BlowFish schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:03:
Iets wat ik me zeer afvraag is hoe het zit met 3D-playback, ik speel heel veel content af vanaf mijn PC direct HDMI naar de TV. IS het nu mogelijk om 3d content Samples van 3d-films te downloaden en (speciaal programma) af te spelen op de 3D-TV of is hier echt een "speciale" 3D-bluray speler voor nodig?
Ik ben geneigd te denken dat dit wel mogelijk is gezien het feit de ps3- door een update-3D ready kan worden gemaakt. Dus zit het hem in de software?

Ik heb atm geen zin om alle bronnen opnieuw op te zoeken waar ik dit gelezen heb, enige die ik nog heb is
http://3dguy.tv/. Maar ik meen dat echte stereoscopisch codec's nog niet bestaan. op de genoemde site staat voor specifiec panasonics 3D content ook het volgende:
We are currently working on creating original 3D content that will be playable on the new Panasonic HD 3D TV’s.
Please check back soon for 3D content availability.
Wat hij specifiek met panasonic content bedoeld durf ik niet te gokken, immers afaik bestaat codecs (die dus in een .mkv/.avi container kunnen) voor stereo/multi-scopischheid nog niet. (stereoscopisch is dus om en om een frame voor elk oog)
De overige bestanden die hij aanbied (slechts onzinige sample's, maar toch zal dit voor mij de eerste content zijn die ik ga testen als mijn vt20 binnenkomt) bestaan uit het beeld voor linker + beeld voor rechter oog tezamen in 1 frame. uiteindelijk halve resolutie dus.
Verder meen ik ook gelezen te hebben dat avatar voor xbox 360 (ik denk in, in dit topic, laatsgenoemde vt20 review) 3D dus op dezelfde manier doet, niet om en om beeldjes, maar gewoon 2 beeldjes teglijk op 1 frame, 1tje links en 1tje rechts, en dat is dacht ik ook hoe de engelse 3D kanalen het doen
daarmaa kan de panasonic prima overweg overigens. (zie de manual op de officiele site). beeldjes om en om = full hd in 3D, 2 beeldjes tegelijk (kan onder elkaar of naast elkaar) is dus halve resolutie (maar in theorie wel weer hogere framerate, maar das dan toch weer afhankelijk van of de zender/source het in progressive of interlaced aanbied).
samenvattend:.. voor de volledige ervaring is en blijft het wachten op 3d blu-ray content, via de PC/console zou het zonder aanpassingen kunnen door content te hebben wat dus beide ogen naast/onder elkaar zet. Voor blu-ray kwaliteit zou er eerst een stereoscopisch codec ontwikkeld moeten worden (en persoonlijk denk ik dat dat niet eerder komt voor de content er is, (wat valt er zonder dan ook te coderen

)