Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Nou het was een hele verbouwing maar het is gelukt!
Ik heb m'n modem direct aan m'n tv gekoppeld en weer een software update gedaan en voila, 2.045 (of was het nou 2.405?).
Ga ik dan daarna weer proberen met de kabel up te daten dan geeft ie aan dat dat de laatste softwareversie is. Exact hetzelfde hetgeen ie dus ook de afgelopen maand beweerd heeft over 2.006. 8)7
Keiharde leugen dus! :P
Kortom, bij mij gaat updaten via de kabel blijkbaar helemaal niet en de tv geeft onterecht door dat dat komt omdat er geen nieuwere software verkrijgbaar is, iets om in het achterhoofd te houden.
Maar enniewee, ik krijg nu mijn geluid gewoon over de RCA's en daar ben ik gezien de koppeling van m'n tv aan m'n 2.0 audioset erg blij mee, makkelijker en iets beter klinkend dan de koptelefoonaansluiting.
Ruward, nogmaals bedankt voor het me erop attent maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ernstig tussen de TX-P50S20 en de TX P50V20, , ik heb al die extra,s op de 50V20 niet nodig ,hoe wel die Digitale ontvanger voor satelliet in de 50V20 wel weer erg prettig kan zijn asl de kwaliteit van de ontvanger goed is .THX kan natuurlijk ook soms een + zijn.

Wat ik me afvraag is als je puur naar het verschil in beeld zou kijken zou een gemiddelde kijker er dan veel verschil in zien ,heb geen BR speler en kijk 80% tv (via Canal Digitaal) 20 % dvd.

Kan nog geen echte testen van de P50S20 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:24
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:03:
Ik twijfel ernstig tussen de TX-P50S20 en de TX P50V20, , ik heb al die extra,s op de 50V20 niet nodig ,hoe wel die Digitale ontvanger voor satelliet in de 50V20 wel weer erg prettig kan zijn asl de kwaliteit van de ontvanger goed is .THX kan natuurlijk ook soms een + zijn.

Wat ik me afvraag is als je puur naar het verschil in beeld zou kijken zou een gemiddelde kijker er dan veel verschil in zien ,heb geen BR speler en kijk 80% tv (via Canal Digitaal) 20 % dvd.

Hier een test waar de S20 er zeer goed uitkomt: http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42s20b-20100511647.htm. Zoals ik al gepost heb in dit topic neig ik zelf ook sterk naar deze tv (42 inch versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De Tuner geeft naar mijn mening beter beeld dan welke losse ontvanger dan ook :)

P50V10E heb ik van vorig jaar zeg maar en een DVB-S2 tuner zit daar ook in.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was ik bij BCC Plaza (het voormalige Prolectro Plaza) in Amsterdam.
Ik wilde de 50V20 gaan bekijken.

Wordt me verteld dat dit model pas in Augustus/September geleverd wordt...
Mijn tegensputteringen dat ik op Tweakerers toch al verschillende berichten had gelezen van mensen die hem al hebben, resulteerde slechts in "Allemaal parallel-import... Panasonic Nederland heeft 'm nog niet"
Ook mijn tegenwerping dat Scheer&Foppen hem al leveren.... wederom "Parallel-import, meneertje"

Is dit zo?
Lult de verkoper maar wat?
En als hij niet kletst, wat zou dan een nadeel kunnen zijn bij aankoop van de 50V20 bij Scheer&Foppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S&F verkoopt geen parallel import, dat kan ik me niet voorstellen. Dat is nml _de_ manier om je relatie met de importeur te schaden :)

Als ik moet gokken heeft de MM hem gewoon niet op voorraad en was de verkoper bang dat je naar S&F ging om hem daar te kopen. Nu ga je toch twijfelen en als je niet handig genoeg was geweest om het hier te vragen, zou je in augustus naar de MM terug gaan omdat zij wel het NL-model verkopen ;) Ik zou zeggen: vraag het bij S&F gewoon eens, of ze buitenlandse modellen importeren, maar nogmaals: het lijkt me _heel_ sterk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 21:44
Ik twijfel ernstig tussen de TX-P50S20 en de TX P50V20, , ik heb al die extra,s op de 50V20 niet nodig ,hoe wel die Digitale ontvanger voor satelliet in de 50V20 wel weer erg prettig kan zijn als de kwaliteit van de ontvanger goed is .THX kan natuurlijk ook soms een + zijn.

Ik heb de P42V20 met ingebouwde satelliettuner (DVB-S).
Deze tuner werkt uitstekend kan ik je zeggen, en ik heb bewust gekozen voor een ingebouwde tuner ipv een losse tuner. Dit vanwege weer een los kast + AB e.d.
Ik kijk ook CanalDigitaal en het beeld is uitstekend zowel van SD als HD.
Als je al via CanalDigitaal kijkt heb je al een smarcard dus moet je alleen nog een CI module aanschaffen, en eventueel een andere LNB als je die nog niet hebt (voor Astra 3, 23,5) waar de Nederlandse PO + commerciële HD kanalen zitten.
Verder ben ik erg tevreden over de THX mode.
Grrrrrene schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:57:
S&F verkoopt geen parallel import, dat kan ik me niet voorstellen. Dat is nml _de_ manier om je relatie met de importeur te schaden :)

Als ik moet gokken heeft de MM hem gewoon niet op voorraad en was de verkoper bang dat je naar S&F ging om hem daar te kopen. Nu ga je toch twijfelen en als je niet handig genoeg was geweest om het hier te vragen, zou je in augustus naar de MM terug gaan omdat zij wel het NL-model verkopen ;) Ik zou zeggen: vraag het bij S&F gewoon eens, of ze buitenlandse modellen importeren, maar nogmaals: het lijkt me _heel_ sterk.
Mee eens.
Ik heb twee weken geleden een V20 bij S&F -de winkel- gekocht. Is gewoon een volledig Nederlandse versie met garantie. Zo te zien zijn de 50 inch S20, G20, V20 gewoon op voorraad.
Controleer de voorraad zelf maar bij de Bobshop (is eigendom van Scheer en Foppen) en leveren vanuit hetzelfde magazijn als de S&F winkels.
Voorraad Panasonic Plasma TV's

[ Voor 31% gewijzigd door HoppyF op 20-06-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
kepler schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:27:
[...]

Weet jij (of iemand anders) of je via DVB-T kan opnemen?

Ik heb namelijk een digitenne abbo en wil dit graag gebruiken op mn TV via de DVB-T module, zeker omdat ik dan eventueel kan opnemen. (Ik heb ook nog een analoog kabelsignaal). Of denk ik nu helemaal verkeerd, en kan ik digitenne niet opo deze manier gebruiken?
Ik heb sinds kort een L42G20 (LCD-model).
En met die TV werkt het opnemen op USB-harddisk van een digitenne uitzending zonder problemen.
Ook van DVB-C (Ziggo) werkt opnemen, ook van het HD signaal...
Volgens mij wordt de digitale feed van de TV simpelweg opgeslagen op de HD.
Want opnemen van het analoge signaal geeft 'Functie niet beschikbaar'.

Ik ga er vanuit dat het op een P42G20 of 'hoger' ook zal werken.
Geen garantie van mij, want het zijn andere types ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nog even een reactie op de 'truc' van henrid om te checken of je image retention hebt door te zappen en zodra het scherm zwart is dit op hold te zetten.

Ik schrok me in het begin kapot, want ik zag echt van alles: een net5 logo, de infobalk die je ziet bij het zappen. Ik kon zelfs hele stukken tekst lezen. Gelukkig betrof het hier lichtere stukken wat een geval van image retention is. Als je bijvoorbeeld naar een kanaal zapt met een logo dan zie je dat logo na een paar seconden al als image retention op de zwarte achtergrond.

Waar je je meer zorgen om moet maken zijn de stukken die donkerder zijn. Dit is namelijk de burn-in, of minder dramatisch uitgedrukt ongelijke slijtage van de fosforlaag. Ik heb een mooie N en een S van de N O S linksboven in beeld. :)

Ik kan me er niet meer zo druk om maken. Het trekt vanzelf wel weg. Dan zit je maar een paar dagen met een logootje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het kijken naar voetbal WK, zie je dat wanneer de camera snel van links naar rechts gaat, dat die wat moeite heeft, want het beeld gaat niet vloeiend zegmaar.. Weet niet hoe je dat noemt magoed. Ook als de bal in de lucht voor de mensen in de tribune langsgaat, dan krijgt de bal een rare vorm.
Is dit ook bij anderen opgevallen? en is dit te verhelpen? P42V20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 02:01:
Bij het kijken naar voetbal WK, zie je dat wanneer de camera snel van links naar rechts gaat, dat die wat moeite heeft, want het beeld gaat niet vloeiend zegmaar.. Weet niet hoe je dat noemt magoed. Ook als de bal in de lucht voor de mensen in de tribune langsgaat, dan krijgt de bal een rare vorm.
Is dit ook bij anderen opgevallen? en is dit te verhelpen? P42V20.
Ik heb hier alleen last van als ik de IFC aan heb. Dan heb ik trouwens ook alleen last van het 2de wat jij noemt, als de hoog gepaast word en uit beeld gaat en terug komt, dat gaat niet echt vloeiend.

Als ik de IFC uit zet, heb ik nergens last van. Ik zet die IFC zowiezo uit, krijg als ik het bij films etc. aan heb een beetje een plastic,fake gevoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb IFC ook uit. Als er nu een IFC aan en uit knop was dan gebruikte ik het wel vaker, maar nu zit het verstopt in het menu.

Vergeet ook niet dat deze tv matig is in het verwerken van 1080i materiaal(Tv uitzendingen), dit geeft een soortgelijk effect. Als de bal zonder IFC snel beweegt dan heb ik het idee alsof hij heel snel zigzagt, maar dan moet het al een keepersbal zijn die langs het publiek vliegt.

Bij sommige andere uitzendingen gaat het ook niet altijd goed, je ziet dan een duidelijke stotter in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:19:
[...]

ok prima
bedankt (eindelijk iemand gevonden die het wil testen met +- dezelfde tv)
i dunno of het ook is als je het oppakt, maar dat zal normaal wel
bovendien kan je het mooi zien, als je gans plop en de rest erna doorspoelt zie je die bar mooi verspringen
Heb het duidelijk ook met plop. Inderdaad een grote zwarte rand langs links. Dat word toch eens naar telenet bellen. Hopelijk zijn er nog mensen die dit doen, dan word het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
REDFISH schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:11:
Als je de firmware update en met de cinch uitgang geluid doorstuurt kun je dan ook het geluid van de tv zelf uitzetten? Ik wil gewoon boxen direct op mijn tv aansluiten. Nu zitten die op de hoofdtelefoonaansluiting die apart te regelen is. Maar daarvoor moet je eerst het menu in->geluid-> hoofdtelefoonvolume wat niet handig is.
Ja, het geluid uit de RCA's is fixed en onafhankelijk van het volume van de TV-speakertjes, daarvan heb ik het volume dus ook gewoon op 0 staan, en op m'n Harmony One gespecificeerd dat de volumeregeling van de tv op de versterker wordt geregeld.
Geeft prima geluid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ondertiteling bij SBS6 (HD).

Ik heb sinds een paar weken de 46G20 en van het weekend viel het mij op dat ik op de zenders SBS6 (HD) en NET5 (HD) geen ondertiteling had. Bij de gewone niet HD-uitzending van SBS en NET5 had ik wel ondertiteling. Ik ben alle menu's doorgegaan maar alles staat op Nederlands ingesteld.
Ik heb kabelabonnement van Ziggo. Op kanaal 6 (SBS) had ik dus wel ondertitels en op kanaal 66 (SBS6 HD) had ik geen ondertitels.
Bij bijv. NED1-2-3 in HD heb ik dat probleem niet.

Hebben meer mensen dat of weet iemand wat de oorzaak kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:43
Staat de ondertiteling wel aan?

Ik kan op mijn TV (geen pana) zowel voorkeuren instellen, als de ondertiteling daadwerkelijk aan/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
REDFISH schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:03:
Dat is inderdaad vreemd. Misschien hebben ze het beeld opgerekt tot 16:9. Ik zou hem op zoom zetten, of gewoon even geen plop kijken ivm inbranden.

Ik zeg het nog maar eens: mensen die twijfelen over het formaat -> Koop de 50 inch. :)
Heeft het aanraden van een 50 inch iets met het beeldprobleem van plop te maken, of staat dat er los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nee dat heeft te maken met de kijkervaring. 42 inch went namelijk erg snel en bij HD materiaal is het wel zo prettig om het beeld wat groter te hebben om alle detail te kunnen zien. Vanaf zo'n 2.5 meter wordt het op een 42inch al duidelijk minder.

Weet iemand hoe je als je eenmaal een signaal hebt toegevoegd dit weer weg krijgt. Ik heb gisteren dvb-T en analoog toegevoegd omdat ik even ruis wilde opzetten, maar ik kan nergens (handig) een optie vinden om ze weer eraf te knikkeren. Het zal vast kunnen door de tv te resetten, maar als het makkelijker kan dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:31:
Deze HD zenders zijn nog niet 100% gereed maar dus al wel vast 'aan' gezet. Kan je alvast een beetje wennen aan de bagger met goede beeldkwaliteit :9
Volgens mij worden ze pas in juli 'officieel' en dan zijn er wel ondertitels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
benchMarc schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Als jouw toestel niet up to the standards is dan is de mijne het ook niet. Of misschien zijn wij te goede zwartwaardes gewend. Ik vergelijk de zwartwaardes met mijn 24" sony crt monitor waarbij in een donkere omgevinng gewoon bijna niet te zien is dat het scherm aanstaat. Ik heb dus ook bij de g20 het panel op off gezet (zou toch zo goed als pikzwart moeten zijn), maar ik kan duidelijk zien dat het verre van zwart is. Zal eens een foto hiervan schieten. Is het al wel beter geworden inmiddels na een week? Of iedereen is teveel vervuild door de slechte zwartweergaven van LCD's, of ik verwacht er teveel van.
Ik heb de laatste week niet veel 's avonds/'s nachts tv gekeken dus ik weet nog niet of het verbeterd is, maar ik ben nog wel even verder aan het zoeken geweest op het internet en vond deze link:
http://www.avforums.com/f...panasonic-g20-blacks.html
Zelfde constatering waarin opgemerkt wordt dat het 'normaal' is. Ik vind het inderdaad iets tegenvallen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:01

Ik heb sinds een paar weken de 46G20 en van het weekend viel het mij op dat ik op de zenders SBS6 (HD) en NET5 (HD) geen ondertiteling had. Bij de gewone niet HD-uitzending van SBS en NET5 had ik wel ondertiteling. Ik ben alle menu's doorgegaan maar alles staat op Nederlands ingesteld.
Ik heb kabelabonnement van Ziggo. Op kanaal 6 (SBS) had ik dus wel ondertitels en op kanaal 66 (SBS6 HD) had ik geen ondertitels.

Ik heb een TX-P42V10 en had hetzelfde probleem. De tip van renbull heeft het voor mij opgelost:
renbull schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:50:
mm, lees nooit ondertitels dus is me niet opgevallen, maar net even gecheckt en bij mij was het idd ook zo dat SBS geen ondertitels weergeeft.
Het STTL knopje heeft geen zin bij mij.
Wat wel hielp is in het 'setup menu' de taal voor subtitels handmatig op Nederlands te zetten.
Setup--->Language--->preferred subtitels 1--> Dutch ;)
Eventueel zou je dus hierna nog het STTL knopje op de afstandsbediening kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn ervaringen tot nu met de 50VT20, veel overeenkomsten met morpheus zondag 13 juni 2010 18:14

het voortraject:
Ik heb tijdelijk een Bravia 46V5500 gehad, prima, haarscherpe TV en lekker goedkoop. Maar toch teruggebracht omdat ik toch het idee had dat ik consessies deed mbt de beeldkwaliteit (kijkhoek, 50Hz, zwartwaarden). In eerste instantie had ik de Sony 52 EX700 op het oog vanwege de looks, slechts 6cm diep, het formaat en de toch ook goede Sony Bravia-engine 3 kwaliteit.
Deze kwam er in de reviews maar gemiddeld uit, dus toch maar verder gekeken.
Via dit Topic en de internationale reviews kwam ik op de nieuwe Plasma lijn van Panasonic. In eerste instantie keuze gemaakt voor de 50G20. Vervolgens real life bekeken in de MM. De looks vielen tegen, de rand doet plastic aan, veel reflectie. dus weer terug naar de tekentafel. Sony 55EX500 kwam ook in beeld, de eerste reviews van de VT20 ook. de vaste prijs a EUR 2599,- vond ik echter veel te hoog gezien de onzekere toekomst mbt de 3D techniek. Samsung 3d ook bekeken, ik was niet overtuigd.
Op koopavond trof ik een complete opstelling van de 50VT20 aan bij de S&F Alkmaar. Gescheiden opgesteld van de overige tv's met een bankstel op +/- 3 meter. Waanzinnig mooi beeld, de 3d beleving ook zeer overtuigend. Gelijk maar het bod gedaan wat ik er wel voor overhad. EUR 2000,- Tot mijn verbazing werd dit geaccepteerd.
3 dagen later afgeleverd (ik ben niet in staat de enorme doos zelf vertikaal te transporteren, wel raadzaam met dit formaat glasplaat).
mijn ervaringen na 2 weken:

Uiterlijk:
behoorlijk standaard, niet opvallend, de brons tint straalt wel klasse uit, De afwerking is zeer netjes.

Het formaat
het is al vaker gezegd, als de tv aanstaat kan het niet groot genoeg bij HD beeld. Onze zitpositie is zo'n 4,5 meter, ik krijg de neiging om de bank naar 2 meter te schuiven bij een HD film.
Door de brons tint lijkt de tv minder kolossaal als bij plain zwart.

lawaai fans
wel hoorbaar aan de achterkant en binnen een meter,als je het geluid maar enigzins aanhebt hoor je er niets meer van.

beeldkwaliteit:
ik kijk voorlopig met instellingen Normaal met contrast en helderheid op halve kracht. Na inspelen ga ik optimaliseren.
Overdag ondanks deze settings goed beeld, weinig last van spiegeling. Dit was met mijn Philips 32"CRT altijd een probleem.
Full HD via mijn Xtreamer is uitmuntend
Mijn SD Divx-jes zijn vanaf zo'n 2 meter zeer goed te doen, boven verwachting bij een 50"
TV via Ziggo Ci+ module: zeer scherp, mooie kleuren, eerst wel vaak last van blokkerigheid. Dit bleek te komen door een splitter in de meterkast (signaalsterkte).
Kijkhoek is uit alle hoeken perfect, dit was een duidelijk manco vd Sony LCD

Fosfortrailing/floating blacks etc:
niets van dit alles tot op heden, 1 vd motivaties voor keuze van dit model

Zapsnelheid en opstartsnelheid:
vallen erg mee, dit was met de Sony V5500, ook met Ziggo Ci+ module, een stuk trager.

inbranden/image retention:
nog niets zichtbaar, ook nog niet zwaar op de proef gesteld.

Viera Cast:
valt enorm tegen, zodra je dit opent krijg je allemaal lege vakken te zien waar hopelijk ooit eens content verschijnt (via firmware updates), alleen youtube/dailymotion ga ik mischien gebruiken

Wifi Dongle:
is meegeleverd, is extra t.o.v. G20, werkt perfect, zeer eenvoudig in te stellen

DLNA:
de Pana vindt mijn Synology NAS met mijn mediabibliotheek perfect, speelt alleen niet alle formaten. Ik grijp dus altijd maar weer naar mijn Xtreamer, deze speelt alles. Alleen voor foto's handig.

HDD recording:
werkt prima met een WD essentials 2,5" zonder voeding. Ik ga nog op zoek naar een nieuwe met meer GB's, met dubbelzijdig klitteband plak ik m op de achterkant.Je kan rechtstreeks programmeren uit de Ziggo Program Guide. Optie is alleen beperkt bruikbaar. Even schakelen naar een andere zender voor het weerbericht betekent einde opname.

Picture In Picture:
is extra t.o.v. G20, is in mijn opinie alleen nuttig als er 2 tuners inzitten, dan kan je mooi wegzappen bij reclame en ondertussen de zender in de gaten houden. Gaat dus niet lukken.

3D weergave:
Ik heb geen 3D blueray speler, met de 3D demo's van http://3dguy.tv/ via de Xtreamer heb ik bij lange na nog niet de 3D ervaring kunnen nabootsen die ik in de winkel heb gezien. Ik hoop dat dit aan het Side by Side materiaal ligt en niet aan mijn omgeving met witte achtermuur en veel omgevingslicht. Het brilletje zit niet echt prettig, grote openingen aan de zijkant en daarom veel lichtinval. Ben er nog steeds niet uit welk hulpstukje ik erop ga klikken voor de optimale pasvorm..
Ben benieuwd naar andere ervaringen, weet iemand nog een fraaie demo die wel optimaal 3D effect geeft !

Voorlopige conclusie:
fantastische TV qua beeldkwaliteit en bouwkwaliteit, veel extra features zijn slechts beperkt nuttig. Elk ander dedicated apparaat is superieur (HTPC voor internetdiensten, Mediaplayer voor streamen Media, Harddiskrecorder voor opnemen). Meerprijs tov de V20 is acceptabel bij EUR2000,- Bij een groter prijsverschil had ik de 3D optie laten liggen. Hopelijk neemt dit een vlucht en komt er snel goede content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:23:
hier mijn ervaringen tot nu met de 50VT20, veel overeenkomsten met morpheus zondag 13 juni 2010 18:14

het voortraject:
Ik heb tijdelijk een Bravia 46V5500 gehad, prima, haarscherpe TV en lekker goedkoop. Maar toch teruggebracht omdat ik toch het idee had dat ik consessies deed mbt de beeldkwaliteit (kijkhoek, 50Hz, zwartwaarden). In eerste instantie had ik de Sony 52 EX700 op het oog vanwege de looks, slechts 6cm diep, het formaat en de toch ook goede Sony Bravia-engine 3 kwaliteit.
Deze kwam er in de reviews maar gemiddeld uit, dus toch maar verder gekeken.
Via dit Topic en de internationale reviews kwam ik op de nieuwe Plasma lijn van Panasonic. In eerste instantie keuze gemaakt voor de 50G20. Vervolgens real life bekeken in de MM. De looks vielen tegen, de rand doet plastic aan, veel reflectie. dus weer terug naar de tekentafel. Sony 55EX500 kwam ook in beeld, de eerste reviews van de VT20 ook. de vaste prijs a EUR 2599,- vond ik echter veel te hoog gezien de onzekere toekomst mbt de 3D techniek. Samsung 3d ook bekeken, ik was niet overtuigd.
Op koopavond trof ik een complete opstelling van de 50VT20 aan bij de S&F Alkmaar. Gescheiden opgesteld van de overige tv's met een bankstel op +/- 3 meter. Waanzinnig mooi beeld, de 3d beleving ook zeer overtuigend. Gelijk maar het bod gedaan wat ik er wel voor overhad. EUR 2000,- Tot mijn verbazing werd dit geaccepteerd.
3 dagen later afgeleverd (ik ben niet in staat de enorme doos zelf vertikaal te transporteren, wel raadzaam met dit formaat glasplaat).
mijn ervaringen na 2 weken:

Uiterlijk:
behoorlijk standaard, niet opvallend, de brons tint straalt wel klasse uit, De afwerking is zeer netjes.

Het formaat
het is al vaker gezegd, als de tv aanstaat kan het niet groot genoeg bij HD beeld. Onze zitpositie is zo'n 4,5 meter, ik krijg de neiging om de bank naar 2 meter te schuiven bij een HD film.
Door de brons tint lijkt de tv minder kolossaal als bij plain zwart.

lawaai fans
wel hoorbaar aan de achterkant en binnen een meter,als je het geluid maar enigzins aanhebt hoor je er niets meer van.

beeldkwaliteit:
ik kijk voorlopig met instellingen Normaal met contrast en helderheid op halve kracht. Na inspelen ga ik optimaliseren.
Overdag ondanks deze settings goed beeld, weinig last van spiegeling. Dit was met mijn Philips 32"CRT altijd een probleem.
Full HD via mijn Xtreamer is uitmuntend
Mijn SD Divx-jes zijn vanaf zo'n 2 meter zeer goed te doen, boven verwachting bij een 50"
TV via Ziggo Ci+ module: zeer scherp, mooie kleuren, eerst wel vaak last van blokkerigheid. Dit bleek te komen door een splitter in de meterkast (signaalsterkte).
Kijkhoek is uit alle hoeken perfect, dit was een duidelijk manco vd Sony LCD

Fosfortrailing/floating blacks etc:
niets van dit alles tot op heden, 1 vd motivaties voor keuze van dit model

Zapsnelheid en opstartsnelheid:
vallen erg mee, dit was met de Sony V5500, ook met Ziggo Ci+ module, een stuk trager.

inbranden/image retention:
nog niets zichtbaar, ook nog niet zwaar op de proef gesteld.

Viera Cast:
valt enorm tegen, zodra je dit opent krijg je allemaal lege vakken te zien waar hopelijk ooit eens content verschijnt (via firmware updates), alleen youtube/dailymotion ga ik mischien gebruiken

Wifi Dongle:
is meegeleverd, is extra t.o.v. G20, werkt perfect, zeer eenvoudig in te stellen

DLNA:
de Pana vindt mijn Synology NAS met mijn mediabibliotheek perfect, speelt alleen niet alle formaten. Ik grijp dus altijd maar weer naar mijn Xtreamer, deze speelt alles. Alleen voor foto's handig.

HDD recording:
werkt prima met een WD essentials 2,5" zonder voeding. Ik ga nog op zoek naar een nieuwe met meer GB's, met dubbelzijdig klitteband plak ik m op de achterkant.Je kan rechtstreeks programmeren uit de Ziggo Program Guide. Optie is alleen beperkt bruikbaar. Even schakelen naar een andere zender voor het weerbericht betekent einde opname.

Picture In Picture:
is extra t.o.v. G20, is in mijn opinie alleen nuttig als er 2 tuners inzitten, dan kan je mooi wegzappen bij reclame en ondertussen de zender in de gaten houden. Gaat dus niet lukken.

3D weergave:
Ik heb geen 3D blueray speler, met de 3D demo's van http://3dguy.tv/ via de Xtreamer heb ik bij lange na nog niet de 3D ervaring kunnen nabootsen die ik in de winkel heb gezien. Ik hoop dat dit aan het Side by Side materiaal ligt en niet aan mijn omgeving met witte achtermuur en veel omgevingslicht. Het brilletje zit niet echt prettig, grote openingen aan de zijkant en daarom veel lichtinval. Ben er nog steeds niet uit welk hulpstukje ik erop ga klikken voor de optimale pasvorm..
Ben benieuwd naar andere ervaringen, weet iemand nog een fraaie demo die wel optimaal 3D effect geeft !

Voorlopige conclusie:
fantastische TV qua beeldkwaliteit en bouwkwaliteit, veel extra features zijn slechts beperkt nuttig. Elk ander dedicated apparaat is superieur (HTPC voor internetdiensten, Mediaplayer voor streamen Media, Harddiskrecorder voor opnemen). Meerprijs tov de V20 is acceptabel bij EUR2000,- Bij een groter prijsverschil had ik de 3D optie laten liggen. Hopelijk neemt dit een vlucht en komt er snel goede content.
Een mooie review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Sorry, welke review bedoel je :P
Beetje onnodig om die hele lap tekst te quoten niet dan :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja ..... zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 17:17
Ben nog steeds aan het wachten op mijn 50G20 :( (Al een kleine maand nu) Een panasonic medewerker vertelde me dat er stockage problemen waren en dat hij niet eens een schatting durfde doen over de leverbaarheid? :s
Ben toch wel een beetje boos, ik wil genieten van de TV nu ik vakantie heb.

(In België trouwens, dunno hoe het in NL zit)

[ Voor 7% gewijzigd door Phaex op 21-06-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 20:25
Phaex schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:18:
Ben nog steeds aan het wachten op mijn 50G20 :( (Al een kleine maand nu) Een panasonic medewerker vertelde me dat er stockage problemen waren en dat hij niet eens een schatting durfde doen over de leverbaarheid? :s

Ik zit hier ook te wachten (NL). De zwarte P50G20 staat nu op 30 juli bij de webshops, maar ik heb geen idee of ze dat halen want ze stellen hem telkens uit. Moet er dus bijna 2,5 maand op wachten en nog gezeik met de WK actie ook :(. Denk dat ik mijn bestelling ga annuleren en eens ga kijken wat samsung te bieden heeft met de C7700 plasma, welke wel 3d tv heeft en 2d naar 3d. Panasonic heeft het echt verbruikt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:46

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb vorige week mijn V20 besteld bij plattetv.nl... als dat nog langer dan 1 week duurt, ga ik ergens anders kijken.

Telefonisch gaven ze aan dat het nog niet duidelijk is wanneer hij binnen gaat komen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:58:
Ik heb vorige week mijn V20 besteld bij plattetv.nl... als dat nog langer dan 1 week duurt, ga ik ergens anders kijken.

Telefonisch gaven ze aan dat het nog niet duidelijk is wanneer hij binnen gaat komen...
welke maat zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

42 inch... En eventueel 50 inch als de 42 niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Koop die 50 inch. Die paar 100 euro ben je na een week al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:35
kh65 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Ik heb sinds kort een L42G20 (LCD-model).
En met die TV werkt het opnemen op USB-harddisk van een digitenne uitzending zonder problemen.
Ook van DVB-C (Ziggo) werkt opnemen, ook van het HD signaal...
Volgens mij wordt de digitale feed van de TV simpelweg opgeslagen op de HD.
Want opnemen van het analoge signaal geeft 'Functie niet beschikbaar'.

Ik ga er vanuit dat het op een P42G20 of 'hoger' ook zal werken.
Geen garantie van mij, want het zijn andere types ;)
Nice, ik kan gewoon mijn smartcard in de TV stoppen en digitenne werkt?

Ik heb ook nog een analoog signaal, volgens mij kan de TV digitenne opnemen en tegelijkertijd een ander signaal weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Rutger Mulder schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:53:
[...]

Ik zit hier ook te wachten (NL). De zwarte P50G20 staat nu op 30 juli bij de webshops, maar ik heb geen idee of ze dat halen want ze stellen hem telkens uit. Moet er dus bijna 2,5 maand op wachten en nog gezeik met de WK actie ook :(. Denk dat ik mijn bestelling ga annuleren en eens ga kijken wat samsung te bieden heeft met de C7700 plasma, welke wel 3d tv heeft en 2d naar 3d. Panasonic heeft het echt verbruikt bij mij.
Ik weet echt hoe je je voelt :/ Aan de 1ne kant wil je die pana wel graag want hij is gewoon goed, maar ik ga heus niet wachten tot Augustus hoor 8)7

Maar jah .. ik zie niet echt een alternatief? Een LED die in de buurt komt van de G20 beeldkwaliteit kost stukken meer. Zijn die V20's en VT20's ook zo moeilijk leverbaar? Misschien kan ik nog ergens een beetje geld vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
REDFISH schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:35:
Koop die 50 inch. Die paar 100 euro ben je na een week al vergeten.
Of anders alleen als je muur niet breed genoeg is, zou ik niet voor 50 inch gaan, maar voor het overige past ie gerust in elke kamer. Ik zit er soms gewoon een meter vanaf met alle scherpte van dien, en pas minder dan een halve meter zie je de kartelingen van afzonderlijke pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Vandaag wezen kijken bij de expert en scheer en foppen..Beide dus niet op voorraad..De 46 en de 50 inch niet..G20 dan...Half juli/eind juli weer..Twijfel ook tussen de 46 en 50 inch..Ik zit op ongeveer 4meter afstand in ons nieuwe huis..Alleen de vrouw vind 102 cm al meer dan genoeg beeldformaat...Ik koop hem toch lekker zonder haar...Haha...Dan zet ik eerst mijn 70cm JVC CRT wel weer beneden..Ik wil gewoon pana als plasma..2 maandje wachten kan nu ook nog wel toch?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfektidoeda
  • Laatst online: 08:03
Phaex schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:52:
[...]
Maar jah .. ik zie niet echt een alternatief? Een LED die in de buurt komt van de G20 beeldkwaliteit kost stukken meer. Zijn die V20's en VT20's ook zo moeilijk leverbaar? Misschien kan ik nog ergens een beetje geld vinden.
Ik werk niet bij S&F, maar V20 was bijna direct leverbaar. Maandag 14 juni prijs afgemaakt en kon ik woensdag 16 juni afhalen en P42V20 staat nu bij mij in de kamer te pronken, stuur me ff. een mail als je de deal gegevens wil horen (denk een goede deal te hebben gedaan), maar ja prijsinfo wordt hier niet door iedereen op prijs gesteld.
Nu 32 uur gespeeld, gemiddeld energieverbruik 156 Watt (beetje PS3 gamegebruik), conform de fabrieksopgave, heb wel ECO mode aanstaan. Op het eerste gezicht, wat een mooooooooooi beeld,

HDD recording is niks, want kan maar een kanaal bedienen, als je hetzelfde wilt kijken wat je opneemt, prima, maar ander kanaal betekent dat je de huidige opname moet onderbreken.

Gebruik CI+ module van Ziggo, duurt 5 seconden voordat hij naar volgend kanaal gaat. Bij installatie wel moeite gehad om de module op de juiste wijze in het toestel te steken (en diep genoeg, steekt nog wel anderhalve centimeter uit). Als er belangstelling voor is kan ik foto leveren zodat anderen kunnen vaststellen hoe de module geplaatst moet worden. Elke keer dat je de televisie aandoet (ook van Standby) duurt authenticatie voor de CI+ plus kaart ongeveer 15 a 20 seconden. HD kanalen haarscherp.

Verder ben ik zeer tevreden, de drie ventilatoren aan de achterzijde hoor je haast niet.

[ Voor 1% gewijzigd door perfektidoeda op 21-06-2010 20:08 . Reden: data incorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Heb het duidelijk ook met plop. Inderdaad een grote zwarte rand langs links. Dat word toch eens naar telenet bellen. Hopelijk zijn er nog mensen die dit doen, dan word het snel opgelost.
Dan zijn we al met 3
ik ga morgen ook eens bellen
Dus de rand die jij hebt is ook zo breed als bij mij (zie de foto die jij gepost hebt)
het ligt dus 100% aan telenet en niet aan de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Phaex schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:18:

er zijn toch verschillende in belgie waar ze hem nu hebben hoor
maar ik denk dat ik weet dat het de prijs is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:07:
[...]

Dan zijn we al met 3
ik ga morgen ook eens bellen
Dus de rand die jij hebt is ook zo breed als bij mij (zie de foto die jij gepost hebt)
het ligt dus 100% aan telenet en niet aan de tv...
oh ja mss ook eens gaan klagen op het tik forum
http://www.tik.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:23:

[
HDD recording:

Ik heb het recording nog niet uitgeprobeerd. Maar betekent hetgeen jij schrijft dat ik alleen het programma kan opnemen, welke ik ook kijk???
Het moet toch mogelijk zijn om een andere zender of zelfs een andere bron op te nemen???

Iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
[...]

Waar hebben ze hem nog als ik het vragen mag? Ik kan em morgen zelfs gaan halen als ik wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pdavie2311 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:36:
Vandaag wezen kijken bij de expert en scheer en foppen..Beide dus niet op voorraad..De 46 en de 50 inch niet..G20 dan...Half juli/eind juli weer..Twijfel ook tussen de 46 en 50 inch..Ik zit op ongeveer 4meter afstand in ons nieuwe huis..Alleen de vrouw vind 102 cm al meer dan genoeg beeldformaat...Ik koop hem toch lekker zonder haar...Haha...Dan zet ik eerst mijn 70cm JVC CRT wel weer beneden..Ik wil gewoon pana als plasma..2 maandje wachten kan nu ook nog wel toch?
Heb je de verkoper van Scheer en Foppen naar het magazijn laten bellen?
Bobshop (ook van Scheer en Foppen) heeft voorraad van de G20/V20.
Mijn ervaring is dat die voorraad indicatie ook juist is. (heb mijn V20 2 1/2 week geleden gekocht).
Link naar Panasonic voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik zie het idd..Wel de zwarte 46 inch op voorraad, niet de zwarte 50 inch..Wel grijs..Ooit eens gelezen dat je beter zwarte omlijsting kunt hebben voor beter beeld/geen afleiding..? Kunnen ze hem ook pas met 2 week leveren? Anders moet ik hem mee verhuizen..haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
@ Pantech een andere zender bekijken is niet mogelijk. Opnemen van een andere bron ook niet. Wat wel mogelijk is om tijdens de opname een andere input te selecteren bijv. om te gamen of dvd / bluray te kijken. Dus ook de USB recorder functionaliteit is enigsinds beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:40:
Ik heb het recording nog niet uitgeprobeerd. Maar betekent hetgeen jij schrijft dat ik alleen het programma kan opnemen, welke ik ook kijk???
Het moet toch mogelijk zijn om een andere zender of zelfs een andere bron op te nemen???

Iemand ervaring??
Zodra je opneemt kun je niet van zender en ook niet van tuner wisselen!!! Je kan wel naar een externe bron overschakelen om dat te bekijken. Opnemen gaat alleen maar van één van de digitale tuners. Zodra je wil opnemen van analoge tv of een externe bron, krijg je "functie niet beschikbaar". Tijdens opname kun je ook niet naar Viera Cast of media server overschakelen, maar wel naar de media player voor foto/video/muziek. Tijdens opname (OTR of timer) kun je ook alvast beginnen te kijken in de media player, voordat de opname is afgelopen, net alsof je live-tv pauzeert en later verder kijkt.

Heb nu ook m'n oudere Seagate van 400GB aangesloten en (bijna vanzelfsprekend) werkt deze ook. Heb het idee dat zo goed als alle harde schijven wel werken, en dat er beter een lijstje gemaakt kan worden met niet werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
heb afgelopen weekend een P50V20 gekocht bij die smid uit Haaren, heb redelijk wat van de prijs af kunnen preten en hem meteen mee naar huis genomen.
Gisteren opgehangen en meteen voetbal aan, prachtig op dit formaat (kom vanaf 37" philips).
Ik heb de contrastwaarse op 25 gezet en de helderheid op -6, beeld verder op normaal, ik kon in de manual zo snel niety vinden wat de beste settings zijn gedurende de eerste 200 uren, maar ik wil er geen risico mee nemen.
Verder heb ik de draadloze netwerkverbinding geconfigureerd, dit is gelukt maar ik kreeg wel een verbindingsprobleem met alle andere laptops hier in huis, de verbindingen vielen steeds even weg, waardoor alles erg traag werd, heeft iemand hier ook zulke ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb ook een kabelabonnement van Ziggo en kan gewoon ondertiteling bij NET5 en SBS6 HD aan- en uit schakelen. Eigenlijk vanaf midden mei al. Ik woon in de Haarlemmermeer. Raar dat daar verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:32
Ben me ook een beetje aan het orienteren voor een plasma en vorig jaar kocht m'n vader, op aanraden van mij een 42-g10, en is er erg tevreden over. Ben zelf wel toe aan iets nieuws na 11 jaar jvc 82 cm (doet het overigens nog steeds goed, maar kan naar de slaapkamer).
Zit ongeveer 4 a 4,5 meter er vandaan, dus zou toch wel een 46 a 50 inch worden, wil toch wel een bioscoop gevoel krijgen.
Nu zit ik te twijfelen tussen een S20 of een G20.
Waarom de S20? Ik ben eigenlijk totaal niet geinteresseerd in het viera cast, hdd recording, media player gedoe. Ik heb hier een Xbox en PS3 staan, wat ik wil kan ik daar wel mee doen.
Nu lees ik dat een S20 een zelfde display heeft als de G20, alleen geen thx (en iets over 3 glasplaten ipv 2?).
Nu heeft de G10 van m'n vader ook geen thx en ik zie dat niet echt als een gemis want het ziet er verder prima uit. Kan iemand me uitleggen waarom ik dan niet voor S20 zou gaan? Of toch een G20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pdavie2311 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:12:
Ik zie het idd..Wel de zwarte 46 inch op voorraad, niet de zwarte 50 inch..Wel grijs..Ooit eens gelezen dat je beter zwarte omlijsting kunt hebben voor beter beeld/geen afleiding..? Kunnen ze hem ook pas met 2 week leveren? Anders moet ik hem mee verhuizen..haha....
De voorraden variëren nogal. De ene week is de G20 goed te leveren de andere week de V20.
Er worden blijkbaar toch aardig wat toestellen verkocht de laatste tijd. En niet alleen omdat er WK voetbal is.

Persoonlijk vind ik de donkergrijze lijst van de V20 (gun metal/titanium) erg mooi.
Het is niet zilvergrijs want dat is een heel lichte kleur maar juist donkergrijs. Die kleur is ook minder hard dan het zwart wat je veelal ziet. Nu heb ik de TV niet gekocht vanwege de kleur van de kast maar vanwege de mooie beeldkwaliteit. De (voor mij) prettige kleur is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
skank schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:24:
[...]

oh ja mss ook eens gaan klagen op het tik forum
http://www.tik.be/
Op het tik forum moet je onder telenet > internet, Charlotte aanspreken. Zij is van Telenet en zit daar voor Telenet. Ze zit meestal op het internet forum maar dan PM je haar maar voor een televisie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik opneem op een Pana HD/DVD recorder, heb ik dan hetzelfde probleem?
Moet ik dan ook het programma kijken wat ik aan het opnemen ben?
Ben in de markt voor een 50V20, maar als ik niet het ene programma kan opnemen
en het andere bekijken, dan moet ik toch overwegen om een ander toestel te kiezen.
Een HD recorder heeft toch een ingebouwde tuner, dus dat zou dan toch moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 12:23
Tadream schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:20:
Ben me ook een beetje aan het orienteren voor een plasma en vorig jaar kocht m'n vader, op aanraden van mij een 42-g10, en is er erg tevreden over. Ben zelf wel toe aan iets nieuws na 11 jaar jvc 82 cm (doet het overigens nog steeds goed, maar kan naar de slaapkamer).
Zit ongeveer 4 a 4,5 meter er vandaan, dus zou toch wel een 46 a 50 inch worden, wil toch wel een bioscoop gevoel krijgen.
Nu zit ik te twijfelen tussen een S20 of een G20.
Waarom de S20? Ik ben eigenlijk totaal niet geinteresseerd in het viera cast, hdd recording, media player gedoe. Ik heb hier een Xbox en PS3 staan, wat ik wil kan ik daar wel mee doen.
Nu lees ik dat een S20 een zelfde display heeft als de G20, alleen geen thx (en iets over 3 glasplaten ipv 2?).
Nu heeft de G10 van m'n vader ook geen thx en ik zie dat niet echt als een gemis want het ziet er verder prima uit. Kan iemand me uitleggen waarom ik dan niet voor S20 zou gaan? Of toch een G20?
Omdat thx een stuk beter beeld geeft, dan een standaard ingestelde S20. Helaas dwingt panasonic je bijna om voor de G20 te gaan. Want de S20 heeft niet alle calibratie instellingen aanboord, dit heeft de G20 wel, terwijl de G20 dit dus eigenlijk niet nodig heeft |:( Maar met de mogelijkheden die de S20 bied kan je zo goed als hetzelfde bereiken als de THX stand, alhoewel je wel calibratie spullen daarvoor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:53:
Als ik opneem op een Pana HD/DVD recorder, heb ik dan hetzelfde probleem?
Moet ik dan ook het programma kijken wat ik aan het opnemen ben?
Ben in de markt voor een 50V20, maar als ik niet het ene programma kan opnemen
en het andere bekijken, dan moet ik toch overwegen om een ander toestel te kiezen.
Een HD recorder heeft toch een ingebouwde tuner, dus dat zou dan toch moeten lukken?
Nee, als je opneemt op een extern apparaat met eigen tuner heeft dit uiteraard geen invloed, puur als je de ingebouwde tuner gebruikt om op een externe HDD op te nemen. Je kan overgens wel opnemen op een externe HDD als de tv op standby staat of je een externe bron bekijkt (blu-ray/dvd/externe tuner ed)
Het is dus puur een extra optie.

edit: heb zelf een 50vt20, opnemen in HD neemt ongeveer 5GB per uur in beslag zonder merkbaar kwaliteitsverlies.

[ Voor 6% gewijzigd door Simball op 21-06-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:17:
Ik moet het afspelen van bestanden nog uittesten, dus wellicht werkt het wel met een juist geformatteerde USB stick.
Ik heb het geprobeerd met een USB stick van 2GB op de 50G20.
Net ondekt dat je via Viera tools moet gaan en dan wel toegang krijgt tot de USB stick, terwijl wanneer je via Beeld-USB HDD gaat de melding krijgt dat dit apparaat niet ondersteund wordt.
Wat eigenlijk wel logisch is :) want een stick is geen HDD.
Best gemakkelijk om zo je divx'jes te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:39:
[...]

Ik heb een TX-P42V10 en had hetzelfde probleem. De tip van renbull heeft het voor mij opgelost:

[...]

Eventueel zou je dus hierna nog het STTL knopje op de afstandsbediening kunnen proberen.
Bedankt. Het STTL-knopje heeft gewerkt. De ondertiteling doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:30:
[...]

Nee, als je opneemt op een extern apparaat met eigen tuner heeft dit uiteraard geen invloed, puur als je de ingebouwde tuner gebruikt om op een externe HDD op te nemen. Je kan overgens wel opnemen op een externe HDD als de tv op standby staat of je een externe bron bekijkt (blu-ray/dvd/externe tuner ed)
Thx!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
Hier is de camera eindelijk binnen. Bon 28 mei opgestuurd, dus bijna maandje geduurd. Maargoed hij is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
buffy1966 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:45:
[...]

Op het tik forum moet je onder telenet > internet, Charlotte aanspreken. Zij is van Telenet en zit daar voor Telenet. Ze zit meestal op het internet forum maar dan PM je haar maar voor een televisie probleem.
ok dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:50
Kan iemand mij vertellen of de TX-L37V20 Edge LED of Full LED heeft? Ik zit namelijk te twijfelen dus deze en de Philips 37 PFL 8605 H/12 (Edge LED). Op de Panasonic site staat dat hij LED heeft maar niet wat voor soort LED.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Heeft er nog iemand problemen met de nieuwe disc?

Ik krijg volgende beelden bij de bluray saving private ryan (goeie versie) (net na de bestorming van het strand, aan die bunker, en op het einde van de film aan de brug)

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6090/tv001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7242/tv002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/8585/tv003.jpg

zelf heb ik de 50G20 en pana bg 65 , beide met laatste firmware versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
skank schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:23:
Heeft er nog iemand problemen met de nieuwe disc?

Ik krijg volgende beelden bij de bluray saving private ryan (goeie versie) (net na de bestorming van het strand, aan die bunker, en op het einde van de film aan de brug)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zelf heb ik de 50G20 en pana bg 65 , beide met laatste firmware versies
Wow man dat ziet er niet lekker uit, ik ben benieuwd wat hier het probleem is... 8)7

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
DPhoenix schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:
Kan iemand mij vertellen of de TX-L37V20 Edge LED of Full LED heeft? Ik zit namelijk te twijfelen dus deze en de Philips 37 PFL 8605 H/12 (Edge LED). Op de Panasonic site staat dat hij LED heeft maar niet wat voor soort LED.
Het gaat hier over plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:50
kippetje01 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50:
[...]

Het gaat hier over plasma...
Correct 8)7

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
tripkip schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:39:
Wow man dat ziet er niet lekker uit, ik ben benieuwd wat hier het probleem is... 8)7
Dit hoort zo hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Jup, het is de stijl van het filmen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bw5sWwaaH1LXgW81lBMKkNe3/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 22-06-2010 14:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:57:
[...]

Jup, het is de stijl van het filmen:

[afbeelding]
mja ik ga het nog moeten geloven ook :)
blijkbaar is dit zo bedoeld
maar ik vind het allesbehalve eigenlijk, niks stijl aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 14:53
[...]

Waar dan ?

Vandenborre (staat op 14 dagen maar dat is al weken zo) en Discountonline (4 weken) hebben hem zowiezo niet.
Dus graag een plaats waar ze hem op voorraad hebben dan ! (de 50G20 he)
Want ik wil hem wel gaan halen dan.

De S20 is leverbaar binnen de paar dagen , ben al aan het twijfelen om dan toch daar maar voor te gaan.
Want blijkbaar heeft die ook gewoon een neoPDP paneel , dus de beeldkwaliteit zal nu ook niet zo een groot verschil zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ramones73 op 22-06-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ramones73 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:06:
[...]

Waar dan ?

Vandenborre (staat op 14 dagen maar dat is al weken zo) en Discountonline (4 weken) hebben hem zowiezo niet.
Dus graag een plaats waar ze hem op voorraad hebben dan ! (de 50G20 he)
Want ik wil hem wel gaan halen dan.

De S20 is leverbaar binnen de paar dagen , ben al aan het twijfelen om dan toch daar maar voor te gaan.
Want blijkbaar heeft die ook gewoon een neoPDP paneel , dus de beeldkwaliteit zal nu ook niet zo een groot verschil zijn.
www.deltavox.be
en nog ene
ik zal de naam eens vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S&F verkoopt idd Nederlands geïmporteerde TV's. Anders had ik het wel gehoord bij het opsturen van het serienummer naar Haagtechno in Den Bosch (voor de gratis DVD's bij de VT20).

Vandaag ook maar de BDT300 gekocht (3D Bluray), ondanks de nog steeds hoge prijs (Redcoon € 391,-). Morgen komen ze een schotel installeren bij mij thuis, dus kan ik eindelijk van mijn VT20 genieten.

EDIT: kreeg zojuist email van Redcoon dat ze de BDT300 niet voorradig hebben, weer leverbaar rond 7 juli, terwijl (nog steeds) op hun website staat dat hij wel voorradig is :(. Verder gekeken en bij cameranu.nl staat hij ook voorradig, voor de zekerheid gebeld en hun systeem is gekoppeld aan de voorraad, dus zij kunnen hem na betaling versturen. Een paar euro meer, maar dat is geen probleem. Nu maar hopen dat ik mijn geld bij Redcoon terug krijg, ik neem aan dat ik in mijn recht sta? Sowieso kun je internetbestellingen toch retouneren binnen 8 dagen?

Ze plaatsen een LNB van CanalDigital. Ik kan weinig vinden op internet over merken LNB's. Heeft iemand ervaring met de CanalDigital NLB?

Het was trouwens lang piekeren of ik mijn UPC abo zou upgraden of toch voor schotel zou gaan. HDTV via kabel schijnt toch weer iets beter te zijn gezien de hogere bitrate. Maar ik zou ook graag een AzBox willen en die past weer niet op UPC. Wat zijn de meningen hier over HD via kabel of satelliet?

Heeft iemand ervaring met de AzBox Premium HD? Heeft deze nog wel veel meerwaarde als je de VT20 hebt? Omdat de VT20 ook al kan opnemen via SD kaart, muziek afspelen, Youtube kijken, foto's bekijken, enz.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dus bij BCC en die vertelden dat er nog geen Nederlandse 50V20's waren.
Nou, kletskoek dus, want dit bericht kreeg ik zojuist van Panasonic:
""De TX-P50V20 wordt telkens in beperkte aantallen aangeleverd. Indien de leverancier dit toestel nu besteld, zal deze naar verwachting begin juli aangeleverd worden. Daarom kan het voorkomen dat een dealer het toestel wel al kan aanbieden en een andere dealer niet.""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Weet iemand waar de TX-P50V20's voorradig zijn? Ik ben/was in de markt voor een 42 incher, maar als de 50 inch te krijgen is voor onder rond de 1500 euro, en binnen 2 weken te leveren is ga ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
  • Laatst online: 21-04-2022
Even een review van de Panasonic TX-P50VT20:

ik heb voor deze review enkele “templates” gebruikt van andere reviews.

Het formaat
Toen deze binnenkwam schrok ik van de enorme doos waarin hij zit… toen ik hem uitpakte, schrok ik nóg erger. Het was een enorm ding! Nu zit ik 2 weken later heb ik, vooral als hij aanstaat het gevoel dat die 65 misschien niet zo een slechte keus was geweest. Volgende Tv die hierin komt is dan ook gegarandeerd een 60 inch+. Ik zit op ongeveer 3.5 meter, maar zodra ik game ( PS3 ) of een goede film kijk, voelt het echt niet té groot aan.

Uiterlijk:
Afwerking is simpelweg PRACHTIG! Ondanks dat ik van veel mensen hoor dat dit behoorlijk standaard is, vind ik deze TV pure klasse uitstralen! De bronze tint maakt het een behoorlijk luxe-uitziende TV.

beeldkwaliteit:
Ik ben nog steeds bezig met het inspelen van mijn plasma. Ik heb het behoorlijk druk, dus veel uren heb ik niet kunnen maken. Ik kijk alles op THX met 30 als gemiddelde instelling voor contrast en helderheid ( IS DIT OVERIGENS GOED OF SLECHT?). Na 350 uur, ga ik pas spelen met de settings. Kijkhoek is geweldig; deze is zo groot dat alleen achter het toestel het beeld niet zichtbaar is.. Erg indrukwekkend.
Beeldkwaliteit met blu ray is adembenemend! Ik heb BARAKA & Life als eerste gekeken en je mond valt gewoon open van verbazing. Schitterend! Beeldkwaliteit met gamen op een PS3 is ook een lust voor het oog. Vooral de grafisch betere spellen ( God of war, Metal Gear Solid 4, Uncharted en Killzone 2) hebben een kleurenpalet wat ongelooflijk goed naar voren komt op deze TV. Duidelijke het grootste pluspunt van deze tv samen met :
- Fosfortrailing/floating blacks etc:
Helemaal geen last van gehad!
- inbranden/image retention:
Vrijwel niets gezien. De enige keer dat ik wat zag was in de volgende situatie:
Uncharted 2 in de PS3, opstartscherm zie je dan keigroot UNCHARTED 2 staan…
Toen ik na 2 minuten alles instellen het spel starten, krijg je een zwartscherm.. Helaas kon ik toen, dichtbij de tv, uncharted prima lezen…
Dit was overigens de eerste keer. Hierna geen last van gehad.

Viera Cast:
Leuk, maar valt helaas erg hard tegen! Er staan wat leuke functies tussen ( youtube, daily motion, het weer :p ) die ik wel wat gebruikt… maar het is voornamelijk de weersverwachting snel checken van de komende dagen.

Wifi Dongle:
Werkt prima en zeer simpel!

3D weergave (films):
Geweldig! Ongelooflijk scherp! Al helemaal als je het vergelijk met samsung en your regular bioscoop. Ik heb meteen de 3d speler van Panasonic gekocht ( De DMP-BDT300EG). Ik had, tot vorige week, alleen maar die demo-disc wat er bij zat. Ik heb die misschien 20 keer bekeken! Wat een diepte ! Vorige week kreeg ik mijn 2 gratis Blu Ray discs van Panasonic. Deze zijn: Coraline 3d en Ice Age 3 3d. Coraline heeft naast een prachtig diepte gevoel, ook een paar scenes waar het 3d-effect ook daadwerlijk het beeld uit komt. Heel indrukwekkend, maar vind het fijner als 3d alleen maar diepte geeft. Vind het niet fijn om 4 keer in een film was te duiken, hehe.
Games in 3d:
De PS3 heeft nu een bundel voor 30 euro in de Playstation Store. Meteen kopen die handel. Gaming in 3d in simpelweg amazing. Met name Motorstorm is mindblowing! Het gevoel van diepte in een spel is nu op het hoogste punt. Met komende spellen in 3D( Crysis 2 en Killzone 3 als mijn favorieten ) is deze Tv een aanrader voor de game-nerds onder ons. Het loopt nog behoorlijk snel ook! ( 30 fps )

De 3d shutter glasses:
Waarschijnlijk ben ik de enige die de bril echt perfect past. Helaas heb ik dan ook het gezicht van een berggorilla. Mijn vriendin vond het niet lekker zitten en heeft hem dan ook vast moeten maken met een bijgeleverde band. De glazen zijn erg open, maar dat maakt mij niets uit. Ik kijk namelijk het liefste 3d in het donker, voor een extra inleving in het beeld. Extra brillen zijn gewoonweg te duur!

Conclusie:
Uitmuntende TV die ik iedereen kan aanraden.
Ik heb in totaal 2450 betaald voor de Tv en de 3D-speler! Voor die prijs ben je achterlijk als je dit niet koopt. Fantastisch beeldkwaliteit, diep zwart waardoor de kleuren ÉCHT tot leven komen. 3D is te toekomst, ik ga er volledig in mee en ben van mening dat het enige wat 3D kan breken, de content is. Ik heb nu 3 3D blu rays. Dat is dan ook voorlopig alles wat je kunt kopen. Nú is het de tijd om content te produceren. Ik hoop dat de grote producenten dit in de gaten hebben. Ik wacht rustig af op AVATAR 3D. Tot die tijd geniet ik van het mooiste beeld op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Simball schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:30:
[...]

edit: heb zelf een 50vt20, opnemen in HD neemt ongeveer 5GB per uur in beslag zonder merkbaar kwaliteitsverlies.
De analoge tuner is zeker geen externe bron -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de VT20 nog niet in het echt mogen beschouwen, maar bij andere plasma's ben ik de ongelukkige die continu een trillend beeld. Met een egaal vlak nog meer.

Wellicht is het al eens gevraagd, maar trilt de VT20 net als een willekeurige andere plasma? Ik hoop het niet, want voor de rest lijkt me deze perfect voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Vandaag de knoop doorgehakt!! Heb de 46G20 besteld..Kon nog zelfs mijn leverdatum bepalen ook..Komt over 2 week, zit dan net een dag in ons nieuwe huis..Heb die hele week vrij, kan ik mooi op onze dochter passen en mooi aan het stunten met mijn TV..Ik heb er ook gelijk een CI+ kaart van ziggo bijgekocht..Nu nog even op zoek naar een goede beugel, maar die zijn er zat te vinden en dan bedoel ik geen beugel van 200 euro ofzo..Moet gewoon plat aan de muur, niet kantelen ofzo...Zat nog wel te twijfelen over de 50inch, maar toch maar niet gedaan..Zit op een kleine 3,5 meter heb ik gemeten, ik denk dat dan 46inch voor ons gezinnetje goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:28:
Heb de VT20 nog niet in het echt mogen beschouwen, maar bij andere plasma's ben ik de ongelukkige die continu een trillend beeld. Met een egaal vlak nog meer.

Wellicht is het al eens gevraagd, maar trilt de VT20 net als een willekeurige andere plasma? Ik hoop het niet, want voor de rest lijkt me deze perfect voor mij...
Met normaal beeld zie ik het niet trillen, alleen bij grote egale (lichte) vlakken helaas wel. Voor mij is het totaal niet storend (ook al wilde ik vroeger minimaal 85Hz CRT monitoren), maar dat is inderdaad voor ieder verschillend.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:01:
[...]

Ik heb het geprobeerd met een USB stick van 2GB op de 50G20.
Net ondekt dat je via Viera tools moet gaan en dan wel toegang krijgt tot de USB stick, terwijl wanneer je via Beeld-USB HDD gaat de melding krijgt dat dit apparaat niet ondersteund wordt.
Wat eigenlijk wel logisch is :) want een stick is geen HDD.
Best gemakkelijk om zo je divx'jes te bekijken.
Ik heb een 42V20 en kan je zeggen dat een Sandisk Cruzer (16GB) totaal niet werkt.
Dus ook niet via de Viera tools en dan video/muziek/foto's bekijken.
Er is niets met mijn Cruzer aan de hand want die werkt prima op een PC. Er zit ook geen U3 meer op.
Een low-cost 2GB stick werkt overigen wel!
Dan kan ik wel foto's e.d. bekijken.
Kortom, de Pana is nogal kritisch blijkbaar op wat er aangesloten is.
Hij herkent overigens de Cruzer wel bij het aansluiten van de stick op de USB poort, alleen gebeurt er daarna niets meer.
Opnemen op een USB aangesloten harddisk zou naar mijn idee ook moeten werken op een USB stick. Er is in feite weinig verschil. Een USB stick wordt door een PC ook gewoon gezien als disk. Het is dan wel geen echte harddisk maar deze wordt wel behandeld alsof het een disk zou zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:02:
S&F verkoopt idd Nederlands geïmporteerde TV's. Anders had ik het wel gehoord bij het opsturen van het serienummer naar Haagtechno in Den Bosch (voor de gratis DVD's bij de VT20).

Vandaag ook maar de BDT300 gekocht (3D Bluray), ondanks de nog steeds hoge prijs (Redcoon € 391,-). Morgen komen ze een schotel installeren bij mij thuis, dus kan ik eindelijk van mijn VT20 genieten.

Ze plaatsen een LNB van CanalDigital. Ik kan weinig vinden op internet over merken LNB's. Heeft iemand ervaring met de CanalDigital LNB?

Het was trouwens lang piekeren of ik mijn UPC abo zou upgraden of toch voor schotel zou gaan. HDTV via kabel schijnt toch weer iets beter te zijn gezien de hogere bitrate. Maar ik zou ook graag een AzBox willen en die past weer niet op UPC. Wat zijn de meningen hier over HD via kabel of satelliet?

Heeft iemand ervaring met de AzBox Premium HD? Heeft deze nog wel veel meerwaarde als je de VT20 hebt? Omdat de VT20 ook al kan opnemen via SD kaart, muziek afspelen, Youtube kijken, foto's bekijken, enz.
Je gaat voor de schotel (satelliet) dus? Goede keuze!
Over bitrates is al veel gezegd. Zowel kabelaars als CanalDigitaal hebben ieder goede HD signalen, het ontloopt elkaar niet echt veel.
Er zijn wel andere verschillen. De prijs (kabel is duurder), het aanbod, de kabel heeft minder te bieden (HD kanalen). Per kabelaar verschilt dat wel maar gemiddeld genomen is dat zo.
Bij CanalDigitaal heb je dit probleem niet.
Je zit bij de satelliet wel vast aan de schotel met toebehoren. Dat is een eenmalige investering die je over een x-aantal maanden kunt afschrijven. Daar tegenover staan de lagere abonnementskosten per maand en het grotere aanbod. Buiten de CanalDigitaal kanalen kun je bovendien nog veel extra gratis kanalen ontvangen. Dat kan bij de kabelaars niet.

Je zegt in je post dat de schotel (en de rest?) geïnstalleerd wordt. Maak ik daaruit op dat je gekozen hebt voor het HD pakket van CanalDigitaal? Zo ja, zit je wel vast aan de HD decoder die meegeleverd wordt en gebruik je dus niet de ingebakken satelliettuner van de VT20.
Waarom niet? Kosten? Installatie gemak?
Over een LNB hoef je je geen zorgen te maken. De gemiddelde LNB, van CanalDigitaal of ander merk werkt prima. Meestal wordt er een duo LNB geïnstalleerd, geschikt voor de twee Astra (1 en 3) satellieten. Op Astra 3 zitten namelijk veel HD kanalen.
Een Azbox heb je volgens mij niet nodig, dat is (nog) een satelliettuner.
Als je die er ook nog bij doet heb je 3 sattuners, een beetje een overkill lijkt me...

[ Voor 53% gewijzigd door HoppyF op 22-06-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Psst:

de 42v20 wordt momenteel getest door http://www.hdtvtest.co.uk/

=> http://twitter.com/hdtvtest

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
@HoppyF

Opnemen op een USB-stick gaat niet, tenzij die 160GB groot is :D Dat is namelijk het minimum om op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
pdavie2311 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:45:
Vandaag de knoop doorgehakt!! Heb de 46G20 besteld..Kon nog zelfs mijn leverdatum bepalen ook..Komt over 2 week, zit dan net een dag in ons nieuwe huis..Heb die hele week vrij, kan ik mooi op onze dochter passen en mooi aan het stunten met mijn TV..Ik heb er ook gelijk een CI+ kaart van ziggo bijgekocht..Nu nog even op zoek naar een goede beugel, maar die zijn er zat te vinden en dan bedoel ik geen beugel van 200 euro ofzo..Moet gewoon plat aan de muur, niet kantelen ofzo...Zat nog wel te twijfelen over de 50inch, maar toch maar niet gedaan..Zit op een kleine 3,5 meter heb ik gemeten, ik denk dat dan 46inch voor ons gezinnetje goed is..
waar heb je hem besteld? en is dit de E(zwart) of de ES(zilver) versie?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 14:53
skank schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:40:
[...]

www.deltavox.be
en nog ene
ik zal de naam eens vragen
Graag !
OMX2000 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:48:
Weet iemand waar de TX-P50V20's voorradig zijn? Ik ben/was in de markt voor een 42 incher, maar als de 50 inch te krijgen is voor onder rond de 1500 euro, en binnen 2 weken te leveren is ga ik daarvoor.
De P50V20 voor 1500 euro ? Waar dan ?
Want dan wordt het verschil met de G20 een stuk kleiner.
(ik zie prijzen van 1850 en hoger op de vergelijkingssites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb hem besteld bij Bol.Com..Heb de zwarte gekozen..De grijze kleur is mij iets te grijs, niet dat mooie grijs wat de V20 heeft..Zou mij benieuwen over 2 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>De P50V20 voor 1500 euro ? Waar dan ?

Hij zegt toch niet dat hij de V20 voor die prijs te koop weet , hij geeft aan dat als hij voor 1500euro te koop is dat hij hem dan wil kopen .

€1650 tot nu het goedkoopst voor de 50V20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel HoppyF. De schotel is intussen geïnstalleerd. Ik heb ook een dubbele LNB. Nu de kabels nog en de TV plaatsen. Ik heb nog niks aangevraagd bij CanalDigital. Ik begrijp goed dat dit dus niet hoeft? Ik heb begrepen dat je rechtstreeks van de schotel ook al veel zenders kunt bekijken. Wat heeft CanalDigital dan voor extra's? Filmnets enz. hoef ik niet, gewoon Ned 1, 2, 3, Discovery, BBC en commerciële zenders. Wat zou ik dan bij CD nog aan moeten vragen, als ik (uiteraard) gebruik wil maken van de interne tuner van de VT20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 18:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:43:Wat heeft CanalDigital dan voor extra's? Filmnets enz. hoef ik niet, gewoon Ned 1, 2, 3, Discovery, BBC en commerciële zenders. Wat zou ik dan bij CD nog aan moeten vragen, als ik (uiteraard) gebruik wil maken van de interne tuner van de VT20?
Je hebt in ieder geval een geregistreerde smartcard nodig om NL1,2,3 te kunnen bekijken. RTL4,5, etc zijn vanaf het Set Top pakket beschikbaar.

Als je een VT20 hebt, ga ik er zonder meer vanuit dat je HD wilt bekijken. Dan dus het HDTV pakket erbij.

De website van CD geeft precies aan welke zenders je kunt ontvangen met welk pakket.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
Lijkt jullie het verstandig om een demo-model aan te schaffen? In een winkel bij mij in de buurt hebben ze nog de panasonic die ik zoek(staat al zeker 2/2,5 maanden in te spelen). Waar moet ik dan opletten als ze hem komen leveren?

[ Voor 10% gewijzigd door I_Guardian_I op 23-06-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
dionibeatbox schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:12:
Even een review van de Panasonic TX-P50VT20:
...
Thx! Leuk om zo'n uitgebreide 'indruk' erover te lezen van iemand die +- hetzelfde met z'n tv doet als mij.
Waar gekocht tegen die mooie prijs?
Hopen dat 't snel september is, dan ga'k me er ook eentje halen!

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joepla schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:05:
[...]
De website van CD geeft precies aan welke zenders je kunt ontvangen met welk pakket.
Alleen het settop pakket en een geregistreerde smartcard zijn er niet op te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionibeatbox
  • Laatst online: 21-04-2022
Heymans schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Thx! Leuk om zo'n uitgebreide 'indruk' erover te lezen van iemand die +- hetzelfde met z'n tv doet als mij.
Waar gekocht tegen die mooie prijs?
Hopen dat 't snel september is, dan ga'k me er ook eentje halen!

Gr,
Aha, een gamer? Ik heb de tv bij Scheer en Foppen in Nijmegen. Daar heb ik voor gebeld, aangezien ik in Zuid-Limburg woon.. 2050 voor de tv en 400 voor de speler :D Prima service, snelle levering! Ik zeg alvast... veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Guardian_I schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:14:
Lijkt jullie het verstandig om een demo-model aan te schaffen? In een winkel bij mij in de buurt hebben ze nog de panasonic die ik zoek(staat al zeker 2/2,5 maanden in te spelen). Waar moet ik dan opletten als ze hem komen leveren?
Ik hou zelf niet van demomodellen. Wil alles altijd nieuw uit de doos. Twijfelgevallen kunnen dingen zijn die achter glas gestaan hebben, dus kleinere apparaten. Maar zelfs dat heb ik liever niet. Je weet zeker bij tv's e.d. nooit of er iemand tegen aan geschopt heeft, de tv omgevallen is, er iets op heeft gelegen waardoor tijdelijk te weinig koeling was etc.. Ook hoe het personeel de tv destijds uit de doos heeft gehaald (voorzichtig/ruw) zijn onzekere factoren. Dus dingen die nu geen zichtbare mankementen opleveren maar waardoor er toch een sluimerend defect in is opgetreden dat zich pas in de toekomst openbaart. Ok, je hebt garantie natuurlijk maar toch.

Als je al een demomodel koopt dan met flinke korting.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mewollie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 12:26
Weet iemand waar ik de verwachte leeftijden bij panasonic nederland kan vinden? Begin juni heb ik een p50g20es besteld. Deze zou rechtstreeks door panasonic geleverd worden.
Ben benieuwd wanneer ik het kan verwachten.
Gr Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I_Guardian_I schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:14:
Je kunt zo uitrekenen hoelang hij aangestaan heeft, je kent hun openingstijden :) Je hoeft dan iig niet meer voorzichtig te doen de eerste 100 uur, dat is wel fijn. Aan de andere kant vind ik het zelf altijd onprettig om te weten dat Jan en alleman er al met de vingers aan heeft gezeten, maarja, 'k heb nu ook een demo-model televisie en heb er nog geen moment spijt van gehad in de afgelopen 5 jaar. Je krijgt gewoon garantie alsof hij nieuw is en elektronica gaat meestal OF vrij snel kapot, OF het blijft jaren werken (is mijn ervaring :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je hoeft niet te rekenen want je kunt het aantal uren gewoon bekijken in het service menu. Ik zou het scherm eerst uitgebreid controleren op burn-in. Is die niet aanwezig dan prima. Wij hebben toendertijd ook een showmodel Panasonic CRT gekocht. Met de juiste korting is dat wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
Is er dan een soort test ofzo waar je dat goed bij kunt zien? Ik ben zelf nog nieuw op plasma gebied(mijn eerste plasma tv), dus ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken en hoe ik dit het best kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een egaal, (licht)grijs vlak weergeven, je kunt dat zelf in paint maken en op een usb-stick of sd-kaart zetten. Die kun je op de tv weergeven :) Of beter nog: meerdere plaatjes met verschillende kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kepler schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:26:
@HoppyF

Opnemen op een USB-stick gaat niet, tenzij die 160GB groot is :D Dat is namelijk het minimum om op te nemen :)
Ja dat weet ik. Toch is het jammer dat deze mogelijkheid niet bestaat. Op een 16GB USB stick zou best wel een uurtje HD TV opname passen.
Buiten dat kan ik met mijn USB stick verder ook niets zoals ik al zei. AVI/DIVX of foto's afspelen lukt niet.
Wel met een andere USB stick van 2 GB, maar niet met de 16 GB Sandisk Cruzer.
Als het bij iemand wel lukt zou ik dat graag willen weten!
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:43:
Dank je wel HoppyF. De schotel is intussen geïnstalleerd. Ik heb ook een dubbele LNB. Nu de kabels nog en de TV plaatsen. Ik heb nog niks aangevraagd bij CanalDigital. Ik begrijp goed dat dit dus niet hoeft? Ik heb begrepen dat je rechtstreeks van de schotel ook al veel zenders kunt bekijken. Wat heeft CanalDigital dan voor extra's? Filmnets enz. hoef ik niet, gewoon Ned 1, 2, 3, Discovery, BBC en commerciële zenders. Wat zou ik dan bij CD nog aan moeten vragen, als ik (uiteraard) gebruik wil maken van de interne tuner van de VT20?
Uit je verhaal begrijp ik dat je niet het smartpack basisHD van CanalDigitaal hebt besteld maar alleen een schotel + duo LNB hebt laten plaatsen. In principe kun je daar wel gratis zenders mee ontvangen via de ingebouwde sattuner (DVB-S) maar ik vermoed dat je behalve de gratis kanalen ook wel de rest van de Nederlandstalige kalen wilt zien.
In dat geval was een smartpack wellicht een goedkopere oplossing geweest. Je betaalt dan eenmalig € 149 en voor het abonnement inclusief HD pakket, € 14,95 per maand. Dan heb je de schotel, smartcard en decoder erbij zitten.
Je gebruikt dan echter niet de ingebouwde sattuner van de Panasonic.
Nu je wel al een schotel en LNB hebt zou je kunnen volstaan met het kopen van een CI Module + CanalDigitaal smartcard. Die kun je aanschaffen via de webshop van CanalDigitaal of via een dealer. Adressen kun je op de website vinden.
Kosten? CI module + smartcard ongeveer € 130 en nog wat eenmalige registratie/administratiekosten. Voordeel: geen los kastje alles zit dan in je TV.
Wel moet je dan hetzelfde abonnement afsluiten voor € 14,95 per maand.

Het aantal kanalen wat je kunt zien staat ook op de website van CanalDigitaal.
Hoe heb je je schotel overigens laten afstellen? Je sattuner in de TV moet je namelijk ook instellen.
De BBC-HD kun je overigens niet zomaar ontvangen, als je dit wilt heb je een LNB voor een derde satelliet nodig. Dat is Astra 2.

Klik HIER voor de smartcard pakketten.
Klik HIER voor een overzicht van de TV kanalen welke via de satelliet te ontvangen zijn.
Meer details kun je ook op de satellietforums vinden. Dit past niet echt in dit topic hoewel de V(T)20 een prima sattuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat plasma's langzaam minder helder worden, wordt intern voltage langzaam verhoogd, met als gevolg dat zwart geen zwart meer is, dit al zichtbaar na minder dan 1000 uren gebruik. extra probleem is dathet voltage te snel omhoog gaat, dus erg zichtbaar.

Cnet heeft hier een rechtzaak over aangespannen.

http://news.cnet.com/8301...2105-1.html?tag=mncol;txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:43
volgens mij doet je link het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>volgens mij doet je link het niet.

Nu wel .
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.