Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Daneel schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:12:
Er zijn meer klachten over het flikkeren van de VT20 bij specifiek omgevingslicht. Om die reden gaat de Expert dealer binnenkort naar Panasonic om het 3D-brilletje aan te passen/om te ruilen. De tv's die nog geleverd moeten worden, zouden dat geflikker niet meer hebben.
...
mm ok. blijft een beetje lastig. ik wil wel graag een 3d tv. vind het gewoon een hele vette ervaring, maarja als je er steeds last van hebt is dat niet relaxed. ik kijk het nog wel even een paar maandjes aan. De eerste tv's beginnen nu toch pas een beetje binnen te komen. Dus de eerste reviews zullen ook wel deze maanden gaan komen. En waarschijnlijk krijg je ook meer plekken waar je het kan testen.
Die man van de mediamarkt vertelde iig dat ze als ze die nieuwe pana binnen hadden ze er een soort speciale hoek voor gingen inrichten, misschien ook een wat donkerdere hoek. Zou leuk zijn als je het op een goede manier zelf kan testen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ golfGTI5: dat stond hij toen ook, daarom gewoon langs de winkel geweest

@henkjepeekjess: dat zal inderdaad de panasonic 3D speler gaan worden. Door de afwezigheid van 3D content op het moment heb ik daar echter geen haast bij en wacht ik (waarschijnlijk) totdat de prijzen wat zakken (wat ik wel verwacht). ik heb in ieder geval al andere site's gezien waar er al wat prijsverschillen komen.

Ook ik heb bij MM staan kijken naar een samsung set-up. Wat mij opviel is dat het knipperende effect vooral goed zichtbaar is als er binnen het zichtveld nog andere tv's staan (wat natuurlijk bij de MM al snel is). Als je het precies wil zien moet je met de bril op naar een andere tv kijken en 1 oog dicht doen. Ik kan me zeker voorstellen dat dit effect bij andere lichtbronnen ook min of meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Welk 3D content is er op dit moment eigenlijk te koop dan?
Als ik net lees dat zelfs Avatar nog niet in 3D te krijgen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ferry34 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:30:
Welk 3D content is er op dit moment eigenlijk te koop dan?
Als ik net lees dat zelfs Avatar nog niet in 3D te krijgen is....
Geen. De PS3 krijgt binnenkort een update dat games en het menu in 3D zijn. De games die 3D ondersteunen zijn ook nog niet verkrijgbaar. Je krijgt die games bij de duurste Sony 3DTV. Deze heeft overigens 200/240hz brillen tegen het geknipper van TL-licht en spaarlampen. Maar zodra die tv beschikbaar komt is er dus 3D aanbod. Ook worden er in Engeland en Duitsland wedstrijden van het WK in 3D uitgezonden. Geen idee wat voor decoder je daarvoor nodig hebt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de telenetrecorder word er op kanaal 333, 3D content uitgezonden. Zo werd al de tennis Fed-cup uitgezonden en binnekort word daar ook roland garos uitgezonden in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:40:
Op de telenetrecorder word er op kanaal 333, 3D content uitgezonden. Zo werd al de tennis Fed-cup uitgezonden en binnekort word daar ook roland garos uitgezonden in 3D.
Dat kanaal zit er hier op zonder encryptie. Op een 2009 model zie je gewoon een 720p beeld denk ik, met in het midden een zwarte lijn die het linker en rechter beeld scheidt. Dus die telenet decoder zal het moeten splitsen/schalen naar een 3d stream die de tv zal kunnen begrijpen (640x720 plaatje voor elk oog schalen naar de resolutie van de tv). Weet niet of dit wel een scherp 3D plaatje zal geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
_Silencer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:05:
[...]
Dat kanaal zit er hier op zonder encryptie. Op een 2009 model zie je gewoon een 720p beeld denk ik, met in het midden een zwarte lijn die het linker en rechter beeld scheidt. Dus die telenet decoder zal het moeten splitsen/schalen naar een 3d stream die de tv zal kunnen begrijpen (640x720 plaatje voor elk oog schalen naar de resolutie van de tv). Weet niet of dit wel een scherp 3D plaatje zal geven :?
Zo werkt het niet. Beide beelden (voor het linker- en het rechteroog) worden "in elkaar geschoven". Dat geeft de decoder/3D BluRay speler door. De tv splitst die twee beelden en toont de beelden om-en-om. Als de decoder het splitsen zou doen, kun je (bij wijze van spreken) 3D vertonen op een breedbeeld-vissenkom uit het jaar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
_MB_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:07:
[...]
Ok, dit zou idd wel goed kunnen omdat het midden in de mediamarkt was met 6miljoen TL-balken.
TL balken knipperen met 100Hz, Als je er heel veel aan het plafond heb hangen kan je ze ook om en om en om aansluiten op 3 fasen. Dan knipperen ze niet allemaal tegelijk.
Ik weet niet wat ze in een MM of Saturn doen maar echt fijn aan de oogjes vind ik het licht daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Ik ben zaterdag ook nog even bij een S&F binnen gelopen en kon de VT20 ook voor 2000,- bestellen. Nu maar hopen dat deze snel geleverd kan worden! Ik heb hem nog nergens IRL kunnen zien maar ga er vanuit dat beeld wel snor zit.

Ik vraag me alleen wel af of er binnenkort ook losse netwerk streamoplossingen komen die 3d beeld kunnen weergeven/streamen (h264/blu-ray) van het netwerk. Iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

MrQcue schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:01:
Ik ben zaterdag ook nog even bij een S&F binnen gelopen en kon de VT20 ook voor 2000,- bestellen
Dat is vor de 50VT20, neem ik aan? Ik kan niet groter dan 42" kwijt en wacht dus op de officieus al aangekondigde 42VT20. Die schat ik ook 2000,- te gaan kosten, maar wil ik liever goedkoper natuurlijk. ;)

Dus: hoeveel moeite moest je doen om de jouwe voor 2k te mogen bestellen?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
ik heb het inderdaad over de 50VT20.... mja, ik moest er wel wat moeite voor doen maar anders had ik hem niet gekocht op dat moment en bij die winkel. Dat merkte hij wel en ging uiteindelijk toch mee. Het kostte wat moeite maar het is gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Mooie deal was dat. :)
Ik krijg morgen mijn P50G20. Ook gekocht bij S&F voor 1281 inclusief verwijderingsbijdrage, geen verzendkosten en ook geen aanbetaling hoeven doen. Ik liet de verkoper duidelijk weten dat ik 'em absoluut niet zou kopen voor de adviesprijs van 1449.
Het zal wel even wennen zijn straks... ik kijk nu nog naar een JVC breedbeeld CRT wat verder een prima scherm is, maar in m'n nieuwe huis is het te klein. Die gaat dus straks naar de slaapkamer.

Echt jammer dat ik niks met die 3D tv's kan, ik zie het 3D effect niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
1281 is een hele mooie prijs.. Waar was dat??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik wacht nog even op de "vakantiegeldverdubbelaanbieding" die de Mediamarkt binnenkort wel weer zal hebben. 16% korting, maar het is de vraag of ze Panasonic NeoDPD's gaan uitsluiten of niet. €1217 zou wel een leuke prijs zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Bij alle acties die MM heeft gehad de laatste tijd waren de Panasonic NeoDPD's uitgesloten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
Weet er iemand al wat meer over de 3d streamoplossingen via het netwerk ? Het stikt van de streamertjes van WD, AC Ryan enz enz enz. Maar deze zullen wel geen 3d kunnen streamen neem ik aan? Via google vind ik alleen een paar software opflossingen voor de pc maar dat is niet iets wat ik zoek voor in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Is er al een codec oid die 3d aankan?
Heb je dan namelijk niet naast audio/video ook een signaal die de sluitertijd van je brilletje bepaald, meende namelijk dat dit via infrarood van de tv naar de brilletjes gestuurd werd?

Ik weet ook niet of HDMI 1.4 echt noodzakelijk is, geloof dat 1.3 technisch ook al 3d aankan, maar zit er verder nog wat hardwarematigs aan de zend/ontvangkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Volgens mij werkt 3D niet via een codec, want anders zou mijn sat-reciever geen 3D kunnen doorgeven, wat die wel doet (zonder dat er een speciale codec nodig is)
De brilletjes worden gestuurd via een infrarood signaal dat (bij de VT20 onder de tv) verzonden wordt.
HDMI 1.3 zou voldoende moeten zijn voor 3D. De doorvoersnelheid/doorvoercapaciteit is gelijk aan de HDMI 1.4. De PS3 kan ook alleen maar 3D doorgeven via zijn HDMI 1.3 poort. Echter, de tv accepteerd alleen 3D op de HDMI-1-poort die HDMI 1.4 ondersteunt. Of 3D op poort 1 ook werkt via 1.3 kabels/av-receiver/bron heb ik nog niet gezien. Ik weet ook niet of iemand dit getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
Volgens de CT magazine is er echte 3d content die de hdmi 1.4 standaard vereist, en 3d content dat via het normale signaal 2 beelden naast elkaar, of boven elkaar naar de tv stuurt. Hierbij wordt het beeld in elkaar gedrukt zodat het wel binnen de huidige resolutie past. Daarnaast is er nog een 3e 'compatible' 3d mode. De tv's gaan dan zelf de beelden op elkaar leggen. Ook de panasonic kan deze 3d compatible beelden weergeven volgens de CT magazine. Echte 3d content kan alleen mbv Blu-Ray icm hdmi 1.4 worden weergegeven.

Verder zal ziggo waarschijnlijk ook zo'n compatible mode gebruiken als zij nog het WK in 3d gaan uitzenden.

[ Voor 9% gewijzigd door MrQcue op 10-05-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:30:
Bij alle acties die MM heeft gehad de laatste tijd waren de Panasonic NeoDPD's uitgesloten.
de laatste keer zonder btw deden de neopdp's gewoon mee bij de mm in almere.
alleeen waren ze opeens zeker 100 euro duurder dan voor de actie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al zijn gratis fotocamera mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Na velen maanden wachten en z'n beetje alle forums in binnen en buitenland omtrent de nieuwe 2010 Panasonic Tv's te hebben gelezen besloot ik bij de lokale Expert de nieuwe Panasonic Tv's te bekijken.

Daar heb ik de G20 bekeken , het beeld oogde heel natuurlijk en over de kleuren was ik erg te spreken maar het algehele beeld was niet bepaald rustig! Het leek wel of ik naar mijn oude 50Hz TV op mijn slaapkamer keek.
Nu vraag ik mij het volgende af:
1) Is het mogelijk de flikkering van het beeld te doen afnemen middels bepaalde instellingen?

Gezien de technische specificaties en geruchten gaat mijn interesse uit naar de Panasonic 42" V20. Nu vraag ik mij af in hoeverre de flikkering zichtbaar zal zijn bij de V20. Ondanks dat ik 50Hz gewend ben van mijn oude slaap kamer TV zou ik toch graag een TV kopen waarbij flikkering tot een minimum wordt beperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij HDMI 1.4 krijgt je TV vanzelf een signaal dat het 3D content krijgt en zal dus automatisch de juiste weergave verzorgen. Bij HDMI 1.3 moet je de TV zelf in 3D modus zetten.

Alleen als je ethernet via HDMI wil moet je een speciale 1.4 met ethernet kopen.
Voor de rest kan je gewoon gebruik blijven maken van HDMI 1.3 high speed kabels.

HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Wat ik jammer vind is dat ik nergens iets over hdmi 1.5 kan vinden, of is deze toekomstige standaard nog jaren van ons vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
fortfort schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:44:
Wat ik jammer vind is dat ik nergens iets over hdmi 1.5 kan vinden, of is deze toekomstige standaard nog jaren van ons vandaan?
HDMI 1.4 heeft nog pas net zijn intrede gedaan.. dus het zal nog wel een tijdje duren voordat 1.5 het licht ziet..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fortfort schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:44:
Waarom zou je daar iets over willen weten? Lees de specs van hdmi 1.4 eens door, dan zie je dat het een flinke stap vooruit is in termen van bandbreedte en features t.o.v. hdmi 1.3. De netwerkfunctionaliteit, ondersteuning van 8MP videobeelden, wat verwacht je de komende jaren waarvoor je hdmi 1.5 nodig zou hebben?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

flipmans schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:15:

1) Is het mogelijk de flikkering van het beeld te doen afnemen middels bepaalde instellingen?
M'n TX-P50G20 heeft inmiddels meer dan 200u aangestaan en ik ben aardig gevoelig voor flikkeren van beeld (zie het als enige of als eerste van de familie).

Toen ik de TV net had zag ik het soms met Blu-Ray 24p bronnen bij hoog constrast, dus 2/3 licht lucht en wat donkere voorgrond. Met 1080i en upscale zie ik het echt niet. Met 1080p steekt het zo nu en dan de kop op als ik toevallig naast de TV kijk en dan vanuit m'n ooghoeken het beeld bekijk, het lijkt op een 60Hz trilling mar is niet echt storend.

Door in THX stand te kijken heb ik er eigenlijk nu totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Grrrrrene schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Waarom zou je daar iets over willen weten? Lees de specs van hdmi 1.4 eens door, dan zie je dat het een flinke stap vooruit is in termen van bandbreedte en features t.o.v. hdmi 1.3. De netwerkfunctionaliteit, ondersteuning van 8MP videobeelden, wat verwacht je de komende jaren waarvoor je hdmi 1.5 nodig zou hebben?
Ik zie hier steeds de naar mijn mening leukste feature van 1.4 niet genoemd worden: Audio Return Channel.
Geen gehannes meer met coax/optische kabeltjes, maar gewoon makkelijk via de HDMI kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:34:
Ik zie hier steeds de naar mijn mening leukste feature van 1.4 niet genoemd worden: Audio Return Channel.
Geen gehannes meer met coax/optische kabeltjes, maar gewoon makkelijk via de HDMI kabel :)
Werkt helaas alleen als zowel de reciever en bv de TV het beide ondersteunen.

Volgens mij is dat bij de Panasonic Plasma's maar op 1 HDMI aansluiting en niet op alle.
Ik dacht nr. 2, dus daar moet je wel op letten.....
Maar idd, als het erop zit is het natuurlijk superhandig :)

Vandaar ook dat ik naast een nieuwe plasma ook een nieuwe Onkyo TX-SR 508 erbij koop.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Schizo007nl schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:05:
[...]

HDMI 1.4 heeft nog pas net zijn intrede gedaan.. dus het zal nog wel een tijdje duren voordat 1.5 het licht ziet..
1.4a is er alweer :p Sinds maart meen ik
Raymond schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:34:
Dat had er gelijk al in mogen zitten, had het een 'echte' scart vervanger geweest... samen met het automagisch op juiste kanaal zetten bij signaalontvangst

[ Voor 45% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 11-05-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Laatst online: 21-08 10:12
M@cer schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:12:
1281 is een hele mooie prijs.. Waar was dat??
Dat was bij Scheer & Foppen in de Oude Ebbingestraat in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Zaterdag de p42g20 gekregen en gister pas kunnen uitpakken en aan de muur de gehangen.
Wow wat een beeld, nu alleen nog via CI+ alles bekeken maar vanavond gaat er toch een film op om de mogelijkheden te bekijken en hem wat af te stellen. THX stand geeft al heel mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de V20, geen 3D, beschikbaar zijn. Ben er nog niet uit of ik 42" wil of 50". Ik had ook begrepen dat de V20 in 46" komt? Ook kan ik mij berichten herinneren dat Panasonic gebruik mocht gaan maken van de KURO techniek van Pioneer. Maakt de V20 hier gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over leverdatum V20 voorgelegd aan Panasonic, zie onder het antwoord ;(

De TX-P42V20 wordt naar verwachting eind juni aan ons uitgeleverd. Dit toestel is tot die tijd niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Infocentre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Op deze pagina heeft prominent Member bumtious de VT uitvoerig getest... een opwarmertje voor de echte test op avforums. http://www.avforums.com/f...s-thread-part-2-a-13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:12:

De TX-P42V20 wordt naar verwachting eind juni aan ons uitgeleverd. Dit toestel is tot die tijd niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Infocentre
Dan laat ik het WK wel schieten (tenzij ze/we de finale halen) en wacht ik wel een flinke prijsdaling af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:07:
Iemand enig idee wanneer de V20, geen 3D, beschikbaar zijn. Ben er nog niet uit of ik 42" wil of 50". Ik had ook begrepen dat de V20 in 46" komt? Ook kan ik mij berichten herinneren dat Panasonic gebruik mocht gaan maken van de KURO techniek van Pioneer. Maakt de V20 hier gebruik van?
De V20 krijgt wel een Infinite Black Pro paneel mee. Deze is dus anders (beter) dan de onderliggende series.
Maar of dit de techniek van Pioneer is weet ik niet.

Verder komt er volgens mijn geen 46" van de V20 serie.
http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html
In the summer of 2009 Panasonic acquired the Pioneers KURO technology and patents. Panasonic does not say it directly but they indicate that the KURO technology is part of the 2010 VIERA line-up. A so-called Infinite Black Pro panel increases native (!) contrast to 5.000.000:1.

[ Voor 17% gewijzigd door DeeJee op 11-05-2010 13:38 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even die link naar avforums gelezen. De V serie is absoluut goed maar haalt het nog net niet bij de laatste generatie Pio-schermen. De verschillen zijn klein en zullen voor een leek zeker niet zichtbaar/storend zijn. Helaas ben ik zo stom geweest zo'n KURO scherm aan te schaffen 2,5 jaar terug en wil nu eigenlijk een ander scherm ivm verhuizing. Zal dus waarschijnlijk nog wel een jaartje moeten wachten eer er schermen zijn die over de KURO heen gaan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:49:
Zal dus waarschijnlijk nog wel een jaartje moeten wachten eer er schermen zijn die over de KURO heen gaan :-(
Als jij zwartwaardes zaligmakend vindt en daarvoor aan de rest allerlei concessies wilt doen, dan heb je gelijk.

De Kuro tv's hebben ook hun eigen problemen (staan hier ook wel besproken) en die hebben de nieuwe Panasonics dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaligmakend is mss wat overdreven. Maar degene die het diepste zwart maakt, maakt de mooiste kleuren. Dat vind ik idd erg belangrijk. Een Pio-scherm gebruikt meer watts, vind ik helaas niet zo spannend. Maar goed ik vrees dat ik mn plas een jaartje moet ophouden, hoewel ik heel blij zou zijn met een V20.

Jammer dat er geen 46" komt want ik vind 42" wat klein en mn dinnetje vindt 50" te groot. 46" was dus ideaal geweest ^.~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:05:
Zaligmakend is mss wat overdreven. Maar degene die het diepste zwart maakt, maakt de mooiste kleuren. Dat vind ik idd erg belangrijk. Een Pio-scherm gebruikt meer watts, vind ik helaas niet zo spannend. Maar goed ik vrees dat ik mn plas een jaartje moet ophouden, hoewel ik heel blij zou zijn met een V20.

Jammer dat er geen 46" komt want ik vind 42" wat klein en mn dinnetje vindt 50" te groot. 46" was dus ideaal geweest ^.~
En om welk Pioneer scherm gaat dit dan van 2,5 jaar terug? Tot nu toe is alleen de 9G beter qua zwart waardes tegenover de panasonics. De VT Serie doet het zelfs beter dan de 8G (qua zwartwaardes) en heeft natuurlijk zijn voordelen nog qua uitrustingen en phosphortrails is duidelijk minder zichtbaar.

Heb nu een paar dagen P50G20, wat net geen Kuro 8G schijnt te zijn maar zeker niet slecht voor het geld :D kom op hey waar vergelijken we het mee? :P
Maar wat een onwijs gaaf beeld geeft het toch. Avatar 1080P is weer een heel andere belevingen, wat een snelheid wat een diepte in de film... werd echt helemaal happy >:)
Gewoon 50" halen, je kan hem toch binnen 1 week terug brengen, binnen die tijd is je vriendin er echt wel aan gewent. :+

Als je de 9G hebt geef ik je groot gelijk _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door AngelusHD op 11-05-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
(jarig!)
Ik was vandaag gaan kijken naar de G20 plasma van Panasonic in een aantal winkels (oa Mediamarkt). Het viel me daarbij op dat het beeld erg donker, grauw en zelfs wazig was. Dit terwijl de LED TVs enorm helder uit het oog sprongen.

Is dit normaal? Of is het omdat die TVs daar constant dag in dag uit aanstaan?

Ik zit enorm te twijfelen voor dit toestel. Ernaast zag ik de Samsung 46C6000 staan en die leek veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Chromanin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:58:
Ik was vandaag gaan kijken naar de G20 plasma van Panasonic in een aantal winkels (oa Mediamarkt). Het viel me daarbij op dat het beeld erg donker, grauw en zelfs wazig was. Dit terwijl de LED TVs enorm helder uit het oog sprongen.

Ik zit enorm te twijfelen voor dit toestel. Ernaast zag ik de Samsung 46C6000 staan en die leek veel mooier.
Dat komt omdat de omgeving behoorlijk licht is in een winkel. LCD TV's kunnen over het algemeen veel feller dan plasma TV's. Dus in een winkel waar de TV vaak sowieso veel te fel afgesteld staan vallen LCD schermen vaak meer op. Vandaar dat veel mensen LCD mooier vinden.

Echter, met normale afstellingen thuis komt de plasma veel beter tot zijn recht. En verder is het natuurlijk ook zo dat bepaalde TV's beter of slechter afgesteld kunnen zijn in de winkel. En ook het input materiaal is van invloed. Ik kan je 1 ding vertellen: wat de G20 in ieder geval NIET is, is grauw, wazig en donker (hoewel de THX mode vooral 's avonds echt goed bruikbaar is)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18

Inderdaad zijn de LCD's zoals je genoemde samsung veel feller(wat jij ziet als helder) bij een winkel zoals mediamarkt, oftewel het mediamarkt rood is schreeuwend rood!!. Zet je dit in je eigen woonkamer word je gek 8)7 oftewel het is niet om aan te zien met die settings zoals jij het nu ervaart.

Je kan helaas niet de tv's met elkaar vergelijken in een winkel vol met TL-armaturen..

Ik raad je aan om dit topic of een review te gaan lezen over dit onderwerp en dan kun je daaruit je keuze maken. Helaas ben ik een plasma liefhebber dus aan mijn mening heb je niks en zul je het zelf moeten ervaren wat je uiteindelijk mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Aansluitend bij het verhaal van Luuk hierboven is plasma wel 'waziger' dan LCD. Niet dat het beeld niet scherp is maar LCD is scherper (in veel gevallen te scherp naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Aansluitend bij het verhaal van Luuk hierboven is plasma wel 'waziger' dan LCD. Niet dat het beeld niet scherp is maar LCD is scherper (in veel gevallen te scherp naar mijn mening).
LCD is dezelfde techniek als computermonitors en daar is het best prettig dat lijnen en letters superscherp zijn. Voor TV wil je dat juist niet, omdat imperfecties of harde overgangen (zoals met ondertiteling) versterkt worden. Ik vind ondertiteling op lcd's ontzettend ranzig eruit zien en huidtinten zijn vaak raar, onnatuurlijk.

Plasma heeft ook z'n nadelen. Ik vind vooral animatieseries er vaak wat minder mooi uitzien, omdat ruis (zo lijkt het iig) de egale vlakken wat onrustig maakt. Het is niet super storend, maar lcd doet dat specifieke onderdeeltje wel beter. Toen ik in 2008 10 lcd's en plasma's naast elkaar kon bekijken in lichtomstandigheden die lijken om een woonkameromgeving (de reviews voor T.net), werd mij heel duidelijk dat, hoewel er juweeltjes van lcd's zijn, de simpelste plasma al beter beeld geeft in het geval van film. Bovendien zit er een wereld van verschil in "motion resolution" tussen lcd en plasma: plasma's halen 1080p motion resolutie, een lcd blijft op ~ 1/3e tot de helft daarvan steken :o

Wil je ook internetten/e-mailen e.d., dan kun je wellicht beter een lcd nemen. Als je tv in het volle zonlicht komt te staan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 11-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Net vers mailtje binnen van S&F

Verwachte leverdatum (in magazijn) is met een week bijgesteld naar 28 - 5 :(

edit: gaat overigens over de 50VT20 :)

[ Voor 15% gewijzigd door dewfuz op 11-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giordino schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:37:
Net vers mailtje binnen van S&F

Verwachte leverdatum (in magazijn) is met een week bijgesteld naar 28 - 5 :(
Leverdatum waarvan? 8)7 TX-P50VT20 gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Grrrrrene schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Omdat ik vrees dat de meeste mensen die apparatuur met hdmi 1.3 de zelfde gedachten als u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Blogje van het vermeende verandering van MLL (Minimum Luminance Level) probleem van Panasonic Plasma's:

http://finiteblack.blogspot.com/

Ik weet niet wat ik er verder mee moet en of het erg is. Zijn er ook dit soort blogs b.v. over "problemen" die LG en Samsung hebben? Of zijn het gewoon Pioneer puristen die opeens een "mindere" TV gebruiken en gaan muggenziften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
(jarig!)
Grrrrrene schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:36:
[...]

LCD is dezelfde techniek als computermonitors en daar is het best prettig dat lijnen en letters superscherp zijn. Voor TV wil je dat juist niet, omdat imperfecties of harde overgangen (zoals met ondertiteling) versterkt worden. Ik vind ondertiteling op lcd's ontzettend ranzig eruit zien en huidtinten zijn vaak raar, onnatuurlijk.

Plasma heeft ook z'n nadelen. Ik vind vooral animatieseries er vaak wat minder mooi uitzien, omdat ruis (zo lijkt het iig) de egale vlakken wat onrustig maakt. Het is niet super storend, maar lcd doet dat specifieke onderdeeltje wel beter. Toen ik in 2008 10 lcd's en plasma's naast elkaar kon bekijken in lichtomstandigheden die lijken om een woonkameromgeving (de reviews voor T.net), werd mij heel duidelijk dat, hoewel er juweeltjes van lcd's zijn, de simpelste plasma al beter beeld geeft in het geval van film. Bovendien zit er een wereld van verschil in "motion resolution" tussen lcd en plasma: plasma's halen 1080p motion resolutie, een lcd blijft op ~ 1/3e tot de helft daarvan steken :o

Wil je ook internetten/e-mailen e.d., dan kun je wellicht beter een lcd nemen. Als je tv in het volle zonlicht komt te staan ook.
Dank voor alle antwoorden,

Maar wat bedoel je precies met Motion Resolution? Want die p is toch gewoon voor progressief nee? Elke frame wordt dan toch afzonderlijk in 1920x1080 gerendert? Of bedoel je de wissel bij interlaced materiaal die vlotter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Tsja, die methode op die blog is natuurlijk niet waterdicht, ook al lijkt het erop dat de blogger oprecht probeert zo duidelijk mogelijk het verschil aan te tonen. Ik bedoel, een exifbestand zegt natuurlijk alleen iets over de opnameinstellingen van het fototoestel, niet over wat er daarna met de opname is gebeurd.

Ik persoonlijk heb het vermoeden dat, wanneer dat verval echt zo'n enorm probleem was geweest, dit wel meer algemeen bekend was. Natuurlijk is er die Amerikaanse rechtszaak, maar voor de rest lijkt het erop alsof iedereen elkaar een beetje napraat. Als het verval in veertig uur echt zo groot is als die blogger probeert aan te tonen dan zou je na een maandje of twee t.v. kijken toch echt zonnebrillen moeten opzetten, lijkt het wel, en daar hoor ik bij bezitters van G10 modellen bijvoorbeeld niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Chromanin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Dank voor alle antwoorden,

Maar wat bedoel je precies met Motion Resolution? Want die p is toch gewoon voor progressief nee? Elke frame wordt dan toch afzonderlijk in 1920x1080 gerendert? Of bedoel je de wissel bij interlaced materiaal die vlotter werkt?
hier:
http://www.firstglimpsema...f0609%2F61f09%2F61f09.asp
en hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76790.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
(jarig!)
Ah, ik word echt wel onzeker nu. Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de LG47LE8500, de Panasonic 46G20, de Samsung C8700 (Wel wat prijzig) of gewoon te wachten op de Sony Bravia HX800.

Oorspronkelijk leek het mij heel evident, de Panasonic levert de beste beelden af en met zijn lage prijs is hij meteen het interessantste. Maar dat de beelden niet echt scherp staan vind ik wel wat moeilijker te slikken, na jaren gebruik van een 15" PC LCD scherm op monster resoluties, hoort de scherpte bij mij nu eenmaal bij het plaatje als het om Image Quality gaat.

Maar is dit dan echt niet af te stellen op de Panasonic? Het leek alsof er echt veel detail verloren ging, bij distance shots (Planet Earth demo dacht ik dat het was) kon ik objecten moeilijker van elkaar onderscheiden en leken de kleuren letterlijk in elkaar te vloeien. Daarnaast zag ik ook een bepaalde ruis over heel het scherm gaan.

Is dit een teken dat plasma niet echt voor mij is? Of begrijp ik iets niet goed, of mis ik een bepaalde feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 17:37

S2S

Chromanin schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:44:
Ah, ik word echt wel onzeker nu. Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de LG47LE8500, de Panasonic 46G20, de Samsung C8700 (Wel wat prijzig) of gewoon te wachten op de Sony Bravia HX800.

Oorspronkelijk leek het mij heel evident, de Panasonic levert de beste beelden af en met zijn lage prijs is hij meteen het interessantste. Maar dat de beelden niet echt scherp staan vind ik wel wat moeilijker te slikken, na jaren gebruik van een 15" PC LCD scherm op monster resoluties, hoort de scherpte bij mij nu eenmaal bij het plaatje als het om Image Quality gaat.

Maar is dit dan echt niet af te stellen op de Panasonic? Het leek alsof er echt veel detail verloren ging, bij distance shots (Planet Earth demo dacht ik dat het was) kon ik objecten moeilijker van elkaar onderscheiden en leken de kleuren letterlijk in elkaar te vloeien. Daarnaast zag ik ook een bepaalde ruis over heel het scherm gaan.

Is dit een teken dat plasma niet echt voor mij is? Of begrijp ik iets niet goed, of mis ik een bepaalde feature.
Laat je niet gek maken ;) Plasma is scherp. Het beeld staat hier echt als een plaatje. Er komen serieus mensen bij mij over de vloer die WOW zeggen wat een mooi beeld.

Ik zou zeggen gewoon plasma gaan, je zult er geen spijt van krijgen, zeker niet als je graag gamed en films kijkt. Ruis is hier niet echt aanwezig. tenzij het in de film/game zit, neem bijvoorbeeld Avatar Blu-ray, in deze film zit geen ruis. Ik denk eerder dat het aan de film lag, of ze hebben gewoon de scherpte te hoog staan. Scherpte stopt namelijk beeld informatie erin die er niet is, en op maximaal zetten levert artifacts op, op alle tv's dus ook LED/lcd.

[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 12-05-2010 06:58 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vergeet ook niet dat je scherpte hebt en detail en dat dit twee verschillende zaken zijn. Een beeld met harde contrasten lijkt in eerste instantie beter dan een wat wolliger beeld, maar als dit betekend dat ook het aantal kleurschakeringen afneemt, wordt het totaalplaatje er toch niet beter op en gaat er kunstmatig uitzien.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er inmiddels aardig wat dwalingen/off-topic zaken insluipen zo her en der, even een opfrisser met mogelijk betere topics om de vragen te stellen en laten beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HDTVtest.co.uk: Panasonic TX-P50S20B Review

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 12-05-2010 10:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze (50VT20) zijn binnen gekomen!!! Van den Borre kan ze normaal gezien nu leveren. Heb hem maar snel besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:12:

Met vriendelijke groet,
Panasonic Infocentre
ik heb vandaag ook Panasonic gebeld. Wanneer je de p42v20 in de bestelling hebt staan wordt hij tussen de laatste week van mei en de eerste week van juni bij jou thuis geleverd. Vóór het wk dus. Voor mij een heel belangrijke reden. Wanneer je voor de losse verkoop gaat, wordt het eind juni!
Heb m eindelijk besteld na wikken en wegen tussen de g en v. . En Nu ook nog voor een super prijs. Kan niet wachten op de V en het WK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:55:
Ze (50VT20) zijn binnen gekomen!!! Van den Borre kan ze normaal gezien nu leveren. Heb hem maar snel besteld :-)
Ja, voor € 2.799,00 8)7. Te gek voor woorden, rond de € 2000 zou acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Nog maar weer eens over het niet werken van de analoge uitgangen bij het gebruik van de CI+ module heb ik Panasonic gemaild:
ik:
.......
ik overweeg om weer een Panasonic plasma-tv te kopen, de TX-P42G20.
Die wil ik dan gaan gebruiken samen met een CI+ kaart van Ziggo.
Die wil ik op mijn stereoversterker aansluiten via de analoge
RCA-audio uitgangen. Nu las ik op tweakers.net dat dat alleen werkt
voor de ongecodeerde digitale zenders (N1,2&3) maar dat alle andere
digitale kanalen geen geluid gaven over de RCA's.
Dat zou voor mij een probleem zijn.
Mijn vraag is dus, is dit inderdaad zo en zo ja, wordt dit opgelost
via een toekomstige firmware-aanpassing?

Panasonic:
Het gebruik van de twee geluidsuitgangen kan op de volgende manieren:
- bij analoog via kabel via de rood/witte cinch aansluitingen
- bij digitaal (bv. CI+ via de kabel) via de optische digitale uitgang
Geluidsoverdracht van CI+ zenders via de cinch-uitgang is niet mogelijk.
Vooralsnog is hier geen update voor beschikbaar.
mvg
Panasonic Info Centre

Ik weer:
Dank voor uw antwoord, inderdaad bedoel ik de G20.
Nog een vraagje: waar zit 'm dit nou in? Wordt het door Ziggo
afgedwongen of heeft het iets met de G20 hard- of firmware te maken?

Panasonic:
Dit heeft - voor zover tot nu toe bekend - te maken met de software-inrichting van de tv. Op dit moment is niet bekend of er een update beschikbaar zal worden gesteld om deze toepassing te wijzigen.

Jammer, gezien dat ik de tv aan zou willen sluiten op mijn 2.0 muzieksysteem is dit voor mij een serieus bezwaar

Overigens mijn complimenten voor het Panasonic Info Centre dat vriendelijk, snel en adequaat antwoord geeft.
Dit in groot contrast met Ziggo waar ik het ook geprobeerd heb.
Ik vul m'n naam en adres in en krijgt dan als antwoord dat dat niet genoeg is om de klantgegevens te bepalen, hetgeen mij én onjuist én irrelevant lijkt bij het beantwoorden van deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:02:
[...]

ik heb vandaag ook Panasonic gebeld. Wanneer je de p42v20 in de bestelling hebt staan wordt hij tussen de laatste week van mei en de eerste week van juni bij jou thuis geleverd. Vóór het wk dus. Voor mij een heel belangrijke reden. Wanneer je voor de losse verkoop gaat, wordt het eind juni!
Heb m eindelijk besteld na wikken en wegen tussen de g en v. . En Nu ook nog voor een super prijs. Kan niet wachten op de V en het WK!
Prijs is normaal gezakt met 100 euro. Maar VdB heeft ook nog wel de laagste prijs garantie dus heb hem al tegen een zachter prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb de volgende vraag: wat is nu de ideale kijkafstand voor een 46 of een 50 inch plasma? Ik zit namelijk rond de 3 tot 3.5 meter er ongeveer vanaf. Is dit te dichtbij of juist goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hangt van je bron af en van je eigen voorkeur. Als je vooral SD-materiaal lijkt is een 50" op die afstand mij wat teveel van het goede. Volgens mij is 3-3,5x schermdiagonaal iets dat vaak geroepen wordt voor de ideale kijkafstand.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 12-05-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de THX-standaard hoor je op 1,5m van een 46"-scherm te zitten en op 1,7m van een 50"-scherm. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat relaxed kijkt, dat is meer een soort bioscoopervaring: leuk voor een paar uurtjes, maar ik hoef het journaal, een tv-show of andere sd-beelden niet op dat formaat te zien :o

http://myhometheater.home...ngdistancecalculator.html

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 12-05-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

I_Guardian_I schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:25:
Ik heb de volgende vraag: wat is nu de ideale kijkafstand voor een 46 of een 50 inch plasma? Ik zit namelijk rond de 3 tot 3.5 meter er ongeveer vanaf. Is dit te dichtbij of juist goed?
Ik twijfelde ook. Karton geknipt etc. Nadenken, kijken. Is het niet te groot voor de kamer (5m breed). Omdat de 46" niet leverbaar was voor de 50" gegaan. Nu, na een maand, ABSOLUUT geen spijt van. M'n ouders vonden de kamer zelfs groter lijken! En ik denk wel eens: "Mmm, 50"... toch wel aan de kleine kant. Kan me nauwelijks meer voorstellen dat ik daarvoor naar een 32" CRT keek".

Ik zit nu vaak ook in een stoel op 3m van de TV SD materiaal te kijken, en het is perfect. Ik zie het beeld zonder enige randjes, blokjes, judder, banding, floating blacks, trillingen etc. HD is helemaal een genot. Net de nieuwe Walt Disney's "De Prinses en de Kikker' op Blu-Ray gekeken en geluisterd. GEWELDIG. wat een beeld. Als je al niet wist wat contrast verhouding inhoudt dan laat deze film dat wel zien.

Koop gewoon een 50" plasma, je krijgt er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ook helemaal mee eens. Heb voor m'n ouders de P50S20 gekocht, en ze vinden hem steeds kleiner worden. Alles is mogelijk, op 5m afstand ondertiteling gemakkelijk lezen, of op 2m voor de tv naar voetbal kijken, geen enkel probleem. Trouwens, die link van een stukje terug met een review over de S20 gaf het al aan, een gave plasma voor een lage prijs. Het is dat de V20 in maximaal 50 inch, komt, of dat de VT20 niet in titanium-grijs is, want anders zou ik zelf gerust voor de 65 inch durven gaan voor 4-5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23

Je hebt ook geen idee wat er op die tv's was aangesloten en HOE ze waren afgesteld.

Ik heb bij de MM nog nooit afstandsbedieningen zien liggen en dus kan je zelf niks veranderen in de beeld instellingen. Ik heb plasma's met zulk slecht beeld gezien dat ik het gewoon niet geloofde. Waarschijnlijk op dynamisch EN 50hz EN scherpte 100. Zo krijg ik het hier thuis ook wel voor elkaar :+

Laatst stond ik bij de MM, stond een verkoper naast me tegen een klant te vertellen:
Ja, de LED tv's hebben duizenden LED's achter het scherm verdeeld over het gehele scherm. Deze kunnen 1 voor 1 aan en uit. Dit zorgt voor een geweldige zwartweergave en wit weergave tegelijk.

Alleen jammer dat ze bij een edge-lit LED tv stonden van 850 euro ;(

Ik had echt medelijden met die klant, hij liep er zelfs mee naar huis. Echt jammer als hij de waarheid ontdekt thuis |:(

Heb echt de schijt aan zulke ketens, alleen handig om een tv design te bekijken en de dikte. Qua beeldkwaliteit en kennis van de verkopers ben je nog beter af bij de Zeeman 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:55:
[...]

...

Laatst stond ik bij de MM, stond een verkoper naast me tegen een klant te vertellen:
Ja, de LED tv's hebben duizenden LED's achter het scherm verdeeld over het gehele scherm. Deze kunnen 1 voor 1 aan en uit. Dit zorgt voor een geweldige zwartweergave en wit weergave tegelijk.

Alleen jammer dat ze bij een edge-lit LED tv stonden van 850 euro ;(

Ik had echt medelijden met die klant, hij liep er zelfs mee naar huis. Echt jammer als hij de waarheid ontdekt thuis |:(

...
Ik zou me er dan dus mee gaan bemoeien en de klant en de verkoper eens aanraden de technische spec.'s van die TV eens te lezen ipv onzin te geloven en te verkondigen.

Daar is EN de klant EN de verkoper bij gebaat. Geen slechtere reclame voor je zaak dan klanten die zich later bekocht voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X5-769
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:30
EDIT: Beter zoeken volgende keer 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door X5-769 op 13-05-2010 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja en dat is ook al uitgebreid besproken in dit topic :)

Wat is eigenlijk de reden dat iedereen voor de G20 gaat en niet de S20? De S20 heeft hetzelfde paneel. Het enige (in mijn ogen) opvallende verschil is dat de S20 geen THX-modus heeft, maar dat maakt niet uit als je toch zelf gaat kalibreren.

Het verschil van €300 voor de THX-modus vind ik nogal grof.

[ Voor 73% gewijzigd door Gizz op 13-05-2010 14:44 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

ruward schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:59:
[...]

Ik twijfelde ook. Karton geknipt etc. Nadenken, kijken. Is het niet te groot voor de kamer (5m breed). Omdat de 46" niet leverbaar was voor de 50" gegaan. Nu, na een maand, ABSOLUUT geen spijt van. M'n ouders vonden de kamer zelfs groter lijken! En ik denk wel eens: "Mmm, 50"... toch wel aan de kleine kant. Kan me nauwelijks meer voorstellen dat ik daarvoor naar een 32" CRT keek".

Ik zit nu vaak ook in een stoel op 3m van de TV SD materiaal te kijken, en het is perfect. Ik zie het beeld zonder enige randjes, blokjes, judder, banding, floating blacks, trillingen etc. HD is helemaal een genot. Net de nieuwe Walt Disney's "De Prinses en de Kikker' op Blu-Ray gekeken en geluisterd. GEWELDIG. wat een beeld. Als je al niet wist wat contrast verhouding inhoudt dan laat deze film dat wel zien.

Koop gewoon een 50" plasma, je krijgt er geen spijt van.
Ben het er helemaal mee eens. Ik heb ook de 50". Ik kijk vanaf iets meer dan 3 meter. Ik merk zelfs bij 1080p weergave (bijv het Playstation 3 menu) dat wanneer ik dichtbij kom ik nog veel meer details zie.
1080p komt dus bij deze (rederlijk kleine) kijkadstand en dit relatief grote scherm dus niet eens volledig tot z'n recht. Laat staan dat dit gebeurd bij 'schermpjes' van 42 of zelfs 32 inch. En toch wil iedereen altijd maar fullhd hebben. Beeldkwaliteit maakt geen reet uit, als het maar fullhd is. Of LED. :z ;(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gizz schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:39:
Ja en dat is ook al uitgebreid besproken in dit topic :)

Wat is eigenlijk de reden dat iedereen voor de G20 gaat en niet de S20? De S20 heeft hetzelfde paneel. Het enige (in mijn ogen) opvallende verschil is dat de S20 geen THX-modus heeft, maar dat maakt niet uit als je toch zelf gaat kalibreren.

Het verschil van €300 voor de THX-modus vind ik nogal grof.
Volgens deze link: http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html zijn er wel meer verschillen en de belangrijkste is beter contrast bij de G-serie die dus wel degelijk een ander panel lijkt te hebben, of andere software wellicht.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ruward schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Ik zou me er dan dus mee gaan bemoeien en de klant en de verkoper eens aanraden de technische spec.'s van die TV eens te lezen ipv onzin te geloven en te verkondigen.

Daar is EN de klant EN de verkoper bij gebaat. Geen slechtere reclame voor je zaak dan klanten die zich later bekocht voelen.
Iedereen heeft tegenwoordig internet of kent in ieder geval iemand met internet en kan zelfs dus ook een beetje research doen. Het is algemeen bekend dat in zaken als mediamarkt men geen verstand van zaken heeft. Iemand die zich door zo'n nitwit laat beduvelen zal zich later ook niet bekocht voelen want die zal achteraf heus geen research gaan doen of we nou wel of geen LED's achter het paneel zitten. Op het moment dat 'ie de winkel uitloopt is ie alweer vergeten wat de verkoper gezegd heeft.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FaceDown schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Volgens deze link: http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html zijn er wel meer verschillen en de belangrijkste is beter contrast bij de G-serie die dus wel degelijk een ander panel lijkt te hebben, of andere software wellicht.
Volgens de review die eerder gepost is, is het zwartniveau zeer goed en is het paneel vergelijkbaar met het duurdere model (waarbij ze de G20 bedoelen neem ik aan?).
edit: inderdaad, bij hun G20-review komt er dezelfde zwartwaarde uit als bij de S20: 0,2cd/m2

Lijkt me in ieder geval een goed alternatief voor mensen die nog wat willen besparen.

Overigens is het tabelletje op de Panasonic-site gek. De V20 en G20 krijgen daar beide dezelfde contrastratio toegewezen. Terwijl het verschil tussen de V20 en G20 juist Infinite Black Pro vs. Infinite Black is, wat bij de V20 voor een dieper zwartniveau zou moeten zorgen en dus een betere contrastratio.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 13-05-2010 16:26 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Vraagje: Ik heb nu dus een HTPC samengesteld voor een Panasonic TX-42S20E.
Nu staat daar windows 7 op en ik heb er al wat mee gesurft.

Hoe gevaarlijk is het om je bureaublad te tonen in verband met inbranden ?
Hoe lang voor een nieuwe plasma inbrand ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag de 50G20 besteld bij BCC.. Kreeg hem voor 1400 mee, acceptabele prijs.. Op internet zijn ze dan wel goedkoper, maar bijna nergens zijn ze op voorraad.. Nu nog wachten tot woensdag en dan wordt de tv gebracht. Nu even op een 32" LCD kijken, want mijn oude Plasma is vandaag opgehaald :(

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 13-05-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fortfort schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Omdat ik vrees dat de meeste mensen die apparatuur met hdmi 1.3 de zelfde gedachten als u.
Zo kun je blijven uitstellen. Ik kan je ook wel garanderen dat je volgend jaar een betere tv kunt kopen dan je nu kunt. Dat geldt voor zoveel aankopen: auto's, wasmachines, (nieuwbouw)huizen, computers... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Ik was vandaag bij de lokale MM (Uppsala, SE). Stond een P50VT20E voor omgerekend 2900 euro :|.

Overigens staan bij de MM hier alle duurdere/grote/recente LCD/Plasma TVs apart van het "goedkope spul". Verlichting is gedimd (maakt Plasma en LCD vergelijken makkelijker en "eerlijker") en overal is een afstandsbediening aanwezig dus je kunt lekker zelf met de instellingen spelen. Heb ik in NL nog niet gezien bij een MM.

Enfin, was zelf ook opzoek naar een TV. Had inmiddels al een beetje rondgekeken bij andere shops en een shortlist gemaakt met o.a. G20, LG P550 en Sony EX500 LCD. Wordt uiteindelijk toch de P550, die is hier zo'n 200 euro goedkoper dan de G20 en ik vind de beeldkwaliteit overeen komen. WAF van de LG ligt ook wat hoger gezien het mooiere design ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Wat is eigenlijk de reden dat iedereen voor de G20 gaat en niet de S20? [/quote]

Als je het uiterlijk ook belangrijk vindt, ik vind de G serie mooier dan de S serie, oordeel zelf:
Groooote plaatjes :)

S20:
http://www.weymouthhifi.c...50s20%20x%201%20large.jpg

G20:
http://www.weymouthhifi.c...46g20%20x%201%20large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
(jarig!)
Vraagje, ik stel me vragen over de brand-in van Plasma schermen (Ik denk vooral na over de G20).

Ik kijk eigenlijk zelden tot nooit TV, maar ik speel wel erg graag console games. Plasmas lijken dan wel interessant, maar het zal wel eens voorvallen dat ik het even op pauze zet en de TV vergeet uit te schakelen. Eenmaal heeft dit met mijn huidige TV zelfs een aantal dagen geduurd.

Ik ga niet uitsluiten dat dit nogmaals gebeurd (ik blijf het chaotisch type), is er dan kans op burn-in?

En ook over de zwartwaarden, de CNET recensie van de G20 is heel negatief over de zwartwaarden van hun 2009 model. Hebben eigenaars van de G20 hier al last van gehad? Dat de zwartwaarden stijgen naar gebruik van het toestel?

Als laatste vind ik de LG LE8500 ook enorm interessant, maar de prijs houd me tegen. Zal dit toestel kwalitatief beter zijn als de G20? Ik bedoel, is een high end LCD qualitatief beter als een budget G20 van 600€ minder?

Dank voor alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Chromanin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:45:
Vraagje, ik stel me vragen over de brand-in van Plasma schermen (Ik denk vooral na over de G20).

Ik kijk eigenlijk zelden tot nooit TV, maar ik speel wel erg graag console games. Plasmas lijken dan wel interessant, maar het zal wel eens voorvallen dat ik het even op pauze zet en de TV vergeet uit te schakelen. Eenmaal heeft dit met mijn huidige TV zelfs een aantal dagen geduurd.

Ik ga niet uitsluiten dat dit nogmaals gebeurd (ik blijf het chaotisch type), is er dan kans op burn-in?
Die kans is er dan wel inderdaad.
Ik zou het risico zelf niet willen nemen dat de tv meer dan een half uur hetzelfde plaatje/logo/hud/whatever moet laten zien (films is wat anders natuurlijk), ookal zou contrast/brightness op 0% staan.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat de moderne (Panasonic?) plasma's stilstaande beelden detecteren en het scherm dimmen om burn-in tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Och ik heb een "oude" 42pv70. En ik ben een fervent gamer en ik heb vaker uren zelfde game met hud gespeeld.

En dan had ik wel wat last van een after image. Maar er is nooit iets ingebrand. Ondertussen al duizende uren erop en nou natuurlijk helemaal nergens last van.

Dus neem aan dat toch ook geen probleem mag zijn bij de huidige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Och ik heb een "oude" 42pv70. En ik ben een fervent gamer en ik heb vaker uren zelfde game met hud gespeeld.

En dan had ik wel wat last van een after image. Maar er is nooit iets ingebrand. Ondertussen al duizende uren erop en nou natuurlijk helemaal nergens last van.

Dus neem aan dat toch ook geen probleem mag zijn bij de huidige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Grrrrrene schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:52:
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat de moderne (Panasonic?) plasma's stilstaande beelden detecteren en het scherm dimmen om burn-in tegen te gaan?
Dat doet mijn 2008-Panasonic inderdaad ook, na 10 minuten als de Xbox op pauze staat. Toch zal ik mijn Xbox nooit uren aan laten staan (op pauze), ook niet met die 'dim'-modus.
Ik merk, net als Albino hierboven, wel een korte imageretention na een potje Street Fighter bv :P.

[ Voor 31% gewijzigd door KoffieNT op 14-05-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:23
Binnenkort koop ik waarschijnlijk de PANASONIC TX-P42S20E.
Klopt het dat ik mijn Xbox 360 best via HDMI aansluit(wat hij niet heeft) omdat het beeld anders slecht zou zijn?
Ik heb nu een CRT HDtv: Philips 32PW9551. Gaan we sowieso een verbetering hebben qua beeld? HD-zenders vind ik nu eigenlijk ook al prachtig.
Hoe zit het met snelle beelden zoals een voetbalwedstrijd? Ik zag op sommige plasmaschermen dat voetbalwedstrijden moeilijk te bekijken waren, er was een soort 'blur' aanwezig. Is dit verholpen bij de P42S20E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel inbranden echt nagenoeg niet meer voorkomt kan het natuurlijk altijd gebeuren, ook met LCDs.

Als je een inbrander hebt is deze 99 van de 100 keer zeer eenvoudig te verhelpen.

Laat je schrem een paar uur een volledig wit-beeld weer geven. Dus bv je camera aansluiten en die op een A4tje te richten.

Maar nogmaals tegenwoordig zijn alle schremen daar goed tegen beveiligt. Dat inbranden was eigenlijk alleen een issue bij de eerste 2 generaties. Dat was, zo even uit mn hoofd, in 2001 - 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo bij Kieskeurig kijk, bieden bijna alle aanbieders de TX-P50VT20 aan voor 2599,- wat voor zover ik weet gewoon de adviesprijs is. Is Panasonic zo hard bezig om de prijzen de handhaven en kortingen te verbieden? Mag dat zomaar?

Edit: Op AVForums wordt beweerd dat Pioneer Kuro's al generaties lang de rising black levels hebben waar de vorige generatie Panasonic plasma's ook last van hadden. Grappig dat niemand daar ooit iets van heeft gezegd dan :?

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden jullie het al gezien, maar er is voor de vt20 een nieuwe review verschenen van techradar.com.

http://www.techradar.com/...tx-p50vt20b-688360/review

Het is natuurlijk wachten op de review van avforums.com maar intussen is dit nog een mooie teaser... ;) Zelf wil ik voor de vt20 42" gaan (die hopelijk in september komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Drossie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:40:
Binnenkort koop ik waarschijnlijk de PANASONIC TX-P42S20E.
Klopt het dat ik mijn Xbox 360 best via HDMI aansluit(wat hij niet heeft) omdat het beeld anders slecht zou zijn?
Ik heb nu een CRT HDtv: Philips 32PW9551. Gaan we sowieso een verbetering hebben qua beeld? HD-zenders vind ik nu eigenlijk ook al prachtig.
HDMI is een digitaal signaal en kan mooie resoluties aan, dit zal er een stuk beter uit zien dan (analoog aangesloten) op je CRT :D.
Gewoon een 4euro-kabeltje halen bij de Action, vooral geen bullshit-MonsterHDMI kabels.

Je voetbalvraag kan ik niet 100% beantwoorden, maar ik kan op mijn 2008-panasonic zonder problemen kijken.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:41:
Hoewel inbranden echt nagenoeg niet meer voorkomt kan het natuurlijk altijd gebeuren, ook met LCDs.

Als je een inbrander hebt is deze 99 van de 100 keer zeer eenvoudig te verhelpen.

Laat je schrem een paar uur een volledig wit-beeld weer geven. Dus bv je camera aansluiten en die op een A4tje te richten.

Maar nogmaals tegenwoordig zijn alle schremen daar goed tegen beveiligt. Dat inbranden was eigenlijk alleen een issue bij de eerste 2 generaties. Dat was, zo even uit mn hoofd, in 2001 - 2002.
Ik kwam laatst dit tegen, gewoon een paar keer laten draaien zou iig image-retention moeten verhelpen :). Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:24:
[...]

HDMI is een digitaal signaal en kan mooie resoluties aan, dit zal er een stuk beter uit zien dan (analoog aangesloten) op je CRT :D.
Gewoon een 4euro-kabeltje halen bij de Action, vooral geen bullshit-MonsterHDMI kabels.

Je voetbalvraag kan ik niet 100% beantwoorden, maar ik kan op mijn 2008-panasonic zonder problemen kijken.

[...]

Ik kwam laatst dit tegen, gewoon een paar keer laten draaien zou iig image-retention moeten verhelpen :). Werkt prima.
In principe heb je gelijk met de Action kabel, alleen heb ik iets duurdere €10-€20. Die hebben net iets stevigere en mooiere aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat klopt, de enige reden waarom je een iets duurdere zou mogen kopen hehe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:24:
[...]

[...]

volgens mij heeft hij nog de oude xbox 360 die geen HDMI uitgang heeft. als dat zo is dan moet hij een component kabel gebruiken. deze kan alleen geen 1080p (full hd). wel 1080i en lager. maar geen enkel spel van de xbox 360 is 1080p. alles wordt gewoon opgescaled als je de xbox 360 instelt op 1080p. ik heb een px80 (hd ready/720p) panasonic plasma scherm en ik heb met component en met hdmi de 360 aangesloten gehad en ik zag weinig verschil. vond het bij de component zelf wat mooier. had het gevoel dat het een minder hard beeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb een korte vraag over de P42G20:

Op het avsforum: AVS topic lees over calibreren.
Als ik het goed begrijp gebruik je de settings icm met de plaatjes (die te downloaden zijn in dat topic) om de alle pixels gelijkmatig te laten verouderen.

Heeft iemand calibratie settings (zoals bijvoorbeeld op deze site: Calibratie settings Samsung UE40B7020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
Dat 3d gebeuren begint toch wel een beetje te kriebelen bij me :X ... Hangt net een half jaar mijn Pioneer kuro 5090H. Prachtige TV, ik dacht ik koop de komende 10 jaar geen nieuwe TV meer. komen ze met 3D :F

offtopic:
iemand interesse in een Pioneer KURO 5090H ;w

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
[...]

volgens mij heeft hij nog de oude xbox 360 die geen HDMI uitgang heeft. als dat zo is dan moet hij een component kabel gebruiken. deze kan alleen geen 1080p (full hd). wel 1080i en lager. maar geen enkel spel van de xbox 360 is 1080p. alles wordt gewoon opgescaled als je de xbox 360 instelt op 1080p. ik heb een px80 (hd ready/720p) panasonic plasma scherm en ik heb met component en met hdmi de 360 aangesloten gehad en ik zag weinig verschil. vond het bij de component zelf wat mooier. had het gevoel dat het een minder hard beeld was.
Klopt. Maar mijn CRT van nu is ook een HD-Ready hoor.
Mijn decoder van digitale tv is via HDMI aangesloten en ik kijk dus sommige zenders in HD.
Xbox heeft idd geen HDMI en is aangesloten via standaard kabel die bij de Xbox zit met zo'n knopje om naar HD te switchen.

Nu, ik las dat een plasma beter tot zijn recht komt in een donkere omgeving. Aangezien onze living erg licht is, zal mijn keuze waarschijnlijk gaan naar een LCD.

Mijn keuze lijkt te gaan naar:
Samung 40B550 (560€)
Samsung 37C550. (699€)

Is er een kenner die beide toestellen even kan vergelijken voor mij? Ik ken er veel te weinig van. De grootte is een verschil waar ik zelf al achter gekomen was
Belangrijkste vraag is eigenlijk: zullen games en voetbal beter op de ene tv gaan dan op de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ga maar eens kijken bij een 3D tv (in mijn geval een Samsung) en je bent gelijk genezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Ah dat zou kunnen, component is dan de oplossing idd :).
Ik zag hier zelf ook weinig verschil (op de 360) tussen hdmi en component, maar uiteraard kies ik toch voor hdmi :D.
BlowFish schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:43:
Dat 3d gebeuren begint toch wel een beetje te kriebelen bij me :X ... Hangt net een half jaar mijn Pioneer kuro 5090H. Prachtige TV, ik dacht ik koop de komende 10 jaar geen nieuwe TV meer. komen ze met 3D :F

offtopic:
iemand interesse in een Pioneer KURO 5090H ;w

..
Ik heb 20 euro?

3D vind ik echt helemaal niets. Als het zonder een verplicht brilletje zou zijn, dan zou ik wel geinteresseerd zijn. (en dan heb ik het nog niet eens over de prijs van zo'n brilletje)
Ben er toch wel blij om, omdat de 'gewone' televisies dan wat goedkoper zijn misschien :).

edit:
Drossie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Klopt. Maar mijn CRT van nu is ook een HD-Ready hoor.
Mijn decoder van digitale tv is via HDMI aangesloten en ik kijk dus sommige zenders in HD.
Xbox heeft idd geen HDMI en is aangesloten via standaard kabel die bij de Xbox zit met zo'n knopje om naar HD te switchen.

Nu, ik las dat een plasma beter tot zijn recht komt in een donkere omgeving. Aangezien onze living erg licht is, zal mijn keuze waarschijnlijk gaan naar een LCD.

Mijn keuze lijkt te gaan naar:
Samung 40B550 (560€)
Samsung 37C550. (699€)

Is er een kenner die beide toestellen even kan vergelijken voor mij? Ik ken er veel te weinig van. De grootte is een verschil waar ik zelf al achter gekomen was
Belangrijkste vraag is eigenlijk: zullen games en voetbal beter op de ene tv gaan dan op de andere?
Jep, component it is.
Het probleem van een plasma-tv is dat licht reflecteert, dus als je in een lichte omgeving zit is een plasma niet echt een goed plan, tenzij je gordijnen hebt en zo ;).

Van die 2 tv's zou ik voor de 40B550 gaan. Volgens mij is het verschil dat de C een CI-modulemogelijkheid heeft. Zou handig kunnen zijn als je Ziggo hebt, want dat zou moeten werken, maar als je UPC hebt werkt het (uiteraard-UPC) weer niet.

Koop vooral een zo groot mogelijke tv, groter went, kleiner niet :+.

[ Voor 31% gewijzigd door KoffieNT op 14-05-2010 15:57 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.