Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger Mulder schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:27:

Zijn er hier mede tweakers die de afgelopen weken ook een P50G20 bij S&F of ergens anders hebben besteld en hem al wel hebben gekregen? Zo ja wanneer heb je de tv besteld en ontvangen?

Morgen zal ik er eens achteraan bellen en eens kijken wat ze hier aan kunnen doen en of er een oplossing voor komt. Vind het gewoon schandalig en eigenlijk zouden ze ook iets van compensatie moeten doen voor het uitstel en missen van het WK, zwaar waardeloos dit van panasonic/S&F.
Ik heb geen P50G20 besteld bij S&F, maar een P50V20. Ongeveer twee weken geleden besteld, waarbij werd aangegeven dat levering geschat werd op 21 juni. Ik las in dit topic dat S&F Groningen de TV al aan het uitleveren was, dus besloot ik vandaag maar even te bellen. Verkoper zei dat hij het hoofdkantoor even voor me ging bellen en belde even later netjes terug met de mededeling dat er 5 (!) binnen waren gekomen. Ik heb gevraagd of hij er van die 5 direct eentje voor me wilde reserveren en heb daarvoor direct een datum van bezorging met hem afgesproken. Overmorgen komt hij eraan!

Dus, mijn advies is: bellen, S&F laten bellen naar hoofdkantoor of ze op voorraad zijn en daarna direct laten vastleggen en een afspraak voor bezorging plannen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Iemand een idee welke 16 GB USB Flashdrives werken? Ik had een Sandisk besteld maar die doet het dus niet op de G20 (trouwens ook niet op mijn WDTV). Ik heb de U3 software verwijderd maar dat hielp niets. U3 er maar weer opgezet en retour leverancier gestuurd.

Ik heb, puur om het te proberen, de Bluray van Avatar geconverteerd naar Xvid, 1920x1080, 24p en een bitrate van ong. 10000kbs, ned. ondertitel embedded, en geluid 2 kan. AC3. dat levert een .AVI bestand op van ruim 12 GB en wordt prima door de G20 afgespeeld en er is nauwelijks verschil te zien met de originele BR.....dus het kan wel. Ik las her en der in het topic dat de kwaliteit via USB niet goed zou zijn of dat de file helemaal niet werd afgespeeld. 't converteren kost even wat tijd (5 tot 6 uur op een i7 720QM) maar dan heb je ook wat.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27

elsinga

=8-)

Krijg je bij een Mediaplayer/DLNA film wel 5.1 geluid via de optische uitgang, of allen 2-kanaals? Dat je bij Bluray alleen 2-kanaals krijgt is al duidelijk, maar dit dus niet. Iemand een praktijkervaring?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:44:
[...]

Een haakse F-connector lost niets op.
De schroefdraad van de satellietaansluiting aan de achterkant van de TV steekt namelijk recht naar achteren. Dus wat je er ook op schroeft, al is het maar 1 mm, is al te dik. De schroefdraad die uit de TV steekt wordt immers niet korter.
Panasonic had de aansluiting gewoon aan de zijkant moeten maken, dan was er geen enkel probleem geweest. Zoals ik al zei heb ik zelf geen probleem omdat mijn TV op een kastje staat en niet aan de muur hangt. Ik heb dus voldoende vrije ruimte.
Normaal gesproken neemt de beugel natuurlijk ook gewoon ruimte achter de TV in. Dus met een haakse aansluiting lukt dat prima. Als je het helemaal mooi wil doen maak je gewoon een videomuur waarbij de TV erin hangt en bijna naadloos aansluit op de voorzetwand. Op diverse forums zijn hier mooie voorbeelden van met en zonder backlight etc. Hiervan kan je zelf de diepte bepalen en alle kabels netjes wegwerken. Zelfs speakers (front, center, above etc.) kunnen er prima in verwerkt worden. Nadeel is dan dat hij natuurlijk precies op maat is voor die TV....... 8)

Aan de zijkant is ook niet handig want bij mij staat hij ook op een lage kast en dan steken alle kabels aan de zijkant uit de TV, is ook geen gezicht. Ze hadden gewoon een losse aansluit-unit moeten maken waarbij er gewoon 1 kabel naar de TV gaat waarin alle benodigde aansluitingen zitten. Pioneer had dat geloof ik ook. In die unit stop je dan alle kabels van Audio, Games etc........ Of de voet ervoor gebruiken. Mensen die hem hebben staan hebben dan de kabels allemaal mooi laag en voor de mensen die hem ophangen moeten alleen de voet ergens wegwerken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bij mij komt de plasma of led? ook aan de muur..onze woning wordt vandaag opgeleverd en kan ik dus aan de slag..hij komt op de muur te hangen waar de trapkast aan de andere kant zit..ik boor dus mooi door de muur een rond gat, die mooi achter de tv komt te zitten en hierdoor trek ik alle kabels die naar de tv gaan..heb mijn aansluitpunt/netwerk ook in de trapkast weggewerkt, dus zie je hier niets van..Ik ga denk ik ook met haakse aansluitingen werken om de tv zo dicht mogelijk aan de muur te krijgen..Alleen de tv komt aan de muur dus, niks geen kabelgoot of extra kastje/ontvanger..Neem zo goed als ziggo met ci+, dus hd en een abbo op sport1 voor mijn favo club: Barca!! Hier ben ik toch ook geen ontvanger voor nodig? Mijn laptop wil ik via dlna aan mijn tv koppelen...Hoe werkt dit exact? Vergeet ik nog iets qua voorbereiding? Volgende week komt de stucadoor, dus beter alles goed voorbereiden...

thanx

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 07:57:
[...]
Als je het helemaal mooi wil doen maak je gewoon een videomuur waarbij de TV erin hangt en bijna naadloos aansluit op de voorzetwand. Op diverse forums zijn hier mooie voorbeelden van met en zonder backlight etc. Hiervan kan je zelf de diepte bepalen en alle kabels netjes wegwerken. Zelfs speakers (front, center, above etc.) kunnen er prima in verwerkt worden. Nadeel is dan dat hij natuurlijk precies op maat is voor die TV....... 8)
Ik voorzie twee problemen: je kan niet meer fatsoenlijk bij de ingangen aan de zijkant komen en de TV kan zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:22:
[...]

Ik voorzie twee problemen: je kan niet meer fatsoenlijk bij de ingangen aan de zijkant komen en de TV kan zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt.
Met de zijingangen heb je gelijk. Maar ik zag ook een mooi voorbeeld waarbij de TV dus iets uit de omlijsting steekt. Dan zou je dat zo ruim moeten maken dat je bij de aansluiting kan. Of een vaste ruimte om de TV vrij houden.....
Wat warmte betreft geen probleem want bij de meeste TV's heb je de meeste warmteontwikkeling achter de TV. Aangezien de voorzetwand een stuk voor je normale muur staat is daar genoeg ruimte om de warmte in te blazen.

Hier kan je best leuke setup's vinden : Galley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jasjenl Ik had deze review al gelezen. Ik weet avforums is heel betrouwbaar. Maar ik zou graag ervaringen van mensen willen lezen. Het is natuurlijk persoonlijk of je het merkt of niet. Maar motionblur en ghosting is heel snel te zien.

Ik zit nu met een LG 42LE8500 (full led met local dimming en 200hz) thuis. Zwartwaarden en shadowdetail en kleuren zijn geweldig ongeacht blooming (bederft een klein beetje het kijkplezier) en horizontal banding maar motion is een drama. Trumotion uit zorgt voor ghosting en motionblur. Trumotion hoog zorgt voor veel artifacts. Er is ook nog een mogelijkheid om motion en judder te scheiden maar dit helpt voor geen meter. Dus de vraag waar ik mee zit is het omruilen met de V20 het wel waard. Het probleem is dat ik deze tv nergens kan testen. Phosphor trailing zou voor mij een probleem kunnen zijn. Ik heb gehoord dat phosphor trailing na lang inspelen verdwijnt. Klopt dat? Of is het gewoon omdat het dan niet meer opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Fosfor trailing verdwijnt niet en dit zul je bij games zeker zien, vooral shooters hebben hier last van. Je kunt dus kiezen: groot scherm met waardeloze inputlag, groot scherm met fosfor lag, of TN scherm maar kleiner beeld.

Nog even over de camera actie: ja ze accepteren foto's en aangezien de actie nu toch is verlopen en mensen die de tv kopen toch geen camera meer kunnen krijgen maakt het ook niet eens uit of je een foto stuurt van een tv doos die iemand anders gaat kopen.

Ik heb zelf ook geëxperimenteerd met films converteren naar DivX. Het werkt, maar ik heb er gewoon het geduld niet voor om te wachten op een conversie van mijn hele filmdatabase als ze op dat moment gewoon op een pc bereikbaar staan. Ik vind dat Panasonic gewoon meer formaten moet ondersteunen in nieuwe firmwares, want dit is gewoon ruk.

[ Voor 26% gewijzigd door REDFISH op 17-06-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren telefoon gehad van mijn dealer. Normaal gezien vandaag of morgen zou er een nieuwe firmware update moeten komen voor de VT20. Ben benieuwd wat er zoal veranderd. Hopelijk mijn probleem met de mediaserver al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 18:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

REDFISH schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:44:
En wie koopt er nu een full-hd tv om er vervolgens analoog tv op te gaan kijken. 8)7
Dat zal je nog tegenvallen. TV van 1400 euro aanschaffen is voor velen geen probleem, maar dan wel zeuren over de paar euri extra per maand voor HD kanalen 8)7

Ik heb nu zo'n beetje alle mogelijkheden gezien denk ik: analoog & digitaal via de kabel, Digitenne, KPN glasvezel en Canal Digitaal (HD). Alleen de laatste voldoet voor mij. KPN biedt een soort nep-HDTV aan, waarbij 720 in de decoder ge-upscaled wordt naar 1080 heb ik begrepen. Dat was duidelijk te zien, al wist ik toen nog niet waar dat door kwam.

Digitale kabelpakket leek me niet verkeerd, maar UPC (monopolist in mijn woonplaats) heeft mij het leven destijds zo zuur gemaakt (bij opzeggen abo) dat ik daar niet meer aan begin.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:43
Ik vind er ook veel verschil tussen zitten: Ik heb digitale kabel (SD) via een externe ontvanger van UPC op een LCD gezien: Dat was geen porem. Ik heb satelliet gezien (SD) via een ontvanger met hdmi aangesloten: Dat zag er al beter uit (hoewel het schijnt dat de bitrate lager is?). Maar die satelliet (SD) vind ik dan weer niet zo goed als digitale kabel (SD) bij mezelf, via Ziggo en ingebouwde ontvanger. HD via satelliet en HD via ziggo vind ik aan elkaar gewaagd. Volgens mij hangt dat meer van de individuele zender af dan van satelliet vs kabel.

Ten overvloede: Analoge TV is domweg een drama in vergelijk met zelfs de meest beroerde digitale tv wat ik heb gezien (maar ik ken digitenne niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
REDFISH schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:14:
Nog even over de camera actie: ja ze accepteren foto's en aangezien de actie nu toch is verlopen en mensen die de tv kopen toch geen camera meer kunnen krijgen maakt het ook niet eens uit of je een foto stuurt van een tv doos die iemand anders gaat kopen.
Heb zelf de streepjescode op de kartonnen doos met karton en al uitgesneden en opgestuurd. Moest daardoor wel 2 postzegels plakken! :o, maar wilde geen gedoe van "dit is nep" ofzo. Maar heb de camera nog steeds niet binnen... ben benieuwd.
REDFISH schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:14:
Ik heb zelf ook geëxperimenteerd met films converteren naar DivX. Het werkt, maar ik heb er gewoon het geduld niet voor om te wachten op een conversie van mijn hele filmdatabase als ze op dat moment gewoon op een pc bereikbaar staan. Ik vind dat Panasonic gewoon meer formaten moet ondersteunen in nieuwe firmwares, want dit is gewoon ruk.
Makkelijk opgelost... koop een WDTV Live, kost 100e, maar is gegarandeerd beter dan de ingebouwde speler van de Panasonic. Een dedicated apparaatje doet het meestal sowieso beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:08:Dus de vraag waar ik mee zit is het omruilen met de V20 het wel waard. Het probleem is dat ik deze tv nergens kan testen. Phosphor trailing zou voor mij een probleem kunnen zijn. Ik heb gehoord dat phosphor trailing na lang inspelen verdwijnt. Klopt dat? Of is het gewoon omdat het dan niet meer opvalt.
Je mag hem bij mij testen, als je hem ook meteen goed instelt of mij leert waar ik op moet letten :D

Ik heb eigenlijk nog geen rare effecten gezien, behalve het volgende, en waarvan ik het me afvraag of het normaal is. De bovenste (en onderste, en ook linker en rechter) pixelrijen geven een raar verloop, soms aan, soms uit, of voor de helft zwart, soms lopend of flikkerend, of juist extra fel. Als ik 16:9 beeldscan aanzet, dan is het weg, maar ik vind dat er dan veel te ver wordt ingezoomd (2-3 cm beeld valt dan zomaar weg). Van afstand is het niet storend, maar het lijkt me niet normaal. En zit je dan nog wel de bron in de juiste resolutie te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door henrid op 17-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
Rutger Mulder schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:27:

<verhaal over wk actie>

Zijn er hier mede tweakers die de afgelopen weken ook een P50G20 bij S&F of ergens anders hebben besteld en hem al wel hebben gekregen? Zo ja wanneer heb je de tv besteld en ontvangen?
1 juni besteld bij koopjes kampioen, 3 juni binnen 50g20 zwart.

[ Voor 73% gewijzigd door kippetje01 op 17-06-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:19:
[...]

Heb zelf de streepjescode op de kartonnen doos met karton en al uitgesneden en opgestuurd. Moest daardoor wel 2 postzegels plakken! :o, maar wilde geen gedoe van "dit is nep" ofzo. Maar heb de camera nog steeds niet binnen... ben benieuwd.
Hier is hij ook nog niet binnen. Wanneer heb jij je tv besteld / papieren opgestuurd ?

Ik ga er denk ik even achteraan bellen, want ik heb mijn papieren zo rond 28 mei verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Makkelijk opgelost... koop een WDTV Live, kost 100e, maar is gegarandeerd beter dan de ingebouwde speler van de Panasonic. Een dedicated apparaatje doet het meestal sowieso beter.
Deels helemaal mee eens.

Het enige nadeel van een externe speler is de tweede afstandbediening.
Het is persoonlijk, maar dat kan een groot bezwaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kh65 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:44:
[...]
Het enige nadeel van een externe speler is de tweede afstandbediening.
Het is persoonlijk, maar dat kan een groot bezwaar zijn....
daarvoor hebben ze bijv. de logitech harmony one voor uitgevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Weet iemand hoe ik de V20 automagisch laat starten in een favorietenlijst? Bij mij start hij altijd in Alle DVB-C Kanalen en dan moet je hus i, 5x blauw drukken voordat het weer in de gewenste volgorde staat... In de handleiding staat wel e.e.a. over het wijzigen van een favorietenlijst, maar hier niks over...

(of heeft dat te maken met de ingeschakelde hotel mode, vooral om 'm te forceren op Ned 1 en volume op 12?)

Yep, met uitgeschakelde Hotel Mode blijft de favorietenkeuze bewaard (net als het gekozen kanaal en helaas dus ook het volume)

[ Voor 13% gewijzigd door elsinga op 17-06-2010 16:44 . Reden: testje gedaan ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:13
Is hier iemand die zijn tv via modern.nl heeft aangeschaft en kan bevestigen dat dit ook een nederlands model was? Men beweert namelijk alleen nederlandse modellen te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 00:08
Felke schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:59:
Is hier iemand die zijn tv via modern.nl heeft aangeschaft en kan bevestigen dat dit ook een nederlands model was? Men beweert namelijk alleen nederlandse modellen te leveren...
Ik zie op modern.nl onder plasma tv's alleen twee tv's van LG... :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ikzelf heb een high res foto gemaakt van de streepjescode en die met de printer uitgeprint. Dit was schijnbaar voldoende. Ik heb dit overigens ook alleen maar geprobeerd nadat ik in dit topic las dat iemand hiermee al een camera had ontvangen. Anders had ik ook de streepjescode uitgeknipt. De camera staat in de pricewatch voor 143 dus het lijkt me niet onaardig en die paar postzegels wel de moeite waard.

Ik merk dat de 1 van Ned nu toch aardig blijft hangen. Ik speel dan wel tussendoor andere tv zenders zonder het logo op die plaats, maar met ongeveer 6 uur ned 1 per dag is het toch vechten tegen de bierkaai. Ik zit er dan ook over te denken om de pc aan te sluiten en dan met een tekenprogramma precies de pixels die beïnvloed zijn even op zwart te zetten en de rest dan andere kleurtjes te laten draaien. Het zou nog mooier zijn als je een anti logo filmpje kon maken met het logo maar dan met inverse kleuren. Ik weet echter niet of dit precies zou kloppen met de 'slijtage' die bij het niet geïnverteerde logo zou optreden. Ik weet niet of de pixels evenveel belast worden bij roze als bij rood bijvoorbeeld.

Ik ga vanacht nog eens flink wat uren slides laten draaien, maar juist omdat slides zorgen voor gelijkmatige aanstraling van pixels vraag ik me af of dit het huidige verschil tussen de pixel teniet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
kor952 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 03:29:
Iemand een idee welke 16 GB USB Flashdrives werken? Ik had een Sandisk besteld maar die doet het dus niet op de G20 (trouwens ook niet op mijn WDTV). Ik heb de U3 software verwijderd maar dat hielp niets. U3 er maar weer opgezet en retour leverancier gestuurd.

Ik heb, puur om het te proberen, de Bluray van Avatar geconverteerd naar Xvid, 1920x1080, 24p en een bitrate van ong. 10000kbs, ned. ondertitel embedded, en geluid 2 kan. AC3. dat levert een .AVI bestand op van ruim 12 GB en wordt prima door de G20 afgespeeld en er is nauwelijks verschil te zien met de originele BR.....dus het kan wel. Ik las her en der in het topic dat de kwaliteit via USB niet goed zou zijn of dat de file helemaal niet werd afgespeeld. 't converteren kost even wat tijd (5 tot 6 uur op een i7 720QM) maar dan heb je ook wat.
wat je kan proberen is een indeling te maken als een blue ray
dus met een PLAYLIST, CLIPINF, STREAM, AUXDATA and BACKUP directories. In de stream folder staan dan je video .MTS bestanden.
Mijn AVCHD streams op een SDHC kaartje en deze weer in een USB converter draait ie prima af op de V20 :)
De kwaliteit is overigens super!

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 17-06-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

freedzed6 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:57:
[...]

wat je kan proberen is een indeling te maken als een blue ray
dus met een PLAYLIST, CLIPINF, STREAM, AUXDATA and BACKUP directories. In de stream folder staan dan je video .MTS bestanden.
Mijn AVCHD streams op een SDHC kaartje en deze weer in een USB converter draait ie prima af op de V20 :)
De kwaliteit is overigens super!
Dat heb ik geprobeerd maar dat is me niet gelukt. Ik heb opgezocht hoe de dir. structuur van AVCHD eruit moet zien maar hij slikt het niet. Niet geconverteerde .m2ts bestanden kan hij niet aan. Daarna geconverteerd, maar het wilde nog steeds niet. HD .avi bestanden gaan dus wel goed.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:44:
Wat betreft de helderheid van het beeld moet ik zeggen dat de ECO mode wel erg goed werk levert. Overdag met een beetje gedimd licht is het beeld ook goed te pruimen. De tv staan dan wel echt te flink te knallen. Ik vraag me af of ik hier dat 1 logo aan heb overgehouden. 's avonds en 's nachts als er echt heel weinig licht is gaat hij zelfs nog donkerder dan mijn normale settings van contrast 15-18. Ze hebben het daar bij Panasonic goed uitgevogeld bij hoeveel licht de tv hoeveel licht zelf moet geven.
PX-46G20
Die ECO-mode doet het idd wel goed alhoewel ik hem toch wel een beetje ... TE hard ... vind knallen overdag.
Voor mij mocht het wel een beetje minder. De avondsetting daarentegen is prima.
Zou je die settings misschien niet ergens kunnen aanpassen in één of ander menu van de plasma :?

Nog een vraagje .... die Superresolutie-stand ... wat haalt die eigenlijk uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de cam actie. Ik had geen coupon, in de winkel niet aanwezig en op de site van pana stond dat de actie voorbij was.. link naar de coupon was verdwenen. Ik heb alle gegevens in een brief gezet en opgestuurd. (barcode sticker van de doos gehaald en erbij geplakt). Kreeg gisteren een brief van het bedrijf dat de actie regelt.. coupon niet aanwezig, kan niet in behandeling genomen worden.
Dus ik ga morgen even pana bellen en vragen of ze hem even digitaal sturen. Ik heb wel vriendelijk doch dringend verzocht of ze de spullen die ze wel van me hebben (bon, barcode) goed willen bewaren.. als die zoekraken ben ik het haasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 16:00

KoffieNT

banaan

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:25:
Over de cam actie. Ik had geen coupon, in de winkel niet aanwezig en op de site van pana stond dat de actie voorbij was.. link naar de coupon was verdwenen. Ik heb alle gegevens in een brief gezet en opgestuurd. (barcode sticker van de doos gehaald en erbij geplakt). Kreeg gisteren een brief van het bedrijf dat de actie regelt.. coupon niet aanwezig, kan niet in behandeling genomen worden.
Dus ik ga morgen even pana bellen en vragen of ze hem even digitaal sturen. Ik heb wel vriendelijk doch dringend verzocht of ze de spullen die ze wel van me hebben (bon, barcode) goed willen bewaren.. als die zoekraken ben ik het haasje..
kan de coupon naar je mailen.......
laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:16
kor952 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 03:29:

Ik heb hier een Sandisk Cruzer 16 GB getest op een V20 en dat werkt ook niet.
Eerst de U3 verwijderd, daarna de stick geformatteerd (fat, fat32, exfat), maakt allemaal niet uit op een of andere manier werkt dat niet goed.
Als ik mijn USB mp3 speler aansluit met 4GB intern geheugen en een 4GB SDHC kaart erin, ziet ie deze wel. Toch vreemd. Beiden zijn namelijk gewoon USB devices.
De V20 (en wellicht ook G20) zijn blijkbaar nogal kieskeurig. Logisch vind ik dit echter niet.
Ik ga nog wel eens testen met een losse SD kaart in het SD kaart slot. Misschien gaat dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Laatst online: 22-03-2024
Staat er in die brief nog iets van een telefoonnummer? Of kun je gewoon Panasonic zelf bellen? Ik heb echt weken geleden al de coupon opgestuurd echter nog zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
HoppyF schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:16:
[...]

Ik heb hier een Sandisk Cruzer 16 GB getest op een V20 en dat werkt ook niet.
Eerst de U3 verwijderd, daarna de stick geformatteerd (fat, fat32, exfat), maakt allemaal niet uit op een of andere manier werkt dat niet goed.
Als ik mijn USB mp3 speler aansluit met 4GB intern geheugen en een 4GB SDHC kaart erin, ziet ie deze wel. Toch vreemd. Beiden zijn namelijk gewoon USB devices.
De V20 (en wellicht ook G20) zijn blijkbaar nogal kieskeurig. Logisch vind ik dit echter niet.
Ik ga nog wel eens testen met een losse SD kaart in het SD kaart slot. Misschien gaat dat beter.
Een USB-medium kan zich naar de host presenteren als flashgeheugen, of als opslagdisk. Blijkbaar doet de mp3speler het laatste. Bij een werkgever ook wel eens gehad dat USBsticks waren geblokkeerd door het veiligheidsbeleid terwijl externe hdd's wel beschrijfbaar waren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
6pack15 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Hier is hij ook nog niet binnen. Wanneer heb jij je tv besteld / papieren opgestuurd ?

Ik ga er denk ik even achteraan bellen, want ik heb mijn papieren zo rond 28 mei verstuurd
Heb de TV 22 mei gekocht, en de bon+barcode 30 mei op de post gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghanszz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 07:00
Heeft iemand het al geprobeerd divx codec te registreren zodat avi bestanden afgespeeld kunnen worden met een dlna server?

[ Voor 3% gewijzigd door ghanszz op 18-06-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zonder te registreren ook Divx afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghanszz
ja maar niet vanaf een dlna server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lukt wel bij mij hoor :-d . er zijn uitzonderingen, bijv. mijn mediaserver word vanaf mijn router afgespeeld. Daar werken de Divx files niet van. Maar gewoon met een mediaserver op de pc is dat mij al altijd gelukt.
In mijn geval is panasonic al naar een oplossing aant zoeken voor te streamen vanaf mijn router want het vreemde is dat dit wel werkte op de 200p modellen.

Met wat stream jij je Divx?
P.s. even voor de duidelijkheid, Divx moet je dus zonder te registreren kunnen streamen via dlna. In de handleiding staat dat fout, bevestigd door de technieker van panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghanszz
Ik stream mijn bestanden vanaf een Synology DS210j in m'n thuis netwerkje en probeer ze dus te bekijken met m'n P42V20. Wat mij opviel is dat wanneer ik een avi naar m'n usb-stick kopieer hij het wel doet dus ik vermoed dat dit op een of andere manier de reden is waarom ik m'n tv moet registreren bij divx.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de tv de bestanden dan helemaal niet of staan ze in de lijst? Bij mij vind hij de Divx bestanden wel. Wanneer ik hem aanklik komt er "een ogenblik geduld" op. Daarna meestal "kan file niet lezen", maar grappig genoeg begint hij daarna wel af te spelen. Hoe langer je file duurt des te langer je moet wachten voordat hij afspeelt.En dan na 1 a 2 min valt hij tevens toch uit. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghanszz
Hij vind ze wel enkel staat door het icoon een teken (een uitroepteken of vraagteken (weet even niet meer zeker)) en als ik hem dan probeer af te spelen krijg ik de melding dat dit formaat niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, probeer dezelfde bestanden is met een mediaserver via de pc af te spelen. Indien je er geen hebt download dan snel even een probeer versie van tversity of Twonky. Dan kan je weten of het aan je files ligt of aan je tv. Indien ze dan wel afspelen neem je best contact op met VTS panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
Ben sinds kort in het bezit van de Panasonic TX-P42G20. Sinds vandaag heb ik de CI+ module van Neotion in huis. De Panasonic vindt de module echter niet. Ik krijg de melding: "Geen kaart geplaatst". Iemand ideeen?

PS. Hoe moet die module er eigenlijk in? Met de sticker (waar Neotion op staat) naar voren of naar achteren?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

De manual zegt er niets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
Alleen maar dat je hem op de juiste manier moet plaatsen. Wat de juiste manier dan is, kan ik er niet uit opmaken. Heb ook beide manieren geprobeerd, maar ik blijf de melding houden dat hij de module niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vozze schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:29:
[...]

Alleen maar dat je hem op de juiste manier moet plaatsen. Wat de juiste manier dan is, kan ik er niet uit opmaken. Heb ook beide manieren geprobeerd, maar ik blijf de melding houden dat hij de module niet kan vinden...
Je hebt wel een Ziggo kaart in je module zitten?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Lees op kieskeurig dat iemand hem er niet ver genoeg in had gedaan.

En moet je in het menutje niets aan zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 18-06-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
KoffieNT schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:33:
Lees op kieskeurig dat iemand hem er niet ver genoeg in had gedaan.

En moet je in het menutje niets aan zetten?
:$ Had hem inderdaad er niet ver genoeg in gestoken. Was bang dat ik misschien iets zou beschadigen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik to wel erg vreemd vind bij een aantal Panasonic toestellen dar er toch vrij snel last is van logo "inbranding" ,als je na een avondje Ned 1 er al last van hebt vindt ik dat wel erg beroerd , ik twijfel nu toch ernstig of ik de 50V20 wel ga bestellen . Ik heb momenteel een 42" plasma van Hitachi ,4 jaar oud en nooit geen inbrand problemen gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van de VT20 @ Tweakers.net: reviews: Panasonic Viera VT20: plasma in drie dimensies

Er wordt beweerd dat de VT20 niet goed met 1080i60-beelden om zou kunnen gaan, maar dat weiger ik te geloven. In andere reviews wordt hier geen melding van gemaakt, dus ik denk dat er daar een fout is gemaakt met de instellingen o.i.d.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:44:
Wat ik to wel erg vreemd vind bij een aantal Panasonic toestellen dar er toch vrij snel last is van logo "inbranding" ,als je na een avondje Ned 1 er al last van hebt vindt ik dat wel erg beroerd , ik twijfel nu toch ernstig of ik de 50V20 wel ga bestellen . Ik heb momenteel een 42" plasma van Hitachi ,4 jaar oud en nooit geen inbrand problemen gehad .
Mensen halen vaak retentie en inbranden door elkaar, maar zelf zou ik de eerste 100 uur zeer voorzichtig zijn, omdat _als_ het scherm er al gevoelig voor zou zijn, het dan zichtbaar zou moeten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 18-06-2010 16:48 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers vind ik nou ook niet echt een review site voor TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Over inbranding gesproken (ik heb een P50V20), ik ben er gisteravond eens naar op zoek gegaan, en heb m'n aandacht natuurlijk direct gericht op specifieke plaatsen, en ja hoor! Ik heb maar een paar wedstrijden van het WK bekeken, maar op de plek van de 1 in de ruit, en helemaal de N en de S van NoS zijn zichtbaar gebleven, terwijl ik zuinig ben geweest met de helderheid. Okee, er is op afstand en met beeldmateriaal totaal niets van te zien, maar als je een zender opzet met een statische lichtgrijze achtergrond en dan gaat zoeken met je neus er bovenop, dan zijn de letters leesbaar. Ook zag ik woorden van de Vierra Cast achterblijven, maar dat heb ik nauwelijks gebruikt, dus dat zal wel weer vervagen. Na hoeveel tijd kun je spreken van inbranden en wanneer is het retentie? Na een paar minuten, een uur, een dag, een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het aanbieden van de coupon maar ik heb hem inmiddels via de mail van pana gehad. Helaas niet digitaal in te vullen dus maar op de bus gooien.

Er staat geen telefoonnummer in het mailtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Na bovenstaande verhalen begin ik toch weer te twijfelen voor een plasma..Als dat inbranden zo vaak gebeurt?
Dan toch maar de D25 kopen? Maar die is maar 107cm...Wil graag 116cm...De 46G20 lijkt mij nog steeds een super tv en goed betaalbaar, maar wil me niet ergeren aan logo's enzo die inbranden..Moeilijk, moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Nu thuis heb ik uitgebreid zitten zoeken naar de (wel hele vage) letters die ik gisteren meer dan een uur lang heb zien blijven zitten. Maar ze zijn gelukkig verdwenen, dus ik kan mezelf en jou/jullie geruststellen dat het waarschijnlijk echt niet zomaar blijvend is. Ik zal voorlopig wel voorzichtig blijven, maar maak me er verder geen zorgen meer om. Het is en blijft een prachtig beeld en vooral 's avonds is het diepe zwart zodanig dat het bijna al 3D lijkt zonder brilletjes, en ik ben een gelukkige eigenaar van een 50V20 plasma _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door henrid op 18-06-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe vaak moet het gezegd worden?!?!?! plasma moet je gewoon niet gek mee gaan lopen doen in de eerste 200 uur (dus gewoon niet te lang statisch beeld laten tonen). daarna kan statisch beeld nauwelijks meer kwaad. ik game weleens een paar uur achter (cod bijvoorbeeld) en dan heb je ook gewoon altijd een radar, ammo, etc. staan en ik heb nog nooit iets ingebrand gehad. wel image retention maar dat hebben ze allemaal soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:41:
Na bovenstaande verhalen begin ik toch weer te twijfelen voor een plasma..Als dat inbranden zo vaak gebeurt?
Dan toch maar de D25 kopen? Maar die is maar 107cm...Wil graag 116cm...De 46G20 lijkt mij nog steeds een super tv en goed betaalbaar, maar wil me niet ergeren aan logo's enzo die inbranden..Moeilijk, moeilijk....
Als je gewoon even leest hoe mensen die "ingebrande" (retentie!) logo's moeten deteceren... Als je je stoort aan logo's op een egaal grijze achtergrond, moet je niet naar egaal grijze beelden kijken op je televisie. Sowieso snap ik niet waarom je dergelijke beelden zou gaan kijken. Ik ben ervan overtuigd dat naarmate de plasma ouder wordt, de pixels een soort omgekeerd logaritmische curve doormaken qua helderheid, dus als er al een paar ingebrand zijn, gaat dat ongetwijfeld vanzelf over cq. minder worden zodat je er geen last van hebt.

En het is al 'tig keer gezegd: met een plasma moet je de eerste ~100 uur een beetje voorzichtig zijn, dan gaat de helderheid het snelst achteruit, dus dan branden statische beelden het snelst in. Zo'n test-dvd lijkt me dan een prima oplossing om die tijd versneld door te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Grrrrrene schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:06:
[...]
Zo'n test-dvd lijkt me dan een prima oplossing om die tijd versneld door te komen :)
Zo'n test-dvd.. heb je hierbij ook speciale instellingen voor je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 06:30:
Een losse HDTV satelliettuner is meestal duurder dan een module, maar heeft ook zijn voordelen.
Ik heb zelf een dreambox 800 met een visio big bisat met 4 koppen.
Aanschaf van de dreambox was duur, maar ik kijk alle zenders gratis.
En het voordeel van een Panasonic plasma/lcd , is dat je geen extra afstandsbediening nodig hebt (hotelmode) ;)

[...]
Dat heb je wel mooi voor elkaar zeg. Maar hoe kijk je dan eigenlijk gratis naar die zenders(incl HD kanalen)? heb je voor dreambox 800, persé visio big bisat met 4 koppen nodig? heb nog wel een triax schotel in de schuur liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Dat heb je wel mooi voor elkaar zeg. Maar hoe kijk je dan eigenlijk gratis naar die zenders(incl HD kanalen)? heb je voor dreambox 800, persé visio big bisat met 4 koppen nodig? heb nog wel een triax schotel in de schuur liggen...
Ik zal je snel uit de droom helpen, je kunt echt niet alle kanalen die je met een satellietontvanger kijkt gratis ontvangen. Dat wil zeggen, het ontvangen lukt wel maar je krijgt geen beeld omdat het signaal gedecodeerd moet worden. Daarvoor heb je een smartcard (met abonnement) nodig.
In Nederland kun je hiervoor een abonnement afsluiten bij CanalDigitaal. Dat is overigens heel goed betaalbaar, het is goedkoper dan een gemiddeld abonnement bij een kabelaanbieder.
Een standaard pakket kost bij CanalDigitaal € 14,95 en dat is inclusief HD kanalen.
Voor de rest kun je zeker wel naar gratis (FTA) kanalen kijken, zoals Duitse, Engelse, Franse kanalen. Een deel van die kanalen is echter ook gecodeerd en zonder het juiste abonnement zul je dus niet alles kunnen zien. Voorlopig is er echter meer dan genoeg te bekijken, vele tientallen kanalen dus je zult niet snel uitgekeken zijn verwacht ik.

Dan ontopic:
De Panasonic V20 heeft een ingebouwde satelliettuner die zo'n beetje hetzelfde doet als een losse HD satelliet tuner. Je hebt alleen een CI module extra nodig. Dat heb ik al eens eerder geschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@Henrid: wat jij beschreef van die NOS letters was echte image retention, maar die 1 gaat echt wel blijven hangen.

Ikzelf heb vandaag uit voorzorg maar effe geen WK gekeken op NL1. Gelukkig is het alweer ietsje minder. Ik moet nu echt heel goed kijken en de 1 valt nog maar op een zeer select aantal slides op. Eerst viel hij bij lichtgeel, lichtroze en lichtgroen en lichtblauw best goed op. Gisteren zag ik duidelijk dat het beeld op de plek van de 1 gewoon iets donkerder was. De komende dagen in ieder geval de NL(muv NL-Japan morgen) maar blijven vermijden tot het weg is. Hier wordt normaal nooit echt lang naar 1 zender gekeken. Meestal 1 uur per zender behalve als er een film gekeken wordt. Maar ik moet ook zeggen dat de Nederlanse logo's echt draken van logo's zijn. Kijk naar SBS/Net5, NL123 met ook nog een omroeplogo. Vergelijk je dat met een Belg of Duitser dan zijn ze aardig overdreven. Helaas houdt men geen rekening met plasma bezitters.

Ik vraag me trouwens af hoe moeilijk het is om een logo killer in te bouwen. Al laat je een gebruiker gewoon een grijs blokje over het logo zetten met de pijltjestoetsen. Dat moet toch te doen zijn. Of een iets betere zoomfunctie zodat je logo's uit beeld kunt zetten zonder het beeld enorm te vertekenen. Of een wat uitgebreidere pixel shift. Naja we moeten het er maar mee doen.

Overigens heb ik ook een tijdje in 14:9 full gekeken en dan wordt het beeld alleen horizontaal uitgerekt. Op zich vind ik dit beter te doen dan zoom2 daar valt echt teveel weg, ook voor voetbal, maar gek genoeg is die 14:9 full stand niet bij alle kanalen beschikbaar. Iemand een idee waar dit door komt?

Volgens mij hebben de plasma's geen last meer van inbranden en speelt het op den duur allemaal wel weg. Zo'n wk is ook uitzonderlijk. Maar in de beginperiode kun je het het beste voorkomen omdat het daarna veel langer duurt voordat het weg is vanwege de lagere intensiteit van het scherm.

Ik had er overigens ruim 200 uur op zitten voordat het wk begon. Maar dan lees je op internet weer ergens dat je eigenlijk 1000 uur moet inspelen. Zo kun je aan de gang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik zie het trouwens nog steeds, afhankelijk van de achtergrondkleur. Je kan het goed bekijken als je zapt naar de volgende zender, en dan meteen de Hold toets indrukt zodat het scherm zwart blijft. Ik heb twee 1-tjes, een versie van voordat ik 16:9 beeldscan had aangezet, en eentje met, schuin naast elkaar. De N en de S staan op de plek van voor die aanpassing, dus die zitten er al meer dan een dag, maar het vergt moeite om ze te herkennen als je niet wist wat er stond. Een optie is misschien om regelmatig tussen beide modi te schakelen, zodat logo's van plek veranderen. Maar ik maak me er niet zo druk om, zolang ik er echt naar moet zoeken, en het niet erger wordt. De RKK die ik nu zie is zeker retentie want daar kijk ik verder niet naar. Voorzichtigheid is zeker geboden!

Verder ben ik overtuigd van de kwaliteit van plasma boven lcd, want van de week zag ik ze beide van Panasonic naast elkaar hangen in zo'n mediahoek, de G20 en een lcd-versie, en ja de kleuren zijn warmer en natuurlijker. Zo in de duisternis is het net alsof je naar een bioscoopscherm kijkt en objecten komen bijna los van de achtergrond als ware het 3D. En die kijkhoek he, ik kan erom heen lopen en vanuit alle hoeken nog een mooi plaatje zien. Hij is echt super, en dan heb ik nog niet eens bluray e.d. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 12:31

jasjenl

Liab A Tymo

Grrrrrene schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:47:
Review van de VT20 @ Tweakers.net: reviews: Panasonic Viera VT20: plasma in drie dimensies

Er wordt beweerd dat de VT20 niet goed met 1080i60-beelden om zou kunnen gaan, maar dat weiger ik te geloven. In andere reviews wordt hier geen melding van gemaakt, dus ik denk dat er daar een fout is gemaakt met de instellingen o.i.d.
Dan heb je andere reviews toch niet goed gelezen, want er wordt in wel meer reviews melding gemaakt van het ontbreken van cadence detection. In de avforums review valt namelijk te lezen:
However, when it comes to film based cadence detection we hit a snag with the VT20 as it, again, provides none. This has been fed back quite a few times to Panasonic now, and hopefully (as seen on our recent video podcast interviews) will be fixed soon.
Dit heb ik eigenlijk bij alle reviews van Panasonic plasma's al terug zien komen, dus tweakers heeft hier zeker geen fout gemaakt.

Zie ook nog de HDTVtest review:
In a nutshell, this means excellent, clear scaling, pretty good video deinterlacing, but also a total lack of any film cadence detection. This last point (a routine omission from Panasonic HDTVs) means that film content received by the TV in an Interlaced video signal will feature subtle jaggies where there would ideally be none.

[ Voor 16% gewijzigd door jasjenl op 19-06-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dat is inderdaad 1 dingetje dat de tv niet goed doet volgens reviews, maar als je bijvoorbeeld naar de HQV tests kijkt die hardware.info gebruikt om tv's te testen, dan slaat de G20 (en waarschijnlijk alle andere Panasonics) de plank flink mis. Ik snap eigenlijk niet goed waarom men hier op bezuinigd heeft zeker bij een topmodel als de V(T)20. Heb je zo'n prachtig scherm en dan zit je met een matige image processor. De IFC is echt matig en ook inverse telecine vind ik niet echt super.

Ik heb gisteren The wolfman gekeken en soms leek het net of er sprake was van backlightbleeding aan de randen. Echt zwart vond ik de donkere gedeelten ook niet, maar dat zal wel aan het bronmateriaal liggen. Helaas is dat nauwelijks te controleren, hooguit door een plaatje te maken en dan met een picker tool de Hexadecimale waarde uit te lezen.

Ook had ik in het begin enorme last van fosfor lag, maar gek genoeg leek dit meer te worden veroorzaakt door mijn eigen oogbewegingen. Maar na een tijdje viel het me niet meer op.

Ik ben verder wel heel tevreden over de tv, maar vind toch dat Panasonic de puntjes op de i beter hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Om dat hele gedoe met "ingebrande" logo's te voorkomen is het misschien een goed plan om de omroepen te verzoeken geen logo's meer te plaatsen, of wel een logo maar dan met een lage intensiteit (gedimd).
Een regelmatig van plaats wisselend logo kan ook.
Je mag namelijk aannemen dat omroepen ergens een logo willen plaatsen vanwege uitzendrechten e.d.

Ik zie eerlijk gezegd niets van "inbranden" op mijn plasma (V20).
Het hangt er waarschijnlijk ook vanaf welke beeldmode je gebruikt (THX, dynamisch, normaal, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik moet zeggen dat ik hier in België maar 1 zender op analoge tv weet die een dynamisch logo heeft en dat is ketnet, ja ziet het logo zo elke 30sec - 60sec een gekke beweging maken.

Of dat ze dit gedaan hebben voor de plasma gebruikers of gewoon omdat het een kinderzender is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:57:
hoe vaak moet het gezegd worden?!?!?! plasma moet je gewoon niet gek mee gaan lopen doen in de eerste 200 uur (dus gewoon niet te lang statisch beeld laten tonen). daarna kan statisch beeld nauwelijks meer kwaad. ik game weleens een paar uur achter (cod bijvoorbeeld) en dan heb je ook gewoon altijd een radar, ammo, etc. staan en ik heb nog nooit iets ingebrand gehad. wel image retention maar dat hebben ze allemaal soms.
Ja indd, ik raad echt iedereen aan om niet te gek te doen met je contrast en helderheid ( beide op nabij de 40 % zetten) de eerste 200 uur. En als je echt niet kan wachten een paar dagen een breakin-disc gebruiken.

Ik heb mijn Plasma 1 jaar terug gewoon over 2,5 maand ingespeeld, beeld was dan wel crap. Maar ik heb het idee dat ik er nu echt profijt van heb, beeld lijkt wel steeds mooier te worden en burn-ins heb ik nog nooit gehad, ook niet naar 90 min voetbal en uren gamen.

En zeg nou zelf, wat is nou 200 uur op +- 5 jaar ;)

En een tip: draai na bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd gewoon ff ruis, tv op analoog zetten en gaan met die banaan.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 19-06-2010 11:39 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:30:
[...]

Ja indd, ik raad echt iedereen aan om niet te gek te doen met je contrast en helderheid ( beide op nabij de 40 % zetten) de eerste 200 uur. En als je echt niet kan wachten een paar dagen een breakin-disc gebruiken.

Ik heb mijn Plasma 1 jaar terug gewoon over 2,5 maand ingespeeld, beeld was dan wel crap. Maar ik heb het idee dat ik er nu echt profijt van heb, beeld lijkt wel steeds mooier te worden en burn-ins heb ik nog nooit gehad, ook niet naar 90 min voetbal en uren gamen.

En zeg nou zelf, wat is nou 200 uur op +- 5 jaar ;)

En een tip: draai na bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd gewoon ff ruis, tv op analoog zetten en gaan met die banaan.
Inspelen is puur onzin. Het voorkomt ook geen image rentention. Er zijn over tijd zeker meetbare effecten bij een plasma (de fosfors worden minder krachtig), maar die gebeuren net zo goed zonder inspelen. Je bent hier gewoon onzin aan het uitkramen. Mijn advies: geniet van je tv, maar wees de eerste honderd uur voorzichtig met langdure statische beelden. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Gisteren mijn bestelde Panasonic TX-P42G20E opgehaald. Prachtig tv'tje. Ik moet hem nog door en door testen, dus ik ga mijn beknopte ervaring hier nog niet neerzetten. Wel heb ik een probleempje opgemerkt wat betreft het geluid. De kast van de TV aan de achterkant resoneert. Dit gebeurt bij een bepaalde lage frequentie, zonder dat de TV echt hard staat. Nu heb ik de plaats gevonden waar het resoneert. Op de achterkant zit een ethernet aansluiting, linksboven daarvan zit een schroefje. Precies daar gaat het resoneren. Als ik wat druk op het schroefje zet houdt het resoneren op. Vaster draaien werkte helaas niet. Ben ik de enige die hier last van heeft? [url="http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/panasonic/tx-l37v10/reviews/326300/"Hier[/url] heb een soort gelijke klacht kunnen vinden voor een ouder model. Een andere schroef erin draaien waardoor het vaster komt te zitten is misschien een optie, maar ik wil mijn garantie niet verknallen. Ook weer zo'n ontzettend gedoe om zo'n TV weer terug te brengen, dus ik wil het liever zelf proberen op te lossen.

Over het geluid van de condensatoren waar sommige mensen over 'klagen' moet ik zeggen dat dat echt wel meevalt. Inderdaad, als het geluid uit staat hoor je het een klein beetje (afstand 2,5 - 3m), maar in de praktijk komt het maar weinig voor dat je iets kijkt waar het constant 100% stil is. Zoiets moet geen punt zijn om zo'n TV te laten liggen. Het beeld is werkelijk schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasjenl schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:59:
[...]
Dan heb je andere reviews toch niet goed gelezen, want er wordt in wel meer reviews melding gemaakt van het ontbreken van cadence detection. In de avforums review valt namelijk te lezen:

[...]

Dit heb ik eigenlijk bij alle reviews van Panasonic plasma's al terug zien komen, dus tweakers heeft hier zeker geen fout gemaakt.

Zie ook nog de HDTVtest review:

[...]
Hmm, inderdaad, k heb daar blijkbaar overheen gelezen. Ongelofelijk dan dat Panasonic dit niet inbouwt, 't is nogal een basic functie :X

Op AVForums gaan geruchten van een ZT20, een VT20 in Z1-vorm met 2D-->3D conversie, 8,8mm (hoewel 0.5" ook genoemd wordt en da's 12mm) dikte, "stealth black" frame en betere videoprocessing... Dat model is 1 januari dit jaar al approved door CanalDigital.dk: http://www.canaldigital.d...TV%20models%20%282%29.pdf

Helaas zal er ook wel een Z1-prijskaartje (lees: ~4-5k euro?) aan hangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Heeft er nog iemand de V20 bij plattetv.nl in bestelling staan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik kom er net achter dat wanneer je de "spel" beeld mode selecteert de optie "16:9 beeldscan" standaard aan staat. Dit in tegenstelling tot de "normaal" beeld mode bijvoorbeeld. Dat zou je toch eigenlijk precies andersom verwachten, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja dat zou ik wel verwachten. Weet je zeker dat hij niet al op 16:9 beeldscan stond? De tv onthoudt is niet echt consequent met die instelling. Ikzelf zet hem wel eens uit maar dan staat hij op een hdmi ingang nog aan of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Grrrrrene schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:06:
[...]

Als je gewoon even leest hoe mensen die "ingebrande" (retentie!) logo's moeten deteceren... Als je je stoort aan logo's op een egaal grijze achtergrond, moet je niet naar egaal grijze beelden kijken op je televisie. Sowieso snap ik niet waarom je dergelijke beelden zou gaan kijken. Ik ben ervan overtuigd dat naarmate de plasma ouder wordt, de pixels een soort omgekeerd logaritmische curve doormaken qua helderheid, dus als er al een paar ingebrand zijn, gaat dat ongetwijfeld vanzelf over cq. minder worden zodat je er geen last van hebt.

En het is al 'tig keer gezegd: met een plasma moet je de eerste ~100 uur een beetje voorzichtig zijn, dan gaat de helderheid het snelst achteruit, dus dan branden statische beelden het snelst in. Zo'n test-dvd lijkt me dan een prima oplossing om die tijd versneld door te komen :)
Weet iemand welke instellingen je moet gebruiken voor de test-dvd? Ik heb een test dvd gevonden op het avsforum, maar dit is voor amerikaanse modellen (anders in te stellen als nederlandse modellen).
Wie kan mij hiermee helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen, maar de TX-P42S20 komt hier nauwelijks aan bod. Nu zie ik dat deze ook niet in de topicnaam voorkomt, maar ik kan niet vinden waar/of hij dan wel hier besproken wordt. Anyway, dit 'instapmodel' Pana plasma spreekt me zeer aan omdat ik die G20 gewoon te duur vind (verschil met S20 is zo'n 300€) en ik een beperkt budget heb. Nu lees ik op http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42s20b-20100511647.htm een uitstekende review van deze plasma-tv. Iemand hier die ervaringen heeft met de S20, en hoe die zich verhoudt met de G20? Ik krijg de indruk dat de tv's veel op elkaar lijken maar de G20 wat meer features heeft (waar ik toch niet op zit te wachten).

Verder hoor ik dat veel mensen plasma's wat donker vinden tov LCD's. Nu kom niet niet van een LCD maar van een CRT, zou dat verschil dan een stuk kleiner zijn? De reden dat ik voor plasma kies is de goede zwartwaarden, natuurlijkere kleuren en de zeer lage inputlag (bijv bij PS3, waar met name nieuwe Sony en Samsung onacceptabel hoge waarden hebben). Nu is het wel zo dat ik ook overdag in een redelijk (maar niet overdreven) lichte kamer tv kijk en plasma's blijkbaar wat meer last hebben van ambient lighting?

Verder neem ik aan dat ik in het begin (eerst 100 uur ofzo) voorzichtig moet zijn met lange statische beelden, dus bijv straks niet te lang WK/Tour de France op moet hebben staan (logo) of moet gamen (HUD), maar dat echt 'inspelen' met een testdvd niet noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Voor de lijst met compatible usb harde schijven voor het opnemen: mijn Seagate Expansion 500Gb werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:51:
[...]
Op AVForums gaan geruchten van een ZT20, een VT20 in Z1-vorm met 2D-->3D conversie, 8,8mm (hoewel 0.5" ook genoemd wordt en da's 12mm) dikte, "stealth black" frame en betere videoprocessing... Dat model is 1 januari dit jaar al approved door CanalDigital.dk: http://www.canaldigital.d...TV%20models%20%282%29.pdf

Helaas zal er ook wel een Z1-prijskaartje (lees: ~4-5k euro?) aan hangen :o
welke thread?

EDIT: heb hem al gevonden.

Wat me het meest aanspreekt is de Stealth Black finish en dat hij een stuk dunner is. zwart geborsteld aluminium zou mij zo mooi lijken. en als hij zo dun is, is het helemaal mooi. hopelijk horen we er snel meer van en komt hij snel uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

benchMarc schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:45:
De kast van de TV aan de achterkant resoneert. [...] Een andere schroef erin draaien waardoor het vaster komt te zitten is misschien een optie, maar ik wil mijn garantie niet verknallen. Ook weer zo'n ontzettend gedoe om zo'n TV weer terug te brengen, dus ik wil het liever zelf proberen op te lossen.
Dat mag natuurlijk niet en valt gewoon onder garantie. Gewoon de winkel bellen waar je hem hebt gekocht en het probleem uitleggen. Is het een Nederlands model dan stuurt Panasonic gewoon een monteur langs die het probleem oplost.
REDFISH schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:10:

Ook had ik in het begin enorme last van fosfor lag, maar gek genoeg leek dit meer te worden veroorzaakt door mijn eigen oogbewegingen. Maar na een tijdje viel het me niet meer op.
Dat heb ik ook. Als er een heldere balk tegen een donkere achtergrond horizontaal beweegt en je beweegt je ogen snel van links naar rechts dan zie je een groen gele zweem om die balk. Is dat fosfor trailing?

[ Voor 28% gewijzigd door immetjes op 20-06-2010 08:30 . Reden: Reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

kissyfur schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:29:
Voor de lijst met compatible usb harde schijven voor het opnemen: mijn Seagate Expansion 500Gb werkt feilloos.
Mijn Memorex 160Gb USB2 harddisk werkt ook perfect, zonder externe voeding. Idem waarschijnlijk voor de Imation 250Gb USB2, die werd netjes herkend maar die heb ik niet geintialiseerd (staan mijn HD films op, die de tv dus niet vanaf de schijf wilde afspelen helaas).

(ik heb de indruk dat veel schijven wel werken trwouens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Kan iemand bevestigen dat als een USB-HDD niet werkt, dat ie dan ook niet herkend wordt? Of heeft iemand al gemerkt dat het evt. wel herkend wordt, maar alsnog niet te gebruiken is? Mijn WD My Passport (1TB zonder externe voeding) wordt netjes herkend, maar ik ga nu ook niet verder omdat alles er dan afgegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WD Passport Essential 2,5" (zonder voeding) doet het als een zonnetje op de VT5020, je bent inderdaad alles kwijt op je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
kippetje01 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:53:
Even een vraag aan mede g20 bezitters:

Ik zit nu even 's avonds een film te kijken op m'n nieuwe tv maar het valt me op dat de zwart waardes een beetje tegenvallen. Uiteraard staat de tv op thx mode, contrast 20 en brightness op -1 dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Het is zelfs zo dat de tv nog steeds licht geeft als je de mode 'panel uit' selecteert.

Ik zou zeker in het laatste geval verwachten dat het panel echt uit gaat en zwart wordt.

Hebben anderen dit ook of is mijn exemplaar niet up to the standards?
Ik heb precies hetzelfde. Als jouw toestel niet up to the standards is dan is de mijne het ook niet. Of misschien zijn wij te goede zwartwaardes gewend. Ik vergelijk de zwartwaardes met mijn 24" sony crt monitor waarbij in een donkere omgevinng gewoon bijna niet te zien is dat het scherm aanstaat. Ik heb dus ook bij de g20 het panel op off gezet (zou toch zo goed als pikzwart moeten zijn), maar ik kan duidelijk zien dat het verre van zwart is. Zal eens een foto hiervan schieten. Is het al wel beter geworden inmiddels na een week? Of iedereen is teveel vervuild door de slechte zwartweergaven van LCD's, of ik verwacht er teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je schijf herkend wordt kan je m ook gebruiken als recorder (om antwoord te geven op de vraag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

De S20 is zeker een goede tv. Ik vind veel extra opties van de G20 ook slecht uitgewerkt. Mediaspeler speelt weinig formaten, viera Cast is lomp en lelijk en niet open source, usb recording werkt maar met een bepaald aantal merken. Alleen de THX stand is wel de moeite waard, maar die 300 euro is inderdaad veel voor zoiets en je kunt zelf misschien ook een prettige instelling vinden. Als je al die dingen niet nodig hebt dan kun je zeker voor de S20 gaan.

Wat betreft licht overdag vergeleken met een CRT doet de tv het goed, maar verduisteren is altijd beter dan de tv feller zetten, vooral in de beginperiode. Wel moet ik zeggen dat de TV in ECO mode (maar zit die op de S20) erg goed presteert, maar als je niet verduistert dan staat hij echt te blazen overdag en is het risico op inbranden weer groter.

Wat betreft inspelen: het hoeft niet, maar je moet wel opletten dat je niet uren dezelfde zender kijkt met een logo. Dat ga je op den duur zien. 6 uur WK per dag op Ned 1 gaf bij mij een leuk eentje dat je op lichte vlakken redelijk zag. Maar gelukkig zijn de meeste sportevenementen op meer zenders te zien. Tour: NOS, Sporza, Eurosport bijvoorbeeld en het WK draait ook op BBC, een Duitse zender en Sporza. Je kunt dus wel variëren. Kijk je 1 uur per zender, dan is er niks aan de hand.

Ikzelf ben nu een paar dagen, in SD dat wel, het WK op sporza aan het kijken. Die hebben een semi-transparant logo. Na 2 dagen is het eentje van het NED1 logo nog nauwelijks meer te zien. Ik moet echt heel veel moeite doen om het te vinden. Ik denk dat het na dit weekend wel weg is.

Over de zwartwaarden: mij was dit in een pikdonkere kamer ook opgevallen bij The Wolfman. Ze zijn inderdaad niet perfect, maar voor normaal gebruik voldoende. Dat het paneel niet echt uit gaat wist ik niet. Met de stroommeter ging het verbruik omlaag naar 50 Watt. Ik nam aan dat dit de interne componenten zijn.
Het kan zijn dat je alsnog wat PWM noise op het scherm ziet, maar het blijft vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 20-06-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 10:31
Nu het hier toch over de S20 gaat.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tv, ik heb al een beetje info opgezocht:
-Voor gamen neem je dus best een plasma, ook al heb je game modes bij lcd/led.
-led/lcd heeft in de winkel toch mooier beeld gewoon omdat er daar veel meer licht aanwezig is, en de plasma's er maar uit zien als "gewone" tv's, maar als je goed oplet is led toch vrij onnatuurlijk en alles is mij net iets te fel en overdreven van kleur.
-Bij plasma's moet je dus ook een klein beetje opletten bij inbranden, alhoewel dit al veel minder is niet?

Ik zou dus al zeker een plasma kopen; 42" als grootte aangezien deze op mijn slaapkamer zal komen en hier ongeveer 2,5m , max. 3m zal zijn.

Nog enkele vragen over de verschillen tussen de G20 en S20.
De S20 heeft dus een verbeterd paneel als dan van de G10, terwijl de G20 totaal nieuw is.
Kan je nu opnemen een harde schijf op de S20? (dus niet op een digibox ofzo)
Stoort de rand van de S20 erg met die bobbeltjes of is het louter een anders design (er zal zeker geen rechtstreeks zonlicht op de tv komen).

Aangezien ik nu nog altijd op een oude CRT tv speel zal de overgang toch al heel groot zijn en ik betwijfel of ik daarvoor een meerprijs wil betalen voor de G20.

[ Voor 6% gewijzigd door ShApeBE op 20-06-2010 12:07 ]

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Wat weer een duidelijke info hier allemaal..Reuze handig zo'n forum man..Toppie! Ik vind ook dat op het oog de leds in de winkel mooier beeld geven..Ik wou ook eerst de D25 led kopen, meer ook voor het design..Tot ik de G20 zag in de winkel..Ok, hij is niet zo dun als de D25, maar het design is zeker strak en voor een plasma is het echt geen lomp toestel..Morgen een gat in de muur boren waar de kabels door komen van de tv..In principe komt er alleen maar een antennekabel en de stroom kabel door..CI+ gebruik ik, geen surround set, dan ben ik ook geen scart nodig ja..Maar maak hem wel wat groter, zodat ik altijd kan uitbreiden als ik wat op de tv wil aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:18:
als je schijf herkend wordt kan je m ook gebruiken als recorder (om antwoord te geven op de vraag..)
Dat is mooi, en blijkbaar maakt het niet uit of je een harde schijf met of zonder externe voeding hebt, en doen de meeste modellen het blijkbaar gewoon. In de manual stond wel een link naar iets met ondersteunende apparaten, maar daar viel weinig ontdekken.

De S20 is volgens mij gewoon een hele goeie plasma voor mensen met weinig eisen, het instapmodel voor full-HD met goeie kwaliteit-prijs verhouding, zonder allerlei extra's, dus ook geen HDD-recording. Het heeft alles wat je nodig hebt voor puur tv, incl. CI+, goedkoper sneller (en mooier) dan vergelijkbare lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:48
Nog steeds hetzelfde probleem

Bij bepaalde uitzendingen (zowel HD als SD) via de digicorder heb ik op mijn 50G20 links zwarte balken die variëren tss 1 -3 -5 tot zelfs 10 cm breedte
Ze verspringen dus tijdens de uitzending (nu ook niet bij elke zender/uitzending)
Ik heb alles getest (kabels, versterker eruithalen en rechtstreeks van de digicorder naar de tv)
niks helpt. Het blijft hetzelfde
Ik heb zelfs de digicorder laten vervangen
maar nog steeds hetzelfde probleem (onder meer bv tijdens sta op met plop op vtm (hd))

Zijn hier belgen die de g20 hebben en ook een digicorder die eens uitvoerig willen testen voor me? Zodat ik weet of het aan de uitzending ligt of aan de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
REDFISH schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:10:
Dat is inderdaad 1 dingetje dat de tv niet goed doet volgens reviews, maar als je bijvoorbeeld naar de HQV tests kijkt die hardware.info gebruikt om tv's te testen, dan slaat de G20 (en waarschijnlijk alle andere Panasonics) de plank flink mis. Ik snap eigenlijk niet goed waarom men hier op bezuinigd heeft zeker bij een topmodel als de V(T)20. Heb je zo'n prachtig scherm en dan zit je met een matige image processor. De IFC is echt matig en ook inverse telecine vind ik niet echt super.

Ik heb gisteren The wolfman gekeken en soms leek het net of er sprake was van backlightbleeding aan de randen. Echt zwart vond ik de donkere gedeelten ook niet, maar dat zal wel aan het bronmateriaal liggen. Helaas is dat nauwelijks te controleren, hooguit door een plaatje te maken en dan met een picker tool de Hexadecimale waarde uit te lezen.

Ik ben verder wel heel tevreden over de tv, maar vind toch dat Panasonic de puntjes op de i beter hadden kunnen doen.
Ik heb ook the wolfman gekeken, in een totaal verduisterde kamer (snachts), maar het viel mij ook op. Misschien dat het bij mij ook aan het bronmateriaal ligt ? Ik zag in ieder geval wel een paar gevalletjes van floating blacks ( totaal verduisterde kamer en dat er dan een kaars in beeld komt, zie je meteen al het donkere verlichten.

Heb ook The book of eli gekeken, daar heb ik geen slechte zwartweergaves gezien. Ik ga denk ik even the dark knight (batman) downloaden, dat is als het goed is DE film voor zwartwaardes :P. Laat wel even weten of dat wel goede zwartweergaves geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:30:
Nog steeds hetzelfde probleem

Bij bepaalde uitzendingen (zowel HD als SD) via de digicorder heb ik op mijn 50G20 links zwarte balken die variëren tss 1 -3 -5 tot zelfs 10 cm breedte
Ze verspringen dus tijdens de uitzending (nu ook niet bij elke zender/uitzending)
Ik heb alles getest (kabels, versterker eruithalen en rechtstreeks van de digicorder naar de tv)
niks helpt. Het blijft hetzelfde
Ik heb zelfs de digicorder laten vervangen
maar nog steeds hetzelfde probleem (onder meer bv tijdens sta op met plop op vtm (hd))

Zijn hier belgen die de g20 hebben en ook een digicorder die eens uitvoerig willen testen voor me? Zodat ik weet of het aan de uitzending ligt of aan de tv
Het zijn de uitzendingen bij telenet zelf denk ik. Vind het verschrikkelijk zelf. Links in beeld heb je inderdaad 1-2 of 3 cm zwarte pixels en rechts zijn alle pixels volledig vol. Het lijkt of het beeld volledig naar rechts is verschoven. Als je dan nog is gaat zien heb je boven en onderaan ook 2 a 3 rijen ook geen beeld. Dit maakt dat het formaat dat word uitgezonden niet juist is. In mijn geval 1080i beelden zijn dus geen 1920x1080 formaten. Je kan dit verhelpen door je formaat aan te passen van je TV door op "juist" te zetten. Echter krijg je dan een serieuze vervorming van je beeld, wat de hoofden van personages smal maakt. Je loopt ook kans dat,nu wel na jaren spelen, de pixels die zwarter zijn geweest bij het spelen van een DVD of blu-ray film de pixel veel lichter gaan zijn dan de rest.

Heb hiervoor naar telenet gebeld, maar zij vertelde me dat als ze dit konden oplossen via de TV en niet via de hd digicorder, dat ik de rekening moest betalen. Ze vertelde me dat je het formaat via de televisie kon aan passen, dus heb ik het risico maar niet gelopen om een technieker te laten komen.Ze vinden altijd wel een uitleg om je te laten betalen.

Heb zelf een VT20, wanneer ik het 3d test kanaal uitest en zet het in 3d, krijg ik hierdoor een cm van de linkse kan van het beeld aan de rechter kant, tenzij je je 16:9 beeldscan opzet maar dan verlies je direkt 5 cm van het beeld.

Ondertussen ben ik bij van den borre ook is gaan zien wat telenet op hun televisie's doet en die hebben het zelfde probleem. Mochten nog mensen dit probleem hebben raad ik aan om te bellen naar de helpdesk zodat telenet dit probleem ook herkend. Ik bel in ieder geval morgen al terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

dura schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:44:
Nog maar weer eens over het niet werken van de analoge uitgangen bij het gebruik van de CI+ module heb ik Panasonic gemaild:
ik:
.......
ik overweeg om weer een Panasonic plasma-tv te kopen, de TX-P42G20.
Die wil ik dan gaan gebruiken samen met een CI+ kaart van Ziggo.
Die wil ik op mijn stereoversterker aansluiten via de analoge
RCA-audio uitgangen. Nu las ik op tweakers.net dat dat alleen werkt
voor de ongecodeerde digitale zenders (N1,2&3) maar dat alle andere
digitale kanalen geen geluid gaven over de RCA's.
Dat zou voor mij een probleem zijn.
Mijn vraag is dus, is dit inderdaad zo en zo ja, wordt dit opgelost
via een toekomstige firmware-aanpassing?

Panasonic:
Het gebruik van de twee geluidsuitgangen kan op de volgende manieren:
- bij analoog via kabel via de rood/witte cinch aansluitingen
- bij digitaal (bv. CI+ via de kabel) via de optische digitale uitgang
Geluidsoverdracht van CI+ zenders via de cinch-uitgang is niet mogelijk.
Vooralsnog is hier geen update voor beschikbaar.
mvg
Panasonic Info Centre

Ik weer:
Dank voor uw antwoord, inderdaad bedoel ik de G20.
Nog een vraagje: waar zit 'm dit nou in? Wordt het door Ziggo
afgedwongen of heeft het iets met de G20 hard- of firmware te maken?

Panasonic:
Dit heeft - voor zover tot nu toe bekend - te maken met de software-inrichting van de tv. Op dit moment is niet bekend of er een update beschikbaar zal worden gesteld om deze toepassing te wijzigen.

Jammer, gezien dat ik de tv aan zou willen sluiten op mijn 2.0 muzieksysteem is dit voor mij een serieus bezwaar

Overigens mijn complimenten voor het Panasonic Info Centre dat vriendelijk, snel en adequaat antwoord geeft.
Dit in groot contrast met Ziggo waar ik het ook geprobeerd heb.
Ik vul m'n naam en adres in en krijgt dan als antwoord dat dat niet genoeg is om de klantgegevens te bepalen, hetgeen mij én onjuist én irrelevant lijkt bij het beantwoorden van deze vraag.
Dit is dus opgelost met de laatste update. Analoog geluid met CI+ naar een versterker werkt vanaf nu dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Het zijn de uitzendingen bij telenet zelf denk ik. Vind het verschrikkelijk zelf. Links in beeld heb je inderdaad 1-2 of 3 cm zwarte pixels en rechts zijn alle pixels volledig vol. Het lijkt of het beeld volledig naar rechts is verschoven. Als je dan nog is gaat zien heb je boven en onderaan ook 2 a 3 rijen ook geen beeld. Dit maakt dat het formaat dat word uitgezonden niet juist is. In mijn geval 1080i beelden zijn dus geen 1920x1080 formaten. Je kan dit verhelpen door je formaat aan te passen van je TV door op "juist" te zetten. Echter krijg je dan een serieuze vervorming van je beeld, wat de hoofden van personages smal maakt. Je loopt ook kans dat,nu wel na jaren spelen, de pixels die zwarter zijn geweest bij het spelen van een DVD of blu-ray film de pixel veel lichter gaan zijn dan de rest.

Heb hiervoor naar telenet gebeld, maar zij vertelde me dat als ze dit konden oplossen via de TV en niet via de hd digicorder, dat ik de rekening moest betalen. Ze vertelde me dat je het formaat via de televisie kon aan passen, dus heb ik het risico maar niet gelopen om een technieker te laten komen.Ze vinden altijd wel een uitleg om je te laten betalen.

Heb zelf een VT20, wanneer ik het 3d test kanaal uitest en zet het in 3d, krijg ik hierdoor een cm van de linkse kan van het beeld aan de rechter kant, tenzij je je 16:9 beeldscan opzet maar dan verlies je direkt 5 cm van het beeld.

Ondertussen ben ik bij van den borre ook is gaan zien wat telenet op hun televisie's doet en die hebben het zelfde probleem. Mochten nog mensen dit probleem hebben raad ik aan om te bellen naar de helpdesk zodat telenet dit probleem ook herkend. Ik bel in ieder geval morgen al terug.
Dus jij hebt ook hetzelfde probleem links aan de kant?
ik heb soms zelfs meer dan 3cm hoor
en hij verspringt in de uitzending door...
echt niet leuk!
Volgens mij ligt dit aan de panasonic dan? i dunno, ,ik vraag me af of je het ook ziet op bv een lg pk950
Dus maw, het ligt niet enkel en alleen aan mijn tv? (ik ging hem al vervangen door een ander exemplaar... vandaar.. dus ik moet die moeite niet doen? als het toch hetzelfde zal zijn)

Ik heb er ook geen last van met blurays en ook niet met analoog kijken
dus enkel met de digicorder ! serieus ambetant !
Vorige week heb ik gebeld naar telenet voor dit probleem
daar zeiden ze dat het aan de digicorder lag... deze omgeruild en nog steeds het geval
Ook op internet nergens dit probleem tegengekomen
jij bent de eerste die zegt dat je het ook hebt...

Beeldscan aanzetten is inderdaad een optie voor 95% van de gevallen, want bij de overige 5% heb ik nog steeds een zwarte balk links (kijk maar eens naar "sta op met plop")
En bovendien heb je dan idd beeldverlies

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 20-06-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:29:
[...]

Dus jij hebt ook hetzelfde probleem links aan de kant?
ik heb soms zelfs meer dan 3cm hoor
en hij verspringt in de uitzending door...
echt niet leuk!
Volgens mij ligt dit aan de panasonic dan? i dunno, ,ik vraag me af of je het ook ziet op bv een lg pk950
Dus maw, het ligt niet enkel en alleen aan mijn tv? (ik ging hem al vervangen door een ander exemplaar... vandaar.. dus ik moet die moeite niet doen? als het toch hetzelfde zal zijn)

Ik heb er ook geen last van met blurays en ook niet met analoog kijken
dus enkel met de digicorder ! serieus ambetant !
Vorige week heb ik gebeld naar telenet voor dit probleem
daar zeiden ze dat het aan de digicorder lag... deze omgeruild en nog steeds het geval
Ook op internet nergens dit probleem tegengekomen
jij bent de eerste die zegt dat je het ook hebt...

Beeldscan aanzetten is inderdaad een optie voor 95% van de gevallen, want bij de overige 5% heb ik nog steeds een zwarte balk links (kijk maar eens naar "sta op met plop")
En bovendien heb je dan idd beeldverlies
Meer dan 3cm heb ik het nog nooit gehad, Plop heb ik nog nooit gezien :P , ik zal er volgende keer is proberen naar te zien. Wanneer ik het formaat op juist heb staanof de beeldscan op heb staan, nog ni veel gebeurd, maar dan heb ik nog geen balken gezien. Ik heb het probleem wel ook al vast gesteld op een samsung televisie en een phillips televisie (in de winkel), dus het ligt aan telenet zelf denk ik. Ik denk dat er nog mensen last van moeten hebben. Maar dikwijls staat hun beeldscan of hun formaatwijziging standaard op, dan zien je dit normaal niet.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/1056/tv006.jpg

Heb net je foto's bekeken op telenet digital café. Heb zo'n grote rand nog wel nooit gezien? Enkel bij plop gezien of nog bij andere programma's?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dat is inderdaad vreemd. Misschien hebben ze het beeld opgerekt tot 16:9. Ik zou hem op zoom zetten, of gewoon even geen plop kijken ivm inbranden.

Ik zeg het nog maar eens: mensen die twijfelen over het formaat -> Koop de 50 inch. :)

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 20-06-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Meer dan 3cm heb ik het nog nooit gehad, Plop heb ik nog nooit gezien :P , ik zal er volgende keer is proberen naar te zien. Wanneer ik het formaat op juist heb staanof de beeldscan op heb staan, nog ni veel gebeurd, maar dan heb ik nog geen balken gezien. Ik heb het probleem wel ook al vast gesteld op een samsung televisie en een phillips televisie (in de winkel), dus het ligt aan telenet zelf denk ik. Ik denk dat er nog mensen last van moeten hebben. Maar dikwijls staat hun beeldscan of hun formaatwijziging standaard op, dan zien je dit normaal niet.
Oohh je hebt het dus op andere merken ook al gezien...
Wil je voor mij even Plop bekijken (bv op VTM hd) en mij op de hoogte houden? want ik ging namelijk de tv laten vervangen... maar als het toch hetzelfde is...
Meestal is het inderdaad max 3 cm en dan is het inderdaad weg met overscan/beeldscan...
en dan zie je helemaal niks van balken/ maar wel beeldverlies ...
Echter soms dus 10cm en dan is het met beeldscan nog niet compleet weg...
Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat je beeldscan altijd aan moet hebben staan als je kijkt via je digicorder en dan is het in 95% vd gevallen altijd goed
De overige 5% slechte moet je er daar dan maar bijnemen...

Even bijvermelden, dat ik het dus niet enkel bij plop gezien heb, maar ook 1x toevallig bij de kampioenen op éénHD en eigenlijk bij veel uitzendingen tijdens Sta op met plop (onder meer ook bij BIG), ohja en 1x op canvas ook

voor de rest zoals ik al zei: in 95% vd gevallen is het max 3 cm de balk (maar hij verspringt wel veel nara 1cm en omgekeerd)

[ Voor 11% gewijzigd door skank op 20-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30
Thanks voor het verhaal REDFISH, en een handige tip voor WK (en geldt ook voor Tour straks), dat had ik me nog niet bedacht. Ik zie de S20 wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:04:
[...]

Oohh je hebt het dus op andere merken ook al gezien...
Wil je voor mij even Plop bekijken (bv op VTM hd) en mij op de hoogte houden? want ik ging namelijk de tv laten vervangen... maar als het toch hetzelfde is...
Meestal is het inderdaad max 3 cm en dan is het inderdaad weg met overscan/beeldscan...
en dan zie je helemaal niks van balken/ maar wel beeldverlies ...
Echter soms dus 10cm en dan is het met beeldscan nog niet compleet weg...
Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat je beeldscan altijd aan moet hebben staan als je kijkt via je digicorder en dan is het in 95% vd gevallen altijd goed
De overige 5% slechte moet je er daar dan maar bijnemen...

Even bijvermelden, dat ik het dus niet enkel bij plop gezien heb, maar ook 1x toevallig bij de kampioenen op éénHD en eigenlijk bij veel uitzendingen tijdens Sta op met plop (onder meer ook bij BIG), ohja en 1x op canvas ook

voor de rest zoals ik al zei: in 95% vd gevallen is het max 3 cm de balk (maar hij verspringt wel veel nara 1cm en omgekeerd)
Plop is geprogrammeerd voor maandag en dinsdag, ik hou je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Als je de firmware update en met de cinch uitgang geluid doorstuurt kun je dan ook het geluid van de tv zelf uitzetten? Ik wil gewoon boxen direct op mijn tv aansluiten. Nu zitten die op de hoofdtelefoonaansluiting die apart te regelen is. Maar daarvoor moet je eerst het menu in->geluid-> hoofdtelefoonvolume wat niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:08:
[...]

Plop is geprogrammeerd voor maandag en dinsdag, ik hou je op de hoogte ;)
ok prima
bedankt (eindelijk iemand gevonden die het wil testen met +- dezelfde tv)
i dunno of het ook is als je het oppakt, maar dat zal normaal wel
bovendien kan je het mooi zien, als je gans plop en de rest erna doorspoelt zie je die bar mooi verspringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
ruward schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:07:
[...]

Dit is dus opgelost met de laatste update. Analoog geluid met CI+ naar een versterker werkt vanaf nu dus gewoon.
Dat is heel erg goed nieuws Ruward, bedankt.
Ik heb alleen nog een probleem; mijn tv (42G20E) houdt stug vol dat software versie 2.006 de meest recente is.
Weet iemand of het mogelijk is om 'm te updaten via het SD-slot?
Tijdelijk een netwerkkabel aanleggen is wat bezwaarlijk, gezien dat m'n router/modem zich in een heel ander stuk van het huis bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Kun je de router niet toevallig even dichterbij krijgen? Het kan ook zijn dat er een nieuwe versie is, maar deze nog niet is vrijgegeven. Je kunt hiervoor een melding aanzetten las ik vanmiddag in de handleiding.

Via SD slot moet overigens gewoon kunnen, maar het geval waarin dat gebeurde was door een monteur van panasonic gedaan. Of de opties voor de normale gebruiker beschikbaar zijn weet ik niet. Misschien is het system menu.

Zojuist ook even verdiept ind e Spyder3 TV. Helaas heb je aan dit ding niet veel voor een tv. De goedkope optie om voor 80 euro je tv perfect af te stellen valt dus af. Je zult dieper in de buidel moeten tasten. Misschien is het dan handiger om iemand die het als hobby heeft te vragen. Ik ken alleen niemand. In de VS en UK zijn complete calibratienetwerken per regio. Hier heb ik nog nooit van zoiets gehoord.

[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 20-06-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:18:
Weet jij (of iemand anders) of je via DVB-T kan opnemen?

Ik heb namelijk een digitenne abbo en wil dit graag gebruiken op mn TV via de DVB-T module, zeker omdat ik dan eventueel kan opnemen. (Ik heb ook nog een analoog kabelsignaal). Of denk ik nu helemaal verkeerd, en kan ik digitenne niet opo deze manier gebruiken?
Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.