Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook de knoop doorgehakt en gekozen voor de P50G20E ipv de P46G20ES. Na eindelijk de ES in een winkel bekeken te hebben toch maar gekozen voor de zwarte versie. Dus, niet langer wachten op de 46" versie en meteen 1 van de laatste voorradige (nederlandse) 50" exemplaren besteld. Verwacht dus nu een echte bioscoop ervaring thuis te krijgen.
Ergens blijf ik het jammer vinden dat er naast de zwarte en satijnzilvere kleur niet gekozen is voor de kleur als die van de V serie (in plaats van het satijnzilvere)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:09:
[...]
Inderdaad was dat niet duur. Onze speciale dagactie op 3 mei heeft zo te zien de nodige aandacht opgeleverd, en is daarmee succesvol. Alleen de snelle beslissers kregen de TV voor deze speciale prijs!
Nu ik dat gezien heb, ga ik hem natuurlijk niet meer voor 2399 kopen, nergens, simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
ManTra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:45:
[...]

Ik heb het met een USB HDD zonder voeding gedaan via de CI+. Dan moet jou situatie ook werken. Je hebt hem al wel geformateerd en gepaired?
Ja, is gepaird en geformateerd maar aangezien ik geen Ziggo heb via CI+ maar enkel sateliet extern kon ik Ziggo niet uitproberen.
Kan je met ook time shiften met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een andere Wlan stick uitgeprobeert dan de stick van Panasonic?
Graag wat tips voor een goedkopere stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:09:
[...]

Inderdaad was dat niet duur. Onze speciale dagactie op 3 mei heeft zo te zien de nodige aandacht opgeleverd, en is daarmee succesvol. Alleen de snelle beslissers kregen de TV voor deze speciale prijs!
Wat een elegante manier om een vergissing te verdoezelen >:)
Maar sportief dat-ie dan ook wel voor die prijs geleverd wordt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ja, maar geen kans dat ik die tv voor € 2.599,- ga kopen.
Ik ben wel benieuwd of de tv nou wel snel leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is gepaird en geformateerd maar aangezien ik geen Ziggo heb via CI+ maar enkel sateliet extern kon ik Ziggo niet uitproberen.
Kan je met ook time shiften met Ziggo?
Daarom wacht ik op de V(T)20.......
Je kan dan ook voor Canal Digitaal een CI+ insteekkaart kopen waar je je smartcard van CD in kan steken.
Dan werkt het gelukkig wel. Was bij de V10 van 2009 ook al zo volgens Panasonic toen ik daar nog interesse in had. Vind het toch jammer dat ze bij de G serie de Sat-tuner hebben laten vervallen in NL terwijl deze er in DE wel gewoon in zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:33:
[...]

Daarom wacht ik op de V(T)20.......
Je kan dan ook voor Canal Digitaal een CI+ insteekkaart kopen waar je je smartcard van CD in kan steken.
Dan werkt het gelukkig wel. Was bij de V10 van 2009 ook al zo volgens Panasonic toen ik daar nog interesse in had. Vind het toch jammer dat ze bij de G serie de Sat-tuner hebben laten vervallen in NL terwijl deze er in DE wel gewoon in zit :(
Ik heb zelf een Dreambox 8000, 2 sattuners, beide 4 satelieten ontvangst en onbeperkt opnemen van tot wel 11 kanalen tegelijkertijd. Bovendien nog plaats voor 1 kabeltuner en een digitenne tuner mocht dat nodig zijn met ook daar weer alle opname mogelijkheden.(of nog 2 extra sattuners).
Als je dit allemaal eenmaal gewend ben dan wil je nooit terug naar een enkele sattuner in de TV met al zijn beperkingen.
Helaas hangt hier een stevige prijs aanvast maar na 1 jaar gebruik heb ik nog geen seconde spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

René van Gaalen schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb zelf een Dreambox 8000, 2 sattuners, beide 4 satelieten ontvangst en onbeperkt opnemen van tot wel 11 kanalen tegelijkertijd. Bovendien nog plaats voor 1 kabeltuner en een digitenne tuner mocht dat nodig zijn met ook daar weer alle opname mogelijkheden.(of nog 2 extra sattuners).
Als je dit allemaal eenmaal gewend ben dan wil je nooit terug naar een enkele sattuner in de TV met al zijn beperkingen.
Helaas hangt hier een stevige prijs aanvast maar na 1 jaar gebruik heb ik nog geen seconde spijt gehad.
Ik neem aan dat je beroepsmatig TV kijkt? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Beroepsmatig of dwangmatig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Haha, nee, geen van beide. Ben wel veel op reis voor mijn werk en log dan via internet even in op Dreambox om enkele programma's op te nemen of enkele opnames te downloaden.
In combi met de P50G20E geeft de Dreambox overigens een geweldig beeld, vooral de kwaliteit van BBC HD en soortgelijke hoge kwalieteitszenders springen eruit met hun hoge bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

René van Gaalen schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:27:
Dus neem je een Panasonic MET DVB-S2 tuner, zodat je er NOG 1 hebt voor het geval dat :Y)
I know I did !! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Onlangs mijn net aangekochte EX700 LCD van sony geruild voor een 42g20 man wat ben ik blij dat ik van die Sony crap af ben (dondere lijnen ivm edge led)!

Maar nu ff het volgende ik wil een USB drive achter de TV hangen maar dit moet wel een buspowered zijn dus geen externe voeding. Nu heb ik links en rechts mensen gehoord waar het wel werkt en bij anderen weer niet. Graag hoor ik van mensen welke USB disks werken (2,5 inch)...

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb ook eindelijk na 2 lange maanden dit forum gevolgd, besloten om de P42G20ES te kopen, word zaterdag geleverd. Besteld bij Koopjes Kampioen voor alsnog goede service, even gemaild met een van de medewerkers kreeg snel antwoord op mijn vragen DIKKE plus dus en voor een goede prijs. Helemaal geweldig, dus mensen ben je van plan een Panasonic te kopen, haal hem daar zal je geen spijt van hebben, en nu in spanning wachten tot die geleverd word:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25
Ik heb sinds een aantal dagen ook de P42G20. Echt een vet ding, zeker met het afspelen van 1080P films is het een verademing. Het is nog even wachten op mijn glasvezel lijn met HD tv maar ook analoog valt het me nog niet tegen (analoog op een LCD is echt drama).

Ik had nog wel een vraag mbt het kalibreren. Dit moet je doen na 200 branduren als ik het goed gelezen heb, kan ik ergens in mijn TV terugvinden hoeveel branduren dat ding gehad heeft? Ik ga het namelijk niet echt bijhouden en ik zou het jammer vinden als ik er te vroeg mee begin. Ik wil dit kalibreren zelf met een DVE schijfje doen. Aangezien ik geen bluray speler heb (enkel een NMT maar die speelt geen bluray iso af) moet ik terugvallen op een DVD. Maakt dit nog uit of krijg ik met een DVD een vergelijkbaar resultaat?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:15:
Besteld bij Koopjes Kampioen voor alsnog goede service, even gemaild met een van de medewerkers kreeg snel antwoord op mijn vragen DIKKE plus dus en voor een goede prijs. Helemaal geweldig, dus mensen ben je van plan een Panasonic te kopen, haal hem daar zal je geen spijt van hebben
Aandelen in dit bedrijfje?
Dit is toch een topic over de Panasonic toestellen,dit soort reclame hoort
toch in het shopping forum thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Sorry, iets te blij gereageerd:P gewoon blij met de service en de prijs, goede prijs kwaliteit verhouding, dus een aanrader. En probeer jullie alleen maar te helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
IK waardeer een tip over waar te kopen wel hoor, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

IceM schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:59:
Ik heb sinds een aantal dagen ook de P42G20. Echt een vet ding, zeker met het afspelen van 1080P films is het een verademing. Het is nog even wachten op mijn glasvezel lijn met HD tv maar ook analoog valt het me nog niet tegen (analoog op een LCD is echt drama).

Ik had nog wel een vraag mbt het kalibreren. Dit moet je doen na 200 branduren als ik het goed gelezen heb, kan ik ergens in mijn TV terugvinden hoeveel branduren dat ding gehad heeft? Ik ga het namelijk niet echt bijhouden en ik zou het jammer vinden als ik er te vroeg mee begin. Ik wil dit kalibreren zelf met een DVE schijfje doen. Aangezien ik geen bluray speler heb (enkel een NMT maar die speelt geen bluray iso af) moet ik terugvallen op een DVD. Maakt dit nog uit of krijg ik met een DVD een vergelijkbaar resultaat?
Als ik jou was zou ik 'm gewoon op THX zetten en klaar. Als je echt wilt calibreren kun je dat natuurlijk nu ook al doen. Doe je het over een maand gewoon nog een keer. Meer dan een half uurtje werk is het natuurlijk niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:26
Kun je ook even melden voor welk bedrag je hem kon kopen Jay-7AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

IceM schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:59:
Dit moet je doen na 200 branduren als ik het goed gelezen heb, kan ik ergens in mijn TV terugvinden hoeveel branduren dat ding gehad heeft?
Zie mijn eerdere post van 1 mei 8:48u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 09:25
ruward schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:36:
[...]

Zie mijn eerdere post van 1 mei 8:48u.
Mijn duits is heel slecht, maar als ik het goed lees moet ik de Volume - knop ingedrukt houden en dan 3 maal op de info (dit is de "I" toets?) drukken. Ik kom echter niet in het servicemenu.

Edit: laat maar, het is de volume toets op de TV die je ingedrukt moet houden

[ Voor 10% gewijzigd door IceM op 05-05-2010 09:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ik heb er bij Koopjes Kampioen 925,- heb je Panasonic TX-P42G20 ES, dus als je het mij vraagt een koopje. Dus geef ik dat aan op dit forum, zodat de andere ook hiervan kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

IceM schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:47:
[...]

Mijn duits is heel slecht, maar als ik het goed lees moet ik de Volume - knop ingedrukt houden en dan 3 maal op de info (dit is de "I" toets?) drukken. Ik kom echter niet in het servicemenu.

Edit: laat maar, het is de volume toets op de TV die je ingedrukt moet houden
Ik wist alleen niet meer hoe ik uit dat service menu moest komen. Op internet gezocht en er hier (http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1231956&page=43) gezegd dat exit niet mogelijk is en dat je gewoon "power on" TV moet doen. Nou dat heb ik dus gedaan. Maar dat heeft dus hetzelfde effect als je TV resetten naar Fabrieksinstellingen, LEUK! Nu kan ik dus ALLES op nieuw instellen.

Vanuit het 2009 forum:
1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Ik heb dit geprobeerd en het werkt. Mijn TX-P50G20 zit op 207:15 en 154 on/off

[ Voor 52% gewijzigd door immetjes op 05-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Net bij Correct geweest, daar staat de Panasonic 50VT20 naast de Samsung 55C8700........de Samsung oogde een stuk beter en het zwart was zwarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
De Samsung is een LCD t.v. niet echt te vergelijken in de winkel dus. Zeker niet op de 'shop' stand :)

Edit @ Hieronder
Dat dacht ik ook altijd, totdat hij thuis stond bij me en ik op een Samsung LED keek bij vriend van me thuis ;)

[ Voor 39% gewijzigd door virtualJac op 05-05-2010 12:22 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Je hebt gelijk virtualJac, echter van beide vond ik de Samsung het lekkerste kijken.......en dat terwijl ik voor de Panasonic G20 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieruit blijkt maar weer hoe persoonlijk televisie kijken is. Ik kom net bij Correct vandaan en zag daar verrassend de 50vt20 staan. Het beeld vond ikzelf behoorlijk mooier dan die Samsung die ernaast stond (daar zat veel meer een soort blauwe waas overheen).

Maar goed, heb de 50G20 besteld en die wordt vrijdag afgeleverd. Ben heel erg benieuwd.

Zijn er dingen waar ik (met name) in het begin op moet letten qua instellingen? Dingen aan of uit zetten en niet te lang gamen of films kijken etc? Of vanaf het begin meteen thx en niet meer veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten iemand of later de 54" modellen TC-... TX-... ...G20 ...G25 ...V25 nog naar hier komen?
Ik lees er ook over op nederlandse sites, maar nergens prijzen!

http://tweakers.mobi/nieuws/64783

op niet nederlandse site lees ik er genoeg over, alleen amerika misschien?

Ik zou erg graag een 54" willen, anders wordt het de TX-P50V20

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet meer in die edge-led techniek. Het zwart van de samsung 55C8700 mag dan wel zwarter zijn maar je zal totaal geen shadow detail zien. De enige techniek op het gebied van LCD die in de buurt komt van plasma is LED met local dimming. De zwartwaardes zijn geweldig en de shadow details zijn goed. Daarom twijfel ik nog tussen de panasonic G20 en de LG LE8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:49:
Ik geloof niet meer in die edge-led techniek. Het zwart van de samsung 55C8700 mag dan wel zwarter zijn maar je zal totaal geen shadow detail zien. De enige techniek op het gebied van LCD die in de buurt komt van plasma is LED met local dimming. De zwartwaardes zijn geweldig en de shadow details zijn goed. Daarom twijfel ik nog tussen de panasonic G20 en de LG LE8500.
Let er wel op dat LEDs met local dimming alleen in groepjes uitgeschakeld kunnen worden (die dus een gebied van meerdere pixels beslaan). Je zal dus bijvoorbeeld bij een witte cirkel op een zwarte achtergrond altijd een soort 'halo' om de cirkel heenzien. Daarnaast is het ook nog zo dat de LEDs aan of uit kunnen, maar niet op allerlei verschillende helderheden ingesteld kunnen worden. Een LED TV met local dimming heeft dus LEDs over de hele achterkant van het paneel. Hoewel iedereen denkt dat LEDs zeer zuinig zijn, hebben LED tv's die de volledige achterkant bedekken (dus niet edge-lit) uiteindelijk nog een behoorlijk stroomverbruik.

Bij een plasma TV is elke pixel z'n eigen lichtbron en per pixel kan dus uit of aangezet worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Rotty schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:43:
Maar nu ff het volgende ik wil een USB drive achter de TV hangen maar dit moet wel een buspowered zijn dus geen externe voeding. Nu heb ik links en rechts mensen gehoord waar het wel werkt en bij anderen weer niet. Graag hoor ik van mensen welke USB disks werken (2,5 inch)...
WieOwie heeft ervaring met een USB schijfje? Of gebruikt niemand de interne recorder functie???

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Rotty schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:13:
[...]

WieOwie heeft ervaring met een USB schijfje? Of gebruikt niemand de interne recorder functie???
Deze doet het dus: WD My Book Essential External Hard Drive - 1TB

http://www.avforums.com/f...t-3-a-8.html#post12064870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983, halos en horizontal banding is ook het gene wat mij tegenhoudt om de LG LE8500 te kopen. Maar de G20 heeft ook punten die mij tegenhouden om de G20 te kopen Maar ik heb beide tv's niet thuis staan dus ik kan deze negatieve punten niet in het echt ervaren. Dus ik weet niet wat erger is, de negative punten van de G20 of de LE8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:37:
weten iemand of later de 54" modellen TC-... TX-... ...G20 ...G25 ...V25 nog naar hier komen?
Ik lees er ook over op nederlandse sites, maar nergens prijzen!

http://tweakers.mobi/nieuws/64783

op niet nederlandse site lees ik er genoeg over, alleen amerika misschien?

Ik zou erg graag een 54" willen, anders wordt het de TX-P50V20
De ..25 modellen zullen sowieso niet deze kant opkomen, dat zijn namelijk amerikaanse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:35:
[...]

De ..25 modellen zullen sowieso niet deze kant opkomen, dat zijn namelijk amerikaanse modellen.
Ok...maar 't gaat me vooral om "1 van de" 54" modellen, van de..20 is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
54" komt ook niet deze kant op. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Luuk1983 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Let er wel op dat LEDs met local dimming alleen in groepjes uitgeschakeld kunnen worden (die dus een gebied van meerdere pixels beslaan). ... Hoewel iedereen denkt dat LEDs zeer zuinig zijn, hebben LED tv's die de volledige achterkant bedekken (dus niet edge-lit) uiteindelijk nog een behoorlijk stroomverbruik.

Bij een plasma TV is elke pixel z'n eigen lichtbron en per pixel kan dus uit of aangezet worden.
Bij LED-LCD heb ik als hoogste aantal, 512 ledlampjes gezien. Dat betekent 512 lampjes op 1920X1080 pixels (2.073.600). Dan heb je het inderdaad over dimming van hele gebieden ipv heel lokaal dimmen.

Over het verbruik kun je zeggen dat CCFL-LCD constant het maximale verbruik kent. Je kunt het CCFL-paneel niet gedeeltelijk uitzetten ofzo.
Bij LED-LCD kun je door "local"-dimming wel hebben dat gedeeltes nie verlicht worden en dus een "lokaal" erg laag verbruik hebben. Over het algemeen zal er weinig gedimd worden en zal het verbruik, net als bij CCFL, neigen naar een continue maximaal verbruik.
Bij Plasma geldt dat elk van de 2.073.600 plasmacellen individueel verlicht. Zwarte cellen hebben vrijwel geen verbruik. Witte cellen verbruiken maximaal. Bij normaal gebruik zul je ongeveer 50%-60% van het maximale verbruik halen. Ook scheelt het bij Plasma vaak veel wanneer het paneel professioneel gecalibreerd is. (Of je die meerprijs terugverdient betwijfel ik, maar goed het scheelt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Daneel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:30:
[...]

Bij LED-LCD heb ik als hoogste aantal, 512 ledlampjes gezien. Dat betekent 512 lampjes op 1920X1080 pixels (2.073.600). Dan heb je het inderdaad over dimming van hele gebieden ipv heel lokaal dimmen.

Over het verbruik kun je zeggen dat CCFL-LCD constant het maximale verbruik kent. Je kunt het CCFL-paneel niet gedeeltelijk uitzetten ofzo.
Bij LED-LCD kun je door "local"-dimming wel hebben dat gedeeltes nie verlicht worden en dus een "lokaal" erg laag verbruik hebben. Over het algemeen zal er weinig gedimd worden en zal het verbruik, net als bij CCFL, neigen naar een continue maximaal verbruik.
Bij Plasma geldt dat elk van de 2.073.600 plasmacellen individueel verlicht. Zwarte cellen hebben vrijwel geen verbruik. Witte cellen verbruiken maximaal. Bij normaal gebruik zul je ongeveer 50%-60% van het maximale verbruik halen. Ook scheelt het bij Plasma vaak veel wanneer het paneel professioneel gecalibreerd is. (Of je die meerprijs terugverdient betwijfel ik, maar goed het scheelt wel).
Wel even nog een side-note, die ik vaker gemaakt heb over stroomverbruik: laten we eerlijk wezen, het verschil per jaar tussen een TV die weinig en veel verbruikt is een paar tientjes, dus wat dat betreft moet je je ook weer niet TE druk over maken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 14:15
Gents,

Op basis van specs is mijn keuze gevallen op de P42V20. Echter mijn vriendin wil alleen een TV met zilveren/witte omlijsting 8)7 . Omdat de V20 alleen in de kleur titanium te krijgen is, zit er over de P42G20 na te denken. Voor zover ik kan zien, zijn de volgende verschillen:
- V20 betere zwartwaardes: infinite black Pro
- V20 heeft Wifi ondersteuning
- V20 heet Picture in Picture
- V20 heeft betere luidsprekers.

Vorig jaar las ik volgens mij dat er ook een verschil tussen de V en G serie zat qua processorkracht. Waarschijnlijk had de V serie een betere/sterke processor & chipset waardoor het beeld beter zou zijn dan de G serie. Wat ik mij afvraag of het genoemde "floating black" probleem zowel bij de G als bij de V serie zich voordoet, of dat de V serie een betere beeldverwerking heeft waardoor dit probleem zich niet voordoet.

Vragen:
A: zijn dit inderdaad de bovenstaande verschillen tussen de V en G serie, of zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden
B: Zit er inderdaad verschil tussen de V en G serie qua processor/beeldverwerkingskracht?
C: Weet iemand of de V20 serie al ergens te zien is (we zijn benieuwd naar de kleur van de titanium omlijsting
D: De 3D versie wordt in 2010 alleen in 50" en groter uitgeleverd?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even een paar vragen aan de mensen die een ci+ module gebruiken in een G20

Hoe reageert het menu als je op een HD zender staat, wordt de tv dan traag?????

Kun je de zenders op eigen volgorde instellen, als dit via favorieten gaat komt de tv na het uitzetten ook
weer terug in de favorieten lijst?

Hoe snel zapt (overschakelen van zender naar zender) de tv met een ci+ module erin.

Hoe snel start de tv op?

Dit i.v.m met een philips 7404 die mijn ouders totaal niet bevallen op deze punten, en dus een andere tv willen.

[ Voor 16% gewijzigd door Happy2000 op 06-05-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Otomi schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:50:
Gents,

Op basis van specs is mijn keuze gevallen op de P42V20. Echter mijn vriendin wil alleen een TV met zilveren/witte omlijsting 8)7 . Omdat de V20 alleen in de kleur titanium te krijgen is, zit er over de P42G20 na te denken. Voor zover ik kan zien, zijn de volgende verschillen:
- V20 betere zwartwaardes: infinite black Pro
- V20 heeft Wifi ondersteuning
- V20 heet Picture in Picture
- V20 heeft betere luidsprekers.

Vorig jaar las ik volgens mij dat er ook een verschil tussen de V en G serie zat qua processorkracht. Waarschijnlijk had de V serie een betere/sterke processor & chipset waardoor het beeld beter zou zijn dan de G serie. Wat ik mij afvraag of het genoemde "floating black" probleem zowel bij de G als bij de V serie zich voordoet, of dat de V serie een betere beeldverwerking heeft waardoor dit probleem zich niet voordoet.

Vragen:
A: zijn dit inderdaad de bovenstaande verschillen tussen de V en G serie, of zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden
B: Zit er inderdaad verschil tussen de V en G serie qua processor/beeldverwerkingskracht?
C: Weet iemand of de V20 serie al ergens te zien is (we zijn benieuwd naar de kleur van de titanium omlijsting

Zover ik weet en zover het bekend is:

• De zwartwaardes van de V20 zijn waarschijnlijk vooral overdag en met veel licht beter. Aangezien het anti-reflectiefilter beter is zou deze beter in staat moeten zijn om goede zwartwaardes te geven bij lichte omgevingen. Maar in het (vrij) donker maakt het volgens mij niet zoveel uit. En zover ik weet het het paneel van de G20 en V20 verder hetzelfde.
• De G20 ondersteund net zo goed Wifi. De G25 is namelijk gewoon een G20 met bijgeleverde Wifi module. Deze kan je echter ook gewoon los kopen.
• Qua beeldverwerkingkracht heb ik geen idee wat het verschil is.
• De V20 heeft mogelijk een hoger aantal Hz bij 24p content (48Hz voor de G20 en 96Hz voor de V20).
• De V20 zou inderdaad beter geluid moeten geven, maar waarschijnlijk blijft het behelpen met zo'n dunne behuizing. Voor een beetje goed geluid is een versterker/geluidsset altijd aan te raden.

Eerlijk gezegd heeft de V20 tot nu toe me niet kunnen overtuigen van de meerwaarde. Laat het duidelijk zijn dat er nog geen goede reviews zijn die ik gelezen heb. Dus misschien zit er ergens nog wel een hoop meerwaarde is. Maar van de andere kant, als ik naar de beeldkwaliteit, het geluid, de zwartwaardes van mijn G20 kijk, dan heb ik geen seconde spijt dat ik niet gewacht heb. Want tja, als ze de G20 en V20 naast elkaar zet zal er vast wel verschil te zien zijn, maar aangezien ik dat niet ga doen maakt het me allemaal niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otomi schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:50:
Vragen:

A: naast het geluid en de zwartwaarden heeft de V20 ook een satelliettuner (DVB-S / -S2) aan boord.
En je hebt de mogelijkheid voor PiP.

D: er komt ook een 42", maar reken dan maar op september 2010. Daarnaast zal het 3D gedeelte waarschijnlijk tegen vallen en moet je het voornamelijk van het verbeterde 2D beeld hebben.
Bij 3D geldt nog meer: "Hoe groter, hoe beter". Anders zie je een bewegend 3D-beeld op je scherm met daaromheen heel veel stilstaand beeld, daarvan zeggen ze dus dat dan de ervaring minder wordt.
Ideaal zou >100" zijn, maar wie kan dat normaal in zijn woonkamer kwijt........

Of het scherm gelijk is?? Daar hoor ik verschillende uitspraken over. Sommige zeggen dat hij juist gelijk is aan de VT20 alleen dan zonder de snelle phosfors..... Toch maar wachten voor de eerste testen

In de UK lees ik wisselende berichten over de ervaring met de VT20 serie, sommige blijken last te hebben van flikkeren, luidruchtige ventilatoren en buzzing...... :( Zwartwaarden zijn goed maar nog geen Kuro.....
Over de V20 nog geen berichten gelezen.
Zelf twijfel ik tussen de 42V20 en 42VT20, neig nu toch meer naar de V20. Kan na een aantal jaar dan wel overstappen naar 3D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:10:
In de UK lees ik wisselende berichten over de ervaring met de VT20 serie, sommige blijken last te hebben van flikkeren, luidruchtige ventilatoren en buzzing...... :( Zwartwaarden zijn goed maar nog geen Kuro.....
Is dat echt de UK, of de US? Probleem is nl. dat er in de US een winkelspecifiek model van de (ik meen de V25) tv is uitgebracht, met VT20 als typeaanduiding. En dat is dus niet de VT20 zoals we die hier kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Kun je eens linkjes geven naar dergelijke ervaringen, want dat lees ik niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Laatst online: 12-05 15:18
Grrrrrene schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:12:
[...]

http://www.avforums.com/f...rs-thread-part-2-a-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:28:
Hieruit blijkt maar weer hoe persoonlijk televisie kijken is. Ik kom net bij Correct vandaan en zag daar verrassend de 50vt20 staan. Het beeld vond ikzelf behoorlijk mooier dan die Samsung die ernaast stond (daar zat veel meer een soort blauwe waas overheen).

Maar goed, heb de 50G20 besteld en die wordt vrijdag afgeleverd. Ben heel erg benieuwd.

Zijn er dingen waar ik (met name) in het begin op moet letten qua instellingen? Dingen aan of uit zetten en niet te lang gamen of films kijken etc? Of vanaf het begin meteen thx en niet meer veranderen?
Hmm... Ik heb net de correct gemaild en die zeggen dat beide modellen, volgens info van Panasonic, pas half juni verschijnen. Zal ze even confronteren met wat jij hier zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:12:
[...]

De link onder jouw bericht is idd het topic dat loopt bij AVF in de UK.
bedankt MieZzziE2 ;)

Voor de rest nog steeds geen berichten over de V20.....
Wel vreemd dat hier zo weinig over bekend is want hij zit toch tussen de G20 en VT20 in.
Dan zou je toch verwachten dat hij beter moet zijn dan de G20 en dat het gebrek aan 3D het verschil is met de VT20. Zou panasonic er nu al spijt van hebben dat ze de V20 ertussen hebben geplaatst.
Wordt nu zo van: het is het net niet.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Net de 50G20 in het zilver gezien.. Ik ben verkocht, nu een paar weekjes wachten en dan is het eindelijk zover..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het topic eens doorgelezen, maar volgens mij hebben sommigen geen idee waar ze naar moeten kijken. Ten eerste de image retention: een nieuw scherm heeft daar bij mijn weten meer last van dan een ingespeeld scherm, bovendien staat het contrast uit de doos veel te hoog, wat image retention alleen maar in de kaart speelt. Er zijn verdomd weinig winkels die tv's in de shop optimaal afstellen, sterker nog: veel winkeliers weten niet eens wat image retention is.

Verder wordt er geklaagd over "false contours" en wat de schrijver vervolgens aanwijst is bokeh van de cameralens 8)7 De flikkeringen blijven persoonlijk. Ik zag ze op de G20 niet, dus ik zal ze op de VT20 (die minder schijnt te flikkeren) niet zien. Een en ander schijnt ook weer afhankelijk te zijn van de lichtomstandigheden, dus dat kan ik alleen thuis echt beoordelen. Flikkeringen vind ik een echte issue, maar vroeger met 50Hz tv's had ik hier ook al niet echt last van :) Er wordt ook gesuggereerd dat dit effect verdwijnt naarmate het paneel meer ingespeeld wordt.

De rest van het commentaar is meer gericht op beeldverbeterende technieken als IFC, die crap zijn. Maarja, dat geldt voor zoveel technieken, de beste kwaliteit krijg je met progressive signalen en alles uitgeschakeld qua technieken. Ook hier geldt: het is uit te schakelen, dus als je je eraan ergert, is dat op te lossen.

Waar ik van baal is dat het duidelijk nog steeds onmogelijk is om de perfecte televisie te kopen. Of je nu lcd of plasma koopt, Sony, LG, Samsung of Panasonic, er is altijd wat op je tv aan te merken. En het vervelende is dan dat je in de winkel ook niet kunt beoordelen wat thuis het mooist zal zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Grrrrrene schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:35:
Waar ik van baal is dat het duidelijk nog steeds onmogelijk is om de perfecte televisie te kopen. Of je nu lcd of plasma koopt, Sony, LG, Samsung of Panasonic, er is altijd wat op je tv aan te merken. En het vervelende is dan dat je in de winkel ook niet kunt beoordelen wat thuis het mooist zal zijn 8)7
Dat is zondermeer waar. Ik ben al lang op zoek geweest naar een TV en op alle TV's is wel wat aan te merken. Maar van de andere kant, veel is gebaseerd op reviews en eerlijk is eerlijk een aantal minpunten ga je echt niet zien in dagelijks gebruik bij jezelf thuis zonder dat er 10 TV's naast elkaar staan waarmee je vergelijkt. En daarbij is het ook zo dat je natuurlijk zelf bepaald hoe nadelig je bepaalde nadelen vind. Daarom is wel goed dat alles in detail uitgeplozen wordt. Zo zie ik bij een bijna wit scherm op de G20 wel wat iemand bedoeld met 'flikkeren' van het beeld. Maar ik maak me er niet echt druk om. Sowieso is er niet vaak een dermate licht beeld dat het opvalt. En het gaat daarbij om een interlaced bron, namelijk mijn HD TV ontvanger op 1080i.

Ik ben het overigens met je een dat je het liefst zoveel mogelijk beeldverbeterende technieken uit moet schakelen. Als het origineel crap is, dan moet het er gewoon crap uitzien, als het origineel super is, dan moet het er super uitzien. beeldverbeterende technieken maken behoorlijk vaak fouten naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Flikkeringen; Ik ben bij de Expert wezen kijken naar de VT20 en bij lichte beelden zie ik lichte flikkeringen niet storend, maar mijn vrouw en dochtertje heb ik er niet over gehoord. Misschien ben ik er gevoeliger voor, helaas. Het is net alsof de lichte/witte schermdelen wat "onrustig" zijn.
Toch waren we unaniem; de aanwezige 50VT20 heeft het mooiste beeld (2D en 3D). Mooier en rustiger/natuurlijker dan de Samsung 46C7700 die we bij Saturn gezien hebben. Welnu, het grote wachten is dan aangebroken, tot de tv daadwerkelijk leverbaar is. 14 dagen volgens de Expert. De 3D BluRay-speler is wel binnen een paar dagen leverbaar, als het goed is.

Dan de content nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
M@cer schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:25:
Net de 50G20 in het zilver gezien.. Ik ben verkocht, nu een paar weekjes wachten en dan is het eindelijk zover..
daar zul je geen spijt van krijgen :) gisteren gehaald in het zilver echt mooier dan de blauwe variant. geeft een pracht beeld :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
angelus20 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:27:
[...]

daar zul je geen spijt van krijgen :) gisteren gehaald in het zilver echt mooier dan de blauwe variant. geeft een pracht beeld :D..
Die van mij zou vandaag geleverd worden maar dat word pas morgen volgens maxwell grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Denemarken heeft iemand wat meer tijd en aandacht besteed aan een 50VT20 in een winkel en een eerste review geschreven met wat minimale metingen en vergelijkingen (G20 - Pioneer Kuro).

link

Als ik dit zo lees blijf ik toch bij de V20 denk ik. De meerprijs voor 3D is het me denk ik niet waard.

Voorlopig is het verlanglijstje dus:
  • Panasonic 42V20
  • Onkyo HT-S6305
  • Onkyo BD-SP308 of DV-BD507
Dan ga ik er van uit dat ik er weer een tijdje tegen kan.

Heb nu nog gewoon een CRT Philips 28" breedbeeld en een simpel Philips AV-setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Happy2000 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:16:
Even een paar vragen aan de mensen die een ci+ module gebruiken in een G20
Metingen gedaan met Ziggo en Ci+ SMIT CAM
Hoe reageert het menu als je op een HD zender staat, wordt de tv dan traag?????
Nee
Kun je de zenders op eigen volgorde instellen, als dit via favorieten gaat komt de tv na het uitzetten ook
weer terug in de favorieten lijst?
Ja
Hoe snel zapt (overschakelen van zender naar zender) de tv met een ci+ module erin.
2.6s
Hoe snel start de tv op?
16s vanuit stand-by met gecodeerd kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:09:
In Denemarken heeft iemand wat meer tijd en aandacht besteed aan een 50VT20 in een winkel en een eerste review geschreven met wat minimale metingen en vergelijkingen (G20 - Pioneer Kuro).

link
Dat zijn nou net het type reviews waar ik niet teveel aandacht aan besteed. Ik wacht nog steeds met smart op de AVForums review, die waren in het begin zo positief en nu blijft het een beetje stil. Ik snap niet dat ze nog geen VT20 hebben ontvangen, tenzij ze misschien hun mening moeten bijstellen en nog niet weten hoe ze dat gaan verwoorden na hun positieve gedoe n.a.v. de CES :P
Als ik dit zo lees blijf ik toch bij de V20 denk ik. De meerprijs voor 3D is het me denk ik niet waard.

Voorlopig is het verlanglijstje dus:
  • Panasonic 42V20
  • Onkyo HT-S6305
  • Onkyo BD-SP308 of DV-BD507
Dan ga ik er van uit dat ik er weer een tijdje tegen kan.

Heb nu nog gewoon een CRT Philips 28" breedbeeld en een simpel Philips AV-setje
Grappig, ik heb gewoon een 32" Grundig CRT, destijds wel het topmodel, maar niks HD of plat ofzo :) M'n receiver gaat ook op de schop, want ik wil er een met hdmi. De nieuwe hdmi 1.4 receivers die nu uitkomen (Pioneer, Denon, Onkyo) zien er interessant uit, dus daar wacht ik nog even op. De VT20 is toch nog niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Laatst online: 12-05 15:18
Grrrrrene schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:28:
[...]

Dat zijn nou net het type reviews waar ik niet teveel aandacht aan besteed. Ik wacht nog steeds met smart op de AVForums review, die waren in het begin zo positief en nu blijft het een beetje stil. Ik snap niet dat ze nog geen VT20 hebben ontvangen, tenzij ze misschien hun mening moeten bijstellen en nog niet weten hoe ze dat gaan verwoorden na hun positieve gedoe n.a.v. de CES :P
Ze hebben hem eindelijk binnen! >:) http://www.avforums.com/reviews/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:28:
[...]
Grappig, ik heb gewoon een 32" Grundig CRT, destijds wel het topmodel, maar niks HD of plat ofzo :) M'n receiver gaat ook op de schop, want ik wil er een met hdmi. De nieuwe hdmi 1.4 receivers die nu uitkomen (Pioneer, Denon, Onkyo) zien er interessant uit, dus daar wacht ik nog even op. De VT20 is toch nog niet leverbaar...
De Onkyo HT-S6305 is een set met speakers en de nieuwe Onkyo TX-SR508 7.1 AV reciever.
Was eerst aan het kijken voor de Panasonic All-in-one BluRay set maar die heeft maar 1 HDMI aansluiting :(
Dus die valt af.........
Onkyo werkt ook gewoon prima samen met Panasonic via CEC dus alles kan netjes in de kast opgeborgen worden en gewoon bediend worden via de TV.
Kan niet wachten....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar dan? Ik zie alleen maar de G20........
Voor de rest alleen de mededeling dat je een bericht kan krijgen als de review van de VT er is, maar dat staat er al maanden op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:51:
[...]

De Onkyo HT-S6305 is een set met speakers en de nieuwe Onkyo TX-SR508 7.1 AV reciever.
Was eerst aan het kijken voor de Panasonic All-in-one BluRay set maar die heeft maar 1 HDMI aansluiting :(
Dus die valt af.........
Onkyo werkt ook gewoon prima samen met Panasonic via CEC dus alles kan netjes in de kast opgeborgen worden en gewoon bediend worden via de TV.
Kan niet wachten....... :P
Een Onkyo in een afgesloten kast? Hoop dat je een goede brandverzekering hebt >:)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Daneel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:07:
Flikkeringen; Ik ben bij de Expert wezen kijken naar de VT20 en bij lichte beelden zie ik lichte flikkeringen niet storend, maar mijn vrouw en dochtertje heb ik er niet over gehoord. Misschien ben ik er gevoeliger voor, helaas. Het is net alsof de lichte/witte schermdelen wat "onrustig" zijn.
Toch waren we unaniem; de aanwezige 50VT20 heeft het mooiste beeld (2D en 3D). Mooier en rustiger/natuurlijker dan de Samsung 46C7700 die we bij Saturn gezien hebben. Welnu, het grote wachten is dan aangebroken, tot de tv daadwerkelijk leverbaar is. 14 dagen volgens de Expert. De 3D BluRay-speler is wel binnen een paar dagen leverbaar, als het goed is.

Dan de content nog...
Sorry maar ik vind het echt nonsens dat je 2 plasma's in 2 verschillende winkels kan vergelijken en
concluderen dat de een 'beter' of 'rustiger' is. Ik kan mijn 50G20 binnen 10 seconden zo instellen dat het beeld afzichtelijk en onrustig wordt, of juist enorm vlak en flets. Daarnaast zijn winkelomstandigheden al verre van ideaal laat staan dat je 2 verschillende winkels kan vergelijken.
Zet in een winkel de THX-stand op van de Panasonic en het schem wordt waarschijnlijk weggeblazen door elke LCD die er maar te vinden is. Toch geeft die stand werkelijk nagenoeg perfect beeld 's avonds in de huiskamer waar de duurste LCD nog niet aan kan tippen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Een Onkyo in een afgesloten kast? Hoop dat je een goede brandverzekering hebt >:)
Achterwand eruit gehaald...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>Hmm... Ik heb net de correct gemaild en die zeggen dat beide modellen, volgens info van Panasonic, pas >half juni verschijnen. Zal ze even confronteren met wat jij hier zegt...

Woensdag bij Correct de G20 gekocht en die wordt vandaag afgeleverd. Dit was de laatste die ze nieuw hadden. Er was nog wel 1 zilveren 46inch.
Diezelfde dag had ik ook BCC aan de lijn en daar hadden ze de g20 (toen) ook op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Even een tip voor degene die de G20 (of ander type plasma) nog binnen moeten krijgen.
Heb de mijne op advies van verkoper de eerste 200 uur met rust gelaten wat betreft de settings van kleuren enzo, enkel het contrast heb ik aangepast.
Heb de plasma de eerste 8 dagen gewoon 24 uur aan een stuk aan laten staan zodat ik er geen maanden over hoef te doen voordat die eerste 200 uur voorbij zijn en ik kan nu gaan prutsen aan de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
René van Gaalen schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:02:
Even een tip voor degene die de G20 (of ander type plasma) nog binnen moeten krijgen.
Heb de mijne op advies van verkoper de eerste 200 uur met rust gelaten wat betreft de settings van kleuren enzo, enkel het contrast heb ik aangepast.
Heb de plasma de eerste 8 dagen gewoon 24 uur aan een stuk aan laten staan zodat ik er geen maanden over hoef te doen voordat die eerste 200 uur voorbij zijn en ik kan nu gaan prutsen aan de juiste instellingen.
Nou ben ik absoluut geen milieuhippie, maar voor Jan Lul de tv 8 dagen lang 24 uur aan laten staan vind ik behoorlijk achterlijk. Dat zou hetzelfde zijn als dat je geen zin hebt om er lang over te doen om je nieuwe auto in te rijden en dan even een weekend lang rond gaat rijden. En sowieso, wat is er mis met het default beeld dat het zo belangrijk is dat je snel mogelijk met de kleur instellingen aan de slag kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Luuk1983 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:12:
[...]

Nou ben ik absoluut geen milieuhippie, maar voor Jan Lul de tv 8 dagen lang 24 uur aan laten staan vind ik behoorlijk achterlijk. Dat zou hetzelfde zijn als dat je geen zin hebt om er lang over te doen om je nieuwe auto in te rijden en dan even een weekend lang rond gaat rijden. En sowieso, wat is er mis met het default beeld dat het zo belangrijk is dat je snel mogelijk met de kleur instellingen aan de slag kan gaan?
Je doet het in 8 dagen of met mijn kijkgedrag in 6 weken.
Aangezien ik geregeld overdag kijk en ik de het beeld bij default settings er niet uit vind zien heb ik voor de snelle oplossing gekozen, als jij dat achterlijk vind dan vind ik dat verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Het is jou tv natuurlijk, maar zo lang inspelen zou ik zelf niet doen?
Het is nog maar de vraag wat de echte reele levensduur is van een plasmascherm, ik heb de indruk dat mijn 2 jaar oude panasonic (37PX80) nu al wat aan helderheid heeft verloren (gebruik ongeveer 1 uur per dag), en de recente ontdekking dat pana plasma's zelf hun helderheid met het verstrijken van de tijd wat opschroeven doet vermoeden dat de door panasonic geclaimde 100.000 branduren misschien niet het hele verhaal vertelt.
Dus om zo'n ding kunstmatig te gaan verouderen, zou het zelf niet doen.
En er zijn toch ook voorinstellingen die wel af-fabriek een goed beeld geven?
Dat is in elk geval wel wat ik van de reviews begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
dura schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:55:
Het is jou tv natuurlijk, maar zo lang inspelen zou ik zelf niet doen?
Het is nog maar de vraag wat de echte reele levensduur is van een plasmascherm, ik heb de indruk dat mijn 2 jaar oude panasonic (37PX80) nu al wat aan helderheid heeft verloren (gebruik ongeveer 1 uur per dag), en de recente ontdekking dat pana plasma's zelf hun helderheid met het verstrijken van de tijd wat opschroeven doet vermoeden dat de door panasonic geclaimde 100.000 branduren misschien niet het hele verhaal vertelt.
Dus om zo'n ding kunstmatig te gaan verouderen, zou het zelf niet doen.
En er zijn toch ook voorinstellingen die wel af-fabriek een goed beeld geven?
Dat is in elk geval wel wat ik van de reviews begrijp.
Ik vind persoonlijk van wel. Voor gewone TV kijken overdag heb ik 'm in 'normal' mode. Voor films 's avonds in THX mode.

@René van Gaalen: Nou ja, 'achterlijk' is misschien wat sterk uitgedrukt, dus ik zal het wat netter zeggen: ik vind het behoorlijk zonde van de energie en het expres sneller slijten van de TV. Dat heeft er ook mee te maken dat ik het beeld standaard al behoorlijk mooi vind. Ik kan me namelijk niks voorstellen dat je zo snel mogelijk aan de kleurinstellingen zou willen gaan zitten. Plus wat voor beeld heb je die 24 uur opgezet? Ergens lijkt het me namelijk niet echt goed voor de TV zo lang aan. Als je zwart beeld hebt slijten de cellen niet en heb je niks aan die 200 uur, als je ander beeld hebt moet je bij zo'n lange tijd de TV aanhebben weer gaan opletten op inbranden.

[ Voor 26% gewijzigd door Luuk1983 op 07-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Luuk1983 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:21:
[...]

Ik vind persoonlijk van wel. Voor gewone TV kijken overdag heb ik 'm in 'normal' mode. Voor films 's avonds in THX mode.

@René van Gaalen: Nou ja, 'achterlijk' is misschien wat sterk uitgedrukt, dus ik zal het wat netter zeggen: ik vind het behoorlijk zonde van de energie en het expres sneller slijten van de TV. Dat heeft er ook mee te maken dat ik het beeld standaard al behoorlijk mooi vind. Ik kan me namelijk niks voorstellen dat je zo snel mogelijk aan de kleurinstellingen zou willen gaan zitten. Plus wat voor beeld heb je die 24 uur opgezet? Ergens lijkt het me namelijk niet echt goed voor de TV zo lang aan. Als je zwart beeld hebt slijten de cellen niet en heb je niks aan die 200 uur, als je ander beeld hebt moet je bij zo'n lange tijd de TV aanhebben weer gaan opletten op inbranden.
Mijn vorige 50 inch Plasma, eveneens een Panasonic (TH-50PV500) die ik 5 jaar heb gehad was na die 5 jaar nog perfekt kwa beeld, over slijtage zit ik dus niet in.
Ik heb bij die TV precies hetzelfde gedaan in het begin, gewoon gecontroleerd 200 uur optellen en klaar in 8 dagen.
Wat betreft de energiekosten ben ik snel klaar, 160 uur TV aan tegen meerkosten energierekening valt erg mee, die andere 40 uur keek ik toch al.

Ik heb enkel zenders aanstaan gedurende die 8 dagen (buiten de normale kijkuren) zonder logo's in beeld zodat inbranden (voor zover dat nog bestaat) echt geen probleem kan zijn, de complete Planet Earth serie is al een paar keer voorbij gekomen via mijn AC Ryann.
Afijn, iedereen heeft zijn eigen manier van kijken en persoonlijk vind ik het beeld bij daglicht waardeloos zonder aanpassingen. (ik heb erg veel ramen in de kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
ik ben dus een van de gelukkigen die van de S&F 'actie' (50vt20 voor 1960)gebruik heeft kunnen maken :D
vandaag mailtje gehad dat levertijd bijgesteld is naar 21 mei, dat zij hem dan dus in magazijn verwachten, waarnaa ze weer contact met mij opnemen voor levering hier.

Maar prijs blijft gelijk. Of het nou een foutje was of echt een actie, vooralsnog ziet het er naar uit dat ze hem gewoon uitleveren voor die prijs.

Vraag me af hoeveel mensen gebruik hebben kunnen maken van de actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Misschien interessant voor de Belgen.

Ter gelegenheid van de opening van de 250ste Saturn winkel zijn vandaag en morgen alle tv's en notebooks zonder BTW (21% korting)

Ik ga morgen zeker kijken ofdat ik geen 50G20 kan scoren voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Net de P42G20 gezien irl... had hem al besteld in het zwart, morgen komen ze hem leveren... maar nog niet gezien.

Kleur die ik gezien heb was alleen niet de zwarte, maar de 'zilveren', wel een erg mooie kleur, geen simpel zilver plastic, maar meer gespoten iets, met een andere tint erdoor waardoor het net lijkt of er een vorm in zit terwijl hij eigenlijk vlak is.

Maar van zwart ga ik ook geen spijt krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:12:
Misschien interessant voor de Belgen.

Ter gelegenheid van de opening van de 250ste Saturn winkel zijn vandaag en morgen alle tv's en notebooks zonder BTW (21% korting)

Ik ga morgen zeker kijken ofdat ik geen 50G20 kan scoren voor een goede prijs.
Alle TV's?? Ik heb vandaag percies gelezen enkel Toshiba en sommige modellen. En trouwens wat Saturn geeft, geeft Van den Borre ook dus ik blijf bij mijn favoriete winkelketen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:48:
[...]

Alle TV's?? Ik heb vandaag percies gelezen enkel Toshiba en sommige modellen. En trouwens wat Saturn geeft, geeft Van den Borre ook dus ik blijf bij mijn favoriete winkelketen. :P
Het staat er niet bij dat het maar voor bepaalde tv's is.
http://www.saturn.be/home/21_procent_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij S & F een VT20 besteld voor 2000,--, dus lijkt er op dat het een actie is geweest. Ik was eigenlijk van plan om nog even te wachten,maar dit kon ik toch moeilijk laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
René van Gaalen schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:02:
De verkoper zwetst totale nonsens. Waarschijnlijk is hij in de war met de 200 uur inspeelperiode in verband met een calibratie.

De tv gewoon perfekt instellen en kijken maar. Niks inspelen.
Het enige wat je kan doen is het contrast ff tot 50% zetten en kijken of je last hebt van image retention. Net als met statische beelden. Gewoon de retention in de gaten houden, maar dit wordt per model steeds minder.

Mn PX80 en mn Pioneer heb ik meteen optimaal gezet en gewoon gebruikt. De Pio voornamelijk voor gaming en vanaf dag 1 normaal gebruikt. (is nu gecalibreerd).
Na 200 uur kan je m nòg een keertje afstellen vanwege het tot rust komen van de phosphors.

Misschien stond je tv op dynamisch en als ik daar naar moet gaan kijken, loop ik gillend mn huis uit :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 07-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de VT20 bekeken en de TV is echt tof. Ik heb nog een Panasonic plasma van 8 jaar oud (TH42PW5). Deze werkt nog steeds perfect en geeft nog steeds mooi beeld, maar HD is wel erg mooi en ook weer een slag groter.

@ Magliaveli
Dat is maar 5 tientjes duurder dan de actie van 3 mei. Als ik hem kan krijgen voor 2000 euro dan zou ik hem ook wel willen bestellen. Heb je gebeld, gemaild of ben je in de winkel geweest bij S&F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Hallo, als het goed is komt mijn nieuwe Panasobic p 42g20 vandaag aan, alleen twijfel ik een beetje wat ik nou moet doen. Inspelen of niet? En welke instelling moet ik zoiezo veranderen, bijv. Contrast of helderheid? Ik las namelijk net de discussie hierboven, alleen word ik daar niet wijzer van:P tips zijn welkom Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henkjepeekjess: gewoon langs de winkel geweest en verteld van de prijs die op internet gestaan heeft en gezegd dat ik hem voor 2000 ook wel wil hebben. En daar ging hij op in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:50:
Gisteren bij S & F een VT20 besteld voor 2000,--, dus lijkt er op dat het een actie is geweest. Ik was eigenlijk van plan om nog even te wachten,maar dit kon ik toch moeilijk laten lopen.
Mazzelaar, hij staat er nu weer voor 2599,- euro.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 07:48:
@henkjepeekjess: gewoon langs de winkel geweest en verteld van de prijs die op internet gestaan heeft en gezegd dat ik hem voor 2000 ook wel wil hebben. En daar ging hij op in dus.
Netjes gedaan, vind het altijd lastig onderhandelen over de prijs.
Geeft wel aan dat de marges op plasma tv's nog niet zo slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Yes, vandaag mijn Panasonic P42G20 binnen gehad, ben er echt heel blij mee!!:D flickering zie je heel lichtelijk maar niet storend. Voor de rest je hoort een geluidje, alleen als het helemaal stil is in je kamer staat er geluid aan hoor. Voor de rest geen min punten gevonden, ALLEEN maar lof, hij geeft echt heel mooi beeld, zeker het geld waard geweest. Nu alleen heb ik mijn twijfels over wat te doen met de instellingen? iemand een suggestie,

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Gewoon even zelf uitzoeken wat een mooi beeld geeft :). To be safe in het begin het contrast/brightness wat lager houden (minder dan 60-70%) en na een dag of 10 kun je in principe doen wat je wil :).

Ik had met mijn eigen tv wel een lijstje gevonden met aanbevolen settings, maar toch moest ik daar nogal van afwijken.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Laatst online: 11-09 12:48
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:50:
Nou bedankt voor de tip magliaveli, ik ben net op goed geluk naar S&F geweest, en ik heb hem ook nog voor € 1.999,00 kunnen bestellen. Nou maar wachten tot hij afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 mei schijnt S&F die VT20's binnen te krijgen. hopelijk krijgen jullie hem dan rond die tijd thuis gestuurd en dan wacht ik even jullie ervaringen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karodem en Magliaveli, bij welke vestiging heb je hem besteld? Dan ga ik het eerst hier proberen en lukt het niet, dan kan ik daar ook nog altijd heen bellen. Je mag het me ook mailen nippertien at hotmail.com. Alvast bedankt.

Ik vind het nog wel jammer dat er nog weinig content is voor 3D. Ik wou Avatar bestellen, maar nu brengen ze die waarschijnlijk pas eind 2010 uit in 3D. Dus of wachten, of je koopt hem 2x. Hoezo commercieel uitbuiten. Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn als je kunstmatig 3D maakt van het beeld. Of dat ook veel minder is. Lijkt me wel, omdat er geen 3D camera gebruikt is.

Welke blueray speler kopen jullie? Die moet natuurlijk ook 3D ready zijn. Ik heb de Panasonic BMP-BDT300 gezien in de winkel, die schijnt een goede combinatie te zijn met deze TV.

Ik moet mijn oude Panasonic TH42PW5 plasma ook nog verkopen. Is deze nog wat waard? Hij is voor TV begrippen oud, maar functioneert nog perfect. Dit was destijds een erg duur model.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Hier ook P42G20 binnen, uiteindelijk toch maar knoop doorgehakt. Moet er nog wel even goed naar kijken.

Wat wel 'minpunt' is, oogje voor remote zit in het midden... precies waar ik mn center speaker heb staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Panasonic BMP-BDT300 is precies in de design-lijn van de VT20 dus dat is wel een goede combinatie. ook zul je dan gewoon één afstandsbediening voor die twee apparaten kunnen gebruiken (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:07:
de Panasonic BMP-BDT300 is precies in de design-lijn van de VT20 dus dat is wel een goede combinatie. ook zul je dan gewoon één afstandsbediening voor die twee apparaten kunnen gebruiken (lijkt me).
Zit zelf ook te dubben over een nieuwe Blu ray player nu ik de VT20 heb gekocht. De BDT300 lijkt de ideale combinatie echter de prijs schrikt mij nog af. Hij moet 499 kosten terwijl de player van Samsung die ook 3D afspeelt te koop is voor 300 euro. Vind het nogal een verschil.

Bij SenF heb ik in ieder geval geluk gehad voor wat betreft de VT20 (€1949). Misschien hebben zij binnenkort wel een actie voor de BDT300 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
Ik was vandaag in de mediamarkt en daar hadden ze een samsung 3d setup staan.
Dit zag er opzich prima uit, alleen vind ik het 60hz per oog te laag. Nu zag ik het namelijk knipperen, wat niet echt relaxed is.
De man van de mediamarkt vertelde me dat hij aan het einde van deze maand een nieuw model van Panasonic binnen zou krijgen met 120hz per oog. Dit lijkt mij een mooi verbetering. mijn vraag nu dan:

Weten jullie welk nieuwe model van panasonic 120hz per oog 3D heeft? ik kan er iig niets over vinden op internet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MB
Wat zag je dan knipperen?
Er komt op dit moment geen nieuw model van Panasonic aan. Ik neem aan hij de VT20 bedoeld. Maar qua aantal hz is hij volgens mij gelijk aan de Pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik denk dat deze ook niet bestaat. Het enige model van Panasonic met 3D is de VT20 en die heeft volgens mij een MotionFlow van 200 Hz dus 100Hz aan elk oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik kon er ook al nix over vinden op internet.
Wat ik zag knipperen is de bril. je ziet hem zegmaar steeds donker/licht worden. Een beetje hetzelfde als dat je vroeger met een crt scherm op 60hz had. binnen 2 sec op een wit scherm had ik koppijn met zo'n crt scherm. moest minimaal 72hz zijn.

Maar zal die vt20 dan ook echt 100hz per oog zijn of gewoon zoals allemaal 60hz per oog?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic VT20 heeft 120 Hz wat zich vertaald naar 60Hz per oog.
Bij (on)natuurlijk licht van andere bronnen heb je idd last van flikkeren volgens de gebruikers in de UK.
Als je 3D echter in je donkere huiskamer aanzet is het blijkbaar een fantastische ervaring en zie je niets meer van het flikkeren. Het flikkeren komt dus blijkbaar door omgevingslicht.......

Maar 3D is ook meer voor een goede film of spelletjes avond en niet voor overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:03:
Panasonic VT20 heeft 120 Hz wat zich vertaald naar 60Hz per oog.
Bij (on)natuurlijk licht van andere bronnen heb je idd last van flikkeren volgens de gebruikers in de UK.
Als je 3D echter in je donkere huiskamer aanzet is het blijkbaar een fantastische ervaring en zie je niets meer van het flikkeren. Het flikkeren komt dus blijkbaar door omgevingslicht.......

Maar 3D is ook meer voor een goede film of spelletjes avond en niet voor overdag.
Ok, dit zou idd wel goed kunnen omdat het midden in de mediamarkt was met 6miljoen TL-balken.
Zou wel fijn als je er thuis geen last meer van hebt. Nadeel is alleen dat je er pas achterkomt als het hele handeltje thuis staat :D. Gelukkig kan je er ook nog normaal 2D mee kijken.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:07:
[...]Gelukkig kan je er ook nog normaal 2D mee kijken.
Als ik het goed begrijp kan je er geweldig 2D mee kijken :*) :*)

Maar ik ben toch bang dat het boven mijn budget valt. Wil er ook nog een redelijk AV set bij hebben en dan wordt de VT toch te duur. Zit met smart te wachten op een review of gebruikers ervaringen van de V20.

Dus Panasonic......breng de V20 nu ook op de markt!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
_MB_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:07:
[...]

Ok, dit zou idd wel goed kunnen omdat het midden in de mediamarkt was met 6miljoen TL-balken.
Zou wel fijn als je er thuis geen last meer van hebt. Nadeel is alleen dat je er pas achterkomt als het hele handeltje thuis staat :D. Gelukkig kan je er ook nog normaal 2D mee kijken.
Ik denk dat dit voornamelijk wordt gegenereerd, door de netspanning 220v 50hz, tl heeft nogal vaak de neiging om te flikkeren. Per ookgzou dit dan met een factor 2 versterkt worden door de bril. Maar dit is een gokje dus pin me nergens op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Er zijn meer klachten over het flikkeren van de VT20 bij specifiek omgevingslicht. Om die reden gaat de Expert dealer binnenkort naar Panasonic om het 3D-brilletje aan te passen/om te ruilen. De tv's die nog geleverd moeten worden, zouden dat geflikker niet meer hebben.
...
Pagina: 1 ... 21 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.