Zo was het alle vorige jaren ook, dus zeggen dat mijn uitspraak vreemd is, zegt veel over jouw kennis van zaken.Down schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:07:
[...]
Lijkt me een vreemde uitspraak aangezien er nog vrij weinig over de V20 bekend is?
Toch ben ik het met hem eens: je hebt de V20 nog niet gezien, maar weet al wel te vertellen dat hij geen 10% beter beeld geeft (sowieso een rare uitspraak, wanneer is iets 10% beter qua beeld? En wanneer 9%? Beeldkwaliteit is niet in cijfers uit te drukken). De uitspraak baseren op de G10 vs. V10 is helemaal raar IMHO, dat zijn modellen van vorig jaar, andere technieken...Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:33:
[...]
Zo was het alle vorige jaren ook, dus zeggen dat mijn uitspraak vreemd is, zegt veel over jouw kennis van zaken.
Wat interessante uitspraken over de V20 en VT20 hier en in vergelijking met de G20 hier.
[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 23-04-2010 08:34 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
In de vorige versie verschilde de V10 toch aardig van de G10 qua uiterlijk?
One sheet of glass?
Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor de V20 te gaan ipv de G10.
Maar voor zover ik nu zie gaat er niet echt een verschil in komen.
One sheet of glass?
Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om voor de V20 te gaan ipv de G10.
Maar voor zover ik nu zie gaat er niet echt een verschil in komen.
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
[quote]Grrrrrene schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:25:
[...]
Toch ben ik het met hem eens: je hebt de V20 nog niet gezien, maar weet al wel te vertellen dat hij geen 10% beter beeld geeft (sowieso een rare uitspraak, wanneer is iets 10% beter qua beeld? En wanneer 9%? Beeldkwaliteit is niet in cijfers uit te drukken). De uitspraak baseren op de G10 vs. V10 is helemaal raar IMHO, dat zijn modellen van vorig jaar, andere technieken...
Als je kijkt naar de afgelopen 15 jaar dan, objectief gemeten, is het verschil tussen het goedkopere model en het topmodel, bij geen enkele fabrikant, > 10 %. De 10% is maar een getal mag van mij ook 9 of 11 zijn.
Met de huidige S serie heb je al prachtig beeld;
De G serie geeft beter beeld en is voor mij met alle extra's tha bang for tha buck;
De V serie wordt gegarandeerd top en zal gezien de testresultaten uit USA de Kuro's naderen en op bepaalde gebieden overtreffen.
Economisch gezien is de extra investering niet rendabel, de procentuele beeldverbetering staat niet in verhouding met de prijsstijging.
Emotioneel gezien, kan een beeldverbetering van 3% wel € 1000,- waard zijn. Als de verbetering een irritatie in het beeld bij jouw wegneemt.
[...]
Toch ben ik het met hem eens: je hebt de V20 nog niet gezien, maar weet al wel te vertellen dat hij geen 10% beter beeld geeft (sowieso een rare uitspraak, wanneer is iets 10% beter qua beeld? En wanneer 9%? Beeldkwaliteit is niet in cijfers uit te drukken). De uitspraak baseren op de G10 vs. V10 is helemaal raar IMHO, dat zijn modellen van vorig jaar, andere technieken...
Als je kijkt naar de afgelopen 15 jaar dan, objectief gemeten, is het verschil tussen het goedkopere model en het topmodel, bij geen enkele fabrikant, > 10 %. De 10% is maar een getal mag van mij ook 9 of 11 zijn.
Met de huidige S serie heb je al prachtig beeld;
De G serie geeft beter beeld en is voor mij met alle extra's tha bang for tha buck;
De V serie wordt gegarandeerd top en zal gezien de testresultaten uit USA de Kuro's naderen en op bepaalde gebieden overtreffen.
Economisch gezien is de extra investering niet rendabel, de procentuele beeldverbetering staat niet in verhouding met de prijsstijging.
Emotioneel gezien, kan een beeldverbetering van 3% wel € 1000,- waard zijn. Als de verbetering een irritatie in het beeld bij jouw wegneemt.
Verwijderd
Niet alleen de beeldkwaliteit bepaald de prijs van de V(T)20 maar ook het betere geluid (extra subwoofer), mogelijk betere soft- en hardware, Satelliettuner standaard erbij naast de DVB-C en -T aansluitingen, verschillende muziekstandaarden extra, etc........
Voor mij geldt dat er in ieder geval een satelliettuner aanwezig moet zijn zodat ik gewoon Canal Digitaal via de TV krijg zonder losse HD-tuner van Canal Digitaal (Philips) ertussen. Dus wacht ik op de V(T) serie........
En ik wil ook gewoon een nederlands toestel dus de duitse G20 met DVB-S is aan mij ook niet besteed.
Voor de voetbal kijk ik nog wel op mijn langzaam overlijdende Philips 28" CRT..............
En ik moet mijn vriendin nog overtuigen voor de 42" Panasonic
Voor mij geldt dat er in ieder geval een satelliettuner aanwezig moet zijn zodat ik gewoon Canal Digitaal via de TV krijg zonder losse HD-tuner van Canal Digitaal (Philips) ertussen. Dus wacht ik op de V(T) serie........
En ik wil ook gewoon een nederlands toestel dus de duitse G20 met DVB-S is aan mij ook niet besteed.
Voor de voetbal kijk ik nog wel op mijn langzaam overlijdende Philips 28" CRT..............
ik wist niet dat er een DVB-S tuner in een V(T) serie kwam? Wel een goede zaak
Bekend verhaal; ik moet de business case hier ook rond zien te krijgen voor de Panasonic 42S20.....Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:18:
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2010 11:56 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Oude tv saboteren werkt altijd..Deathchant schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:55:
[...]
Bekend verhaal; ik moet de business case hier ook rond zien te krijgen voor de Panasonic 42S20.....
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
DVB-S2 eerder. Heeft mijn 50V10E ook en geeft een erg lekker beeld op zowel de 720p als de 1080i kanalenRaymond schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:31:
ik wist niet dat er een DVB-S tuner in een V(T) serie kwam? Wel een goede zaak
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Same here voor de 50VT20... maar ik word enorm geholpen door het huidige philips 32" koelkast model waar zo'n heerlijke hoge fluittoon in de voeding zit... Dus er wordt nu al regelmatig gevraagd wanneer "die nieuwe tover-tv eindelijk leverbaar is...." Er is hoop!Deathchant schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:55:
[...]
Bekend verhaal; ik moet de business case hier ook rond zien te krijgen voor de Panasonic 42S20.....
Ik denk dat het knap moeilijk is om echt objectief te zijn als je net een dergelijke TV hebt gekocht en er erg tevreden over bent. Je zit dan eigenlijk niet te wachten op negatieve punten van dit model.
Toch een kleine poging: de P50G20 doet tot nu toe (2 weken in bezit) alles wat ik ervan verwachtte.
In de winkel was deze TV aangesloten via coax (!) en het beeld was -zoals te verwachten- niet om aan te zien. De LG's (..PK550) waren via RGB component aangesloten (ook niet bepaald ideaal) maar was al stukken beter. De reakties waren dan ook voorspelbaar: de Panasonic werd nauwelijk een 2e blik gegund, de LG's daarentegen konden op warme belangstelling rekenen.
De S-serie van Panasonic stond wel netjes aangesloten en zag er werkelijk retestrak uit. Persoonlijk vind ik het uiterlijk van deze lijn wat uit de tijd, maar is van ondergeschikt belang voor mij.
Uiteindelijk heb ik -gezien het toch niet al te grote prijsverschil tussen de S en G serie- gekozen voor G. Beeld zou theoretisch nog wat beter moeten zijn en sommige features spraken me toch wel aan, ondanks dat ik niet zit te wachten op bv. internetkanaaltjes (m'n Popcorn C200 doet dat ook best leuk). De winkel die hem uiteindelijk mocht leveren had de G wel correct aangesloten en overtuigde me des te meer.
M'n (onterechte) vooroordelen over plasma techniek had ik pas kortgeleden overboord gegooid, mede door dit forum en het ziet er naar uit dat ik de juiste keus heb gemaakt. Ik zou dit model op dit moment weer kopen, heb eigenlijk nog geen alternatief gezien in deze prijsklasse. Floating black issue neem ik niet waar, blijkbaar valt dat wel mee dus.
(configuratie: P50G20, Dreambox 800HD, Popcorn C200, alles via HDMI. Kijk voornamelijk HD films en overdag Spongebob voor de kids. Ik heb geen aandelen van/werk niet bij Panasonic)
Toch een kleine poging: de P50G20 doet tot nu toe (2 weken in bezit) alles wat ik ervan verwachtte.
In de winkel was deze TV aangesloten via coax (!) en het beeld was -zoals te verwachten- niet om aan te zien. De LG's (..PK550) waren via RGB component aangesloten (ook niet bepaald ideaal) maar was al stukken beter. De reakties waren dan ook voorspelbaar: de Panasonic werd nauwelijk een 2e blik gegund, de LG's daarentegen konden op warme belangstelling rekenen.
De S-serie van Panasonic stond wel netjes aangesloten en zag er werkelijk retestrak uit. Persoonlijk vind ik het uiterlijk van deze lijn wat uit de tijd, maar is van ondergeschikt belang voor mij.
Uiteindelijk heb ik -gezien het toch niet al te grote prijsverschil tussen de S en G serie- gekozen voor G. Beeld zou theoretisch nog wat beter moeten zijn en sommige features spraken me toch wel aan, ondanks dat ik niet zit te wachten op bv. internetkanaaltjes (m'n Popcorn C200 doet dat ook best leuk). De winkel die hem uiteindelijk mocht leveren had de G wel correct aangesloten en overtuigde me des te meer.
M'n (onterechte) vooroordelen over plasma techniek had ik pas kortgeleden overboord gegooid, mede door dit forum en het ziet er naar uit dat ik de juiste keus heb gemaakt. Ik zou dit model op dit moment weer kopen, heb eigenlijk nog geen alternatief gezien in deze prijsklasse. Floating black issue neem ik niet waar, blijkbaar valt dat wel mee dus.
(configuratie: P50G20, Dreambox 800HD, Popcorn C200, alles via HDMI. Kijk voornamelijk HD films en overdag Spongebob voor de kids. Ik heb geen aandelen van/werk niet bij Panasonic)
Verwijderd
Leuke aktie. Het grappige is wel dat zo'n aktie van start gaat zonder dat alle betreffende toestellen (G serie) leverbaar zijn. Of..............zijn ze nu eindelijk aangekomen bij de importeur Haagtechno bv? (ik heb het specifiek over het 46" model)
Ik heb deze TV nu (op een dag na) twee weken en ik vind het een superding. Het is inderdaad ongelooflijk wat er rond de koffietafel wordt ge...d over LCD en LED en dan ach ja Plasma, die uitgestorven techniek...tss, er zijn niet eens meer fabrieken, er moeten dus wel oude panels in nieuwe TV's gestopt worden. En dan dat inbranden hè. En de hitte die van zo'n ding komt...nou nou, ja hahah, de Nuon is er wel blij mee natuurlijk.Joepla schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:59:
Ik denk dat het knap moeilijk is om echt objectief te zijn als je net een dergelijke TV hebt gekocht en er erg tevreden over bent. Je zit dan eigenlijk niet te wachten op negatieve punten van dit model.
...
Op mijn werk heb je die mensen ook. Ik heb geeneens meer zin om tegen zoveel vooroordelen en domheid in te gaan. Kopen ze toch lekker een LCD, krijg ik een goed gevoel over m'n eigen TV als ik er eens langs ga.
Heb ik net 4 dagen te vroeg m'n tv gekocht!!

Groetjes, FaceDown.
Ben benieuwd of er ook zo'n leuke actie komt met V20 en VT20-modellen
In Amerika schijnen ze er een 3D Bluray-speler bij te krijgen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik 11 dagen te vroeg. Heb Panasonic gemaild, maar ze willen 'm niet geven.FaceDown schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:36:
[...]
Heb ik net 4 dagen te vroeg m'n tv gekocht!!Ik ga toch effe reclameren bij Panasonic hoor dat ik ook zo'n blits cameraatje wil.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Waarom denk je dat Panasonic net de adviesprijs heeft verhoogd?Grrrrrene schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:21:
Ben benieuwd of er ook zo'n leuke actie komt met V20 en VT20-modellenIn Amerika schijnen ze er een 3D Bluray-speler bij te krijgen
Die 3D-BluRay spelers waren net te duur om er gratis bij weg te geven.
Verwijderd
Volgens Panasonic NLnero355 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:31:
[...]
DVB-S2 eerder. Heeft mijn 50V10E ook en geeft een erg lekker beeld op zowel de 720p als de 1080i kanalen
http://www.panasonic.nl/h...?p=TX-P50VT20&p=TX-P50V20
Geïntegreerde Tuners: PAL -B/G/H, -I, -D/K: SECAM -B/G, -D/K, L/L', DVB-T, DVB-T (MPEG4-AVC [H.264]), DVB-S/S2 (MPEG4-AVC [H.264]), DVB-C (MPEG4-AVC [H.264])
Dus dat zit volgens mij wel goed met de VT20
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 22:45 ]
Had ik ook al gedaan. En inderdaad ze willen hem niet geven.Luuk1983 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:11:
[...]
Ik 11 dagen te vroeg. Heb Panasonic gemaild, maar ze willen 'm niet geven.
Ik was gister avond in een It's in Den Haag en daar stond de Panasonic 42g20 voor een prijs van 849€. Ik moest het toch echt ff controleren of dit klopte, want in de pricewatch is de laagste prijs 899.
Klopt het dat er dan nog zo'n grote marge op zit?
Nu begin ik toch te twijfelen of het inderdaad misschien toch de lcd was. Wanneer ik er nog is kom zal ik et controleren.Frankisback schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:48:
Ik was gister avond in een It's in Den Haag en daar stond de Panasonic 42g20 voor een prijs van 849€. Ik moest het toch echt ff controleren of dit klopte, want in de pricewatch is de laagste prijs 899.
Het klopt want, de tx-P42g20= plasma, vanwege de P. En de tx-L42g20= LCD, dus maakt dat hem LCD. Wel jammer ik dacht al dat die Plasma heel goedkoop was:P
Verwijderd
NiceVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:43:
[...]
Volgens Panasonic NL
http://www.panasonic.nl/h...?p=TX-P50VT20&p=TX-P50V20
Geïntegreerde Tuners: PAL -B/G/H, -I, -D/K: SECAM -B/G, -D/K, L/L', DVB-T, DVB-T (MPEG4-AVC [H.264]), DVB-S/S2 (MPEG4-AVC [H.264]), DVB-C (MPEG4-AVC [H.264])
Dus dat zit volgens mij wel goed met de VT20en de V20

Ik dacht dat er geen 46" V20 komt toch? VT koop ik sowieso niet ivm prijs en 3D wat ik toch niet ga gebruiken. Dan maar een 50" V20
Gisteren 3D op een Samsung LCD gezien bij de plaatselijke Expert en het viel me echt zwaar tegen. Het was gewoon te traag. Net of het een game was op een te trage PC. Het 3D gedeelte sla ik nog wel een generatie over (was ik toch al van plan).
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De DUITSE GW20 heeft dus WEL een Sat-tuner ingebouwd!
Plasma is dan ook veel sneller dan LCDM@cer schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:47:
Gisteren 3D op een Samsung LCD gezien bij de plaatselijke Expert en het viel me echt zwaar tegen. Het was gewoon te traag. Net of het een game was op een te trage PC. Het 3D gedeelte sla ik nog wel een generatie over (was ik toch al van plan).
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
heb nog geen winkel gezien die de 46" model levert, gezien de actie er is ga ik er persoonlijk van uit dat het deze week wel leverbaar wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:35:
Leuke aktie. Het grappige is wel dat zo'n aktie van start gaat zonder dat alle betreffende toestellen (G serie) leverbaar zijn. Of..............zijn ze nu eindelijk aangekomen bij de importeur Haagtechno bv? (ik heb het specifiek over het 46" model)
Media Markt heerlen heeft er 1 staan wel in het zilver. Echt een super mooie tv, maar ik wil m toch in t zwart.murata schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:08:
[...]
heb nog geen winkel gezien die de 46" model levert, gezien de actie er is ga ik er persoonlijk van uit dat het deze week wel leverbaar wordt.
Verwijderd
Op basis van de prijs/kwaliteit-verhouding ga ik voor de TX-P42G20. (Vergeleken met de Sony 40EX700, LG 42SL9000 en de Samsung UE40C6000, het zijn allemaal lcd's, maar een vergelijkbare plasma is er niet imo).
Ik wil de tv vooral gebruiken voor games (PS3) en Blu-Ray films. Mijn vraag is alleen nog, bij welke winkel kan ik deze plasma het beste (voordeligste) kopen (MM of een webshop). Is de 42' inch überhaupt nog leverbaar?
Ik wil de tv vooral gebruiken voor games (PS3) en Blu-Ray films. Mijn vraag is alleen nog, bij welke winkel kan ik deze plasma het beste (voordeligste) kopen (MM of een webshop). Is de 42' inch überhaupt nog leverbaar?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 13:58 ]
Pricewatch, Kieskeurig, etc? Beetje eigen initiatief en zo..Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:48:
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Die sites heb ik natuurlijk allemaal bekeken. Redcoon staat het goedkoopste genoteerd, maar dan heb je geloof ik niet de panasonic garantie. De volgende is koopjeskampioen, die staat in de pricewatch op € 949,-. Op hun site staat bel voor de prijs, vandaar mijn vraag of deze prijs nog klopt. De prijs van MM is geloof gewoon de adviesprijs van Panasonic (€ 1049,-).Atomsk schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:50:
[...]
Pricewatch, Kieskeurig, etc? Beetje eigen initiatief en zo..
Off: als ik deze tv al met allerlei andere modellen heb vergeleken, denk je dat ik dan niet naar de prijs heb gekeken

Nou, dan kun je toch ook zelf een beslissing nemen op grond van die info? Wat moet men dan hier doen? Voor jou opbellen naar koopjeskampioen en dan hier berichten wat de prijs is?Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:35:
[...]
Die sites heb ik natuurlijk allemaal bekeken. Redcoon staat het goedkoopste genoteerd, maar dan heb je geloof ik niet de panasonic garantie. De volgende is koopjeskampioen, die staat in de pricewatch op € 949,-. Op hun site staat bel voor de prijs, vandaar mijn vraag of deze prijs nog klopt. De prijs van MM is geloof gewoon de adviesprijs van Panasonic (€ 1049,-).
Off: als ik deze tv al met allerlei andere modellen heb vergeleken, denk je dat ik dan niet naar de prijs heb gekeken

@hieronder:
a. daar vroeg je niet naar.
b. ik kan geen gedachten lezen.
c.

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 25-04-2010 17:59 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Je kan bijvoorbeeld ingaan op de volgende onderwerpen:
- is deze tv inderdaad beter dan de drie andere modellen die ik genoemd
- is het het de moeite waard te wachten voor de V20, scheelt het qua zwartwaarden echt zoveel
- je ervaring delen over je aankoop bij een webshop of andere winkel
- iets over de garantie vertellen (bijv. bij aankop bij een belgische winkel)
Daar gaat dit topic geloof ik over? Of ga je proberen nog meer uitleg over winkelprijzen te geven?
- is deze tv inderdaad beter dan de drie andere modellen die ik genoemd
- is het het de moeite waard te wachten voor de V20, scheelt het qua zwartwaarden echt zoveel
- je ervaring delen over je aankoop bij een webshop of andere winkel
- iets over de garantie vertellen (bijv. bij aankop bij een belgische winkel)
Daar gaat dit topic geloof ik over? Of ga je proberen nog meer uitleg over winkelprijzen te geven?
Ik weet niet of dit helemaal hier thuishoort, maar ik wil geen 2 jaar oude topics omhoog kicken in Stuffis Generalis.
Ik wil bij Maxwell (lokale boer) een Panasonic 42s20 kopen. Adviesprijs = 849 euro, ook in de mediamarkt. Op redcoon staat hij voor 690.
Bij maxwell kan ik em voor 755 euro krijgen met 1 jaar extra garantie. Zij zeggen: je hebt dan 1 jaar van panasonic en 1 jaar krijg je van ons, dus in totaal 2 jaar garantie.
Nou heb ik een PDFje op de panasonic website gevonden over de garantievoorwaarden van plasma/LCDschermen groter dan 32". Daar staat dit in:
Er is laatst een consumentenbond-verslagje geweest waarin mensen vaker misleid worden omdat ze niet weten waar ze nou exact recht op hebben.
Bij de consumentenbond zie ik dat je voor een product sowieso 6 maanden WETTELIJKE garantie hebt, omdat je een deuglijk product mag verwachten. Garantietermijn van de fabrikant gaat in op aankoopsdag.
1: betekent dit dan nou dat de garantietermijn over de wettelijke garantie heenvalt (en je dus "dubbele" garantie hebt)?
2: kan ik maxwell dwingen om ze te houden aan sowieso 2 jaar garantie van panasonic zelf en daarna nog hun aanbod aan te nemen van 755 euro waarbij ik van hun dus dat ene jaar extra garantie krijg en dan dus 3 jaar in totaal heb? Lijkt mij toch eerder een vergissing van Maxwell dan van Panasonic....
Ik wil bij Maxwell (lokale boer) een Panasonic 42s20 kopen. Adviesprijs = 849 euro, ook in de mediamarkt. Op redcoon staat hij voor 690.
Bij maxwell kan ik em voor 755 euro krijgen met 1 jaar extra garantie. Zij zeggen: je hebt dan 1 jaar van panasonic en 1 jaar krijg je van ons, dus in totaal 2 jaar garantie.
Nou heb ik een PDFje op de panasonic website gevonden over de garantievoorwaarden van plasma/LCDschermen groter dan 32". Daar staat dit in:
Maxwell zegt dat de garantie maar 1 jaar bedraagt....1. Voor Plasma en LCD televisie bedraagt de garantietermijn 24 maanden
Er is laatst een consumentenbond-verslagje geweest waarin mensen vaker misleid worden omdat ze niet weten waar ze nou exact recht op hebben.
Bij de consumentenbond zie ik dat je voor een product sowieso 6 maanden WETTELIJKE garantie hebt, omdat je een deuglijk product mag verwachten. Garantietermijn van de fabrikant gaat in op aankoopsdag.
1: betekent dit dan nou dat de garantietermijn over de wettelijke garantie heenvalt (en je dus "dubbele" garantie hebt)?
2: kan ik maxwell dwingen om ze te houden aan sowieso 2 jaar garantie van panasonic zelf en daarna nog hun aanbod aan te nemen van 755 euro waarbij ik van hun dus dat ene jaar extra garantie krijg en dan dus 3 jaar in totaal heb? Lijkt mij toch eerder een vergissing van Maxwell dan van Panasonic....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Off-topic voor dit forum:Deathchant schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:04:
[...]
Maxwell zegt dat de garantie maar 1 jaar bedraagt....
Het is heel simpel: In Nederland heb je beperkte garantie tijdens de levensduur van het product. Het volgende moet in acht worden genomen:
1) Als er zich binnen 6 maanden een defect voordoet moet de VERKOPER aantonen dat dit door de koper zelf werd veroorzaakt en niet doordat het product defect werd geleverd. Dat is lastig, dus binnen 6 maanden is er voor de koper eigenlijk niets aan de hand
2) Als er zich na 6 maanden een defect voordoet moet de KOPER aantonen dat het defect aan een fout in het product ligt en niet door een verkeerd verbruik. In de praktijk doet niemand echt moeilijk als het binnen de garantieperiode vd fabrikant valt. Bij Panasonic dus 2 jaar.
3) In Nederland geldt er garantie gedurende de technische levensduur van het product. Hoe ouder het product hoe minder de verkoper hoeft te vergoeden als het defect raakt. Stel dat de technische levensduur 10 jaar is. En het apparaat gaat defect na 5 jaar en het is duidelijk dat de fout is te wijten aan een productiefout. Dan dient de verkoper 50% van de nieuw waarde te vergoeden.
4) Dat fabrikanten vaak 2 jaar garantie geven komt omdat Europa dat als minimale garantie eis heeft gesteld. Nederland heeft deze aanbeveling echter niet overgenomen. In theorie is de Nederlandse regeling beter het probleem is echter dat de technische levensduur vrijwel door geen enkele/fabrikant bekend wordt gemaakt. En dat het na de door de verkoper/fabrikant gegeven vrijwillige garantie van 1 of 2 jaar erg lastig wordt om nog je recht te halen.
5) Diegene waar je moet zijn voor de garantie is de verkoper en niet de fabrikant.
In jouw geval zou ik zeggen: Maxwell verleent 1 jaar garantie, bij problemen in het 1e jaar moet je bij hen zijn. Na dat 1e jaar blijft Maxwell verantwoordelijk, zie punt 3. Echter misschien lastig, dan kun je in het 2e jaar beter bij Panasonic aankloppen, want als het een NL model betreft (ff bellen met serial naar Panasonic) krijg je gewoon 2 jaar garantie. In de daarop volgende jaren heb je ook gewoon garantie, alleen dus een stuk lastiger.
[ Voor 23% gewijzigd door immetjes op 25-04-2010 17:29 ]
Je kunt bijna altijd wel 10% korting over de adviesprijs krijgen in een gewone winkel, dus dan is het vaak wel gelijk met een goedkope webshop. Deze regel hanteer ik ook streng als ik iets wil kopen en zeker weet dat er meer winkels zijn die het zelfde product verkopen. Willen ze de korting niet geven, dan maar bij een andere winkel.Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:35:
[...]
Die sites heb ik natuurlijk allemaal bekeken. Redcoon staat het goedkoopste genoteerd, maar dan heb je geloof ik niet de panasonic garantie. De volgende is koopjeskampioen, die staat in de pricewatch op € 949,-. Op hun site staat bel voor de prijs, vandaar mijn vraag of deze prijs nog klopt. De prijs van MM is geloof gewoon de adviesprijs van Panasonic (€ 1049,-).
Of het nu om elektronica, meubels of een dure leren jas gaat, die 10% krijg ik er altijd wel vanaf.
Ook op de P50G20 kon ik deze korting krijgen.
Verwijderd
Na een anderhalve maandje twijfel en forum's lezen toch gegaan voor de plasma 42g20.
Staat een paar dagen in huis en is gewoon super.
Zit nu nog met de zender volgorde te stoeien.
Ik dacht gelezen hebben dat er al eens wat over geschreven was hoe dit ging . Iemand nog een hint of tip . zenders in mijn volgorde te plaatsen dus.
Zit nu nog met de zender volgorde te stoeien.
Verwijderd
Iemand enig idee vanaf wanneer de Panasonic TX-P50VT20 in Nederland in de verkoop gaat? Kreeg namelijk net een mail van een Belgische electronica shop die hem vanaf maandag gaat verkopen. Daar kost ie € 2690. Een beetje happig.....
Had eigenlijk mijn keus al gemaakt voor de duitse GW20, echter als de VT20 en de V20 snel uitkomen, wil ik nog even wachten en de reviews/prijzen bekijken.....
Zeker gezien het naderende WK denk ik dat er nog wel een Panasonic'se aanbieding gaat komen.
Had eigenlijk mijn keus al gemaakt voor de duitse GW20, echter als de VT20 en de V20 snel uitkomen, wil ik nog even wachten en de reviews/prijzen bekijken.....
Zeker gezien het naderende WK denk ik dat er nog wel een Panasonic'se aanbieding gaat komen.
Je hebt onder "info" en dan de blauwe knop op je AB de keus om verschillende zender "menu's" te laten zien. b.v. "DBV-C", "Betaald", etc. Hier zitten ook de knoppen "Favoriet1, -2, -3 en -4 bij. Nu kies je bv Favoriet1 en daar kun je dan de zenders instellen -incl. de volgorde- die je wil zien als je zapped. Easy systeem. En anders eens de handleiding erop na slaan?Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:19:
Na een anderhalve maandje twijfel en forum's lezen toch gegaan voor de plasma 42g20.
Zit nu nog met de zender volgorde te stoeien.Ik dacht gelezen hebben dat er al eens wat over geschreven was hoe dit ging . Iemand nog een hint of tip . zenders in mijn volgorde te plaatsen dus.
Verwijderd
@ pantech: ik zou eens op de site van stassen hifi kijken daar is de TX-P50VT20 dus € 2195.--
Me like
Me like
Zag hem deze week in het buitenland in de winkel staan voor dezelfde prijs. Heb een beetje het idee dat pana nederland (haagtechno) ons naait met de prijzenFrankisback schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:48:
Als Maxwell Wijchen enige indicatie is van het serviceniveau, dan hoef je van Maxwell sowieso heel weinig te verwachten. In Wijchen zou ik er in ieder geval nooit wat kopen. Man man, wat een ballewinkel. Maar goed, even over de garantie: de garantie van Panasonic schijnt heel goed te zijn en bij grote TV's (ik meen > 37") kan je hun technische dienst bellen en dan komen ze 'm bij je thuis maken/vervangen etc. Wat ik begrepen heb is dat je eigenlijk na de aankoop niet persé meer bij de winkel waar je 'm gekocht hebt aan te kloppen omdat Panasonic de zaakjes goed geregeld heeft. Wel is het van belang dat je een NL model hebt. Garantie heb je altijd en eventuele defecten worden gratis opgelost, maar als je een NL model hebt hoef je geen voorrij kosten en dergelijke te betalen.Deathchant schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:04:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Graag zou ik jullie advies willen horen over het volgende:
Ik gebruik atm een Dell 2709w monitor.
Daar zit een pc op aangesloten waarbij ik veel films op kijk, games op speel, internet en veel tekstbewerk.(Dus naast veel bewegende beelden ook statisch beeld)
Stel dat ik de P50G20 zou aanschaffen en de pc hierop aansluit, in hoeverre is dit scherm toepasbaar op bovenstaande eisen? En dit in vergelijking met bovenstaande monitor?
Bijvoorbeeld het flikkeren is dat erg storend/merkbaar? Net als die floating blacks? En de overige punten waar zou ik op moeten letten?
Alvast bedankt!
Daar zit een pc op aangesloten waarbij ik veel films op kijk, games op speel, internet en veel tekstbewerk.(Dus naast veel bewegende beelden ook statisch beeld)
Stel dat ik de P50G20 zou aanschaffen en de pc hierop aansluit, in hoeverre is dit scherm toepasbaar op bovenstaande eisen? En dit in vergelijking met bovenstaande monitor?
Bijvoorbeeld het flikkeren is dat erg storend/merkbaar? Net als die floating blacks? En de overige punten waar zou ik op moeten letten?
Alvast bedankt!
Wat er vaak gezegd wordt over plasma vs LCD, is dat een LCD scherm vaak scherp en hard is, wat dan weer ideaal is voor statische beelden, zoals powerpoint presentaties, grafieken en dus ook tekstverwerken. Tevens beschouwen sommige een LCD als 'onnatuurlijk scherp' bij het bekijken van bijvoorbeeld films.I_Guardian_I schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
Alvast bedankt!
Plasma wordt meer als 'organisch' en zachter beschouwd, wat vooral bewegende beelden ten goede komt. We gebruiken hier op het werk een Plasma scherm als demonstratiescherm van websites en eigenlijk werkt dat ook prima. Maar van dichtbij kan je zien dat een plasma scherm toch wat 'onrustiger' is, met potentieel de kans dat je flikkeren ziet en ook de pixels bewegen altijd een beetje als je goed kijkt. Ikzelf heb hier niet echt last van. Mijn Media PC ziet er op een plasma ook strak uit. Maar een plasma is in mijn ogen vooral geschikt voor films kijken met super kwaliteit.
Wat ik ervan begrijp is dat je je TV dus als monitor wil gebruiken. In denk dat in dat geval een LCD een betere optie zou zijn. Maar wat je ook kies, een moderne plasma of moderne LCD, je krijgt zondermeer mooi beeld.
Hoi, ik krijg mijn G20 maar niet aangesloten op mijn netwerkje, ik gebruik een Apple airport extreme router. Iemand hier die ook zulke problemen heeft gehad en / of een oplossing heeft gevonden ?
PSN: Beretta1979
Tekstverwerken op een 50" tv?I_Guardian_I schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
Alvast bedankt!

Je pc laat je bijv. 60Hz doorsturen en de tv geeft het in een Hz of 600 weer, dus ik vind het knap als mensen nog flikkerend beeld waarnemen.
Groetjes, FaceDown.
Die 600Hz heeft niets te maken met refresh rate maar is puur een marketing term om de 200Hz (wat dus wél de refreshrate is) en dergelijke van andere merken te overtroeven. En het werkt nog ook, blijkbaarFaceDown schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:45:
Je pc laat je bijv. 60Hz doorsturen en de tv geeft het in een Hz of 600 weer, dus ik vind het knap als mensen nog flikkerend beeld waarnemen.
Nickname does not reflect reality
Bedankt voor jullie reacties! Hier ben ik enorm mee geholpen;) De tv komt namelijk op mijn kamer en zo hoef ik geen computer monitor te hebben;) De Dell 2709W gaat dan in de verkoop binnenkort!
200hz bij LCD tv's is ook niet de refreshrate in de klassieke zin (zoals bij crt's). Bij een LCD staan de pixels ook gewoon aan/uit.Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:48:
[...]
Die 600Hz heeft niets te maken met refresh rate maar is puur een marketing term om de 200Hz (wat dus wél de refreshrate is) en dergelijke van andere merken te overtroeven. En het werkt nog ook, blijkbaar
Uiteraard. Maar ga van dichtbij kijken (en dan bedoel ik 30cm ofzo) en je kan zien dat de pixels altijd wat onrustig zijn. Ik ben ook zeer tevreden met mijn P50G20 als ik daar een bureaublad op weergeef. Maar toch denk ik dat (mede door de techniek) dat als je 'm als monitor gaat gebruiken dat je beter voor LCD kan gaan.FaceDown schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:45:
[...]
Tekstverwerken op een 50" tv?Het kan natuurlijk wel, want ook statisch beeld is erg rustig en scherp op de P50. Ik kan prima internetten bijvoorbeeld. Wat ik wel merk is dat ik bijna elke website flink moet inzoomen omdat ik anders de lettertjes niet of nauwelijks kan lezen (kijkafstand +- 3 meter).
Verwijderd
Inderdaad. Een plasma is goed als tv, maar als monitor vind ik het te onrustig. Bij een groot wit vlak flikkert het te veel. Dat leest niet prettig in browsers.
Verwijderd
ik heb de 42PX80 en het flikkeren valt bij mij nooit op (misschien is het er wel niet?) gebruik hem voortdurend als monitor voor mn laptop die ik erop heb aangesloten (met vga overigens).
Bij een volledig wit vlak heb je bij dat model wel degelijk een kleine flikkering erin zitten (heb hetzelfde model), maar is het niet storend, en zo vaak is er niet een volledig wit vlak (geheel scherm wit).
Ik heb nu minder dan een maand de G20 in huis, en het eerste erge wat ik het liefst niet wou is gebeurt.
Na een aardig lang potje borderlands en toch aardig wat terug zappen naar een analoog kanaal is het toch gebeurt.
Ik heb inbranding! nooooo
. Het is niet heel erg duidelijk of storend als je een film kijkt maar het is er wel als je er naar gaat zoeken.
De UI is gewoon lichtelijk in mijn scherm gebrand.
En ik, had die dag ook maar 3 of 4 uurtjes gespeeld. Met het nodige gezap zoals ik al zei.
En ik maar denken dat inbranden bijna niet meer bestond bij plasma schermen.
Is er enige manier om van deze inbranding af te komen of zit het er voor altijd in? Staat er ook garantie op of is dat niet iets wat onder de garantie valt?
Na een aardig lang potje borderlands en toch aardig wat terug zappen naar een analoog kanaal is het toch gebeurt.
Ik heb inbranding! nooooo
De UI is gewoon lichtelijk in mijn scherm gebrand.
Is er enige manier om van deze inbranding af te komen of zit het er voor altijd in? Staat er ook garantie op of is dat niet iets wat onder de garantie valt?
Die 200Hz bij een LCD is gewoon 200Hz, de 600Hz bij een Panasonic is geen 600Hz. Appels/peren/marketing.Adlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:12:
200hz bij LCD tv's is ook niet de refreshrate in de klassieke zin (zoals bij crt's). Bij een LCD staan de pixels ook gewoon aan/uit.
Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar in de handleiding staat in ieder geval dat het geen garantie is.Gyrolion schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:15:
Ik heb nu minder dan een maand de G20 in huis, en het eerste erge wat ik het liefst niet wou is gebeurt.
Ik heb inbranding! nooooo. Het is niet heel erg duidelijk of storend als je een film kijkt maar het is er wel als je er naar gaat zoeken.
De UI is gewoon lichtelijk in mijn scherm gebrand.En ik, had die dag ook maar 3 of 4 uurtjes gespeeld. Met het nodige gezap zoals ik al zei.
Effe flink wat films e.d. gaan kijken, dan kan het goed zijn dat het weer verdwijnt. Hopelijk is het een bad case of image retentionGyrolion schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:15:
Ik heb inbranding! nooooo. Het is niet heel erg duidelijk of storend als je een film kijkt maar het is er wel als je er naar gaat zoeken.
De UI is gewoon lichtelijk in mijn scherm gebrand.En ik, had die dag ook maar 3 of 4 uurtjes gespeeld. Met het nodige gezap zoals ik al zei.
:D
Daarvoor zit toch een testpatroontje in de TV, of is dat te krijgen op een dvd'tje/pc software?
Van die witte balken oid die een half uur lang over je tv lopen?
Van die witte balken oid die een half uur lang over je tv lopen?
Dat laatste klopt, dan eerst niet. LCD heeft geen refreshrate zoals CRT, waar het begrip vandaan komt.Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:18:
[...]
Die 200Hz bij een LCD is gewoon 200Hz, de 600Hz bij een Panasonic is geen 600Hz. Appels/peren/marketing.
Ik gok dat dit image retention is. Ik heb weleens een halve dag een film op pauze gehad met ene dik logo in beeld en daar had ik ook alleen maar last van rentention. Gewoon even flink wat andere content kijken en het gaat wel weg.Ik heb nu minder dan een maand de G20 in huis, en het eerste erge wat ik het liefst niet wou is gebeurt.
[ Voor 60% gewijzigd door Adlermann op 26-04-2010 16:00 ]
Ik heb al aardig wat films enzo gekeken, en het zit er na 3 dagen nog steeds op.Adlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:55:
Ik gok dat dit image retention is. Ik heb weleens een halve dag een film op pauze gehad met ene dik logo in beeld en daar had ik ook alleen maar last van rentention. Gewoon even flink wat andere content kijken en het gaat wel weg.
Nouja wat me wel opvalt met deze retentie is dat ik het pas redelijk zie als ik 10 cm a 20 cm ofzo op het scherm zit geplakt.
En dat het na wat switchen van achtergronden tijdelijk verdwijnt en pas weer terug komt op een redelijk stil staand beeld.
Dus het is niet heel erg storend maar wel jammer, maar hopelijk verdwijnt het na een week.
Ik heb ook express een ruis zender aan laten staan voor een uurtje ofzo.. maar dat helpde ook niet.
Iemand nog tips?
Ik zie het woord refresh rate er dan ook niet specifiek bij staan volgens mijAdlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:55:
Dat laatste klopt, dan eerst niet. LCD heeft geen refreshrate zoals CRT, waar het begrip vandaan komt.
Panasonic schermt met die (niet eens bijzondere) 600Hz alsof je het kan vergelijken met de 2x0Hz van een LCD.
Dit is echt retention. Laat eens 2 uur lang een compleet wit scherm aanstaan.Gyrolion schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:08:
[...]
Ik heb al aardig wat films enzo gekeken, en het zit er na 3 dagen nog steeds op.
Nouja wat me wel opvalt met deze retentie is dat ik het pas redelijk zie als ik 10 cm a 20 cm ofzo op het scherm zit geplakt.
En dat het na wat switchen van achtergronden tijdelijk verdwijnt en pas weer terug komt op een redelijk stil staand beeld.
Dus het is niet heel erg storend maar wel jammer, maar hopelijk verdwijnt het na een week.
Ik heb ook express een ruis zender aan laten staan voor een uurtje ofzo.. maar dat helpde ook niet.
Iemand nog tips?
Dan zitten we om niets te discusseren haha. Maar de discussie heeft wel dezelfde oorsprong. Die 200hz van een LCD is ook een marketingterm gebaseerd op het 100hz verhaal van een CRT-tv. Ik denk dat 200hz van een LCD dat er stiekem de framerate wordt bedoeld, waar de hz als marketing term aangeplakt is.Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:16:
[...]
Ik zie het woord refresh rate er dan ook niet specifiek bij staan volgens mij
Panasonic schermt met die (niet eens bijzondere) 600Hz alsof je het kan vergelijken met de 2x0Hz van een LCD.
Dat is toch wel snel, die ImageRetention of inbranden...
Daar wil ik toch echt geen last van hebben. Leuk die permanente logo's in de bovenhoeken, <NOT>
Een verbod op gamen op die TV, daar maak ik me ook niet populair mee. Maar ik wil geen permanente HUD's, status-bars of game-menu's in beeld. Die TV is me toch te duur voor zulke grappen.
Zijn er meer met een 2010 model Panasonic plasma die dit probleem van Gyrolion herkent?
Daar wil ik toch echt geen last van hebben. Leuk die permanente logo's in de bovenhoeken, <NOT>
Een verbod op gamen op die TV, daar maak ik me ook niet populair mee. Maar ik wil geen permanente HUD's, status-bars of game-menu's in beeld. Die TV is me toch te duur voor zulke grappen.
Zijn er meer met een 2010 model Panasonic plasma die dit probleem van Gyrolion herkent?
Ik herken dit wel enigszins maar heb een Pioneer (2008 model). Retentie is er sowieso (nogal veel zelfs als je er echt goed op let) maar inbranden heb ik ook gewoon last van. Kijk zelf 4:3 content met zwarte balken aan de zijkant en die zijn nu wel degelijk ingebrand. Met een volledig "zwart" scherm zie je dan links en rechts die balken een iets andere helderheid hebben. Tijdens normale content zie je dit echter (gelukkigDaneel schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:36:
De genoemde retentie trekt wel weer weg, al duurt het soms inderdaad best lang, dat herken ik ook wel.
Die balken links en rechts is echt phosphor aging. Daar heeft hij nog geen last van denk ik.Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:40:
[...]
Ik herken dit wel enigszins maar heb een Pioneer (2008 model). Retentie is er sowieso (nogal veel zelfs als je er echt goed op let) maar inbranden heb ik ook gewoon last van. Kijk zelf 4:3 content met zwarte balken aan de zijkant en die zijn nu wel degelijk ingebrand. Met een volledig "zwart" scherm zie je dan links en rechts die balken een iets andere helderheid hebben. Tijdens normale content zie je dit echter (gelukkig) niet.
De genoemde retentie trekt wel weer weg, al duurt het soms inderdaad best lang, dat herken ik ook wel.
Dat zou wel een beetje héél snel zijn jaAdlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:43:
Die balken links en rechts is echt phosphor aging. Daar heeft hij nog geen last van denk ik.
als ik 2 uur lang een wit scherm aan laat staat gaat dat witte scherm dan niet inbranden, resulterend in beeld kwaliteits verlies?Adlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:17:
[...]
Dit is echt retention. Laat eens 2 uur lang een compleet wit scherm aanstaan.
Ik heb het heel iets boven en onder (iets donkerder). Ik zit op 2000 uur oid ja.Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:46:
[...]
Dat zou wel een beetje héél snel zijn jaAl had ik het ook al zichtbaar na 1000 uur, en daar zit je echt zo op!
Na 2 uur heb je het echt niet over inbranden hoor. Daar moet je echt VEEL langer statische content voor aan hebben staan. Jij hebt gewoon last van rentention. Trekt wel weg.als ik 2 uur lang een wit scherm aan laat staat gaat dat witte scherm dan niet inbranden, resulterend in beeld kwaliteits verlies?
Inbranden komt door phosphor aging. Dat zie je niet met een paar uur. Wat jij ziet is opgebouwde electriciteit in je cellen, waardoor de pixels iets aan blijven staan. Maar , wat je ook kan doen is een 'inspeel dvd' downloaden. Die doet precies hetzelfde maar dan met verschillende kleuren. Die kun je rrustig 24/7 aan laten staan.
[ Voor 54% gewijzigd door Adlermann op 26-04-2010 17:12 ]
Uren gegamed en geen retentie gehad. Ook niet met logo's ofzo
there's no tweak without the tweaker
Dan moet je er dichter op gaan zitten. Elke plasma heeft retentie.virtualJac schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:59:
Verwijderd
Bij mijn G10 ook niet. Tenminste geen blijvende. Bleef maximaal een kwartier staan. Ik heb veel MW2, Fifa 10 en BF:BC2 gespeeldvirtualJac schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:59:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 19:01 ]
Volstaat CI om via de tv zonder losse digitale ontvanger via Ziggo digitale tv te kunnen kijken? Of moet je dan CI+ hebben?
Me ouders willen de 37X20 kopen, maar de 37X25 heeft CI+ en de X20 niet helaas
Me ouders willen de 37X20 kopen, maar de 37X25 heeft CI+ en de X20 niet helaas
Dat gaat toch nergens over.. Expres dicht op je TV gaan zitten om een mogelijk probleem waar te nemen.Adlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:00:
[...]
Dan moet je er dichter op gaan zitten. Elke plasma heeft retentie.

Gebruik je TV gewoon waar deze voor bedoeld is.. Heb al 5 jaar een Plasma en nog nooit enig probleem gehad.
Waar staat dat ik er expres dicht op ga zitten? Ik maak er ook geen probleem van hoor. Ik ontkracht alleen de statement dat hij geen retention heeft, want elke plasma heeft dat. Ik wilde alleen aantonen dat elke plasma rentention heeft, dat is gewoon inherenent aan de techniek. Ik vind dat prima hoor, mij hoor je er niet over klagen. Ik kan alleen niet tegen incorrecte statements.M@cer schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:26:
[...]
Dat gaat toch nergens over.. Expres dicht op je TV gaan zitten om een mogelijk probleem waar te nemen.![]()
Gebruik je TV gewoon waar deze voor bedoeld is.. Heb al 5 jaar een Plasma en nog nooit enig probleem gehad.
Hey allemaal, ik dacht ik post even hier een nog iets mbt het "floating blacks" probleem
Een Italiaans forumlid is zo vriendelijk geweest het fenomeen op video vast te leggen.
http://www.youtube.com/watch?v=Xrq95gvFaP4
Public enemies wordt afgespeeld, en de randen (samen met de rest van het beeld) lijken te schakelen in helderheid tussen 2 standen.
(rest van post waaronder mail naar panasonic bleek overbodig, dus bij deze gecorrigeerd)
Een Italiaans forumlid is zo vriendelijk geweest het fenomeen op video vast te leggen.
http://www.youtube.com/watch?v=Xrq95gvFaP4
Public enemies wordt afgespeeld, en de randen (samen met de rest van het beeld) lijken te schakelen in helderheid tussen 2 standen.
(rest van post waaronder mail naar panasonic bleek overbodig, dus bij deze gecorrigeerd)
[ Voor 106% gewijzigd door jkommeren op 27-04-2010 12:57 ]
+1 Adlermann ftwAdlermann schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:37:
Ik kan alleen niet tegen incorrecte statements.
@jkommeren:
Ik weet niet of jouw manier van formuleren echt bijdraagt aan het oplossen van het probleem. Het komt mij (richting Panasonic) tamelijk agressief over, en je maakt veel beschuldigingen. Volgens mij kun je beter zeer objectief je probleemstelling formuleren en het zo neutraal mogelijk houden.
Het lijkt me logisch je gefrustreerd bent, maar jouw aanpak werkt eerder averechts denk ik.
Ik weet niet of jouw manier van formuleren echt bijdraagt aan het oplossen van het probleem. Het komt mij (richting Panasonic) tamelijk agressief over, en je maakt veel beschuldigingen. Volgens mij kun je beter zeer objectief je probleemstelling formuleren en het zo neutraal mogelijk houden.
Het lijkt me logisch je gefrustreerd bent, maar jouw aanpak werkt eerder averechts denk ik.
Ja hallo, weet je hoe klein de verschillen zijn in beeldkwaliteit tegenwoordig? Je moet voor de grap eens een winkel binnenlopen met goed afgestelde tv's, als jij duidelijk verschil ziet ben je mijn held.M@cer schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:26:
[...]
Dat gaat toch nergens over.. Expres dicht op je TV gaan zitten om een mogelijk probleem waar te nemen.![]()
Sowieso, ik had een dode (rode) pixel die ik alleen duidelijk zag bij een wit scherm, of als ik er dicht op ging zitten. Maakt het het dan opeens niet erg meer?
Image retention is en blijft een probleem bij veel tv's, ook crt heeft er last van en IIRC zelfs een paar led tv's. Bij plasma's is het stukken minder tegenwoordig, en al helemaal bij de pana's (onderschat dat niet!), maar het blijft aanwezig. Dat er teveel en onterecht over gemekkerd wordt hier is een ander verhaal
@de persoon met het retentieprobleem:
Welk profiel gebruik je? Als je dynamisch / normaal gebruikt is de contrastwaarde een stuk hoger, wat sneller voor retentie zorgt
Ik vind het vervelend voor je hoor, maar spreek wel voor jezelf in plaats van "alle" eigenaren van een G20. Ikzelf heb ook een G20 en ik heb of nergens last van of ik zie het niet. En eigenlijk interesseert het me ook niet. Er is altijd wel iets op elk willekeurig product aan te merken en ja, dat geldt dus ook voor plasmatelevisies. Die zijn geen uitzondering. Ikzelf ben heel erg tevreden met mijn G20, zeker voor de prijs, en met mij vele anderen en eigenlijk, diep van binnen, vind ik dat je een beetje loopt te paniekvoetballen.jkommeren schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:12:
Hey allemaal, ik dacht ik post even hier een update mbt het "floating blacks" probleem
[...]
Overigens ben ik uiteindelijk toch gezwicht en heb mijn tv om laten ruilen voor een nieuwe g20. Het duurde me allemaal veel te lang
Een dode pixel vindt ik wat anders.. Dat is echt een technisch mankement aan je toestel. Maar om op 20 cm afstand van je tv te gaan zitten om retention te gaan zoeken gaat mij echt te ver.
Ik had inderdaad ook een rechtzaak kunnen beginnen en alles netjes kunnen formuleren, maar dat heb ik niet gedaan.NvM schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:20:
@jkommeren:
Ik vroeg niet om kritiek op mijn mail naar Pana, het was alleen maar bedoeld om verheldering te bieden aan mensen die een G20 hebben en zich afvragen wat precies het probleem is.
[ Voor 90% gewijzigd door jkommeren op 27-04-2010 12:35 ]
Inhoudelijk ga ik me er niet mee bemoeien, maar je kunt nu eenmaal niet fatsoenlijk een brief schrijven. Je brief loopt niet, is onsamenhangend en het taalgebruik is niet consistent. Ik zou er nog eens naar kijken en dan netjes opschrijven. Een goede brief heeft veel meer effect dan zo'n verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 27-04-2010 11:54 ]
Okee nou leef je uit, stuur een brief!Adlermann schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:54:
[...]
Inhoudelijk ga ik me er niet mee bemoeien, maar je kunt nu eenmaal niet fatsoenlijk een brief schrijven. Je brief loopt niet, is onsamenhangend en het taalgebruik is niet consistent. Ik zou er nog eens naar kijken en dan netjes opschrijven. Een goede brief heeft veel meer effect dan zo'n verhaal.
Vind het niet helemaal terecht dat je er meteen van maakt dat ik geen brieven kan schrijven, als je een mail van mij leest?
[ Voor 15% gewijzigd door jkommeren op 27-04-2010 12:38 ]
Ik ben het wel met bovenstaande mensen eens, je maakt wel heel veel stampij om een relatief klein probleem. Echter snap ik ook weer niet dat Panasonic maar blijft beweren dat ze het probleem niet kennen, aangezien dit op alle fora als _het_ issue van deze tv gezien wordt.jkommeren schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:56:
[...]
Okee nou leef je uit!
Jouw beschuldiging is op 1 stuk tekst van mij gebaseerd. Ik houd wel op.
Groetjes, FaceDown.
Je laat in ieder geval zien dat je slecht met kritiek om kunt gaan. Zoals ik zonet al aangaf, het gaat mij eerder om je formulering dan de daadwerkelijke probleemstelling. Dat jij het oneens met bent de gang van zaken en actie onderneemt juich ik van harte toe. Ik ben alleen van mening dat de manier waarop je het doet niet effectief zal zijn.jkommeren schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:44:
[...]
Ehm oke?
Als jij denkt dat dat werkt bij Panasonic, be my guest, probeer het eens uit zou ik zeggen. Dat lijkt me sowieso beter dan kritiek te leveren op de persoon die er wat aan probeert te doen, jou niet?
Pioneer is een ander verhaal.
Ik heb geen onwaarheden verkondigd, alles is gebaseerd op ervaringen van mensen die langer dan jij en ik in het wereldje rondhangen, en mijn eigen ervaringen die daarbij aansluiten. Als je wilt weten hoe dat zit kun je zelf de honderden pagina's doorlezen die ik heb doorgelezen
Dan denk je er echt wel anders over
Wat wil je nu bereiken met je post? Daar heb je ook niet echt over nagedacht of wel? Hiermee drijf je alleen maar weg van de kern. Ik zie jou geen actie ondernemen, dit vind ik echt weer zo'n typisch laffe actie.
Kinderachtig. Als jij denkt het allemaal beter te weten zou ik zeggen; probeer het eens uit. Kijk maar wat er gebeurt.
Dus spring allemaal maar op de details, ik weet dat ik op tweakers zit. Be my guest. Als je denkt dat je daarmee de wereld verder helpt, moet je dat vooral doen.
Jouw verhaal is goed onderbouwd, maar zit taalkundig slecht in elkaar. Hierdoor ontstaat er een toon in je e-mail die (zoals eerder gezegd) eerder averechts werkt, dan bijdraagt aan het oplossen van de problemen. Zodra je je laat leiden door emoties (wat uit je e-mail blijkt) heb je bij voorbaat de discussie al verloren.
Daarnaast vind ik je woorden richting mij vrij brutesk en onaardig van aard. Dat is je goed recht, maar allesbehalve correct.
Alles is subjectief .. Wat maakt een probleem groot? Als het vaker voorkomt op een dag?FaceDown schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:10:
[...]
Ik ben het wel met bovenstaande mensen eens, je maakt wel heel veel stampij om een relatief klein probleem. Echter snap ik ook weer niet dat Panasonic maar blijft beweren dat ze het probleem niet kennen, aangezien dit op alle fora als _het_ issue van deze tv gezien wordt.
En ja ik maak stampij, en alleen maar omdat ze anders niet luisteren. Poging 1 telefonisch bracht ik het "neutraal", toen beweerde de medewerker dat het aan de fans lag en weigerde me verder door te verbinden omdat hij de oorzaak van het probleem als normale bijkomstigheid beschouwde (de fans dus), terwijl ik vroeg om als hij me niet geloofde (wat hij niet deed) het te laten bevestigen door een monteur.
Poging 2: telefonisch bracht ik het wederom neutraal. Ik kreeg 2 keuzes, of ik kon bij deze klacht blijven, en dan zou ik in ieder geval "enkele weken" moeten wachten tot ik uberhaupt een reactie kreeg. Of ik kon hem omruilen voor een andere G20, op basis van de dode pixel. Dus ik koos voor optie 1, aangezien ik onder de indruk was dat de floating blacks anders verder niet vernoemd zouden worden en mijn vorige handelingen voor niets zouden zijn geweest. Wel werd mij de mogelijkheid gegeven om indien nodig wat info op de mail te zetten, en daar dreef ik duidelijk in door.
Wat meespeelt: Koopjeskampioen zei tegen mij dat ze de tv niet wilden terugnemen als het probleem niet werd bevestigd door een monteur van panasonic.
Goed de mail posten hier was duidelijk overkill, ik laat wel alleen de link naar het youtube filmpje staan, is iedereen weer blij
Reactie naar NvM gecorrigeerd (overigens niet naar aanleiding van zijn verdere reactie, die stond er toen nog niet).
Ik ben duidelijk te emotioneel betrokken, excuses. Normaal gesproken ben ik overigens redelijk correct grammaticaal gezien

EDIT: wel grappig dat ik 103% van een reactie kan corrigeren
[ Voor 19% gewijzigd door jkommeren op 27-04-2010 12:57 ]
Nou voor zover ik kan zien had je het alleen maar over de formulering. Dat vond ik een beetje mosterd na deNvM schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:27:
[...]
Je laat in ieder geval zien dat je slecht met kritiek om kunt gaan. Zoals ik zonet al aangaf, het gaat mij eerder om je formulering dan de daadwerkelijke probleemstelling. Dat jij het oneens met bent de gang van zaken en actie onderneemt juich ik van harte toe. Ik ben alleen van mening dat de manier waarop je het doet niet effectief zal zijn.
maaltijd na het opstellen van een dergelijke post.
Even goede vrienden wat mij betreft nu je intenties helder voor me zijn
Hallo Deathchant,Deathchant schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:04:
Ik weet niet of dit helemaal hier thuishoort, maar ik wil geen 2 jaar oude topics omhoog kicken in Stuffis Generalis.
[...]
Ik heb even contact gehad met mijn collega's in Wijchen. Ik denk dat er in de communicatie iets fout is gegaan. Je krijgt namelijk bij bestelling van dit toestel 2 jaar garantie van Panasonic + 1 jaar extra van Maxwell. Wij leveren tevens uitsluitend alleen Nederlandse modellen.
Onze excuses voor het mislopen in de communicatie.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Maxwell Valkenswaard.
Voor de mensen die bij Kabel Noord zitten (waarschijnlijk niet erg veel mensen
), alle Panasonic 2010-modellen werken nog niet met de CI+ CAM-module. Panasonic en Kabel Noord weten van dit probleem, maar Panasonic kon geen tijdsindicatie geven over wanneer dit opgelost wordt, én ze wisten niet of het überhaupt opgelost wordt
.
Daar gaat mijn aankoop...
Dat is ook wat sterk gezegd....worst case moet je een decoder gebruiker. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.VariX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:06:
Zijn deze punten bij meerdere te zien?
Het gaat hier om bevestigingspunten van de omlijsting en is inherent aan het productieproces van het plasmapanel. Onder bepaalde lichtomstandigheden zijn deze zichtbaar.
Voor een toelichting adviseren wij u uw dealer hierover te raadlegen.
mvg
Panasonic Info Centre
Het gaat hier om bevestigingspunten van de omlijsting en is inherent aan het productieproces van het plasmapanel. Onder bepaalde lichtomstandigheden zijn deze zichtbaar.
Voor een toelichting adviseren wij u uw dealer hierover te raadlegen.
mvg
Panasonic Info Centre
Okeej allen, die image retention die ik ruim een week heb gehad is mysterieus verdwenen waarna ik het al zo prachtige avatar had gezien op blu ray
.
Maar om ff terug te komen op welke afstand ik het zag, ik zag het al als ik op mijn bed lag en dat is toch wel ruim 3 meter of 4 meter... geen meetlint.
En ik ging ook niet voor de retentie zoeken, ik vond gewoon dat er wat vage witte vlakken in alle hoeken en een soort van menuutje op de rechterkant zat, de ui van borderlands dus.
Dus ik ging wat dichterbij kijken (een meter ofzo) en toen was het toch al duidelijk zichtbaar. En toen schrok ik me toch wel een hoedje.
Maar het is vanzelf weg gegaan en ik zie er nu niks meer van.
ff ter informatie, ik speelde mijn games gewoon op de THX stand, en deed regelmatig zappen.
Dus ik weet niet wat de oorzaak nu zou kunnen zijn geweest hebben is gedaan worden dinges gebeuren etc.
So I'm a happy man again!
En nu nog meer zappen voordat er echt wat inbrand.
Maar om ff terug te komen op welke afstand ik het zag, ik zag het al als ik op mijn bed lag en dat is toch wel ruim 3 meter of 4 meter... geen meetlint.
En ik ging ook niet voor de retentie zoeken, ik vond gewoon dat er wat vage witte vlakken in alle hoeken en een soort van menuutje op de rechterkant zat, de ui van borderlands dus.
Dus ik ging wat dichterbij kijken (een meter ofzo) en toen was het toch al duidelijk zichtbaar. En toen schrok ik me toch wel een hoedje.
Maar het is vanzelf weg gegaan en ik zie er nu niks meer van.
ff ter informatie, ik speelde mijn games gewoon op de THX stand, en deed regelmatig zappen.
Dus ik weet niet wat de oorzaak nu zou kunnen zijn geweest hebben is gedaan worden dinges gebeuren etc.
So I'm a happy man again!
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem en ben erg nieuwsgierig of je dit al opgelost hebt?ruward schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:16:
[...]
Ik heb het net weer geprobeerd. Ziggo Ci+ SMIT CAM. Op Ned1 geeft ie inderdaad geluid door 2xRCA tulp analoog naar m'n receiver. Op de rest van de zenders dus niet. Als ik analoog kijk dan geeft ie wel gewoon geluid analoog door. Als ik de receiver met een Tos-link aansluit dan is er ook geen enkel probleem.
Het lijkt alsof de CAM geen analoog geluid doorgeeft als hij het moet decoderen. Ik ben heel benieuwd of iemand dit kan testen.
Met normaal gebruik zal er echt niets inbranden. Alleen wat retentie. Je moet je pas zorgen maken als je een dag ofzo non stop hetzelfde beeld weergeeft of altijd naar nederland 1 kijkt met het logo bovenin....Gyrolion schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:09:
So I'm a happy man again!En nu nog meer zappen voordat er echt wat inbrand.
Of met alleen 4:3 of cinemascope content
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 27-04-2010 22:19 ]
M'n receiver heeft twee optische ingangen en een COAX. Ik heb de TV en Xtreamer nu optisch aangesloten en m'n Blu-ray met de COAX. Dus alles doet het nu. Die optische aansluiting met de TV is alleen wel aardige overkill.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:58:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem en ben erg nieuwsgierig of je dit al opgelost hebt?
Ik heb ook nog nergens gelezen dat iemand kan verklaren waarom die analoge aansluiting niet werkt. Ik vermoed dat het iets te doen heeft met Ziggo icm de Ci+
@Atomsk hieronder: Dat ga ik eens proberen. Je hoort het nog.
[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 29-04-2010 08:48 . Reden: reactie op Atomsk ]
Bij de Duitse zenders als SAT1/RTL Television, kun je dan Dolby 5.1 instellen en wordt dit goed doorgegeven via optisch naar de receiver?ruward schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:13:
[...]
M'n receiver heeft twee optische ingangen en een COAX. Ik heb de TV en Xtreamer nu optisch aangesloten en m'n Blu-ray met de COAX. Dus alles doet het nu. Die optische aansluiting met de TV is alleen wel aardige overkill.
_██_
(ಠ_ృ)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.