Gewicht is toch niet echt een factor die je keuze van een tv gaat bepalen? Een tv ga je toch niet veel verplaatsen? In verband met energie, zoveel verbruikt een plasma nu ook weer niet... je kan veel meer energie besparen door zuinigere verlichting, koelkast, diepvriezer,... mijn pc verbruikt zelf meer dan de plasma. Volgens mij ga je het verschil in verbruik van de twee zelf niet echt merken op je energierekening.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:57:
Zit er veel verschil in beeldkwaliteit tussen de Plasma G20 en de LCD G20 series? De LCD is namelijk een stuk lichter qua gewicht en zuiniger met energie.
...200 euro is zeker te regelen iddelsinga schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:41:
dus ik ga komende week maar even een rondje mailen/bellen om een iets fatsoenlijkere prijs te krijgen... want de geluiden hier horende moet er nog wel een korting van 200 a 300 euro inzitten.
succes
Handig dat je de G20 en V20 hebt kunnen vergelijken.elsinga schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:41:
Ik ben vandaag even in Heerenveen bij S&F langsgeweest, maar wat was dat een desillusie... Men had er alleen de G20 staan (nou ja, ook nog een G10 en wat ander LED/LCD spul). De verkoper beweerde dat er geen 3D Pana plasma kwam, nog gevraagd bij een andere verkoper die hetzelfde beweerde. Ik moest mijn lachen ernstig inhouden... Oh ja, en 3D is met 3 beelden na elkaar, 2D met 2 beelden na elkaar en 1D heb je ook, maar wat dat precies was... OMG! Dat er zulke belachelijke info gegeven wordt...
Daarna naar de lokale Expert geweest, alwaar de 50VT20, 42G20 en 42V20 vlak bij elkaar stonden. Ja, inderdaad, die niet bestaande 3D versie stond er ook.Nu kan ik niet groter dan 42" hebben en is de komst van een 42VT20 nog onzeker (alhoewel de Pana telefoonlijn me een tijdje geleden vertelde dat hij in juni aangekondigd zou worden). Dus vooral de V20 en G20 vergeleken en de V20 heeft toch een mooier beeld. Jammer dat de V20 bij Expert gewoon 1499,- moest kosten... maar ze hadden er in elk geval 1 op voorraad (en 1 op display sinds 2 dagen) en de volgende kon wel even duren. Gelukkig heb ik geen haast, dus ik ga komende week maar even een rondje mailen/bellen om een iets fatsoenlijkere prijs te krijgen... want de geluiden hier horende moet er nog wel een korting van 200 a 300 euro inzitten.
Dat is mij niet gelukt omdat ze beiden niet in de winkel stonden. Ik heb de 42V20 dus "blind" gekocht gisteren. Verder ben ik druk in de weer met mijn satelliet instellingen, op zich heeft dit niet zo te maken met de TV zelf maar met de schotel vrees ik. Maar goed, dat gaat wel lukken.
Ik gebruik voor de ontvangst een CI Module + Canal Digitaal smartcard.
Draadloos werkt maar is toch een paar keer blijven "hangen".
Later zag ik dat er een software update voor de V20 beschikbaar was. Die melding gaf de TV zelf toen ik naar Viera Cast ging. Ik ben nu van versie 2.009 -> 2.405 gegaan.
Geen idee wat de verschillen zijn, maar het zal wel geen kwaad kunnen.
In Viera Cast werken de Youtube filmpjes wel. Leuke feature.
Minder leuk is dat ik een simpele USB stick niet gelezen krijg. Ik krijg een melding dat dit apparaat niet ondersteund wordt. Jammer wel. Het is ook geen onbekend merk want het is een Sandisk Cruzer die voor de rest prima werkt.
Verder nog even gespeeld met Media Center, ik kan van mijn PC wat bestanden afspelen, maar weet nog niet wat hij nu wel en niet afspeelt. Lang niet alles zo te zien.
Voor de rest zit er een behoorlijk verschil in de instellingen van het "Beeld". De mode THX voldoet prima, dynamisch is veel te helder en scherp, normaal komt wel goed over. Cinema lijkt weer op THX.
Verwijderd
Mijn hemel!
Was even in het buitenland voor mn werk, heb het topic een dag of 3 niet kunnen volgen. Grote god, dit topic is helemaal naar de klote. Pagina`s lang ge-ouwehoer over de prijs. Snap niet dat de mods ingrijpen.
....zonde hoor.
/me runs off to AVforums.com
Was even in het buitenland voor mn werk, heb het topic een dag of 3 niet kunnen volgen. Grote god, dit topic is helemaal naar de klote. Pagina`s lang ge-ouwehoer over de prijs. Snap niet dat de mods ingrijpen.
....zonde hoor.
Blijven Nederlanders hèVerwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:56:
Pagina`s lang ge-ouwehoer over de prijs. Snap niet dat de mods ingrijpen.
....zonde hoor.
Nickname does not reflect reality
Gelukkig dat je tussen de prijs updates jouw ervaring hebt gegeven. Ben nu voor 99% overtuigd dat ik voor de TX-P42V20 zal gaan. Ik zal hem zoals het er nu naar uit ziet volgende maand halen. Moet alleen nog de echtgenoot approval scorenVerwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:12:
[...]
[...]
Vandaag de TX-P42V20 opgehaald bij de lokale tv boer voor € 1450.00!
Nou wat mij opvalt is de uit doos settings al behoorlijk goed zijn.
De zapsnelheid met ci+ van ziggo is super snel en geen enkele vertraging!
Het gebruiksgemak ervaar ik als zeer prettig en tevens snel om mee te experimenterenen er zijn dan ook ontzettend veel gebruiksinstellingen mogelijk waar je makkelijk doorheen gaat.
Ook met de meegeleverde draadloze LAN adapter is ook deze zeer makkelijk te installeren en werkt zeer goed en heeft een goed bereik.
Zowel sd en hd kwaliteit van ziggo zijn echt super mooi van kleur en tevens super scherp.
Ik had hiervoor een Philips 40PFL9704 en die verbleekt echt naast de V20 ik ben dan ook zeer blij met deze aankoop.
Tevens geen buzz of brom aanwezig de 3 ingebouwde ventilators hoor je ook niet!
Trouwens ik was nieuwsgierig hou jullie dat doen met smartcard in de TV en de harddisk recorder van ziggo. Moet ik dan switchen naar de harddisk recorder als ik een programma wil opnemen?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja, en proberen om een technisch Pana 2010 topic te openen omdat je niet meer door dit ge-ouweneel heen komt wordt ook niet gewaardeerd. Ik help mensen liever verder op HTforums of Kieskeurig.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:56:
Mijn hemel!
....zonde hoor.
Verwijderd
Ik denk dat vele tweakers hier het voordeel wel uitgehaald hebben, is ook iets waard.
Er zijn ook mensen die melden dat ze in het buitenland waren voor werk en daarom 3 dagen een topic niet konden volgen, die info lijkt me voor een ieder nog minder belangrijk. (net als mijn reaktie).
Er zijn ook mensen die melden dat ze in het buitenland waren voor werk en daarom 3 dagen een topic niet konden volgen, die info lijkt me voor een ieder nog minder belangrijk. (net als mijn reaktie).
Of mijn reactie hierop!Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:21:
Ik denk dat vele tweakers hier het voordeel wel uitgehaald hebben, is ook iets waard.
Kon 't niet laten.
Nou ja, niet alle posts in een topic hoeven echt een toegevoegde waarde te hebben, maar het lijkt mij dat, als je het topic een beetje gevolgd heb, je echt wel een goed beeld hebt wat welke type in welke soort winkel zo ongeveer zou moeten kosten; dat hoeft m.i. niet uitentreure besproken te worden. Dat het bespreken van prijzen in elk soortgelijk topic voorkomt wil ik best toegeven, maar het beeld van de gangbare prijzen was eigenlijk al wel langer duidelijk. En wat is nu twee tientjes op het totaalbedrag van deze toestellen?
@ruward: zou je wel graag bij dit topic houden, hoor. Je kennis en vooral je humor worden door mij in elk geval erg gewaardeerd, maar ik ga je niet volgen naar htforums. Het niveau daar bevalt me niet, teveel foute grapjes daaro.
[ Voor 46% gewijzigd door kissyfur op 06-06-2010 12:32 ]
Discussies over prijzen is een korte periode niet erg en zal ook wel over gaan. Wat wel interesant zou zijn is dat de meesten die hier nu naar aanleiding van de prijsdiscussie een tv gekocht hebben ook een leuke eigen impressie neerzetten. Heb zelf de 50vt20 nu in huis en ben nog een beetje aan het inspelen (of het nodig is? better safe then sorry) maar zal op korte termijn eens een eigen review schrijven over de tv. Ben zelf geen tv deskundige maar wellicht toch leuk om die ervaringen te delen.
Hopelijk pakken meerdere personen dat op binnenkort
Hopelijk pakken meerdere personen dat op binnenkort
Verwijderd
En daar geef ik je helemaal gelijk in maar het is wel zo dat de kopers graag even melden ze uiteindelijk kwijt waren.. een paar tientjes is al snel je ziggo ding 
Ik ga nu zoeken of ik de afmetingen kan terugvinden in al die pagina's!
Overigens heb ik alles vanaf 1 gelezen tot ik inviel en dan is het een kwestie van bijhouden. Als je dan een tijdje niet komt moet je ineens een pagina of 15 doorspitten en dan is het voor te stellen dat het prijsverhaal je gaat tegenstaan. Maar de tijd dat alleen echte tweakers op tweakers kwamen is voorbij.
Ik ga nu zoeken of ik de afmetingen kan terugvinden in al die pagina's!
Overigens heb ik alles vanaf 1 gelezen tot ik inviel en dan is het een kwestie van bijhouden. Als je dan een tijdje niet komt moet je ineens een pagina of 15 doorspitten en dan is het voor te stellen dat het prijsverhaal je gaat tegenstaan. Maar de tijd dat alleen echte tweakers op tweakers kwamen is voorbij.
Die Cruzer is niet simpel genoeg denk ik. Standaard staan daar 2 partities op voor de cruzer software en data/programma's. Wellicht dat de pana daar niet mee om kan gaan. Je kunt de cruzer software en partitie verwijderen evt.HoppyF schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:43:
[...]
Minder leuk is dat ik een simpele USB stick niet gelezen krijg. Ik krijg een melding dat dit apparaat niet ondersteund wordt. Jammer wel. Het is ook geen onbekend merk want het is een Sandisk Cruzer die voor de rest prima werkt.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb nu sinds vrijdag de 50VT20 en hij is echt super, even schrikken voor wat betreft de afmetingen, maar wat wil je als je van een 28" beeldscherm af komt. Het beeld is echt mooi ook overdag terwijl er precies tegenover het scherm een groot raam zit en ook de reflecties vallen mij echt mee.
S'avonds Pirates of the Caribbean (deel 2 en 3) gekeken in THX wauw echt super!!
Voor de tweakers die in het bezit zijn van deze plasma heb ik echter twee vragen:
Het is mij (nog) niet gelukt om 3d-content afgespeeld te krijgen. Kan het kloppen dat 3d alleen via de HDMI aangeloten kan worden? Via USB is het mij in ieder geval (nog) niet gelukt, maar dat kan eventueel ook aan het soort bestand liggen.
Ook het PIP lukt mij niet, ik krijg de melding dat dit niet niet ingesteld staat, echter in de handleiding is hier niets over te vinden. Ik heb inmiddels op de plasma de UPC-ontvanger (via SCART) aangezien de HD ontvanger nog moet komen, een DVD-speler (HDMI) en gewoon het analoge signaal aangesloten.
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?
S'avonds Pirates of the Caribbean (deel 2 en 3) gekeken in THX wauw echt super!!
Voor de tweakers die in het bezit zijn van deze plasma heb ik echter twee vragen:
Het is mij (nog) niet gelukt om 3d-content afgespeeld te krijgen. Kan het kloppen dat 3d alleen via de HDMI aangeloten kan worden? Via USB is het mij in ieder geval (nog) niet gelukt, maar dat kan eventueel ook aan het soort bestand liggen.
Ook het PIP lukt mij niet, ik krijg de melding dat dit niet niet ingesteld staat, echter in de handleiding is hier niets over te vinden. Ik heb inmiddels op de plasma de UPC-ontvanger (via SCART) aangezien de HD ontvanger nog moet komen, een DVD-speler (HDMI) en gewoon het analoge signaal aangesloten.
3d in 1080p kan alleen via HDMI worden doorgegeven en dan ook alleen middels een daarvoor geschikte speler zoals de nieuwe Pana 3d blu-ray speler. Side-by-side materiaal kan je wel via usb (of streamen) weergeven, je zult dan alleen wel handmatig de 3d modus op side-by-side moeten zetten.karodem schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:04:
Ik heb nu sinds vrijdag de 50VT20 en hij is echt super, even schrikken voor wat betreft de afmetingen, maar wat wil je als je van een 28" beeldscherm af komt. Het beeld is echt mooi ook overdag terwijl er precies tegenover het scherm een groot raam zit en ook de reflecties vallen mij echt mee.
PIP heb ik nog niet mee getest maar er staat in de handleiding wel iets over 'HDMI via hoofdscherm'.
Verwijderd
3D beelden gaat enkel via HDMI, Mediaspeler en digitale TV (DVB-T/C/S)karodem schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:04:
USB gaat niet. Het 3D menu is daar niet beschikbaar.
Nu nog het slechtere nieuws. PIP werkt enkel in combinatie met digitale tv
Dus: DVB-T/C/S & HDMI of DVB-T/C/S & AV
Analoog TV word niet ondersteund door PIP en twee kanalen bijv. AV & HDMI gaat ook niet.
Ik had panasonic daar al voor gecontacteerd omdat bij hun 2009 modellen (V10) dit wel allemaal kon en hun reactie was dus wat ik hier boven heb gezegd. In de volledige handleiding (op cd-rom) zou het wel moeten staan. "Enkel in combinatie met DVB."
Mijn 50VT20 is ook sinds woensdag binnen, heerlijk TV'tje.. met 3-3.5 meter kijkafstand mochtie nog best een slagje groter, met name het 3D effect vind ik indrukwekkender als het je hele gezichtsveld bedekt (of iig, meer)
Neemt niet weg dat 3D wel erg mooi is, Avatar the game is er voor gemaakt en werkt daar best goed. Daarnaast zijn er dus de iZ3D drivers, waardoor je van gewone games ook side-by-side 3D kan maken. Dat werkt niet bij alle games even goed, maar toch is het weer mooi meegenomen
. Blur zie ik niet zoveel byzonders aan. Far Cry 2 weer wel (best leuk als kogels op je afkomen
) Daarnaast is er overigens ook nog DDD aka TriDef, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Die games, en ook XBMC heb ik met 7.5 meter HDMI aan de tv hangen. (kabeltje van 16 euro, 1080p60 lijkt prima te gaan), gewoon mn normale PC dus. Draadloos toetsenbord en muisje erbij, wat wireless controllers. en gaan met die banaan
Verder qua buzzing merk ik niets, floating blacks nog niet gezien,
Wat betreft 2D, hier hebben we gewoon nog analoge kabel, en kunnen ook geen DVB nemen. Wel is er hier (campus @ utwente) IPTV. Dus multicast/udp/h.264 streams waarover Ned 1,2,3 in HD (1080i/50) binnenkomen.
Gisteren met voetbal (nouja dat was op sbs6, maar gewoon studio sport samenvatting bedoel ik nu), alvast beetje gezocht naar ideale instellingen voor het WK. Dit is dus deels een XBMC vraag, dus wellicht niet geschikt voor dit topic, maar ik probeer het toch hier, daar het ook met TV instellingen te maken heeft lijkt me (met name IFC)
Anyways, de situatie is dus als volgt. Voor xbmc heb ik .strm bestanden aangemaakt die de stream dus openen. Afaik is dat een 1080i/50 signaal dus. XBMC scaled dat blijkbaar up naar 1080p/50 (hoe die dat doet weet ik eigenlijk niet, kon nergens een deinterlace-optie vinden, daarnaast heb ik de adjust display to content optie aangezet, waardoor tv dus naar 1080p50 schakelt, (met mkv's schakelt ie dan dus automatisch naar 1080p24))
Op zich prima beeldje. maar dan: IFC aan of uit? Panning gaat duidelijk beter met IFC aan, zonder IFC is het dan flink geschok. Maar die voetbal. dat is niet best met IFC. je ziet hem duidelijk stapjes maken of zelfs 2/3 ballen tegelijk. (en ik dacht toch dat IFC dat juist moest voorkomen).
Als ik IFC uitzet word de bal een (vage) streep, dat hij wat blurry is vind ik prima, dan was het gewoon een snelle bal denk ik dan
maar, panning ziet er dan weer totaal niet uit, een groot schokfestijn.
Dus. kom ik nu de limitaties van het scherm / IFC tegen? of zit het hem in XBMC / het signaal wat de tv aangeboden krijgt? Kan ik beter proberen het originele 1080i/50 signaal te voeden, zondar dat XBMC upscaled? (kwestie van proberen natuurlijk, maar das dus weer wachten op een voetbal op ned1-3
)
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ga er vanuit dat de meeste mensen dus via DVB ned1-3 in 1080i/50 bekijken. Hoe zag dat er uit qua panning/bal met IFC aan/uit?
Neemt niet weg dat 3D wel erg mooi is, Avatar the game is er voor gemaakt en werkt daar best goed. Daarnaast zijn er dus de iZ3D drivers, waardoor je van gewone games ook side-by-side 3D kan maken. Dat werkt niet bij alle games even goed, maar toch is het weer mooi meegenomen
Die games, en ook XBMC heb ik met 7.5 meter HDMI aan de tv hangen. (kabeltje van 16 euro, 1080p60 lijkt prima te gaan), gewoon mn normale PC dus. Draadloos toetsenbord en muisje erbij, wat wireless controllers. en gaan met die banaan
Verder qua buzzing merk ik niets, floating blacks nog niet gezien,
Wat betreft 2D, hier hebben we gewoon nog analoge kabel, en kunnen ook geen DVB nemen. Wel is er hier (campus @ utwente) IPTV. Dus multicast/udp/h.264 streams waarover Ned 1,2,3 in HD (1080i/50) binnenkomen.
Gisteren met voetbal (nouja dat was op sbs6, maar gewoon studio sport samenvatting bedoel ik nu), alvast beetje gezocht naar ideale instellingen voor het WK. Dit is dus deels een XBMC vraag, dus wellicht niet geschikt voor dit topic, maar ik probeer het toch hier, daar het ook met TV instellingen te maken heeft lijkt me (met name IFC)
Anyways, de situatie is dus als volgt. Voor xbmc heb ik .strm bestanden aangemaakt die de stream dus openen. Afaik is dat een 1080i/50 signaal dus. XBMC scaled dat blijkbaar up naar 1080p/50 (hoe die dat doet weet ik eigenlijk niet, kon nergens een deinterlace-optie vinden, daarnaast heb ik de adjust display to content optie aangezet, waardoor tv dus naar 1080p50 schakelt, (met mkv's schakelt ie dan dus automatisch naar 1080p24))
Op zich prima beeldje. maar dan: IFC aan of uit? Panning gaat duidelijk beter met IFC aan, zonder IFC is het dan flink geschok. Maar die voetbal. dat is niet best met IFC. je ziet hem duidelijk stapjes maken of zelfs 2/3 ballen tegelijk. (en ik dacht toch dat IFC dat juist moest voorkomen).
Als ik IFC uitzet word de bal een (vage) streep, dat hij wat blurry is vind ik prima, dan was het gewoon een snelle bal denk ik dan
Dus. kom ik nu de limitaties van het scherm / IFC tegen? of zit het hem in XBMC / het signaal wat de tv aangeboden krijgt? Kan ik beter proberen het originele 1080i/50 signaal te voeden, zondar dat XBMC upscaled? (kwestie van proberen natuurlijk, maar das dus weer wachten op een voetbal op ned1-3
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ga er vanuit dat de meeste mensen dus via DVB ned1-3 in 1080i/50 bekijken. Hoe zag dat er uit qua panning/bal met IFC aan/uit?
(gaat over de 42V20)Atomsk schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:46:
[...]
Die Cruzer is niet simpel genoeg denk ik. Standaard staan daar 2 partities op voor de cruzer software en data/programma's. Wellicht dat de pana daar niet mee om kan gaan. Je kunt de cruzer software en partitie verwijderen evt.
Daar heb je gelijk in.
Ik zal eens een andere USB stick gaan proberen, of de Cruzer formatteren.
Het gebruik van de USB poort is op zich niet zo heel erg belangrijk, belangrijker vind ik de verbindingen naar buiten toe via de ethernet kabel naar bv een PC.
DVD/Movie/video/foto afspelen vanaf de PC op de TV lijkt me wel handig.
Verwijderd
Vraagje over de teletekst van de VT20.
Als ik op de teletekstknop druk krijg ik alleen tekst. Nu wil ik graag beeld en tekst naast elkaar hebben (PAT). Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Bij mijn oude Pana kreeg ik altijd eerst beeld en tekst en als ik nogmaals op de teletekstknop druk kreeg ik alleen tekst. Zo werkt het echter bij de VT20 niet.
Hoor het wel.
Als ik op de teletekstknop druk krijg ik alleen tekst. Nu wil ik graag beeld en tekst naast elkaar hebben (PAT). Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Bij mijn oude Pana kreeg ik altijd eerst beeld en tekst en als ik nogmaals op de teletekstknop druk kreeg ik alleen tekst. Zo werkt het echter bij de VT20 niet.
Hoor het wel.
Je moet eerst teletekst aanzetten, daarna 2x op menu. Als het goed is krijg je dan de vraag: "Beeld en Tekst" hier kun je voor "aan" en "uit" kiezen.Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:26:
Vraagje over de teletekst van de VT20.
Hoor het wel.
Bij de S&F in Heerenveen wordt je inderdaad niet vrolijk, geen kennis van zaken of ze liegen je voor (ik ga maar van het eerste uit...).elsinga schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:41:
Ik ben vandaag even in Heerenveen bij S&F langsgeweest, maar wat was dat een desillusie... Men had er alleen de G20 staan (nou ja, ook nog een G10 en wat ander LED/LCD spul). De verkoper beweerde dat er geen 3D Pana plasma kwam, nog gevraagd bij een andere verkoper die hetzelfde beweerde. Ik moest mijn lachen ernstig inhouden... Oh ja, en 3D is met 3 beelden na elkaar, 2D met 2 beelden na elkaar en 1D heb je ook, maar wat dat precies was... OMG! Dat er zulke belachelijke info gegeven wordt...
Daarna ben ik ook bij Expert geweest, maar daar was de verkoper vooral bezig te vertellen hoe goed hun service wel niet was tov de andere winkels, dat vond ik een beetje jammer. Ik heb uiteindelijk mijn 42G20 bij Electroworld (Rinze Hofman) gekocht. Prima winkel en blijkbaar ook nog eens een Panasonic Experience store (voor wat het waard is). De 50VT20 stond daar ook in de winkel.
Sinds donderdag dus de 42G20 in huis staan! Wat een beeld heeft ie, ik kwam dan ook van een 28" CRT bak (ook panasonic overigens). Tot nu toe erg tevreden over mijn aankoop
schopje6pack15 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:41:
Heeft iemand last van een soort raar gekleurde pixels bij de upc box ( gewoon normale ) als je de tv op 16:9 zet ? Ze zitten bij mij linksonderin. Ik zet hem nu op Juist, alleen dan haal ie gewoon een stuk weg van het beeld overal, wat ik niet ideaal vind.

Ik heb mij tv op donderdag 27 mei gekocht, en die vrijdag daarop mijn bon etc opgestuurd voor die camera. Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie de camera al hebben ontvangen ?
ik heb de camera binnen heeft een 4 weken geduurt prima camera trouwens net als onze p50g20es.
weet er al iemand wat er is verranderd met de nieuwe update 2405,wij hadden de indruk dat het beeld scherper is geworden en dat skype nu werkend is mits je een camera heb.
weet er al iemand wat er is verranderd met de nieuwe update 2405,wij hadden de indruk dat het beeld scherper is geworden en dat skype nu werkend is mits je een camera heb.
Verwijderd
Ik drop toch hier even de vraag welke home cinema hier mooi bij kan (g20) Ik heb nu een zilverkleurige onkyo en dat vind ik niet zo mooi bij een zwarte tv. Ik keek naar de SC-BTX70 (panasonic dus) maar die is erg traag zo lees ik.. ik kan er verder niets specifieks over vinden behalve op kieskeurig, hier ervaringen?
Offtopic: Arghh ik heb het helemaal gehad... Niemand(shops) weet gewoon wanneer die tv's geleverd gaan worden! Ik wacht al sinds mei en steeds krijg ik het antwoord, ja meneer we zijn afhankelijk van panasonic, ja ik weet niet wanneer deze geleverd gaan worden.... straks mis ik de camera ook nog eens...
Ontopic: Weet iemand wanneer de 46G20ES eens binnenkomt hier in nederland? Gelieve bij de koopjeskampioen, want zelfs zij zeggen mij dit keer op keer... En anders waar hij WEL op voorraad is? Alvast bedankt!
Ontopic: Weet iemand wanneer de 46G20ES eens binnenkomt hier in nederland? Gelieve bij de koopjeskampioen, want zelfs zij zeggen mij dit keer op keer... En anders waar hij WEL op voorraad is? Alvast bedankt!
Dat heb je al gedaan. Die actie liep tot 31 mei. Daarna heb je nog tot 16 juni oid om de actiekaart, bon, etc. op te sturen.I_Guardian_I schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:36:
Offtopic: Arghh ik heb het helemaal gehad... Niemand(shops) weet gewoon wanneer die tv's geleverd gaan worden! Ik wacht al sinds mei en steeds krijg ik het antwoord, ja meneer we zijn afhankelijk van panasonic, ja ik weet niet wanneer deze geleverd gaan worden.... straks mis ik de camera ook nog eens...
Wij moeten weten wanneer deze bij koopjeskampioen binnenkomt?Ontopic: Weet iemand wanneer de 46G20ES eens binnenkomt hier in nederland? Gelieve bij de koopjeskampioen, want zelfs zij zeggen mij dit keer op keer... En anders waar hij WEL op voorraad is? Alvast bedankt!
_██_
(ಠ_ృ)
Even checken hoe jullie allemaal TV aangesloten hebben.
Ik heb hier al een discussie over lopen op een ander forum en de meningen zijn daar verdeeld.
Het gaat erom dat de TV dus eigenlijk op een geaard stopcontact aangesloten dient te worden omdat deze ook voorzien is van een geaarde stekker (staat ook in handleiding).
Nu heeft volgens mij meer dan de helft in Nederland geen geaarde wandcontactdoos in de woonkamer waar de TV veelal komt te staan. Huizen gebouwd voor ik meende 1990 of zo hebben dit in ieder geval niet en daarna dus wel.
Dus hebben jullie hem geaard of ongeaard aangesloten ?
Ik heb hier al een discussie over lopen op een ander forum en de meningen zijn daar verdeeld.
Het gaat erom dat de TV dus eigenlijk op een geaard stopcontact aangesloten dient te worden omdat deze ook voorzien is van een geaarde stekker (staat ook in handleiding).
Nu heeft volgens mij meer dan de helft in Nederland geen geaarde wandcontactdoos in de woonkamer waar de TV veelal komt te staan. Huizen gebouwd voor ik meende 1990 of zo hebben dit in ieder geval niet en daarna dus wel.
Dus hebben jullie hem geaard of ongeaard aangesloten ?
Geaard (mijn huis is van 2009).
Volgens mij worden tv's nog niet zo lang met 3-aderige snoeren geleverd, toch? Volgens mij maakt het niet echt uit of ze echt geaard zijn aangesloten verder
Volgens mij worden tv's nog niet zo lang met 3-aderige snoeren geleverd, toch? Volgens mij maakt het niet echt uit of ze echt geaard zijn aangesloten verder
Bij mij ongeaard helaas. Er zijn maar 4 geaarde stopcontacten in het hele huis, en die zitten niet in de woonkamer.
Verwijderd
Morgen komt mijn VT20, ben alvast op zoek naar de beste settings, ik kom op Consumer reports een hoopvolle review tegen:
http://blogs.consumerrepo...es-crosstalk-three-d.html
hierin staat:
Unusual for a plasma set is the inclusion of blur-reduction circuitry, which was extremely effective. Based on our preliminary tests, this TV may have the best anti-blur performance of any plasma we’ve ever tested (although we wonder why it’s a feature that has to be activated).
Is dit idd een setting die superieur is maar nog wel geactiveerd moet worden ??
bvd voor de reactie
http://blogs.consumerrepo...es-crosstalk-three-d.html
hierin staat:
Unusual for a plasma set is the inclusion of blur-reduction circuitry, which was extremely effective. Based on our preliminary tests, this TV may have the best anti-blur performance of any plasma we’ve ever tested (although we wonder why it’s a feature that has to be activated).
Is dit idd een setting die superieur is maar nog wel geactiveerd moet worden ??
bvd voor de reactie
Verwijderd
Nou, ik ben ook maar voor de 50VT20 gegaan, wordt een vervanging van m'n 15 jaar oude Sony 55cm CRT TV :-) Vandaag bij S&F gevraagd naar de aanbieding van 2000 euro en daar wilden ze 'm ook voor aan mij verkopen. Hij wordt overmorgen al geleverd ! Ik ben benieuwd !!
Ik kan eventueel m'n garantie nog van 2 naar 5 jaar uitbreiden voor 250 euro. Is dat de moeite waard ? Hoe lang gaan Plasma's (van Panasonic) normaal gesproken mee ?
Ik kan eventueel m'n garantie nog van 2 naar 5 jaar uitbreiden voor 250 euro. Is dat de moeite waard ? Hoe lang gaan Plasma's (van Panasonic) normaal gesproken mee ?
Vandaag de Panasonic P42G20ES gehaald. Op voorraad bij de 1e beste audio/TV zaak waar ik binnen liep. Op de foto's vond ik de ES variant tegenvallen. In het echt ziet de ES variant er schitterend uit. Waardoor ik heb afgezien van de zwarte versie waar ik voor kwam. Ok het design van Samsung vind ik beter maar het gaat mij uiteindelijk om de beeldkwaliteit en daar kon geen TV in die prijsklasse aan tippen.
Vergeleken met de LCD en LED TV's in dezelfde prijsklasse viel de Panasonic P42G20ES positief op. Vooral de view angle is bij een LCD/LED TV dramatisch waardoor het beeld behoorlijk achteruit ging. Overmorgen leveren ze het scherm af. Precies op tijd voor het WK
@ Quantalimer: voor een zeer degelijke review lees ook: HDTVtest.co.uk
Vergeleken met de LCD en LED TV's in dezelfde prijsklasse viel de Panasonic P42G20ES positief op. Vooral de view angle is bij een LCD/LED TV dramatisch waardoor het beeld behoorlijk achteruit ging. Overmorgen leveren ze het scherm af. Precies op tijd voor het WK
@ Quantalimer: voor een zeer degelijke review lees ook: HDTVtest.co.uk
[ Voor 10% gewijzigd door et36s op 07-06-2010 18:09 ]
iemand enig idee wat mijn "probleempje" kan zijn ?
ik heb de P50G20 met daarop aangesloten mijn tv decoder
als ik de decoder aan heb staan en zet de tv aan , hup beeld
schakel ik de tv over naar een andere ingang en later weer terug naar mijn decoder dan krijg ik zwart beeld of ruis (HDMI 1 is de ingang waarop de decoder is aangesloten) de decoder geeft ook niet aan HDMI 1 als ingang voor mijn decoder maar EC (links boven in beeld)
snap er niets van , vind er niets over dus hoop dat iemand me hier verder kan helpen
ik heb de P50G20 met daarop aangesloten mijn tv decoder
als ik de decoder aan heb staan en zet de tv aan , hup beeld
schakel ik de tv over naar een andere ingang en later weer terug naar mijn decoder dan krijg ik zwart beeld of ruis (HDMI 1 is de ingang waarop de decoder is aangesloten) de decoder geeft ook niet aan HDMI 1 als ingang voor mijn decoder maar EC (links boven in beeld)
snap er niets van , vind er niets over dus hoop dat iemand me hier verder kan helpen
Ik heb afgelopen vrijdag de 42V20 bij S&F gekocht. De verkoper kwam ook met het verhaal de garantie uit te breiden naar 5 jaar. Ik ben hier niet op in gegaan. Ik heb ook niet gevraagd wat de kosten voor 3 jaar extra garantie waren. Je mag er overigens vanuit gaan dat een (plasma)TV langer dan 2 jaar mee gaat.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:50:
Nou, ik ben ook maar voor de 50VT20 gegaan, wordt een vervanging van m'n 15 jaar oude Sony 55cm CRT TV :-) Vandaag bij S&F gevraagd naar de aanbieding van 2000 euro en daar wilden ze 'm ook voor aan mij verkopen. Hij wordt overmorgen al geleverd ! Ik ben benieuwd !!
Zoals je weet kun je ook na de fabrieksgarantie nog garantie claimen.
Da's gek. Ik ben er vanmiddag geweest, en ze zeiden me dat ze hem nog niet binnen hadden. En er hing ook geen TX-P42V20 in de winkel. Wel G20's.MieZzziE2 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:57:
Zojuist bij de MM Rotterdam Centrum een TX-P42V20 gekocht met de actie die ze nu hebben. 1289,-
Ik kreeg hem achteraf wel te makkelijk voor die prijs. Dus bij deze: wie krijgt hem voor minder mee! :-))
Agreed, maar dan moet je echt de langste adem hebben, om zoiets voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik het persoonlijk zou afkopen: voor 250 euro 5 jaar lang geen gezeik, dat is me het geld wel waard denk ik. Maar nogmaals: je hebt gelijk dat je recht hebt op garantie langer dan 2 jaar, omdat de technische levensduur > 2 jaar is. Echter geldt na 2 jaar wel dat een deel van de kosten voor jouw rekening zijn en dat kan zomaar > 250 euro zijn (voorrijkosten, onderdeel, uurtarief monteur... 250 Euro ben je zo kwijt).HoppyF schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:16:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag de 42V20 bij S&F gekocht. De verkoper kwam ook met het verhaal de garantie uit te breiden naar 5 jaar. Ik ben hier niet op in gegaan. Ik heb ook niet gevraagd wat de kosten voor 3 jaar extra garantie waren. Je mag er overigens vanuit gaan dat een (plasma)TV langer dan 2 jaar mee gaat.
Zoals je weet kun je ook na de fabrieksgarantie nog garantie claimen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik ga niet zeuren over zoeken en google en zo... Dus hierzo : http://www.panasonic.co.u...p=TX-P42V20B&p=TX-P42G20BVerwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:20:
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen de V en de G?
De prijs!Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:20:
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen de V en de G?
Nee, even serieus.
Er zijn genoeg verschillen, de vraag is natuurlijk of je hier ook meer voor wilt betalen.
Hier wat punten.
De V: inclusief satelliet tuner (DVB-S), is handig als je met een schotel wilt kijken, je hebt dan geen losse HDTV tuner meer nodig.
Verder, nog betere zwart waardes omdat er andere filtering wordt gebruikt.
V: inclusief draadloze USB dongle
V: extra PIP (picture in picture) mogelijkheden
V: beter geluid (2.1 ingebouwd)
V: meer teletekst pagina's (gebruikt iemand dat nog??)
Kleur van de kast, het frame van de V is titanium kleurig, metallic donkergrijs dus want er fraaier uit ziet dan het harde zwart vind ik persoonlijk.
Is mij ook niet gelukt, en das eigenlijk ook wel logisch. In de handleiding staat dat alleen USB HDD wordt ondersteund. Als het toch iemand lukt, schrijf dan even hoe dat gelukt is.HoppyF schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:43:
[...]
Verwijderd
Bedankt Hoppy, ik ben blij met parate kennis, zoeken en google geloof ik soms wel omdat het niet dergelijke lijstjes als resultaat geeft in 9,99 van de 10 gevallen.
Alle extra dingen zijn voor mij niet van belang, ik kom van lcd van 4 jaar geleden dus ik ben op voorhand tevreden over de zwartwaardes, schotel, dongle, pip, geluid en tt maken me niets uit en mijn vrouw wilde zwart en dat is het geworden.
Blij dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt voor de G!
Ga denk ik de scbtx77 erbij kopen, dan heb ik een mooie set die elkaar past.
Alle extra dingen zijn voor mij niet van belang, ik kom van lcd van 4 jaar geleden dus ik ben op voorhand tevreden over de zwartwaardes, schotel, dongle, pip, geluid en tt maken me niets uit en mijn vrouw wilde zwart en dat is het geworden.
Blij dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt voor de G!
Ga denk ik de scbtx77 erbij kopen, dan heb ik een mooie set die elkaar past.
edit: V20 verward met de cheapere S20. Excuus
[ Voor 77% gewijzigd door REDFISH op 08-06-2010 12:06 ]
De picture quality i.c.m. het diepere zwart van de V20 doet de TV toch echt beter presteren. Wat betreft de kleuren daar zie ik niet veel verschil in. De algehele beeldkwaliteit van de V20 is een stuk beter maar dat mag ook wel gezien het prijs verschil.REDFISH schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:50:
Waarschijnlijk is de V een prima koop, moet je alleen een kleurkalibratietool kopen, want de THX stand is toch wel echt meerwaarde op de G20.
Nu sta ik op het punt een nieuwe TV te kopen maar sommige mensen beweren dat de prijzen drastisch kelderen als het WK is afgelopen en dat je daarom beter kan wachten tot na het WK met het kopen van een TV. Dat klinkt goed natuurlijk maar ik heb er zo mijn twijfels bij, wat denken jullie?
De V20 heeft ook een THX stand, dus ik begrijp deze post niet helemaal...REDFISH schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:50:
Waarschijnlijk is de V een prima koop, moet je alleen een kleurkalibratietool kopen, want de THX stand is toch wel echt meerwaarde op de G20.
Inderdaad, er zit een THX stand op, prima beeld krijg je daarmee.jasjenl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:08:
[...]
De V20 heeft ook een THX stand, dus ik begrijp deze post niet helemaal...
Voor de rest zitten er ook nog "professional" beeldstanden op waarmee je nog meer kunt instellen of calibreren.
Niet alleen USD HDD worden ondersteund maar ook USB Flash zoals Panasonic zelf in de handleiding zegt. Het hangt er alleen vanaf wat je er dan mee wilt doen. Opnemen kan alleen via HDD, maar afspelen van bestanden zou via de Media speler ook vanaf de USB flash gedaan moeten kunnen worden.klerk12345 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:42:
[...]
Is mij ook niet gelukt, en das eigenlijk ook wel logisch. In de handleiding staat dat alleen USB HDD wordt ondersteund. Als het toch iemand lukt, schrijf dan even hoe dat gelukt is.
Dit verhaal staat in de uitgebreide handleiding die op de meegeleverde CD staat.
De uitgeprinte handleiding is beperkter, maar daarvan zit wel een heel pakket in X-talen in de doos...
Ik moet het afspelen van bestanden nog uittesten, dus wellicht werkt het wel met een juist geformatteerde USB stick. SD kaartjes worden overigens ook ondersteund om foto's, films e.d. af te spelen. Moet ik ook nog testen.
Laat even weten of het je gelukt is, en zo ja, hoe.HoppyF schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:17:
Ik moet het afspelen van bestanden nog uittesten, dus wellicht werkt het wel met een juist geformatteerde USB stick.
Dit heb ik ook bekeken met de feest dagen! De prijs ging juist ervoor omlaag en erna weer omhoog. Probleem met panasonic is is dat ze erg prijs vast zijn. dussuh gewoon nu kopen!flipmans schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:04:
[...]
De picture quality i.c.m. het diepere zwart van de V20 doet de TV toch echt beter presteren. Wat betreft de kleuren daar zie ik niet veel verschil in. De algehele beeldkwaliteit van de V20 is een stuk beter maar dat mag ook wel gezien het prijs verschil.
Nu sta ik op het punt een nieuwe TV te kopen maar sommige mensen beweren dat de prijzen drastisch kelderen als het WK is afgelopen en dat je daarom beter kan wachten tot na het WK met het kopen van een TV. Dat klinkt goed natuurlijk maar ik heb er zo mijn twijfels bij, wat denken jullie?
Ik denk juist NU dat er aanbiedingen zijn. Bedoel, het WK is een reden voor mensen om een nieuwe TV te kopen. En die mensen wil je juist over de streep trekken door korting te geven. Kijk eens wat reclames op TV (eeew, ja vies ik weet het), daar zie je de ene actie na de andere om je hoofd geslagen worden. Ik denk niet dat je NA het wk veel goedkopere TV's gaat vinden.flipmans schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:04:
Let wel op: dat diepere zwart is dankzij een beter anti-reflectiefilter. Dus in een ruimte met veel licht zal dit een verschil maken. Als het redelijk donker is, dan is dit voordeel een heel stuk minder.flipmans schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:04:
[...]
De picture quality i.c.m. het diepere zwart van de V20 doet de TV toch echt beter presteren. Wat betreft de kleuren daar zie ik niet veel verschil in.
[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 08-06-2010 08:13 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Gisteren antwoordeng ehad op mijn mailrondje met vragen over NL model, beschikbaarheid en prijzen. De uitkomst: een paar zaken hielden vast aan 1499,- (o.a. S&F online, niet verwacht!), 1399,-/1400,- is een veelgenoemde prijs met korting (alhoewel een Pan Experience Centre met 1450,- kwam), maar een bekende zaak die platte tv's verkoopt belde terug en bood 'm aan voor 1250,-. Daar dus een reservering gedaan, levering over 3 a 4 weken (wat voor mij geen probleem is, de oude CRT doet het nog prima en ik hoef 'm ook niet voor het WK binnen te hebben, scheelt gewoon leuk geld).
Nu begint dus het (altijd te lange) wachten!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Gefeliciteerd, wachten duurt altijdl lang maar hij is onderwegelsinga schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:16:
Gisteren antwoordeng ehad op mijn mailrondje met vragen over NL model, beschikbaarheid en prijzen. De uitkomst: een paar zaken hielden vast aan 1499,- (o.a. S&F online, niet verwacht!), 1399,-/1400,- is een veelgenoemde prijs met korting (alhoewel een Pan Experience Centre met 1450,- kwam), maar een bekende zaak die platte tv's verkoopt belde terug en bood 'm aan voor 1250,-. Daar dus een reservering gedaan, levering over 3 a 4 weken (wat voor mij geen probleem is, de oude CRT doet het nog prima en ik hoef 'm ook niet voor het WK binnen te hebben, scheelt gewoon leuk geld).
Gezien de prijs neem ik aan dat je voor een 42" V20 bent gegaan?
gevraagd naar de 42 inch 3d versie bij panasonic_nl:
"Het is niet bekend of, en zo ja wanneer de TX-P42VT20 in Nederland op de markt gebracht wordt.
De eerstvolgende nieuwe introducties van de productgroep VIERA staan gepland voor september 2010.
Wij adviseren u rond deze tijd uw dealer of ons via de website te informeren."
"Het is niet bekend of, en zo ja wanneer de TX-P42VT20 in Nederland op de markt gebracht wordt.
De eerstvolgende nieuwe introducties van de productgroep VIERA staan gepland voor september 2010.
Wij adviseren u rond deze tijd uw dealer of ons via de website te informeren."
Ik kan mij niet voorstellen dat 3d op een "kleine" 42" prettig kijkt.
Money for nothin' and your chicks for free
Nee dan beginnen de randen echt te storen. Je wilt liever 50" als minimum. Het lijkt me ook niet dat ze een topmodel gaan uitbrengen in klein betaalbaar formaat, maar who knows.
[ Voor 41% gewijzigd door REDFISH op 08-06-2010 12:09 ]
Yep. (dom, had ik inderdaad moeten vermelden...)flipmans schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:13:
[...]
Gefeliciteerd, wachten duurt altijdl lang maar hij is onderweg![]()
Gezien de prijs neem ik aan dat je voor een 42" V20 bent gegaan?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik heb lang getwijfeld of ik op een 42VT20 zou wachten (tegen mij vertelde Panasonic via hun helpdesk nummer dat ze in juni een 42VT20 zouden aankondigen trouwens), niet vanwege 3D maar vanwege de nog betere panel (de snellere fosfor, waardoor je nog minder trailing hebt). Heb het uiteindelijk dus niet gedaan (zie hierboven, 42V20 besteld), omdat het verschil vrij klein is en het prijsverschil (ik gok op 2000,- voor een 42VT20) me te groot is. En omdat 3D de komende tijd zich nog erg moet ontwikkelen is het neit erg om nu een non-3D toestel te kopen.DeeJee schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:55:
Ik kan mij niet voorstellen dat 3d op een "kleine" 42" prettig kijkt.
Verwijderd
Uppie .... of heb ik reeds een antwoord gemist ... denk het nietVerwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Ik heb nog een vraagje .... ik heb er net de papieren eens bijgenomen van de tv, ook gezien dat er 2 ferrietkern-filters meegeleverd waren. Nu zie ik dat die blijkbaar op de uiteinden van een eventueel gebruikte UTP netwerkkabel moeten gemonteerd worden om te voldoen aan de EMC-standaard - EN55022.
Heeft dat echt nut ?
Nog ééntje .... kan éénder welke USB-dongle gebruikt worden op de 46G20 ?
Ik heb ondertussen ook gelezen dat er aangeraden wordt de usb-dongle op een usb-verlengkabel te pluggen om storingen op de tv te vermijden.
Gaat over de P46G20
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 14:04 ]
Heeft iemand hier een TX-P50VT20? Ik heb de handleiding en specs bekeken maar kon een aantal dingen niet terug vinden:
- Als je via HDMI een signaal aanbiedt met Dolby Digital/DTS wordt het geluid dan als Dolby Digital/DTS doorgelust naar de SPDIF uitgang?
- Als je via HDMI een signaal aanbiedt met Dolby Digital/DTS wordt het geluid dan als Dolby Digital/DTS doorgelust naar het HDMI Audio Return Channel?
- Kun je voor één input ingang meerdere instellingprofielen maken voor game modus? Ik vraag dit omdat mijn AV receiver slechts één HDMI-uitgang en één component-uitgang heeft. Ik wil niet voor ieder spelcomputer iedere keer alle instellingen handmatig wil zetten.
- Hoeveel bedraagt de input lag bij gamen?
- De handleiding zegt dat DivX alleen afgespeeld kan worden vanaf USB media en niet via DLNA. Is dit inmiddels al verholpen met een firmware upgrade?
- De handleiding spreekt van CI, wat mij vreemd overkomt voor zo'n nieuw model. Bedoelen ze niet CI+?
- Kan met een universele afstandbediening (Logitech Harmony) direct, dus zonder in het TV menu door alle inputs te gaan, een input gekozen worden?
- Kan met een universele afstandbediening direct, dus zonder het menu te gebruiken, een weergave modus (movie, game, photo, enz.) gekozen worden?
- Ik zie geen (mute) optie om de speakers van de TV uit te schakelen in het menu? Lijkt me nogal essentieel als je een externe versterker gebruikt.
- Als je via HDMI een signaal aanbiedt met Dolby Digital/DTS wordt het geluid dan als Dolby Digital/DTS doorgelust naar de SPDIF uitgang?
- Als je via HDMI een signaal aanbiedt met Dolby Digital/DTS wordt het geluid dan als Dolby Digital/DTS doorgelust naar het HDMI Audio Return Channel?
- Kun je voor één input ingang meerdere instellingprofielen maken voor game modus? Ik vraag dit omdat mijn AV receiver slechts één HDMI-uitgang en één component-uitgang heeft. Ik wil niet voor ieder spelcomputer iedere keer alle instellingen handmatig wil zetten.
- De handleiding zegt dat DivX alleen afgespeeld kan worden vanaf USB media en niet via DLNA. Is dit inmiddels al verholpen met een firmware upgrade?
- De handleiding spreekt van CI, wat mij vreemd overkomt voor zo'n nieuw model. Bedoelen ze niet CI+?
- Kan met een universele afstandbediening (Logitech Harmony) direct, dus zonder in het TV menu door alle inputs te gaan, een input gekozen worden?
- Kan met een universele afstandbediening direct, dus zonder het menu te gebruiken, een weergave modus (movie, game, photo, enz.) gekozen worden?
- Ik zie geen (mute) optie om de speakers van de TV uit te schakelen in het menu? Lijkt me nogal essentieel als je een externe versterker gebruikt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
- Ik heb geen lag 'gevoeld' tot nu toe met mijn PS3ari3 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:30:
Heeft iemand hier een TX-P50VT20? Ik heb de handleiding en specs bekeken maar kon een aantal dingen niet terug vinden:
- Ja dat kan
- Nee ( tenminste ik heb het nog niet kunnen vinden)
De rest kan ik niet beantwoorden zonder ff te kijken thuis
Verwijderd
Uit het 80, 850 series topicari3 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:30:
Véle dingen gelden ook voor de nieuwe series
Wat de Harmony betreft ... interressante vraag ... ik ga het ook eens uitzoeken ... ik bezit een Harmony 525 en wil daar ook wel eens het fijne van wetenHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
* Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
* Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
* Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
* Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
* Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Ik moet trouwens mijn 525 eens updaten .. de P46G20 erin programmeren .... ik ben nog steeds bezig met de instellingen van de PX80E wat trouwens nog steeds prima lijkt te werken.
nieuwe aankondiging panasonic japan
http://www.crunchgear.com...ounces-two-3d-plasma-tvs/
Verwijderd
Kan wel via DLNA... fout in de handleiding (bevestigd door panasonic)
Kan wel via DLNA... fout in de handleiding (bevestigd door panasonic)
Mensen vergeef mij dat ik niet alle 123 pagina's door ga spitten (search functie op GoT is ook knap waardeloos).
Ik heb sinds een maand een P42G20ES op mn kamer staan. Nu ben ik op zoek naar een muurbeugel met de volgende eisen:
- Niet te duur: 150 is echt max, maar liever minder.
- Dat het scherm draaibaar is is een pre
- Moet hem kunnen ophangen aan een muur van gipsplaten (lopen ook houte balken, echter zijn deze niet heel breed).
Voorheen had ik een 32" LCD aan die houten balken hangen en dat ging prima, maar deze tv is groter (en zwaarder) dus vroeg me af hoe jullie het opgelost hebben
(ga er even vanuit dat er hier mensen zijn die een tv als deze aan de muur hebben hangen)
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een maand een P42G20ES op mn kamer staan. Nu ben ik op zoek naar een muurbeugel met de volgende eisen:
- Moet hem kunnen ophangen aan een muur van gipsplaten (lopen ook houte balken, echter zijn deze niet heel breed).
Voorheen had ik een 32" LCD aan die houten balken hangen en dat ging prima, maar deze tv is groter (en zwaarder) dus vroeg me af hoe jullie het opgelost hebben
Alvast bedankt!
Verwijderd
Een niet draaibare beugel van het merk Vogels die geschikt is voor de P46G20 kost net geen 100€. Dat weet ik met zekerheid. Een draaibare daarentegen .... reken er maar gauw een 50€ bij.
De juiste prijs weet ik zo niet meer aangezien ik niet geinterresseerd was in een dergelijk model.
De prijzen waar ik over spreek gelden in de filialen Vanden Borre in Belgie.
De juiste prijs weet ik zo niet meer aangezien ik niet geinterresseerd was in een dergelijk model.
De prijzen waar ik over spreek gelden in de filialen Vanden Borre in Belgie.
Hier een totaal overzicht van alle ondersteunde vogels beugels: http://www.vogels.com/web...807&equipid=5894&size=42#Lukosje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:00:
Mensen vergeef mij dat ik niet alle 123 pagina's door ga spitten (search functie op GoT is ook knap waardeloos).
Voorheen had ik een 32" LCD aan die houten balken hangen en dat ging prima, maar deze tv is groter (en zwaarder) dus vroeg me af hoe jullie het opgelost hebben(ga er even vanuit dat er hier mensen zijn die een tv als deze aan de muur hebben hangen)
Alvast bedankt!
Voor de prijzen heb je diverse sites zoals de eigen pricewatch of kieskeurig
SUCCES!
[ Voor 4% gewijzigd door Schizo007nl op 08-06-2010 22:18 ]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Panasonic DY-WL10 WLAN Adapter
De usb-dongle wireless N voor alle Viera HD-TV's .... prijs ligt rond de 99€ .... beetje véél naar mijn zin
Er moet toch een alternatief zijn toch
De usb-dongle wireless N voor alle Viera HD-TV's .... prijs ligt rond de 99€ .... beetje véél naar mijn zin

Een kabel. Stukken goedkoper en betrouwbaarder.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:23:
Panasonic DY-WL10 WLAN Adapter
De usb-dongle wireless N voor alle Viera HD-TV's .... prijs ligt rond de 99€ .... beetje véél naar mijn zin![]()
PSN: Shiver23
Ik heb zelf vorige week de EFW 8325 beugel gemonteerd, erg makkelijk koste me wel 1,5 uur qua uitmeten, moest natuurlijk alles ff checken voor de zekerheid en deed het op me gemakkieLukosje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:00:
Alvast bedankt!
Hangt super, voor een draaibare muurbeugel is ie echt wel plat en kan je makkelijk je kabels erin pluggen. Koste maar 101 euro, succes met je keuzes.
Verwijderd
Yes!!!!! Nu hopen dat deze modellen nog Nederland komen en dan komt het helemaal goed. De tv moet namelijk in mijn besta boas kast van IKEA passenhoberion schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:08:
nieuwe aankondiging panasonic japan
Bedankt voor de reacties mbt de muurbeugels 
Heb mijn keuze kunnen maken
Heb mijn keuze kunnen maken
je kan ook tot 2023 wachten op 4D. Je zit dan in je TV en kan de appels van de boom plukken...Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:22:
[...]
Yes!!!!! Nu hopen dat deze modellen nog Nederland komen en dan komt het helemaal goed. De tv moet namelijk in mijn besta boas kast van IKEA passenDe 46vt20 zou net moeten passen.
Verwijderd
Alles zit hier thuis in een wireless N-netwerk .... niet echt om over te streamen, dat niet echt, maar toch wil ik mijn plasma wireless, meerbepaald om van de Viera functies te kunnen genieten.Shiver23 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:30:
[...]
Een kabel. Stukken goedkoper en betrouwbaarder.
Ik vraag me dus gewoon af of een alternatieve N-dongle zou werken.
Verwijderd
wow vet. hoe weet je dat nu al? ik kan er niks over op het internet vinden (grapje)freedzed6 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:44:
[...]
je kan ook tot 2023 wachten op 4D. Je zit dan in je TV en kan de appels van de boom plukken...
me ouders zijn nu op vakantie. als ze terug zijn over anderhalve week gaan we naar Scheer & Foppen en dan bestellen we de VT20 voor 2000,- euro maximaal. hopelijk krijgen we de juiste verkoper te pakken:) in Nijmegen by the way. iemand een verkoper aan te raden?
Verwijderd
Je moet gewoon kijken of de grote baas werkt of niet
. zonder grote baas geven ze vaak sneller korting, omdat een gemiddelde verkoper toch geen provisie krijgt en daarom er niet mee zit om korting te geven.
Ik blijf (persoonlijke mening) Scheer en Foppe zo'n balle winkel vinden met verschrikkelijk onkundig personeel die bijna niks weet. En daarbij lijkt het me ook echt zo'n winkel waar je qua garantie behoorlijk gezeik kan krijgen. Nou scheelt het dat je in principe bij een Panasonic TV niks meer met de winkel te maken hoeft te hebben, maar toch. Ik zie Scheer en Foppe net zoals de It's of Media Markt: als je precies weet wat je moet hebben en ze hebben toevallig een leuke aanbieding, dan kan het nog wel, maar verder zoveel mogelijk mijden.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:27:
[...]
wow vet. hoe weet je dat nu al? ik kan er niks over op het internet vinden (grapje)
me ouders zijn nu op vakantie. als ze terug zijn over anderhalve week gaan we naar Scheer & Foppen en dan bestellen we de VT20 voor 2000,- euro maximaal. hopelijk krijgen we de juiste verkoper te pakken:) in Nijmegen by the way. iemand een verkoper aan te raden?
Ik persoonlijk zou eerder naar plattetv.nl gaan, of misschien HiFi Center.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
PlatteTV heeft ook de beste prijs voor de 42V20 momenteel.
Je bedoelt de standaard adviesprijs dus... Of heb je ze gebeld?elsinga schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:59:
PlatteTV heeft ook de beste prijs voor de 42V20 momenteel.
Vraagje:
Ik zit op 2.5M van mijn TV: ga ik voor een 42V20 of een 50V20?
De 50. Het formaat van de 42 inch wen je heel (te) snel aan (lees: spijt), dat zal bij de 50 inch iets trager gaanCityhunter schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:19:
Nickname does not reflect reality
Ik heb mijn 50VT20 voor 2050 gekocht bij Scheer en Foppen!(Net als een goede vriend van mij) Ik ben erg te spreken over Tom van Lin (?, achternaam kan misschien niet correct zijn ). Erg vriendelijk en zeer goed mee te handelen, doe een bod en hij bekijkt of ie er wat aan kan doen ( heb ik ook gedaan en binnen 5 minuten was alles gedaanVerwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:27:
[...]
wow vet. hoe weet je dat nu al? ik kan er niks over op het internet vinden (grapje)
Net gebeld door S&F (Groningen) en maandag (hopelijk) of dinsdag wordt mijn 50V20 geleverd. Had ik niet verwacht omdat ik van niemand hier nog heb gelezen dat ie binnen is...
Wat er wel bij gemeld moet worden, is dat alles onder HD vrij brak uitziet op die afstand, vooral op de 50" omdat daar de gebrekkige resolutie nog meer wordt opgerekt. HD is geen enkel probleem. Dan wil je eigenlijk nog iets dichter bij zitten.Cityhunter schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:19:
Vraagje:
Verwijderd
ja maar plattetv.nl geeft je geen VT20 mee voor 2000 euro. en S&F hopelijk wel want daar hebben meerdere mensen in dit topic hun VT20 vandaan voor de prijs (of nog 50 euro goedkoper).
Qua kundigheid boeit het me niks in welke winkel ik koop want ik ga niet naar een winkel voor advies. ik ga naar een winkel om mijn TV te kopen voor de laagst mogelijke prijs en mijn enige eis is dat het een Nederlands model is. Garantie loopt inderdaad toch niet via de winkel dus waarom zou ik me druk maken welke winkel het is?
en als ze een heel lul verhaal op gaan hangen waar geen drol van klopt vind ik dat alleen maar amusant:P
Qua kundigheid boeit het me niks in welke winkel ik koop want ik ga niet naar een winkel voor advies. ik ga naar een winkel om mijn TV te kopen voor de laagst mogelijke prijs en mijn enige eis is dat het een Nederlands model is. Garantie loopt inderdaad toch niet via de winkel dus waarom zou ik me druk maken welke winkel het is?
en als ze een heel lul verhaal op gaan hangen waar geen drol van klopt vind ik dat alleen maar amusant:P
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 13:35 ]
Nav een mailtje belden ze terug en boden de 42V20 aan voor 1250,-. S&F hield per mail vast aan 1499,- (en in de winkel kenden ze het model al niet eens...).OMX2000 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:08:
[...]
Je bedoelt de standaard adviesprijs dus... Of heb je ze gebeld?
Ik hoop wel dat de mensen weten wat het verschil is tussen 50V20 en de 50VT20?
De VT is een 3D tv en kost ca. 500 euro meer!!!
Ik geloof namelijk nooit dat je die mee krijgt voor 2000 euro.
[ Voor 17% gewijzigd door midy922 op 09-06-2010 14:36 ]
Verwijderd
dan moet je deze thread nog maar eens goed doorlezen want er zijn er zat die hem voor die prijs mee hebben gekregen.
Niet om het een of ander maar lees de het topic eerst even door. De G20, V20 en VT20 zijn allemaal uitvoerig besproken! Wat betreft de prijs, ze verkopen je met alle genoegen een TV voor de adviesprijs maar een beetje mondig persoon weet daar een behoorlijk korting op te bedingen van 20 en 25%.midy922 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:34:
Verwijderd
Lees maar eens terug... ik heb hem ook voor die prijs!midy922 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:34:
Inmiddels weten we wel wat een Panasonic 2010 model zou moeten kosten.Wil je meer weten, PM degene dan die een prijs heeft gepost! :-)
Dan kunnen we het nu weer over de plasma's zelf gaan hebben!
Dan kunnen we het nu weer over de plasma's zelf gaan hebben!
Nou, doe eens een voorstel?
Beetje loos, om te melden dat je het weer over de plasma's wilt hebben, maar verder niks te melden hebt.
Ik ben wel benieuwd wie er al eens echt 3D heeft getest op de VT20, dus vanaf een 3D bluray en dan niet via die side-by-side techniek.
Beetje loos, om te melden dat je het weer over de plasma's wilt hebben, maar verder niks te melden hebt.
Ik ben wel benieuwd wie er al eens echt 3D heeft getest op de VT20, dus vanaf een 3D bluray en dan niet via die side-by-side techniek.
Dan wordt het wel tijd dat ze (panasonic) eens wat meer tv's gaan uitleveren

Ik zit met smacht te wachten op mijn 42V20. Zodra ik hem heb, zal ik al mijn vragen hier afvuren! :-) (en ervaringen uiteraard) Ik heb wel zelf het verschil gezien van een 3d blue ray demo van de VT20 en die Samsung C8000. Man, ik vond die Panasonic super ogen en kreeg direct hoofdpijn van die Samsung led crap. Maar dat is mijn ervaring uiteraard..Raymond schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:30:
Mee eens!Rutger Mulder schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:33:

[ Voor 12% gewijzigd door MieZzziE2 op 09-06-2010 15:38 ]
Maar je hebt zelf wel de niet 3D versie gekocht dus.MieZzziE2 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:36:
[...]
Ik zit met smacht te wachten op mijn 42V20. Zodra ik hem heb, zal ik al mijn vragen hier afvuren! :-) (en ervaringen uiteraard) Ik heb wel zelf het verschil gezien van een 3d blue ray demo van de VT20 en die Samsung C8000. Man, ik vond die Panasonic super ogen en kreeg direct hoofdpijn van die Samsung led crap. Maar dat is mijn ervaring uiteraard..
Dat heb je nu eenmaal wanneer je een TV wilt direct na de introductie.Rutger Mulder schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:33:
Gewoon even geduld hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door DeeJee op 09-06-2010 15:39 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Is al bekend wanneer de VT25 serie hier leverbaar wordt? In de VS is men begonnen met uitleveren zag ik. Wel interessant dat de VT25 een seriele poort heeft om instellingen te maken. Is de software die hiervoor nodig is verkrijgbaar? Of is het protocol ergens gepubliceerd zodat ik zelf iets kan brouwen?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De *25 serie zijn USA only versies. Hier zijn alleen maar *20 series verkrijgbaar.
Als het aan mij had gelegen had ik voor de 65VT20 gegaan.DeeJee schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:38:
[...]
Maar je hebt zelf wel de niet 3D versie gekocht dus.
Om ook heel eerlijk te zijn vond ik de bril die ze nu bij de VT20 leveren niet heel comfortabel zitten. Een beetje net als die brillen bij 3D imax. Geweldige ervaring, maar blij als dat onding weer af mag.
Verwijderd
Ik heb me al eens volledig mogen laten gaan in een winkel, voordeel als je er iemand kent. de 1080 Full HD 3D is wel een groot verschil met de side by side technologie. Hier zie je echt verschillen tussen een samsung en een panasonic vind ik. Panasonic veel scherper en rustiger voor de ogen. Bij een samsung voel je na een tijdje wel je ogen moe worden,...Raymond schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:30:
Verwijderd
Ik heb hem!!!!
Volgens mij ben ik echt de eerste : TXP50V20 nu in mijn woonkamer

foto's zijn een beetje crappy,gemaakt met mijn mobiel,
moet het spul nog allemaal goed instellen, maar wou
het even met jullie delen dat ze er nu dus echt zijn !
Aangesloten op HD-sat receiver , 1 woord : WAUW

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 16:26 ]
Ben ik het niet mee eens : Zowel 42 als 50 had ik na 15 minuten wel gezienBrad Pitt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:24:
De 50. Het formaat van de 42 inch wen je heel (te) snel aan (lees: spijt), dat zal bij de 50 inch iets trager gaan

Ik ga dan ook in de toekomst een beamer erbij nemen puur voor films !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Wow, dat is tof! Hopen dat de mijne ook snel komt... zou leuk zijn zo voor het WK.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:20:
Ik heb hem!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste indrukken?
Ik heb mijn TX-P50VT20 sinds 3 jun in me woonkamer staan 
Alleen ik ben nu bezig me Harmony One te programmeren...
Ik zit een beetje met de Power On in de knoei:
- Met originele remote moet je ong. 1s op power drukken voor TV in te schakelen, LED knippert groen en TV schakelt zich in
- Harmony klik in op activity Watch TV maar dan knippert de LED alleen rood, dus de tijd is te kort, springt niet op groen knipperend...
Wat doe ik mis (delay timings heb ik nu nog op default staan)?
Alleen ik ben nu bezig me Harmony One te programmeren...
Ik zit een beetje met de Power On in de knoei:
- Met originele remote moet je ong. 1s op power drukken voor TV in te schakelen, LED knippert groen en TV schakelt zich in
- Harmony klik in op activity Watch TV maar dan knippert de LED alleen rood, dus de tijd is te kort, springt niet op groen knipperend...
Wat doe ik mis (delay timings heb ik nu nog op default staan)?
[ Voor 36% gewijzigd door mindwarper op 09-06-2010 18:09 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.