Ik vind 42 inch al behoorlijk groot nochtansDeeJee schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:54:
[...]
Ik gok 3,5 meter. En ik weet zeker dat min volgende tv groter wordt.
42 valt echt in het niet.
PSN: Beretta1979
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik vind 42 inch al behoorlijk groot nochtansDeeJee schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:54:
[...]
Ik gok 3,5 meter. En ik weet zeker dat min volgende tv groter wordt.
42 valt echt in het niet.
:D
Ik was toevallig van de week in de lokale Expert maar daar hadden ze een poster van Samsung (vloeken in de kerk) liggen waarop alle tv maten op afgebeeld stonden (vanaf 32 tot 56 inch). Wellicht dat ze die bij een voor jou lokale electronicaboer ook hebben.Timmy269 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:29:
Ben er nog altijd niet uit. Heb al stuk karton genomen, grootte van de tv uitgesneden en aan de muur gehangen. 42" is toch al iets. Ik ga straks eens hetzelfde doen met 46".
Nu ik op sommige reviews lees van het buzzing, schrikt me dit toch wel een beetje af om dit toestel te kopen? Is er iemand dat zijn toestel terug heeft binnengedaan op garantie?
[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 13-04-2010 17:39 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
NOG nietVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:42:
ziet er goed uit. geen tv van XMS zie ik?:P
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Top man! Op dezelfde dag dezelfde TV bij dezelfde winkel en dan een vrouw die hetzelfde lullige plantje op de speaker zet. lol.Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:29:
...
En nog even iedereen jaloers maken natuurlijk:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door immetjes op 13-04-2010 22:25 . Reden: Vrouw plant, zelf plant? ]
Jaloers ben ik (nog) niet aangezien ik zelf ook voor deze wil gaan (of één uit de V-serie),Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:29:
[afbeelding]
Groetjes, FaceDown.
Lijkt me niet, haakse kabel bv?FaceDown schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:48:
Heeft iemand z'n P50G20 al tegen de muur aan hangen? Is dat niet een probleem ivm de HDMI kabel die er ongelukkig genoeg haaks in moet?
Verwijderd
Hmmm ik zie je subwoofer maar waar is je center?Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:29:
Ook hier hoor ik bij de P50G20 een zachte electrische buzz. Als ik me niet vergis zijn het over het algemeen condensatoren die resoneren als je dat geluid hoort. Een beetje jammer, want dat is op te lossen door een zooi lijm/plak/kit/whatever er overheen te gooien. Dat doen ze ook vaak bij computervoedingen. Maar goed, het is niet doordringend en ik hoor het eigenlijk niet bij normaal gebruik.
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed kijken!Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:00:
[...]
Hmmm ik zie je subwoofer maar waar is je center?
*kuch* kijk 's in het kastje onder de tv? *kuch*Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:00:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 13-04-2010 23:26 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik kijk op dit moment (SD) digitale TV van UPC ja. Op een kijkstand tussen de 3,5 en 4 meter ziet dat er prima uit! Ik zal mijn ervaring uitleggen aan de hand van voetbal: als je een groot hoofd, bijvoorbeeld een interview, in beeld hebt, dan is het beeld erg scherp en met vlagen zou ik soms bijna zeggen dat het HD is. Pas op het moment dat je een wedstrijd zelf kijkt, dus vanaf een camera hoog op het veld, dan merk je dat je eigenlijk niet genoeg details hebt om alles perfect te zien, maar zeer acceptabel is het zeker! Ook het analoge signaal valt me niet tegen. Natuurlijk kan je ruis zien en natuurlijk is het een stuk minder dan digitaal, maar toch vind ik het best goed te kijken.karodem schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:33:
Jaloers ben ik (nog) niet aangezien ik zelf ook voor deze wil gaan (of één uit de V-serie),
maar het ziet er mooi uit dat zeker.
Trouwens ik zie dat je UPC SD kijkt. Klopt dat?
En?? hoe bevalt dat??
Of ga je over op HD?
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:00:
[...]
Gefeliciteerdruward schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:15:
Top man! Op dezelfde dag dezelfde TV bij dezelfde winkel en dan een vrouw die hetzelfde lullige plantje op de speaker zet. lol.
(Je hebt toch niet zelf die plant erop gezet hè?)
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 14-04-2010 08:44 ]
Let even op het volgende; ik heb een Denon 2310 die ik het beeld kan laten upscalen (met een ADP upscaler chip, dus niet de minste). Echter levert dat bij bijv de Wii merkbare vertraging in het beeld op, niet echt prettig bij gamen. Bij DVD is dat geen issue natuurlijk. Nu kun je wel per ingang bepalen of je wel of niet wilt upscalen dus kun je het voor de Wii simpelweg uit zetten.BasNation schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:56:
Heb hier een vraagje. Ga binnenkort een P42G20 halen, maar weet nog niet welke receiver ik erbij moet kopen. Hangt er allemaal vanaf hoe goed de G20 kan upscalen. Met name DVD en de Wii moeten naar 1080p getrokken worden.
Zal ik dit door de TV laten doen en een goedkope receiver kopen of zal ik het upscalen door de receiver laten doen met een DCDi Cinema chipset?
Weet iemand welke chip de G20 überhaupt gebruikt hiervoor?
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Tijdelijk toch? Omdat XMS nog niet tevreden was met de kwaliteit, want in principe gaan de HD zenders in een betaald pakket, behalve Ned 1, 2 en 3.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:31:
@luuk. je krijgt ook de zenders van SBS (veronica sbs6 en net5), de zenders van RTL en nog wat andere zenders (waaronder eurosport) gratis in HD bij XMS.
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 14-04-2010 09:37 ]
Ga er maar vanuit dat er geen uitzendingen zijn die die kwaliteit gaan halen. De bitrate van Bluray is natuurlijk veel hoger dan wat HDTV ooit zal halen.Luuk1983 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:36:
[...]
Tijdelijk toch? Omdat XMS nog niet tevreden was met de kwaliteit, want in principe gaan de HD zenders in een betaald pakket, behalve Ned 1, 2 en 3.
Hopelijk is de HD kwaliteit een beetje goed. Als ik zie hoe strak 'earth' op blu-ray er bijvoorbeeld uitziet op de panasonic, dan kan ik alleen maar kwijlen
Groetjes, FaceDown.
Inderdaad de opnames moeten zelf natuurlijk ook in HD zijn en dat is meestal nog niet het geval.FaceDown schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:54:
[...]
Ga er maar vanuit dat er geen uitzendingen zijn die die kwaliteit gaan halen. De bitrate van Bluray is natuurlijk veel hoger dan wat HDTV ooit zal halen.
Mijn ervaring met UPC HD is dat uitzendingen van Discovery / National Geographic / Film1 HD soms in de buurt komen. Op Nederland 1, 2, 3, en de RTL's heb ik nog weinig spectaculairs gezien.
Let wel, ten opzicht van SD is elke HD-uitzending natuurlijk erg mooi en scherp maar de kwaliteit van Bluray is van een heel andere klasse.
Zodra de 50VT20 uit is komt er hier eentje in huis, maar ik moet nog steeds een mooi tv meubel hebben.Luuk1983 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:29:
Ook hier hoor ik bij de P50G20 een zachte electrische buzz. Als ik me niet vergis zijn het over het algemeen condensatoren die resoneren als je dat geluid hoort. Een beetje jammer, want dat is op te lossen door een zooi lijm/plak/kit/whatever er overheen te gooien. Dat doen ze ook vaak bij computervoedingen. Maar goed, het is niet doordringend en ik hoor het eigenlijk niet bij normaal gebruik.
[afbeelding]
[afbeelding]
't is een samengesteld meubel van IKEA, de BESTA serie. Het zijn in feite 4 van deze banken ( 2 x 2 op elkaar):SnackMasterFlex schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:36:
[...]
Zodra de 50VT20 uit is komt er hier eentje in huis, maar ik moet nog steeds een mooi tv meubel hebben.
Vraagje, waar heb(ben) jij (jullie) dat tv meubel vandaan?
Verwijderd
Mijn vorige tv was een kleine philips die mooi in een chinese kast paste, helaas is de 42 inch panna iets te groot hiervoor en maak ik zelf een kast die lijkt op mijn vorige chinese kast, alleen dan wat strakker. Begrijp me niet verkeerd, maar zo'n apparaat als een tv is een lelijk ding (als hij uit staat) en schreeuwt om aandacht. Als uit staat, deuren dicht en er heerst weer een relaxte sfeer in de huis kamer. een grote dichte kast heeft ook het voordeel dat al mijn audio apparatuur incl. platenspeler met platen er mooi in past. laden aan de onderkant passen mooi de cd's en dvd's in. Ontwerp zelf gemaakt in cad en ik heb een tv die zweeft in mijn kast door een beugel. Schitterend! En ik hoor niet bij die 99% die zijn tv of aan de muur of op een laag kastje heb staan. Niks mis mee, maar ik ben graag anders! ;-)SnackMasterFlex schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:36:
[...]
Zodra de 50VT20 uit is komt er hier eentje in huis, maar ik moet nog steeds een mooi tv meubel hebben.
Vraagje, waar heb(ben) jij (jullie) dat tv meubel vandaan?
[ Voor 22% gewijzigd door FaceDown op 14-04-2010 12:02 ]
Groetjes, FaceDown.
Dat valt best mee kan ik je vertellen en ik heb het met 3 verschillende DVB-S2 apparaten zitten vergelijkenFaceDown schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:54:
Ga er maar vanuit dat er geen uitzendingen zijn die die kwaliteit gaan halen. De bitrate van Bluray is natuurlijk veel hoger dan wat HDTV ooit zal halen.
Klopt bijna helemaal wat je zegt : Discovery HD kan je namelijk niet vergelijken met Film 1 HD bijvoorbeeld : Discovery gebruikt veel meer bandbreedte en heeft daarmee ook een betere kwaliteit : Zij gebruiken geen MPEG4 zoals Canaal DigitaalMijn ervaring met UPC HD is dat uitzendingen van Discovery / National Geographic / Film1 HD soms in de buurt komen. Op Nederland 1, 2, 3, en de RTL's heb ik nog weinig spectaculairs gezien.
Let wel, ten opzicht van SD is elke HD-uitzending natuurlijk erg mooi en scherp maar de kwaliteit van Bluray is van een heel andere klasse.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik vind het dan vaak wel weer lelijk dat er een kast met de deuren wagenwijd openstaat om televisie te kunnen kijken. Vrienden van mij hebben dat. Een kast hoort dicht, behalve als je even iets moet pakken, anders irriteert het mijMieZzziE2 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:50:
[...]
Als uit staat, deuren dicht en er heerst weer een relaxte sfeer in de huis kamer.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik vind juist een kast schreeuwen om aandacht. De meeste TV's zijn dermate plat (ook de panasonic kan ik je zeggen) dat als je ze dicht tegen de muur zet (of aan de muur hangt) veel minder indringend zijn dan een kast. En ook ik erger me aan deuren van een kast die open moeten staan om TV te kijken. Ik vind persoonlijk de Panasonics een net design hebben dat juist niet om aandacht schreeuwd, maar een design dat best gezien mag worden. Maar zoals al eerder is aangegeven: smaken verschillen gelukkig!MieZzziE2 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:50:
[...]
Mijn vorige tv was een kleine philips die mooi in een chinese kast paste, helaas is de 42 inch panna iets te groot hiervoor en maak ik zelf een kast die lijkt op mijn vorige chinese kast, alleen dan wat strakker. Begrijp me niet verkeerd, maar zo'n apparaat als een tv is een lelijk ding (als hij uit staat) en schreeuwt om aandacht. Als uit staat, deuren dicht en er heerst weer een relaxte sfeer in de huis kamer. een grote dichte kast heeft ook het voordeel dat al mijn audio apparatuur incl. platenspeler met platen er mooi in past. laden aan de onderkant passen mooi de cd's en dvd's in. Ontwerp zelf gemaakt in cad en ik heb een tv die zweeft in mijn kast door een beugel. Schitterend! En ik hoor niet bij die 99% die zijn tv of aan de muur of op een laag kastje heb staan. Niks mis mee, maar ik ben graag anders! ;-)
Mocht je ook een eigen ontwerp willen, PM me maar! :-)
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door brommer1 op 14-04-2010 18:56 ]
Mag het een nederlandse winkel zijn? Of zoek je echt een leverancier uit belgie?mrgoolie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:56:
weet iemand waar de 50g20 op voorraad is?
Ik heb deze 8 februari bij discountonline.be besteld en nu krijg ik mail dat de leveringen nog 1 maand gaan duren...
bedankt
Verwijderd
Ik heb de mijne daar besteld op 19 maart.mrgoolie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:56:
Ik heb deze 8 februari bij discountonline.be besteld en nu krijg ik mail dat de leveringen nog 1 maand gaan duren...
bedankt
Bizar en ik bel afgelopen maandag naar Koopjeskampioen om de 50g20 te bestellen, en ze konden 'm gisteren al komen brengen. Echter was ik toen niet thuis, dus nou komen ze zaterdag.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:58:
[...]
Ik heb de mijne daar besteld op 19 maart.
Vandaag telefoontje gepleegd: levering is uitgesteld tot eind april, maar 1 maand???
Groetjes.
Groetjes, FaceDown.
Kijk eens bij koopjeskampioen daar zijn ze op voorraad: http://www.koopjeskampioe...ch/panasonic-tx-p50g20-e/mrgoolie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:56:
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
en kan je nog iets van de prijs krijgen?rmr1 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:50:
[...]
Kijk eens bij koopjeskampioen daar zijn ze op voorraad: http://www.koopjeskampioe...ch/panasonic-tx-p50g20-e/
Heb ik hem ook vandaan, niks dan lof over dit bedrijf, ze leveren snel houden je goed op de hoogte van de levertijden etc. (bellen wanneer ze komen bezorgen + 30 minuten voordat ze bij je zijn bellen ze nog een keer)
Ze zijn niet duur en hebben 2 jaar pickup & return Panasonic garantie.
Ik ben zeer tevreden.
Van de adviesprijs wel ja. Mail ze even en je weet het.
Groetjes, FaceDown.
[ Voor 5% gewijzigd door ManTra op 15-04-2010 08:51 . Reden: HD info ]
blaat!
Bij MM duitsland stond hij wel al deze week.Baardmeester schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:31:
Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest om te kijken of ze de 46inch al hadden. Maar ze hadden hem niet dus ik had even gevraagd of zij van de 46 inch g20 al een levertijd wisten. Die gast had even met Panasonic voor mij gebeld en Panasonic zelf weet nog niet wanneer ze de 46inch kunnen leveren. Anders moet ik maar voor een 50inch gaan, maar dan moet er wel wat van de prijs af kunnen.
Volgens plattetv.nl geeft hun ordersysteem aan dat Panasonic mogelijk pas in juli de 46" gaat uitleveren. In ieder geval in Nederland.Baardmeester schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:31:
Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest om te kijken of ze de 46inch al hadden. Maar ze hadden hem niet dus ik had even gevraagd of zij van de 46 inch g20 al een levertijd wisten. Die gast had even met Panasonic voor mij gebeld en Panasonic zelf weet nog niet wanneer ze de 46inch kunnen leveren. Anders moet ik maar voor een 50inch gaan, maar dan moet er wel wat van de prijs af kunnen.
Ah na het WK dusLuuk1983 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:04:
[...]
Volgens plattetv.nl geeft hun ordersysteem aan dat Panasonic mogelijk pas in juli de 46" gaat uitleveren. In ieder geval in Nederland.
Groetjes, FaceDown.
-Real power isn't given, it must be taken-
Verwijderd
Volgens mij wordt DTS en Dolby Digital alleen uitgevoerd als stereo. Ik weet het niet zeker.vyndrox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:46:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand van jullie het antwoord weet.
Bij mij thuis staat de ps3 aangesloten op de g20 via hdmi
En ik heb mijn z5500 via de optical out van de g20 aangesloten.
Nu zie ik bij de output wel dolby digital. Maar geen DTS.
DTS heb ik wel als ik de z5500 rechtstreeks aansluit op de ps3.
Volgens de datasheet zou de plasma ook DTS moeten kunnen doorsturen.
Iemand ook dit probleem, of liever nog de oplossing??
Toevallig gister een film gekeken. DTS wordt inderdaad als stereo uitgestuurd. Dat vind ik behoorlijk brak. Nou moet ik alsnog allemaal audio kabels gaan trekken naar mijn geluids set. Ik dacht dat ik daar eindelijk vanaf zou zijn...Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:51:
[...]
Volgens mij wordt DTS en Dolby Digital alleen uitgevoerd als stereo. Ik weet het niet zeker.
In dat geval kan je het alleen direct via de PS3 krijgen.
Mij maakt het allemaal niet zoveel meer uit, zoals jullie weten heb ik de P50G20 al een week geleden binnen gekregen en alles loopt zo verschrikkelijk vloeiend met een 24p bron (HTPC op 1080p/24 ingesteld) en ik vind het niet 'knipperen'.Zoals aangegeven in een eerdere mail zouden wij nog terugkomen op de 24p specificatie in de Panasonic 2010 tv's. Zoals aangegeven wordt er met de G20/V20 nieuwe informatie via 60 Hz frequentie weergegeven; we hebben ten aanzien van deze functie aanvullende informatie opgevraagd (zie hieronder).
- 24p via 24p Playback op VIERA tv's (PDP en LCD): Panelfrequentie is 96 Hz, dit wordt bereikt door ieder origineel frame 4x weer te geven.
- 24p weergave via 24p Smooth Film (LCD): Panelfrequentie is 96 Hz, dit wordt bereikt door aan het originele frame drie nieuw gecreërde frames toe te voegen.
- 24p weergave via 24p Smooth Film (PDP, o.a. G20/V20): Panelfrequentie is 60 Hz, dit wordt bereikt door een zeer gecompliceerde berekening.
Dit zou betekenen dat de G20 dus 60Hz en 96Hz zou ondersteunen. Maar goed, pin me er niet op vast24p Smooth Film/Playback Plus/Playback: 24p Smooth Film/Playback
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 16-04-2010 11:26 ]
Volgens mij is dit geen keuze van Panasonic, maar gewoon een licentie-eis. Voor zover ik weet, hebben alle tv's dit.Luuk1983 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:48:
[...]
Toevallig gister een film gekeken. DTS wordt inderdaad als stereo uitgestuurd. Dat vind ik behoorlijk brak. Nou moet ik alsnog allemaal audio kabels gaan trekken naar mijn geluids set. Ik dacht dat ik daar eindelijk vanaf zou zijn...
Ah vreemd hier heb Antwerpen heb ik al een 46G20 zien staan denk ik.Luuk1983 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:04:
[...]
Volgens plattetv.nl geeft hun ordersysteem aan dat Panasonic mogelijk pas in juli de 46" gaat uitleveren. In ieder geval in Nederland.
[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 16-04-2010 21:20 ]
[ Voor 6% gewijzigd door scim op 16-04-2010 15:51 ]
Nou ja, afhankelijk van de kamer zou ik eerder voor een 50" gaan dan voor 42" (oh wacht, dat heb ik al gedaanscim schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
Ik zit een beetje met een dilemma. De 50G20 en de 42V20 zijn ongeveer even duur en ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet beter voor de grotere 50" kan gaan en deze bijv. volgende week in huis te hebben dan nog voor onbepaalde tijd te gaan wachten op de iets kleinere 42" die misschien maar marginaal beter is. De tv wordt nog niet uitgeleverd en buiten het dubieuze verhaaltje een paar posts hierboven kan ik nergens een review of non-showfloor impressie vinden. Het lijkt namelijk alsof de V20 serie een beetje komt te vervallen tussen de enorm prijs/kwali van de G20 en het technisch vernuft van de VT20 reeks bij de meeste reviewers.
Ik ga de TV voornamelijk gebruiken voor content vanaf PS3, X360 of PC, TV (als in live tv) kijk ik vrijwel nooit. Het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit of ik de TV draadloos of met kabel op m'n netwerk aansluit. Enige waar ik een beetje mee zit is of de pro varianten van high contrast filter en infinite black nu voor zoveel verbetering zorgen dat de ~400 euro meerprijs van de V serie te rechtvaardigen is. De vraag is dus min of meer of er iemand is die misschien toch ergens iets of iemand gevonden heeft die al iets kan zeggen over deze vergelijking.
Ja op het moment redeneer ik ook zo, het enige gemis zou een decent picture in picture functie van de V serie zij, maarja mijn Dell 2405FPW heeft die functie ook en zelfs met 3 op dat scherm aangesloten pc's/apparaten gebruik ik het vrijwel nooit. En als ik bij m'n ouders zit te gamen op hun 47" lcd dan zit ik ook nog bijna met m'n neus in de TV dus groter zou beter zijn in mijn gevalLuuk1983 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:11:
[...]
Nou ja, afhankelijk van de kamer zou ik eerder voor een 50" gaan dan voor 42" (oh wacht, dat heb ik al gedaan) Maar ook ik heb weinig voordelen kunnen zien in de V serie. Ja de TV zal vast beter zijn, maar ik denk dat je je moet afvragen wat voor een purist je bent. Misschien als je de V en G naast elkaar zou zetten dat je iets verschil zou kunnen zien. Maar in de praktijk heb je geen twee TV's naast elkaar staan en ik ben extreem tevreden over de beeldkwaliteit van de G serie. Ookal zou nu blijken dat de V serie nog veel betere kleuren en zwartwaardes heeft, dan zou het me nog steeds niets kunnen schelen. Ik zou de G20 zo nog een keer kopen.
En zeker als je de TV NU het liefst zou willen kopen, dan zou ik gewoon voor de G serie gaan.
Klopt. Er zijn tv's die wel Dolby Digital uitsturen via de optische uitgang, maar deze zijn inderdaad schaars. Er is zelfs een Philips tv die DTS uitstuurde via de digitale coax uitgang, maar dan moest wel de HDMI Side gebruikt worden. Maar lang verhaal kort is dat het inderdaad niet aan de tv ligt...Raymond schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:23:
[...]Volgens mij is dit geen keuze van Panasonic, maar gewoon een licentie-eis. Voor zover ik weet, hebben alle tv's dit.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat soort dingen moet je juist niet roepen, zorg je er juist voor dat orienterende mensen eerder overstappen op een 50" dan 42" tv, terwijl daar eigenlijk niet echt geld voor is/te groot is volgens vrouw enzoFerry34 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:00:
Werkelijk waar: met een 50 inch beleef je de films en games ipv dat je ernaar kijkt
Daar is toch niets mis mee, het doel heiligt de middelen. Dan lenen mensen maar wat extra!KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:29:
[...]
Dat soort dingen moet je juist niet roepen, zorg je er juist voor dat orienterende mensen eerder overstappen op een 50" dan 42" tv, terwijl daar eigenlijk niet echt geld voor is/te groot is volgens vrouw enzo
Specs zeggen helemaal niks. Wacht gewoon de reviews af van de V-serie en dan weet je of deze serie het extra geld waard is t.o.v. de G-serie. Ik weet wel dat de V-serie een andere filter op het paneel heeft en hierdoor veel meer in de buurt van de KURO-reeks komt van Pioneer, dan de G-serie, welke erg veel lijkt op de G10 serie van vorig jaarscim schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
Ik zit een beetje met een dilemma. De 50G20 en de 42V20 zijn ongeveer even duur en ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet beter voor de grotere 50" kan gaan en deze bijv. volgende week in huis te hebben dan nog voor onbepaalde tijd te gaan wachten op de iets kleinere 42" die misschien maar marginaal beter is. De tv wordt nog niet uitgeleverd en buiten het dubieuze verhaaltje een paar posts hierboven kan ik nergens een review of non-showfloor impressie vinden. Het lijkt namelijk alsof de V20 serie een beetje komt te vervallen tussen de enorm prijs/kwali van de G20 en het technisch vernuft van de VT20 reeks bij de meeste reviewers.
Ik ga de TV voornamelijk gebruiken voor content vanaf PS3, X360 of PC, TV (als in live tv) kijk ik vrijwel nooit. Het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit of ik de TV draadloos of met kabel op m'n netwerk aansluit. Enige waar ik een beetje mee zit is of de pro varianten van high contrast filter en infinite black nu voor zoveel verbetering zorgen dat de ~400 euro meerprijs van de V serie te rechtvaardigen is. De vraag is dus min of meer of er iemand is die misschien toch ergens iets of iemand gevonden heeft die al iets kan zeggen over deze vergelijking.
Daneel schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:08:
Op de site van Panasonic staan nu ook de 3D shutter-brilletjes.... € 119,00 (als ze die prijs niet in ene veranderen)
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Je krijgt er standaard twee bij.pvr schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:19:
Moet ik al 3 van die 3D shutter-brilletjes hebben, voor dat geld laat ik liever mijn pana professionel calibreren![]()
[...]
PSN: Shiver23
Misschien wil hij er wel vijf?Shiver23 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:28:
Je krijgt er standaard twee bij.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Ik heb naar aanleiding van een Japanse site, welke aangaf dat de nieuwe Panasonic panels G20 serie verglijkbaar zijn met de bestaande Pioneer Kuro 5090 en waarbij de V20/Vt20 series, de op de plank liggende Kuro II techniek krijgen. (helaas kan ik de foto's niet meer vinden van de verschillen) Dus nog betere specificaties toebedeeld krijgen (in ieder geval een ander panel).StealthyPeanut schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:38:
[...]
Specs zeggen helemaal niks. Wacht gewoon de reviews af van de V-serie en dan weet je of deze serie het extra geld waard is t.o.v. de G-serie. Ik weet wel dat de V-serie een andere filter op het paneel heeft en hierdoor veel meer in de buurt van de KURO-reeks komt van Pioneer, dan de G-serie, welke erg veel lijkt op de G10 serie van vorig jaar
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 12:29 . Reden: dead link ]
Hier twijfel ik hevig aan. Maar goed, we'll see.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:16:
Ik heb naar aanleiding van een Japanse site, welke aangaf dat de nieuwe Panasonic panels G20 serie verglijkbaar zijn met de bestaande Pioneer Kuro 5090
Dit kan natuurlijk net zo goed op gaan voor welke andere plasma-techniek dan ook hè. Heeft weinig te maken met Neo-PDP an sich, IMHO.Tijdens het surfen een leuk nieuw stukje techniek over NEO-PDP tegen gekomen
En zo'n plaatje zegt natuurlijk ook helemaal niets. Wát hebben ze aan Kuro techniek er in verwerkt? Al is het maar één lullige techniek kunnen ze dit al claimen. Al die marketing onzin zegt weinig.Lekker bezig................. found it !!
Verwijderd
Welnee, hoeft niet hoor. Gewoon de marketing onzin letterlijk geloven is ook voldoende voor sommige mensen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:07:
Moet alles dubbel bewezen worden.
"It seems to us that the best bits of Pioneer Kuro technology acquired by Panasonic have been reserved for higher-end models such as the forthcoming V20 and VT25 series, because as far as black-level performance on the Panasonic TX-P42G20 is concerned, any improvement over last year’s G10 series can only be described as marginal. In other words, whilst inky its blacks still cannot match those seen and measured on the legendary 9G Pioneer Kuros."Als je alles negatief wilt neersabelen, kom dan ook met argumenten !!
Dat is zo ja.Panasonic en Pioneer werken al sinds eind 2008 samen. De complete R&D van Pioneer (250man) zijn nu in dienst van Panasonic. Panasonic heeft alle KURO patenten van Pioneer overgenomen, inclusief de op de plank liggen de KURO II techniek.
Wat jij wil hoor. Ik zou mijn Pioneer echt no way om willen ruilen voor een G20, terwijl die "gelijkwaardig" is.Deze technieken zijn VOLLEDIG verwerkt en gelukkig ook zichtbaar in de nieuwe 2010 series.
Op het internet is ongeveer evenveel onzin als waarheden te vinden. Vertrouw liever op mijzelf, if you don't mind.Op internet is veel te vinden hierover, neem eens een kijkje
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-04-2010 13:42 ]
Verwijderd
Mijn ervaring is dat ik het beeld eigenlijk altijd wel goed kan zien, ookal staat de volle zon in de woonkamer. Uiteraard moet je dan geen film gaan kijken die super donker is, het blijft een plasma en ondanks alle mooie filters heb je best nog wel wat reflectie in het scherm. Maar voor normaal TV kijken boeit het omgevingslicht eigenlijk niet.kepler schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:22:
Binnenkort ga ik een Panasonic kopen, en wel een 42" G20
Nu heb ik echter wel een aantal vraagjes voor de mensen die hem hebben:
- Hoe donker moet je kamer zijn om redelijk/goed beeld te krijgen? (Ik heb een redelijk lichte kamer, maar kan wel de gordijnen dicht doen). Moeilijke vraag natuurlijk, maar ervaringen zijn welkom
Ik weet niet wat je nu hebt staan, maar het is sowieso beter beeld dan met een CRT. Met het zonnige weer gisteren had ik de zon behoorlijk op het scherm staan. Op mijn CRT zag ik dan helemaal niets. Op mijn G10 zie ik dan een stuk meer. Donkere beelden mis je dan detail maar kijk je bijv. een voetbalwedstrijd dan zou ik me totaal geen zorgen maken, of je moet hem buiten vol in de zon zetten.kepler schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:22:
Binnenkort ga ik een Panasonic kopen, en wel een 42" G20
Nu heb ik echter wel een aantal vraagjes voor de mensen die hem hebben:
- Hoe donker moet je kamer zijn om redelijk/goed beeld te krijgen? (Ik heb een redelijk lichte kamer, maar kan wel de gordijnen dicht doen). Moeilijke vraag natuurlijk, maar ervaringen zijn welkom
PSN: Shiver23
Kan bovenstaande bevestigen. Je merkt wel iets verschil als je je kamer verduisterd, maar ik vind het ook heel goed tv kijken met omgevingslicht.Luuk1983 schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:03:
[...]
Mijn ervaring is dat ik het beeld eigenlijk altijd wel goed kan zien, ookal staat de volle zon in de woonkamer. Uiteraard moet je dan geen film gaan kijken die super donker is, het blijft een plasma en ondanks alle mooie filters heb je best nog wel wat reflectie in het scherm. Maar voor normaal TV kijken boeit het omgevingslicht eigenlijk niet.
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Dat gaat niet veel uitmaken aangezien de twee aspecten die je noemt gewoon "horen" bij overdag plasma kijken.Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:45:
...of wie heeft er calibrated picture settings voor deze G20.
Hier staan calibrated settings: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473Wie heeft de zelfde ervaring met deze tv of wie heeft er calibrated picture settings voor deze G20.
[ Voor 65% gewijzigd door TipX op 18-04-2010 20:03 ]
TipX, waar staan de calibrated settings?TipX schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:59:
[...]
Hier staan calibrated settings: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1269850266
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-7AC op 18-04-2010 20:01 ]
Mooi, dat was een belangrijke issuevirtualJac schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:14:
[...]
Kan bovenstaande bevestigen. Je merkt wel iets verschil als je je kamer verduisterd, maar ik vind het ook heel goed tv kijken met omgevingslicht.
Ik gebruik mijn PS3 als mediacentre icm PS3 media server en dat streamt alles. Verder heb ik me er dus niet in verdiept. USB recording maak ik geen gebruik van aangezien ik nu nog bijna géén televisie kijk en nog geen digitale TV gebruik icm deze tv.kepler schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:48:
[...]
Mooi, dat was een belangrijke issue
Weet je toevallig ook nog meer over media afspelen en USB-recording op de G20?
there's no tweak without the tweaker
Aha ok, ik kan ook mn 360 gebruike als mediacenter. Maar ik vind het toch handiger als het via de TV zou kunnen, scheelt toch weer aanzetten van 1 extra apparaatvirtualJac schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:58:
[...]
Ik gebruik mijn PS3 als mediacentre icm PS3 media server en dat streamt alles. Verder heb ik me er dus niet in verdiept. USB recording maak ik geen gebruik van aangezien ik nu nog bijna géén televisie kijk en nog geen digitale TV gebruik icm deze tv.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq