Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Stefie2010 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:58:
Voor de VT20 is er nu ook een actie, geen gratis camera maar wel 2 gratis Blu-Ray 3D discs (Ice Age 3 & Coralina) bij aankoop van een VT20, zie link
Wat ik me afvraag, PS3 gaat 3D enabled worden. Maar betekend dat ook voor 3D films?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Voor de VT20 is er nu ook een actie, geen gratis camera maar wel 2 gratis Blu-Ray 3D discs (Ice Age 3 & Coralina) bij aankoop van een VT20, zie link
Ook een leuk voorstel zou zijn een V20 met 2 TB HD recorder+CI+ kaartje en dan ben ik verkocht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
René van Gaalen schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:45:
Ik heb de TX-P50G20E en krijg vandaag een kabelmodem en een Hd ontvanger van Ziggo.
De kabel van Ziggo komt onder mijn plasma naar binnen en ik zou nu het liest de router (TP-Link WR1043ND) die ik aan het modem hang achter mijn TV plaatsen.

Gaat dit storingen/problemen opleveren voor de TV ?

Gaat dit problemen geven voor het draadloze signaal van de router door de TV?

Misschien een beetje offtopic op dit forum maar mogelijk dat hier mensen zijn met dezelfde pana die deze opstelling hebben (geprobeerd).
Waarom heb je in vredesnaam een HD ontvanger genomen en niet de cam van Ziggo? Die kan rechtsreeks in de TV, heb je geen gezeur met losse ontvangers.

[ Voor 68% gewijzigd door Raymond op 22-05-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

AnotherFruitcake schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:38:
Ook nog even voor de mensen die geen 'superzicht' hebben. Ik zie op mijn 42G20 echt helemaal geen fosfortrails, flikkeringen en floating blacklights (wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik neem het niet waar in ieder geval). Ik heb ook geen supergehoor (mijn vrouw wel) en hoor ook geen piep- en / of fluittonen (zij ook niet). We zitten op zo'n 2,5 - 3,0 meter van het scherm.
De flikkeringen zie ik eigenlijk altijd wel op de grotere vlakken, maar dan aan de buitenkant van mijn focuspunt. Zeg maar perifeer. Bij normaal kijken valt het niet of nauwelijks op.
Fosfortrails zie ik bij normaal gebruik niet. Ik heb er nu XBMC op aangesloten en daar heb je een grijs/zwart/wit menu wat snel van links naar rechts beweegt. Toen zag ik het.
Floating blacks heb ik een paar keer gezien, maar ik vond het vrij subtiel. Was ook nooit bij een zwarte scène. Dus ik vind dat niet storend.
Ik heb wel het idee dat er iets meer geluid uit de tv komt inmiddels, maar nog steeds niet storend.

Heb vandaag nog even de 120 slide break in gedaan met de stroommeter. Het kwam voor de 42" ongeveer uit op zo'n 150-170 Watt. Helemaal zwart is het 50 watt, helemaal wit 240 watt. Viel me nog mee. De helderheid maakt niet zoveel verschil eigenlijk, de energiebespaarmodus in overige instellingen al helemaal niet. Bij normaal tv kijken zit het ook zo rond de 130-150 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Raymond schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Waarom heb je in vredesnaam een HD ontvanger genomen en niet de cam van Ziggo? Die kan rechtsreeks in de TV, heb je geen gezeur met losse ontvangers.
Klopt, ik krijg echter een interactieve ontvanger die een vriend van me graag wil hebben en die relatief goedkoop kan worden aangeschaft als nieuwe klant.
Zelf ga ik idd een cam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, ik hoopte al dat het zoiets zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:17
Raymond schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:32:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...v/vogels/efw_8305/330829/
http://www.kieskeurig.nl/...v/vogels/efw_8405/330842/

Zijn beide geschikt voor de tv, de ene is iets groter dan de ander.

Edit: hiermee komt de tv wel zo dicht op de muur te hangen, dat je waarschijnlijk een hoekstukje voor je HDMI kabel moet gebruiken.
Je kan dan ook deze gebruiken, als je dat niet wilt:
http://www.kieskeurig.nl/...v/vogels/efw_6305/278479/

Daar kan je ook een bijpassende "balk" voor aan de muur bij krijgen, waar je kabels doorheen kan laten lopen en waar je steunen in kan hangen voor je apparatuur.
Bedankt, ik heb zo'n vogel steun gekocht voor plat aan de muur. Kabels gaan de koker in welke ik tijdens de verbouwing heb laten infrezen. Binnenkort post ik wel een foto van hoe hij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Raymond schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:49:
ah, ik hoopte al dat het zoiets zou zijn :P
Eigenlijk is het nog gekker, ik neem Ziggo enkel maar voor zijn snelle internet, hierdoor moet ik wel het 1 in 3 pakket nemen.
TV kijken blijf ik echter via de sateliet doen via een Dreambox 8000 vanwege het enorme zenderaanbod in het algemeen en ook vanwege de vele HD kanalen en perfecte weergave van de standaard kanalen..
Verder kan ik met die box alles makkelijk opnemen, en dat allemaal ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 16:27
rusman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:39:
[...]

De VT20 wordt alleen verkocht via Panasonic dealers die een contract getekend hebben om deze vaste prijs te hanteren. Daarom kost hij overal even veel.
Bespeur ik daar iets van (illegale) prijsafspraken?
Zoals je weet is dat in Nederland absoluut verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
HoppyF schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Volgens mij alleen als 2 of meerdere fabrikanten dat onderling afspreken. Dus bijvoorbeeld Philips en Panasonic die met elkaar afspreken dat ze hun 3d tv's niet onder de 2000e gaan verkopen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja misschien wel, maar dan nog ben je als consument gewoon genaaid. Ook nu hanteren vrijwel alle gewone shops de adviesprijs. Dat ligt dan nergens vast op papier. Het is ook zo geweldig leuk dat zowel de BCC, als Maxwel, als Harense Smid een laagste prijs garantie hebben. Als iedereen zich aan de adviesprijs houdt dan kun je dat inderdaad bieden maar als consument heb je daar dus niks aan! Mij lijkt dat geen toeval en meer iets om de consument lekker te maken en bij de winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Panasonic heeft nu ook ineens de 65" versie 500 euro opgehoogd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Flinke korting link en nog gratis verzending ook, vraag me af of het wel een Nederlands model is.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

De E duidt volgens mij op een model voor de europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo daar is hij dan de VT20E 50 inch vrijdag is hij binnen gekomen en netjes zaterdag ochtend afgeleverd,vandaag zondag ga ik hem is op mijn gemakkie installeren .

wat een service bij Expert top en dat voor maar 2329 euro Incl Ziggo cam 2250 zonder cam :P

en voor de lief hebbers die niet teveel willen betalen printje maken van bestekeus naar expert en onderhandele is mij ook aardig gelukt dacht ik zo 8)7

http://www.bestekeus.nl/p...76_713_710-pId-70251.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
De ziggo cam is momenteel € 49,- by the way....( incl.smartcard)
Dus kan je beter zonder kopen en deze apart kopen ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E geeft idd aan dat het een Europees model is maar dat zegt nog niets uit welk/voor welk land hij bedoeld is.
Panasonic NL geeft alleen gratis aan-huis service voor Nederlandse modellen. Andere Pana,s worden natuurlijk wel gewoon van garantie voorzien maar dan dus zonder de gratis aan-huis service.

BesteKeus levert volgens mij gewoon Europese modellen die ze zo goedkoop mogelijk kunnen inkopen, en dat zijn vaak niet de nederlandse. Maar bel ze gewoon even als je het wil weten. Aan de hand van het serienummer kan Panasonic je vertellen of je een Nederlands model hebt. Voor Ziggo-klanten, alleen het nederlandse model is gecertificeerd door Ziggo. Dit omdat sommige landen toch net een iets andere G20-V20 of VT20 hebben. Goed voorbeeld is bv de G20 welke in bv Duitsland wel voorzien is van een satelliettuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja maar die heeft ook gewoon een DVB-C Tuner. Ik vraag me af of je echt specifieke tv's voor een land hebt. Lijkt me een beetje omslachtig produceren. Dat ze 2 of 3 versies maken, zoals eentje met DVB-S tuner kan ik inkomen, maar voor elk land een aparte tv geloof ik niet. In de TV zelf kun je ook aardig wat landen kiezen, waarna de instellingen iets aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

Stefie2010 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:12:
Flinke korting link en nog gratis verzending ook, vraag me af of het wel een Nederlands model is.
Lees TS, het is al heel vaak langs gekomen. Bestekeus levert GEEN Nederlandse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

HoppyF schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Als Panasonic deals zou sluiten met concurrenten dan wel ja. Nu niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ik hem mijn pan.50g20 nog in de doos.
Heeft iemand voor mij de breedte van de bovenste- en onderste rand i.v.m bepalen van de juiste hoogte..
En vinden de VESA bevestigingspunten zich exact in het midden van TV, ook weer i.v.m bepalen hoogte.
Bedankt voor degene die dit even wil doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Bij deze wat foto's van de 50VT20E

http://downloads.ofwegen.com/images/IMG_0207.JPG
http://downloads.ofwegen.com/images/IMG_0209.JPG
http://downloads.ofwegen.com/images/IMG_0210.JPG
http://downloads.ofwegen.com/images/IMG_0212.JPG

Als je een reeks afbeeldingen plaatst zorg en dan wel voor dat het een beetje fatsoenlijke groottes zijn. Een reeks foto's met 2592 x 1728 van een redelijk trage host is gewoon niet handig.

Er zat bij mij inderdaad een bon bij om twee gratis 3D Blueray's te ontvangen.

Ook zat er een USB wireless LAN dongle bij met USB verlengkabel. Ik heb hem echter gewoon met de RJ45 aangesloten.

Mijn tv hangt niet helemaal plat tegen de muur vanwege de speaker eronder zodat het enigzins in lijn staat. Daarnaast is het makkelijk om de kabels weg te werken en heeft de tv ook nog wat ruimte om de warme kwijt te raken.

Gisteravond Wolfman (1080P) gekeken, wat een bizar mooi beeld. Vond de film niet echt bijzonder maar het was wel een extreem verschil met m'n 32"CRT Philips-met-fluit-tv. Er zitten veel donkere scene's in die film en die komen prima tot z'n recht. Een goede audio set helpt daar uiteraard ook bij.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 26-05-2010 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Brabso schreef op zondag 23 mei 2010 @ 03:53:
De ziggo cam is momenteel € 49,- by the way....( incl.smartcard)
Dus kan je beter zonder kopen en deze apart kopen ergens anders :)
Hee, die heb ik nog nodig, waar kan je 'm voor die prijs krijgen?
Heb nl de knoop doorgehakt en een 42G20 besteld, donderdag komt ie.
Ben benieuwd of ie echt zoveel beter is dan m'n 37X80 (die ik voor een goede prijs kon verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik hoop dat Pana binnenkort toch echt met een 42VT20 op de markt komt... de 50 incher is voor mijn kamertje waarschijnlijk net iets te groot... maar voor de rest issie :P

Ik ken in ieder geval geen enkele andere TV die naast de Kuro de "Reference Model" stempel van HDTVTest heeft gekregen :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pipix,

Ziet er strak uit! Ook de kabels mooi weggewerkt. Chappeau!
Welke aansluitkabels heb je vanuit de VT20 naar de versterker lopen? Alleen HDMI en optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pispix,

Hoe hoog heb je hem trouwens van de grond hangen (onderkant tv tot aan de grond) 60 cm of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eventjes een tip. midden van de tv moet iets boven ooghoogte hangen als je zit zeg maar. weet je zelf denk ik ook wel maar misschien heb je er wat aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Thnx!
Ik heb gewoon rechte aansluitkabels gebruikt. Met de vogel steun kan dat prima. Er loopt inderdaad alleen HDMI en optisch naar de receiver. Kabels zitten in een 5x10cm rechthoek afzuigbuis van de bouwmarkt. Deze is in het beton weggeerkt. Hierdoor kan er gewoon een euro stekker maar ook een scartkabel doorheen.
De onderkant van de tv hangt zo'n 70 cm van de grond. Dressoir is 50 cm, center speaker is 12 cm en er zit nog wat ruimte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
dura schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Hee, die heb ik nog nodig, waar kan je 'm voor die prijs krijgen?
Heb nl de knoop doorgehakt en een 42G20 besteld, donderdag komt ie.
Ben benieuwd of ie echt zoveel beter is dan m'n 37X80 (die ik voor een goede prijs kon verkopen).
Ik heb hem voor die prijs bij onlinezhopping.eu besteld, ook goede service en snelle levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Brabso schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:39:
[...]

Ik heb hem voor die prijs bij onlinezhopping.eu besteld, ook goede service en snelle levering
Bedankt! Ik ga ernaar kijken.

Edit: besteld! Mooi deal, inclusief smartcard en verzending voor 50,-

[ Voor 13% gewijzigd door dura op 23-05-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:05:
eventjes een tip. midden van de tv moet iets boven ooghoogte hangen als je zit zeg maar. weet je zelf denk ik ook wel maar misschien heb je er wat aan.
Nee wist ik eigenlijk niet, ik was van plan om het midden van de TV op ooghoogte te hangen.
Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had....
Hoeveel hoger is dan ideaal ? Bij mij dacht ik dus aan 95 cm hoogte ( het midden ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n 10 cm. je hoofd mag zeg maar een hoek maken van maximaal 15 graden (als ik me het goed herinner). dus liever minder dan die 15 graden. dus 10 cm boven je ooghoogte is goed. zo heb ik het altijd gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
mindcrash schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:40:
Ik hoop dat Pana binnenkort toch echt met een 42VT20 op de markt komt...
Op 23/3/2010 zijn de modellen TX-P42VT20E en TX-P46VT20E gecertificeerd voor DivX HD1080p (1920x1080).
Dus ik neem aan dat deze er nog gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buffy1966 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:23:
[...]

Op 23/3/2010 zijn de modellen TX-P42VT20E en TX-P46VT20E gecertificeerd voor DivX HD1080p (1920x1080).
Dus ik neem aan dat deze er nog gaan komen.
Daar begrijp ik nou helemaal niks van. Panasonic heeft in het begin geroepen dat er een 50" en 65" variant van de VT20 zouden komen, later in het jaar zou er nog een 42" komen, maar de tussenliggende maten zouden er niet komen. En nu staan er ineens 46" VT20's in de lijst van divx-gecertificeerde tv's 8)7 Zou er dan ook nog een 58" komen? De stap van 50" naar 65" blijft enorm natuurlijk :)

Maar goed, wat ik dus niet snap is dat Panasonic niet eenduidige info kan geven. Ze weten toch zelf wel wat ze gaan produceren? Of zou het succes van de VT20 (er is amper aan te komen momenteel en alle reviews zijn zeer positief) ervoor zorgen dat ze meer afzet hebben en dat de tussenliggende maten dus "uit kunnen"?

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 23-05-2010 14:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Grrrrrene schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Daar begrijp ik nou helemaal niks van. Panasonic heeft in het begin geroepen dat er een 50" en 65" variant van de VT20 zouden komen, later in het jaar zou er nog een 42" komen, maar de tussenliggende maten zouden er niet komen. En nu staan er ineens 46" VT20's in de lijst van divx-gecertificeerde tv's 8)7 Zou er dan ook nog een 58" komen? De stap van 50" naar 65" blijft enorm natuurlijk :)

Maar goed, wat ik dus niet snap is dat Panasonic niet eenduidige info kan geven. Ze weten toch zelf wel wat ze gaan produceren? Of zou het succes van de VT20 (er is amper aan te komen momenteel en alle reviews zijn zeer positief) ervoor zorgen dat ze meer afzet hebben en dat de tussenliggende maten dus "uit kunnen"?
Misschien kijken ze hoe de vraag ligt en passen ze aan de hand daarvan het aanbod aan.

Relatief gezien neemt de vergroting van een scherm trouwens af wanneer je de diagonaal telkens met het zelfde aantal inches verlengt. Van 30'' -> 45" betekent een toename van 50%. Bij 50" -> 65" is dat maar 30% (waarbij ik voor het gemak alleen naar de diagonaal kijk, niet naar het oppervlak).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:21:
zo'n 10 cm. je hoofd mag zeg maar een hoek maken van maximaal 15 graden (als ik me het goed herinner). dus liever minder dan die 15 graden. dus 10 cm boven je ooghoogte is goed. zo heb ik het altijd gedaan.
Er van uitgaande dat iedereen even lang is in jouw huishouden dan werk dat, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:21:
Ok bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf intussen ook even gegoogled en lees het juist vaak andersom.
De ideale kijkhoogte zou ongeveer zo moeten zijn dat je ooghoogte gelijk is met 1/3 deel van het scherm vanaf de bovenkant gezien ...
Zo zou het middelpunt dus juist wat lager zijn dan ooghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke raar. lijkt me niet echt fijn kijken. maar je kunt natuurlijk ook je tv telkens verplaatsen tot je voor je gevoel de fijnste kijk positie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een paar weken en overweeg om binnenkort de G20 of V20 aan te schaffen.

Stel dat ik een bluray, die ik afspeel op mijn pc, doorstuur naar de tv via de ethernetkabel of via wifi. Verliest men dan een stuk van de HD-beeldkwaliteit?

En hoe zit het met de beeldkwaliteit van HD of bluray-content die op een harde schijf staat en die via usb met de tv is verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog eens naar de winkel, volg het ook al enige weken.
Toen ik de laatste keer in de winkel was keek ik niet naar de plasma van pana, wat ik me even afvraag is hoe "glimmend" is het zwart van de omlijsting, de pianolook willen we namelijk niet omdat dat echt nergens bij past.. meningen zijn welkom!
Heb nu trouwens een lcd sony bravia.. 26 inch.. meer past niet in de kast, die kast gaat dus ook weg :)
Betaalde daar toen 1100 euro voor, daar heb je nu wel iets anders voor!

Ik edit even: ik zag bovenin staan dat er ook een 42 inch v20 komt eind deze maand.. wat is nu het verschil met de G20? (behalve 500 euro). Ik zie niet staan dat dat 3d is maar dacht van wel..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wat ik begrepen had: De V20 is een VT20 zonder 3D. Dus wel het extra luxe scherm & electronics (iets beter dan dat van de G20), maar niet de 3D mogelijkheden van de VT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:48:
Stel dat ik een bluray, die ik afspeel op mijn pc, doorstuur naar de tv via de ethernetkabel of via wifi. Verliest men dan een stuk van de HD-beeldkwaliteit?

En hoe zit het met de beeldkwaliteit van HD of bluray-content die op een harde schijf staat en die via usb met de tv is verbonden?
-Je bedoelt dat je deze streamt? Het beeldmateriaal moet je dan omzetten naar MPEG-TS(transport stream), dit is ook het enige formaat dat de tv kan verwerken. De kwaliteit is niet beduidend lager dan het origineel, alleen wordt de file groter. Of je kunt streamen via wifi weet ik niet. Ikzelf heb er geen zin in, ivm maximale snelheid van je wireless verbinding en mogelijke storing. Ook is de wifi module redelijk aan de prijs en werken gewone usb wifi sticks niet.

HD/blueray kwaliteit is uitmuntend. Je moet dan alleen weer de formaten kiezen die ondersteund worden en dat is alleen AVC-HD. Helaas zijn de meeste releases niet in dit formaat, dus je moet dan weer transcoden of opnieuw encoderen. Er gaat uiteraard geen kwaliteit verloren als je het vanaf een USB_HDD of USB stick zou afspelen, maar ik heb geen grote USB stick, en geen blurays in AVC-HD dus heb het niet kunnen proberen.
Ik zou me niet teveel voorstellen bij het streamen vanaf een server. Het werkt, maar ik vond het omslachtig, de software is niet allemaal even gebruiksvriendelijk en de menustructuur van de tv is ook niet echt ideaal, laat staan mooi vormgegeven. Ook ben je aardig lang bezig met allerhande instellingen. Handiger is gewoon de films op een mediaspeler te zetten en dan met hdmi door te sturen naar je tv.

@Patrick: ik vind de glimmendheid meevallen. Het stoort me niet. Het verschil met de G20 is dat de V20 een iets betere filter heeft waardoor je nog iets zwartere zwartwaarden hebt. Het paneel is volgens mij hetzelfde, hoewel de fosfor lag ook aangepast schijnt te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 23-05-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PisPix schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:33:

Ook zat er een USB wireless LAN dongle bij met USB verlengkabel. Ik heb hem echter gewoon met de RJ45 aangesloten.

Mijn tv hangt niet helemaal plat tegen de muur vanwege de speaker eronder zodat het enigzins in lijn staat. Daarnaast is het makkelijk om de kabels weg te werken en heeft de tv ook nog wat ruimte om de warme kwijt te raken.

Gisteravond Wolfman (1080P) gekeken, wat een bizar mooi beeld. Vond de film niet echt bijzonder maar het was wel een extreem verschil met m'n 32"CRT Philips-met-fluit-tv. Er zitten veel donkere scene's in die film en die komen prima tot z'n recht. Een goede audio set helpt daar uiteraard ook bij.
Heb jij problemen met je mediaserver? Krijg je je PIP aan? Ik ben al dagen mijn hoofd aant breken of het aan het toetsel zelf ligt of dat gewoon elk VT toestel hier problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
EgMaf schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:24:
Wat ik begrepen had: De V20 is een VT20 zonder 3D. Dus wel het extra luxe scherm & electronics (iets beter dan dat van de G20), maar niet de 3D mogelijkheden van de VT20.
de v20 heeft ook niet de snelle fosfor van de VT20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Net nog wat zitten proberen met media server software, maar krijg het toch niet lekker lopend. Heb Tversity geprobeerd, maar daar zit me teveel rommel in. Mezzmo heeft ondersteuning voor Viera TV's. DIt leek meteen te werken, maar ik kan niks instellen van subtitles via mijn tv en ook gaat het transcoden niet altijd goed.

Ik ga het nu maar es met Fuppes proberen. Als iemand een goede relatief makkelijke oplossing heeft om te streamen dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden, ik "denk" dat de v20 dan niet de meerwaarde van 500 euro waard is voor mij.. ik zit nu immers ook naar een grijs beeld op de sony te kijken dus alles is een verbetering :) Al stoor ik me er niet aan trouwens. Deze week eens rustig kijken naar de G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Persoonlijk vind ik de V20 ook maar een vreemde eend in de bijt. Volgens mij issie er alleen maar om de meerprijs van de VT20 wat kleiner te laten lijken: Anders spring je van de 1400 euro van een 50G20 naar 2400 euro van de VT20, nu zit daar de V20 als "VT20 light" nog tussen, die niet een grote meerwaarde biedt t.o.v. een G20 en juist de interessante features (3D + mooie fosfor) van de VT20 mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Vergeet niet dat de V20 ook betere zwart waardes bied en van dezelfde driver gebruik maakt als de VT20.
Ondanks dat het ontberen van 3D mogelijkheid op de V20 zijn de 2D prestaties zeer belovend, laten we geduldig de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik probeerde net wat ongewenste kanalen te verwijderen, maar bij mij staat in het DVB-C afstemmenu de knop 'Kanaallijst' er gewoon niet tussen :S. Iemand een idee hoe ik die daar krijg? (Heb digitale tv van Kabel Noord (=Ziggo) via het CI+ slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:23:
[...]

Heb jij problemen met je mediaserver? Krijg je je PIP aan? Ik ben al dagen mijn hoofd aant breken of het aan het toetsel zelf ligt of dat gewoon elk VT toestel hier problemen mee heeft?
Ik gebruik de streaming functionaliteit in de Panasonic niet. Ik heb een Dune BD Prime 3.0 eronder staan.

Pip werkt bij mij gewoon (HDMI/TV) niet (TV/TV) maar das logisch omdat er maar 1 tuner in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipmans schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:10:
Vergeet niet dat de V20 ook betere zwart waardes bied en van dezelfde driver gebruik maakt als de VT20.
Ondanks dat het ontberen van 3D mogelijkheid op de V20 zijn de 2D prestaties zeer belovend, laten we geduldig de reviews afwachten.
De V20 heeft ook een satelliettuner welke de G20 niet heeft. Alleen dat is al de reden waarom ik de G20 niet wil. Wil gewoon van de losse tuner af van CD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog wat verschillen dus tussen de V en de G!
Blijft voor mij de 500 euro niet waard en ik ga dus "gewoon" eens kijken naar de G deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:27:
[...]

HD/blueray kwaliteit is uitmuntend. Je moet dan alleen weer de formaten kiezen die ondersteund worden en dat is alleen AVC-HD. Helaas zijn de meeste releases niet in dit formaat, dus je moet dan weer transcoden of opnieuw encoderen. Er gaat uiteraard geen kwaliteit verloren als je het vanaf een USB_HDD of USB stick zou afspelen, maar ik heb geen grote USB stick, en geen blurays in AVC-HD dus heb het niet kunnen proberen.
Ik zou me niet teveel voorstellen bij het streamen vanaf een server. Het werkt, maar ik vond het omslachtig, de software is niet allemaal even gebruiksvriendelijk en de menustructuur van de tv is ook niet echt ideaal, laat staan mooi vormgegeven. Ook ben je aardig lang bezig met allerhande instellingen. Handiger is gewoon de films op een mediaspeler te zetten en dan met hdmi door te sturen naar je tv.
Bedankt Redfish voor je reactie. Het is blijkbaar omslachtiger dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Ik heb de Neotion Ci+ kaart en Ziggo smartcard in de VT20 gestoken maar zie bij de NET5 HD en SBS6 HD zenders geen ondertitels. Als ik in de opties kijk staat dit wel op "dutch". Iemand een idee? Werkt dit wel op een G20 i.c.m. Ziggo? Is dit een Ziggo, Neotion of Panasonic probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
@ PisPix: Volgens mij gaan de HD zenders van SBS6, NET5 officieel pas vanaf 1 juni in. Dus het kan zijn dat het nog een technisch mankement is bij Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door et36s op 24-05-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
et36s schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:29:
@ PisPix: Volgens mij gaan de HD zenders van SBS6, NET5 officieel pas vanaf 1 juni in. Dus het kan zijn dat het nog een technisch mankement is bij Ziggo.
Aha thnx! Ik zit nog in de proefperiode van 2 weken, volgens mij verdwijnen ze na die tijd als ik niet extra ga betalen. Om heel eerlijk te zijn vind ik de SD kanalen ook al superscherp en zie ik 't verschil met de HD zenders niet echt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:25:
[...]

De V20 heeft ook een satelliettuner welke de G20 niet heeft. Alleen dat is al de reden waarom ik de G20 niet wil. Wil gewoon van de losse tuner af van CD. ;)
En sat tuner waar je geen ruk mee kan. Als er nou een sat tuner in zat die op linux werkte of zo..tjsah dan zou ik mijn dreambox of Vu+ ook het raam uit tyfen voor een all in one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
PisPix schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:34:
[...]

Aha thnx! Ik zit nog in de proefperiode van 2 weken, volgens mij verdwijnen ze na die tijd als ik niet extra ga betalen. Om heel eerlijk te zijn vind ik de SD kanalen ook al superscherp en zie ik 't verschil met de HD zenders niet echt. :D
Het verschil zie je waarschijnlijk niet omdat er op Net5 etc. nog geen HD programma's worden uitgezonden.. Het enige wat tot nu toe HD is zo'n beetje is het logo bovenin beeld :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

VariX schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:23:
Ik probeerde net wat ongewenste kanalen te verwijderen, maar bij mij staat in het DVB-C afstemmenu de knop 'Kanaallijst' er gewoon niet tussen :S. Iemand een idee hoe ik die daar krijg? (Heb digitale tv van Kabel Noord (=Ziggo) via het CI+ slot)
Je moet de kanalen die je wil zien in een favorieten lijst kopiëren. Lees de handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:17:
[...]

Het verschil zie je waarschijnlijk niet omdat er op Net5 etc. nog geen HD programma's worden uitgezonden.. Het enige wat tot nu toe HD is zo'n beetje is het logo bovenin beeld :p
Vooropgesteld dat ik het zelf niet kan checken aangezien ik UPC heb, die Net5 nog niet in HD doorgeven, maar volgens mij heeft juist Net5 relatief nog veel echt HD, als ik tenminste zie wanneer het HD logo bij die zender in beeld verschijnt. Een aantal series, zoals Lost en Ghost Whisperer zouden in HD moeten zijn. Maar dan moet je natuurlijk wel een kabel maatschappij hebben die het als zodanig doorgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:10:
Toch nog wat verschillen dus tussen de V en de G!
Blijft voor mij de 500 euro niet waard en ik ga dus "gewoon" eens kijken naar de G deze week.
Ja ik snap wat je bedoelt. Panasonic laat ons in NL ook behoorlijk in de kou staan Ow nee we krijgen een (imo flut) oranje camera cadeau HAHA jahoor DAT zet zoden aan de dijk nu ga ik hem echt snel kopen NOT

Ook is er verder totaal geen concurrentie op de prijs tussen de winkels (G20) . Ik ga dus zeker proberen zo'n 200 euro af te dingen van de V20 als ik een bezoek brengt aan de winkel.

Begrijp me goed dat de V20 een nice to have TV is maar 1500 euro is geen kattepis om even neer te leggen.
Als je een beetje kijkt naar de prijsverhoudingen van andere top merken en historische prijzen.

Down Under begrijpen ze teminste WEL hoe je mensen warm maakt:

http://www.hdbonus.com.au/avatarhd/

ennuh daar kost ie 1700 Dollar ~ 1100-1200 Euro >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
freedzed6 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:19:
[...]

Ja ik snap wat je bedoelt. Panasonic laat ons in NL ook behoorlijk in de kou staan Ow nee we krijgen een (imo flut) oranje camera cadeau HAHA jahoor DAT zet zoden aan de dijk nu ga ik hem echt snel kopen NOT

Ook is er verder totaal geen concurrentie op de prijs tussen de winkels (G20) . Ik ga dus zeker proberen zo'n 200 euro af te dingen van de V20 als ik een bezoek brengt aan de winkel.

Begrijp me goed dat de V20 een nice to have TV is maar 1500 euro is geen kattepis om even neer te leggen.
Als je een beetje kijkt naar de prijsverhoudingen van andere top merken en historische prijzen.

Down Under begrijpen ze teminste WEL hoe je mensen warm maakt:

http://www.hdbonus.com.au/avatarhd/

ennuh daar kost ie 1700 Dollar ~ 1100-1200 Euro >:).
Damn... dat is pas ECHT een goede deal. Dan neem ik floating blacks en een beetje buzz wel voor lief. Jammer dat we zulke deals niet hier in NL hebben, maar het idd met een flut-cameraatje moeten doen(!) :/

Anyway, heeft de S20 ook last van floating blacks en buzz? En de nieuwe LG's plasma's, die ook vrij goed uit de recensies komen? Ook buzz?

Ongelooflijk ook dat dit probleem nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
In Frankrijk: Gratis BR-Speler + Avatar BR bij elke G20....
http://www.offre-panasonic-avatar.fr/

Wat kost dat cameraatje eigenlijk nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Yi-Long schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:46:
Anyway, heeft de S20 ook last van floating blacks en buzz? En de nieuwe LG's plasma's, die ook vrij goed uit de recensies komen? Ook buzz?

Ongelooflijk ook dat dit probleem nog steeds voorkomt.
Die buzz hoor je alleen in een rustige omgeving met het volume op 0 en wanneer er heldere beelden zijn. Meer wit -> voeding moet meer stroom leveren -> beetje buzz. Bij een enkel exemplaar is het blijkbaar meer storend.

Dat floating blacks probleem is gewoon onzin. In dit hele topic vind je 1 persoon die het waargenomen heeft bij een game en voor de rest allemaal paniekreacties om een youtubefilmpje met een videocamopname van een afgeplakte Panasonic in het donker. :')

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Atomsk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Die buzz hoor je alleen in een rustige omgeving met het volume op 0 en wanneer er heldere beelden zijn. Meer wit -> voeding moet meer stroom leveren -> beetje buzz. Bij een enkel exemplaar is het blijkbaar meer storend.

Dat floating blacks probleem is gewoon onzin. In dit hele topic vind je 1 persoon die het waargenomen heeft bij een game en voor de rest allemaal paniekreacties om een youtubefilmpje met een videocamopname van een afgeplakte Panasonic in het donker. :')
Aw thanks. Mjah, ik ben gewoon huiverig dat ik straks een dure plasma koop en er toch dingen aan mankeren die me ernstig storen, en er opeens een fantastische Samsung plasma gereleased wordt zonder die problemen enzo.

De S20 heeft ook een hele lichte buzz? Is de G20 (42 inch) dat extra geld waard t.o.v. de S20?

En de S20 wordt geroemd vanwege de erg lage inputlag. Ik game erg veel en wil de plasma dus voornamelijk gebruiken voor gamen. Uiteraard ook wel voor BR en sport en gewone TV enzo, maar ook veel voor games. Is de inputlag bij de G20 veel lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
[...]
Winkels zijn blijkbaar verplicht door panasonic om de adviesprijs als verkoopprijs te noemen. Maar als je bijvoorbeeld Koopjeskampioen belt, krijg je 'm aanmerkelijk goedkoper; ik bestelde vorige week de 42G20 voo 929,- inclusief bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
PisPix schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:33:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

welke beugel heb je precies genomen van vogel? En heb je nog gewoon ruimte om je hdmi kabels (zonder hoek) en tulp-kabels in je tv te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Yi-Long schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:11:
[...]

Aw thanks. Mjah, ik ben gewoon huiverig dat ik straks een dure plasma koop en er toch dingen aan mankeren die me ernstig storen, en er opeens een fantastische Samsung plasma gereleased wordt zonder die problemen enzo.
Heb ook eerst naar Samsung gekeken, maar gezien het aantal klachten over defecten e.d. lijken mij deze toch wat minder betrouwbaar dan Pana's. Bij veel winkels kun je trouwens wel ruilen binnen 14 dagen, maar geen enkele aanschaf is nu eenmaal zonder risico en de perfecte tv bestaat gwoonweg niet.
De S20 heeft ook een hele lichte buzz? Is de G20 (42 inch) dat extra geld waard t.o.v. de S20?
Geen idee, maar lijkt me wel waarschijnlijk. De meerwaarde kan ik niet voor je bepalen.
En de S20 wordt geroemd vanwege de erg lage inputlag. Ik game erg veel en wil de plasma dus voornamelijk gebruiken voor gamen. Uiteraard ook wel voor BR en sport en gewone TV enzo, maar ook veel voor games. Is de inputlag bij de G20 veel lager?
Ik ben niet zo'n fanatieke gamer. Heb wat games opnieuw gespeeld op m'n PS3 (Super stardust enzo) en het voelde niet trager dan op m'n CRT tv destijds. Ik denk dus niet dat de G20 merkbaar trager is dan een S20. De S20 is wat minder zwart, maar is wel een stuk goedkoper. Lijkt mij opzich wel een goede keuze voor games. Kun je een 50" nemen ipv een 42" G20.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Ferra schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:29:
[...]

welke beugel heb je precies genomen van vogel? En heb je nog gewoon ruimte om je hdmi kabels (zonder hoek) en tulp-kabels in je tv te doen?
Geen idee... zal thuis eens kijken. Je kan hem op deze foto een beetje zien:

http://downloads.ofwegen.com/images/IMG_0210.JPG

Het is een zwarte metalen plaat welke je aan de muur maakt. De bovenkant loopt schuin weg. Er zitten twee dwarsliggers bij die je op de tv vast maakt. Deze hang je vervolgens van boven zo in het schuine stuk.

Alle kabels zitten gewoon recht naar achteren behalve de COAX. De kabel die ik had was al in een hoek maar dat was geen noodzaak. Tulpkabels heb ik niet (meer) hoor! :-) Wel een glas kabeltje voor het geluid, ook die zit recht naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
dura schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Winkels zijn blijkbaar verplicht door panasonic om de adviesprijs als verkoopprijs te noemen. Maar als je bijvoorbeeld Koopjeskampioen belt, krijg je 'm aanmerkelijk goedkoper; ik bestelde vorige week de 42G20 voo 929,- inclusief bezorgen.
Moest je hiervoor veel onderhandelen ? Ben momenteel in onderhandeling met bobshop aangezien ik het dan binnen 20 min kan komen ophalen want het is in de buurt. Ze zitten op 1160, heb nu afgedongen naar 980. Is me nog steeds teveel, maar ik blijf doorzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Helemaal niks; heb gewoon gezegd dat ik de 42G20 wou hebben, en dat ik rondbelde voor wat prijsvergelijkingen.
Ik weet niet of dat nou voldoende was voor de verkregen prijs of dat ik de standaardprijs kreeg, maar ik was er tevreden mee. Prettige lui aan de telefoon ook, de Koopjeskampioen.
Lijkt me overigens niet slecht, €180,- eraf, welk toestel?

[ Voor 9% gewijzigd door dura op 25-05-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Zojuist na 2jaar twijfelen welke tv ik wil eindelijk de knoop doorgehakt en de 50vt20 gekocht bij de MM. Ondanks de adviesprijs is er wel degelijk te onderhandelen over de prijs en deze kan ook zeker flink naar beneden. Heb zelf zo'n 14 a 15% korting uiteindelijk gekregen. Ze mogen echter niet adverteren met een andere prijs dan de adviesprijs onder druk van Panasonic.

Nu nog een paar daagjes geduld voor het bezorgd wordt. Zag er in de winkel zelf al veelbelovend uit terwijl ik nooit echt tevreden was over de panasonic plasma instellingen bij de MM.

Enig nadeel, de bril is inderdaad erg belabberd en zit totaal niet lekker naar mijn mening. Ik hoop eigenlijk dat er nog wat betere brillen op de markt komen die geschikt zijn voor deze tv.

[ Voor 6% gewijzigd door morpheus op 25-05-2010 14:47 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Atomsk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:47:
[...]
Heb ook eerst naar Samsung gekeken, maar gezien het aantal klachten over defecten e.d. lijken mij deze toch wat minder betrouwbaar dan Pana's. Bij veel winkels kun je trouwens wel ruilen binnen 14 dagen, maar geen enkele aanschaf is nu eenmaal zonder risico en de perfecte tv bestaat gwoonweg niet.

[...]
Geen idee, maar lijkt me wel waarschijnlijk. De meerwaarde kan ik niet voor je bepalen.

[...]

Ik ben niet zo'n fanatieke gamer. Heb wat games opnieuw gespeeld op m'n PS3 (Super stardust enzo) en het voelde niet trager dan op m'n CRT tv destijds. Ik denk dus niet dat de G20 merkbaar trager is dan een S20. De S20 is wat minder zwart, maar is wel een stuk goedkoper. Lijkt mij opzich wel een goede keuze voor games. Kun je een 50" nemen ipv een 42" G20.

Ik kijk het nog 2 weekjes aan, want die luizige miezerige camera-actie van panasonic loopt ook binnen een week af, dus even afwachten of ze het wellicht opvolgen met een goede actie die WEL de moeite waard is (of misschien dat LG of Samsung nog met iets heel leuks komt), en dan hak ik eindelijk maar eens de knoop door.

Ik zit nu nog steeds te gamen met mijn HD-consoles op een SDtv... dus dat schiet ook niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Laat je de keuze voor je TV nou echt afhangen van het cadeautje wat je erbij krijgt??
Vermoed trouwens niet dat er een compleet andere actie gaat komen na de camera. Het WK begint immers 10 dagen later en volgens mij willen ze zoveel mogelijk tv's verkopen voor het WK.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb wat calibratie instellingen voor het beeld van het Internet gehaald (duitse review site).
Daar zeiden ze dat je op THX de scherpte op 0 moet zetten. Bij mij veroorzaakte dit onscherper beeld. Was niet helemaal positief over de geboden instellingen.

wat is jullie ervaring hiermee? En bekijken jullie dan ook normale tv (lees RTL4 bijv.) ook onder de THX instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
Ik heb afgelopen week ook de knoop doorgehakt en een TX-P50G20 besteld. Ik kon een mooie korting regelen omdat de umcg personeelsvereniging van mijn moeder komende zaterdag een 19% btw kortingsactie hebben bij de mediamarkt in Groningen. Ze wilden bij de mediamarkt op dit moment echter niet lager dan 1349 euro gaan en die zaterdag kwam mij niet echt goed uit, dus ben ik maar eens bij de scheer en foppen langs gegaan. En zoals al eerder gemeld hier valt daar prima te onderhandelen! Het personeel daar was goed op de hoogte van alles en zeer vriendelijk. In z'n winkel geef ik liever m'n centen uit dan bij de mediamarkt. Ik wilde daarnaast ook niet langer wachten met bestellen want anders liep ik het risico buiten die camera actie te vallen. Ik kan die camera (adviesprijs €159) wel gebruiken en het is toch mooi mee genomen. Bij een samsung plasma krijg je er niks bij.

Ik moet alleen nog wel even 2-2,5 week wachten want de 50 inch is nergens meer op voorraad. Kwam volgens de verkopers door die aswolken uit IJsland, panasonic kan hierdoor niet genoeg panelen invliegen om aan de vraag te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46
Ferra schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:54:
Ik heb wat calibratie instellingen voor het beeld van het Internet gehaald (duitse review site).
Daar zeiden ze dat je op THX de scherpte op 0 moet zetten. Bij mij veroorzaakte dit onscherper beeld. Was niet helemaal positief over de geboden instellingen.

wat is jullie ervaring hiermee? En bekijken jullie dan ook normale tv (lees RTL4 bijv.) ook onder de THX instelling?
Nee, voor normale TV kijken vind ik de THX mode vaak wat te donker. Film kijk ik meestal 's avonds als het al wat donkerder is met alle lampen uit, maar gewoon ff iets op TV kijken vind ik in THX mode echt te donker. En ik heb weinig zin om daarvoor de helderheid omhoog te gooien. Voor gewone TV kijken heb ik 'm op 'normaal' staan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 15-09 14:33
de tx42c2 is bij de saturn in de aanbieding voor 419 (goedkoopste op kieskeurig is 520).

wel het overwegen waard. wat is nu precies het verschil met de versies van vorig jaar eigenlijk?

kan ik eindelijk in hd gaan gamen :) iemand hier ook ervaring met tele2 en hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de camera actie ook niets, gebruik zelf een dslr en een compact is hier ook in huis. Maar als je er net 1 nodig hebt is het leuk.. of zet hem op MP en je vangt er 80-100 euro voor, nieuw in doos :) Zie het maar als korting.

Ik belde vorige week de koopjeskampioen voor de prijs van 42g20 en ik kreeg 925 door als prijs. Bezorging 0 euro, komt alleen wel 8 euro verwijderingsbijdrage bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
dura schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08:
Helemaal niks; heb gewoon gezegd dat ik de 42G20 wou hebben, en dat ik rondbelde voor wat prijsvergelijkingen.
Ik weet niet of dat nou voldoende was voor de verkregen prijs of dat ik de standaardprijs kreeg, maar ik was er tevreden mee. Prettige lui aan de telefoon ook, de Koopjeskampioen.
Lijkt me overigens niet slecht, €180,- eraf, welk toestel?
Voor de 42g20 , heb 935 all incl gevraagd , dan ga ik wel akkoord. Net om de hoek is altijd fijn voor garantie, en die camera verkoop ik wel , net zoals mijn oude 32er lcd

Koopjeskampioen heeft dan wel mooi prijsje opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
[...]

wees blij dat je een camera krijgt, in belgie krijg je niks bij je G20 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
kan iemand mij adviseren hoe groot mijn externe hdd moet worden straks? ik wil series opnemen, wk wedstrijden etc etc en dat in de hoogste kwaliteit. Is 1 tb genoeg of moet ik 2 nemen?

32mb cache en 7200 toeren neem ik sowieso :)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
El_V schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:56:
de tx42c2 is bij de saturn in de aanbieding voor 419 (goedkoopste op kieskeurig is 520).

wel het overwegen waard. wat is nu precies het verschil met de versies van vorig jaar eigenlijk?

kan ik eindelijk in hd gaan gamen :) iemand hier ook ervaring met tele2 en hd?
Volgens mij is de C2 een hd ready toestel en geen full hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forumleden,

Zojuist terug gekeerd vanuit een tripje van onze buren ten oosten. Mijn planning was daar een Panasonic VT20 te bestellen, aangezien ik hem voor een 'zachter' prijsje kon krijgen dan menig webshop en winkel hier in Nederland, met enkele uitzonderingen nagelaten zoals S&F.

Tot mijn grootste verbazing kwam ik na een gesprek op mijn beste Duits erachter, dat de beste verkoper van de winkel nog 2 stuks op voorraad had van de VT20. Ook heb ik niet de volle mep betaald, namelijk €2.348,- , met kans om nog eens 20% retour te krijgen na het WK (mits de Duitsers minimaal de halve finale halen, MM aktie). De MediaMarkt in Duitsland had dus gewoon een aantal toestellen binnen gekregen!

Morgen is een rustige dag waarop ik alles lekker kan installeren en zal spoedig mijn bevindingen plaatsen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsland wint in mijn poule het wk, dus de korting is binnen :)
Wel een leuke actie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet hopen dat ze de finale winnen haha, dan heb ik verkeerd gegokt.
Bij WK winst van de Duitsers kreeg je de volledige aankoopprijs terug !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
M@cer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:43:
Laat je de keuze voor je TV nou echt afhangen van het cadeautje wat je erbij krijgt??
Vermoed trouwens niet dat er een compleet andere actie gaat komen na de camera. Het WK begint immers 10 dagen later en volgens mij willen ze zoveel mogelijk tv's verkopen voor het WK.
Als het 'kadootje' bestaat uit een goede BR-speler, en BR-film, en wellicht ook nog eens een geluidsinstallatie, dan denk ik dat dat wel enige invloed op mijn beslissing zal hebben, ja...

Heel vreemd, ik weet het :)

G20 en V20 zijn waarschijnlijk gewoon goede toestellen, net als de nieuwe LG plasma's en nieuwe Samsung plasma's... dus als je dan toch heel egr twijfelt en er komt zo'n actie langs, dan trekt je dat over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De p42vt20 komt waarschijnlijk sneller dan verwacht. Vanaf 1 juli beschikbaar voor een adviesprijs van 2000 euro.
http://www.audiovisiondir...es.asp?cID=2&p=1&c=255834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Over beeld wordt veel geschreven, over geluidsopties minder. Wellicht interessant voor onze audiofielen:

Op het gebied van audio is een en ander veranderd in HDMI versie 1.4. Was het bij de vorige versies nog noodzakelijk om - wanneer geluid moest worden teruggestuurd van een televisie naar bijvoorbeeld een versterker - een aparte audiokabel door te lussen, is dat met HDMI 1.4 niet meer nodig. Over dezelfde HDMI 1.4-kabel kan namelijk audio worden teruggestuurd, waardoor het niet meer nodig is om een aparte geluidskabel aan te sluiten. Let op: je moet dan wel een ARC (Audio Return Channel) op je HDMI aansluiting van je TV en/of receiver hebben. En de G serie van Panasonic heeft ARC op ingang 2. Ik ga het uitproberen en ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Yi-Long schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:25:
[...]

Als het 'kadootje' bestaat uit een goede BR-speler, en BR-film, en wellicht ook nog eens een geluidsinstallatie, dan denk ik dat dat wel enige invloed op mijn beslissing zal hebben, ja...

Heel vreemd, ik weet het :)

G20 en V20 zijn waarschijnlijk gewoon goede toestellen, net als de nieuwe LG plasma's en nieuwe Samsung plasma's... dus als je dan toch heel egr twijfelt en er komt zo'n actie langs, dan trekt je dat over de streep.
Ik zou DIRECT de V20 bestellen als ze die actie houden maar nu is het toch even afwachten of er hier en daar nog iets beters te regelen valt :)
Ik wed zelfs dat de V20 toestellen in NO TIME allemaal uitverkocht zijn wanneer zo zo'n deal zouden houden zoals in AU.

jaja ik weet het. Ik ben een echte nederlander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:09:
kan iemand mij adviseren hoe groot mijn externe hdd moet worden straks? ik wil series opnemen, wk wedstrijden etc etc en dat in de hoogste kwaliteit. Is 1 tb genoeg of moet ik 2 nemen?

alvast bedankt
Lijkt mij niet het juiste topic hiervoor...

anyway

1TB is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:52:
[...]

Lijkt mij niet het juiste topic hiervoor...

anyway

1TB is meer dan genoeg.
lijkt mij wel want deze hdd komt aan de p42G20. Zodat ik programma's ga opnemen. Daarom vraag ik mij ook af als er al meerdere mensen zijn die opnemen via deze tv en hoeveel mb/gb dit ongeveer in beslag neemt per opgenomen programma/film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
jakz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:32:
[...]

lijkt mij wel want deze hdd komt aan de p42G20. Zodat ik programma's ga opnemen. Daarom vraag ik mij ook af als er al meerdere mensen zijn die opnemen via deze tv en hoeveel mb/gb dit ongeveer in beslag neemt per opgenomen programma/film
Geen idee... ik heb het nog niet aan de praat. Heb 1 Freecom externe HD met 120 Gb en een 40 Gb Freecom traveler geprobeerd, beide werden niet ondersteund door de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Vraagje over dat opnemen via hdd, kan dit ook bij zon losse upc box ? Of alleen via een CI card ? (die upc niet heeft... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Wat is de meest recente software versie voor de 42G20? Mijne gisteren voor het eerst aan netwerk gehangen. Heb hem sinds begin maart. Maar hij gaf aan dat hij al voorzien was van de recentste versie. 2.0.0.4 o.i.d.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jakz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:09:

alvast bedankt
7200 rpm als opname HDD = Don't do it !!! Een 5400 rpm HDD kan makkelijk 4 dingen tegelijk opnemen en is een flink stuk stiller :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:25:
[...]

wees blij dat je een camera krijgt, in belgie krijg je niks bij je G20 !!
Opzich heb je gelijk natuurlijk, maar dat ze in Frankrijk een BD speler + Avatar BD geven en we hier een cameraatje krijgen is toch wat zuur. Maar goed, ik zie dat vaker: in GB krijgen klanten bij veel ketens 5 jaar garantie, gratis. Is ook snel 200-300 euro waard gok ik :)

En de prijs hier in NL is ook van de zotte natuurlijk. 2600 euro bij zo goed als elke winkel, terwijl in GB 2000 pond de norm is (~2340 euro). En dat met 2 brilletjes en die 5 jaar garantie dus he? :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
6pack15 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:40:
Vraagje over dat opnemen via hdd, kan dit ook bij zon losse upc box ? Of alleen via een CI card ? (die upc niet heeft... :( )
je UPC box zou kunnen opnemen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Grrrrrene schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:51:
En de prijs hier in NL is ook van de zotte natuurlijk. 2600 euro bij zo goed als elke winkel, terwijl in GB 2000 pond de norm is (~2340 euro). En dat met 2 brilletjes en die 5 jaar garantie dus he? :X
Als je dit topic had doorgenomen had je allang geweten dat alle zaken enkel mogen adverteren met de adviesprijs, er is echter meer geld af te dingen dan het omgerekende bedrag van pond naar euro's. Kortom, gewoon vragen of de prijs kan droppen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
morpheus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Als je dit topic had doorgenomen had
*gniffel* :P
Pagina: 1 ... 26 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.