Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is het echt noodzakelijk om de eerste 200 uren je Panasonic Plasma op een laag contrast te zetten?
En eventueel zo'n break in DVD te draaien ?
Ik heb het contrast nu op 40 (60 is maximum) staan. Is dat te hoog?

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 14-05-2010 16:10 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ben er gewoon een beetje voorzichtig mee in het begin :).

Ik ben dan weer HEEL erg voorzichtig geweest door de eerste 250uur het contrast en brightness op 10% te laten staan. Ik dacht, beter even dit dan een ingebrand logo he :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kain_niaK schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:08:
Is het echt noodzakelijk om de eerste 200 uren je Panasonic Plasma op een laag contrast te zetten?
En eventueel zo'n break in DVD te draaien ?
Ik heb het contrast nu op 40 (60 is maximum) staan. Is dat te hoog?
Dat is wel redelijk hoog. Ik zou hem zelf niet boven de helft zetten (30).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
KoffieNT schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:53:
[...]

Ah dat zou kunnen, component is dan de oplossing idd :).
Ik zag hier zelf ook weinig verschil (op de 360) tussen hdmi en component, maar uiteraard kies ik toch voor hdmi :D.

[...]

Jep, component it is.
Het probleem van een plasma-tv is dat licht reflecteert, dus als je in een lichte omgeving zit is een plasma niet echt een goed plan, tenzij je gordijnen hebt en zo ;).

Van die 2 tv's zou ik voor de 40B550 gaan. Volgens mij is het verschil dat de C een CI-modulemogelijkheid heeft. Zou handig kunnen zijn als je Ziggo hebt, want dat zou moeten werken, maar als je UPC hebt werkt het (uiteraard-UPC) weer niet.

Koop vooral een zo groot mogelijke tv, groter went, kleiner niet :+.
Vergeten zeggen: ik woon in België en digitale tv werkt hier op een andere manier, met een aparte decoder, niet met kaartjes ofzo.
Over de grote: we hebben nu een 32", vind ik eigenlijk goed. Een maatje groter zou met niet storen, groter wel vrees ik (en mijn vriendin zeker).
Voorkeur lijkt dus te gaan naar 37C550. Enige probleem is dat ik de responstijd nergens kan vinden... Kan dat nog een probleem zijn bij een tv van dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Valt inderdaad nergens te vinden, zelfs niet op Samsung.nl/.com :S.

Kwam net wel op een of andere site 6ms voor de C550 tegen. Alles onder de 8ms is prima. (de B550 is 4ms)

Ik zou toch voor de B550 gaan vanwege de prijs en het formaat, 40" is leuk voor in de huiskamer (neem ik aan he), meerwaarde zie ik niet echt in de C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
M@cer schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:51:
Ga maar eens kijken bij een 3D tv (in mijn geval een Samsung) en je bent gelijk genezen..
Is dat niks dan zo'n Samsung en over welk type heb jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Stond er een bij de lokale expert.. Even geprobeerd, maar was een vette tegenvallen. Beeld is veel te langzaam. Ik zie mezelf ook echt niet met een brilletje op de bank zitten.. (persoonlijk)

Mijn bestelde tv gaat helaas niet door. Bij BCC hadden ze alleen de zwarte op voorraad.. Gisteren een paar keer gevraagd maar toen verzekerde de verkoper mij dat het de zilvere was, terwijl ik bijna zeker wist dat het de zwarte was. Vandaag toch nog maar even achteraan gebeld en ja hoor ik had gelijk :(

Nu op zoek naar een plek waar ze de zilvere versie nog wel hebben (gaat lastig worden ben ik bang).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe (HD)TV.. Zit nu nog met een 8 jaar oude Sony CRT 32" 100Hz TV.. Na lange tijd alleen maar naar nieuwe (LED) LCD TV's gekeken te hebben ontdekte ik opeens weer de plasma TV, zeker toen ik las over de nieuwe Panasonic G20 plasma's.. Ik zoek een TV die maximaal 110cm breed is (kom je dus uit op max 42"), die gewone SD kanalen goed weergeeft (goede scaling dus), die full-HD weergeeft, minimaal 100Hz is, en waar je goed films op kan kijken en goed op kan gamen met HD consoles (lage input lag etc dus).. Na de review van AVforum gelezen te hebben was ik overtuigd, deze TV moet ik hebben: http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html

Volgende week ga ik hem zelf nog even goed bekijken in de winkel, daarna zeer waarschijnlijk kopen..

Minpunten waar ik bang voor ben zijn inbranden en te lage helderheid bij teveel licht in de kamer etc, maar de reviews hebben me daar wel over gerustgesteld, inbranden b.v. heeft de nieuwe Panasonic amper tot geen last van (in tegenstelling tot b.v. Samsung of LG plasma's).. Voor de rest is het allemaal superieur aan (LED) LCD.. Verbaast me dus dat veruit de meeste mensen LCD kopen.. Net als mij gewoon ontwetendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Levering P50vt20 wederom uitgesteld als ik de S&F website mag geloven --> 11 juni :(

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Inflatable schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:33:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe (HD)TV.. Zit nu nog met een 8 jaar oude Sony CRT 32" 100Hz TV.. Na lange tijd alleen maar naar nieuwe (LED) LCD TV's gekeken te hebben ontdekte ik opeens weer de plasma TV, zeker toen ik las over de nieuwe Panasonic G20 plasma's.. Ik zoek een TV die maximaal 110cm breed is (kom je dus uit op max 42"), die gewone SD kanalen goed weergeeft (goede scaling dus), die full-HD weergeeft, minimaal 100Hz is, en waar je goed films op kan kijken en goed op kan gamen met HD consoles (lage input lag etc dus).. Na de review van AVforum gelezen te hebben was ik overtuigd, deze TV moet ik hebben: http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html

Volgende week ga ik hem zelf nog even goed bekijken in de winkel, daarna zeer waarschijnlijk kopen..

Minpunten waar ik bang voor ben zijn inbranden en te lage helderheid bij teveel licht in de kamer etc, maar de reviews hebben me daar wel over gerustgesteld, inbranden b.v. heeft de nieuwe Panasonic amper tot geen last van (in tegenstelling tot b.v. Samsung of LG plasma's).. Voor de rest is het allemaal superieur aan (LED) LCD.. Verbaast me dus dat veruit de meeste mensen LCD kopen.. Net als mij gewoon ontwetendheid?
Ik zat in precies hetzelfde schuitje als jou..... Ik vond DIT over het laten verouderen van de pixels (eerste 100 uur). Wellicht de moeite waard om te proberen? (let wel even op dat de instellingen van de amerikaanse tv's van 0 tot 100 gaan.. en bij europese modellen vaak van 0 tot 60.
Vandaag nog gekeken naar twee edgle-led en 1 plasma (scherm waar jij het over hebt). Op 1 of andere manier ben ik nog niet overtuigd van het ontwerp... ik vind de buitenkant een beetje goedkoop ogen van de panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Ik ben blij.. Net bij de Block geweest en daar hadden ze nog een zilveren G20 op voorraad :) Ze komen hem binnen een half uur brengen.. _/-\o_ _/-\o_

Nooit gedacht dat ik ooit nog wat bij de Block zou kopen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:36:
Levering P50vt20 wederom uitgesteld als ik de S&F website mag geloven --> 11 juni :(
Kan wel zijn. Hier in België kreeg ik te horen van Saturn, mediamarkt, Fnac dat de toestellen pas in +- 7 juni
leveerbaar zouden zijn. Ondertussen zijn ze bij van den borre ook uitverkocht en worden ook pas leverbaar rond de 7ste juni. Mijn toestel staat gelukkig al opzij en word normaal gezien volgende week geleverd (stom verlengd weekend :-) ). Heb vandaag een VT20 kunnen bewonderen in Van den borre. De 3D ziet er echt wel beter uit dan bijvoorbeeld een samsung toestel.

P.S. Heeft er iemand al toevallig een idee wanneer de skype camera te koop is voor een panasonic toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:51:
Ik ben blij.. Net bij de Block geweest en daar hadden ze nog een zilveren G20 op voorraad :) Ze komen hem binnen een half uur brengen.. _/-\o_ _/-\o_

Nooit gedacht dat ik ooit nog wat bij de Block zou kopen :)
Paar vraagjes..
tegen dezelfde prijs als je de BCC kreeg? Hoe doen ze dat binnen een half uur brengen? Is de zilveren echt mooier als de zwarte? Of wat is de reden dat je perse zilver wilt? Kijk je nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X5-769
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:30
Voor de geïnteresseerden staat de TX-P50VT20 review van avforum eindelijk online:

http://www.avforums.com/r...T20-3D-Plasma-Review.html

[ Voor 27% gewijzigd door X5-769 op 14-05-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Oeh, gauw lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door dura op 15-05-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Conclusion
In a market of ever reducing pricing and quality, it is refreshing to get a product through for review that pushes strongly in the image quality stakes. And that’s what we have here with the VT20, and why I am happy to write reams of text about my experience with this TV. Whilst it falls just short of being a replacement for the Kuro, it is the only TV you can buy now that offers the strengths of our old reference TV, with its own improvements. There are some issues that do raise their head and which have been covered in great detail in this review. But even with a few minor complaints here and there, and I suppose a tiny hint of the unknown black issue, the VT20 is a fantastic achievement for Panasonic and in this reviewers opinion, is the best offering in the current TV market for 2D images, with reference 3D images as a bonus.

If you own a Kuro, then unless you want 3D capabilities and to give up a little on the black levels, you will probably be wise to wait a while to see where this new line of Panasonic screens go. However, if you don’t yet have a quality screen and are looking for (what we think) is the best out there today, my advice is to go and see one for yourself as it comes highly recommended, with the minor caveat that the long term black level performance remains unknown at this stage.
mmm op zich lijkt de review zelf goed uitgevoerd.
Alleen vind ik de vetgedrukte zaken veel te sterk. Immers welke 2010 modellen hebben ze getest uit deze klasse om dit soort zaken te kunnen beweren....
(behalve deze, geen 1)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:50:
[...]

mmm op zich lijkt de review zelf goed uitgevoerd.
Alleen vind ik de vetgedrukte zaken veel te sterk. Immers welke 2010 modellen hebben ze getest uit deze klasse om dit soort zaken te kunnen beweren....
(behalve deze, geen 1)
Waarom?? Ze hebben al jaren ervaring en hebben recentelijk ook het topmodel LG link en een nieuwe Samsung getest alsook de G20. Pioneer is gewoon nog steeds de benchmark voor goede Plasma's en de huidige merken (Pioneer maakt geen TV's meer) halen dat niveau dus nog niet. Maar een nieuwe plasma van pioneer kan je niet meer kopen dus is op dit moment de VT20 dus het beste wat je nieuw kan kopen.

Vergeet ook niet dat de Pioneers veel duurder waren dan de huidige plasma's en dat dit mede te maken met de geweldige kwaliteit. De perfecte TV bestaat echter (nog) niet maar ik denk dat 90% van de eigenaren dat helemaal niet zullen merken en hun VT gewoon een geweldig toestel vinden.

ALs ik het geld had was ik ook voor de VT gegaan maar kies nu bewust voor de V20.

Maar iedereen moet voor zich zelf kiezen natuurlijk maar ik hecht veel waarde (en met mij vele andere) aan de kennis van deze reviewers uit de UK

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46
Gisteren ook een TXP50G20 aangeschaft. Alleen hij maakt wel erg veel geluid. Is dat normaal voor een plasma tv? Als ik het geluid van de tv uitzet, hoor ik constant het gesuis van iets dat lijkt op een ventilator. Het komt zelfs door een normaal tv programma heen. Opzich is het geluid niet superhard, maar het valt wel op en zit tegen het storende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:28:
[...]

Waarom?? Ze hebben al jaren ervaring en hebben recentelijk ook het topmodel LG link en een nieuwe Samsung getest alsook de G20. Pioneer is gewoon nog steeds de benchmark voor goede Plasma's en de huidige merken (Pioneer maakt geen TV's meer) halen dat niveau dus nog niet. Maar een nieuwe plasma van pioneer kan je niet meer kopen dus is op dit moment de VT20 dus het beste wat je nieuw kan kopen.
Het is ook prima dat ze een vergelijking met pioneer maken, want die kunnen ze maken. Het is echter niet ok dat ze met zoveel stelligheid beweren dat dit zeker de beste TV na de piioneers is.
Die samsung is behoorlijk goed getest en dat is een 720p ! instapmodel.
Maar iedereen moet voor zich zelf kiezen natuurlijk maar ik hecht veel waarde (en met mij vele andere) aan de kennis van deze reviewers uit de UK
Ik ken deze reviewers ook en hecht er ook waarde aan, alleen vind hun conclusie niet gerechtvaardigd omdat ze simpelweg deze conclusie niet kunnen maken als je slechts 1 andere 2010 (plasma) tv (uit een topserie) hebt getest.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:38:
Gisteren ook een TXP50G20 aangeschaft. Alleen hij maakt wel erg veel geluid. Is dat normaal voor een plasma tv? Als ik het geluid van de tv uitzet, hoor ik constant het gesuis van iets dat lijkt op een ventilator. Het komt zelfs door een normaal tv programma heen. Opzich is het geluid niet superhard, maar het valt wel op en zit tegen het storende aan.
Er zijn veel meldingen over dit probleem, probeer onderstaande eens:

http://www.hifi-forum.de/...ead=8545&postID=1015#1015

Werkt dat niet dan is het 'normaal' plasmageluid of een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:19:
[...]

Er zijn veel meldingen over dit probleem, probeer onderstaande eens:

http://www.hifi-forum.de/...ead=8545&postID=1015#1015

Werkt dat niet dan is het 'normaal' plasmageluid of een defect.
Bedankt voor de tip. Heb geprobeerd de schroeven zoals beschreven in de post aan te draaien, maar het helpt niets. Merk ook geen verschil als ik de behuizing wat aandruk. En het stemt me natuurlijk totaal niet gelukkig om met een schroevendraaier te moeten gaan prutsen aan een nieuw apparaat van meer dan 1000 Euro. Toch maar eens Panasonic bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed had had de G serie toch geen ventilators meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:35:
Heeft iemand hier al zijn gratis fotocamera mogen ontvangen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Hmmm, mijn gisteren bezorgde P46G20 vind ik ook luidruchtig. Wordt minder bij een zwart scherm, dus dan is het plasma buzz?
Bij overschakelen naar 1080p24 wordt het ook minder lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Heb de mijne nu 3 weken, is vanaf het begin muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik heb (nog) geen G-serie tv maar je zou nog eens even dit kunnen proberen: gewoon de lichtnetstekker omdraaien. Kost niks, 10 seconden werk.
Sommige voedingen maken wat meer lawaai bij omgekeerde polariteit en/of een niet zuivere fase.
Ook simpele lichtnetfilters kunnen in dat geval helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

René van Gaalen schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:12:
[...]

Heb de mijne nu 3 weken, is vanaf het begin muisstil.
Idem hier, ik kan zelfs van dichtbij geen zoem ontdekken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het zou me niet verbazen als er pas verstuurd wordt nadat de actie voorbij is (coupons tellen, camera's bestellen, versturen). Kan dus nog wel 1,5 maand duren gok ik.

Heb de TXP50G20 nu ook besteld bij Foto Klein voor een 1337 bedrag (incl bezorging en verwijderingsbijdrage). :P Moet ik alleen weer een halve dag vrij nemen voor de bezorging, terwijl de verkoper in de winkel beweerde dat er wel een tijd af te spreken zou zijn. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Stefie2010 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:36:
hmm 11 juni.. daar word ik niet vrolijker van :(
Laten we hopen dat dat alleen voor nieuwe bestellingen geld. Zovan dat de reeds bestelde modellen de levereing van 21 28 mei zijn die dan dus al gereserveerd/uitverkocht zijn,

Zoals ook in dit topic vermeld word zijn er mensen die na de 'actie' nog de 50VT20 bij s&f besteld hebben. ik kan me voorstellen dat die uit dezelfde levering/magazijn moeten komen. En als dat dus gereserveerd/uitverkocht is moet er op een volgende levering gewacht worden :)

dit is geen inside info.. gewoon speculatie en wishfull thinking overigens (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft iemand al met de DLNA ondersteuning gespeeld? Ik heb het net geprobeerd met PS3 Media Server, wat opzich erg goed werkt en er goed uit ziet. Alleen pauzeren (en vervolgens doorgaan) en doorspoelen lukt op de een of andere manier niet. Het speelt het meeste 720p materiaal vanaf mijn laptop via draadloos netwerk prima af, ook met ondertiteling.

Hebben meer mensen ervaring met zulke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
[quote]Atomsk schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Het zou me niet verbazen als er pas verstuurd wordt nadat de actie voorbij is (coupons tellen, camera's bestellen, versturen). Kan dus nog wel 1,5 maand duren gok ik.

Als dat klopt duurt het hoogstwaarschijnlijk wel langer, omdat je je coupon op kan sturen tot 11 juni, en dan komt pas tellen, verzamelen, verzend. Maar in de actievoorwaarden staat wel dat ze binnen een maand worden verzonden, hopelijk schieten ze een beetje op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:22:
[quote]Atomsk schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Als dat klopt duurt het hoogstwaarschijnlijk wel langer, omdat je je coupon op kan sturen tot 11 juni, en dan komt pas tellen, verzamelen, verzend. Maar in de actievoorwaarden staat wel dat ze binnen een maand worden verzonden, hopelijk schieten ze een beetje op :?
op de panasonic actie pagina staat in http://www.panasonic.nl/f...MThtml_Dattachment/186704 dat ze er naar streven binnen 4 weken na ontvangst van de coupon de camera te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe vinden de eigenaren van de G20 het beeld wat betreft contrast bij een normale SD uitzending? Ik vond het beeld dan juist wat flets overkomen en vooral ondertitelingen waren niet echt wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Mijn fout:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
dura schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:19:
Ik heb (nog) geen G-serie tv maar je zou nog eens even dit kunnen proberen: gewoon de lichtnetstekker omdraaien. Kost niks, 10 seconden werk.
Sommige voedingen maken wat meer lawaai bij omgekeerde polariteit en/of een niet zuivere fase.
Dat helpt niet.
Op mijn exemplaar is het geen zoemen als een ventilator trouwens, het is wat meer knisperend. Ik kan niet 1 bron lokaliseren, uit elk ventilatiegat aan de achterkant komt het wel in meer of mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Giordino schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:44:
[...]

hmm 11 juni.. daar word ik niet vrolijker van :(
Laten we hopen dat dat alleen voor nieuwe bestellingen geld. Zovan dat de reeds bestelde modellen de levereing van 21 28 mei zijn die dan dus al gereserveerd/uitverkocht zijn,

Zoals ook in dit topic vermeld word zijn er mensen die na de 'actie' nog de 50VT20 bij s&f besteld hebben. ik kan me voorstellen dat die uit dezelfde levering/magazijn moeten komen. En als dat dus gereserveerd/uitverkocht is moet er op een volgende levering gewacht worden :)

dit is geen inside info.. gewoon speculatie en wishfull thinking overigens (A)
Zit wat in. Toen de leverdatum verschoven werd naar 21 mei heb ik een mail gehad van ze. Idem voor 28 mei. Echter nu niet, lijkt er inderdaad op dat 11 juni voor nieuwe bestellingen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Werd vandaag een 3d-wand opgebouwd bij de Mikro-Electro voor de Panasonic 50VT20 , TV was er nog niet maar de prijs in de computer was 2399 , leek me niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:26
Ik heb nu een paar dagen de P42G20 staan en ben toch wel positief verrast door het beeld (SD dan, want van het HD gedeelte sla ik steil achterover zo mooi is het).

Let wel, ik heb Digitenne en dat is al van mindere kwaliteit dan 'normale' tv, maar toch is het beeld veel (en dan ook echt veel) beter dan dat van mijn zwager die een kabelaansluiting heeft op een LG 42SL9000.

Als ik een SD film via USB of SD kaart kijk is dat wat het apparaat op het scherm weet te toveren eigenlijk prima.

De eerste keer de XBOX aansluiten via HDMI was echter fingerlickin' (Dragon Age Origins) en zo ongelooflijk veel gedetailleerder dan op mijn 32" Sony CRT via Scart dat ik even dacht dat het een heel ander spel was.

Het scherm staat trouwens nog op de standaard instellingen ongeveer. Ik zal die vanavond eens optimaliseren via de instellingen van Flatpanels en zien of dat nog veretering brengt :

After calibration

Mode: THX
Contrast 36
Brightness: 0
Colour: 30
Sharpness: 0
Vivid colours Off
Eco-format Off
P-NR Off
Intelligent Frame Creation On/Off
Panel On
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik maak telkens de beslissing om voor de G20 te gaan, maar elke keer lees ik weer over iets nieuws: een inspeelperiode, floating blacks en klimmende blacks met de maanden en phosphor trails. Ik word er een beetje gek van. Ik heb deze tv nu meerdere keren in de winkel bewonderd. HD materiaal overtuigt 100%. Er zijn al veel eigenaren hier. Hebben jullie nu last van mijn eerdergenoemde 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:56:

After calibration

Mode: THX
Contrast 36
Brightness: 0
Colour: 30
Sharpness: 0
Vivid colours Off
Eco-format Off
P-NR Off
Intelligent Frame Creation On/Off
Panel On
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0
He, waar kan ik de menu'tjes vinden om R-gain-> en verder in te stellen, dit staat namelijk niet onder panel bij? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Misschien in het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
REDFISH schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:59:
Ik maak telkens de beslissing om voor de G20 te gaan, maar elke keer lees ik weer over iets nieuws: een inspeelperiode, floating blacks en klimmende blacks met de maanden en phosphor trails. Ik word er een beetje gek van. Ik heb deze tv nu meerdere keren in de winkel bewonderd. HD materiaal overtuigt 100%. Er zijn al veel eigenaren hier. Hebben jullie nu last van mijn eerdergenoemde 'problemen'?
Elke TV heeft sterke en minder sterke punten. Dat geldt ook voor alle andere merken. Dit is al veel vaker in dit topic (en trouwens ook in topics van andere merken) aan de orde gekomen. Het antwoord is heel simpel: Kies een tv, hang hem op en ga lekker genieten van het beeld.

Over een half jaar is er weer een betere voor minder geld te krijgen, maar dat is met alles zo. En jij hebt intussen lekker kunnen genieten van je TV.

Al die "problemen" en issues zijn over het algemeen toch alleen maar te zien als je je tv naast 10 anderen zet. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar in mijn woonkamer heb ik maar plek voor 1 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
dura schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:19:
Bedankt voor de tip, maar helaas. Heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Gisteren ook een 50G20 besteld voor een mooi prijsje.
Dankzij de tip van Loki.Nya, bedankt hiervoor !
Gaat om S&F in Groningen, bij deze zaak valt wel te onderhandelen.

Ps: Ik heb een kijkafstand van 3.5 tot 4 meter ongeveer, is dit dan niet wat te groot ??
Ik heb het even uitgemeten op de muur waar hij komt te hangen maar allemachtig wat een ding....
Vriendin keek mij ook al aan of ik wel spoorde |:(
Zit er al aan te denken om te cancellen en een slagje kleiner te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Brabso schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:44:
Ps: Ik heb een kijkafstand van 3.5 tot 4 meter ongeveer, is dit dan niet wat te groot ??
Ik heb het even uitgemeten op de muur waar hij komt te hangen maar allemachtig wat een ding....
Voorbeeld kijkafstanden in verhouding tot het formaat
Bij een LCD en ook bij een plasmatelevisie is de ideale afstand 10 keer de diagonaal van het beeldscherm in meters.

Enkele voorbeelden.
Een diagonaal van 15 inch - 38 centimeter - kijkafstand is 1,5 meter
Een diagonaal van 17 inch - 41 centimeter - kijkafstand is 1,7 meter
Een diagonaal van 19 inch - 45 centimeter - kijkafstand is 1,9 meter
Een diagonaal van 26 inch - 66 centimeter - kijkafstand is 2,6 meter.
Een diagonaal van 32 inch - 81 centimeter - kijkafstand is 3,2 meter.
Een diagonaal van 37 inch - 94 centimeter - kijkafstand is 3,7 meter.
Een diagonaal van 42 inch - 107 centimeter - kijkafstand is 4,2 meter .
Een diagonaal van 46 inch - 120 centimeter - kijkafstand is 4,6 meter.
Een diagonaal van 50 inch - 127 centimeter - kijkafstand is 5,0 meter

Van: http://www.televisiestart...fstand_afmeting_televisie

Maar het is maar net wat je mooi vindt. Jij krijgt nu een soort bioskoopeffect, daar kijk je ook op een groot scherm . Ik hoop dat je met jouw afstand in de winkel hebt gekeken, dat geeft je het enige juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024

Stop maar gelijk met denken, van die 50 inch ga je geen spijt krijegen, ook niet op +/- 4 meter afstand.
In 2 dagen ben je gewend en zou je nooit meer kleiner willen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een 37inch pana PX80 en zit op 3m en ja in't begin denk je amai zo groot,
volgende wordt een 50 inch zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Shiver23 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Dat is wel redelijk hoog. Ik zou hem zelf niet boven de helft zetten (30).
Ik heb m'n TX-P50G20E nu dik 200u gebruikt en ik kijk eigenlijk vanaf het begin alleen THX met contrast op 30. Na 200u kijk ik dan wel overdag in Normaal met contrast hoger. Alles is ok. En ik heb het idee dat dat hele inspeel gebeuren wat overtrokken wordt. 10%, dat is echt overdreven.

Wellicht dat er de eerste 100..200u wat meer kans is op inbranden maar dat merk je alleen maar misschien als je het contrast op op vol zet in de TV constant aan laat staan met veel logo's/banden op dezelfde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

FaceDown schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Idem hier, ik kan zelfs van dichtbij geen zoem ontdekken.
Ook niet met een erg helder scherm? Dan hoor ik het namelijk wel. Met name als er verder geen geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Denk dat je eerder spijt krijgt van een te kleine tv dan een (te) grote, want het went snel...

Heb vanmiddag bij Hi-Fi Corner in Groningen de VT20 gezien met 3D-bril op:
- best aardig, maar ik zou er snel op uitgekeken raken, en de zware voor mij te grote bril zit nergens naar
- voelt erg lullig, kijk je naar 3D, bioscoop-ervaring op een voor je gevoel pietluttig schermpje van 50 inch
- voor mij echt geen VT voor 700 Euro meer en iets overgewaardeerds als 3D (over 10 jaar weer bekijken)

Bij Harendse Smid stond trouwens in de computer dat de 50V20 op 3 juni verwacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gisteren ook een 50G20 besteld voor een mooi prijsje.
Dankzij de tip van Loki.Nya, bedankt hiervoor !
Gaat om S&F in Groningen, bij deze zaak valt wel te onderhandelen.

E-mail (zie profiel) me maar even, Krijg je het 06-nummer van m'n vrouw, ze heeft er geen probleem mee om even met je vriendin te praten. Gewoon voor de 50" gaan, krijgen jullie geen spijt van.

O, ja die tabel die Klerk12345 hierboven gaf is onzin. Als ik op 5m op de bank zit zou ik het scherm zo 3x zo groot willen hebben. Met Full HD zie ik het dan nog super. Alleen als de TV uit is ziet de woonkamer er zo raar uit me die zwarte wand. (wensenlijst: TV=wit als uit)

[ Voor 16% gewijzigd door immetjes op 15-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vriend van me had een 50" gekocht. In het begin denk je: wat groot. Ik zat op 3 meter. Maar aan het eind van de avond dacht ik al: mwah het gaat wel.

Ikzelf heb trouwens het idee dat ik vanaf 3x de diagonaal in afstand tot de tv details minder goed kan waarnemen of echt verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
REDFISH schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:32:
Misschien in het service menu?
daar heb ik veel aan, maar hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Jay-7AC schreef op zondag 16 mei 2010 @ 01:06:
[...]

daar heb ik veel aan, maar hoe kom ik daar?
Sigh, http://lmgtfy.com/?q=service+menu+panasonic+plasma
Eerste link, nou dat was moeilijk te vinden ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Daarvoor moet je niet in het servicemenu zijn, maar moet je een bepaalde optie aanzetten. Maar dit staat allemaal in de handleiding....

Anyway, echt niemand die wat met de DLNA functie wat geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VariX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:53:
[...]

Daarvoor moet je niet in het servicemenu zijn, maar moet je een bepaalde optie aanzetten. Maar dit staat allemaal in de handleiding....

Zeker, ik stream nu 720p series enzo via het programma Wild media Server

Bij Device stel je in Samsung TV (DLNA, 16:9, 1920x1080

De meeste video bestanden moet je instellen op transcode profile "Movies 1920x1080", maar met MKV bestanden is mijn ervaring dat je hem moet instellen op "Movies - Tsmuxer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ho, verkeerde topic O-)

[ Voor 85% gewijzigd door KoffieNT op 16-05-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
VariX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:53:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de DLNA functie werkt voor de p42g20 en dan met name in combinatie met de ps3 media server. Heeft iemand ervaringen met deze en eventuele tips hoe de ps3 media server in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:45:
[...]

Zeker, ik stream nu 720p series enzo via het programma Wild media Server

Bij Device stel je in Samsung TV (DLNA, 16:9, 1920x1080

De meeste video bestanden moet je instellen op transcode profile "Movies 1920x1080", maar met MKV bestanden is mijn ervaring dat je hem moet instellen op "Movies - Tsmuxer"
Ach zo werkt het. Ik zat te prutsen met de ingebouwde Panasonic mediaplayer. Ik heb alles aangesloten op het netwerk en liet de Panasonic mediaplayer zoeken naar contents op de computers. Meestal kon de player het niet afspelen wegens verkeerde format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Weet iemand hoe je zowel een externe DVB-T als DVB-C via kabel met CI+ kunt aansluiten op de tv? Ik wilde namelijk nog wat lokale zenders van over de grens meepikken die wel via DVB-T worden uitgezonden. Er kan toch maar 1 coax kabel in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
REDFISH schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:43:
Weet iemand hoe je zowel een externe DVB-T als DVB-C via kabel met CI+ kunt aansluiten op de tv? Ik wilde namelijk nog wat lokale zenders van over de grens meepikken die wel via DVB-T worden uitgezonden. Er kan toch maar 1 coax kabel in de tv?
Je hebt sowieso maar één CAM slot en daar kan je óf een DVB-T, óf een DVB-C module in prikken. Wil je meer, dan zul je bijv. een losse setop box moeten aanschaffen voor DVB-T. Die heeft een eigen coaxaansluiting en verbind je met de TV met een SCART kabel.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Heb de G20 sinds eergister binnen. Wat een geweldig ding zeg. In de winkel vond ik hem al mooi maar thuis lijkt hij nog mooier.

Avatar erop gedraaid en het is om te smullen.

Ik ga hem aan mijn PS3 aansluiten en kijken of dat werkt . De Xtreamer geeft ook mooi beeld behalve de start pagina die lijkt net of hij dubbel is. Zodra je een film draait kijk je je ogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Ik heb de 42 inch G20 sinds vorige week zaterdag staan. En ik verbaas me er nog steeds over hoe verbluffend mooi het beeld in de THX stand is.

Als er mensen twijfelen; binnen z'n prijsklasse is de G20 absoluut de beste tv die ik ben tegengekomen. En wat betreft de issues: die van mij buzzt niet irritant en ik heb geen last van image retention, ook niet na een game-sessie.

Het enige wat ik gedaan heb is de tv op de THX stand zetten en het contract op 25. Kortom, echt inspelen doe ik niet.

Samengevat: een zeer tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@Atomsk: een beetje zinloos dan zo'n multituner als je nog settopboxen erop moet aansluiten. De kanalen over de grens zijn niet versleuteld. Zijn lokale zenders, dus daar hoef ik sowieso geen module voor te hebben.

Ik hak de knoop ook maar door. Ga zo een G20 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is het mogelijk als ik aan de G20 een externe HD hang via een usb poortje, dat ik dan uitzendingen van bijv. ned 1 kan opnemen? (ik gebruik ziggo met een externe ontvanger, als ik moet overstappen op een CI+ module hiervoor, hoor ik dat ook graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wouter Rebel schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:42:
En wat betreft de issues: die van mij buzzt niet irritant en ik heb geen last van image retention, ook niet na een game-sessie.
Volgens mij vinden de meeste mensen de 'floating blacks' de grootste issue, en niet de image retention of iets dergelijks :)

Hoe ervaar jij dit fenomeen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 12-09 17:49
weet iemand ook of viera cast media server automatisch srt files meepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbbers G20

http://vimeo.com/9964765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Wouter Rebel schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:42:
Ik heb de 42 inch G20 sinds vorige week zaterdag staan. En ik verbaas me er nog steeds over hoe verbluffend mooi het beeld in de THX stand is.

Als er mensen twijfelen; binnen z'n prijsklasse is de G20 absoluut de beste tv die ik ben tegengekomen. En wat betreft de issues: die van mij buzzt niet irritant en ik heb geen last van image retention, ook niet na een game-sessie.

Het enige wat ik gedaan heb is de tv op de THX stand zetten en het contract op 25. Kortom, echt inspelen doe ik niet.

Samengevat: een zeer tevreden gebruiker :)
Hier staat de tv ook al een dikke week te draaien, beeld is idd super. Ben zelf een 32" lcd gewend die nu de slaapkamer van tv voorziet en de 40" Samsung (1e gen?)led/lcd van mijn ouders... Tv lijkt ook een heel stuk groter dan de 40".

Aan kleuren weinig gedaan, beeld op THX, niks gedaan met contrast, nergens last van. Hoor hem wel licht buzzen, maar niet irritant. Floating blacks ook nog weinig van gemerkt, maar ook nog geen games/films gezien die er last van zouden kunnen hebben. Sterker nog, behalve wat gamen en tv kijken (wel digitaal/hd) nog vrij weinig mee kunnen doen.
Gisteren wel een ep van BBC's Life in 1080p gezien... :9~

Bonnetje voor camera is ook al op de post en hoop dat die er niet te lang over doet.

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het is misschien vloeken in de kerk met de beeldpuristen hier maar wie heeft CATS al uitgeprobeerd (en toevallig ook een stroommeting gedaan?). Mij lijkt het best een interessante optie. Ik zit bij mij LCD scherm achter mijn werk pc gedurende de dag aardig vaak de helderheid aan te passen omdat het overdag te flets is en 's avonds dan weer te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Iemand al DVD essentials gedraaid? Ik wel en kwam voor zowel helderheid als contrast eigenlijk exact op de preset van THX uit, mooi laten staan dus. Color heb ik +3 moeten doen, maar verschil zie ik eigenlijk niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Updeetje van de VT20
Volgens Panasonic: Er zijn ruim voldoende toestellen op voorraad, maar . . . (en nu komt het vreemde) Ze wachten nog op de 3D chips ?!?!
Pardon? Sturen ze die TV zonder chips de fabriek uit?
In elk geval geven ze de aswolk de schuld van de vertraginig. De levering gaat nog 2 weken op zich laten wachten :(
Misschien zijn er "onvolkomenheden" aan het licht gekomen en moeten de "3D chips" daarom vervangen worden.

Panasonic is in elk geval de loyaliteit van hun klanten op de proef aan het stellen.
Eerst wordt de de TV aangekondigd voor € 2.399,00 en dan denk je "ok dan".
Dan wordt de prijs (nog voor levering mogelijk is) verhoogd met € 200,00. :-(
"De TV wordt leverbaar eind april-begin mei" volgens Panasonic zelf.
Dan wordt de levering tot 2 keer aan toe met 14 dagen uitgesteld, vanwege "de aswolk". (hierdoor is nog geeneens één week vertraging te verklaren maar goed) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Daneel schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:55:
Updeetje van de VT20
Volgens Panasonic: Er zijn ruim voldoende toestellen op voorraad, maar . . . (en nu komt het vreemde) Ze wachten nog op de 3D chips ?!?!
Pardon? Sturen ze die TV zonder chips de fabriek uit?
In elk geval geven ze de aswolk de schuld van de vertraginig. De levering gaat nog 2 weken op zich laten wachten :(
Misschien zijn er "onvolkomenheden" aan het licht gekomen en moeten de "3D chips" daarom vervangen worden.

Panasonic is in elk geval de loyaliteit van hun klanten op de proef aan het stellen.
Eerst wordt de de TV aangekondigd voor € 2.399,00 en dan denk je "ok dan".
Dan wordt de prijs (nog voor levering mogelijk is) verhoogd met € 200,00. :-(
"De TV wordt leverbaar eind april-begin mei" volgens Panasonic zelf.
Dan wordt de levering tot 2 keer aan toe met 14 dagen uitgesteld, vanwege "de aswolk". (hierdoor is nog geeneens één week vertraging te verklaren maar goed) :(
Heb je contact gehad met Panasonic Nederland? Lijkt me heel sterk dat ze moeten wachten op die chips. Ik heb vandaag ook contact met Panasonic gehad en tegen mij zeiden ze dat er inmiddels al mondjesmaat leveringen plaatsvinden vanuit de fabriek maar dat dit nog sterk gelimiteerd is. Dit verhaal werd bevestigd door een retailer die ik sprak. Zij hadden er al een paar binnen gekregen maar waren binnen enkele uren uitverkocht. Volgende levering verwacht hij eind mei.

Van die aswolk heb ik ook gelezen ja en vond er ook een bericht over: link

Maar desondanks vind ik het toch jammer dat wij hier in Nederland langer moeten wachten dan bijv. in de UK waar de VT20 volop leverbaar is was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Mijn retailer heeft met hun contactpersoon gebeld waar ik bij was... Ik wou dat het niet waar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep dat de fabriek van Panasonic ergens in oost-europa staat en dat de tv's dus over de weg vervoerd worden. Lijkt me sterk dat een chauffeur last heeft van een stofwolk van een vulkaan....

Misschien is het ontbreken van de 3D chip wel een transportbeveiliging naar de Nederlandse importeur/Panasonic NL. Dat als die vrachtwagen ergens onderweg wordt opengebroken dat ze in ieder geval geen werkende TV hebben of kunnen verkopen. En dat ze dan in NL die chip (vanuit japan?) erin duwen......
En hopla!! je hebt een werkende plasma die uitgeleverd kan worden.

Zit zelf op de V20 te wachten maar die staat ook al sinds begin maart in bestelling. Nog steeds geen exacte datum bekend (eind juni). Omdat de VT20 harder gaat dan verwacht heeft Panasonic de productie daarvan verhoogd en die van de overige toestellen verlaagd.

Mijn huidige Philips CRT is al bijna 1,5 jaar aan het overlijden (3 reparaties/afstellingen verder....) maar doet het nog steeds. Duurt nu minuten voordat er eindelijk beeld komt en er ontstaan sinds kort spontaan verkleuringen bij lichte vlakken. Hoop dat hij het dan toch nog wat langer volhoud.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Gizz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Volgens mij vinden de meeste mensen de 'floating blacks' de grootste issue, en niet de image retention of iets dergelijks :)

Hoe ervaar jij dit fenomeen?
De floating blacks zijn me niet opgevallen.

Edit: en ik heb er wel op proberen te letten, aangezien ik wist dat dit een issue is / kon zijn. Ik moet wel zeggen dat ik vooral tv (sport) heb gekeken en wat games heb gespeeld. Ik heb geen bekende "probleemgevallen" zoals Public Enemies gekeken / God of War 3 gespeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter Rebel op 17-05-2010 22:57 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Heeft een van jullie al de WK actie coupon opgestuurd, en daar reactie op gehad in de zin van "dat je coupon is aangekomen" of gewoon een mail van ze, over hoe het nu verder gaat. Heeft iemand überhaubt reactie gehad? Had het wel netjes van panasonic gevonden als ze dat deden na ontvangst maja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben inderdaad vertraging, maar dat hebben de andere merken ook. Sommige nieuwe modellen van Sony zijn ook reeds uitgesteld van levering heb ik al gehoord. Ik heb vandaag een telefoontje gehad of dat ze donderdag de VT20 kunnen komen leveren. Voor mij is het aftellen al ingegaan. Ik hoop voor de andere dat de volgende lading snel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik had iets gelezen op AVforums dat die floating blacks schijnbaar niet of minder voorkomen als je firmware 2.005 hebt. Ik weet niet in hoeverre je zoiets met een firmware zou kunnen oplossen, maar het lijkt me niet onmogelijk. Deze is schijnbaar nog niet beschikbaar via internet maar wel bij hun technische dienst.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 17-05-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Jay-7AC schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:07:
Heeft een van jullie al de WK actie coupon opgestuurd, en daar reactie op gehad in de zin van "dat je coupon is aangekomen" of gewoon een mail van ze, over hoe het nu verder gaat. Heeft iemand überhaubt reactie gehad? Had het wel netjes van panasonic gevonden als ze dat deden na ontvangst maja,
Ik heb nog geen reactie gehad, maar ik de coupon ook pas afgelopen zondagmiddag op de post gedaan. Mocht ik een reactie krijgen, dan zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Jay-7AC schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:07:
ik wacht nu al 2 weken denk ik. Nog niets geen reactie gehad helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
"al" 2 weken?
Bij dit soort acties is mijn ervaring dat je moet rekenen op 6-8 weken. Vaak handelen ze alles af nadat de actie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Hoeft niet perse, heb siemens fornuis gekocht, met pannenset en officieel val ik buiten de actie... maar kreeg afgelopen week wel een brief dat ik de pannen zou krijgen binnen 4 weken.
Bonnetje is tegelijk met panasonic bonnetje gestuurd.

Maar kan soms idd goed lang duren, ze verplichten zich alleen tot het uitleveren en dat vaak ook zolang de voorraad strekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Raymond schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:32:
"al" 2 weken?
Bij dit soort acties is mijn ervaring dat je moet rekenen op 6-8 weken. Vaak handelen ze alles af nadat de actie is afgelopen.
najah vind dat al best lang :)

heeft iemand al een keer een externe hdd aan de tv gesloten? Hoeveel gb neemt een aflevering lost of 24 bv in. Wanneer ik dit zou opnemen van de tv. Ik wil een nieuwe externe hdd kopen van 1 of 2 tb (ligt eraan hoeveel gb een film/serie) in beslag neemt wanneer je deze opneemt. Iemand tips/advies?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Klopt het aangegeven stroomverbruik van de Panasonic Viera TX-P42G20 en de Panasonic Viera TX-P50G20 op Tweakers wel.?
Er staat namelijk dat de 42 inch versie 280W verbruikt terwijl de 50 inch 175W verbruikt.
Beetje vreemd of ben ik nou gek 8)7

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:56:
Hoeft niet perse, heb siemens fornuis gekocht, met pannenset en officieel val ik buiten de actie... maar kreeg afgelopen week wel een brief dat ik de pannen zou krijgen binnen 4 weken.
Bonnetje is tegelijk met panasonic bonnetje gestuurd.

Maar kan soms idd goed lang duren, ze verplichten zich alleen tot het uitleveren en dat vaak ook zolang de voorraad strekt...
En van Samsung kreeg ik een jaar later pas de beloofde magnetronschaal. :P Punt is: door vragen naar leverdata raakt het topic vervuilt en Panasonic gaat de camera's er echt niet sneller door versturen. Volgens Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..." is het binnen een maand.
cadamink schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:36:
Klopt het aangegeven stroomverbruik van de Panasonic Viera TX-P42G20 en de Panasonic Viera TX-P50G20 op Tweakers wel.?
Er staat namelijk dat de 42 inch versie 280W verbruikt terwijl de 50 inch 175W verbruikt.
Kijk even bij de specs op de Panasonice site. Je kunt verbeteringen/aanvullingen versturen voor specs in de pricewatch.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cadamink schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:36:
Volgens mij is dat de max waarde (max helderheid, kleurverandering, etc), en de gemiddelde waarde bij normaal gebruik.
Als je bij de tech specs kijkt staat er namelijk bij de 42"dat die inderdaad 280W verbruikt, en eronder staat 'gemiddeld 150W. Die 150 verzin ik, want heb de tech specs niet voor me.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
zie handleiding pag. 91 op site panasonic:

42G20 129W gem., piek 280W
46G20 150W gem., piek 290W
50G20 175W gem., piek 325W

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de VT20 kan bewonderen? Het liefst in de buurt van Nijmegen/Wijchen:) Het gaat me niet zozeer om het plaatje maar meer om het design. Volgens www.panasonic.nl is expert en maxwell in Wijchen en retailer die panasonic modellen verkoopt maar waar ik specifiek de VT20 kan zien kan ik nergens op het internet vinden.

En dan nog een klein vraagje. Komt de VT20 alleen in bronzen brushed aluminium of ook in andere kleuren (zwart of zilver(A)) brushed aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zodra je een Ziggo smartcard met CI+ module in de P42G20 steekt, ontvang je dan Ned 1 t/m 3 in HD kwaliteit? Of moet je hiervoor echt een aparte HD ontvanger hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij zit er een HD tuner in de G20 (staat vast wel ergens in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Ferra schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:24:
Zodra je een Ziggo smartcard met CI+ module in de P42G20 steekt, ontvang je dan Ned 1 t/m 3 in HD kwaliteit? Of moet je hiervoor echt een aparte HD ontvanger hebben?
Ja, je ontvangt die zenders in HD.

Bron: m'n eigen G20 met Ziggo CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Net even bij BCC langsgeweest, en ben nog niet helemaal overtuigd van de TX-P42G20.. Heb wat met de instellingen kunnen spelen (input was een 1080p Blu-Ray demodisc), en ik vond het beeld een beetje onrustig (lichte flikkering), alsof ik naar een 50-60Hz TV aan het kijken was.. Morgen nog maar weer eens goed alles bekijken in de winkel waar ik uiteindelijk mijn definitieve keuze wil maken (niet BCC iig)..

Grappige is dat mijn laatste 3 keuzes allemaal verschillende TV's zijn, een LCD, een edge-LED, en een Plasma.. Om precies te zijn, de Samsung LE40C650, de Samsung UE40C6000, en dus de Panasonic TX-P42G20.. Als de keuze niet valt op de Plasma dan neig ik naar de gewone LCD omdat ik de meerwaarde van de edge-LED niet echt zie, ik heb het idee dat je ruim 350 euro extra betaalt alleen voor een platter scherm (met ook nog eens minder features).. De edge-LED en Plasma kosten ongeveer evenveel, dus daar zit het hem niet in (plasma is wel een maatje groter).. Enige waar ik me zorgen over maak met de gewone LCD is de input-lag i.v.m. gamen..

Lastig hoor, zo'n keuze maken.. Maar uiteindelijk zal ik denk ik wel tevreden zijn met wat ik kies, want alle 3 zijn het gewoon goede TV's denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Input lag schijn je ook met de G20 te hebben. Ik zie het in dit topic nergens terug, maar kwam het wel op een ander forum tegen (of een reviewsite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
dog4life schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:56:
Input lag schijn je ook met de G20 te hebben. Ik zie het in dit topic nergens terug, maar kwam het wel op een ander forum tegen (of een reviewsite).
Inputlag in dit topic: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

Misschien ff de zoekfunctie gebruiken. Komt namelijk behoorlijk terug. En vergeleken met LCD heb je dus echt geen merkbare lag. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dog4life schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:56:
Je hebt met elke tv input lag. Maar met deze plasma schermen is die in de orde van 20msec, waar een LCD al snel 100-200msec heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Laatst online: 21-08 10:12
Hoe kan ik eigenlijk de refreshrate op mijn P50G20 veranderen? Ik zie dat het steeds op 50Hz staat, maar kan niet vinden waar ik het kan veranderen, of is dit iets wat vanaf de decoder ingesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 19:21
Loki.Nya schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:36:
Hoe kan ik eigenlijk de refreshrate op mijn P50G20 veranderen? Ik zie dat het steeds op 50Hz staat, maar kan niet vinden waar ik het kan veranderen, of is dit iets wat vanaf de decoder ingesteld moet worden?
Is het niet zo dat dat door het videosignaal bepaald wordt wat je 'm voedt? Als ik mijn HTPC een 24p signaal laat weergegeven, dan krijg ik in beeld 1080p/ 24Hz te zien, maar het scherm heeft dan echt geen refreshrate van 24Hz, maar ik geloof 48Hz. Je kan eventueel de intelligent frame creation aanzetten. Dat veranderd de input van de bron natuurlijk niet, maar kan er wel voor zorgen dat het er wat vloeiender uitziet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Loki.Nya schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:36:
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..."
Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.