Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
Beste mede Tweakers,

Ik zit met de volgende vraag / probleem. Ik heb zelf na veel wikken en wegen voor de keuze van een nieuwe tv mijn oog laten vallen op een Panasonic TX-P42G20. Het is zo ver ik weet een erg goede Plasma tv, voor een hele nette prijs.

Nou ben ik gisteren naar verschillende winkels geweest, waaronder de Harense Smid en MediaM om gewoon eens te kijken naar het beeld van deze tv. Ik kwam de Harense Smid binnen lopen en de 1e tv waar ik tegen aanliep was de Panasonic Plasma tv. Het 1e wat me opviel was dat ik het beeld niet scherp vond, zelfs een beetje wazig vond en vlekkerig op bepaalde stukken ook nog eens. Er was een voetbal wedstrijd gaande en op alle schermen daar kon ik het zelfde zien. Er stonden daar schermen ala Samsung UE40C8700 en nog een boel dingen, en als ik het beeld vergeleek van de Pana, met het beeld van de Samsung UE40C8700 dan zat daar ECHT een WERELD van verschil in. De Samsung was echt zo verschrikkelijk helder en strak, echt een heel erg mooi beeld, ik was eigenlijk gelijk verkocht aan die Samsung. Maar om niet zo maar conclusies te trekken wilde ik ook nog op een andere plek gaan kijken dus ben ik naar de MediaM gegaan om daar eens te kijken en weer trof ik de zelfde situatie aan en weer kwam ik tot de zelfde conclusie.

Maar nou weet ik zelf ook wel dat HEEL vaak het beeld van de tv's die er staan amper ingesteld / gecalibreerd zijn en de kans is dus groot dat die Panasonic Plasma tvs gewoon slecht ingesteld waren.

Ik wil heel graag voordat ik een eindconclusie maak voor het kopen van een tv de Panasonic Plasma tv eens echt zien maar dan ook zo dat die tv gewoon echt goed is ingesteld, zodat ik dan uiteindelijk echt kan beslissen.

Weet iemand een zaak, plek in Nederland, waar een goed / perfect afgestelde Panasonic TX-P42G20 staat zodat ik deze eens goed kan gaan bekijken??

Nou ik ben erg benieuwd en hoop echt dat een goed afgestelde Panasonic TX-P42G20 het verschil maakt, anders gaat het denk ik toch een Samsung worden.

DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49
DrDeathhand schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:35:
Beste mede Tweakers,

Ik zit met de volgende vraag / probleem. Ik heb zelf na veel wikken en wegen voor de keuze van een nieuwe tv mijn oog laten vallen op een Panasonic TX-P42G20. Het is zo ver ik weet een erg goede Plasma tv, voor een hele nette prijs.

* Heel verhaal *

DrDeathhand
Hallo DrDeathhand,

Ten eerste: ieder zijn smaak is natuurlijk persoonlijk en als jij vind dat de Samsung er mooier uitziet, dan moet je die zeker kopen.

Nu even een mindfuck:
Wat je terecht zegt, TV's kunnen in een winkel anders/verkeerd/slecht afgesteld staan. Daar komt ook nog eens bij de de winkelsituatie absoluut niet overeen komt met de situatie zoals deze thuis is, vooral qua licht. LCD's kunnen over het algemeen een stuk feller zijn dan plasma en in een winkel valt het natuurlijk meteen op als een TV feller schijnt. Dat lijkt 'mooier'. Alleen denk je dat daarmee de kleuren echter/beter zijn omdat de TV zo fel staat? Zeer onwaarschijnlijk. Het is zelfs zo dat als je de G20 voor het eerst aanzet dat je moet kiezen of de TV is een winkel of thuis staat. Het gaat dus al zo ver dat fabrikanten speciale winkelprofielen aanmaken. Wat je in de winkel ziet is dus niet hetzelfde als het 'thuis' profiel.
Qua scherpte is het denk ik wel zo dat LCD wat 'scherper' KAN ogen. Dit is inherent aan de techniek. Plasma is wat organischer en LCD is vaak 'hard'. Een powerpoint presentatie zal wat scherper en rustiger ogen op 1 meter afstand op een LCD dan een plasma. Echter, bij films kan het als TE scherp ervaren worden. Het vloeiendere vind ik juist een groot pluspunt van Plasma. Onscherp is een plasma echter nooit. Het ding heeft ook gewoon fysieke 1920 x 1080 pixels.
Gebaseerd op deze twee dingen zou je dus een LCD kunnen overwegen als: je heel veel zonlicht in de kamer hebt of als je heel veel met presentaties / windows bureaublad / statische beelden doet.

Goed, laten we het nu eens omdraaien: eigenlijk kan je helemaal NIKS meer zeggen over het bekijken van de TV in de winkel. En eerlijk gezegd doe ik dat ook niet meer. Goed reviews komen telkens tot dezelfde conclusie: de G20 is een super TV voor het geld wat je ervoor betaald. En laat bijna alle TV's achter zich. Natuurlijk is geen enkele TV perfect, maar deze TV krijgt hoge cijfers. Dit kunnen ze staven aan objectieve meetmethodes die contrast, helderheid, motion resolution, kleurechtheid en dergelijke opleveren. Ik heb 100x meer vertrouwen in deze reviews dan de TV bekijken in welke winkel dan ook, omdat het eigenlijk nooit een goed beeld geeft van hoe de TV uiteindelijk thuis presteert. Ik ga eigenlijk alleen naar de winkel op het uiterlijk, de bouwkwaliteit en de kleur te bekijken. De beeldkwaliteit laat ik mooi door de reviewers bepalen.

Ik neem aan dat je wel goed dit topic doorleest over de nadelen van deze TV:
  • Floating blacks
  • Inherent aan plasma: wat knipperend/onrustig beeld (als een TL balk) bij hele lichte beelden
  • Lichte buzz bij lichte beelden
Ikzelf vind bovenstaande issues geen enkel probleem en in de praktijk merk ik er helemaal niks van. Met name de 'floating blacks' (zeg maar gewoon: dynamisch contrast) heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar het is het overwegen waard.

Maar wat je ook besluit, de G20 is gewoon een ge!le TV die een erg mooi beeld geeft. Maar ik denk niet dat je met de Samsung een slechte koop doet. Ik vind de Samsungs alleen veel te duur voor wat je krijgt, maar slecht zijn ze zeker niet. En verder is design natuurlijk nog een afweging, maar dat is ECHT persoonlijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 30-06-2010 11:54 . Reden: Quote wat ingekort; typos ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
DrDeathhand schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:35:
Beste mede Tweakers,

Nou ben ik gisteren naar verschillende winkels geweest, waaronder de Harense Smid en MediaM om gewoon eens te kijken naar het beeld van deze tv. Ik kwam de Harense Smid binnen lopen en de 1e tv waar ik tegen aanliep was de Panasonic Plasma tv. Het 1e wat me opviel was dat ik het beeld niet scherp vond, zelfs een beetje wazig vond en vlekkerig op bepaalde stukken ook nog eens. Er was een voetbal wedstrijd gaande en op alle schermen daar kon ik het zelfde zien. Er stonden daar schermen ala Samsung UE40C8700 en nog een boel dingen, en als ik het beeld vergeleek van de Pana, met het beeld van de Samsung UE40C8700 dan zat daar ECHT een WERELD van verschil in. De Samsung was echt zo verschrikkelijk helder en strak, echt een heel erg mooi beeld, ik was eigenlijk gelijk verkocht aan die Samsung. Maar om niet zo maar conclusies te trekken wilde ik ook nog op een andere plek gaan kijken dus ben ik naar de MediaM gegaan om daar eens te kijken en weer trof ik de zelfde situatie aan en weer kwam ik tot de zelfde conclusie.

Maar nou weet ik zelf ook wel dat HEEL vaak het beeld van de tv's die er staan amper ingesteld / gecalibreerd zijn en de kans is dus groot dat die Panasonic Plasma tvs gewoon slecht ingesteld waren.

Ik wil heel graag voordat ik een eindconclusie maak voor het kopen van een tv de Panasonic Plasma tv eens echt zien maar dan ook zo dat die tv gewoon echt goed is ingesteld, zodat ik dan uiteindelijk echt kan beslissen.

Weet iemand een zaak, plek in Nederland, waar een goed / perfect afgestelde Panasonic TX-P42G20 staat zodat ik deze eens goed kan gaan bekijken??

Nou ik ben erg benieuwd en hoop echt dat een goed afgestelde Panasonic TX-P42G20 het verschil maakt, anders gaat het denk ik toch een Samsung worden.

DrDeathhand
Zolang jij zelf de instellingen niet hebt veranderd kan je helemaal NIKS zeggen over het beeld. Ik kan het beeld van mijn plasma ook verkrachten, geen enkel probleem.

Hou ook in je achterhoofd dat je met heeeel erg veel omgevingslicht zit in een winkel. Dit heb je thuis vaak een heel stuk minder (of je moet bij een raam zitten waar de hele dag de zon op staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn P42G20 nu een dikke maand en kijk redelijk wat voetbal en VI Oranje. Als ik op andere zenders bij licht/wit beeld in de linker bovenhoek kijk zie ik nu duidelijk met een iets donkere tint NOS staan en zelfs dat balkje waar de stand wordt weergegeven. Ook zie ik het RTL7 logo er doorheen.
Is dit een vorm van image retention of is dit inbranden. Dat laatste zou ik heel vreemd vinden aangezien een wedstrijd anderhalf/ twee uur duurt en dat twee keer op een dag met tussentijd. En dat van RTL7 kan toch niet van een paar uurtjes naar een zender kijken en niet eens constant achter elkaar?

Iemand hier een mening over?

Oja, ik had eerder iets gelezen om image retention weg te krijgen en je hebt digitaal/HD, om dan naar analooog te switchen (spikkelbeeld) en dit een tijd aan te laten staan. Helpt dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:24:
Ik heb mijn P42G20 nu een dikke maand en kijk redelijk wat voetbal en VI Oranje. Als ik op andere zenders bij licht/wit beeld in de linker bovenhoek kijk zie ik nu duidelijk met een iets donkere tint NOS staan en zelfs dat balkje waar de stand wordt weergegeven. Ook zie ik het RTL7 logo er doorheen.
Is dit een vorm van image retention of is dit inbranden. Dat laatste zou ik heel vreemd vinden aangezien een wedstrijd anderhalf/ twee uur duurt en dat twee keer op een dag met tussentijd. En dat van RTL7 kan toch niet van een paar uurtjes naar een zender kijken en niet eens constant achter elkaar?

Ja, ik heb een mening :P Ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt IETS van image retention gezien heb, terwijl ik ook genoeg voetbal gekeken heb. Misschien heb je het contrast toch wat te hoog staan zo in het begin?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat kan het niet zijn, ik heb 'm altijd op THX staan en daarbij zelfs het contrast nog een beetje lager gezet. Maar heb je toevallig ook een mening of dit image retention is of inbranden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
Beste Luuk1983

Alle dingen die jij hier net hebt beschreven kloppen als een bus en daar heb ik ook echt rekening mee gehouden.

Natuurlijk weet ik dat een winkel situatie absoluut niet overeen komt met hoe het thuis is, maar dan nog moet het wel mogelijk zijn voor een winkel om idgv een tv zo in te stellen dat hij voor die setting daar perfect staat ingesteld zodat je fair kan vergelijken. Want tsja als bvb die Panasonic gewoon echt crap staat ingesteld en die samsung helemaal perfect dan kan je gewoon niet fair vergelijken en gaat men dus te vaak voor zone samsung terwijl dat die Panasonic maby echt harstikke goed is. Das ook oneerlijke concurentie.

Maar waar ik gisteren vooral naar keek, was de helderheid, de strakheid, vloeiendheid, en gewoon naar de algemene impressie die ik er van kreeg. En als ik dan op een afstand keek, wat ik bij alle tvs heb gedaan dan zag ik echt gewoon een veel beter beeld uit die Samsung komen, het was een helder beeld, niks wazigs of zo iets, kon alle letters goed lezen op afstand, en dat soort dingetjes, terwijl toen ik het zelfde deed op de Panasonic toen kreeg ik echt het gevoel van dang, wat wazig en onscherp en tsja, ik was er niet van onder de indruk.

En kwa vloeiendheid kon ik echt niks tegen die Samsung inbrengen, er was een voetbal wedstrijd bezig en alles ging echt zo vloeiend als het maar zijn kon.

Qua settings in mijn kamer zal het zo zijn dat ik gewoon weinig licht zal hebben, als ik kijk dan zal ik naar films kijken en dan ga ik toch in een goede donkere kamer zitten.

Nou noem je net ook een aantal punten op waarvan je met een plasma wel last kan hebben, en het volgende punt Inherent aan plasma: wat knipperend/onrustig beeld (als een TL balk) bij hele lichte beelden daar ze je me wat. Ik zelf ben erg gevoelig voor knipper dingen, zoals bvb niet al te lang geleden monitoren met 60hrz had of tvs en daar krijg ik altijd knallende hoofdpijn van. Nou stond ik bij die panasonic te kijken, en in beide winkels kreeg ik exact het zelfde gevoel, van dat ik aan me hoofd merkte dat het niet echt lekker was, maar :) het was warm, lange dag, voelde me al niet echt optimaal meer dus dat wil ik nog wel de twijfel geven.

Maar dus! ik kan natuurlijk ook vragen bij de vraag, wie weet er een winkel waar ik een perfect afgestelde panasonic kan zien OF :) is er iemand die deze tv heeft en hem perfect heeft afgesteld en bereid is om mij eventjes een paar minuutjes te laten kijken zodat ik echt een goed afgestelde tv kan bekijken :)

Ben erg benieuwd namelijk!
Luuk1983 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:51:
[...]

Hallo DrDeathhand,

Ten eerste: ieder zijn smaak is natuurlijk persoonlijk en als jij vind dat de Samsung er mooier uitziet, dan moet je die zeker kopen.

Nu even een mindfuck:
Wat je terecht zegt, TV's kunnen in een winkel anders/verkeerd/slecht afgesteld staan. Daar komt ook nog eens bij de de winkelsituatie absoluut niet overeen komt met de situatie zoals deze thuis is, vooral qua licht. LCD's kunnen over het algemeen een stuk feller zijn dan plasma en in een winkel valt het natuurlijk meteen op als een TV feller schijnt. Dat lijkt 'mooier'. Alleen denk je dat daarmee de kleuren echter/beter zijn omdat de TV zo fel staat? Zeer onwaarschijnlijk. Het is zelfs zo dat als je de G20 voor het eerst aanzet dat je moet kiezen of de TV is een winkel of thuis staat. Het gaat dus al zo ver dat fabrikanten speciale winkelprofielen aanmaken. Wat je in de winkel ziet is dus niet hetzelfde als het 'thuis' profiel.
Qua scherpte is het denk ik wel zo dat LCD wat 'scherper' KAN ogen. Dit is inherent aan de techniek. Plasma is wat organischer en LCD is vaak 'hard'. Een powerpoint presentatie zal wat scherper en rustiger ogen op 1 meter afstand op een LCD dan een plasma. Echter, bij films kan het als TE scherp ervaren worden. Het vloeiendere vind ik juist een groot pluspunt van Plasma. Onscherp is een plasma echter nooit. Het ding heeft ook gewoon fysieke 1920 x 1080 pixels.
Gebaseerd op deze twee dingen zou je dus een LCD kunnen overwegen als: je heel veel zonlicht in de kamer hebt of als je heel veel met presentaties / windows bureaublad / statische beelden doet.

Goed, laten we het nu eens omdraaien: eigenlijk kan je helemaal NIKS meer zeggen over het bekijken van de TV in de winkel. En eerlijk gezegd doe ik dat ook niet meer. Goed reviews komen telkens tot dezelfde conclusie: de G20 is een super TV voor het geld wat je ervoor betaald. En laat bijna alle TV's achter zich. Natuurlijk is geen enkele TV perfect, maar deze TV krijgt hoge cijfers. Dit kunnen ze staven aan objectieve meetmethodes die contrast, helderheid, motion resolution, kleurechtheid en dergelijke opleveren. Ik heb 100x meer vertrouwen in deze reviews dan de TV bekijken in welke winkel dan ook, omdat het eigenlijk nooit een goed beeld geeft van hoe de TV uiteindelijk thuis presteert. Ik ga eigenlijk alleen naar de winkel op het uiterlijk, de bouwkwaliteit en de kleur te bekijken. De beeldkwaliteit laat ik mooi door de reviewers bepalen.

Ik neem aan dat je wel goed dit topic doorleest over de nadelen van deze TV:
  • Floating blacks
  • Inherent aan plasma: wat knipperend/onrustig beeld (als een TL balk) bij hele lichte beelden
  • Lichte buzz bij lichte beelden
Ikzelf vind bovenstaande issues geen enkel probleem en in de praktijk merk ik er helemaal niks van. Met name de 'floating blacks' (zeg maar gewoon: dynamisch contrast) heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar het is het overwegen waard.

Maar wat je ook besluit, de G20 is gewoon een ge!le TV die een erg mooi beeld geeft. Maar ik denk niet dat je met de Samsung een slechte koop doet. Ik vind de Samsungs alleen veel te duur voor wat je krijgt, maar slecht zijn ze zeker niet. En verder is design natuurlijk nog een afweging, maar dat is ECHT persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DrDeathhand schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:48:
Beste Luuk1983

Alle dingen die jij hier net hebt beschreven kloppen als een bus en daar heb ik ook echt rekening mee gehouden.

Maar waar ik gisteren vooral naar keek, was de helderheid, de strakheid, vloeiendheid, en gewoon naar de algemene impressie die ik er van kreeg. En als ik dan op een afstand keek, wat ik bij alle tvs heb gedaan dan zag ik echt gewoon een veel beter beeld uit die Samsung komen, het was een helder beeld, niks wazigs of zo iets, kon alle letters goed lezen op afstand, en dat soort dingetjes, terwijl toen ik het zelfde deed op de Panasonic toen kreeg ik echt het gevoel van dang, wat wazig en onscherp en tsja, ik was er niet van onder de indruk.

En kwa vloeiendheid kon ik echt niks tegen die Samsung inbrengen, er was een voetbal wedstrijd bezig en alles ging echt zo vloeiend als het maar zijn kon.
Ik kan me er in ieder geval niet mee identificeren. Wat wel is, is dat het mogelijk is dat de Samsung een 200Hz engine heeft. Ikzelf heb hier een enorme hekel aan, omdat de algoritmes mij veel te vaak fouten maken. Maar onscherp of wazig heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt met de G20, zeker niet met blu-ray!
Qua settings in mijn kamer zal het zo zijn dat ik gewoon weinig licht zal hebben, als ik kijk dan zal ik naar films kijken en dan ga ik toch in een goede donkere kamer zitten.
THX mode for the world! Wat jij in de winkel niet kan zien bij die Samsung, is hoe zwart het zwart daadwerkelijk is bij weinig licht (zoals dus bij het kijken van een film in het (semi)donker. De THX mode maakt bijvoorbeeld overdag bij daglicht weinig indruk. Je hebt dan het gevoel dat het beeld veel te donker is. Terwijl THX mode verschrikkelijk dicht bij de originele kleuren en contrast komt van het bronmedium. In de winkel komt de THX mode dus NOOIT fatsoenlijk tot zijn recht.
Nou noem je net ook een aantal punten op waarvan je met een plasma wel last kan hebben, en het volgende punt Inherent aan plasma: wat knipperend/onrustig beeld (als een TL balk) bij hele lichte beelden daar ze je me wat. Ik zelf ben erg gevoelig voor knipper dingen, zoals bvb niet al te lang geleden monitoren met 60hrz had of tvs en daar krijg ik altijd knallende hoofdpijn van. Nou stond ik bij die panasonic te kijken, en in beide winkels kreeg ik exact het zelfde gevoel, van dat ik aan me hoofd merkte dat het niet echt lekker was, maar :) het was warm, lange dag, voelde me al niet echt optimaal meer dus dat wil ik nog wel de twijfel geven.
Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Ikzelf zie dit soort knipperingen vrij snel, met andere woorden: ik ben het er direct van bewust als het knippert. En eigenlijk zie ik het alleen bij zeer lichte beelden, dus bijvoorbeeld bijna witte vlakken. Bij normaal gebruik merk ik er 0,0 van.
Maar dus! ik kan natuurlijk ook vragen bij de vraag, wie weet er een winkel waar ik een perfect afgestelde panasonic kan zien OF :) is er iemand die deze tv heeft en hem perfect heeft afgesteld en bereid is om mij eventjes een paar minuutjes te laten kijken zodat ik echt een goed afgestelde tv kan bekijken :)

Ikzelf weet geen winkel eerlijk gezegd. Mocht je er niet uitkomen wil ik best overwegen om je een keer wat te laten zien (Avatar op blu-ray bijvoorbeeld :P:P:P:P) als het niet te ver weg voor je is (bij Nijmegen). PM me tegen die tijd maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Luuk1983

Natuurlijk weet ik dat een winkel situatie absoluut niet overeen komt met hoe het thuis is, maar dan nog moet het wel mogelijk zijn voor een winkel om idgv een tv zo in te stellen dat hij voor die setting daar perfect staat ingesteld zodat je fair kan vergelijken. Want tsja als bvb die Panasonic gewoon echt crap staat ingesteld en die samsung helemaal perfect dan kan je gewoon niet fair vergelijken en gaat men dus te vaak voor zone samsung terwijl dat die Panasonic maby echt harstikke goed is. Das ook oneerlijke concurentie.

[...]
Vergeet ook niet dat TV's in winkels vaak aan splitters hangen die de beeldkwaliteit ook omlaag halen. Hoe slecht dit ook is, wat je in de winkel ziet is totaal niet representatief aan de werkelijkheid. Het zijn altijd HD filmpjes met rustige beelden en felle kleuren. Dat ziet er op het eerste gezicht mooi uit op een LCD. Zodra je een film gaat kijken of bewegende beelden ziet, verandert er heel veel. Ik loop me constant kapot te ergeren als ik naar een LCD TV zit te kijken.

Als er een blu-ray film op aangesloten staat en hij is goed afgesteld, zul je versteld staan hoe mooi het is. "Wazig en onscherp" zijn woorden die dat echt niet van toepassing zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:24:
...
Is dit een vorm van image retention of is dit inbranden.
...
...
Oja, ik had eerder iets gelezen om image retention weg te krijgen en je hebt digitaal/HD, om dan naar analooog te switchen (spikkelbeeld) en dit een tijd aan te laten staan. Helpt dit?
Een paar pagina's terug staan mijn ervaring en mening. Hier zegt men dat het geen inbranden kan zijn, aangezien ik de tv nog maar 2 weken heb. Ik heb het scherm al die tijd donkerder gezet dan me lief is, maar de "ingebrande" logo's vervagen bij mij echter nog steeds niet. Af en toe een tijdje op analoge ruis zetten heb ik ook nog geen effect van gezien. Ook heb ik een volledig witte jpg van 1920x1080 via de mediaplayer laten schitteren, maar ook dit heeft niet geholpen. Ik zit er nu aan te denken om de "ingebrande" logo's in zwart te tekenen op die foto en het dan nogmaals te proberen. Verder valt het bij normaal kijkgedrag niet op, dus ik lig er niet wakker van, maar voor m'n gevoel blijven die logo's gewoon zitten totdat het tegendeel bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:00
REDFISH schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:55:

Ik had gisteren wel enorme last van Posterization. Ik weet niet of dit nu aan mijn contrast van 15-18 ligt, maar bij GTST leken de gezichten in donkere scènes net cartoons.
Waarom kijk je in godsnaam met een contrast van 15. Dat ziet er toch niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrid schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:52:
[...]
Een paar pagina's terug staan mijn ervaring en mening.
Heb het gelezen en de reacties erna. Nouja, gewoon de tijd geven dus en dan zien hoe het ervoor staat...
Wellicht idd maar ff een dagje HD-films nonstop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat de retention in erge gevallen wekenlang kan kosten om weg te halen.

Bijvoorbeeld: Heb lang (4 maanden?) mijn scherm als desktop gebruikt (vista, waarin zwart populair is). Ter hoogte van de startbalk en van de menubalk (bovenaan als je je raampje maximaliseert) was duidelijk een streep te herkennen. Dacht dat hij nooit meer weg zou gaan aangezien ik werkelijk alles had geprobeerd (zelfs 24uur op ruis gezet).
Sindsdien niet meer als desktop gebruikt en ja hoor maanden later was er zelfs met een helemaal wit scherm geen spoor meer van te bekennen.

Geef de hoop niet op :) en probeer ergens anders naar te kijken. Bewegende beelden lossen het probleem uiteindelijk vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:23
Die samsung die jij zo mooi en helder in de winkel vind, ziet er niet uit als je hem thuis in het donker bekijkt ;)
En precies andersom met de G20 op THX mode zoals ze hier al zeiden.
Licht inval bij plasma is cruciaal voor de beeldkwaliteit helaas. Daarom zou je een plasma nooit goed kunnen bekijken in een winkel, en daarom worden er in vergelijking tot LCD ook zo weinig van verkocht ;p
Gewoon geen benul van de zaken hebben.
Ik had eerst een LCD van sony, zag er mooi uit in de winkel, gebruikt als pc scherm maar dat is echt niet te doen in me kamer, veeeeeels te veel licht, doet letterlijk pijn aan je ogen. Maar dit zag er wel zo mooi uit in de winkel ;)
Nu bij me plasma van panasonic, U10, heeft geen of amper filters voor het licht, dan moet ik het niet proberen om me rolluiken nu omhoog te doen. Dan wordt het beeld inderdaad flets, wazig en gewoon weg lelijk.
Wel iets om rekening mee te houden, omgevings licht. Vooral bij plasmas =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:20:
Die samsung die jij zo mooi en helder in de winkel vind, ziet er niet uit als je hem thuis in het donker bekijkt ;)
Licht inval bij plasma is cruciaal voor de beeldkwaliteit helaas. Daarom zou je een plasma nooit goed kunnen bekijken in een winkel, en daarom worden er in vergelijking tot LCD ook zo weinig van verkocht ;p
Ik had eerst een LCD van sony, zag er mooi uit in de winkel, gebruikt als pc scherm maar dat is echt niet te doen in me kamer, veeeeeels te veel licht, doet letterlijk pijn aan je ogen. Maar dit zag er wel zo mooi uit in de winkel ;)
Nu bij me plasma van panasonic, U10, heeft geen of amper filters voor het licht, dan moet ik het niet proberen om me rolluiken nu omhoog te doen. Dan wordt het beeld inderdaad flets, wazig en gewoon weg lelijk.
Nu ben ik toch wel benieuwd, kon je die Sony niet dusdanig laag instelen qua contrast en brightness dat het acceptabel voor je ogen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:52:
[...]

Nu ben ik toch wel benieuwd, kon je die Sony niet dusdanig laag instelen qua contrast en brightness dat het acceptabel voor je ogen is?
Natuurlijk deed ik dat, maar men vindt de lcd toch zo mooi als hij zo in de winkel ingesteld staat? Als mijn Sony zo ingesteld zou hebben gestaan in een winkel met mijn instellingen, zou iedereen hem voorbij lopen.
Probeerde alleen maar een punt duidelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:20:
Hier een plaatje van die Samsung in het donker http://www.flatpanelshd.c.../samsungc8000_large30.JPG

Typisch LCD. Ik vrees dat er geen een LCD is die dit totaal niet heeft. De LG LE8500 komt er in de buurt http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgle8500_large6.JPG maar heeft vanaf de zijkant duidelijk een verkleuring van zwart http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgle8500_large5.JPG Helaas heeft deze LG dan weer een enorm spiegelend scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@DrDeathhand

Het is heel erg moeilijk (zo niet onmogelijk) om TV's in de winkel te beoordelen.
Het blijft namelijk bij een grove indicatie, meer kun je er niet van zeggen.
Vanwege het omgevingslicht, de afstelling van de TV, de afstand tot de TV, de aangesloten bron (HD/TV/DVD) kun je heel andere resultaten dan je thuis in de woonkamer zou krijgen.

Zoals gezegd scoren LCD's (Samsung of anderen) meestal door hun -overdreven- heldere kleuren en scherpte.
Dit is onnatuurlijk en kun je alleen goed vergelijken door er een plasma, G20/V20/VT20 naast te zetten.

Als een winkel een studio heeft met een huiskamerachtige uitstraling (kwa verlichting), zou je in de buurt kunnen komen van de werkelijke kijkbeleving.

Er is nog een belangrijke reden waarom je vooral geen LCD zou moeten aanschaffen.
De kijkhoek.
De kijkhoek van LCD's is over het algemeen bijzonder slecht. Als je niet mooi recht voor de TV zit gaat de kwaliteit van het beeld behoorlijk snel achteruit. Probeer het maar eens uit.
Vergelijk dit met een plasma en je zult verbaasd zijn. Een plasma kent dit probleem namelijk niet. Je zult misschien denken 'dan ga ik toch gewoon recht voor de TV zitten?'. Misschien, maar als je huisgenoten hebt zal dat niet mee vallen.

Het is triest dat er zoveel LCD's verkocht worden aan mensen die alleen maar afgaan op hetgeen ze in de winkel zien. Verkopers hebben naar mijn idee een "informatieplicht" dat ze potentiële kopers goed moeten voorlichten. Dat doen ze niet (altijd). Er zijn uitzonderingen maar ik vrees dat de meeste verkopers afgerekend worden op omzet en daar hun provisie door binnen halen.
Het gaat dus meer om de kwantiteit dan kwaliteit van de verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 30-06-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:09:
[...]

Hier een plaatje van die Samsung in het donker http://www.flatpanelshd.c.../samsungc8000_large30.JPG

Typisch LCD. Ik vrees dat er geen een LCD is die dit totaal niet heeft. De LG LE8500 komt er in de buurt http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgle8500_large6.JPG maar heeft vanaf de zijkant duidelijk een verkleuring van zwart http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgle8500_large5.JPG Helaas heeft deze LG dan weer een enorm spiegelend scherm.
Ja want we kijken allemaal naar zwarte schermen in het donker... plasma en lcd hebben beiden voor- en nadelen. Nadelen van plasma: buzz, IR, floating blacks en bij LCD: slechte kijkhoek, clouding, flashlighting. De perfecte technologie bestaat helaas niet. Anders werd het leven een stuk makkelijker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:45:
[...]

Ja want we kijken allemaal naar zwarte schermen in het donker... plasma en lcd hebben beiden voor- en nadelen. Nadelen van plasma: buzz, IR, floating blacks en bij LCD: slechte kijkhoek, clouding, flashlighting. De perfecte technologie bestaat helaas niet. Anders werd het leven een stuk makkelijker :9
Niet in het donker maar wel bij relatief weinig licht.
De gemiddelde huiskamer is namelijk niet fel verlicht zoals een winkel. Dat is wel degelijk een belangrijk verschil. En ja, de perfecte TV bestaat niet en zal er ook nooit komen.
Er komen echter wel TV's bijzonder dicht in de buurt, naar mijn idee (en van veel reviewers) maakt Pana toch wel één van de beste TV's. Zeker de G20/V20/VT20 is een prima serie, onderling verschillend door een aantal extra features maar allemaal met een mooie beeldkwaliteit.

Nadelen van plasma buzz? Ik heb geen last van buzz, of je moet de ventilatoren bedoelen die heel zachtjes blazen. Floating blacks heb ik ook (nog) niet gezien. Mochten ze er toch zijn zal het een gering nadeel zijn. De nadelen van LCD's zijn echter veel groter zoals ik al zei o.a. de kijkhoek, matige beeldkwaliteit en onnatuurlijke kleuren.
Sommige zaken zijn misschien een kwestie van smaak zoals design, (dunne TV, mooie rand) maar technisch gezien zijn er wel degelijk belangrijke verschillen tussen plasma's en LCD.

Het is en blijft erg moeilijk mensen te overtuigen ook al heb je goede argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Niet in het donker maar wel bij relatief weinig licht.
De gemiddelde huiskamer is namelijk niet fel verlicht zoals een winkel. Dat is wel degelijk een belangrijk verschil. En ja, de perfecte TV bestaat niet en zal er ook nooit komen.
Er komen echter wel TV's bijzonder dicht in de buurt, naar mijn idee (en van veel reviewers) maakt Pana toch wel één van de beste TV's. Zeker de G20/V20/VT20 is een prima serie, onderling verschillend door een aantal extra features maar allemaal met een mooie beeldkwaliteit.

Nadelen van plasma buzz? Ik heb geen last van buzz, of je moet de ventilatoren bedoelen die heel zachtjes blazen. Floating blacks heb ik ook (nog) niet gezien. Mochten ze er toch zijn zal het een gering nadeel zijn. De nadelen van LCD's zijn echter veel groter zoals ik al zei o.a. de kijkhoek, matige beeldkwaliteit en onnatuurlijke kleuren.
Sommige zaken zijn misschien een kwestie van smaak zoals design, (dunne TV, mooie rand) maar technisch gezien zijn er wel degelijk belangrijke verschillen tussen plasma's en LCD.

Het is en blijft erg moeilijk mensen te overtuigen ook al heb je goede argumenten.
En de G20 heeft niet eens fans, dus dan hoor je niks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt de G20 ook als erg goed beoordeeld: http://reviews.cnet.com/f...g=contentMain;contentBody

Echter wat ik niet begrijp is deze opmerking in de review: The 48Hz option promises 1080p/24 compatibility, but introduces unwatchable flicker.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/33957042-2-300-DT9.jpg

Edit: is me inmiddels duidelijk http://www.highdefforum.com/archive/t-72688.html

Echter , kan de Panasonic ook 24p content op 72hz afspelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Daarom heeft hij het ook over plasma buzz: het geluid dat vrijkomt bij het omzetten naar de hoge spanning die nodig is om plasma te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Jah iets wat alleen een pietleut midden in de nacht zonder een pc aan zou kunnen horen, mits er veel wit in het beeld voorkomt. Oftewel een hele geringe nadeeltje. En Floating blacks, ik zou niet eens weten wat dat is, en echt nog nooit iets raars ofzo gezien om eerlijk te zijn. Polerization ofzoiets, nog nooit kunnen opmerken.
Integendeel tot die 100/200hz technieken, bah :r Helaas hebben lcds dit nodig om bewegend beeld beter te kunnen weergeven. Maar je krijgt er mooie artifacts en nep uitziend beeld voor terug =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:33:
Jah iets wat alleen een pietleut midden in de nacht zonder een pc aan zou kunnen horen, mits er veel wit in het beeld voorkomt. Oftewel een hele geringe nadeeltje. En Floating blacks, ik zou niet eens weten wat dat is, en echt nog nooit iets raars ofzo gezien om eerlijk te zijn. Polerization ofzoiets, nog nooit kunnen opmerken.
Integendeel tot die 100/200hz technieken, bah :r Helaas hebben lcds dit nodig om bewegend beeld beter te kunnen weergeven. Maar je krijgt er mooie artifacts en nep uitziend beeld voor terug =(
Wat ik me afvraag: als je bij een LCD tv alle beeldverbetertechnieken (incl 100 HZ) uitzet, dan zou je met een bluray film toch 'gewoon' beeld moeten kunnen krijgen? Dus hetzelfde beeld wat ik zie op mijn losse monitor (met IPS panel) die op mn MBP is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
REDFISH schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:20:
Daarom heeft hij het ook over plasma buzz: het geluid dat vrijkomt bij het omzetten naar de hoge spanning die nodig is om plasma te maken.
Het zal wel bestaan maar om mijn plasma hoor ik het niet. (V20).
En zoals ergens hierboven staat heeft een G20 inderdaad geen ventilatoren.

Er mopperen veel mensen over een mogelijk brommetje uit hun TV maar de PC waar ze achter zitten maakt waarschijnlijk een veelvoud aan geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:36:
[...]

Wat ik me afvraag: als je bij een LCD tv alle beeldverbetertechnieken (incl 100 HZ) uitzet, dan zou je met een bluray film toch 'gewoon' beeld moeten kunnen krijgen? Dus hetzelfde beeld wat ik zie op mijn losse monitor (met IPS panel) die op mn MBP is aangesloten.
Bewegend beeld bij een lcd verlaagt de resolutie enorm. Oftewel minder scherp beeld etc. Daarvoor hebben ze dus die 100/200hz technieken ontworpen. Plasma's van nu hebben zonder die toevoegingen gewoon zelfde resolutie met bewegend beeld als stilstaand (1080p meestal)
Lcd had gewoon bij Pc monitoren moeten blijven, statische beelden en recht ervoor zitten. Het is vanzichzelf een slechte techniek voor een Huiskamer tv. ( kijkhoek, bewegend beeld ) Door al die truukjes eromheen zijn lcds goede tvs geworden. Maar velen van die truukjes hebben ook nadelen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn natuurlijk mensen die geen last van bovenstaande problemen ( geldt tevens ook voor LED eigenaren ). Het beste is om in iedergeval rekening te houden dat er een kans is dat een scherm bovenstaande problemen gaat weergeven. Je moet voor jezelf beslissen met welke problemen jij het best kan leven. Het is wel zo dat plasma een mooier beeld weergeeft ( persoonlijke ervaring :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Wat ik me afvraag: als je bij een LCD tv alle beeldverbetertechnieken (incl 100 HZ) uitzet, [...]
...we zitten hier nog wel steeds in een plasma topic.... Voor deze LCD en overige vragen zal ik nogmaals even het rijtje uit de OP neerzetten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

Grappig dat de menu opbouw er heel anders uit ziet als mijn TX-P50G20. Ik had niet verwacht dat er verschil zou zijn tussen Amerikaanse en Europese menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:20:
Hier wordt de G20 ook als erg goed beoordeeld: http://reviews.cnet.com/f...g=contentMain;contentBody

Echter wat ik niet begrijp is deze opmerking in de review: The 48Hz option promises 1080p/24 compatibility, but introduces unwatchable flicker.

[afbeelding]

Edit: is me inmiddels duidelijk http://www.highdefforum.com/archive/t-72688.html

Echter , kan de Panasonic ook 24p content op 72hz afspelen?
Die image, dat is het Amerikaanse menu. niet de Europese versie. Vzv ik weet hebben wij niet de optie van die 3:2 pulldown. edit: ook niet die 24Hz in optie.
Verder heb ik geen last van judder, en flikkeringen eigenlijk ook niet, tenzij alles fel (wit) verlicht is.
Tot slot vind ik de IFC een beetje teveel van het goede, alles ziet er zo handycam-achtig uit. Blurays op 24p minder, maar die speel ik meestal af via de ps3 (streamend via psm), die geeft dan een 50Hz signaal uit. Mijn Macbook kan ik instellen op 24/50/60Hz, het hangt daar een beetje van de film af of het een handycam-achtig iets is. De judder overigens ook, maar dat ligt weer aan de decoderinstellingen. Dit alles op een G20 overigens, die *erg* goed bevalt! Zelfs met digitenne :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk de keuze gemaakt en de 42V20 besteld bij bobshop. Ik vind het raar dat er nog weinig fysieke winkels zijn die hem al hebben. Hier in den haag ben ik alle bekende winkels langs geweest en niemand had ze.(MM, BCC, Block, It´s, Expert) Sommige beweerde zelfs dat de V20 niet uit was in NL. 8)7 Maar Expert had de lcd versie en hier heb ik tenminste kunnen zien hoe het design is.

Moet helaas nog wel wachten tot 14 juli om te kunnen genieten (i.vm verhuizing). Bobshop had ze op voorraad en wou geen risico nemen om straks zonder tv te zitten wegens slechte leverbaarheid. Ik lees al sinds pagina 1 mee en moet zeggen dat ik voor een led tv zou gaan als ik hier niet mee had gelezen. Hoop dat ik geen spijt zal krijgen omdat ik niet voor de LG LE8500 ben gegaan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

@businessboy..

Exact zelfde geldt voor mij..Ook ik wou eerst de led kopen, hier meegelezen en toch de G20 gekocht..Ook via Bobshop..Kon daar ook zelf mijn leverdatum bepalen, omdat ik ook in een verhuizing zit..Wel gemakkelijk..Let wel op dat als je Ziggo wil nemen, dat je dat nu besteld..Duurt 2 weken voordat je signaal hebt...Design van led vind ik nog steeds mooier, maar ik gebruik geen surround set, dus geluid van de standaard tv is bij plasma beter en het beeld ook ervaar ik....Goede keuze hoop ik en ik kan niet wachten om hem aan te sluiten...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft de "break-in DVD" gebruikt? Zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Heel lang met een gedimd beeld of kort met alle contrasten en brightness op max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dog4life schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:55:
[...]

Die image, dat is het Amerikaanse menu. niet de Europese versie. Vzv ik weet hebben wij niet de optie van die 3:2 pulldown. edit: ook niet die 24Hz in optie.
Verder heb ik geen last van judder, en flikkeringen eigenlijk ook niet, tenzij alles fel (wit) verlicht is.
Tot slot vind ik de IFC een beetje teveel van het goede, alles ziet er zo handycam-achtig uit. Blurays op 24p minder, maar die speel ik meestal af via de ps3 (streamend via psm), die geeft dan een 50Hz signaal uit. Mijn Macbook kan ik instellen op 24/50/60Hz, het hangt daar een beetje van de film af of het een handycam-achtig iets is. De judder overigens ook, maar dat ligt weer aan de decoderinstellingen. Dit alles op een G20 overigens, die *erg* goed bevalt! Zelfs met digitenne :x
Maar als je die IFC uitzet heb je dus bij bluray geen handycam achtig beeld? Dus gewoon normaal zoals in de bios zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Ik heb de V20 gezien bij MM Alexandrium, was toch nog een flink verschil met de G20 kwa beeld. Omdat ik voor 50 inch ga (en ze beiden 42 inch in de showroom waren) was de keus voor mij helemaal makkelijk (ben een zeiker kwa beeld).

Maar dan de levertijd van de 50v20: Eind juli op zn vroegst. Maar goed hij staat in bestelling. Degenen die de 50v20 al hebben, hebben er goed aan gedaan deze te preorderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zowel een Plasma als een LED/LCD zijn prima in staat om 24p materiaal weer te geven. Bedenk goed dat de onscherpte IN het bluray materiaal zelf zit door de lage framerate. Hier kiezen de makers expres voor omdat die meer actieervaring geeft. Voor een LCD tv is 24fps absoluut geen probleem, zelfs zonder beeldverwerkingtechnieken. Het is dan echter de vraag of jij vindt dat het beeld mét verbeteringstechnieken er nog beter uit ziet, wat ik bij Samsung en Philips LCD's het geval vind. Het is dan een stuk rustiger om te kijken, maar ik heb nooit problemen gehad met 24p materiaal kijken op mijn LCD monitoren. In het begin is het even wennen omdat alles zo vlug lijkt te gaan, maar na een tijdje zit je erin.

Ik heb tussen het tv kijken ingespeeld en dat ging allemaal prima totdat het WK begon. Nu heb ik nog steeds een zwak zichtbare 1 en nog zwakkere N en S van NOS, maar deze valt nauwelijks op. Ik heb dan ook het idee dat dit na het WK weg zal zijn of zal wegtrekken.

Overigens: je inspeeldvd moet je juist omhoogdraaien in contrast en helderheid. Het normale beeld mag wel met wat minder contrast ivm logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
lijphoofd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:00:
...
Maar dan de levertijd van de 50v20: Eind juli op zn vroegst. Maar goed hij staat in bestelling. Degenen die de 50v20 al hebben, hebben er goed aan gedaan deze te preorderen dus.
Misschien is de voorraad van dit toestel overal wel zo beperkt dat je wel moet bestellen als je hem wil hebben. En als het te lang duurt, kun je er natuurlijk wel vanaf, om hem elders goedkoper te krijgen.
De P50V20 (die je bij S&F voor 1650 kan/kon krijgen) staat nu in de Pricewatch op 1599 (na een tijdje op 1649 gestaan te hebben) bij Koopjeskampioen, maar op de site staat nog steeds 1899 (met Bel voor de Actie). Blijkbaar valt daar ook goed te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 15:57
Ik heb het volgende probleem:
Steeds als ik mijn TV aanzet (VT20) start het beeld op met de analoge kanaal.
Ik heb al mijn apparatuur via een AV-receiver (Onkyo TX-SR608) lopen, en maar een HDMI 1.4 naar mijn TV.
Aangesloten op HDMI-2 (i.v.m. ARC), maar moet de tv steeds handmatig op deze ingang zetten.
Zou dit middels het "hotelmenu"op te lossen zijn, zodat je hem fixed op HDMI-2 ingang?
Nadeel is overigens wel dat je de receiver eigenlijk beter aan kan zetten, want anders kan je niet switchen tussen verschillende bronnen.

Overigens niets dan lof over de TV _/-\o_ , één nadeel heeft hij echter wel, zeker nu met de warmte, hij produceert zelf ook de nodige warmte wat goed merkbaar is als je er (dicht) langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ karodem

de 608 bezit de Viera link functie. Als je deze insteld gaat de Onkyo aan zodra je de tv aanzet.
Dat de TV meteen op de AV stand van de receiver of de Ingestoken digikaart springt kun je inderdaad bij de hotel modus instellen. Veel info over de hotelstand van de VT20 kun je op de volgende site vinden: www.hifi-forum.de

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

karodem schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:21:
Ik heb het volgende probleem:
Steeds als ik mijn TV aanzet (VT20) start het beeld op met de analoge kanaal.
Ik heb al mijn apparatuur via een AV-receiver (Onkyo TX-SR608) lopen, en maar een HDMI 1.4 naar mijn TV.
Aangesloten op HDMI-2 (i.v.m. ARC), maar moet de tv steeds handmatig op deze ingang zetten.
Zou dit middels het "hotelmenu"op te lossen zijn, zodat je hem fixed op HDMI-2 ingang?
Nadeel is overigens wel dat je de receiver eigenlijk beter aan kan zetten, want anders kan je niet switchen tussen verschillende bronnen.

Overigens niets dan lof over de TV _/-\o_ , één nadeel heeft hij echter wel, zeker nu met de warmte, hij produceert zelf ook de nodige warmte wat goed merkbaar is als je er (dicht) langs loopt.
Ja, je kunt met de hotel-mode kiezen welk kanaal aan staat na het opstarten. Bijwerking (waar ik zelf achterkwam...): de tv staat altijd op de stand "alle kanalen", je favorietenkeuze is dus niet meer actief (favorieten blijven wel bewaard, maar je moet dus eerst weer je favoriet kiezen voordat je 'm kunt gebruiken).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Als je de TV reset en je voegt dan alleen een DVB signaal toe dan zou hij als het goed is daar standaard mee moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:38
We gaan een nieuwe tv kopen thuis en normaal wordt dat een V20. Ik had gelezen dat je plasma's steeds moest laten inspelen. Weten jullie hoelang dat moet en welke instellingen/stand van de tv daar het beste voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zoek ajb even in dit topic. Dat is al zo vaak langs gekomen.

Ik heb mijn G10 niet laten inspelen en hij werkt prima!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
Ik heb er wat op gezocht maar de meningen zijn nogal sterk verdeeld en echte concrete antwoorden zijn moeilijk te vinden. Aangezien toch een aantal mensen hier een G20 of V20 (of nog andere recente plasma) gekocht heeft, vraag ik het hier nog eens even. Ik lees vooral dat 200 a 300 uren je kan laten inspelen en dat dan contrast en brightness lager moeten. Maar ik vraag dus eigenlijk aan degenen die een plasma gekocht hebben (liefst dan ook een vergelijkbare van panasonic) hoelang ze hebben laten inspelen en op welke settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:56
lijphoofd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:00:
Ik heb de V20 gezien bij MM Alexandrium, was toch nog een flink verschil met de G20 kwa beeld. Omdat ik voor 50 inch ga (en ze beiden 42 inch in de showroom waren) was de keus voor mij helemaal makkelijk (ben een zeiker kwa beeld).

En wat waren dan de flinke verschillen in beeld?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Roald_ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:48:
We gaan een nieuwe tv kopen thuis en normaal wordt dat een V20. Ik had gelezen dat je plasma's steeds moest laten inspelen. Weten jullie hoelang dat moet en welke instellingen/stand van de tv daar het beste voor is?
Even zoeken op "inspelen" in dit topic? :?

Is overigens niet echt nodig. Gewoon een beetje voorzichtig in het begin en de contrastslider op 50% max. zetten. Dus niet de tv 12u/dag op dezelfde zender laten staan, of hele dagen dezelfde game spelen op hoog contrast.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ritchie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:26:
[...]

En wat waren dan de flinke verschillen in beeld?
waarschijnlijk de V20 in THX mode... verschil met gelijke instellingen zou minimaal moeten zijn en zit vooral in de 3D ondersteuning.

De V20 is trouwens wel de eerste Panasonic die ik echt mooi vormgegeven vind.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

mr.paaJ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:10:
[...]

waarschijnlijk de V20 in THX mode... verschil met gelijke instellingen zou minimaal moeten zijn en zit vooral in de 3D ondersteuning.

De V20 heeft geen 3D

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
mr.paaJ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:10:
[...]

De G20 heeft ook THX mode.... dus wat is nou het verschil?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:46:
[...]

De G20 heeft ook THX mode.... dus wat is nou het verschil?
Hier een review van de V20 met aandacht voor de verschillen met de G20: http://www.hdtvtest.co.uk...tx-p42v20-20100624748.htm

Verschil zit hem voornamelijk in het soort paneel: de G20 heeft Infinite Black en de V20 Infinite Black Pro.

Conclusie van HDTVtest:
The only question left is whether or not the TX-P42V20 is worth the extra money over Panasonic’s already-excellent TX-P42G20, which arguably represents the sweet spot in terms of price and performance in the company’s 2010 Plasma lineup. If you watch TV primarily in a light-filled environment, then the answer is yes, because the TX-P42V20’s ambient light filter helps prevent the picture becoming washed out when faced with stray light. Dark-room performance is improved over the G20 too, measuring at just under 0.01 cd/m2 compared to the G20’s 0.02 cd/m2, although this improvement, whilst remarkable, is less noticeable.

Binnenkort ook een review van de V20 op www.flatpanelshd.com met vergelijking tussen de V20 en (de daar al geteste) G20.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 02:54:
Gisteren eindelijk de keuze gemaakt en de 42V20 besteld bij bobshop. Ik vind het raar dat er nog weinig fysieke winkels zijn die hem al hebben. Hier in den haag ben ik alle bekende winkels langs geweest en niemand had ze.(MM, BCC, Block, It´s, Expert) Sommige beweerde zelfs dat de V20 niet uit was in NL. 8)7 Maar Expert had de lcd versie en hier heb ik tenminste kunnen zien hoe het design is.

Moet helaas nog wel wachten tot 14 juli om te kunnen genieten (i.vm verhuizing). Bobshop had ze op voorraad en wou geen risico nemen om straks zonder tv te zitten wegens slechte leverbaarheid. Ik lees al sinds pagina 1 mee en moet zeggen dat ik voor een led tv zou gaan als ik hier niet mee had gelezen. Hoop dat ik geen spijt zal krijgen omdat ik niet voor de LG LE8500 ben gegaan :-(
Ik heb mijn 42V20 morgen op de kop af vier weken in huis. Gewoon gekocht bij een normale winkel, geen webshop. (Scheer en Foppen). Ik weet niet wat je er voor betaald hebt bij de Bobshop, ik hoop niet de prijs waar die voor op de webshop staat! In de winkel van Scheer en Foppen (en misschien ook wel bij andere winkels) is deze TV veel goedkoper. En het leuke is dat de Bobshop eigendom is van S&F en gewoon vanuit hetzelfde magazijn levert als de winkels. Je kunt daar ook afhalen als je dat zou willen.

Over het vergelijken van de G20 en V20 is al genoeg gezegd in dit topic. Zoek even terug als je de verschillen precies wilt weten. Het gaat lang niet alleen maar om een ander panel.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 01-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat deze vraag al vaak voorbij was gekomen maar nooit echt goed beantwoord (volgens mij).

Ik dacht dat ik eruit was en sta op het punt een 42 inch G20 te kopen maar al die verhalen van ingebrande NL1 tekens en 200 uur "warm draaien" weerhouden mij hier nog van. Zo vaak ga ik niet tv kijken. Ik kijk denk ik max 2-3 uur per dag tv. Zou dit betekenen dat ik pas na ruim een half jaar volop kan genieten van de TV nadat ik een half jaar op laag contrast heb gespeeld?

Verder lonkt de 200e goedkopere S20 mij ook nogsteeds... Iemand die mij een sterk argument kan geven om deze wel/niet aan te schaffen. Zijn de kwaliteitsverschillen echt zo groot?

Mijn gebruik:
Voornamelijk digitaal SD TV 70%
Gamen 20%
Films DVD en af en toe Blu ray 10%
De kamer waar hij zal staan is een normale lichte woonkamer
Er moeten meerdere mensen naar kijken dus kijkhoek is belangrijk
Voetbal kijken en gamen moet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:30:
Ik zag dat deze vraag al vaak voorbij was gekomen maar nooit echt goed beantwoord (volgens mij).

Ik dacht dat ik eruit was en sta op het punt een 42 inch G20 te kopen maar al die verhalen van ingebrande NL1 tekens en 200 uur "warm draaien" weerhouden mij hier nog van. Zo vaak ga ik niet tv kijken. Ik kijk denk ik max 2-3 uur per dag tv. Zou dit betekenen dat ik pas na ruim een half jaar volop kan genieten van de TV nadat ik een half jaar op laag contrast heb gespeeld?

Verder lonkt de 200e goedkopere S20 mij ook nogsteeds... Iemand die mij een sterk argument kan geven om deze wel/niet aan te schaffen. Zijn de kwaliteitsverschillen echt zo groot?

Mijn gebruik:
Voornamelijk digitaal SD TV 70%
Gamen 20%
Films DVD en af en toe Blu ray 10%
De kamer waar hij zal staan is een normale lichte woonkamer
Er moeten meerdere mensen naar kijken dus kijkhoek is belangrijk
Voetbal kijken en gamen moet goed gaan.
Inbranden is hooguit image retention en kan misschien voorkomen bij een hoge helderheid in het begin.
Speel voor de zekerheid gewoon een paar weken niet met de beeldinstellingen en laat hem op THX staan.
Dan is er niks aan de hand.
Ik kijk nu vier weken in THX mode en bevalt me prima. De kijkhoek is perfect.
Je kijkt misschien nu weinig TV maar als je de (HD) beeldkwaliteit van de G20(ook V20) ziet ga je vast en zeker langer en meer kijken.
Als je budget het toelaat zou ik voor de G20 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag even de V20 gezien, die rand is echt super zeg!! Vele malen mooier dan het zwarte van de G20 bijvoorbeeld. Zit nu alleen te twijfelen: eigenlijk vind ik 42" te klein , 50 te groot (en duur) :{ 46" is er helaas niet van de V20 (VT hoef ik niet)

Lastig ...... toch maar 50" gaan denk ik :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rand van de VT is niet hetzelfde als die van de V modellen he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:57:
de rand van de VT is niet hetzelfde als die van de V modellen he;)
Oh sorry, ik bedoel ook de V20 die ik zag :$

Overigens was die V20 bij de MM volgens mij rond de €1800 , zelfde prijs als bij koopjeskampioen / plasma discounter :? Of ik moet mij heel erg vergissen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Ik heb mijn 42V20 morgen op de kop af vier weken in huis. Gewoon gekocht bij een normale winkel, geen webshop. (Scheer en Foppen). Ik weet niet wat je er voor betaald hebt bij de Bobshop, ik hoop niet de prijs waar die voor op de webshop staat! In de winkel van Scheer en Foppen (en misschien ook wel bij andere winkels) is deze TV veel goedkoper. En het leuke is dat de Bobshop eigendom is van S&F en gewoon vanuit hetzelfde magazijn levert als de winkels. Je kunt daar ook afhalen als je dat zou willen.

Over het vergelijken van de G20 en V20 is al genoeg gezegd in dit topic. Zoek even terug als je de verschillen precies wilt weten. Het gaat lang niet alleen maar om een ander panel.
Omdat er geen scheer&foppen hier in de buurt is moest het wel verzonden worden, dus het maakte weinig uit of het bobshop of scheer&foppen was. Ik vind het niet netjes om prijzen hier te noemen maar ik kan je wel zeggen dat ik een hele leuke prijs heb gekregen van bobshop. 8) Maar inderdaad sheer&foppen heeft de V20 momenteel ook goed geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:28:
[...]

Omdat er geen scheer&foppen hier in de buurt is moest het wel verzonden worden, dus het maakte weinig uit of het bobshop of scheer&foppen was. Ik vind het niet netjes om prijzen hier te noemen maar ik kan je wel zeggen dat ik een hele leuke prijs heb gekregen van bobshop. 8) Maar inderdaad sheer&foppen heeft de V20 momenteel ook goed geprijsd.
Och, het noemen van een prijs kan toch geen kwaad? Hoeft niet tegelijk een prijzencircus hier te worden maar gezien er kennelijk bij juist deze tv nogal grote prijsverschillen zijn en het gaat om een nieuw toestel kan het noemen van een prijs zo voor een keer geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 06:40:
[...]

Och, het noemen van een prijs kan toch geen kwaad? Hoeft niet tegelijk een prijzencircus hier te worden maar gezien er kennelijk bij juist deze tv nogal grote prijsverschillen zijn en het gaat om een nieuw toestel kan het noemen van een prijs zo voor een keer geen kwaad.
Trek zo'n 15-20% van de Panasonic adviesprijs af en je weet de prijs in de winkel of webshop.
Panasonic vindt het blijkbaar niet fijn dat er met prijzen geadverteerd wordt, maar de werkelijke prijs ligt dus wel lager. In dit topic zijn al diverse malen de prijzen genoemd dus dat hoeft niet iedere keer terug te komen.
Je kunt anders ook kijken in het topic van de aanbiedingen.
Hier dus: [Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 5

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 02-07-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Over dat inbranden. Je kan gewoon je contrast zetten op wat je wil. Gebeurt er wat heb je nog altijd garantie. En de kans dat er wat gebeurt is erg klein. Heb er 2 1 op lage stand en de ander op mijn eigen stand en beiden perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Chadi schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:04:
Over dat inbranden. Je kan gewoon je contrast zetten op wat je wil. Gebeurt er wat heb je nog altijd garantie. En de kans dat er wat gebeurt is erg klein. Heb er 2 1 op lage stand en de ander op mijn eigen stand en beiden perfect hoor.
Inbranden valt NIET onder de garantie, dit staat zelfs expliciet in de handleiding. Ik wil de discussie vermijden of je wettelijk/Europees gezien er wel recht op zou hebben, maar ik zou het niet riskeren. Maar volgens mij gooit Panasonic het erop dat ze waarschuwen dat het KAN gebeuren in het begin en als je dan toch last hebt van inbranden dat je dan niet goed omgegaan bent met de TV. Net als dat een autofabrikant aangeeft dat je de eerste 500 kilometer niet vol gas mag rijden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

Er is weer een nieuwe firmware: 2.407. Viera cast ziet er wat anders uit en er schijnt Euronews bijgekomen te zijn. Viel me zelf niet zo op. Jammer data Panasonic geen change-logs geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
[...]

Maar dan is de motion resolution om te janken. Die daalt naar 300 beeldlijnen maximaal, dan is het beeld enorm blurry.

Het is voor iedereen persoonlijk.

Kijk je in een ruimte met heel erg veel ramen en heel veel omgevingslicht, dan is lcd wellicht een goede keuze. Ik ben blij dat ik in een rijtjeshuis woon en niet te maken krijg met die luxe probleem.

Daarnaast stoort de ene zich meer aan de nadelen van een plasma dan aan de nadelen van een LCD tv. En andersom.

Ik stoor me totaal niet aan de buzz die ik hoor bij een wit scherm als ik boven de tv hang. Ook de image retention vind ik niet storen die ik zie als ik in een volledig donkere kamer op een no-signal zender tv kijk. En de 40 euro op jaarbasis die je meer betaald aan stroom vind ik ook totaal geen probleem.

Daarnaast vind ik de kijkhoek, motion resolution, kleurechtheid, natuurlijke beeldweergave een stuk interessanter en beter op een plasma dan op een lcd.

Het blijft een persoonlijke kwestie (tot op zekere hoogte)

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-07-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
wat is de reden dat de v20 alleen in `grijs` te leveren is?
Ik heb hem in NL nog niet in het zwart gezien :/

[ Voor 29% gewijzigd door -Magnat- op 02-07-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:40:
wat is de reden dat de v20 alleen in `grijs` te leveren is?
Ik heb hem in NL nog niet in het zwart gezien :/
Is er ook alleen in het 'grijs'. Voor zover na te gaan nergens ter wereld leverbaar in zwart. Wel jammer want dat grijs van de G20 en de D25/28 bevalt me niet zo. Dus vraag me af hoe dit grijs er in real uit ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Inbranden valt NIET onder de garantie, dit staat zelfs expliciet in de handleiding. Ik wil de discussie vermijden of je wettelijk/Europees gezien er wel recht op zou hebben, maar ik zou het niet riskeren. Maar volgens mij gooit Panasonic het erop dat ze waarschuwen dat het KAN gebeuren in het begin en als je dan toch last hebt van inbranden dat je dan niet goed omgegaan bent met de TV. Net als dat een autofabrikant aangeeft dat je de eerste 500 kilometer niet vol gas mag rijden ofzo.
Zelfs in de handleiding van Samsung LCD tv's wordt er voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:40:
[...]

Is er ook alleen in het 'grijs'. Voor zover na te gaan nergens ter wereld leverbaar in zwart. Wel jammer want dat grijs van de G20 en de D25/28 bevalt me niet zo. Dus vraag me af hoe dit grijs er in real uit ziet.
Is niet het "zilver" van de G20, maar eerder antraciet. Zie hier onderste foto: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1277385012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roald_ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:49:
[...]

Is niet het "zilver" van de G20, maar eerder antraciet. Zie hier onderste foto: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1277385012
THX.... zie ik het goed en glanst deze bezel niet? Het scherm ziet er (in de uit stand) ook iets zwarter uit. Lijkt mooier nu een tv vaker uit dan aan staat (bij mij tenminste).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:52:
[...]

THX.... zie ik het goed en glanst deze bezel niet? Het scherm ziet er (in de uit stand) ook iets zwarter uit. Lijkt mooier nu een tv vaker uit dan aan staat (bij mij tenminste).
De kleur van de rand van een V20 is donkergrijs, gun metal metallic dus.
Het is altijd moeilijk een kleur te omschrijven maar donkergrijs komt wel aardig in de buurt. Het is zeker niet zwart en ook niet zilver.
Persoonlijk vind ik dit donkergrijs een mooie kleur om dat zwart erg hard overkomt. De kleur past prima in ons interieur en hoewel ik de V20 niet voor de kleur van de kast gekocht hebt komt het wel mooi uit.
Het panel zelf is wel spiegelend maar dit zie je niet als deze aan staat.
De kleur van het panel is ook niet diepzwart als deze uit staat, maar dit maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Even een vraagje voor degene die een home cinema set hebben aangesloten.
Ik heb net een nieuwe home cinema set aangeschaft en deze aangesloten alleen heb ik nu geen geluid vanaf de TV over de home cinema set. Ik heb een hdmi kabel van de versterker naar de TV, is dit misschien niet voldoende en moet er nog een andere kabel komen van de TV naar de versterker voor het geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Volgens mij hangt dat er vanaf of je receiver ook Audio Return ondersteunt, en anders heb je nog een (optisch) kabeltje voor het geluid nodig.
(volgens mij staat dit los van het Panasonic plasma topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ja je hebt gelijk, komt omdat mijn vragen tot dusver wel over de TV gingen.
En dit gaat wel over het geluid van de TV maar is inderdaard meer een audio verhaal.
Ik zal mijn verhaal elders plaatsen. Toch zal ik de optie Audio Return die je noemde even nakijken , bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Is het iemand gelukt om een resolutie van 1920x1080 te draaien via de D-SUB uitgang van de PC? Ik heb een 6 jaar oud barrel staan dat geen HDMI op de videokaart heeft zitten, dus wil ik D-SUB gebruiken. Volgens de specs zou de TV deze resolutie wel aan moeten kunnen, echter kom ik niet verder dan 1024x768.

Gaat om het model TX-P42G20.

Over image retention... Na wat voetbal kijken heb ik nu ook de beruchte N en S van NOS op mijn beeld staan bij licht-grijs/licht-blauwe achtergronden. Evenals het getal één aan de rechterkant. Van 2,5 meter afstand prima zichtbaar bij lichte achtergronden. Tijdens het filmkijken valt het niet op, maar als je specifiek naar de plaatsen kijkt waar ze zitten, dan zie je ze zonder veel moeite.

Ben benieuwd of dit nog gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Ik heb ook nog geen hoge rsoluties via D-Sub aan het werken gekregen. Max 1024x768 inderdaad. Heel raar, want D-Sub ondersteunt veel hogere resoluties, 1920x1080 moet makkelijk kunnen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@Brabso: heb je hem wel met hdmi op de hdmi2 aansluiting aangesloten? Dat was de enige die ook geluid mee stuurde meen ik.

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 03-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
REDFISH schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:36:
@Brabso: heb je hem wel met hdmi op de hdmi2 aansluiting aangesloten? Dat was de enige die ook geluid mee stuurde meen ik.
Daar heb ik hem inderdaad op staan !
Ik ben nu aan het nagaan of de panasonic g20 audio over HDMI uit kan sturen en of mijn receiver dit accepteert over de hdmi uitgang.
Degene die mij hierover informatie kan verschaffen, mijn dankt ik groot _/-\o_
En anders maar een kabel via de optische uitgang, heeft de panasonic G20 trouwens ook een digitale coaxiale uitgang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Brabso schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:08:
[...]

Ik ben nu aan het nagaan of de panasonic g20 audio over HDMI uit kan sturen en of mijn receiver dit accepteert over de hdmi uitgang.
En anders maar een kabel via de optische uitgang, heeft de panasonic G20 trouwens ook een digitale coaxiale uitgang ?
De G20 heeft HDMI + ARC, dus als je de juiste (1.4) HDMI kabel aansluit op de receiver moet het werken.
Uiteraard moet je receiver dit ook aan kunnen maar ik mag aannemen dat je van te voren wel even hebt uitgezocht wat de specificaties van zowel je TV en audio-set zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

elsinga schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:29:
Ik heb ook nog geen hoge rsoluties via D-Sub aan het werken gekregen. Max 1024x768 inderdaad. Heel raar, want D-Sub ondersteunt veel hogere resoluties, 1920x1080 moet makkelijk kunnen.
Uit de handleiding:

Ingang resolutie: Schakelt naar breedbeeld ●VGA (640 × 480 pixels), WVGA (852 × 480 pixels),
XGA (1.024 × 768 pixels), WXGA (1.280 × 768 pixels, 1.366 × 768 pixels) ●Welke opties beschikbaar zijn, is afhankelijk van het signaal.

Zo moeilijk was dat niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ruward schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:22:
Er is weer een nieuwe firmware: 2.407. Viera cast ziet er wat anders uit en er schijnt Euronews bijgekomen te zijn. Viel me zelf niet zo op. Jammer data Panasonic geen change-logs geeft.
Het welkom scherm van Skype crasht bij mijn TV niet meer (klaagt nu dat er geen camera aan hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het beeld op een G20 42 inch als je een MKV (bluray rip)van pakweg 4,5 GB afspeelt? Goed te doen of lelijk/korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:27:
Hoe is het beeld op een G20 42 inch als je een MKV (bluray rip)van pakweg 4,5 GB afspeelt? Goed te doen of lelijk/korrelig.
Kun je beter zelf bepalen lijkt me. Hangt er ook vanaf hoeveel minuten film die 4,5GB moet bevatten e.d. Normale BDRips zijn al meestal 8 - 12 GB

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:51:
[...]

Kun je beter zelf bepalen lijkt me. Hangt er ook vanaf hoeveel minuten film die 4,5GB moet bevatten e.d. Normale BDRips zijn al meestal 8 - 12 GB
Heb de G20 nog niet staan ;). Twijfel nog tussen een aantal toestellen.

Maar vermoedelijk zal het (4,5 GB voor een MKV film van pakweg 100 minuten) wel niet super zijn dan, gezien die 8-12 GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X5-769
  • Laatst online: 21-01 20:30
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Heb de G20 nog niet staan ;). Twijfel nog tussen een aantal toestellen.

Maar vermoedelijk zal het (4,5 GB voor een MKV film van pakweg 100 minuten) wel niet super zijn dan, gezien die 8-12 GB.
720p series (1,1 GB voor 40min) zien er prima uit op dit toestel. Zelfs beter als op mijn oude samsung lcd. En dat op een 50inch waar ik +- 3 meter vanaf zit. 1080p BD rips zijn helemaal geweldig. De grote in gb hiervan is erg afhankelijk van de film zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X5-769 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:13:
[...]

720p series (1,1 GB voor 40min) zien er prima uit op dit toestel. Zelfs beter als op mijn oude samsung lcd. En dat op een 50inch waar ik +- 3 meter vanaf zit. 1080p BD rips zijn helemaal geweldig. De grote in gb hiervan is erg afhankelijk van de film zelf.
ok...thx! Dat biedt hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
baviaan schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:39:
[...]

Uit de handleiding:

Ingang resolutie: Schakelt naar breedbeeld ●VGA (640 × 480 pixels), WVGA (852 × 480 pixels),
XGA (1.024 × 768 pixels), WXGA (1.280 × 768 pixels, 1.366 × 768 pixels) ●Welke opties beschikbaar zijn, is afhankelijk van het signaal.

Zo moeilijk was dat niet 8)
Bij 1280x768 schuift hij het beeld te ver naar links, waardoor ter hoogte van de startknop alles verdwijnt, en ik aan de rechterkant een verticaal zwarte balk heb. Dit geld ook voor de boven- en onderkant. Ook ziet de tekst er blurry uit, omdat het waarschijnlijk geen goede verhouding in die resolutie is, of iets dergelijks. Even uitzoeken of ik dit nog kan aanpassen, want 1024x768 is natuurlijk een gare resolutie voor een breedbeeld.
Ah, in het menu kun je dus kiezen welke input res je wilt hebben. Nu heb ik voor 1366x768 gekozen, en in windows een custom res gemaakt van 1366x768. Echter denkt Windows slim te zijn en te zien dat deze resolutie niet klopt, waardoor ik net 6 pixels mis. Als ik met de muis naar de rechterkant ga, dan scrollt het beeld mee. Als ik voor 1360x768 kies, dan laat hij wel weer volledig beeld zien.

[ Voor 19% gewijzigd door benchMarc op 04-07-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 13:09
Wel raar dat je niet gewoon 1920x1080 via de VGA kunt krijgen. Waarom zou je dit eigenlijk maxen op een lagere resolutie?

Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de VGA? Op foto's van de achterkant maar een Audio In aansluiting en die zit naast de Component aansluiting. Deelt de VGA aansluiting deze met de Component aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brabso schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:08:
[...]

Heeft je receiver dan wel HDMI 1.4 met ondersteuning voor ARC? Er zijn nog maar weinig home cinema setjes die dit ondersteunen, dus waarschijnlijk moet je een optisch kabeltje aansluiten tussen tv en receiver (of 2x tulp).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
X5-769 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:13:
[...]

Ik moet ook zeggen dat de bluray rips en tvrips er stukken beter uitzien dan op mijn oude philips lcd, zelfs de 1.1gb 40min mkv's!

Net wat blurays besteld bij thehut.com, binnenkort avatar lenen & die vergelijken met een bluray rip (22gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zometeen wordt mijn 46G20 geleverd!! Helaas kan ik hem moeilijk testen, omdat ik zaterdag a.s ga verhuizen en hier de boel zoooooo vol staat..Laat hem veilig in de doos en breng hem dan naar ons nieuwe huis, waar ik hem woensdag/donderdag aan de muur hang...Wel even gelijk de code doorbellen van mijn CI+ ziggo kaartje naar ziggo, zodat ik in ieder geval wel beeld heb dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Als je de TV met CI+ Cam en kaartje erin aan hebt staan tijdens de activatie op Mijn Ziggo, dan heb je binnen een paar minuten beeld. Voordeel: je preview periode duurt weer een paar dagen langer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hoe bedoel je? Heb Ziggo besteld vorige week maandag, duurt 2 week zeggen hun, snap dat niet, is alleen maar bij kastje in de straat signaal aangeven, maar ja...Preview? Hoe bedoel je dat? Hun zeggen dak niet eerder beeld heb, maandag over een week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
HoppyF schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:17:
[...]

De G20 heeft HDMI + ARC, dus als je de juiste (1.4) HDMI kabel aansluit op de receiver moet het werken.
Uiteraard moet je receiver dit ook aan kunnen maar ik mag aannemen dat je van te voren wel even hebt uitgezocht wat de specificaties van zowel je TV en audio-set zijn.
Kom er inderdaad achter dat de TV het wel wil en de kabel die ik heb ook wel, alleen de marantz receiver dus niet.
En nee dit heb ik van tevoren niet uitgezocht, ik hem me er wel veel in verdiept, maar weet als leek maar waar je allemaal op moet letten he ....ik heb tot nu dus nooit van deze termen gehoord.
Maar ach, dan trek ik nog een optisch kabeltje en het probleem is weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Baardmeester schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:41:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de VGA? Op foto's van de achterkant maar een Audio In aansluiting en die zit naast de Component aansluiting. Deelt de VGA aansluiting deze met de Component aansluiting?
Ja, zie ook de handleiding die op de website van panasonic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 09:45
ruward schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:22:
inmiddels zitten we op 2.408 geen idee wat er veranderd is. normaliter is er wel een change log te vinden, echter voor TV/Plasma zijn ze niet te vinden op pannasonic.net/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
elsinga schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:57:
Als je de TV met CI+ Cam en kaartje erin aan hebt staan tijdens de activatie op Mijn Ziggo, dan heb je binnen een paar minuten beeld. Voordeel: je preview periode duurt weer een paar dagen langer. ;)
volgens mij staat er in de handleiding dat als je dat doet het juist heel lang duurt.
Je moet eerst de kaart activeren op de website en niet ook alvast de kaart in de tv stoppen en aanzetten.
dus pas Na de activatie ( op de website ) stop je de kaart in de tv gaat het snelste.

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 05-07-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vorige week is mijn P46G20 toegekomen. Prachtig beeld, maar ik zit met een ambetant probleem: er is een constant gezoem hoorbaar links achteraan de tv als je ervoor staat. Komt altijd iets boven het gewone geluid uit. Je moet goed luisteren, maar als je het weet dan hoor je het zeker.
Toon van het geluid wisselt licht als de helderheid van het schermt wijzigt.

Is dit dus normaal of is mijn scherm defect? Als ik eerlijk moet zijn dan begint dat gezoem mij te irriteren en begin mij eraan te ergeren als ik tv kijk.

Iemand die weet wat dit is of best eens de leverancier laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freedzed6 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:13:
[...]

volgens mij staat er in de handleiding dat als je dat doet het juist heel lang duurt.
Je moet eerst de kaart activeren op de website en niet ook alvast de kaart in de tv stoppen en aanzetten.
dus pas Na de activatie stop je de kaart in de tv gaat het snelste.
Bij mij was het met 3 kaartjes binnen 5 minuten geregeld. Wel via de telefoon trouwens en het is erg irritant dat je na het activeren van 1 kaartje de verbinding moet verbreken, kost toch steeds weer extra geld :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Grrrrrene schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:50:
[...]

Bij mij was het met 3 kaartjes binnen 5 minuten geregeld. Wel via de telefoon trouwens en het is erg irritant dat je na het activeren van 1 kaartje de verbinding moet verbreken, kost toch steeds weer extra geld :/
haha ja ik had ook kunnen bellen. Ik had dat ding dus in de TV gedaan en toen pas geactiveerd maar goed
het werkt nu prima :)

ps: iemand die overigens weet hoe langs de Ziggo preview mode blijft werken bij een nieuwe kaart? Ik zie 3 maanden voor HDTV maar is dit niet 3 maanden voor alle zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:50:
Hallo,

Vorige week is mijn P46G20 toegekomen. Prachtig beeld, maar ik zit met een ambetant probleem: er is een constant gezoem hoorbaar links achteraan de tv als je ervoor staat. Komt altijd iets boven het gewone geluid uit. Je moet goed luisteren, maar als je het weet dan hoor je het zeker.
Toon van het geluid wisselt licht als de helderheid van het schermt wijzigt.

Is dit dus normaal of is mijn scherm defect? Als ik eerlijk moet zijn dan begint dat gezoem mij te irriteren en begin mij eraan te ergeren als ik tv kijk.

Iemand die weet wat dit is of best eens de leverancier laten komen?
Hebben meerdere mensen last van, waaronder ik zelf. Volume van het gezoem is afhankelijk van de kleuren op je beeld. Feller lichter beeld = harder gezoem. Collega van me heeft exact dezelfde tv en heeft het probleem helemaal niet.

Mediamarkt zegt terugkomen met de tv en laten repareren. Of, als je snel genoeg bent, inruilen voor een andere. Ik ben er nog niet mee terug gegaan, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Het is inderdaad behoorlijk irritant.
Pagina: 1 ... 37 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.