Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Heb het duidelijk ook met plop. Inderdaad een grote zwarte rand langs links. Dat word toch eens naar telenet bellen. Hopelijk zijn er nog mensen die dit doen, dan word het snel opgelost.
En nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij was het verhogen van het zwartniveau in de G20 aangepast. Als je dit topic leest dan zie je al enkele mensen 'klagen' dat zwart niet echt zwart is op de tv in een verduisterde kamer. Het lijkt me stug dat die mensen al rising blacks hebben na zo'n korte tijd. Ikzelf had het idee dat het aan het bronmateriaal lag. Hoe film je anders een verlichte steeg waarbij slechts 20% van het beeld direct verlicht is.

Het donkerder worden van veelgebruikte pixels is ook erg subtiel nu na 500 uur gebruik en het zou me verbazen als dat niveau al omhoog wordt gezet door de fabrikant. In mijn optiek onnodig aangezien ikzelf nog steeds op lager contrast kijk dan de thx mode standaard gebruikt(en de eco mode zelf ook kiest in een donkere kamer).

[ Voor 28% gewijzigd door REDFISH op 24-06-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
REDFISH schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:06:
Volgens mij was het verhogen van het zwartniveau in de G20 aangepast. Als je dit topic leest dan zie je al enkele mensen 'klagen' dat zwart niet echt zwart is op de tv in een verduisterde kamer. Het lijkt me stug dat die mensen al rising blacks hebben na zo'n korte tijd. Ikzelf had het idee dat het aan het bronmateriaal lag. Hoe film je anders een verlichte steeg waarbij slechts 20% van het beeld direct verlicht is. [...]
Let ook op dat bij het gebruiken van een HTPC o.i.d. dat de Video-renderingmodus van de gebruikte software verschillen laten zien in zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:11:
Omdat plasma's langzaam minder helder worden, wordt intern voltage langzaam verhoogd, met als gevolg dat zwart geen zwart meer is, dit al zichtbaar na minder dan 1000 uren gebruik. extra probleem is dathet voltage te snel omhoog gaat, dus erg zichtbaar.

Cnet heeft hier een rechtzaak over aangespannen.

http://news.cnet.com/8301...2105-1.html?tag=mncol;txt
Bij de serie van vorig jaar werd dit duidelijk doordat het verhogen van het voltage niet goed afgestemd was op het achteruitgaan van het fosfor. Panasonic heeft aangegeven dat dit probleem in de serie van dit jaar verbeterd is. Ik heb tot dusver ook nog niets gelezen over raising blacks.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>Ik heb tot dusver ook nog niets gelezen over raising blacks.

Nee daar is het toestel nog te nieuw voor denk ik .

>Panasonic heeft aangegeven dat dit probleem in de serie van dit jaar verbeterd is

BP zei 2 weken geleden ook dat het gat gedicht was ..... ik vertrouw fabrikanten niet op wat ze zelf zeggen wil dit eerst wel bevestigd zien door onafhankelijke bronnen of testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Dat je sceptisch bent, ok. Maar door maar aan te nemen dat ze onzin verkopen ondanks dat er nog geen meldingen van gemaakt zijn (bij de modellen van vorig jaar was het al zichtbaar na 200uur) is weer het andere uiterste.

Als je al bang bent voor dit fenomeen moet je gewoon geen panasonic plasma kopen. Jij gaf je antwoord op de vraag of iemand een showroom model moet kopen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik vind wel dat hij een punt heeft, want die 600hz is ook onzin en alleen maar verkooppraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:49
REDFISH schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:42:
Ik vind wel dat hij een punt heeft, want die 600hz is ook onzin en alleen maar verkooppraat.
Nee dat is niet waar. Die 600Hz is absoluut GEEN onzin. Het ding heeft absoluut een 600Hz sub-field drive. Echter, niemand weet wat het betekent en ziet dan: 600Hz. 'Oh 600Hz! Dat is meer dan 200Hz die die Samsung LCD heeft!'. Dat het slimme marketing is, dat is een tweede, maar onzin is het zeker niet. Tot op zekere hoogte willen mensen ook belazerd worden. Als je geen zin/tijd/moeite wil stoppen om zelf uit te zoeken hoe dingen nou in elkaar zitten dan vraag je er ook om. Net als het aantal Megapixels in een camera. Technisch gezien kloppen de beweringen altijd, alleen betekent het niet automatisch dat je er betere foto's door krijgt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Maar wat heeft dat te maken of de persoon nu wel of geen showroom model moet kopen?

De tv is echt al vele maanden uit. Daarmee zullen er genoeg personen zijn die meer dan 200uur de tv hebben, ook videofielen die erg kritisch zijn. Mocht het probleem in diezelfde mate als vorig jaar er zijn, dan was dat al duidelijk geworden op de bekende fora en ook in dit topic.

Wat is nu de reden om geen showroom model te kopen? Als Raising blacks nog steeds voorkomt, dan zal je dat probleem net zo goed hebben met een nieuw model.

Het probleem moet nu ook weer niet overtrokken worden. Bij de modellen van vorig jaar was de zwartwaarde altijd nog beter dan menig LCD. Zorg er gewoon voor dat je bij een showroom model genoeg afdingt zodat je je niet belazerd voelt dat je de "mooiste" uren van de tv gemist heb.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
morpheus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:51:
Zorg er gewoon voor dat je bij een showroom model genoeg afdingt zodat je je niet belazerd voelt dat je de "mooiste" uren van de tv gemist heb.
Het ligt er helemaal aan hoe lang de TV aan geweest is. Een ingespeelde TV heeft betere zwartwaardes (bleek uit een aantal reviews, heb zo even geen links meer voor je). Dus een TV had na een paar honderd uur beter beeld dan een nieuwe.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een showmodel koopt, moet je zeker zo goed mogelijk afdingen. Beeldkwaliteit kan tegenvallen, doordat er veels te veel uren aan heeft gestaan. Maar deze dingen moet je accepteren als je een showmodel koopt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:12:
Als je een showmodel koopt, moet je zeker zo goed mogelijk afdingen. Beeldkwaliteit kan tegenvallen, doordat er veels te veel uren aan heeft gestaan. Maar deze dingen moet je accepteren als je een showmodel koopt. Toch?
Hoezo kan de beeldkwaliteit daardoor tegenvallen dan? In 2 maanden heeft hij ~9 weken van 72 uur (9:00-21:00 max) aangestaan, da's 648 uur. Als hij daar niet tegenkan of al begint af te takelen, moet je überhaupt zo'n TV niet kopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Nog even terugkomend op het inbranden van plasma's. Het staat voor mij als een paal boven water dat dit issue nog zeker niet de wereld uit is, en dat deze plasma serie van Panasonic daar behoorlijk last van heeft. Ik durf geen NoS of Nederland 1 meer te kijken met die felle witte logo's, want ben bang dat het alleen maar erger wordt. Zowel de 1 als N en S staan op twee plaatsen ingebrand, terwijl ik op de hoogte was van het fenomeen, wat eigenlijk een probleem had moeten zijn van eerdere generaties plasma's. Ik ben zuinig geweest met contrast en helderheid, zap af en toe naar andere zender of schakel tussen schermformaten om de logo's op een andere plaatst te hebben, maar ga nu maar voor de superzoom om ze helemaal buiten beeld te krijgen. Op een lichtgrijze of lichtblauwe kleur achtergrond staan duidelijk de letters in geel, van zo'n afstandje als 2 meter spontaan te lezen tijdens statische beelden (zoals lucht of decor) als je weet waar het zit. Dit is ook nog het geval nadat ik dagenlang de bewuste zenders zoveel mogelijk gemeden heb, dus dan kun je toch niet meer spreken van retentie? Misschien is het exemplarisch, maar anders zou ik zeggen, wees gewaarschuwd als je zo'n ding gaat kopen, want het is echt waar, inbranden van teksten en logo's heb je zo voor elkaar bij deze Panasonic plasma :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Leuk hoor..Heb ik eentje besteld, de G20 en dan komen alle negatieve reacties..Ik kan hem nog cancellen hoor, haha..Heb goed gevraagd, ook hier en de plasma geeft nog steeds het mooiste beeld, dus ik hoop blij te zijn met mijn G20...Gaat wel lukken neem ik aan....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat inbranden. Ik had tot vandaag de Panasonic TH42PW5 uit 2002 en daar heb ik er nooit last mee gehad. Deze bleef vaak heel erg lang staan op hetzelfde kanaal. Ik hoop niet dat mijn VT20 er last van krijgt.

Ik heb de VT20 zojuist aangesloten op de schotel, kaartje opgehaald (€ 149,- :? ), bij CanalDigitaal geregistreerd en m'n BDT300 die vandaag is binnen gekomen aangesloten.

Bij het registreren via de website van CD stond erbij dat ik de zender op SBS6 moet zetten, maar die kan ik nergens vinden. Vanavond rond 11 uur wordt het pakket actief gemaakt. Ik heb hem nu maar gewoon op 6 gezet en hoop dat het goedkomt. Iemand nog suggesties hiervoor?

Ik heb trouwens het CD pakket van € 9,95 gekozen. Ik dacht eerst dat dit pakket € 14,95 kostte, maar volgens mij is dit hetzelfde pakket. Ik ben bang dat ik nu de HD kanalen er niet bij heb want dat kost 5e extra. Dat stond niet goed aangegeven bij het registreren :?

Ik heb de BDT300 aangesloten met een HDMI kabel op HDMI1, maar ik krijg nog geen beeld als ik de IceAge Bluray afspeel. Net heel even beeld gehad, maar was ook zo spontaan weer weg. 3D werkt ook nog niet. Morgen maar eens uitgebreid de handleiding gaan doorlezen.

Het valt mij wel op dat de CI kaart en de wifi zo duidelijk zichtbaar zijn aan de zijkant van de TV. De wifi dongel steekt er gewoon buitenuit en is duidelijk zichtbaar als je recht voor de TV zit. Als je links zit, dan kun je de CI kaart ook duidelijk zien. Dat hoort zo neem ik aan? Ik vind het niet mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb de 42S20 en in het begin had ik hem een keer 'lang' op één zender staan. Toen ik de tv uitschakelde zag ik ook minuten lang een logo staan. Gelukkig was het daarna niet meer te zien en sindsdien ook nergens meer last van gehad. Geen idee dus waarom jij er zoveel last van hebt. Ik ben zeer tevreden met de mijne!

@hierboven

Ik heb ook canaldigitaal en volgens mij is het nergens voor nodig om hem echt op sbs6 te zetten. Mij vertelden ze dat ook toen ik mijn pakket activeerde, maar had er niet aan gedacht en het bleek gewoon te werken.

Bij Ziggo hoor je hem op NED1 te zetten, maar ook dat blijkt nergens voor nodig te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Sydney08 op 24-06-2010 18:28 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik heb meestal maar één voetbalwedstrijd op NL1 per dag gezien en m'n tv staat gewoon een paar uur per dag/avond aan, en in het weekend dan wat meer. Volgens het service menu heeft ie nu 56 uur aan gestaan bij 24 keer inschakelen, in anderhalf week dus vrij normaal. Vanaf 3/4 meter is het niet te zien hoor, maar zodra je het weet en je zit dichterbij, dan kun je de letters en vooral dat streepje van die 1 ontdekken. Bij dynamische beelden zie je het natuurlijk niet, maar bij statische beelden zou het ook zomaar een vreemde op kunnen vallen. Is het misschien een idee om een foto/plaatje in paint te maken, egaal wit met een paar zwarte letters op de exacte plaatsen, een paar uur weer te geven via de mediaplayer om het te compenseren en dus de rest van het scherm iets sneller te verouderen dan die specifieke pixels?

(voor de rest niets dan lof over het beeld hoor, dus koop hem gerust, maar wees voorzichtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
REDFISH schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:06:
Volgens mij was het verhogen van het zwartniveau in de G20 aangepast. Als je dit topic leest dan zie je al enkele mensen 'klagen' dat zwart niet echt zwart is op de tv in een verduisterde kamer. Het lijkt me stug dat die mensen al rising blacks hebben na zo'n korte tijd. Ikzelf had het idee dat het aan het bronmateriaal lag. Hoe film je anders een verlichte steeg waarbij slechts 20% van het beeld direct verlicht is.

Het donkerder worden van veelgebruikte pixels is ook erg subtiel nu na 500 uur gebruik en het zou me verbazen als dat niveau al omhoog wordt gezet door de fabrikant. In mijn optiek onnodig aangezien ikzelf nog steeds op lager contrast kijk dan de thx mode standaard gebruikt(en de eco mode zelf ook kiest in een donkere kamer).
Nouja bronmateriaal, dat denk ik niet. Ik heb getest door ergens in een menu (waar je ook thx kunt kiezen) het panel op off te zetten. Hierdoor zou volgens mij het panel helrmaal zwart moeten worden, maar je ziet er dus nog aardig wat licht uit komen. Met deze manier van testen sluit je dus bronmateriaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:00:
[...]

Hoezo kan de beeldkwaliteit daardoor tegenvallen dan? In 2 maanden heeft hij ~9 weken van 72 uur (9:00-21:00 max) aangestaan, da's 648 uur. Als hij daar niet tegenkan of al begint af te takelen, moet je überhaupt zo'n TV niet kopen :)
Nah yah, ik ben het met je eens. Alleen ik heb anders opgeschreven :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:11:
Omdat plasma's langzaam minder helder worden, wordt intern voltage langzaam verhoogd, met als gevolg dat zwart geen zwart meer is, dit al zichtbaar na minder dan 1000 uren gebruik. extra probleem is dathet voltage te snel omhoog gaat, dus erg zichtbaar.

Cnet heeft hier een rechtzaak over aangespannen.

http://news.cnet.com/8301...2105-1.html?tag=mncol;txt
Oud nieuws, bovendien gaat dit over 2009 modellen.
Dit topic gaat over 2010 modellen.

Het valt me wel vaker op dat mensen oude koeien uit de sloot halen, ik weet niet waarom maar dit verschijnsel duikt regelmatig op.
Plasma's zouden veel energie slurpen, inbranden, de zwartwaardes zouden veranderen, enz.
Allemaal leuk en aardig, maar de techniek staat niet stil, niet bij LCD's maar ook niet bij Plasma's.

Maar goed, geloof je niet in plasma's ook best, dan koop je gewoon een LCD en blijf je naar bagger-beeld kijken en o.a. geconfronteerd worden met een slechte kijkhoek enz.
Het is jouw keus.
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:21:
Vreemd dat inbranden. Ik had tot vandaag de Panasonic TH42PW5 uit 2002 en daar heb ik er nooit last mee gehad. Deze bleef vaak heel erg lang staan op hetzelfde kanaal. Ik hoop niet dat mijn VT20 er last van krijgt.

Ik heb de VT20 zojuist aangesloten op de schotel, kaartje opgehaald (€ 149,- :? ), bij CanalDigitaal geregistreerd en m'n BDT300 die vandaag is binnen gekomen aangesloten.

Bij het registreren via de website van CD stond erbij dat ik de zender op SBS6 moet zetten, maar die kan ik nergens vinden. Vanavond rond 11 uur wordt het pakket actief gemaakt. Ik heb hem nu maar gewoon op 6 gezet en hoop dat het goedkomt. Iemand nog suggesties hiervoor?

Ik heb trouwens het CD pakket van € 9,95 gekozen. Ik dacht eerst dat dit pakket € 14,95 kostte, maar volgens mij is dit hetzelfde pakket. Ik ben bang dat ik nu de HD kanalen er niet bij heb want dat kost 5e extra. Dat stond niet goed aangegeven bij het registreren :?

Ik heb de BDT300 aangesloten met een HDMI kabel op HDMI1, maar ik krijg nog geen beeld als ik de IceAge Bluray afspeel. Net heel even beeld gehad, maar was ook zo spontaan weer weg. 3D werkt ook nog niet. Morgen maar eens uitgebreid de handleiding gaan doorlezen.

Het valt mij wel op dat de CI kaart en de wifi zo duidelijk zichtbaar zijn aan de zijkant van de TV. De wifi dongel steekt er gewoon buitenuit en is duidelijk zichtbaar als je recht voor de TV zit. Als je links zit, dan kun je de CI kaart ook duidelijk zien. Dat hoort zo neem ik aan? Ik vind het niet mooi.
Henkje, je hebt toch het e.e.a. aangeschaft lees ik en gaat dus de ingebouwde sattuner gebruiken.
Lijkt me een goed plan. Die €149 zal wel voor de smartcard + CI-module bij elkaar zijn neem ik aan.
Je had inderdaad voor het standaard pakket + HD moeten kiezen, dat kost bij elkaar € 14,95 per maand.
Je kunt dit nu denk ik niet meer terugdraaien maar wat wel kan is je pakket upgraden met het 5 euro HD abonnement erbij. Dat kost je dan € 3,95 activatie kosten vrees ik.
Dat had ik ook maar ik keek al langer naar het standaard pakket.
De gratis kanalen zowel SD als HD moet je sowieso nu al kunnen ontvangen.
Denk hierbij aan BVN, maar ook de Duitse HD kanalen Arte-HD en ZDF-HD om maar iets te noemen. Je kunt dan goed zien hoe mooi HD wel niet is.

Ik heb een V20 ipv een VT20 maar de smartcard kan ik niet zien, ik zie deze alleen maar als ik helemaal links schuin van het toestel sta. Recht ervoor of een stukje naar links zie ik niets. Zorg er wel voor dat je de smartcard ver genoeg in de CI module steekt. Hij steekt wel uit maar niet zoveel.
De Wifi dongle kun je ook met het meegeleverde USB kabeltje aansluiten, dan kun je de dongle ergens achter het toestel leggen.

[ Voor 56% gewijzigd door HoppyF op 24-06-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

henrid schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:33:
Ik heb meestal maar één voetbalwedstrijd op NL1 per dag gezien en m'n tv staat gewoon een paar uur per dag/avond aan, en in het weekend dan wat meer. Volgens het service menu heeft ie nu 56 uur aan gestaan bij 24 keer inschakelen, in anderhalf week dus vrij normaal. Vanaf 3/4 meter is het niet te zien hoor, maar zodra je het weet en je zit dichterbij, dan kun je de letters en vooral dat streepje van die 1 ontdekken. Bij dynamische beelden zie je het natuurlijk niet, maar bij statische beelden zou het ook zomaar een vreemde op kunnen vallen. Is het misschien een idee om een foto/plaatje in paint te maken, egaal wit met een paar zwarte letters op de exacte plaatsen, een paar uur weer te geven via de mediaplayer om het te compenseren en dus de rest van het scherm iets sneller te verouderen dan die specifieke pixels?

(voor de rest niets dan lof over het beeld hoor, dus koop hem gerust, maar wees voorzichtig)
Dat streepje van de 1 van NED1 heb ik ook. En ik geef niet eens om voetbal. Ik snap eigenlijk niet waar dat zo snel vandaan komt, vooral omdat ik in de linkerhoek niets zie. En je zou dus verwachten dat je de N en de S ook goed zou zien van NOS, niet dus. Als ik dan lees dat de plasma's van voor 2008 vrijwel geen last hebben van inbranden/retentie dan is het vreemd dat de nieuwere TV's van 2009 en 2010 ondanks beweringen van Panasonic dat het allemaal beter is geworden en inbranden/retentie iets van verleden tijd is het toch zo sterk doen. Hoe doen de nieuwe LG's het dan? Die zouden naar verluid veel meer last hebben van retentie dan Panasonic. Daar valt dan toch bijna niet meer naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
henrid schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:09:
Nog even terugkomend op het inbranden van plasma's. Het staat voor mij als een paal boven water dat dit issue nog zeker niet de wereld uit is, en dat deze plasma serie van Panasonic daar behoorlijk last van heeft.
...
wees gewaarschuwd als je zo'n ding gaat kopen, want het is echt waar, inbranden van teksten en logo's heb je zo voor elkaar bij deze Panasonic plasma :(
henrid schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:33:
Volgens het service menu heeft ie nu 56 uur aan gestaan bij 24 keer inschakelen, in anderhalf week dus vrij normaal.
Mja, sorry hoor. Maar met 56 uur hebben we het niet over inbranden maar over image retention. Het was bekend dat image retention nog steeds voorkomt. Dan is het niet gek dat je na 2 a 2,5uur een zender kijken met sterk logo dat dat nog wel even na-ijlt. Om dat nu gelijk met grote woorden inbranden te noemen is echt overdreven.

Zet gewoon een inspeeldvd op en schroef voor die beelden het contrast en helderheid maximaal en je zult denk ik niets meer zien.

Bekijk het probleem eens een week na het WK...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45
Even over dat image retention

Ik heb nu een week de nieuwe P50G20 (had eerst een winkelmodel tot de bestelde binnen kwam)

Ik vind bewegende beelden en dan met name gezichten echt een verschrikking ! zie alles na ijlen en het is net of er een waas over het beeld is , met het winkelmodel had ik er totaal geen last van

Word zoiets nog beter of niet ? lijkt wel een crappy lcd toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 16:00

KoffieNT

banaan

Is dat met (analoog) televisie kijken, of met alles wat je doet / HD?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45
eigenlijk met alles , ik kijk vooral HD via satelliet

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 25-06-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Misschien ook wel handig om toch even over het service menu iets te melden: Voor de V20 bezitters is dit ook hetzelfde ->

Druk op de TV (zijkant ) de -V knop in ( tv kanalen omlaag gaan) en gelijktijdig druk je snel 3x op de 0 toets van de AB. ( werkt niet altijd gewoon ff herhalen dus).

Je krijgt dan het service menu. De uitleg op vele sites is dat je met 1 vooruit kan gaan in de menu's en met de 2 weer terug kan gaan(naar hoofdmenu bijvoorbeeld)
met 3 en 4 kan je weer in de submenu komen.
Anyway allemaal leuk en aardig maar de meeste weten niet eens waar men heen druk dus ik zou zeggen doe niks raars en kijk echt uit!!!

Voor de standaard check om je brand uren van je TV eens te zien en hoeveel keer je tv is aangezet te checken:
1) Als je in het service menu komt en zit (hoofdmenu) druk je op 1x nummer 2 van de Afstandsbediening(SRV-TOOL moet er dan staan)
2) Druk dan op de OK(kiezen) knop op de AB
3) gebruik je cursors op de AB ( zitten rondom de OK knop) om naar beneden te scrollen waar PTCT :00.00.00.00.00 staat en dan moet je nog 1 naar rechts. Je zit dan in het "lege" vak RECHTS van PTCT :00.00.00.00.00 .
4) druk enkele seconden de mute knop in op de AB ( ja die speaker met kruisje. Die staat onder de 7 )

en hoppa je ziet dan de tijd en aantal keren.

Eruit komen: TV uitzetten en weer aan of exit in blijven drukken.

PS: Ik zag ook optie 9 ergens staan iets met picture nog wat. Iemand een idee wat men eigenlijk nog meer kan doen en dit was wel gemeld voor de G serie maar wel handig om even te melden dat dit ook voor de V20 geldt. Beter een uitleg dan 10 rotte TV's.

[ Voor 6% gewijzigd door freedzed6 op 25-06-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
  • Laatst online: 21-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:21:
Als je de BDT300 met een 1.3 hebt aangesloten moet je uiteraard met de tools aangeven dat het een 3d beeld betreft. Werk je met 1.4, zoals ik, dan geeft ie t automatisch aan!!
DUS: viera tools--> 3d--> zowel signaal als bril : aan

Dan zou ie t moeten doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
morpheus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:19:
[...]

[...]

Mja, sorry hoor. Maar met 56 uur hebben we het niet over inbranden maar over image retention. Het was bekend dat image retention nog steeds voorkomt. Dan is het niet gek dat je na 2 a 2,5uur een zender kijken met sterk logo dat dat nog wel even na-ijlt. Om dat nu gelijk met grote woorden inbranden te noemen is echt overdreven.

Zet gewoon een inspeeldvd op en schroef voor die beelden het contrast en helderheid maximaal en je zult denk ik niets meer zien.

Bekijk het probleem eens een week na het WK...
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie de letters zitten op bijna alle (lichte) kleuren achtergrond, en heb niet het gevoel dat het minder wordt.

Maar je zegt "even na-ijlt" maar dat is nu dus al dagen zo, terwijl ik nos-nl1 niet of nauwelijks meer bekeken heb met de letters op de bewuste plaatsen. Ik vroeg hier in het topic waar de grens ligt tussen retentie/inbranden: minuten, uren, dagen of weken na de tijd nog zichtbare letters/logo's, maar dat weet ik dus nog niet.

Het is nu anderhalf week geleden dat ik die 16:9-beeldscan nog niet gebruikte en het logo een paar voetbalwedstrijden op die positie bleef, maar sinds een week probeer ik de reeds "ingebrande" plekken te vermijden, maar het zit er nog steeds. Teksten/logo's van andere zenders die ik bekijk, zie ik na de tijd ook nog wel even, maar dat trekt in minuten tijd toch wel weer weg. Een groot verschil in mijn beleving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hmmm..Echt voorzichtig zijn dus..De tv staat bij ons maar een uur of 5 aan per dag, doordat wij allebei werken..Weekends kijken we overdag ook niet veel..Dus voordat ik aan die 200 uur kom ben ik 6 week verder, haha..ik heb dus bewust voor plasma gekozen en niet voor lcd/led...Ook op advies van hier...Geweldig zo'n forum!! Voor de rest nog tips van iemand met dezelfde tv? 46G20? Zodra hij uit de doos komt, ophangen en dan? Menu aanpassen? Instellingen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hdtvtest.co.uk: Panasonic TX-P42V20B Review

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 25-06-2010 09:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nu benieuwd naar ben hoe de Panasonic 50V20 en de Pioneer PDP-LX5080D of de PDP-LX5090 zich tot elkaar verhouden , zijn de Pioneers nog steeds superieur tegen over de 50V20 / huidige plasma toestellen van Panasonic ,was zelf eerst geïnteresseerd in de 50V20 maar krijg die Pioneer toestellen ook maar niet uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij is het verschil heel heel klein maar is de Pioneer nog steeds beter.

Echter, zie er maar 1 (nieuw) te vinden en dan ook nog voor een redelijke prijs.

De weinigen die er nog zijn, zijn echt significant veel duurder dan de Panasonic V20 dus voor mij is Pioneer geen optie. Wel vind ik het design van Pioneer nog steeds een stuk mooier.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:
Waar ik nu benieuwd naar ben hoe de Panasonic 50V20 en de Pioneer PDP-LX5080D of de PDP-LX5090 zich tot elkaar verhouden , zijn de Pioneers nog steeds superieur tegen over de 50V20 / huidige plasma toestellen van Panasonic ,was zelf eerst geïnteresseerd in de 50V20 maar krijg die Pioneer toestellen ook maar niet uit mn hoofd.
Je moet je wel wat realiseren. Puur qua beeldkwaliteit zou het best kunnen dat de Pioneers nog beter zijn, bijvoorbeeld bij nog beter zwart. Echter, hebben de Pioneers ook alle features die de Panasonic toestellen hebben? En verbruiken de pioneers ook zo (relatief) weinig stroom als de Panasonics? En qua prijs zijn de Panasonics natuurlijk extreem veel beter. De Pioneers worden puur qua beeldkwaliteit altijd als referentie genomen, maar er speelt natuurlijk nog een hoop meer mee dan puur de beeldkwaliteit, ookal is het natuurlijk wel een belangrijk onderdeel. Maar zo zou ik bijvoorbeeld best wat concessies doen qua beeldkwaliteit als ik op andere vlakken veel zou winnen. En ach, de G en V en VT series zijn gewoon erg goed, dus laten we niet TE veel vergelijken met oude toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

pdavie2311 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:25:
Hmmm..Echt voorzichtig zijn dus..De tv staat bij ons maar een uur of 5 aan per dag, doordat wij allebei werken..Weekends kijken we overdag ook niet veel..Dus voordat ik aan die 200 uur kom ben ik 6 week verder, haha..ik heb dus bewust voor plasma gekozen en niet voor lcd/led...Ook op advies van hier...Geweldig zo'n forum!! Voor de rest nog tips van iemand met dezelfde tv? 46G20? Zodra hij uit de doos komt, ophangen en dan? Menu aanpassen? Instellingen? Tips?
NIET AANDOEN!!! Anders heb je last van retentie.

(sorry, flauw)

Statische beelden zo veel mogelijk vermijden. TV op THX, Contrast op 20, eco mode uit (anders gaat ie erg fel branden als de kamer licht is). Voor de rest lekker spelen met P-NR, super-resolutie, Smooth-film etc etc.

Er niet over in zitten als er een keer voor uur ofzo een logo in beeld staat, zolang het contrast de eerste 200u wat lager houdt kan er weinig gebeuren. (ik heb hem trouwens nog steeds op 20 staan met THX, maar nu met Eco-mode aan, kijkt in een lichte kamer iets lekkerder).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43
Help!!!! schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:05:
Volgensmij is het verschil heel heel klein maar is de Pioneer nog steeds beter.
Definiëer "beter"?
Als ik goede reviews lees, dan krijg ik de indruk dat de pioneer wat betere zwartwaardes en contrast heeft. Op zo'n beetje alle andere punten scoort de Panasonic beter.

En dan hebben we het nog niet eens over de features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan bij Stassen nog een aantal Pioneers te koop rond de 3000euro , die features dat hoeft voor mij niet het gaat puur om het beeld en TV/DVD kijken,Pioneer is een inderdaad een aardig stuk duurder dan Panasonic en dat is wat me tegenhoudt. Als ik alles zo eens door lees zijn er toch nog wel wat problemen met de Panasonic,s vandaar mn twijfel .

Lastige keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Op mijn 42V20, merk ik op sommige momenten (afhankelijk van het programma) links bovenaan "een lichtstraal" (een lijn licht). Is dit normaal? Wat kan ik er aan doen? Wel zeer irritant.

Indien nodig neem ik foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Sinds 2 weken de trotse bezitter van een 42V20 en ben elke dag nog steeds onder de indruk wat een mooi beeld dit toestel geeft. Na de update is zelfs het analoge signaal goed te doen. Nu kijk ik het meeste via mijn HDX 1000 en heb ik hier een vraag over. Hoe ik mijn HDX ook instel, de 24p beelden lijken te schokken. Ik dacht dat de V20 de beelden x-maal (96 hrtz?)liet zien zodat dit er smooth uit zou zien. De 24p smooth heb ik wel geprobeerd, maar dit ziet er vrij nep uit. Is het een instelling op mijn speler of mijn tv wat ik goed moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X5-769
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:30
X5-769 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:06:
Na een dikke week genieten van de 50G20 hierbij ook wat opmerkingen van mij.

- In verhouding tot mijn vorige scherm (Samsung LE37M87BDX) was ik in de eerste instantie een beetje teleurgesteld over de zwart waarden van de tv. Nu na een dikke week intensief gebruik kan ik toch wel concluderen dat de zwart waardes even tijd nodig hebben om zich te "ontwikkelen".
- In eerste instantie was ik bang dat ik toch wat te gierig was geweest over de maat van de tv. Hij hang namelijk aan het voeteneind van mijn bed aan de muur, op zo'n kleine 3 meter afstand. Ook hier geen spijt van mijn keuze. Antenne signaal is niet denderend, maar aangezien ik toch alleen maar HD series en films kijk via mijn HTPC mag ik niet klagen. Ik vind hem na een dikke week alweer een stuk kleiner ogen.
- De beeldkwaliteit is echt om te kwijlen zo mooi en scherp (HD). Ook met een kleine 3 meter als kijk afstand.

Tot nu toe niks meer dan lof over dit scherm. Maar nu...

- Na alle negatieve verhalen over de "minpunten" van dit scherm te hebben gelezen, kan ik concluderen dat ik geen last heb van de meeste van deze "minpunten". Enkel het floating blacks verhaal is voor mij herkenbaar. Nou zou ik het niet zo erg vinden als dit af en toe terug zou komen bij films met zwarte balken. Maar de afgelopen week is het geregeld voorgekomen dat ik tijdens HD series (1.85 : 1, dus beeldvullend) stuitte op de floating blacks. Ik heb nog niet eerder voorbij zien komen dat mensen dit opvalt(bij beeldvullend beeld). Dus nu de vraag: heb ik zulke goede ogen of is het in mijn geval een extreme versie van de floating blacks. Ik ben van plan om vandaag of morgen contact te zoeken met Panasonic over dit probleem. Hopen dat dit uitkomst kan bieden.

Ik houd jullie op de hoogte.

EDIT: Zojuist een medewerker van Panasonic gesproken. Deze adviseerde mij om naar de color instelling in het menu te kijken. Als ik een beetje zou gaan spelen met deze slider zou het probleem verholpen kunnen worden. Ik ga het vanavond als het donker is maar eens even proberen.
Een monteur heeft de TV net meegenomen. In eerste instantie kende hij het probleem niet en was hij van mening dat ze er waarschijnlijk niks aan konden doen. Ik heb hem toen o.a. het tweakers forum laten lezen en enkele google resultaten laten zien voor de term "Floating blacks". Daarop belde hij zijn baas en die zei dat hij hem mee moest nemen. Waarschijnlijk is het probleem dus niet onbekend. Heb nu een 37 inch leentoestel gekregen. Als je dus ook last heb van de "Floating Blacks" gewoon bellen met panasonic en een monteur laten komen.

EDIT: We hebben trouwens op het leentoestel (Panasonic TH-37PV45EH) dezelfde scene getest. Dit toestel vertoonde geen "Floating Blacks". Geeft wel aan dat het dus niet "Normaal" is.

[ Voor 3% gewijzigd door X5-769 op 25-06-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tuurlijk, een HDMI 1.4 kabel, ik heb nu idd 1.3. Dan ga ik die nog even kopen. Ik wil op mijn VT20 ook nog een mooie surround set kopen, eerst de versterker. Kan iemand adviseren n.a.v. deze draad? (zie onderaan de pagina mijn vraag)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
henrid schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:07:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie de letters zitten op bijna alle (lichte) kleuren achtergrond, en heb niet het gevoel dat het minder wordt.

Maar je zegt "even na-ijlt" maar dat is nu dus al dagen zo, terwijl ik nos-nl1 niet of nauwelijks meer bekeken heb met de letters op de bewuste plaatsen. Ik vroeg hier in het topic waar de grens ligt tussen retentie/inbranden: minuten, uren, dagen of weken na de tijd nog zichtbare letters/logo's, maar dat weet ik dus nog niet.

Het is nu anderhalf week geleden dat ik die 16:9-beeldscan nog niet gebruikte en het logo een paar voetbalwedstrijden op die positie bleef, maar sinds een week probeer ik de reeds "ingebrande" plekken te vermijden, maar het zit er nog steeds. Teksten/logo's van andere zenders die ik bekijk, zie ik na de tijd ook nog wel even, maar dat trekt in minuten tijd toch wel weer weg. Een groot verschil in mijn beleving...
Je WEET als je een plasma koopt dat je de eerste 100 / 200 uur rustig aan moet doen met stilstaande logo's en beelden. Kan je dit niet opbrengen voor een heel mooi plaatje achteraf? Dan moet je voor LCD gaan.

Het is overigens image retention de eerste 200 uur. Ga gewoon tv kijken en denk er niet meer aan. Het is na een tijdje tv kijken zo weer weg. Mijn 42PX80 (2 generaties oude plasma) staat nu alleen maar aan voor het WK en heb onderhand alle wedstrijden al bekeken. Geen na ijlen van de standen linksboven in beeld te bekennen. Alleen de eerste uren moet je er serieus rekening mee houden. Dit was bij je bekend als je wat had gelezen van tevoren.

Ik heb zelf de inspeel dvd enigszins gebruikt maar vaak gewoon even op zoom2 tv gekeken zodat het zenderlogo eraf valt.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-06-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:48:
Je WEET als je een plasma koopt dat je de eerste 100 / 200 uur rustig aan moet doen met stilstaande logo's en beelden.
Heb ik gedaan. Direct standaard contrast en helderheid naar 20 resp. 0 of nu zelfs negatief, eco-mode gelijk uit want dat was me veel te fel overdag.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:48:
Dit was bij je bekend als je wat had gelezen van tevoren.
Had ik ook gedaan, maar kenners zeggen ook dat het allang geen probleem meer vormt. Ik heb gewoon naar vrij donkere beelden zitten kijken. We zullen zien of het langzaam wegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt voor het vermelden van deze review.
De review ziet er uitstekend uit, niks mis mee.
Voor de twijfelaars onder ons die nog niet weten of ze nu een G20, V20 of VT20 moeten gaan aanschaffen raad ik aan deze review goed te lezen. Natuurlijk dan ook de G20 en VT20 reviews. Die waren al beschikbaar.
De aanbeveling "HDTVtest Highly recommended" zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cityhunter schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:44:
Op mijn 42V20, merk ik op sommige momenten (afhankelijk van het programma) links bovenaan "een lichtstraal" (een lijn licht). Is dit normaal? Wat kan ik er aan doen? Wel zeer irritant.

Indien nodig neem ik foto.
Wat is de bron?
Kijk je TV (via de kabel, satelliet, Digitenne, analoog) of kijk je naar DVD's, Bluray, media player enz. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik vermoed tv. Oplossing is overscan aanzetten.

Ik denk dat die 100/200 uur sowieso vervangen moet worden door 1000 uur inspelen. Het is mij sowieso een groot raadsel waarom ze in e fabriek niet 1000uur indraaien. De 1 van NL1 is bij mij ook nog altijd wat zichtbaar als bijv Frits Wester vanuit zijn kamertje in Den Haag verslag doet met lichtblauwe achtergrond. De N en S zijn lastiger zichtbaar.

Mijn 'oplossing' om Sporza te kijken is ook niet echt een oplossing want het Sporza logo begint nu ook zichtbaar te worden, zij het heel vaag. Gelukkig komen er vanaf volgende week wat minder wedstrijden van het WK per dag op tv. Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan schieten en dan toch maar weer 's nachts urenlang full HD materiaal ga draaien. Ik had het idee dat het toen ik dit nog consequent deed een stuk minder werd met het logo.

Ik had gisteren wel enorme last van Posterization. Ik weet niet of dit nu aan mijn contrast van 15-18 ligt, maar bij GTST leken de gezichten in donkere scènes net cartoons.

[ Voor 94% gewijzigd door REDFISH op 25-06-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Laatst online: 28-09 20:32
Op mijn V20 valt me bij wk wedstrijden op dat bij uitgezoomde shots waarin de middenlijn zichtbaar is en er snel camerawerk is, ik vaak een uitgesmeerde middenlijn zie (of beter gezegd: een aantal wazige middenlijnen naast elkaar). Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik denk dat dat komt door dat de tv niet goed is in het deinterlacen van 1080i materiaal. Schijnbaat vindt panasonic die optie niet nodig. Je krijgt dan een soort van jaggies of het lijkt dubbel. Als de bal snel vliegt heb ik ook altijd het idee dat ik hem heel snel zie zigzaggen.

De posterization kwam door het contrast. Hij stond op 0 bij mij. Als anti-WK burn-in. Dat schiet niet op met de beeldkwaliteit natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 25-06-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

REDFISH schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:55:
Ik vermoed tv. Oplossing is overscan aanzetten.

Ik denk dat die 100/200 uur sowieso vervangen moet worden door 1000 uur inspelen.
You ought to be kidding me...

Wat denk je dat een TV gaat kosten als ie eerst 1000 uur in de fabriek gaat staan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Laatst online: 28-09 20:32
Contrast 0 is wel erg Spartaans. Ik merk op de standaad THX stand slechts een lichte retentie die ik vervolgens wegspeel met een uurtje break-in dvd draaien. Maar goed, doe natuurlijk vooral wat nodig is op jouw tv.

Het effect van die middenlijnen vind ik behoorlijk irritant. Zal mezelf moeten aanwennen om maar gewoon de bal te volgen en er niet teveel op te letten. Andere kleine irritaties zijn:
- de plasma buzz die ik af en toe hoor bij vooral lichte, heel helder beelden (3 meter afstand)
- het lichte geflikker dat ik waarneem bij lichte, grote vlakken (vaak zichtbaar bij reclame)
- in voetbal slow motions is er vaak geflikker te zien op bijvoorbeeld de gezichten van de spelers (zit wellicht in de bron?)
Al met al vind ik dit dus niet de perfecte tv. Zeker ook niet slecht maar ik had er toch nog wat meer van verwacht.

Ik heb trouwens net een kleine software update binnegehaald: 2407 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tjemig..Ik ben dan echt een leek vergeleken bij jullie...haha..Ik kijk nu op een 82cm lcd van samsung..Goed 3 jaar oud nu denk ik? Ik denk dat de 46G20 mij dan wel positief gaat verrassen..Ik kijk nu nog geeneens HD, kan de lcd ook niet, beeld is 34 cm groter straks en ga er vanuit dat de G20 zowieso beter beeld geeft dan mijn huidige lcd..Tja...Hoop dak de goede keuze heb gemaakt...

@ruward...Thanx voor de tips...

[ Voor 4% gewijzigd door pdavie2311 op 25-06-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Buffelkneer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:04:
Op mijn V20 valt me bij wk wedstrijden op dat bij uitgezoomde shots waarin de middenlijn zichtbaar is en er snel camerawerk is, ik vaak een uitgesmeerde middenlijn zie (of beter gezegd: een aantal wazige middenlijnen naast elkaar). Herkent iemand dit?
Zie de eerste comment op deze review (comment van Andy Jackson): http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50vt20b-tx-p50vt20-20100520694.htm
Hij heeft al 3 sets gehad, en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
In avsforums wordt uitgebreid gediscussieerd over het "Motion problem". De hoop is dat panasonic dit in een firmware update kan fixen, maar ik geloof het niet, en ik zal deze TV dan ook niet kopen voor dat het gefixt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kieskeurig lees ik dat meedere mensen bij de 42 inch G20 last hebben van een te donker beeld. Met name bij sommige Amerikaanse series zou het beeld te donker zijn waardoor details wegvallen, ook bij hogere contrastinstellingen e.d.. Is dit een bekend probleem of ligt het aan de instellingen bij die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Buffelkneer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:33:
- in voetbal slow motions is er vaak geflikker te zien op bijvoorbeeld de gezichten van de spelers (zit wellicht in de bron?)
LOL iets met 50 Hz lichtnet,lampen, 1/1000s camera shutter etc ...

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 26-06-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 13:48
Dit veroorzaakt geflikker op de tv ja? Wonderlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:48:
Op kieskeurig lees ik dat meedere mensen bij de 42 inch G20 last hebben van een te donker beeld. Met name bij sommige Amerikaanse series zou het beeld te donker zijn waardoor details wegvallen, ook bij hogere contrastinstellingen e.d.. Is dit een bekend probleem of ligt het aan de instellingen bij die mensen.
Bij het inschakelen van de Eco-modus (= contrast wordt aangepast aan omgevingslicht) heb ik er niet last van dat het te donker is. De THX-modus is van zichzelf wel wat donkerder, maar met het instellen van de Eco-modus is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk aan te denken om de G20 aan te schaffen. Ik wil hem dan wel goed 'in laten werken'. Ik heb ooit eens gelezen dat er een gratis DVD is om dit te doen. Die moet je dan toch 200 uur met contrast op max laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

OMX2000

By any means necessary...

Ok TV is binnen... Hij moet nu eerst een uur acclimatiseren.

En dan, is het nog handig dat ik wat speciaals opzet. Of gewoon lekker TV kijken, en niet zo janken ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Dit veroorzaakt geflikker op de tv ja? Wonderlijk.
Ze moeten die 1000 frames weer omzetten naar 50, ik denk dat er in dat proces ook het een en ander gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 13:48
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:22:
Ze moeten die 1000 frames weer omzetten naar 50, ik denk dat er in dat proces ook het een en ander gebeurt.
Dus op elke tv flikkert het. Dan is het geen mankement van deze specifieke Panasonic. Problem solved d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:33:
[...]

Dus op elke tv flikkert het. Dan is het geen mankement van deze specifieke Panasonic. Problem solved d:)b
Ik ervaar het geflikker ook op mijn JVC Crt televisie, dus jep!

Trouwens, ik ben ook nog aan het twijfelen tussen de G20 en S20. Toch een verschil van 200 euro. Het grootste verschil wat ik kan zien is een VGA aansluiting en het design. Voor de rest lijken ze heel erg op elkaar vind ik. Of mis ik iets hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:48:
[...]

Ik ervaar het geflikker ook op mijn JVC Crt televisie, dus jep!

Trouwens, ik ben ook nog aan het twijfelen tussen de G20 en S20. Toch een verschil van 200 euro. Het grootste verschil wat ik kan zien is een VGA aansluiting en het design. Voor de rest lijken ze heel erg op elkaar vind ik. Of mis ik iets hier?
Ik heb voor de S20 gekozen. Niet vanwege het geld, maar vanwege de CRT TV die ik ervoor had. Het was een gigantische stap, dus vond de G20 niet nodig. Heb hem nu een paar maand en heb nog niet één keer spijt gehad van mijn keuze. Een beeldkwaliteit die ik nog niet eerder had gezien (ben alleen maar LCD gewend), dus :9~

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Ned 1, 2, 3, RTL4, RTL5, SBS6, enz niet vinden via mijn VT20, terwijl ik het basispakket heb van Canaldigitaal. Weet iemand waar ik die kan vinden? De Canaldigitaal website heb ik uitgespit, maar ik kan daar niks over vinden.

IceAge3 net bekeken, maar ik vind het standaard beeld toch het mooiste. Met THX wordt hij een stuk donkerder :/ Met 3D wordt het beeld ook een stuk donkerder.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een TX-P42S20E gekocht, ben blij dat ik geen LCD heb genomen :) Nu eerst even op rustige instellingen inspelen.

Hebben jullie dat allemaal gedaan? En is 200 uur echt het minimum? daar ben ik nl. wel lang mee bezig, hij staat max. 15 uur per week aan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:44:
Ik kan Ned 1, 2, 3, RTL4, RTL5, SBS6, enz niet vinden via mijn VT20, terwijl ik het basispakket heb van Canaldigitaal. Weet iemand waar ik die kan vinden? De Canaldigitaal website heb ik uitgespit, maar ik kan daar niks over vinden.

IceAge3 net bekeken, maar ik vind het standaard beeld toch het mooiste. Met THX wordt hij een stuk donkerder :/ Met 3D wordt het beeld ook een stuk donkerder.
Ik kick juist echt op dat donkere !! Pff, laatst Condemned 2 in de ps3 gedaan.... NICE !!!!! prachtige diep zwart! Misschien moet je maar eens wat gaan spelen met de settings van THX, want dat is toch van de fabriek uit de mooiste kleurweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Het basispakket? Dus de niet-HD kanalen? Die zitten op de Astra 1 (19.2 oost)
De HD kanalen vindt je op Astra 3 (23,5 oost).
Uiteraard kun je de HD kanalen alleen maar decoderen als je het extra HD pakket hebt aangeschaft.
Ik weet niet of je dit al gedaan had, maar dit kan online, binnen een aantal uren/1 dag, kun je dan HD kijken.

Je kunt de sattuner van de VT20 (ik neem aan dat die min of meer gelijk is aan de V20) de kanalen laten afscannen. Dat duurt wel ongeveer 10 minuten maar dan leest deze vanzelf alle kanalen in die beschikbaar zijn. Zowel radio als TV.
Daarna moet je dus ook Ned 1, 2 en 3 + de rest kunnen vinden.
Dit staat ook in de handleiding uitgelegd.

Welke kanalen kun je nu WEL zien?
Een overzicht van CanalDigitaal kun je HIER vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6

Ja ik vind overdag THX ook best donker maar 's avonds ga je echt profeit hebben van deze instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de V20 in het echie kan zien staan in de (ruime) regio Amsterdam?

Ik had al wat winkels gebeld, maar de sukkel van dienst kwam steeds niet veel verder dan "Ja, we hebben Panasonic" of "Ja, we hebben Plasma TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:51:
Weet iemand waar ik de V20 in het echie kan zien staan in de (ruime) regio Amsterdam?

Ik had al wat winkels gebeld, maar de sukkel van dienst kwam steeds niet veel verder dan "Ja, we hebben Panasonic" of "Ja, we hebben Plasma TV's"
MM Zuid-Oost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb UPC opgezegd omdat ik een schotel heb. Toen ik belde beweerde de medewerker van UPC dat schotel geen 3D kanalen heeft en zij wel en dat is zonde van mijn VT20. Schotel heeft toch ook wel een 3D kanaal? Of moet je daar weer extra voor betalen? Ik zag tijdens het zappen ook 'Eurosport 3D Panasonic'. Betekent dit dat Panasonic een eigen zender heeft? Hoe kan ik deze ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:42:
Ik heb UPC opgezegd omdat ik een schotel heb. Toen ik belde beweerde de medewerker van UPC dat schotel geen 3D kanalen heeft en zij wel en dat is zonde van mijn VT20. Schotel heeft toch ook wel een 3D kanaal? Of moet je daar weer extra voor betalen? Ik zag tijdens het zappen ook 'Eurosport 3D Panasonic'. Betekent dit dat Panasonic een eigen zender heeft? Hoe kan ik deze ontvangen?
Ik zou de vraag om willen draaien. Heeft de UPC medewerker gezegd dat zij WEL 3D kanalen hebben?
Ik denk het niet.
Er zijn via de satelliet wel experimenten met 3D aan de gang.
Of er al echt uitzendingen zijn weet ik niet. Op zich ook geen ramp want er zal geleidelijk wel wat meer 3D aangeboden gaan worden. Tot die tijd zul je het met je eigen 3D aanbod moeten doen (Blu-ray).

Heb je nu al ontvangst van HD kanalen?
Ik heb eerder gezegd dat de HD kanalen op Astra 3 zitten, dat is niet helemaal juist er zijn ook wat HD kanalen op Astra 1 (19.2). Het merendeel zit echter wel op Astra 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het aanzetten van de TV heb ik al gelijk een scan laten doen. Idd alleen Astra1 (19.2). Maar daar valt dus niet Ned 1,2,3, RTL, SBS, enz onder, want die kan ik nergens vinden. Ze staan wel in de lijst van CD die je hebt gepost. Ik kan op de website van CD ook niet vinden welk HD pakket ik er nou bij kan kopen voor 5 euro extra? Trage website trouwens die nogal eens een foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:14:
Bij het aanzetten van de TV heb ik al gelijk een scan laten doen. Idd alleen Astra1 (19.2). Maar daar valt dus niet Ned 1,2,3, RTL, SBS, enz onder, want die kan ik nergens vinden. Ze staan wel in de lijst van CD die je hebt gepost. Ik kan op de website van CD ook niet vinden welk HD pakket ik er nou bij kan kopen voor 5 euro extra? Trage website trouwens die nogal eens een foutmelding geeft.
Ned 1, 2, 3 enz (niet-HD) zou je gewoon moeten kunnen vinden op Astra 1.
Aangezien je toch in HD geïnteresseerd bent, lijkt het me handig om Astra 3 ook af te laten scannen. Ik weet niet of je dat gedaan hebt. Je kunt één voor één doen maar ook beiden laten scannen.

Er is maar één soort HD pakket via CanalDigitaal, dit kost 5 euro extra.
Je kunt dit via de website van CanalDigitaal bestellen. Dit met de gegevens van je die al bekend zijn bij CanalDigitaal zoals naam/adres, smartcardnummer e.d.
Na het bestellen moet je binnen 1 dag de HD kanalen kunnen ontvangen. Je hoeft daarvoor niets bijzonders meer te doen op je Panasonic.

Nog een opmerking over het scannen van de satellietkanalen. In mijn geval had ik eerst wat moeite alle kanalen goed in te scannen. Dit had te maken met de afstelling van de schotel/LNB. Ik weet niet of je tegen dit probleem aan zult lopen maar ik geef dit maar even mee.
Ik heb mijn schotel zelf afgesteld dus dit niet door een installateur laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:17:
[...]

Ik heb voor de S20 gekozen. Niet vanwege het geld, maar vanwege de CRT TV die ik ervoor had. Het was een gigantische stap, dus vond de G20 niet nodig. Heb hem nu een paar maand en heb nog niet één keer spijt gehad van mijn keuze. Een beeldkwaliteit die ik nog niet eerder had gezien (ben alleen maar LCD gewend), dus :9~
Nice. Ik kan ook niet wachten op mijn aankoop... Heb je ook meteen digitale TV erbij genomen? Ziet SD er ook nog mooi uit op zo'n groot scherm?

Ik zit alleen met een nieuw probleempje. Er zijn geen fullHD plasma TV's kleiner dan 107cm volgens mij. Het vrouwtje zit te zeiken dat ze 107cm te groot vindt. Op zich zou ik wel met 94cm kunnen leven, maar dan heb je weer geen full-hd. Ik weiger echter gewoon om zo'n verschikkelijk LCD geval in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb zelf net dus ook een p42s20 gekocht. Heb hem nu voor de eerste avond echt aan staan, maar wow; wat lekker beeld. Ik heb er een CI+ module bij genomen want dat is wel heel ideaal. Comedy central is en je ziet wel verschil, maar dat is niet vervelend lelijk.

Op 94cm is een goede LCD ook prima hoor. Ik heb een klein kamertje en 107cm is prima. Mijn vriendin was ook heel sceptisch, maar die vind het wel meevallen. Nu is het wel vrij groot, maar ik zit er ook krap anderhalf meter vanaf. Op 4-5 meter (daar staat mijn bed) is het al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:33:
[...]

Nice. Ik kan ook niet wachten op mijn aankoop... Heb je ook meteen digitale TV erbij genomen? Ziet SD er ook nog mooi uit op zo'n groot scherm?

Ik zit alleen met een nieuw probleempje. Er zijn geen fullHD plasma TV's kleiner dan 107cm volgens mij. Het vrouwtje zit te zeiken dat ze 107cm te groot vindt. Op zich zou ik wel met 94cm kunnen leven, maar dan heb je weer geen full-hd. Ik weiger echter gewoon om zo'n verschikkelijk LCD geval in huis te halen.
ik zou zeggen....een ander vrouwtje? Grapje....wens je veel succes met je beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]Ik zit alleen met een nieuw probleempje. Er zijn geen fullHD plasma TV's kleiner dan 107cm volgens mij.
...belang/voordeel van fullHD op een 37 inch is ook niet echt zichtbaar/nodig (op normale afstand), dus kan je nog kiezen voor de P37X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is vloeken in de kerk in het Panasonic-topic natuurlijk, maar er zijn ook (Samsung)-plasma's die heel dun zijn, misschien dat ze die in 42" een mooi compromis vindt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het vrouwtje zit te zeiken dat ze 107cm te groot vindt. Op zich zou ik wel met 94cm kunnen leven, maar dan heb je weer geen full-hd. Ik weiger echter gewoon om zo'n verschikkelijk LCD geval in huis te halen.
Typisch gevalletje van: vragen om vergeving is makkelijker dan vragen om toestemming :)

Gewoon zo'n ding halen en daarna sorry zeggen. Na twee weken is ze er wel aan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Of gewoon een 42" kopen en zeggen dat het 37" is. Gewoon zorgen dat ze de doos niet ziet en ik weet zeker dat ze nooit die tv op gaat meten. Ze denkt dat het gewoon een 37" tv is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dionibeatbox en andere VT20 eigenaren, ik heb nu een aantal 3d demo's gedownload vanaf 3dguy (oa toy story demo) etc. Ook eindelijk op de ftd wat gevonden "Das Spiel Mit Obst", erg benieuwd... Maar tot op heden belabberd resultaat qua 3d beleving. Onrustig beeld, diepte effect is niet noemenswaardig, veel groen-geel tinten. Ik speel dit af met een Xtreamer mediaplayer, de bril staat aan uiteraard, ik heb de settings handmatig op Side-by-Side gezet, verder ongewijzigd. (ook even met beeld op dynamisch gezet, dit resulteert in enorme buz en fans op maximum, niet prettig)
In de winkel was 3d overweldigend op 3d blue ray.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met dergelijke demo's en of er wellicht betere content is te downloaden. Of gaat het alleen prettig werken met BlueRay ?

Verder wordt eerder een bijgeleverde demodisc genoemd, deze zat er bij mij niet bij. Alleen een coupon en een cd met de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat ik lees in reviews, is dat side-by-side gewoon geen goede techniek is om 3D weer te geven. Blijkbaar ervaar jij dat ook zo, aangezien je zelf de Blu-Ray 3D effecten ook veel beter vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:06:
@ Dionibeatbox en andere VT20 eigenaren, ik heb nu een aantal 3d demo's gedownload vanaf 3dguy (oa toy story demo) etc. Ook eindelijk op de ftd wat gevonden "Das Spiel Mit Obst", erg benieuwd... Maar tot op heden belabberd resultaat qua 3d beleving. Onrustig beeld, diepte effect is niet noemenswaardig, veel groen-geel tinten. Ik speel dit af met een Xtreamer mediaplayer, de bril staat aan uiteraard, ik heb de settings handmatig op Side-by-Side gezet, verder ongewijzigd. (ook even met beeld op dynamisch gezet, dit resulteert in enorme buz en fans op maximum, niet prettig)
In de winkel was 3d overweldigend op 3d blue ray.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met dergelijke demo's en of er wellicht betere content is te downloaden. Of gaat het alleen prettig werken met BlueRay ?

Verder wordt eerder een bijgeleverde demodisc genoemd, deze zat er bij mij niet bij. Alleen een coupon en een cd met de handleiding.
Demodisc hoort bij de 3D blu-ray speler te zitten. Niet bij de TV voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
[...]

Ik heb er inderdaad digitale TV bij, zowel HD als SD. Uiteraard kijk ik alles het liefst in HD, maar de SD kanalen zien er zeer goed uit. Zorg wel dat je er een meter minimaal vanaf zit, anders zie je wel dat het minder mooi is. Ik maak trouwens gebruik van CanalDigitaal met Philips decoder.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Typisch gevalletje van: vragen om vergeving is makkelijker dan vragen om toestemming :)

Gewoon zo'n ding halen en daarna sorry zeggen. Na twee weken is ze er wel aan gewend :)
Hehe, een man naar mijn hart.
StealthyPeanut schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:55:
Of gewoon een 42" kopen en zeggen dat het 37" is. Gewoon zorgen dat ze de doos niet ziet en ik weet zeker dat ze nooit die tv op gaat meten. Ze denkt dat het gewoon een 37" tv is :)
Hehe, ook goede tip. Voor een mooie TV waar ik de komende jaren nog tegenaan moet kijken zijn een paar nachtjes op de bank geel slechte deal.

Maar goed, onderschat de Dickstar niet, ik vind nog wel een maniertje (ik hou jullie op de hoogte).

Thanks voor de overige replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels "Das Spiel Mit Obst 3d" gechecked (dit bleek een film over de relatie tussen een jongedame en een Aubergine :) ). Niet side-by-side, source is BlueRay ->WMVHD. Nog steeds teleurstellend 3d effect.. Ik heb echt het idee dat ik moet zoeken naar de diepte in het beeld.
Moet ik toch echt aan de BlueRay 3D speler ? Of is de afspeelomgeving funest ? Witte achterwand, lichte omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eigenlijk van plan om de 50VT20 aan te schaffen totdat ik las over de motion blur problemen. Ik heb nu een pioneer plasma 435. Deze is HD ready maar geeft zeer goed beeld. Bij voetbal totaal geen last van motion blur. Ik kijk HD via canaal digitaal met een DM800.

Ik ben zeer benieuwd over of er ook mensen zijn die een VT20 hebben in combinatie met een DM800. Graag hoor ik of er in die combinatie last is van motion blur.

Mochten er ook mensen zijn die zijn overgestap van een pioneer plasma van max 5 jr oud naar de VT20 dan zou ik ook graag horen of het verschil in beeldkwaliteit duidelijk zichtbaar is.

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:53:
Was eigenlijk van plan om de 50VT20 aan te schaffen totdat ik las over de motion blur problemen. Ik heb nu een pioneer plasma 435. Deze is HD ready maar geeft zeer goed beeld. Bij voetbal totaal geen last van motion blur. Ik kijk HD via canaal digitaal met een DM800.

Ik ben zeer benieuwd over of er ook mensen zijn die een VT20 hebben in combinatie met een DM800. Graag hoor ik of er in die combinatie last is van motion blur.

Mochten er ook mensen zijn die zijn overgestapt van een pioneer plasma van max 5 jr oud naar de VT20 dan zou ik ook graag horen of het verschil in beeldkwaliteit duidelijk zichtbaar is.

Alvast bedankt voor je reactie.
Heb je zelf gezien dat de 50VT20 last had van motion blur problemen of heb je gelezen over iemand die beweert last te hebben van motion blur?
Ik heb een V20 ipv een VT20 maar geen last van motion blur of iets wat daar op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:20:
[...]

Heb je zelf gezien dat de 50VT20 last had van motion blur problemen of heb je gelezen over iemand die beweert last te hebben van motion blur?
Ik heb een V20 ipv een VT20 maar geen last van motion blur of iets wat daar op lijkt.
Er zijn diverse mensen die melden dat er tijdens voetbalwedstrijden bij de lijnen en spelers een blur verschijnt. Bij bluray schijnt het niet voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Die "blur" (want een echte blur is het niet, meer wat rare artifacts) die zie ik inderdaad ook bij voetbal.
Het lijkt er op dat het te maken heeft met 1080i verwerking, want anders heb ik er inderdaad geen last van.
Echter als ik intelligent frame creation aanzet (wat bij mij normaal UIT staat) is het probleem opgelost.

Verder met het 3d spul, de sidebyside filmpjes op internet zijn inderdaad niet fantastisch.
En "Das Spiel Mit Obst" is een rood/groen 3d filmpje, kan dus met zon papiere bril op iedere tv worden bekeken, helaas niet met shutters op de VT20.
Het enige echt mooie 3d wat ik heb gezien zijn de demo's van games op mijn ps3, dat ziet er SUPER uit.
Helemaal als je 1 meter van het scherm gaat zitten, aaaaarrhhhgg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 08:11
Er staat een posting van Monsters VS Aliens in 3d stereoscopic op usenet. Effe zoeken op nzbindex op side by side, grootte is circa 25Gb. Heb deze zelf binnengehaald en het 3d effect is erg indrukwekkend op mijn VT20! Wel moest ik eerst nog even de video resolutie aanpassen voordat mijn PlayOn! hem wilde afspelen. De originele resolutie is 3840 x 816 dus deze heb ik omgezet naar 1920 x 816. Een beetje PC doet dt in een paar uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voetbal icm de VT20 is prachtig, alleen bij lange hoge ballen zie ik als ik er op let, soms, de bal wat vierkant/blokkerig worden. Ik dacht eerder aan een Ziggo mankementje als aan de capaciteit vd VT20. Dit is op de stand "normaal" met lager contrast en helderheid, verder default.
Totaal niet storend, bij ander materiaal nog nooit gezien. Ik ga ook eens spelen met intelligent frame creation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ovideo11 merci, er staat ook een demo van Monsters vd aliens van 877 MB, ga ik eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:07:
voetbal icm de VT20 is prachtig, alleen bij lange hoge ballen zie ik als ik er op let, soms, de bal wat vierkant/blokkerig worden. Ik dacht eerder aan een Ziggo mankementje als aan de capaciteit vd VT20. Dit is op de stand "normaal" met lager contrast en helderheid, verder default.
Totaal niet storend, bij ander materiaal nog nooit gezien. Ik ga ook eens spelen met intelligent frame creation.
Op mijn G10 zie ik alleen fouten met de bal als hij over het publiek vliegt (hoge ballen). Dan is er denk ik even te veel informatie om te verwerken. Dit is alleen met IFC aan. Als ik het uit zet gebeuren er geen rare dingen met de bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Alle 'beeldverbeterende' technieken vereisen berekeningen en aanpassingen van het originele beeld naar het 'verbeterde' beeld. Eigenlijk zonder uitzonderingen gaan TVs bij deze berekeningen in één of andere manier de mist in. Sommige hebben problemen met ondertiteling en anderen hebben moeite bij een hoog contrast object, zoals een bal, die over een donkerder publiek met veel details vliegt. Mijn (persoonlijk) advies is eigenlijk altijd om beeldverbeterende meuk uit te zetten. Ik wil gewoon het beeld zo origineel mogelijk zien. Zit er ruis in het originele beeld? Jammer, dan is dat maar zo. Sommige films hebben juist expres film grain meegekregen. Dat moet de TV niet weghalen vind ik. En daarbij erger ik me inderdaad aan berekenings artifacten als die voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:06:
@ Dionibeatbox: Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met dergelijke demo's en of er wellicht betere content is te downloaden. Of gaat het alleen prettig werken met BlueRay ?

De demodisc zit bij de 3d-speler van Panasonic, niet bij de TV. Die coupon is voor ice age 3 en Coraline. Deze moet je zeker inleveren!

Ik denk je zelf al de vraag beantwoordt hebt. Het beste resultaat ga je bereiken met 3d-blu ray op een 3d-speler (1080P, 24 P). Al het andere materiaal kan vast er "leuk" uitzien, maar wil je echt een enorme diepte in je beeld hebben zul je echt een 3d-speler van Panasonic moeten aanschaffen. ( Overigens is deze echt het geld waard ). Jammer voor de bankrekening, maar het is echt een verbluffend verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Simball schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:08:
Die "blur" (want een echte blur is het niet, meer wat rare artifacts) die zie ik inderdaad ook bij voetbal.
Het lijkt er op dat het te maken heeft met 1080i verwerking, want anders heb ik er inderdaad geen last van.
Echter als ik intelligent frame creation aanzet (wat bij mij normaal UIT staat) is het probleem opgelost.

Verder met het 3d spul, de sidebyside filmpjes op internet zijn inderdaad niet fantastisch.
En "Das Spiel Mit Obst" is een rood/groen 3d filmpje, kan dus met zon papiere bril op iedere tv worden bekeken, helaas niet met shutters op de VT20.
Het enige echt mooie 3d wat ik heb gezien zijn de demo's van games op mijn ps3, dat ziet er SUPER uit.
Helemaal als je 1 meter van het scherm gaat zitten, aaaaarrhhhgg.
Als het aan een 1080i uitzending zou liggen is het misschien een idee om dit te vergelijken met een 720p uitzending. Voetballen wordt tegelijk uitgezonden op 1080i en 720p dus vergelijken met dezelfde bron is goed te doen. Schakel dan even over van Ned 1 naar Belgie (of Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
HoppyF schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Als het aan een 1080i uitzending zou liggen is het misschien een idee om dit te vergelijken met een 720p uitzending. Voetballen wordt tegelijk uitgezonden op 1080i en 720p dus vergelijken met dezelfde bron is goed te doen. Schakel dan even over van Ned 1 naar Belgie (of Duitsland).
Heeft dat niet meer te maken met de setopbox die je hebt?

Volgens mij geeft mijn setopbox 720p door. Heb zelf de genoemde problemen ook niet gemerkt.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan inderdaad meestal worden ingesteld op je settop box. Meestal wordt gekozen voor 1080i of 720p. Is er iemand die kan testen of deze instelling het verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:45:
[...]

Heeft dat niet meer te maken met de setopbox die je hebt?

Volgens mij geeft mijn setopbox 720p door. Heb zelf de genoemde problemen ook niet gemerkt.
Misschien wel, maar ik heb geen settopbox maar gebruik de ingebouwde satelliettuner van de V20.
Ik zal zelf ook eens proberen te signalen te vergelijken tijdens een voetbalwedstrijd.
Tot nu toe is me niets bijzonders opgevallen maar als je misschien heel kritisch kijkt kan er wel verschil zitten tussen een 1080i uitzending van Ned 1 of een 720p van Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D DVD's van Panasonic zijn zeker aan te raden! Echt mooi 3D effect. Hopen dat er snel meer content komt. De BDT300 is idd duur, maar ik ben toch blij dat ik hem heb, toch wel heel erg mooi!

HoppyF: kun jij mij adviseren in deze draad?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 23:14 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.