Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
virtualJac schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Inputlag in dit topic: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

Misschien ff de zoekfunctie gebruiken. Komt namelijk behoorlijk terug. En vergeleken met LCD heb je dus echt geen merkbare lag. :)
Heb je zelf je resultaat bekeken? Komt wel een aantal x terug, maar niet specifiek voor de G20. Enkel de reply van 21 maart geeft aan dat het 20 ms is. Op dat andere forum las ik dat het 32ms was, en daar vonden ze dat héél hoog en was het reden om géén G20 te nemen.
Het verbaasde me dat dat hier niet werd besproken, mischien had ik dat er ff bij moeten zetten.
Al met al, ik heb deze tv sinds zondag, ben er nog steeds tevreden mee! Wat een beeld, vooral vergeleken met mijn 3 jaar oude Philips LCD. Wat een gaar ding was dat eigenlijk...

Bon voor camera gaat vandaag op de bus, zondag op vakantie, maar dat zal wel zonder camera zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:13:
Weet iemand waar ik de VT20 kan bewonderen? Het liefst in de buurt van Nijmegen/Wijchen:) Het gaat me niet zozeer om het plaatje maar meer om het design. Volgens www.panasonic.nl is expert en maxwell in Wijchen en retailer die panasonic modellen verkoopt maar waar ik specifiek de VT20 kan zien kan ik nergens op het internet vinden.

En dan nog een klein vraagje. Komt de VT20 alleen in bronzen brushed aluminium of ook in andere kleuren (zwart of zilver(A)) brushed aluminium?
De VT20 is toch zwart?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Weet iemand waar ik de VT20 kan bewonderen? Het liefst in de buurt van Nijmegen/Wijchen:) Het gaat me niet zozeer om het plaatje maar meer om het design. Volgens www.panasonic.nl is expert en maxwell in Wijchen en retailer die panasonic modellen verkoopt maar waar ik specifiek de VT20 kan zien kan ik nergens op het internet vinden.

En dan nog een klein vraagje. Komt de VT20 alleen in bronzen brushed aluminium of ook in andere kleuren (zwart of zilver(A)) brushed aluminium?
Je zou plattetv.nl eens moeten mailen. Die hadden ook vrij snel de G20 in de showroom staan. Die gasten zitten in de molenstraat in het centrum van Nijmegen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
dog4life schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:49:
[...]

Heb je zelf je resultaat bekeken? Komt wel een aantal x terug, maar niet specifiek voor de G20. Enkel de reply van 21 maart geeft aan dat het 20 ms is. Op dat andere forum las ik dat het 32ms was, en daar vonden ze dat héél hoog en was het reden om géén G20 te nemen.
Het verbaasde me dat dat hier niet werd besproken, mischien had ik dat er ff bij moeten zetten.
Al met al, ik heb deze tv sinds zondag, ben er nog steeds tevreden mee! Wat een beeld, vooral vergeleken met mijn 3 jaar oude Philips LCD. Wat een gaar ding was dat eigenlijk...

Bon voor camera gaat vandaag op de bus, zondag op vakantie, maar dat zal wel zonder camera zijn :)
Zie 16 maart, 09 maart. Beide specifiek voor 42G20. Maar goed, doet er verder niet toe. De elite van reviewers spreekt namelijk van 21ms tegenover een CRT. Wat dus niet te merken is voor ons. Pas merkbaar vanaf 60ms het schijnt.

Verwaarloosbaar getal dus als het gaat om inputlag. Als je op een forum leest dat men 30ms heel hoog vind en zelfs geen reden vind om de G20 niet aan te schaffen 8)7 8)7 8)7 zou ik het betreffende forum niet al te serieus nemen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:51:
[...]

De VT20 is toch zwart?
ik heb net even wat gelezen over de kleur en het is brushed aluminium wat soms zwart lijkt en soms brons. ligt er maar aan hoe de lichtval is. ik heb er geen problemen mee maar me moeder wilt hem graag eerst zien. en ik ben zelf ook wel benieuwd
Luuk1983 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Je zou plattetv.nl eens moeten mailen. Die hadden ook vrij snel de G20 in de showroom staan. Die gasten zitten in de molenstraat in het centrum van Nijmegen.
ben daar twee weken geleden geweest. toen hadden ze de 42G20 in het zwart en de 50G20 in het zilver. misschien is het wel een idee om ze te bellen maar donderdag gaan we toch beetje rondkijken naar tv's en dan gaan we sowieso langs plattetv.nl. toch bedankt voor de tip:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Net nog flinke tijd met de G20 gespeeld met afstandsbediening. In THX ziet de kleurproductie er echt top uit. Heel natuurlijk. Fosfor lag kon ik niet zien. Helaas zag ik wel een flikker in het beeld. Dit was mij eerder niet opgevallen, maar nu vooral in de ooghoeken duidelijk. Ook op wat grotere afstand. Dit icm de talloze nadelen van plasma heeft mij doen besluiten deze tv ook maar over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
virtualJac schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:34:
[...]

Verwaarloosbaar getal dus als het gaat om inputlag. Als je op een forum leest dat men 30ms heel hoog vind en zelfs geen reden vind om de G20 niet aan te schaffen 8)7 8)7 8)7 zou ik het betreffende forum niet al te serieus nemen.
Hmm vreemd, ik moet toch is zoeken waar het vandaan kwam, want het was juist zo'n site die alle gamma waardes etc berekende, keek hoe de kleurweergave was tov het normale spectrum, en ze kalibreerden de tv. Kwam erg professioneel op me over, vandaar dat het me opviel dat het hier juist géén hot item was (de inputlag).

Maar ik heb het scherm dus ook, mijn 360 is kapot, dus wat dat betreft zou ik er geen last van hebben ;)
Morgen maar is kijken of ik m'n 360 kan laten repareren, ben wel benieuwd hoe dat er nou uitziet!

Ohja, wat betreft flikkeringen en buzzing: heb ik zelf ook een heeeel klein beetje.
Echter staat de tv nu op hetzelfde stopcontact aangesloten als voorheen mijn Alu macbook pro, waarvan ik lichte schokjes kreeg. Een andere wandcontactdoos gebruiken heeft dat verholpen, ga ik vanavond is doen voor de tv!

[ Voor 14% gewijzigd door dog4life op 18-05-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:21:
Net nog flinke tijd met de G20 gespeeld met afstandsbediening. In THX ziet de kleurproductie er echt top uit. Heel natuurlijk. Fosfor lag kon ik niet zien. Helaas zag ik wel een flikker in het beeld. Dit was mij eerder niet opgevallen, maar nu vooral in de ooghoeken duidelijk. Ook op wat grotere afstand. Dit icm de talloze nadelen van plasma heeft mij doen besluiten deze tv ook maar over te slaan.
Ik ben heel beniewd welke TV jij dan gaat kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:21:
... Dit icm de talloze nadelen van plasma heeft mij doen besluiten deze tv ook maar over te slaan.
Welke nadelen allemaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
dog4life schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:29:
[...]
*knip*
Maar ik heb het scherm dus ook, mijn 360 is kapot, dus wat dat betreft zou ik er geen last van hebben ;)
Morgen maar is kijken of ik m'n 360 kan laten repareren, ben wel benieuwd hoe dat er nou uitziet!

Ohja, wat betreft flikkeringen en buzzing: heb ik zelf ook een heeeel klein beetje.
Echter staat de tv nu op hetzelfde stopcontact aangesloten als voorheen mijn Alu macbook pro, waarvan ik lichte schokjes kreeg. Een andere wandcontactdoos gebruiken heeft dat verholpen, ga ik vanavond is doen voor de tv!
Ik heb de inputlag uitvoerig getest op mijn PS3 en kan niks merken, zelfs niet als ik me best doe.
Flikkeringen kan ik ook niet merken, heb me contrast echter nog wel vrij laag staan. Misschien ben ik er ook minder gevoelig voor, al zag ik het in winkels wel bij andere plasma tv's.

Buzz bevestig ik. Ik vind de buzznoise het grootste nadeel wat ik tot nu toe op mijn G20 heb kunnen vaststellen. Echter merk ik dit alleen op 1,5m van mijn toestel met het geluid heel zacht. Dus eigenlijk is het voor mij te verwaarlozen, maar goed... je moet toch wat te klagen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel aardig om de 'prijzenstand' na een maand of 3 eens te bekijken
[uit het begin van dit topic]
Per eind februari 2010 zijn er de eerste prijzen in Nederland bekend:

Panasonic TX-P42X20 € 599,00
Panasonic TX-P50X20 € 799,00
Panasonic TX-P42G20 € 1099,00
Panasonic TX-P50S20 € 1199,00
Nu is dat respectievelijk [laagste prijs op www.kieskeurig.nl]:

Panasonic TX-P42X20 € 442
Panasonic TX-P50X20 € 699,00
Panasonic TX-P42G20 € 855,00
Panasonic TX-P50S20 € 969,00

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:35:
[...]
ik heb net even wat gelezen over de kleur en het is brushed aluminium wat soms zwart lijkt en soms brons. ligt er maar aan hoe de lichtval is. ik heb er geen problemen mee maar me moeder wilt hem graag eerst zien. en ik ben zelf ook wel benieuwd
[...]
Ik heb hem al meerdere keren gezien:
  • In Den Bosch met heel weinig licht
  • Bij de Expert met matig licht
  • Bij de MM met (zoals gebruikelijk) heel veel licht.
In alle gevallen was de rand bronskleurig, zij het heel donker bronskleurig. Voor mij is dat niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:57:
Wel aardig om de 'prijzenstand' na een maand of 3 eens te bekijken

[...]

Nu is dat respectievelijk [laagste prijs op www.kieskeurig.nl]:

Panasonic TX-P42X20 € 442
Panasonic TX-P50X20 € 699,00
Panasonic TX-P42G20 € 855,00
Panasonic TX-P50S20 € 969,00
Dat is wel grappig, alle winkels geven steevast dezelfde prijs aan, behalve electroshop oid.
Ga je naar die site, is de tv ten eerste niet op voorraad (G20), en ten tweede staat er dan opeens 920.
Mijn 1049 bij MM is desalniettemin goed besteed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:31:
Ik ben heel beniewd welke TV jij dan gaat kopen....
Afhankelijk van hoe snel CI+ Ziggo ondersteuning wordt geboden op de nieuwe Samsung TV's waarschijnlijk een Samsung 40C6700. Eventueel kan het nog een philips worden, maar die zijn helemaal niet gecertificeerd voor Ziggo.
-Image retention door ongelijkmatige slijtage van de fosforlaag. Blauw is hier ook gevoeliger voor, dus je hebt kans dat van je mooie THX over een paar jaar niks meer te maken is. Tegenwoordig heb je overal zenderlogo's en vaak veel informatiebalken in beeld. Denk dan vooral aan sport. Als ik 2 wedstrijden van het WK zou willen zien achter elkaar, dan zou ik al met mijn billen knijpen of die scorebalk morgen niet nog in beeld staat.
-TV indraaien. De Eerste 100 uur is de fosforlaag extra gevoelig voor image retention, dus eigenlijk moet je de tv 5 dagen dia's laten draaien voordat je hem kunt gebruiken.
-Flikkeren. Dit komt door de manier waarop een plasma wordt aangestuurd. Een pixel wordt vaker aangestraald naarmate deze helderder moet zijn. Hierdoor kun je in de minder heldere stukken flikkeringen zien. Ik zag deze helaas ook. Hierdoor wordt tv kijken vermoeiend.
-Fosfor lag: vooral bij games en dan in het bijzonder shooters waarbij flinke bewegingen gemaakt worden zie je in donkere stukken een gele/groene nagloed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de film Sin city waarbij je veel grote zwarte en witte vlakken hebt die veel bewegen. Hierin doen de Panasonics het heel slecht. Het kan echter ook bij andere minder extreme verschillen voorkomen. Zelf heb ik dit niet kunnen ontdekken in het beeldmateriaal dat ik tot nu toe gezien heb.
-Floating blacks: een soort dynamisch aangepaste achtergrond verlichting, waardoor zwart meer grijs wordt, ook in de delen waar geen beeld is. Daar gaat je mooie contrast ratio. Soms treedt dit effect meerdere keren in 1 scene op. Bijvoorbeeld als iemand door het beeld loopt. Dit kan zeer storend zijn.
-Rising blacklevels: vooral Panasonic lijkt hier gevoelig voor. Met het slijten van de fosfor laag moeten de pixels heftiger aangestraald worden. Dit zorgt ervoor dat zwart langzaam grijs wordt met de branduren. Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij er door onjuiste regeling van interne componenten na 200 uur zwart echt ineens grijs werd. Schijnbaar is hiervoor een firmware update beschikbaar. Panasonic heeft het probleem ook erkend.
-Korreligheid van het beeld. Meer iets wat ikzelf zag. Door de constante aanstraling van de pixels, waarbij de pixels snel hun lading verliezen tot de volgende lading krijg je toch een verlies aan scherpte in het beeld. Bij beweging is dit juist een voordeel, maar bij wat langzamer bewegende beelden kun je dit op vlakken redelijk goed waarnemen.
Posterization: Verlies van details in kleurgradienten. Een beetje het verlengde van bovengenoemde. Zelf heb ik dit nog niet kunnen waarnemen, maar daar heb je bij beweging ook vrij weinig tijd voor.
Flets beeldNou weet ik dat het licht in een zaak niet representatief is, maar ik kon gewoon geen contrast/helderheid combi vinden waarbij ik vond dat wit ook echt wit werd. Dit bijvoorbeeld in ondertitels en zenderlogo's. Ook met gamma op 2.6 leek het nog nergens op. Alleen bij Bluerays was het best aardig.. LCD tv's produceren in mijn ogen beter wit. Als je gaat meten, dan zou het kunnen zijn dat deze uitspraak niet klopt.
-Energieverbruik: niet echt meer een issue voor die paar tientjes per jaar, maar het is zeker geen voordeel van plasma.

edit: oh ja ook nog een
Brom/zoem die van toonhoogte wisselt afhankelijk van hoe donker of licht het beeld is. Dit heb ik in de winkel ook niet kunnen horen. Het volume stond op 1 en ik heb het ook uitgezet maar niks gehoord. De lijst is gewoon te lang voor mij.

Plasma heeft ook veel voordelen, zoals enorm goed contrast en kleurweergave en bewegingsresolutie die direct overtuigen zodra je een bluray opzet, maar de eerste 2 lijken vooral op de korte termijn te gelden. Nu willen de fabrikanten vast dat je elke 2 jaar weer een nieuwe TV koopt, maar ik vermoed dat ik dat toch niet ga doen. Voor mij speelt ook mee dat ik een aantal nadelen niet visueel kon zien en de lijst nu onderhand wel heel lang was geworden. Stel dat je bij thuiskomst alsnog een nieuw 'probleem' ziet, dan zit je weer met omruilen etc. Ik denk dat ik na ruim een uur kijken en met opties spelen genoeg heb geprobeerd om deze tv definitief af te strepen. De reviews zijn allemaal lovend, maar ik ben waarschijnlijk geen plasma kijker. Wat betreft een LCD zit je toch zekerder en zoiets als backlightbleeding vind ik normaal niet storend in zwarte randen van boven en onder filmmateriaal. Ik vond het zwartniveau van de Samsungs ook erg goed (duidelijk beter dan de LED van panasonic) en hun beweginsinterpolatie was samen met philips het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 18-05-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal heel erg waar en allemaal erg persoonlijk. ik heb een model uit 2008 (px80) en heb nog nooit iets opgemerkt op de buzz en image retention na. ik heb meteen na aanschaf me laptop op het scherm aangesloten en toen zag je inderdaad na een paar minuten al taakbalk etcetera. je kon gewoon lezen wat er als laatst op het scherm gestaan heeft. echter als je de tv weer aanzet en iets anders gaat kijken is het zo weer weg. kijk zo vaak hele wedstrijden achter elkaar en nog nooit iets ingebrand. komt ook omdat de scoren zo vaak ff weg gaat omdat er een herhaling of iets dergelijks is. bovendien heb je na 45 altijd wel reclame of iets dergelijks. dat was op een 2008 model. buzz valt me de ene dag wel op en de andere niet maar dat is alleen maar op maximaal 1 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker offtopic zo maar LCD komt er bij mij niet in, zwartwaardes zijn echt een aanfluiting en daardoor de kleuren ook, het ziet er gewoon niet uit. Verder is gamen op een LCD al helemaal een drama, al die kratelranden, echt om te janken. Maar goed ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:36:
[...]
-Image retention Dit is geen inbranden, en heb het zelf 1x gehad maar dat was dan ook binnen 1 minute weer weg, niet echt iets schrikbarend lijkt mij?

-TV indraaien. Hoeft echt niet, gewoon lekker beginnen met kijken en het inspelen gaat vanzelf, ben je van mening dat een lcd in het begin beter beeld geeft dan een plasma? want dat is absolute niet waar.. integendeel zelfs.

-Flikkeren. Dit komt door de manier waarop een plasma wordt aangestuurd. Een pixel wordt vaker aangestraald naarmate deze helderder moet zijn. Hierdoor kun je in de minder heldere stukken flikkeringen zien. Ik zag deze helaas ook. Hierdoor wordt tv kijken vermoeiend. (Begrijpelijk, gelukkig zie ik het zelf niet)

-Fosfor lag: ......... Zelf heb ik dit niet kunnen ontdekken in het beeldmateriaal dat ik tot nu toe gezien heb. (Ik ook niet, maar wat is dan uw nadeel hierin?)

-Floating blacks: Heb zelf een P50G20 en heb hier geen last van, gelukkig ben ik niet de enige.

-Rising blacklevels: Ook pioneer heeft dit, maar panasonic heeft dit toegegeven en bij de 2010 versies is dit probleem opgelost en zal het niet zo hard gaan zoals de voorgaande modellen. Maar kan je verzekeren dat een LCD hierin qua zwartwaardes helaas het onderspit moet delven.

-Korreligheid van het beeld. Meer iets wat ikzelf zag. Door de constante aanstraling van de pixels, waarbij de pixels snel hun lading verliezen tot de volgende lading krijg je toch een verlies aan scherpte in het beeld. Bij beweging is dit juist een voordeel, maar bij wat langzamer bewegende beelden kun je dit op vlakken redelijk goed waarnemen. (Verkeerde benaming, maar als we uitgaan van jouw standpunt hierin dan kan je inderdaad beter voor een LCD gaan)

-Posterization: Verlies van details in kleurgradienten. Een beetje het verlengde van bovengenoemde. Zelf heb ik dit nog niet kunnen waarnemen, maar daar heb je bij beweging ook vrij weinig tijd voor. (Stel dat dit waar is, wat is dan uw nadeel hierin?)

-Flets beeld Heb altijd het idee dat LCD hier een uitblinker in was :? Tenzei je het in een winkel vergelijkt zoals mediamarkt, dan is inderdaad de plasma's in hun nadeel.

-Energieverbruik: niet echt meer een issue voor die paar tientjes per jaar, maar het is zeker geen voordeel van plasma. <-- wat een onzin, nu ben je aan het zoeken :p (sorry :X )

edit: oh ja ook nog een
Brom/zoem Ik hoor het als ik achter de tv zit met me hoofd, niet echt een probleem lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:36:
-Image retention door ongelijkmatige slijtage van de fosforlaag. Blauw is hier ook gevoeliger voor, dus je hebt kans dat van je mooie THX over een paar jaar niks meer te maken is. Tegenwoordig heb je overal zenderlogo's en vaak veel informatiebalken in beeld. Denk dan vooral aan sport. Als ik 2 wedstrijden van het WK zou willen zien achter elkaar, dan zou ik al met mijn billen knijpen of die scorebalk morgen niet nog in beeld staat.
En dan? Trekt vanzelf wel weer weg hoor. Ik heb het idee dat met veel van die "problemen" het vaak meer de gebruiker is die zichzelf gek maakt, dan dat er werkelijk iets te zien of te vrezen valt. De kamer volledig verduisteren en de tv half afplakken om toch maar die vreselijke floating blacks te kunnen zien bijv. 8)7 Van je lijst, waarvan je een aantal punten niet hebt kunnen constateren, hoop ik alleen dat ik geen maandagochtendexemplaar heb met luidt gezoem e.d.

Voor de rest is het gewoon je eigen keuze. Zo in de winkel zag ik niet eens zoveel verschil tussen Panasonic plasma's en de LG LCD tv ernaast, maar 1 Sony demonstratievideo zegt ook niet alles. In veel winkels draaien ze alleen SD promofilmpjes, daar heb je helemaal al niks aan. Het viel me alleen bij een Philips op dat de upscaling zo slecht was: enorme kartels en strepen in een logo ipv wat meer vloeiende randen zoals bij andere merken.

Wanneer je maar lang genoeg een topic volgt over merk/type tv x van merk y, dan krijg je altijd wel een lijst met problemen, waarvan de helft je nooit zouden opvallen als niet iemand je had verteld dat je er speciaal op moest letten. Dan blijft er op den duur niks anders over dat je tv te vervangen door een aquarium, want dat heb je tenminste levensecht beeld. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 18-05-2010 20:02 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja het is erg lastig. De perfecte tv bestaat niet, zoveel is me wel duidelijk. Maar ik vind het frappant dat ik al 2x het voornemen had: nu ga ik de G20 gewoon kopen en dat ik dan alsnog de knoop niet durfde door te hakken als ik in de winkel stond. Misschien moet ik nog maar eens naar de BCC, daar overtuigde de G20 meer. Hij had daar ook zijn eigen standje. Bij de Harense smid durf ik me al onderhand niet meer te vertonen gezien de 3 uur die ik de afgelopen 2x in de winkel heb doorgebracht zonder wat te kopen.

Ik heb niet alle punten zelf kunnen constateren, dus je kunt je afvragen, waarom zou je dat dan meenemen in je afweging. Misschien had ik hem maar meteen als impulsaankoop moeten kopen in de BCC, dan had ik verder niks gelezen over al die mogelijke problemen.

De Samsung B8000 (is een LED) heeft op HDTVtest.co.uk een zwartwaarde met autodimming van 0.02cd/m². Dit is dezelfde waarde als de G20. Op AVSforum heb ik een waarde voor de G20 van 0.04cd/m² gevonden. edit: op flatpanelhd.com komt ook 0.04 uit de test. Dus om nu echt te spreken van extreem beter zwartniveau van deze plasma is niet in overeenstemming met de meetgegevens van verschillende reviews.

Ik ben overigens geen LCD fanboy hoor en ik wil geen plasma liefhebber tegen een zeer been schoppen. Ik presenteer alleen de informatie die ik de laatste tijd heb vergaard. Dus don't kill the messenger :)

Jullie hebben me al bijna weer overtuigd om de G20 toch weer te overwegen. Zucht...

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 18-05-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik de 90 pagina's ga doorspitten.. toeval wil dat ik op zoek ben naar een andere tv, ik had al naar deze gekeken van de week (online) en nu op ik mijn got startpage en ik zie dat er een topic over bestaat.. puur toeval.. of toch niet :)
In elk geval een hoop leesvoer, eerst eens kijken of ik plasm, lcd of led neem, en nee, dat was geen vraag, dat antwoord kom ik nog wel tegen hier denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:11:
De Samsung B8000 (is een LED) heeft op HDTVtest.co.uk een zwartwaarde met autodimming van 0.02cd/m². Dit is dezelfde waarde als de G20.
Maar dit is waarschijnlijk wel alleen zo als het hele gebied dat gedimd wordt zwart is. Zodra er een witte pixel in het gebied is wordt het hele lichtniveau omhoog gegooid, ook bij de rest van de pixels die zwart zijn.

Dat is het hele irritante van dat autodimming: je hebt meer dan 2 miljoen pixels, maar maximaal iets van 500 vakjes waarin je beeld is verdeeld om te dimmen. Oftewel, meer dan 4000 pixels per dimgebied. En alleen als het hele vakje zwart is haal je de maximale zwartwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 18-05-2010 20:17 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:26:
Ze hebben inderdaad vertraging, maar dat hebben de andere merken ook. Sommige nieuwe modellen van Sony zijn ook reeds uitgesteld van levering heb ik al gehoord. Ik heb vandaag een telefoontje gehad of dat ze donderdag de VT20 kunnen komen leveren. Voor mij is het aftellen al ingegaan. Ik hoop voor de andere dat de volgende lading snel gaat komen.
ik is jaloers :O Mag ik vragen waar en wanneer je hem besteld hebt? Mijn VT20 heb ik ma 3 mei besteld bij S&F (internet) waarbij eerste 8-12 dagen levertijd stond.. later verhoogd naar 21 mei en nog later naar 28 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
[b][message=34022472,noline]

Ik ben overigens geen LCD fanboy hoor en ik wil geen plasma liefhebber tegen een zeer been schoppen. Ik presenteer alleen de informatie die ik de laatste tijd heb vergaard. Dus don't kill the messenger :)

Jullie hebben me al bijna weer overtuigd om de G20 toch weer te overwegen. Zucht...
Er is geen enkele TV die geen nadelen heeft.. Voor 1500 euro is de G20 gewoon de allerbeste keuze. Wanneer je een LCD zoekt met specificaties die ook maar een beetje in de buurt komen ben je minimaal het dubbele kwijt.

Laat je niet gek maken door alle nadelen die je leest.. 90% van deze nadelen merk je alleen maar wanneer je in onmogelijke posities voor of achter je TV zit. Het beeld wat de G20 laat zien in je eigen situatie laat je mond openvallen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 20:49
Vanavond even bij de MM in zwolle geweest. Daar stond sinds vandaag (Aldus de medewerker) een 50VT20.
Prijs: 2399. Ze hebben alleen een showmodel, geen voorraad.

2 dingen die me opvielen (verder valt het beeld toch niet te beoordelen in een winkel, imho):
-De rand is gewoon mooi. Dat brons is dan misschien wel brons, maar wel tegen het zwarte aan. Ikzelf had brons ook wel prima gevonden, maar dit is mooier. Mensen die de tv laten staan omdat de rand niet zwart is, zijn wmb niet wijs :P
-Dithering is t.o.v. van de V10 echt 10x minder geworden. Bij de V10 was het op 1,5 meter nog steeds storend aanwezig, maar bij de VT20 op 30cm nog steeds maar nauwelijks te zien. Erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel van plasma vind ik het knipperen bij lichte scenes en de posterazation. Al betwijfel ik of dat laatste een euvel is van plasma. Het ligt denk ik aan het aantal beschikbare kleuren. Hebben de topmodellen hier ook last van? Ik heb ook genoeg LCD-tv's gezien die er last van hebben.
Het knipperen is ook goed te verminderen door het contrast en de helderheid goed in te stellen. Dat is ook bevorderlijk voor de levensduur van de tv.
fosfor trailing zag ik alleen toen ik de helderheid en het contrast nog niet had aangepast. Toen ik het contrast omlaag had gedaan was het niet erg zichtbaar. Ik heb het überhaupt alleen in de map Afghan (Modern Warfare 2) waargenomen. Ik heb pas geleden nog Sin City (1080p) bekeken en heb geen afwijkingen waargenomen. Ik weet waar ik op moet letten.
De buzz komt eigenlijk nooit over het normale geluid uit en die andere problemen zijn eigenlijk geen problemen.
Ik vind plasma ook mooier voor games, want je hebt een soort van AA. De randjes zijn wat vloeiender. LCD is te scherp, waardoor je karteltjes ziet.
Ik heb de G10. De G20 zal wel iets beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de TX-P42G20 Zilver bij PlatteTV.nl in Nijmegen gekocht. Heb zelfs nog tot een mooie prijs kunnen onderhandelen en omdat ze ook een 'normale' winkel hebben doe ik ook gewoon mee met de gratis camera actie.

Echt een fantastische TV. Heb lang gezocht en lang getwijfelt maar volgens mij heb ik zeker de goede keus gemaakt. Vooral omdat ik veel naar voetbalwedstrijden en films kijk, dan is reactietijd en het super hoge kleurencontrast heel belangrijk.

Aansluiten met de Ziggo kaart en de CI+ module ging erg makkelijk. Kan eindelijk weer de normale afstandsbediening van de TV gebruiken zoals dat 'vroeger' altijd was ;-)

Ik ga dalijk lekker Avatar op blueray kijken en lekker genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook Grootaarts eens kunnen proberen (in Nijmegen) -> http://www.grootaarts.com...asonic%20Plasma%20TV.html
Op de site staat iig de P50VT20, misschien ook in de winkel. (zit in zijstraatje van koningsplein ;))
Ik heb er vandaag de P42G20ES gekocht, mooie prijs voor betaald (beetje afdingen..) en iig ook gewoon NL model en cameratje er gratis bij. Krijg 'm vrijdag, ben erg beniewd!
Kom trouwens wel vaker bij die zaak omdat er net ff wat kundiger (en aardiger) personeel staat i.v.t. bijv. Scheer en Foppe ofzo, athans, mijn ervaring... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

En welke prijs hebben jullie dan betaald voor de G20? Heb ik ook wat referentie voor de gewone tv zaken. Ik heb het idee dat ik hem wel voor 1150 inclusief garantie meekrijg. Dat CI+ goed werkt is voor mij een belangrijk voordeel.

[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 18-05-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik vind Avatar op bluray trouwens een beetje over the top eruit zien. De kleuren zijn te verzadigd. In de bioscoop leek het gewoon een echte film maar op bluray heb ik het gevoel naar een animatiefilm te zitten te kijken. Dit terwijl andere films er wel normaal uitzien. Ik gebruik overigens alleen de THX modus op de 50g20. Iemand dezelfde ervaring toevallig?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
FaceDown schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:57:
Ik vind Avatar op bluray trouwens een beetje over the top eruit zien. De kleuren zijn te verzadigd. In de bioscoop leek het gewoon een echte film maar op bluray heb ik het gevoel naar een animatiefilm te zitten te kijken. Dit terwijl andere films er wel normaal uitzien. Ik gebruik overigens alleen de THX modus op de 50g20. Iemand dezelfde ervaring toevallig?
Scherpte uitstaan? staat namelijk op 5 default? bij HD content is het raadzaam om het op 0 te zetten, het zelfde geld voor PN-R* als ik dat goed typ :P lekker uitlaten bij blu-ray.

Zelf ook Avatar op blu-ray gezien, mijn settings waren Contrast op 26/28, Helderheid in het midden, Kleur 30, Scherpte 0, levendige kleuren - PN-R - Eco Uit.
En dit natuurlijk bij een verduisterende kamer, meestal doe ik Eco aan in de middag en PR-N aan, scherpte op 2/3 bij SD content.

Met deze settings had ik niet de zelfde ervaring, vond het in het begin ook een beetje overdreven alsof ik naar een LCD aan het kijken was (sorry weet niet hoe ik dat anders uit moet leggen)
REDFISH schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:19:
En welke prijs hebben jullie dan betaald voor de G20? Heb ik ook wat referentie voor de gewone tv zaken. Ik heb het idee dat ik hem wel voor 1150 inclusief garantie meekrijg. Dat CI+ goed werkt is voor mij een belangrijk voordeel.
Knappe prijs voor een P50G20 :+ of heb je het over de 46''? 8)

[ Voor 15% gewijzigd door AngelusHD op 19-05-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké bedankt. zou daar ook eens langs gaan. ben aan het uitzoeken waar ik nou allemaal langs wil. denk BCC (dukenburg) Plattetv.nl, S&F en dan Grootaarts. misschien nog in Wijchen langs de Expert en Maxwell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:24:
oké bedankt. zou daar ook eens langs gaan. ben aan het uitzoeken waar ik nou allemaal langs wil. denk BCC (dukenburg) Plattetv.nl, S&F en dan Grootaarts. misschien nog in Wijchen langs de Expert en Maxwell.
Als je 'm daadwerkelijk bij één van die winkels wil kopen, probeer dan of je 'm bij plattetv kan kopen. Die hebben een prima service en van veel mensen hoor ik daar goede ervaringen mee. S&F en Maxwell zijn in mijn ogen verschrikkelijke winkels met popie-jopie verkopers die alleen maar goede verkooppraatjes kunnen houden maar verder niks weten. En Maxwell heb ik met een vriezer zeer slechte ervaringen met garantie. In essentie: ik kon zelf maar contact opnemen met de fabrikant en ik hoefde niet bij hun aan te kloppen. En ik vind dat de TV's daar echt über slecht afgesteld zijn. Voordeel is wel dat ze ALLEMAAL slecht afgesteld staan, dus relatief klopt het allemaal dan weer wel :P

BCC is een prima winkel om iets te kopen. Maar ook door vind ik het advies niet geweldig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Grrr...
ben nu al 4-5 maand (van 8 februari) aan het wachten op mijn 50" g20 van bij iishop.be !

Elke keer verleggen ze de verwachte lever datum.

Ik wil zaterdag de grens oversteken en in nederland achter het toestel gaan...
Wel heb ik bij iishop een heel goede prijs gekregen.
1205€

Kent er iemadn een winkel net over de grens (terneuzen ofzo)?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mediamarkt in Middelburg bijvoorbeeld. Ook heb je in Vlissingen en Goes, Echo Audio (zaak met super service, wel even bellen van tevoren of ze hem hebben). Verder zijn er genoeg bekende elektronica zaken te vinden in o.a. Terneuzen. :)

Gewoon vragen of ze mee kunnen gaan in die prijs en anders compenseren met bjivoorbeeld ander artikel.

[ Voor 18% gewijzigd door virtualJac op 19-05-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja het is erg lastig. De perfecte tv bestaat niet, zoveel is me wel duidelijk. Maar ik vind het frappant dat ik al 2x het voornemen had: nu ga ik de G20 gewoon kopen en dat ik dan alsnog de knoop niet durfde door te hakken als ik in de winkel stond. Misschien moet ik nog maar eens naar de BCC, daar overtuigde de G20 meer. Hij had daar ook zijn eigen standje. Bij de Harense smid durf ik me al onderhand niet meer te vertonen gezien de 3 uur die ik de afgelopen 2x in de winkel heb doorgebracht zonder wat te kopen.

Ik heb niet alle punten zelf kunnen constateren, dus je kunt je afvragen, waarom zou je dat dan meenemen in je afweging. Misschien had ik hem maar meteen als impulsaankoop moeten kopen in de BCC, dan had ik verder niks gelezen over al die mogelijke problemen.

De Samsung B8000 (is een LED) heeft op HDTVtest.co.uk een zwartwaarde met autodimming van 0.02cd/m². Dit is dezelfde waarde als de G20. Op AVSforum heb ik een waarde voor de G20 van 0.04cd/m² gevonden. edit: op flatpanelhd.com komt ook 0.04 uit de test. Dus om nu echt te spreken van extreem beter zwartniveau van deze plasma is niet in overeenstemming met de meetgegevens van verschillende reviews.

Denk dat je het jezelf te moeilijk maakt.

Als ik op de serieuze reviewsites kijk dan is de conclusie dat Plasma de beste beeldkwaliteit heeft. Tenzij je een conspiracy believer bent dan is dat dus met grote waarschijnlijkheid ook zo. TV's zijn in de winkel heel slecht te beoordelen, zeker als je geen kenner bent, dus ik ga gewoon af op deze sites.

Sowieso zit in elke type tv wel 1 of meerdere problemen zoals buzz waarover je dan in de betreffende topics op fora leest. Niet iedereen heeft last van die problemen dus ja dat is eigenlijk bij elke tv een gecalculeerd risico.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:40:
[...]

Als je 'm daadwerkelijk bij één van die winkels wil kopen, probeer dan of je 'm bij plattetv kan kopen. Die hebben een prima service en van veel mensen hoor ik daar goede ervaringen mee. S&F en Maxwell zijn in mijn ogen verschrikkelijke winkels met popie-jopie verkopers die alleen maar goede verkooppraatjes kunnen houden maar verder niks weten. En Maxwell heb ik met een vriezer zeer slechte ervaringen met garantie. In essentie: ik kon zelf maar contact opnemen met de fabrikant en ik hoefde niet bij hun aan te kloppen. En ik vind dat de TV's daar echt über slecht afgesteld zijn. Voordeel is wel dat ze ALLEMAAL slecht afgesteld staan, dus relatief klopt het allemaal dan weer wel :P

BCC is een prima winkel om iets te kopen. Maar ook door vind ik het advies niet geweldig.
ja ik ga sowieso niet bij de maxwell, expert, bcc of S&F kopen. vind het op een of andere manier niet echt fijne winkels. heb mijn vorige twee tv's bij digitalstreet (beuningen) gekocht. erg goedkope winkel maar ze hebben geen showroom ofzo. puur op de conclusies van verschillende reviews gekocht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik lees hier in dit topic nu een paar negatieve berichten over de G20 (floating blacks, buzz, etc), maar in hoeverre kampt de S20 met dezelfde problemen?

Ferry gaf op een ander forum een link naar een vrij positieve review over de S20, en hoewel die TV THX mist, een HDMI poort minder heeft, en nog wel wat kleine tekortkomingen, zijn over het algemeen de reacties/reviews over die TV vrij positief, en wordt ook een erg snelle input-response genoemd.

Zijn de buzz-problemen trouwens op te lossen bij de G20?

En hoe verhouden de nieuwe Pana's zich t.o.v. de LG's (die welliswaar minder goede zwartwaarden hebben, maar wellicht weer beter scoren op andere onderdelen!?)

Ik neig heel erg naar de G20, en ik snap dat iedere TV positieve en negatieve punten heeft, maar omdat de S20 ook erg goed lijkt (en veel goedkoper), de LG's ook erg goed scoren, en wellicht over een paar weken de nieuwste Samsung's OOK erg goed zullen scoren, is het dus gewoon een moeilijke keus om de 'juiste' beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Volgens mij is er vrij weinig aan die buzz te doen. Plasma's werken intern nu eenmaal met zeer hoge voltages, dus je zult altijd iets van geluid uit de componenten horen.

Ik heb de S20 ook gezien gisteren, maar om de een of andere gekke reden stond het beeld daarvan veel te fel. Ik heb het contrast helemaal teruggezet op 0, maar de blueray die erop draaide bleef in de lichte gebieden detailloos. Ik dacht al dat het aan de auto contrast lag, dus mijn hand voor de sensor gehouden, maar nog steeds niks. Ik heb de tv daardoor niet echt goed kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

angelus20 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:22:
[...]

Scherpte uitstaan? staat namelijk op 5 default? bij HD content is het raadzaam om het op 0 te zetten, het zelfde geld voor PN-R* als ik dat goed typ :P lekker uitlaten bij blu-ray.

Zelf ook Avatar op blu-ray gezien, mijn settings waren Contrast op 26/28, Helderheid in het midden, Kleur 30, Scherpte 0, levendige kleuren - PN-R - Eco Uit.
En dit natuurlijk bij een verduisterende kamer, meestal doe ik Eco aan in de middag en PR-N aan, scherpte op 2/3 bij SD content.

Met deze settings had ik niet de zelfde ervaring, vond het in het begin ook een beetje overdreven alsof ik naar een LCD aan het kijken was (sorry weet niet hoe ik dat anders uit moet leggen)
Ik gebruik ongeveer dezelfde settings, scherpte altijd op 0. Verder alle beeld-'verbeterings'-truukjes uit. Volgens mij is het echt de verzadiging van de bluray die flink is opgeschroefd om een wow-factor te creeeren bij mindere tv's.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
REDFISH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:28:
Volgens mij is er vrij weinig aan die buzz te doen. Plasma's werken intern nu eenmaal met zeer hoge voltages, dus je zult altijd iets van geluid uit de componenten horen.

Ik heb de S20 ook gezien gisteren, maar om de een of andere gekke reden stond het beeld daarvan veel te fel. Ik heb het contrast helemaal teruggezet op 0, maar de blueray die erop draaide bleef in de lichte gebieden detailloos. Ik dacht al dat het aan de auto contrast lag, dus mijn hand voor de sensor gehouden, maar nog steeds niks. Ik heb de tv daardoor niet echt goed kunnen beoordelen.
Maar niet iedere plasma heeft last van 'buzz' toch? Ik weet wel dat de Samsungs van vorig jaar er wat last van hadden, maar verder hoor je er niet zo vaak iets over.

S20 heb ik zelf nog nergens in de winkel gezien, dus ik kan alleen maar afgaan van reacties en reviews op websites :)

Ben trouwens ook wel benieuwd of de aansluitingen bij de nieuwste Samsungs aan de zijkant zullen zitten. Las zojuist de review van de 3D LCD van Samsung, waar dat wel het geval is, dus wellicht ook bij de plasma schermen. Dat zou toch wel een pluspuntje zijn voor de Samsung t.o.v. de Panasonic, maar goed, dat is natuurlijk alleen belangrijk wanneer de beeldkwaliteit van beide toestellen ongeveer even goed zou zijn, wat we nog niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:14:
ja ik ga sowieso niet bij de maxwell, expert, bcc of S&F kopen. vind het op een of andere manier niet echt fijne winkels. heb mijn vorige twee tv's bij digitalstreet (beuningen) gekocht. erg goedkope winkel maar ze hebben geen showroom ofzo. puur op de conclusies van verschillende reviews gekocht:)
Digitalstreet levert vaak Engelse of Duitse producten. Daarom kunnen ze redelijk goedkoop leveren: ze kopen goedkoop in in andere landen. Daar is in principe niks mis mee, maar voor de Panasonic zou ik dat ivm de garantie dus niet doen. Ik heb die overweging namelijk ook gemaakt ;) Maar een simpel fototoestel van 200 euro koop ik daar graag. Het scheelt op zo'n klein bedrag vaak al minimaal een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke vandaar. waren wel vaak de goedkoopste van nederland maar toen had ik nog geen weet van buitenlandse modellen en hun garantie. had dat van buitenlandse modellen al eerder in dit topic voorbij zien komen en ga daar zeker rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt het zelf ook al, het ligt er enorm aan hoe de tv afgesteld is! Dat ie er bij BCC beter uitziet zal idd zijn omdat ze 'm daar beter afstellen om de tv meer promoten en er een eigen standje maken.
Zo was ik bij plattetv in Nijmegen, en daar stonden twee G20's in twee formaten en je kan al snel zien dat die niet goed stonden afgesteld (mat beeld, zwart zag er niet mooi uit, etc.) Ernaast stond volgens mij een Samsung LCD waarbij het contrast zeer hoog stond en ja, toen leek die mooier zwart te hebben en scherper beeld....
Een maat van mij heeft de 46" (ik zelf krijg nu de 42") en toen ik bij hem thuis ging kijken zag het er compleet anders uit, niet te vergelijken.
Persoonlijk vond ik bij mijn 'vergelijkingstocht' dat LCD er over het algemeen wat gemaakter en onnatuurlijker (moeilijk uit te leggen) uit zag, maarja, das persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Gewoon het geluid wat harder zetten, heb je ook geen BUZZ meer.. :)

Als je je TV gewoon op normaal volume hebt staan en je zit er een meter of 3 vanaf moet je echt goede oren hebben om iets te horen.. Gisteren hoorde ik bij de IJsberenscene uit Earth (vrij fel, weinig geluid) inderdaad een Buzz, maar niet storend.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaringen met DLNA en PS3 Media server voor de G20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
Iemand ervaringen met DLNA en PS3 Media server voor de G20?
Wat noem je ervaring? PS3 media server werkt via je PS3, niet via je tv. Werkt prettig en mijn .mkv's geven ontzettend sexy beeld op mijn G20 ;) Als je dat ervaring bedoelt. DLNA gebruik ik om deze reden niet. Misschien nog eens proberen want dan hoeft mijn PS3 niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giordino schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:31:
[...]

ik is jaloers :O Mag ik vragen waar en wanneer je hem besteld hebt? Mijn VT20 heb ik ma 3 mei besteld bij S&F (internet) waarbij eerste 8-12 dagen levertijd stond.. later verhoogd naar 21 mei en nog later naar 28 mei
Heb hem bij Van den Borre besteld (België). den 8ste mei ofzo. Vorige week waren er ongeveer 30 binnen gekomen. Mensen die een bestelling in wacht hadden konden hun VT krijgen. De overige modellen werden verdeeld aan hun winkels als toonzaalmoddellen. Veel geluk gehad, want in de overige winkelketens zeide ze me telkens dat het nog wel een maand kon duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:50:
Als je je TV gewoon op normaal volume hebt staan en je zit er een meter of 3 vanaf moet je echt goede oren hebben om iets te horen.
* Ultra meldt zich :(
Ik heb vandaag de dealer laten weten dat mijn G20 een abnormale buzz produceert. Ik ben benieuwd.
Contrast staat op 20 overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultra op 19-05-2010 13:04 . Reden: +contrast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:02:
[...]

Wat noem je ervaring? PS3 media server werkt via je PS3, niet via je tv. Werkt prettig en mijn .mkv's geven ontzettend sexy beeld op mijn G20 ;) Als je dat ervaring bedoelt. DLNA gebruik ik om deze reden niet. Misschien nog eens proberen want dan hoeft mijn PS3 niet aan.
Het schijnt dus te kunnen dat je zonder je PS3 ook kan streamen. Onder de Viera knop komt dan de PS3 media server tevoorschijn. Alleen je moet de PS3 media server op een bepaalde manier instellen zodat de G20 hem herkent. En hier ligt mijn vraag. Wat moet ik er allemaal voor doen om de connectie tussen mn tv en PS3 media server vanaf een pc te realiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
DLNA met .mkv etc moet ik ook is gaan uitproberen. Ik koppel nu mijn macbook via hdmi aan de tv, maar dat kan beter natuurlijk!
Ik denk dat iedere DLNA compliant server naar de tv kan streamen?

Bij het aanzetten heb ik ook een irritante buzz, na een tijdje wordt dat steeds minder. Echter zonder geluid etc, hoor ik het vanaf 2.5m wel 'zachtjes'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
PS3mediaserver werkt gewoon met de G20. Als je hem maar op het netwerk zet. Hij speelt ook .mkv af.
Heb mijn G20 wel weer ingeruild tegen een PS50C6500 van Samsung i.v.m. de irritante buzz. Voor mij echt onbegrijpelijk een THX gecertificeerde TV met buzz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
mrgoolie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:49:
Grrr...
ben nu al 4-5 maand (van 8 februari) aan het wachten op mijn 50" g20 van bij iishop.be !

Elke keer verleggen ze de verwachte lever datum.

Ik wil zaterdag de grens oversteken en in nederland achter het toestel gaan...
Wel heb ik bij iishop een heel goede prijs gekregen.
1205€

Kent er iemadn een winkel net over de grens (terneuzen ofzo)?

thanks
Dan zou ik middelburg proberen, media markt, mikro-electro , it's en echo audio hebben geen 50" plasma schermen op voorraad. Kan wel besteld worden uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:08:
[...]

Het schijnt dus te kunnen dat je zonder je PS3 ook kan streamen. Onder de Viera knop komt dan de PS3 media server tevoorschijn. Alleen je moet de PS3 media server op een bepaalde manier instellen zodat de G20 hem herkent. En hier ligt mijn vraag. Wat moet ik er allemaal voor doen om de connectie tussen mn tv en PS3 media server vanaf een pc te realiseren
Ik houd me aanbevolen. Als je dit weet vergeet me niet even in te lichten :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Hallo,
Ik heb sinds maart een 50g20 in bestelling staan, die nog altijd niet binnen is
echter hoe langer het duurt , hoe meer issues ik lees
voornamelijk het floating black issue
is dit nu zo erg?
want ik wil mij er straks niet aan ergeren
of annuleer ik beter de zaak, en ga ik toch voor een lg 50pk950
maar deze heeft dan weer IR issue en reflectie en een sharpening issue (echter wel mooi design)
blijkbaar is het dit jaar echt moeilijk kiezen, maar ik wil gn foute keuze maken

jullie mening graag

[ Voor 21% gewijzigd door skank op 19-05-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het contrast op 50 laat staan is de buzz goed te horen ja. Op 30 hoor je hem amper, tenzij de G20 slechter is dan de G10. Ik ben jong en ik ben erg gevoelig voor hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

skank schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:01:
Hallo,
is dit nu zo erg?
maar deze heeft dan weer IR issue en reflectie en een sharpening issue (echter wel mooi design)
blijkbaar is het dit jaar echt moeilijk kiezen, maar ik wil gn foute keuze maken

jullie mening graag
Laat je niet gek maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:55:
PS3mediaserver werkt gewoon met de G20. Als je hem maar op het netwerk zet. Hij speelt ook .mkv af.
Heb mijn G20 wel weer ingeruild tegen een PS50C6500 van Samsung i.v.m. de irritante buzz. Voor mij echt onbegrijpelijk een THX gecertificeerde TV met buzz 8)7
en hoe heb je dat ingesteld dan? binnen PS3 media server?

Heb je een soort van stappenplan zodat je die connectie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:00:
[...]

Ik houd me aanbevolen. Als je dit weet vergeet me niet even in te lichten :) d:)b
ik ga het dit weekend testen. ik hou je op de hoogte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:30:
[...]

ik ga het dit weekend testen. ik hou je op de hoogte :*)
Ik vanavond ;)
Ziet er veelbelovend uit, Wikipedia: AVCHD geeft eigenlijk aan dat de normale .mkv's standaard gestreamed zouden moeten kunnen worden!
Moet ik alleen ff een kabeltje opzoeken zodat ik mijn tv op mijn receiver aan kan sluiten, zodat ik iig ook audio heb..

Edit: ik weet dat mkv een container is, maar de mkv's die ik heb zijn normaliter voorzien van een MP4 codec (x264) en DTS/AC3 geluid!

[ Voor 12% gewijzigd door dog4life op 19-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
DeeJee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Laat je niet gek maken.....
nog meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zoals er gezegd wordt, laat je niet gek maken.
Er zijn voor elke tv wel nadelen te noemen. Feit blijft dat Plasma momenteel nog voor staat op LCD (LED).
En bij Plasma heb je bepaalde nadelen. De een heeft wel een Buzz, de ander hoort hem niet. De een kijkt zo naar z'n scherm (met loep), de ander vindt het wel best.

Ik zou zeggen, ga ervoor. Het is een prima ding voor z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
dog4life schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Ik vanavond ;)
Ziet er veelbelovend uit, Wikipedia: AVCHD geeft eigenlijk aan dat de normale .mkv's standaard gestreamed zouden moeten kunnen worden!
Moet ik alleen ff een kabeltje opzoeken zodat ik mijn tv op mijn receiver aan kan sluiten, zodat ik iig ook audio heb..
Als het werkt, laat ons even weten hoe of wat je wat gedaan hebt. Dan kunnen we allemaal mee profiteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:38:
[...]

Zoals er gezegd wordt, laat je niet gek maken.
Er zijn voor elke tv wel nadelen te noemen. Feit blijft dat Plasma momenteel nog voor staat op LCD (LED).
En bij Plasma heb je bepaalde nadelen. De een heeft wel een Buzz, de ander hoort hem niet. De een kijkt zo naar z'n scherm (met loep), de ander vindt het wel best.

Ik zou zeggen, ga ervoor. Het is een prima ding voor z'n prijs.
dus de floating blacks vallen wel mee? Het is voornamelijk dit dat me stoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

skank schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:01:
Hallo,
is dit nu zo erg?

jullie mening graag
Ik ben supertevreden over mijn 50g20. Ik heb een keer gezien wat er met floating blacks bedoeld wordt, maar in de praktijk komt het nauwelijks voor laat staan dat ik me eraan stoor. Bovendien wordt het waarschijnlijk binnenkort met een firmware verholpen.
Moest ik nu opnieuw een tv moeten kiezen, dan zou het weer deze worden zonder enige twijfel. Het beeld is echt nagenoeg perfect.

Lees gewoon de reviews nauwkeurig en dan kom je erachter dat dit op het moment de beste koop is. In fora zul je natuurlijk altijd over problemen lezen. Mensen zijn nu eenmaal eerder geneigd te posten over een probleem, dan te vertellen hoe tevreden ze zijn met hun aankoop. Hierdoor worden sommige issues uitvergroot, met floating blacks als lichtend (haha) voorbeeld. Veel mensen zien het probleem niet eens, en anderen zien het pas omdat ze ernaar op zoek gaan omdat ze erover gelezen hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe kan het je nou storen en tegelijkertijd vragen of het wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
skank schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Ik heb er geen last van en mn ogen hebben 0 afwijking. Dus het zal wel meevallen allemaal.

Tip, neem een sherlock holmes bluray mee naar een shop en bekijk de begin scene waar de camera een tunnel ingaat. Daar kan je een beetje zien hoe "ERG" het is met floating blacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:45:
[...]

Ik heb er geen last van en mn ogen hebben 0 afwijking. Dus het zal wel meevallen allemaal.

Tip, neem een sherlock holmes bluray mee naar een shop en bekijk de begin scene waar de camera een tunnel ingaat. Daar kan je een beetje zien hoe "ERG" het is met floating blacks
ik heb die niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Planet X schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:55:
Is een exemplarisch probleem, want ik heb echt een muisstille g20.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Raymond schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:44:
Hoe kan het je nou storen en tegelijkertijd vragen of het wel meevalt?
Ik zeg toch dat het me niet stoort?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
http://www.bol.com/nl/p/d...02004008266350/index.html ;)

nee geintje, maar neem een film mee waarvan je weet dat er donkere scenes inzitten en dan kan je wel kijken naar je floating blacks.

maar zoals al eerder werd gezegd... als je niet van het fenomeen afweet, valt het je ook niet op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

FaceDown schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Raymond doelde denk op de reactie van skank
skank schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
FaceDown schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:44:
[...]

Ik ben supertevreden over mijn 50g20 .... Moest ik nu opnieuw een tv moeten kiezen, dan zou het weer deze worden zonder enige twijfel.
Afgezien van het feit dat ik een 42g20 heb, geldt dit ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wouter Rebel schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Afgezien van het feit dat ik een 42g20 heb, geldt dit ook voor mij.
Amen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
FaceDown schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Kom er dan ook niet zo sneaky tussendoor waaien met je uitgebreide post, het was een reactie op skank :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Mijn 50G20 is ook net binnen, vorige week bij S&F Groningen besteld. Ze hebben hem keurig netjes op de afgesproken dag bezorgd en voor een mooie prijs vind ik zelf.
Nu nog even ophangen dat ding en me verdiepen in het inspeel verhaal en eventueel een inspeel dvd'tje halen, ik zal dit topic er nog eens op nalezen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Brabso schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:16:
Mijn 50G20 is ook net binnen, vorige week bij S&F Groningen besteld. Ze hebben hem keurig netjes op de afgesproken dag bezorgd en voor een mooie prijs vind ik zelf.
Nu nog even ophangen dat ding en me verdiepen in het inspeel verhaal en eventueel een inspeel dvd'tje halen, ik zal dit topic er nog eens op nalezen wat dat betreft.
Zonde van je geld een inspeel DVD-tje, gewoon rustig TV kijken en als je dan persé het contrast hoog wil zetten de eerste 100/200u dan wat voorzichtiger zijn met statische hoog contrasterende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
mensen die movies of wat dan ook willen streamen vanaf pc naar tv of van pc naar ps3
zoek effe op google enable DLNA windowsxp (of windows 7)

je moet een instelling dan effe aanzetten bij windows mediaplayer 11 dacht ik (voor windows xp) daarna kan je bestanden onder mijn documenten in het mapje video zetten en vervolgens wordt je pc herkend op de tv of ps3. gewoon effe googlen en je komt er zeker weten uit. Heb zowel voor winxp als voor win7 een uitleg gevonden @ google alleen geen zin om die nu weer op te zoeken ;)

suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
jakz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:10:
mensen die movies of wat dan ook willen streamen vanaf pc naar tv of van pc naar ps3

je moet een instelling dan effe aanzetten bij windows mediaplayer 11 dacht ik (voor windows xp) daarna kan je bestanden onder mijn documenten in het mapje video zetten en vervolgens wordt je pc herkend op de tv of ps3. gewoon effe googlen en je komt er zeker weten uit. Heb zowel voor winxp als voor win7 een uitleg gevonden @ google alleen geen zin om die nu weer op te zoeken ;)

suc6 ermee
met windows media player sucks big time. daar zitten echt nog teveel haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Uiteindelijk toch maar de G20 gehaald na jullie overtuigende commentaren. en...en...en...en...en...

Ja, ik zat er dus in de winkel te dicht op. Kijk je SD materiaal dan moet je toch zo'n 3 meter als minimum aanhouden en dan is het beeld echt super. Het is wel even wennen, maar de kleurreproductie is echt super. Met invallend licht is het toch wat minder dan de oude CRT die vervangen is, maar dan moet de luxaflex maar wat eerder omlaag.

Gelukkig heb ik de 42" gekocht want hij is eigenlijk al te groot voor de zithoek.

Ik draai nu BBC2, THX stand, contrast op 20. De BBC heeft geen zenderlogo.

Nog even een vraagj: moet je 16:9 overscan aanzetten zodat hij pixel shift gebruikt? Ik kan hier in de handleiding niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
FaceDown schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:50:
[...]

Is een exemplarisch probleem, want ik heb echt een muisstille g20.
Helaas moet ik omtrent dit ingrijpen, want er is wel degelijk... (geintje :+ ) |:( nee eigenlijk is er bij normaal gebruik geen buzz hoorbaar en moet je dan ook echt met je hoofd achter de tv gaan zitten wil je het horen.

Ik ben best wel kritische wat betreft beeld maar floating blacks heb ik op mijn exemplaar nog niet gezien, en ik kijk veel HD content met zwarte scenes..

Waarschijnlijk heb ik geluk? en mooi beeld en heb deze problemen niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
jakz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:10:

suc6 ermee
Tx. Gaat alleen niet werken op mijn Macbook..
PS3 media server = java, dus zou onder beide OS'en moeten werken. iig, ik ga vanavond even knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
dog4life schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Tx. Gaat alleen niet werken op mijn Macbook..
PS3 media server = java, dus zou onder beide OS'en moeten werken. iig, ik ga vanavond even knutselen :)
er is ook een mac uitgave van pms3: http://code.google.com/p/....20.409-BETA.dmg&can=2&q=

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 19-05-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Even bij de BCC geweest en ze hadden hier een 50 inch VT20. Zeker een goed beeld en uiteraard stonden de normale Panasonic's ergens achterin de hoek te verpieteren.
Ik ben wel overtuigd dat ik iig nog geen 3D ga aanschaffen. Het 3D gaf mij een vreemd beeld. Het beeld in de ooghoeken leek soms niet 3D en dus werd het beeld onscherp oid. Ik heb geen idee hoe de hersenen werken maar nee geen 2500 euro voor dit scherm.

ps: Aan de overkant stonden Sony en Philips LED TV's a 1500-3000 Euro met blueray te draaien.. ja duh dat dat er een stuk beter uitziet en ja dat verkoopt wel lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedy.vuurwerk.nl/HIER/50VT20-1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedy.vuurwerk.nl/HIER/50VT20-2.png

Ps: iemand nog een idee waarom die prijzen bij bijna elke (web)winkel hetzelfde zijn. Kartel werking oid ? Misschien Neelie Kroes eens een mail sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door freedzed6 op 19-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij welke BCC hing de VT20 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 14:48
freedzed6 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:28:
Ps: iemand nog een idee waarom die prijzen bij bijna elke (web)winkel hetzelfde zijn. Kartel werking oid ? Misschien Neelie Kroes eens een mail sturen.
Het merk zelf mag dat soort dingen wel zelf bepalen, maar merken onderling niet... dus Panasonic mag niet Sony en Philips bellen en zeggen dat ze die dingen voortaan maar voor 3k aan gaan bieden.

Beetje bescherming van de markt ook, anders gaan webshops iets boven of soms gewoon onder de inkoopprijs die dingen dumpen in de hoop dat ze er een hdmi kabeltje van 100 euro bij kopen om daar de winst op te pakken.
Terwijl de retailers met winkels de marge nodig hebben ivm personeel en pand ed.

Eigenlijk wel handig juist voor webwinkels, die krijgen zo tenminste ook wat centen binnen... en je ziet dat het gewoon ook werkt, mensen kopen toch wel, je hoeft het niet voor inkoop weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jullie overtuigen me ! dus niks v floating blacks aantrekken en kopen die handel ! :)

net gelezen trouwens

http://translate.google.i...sma-2010.html&sl=it&tl=en

hun antwoord

[ Voor 57% gewijzigd door skank op 19-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:10:
Bij de MM Alexandrium hangt er ook 1. Ook met dat tenenkrommende hondjes en ballonnen-filmpje. :P Zag er wel goed uit, maar hoe de 3d is heb ik niet naar gevraagd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Het zijn over het algemeen gewoon de adviesprijzen van de fabrikant. Je ziet in de winkels vaak gewoon de prijzen die ook op de website van Panasonic staan, maar je bent eigenlijk gek als je dat er voor geeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Ps: iemand nog een idee waarom die prijzen bij bijna elke (web)winkel hetzelfde zijn. Kartel werking oid ?
Waarschijnlijk omdat ze (50 inch) bijna nergens op voorraad zijn. Veel vraag, weinig aanbod = hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Loki.Nya schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:46:
[...]
Het zijn over het algemeen gewoon de adviesprijzen van de fabrikant. Je ziet in de winkels vaak gewoon de prijzen die ook op de website van Panasonic staan, maar je bent eigenlijk gek als je dat er voor geeft. :P
Hoe verklaar je dan dat de panasonic tx-p46s20 ver onder de adviesprijs wordt aangeboden?
http://www.kieskeurig.nl/...tx-p46s20/prijzen/896404/
Ook een nieuwe serie, maar inmiddels 100-en euro's gedaald. En flink op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heeft iemand goede transcode settings voor wild media server? Ik heb als device Samsung tv gekozen en DLNA 1.5. Dan kan ik de server direct browsen. Ik krijg alleen telkens bestand niet ondersteund. Ik heb wat gespeeld met de settings. Soms levert het: even geduld aub op, maar dan krijg ik weer bestand niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Daarom is het ook een adviesprijs. Ze zetten 'em in de winkel neer voor die prijs, maar verkopen het ook wel voor minder als je er om vraagt. Bij een webwinkel gaat dat wat moeilijker, dus die gaan al snel onder die prijs zitten om goed te blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
klerk12345 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:56:
[...]

Hoe verklaar je dan dat de panasonic tx-p46s20 ver onder de adviesprijs wordt aangeboden?
http://www.kieskeurig.nl/...tx-p46s20/prijzen/896404/
Ook een nieuwe serie, maar inmiddels 100-en euro's gedaald. En flink op voorraad...
Simpel, ik zie dat nu wel vaker, nu ik een paar apparaten (pana plasma's en onkyo receivers) in de gaten houd: Wanneer de winkels bij hun leveranciers zien dat modellen eraan zitten te komen (staan al in de overzichten), dan zetten ze die apparaten ook bij henzelf op de site. De leverancier zal in eerste instantie gewoon de adviesprijs in de prijslijst hebben staan en die zie je dan 1-op-1 weer terug op de site van de winkels. Zodra het apparaat daadwerkelijk leverbaar wordt, worden de prijzen aangepast en dalen de prijzen in de winkels ook.

Onkyo heeft net een nieuwe lijn receivers uitgebracht (de x08 serie) en die heeft wel een maand in de prijslijsten gestaan tegen de adviesprijs, zonder dat'ie leverbaar was. En zodra de receivers daadwerkelijk leverbaar werden, daalden de prijzen meteen.

Datzelfde zie je nu bij de panasonics ook gebeuren: De tv's die nog niet leverbaar zijn, maar al wel in de prijslijsten staan (de VT20), staan practisch overal voor de adviesprijs. Zodra ze daadwerkelijk leverbaar worden, zal de prijs ook wel bijgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

skank schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:56:
jullie overtuigen me ! dus niks v floating blacks aantrekken en kopen die handel ! :)

net gelezen trouwens

http://translate.google.i...sma-2010.html&sl=it&tl=en

hun antwoord
Dat is dus onzin. Dat het contrast automatisch aangepast wordt is duidelijk, maar dat het midden in een scene gebeurt zonder dat er iets noemenswaardigs gebeurt is dus het probleem en dat zal opgelost moeten worden met een firmware update. Als het alleen gelijktijdig met een sceneovergang zou gebeuren dan valt het niet op en kan het inderdaad een verbetering zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
REDFISH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:10:
Heeft iemand goede transcode settings voor wild media server? Ik heb als device Samsung tv gekozen en DLNA 1.5. Dan kan ik de server direct browsen. Ik krijg alleen telkens bestand niet ondersteund. Ik heb wat gespeeld met de settings. Soms levert het: even geduld aub op, maar dan krijg ik weer bestand niet ondersteund.
Goed, ik heb PS3 Media Server geprobeerd, en het werkt.. een beetje.

Ik heb een kuro.conf bestandje wat erbij zat gekopieerd, en Pana.conf genoemd. Deze regel toegevoegd:
UserAgentSearch=Panasonic MIL DLNA CP UPnP/1.0 DLNADOC/1.50
(de oude useragentsearch verwijderd).

In het conf bestandje nog wat zaken aangepast mbt AC3/DTS/PCM, alsook de MPEG2 transportstream.
Ik kan veel 720p bestandjes kijken, ook dvd's spelen af. Echter kan ik niet spoelen (op zich niet zo'n probleem). Helaas lukt pauzeren ook niet; verdergaan betekent opnieuw beginnen. Ik geef ga nu maar even via de HDMI input kijken, vandeweek weer verder. Ik denk namelijk dat veel dingen op te lossen zijn door het conf bestandje op de juiste manier aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Heerlijke tv die 50VT20 nu we hem eindelijk in de winkel hebben staan en het mooie is dat ik er als zelfs verkoop voorraad van heb. Alleen vandaag al zoveel vragen beantwoord en informatie verstrekt dat dit ongetwijfeld een van de best verkochte 3D tv's gaat worden!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Raymond schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:18:
[...]
Datzelfde zie je nu bij de panasonics ook gebeuren: De tv's die nog niet leverbaar zijn, maar al wel in de prijslijsten staan (de VT20), staan practisch overal voor de adviesprijs. Zodra ze daadwerkelijk leverbaar worden, zal de prijs ook wel bijgesteld worden.
En dat is precies wat ik bedoelde: Veel vraag, weinig aanbod = hoofdprijs. Bedankt voor je duidelijke toelichting. (en bevestiging ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Floating blacks heb ik 1 keer gezien en toen was het heel subtiel. Eerst een donkere scene, toen een interview overdag.

Ik heb contrast nu aardig laag staan, maar ben er nog niet uit of ik nu last heb van die flikker. Als ik gewoon kijk ben ik me er niet van bewust, maar toch heb ik het idee dat het kijken me wat meer inspanning kost.

Het beeld staat bij de hogere resoluties als een huis. Upscalen gaat redelijk tot goed afhankelijk van of het origineel met HD camera's is opgenomen. Bijvoorbeeld SD uitzendingen van RTL4 waarvan je weet dat ze in HD zijn opgenomen: nieuws, GTST zien er retescherp uit en dat voor een SD uitzending. Gelukkig experimenteren de meeste zenders al met HD dus is het in de meeste gevallen heel goed. Ook Dr. Phil en Oprah zijn superscherp. Natuurfilms zijn echt schitterend.
Bij text en grafieken zie ik soms nog iets van trilling in de weergave met direct zicht, maar dit kan ook aan een instelling liggen. Het treedt niet veel op en zodra je weer mensen in beeld hebt is het toch weer weg.

Wat betreft het streaming verhaal: Ik heb geen PS3. Ik gebruik wild media server en heb hem als uitvoer op MPEG gezet. Mijn encoder haalt ruim 30fps dus dat moet het probleem niet zijn. WMS slaat de file op, dus als je spoelt dan kun je als het goed is wel terug. Helaas heb ik altijd een: kan de file niet lezen foutmelding nadat hij eerst zegt: een moment geduld aub. Ik neem aan dat hij dan begint met transcoden en dan een kleine buffer wil aanleggen. Dan gaat er blijkbaar toch iets fout met het lezen van het bestand.

Viera Cast werkt ook, maar ik zou daar als nieuwe gebruiker niet teveel van verwachten. Ik vind de vormgeving echt oerlelijk en de informatie die je effectief op beeld ziet is vrij beperkt. Ook youtuben gaat niet echt ideaal omdat je bijvoorbeeld niet kunt kiezen in welke resolutie de video wilt kijken. Ik dacht ga ik daar wel wat 1080p materiaal kijken. Ik heb de instelling niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:10:
BCC Amsterdam-Buitenveldert

ps: Anyway voor 3D .... Het leek alsof ik door een kijkdoos aan het kijken was. Wel leuk met het raften. Het water dat alle kanten op spatten. Dit leek wel uit het beeld op je bril te vallen ;)
Ik kan het vergelijken met de 3D bioscoop ervaring. TV = Kijkdoos waarin je naar binnen kijkt. Bios is een stuk groter en meer alsof je in de kijkdoos zit.

[ Voor 49% gewijzigd door freedzed6 op 19-05-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:16:
Heerlijke tv die 50VT20 nu we hem eindelijk in de winkel hebben staan en het mooie is dat ik er als zelfs verkoop voorraad van heb. Alleen vandaag al zoveel vragen beantwoord en informatie verstrekt dat dit ongetwijfeld een van de best verkochte 3D tv's gaat worden!
welke winkel en waar?:P
Pagina: 1 ... 24 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.