uitzetten en weg was het..Is dat bij de G20 misschien niet zo? Vergeleken met mijn 82cm lcd is hij echt mooi groot..heb hem even uit de doos getild..Ziet er goed uit hoor..Zal mij benieuwen..Alleen Ziggo doet moeilijk..Wou mijn kaart activeren voor ci+, is alles misgegaan met abbo...Was niet eens bekend bij hun..Nieuwbouwwoning..Hallo, alle kabel liggen er, notabene de antennekabel al uit de muur hangen, maar nee hoor..Weten niet hoe lang het duurt voordat ik signaal heb..Was net al aan het kijken bij canal digital, maar heb je weer een schotel op de muur, kabels overal en een aparte hd ontvanger..ziggo is gewoon kaart erin en gaan met die banaan..Alleen de tv aan de muur hangen....Altijd wel weer wat...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
GoodspeeD schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Hebben meerdere mensen last van, waaronder ik zelf. Volume van het gezoem is afhankelijk van de kleuren op je beeld. Feller lichter beeld = harder gezoem. Collega van me heeft exact dezelfde tv en heeft het probleem helemaal niet.

Mediamarkt zegt terugkomen met de tv en laten repareren. Of, als je snel genoeg bent, inruilen voor een andere. Ik ben er nog niet mee terug gegaan, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Het is inderdaad behoorlijk irritant.
Heeft iemand van jullie de tv direct op het stopcontact of via een verdeeldoos met bijv een overspanningsbeveiliging aangesloten?

Ik heb een 50G20 en had heel veel last van zoemen met de tv aangesloten via de verdeeldoos met heldere beelden en werd er helemaal gek van, via een tip op avforums de tv direct aangesloten op het stopcontact en het gezoem was helemaal weg en heb het nooit meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Heeft iemand van jullie de tv direct op het stopcontact of via een verdeeldoos met bijv een overspanningsbeveiliging aangesloten?

Ik heb een 50G20 en had heel veel last van zoemen met de tv aangesloten via de verdeeldoos met heldere beelden en werd er helemaal gek van, via een tip op avforums de tv direct aangesloten op het stopcontact en het gezoem was helemaal weg en heb het nooit meer gehoord.
Ik moet zeggen dat het enige waar ik mij aan stoor bij mijn TV (42G20) is de bekende brom. Nu hoor ik wel beter dan gemiddeld en hoor ik andere apparaten vaker brommen maar ik vind dat deze TV wel erg bromt. Ik hoor het voornamelijk tijdens het zappen.

Ik heb de TV aangesloten op een verdeeldoos én/of direct in het stopcontact. Beide geen verschil. Wel moet ik zeggen dat dit betreffende stopcontact NIET geaard is. Dus dat zou ik nog kunnen testen. Ik zou niet weten waarom dit een verschil kan maken. Ook heb ik in dit topic gelezen dat het kan helpen om je stekker om te draaien in het contact. De technische onderbouwing moet je maar even terug zoeken in dit topic.

Kortom, super TV, maar de brom is erg vervelend. Je leest ook dat het per TV kan verschillen, maar ik denk dat het per persoon zal verschillen (op die uitzonding na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb net m'n P50G20 binnen maar krijg met de ingebouwde DVB-T geen digitenne aan de praat, terwijl ik gewoon de antenne die bij het het digitenne kastje (Topfield TF6000) zit heb verbonden... heeft deze tv zo'n powerinsertor nodig of mis ik iets anders?

Edit: met handmatig zoeken op het juiste kanaal krijg ik een heel zwak signaal...

[ Voor 14% gewijzigd door Exar op 06-07-2010 14:00 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08
XenoMorph_LV426 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:49:
[...]

Lol, ik ben ook wel benieuwd naar de technische onderbouwing hiervan. Ga het thuis eens proberen dit weekend.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
virtualJac schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Lol, ik ben ook wel benieuwd naar de technische onderbouwing hiervan. Ga het thuis eens proberen dit weekend.
Ik heb er zelf totaal geen technische onderbouwing bij, alleen maar mijn ervaring, het stopcontact bij mij is wel geaard. Hopelijk is het een oplossing voor iemand, ik weet hoe vervelend die piep\brom toon kan zijn en was blij dat ik ervan af was op deze manier.

Misschien kan iemand met een electro achtergrond hier wat zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 17:45

KoffieNT

banaan

Waarschijnlijk zijn het condensators die geluid maken bij hoge inspanning, dus wanneer je een licht scherm ziet (een wit vlak bijvoorbeeld), moeten de condensators harder werken = (soms) geluid.

Mijn videokaart (88GT) doet dat ook bij bepaalde games, Crysis bijvoorbeeld.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

virtualJac schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Wat soms met versterkers helpt is de stekker omdraaien. Klinkt ook onwaarschijnlijk maar kan echt schelen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
@ exar

Ja, ik denk dat je een power inserter moet hebben voor een DVB-T actieve antenne (o.a. de vin van kpn)
De TV zal wel geen 5V op de antenne-in/uitgang hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door mountainbiker op 06-07-2010 16:23 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
mountainbiker schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:22:
@ exar

Ja, ik denk dat je een power inserter moet hebben voor een DVB-T actieve antenne (o.a. de vin van kpn)
De TV zal wel geen 5V op de antenne-in/uitgang hebben.
Thanks. Wel raar dat die tv's dat niet hebben (wat heb je dan aan je DVB-T zonder dat :? ), maar ok, ik heb maar zo'n 5V insert ding van Konig besteld.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Wat soms met versterkers helpt is de stekker omdraaien. Klinkt ook onwaarschijnlijk maar kan echt schelen.
Naja, je draait zo de fase en de nul om, ik kan me daar nog wel iets bij voorstellen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn ouders hebben voor 1-2weken terug een Pana Plasma TV gekocht, de TX-P42G20ES.

Bij de Saturn in Groningen, dolblij thuis gekomen doen we precies wat de beste man ons verteld heeft om de Ziggo CI+ CAM module te installeren, alles deed het, prachtig beeld, mooie HD zenders..

Tot dat we 2 dagen later een soort van fout melding kregen, eerst geprobeert zelf weer opnieuw alles in te stellen maar het gegeven van ''kan geen kanalen vinden'' ging niet weg,

wij de volgende dag bellen met de Saturn, zij zeiden ons dat het zou kunnen dat de module kapot was, dus opnieuw naar groningen rijden (45min) en een nieuwe gehaald, en ja hoor hij deed het weer,

tot de volgende dag, de middag deed ie het nog, maar plots de avond ... precies.. geen beeld, en weer de zelfde melding.. pissig natuurlijk,,.

opnieuw bellen met saturn, zei begrepen er ook niets van, onder tussen de antenne kabels veranderd, nieuwe ertussen, en een andere smartcard erin gedaan, niets hielp..

geprobeert om een gewone ziggo decoder erop te zetten, en ja hoor dat werkte wel perfect, maar je wilt toch van HD genieten zonder de extra kosten voor een dure decoder,

dus saturn weer gebeld, hun snapte er ook niets van, aangezien ziggo heeft bevestigd dat het 100% mogelijk moet zijn in ons dorp dus ook dat was geen probleem,,

ondertussen zijn we aan het wachten op een andere tv, om te kijken of deze het wel gaat doen (wel het zelfde type) - overigens hebben we nu ook al een andere (een leen tv) van hetzelfde type maar ook deze geeft het zelfde mankement -

dus mijn vraag,

heeft iemand deze problemen ook gehad? en zo ja, wat is de oplossing geweest? of de fout?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:34:
[..]
dus mijn vraag,

heeft iemand deze problemen ook gehad? en zo ja, wat is de oplossing geweest? of de fout?

alvast bedankt
Het probleem ken ik niet, maar wie weet dat een firmwareupdate helpt? Dus even een netwerkkabel in de tv doen en Viera Cast starten, dan zou deze aan moeten geven dat er een nieuwe firmware is. En anders handmatig via de menu's doen.

Ik weet niet of dit werkt, hoor, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
KoffieNT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:14:
Waarschijnlijk zijn het condensators die geluid maken bij hoge inspanning, dus wanneer je een licht scherm ziet (een wit vlak bijvoorbeeld), moeten de condensators harder werken = (soms) geluid.

Mijn videokaart (88GT) doet dat ook bij bepaalde games, Crysis bijvoorbeeld.
Er onwaarschijnlijk dat condensatoren geluid maken, zeker bij de afmetingen die in TV's gebruikt worden.
Je zou eerder een brom kunnen verwachten van een spoel die niet helemaal lekker is.
Een condensator heeft ook geen last van hoge inspanning, daar is dat ding voor gemaakt, hij bouwt gewoon een elektrische lading op meer niet.

Problemen met een stopcontact met of zonder aarde ken ik ook niet. Dat wil zeggen niet bij TV's.
Wat je wel kunt hebben is interferentie, dat is storing van kabels onderling. Dat kan van alles zijn. audiokabels, netsnoer, luidsprekerkabels, scartkabels enz.
Als je die hele bos kabels bij elkaar bind (wat er netjes opgeruimd uit ziet), kun je wel problemen verwachten. Ook alle kabels in één gootje proppen kan storing opleveren, vooral als ze over een behoorlijke lengte naast elkaar liggen.

Natuurlijk is het zo dat een kabel van goede kwaliteit dus met goede afscherming, afdoende moet werken tegen overspraak/interferentie, maar niet alle kabels doen dit. Het uiterlijk van een kabel zegt namelijk niets, gouden pluggen zegt ook niet, de afscherming kan nog steeds brak zijn.

Dus:
Zorg ervoor dat het netsnoer (220V) zeker niet bij de rest van de kabels opgebonden zit maar apart loopt. De kans op brom en storing is dan stukken kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb probleempje met de netwerkverbinding van mijn 50V20, het configureren van een wifi verbinding lukt allemaal, maar na een paar minuten valt de verbinding weg.
Als ik de dongle aangesloten laat zitten heb ik ook verbindingsproblemen met alle andere wifi app. in huis.
Software update lukt ook niet ivm verb. problemen.
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

HoppyF schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:28:
[...]
Er onwaarschijnlijk dat condensatoren geluid maken, zeker bij de afmetingen die in TV's gebruikt worden.
Je zou eerder een brom kunnen verwachten van een spoel die niet helemaal lekker is.
Een condensator heeft ook geen last van hoge inspanning, daar is dat ding voor gemaakt, hij bouwt gewoon een elektrische lading op meer niet.
Mijn eerste gedachte ging ook uit naar een spoel, heb er hier (of in een videokaartthread) wel eens iemand over horen praten, maar als ik zoek op 'tv squeel' of '8800gt squeel' (zoals de mijne dat doet), dan komt daar telkens weer Capacitors uit / condensators.

Maar goed, de conclusie is iig dat het geen kwaad kan en je er verder geen last van zou moeten hebben tenzij je het geluid uit zet en met je hoofd 10cm van het beeld gaat hangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort dat gezoem dus ook boven het andere geluid eh, ongeachtde afstand dat je ervan zit.
Nu soit zou niet mogen voor een tv in die prijscategorie vind ik! Als het probleem niet opgelost geraakt bij mijn tv, dan vliegt hij buiten denk ik. Heb geen zin om mij telkens te enerveren in dat gezoem als ik tv kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat is inderdaad wel heel vervelend, even bellen met de winkel, als zij niets voor je kunnen (willen) betekenen, kun je het even proberen bij Panasonic zelf.
Het lijkt me uiteraard niet de bedoeling dat je het bij normaal gebruik hoort, laat staan last van hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vandaag de U20 voor 520 euro bij ibood: http://www.ibood.com/nl/n..._Full_HD_Plasma_TV_400_Hz

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ik zag het idd ook al. Maar toch lijkt mij 100e extra voor een S20 toch beter? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• follower
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Buffelkneer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:04:
Op mijn V20 valt me bij wk wedstrijden op dat bij uitgezoomde shots waarin de middenlijn zichtbaar is en er snel camerawerk is, ik vaak een uitgesmeerde middenlijn zie (of beter gezegd: een aantal wazige middenlijnen naast elkaar). Herkent iemand dit?
Bovenstaande is al ff geleden gepost...

Als het goed is heb je hem in thx mode staan wanneer dit gebeurd?
In andere modes zoals normaal of bijv. cinema moet dit weggaan.

Klopt dat?
Iemand anders ook het probleem? Anders ff uitproberen of het zo weggaat ja of nee,,,
Volgens een v20 eigenaar op av forums wel......

[ Voor 10% gewijzigd door follower op 07-07-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Penetrator schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:37:
Ik zag het idd ook al. Maar toch lijkt mij 100e extra voor een S20 toch beter? Of zie ik dit verkeerd?
lijkt mij ook ja.. Voor 50 euro meer heb je al een s20.

Verschillen die ik al zag zo gauw

CI vs CI+
2x HDMI vs 4x
400Hz vs 600Hz

en dat voor 50 euro, dan zou ik die iBood lekker laten staan.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 07-07-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag wezen kijken voor een Panasonic VT20 Full HD 3D tv, schitterend beeld , waarschijnlijk volgende maand ga ik er 1 kopen, wil nog wel even wat reviews lezen, heb er al wel wat gehad, maar goed, van zo'n uitgave wil je wel alles weten ;)

anyway, mensen hier die er al 1 hebben? en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de beste tv die momenteel te koop is dus qua beeldkwaliteit zul je wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja verder wil ik toch nog een hifi set erbij halen daarna dus geluid komt ook wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
als je deze panelen strak tegen de wand monteert met zo'n beugel kan hij zijn warmte nog wel kwijt vraag ik me af? hij heeft ook al geen ventilatoren dus...

[ Voor 7% gewijzigd door -Magnat- op 07-07-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:46:
als je deze panelen strak tegen de wand monteert met zo'n beugel kan hij zijn warmte nog wel kwijt vraag ik me af? hij heeft ook al geen ventilatoren dus...
Ventilatiesleuven zitten (ook) aan de bovenkant. Verder geeft een tv (plasma en lcd) warmte af over de gehele oppervlakte, dus incl. scherm. En de nieuwste Plasma's zitten gemiddeld rond de 170 watt (42inch) . Dus dat zal wel loslopen. Zeker als de muur van steen is (zonder behang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
-Magnat- schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:46:
Weet niet of je ergens op reageerde of op de posts boven je. De VT20 heeft in ieder geval wel ventilatoren. Helemaal strak tegen de muur zou ik zelf ook niet doen. Al is het maar om te voorkomen dat de muur boven de tv donkerder wordt.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het om de vt20 gaat, die heeftt zelf 4 ventilatoren, maar ophangen doe ik niet, vind het weinig meer waarde op dit moment, aangezien het een tv voor mn slaapkamer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:00:
Als je even de moeite neemt om het topic door te nemen, dan zul je inderdaad zien dat er al wat mensen zijn die hem hebben en die ook hun ervaringen hebben gepost....

Zie ook hier en hier bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door LeechGuy op 08-07-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-Magnat- schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:46:als je deze panelen strak tegen de wand monteert met zo'n beugel kan hij zijn warmte nog wel kwijt vraag ik me af? hij heeft ook al geen ventilatoren dus...
Dat moet je niet doen !! Elke TV die je koopt zitten instructies bij om 10 a 20 cm. vrije ruimte rondom de TV te laten voor ventilatie B)

Snap echt die gekke obsessie van mensen niet dat alles zo plat mogelijk gemonteerd/ontworpen moet zijn 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:07:
Snap echt die gekke obsessie van mensen niet dat alles zo plat mogelijk gemonteerd/ontworpen moet zijn 8)7
Wel eens gezien hoe op een willekeurige reclame/marketing-uiting een platte tv aan de muur hangt?

Zo vreemd vind ik deze vragen dan ook niet. Ze doen voorkomen alsof het geen enkel probleem is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

morpheus schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:19:
[...]

Weet niet of je ergens op reageerde of op de posts boven je. De VT20 heeft in ieder geval wel ventilatoren. Helemaal strak tegen de muur zou ik zelf ook niet doen. Al is het maar om te voorkomen dat de muur boven de tv donkerder wordt.
Meestal zitten de ventilatoren in het schuine deel van de achterkant. Volgensmij komt er dan nog wel genoeg frisse lucht in, ook al zit het strak tegen de muur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Brad Pitt schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:10:Wel eens gezien hoe op een willekeurige reclame/marketing-uiting een platte tv aan de muur hangt?

Zo vreemd vind ik deze vragen dan ook niet. Ze doen voorkomen alsof het geen enkel probleem is.
Die marketing vind ik dan ook grote BS :P Liever een dunne bezel, zodat je minder van het beeld wordt afgeleid dan een dunne TV/montage !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:59:
[...]

Die marketing vind ik dan ook grote BS :P Liever een dunne bezel, zodat je minder van het beeld wordt afgeleid dan een dunne TV/montage !!
Precies.
Ze ziet wel vaker leuke marketing foto's die totaal onrealistisch zijn.
Je ziet geen kabels en bovendien is er dus geen koeling als je een TV helemaal in de muur zou laten vallen.
Een stukje van de muur af is dus een meer praktische situatie.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/B000R1G76I-1.jpg

De V20 heeft overigens drie ventilatoren, de G20 helemaal geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeechGuy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Als je even de moeite neemt om het topic door te nemen, dan zul je inderdaad zien dat er al wat mensen zijn die hem hebben en die ook hun ervaringen hebben gepost....

Zie ook hier en hier bijvoorbeeld.
ja dat zal wel zo wezen, maar om even 150 pagina's door te lezen gaat mij een beetje ver... zijn ook nog andere dingen te doen, tuurlijk, je moet zelf ook op onderzoek uit, en dat heb ik ook heus wel gedaan, reviews, kieskeurig, locale expert,

maar goed, van een tweaker hoor je vaak weer net wat meer dan een verkoper in een winkel

vandaar m'n vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 18:54
HoppyF schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Precies.
Je ziet geen kabels en bovendien is er dus geen koeling als je een TV helemaal in de muur zou laten vallen.

[afbeelding]

zoiets als de foto is toch wel 100% haalbaar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Precies.

[afbeelding]

Kwestie van kabels wegfrezen in de muur, is niet zo _heel_ ingewikkeld :) In het "Show hier je HT"-topic staan genoeg voorbeelden van mensen die het ook zo hebben opgelost. Zeker als je een AV-receiver met hdmi-aansluitingen, kun je 1 hdmi-kabel naar je tv laten lopen en alles verder op je AV-receiver aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Luuk1983 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:17:
[...]
Nog even een paar voorbeelden (officiële specificaties):

Samsung UE46B7000, 46" LED edge-lit : 170W
Sony 46X4500, 46" dimbare RGB leds op de achtergrond: 270W
Panasonic P46G20: 46", geen backlight (plasma), Geschat: 290W

Waarbij dus opgemerkt moet worden dat bij een plasma het stroomverbruik heel erg kan verschillen aan de hand van de helderheid, het weergegeven beeld en de calibratie.
De Sony 46X4500 heeft 72 zones,iedere zone heeft 4 clusters,dat geeft in het totaal 288 (dimbare) led's

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2w4we53.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:19:
[...]

ja dat zal wel zo wezen, maar om even 150 pagina's door te lezen gaat mij een beetje ver... zijn ook nog andere dingen te doen, tuurlijk, je moet zelf ook op onderzoek uit, en dat heb ik ook heus wel gedaan, reviews, kieskeurig, locale expert,

maar goed, van een tweaker hoor je vaak weer net wat meer dan een verkoper in een winkel

vandaar m'n vraag
Je kan ook ff de zoekfunctie gebruiken binnen dit topic. Heb je in ieder geval een stuk minder pagina's door te nemen!
Want wij kunnen wel een samenvatting voor je maken, maar iedere tweaker ziet graag weer andere dingen samengevat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:11

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:00:
vandaag wezen kijken voor een Panasonic VT20 Full HD 3D tv, schitterend beeld , waarschijnlijk volgende maand ga ik er 1 kopen, wil nog wel even wat reviews lezen, heb er al wel wat gehad, maar goed, van zo'n uitgave wil je wel alles weten ;)

Ja, ik heb er een. Net een paar dagen.
Ervaringen: Goed, mooi beeld, fijn geluid, lekkere bediening.
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:19:
[...]ja dat zal wel zo wezen, maar om even 150 pagina's door te lezen gaat mij een beetje ver... zijn ook nog andere dingen te doen, tuurlijk, je moet zelf ook op onderzoek uit, en dat heb ik ook heus wel gedaan, reviews, kieskeurig, locale expert,

vandaar m'n vraag
Ik heb 150 pagina's van dit topic doorgelezen. Alle engelstalige reviews gelezen. Ik ben geen één keer gaan kijken naar de tv voor t beeld in een winkel. Heb wel de 'kast' bekeken dat die mij niet tegenstond.
Ook het review op tweakers gelezen, maar dat hielp mij niet.

Dus als jij niets hebt gevonden waardoor je deze tv niet zou kiezen dan ga ik je niets meer kunnen vertellen dan dat je dat geld gewoon moet neerleggen. Meer vragen ga ik ook niet beantwoorden. Ik kan de vragen gewoon niet verzinnen. Als je de tv hebt dan ga je zitten en je geniet. Volgens mij is dat genoeg.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8mile13 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:18:
[...]
Luuk1983 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:17:
[...]
Nog even een paar voorbeelden (officiële specificaties):

Samsung UE46B7000, 46" LED edge-lit : 170W
Sony 46X4500, 46" dimbare RGB leds op de achtergrond: 270W
Panasonic P46G20: 46", geen backlight (plasma), Geschat: 290W

Waarbij dus opgemerkt moet worden dat bij een plasma het stroomverbruik heel erg kan verschillen aan de hand van de helderheid, het weergegeven beeld en de calibratie.

De Sony 46X4500 heeft 72 zones,iedere zone heeft 4 clusters,dat geeft in het totaal 288 (dimbare) led's

Ook bij LCD kan het stroomverbruik omlaag als je calibreert en de helderheid omlaag schroeft. De meeste nieuwe LCD's van 40/42 inch verbruiken dan zo rond de 75 a 90 watt. De G20 zo rond de 165 watt. Wel is het zo dat de LCD's van een paar jaar terug duidelijk meer verbruikten (nog even los van het LED gebeuren). Kan me voorstellen dat wanneer je een tv als muurbehang gebruikt en dus de hele dag aan hebt staan zonder echt te kijken, je dan sneller voor LCD moet gaan. Kijk je gericht en meer af en toe dan zullen de extra kosten van Plasma tov LCD ook laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wel heel lang tv kijken wil je de prijsverschillen goedmaken :X

Kijken we naar 42":
De goedkoopste 42" (merk) led-lcd in de PW is de pricewatch: LG 42LD420C voor 617 euro.

De goedkoopste 42" (merk) plasma in de PW is de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S20E voor 577 euro.

Hier valt het verschil in prijs mee en zal een led op de lange termijn goedkoper zijn.

Kijken we naar 50":

De goedkoopste 52" led-lcd in de PW is de pricewatch: Sony Bravia KDL-52EX700 voor 1549 euro (50" lcd bestaat niet blijkbaar).

De goedkoopste 50" (merk) plasma in de PW is de pricewatch: LG 50PK250 voor 649 euro. Kijk, en voor dat prijsverschil kun je _heel_ lang tv kijken :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 02-10 13:09
Ik neem de volgende stappen tijdens het installeren van mijn cam, maar zodra ik de ci+ cam module in mijn g20 stop gaat de tv niet meer uit standby. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

edit: na de software van de tv updaten doet hij het wel.

[ Voor 59% gewijzigd door Baardmeester op 08-07-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Max schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:50:
[...]

Ja, ik heb er een. Net een paar dagen.
Ervaringen: Goed, mooi beeld, fijn geluid, lekkere bediening.

[...]

Ik heb 150 pagina's van dit topic doorgelezen. Alle engelstalige reviews gelezen. Ik ben geen één keer gaan kijken naar de tv voor t beeld in een winkel. Heb wel de 'kast' bekeken dat die mij niet tegenstond.
Ook het review op tweakers gelezen, maar dat hielp mij niet.

Dus als jij niets hebt gevonden waardoor je deze tv niet zou kiezen dan ga ik je niets meer kunnen vertellen dan dat je dat geld gewoon moet neerleggen. Meer vragen ga ik ook niet beantwoorden. Ik kan de vragen gewoon niet verzinnen. Als je de tv hebt dan ga je zitten en je geniet. Volgens mij is dat genoeg.
ok ;) dat is tenminste iets waar ik wat mee kan, een reactie die 100% overtuigend is,

anyway- zoek functie heeft de persoon hierboven gelijk in, sorry nooit aan gedacht - excuus :p

ik was ook al vrij wel overtuigd, maar vind het altijd prettig om een gebruiker nog even te horen ipv een verkoper/review,

die zijn soms (verkoper) te positief omdat ze toch willen verkopen, en reviews soms te kritisch voor de gemiddelde gebruiker qua kleine min puntjes, maar dat is mijn mening,

dan is mijn keuze gemaakt en ga ik zodra m'n loon binnen is hup flup hop naar de winkel en m'n nieuwe pracht binnen hengelen, en off course een leuk prijsje ervan maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Grrrrrene schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:49:
Je moet wel heel lang tv kijken wil je de prijsverschillen goedmaken :X

Kijken we naar 42":
De goedkoopste 42" (merk) led-lcd in de PW is de pricewatch: LG 42LD420C voor 617 euro.

De goedkoopste 42" (merk) plasma in de PW is de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S20E voor 577 euro.

Hier valt het verschil in prijs mee en zal een led op de lange termijn goedkoper zijn.

Kijken we naar 50":

De goedkoopste 52" led-lcd in de PW is de pricewatch: Sony Bravia KDL-52EX700 voor 1549 euro (50" lcd bestaat niet blijkbaar).

De goedkoopste 50" (merk) plasma in de PW is de pricewatch: LG 50PK250 voor 649 euro. Kijk, en voor dat prijsverschil kun je _heel_ lang tv kijken :Y)
Behalve het prijsverschil en energieverbruik is er nog een veel grotere factor waarop je je keuze voor een TV moet laten afhangen: kijkgenot!
De kwaliteit van het kijken (en in mindere mate luisteren) is, in ieder geval voor mij, bepalend.

Het prijsverschil tussen LCD/plasma is leuk meegenomen omdat plasma's vaak nog wat goedkoper zijn.
Goedkoper is relatief omdat het er ook van afhangt wat voor features er in een TV zitten.
Het prijsverschil kan dus een paar tientjes zijn maar ook een paar honderd Euro.

Het energieverbruik voor plasma's is nog steeds wat ongunstiger tov van LCD's, maar als je daar de voordelen tegenover zet is dat de jaarlijkse energiekosten wel waard.
Bovendien is het zo als je toch een TV aanschaft van 1000-1500 euro kan die 20 euro meerprijs aan energiekosten er ook wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 10:11
HoppyF schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:07:
Het energieverbruik voor plasma's is nog steeds wat ongunstiger tov van LCD's, maar als je daar de voordelen tegenover zet is dat de jaarlijkse energiekosten wel waard.
Bovendien is het zo als je toch een TV aanschaft van 1000-1500 euro kan die 20 euro meerprijs aan energiekosten er ook wel vanaf.
Precies. En daarbij moeten we het 'probleem' niet groter maken dan het is. Hoewel het natuurlijk wel zo gunstig mogelijk is om zo zuinig mogelijk te doen met onze energie gaat het vaak (wat je al zegt) om 2, 3 of 4 tientjes per jaar. Er zijn zat mensen die meer kwijt zijn met een avondje stappen of uit eten gaan. Daarom vind ik het stroomverbruik argument eigenlijk niet meer opgaan als je het over Plasma hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:07:
[...]

Behalve het prijsverschil en energieverbruik is er nog een veel grotere factor waarop je je keuze voor een TV moet laten afhangen: kijkgenot!
De kwaliteit van het kijken (en in mindere mate luisteren) is, in ieder geval voor mij, bepalend.
Bij mij ook, ik zoek gewoon de tv met het beste beeld uit, al zal ik als dat verschil heel klein is, de voorkeur geven aan de mooiste of de zuinigste o.i.d.
Het prijsverschil tussen LCD/plasma is leuk meegenomen omdat plasma's vaak nog wat goedkoper zijn.
Goedkoper is relatief omdat het er ook van afhangt wat voor features er in een TV zitten.
Het prijsverschil kan dus een paar tientjes zijn maar ook een paar honderd Euro.

Dat is juist het punt dat ik probeer te maken: als je een plasma-tv van ~1000 euro koopt, staat dat gelijk aan een lcd van bijna het dubbele (en dan laat ik "kijkgenot" buiten beschouwing, da's subjectief). Voor dat enorme prijsverschil kun je heel lang energiekosten maken :)

Oh, en als we dan toch "groen" bezig willen: als ik 1x per week met de fiets naar werk ga ipv met de auto, bespaar ik 1200km/jaar aan kilometers met de auto en dus CO2 uitstoot. Als ik een heel zuinige, groene, energielabel A-auto zou rijden, zou dat zo'n 1200km * 100g/km = 120kg CO2 op jaasbasis schelen. Als ik het plasmaverbruik op 200W stel en een even grote led-lcd op 80W en ik kijk gemiddeld 3 uur per dag, 365 dagen per jaar, dan zit ik volgens deze site op 3uur * 365dagen * 120W verschil * ~450g/kWh = 59,13kg CO2 uitstoot op jaarbasis...

Wat ik dus probeer te zeggen: het is compleet onzinnig om op je TV energie te gaan besparen als de verschillen in kosten al zo groot zijn tussen de aanschafprijzen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 09-07-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
dus dat verschil is net zo groot als dat je om de week de fiets pakt ;)

Ik voel dat ook niet zo. Maar het verschil is ook niet zo groot, tenzij je houdt van het bekijken van films met louter beelden van sneeuw (anders krijg je nooit 200watt verbruik met je plasma denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:21:
dus dat verschil is net zo groot als dat je om de week de fiets pakt ;)

Ik voel dat ook niet zo. Maar het verschil is ook niet zo groot, tenzij je houdt van het bekijken van films met louter beelden van sneeuw (anders krijg je nooit 200watt verbruik met je plasma denk ik)
Volgens de reviews van de G20 en V20 iets van 155 a 170 watt gemiddeld (42 inch) na calibratie. Wellicht dat het nog minder kan als je weinig overdag kijkt en dus toe kunt met lage brightness/contrast waarden.

Ergens is het wel jammer dat niet meer fabrikanten inzetten op plasma waardoor mogelijk ook de doorontwikkeling van energiezuinige plasma tv's sneller gaat.

Overigens begrijp ik dat full led tv's toch ook al wel weer meer dan die 80 watt gebruiken en aardig richting de Plasma gebruikswaarden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 10:11
Grrrrrene schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:34:
Oh, en als we dan toch "groen" bezig willen: als ik 1x per week met de fiets naar werk ga ipv met de auto, bespaar ik 1200km/jaar aan kilometers met de auto en dus CO2 uitstoot.
offtopic:
Niet helemaal waar, want als je lichaam zich meer inspant stoot je lichaam ook meer CO² uit dan dat je in de auto (in rust) zou zitten ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SInds 2 dagen de 50V20 binnen staan.
3 woorden

GE-
WEL-
DIG.

Meer kan ik er niet van maken.
HD beeld kan volgens mij echt niet beter dan dit.
Had hiervoor de 42PV700, maar dit is nog veel mooier.
Titanium kleur lijst ziet er heel mooi uit. Geeft een wat
exclusievere uitstraling.

Sorry dat ik geen beter onderbouwde review geef, maar
hiermee heb ik alles gezegd wat ik er over zeggen kan.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:48:
SInds 2 dagen de 50V20 binnen staan.
3 woorden

GE-
WEL-
DIG.

Meer kan ik er niet van maken.
HD beeld kan volgens mij echt niet beter dan dit.
Had hiervoor de 42PV700, maar dit is nog veel mooier.
Titanium kleur lijst ziet er heel mooi uit. Geeft een wat
exclusievere uitstraling.

Sorry dat ik geen beter onderbouwde review geef, maar
hiermee heb ik alles gezegd wat ik er over zeggen kan.
.
Plaats een fotootje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk193/Tummietumtum/IMG_3008-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk193/Tummietumtum/IMG_3011-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk193/Tummietumtum/IMG_3013-1.jpg

Moeilijk om een mooie foto te maken.
Het mooie beeld komt op de foto niet tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
De foto's zijn wat mij betreft duidelijk genoeg. Bovendien is het moeilijk mensen zo te overtuigen hoe mooi de V20 is. (uiterlijk en beeldkwaliteit), dat kun je niet op een foto laten zien.

Verder wat Grrrrrene zegt is ook duidelijk.
Het energie verbruik die misschien ietsje hoger ligt dan bij een vergelijkbare LCD is niet van belang.
Daarbij kijken we nog niet eens naar de CO2 waardes die bij de productie van LCD's en Plasma veroorzaakt worden.
Ik heb daar geen cijfers van maar bij de productie zal er ook wel een verschil in LCD en Plasma zijn. Dat kan zowel positief als negatief voor een plasma uitvallen.
Hoe dan ook, ik vind het niet van groot belang.

Ik laat dan liever mijn auto 1x week extra voor de deur staan.
(of ga niet op vakantie naar Frankrijk, wat ik dus ook echt niet doe...)

Uhhh Dr. Tum: is dit wel een 50 inch? Hij lijkt net zo groot als mijn 42 inch...

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 09-07-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:54:
Zoals beloofd wat foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Moeilijk om een mooie foto te maken.
Het mooie beeld komt op de foto niet tot zijn recht.
THX!! De kleur van de rand is hier goed te zien en dat vind ik voor wat betreft deze foto's eigenlijk nog belangrijker dan het beeld :).
Mooie kleur rand/bezel.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Sinds een aantal dagen hebben wij hier ook de Panasonic 50" V20 staan.
De TV is een waar genot om naar te kijken en helemaal vanaf de PC met een 1080P bron.

Wat me wel opviel is het volgende:
Wanneer de TV op aspect ratio "16:9" staat ingesteld krijg ik bij "een aantal zenders" links boven in beeld een gestreepte lijn van ongeveer 40CM lang te zien. Dit kan verholpen worden door aspect ratio "juist" te kiezen. Dan vind er volgens mij iets van overscanning plaats wat de strepen doet verdwijnen.

Gezien dit probleem zich niet op alle zender voordoet vraag ik me af,
moet ik dit zender afhankelijk zien of is dit een signaalverwerking probleem van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dat is de zender. Vroeger vielen dat soort lijntjes buiten beeld, tegenwoordig kun je overscan uitzetten en dan zie je dat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ik heb inmiddels alle 151 pagina's van deze thread (min of meer) doorgelezen en ik kan maar geen antwoord op mijn vraag vinden.
Hoe zet je de pixel orbiter aan ?
Ik heb wel ergens gelezen dat dit samenhangt met de 16:9 overscan functie, maar ik zie dat nergens officieel door panasonic bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovenaan deze pagina: http://reviews.cnet.com/f...05-6482_7-33957041-2.html

Ik denk dat je dus idd overscan aan moet zetten om die optie in het menu te krijgen (anders valt er niks te schuiven met het beeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Het probleem is alleen dat deze menu optie helemaal niet in de Europese versie zit.
je hebt dus geen actieve controle over die optie ( en vele andere), terwijl dat wel op de Amerikaanse versie zit.
Het is inderdaad wel logisch dat de overscan aan moet staan omdat je anders niks te verschuiven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Zoek eens op het item: "16:9 beeldscan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
HoppyF schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:13:
Zoek eens op het item: "16:9 beeldscan"
Nu nog even zoeken.Het panasonic menu niet echt heel slecht is maar ook zeker niet logisch kwa zoeken van functies ;) Ik vraag me elke keer af of dit bijvoorbeeld onder "beeld" staat of onder "instellingen".

ps: instellingen-> overige instellingen->16:9 beeldscan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het sowieso vreemd dat de Amerikaanse versie meer opties heeft! 3:2 pulldown (ivm 24p films), en dan die pixel orbiter etc..
En dan is het niet eens een Amerikaans merk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dog4life schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:13:
Ik vind het sowieso vreemd dat de Amerikaanse versie meer opties heeft! 3:2 pulldown (ivm 24p films), en dan die pixel orbiter etc..
En dan is het niet eens een Amerikaans merk..
Kun je niet een Amerikaanse firmware er op zetten? Of krijg je dan problemen met PAL/NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
flipmans schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:19:
"een aantal zenders" links boven in beeld een gestreepte lijn van ongeveer 40CM lang te zien.
Is dit niet toevallig teletekst?
Dit zit toch ook ergens in de 1e beeldlijn(en) verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat is iets van een soort van barcode heb ik ergens gelezen. zou niet meer weten waar. iets van een beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:09
flipmans schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:19:
Wat me wel opviel is het volgende:
Wanneer de TV op aspect ratio "16:9" staat ingesteld krijg ik bij "een aantal zenders" links boven in beeld een gestreepte lijn van ongeveer 40CM lang te zien. Dit kan verholpen worden door aspect ratio "juist" te kiezen. Dan vind er volgens mij iets van overscanning plaats wat de strepen doet verdwijnen.

Gezien dit probleem zich niet op alle zender voordoet vraag ik me af,
moet ik dit zender afhankelijk zien of is dit een signaalverwerking probleem van de TV?
Wat je ziet is het zogenaamde WSS (Widescreen Signaling signaal)
Normaal wordt dit eigenlijk alleen nog maar gebruikt bij analoge video-uitgangen maar bij de meeste (alle?) zenders afkomstig van Chellomedia/DMC wordt dit signaal nog steeds hinderlijk in het videobeeld meegezonden.

Deze hinderlijke kwestie speelt nu al jaren maar niemand wil er blijkbaar echt iets aan doen. |:(

Zie ook deze discussie op tweakers.net

En de discussies op het Ziggo gebruikers forum:
Ziggo Gebruikers Forum: Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1)
Ziggo Gebruikers Forum: Witte stippellijn bovenin links thx mode panasonic tx-42v10

WSS hinderlijk in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2cia0km.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2d7ez3t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 09:55

OMX2000

By any means necessary...

Heeft hier al iemand zijn TV proberen te calibreren met de AVS Forum Blu Ray? En wat zijn de resultaten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HoppyF

Ja, dit is echt de 50"
Daarom moet je ook altijd de grootste nemen als je over het formaat twijfelt.
Eenmaal thuis valt het reuze mee en ben je er zo aan gewend.
Had hiervoor de TH-42PV700 en was na een half uur al gewend aan de 50".
Vind het jammer dat er geen 55"/56" van is, anders was die het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:39:
@HoppyF

Ja, dit is echt de 50"
Ik ben het wel met je eens. Koop altijd zo groot mogelijk.
Dat wil zeggen, het moet wel in je interieur passen.
In ons geval is 42 inch (V20) prima en zeker een verbetering kwa formaat omdat we eerst een 28 inch CRT hadden.
Maar goed, je went inderdaad heel snel aan het grotere formaat.

Voor de rest heb ik geen last van de bovengenoemde WSS witte streepjes.
Maar goed, ik kijk dan ook via de satelliet en heb om die reden geen bal met de kabelaars te maken!
Een vervelend probleem is het echter wel.

Er is slechts één nadeel, bij heel slecht weer zoals afgelopen zaterdagavond viel de ontvangst even een tijdje uit.
Het waren dan ook wel erg zware buien met onweer.
Normaal gesproken heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Ziggo CI+ module er in zitten.
Nu heb ik soms geen ondertiteling bij bepaalde programma's.
Zoals vanavond bijv. bij Private Practice op Veronica.
Ligt dit aan de CI+ module of doe ik iets verkeerd.
Voorheen keek ik via Humax decoder en hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met een knopje op de afstandbediening (geloof in de rij waar ook TTX zit) ondertiteling aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:23:
[...]
Voor de rest heb ik geen last van de bovengenoemde WSS witte streepjes.
Maar goed, ik kijk dan ook via de satelliet en heb om die reden geen bal met de kabelaars te maken!
Een vervelend probleem is het echter wel.
Heb zelf ook satelliet via Canal Digitaal en bij Nickelodeon/Comedy Central heb ik bovenin van links naar rechts tot het helft van het scherm toch ook echt een wit onderbroken streep lopen. Heb het wel alleen bij deze zender gezien en nog nergens anders. Heb het trouwens over de V20..... ;)
Staat bij jou toevallig niet 16:9 beeldscan aan?? Zit onder Menu/Instellingen/Overige instellingen.......
Als ik die aanzet heb ik idd ook geen last van witte strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:39:
@HoppyF

Ja, dit is echt de 50"
Groter is niet altijd beter :)
Er bestaat ook nog zoiest al ideale kijkafstand.

Afbeeldingslocatie: http://www.novosite.nl/editor/assets/optimizer/Afstandmeter%2000.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door -Magnat- op 13-07-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-Magnat- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:51:

[afbeelding]
Die je keihard moet negeren en gewoon moet kopen wat je zelf leuk vindt :Y)

Je vindt 100 inch op 2 meter leuk ?? Vooral doen !!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
nero355 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:08:
[...]

Die je keihard moet negeren en gewoon moet kopen wat je zelf leuk vindt :Y)

Je vindt 100 inch op 2 meter leuk ?? Vooral doen !!! :9~
tuurlijk! moet je ook gewoon doen :) maar zal gewoon niet het het beste beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Heeft iemand nu al een G20 50" gekregen van bij iishop / discount online?
Ik heb mijn toestel daar begin februari besteld nu 5 maand later staat dit nog steeds in backorder?

Grrrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:59:
Ik heb de Ziggo CI+ module er in zitten.
Nu heb ik soms geen ondertiteling bij bepaalde programma's.
Zoals vanavond bijv. bij Private Practice op Veronica.
Ligt dit aan de CI+ module of doe ik iets verkeerd.
Voorheen keek ik via Humax decoder en hier nooit last van gehad.
dit is idd een knopje, gister hadden wij er ook last van, na wat expirimenteren was het resultaar een knopje op de afstands bediening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
mrgoolie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:00:
Ik heb mijn toestel daar begin februari besteld nu 5 maand later staat dit nog steeds in backorder?

Ik heb ook gedacht om daar een te bestellen maar dan toch niet gedaan.
Deze heeft ze op voorraad en ook nog eens goedkoper.
http://www.redcoon.be/ind...5002/Panasonic_TX_P50G20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:45:
[...]

Heb zelf ook satelliet via Canal Digitaal en bij Nickelodeon/Comedy Central heb ik bovenin van links naar rechts tot het helft van het scherm toch ook echt een wit onderbroken streep lopen. Heb het wel alleen bij deze zender gezien en nog nergens anders. Heb het trouwens over de V20..... ;)
Staat bij jou toevallig niet 16:9 beeldscan aan?? Zit onder Menu/Instellingen/Overige instellingen.......
Als ik die aanzet heb ik idd ook geen last van witte strepen
Ik zie geen streepjes.
En 16:9 beeldscan staat UIT.
(je ziet de grootte van het beeld ca 1 cm verspringen als je van UIT/AAN schakelt)
AAN is dus een vergroot beeld.
En ik heb dus een V20 voor het geval dat enig verschil mocht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
sn0w13 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook gedacht om daar een te bestellen maar dan toch niet gedaan.
Deze heeft ze op voorraad en ook nog eens goedkoper.
http://www.redcoon.be/ind...5002/Panasonic_TX_P50G20/
Pas wel op, Redcoon levert Europese modellen. Dus je kan aan-huis-garantie mislopen. Of is dit alleen in Nederland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
-Magnat- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:26:
[...]

tuurlijk! moet je ook gewoon doen :) maar zal gewoon niet het het beste beeld geven.
Het kijkt ook gewoon voor geen kloot. Ik zit nu nog op zo'n 1,5-2 meter van mijn 42" S20, maar dat is al aardig dichtbij, maarja, ik heb hem 'op de groei' gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:25:
Je kan met een knopje op de afstandbediening (geloof in de rij waar ook TTX zit) ondertiteling aan en uit zetten.
Idd, werkt perfect.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgoolie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:00:

Cancellen en ergens anders bestellen!
Je kunt je geld overal kwijt, daar hoef je geen half jaar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Magnat- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:51:
[...]

[afbeelding]
Persoonlijke voorkeur > zo'n plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Bij Redcoon in Belgie is de p50g20 gewoon €163 goedkoper dan in nederland.
Welkom in het belastingparadijs dat nederland heet.

Redcoon Belgie
Redcoon Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
-Magnat- schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:49:

Redcoon Belgie
Redcoob Nederland
Hoeft niet per sé door de belasting te komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Belgie betaal je toch echt 21% BTW terwijl dat in NL 19% is..............
Dus het is zeker de belastingdienst niet die de prijs opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online

Redcoon Belgie
Redcoon Nederland
Hoe reken jij dan?
Belgie: 1412
NL: 1389
Verzendkosten niet meegerekend.

Redcoon is ook één bedrijf, zowel in Nederland als Belgie (Redcoon Benelux).
Veel verschil in prijs mag er dan ook niet zijn. (behalve BTW en verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 euro is toch ook niet veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
HoppyF schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:45:
[...]

Hoe reken jij dan?
Belgie: 1412
NL: 1389
Verzendkosten niet meegerekend.

Redcoon is ook één bedrijf, zowel in Nederland als Belgie (Redcoon Benelux).
Veel verschil in prijs mag er dan ook niet zijn. (behalve BTW en verzendkosten)
1235 (oid) vanmiddag in België, zullen wel GoT lezen daar, bij redcoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb enkele pagina's terug een post gemaakt dat ik de 42s20 wilde kopen en hoe dat zat met die garanties etc. Ik ga toch voor de 42G20, vanwege het neopdp-paneel. Mijn budget was 1000 euro, en ik heb me laten vertellen dat t.o.v. van de s20 dat de g20 toch zeker de moeite waard was vanwege dat neopdp paneel. Betere contrastwaardes, levendiger en echter beeld, en stiekem moet ik toegeven dat ik de TV ook wat beter vind uitzien. Ik vind het nog steeds qua design vrij kont, maar dat is inferieur aan de beeldkwaliteit.

Gelukkig krijg ik bonusgeld deze maand en ik heb vandaag bij maxwell een vrijblijvende offerte gemaakt. De goedkoopste is bij Redcoon voor 918 euro en de MM vraagt zich er 1000 voor. Ik kan de TV voor 947 euro krijgen inclusief 1 jaar extra garantie, dus ik krijg standaard 2 jaar garantie+dat ene jaar van maxwell voor die 947 euro (incl. verw. bijdrage). Zij dekken dan alle kosten, inclusief verzending, ophalen en het geregel met panasonic.

Zij kunnen mij, door een WK-actie, ook zo'n ziggo module+kaartje aanbieden voor 65 euro ipv 100 euro. Ik zou dan gratis enkele zenders in Full HD ontvangen en moet dan binnen 2 maanden opzeggen als ik niet tevreden ben en dan krijg ik gewoon het standaard digitale TV pakket, waar ik niet extra voor hoef te betalen t.o.v. het huidige analoge. Ik ben niet zo goed op de hoogte van die digitale ontvangers allemaal, en heb geen idee of dat ook een goeie aanbieding is of niet. Ik dacht juist dat die CI+ interface ervoor zorgde dat ik juist die 65 euro niet extra hoefde uit te geven aan een digitale tv decoder etc.

Ik lees veel over inbrand dvd's afspelen, image retention, logo's inbranden etc en dat je em moet laten kaliberen, anderen zeggen dat je de eerste 200 uur op standaard waardes moet kijken, de een zegt weer dat je de tv op THX mode moet laten staan en de tweakers review zegt dat hij van de fabriek af al heel dicht bij de juiste waardes zit....kortom: de meningen zijn verdeeld.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
De adviesprijs van de 42G20 is 1049, dus dan heb je er ongeveer 10% korting op. Is te doen, maar geen echt scherpe prijs lijkt mij. Twee jaar garantie krijg je sowieso van Panasonic, dus dat jaar extra gratis is flauwekul. Met CI+ heb je altijd nog een module nodig, ook al zit de digitale tuner al ingebouwd, en die module kostte mij zonder smartcard 56 Euro (100 is ook nonsense), maar dit zul je dus nodig hebben, om samen met het kaartje in de TV te steken. Die gratis Full HD zenders zijn NL1, 2 en 3 en Eurosport HD, en die blijf je ontvangen, ook al zeg je binnen twee maand het vrijblijvende totaalpakket op. Inbranden, tja, misschien dat mijn N S en 1 van het wk-voetbal nu langzaam vervagen, maar je moet in het begin niet overdreven felle statische beelden weergeven. Kalibratie ofso doe ik niet aan, ik zie het verschil toch niet en ik kijk tv waarvan het beeld sowieso al prachtig is, en stel het beeld bij zodra ik denk dat het anderszins mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik heb hem in maart gekocht voor €940, dus lijkt me nog vrij duur. Ik zou hem voor boven de €900 laten staan. Tenzij je er een CI+ module bijkrijgt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja nou ja, jullie moeten niet vergeten: ik ben geen onderste-uit-de-kan-haler of een "uitknijper". Ik wil niet zover gaan zeg maar. De goedkoopste is 918 euro bij Redcoon en ik weet dat het moeilijk is om tegen internetprijzen op te boksen. Adviesprijs is 1049, en ik ben wel iemand die het goedkoper wilt hebben, maar goed water bij de wijn kan doen omdat ik de tegenpartij ook snap. Ik zeg: ik wil em voor 900. Zij zeggen: adviesprijs=1049 we kunnen em je voor 999 geven, ik zeg: no deal, zij zeggen 947+1 jaar extra garantie (je zult net zien dat je tv stuk gaat 1 jaar buiten je garantie). Dus ik vind dat wel een mooi compromis, lekker in het midden, maar wel meer naar mijn kant. Dat ik nu 47 euro hoger zit dan die 900, tja....dat is dan zo.

Het heeft dus niks te maken met niet verder durven te onderhandelen. Ik kan "herrie" maken en door blijven gaan totdat ik em voor 900 krijg, maar ik wil vaker zaken doen met deze winkel en mijn gevoel zegt dat ik beter niet te ver moet gaan. Ik loop net zo goed weg uit de winkel als de prijs me niet bevalt die ze me geven.
Het is natuurlijk geen seats & sofas die je 1000 euro van een bankstel van 3000 euro afhalen, maar dan wel zeggen dat je ergens moet tekenen omdat je em dan NU moet kopen (ik kwam eigenlijk alleen kijken)....want tja, zij komen jou immers tegemoet met wel 1000 euro, dus dan moet jij ook tegemoet komen. Zeiden ze nog letterlijk tegen me: ik doe wat voor jou, dan moet je ook wat voor mij doen. Ik heb gezegd dat ik nu geen geld heb, maar dat ik zeker weten de bank kom halen voor die prijs wanneer ik het geld wel heb. Nee, dat wilden ze niet, ze wilden nu zwart op wit hebben dat ik die bank kom halen. Ik heb hun aanbod gewoon afgeslagen en gezegd dat ik me niet laat opleggen dat ik ergens moet tekenen.

En ja, ik ben best gevoelig voor de manier van benaderen en besluit ook vaker om op basis hiervan iets wel of niet te kopen. En ja, ik geef ook graag die extra 50 euro/100 euro uit voor de service en de manier hoe ik behandeld wordt.
Dit terzijde.

Ik kan die CI+ module+smartcard niet echt vinden voor minder dan 65 euro hoor....dus ik denk dat dat dan ook wel een redelijke prijs is.
Ok, dus ik moet de TV gewoon op de default THX stand zetten, zonder daarbij de kleuren en helderheid etc te veranderen?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Deathchant schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:45:
ja nou ja, jullie moeten niet vergeten: ik ben geen onderste-uit-de-kan-haler of een "uitknijper". Ik wil niet zover gaan zeg maar. *knip*
Dit is een loze discussie, maar goed:

Ik heb niks van de prijs afgekregen aangezien die winkel de enige was op dat moment die de tv verkocht. Verkoopprijs was dus gewoon €940. Ik wou die tv nou eenmaal graag, dus het daarbij gelaten. Wel mocht ik langskomen, de tv bekijken en naar Panasonic bellen of het om een NL model ging op hun kosten onder het genot van een bakkie koffie.
(je zult net zien dat je tv stuk gaat 1 jaar buiten je garantie).
Je hebt standaard 2 jaar aan-huis-garantie van Panasonic, mits je NL model koopt.

Wat betreft 'uitknijpen' sla je de plank mijns ziens volledig mis. Ik heb een paar vrienden die verkoper zijn bij winkels, o.a. 1 bij audio en hi-fi. Een ervaren verkoper zal je ook nooit op zo'n manier benaderen, dit werkt namelijk bij iedereen averechts.

Prijzen in de meeste winkels zijn gewoon vraagprijzen. Daar kun je netjes over praten met de verkoper, die namelijk altijd wil verkopen. Kijk als jij een bedrag van 200euro bied op zo'n tv dan wordt je niet serieus genomen. Als jij aantoont dat je hem op andere plekken goedkoper ziet, dan gaan ze vrijwel altijd met die prijs mee. Waar dan ook. Als jij ergens vaste klant bent en de verkoper weet dat je terugkomt, dan krijg je ook nog eens korting op dat bedrag.

Zo lang je beleefd blijft, niet meteen je eerste vraag 'korting?' is en je aangeeft dat je serieus bent kun je heel veel bereiken in een bepaalde winkel.

Ik adviseer je dan ook om hem bij een andere verkoper te halen, want de standaard 'ik maak een mooi prijssie voor je inclusief een jaar extra garantie' zin, daar trapt toch niemand meer in? :)

//edit: Die WK-actie biedt iedereen aan voor €65,95. Dus die kun je gewoon overal halen.

[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 15-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

misschien moet ik even wat rechtzetten. het was niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook over 1 kam te scheren met uitknijpers o.i.d.. Ik wilde alleen aangeven dat er veel mensen zijn die echt tot het uiterste gaan, als in echt het onderste uit de kan willen halen, hoe dan ook. Ik wilde alleen aangeven dat ik niet tot die categorie hoor, en als ik naar de adviesprijzen en daarna naar de goedkoopste prijzen kijk, vind ik die 947 euro wel een goeie prijs.

Wat is er eigenlijk mis met de "ik verkoop de tv voor 1049, jij ziet em voor 918, je krijgt em dan van mij voor 947 en dan geef ik je een jaar extra garantie erbij"-zin?
Moet ik dan zeggen: zet dat extra jaar garantie maar om in directe korting?

Tja dat extra jaar garantie....ze gaven aan dat ze niet lager konden en wilden gaan dan dat bedrag, wat ik zelf wel een mooi bedrag vind. Tis immers nog meer dan 100 euro onder de adviesprijs. En ik heb echt al zooooovaak gehad dat me iets kapot ging NET buiten de garantieperiode......en laat dat dan nou net met de TV ook zo zijn. Ik ben een pechvogel wat dat betreft. Maar ja voor hetzelfde geldt gaat hij me dan net in het 4e jaar kapot :)
Ik zie het als een leuk extraatje, waar ik niet extra voor betaal. Misschien in jouw ogen wel omdat ik niet tegen de 900 aanzit.

Ik zag die ziggo module ook voor 55 euro staan, maar met verzendkosten is het 63 euro. Dan is die wk-actie ook wel ok. Ik ga voor 2 euro niet moeilijk doen met internet-bestelling.

Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.